Criza din Grecia. Eurogrupul a decis sa nu mai negocieze cu Grecia pana la aflarea rezultatelor referendumului/Primarul Atenei: Votati DA la referendum

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 1 iulie 2015, 10:55 Actualitate | Internaţional

Capituleaza Tsipras in fata presiunii internationale?
Foto: AGERPRES
Criza din Grecia a intrat intr-o noua faza, dupa ce FMI a confirmat oficial ca Atena nu a platit la dead-line-ul de la miezul noptii transa de 1,5 miliarde de euro si mare parte din ce se va intampla pare sa depinda de rezultatul referendumului de duminica. Ministrii de finante din zona euro au anuntat ca vor mai discuta soarta Greciei abia dupa scrutin, dar si atunci multe vor depinde si de principala forta financiara a Europei, Germania, a carei conducere nu ar mai vrea sa ajute Atena cat timp este condusa de Guvernul Tsipras. Pe de alta parte, sondajele privind referendumul sunt tot mai stranse, in conditiile in care primarul Atenei pledeaza pentru "Da", iar un lider Siriza declara ca scrutinul va crea probleme in societate.

Cum s-au desfasurat evenimentele miercuri si miercuri noapte:

07:00 Politician CDU: Germania va bloca orice ajutor pentru Grecia cat timp Guvernul Tsipras este la putere. Germania va bloca orice nou plan de asistenta financiara atat timp cat Guvernul condus de premierul de extrema-stanga Alexis Tsipras ramane in functie, afirma, sub acoperirea aninimatului, un apropiat al cancelarului german Angela Merkel, precizand ca Berlinul ar astepta un Cabinet tehnocrat.

00:40 George Kaminis, unul dintre cei mai apreciati politicieni greci, supranumit de presa greaca in aceste zile "Generalul lui DA" ii indeamna cetatenii sa voteze DA la referendum si spune ca vrea "sa puna capat luptei cu Europa", potrivit The Telegraph.

"Ne dorim ca liderii nostri din Grecia si Europa, sa se intoarca la masa negocierilor si sa incheie un acord in favoarea demnitatii poporului grec si a dezvoltarii noastre economice", a spus el. Alaturi de Kaminis a fost si primarul Salonicului care-i indeamna pe cetateni sa voteze DA.

Kaminis, care a devenit primar al Atenei in 2010 si s-a confruntat cu toate problemele generate de criza economica, de la miscari anarhiste de strada, la reduceri de salarii, este vazut ca un politician cu experienta multa in administratie si este perceput mai degraba ca un foarte bun tehnocrat si nu ca un politician.

21:57 Banca Centrala Europeana mentine neschimbat plafonul de asistenta de urgenta (surse bancare grecesti, pentru AFP)

20:42 FMI: Acordarea unei intarzieri la plata  nu ajuta tarile in criza (AFP)

20:05 Ministrii de Finante din zona euro au decis miercuri sa astepte rezultatul referendumului din Grecia inainte de noi discutii despre un alt plan de ajutor, a afirmat Peter Kazimir, reprezentantul slovac in Eurogrup, dupa o conferinta telefonica de circa o ora, potrivit AFP.

"Nu trebuie sa punem caruta inaintea boilor", a scris acesta, pe Twitter.

18:55 Donald Tusk: Europa nu poate ajuta Grecia impotriva vointei sale, sa asteptam rezultatele referendumului

18:36 Seful Eurogrup, Dijsselbloem, vede putine sanse de progres dupa discursul premierului Alexis Tsipras, potrivit Reuters

18.07: Doi cetateni au atacat referendumul la Curtea Suprema a Greciei si sustin ca e neconstitutional

17.31: Premierul Tsipras a avut o declaratie de presa la care, in ciuda zvonurilor, a continuat sa sustina referendumul de duminica. Tsipras a acuzat partenerii de "santaj" si "ultimatumuri", desi tot el a acceptat azi-dimineata oferta lor. El a spus ca pensiile, salariile si depozitele din banci sunt garantate. Tsipras a mai spus ca "Referendumul nu e despre apartenenta la euro", in ciuda avertismentelor partenerilor ca respingerea intelegerii va duce la iesirea Greciei din Zona Euro. Tsipras le-a cerut grecilor sa voteze NU duminica pentru "o intelegere mai buna" cu creditorii.


Cele mai importante declaratii:

  • Referendumul nu e despre apartenenta la euro
  • Votul NU are ca scop o intelegere mai buna
  • Nu m-am asteptat niciodata ca Europa democratica sa nu ne dea timp si spatiu (pentru negocieri)
  • Creditorii ne-au adus in criza si acum dau vina pe noi si ne dau ultimatumuri
  • Nu vom ceda santajului
  • Pensiile, salariile si depozitele din banci sunt sigure

17.23: Un lider Syriza, vicepresedinte al Parlamentului, Alexis Mitropoulos spune ca "Nu avem nevoie de referendum, produce mari probleme in societate". Ruptura intre diferitele factiuni din Syriza incepe sa iasa la suprafata (sursa: ziarul Protothema)

17:20 Wall Street a deschis pe verde miercuri, mai optimista in ceea ce priveste un acord intre Grecia si creditorii sai dupa publicarea informatiilor legate de noi propuneri ale guvernului din Atena: Dow Jones castiga 0,99%, la fel ca si Nasdaq, potrivit AFP.

16.57: Ministrul slovac de Finante, avertisment pe Twitter: Ma tem ca bancile grecesti nu vor mai avea euro ca moneda curenta daca Grecia voteaza NU la referendum

16.38: Ministrul Varoufakis, sfidare maxima la adresa partenerilor de negociere

16:10 Confederatia generala a muncitorilor din sectorul privat (GSEE), cel mai important sindicat din Grecia ca numar de membri, a cerut miercuri guvernului sa anuleze referendumul prevazut duminica, potrivit AFP.

Sindicatul precizeaza ca se opune oricaror masuri de austeritate, fie ca vin din partea creditorilor, fie a guvernului, dar si oricarei puneri sub semnul intrebarii a mentinerii tarii in Uniunea Europeana si in zona euro.

16.02: Efectele Grexitului: Australia asteapta un val de imigranti din Grecia

15.18: Consiliul Europei (a nu se confunda cu Consiliul European) a anuntat ca referendumul de duminica din Grecia nu respecta standardele internationale (AP, via The Guardian). Secretarul general al Consiliului Europei, Thorbjorn Jagland, a declarat ca referendumul a fost anuntat cu doar o saptamana inainte, iar intrebarea adresata populatiei "nu este foarte clara" - The Telegraph

14:48 Comisia Europeana afirma ca zona euro poate "rezista (...) indiferent ce se intampla in Grecia". confirmand ca a primit din partea Atenei o noua propunere care va servi drept baza pentru negocieri, scrie AFP.

Negocierile "asupra unui nou program" urmeaza sa demareze, a declarat comisarul european Valdis Dombrovskis, cu cateva ore inainte de o noua reuniune telefonica a Eurogrup.

14.30: Evenimentele se precipita la Atena: sub presiunea populatiei si a bancilor care incep sa ramana fara cash, premierul Tsipras va sustine in curand o conferinta de presa. Surse citate de presa internationala sustin ca ar putea anunta anularea referendumului de duminica

14.23: Merkel spune ca FMI trebuie sa fie parte la viitoarele negocieri cu Grecia. Cancelarul german insista pentru respectarea principiilor Zonei Euro, pentru a pastra stabilitatea monedei europene

14.20:  Angela Merkel: Nu vor fi negocieri cu Grecia despre un nou bailout inaintea referendumului de duminica. Asa cum Grecia are dreptul sa tina un referendum, celelalte 18 state euro au dreptul sa reactioneze si sa aiba o opinie (The Guardian)

14.12: Wolfgang Schauble, ministrul german de Finante, inca o lovitura pentru Tsipras: Actualul guvern grec nu e un partener de incredere pentru noi negocieri. Schauble spune ca nici nu a citit scrisoarea lui Tsipras (Guardian)

14.09: Guvernul grec neaga ca ar fi "capitulat" in fata creditorilor. Un comunicat citat de Agerpres sustine ca Executivul grec a facut amendamente la propunerea creditorilor. Pare o incercare a sefului Syriza de a-si pastra imaginea in fata propriului electorat

13.33: Deja e prea mult. O eroare ar putea schimba soarta referendumului: Ministerul grec de Externe a tradus gresit documentele la care face referire intrebarea de la referendumul de duminica, omitand cuvantul-cheie "NU" dintr-o fraza. Cititi tot contextul pe Bloomberg

13.16: Tsipras cere in scrisoarea trimisa creditorilor masuri denuntate deja drept neacceptabile de acestia: mentinerea TVA scazut in insule, taieri mai mici la bugetul Apararii, intarzierea reformei pietei de munca, amanarea pana in Octombrie a legislatiei care ar prevede cresterea varstei de pensionare pana la 67 de ani in 2022

13.06: Oficiali din Zona Euro au declarat pentru Reuters a ca sunt pesimisti fata de propunerea Greciei: "Grecia cere externsia unui program care a expirat deja", spun acestia sub anonimat. Mai mult, ei resping unele din cererile lui Tsipras, precum mentinerea unei TVA scazute in insulele grecesti sau mentinerea unui supliment pentru cei mai saraci dintre pensionari. De asemenea, formularea din scrisoarea lui Tsipras privind "reformarea pietei muncii incepand din aceasta toamna" e considerata mult prea vaga

13.03: Ministrul german de Finante, dus rece pentru Tsipras: "Nu exista o baza pentru negocieri serioase cu Grecia in acest moment. Oferta Grecia nu e clara".

12.38: Anuntul Financial Times despre concesiile facute de Tsipras in fata creditorilor s-a facut imediat simtit pe burse, unde principalii indici au urcat

12.28: Financial Times anunta ca premierul grec Alexis Tsipras va accepta toate conditiile puse de creditori, adica documentul din week-end-ul trecut care prevede reformele necesare ca Grecia sa se stabilizeze. Potrivit FT, Tsipras a trimis noaptea trecuta o scrisoare catre FMI, Bance Centrala Europeana si Comisia Europeana in care anunta practic acceptarea termenilor si cere prelungirea pachetului de salvare care a expirat astazi plus un nou pachet de salvare in valoare de 29,1 miliarde euro

Ora 12:15: Alexis Tsipras a trimis o scrisoare in care anunta ca va accepta, cu cateva amendamente, conditiile impuse de creditorii internationali, in schimbul continuarii acordarii de asistenta financiara pentru Grecia, scrie Financial Times.

Ora 11:28 Ministrul francez al Finantelor, Michel Sapin, a declarat ca Franta va incerca in continuare sa ajunga la un acord cu Grecia, inaintea referendumului de duminica. Cancelarul german Angela Merkel a exclus, insa, noi negocieri pana duminica, scrie The Telegraph.


Ora 11:00 Cozi lungi formate miercuri dimineata la bancile din Grecia, dupa ce Guvernul a ordonat redeschiderea a aproximativ 1.000 de sucursale bancare pentru a permite pensionarilor disperati, fara carduri bancare, sa incaseze pana la 120 de euro din cecuri de pensii, relateaza Mediafax, citand AP.



Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
50644 vizualizari
  • +28 (38 voturi)    
    asta-i marele risc al populismului... (Miercuri, 1 iulie 2015, 11:09)

    lili [anonim]

    Politicienii mint, spun vorbe mari, oamenii sufera!
    Tsipras nu sta la coada la banci, politicienii bogati ai Greciei o duc bine mersi!!
    Interesant este ca Grecia este o economie avansata, are un PIB/cap de locuitor peste media din UE, are PIB si PIB/cap de locuitor mult mai mare decat al Romaniei, aproape dublu, desi populatia ei este de aproximativ 11 milioane de greci comparativ cu Romania care are 21 milioane locuitori!
    Uitati-va la datele Greciei pana acum cativa ani, aratau mult mai bine decat ale Romaniei, pana sa o distruga populismul si inconstienta unor politicieni!
    Acesti politicieni populisti si inconstienti si iresponsabili au distrus o tara!
    Asta-i riscul cu Ponta si cu populistii din politica romaneasca!
    • +31 (41 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:31)

      AncaPonea [anonim] i-a raspuns lui lili

      Pai datele raportate erau false.De aia au si intrat in criza asta . NU sunt peste noi. Nici nu ar avea cum, Nu au industrie grea-nu ca a noastra ar fi cine stie dce, dar oricum - nu au resurse grele, au turism si ceva servicii si mult tupeu . Cam atat
      • -10 (34 voturi)    
        în plus (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:05)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui AncaPonea

        Datele au fost falsificate cu ajutorul nemijlocit și interesat al Goldman Sachs:

        http://www.spiegel.de/international/europe/greek-debt-crisis-how-goldman-sachs-helped-greece-to-mask-its-true-debt-a-676634.html
        • +3 (3 voturi)    
          un rus muncitor ? o raritate harasho.. (Joi, 2 iulie 2015, 7:48)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Mazeta...cand voi citi astfel de articole despre greci....mai este o speranta...http://www.businessmagazin.ro/special/procesul-absurd-al-unui-taran-rus-care-a-inventat-o-moneda-ferita-de-inflatie-14518140
      • +7 (19 voturi)    
        grecia (Miercuri, 1 iulie 2015, 16:25)

        UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui AncaPonea

        sa nu uitam ca majoritatea petrolierelor si navelor mari in lume sunt sub pavilion grecesc si turismul lor comparativ cu al Romaniei care e aproape inexistent...
        • +3 (13 voturi)    
          incredibil (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:06)

          hollow [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

          a trebuit sa verific, dar ai perfecta dreptate. Mai mult decat atat, Grecia are pur si simplu CEA MAI MARE FLOTA COMERCIALA, nu doar nave mari. Reprezinta peste 16% din numarul vaselor comerciale din INTREAGA LUME, si e principalul motiv pentru care Grecia nu are un deficit comercial mai mare.
          • -7 (11 voturi)    
            ... (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:13)

            kax [utilizator] i-a raspuns lui hollow

            Si noi europa dam cu piciorul la asa ceva?
            O lasam chinejilor?
          • -6 (8 voturi)    
            Unde este flota comerciala a Romaniei? (Joi, 2 iulie 2015, 0:03)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui hollow

            Unde este flota comerciala a Romaniei?

            Unde este petrolul Romaniei?
            • +2 (2 voturi)    
              flota a vandut o Petrica (Joi, 2 iulie 2015, 7:49)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

              petrolul l a vandut cu redeventa cea mai mica de pe planeta ..el Insusi....alte intrebari ?
        • +13 (15 voturi)    
          Vorbesti ca sa nu taci (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:35)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

          Country (or territory) Gross register tonnage (millions)[1] Deadweight tonnage (millions)[1]
          Panama 215.8 330.8
          Liberia 123.8 193.3
          Marshall Islands 81.1 133.3
          Hong Kong 78.5 130.3
          Singapore 59.2 91.7
          Bahamas 48.3 63.3
          Malta 45.0 70.3
          Greece 41.1 72.9
          China 38.8 61.2
          United Kingdom 30.0 40.7
        • +10 (10 voturi)    
          pavilion!!!! (Miercuri, 1 iulie 2015, 20:35)

          DanIvanov [anonim] i-a raspuns lui UglyKidJoe

          arborarea pavilionului grecesc nu inseamna DECAT ca dai ceva taxe la Registrul in cauza. Vezi si flota comerciala a PANAMA sau pana la macel a Liberiei.
          Restul sunt palavre...
        • +1 (1 vot)    
          corect (Joi, 2 iulie 2015, 16:46)

          AncaPonea [anonim] i-a raspuns lui UglyKidJoe

          Da, mai mult de jumatate din flota EU este sub pavilion grecesc. Turismul aduce cam 20% la buget, maaaaxim. Turismul la ei inseamna 4 luni pline , 6 maxim /an. Restul e FRECUS. Toate beneficiile aduse de cele de mai sus sunt contrabalansate de LENE, CORUPTIE, etc. Stiati ca saptmana aceasta s-au facut angajari la stat ? Numai marti s-au angajat apx 1000 de oameni in sectorul public.
      • -6 (6 voturi)    
        Ce industrie grea mai are Romania? (Joi, 2 iulie 2015, 0:02)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui AncaPonea

        Ce industrie grea mai are Romania?
        Ce industrie mai are Romania?

        Cea mai dezvoltata industrie in Romania de azi este cea a video-chatului.
        • +2 (4 voturi)    
          La industrie grea intraba-ti rusii (Joi, 2 iulie 2015, 3:33)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Dar stii deja cum sta treaba.
        • 0 (2 voturi)    
          hai sa ne dam destepti (Joi, 2 iulie 2015, 12:32)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Daca la tine pe ulita nu se vede industria, nu inseamna ca ea nu exista.
          Industria a avut in 2014 o contributie de 30% din PIB, adica 3 din 10 lei produsi anyul trecut au venit din industrie. Si a avut anul treecut o contributie de 0.9% la cresterea PIB. Adica vro 50 mld eur.

          Ca nu mai exista fabricile si uzinele cu care esti invatat tu de pe vremea impuscatului, asta e altceva. Dar industrie exista in Romania, su dupa 2009 creste constant si ca numar de locuri de munca creat, si ca exporturi, si ca pondere in PIB.
    • +24 (26 voturi)    
      Exact ca Ponta... (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:40)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Tsipras cumpara timp si isi limiteaza daunele electorale acceptand formal cererile creditorilor Greciei. Circul va continua...
      • +16 (18 voturi)    
        exact (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:16)

        subcultura [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        eu ma intreb si cata valoare legala are ultima scrisoare a lui Tsipras in numele Greciei prin care accepta o parte din conditii, devreme ce referendumul a fost aprobat de Parlament tocmai ca cetatenii sa se pronunte pe toate conditiile. Mi se pare la acest moment un fel de depasire a atributiilor si puterilor constitutionale ale guvernului grec. Asta pe langa faptul ca arata de fapt cat de "multa" pretuire are pentru popor si ca referendumul a fost doar o tactica prosteasca de negociere. De aici si raspunsul coanei Merkel ...
    • +11 (13 voturi)    
      Asa este! (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:09)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Dar este si marele risc al celor care vor populism; recte al puturosilor. Adica al celor care haladuiesc pe latrine si vor "Să li sâ deii".
      Uita ca nimic pe lumea asta nu se obtine fara efort; daca nu este munca!
      Ei vor si gata, cineva - recte pesedeaua slinoasa, gata oricand sa cante in struna leprelor - trebuie sa le puna la dispozitie. Pentru ca li se cuvine!
      E, grecii o vor lua si vor spala vase sute de ani!
      Din cauza unui gunoi ca tziparas asta (un fel de oltean cu bucile imense ca pompa)
    • +7 (7 voturi)    
      date false (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:52)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui lili

      cu date false si masluite cred si eu..pana si Burkisa Faso ar arata paradis.
  • -26 (36 voturi)    
    Incapacitate? (Miercuri, 1 iulie 2015, 11:12)

    Radu [anonim]

    Anuntul privind "intrarea in incapacitate de plata" a Greciei m-a facut sa cred ca in Grecia nu mai exista bani, ca nu se vor da salarii, ca bancile sunt goale, ca banii au disparut. Deocamdata grecii nu au ajuns inca acolo...
    Deci, cine vrea sa propage idee ca Grecia nu-si mai plateste oamenii? Personal cred ca este inca o forma de presiune (mediatica) pe Grecia ca sa accepte orice propunere cat mai rapid. Nu spun ca grecii sunt "ingeri", si nici ca ceilalti nu au dreptate...
    • +13 (15 voturi)    
      incapacitate de plata... (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      pentru ca nu si-a platit transa la FMI...

      o firma poate intra in faliment daca nu-si plateste datoriile externe, chiar daca isi plateste proprii angajati
    • +18 (20 voturi)    
      Banii din sistemul de stat al Greciei vin de la UE (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:37)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Intrarea in incapacitate de plata o sa isi arate coltii in cateva saptamani.....tu de unde crezi ca vin banii necesari functionarii statului grec? Din comentariul tau imi dau seama cat de naivi sunt romanii, nu prea inteleg nimic din mecanismele functionarii economiilor statelor in general.

      P.S.: Orice stat traieste prin rostogolirea datoriilor. Daca la un moment dat nu isi ramburseaza ratele scadente, nimeni nu mai are incredere in el, nu se mai poate imprumuta si intra in blocaj. Urmeaza apoi un mic haos, limitari de tot soiul, eventual revenirea la drahma pentru Grecia, scaderea puternica a nivelului de trai, haos. O sa trebuiasca multi ani sa isi revina.
    • +21 (27 voturi)    
      Chiar asa este! (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:52)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Pai, dupa mintea ta, cand intr-o tara cetatenii nu-si mai primesc pensiile, cand au restrictii sa-si scoata banii de la bancomate, cand bancile se inchid o saptamana, cand salariile nu mai pot fi platite integral si la timp, ce crezi ca este?

      ESTE FALIMENT!

      Daca in Romania, atunci cand Boc a taiat salariile pentru a face fata crizei mondiale si a salva tara de la faliment, s-ar fi intamplat asa ceva, cum ai fi comentat situatia?

      Criza Greciei nu ma bucura, dar sunt multumit ca expune un exemplu concret, pentru toti usl-istii din Romania, cam ce-ar fi patit ei daca Boc ar fi fost un dement ca si Tsipras sau Ponta!
      Pricepusi?
      • +12 (14 voturi)    
        sunteti optimist ! (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:58)

        luiz [anonim] i-a raspuns lui ticbis

        credeti ca usl-isti pot fi capabili de o astfel de comparatie(asociere)? Tot ce stiu si vor ei sunt pomenile , supravietuirea fara munca , traiul parazitar....Vai de cel care va prelua fraiele Romaniei din 2016, dupa toate masurile populiste, iresponsabile si nesustenabile luate de PSD-isti in ultima vreme, in incercarea disperata de a-si recastiga electoratul ! Sa promiti nu costa nimic...in rest...dupa ei, potopul!
      • +5 (5 voturi)    
        Criza care vine in Romania (Joi, 2 iulie 2015, 1:55)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        Romaniei nu-i trebuie decit 15-20 de ani ca sa ajunga in situatia Greciei.

        Deja pensiile speciale, inlesnirile de orice fel, cresterea cheltuielilor militare sint simptomele aceleasi bolii de care sufera Grecia.

        In nici un caz, Romania nu trebuie sa adopte euro ca moneda, pentru ca este mult prea saraca si necompetitiva economic.
        • +2 (2 voturi)    
          Ar fi dezastru! (Joi, 2 iulie 2015, 12:11)

          ticbis [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Daca Romania ar adopta acum moneda Euro, si-ar trage un glont in picior!

          Economia Romaniei, chiar daca acum cifrele arata ca e in crestere, nu se bazeaza pe productie, ci doar pe consum si taierea totala a investitiilor! Iar aceasta crestere nu se regaseste in veniturile populatiei, ci doar in statisticile financiare ale guvernului. Ca sa nu mai vorbim ca pana si consumul este alimentat in proportie de peste 70% din valuta trimisa in tara de cei aproape 4 milioane de romani ce muncesc in afara tarii!

          Jumatate din forta de munca activa angajata din Romania castiga cel mult salariul minim pe economie, adica aprox. 200 de euro, iar pensia minima este de cca 70 de euro.
          Trecerea la moneda euro ar fi un dezastru national, iar impactul emotional al cetatenilor va fi maxim. Nu multi constientizeaza acum ca din salariul de 200 de euro platesc iarna cam 80-90 de euro la intretinere la bloc, ca un kil de rosii ii costa un euro sau ca pentru abonamentul la cablu si telefon mobil platesc cel putin 12 euro pe luna!
          Mai mult, trecerea la euro i-ar taia bancii nationale orice parghie de interventie pe piata financiara!

          Romania n-are ce cauta in zona euro pana cand cel mai mic salariu din tara nu va ajunge la cel putin 800 de euro net (adica la necalificati, la femeile de servici si la maturatorii de pe strada) si cea mai mica pensie la 500 de euro net. Altfel, va intra in faliment mult mai rapid decat Grecia! Va spun sincer, daca Grecia ar fi avut acum drahma, ieseau elegant si fara probleme din aceasta criza!

          Nu intamplator sunt tari cu economii stabile care au refuzat adoptarea monedei euro, Marea Britanie, Danemarca, Suedia, Cehia, Polonia, etc. Spre exemplu, acum, criza din Grecia le afecteaza mult mai putin finantele decat pe cele ale unor tari mult mai dezvoltate economic decat ele, dar cu moneda euro: Germania, Franta, Italia, Austria, Spania, etc.

          Pentru binele Romaniei si al romanilor, cred ca nu trebuie sa ne gandim la moneda euro in urmatorii 20-30 de ani!
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc pentru comentariu (Joi, 2 iulie 2015, 13:43)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

            Multumesc pentru comentariu, il gasesc ca fiind foarte interesant.

            Intr-adevar, cresterea economiei in Romania nu este bazata pe cresterea productiei ci pe cresterea consumului, care pe termen lung va duce la "aceeasi boala" de care sufera Grecia.

            Cum sa intre Romania in spatiul euro cind 25% din populatia Romaniei traiesc in saracie absoluta.

            Pentru ca Romania sa intre in rindul tarilor dezvoltate, ar trebui 70-80 de ani de dezvoltare economica neintrerupta, schimbarea radicala a mentalitatilor, eliminarea coruptiei din politica.

            Iata care este starea romanilor la 2 iulie 2015

            "Aproape 4,8 milioane de români, între care 1,4 milioane de copii, sunt afectaţi de sărăcie, iar 687.000 de persoane cu dizabilităţi nu au acces la servicii de specialitate, potrivit unui raport al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din România (CNASR).

            Printre persoanele vulnerabile sunt 1,85 milioane de romi, 1,4 milioane de copii (cu vârste cuprinse între 0 şi 17 ani), peste 725.000 de persoane vârstnice (peste 80 de ani), 687.000 de copii şi adulţi cu dizabilităţi care trăiesc în gospodării şi alţi 16.800 care trăiesc în instituţii, peste 62.000 de copii cuprinşi în sistemul de protecţie specială (fie în centre de plasament, fie în puncte de îngrijire familială) şi aproximativ 1.500 de copii abandonaţi în unităţi medicale."

            Link:
            http://adevarul.ro/news/societate/aproape-48-milioane-romani-afectati-saracie-14-milioane-copii-1_5593f8bdcfbe376e35c24456/index.html
    • +3 (3 voturi)    
      nu li s-a facut (Joi, 2 iulie 2015, 7:48)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      orice propunere, ci unele de bun simt, pe care se vede treaba ca grecii nu il au; reducerea evaziunii fiscale, colectarea eficienta a darilor catre stat,etc, dar grecii, decat sa faca acest efort organizatoric prefera, cu tupeu si obraznicie, sa pretinda totul de la creditorii internationali.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai ii plateau din transe de imprumut ! (Joi, 2 iulie 2015, 9:02)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      O firma care e in faliment , moare in ziua in care se anunta falimentul ? Daca dvs ati imprumuta o astfel de persoana/tara (care nu accepta ca pentru a da asigurari ca va avea din ce restitui imprumutul sa reduca consumurile, sa propuna alte reduceri care sa duca la aceleasi sume si/sau nu restituie nici parte din suma) ?! Inca nu s-a inventat alta solutie atat pentru o persoana cat si pentru o tara decat stoparea CORUPTIEI (tolerata ca si la noi ) , reducerea cheltuielilor bugetare si cresterea taxelor..
    • 0 (0 voturi)    
      pai citeste definitia (Joi, 2 iulie 2015, 12:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Incapacitate de plata a datoriei exsterne. Adica orice ban care da sa intre in grecia e confiscat si dat creditorilor. In plus, tara respectiva nu se mai poate imprumuta de nicaieri din afara pentru multi ani.

      Argentina a intrat in incapacitatede plata acu 10 ani si nici azi nu poate lua un imprumut cu dobanda sub 30%.
  • -18 (28 voturi)    
    intarziere de plata (Miercuri, 1 iulie 2015, 11:14)

    Dedalus [anonim]

    Nu este in incapacitate de plata.
    Grecia nu este in incapacitate de plata!

    Neplata catre FMI inseamna punere in intarziere, conform Fondului. Grecia a cerut o prelungire, acest lucru e posibil si statutar.

    Doar ca FMI isi poate intruni Consiliul Director probabil cel mai devreme peste doua saptamani, dar in orice caz dupa referendum.

    Stiu ca toate ziarele titreaza incapacitate de plata dar acest lucru pur si simplu nu este adevarat.

    Grecia este in intarziere, nu in incetare de plata!

    Este foarte importanta deosebirea, deorece daca ar fi fost incetare de plata, BCE nu ar mai putea sa dea un sfantz Grecilor.

    Lucrurile sunt cu mult mai complicate decat apar la prima citire.

    Fapt este ca si in situatia unui DA la referendum, situatia nu se imbunatateste decat tot pe termen scurt, fiind absolut imposibil pentru Grecia sa plateasca restul datoriei.

    Fie creditorii internationali vor accepta un nou hair-cut. fie vor fi nevoiti sa puna Grecia sub protectorat, adica practic sa o lipseasca de majortatea atributelor de suveranitate ce raman dupa aderarea la UE.

    Dar, inca o data, pentru a fi foarte clar: Grecia nu este in incapacitate de plata, ci in intarziere de plata!
    • +16 (18 voturi)    
      Situatia e dramatica pentru Grecia (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:40)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      FIe incapacitate de plata, fie intarziere, situatia e dramatica pentru Grecia. Alegerea acestor politicieni populisti si inconstienti a adus la dezastru.
    • +1 (11 voturi)    
      ... (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:48)

      MonaB [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ideea incapacitatii de plata a aparut ca urmare a scaderii notei Greciei de catre agentiile de notare la CCC-, dupa anuntul legat de organizarea referendumului. Conform definitiei S&P: "An obligation rated 'CCC' is currently vulnerable to nonpayment, and is dependent upon favorable business, financial, and economic conditions for the obligor to meet its financial commitment on the obligation. In the event of adverse business, financial, or economic conditions, the obligor is not likely to have the capacity to meet its financial commitment on the obligation." Daca dvs credeti ca situatia economica actuala a Greciei poate permite plata obligatiilor curente, atunci da, aveti dreptate, nu e in incapacitate de plata. Eu una am mari dubii...
      • +14 (18 voturi)    
        Nu e niciun dubiu! (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:31)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui MonaB

        FMI, BCE, BE si UE nu sunt fabrici de bani, nu au tiparnita de bancnote; sunt simple banci internationale.
        Ca oricare alta banca, banii pe acestea i-i imprumuta statelor (cu dobanzi modice) nu sunt ai lor, ci provin din din fondurile la care cotizeaza toate celelelte tari.
        Orice imprumut suplimentar catre Grecia falimentara va fi sustinut din salariile germanilor, francezilor, americanilor, austriecilor, danezilor, finlandezilor, olandezilor, spaniolilor, italienilor si, nu in ultimul rand, din salariile romanilor!

        Daca tu esti multumit si fericit sa cotizezi pentru nemunca grecilor, e treaba ta!
        Te asigur insa ca germanii, francezii si olandezii au o cu totul alta parere!
        Cred ca salvarea grecilor nu trebuie sa-i afecteze pe cetatenii celorlalte state europene; sa fiu sincer, decat sa-mi mai puna Ponta o taxa in plus pentru ca sa-i salveze pe prietenii lui comunisti din Grecia, prefer sa-i vad pe astia ajunsi in sapa de lemn, stand la cozi pentru paine si cautand de mancare prin gunoaiele din tomberoane!
        • -6 (6 voturi)    
          explicatie (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:14)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          Nu am nici timp si nici interes sa clarific asemenea neintelegeri majore.

          Intarzierea de plata e una, incapacitatea de plata e cu totul altceva. Chiar daca una POATE conduce la alta.

          FMI nu e un creditor privat, prin urmare nici macar din acest punct de vedere intarzierea de plata nu conduce la incapacitate de plata (citeste faliment).

          Este probabil si posibil ca Grecia sa ajunga in incapacitate de plata, dar deocamdata (chiar si dupa neplata catre FMI de ieri), NU este in incapacitate de plata.

          Ma opresc insa aici cu explicatia- cine vrea poate sa gaseasca pe net toate detaliile lucrurilor pe care eu le-am spus.

          Nu am spus nici ca sun de partea grecilor nici impotriva lor. Am spus doar ca exista o diferenta MAJORA intre intarziere de plata si incapacitate de plata si ca deosebirea asta e relevanta in situatia data.

          =====

          Hai sa incerc o explicatie vulgara: daca intarzii plata ratei la casa, banca nu te declara falit, ci te pune in intarziere. Poti ajunge si falit, OK, dar asta DUPA intarziere. Sau poti sa NU ajungi falit - DACA de exemplu te imprumuta altcineva ....
        • -1 (5 voturi)    
          ne asteapta vremuri grele (Joi, 2 iulie 2015, 0:37)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          Aceasta exprimare o vad de tip fascista.
          Nu ai cum sa ai bunastare daca vecinii si prietenii tai stau la coada pentru paine.
    • +11 (13 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:14)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      era in intarziere de plata pina ieri , de ieri e in incapacitate de plata , apropo daca esti american si ai platit azi o excursie in grecia bani nu au mai intrat la hotelul x ales ci direct in contul FMI , si asta cam asa o sa ramana pt citiva ani .
    • +9 (11 voturi)    
      Cand (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:31)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      mananci(pensii,salarii) pe datorie ajungi aici...
      Grecia a mai fost iertata de datorii si acum a ajuns in in "intarziere de plata'?!
      • +8 (8 voturi)    
        aviz amatorilor... (Miercuri, 1 iulie 2015, 16:01)

        luiz [anonim] i-a raspuns lui Jar

        ...slabi in ligamente !
      • -3 (3 voturi)    
        DA (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:16)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        DA. In acest moment este in intarziere de plata. Este POSIBIL - PROBABIL sa ajunga si in incapacitate de plata. Dar acum NU e in incapacitate de plata, ci doar in intarziere.

        Cu 15 minute de cautare pe net, te lamuresti ce spun.
        • +4 (6 voturi)    
          D-le, (Miercuri, 1 iulie 2015, 20:03)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          daca imprumuti pe unu',ala nu-ti,returneaza imprumutu',il ierti si vine iar sa-ti ceara...
          De greci nu ma mir ca nu inteleg,da' de mata,roman adevarat...
  • +32 (34 voturi)    
    Derbedeii Europei (Miercuri, 1 iulie 2015, 13:25)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu stiu ce naiba fac Ponta, Tsipras sau Orban cind se intilnesc cu Putin dar se pare ca nu prea ii ajuta.
  • +18 (24 voturi)    
    :) (Miercuri, 1 iulie 2015, 13:47)

    calin22 [utilizator]

    Pe scurt creditorii internationali nu mai au incredere in Grecia. Acum domnul Tsipras vazand haosul instalat prin propriile actiuni incearca sa mai repare ceva dar e prea tarziu. A dat dovada de neseriozitate si acum creditorii il au la mana.
  • +18 (24 voturi)    
    De acord (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:32)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nu putem fi decit de acord ca acest premier grecotei nu e altceva decit un socialist aventurier si trebuie matrasit. Europa nu are a sta de vorba cu smecheri de genul lui sau al lui Ponta = premierul roman corupt si penal
    • -10 (12 voturi)    
      europa apartine cetatenilor ei (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:06)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Nici cu politicile Europei nu putem fi pe deplin de acord.
      Europa bogata si emancipata are puterea si banii sa isi controleze statele si sa nu lase sa se ajunga la astfel de derapaje financiare.
      Este Europa condusa de cetatenii ei? Sau oligarhia vestica este tot la conducere?
      Europa este a tuturor cetatenilor ei, nu doar a Germaniei.
      • +6 (12 voturi)    
        Aveti varianta Uniunii Euroasiatice (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:41)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Putin e cunoscut pt. propensiunea lui spre democratie si stat de drept, nici cu vizele n-am auzit sa fie probleme.
        • -2 (6 voturi)    
          democratia este superioara oligarhiei (Joi, 2 iulie 2015, 0:54)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

          Eu ma leg de faptul ca nu este suficienta democratie in Europa, si este loc de reforma. Putin, treaba lui ce face, nu ma intereseaza.
          Europa este casa mea
          si vreau democratie in ea.


          Eu inca consider ca democratia este o oranduire sociala superioara oligarhiei.
          Dau un exemplu de oligarh european.
          Vodafone, pretinde la el acasa, in Europa, tarife suplimentare daca vorbesti in roaming. Ii ca si cum eu locuitor in camera mica vorbesc cu un leu si daca ma duc in sufragerie vorbesc cu 2 lei.
          Asta este o regula pe care sunt convins ca majoritatea cetatenilor europeni nu o agreeaza, totusi ea exista. Aceasta regula afecteaza zeci de milioane de cetateni europeni, zeci de procente din puterea europei.
          Asta e un semn al oligarhiei europene, si nu a democratiei
  • +20 (24 voturi)    
    poate e bine sa invatam din asta (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:38)

    Dedalus [utilizator]

    Premierul lor este pur si simplu infantile, prada unui ministru de finante increzut, care aplica regulile jocului de poker in negocieri.

    Chiar daca ar fi insa o echipa geniala a grecilor la negocieri, tot degeaba, pentru ca problema majora este lipsa de eficienta a admjinistratiei grecesti, de notorietate...

    De peste 30 de ani, un invatamant catastrofic si o in lipsa IMM-urilor in alte zone decat turism, au condus la aceasta situatie.

    Nu m-ar interesa insa prea tare Grecia, daca nu as vedea in ea soarta Romaniei.

    In negocierile actuale, pe langa tot ceea ce s-a tot spus ar trebui remarcata si incompetent administrative. Am citit textul scrisorii lui Tsipras- facsimilul publicat- este foarte greu de inteles ce vrea, iar ceea ce se intelege s-a mai discutat. Cat timp nu aduci nimic in plus, sa reafirmi o fosta pozitie este dovada de infantilism in negocieri.

    Infantilismul seamana cu genialitatea, si imaginea poate tine loc de competenta, dar numai pana la o limita.

    Indiferent de cum se va sfarsi, cred ca pana la urma cauza profunda a acestei situatii nu o va analiza nimeni. Credem prea mult in macroeconomia deceniului 8 al secolului trecut ca sa putem vedea limpede.
    • +10 (10 voturi)    
      exact (Miercuri, 1 iulie 2015, 16:28)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      si problema e ca din pacate fro gasi " o cale de compromis" si grecii vor crede ca ei cedeaza si fac europei un favor.
      In realitate ar trebui lasati in pace. Faci gard in jurul lor si gata
      • -8 (12 voturi)    
        este europa uniune? (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:12)

        kax [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Adrian,
        In realitate, pentru o europa puternica este nevoie de toti cetatenii ei.
        Ca Grecia a fost lasa sa aibe comportamentul asta, nu este neaparat doar vina ei.
        Vina o purtam cu totii.
        Suntem uniune sau ce suntem?
        • +9 (11 voturi)    
          sensul Uniunii Europene (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:57)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui kax

          este unitatea in jurul unui alt set de valori decat cele imbratisate de greci;

          sa va dau un exemplu: pt. europeni "demnitate" inseamna sa-ti platesti datoriile, sa stii ca meriti banii pe care ii castigi, sa iti gestionezi in mod responsabil cheltuielile.

          la greci e invers, "demnitate" inseamna sa traiesti pe datorie, sa-ti flituiesti creditorii, sa cersesti in continuare cu tupeu, dincolo de orice limita a bunei cuviinte.

          lasand la o parte orice argument economic, Grecia trebuie sa iasa din UE pt. ca mentalitatea acestui popor este o rusine si o insulta pt. orice european civilizat.
          • -2 (8 voturi)    
            europa trebuie sa devina democratica (Miercuri, 1 iulie 2015, 21:33)

            kax [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            Daca iti aduci aminte in 2008-2009, in timp ce criza economica generata de marile imperii avea sa loveasca cel mai tare cele mai fragile economii printre care si Romania, Europa inteligenta si egoista a impus (sau a sprijinit) Romaniei sa reduca nivelul educatiei cu 25%, prin taierea salariilor profesorilor, in acelasi timp in care se folosea fara scrupule de cei mai educati romani (crescuti de profesori romani prost platiti) (cu consecinte negative de nestimat pentru romani), grecii ieseau in strada sa ceara explicatii. A urmat apoi, firesc, o alt fel de abordare, si poporul grec, s-a orientat spre un stil de viata mai social, mai suedez, si au ales un guvern de stanga.
            Acum sunt ingenuncheati de partenerii lor economici si in primul rand de partenerii lor sociali.
            Asa cum au stat atunci drepti in fata bocancului oligarhilor europeni, asa vor sta si duminica la referendumul absolut democratic.
            Grecii au coaie.

            Eu vad ca Europa, cu actuala politică de tip oligarhic, e pe cale de a se destrama.
            Eu vreau o europa unita.
            Eu vreau ca Europa sa inteleaga ca singurul viitor, este cel democratic, nu oligarhic.
            Viitorul ei sta in educatie si sanatate, in bun simt si rezonabilitate. Sa ii fie rusine ca ne exploateaza inteligenta cu bocancul.
            Europa trebuie sa devina democratica.
      • +5 (7 voturi)    
        solidaritate e sau nu e (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:18)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Nu prea merge. Intr-adevar, principiul solidaritatii este distribuit.

        Adica, Germania trebuie sa fie solidara cu Grecia in aceste clipe. Dar trebuie sa fie si solidara cu Bulgaria de exemplu, care ar fi lovita de un faliment grec.

        Asta e problema solidaritatii asteia - nu poate fi nici partiala si nici doar cand iti convine...
  • +9 (13 voturi)    
    Pfff (Miercuri, 1 iulie 2015, 14:54)

    vladf [utilizator]

    In momentul in care ai clipit esti deja mort.

    Tiganis asta a clipit cand a declarat ca este posibil sa nu mai tina referendumul daca primeste o oferta buna, a fost tigan si acum il scurteaza cu cateva degete.

    Nu si-a dat seama de influenta mediatica si financiara.

    A fost precum un copil care scarma un dragon cu batul, dragonul se temea ca ii poate scoate ochiul, cand a vazut ca asta mic nu ajunge la ochi...... poc
    • -4 (10 voturi)    
      cine este tigan? (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:19)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui vladf

      Cel mai bogat stat din europa mi se pare ca este Marea Britanie, care nu a pariat si nu s-a implicat pe deplin in constructia europei. Dovada ca si-a mentinut moneda. Ii ca si cum nu a avut chef sa-si murdareasca manusile de colonianisti imperialisti cu statele est europene si balcani.

      Fara toata Europa, fara toata vointa cetatenilor ei, mereu vom fi la cheremul asiei si americilor.
      • 0 (0 voturi)    
        UK nu vrea in UE (Joi, 2 iulie 2015, 13:51)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Serios, de ce ma rog ar trebui sa-si "murdareasca manusile" UK cu statele balcanice?

        Astepti pe altcineva sa-ti faca ordine, curatenie si disciplina la tine in casa?

        Coruptia clasei politice romanesti este extraordinar de mare, nu exista un om politic roman sau partid politic "corect" iar mentalitatile multor romani sint la nivelul asteptarii unui "tatuc" providential.
  • +5 (7 voturi)    
    deja vu (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:13)

    Dan_Gab [utilizator]

    Au incercat si nu le-a iesit (inca).
    Imi amintesc in 2011 pe vremea lui Papandreu au incercat acelasi lucru, santajul cu referendum pentru acordul cu finantatorii, si au fost nevoiti sa-l anuleze.
    Aceleasi titluri aveau ziarele: surpriza, soc, groaza.
    Vezi link-ul http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10580171-surpriza-grecia-premierul-papandreu-organiza-referendum-prin-care-tara-spuna-daca-accepta-planul-sprijin-bruxelles.htm
    • -9 (17 voturi)    
      referendum = democratie (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:32)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Dan_Gab

      Mie nu imi suna ceva gresit ca cei din conducerea unui stat sa isi consulte cetatenii in momente cheie.
      Asta inseamna democratia, puterea in mana cetatenilor.
      150 de ani de democratie pura in grecia erei trecute, a schimbat profund modul de organizare sociala in vest.
      Civilizatia si cultura vestica se trage din genialitatea si vointa vechilor greci.
      Este oare oligarhia europeana capabila sa se apropie de ce a fost capabila demos-cratia greaca?
      Au cetatenii britanici, nemti, francezi curajul sa scoata europa din mainile oligarhiei lor si sa o dea cetatenilor ei?
      • +5 (7 voturi)    
        yap, timingul e problema (Miercuri, 1 iulie 2015, 19:08)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui kax

        "conducerea unui stat sa isi consulte cetatenii" INAINTE sa-i bage in default, nu dupa.

        daca Tsipras vroia sa-si "consulte cetatenii: trebuia sa faca referendum inainte de 30 iunie; dupa ce a bagat tara in incapacitate de plata despre ce ii mai consulta?

        viitorul Greciei este Uniunea Euroasiatica si foamea aia care a marcat cea mai mare parte a istoriei lor multimilenare si de care se pare ca au cam uitat in ultimii 30 de ani.

        in sinteza, nu prea mai conteaza ce va face Tsipras, bani nu mai pupa iar UE va izola Grecia indiferent pt. cat timp vor mai ramane ei formal in UE.
        • -6 (8 voturi)    
          europa pierde copii (Joi, 2 iulie 2015, 1:07)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

          Si asta cu izolarea e de bine, nu domnule derbrauileter?
          Asa le trebuie, mama lor de copii neascultatori. Sa-i izolam!
          De unde s-a nascut iarasi sentimentul asta fascist stalinist, oameni buni? Nu cumva o sa punem sarma ghimpata in jurul a ce va ramane din Europa?
          Europa e bolnava, pierde copii nu acumuleaza.
          • +4 (4 voturi)    
            ... (Joi, 2 iulie 2015, 8:13)

            Nunquam [utilizator] i-a raspuns lui kax

            Domnu kax , Grecia e tinuta artificial in viata de prin 2009-2010 .As zice ca nu e chiar atat de multa rea vointa din partea Europei . Au trimis bani , experti care sa ii invete cum sa administreze mai bine finantele , le-au pregatit planuri de reforma...iar cand Grecia nu a vrut sau inteles necesitatea lor , aproape ca i-au fortat sa inghita medicamentul ala amar .

            Nu trebuie sa ma crezi pe mine pe cuvant , incerca doar sa fi rational . De ce ar lasa Europa Grecia in spate ? De ce ai ceda politic sau economic o zona cruciala pt uniune ? De ce ai lasa sa cada Grecia , care prin caderea ei ar pune in cap cresterea economica a un sfert de uniune ?
            De ce ai arunca Bosforul si cea mai mare putere a balcanilor , financiar si politic in maine Rusiei , intr-un asa moment ? Nu vrea nimeni Grecia cazuta domnule . Ba din contra .

            Dragoste cu forta nu se poate domnule . Elita Greciei trebuie sa aleaga drumul . Sa-i izolam ? Dar nu ii izoleaza nimeni , sunt pur si simplu lasati sa aleaga si sa traiasca rezultatul alegerilor lor , pentru ca in ruptul capului nu vor altceva . Daca te referi la imprumuturi "gratis" in continuare , nu distruge nimeni sistemul financiar al unui intreg continent pt o singura comunitate . Nu e rea vointa , e vocea ratiunii si cel mai bine pt cei mai multi , vorba cuiva.
            • 0 (2 voturi)    
              democratia inseamna bunastare (Joi, 2 iulie 2015, 11:54)

              kax [utilizator] i-a raspuns lui Nunquam

              Rationamentul tau care este logic si de bun simt, este bazat pe informatii care vin din media si ziarele oligarhilor europeni. Trebuie sa recunosti asta.
              Evident ca oligarhia europeana este mai emancipata si mai rezonabila decat oligarhia rusa, evident ca alegem sa stam si contribuim cu munca si pricepere la bunastarea europei si implicit a noastra, a fiecaruia dintre noi.
              Democratia nu inseamna comunism, nu inseamna eliminarea celor mai bogati si muncitori dintre noi. Inseamna sa ii faci pe cei f. bogati sa joace dupa regulile vointei majoritatii.

              Criza economica a aratat cine este cu adevarat la conducerea Europei, iar eu incerc sa argumentez ca Europa este oligarhie prin simplul fapt ca eu nu cred ca vointa majoritatii cetatenilor europei in 2008 a fost ca Romania sa isi reduca nivelul educatiei, prin reducerea cu 25% a salariilor profesorilor.
              Cei mai buni profesori si medici au emigrat inspre europa sa serveasca oligarhii vestici, lasand in urma prostii si bolnavii. Cei destepti si buni de munca au plecat in Franta Anglia si Germania.
              Oligarhii europeni au comandat si au profitat din plin de acest exod dinspre Romania.
              Practic, Romania a fost decimata de aceste restrangeri bugetare comandate de organismele oligarhice europene.
              Grecii au stat ferm in fata acestor propuneri de prost gust, si iata, sunt calcati in picioare.

              Repet, intr-o democratie si uniune democratica nu lovesti niciodata in educatie, pentru ca ea aduce bunastare pe termen lung. Toti oamenii stiu asta.
              De aici deduc eu ca europa nu este democratica ci oligarhica.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 2 iulie 2015, 7:54)

        Nunquam [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Draga domnule , in esenta e total democratic si de buna cuvinta sa iti consulti cetatenii . Dar cand un referendum , prin contextul si rezultatul lui , are o sansa mare sa ingenuncheze pt cateva decenii o intreaga comunitate , el devine problematic . Pe langa democratie , mai trebuie ratiune si responsabilitate .

        Ar fi democratic ca maine Xluescu sa tina referendum in Romania si sa ii intrebe pe romani daca vor TVA 1% ? Sau daca vor sa intram in razboi cu Ucraina pt Bucovina ? Sau dracu mai stie ce alte absurditati ?

        Ce ar fi fost daca SUA si-ar fi intrebat cetatenii dupa 11 septembrie daca isi doresc ca tara lor sa stearga de pe fata pamantului statele musulmane ? E usor de anticipat rezultatul .

        Sa explic ceva pe scurt . Democratia directa , asa cum era in Grecia antica si cum se exprima in referendumuri , e in majoritatea cazurilor catastrofala . De ce ? Pentru ca cei multi sunt in generali necunoscatori , insuficient de educati si in foarte multe cazuri absurzi si fara privire in perspectiva . De aici si democratia reprezentativa . Votez o elita care cunoaste (sau ar trebui) lucrurile mai bine , si o las sa imi administreze banii si societatea . Daca nu merge , o schimb cu o alta . Eu cetatean de rand , recunosc ca in general nu sunt suficient de abil in a administra personal la nivel macro societatea .

        Cat despre Grecia , 30 de ani administrezi prost o tara , o imprumuti pana peste limita sustenabilitati iar cand totul se prabuseste fugi de resposabilitate si intrebi masele de oameni ce e de facut . Curat democratic .
      • +2 (2 voturi)    
        Pai acum sa manance democratie cu (Joi, 2 iulie 2015, 9:22)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Aristotel la cuptor daca nu sunt demni de inaintasii lor ! Clasa politica s-a infruptat nestingherita din coruptie si a permis cetatenilor sa se naraveasca la evaziune , au coafat cifrele, dupa fiecare alegeri au mai primit cate ceva ajungand la un nivel de trai care nu are nici o legatura cu realitatea economica! Constata grecii acum cu stupoare ca dementul de Tsipras nu se oua euro ! Cica ei nu sunt cu mana intinsa ! De ce nu renunta la FMI si BE daca ii agreseaza si nu se imprumuta de la banci ? Cu 150% si fara masuri de austeritate ??!! Chiar bancile lor nu le-ar da la nici o dobanda !!!
  • +14 (16 voturi)    
    Avem si noi Tsiprasul nostru,da Ponta-i si penal! (Miercuri, 1 iulie 2015, 15:40)

    Plagarus [utilizator]

    GR exerseaza un sirtaki cu un incredibil dezastru economic pe timp de pace !
    Economia greciei este paralizata de statul iresponsabil care ia pus piedici insumortabile.
    Limitarea retragerilor de numerar la 60 de euro pe zi va fi urmata sigur de înghețarea depozitelor bancare pentru 90 de zile (cate or mai fi ) și limitarea retragerilor de numerar din bănci, în primă fază,apoi... cartele
    Băncile grecești depind de sprijinul BCE,dar iresponsabilul lor Varoufakis dixit : nici vorbă de controlul capitalului. Așa ceva e de negândit câtă vreme Grecia e în zona euro. Că guvernul se opune unei asemenea masuri !?

    Noi romanii cand reimportam xeroxul turcit ? ( am auzit ca vine duminica,calare pe sabia lui Stefan cel Mare )
    • +5 (7 voturi)    
      ponta vine cu sabia in fund (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:03)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Si o duce direct mentorului nastase.
      • +1 (3 voturi)    
        da (Miercuri, 1 iulie 2015, 20:50)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        bombo abia asteapta s-o probeze si el, sa vada daca ii vine.
  • +9 (11 voturi)    
    mai simplu (Miercuri, 1 iulie 2015, 16:24)

    moby dick [utilizator]

    Pe intelesul oamenilor de rand care nu rezoneaza cu fineturi financiare: e de preferat sa cheltui atat cat ai. Daca nu reusesti si te indatorezi, trebuie sa platesti datoria. Evident, pe viitor va trebui sa reinveti sa cheltui atat cat produci si ai, nu sa-l injuri pe ala care-ti cere banii inapoi. Cum si de ce s-au dat bani cu nemiluita catre Grecia, fara constrangeri si asigurari de plata, asta-i alta poveste. Ce uimeste cel mai mult in toata povestea cu criza greceasca sunt insolenta si obraznicia duse la extrem a reprezentatilor statului grec, refuzul de a accepta evidentele. Poate gresesc, dar cred ca Grecia ar merita lasata sa falimenteze macar pentru puterea exemplului. Altfel, mi-e teama ca politicienii lor vor continua sa fie la fel de corupti si iresponsabili.
    • +8 (10 voturi)    
      aparent... (Miercuri, 1 iulie 2015, 16:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui moby dick

      nici macar acum cand bani ioc, combustibil din parti, urmeaza medicamente si alte chestii "misto" nu pricep ce inseamna iesirea din ue si falimentul
      • +3 (5 voturi)    
        vorbim peste 2-3 saptamani :) (Miercuri, 1 iulie 2015, 19:10)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        sper ca UE, ECB si IMF sa-si mentina pozitiile actuale.
    • -5 (9 voturi)    
      noi romanii suntem vai si-amar (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:56)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui moby dick

      Noi romanii suntem vai si amar, suntem absolut incapabili sa punem mana pe bici si lopata si sa ne facem ordine in propria casa, dar aratam cu degetul spre greci, scuipam pe ei, ii facem lenesi...
      Avem tupeul sa pretindem ca grecia trebuie lasata sa falimenteze, asa doar pentru puterea exemplului.
      Mi se pare incredibil cum in loc sa ne vedem de treaba , si eventual sa ajutam cetatenii altor state care trec prin probleme economice, noi aruncam cu pietre in ei.
      Halal cetateni ai unei uniuni.
      • +3 (5 voturi)    
        poate (Miercuri, 1 iulie 2015, 20:52)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui kax

        voi romanii de la savuskina nu puteti multe, puteti in schimb sa emiteti incontinuu ineptii si aberatii sovietice imbecile.
        • -3 (5 voturi)    
          noroc bec (Joi, 2 iulie 2015, 1:19)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Din ce stiu eu tu esti credincios invataturilor lui Isus Hristos, care nu s-ar fi bucurat niciodata de necazul altora.
          Inteleg ca vezi aiureli sovietice in vorbele mele, dar ce-i cu tine omule? Ce e in sufletul tau cu ura asta pe necazul altora?
          La ce dracu ajuta sa ne urâm vecinii, si sa ne bucuram de necazul lor?
  • +7 (9 voturi)    
    exact (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:49)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Hai grecii: votati NU
    Cu curaj ! De-abia astept sa votati "Nu" ca sa vedeti ce inseamna sa munciti pt painea pe care o mancati
  • +7 (9 voturi)    
    ponta 2... (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:49)

    liviu_ [utilizator]

    nu poti sa-ti scoti bani din bancomate, nu ai combustibil, nu iti poti plati o datorie externa, dar totu e roz

    chiar cred mai mult ca niciodata ca desi riscurile sunt, grecia ar trebui zburata din ue si euro. daca cedeaza santajului grecesc, nu e decat o amanare a falimentului si pe langa asta se vor trezi si alte state sa faca acelasi lucru pentru ca se poate
    • -7 (9 voturi)    
      uniune balcanica? (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:29)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Pe acelasi principiu si romanii si bulgarii trebuie zburati din ue.
      Sa stii ca as fi de acord cu asta. Hai sa facem o uniune balcanica, ca mi se pare ca impartasim aceleasi valori.
      Poate se trezeste si ingamfata europa vestica, dar o fi prea tarziu, noi vom fi departe deja.
      Putem face asta, doar sa vrem.
      • +6 (8 voturi)    
        romania... (Miercuri, 1 iulie 2015, 19:01)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui kax

        a revenit pe plus... a indeplinit conditiile imprumutului etc... nu a intrat in faliment!
        nu cred ca pot fi comparate aceste tari
  • +6 (10 voturi)    
    exact (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:49)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Hai grecii: votati NU
    Cu curaj ! De-abia astept sa votati "Nu" ca sa vedeti ce inseamna sa munciti pt painea pe care o mancati
    • -9 (13 voturi)    
      ce ai omule? (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:10)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Zici asta ca si cum romanii sunt muncitori, seriosi si au grija de tara lor.
      Ce-i cu tine omule?
      Lasa ura deoparte si exerseaza putina empatie.
      Eu personal, si multi altii nu am nevoie de romani cu gandirea asta.
      • +10 (12 voturi)    
        empatie ? (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:22)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui kax

        dragule, cand ii vad cum stau cu cafeluta in mana nu pot sa am empatie.
        Stii care e teoria lor ? Pai nu platim, si ce o sa ne faca ? Noi nu suntem prosti sa platim nimic. Exact asa zic si exact asa gandesc.
        Este o zmechereala tipic olteneasca daca vrei. Au creat o aura de nefericiti si patimiti pt ca oamenii sa le planga de grija si in spate stau si rad de voi.
        • -5 (11 voturi)    
          este comunitatea ue unita? (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:50)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          Grecii sunt la aceeasi masa cu nemtii si britanicii de 30 de ani.
          Si dupa fiecare masa imbelşugată cu ei, isi beau cafeluța in văzul lor. Daca ar fi fost ceva in neregula cu treaba asta, sunt sigur că li s-ar fi atras atentia. Cel putin asa consider eu ca o familie de succes functioneaza.
        • +9 (11 voturi)    
          corect (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:56)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          Si eu mor , la propriu, cand ii aud...pai si daca nu platesc ce pot sa ne faca prostii de europeni?
          Ca doar n-o sa ne dea fara din UE?
          Ba bine ca Nu...si chiar in suturi ar merita.
          • +2 (4 voturi)    
            bine zis (Miercuri, 1 iulie 2015, 20:42)

            DanIvanov [anonim] i-a raspuns lui neurino

            mai adaug. Anul acesta =plateste, nu plateste= Tsipras va face deficit. Cum il acopera? Obligatiile ajunse la CC nu le cumpara nimeni decat daca promit dobanzi URIASE [junk bonds]. Imprumuturile de la FMI, UE, BCE sunt excluse. Cu ce va plati pensiile?
  • +9 (13 voturi)    
    La vremuri de cumpana (Miercuri, 1 iulie 2015, 17:57)

    Locke Lamora [utilizator]

    natiunile lumii au avut leaderi pe masura, dupa chipul si asemanarea cetatenilor. Americanii l-au avut pe Roosevelt, englezii pe Churchil, frantzujii pe de Gaulle, rusii pe Stalin, chinejii pe Mao...grecii il au acum pe Tzeparis, un bombalau cu muci la nas, inca. Trist.
  • +8 (10 voturi)    
    datoria Greciei (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:08)

    Razvan_M [utilizator]

    O parte din datoria greciei este facuta si cu bani de la noi. La care noi platim dobanda, ca doar si noi avem datorie.

    Se spunea intr-un articol ca Atena are declarate la fisc vreo 300 de piscine. Din satelit se vad peste 15.000.

    Am inteles: creditorii sunt bau bau cel rau cand le cer grecilor sa isi plateasca datoria si sa arate ca isi vor permite sa plateasca si peste 6 luni.
    • +7 (9 voturi)    
      nu discutam pensiile (Miercuri, 1 iulie 2015, 18:58)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      anticipate si bonusurile si cuantului mult peste.
      Orice romani si-ar dori sa aiba o pensie macar pe jumatate cat e cea din Grecia.
  • +4 (6 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 1 iulie 2015, 19:03)

    liviu_ [utilizator]

    cred ca grecul incearca sa tlbure cat mai mult bursele ca sa santajeze europa....
    alternativa ar fi ca pur si simplu e nebun...
  • -1 (9 voturi)    
    Are dreptate FMI (Miercuri, 1 iulie 2015, 20:58)

    newlook [utilizator]

    20:42 FMI: Acordarea unei intarzieri la plata nu ajuta tarile in criza (AFP)
    ==================

    Are dreptate FMI. Mai mult decat atat, orice relatie cu FMI e toxica pentru tarile aflate in criza.
  • +1 (5 voturi)    
    Falimentul este de preferat (Joi, 2 iulie 2015, 0:14)

    Nyk1 [utilizator]

    Grecia trebuie să-și declare falimentul, și cât mai repede. De ce să tot tărăgăneze? Dacă urmează politicile FMI, doar se amână momentul cu pricina și impactul ar crește pe zi ce trece - pentru că amânarea declarării falimentului înseamnă și amânarea începerii reconstrucției economiei grecești pe baze solide.
  • -3 (3 voturi)    
    Hm, de ce nu pleaca toti Romanii (Joi, 2 iulie 2015, 1:31)

    contest [anonim]

    din Grecia?! La ce bun sa zaboveasca printre lenesii si viclenii greci?! Daca s-au naravit harnicii romani, lenea e contagioasa, e ca marul putred din gramada, precum "prostia" limbii Ruse, "din motive lesne de inteles"...;)
  • +1 (1 vot)    
    deci (Joi, 2 iulie 2015, 10:36)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Uite aici care sunt conditiile alea groaznice pe car ele xcer astia de la greci:
    http://www.petreanu.ro/2015/06/29/iata-ce-reforme-umilitoare-ii-sunt-solicitate-greciei/#sthash.uEYNOK07.gbpl&st_refDomain=www.facebook.com&st_refQuery=/

    Cateva:
    Adoptarea unei legislaţii mai restrictive în privinţa evaziunii fiscale.
    Colectarea integrală a taxelor pe clinicile private de sănătate şi a taxei de clawback pentru anul 2014.
    Introducerea taxării pe jocurile de noroc (30%).
    Extinderea taxei de lux pe ambarcaţiuni recreaţionale de peste 10 metri lungime şi creşterea ei de la 10% la 13%.
    Introducerea taxării pentru reclamele difuzate de televiziuni.

    Pt aia care vor sa le dea bani in continuare: nu vi se par conditii de bun simt ?
  • +1 (1 vot)    
    Romanii sint uituci si le cunosc pe toate. (Joi, 2 iulie 2015, 16:50)

    quietguy58 [utilizator]

    Ce ma surprinde faptul este ca romanii au uitat ca Romania a fost de doua ori in faliment in anii '80.

    Prima oara in 1981 si a doua oara in 1986.

    In 1981, Romania avea de platit 2 miliarde de dolari dar nu a fost capabila sa plateasca acesti bani, asa ca timp de 9 ani romanii au dus-o foarte rau.

    In acest moment, Romania are o datorie de 77 miliarde de euro si in maxim 20 de ani Romania va suferi aceeasi soarta ca si Grecia.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă