MAE: Romanul ucis in atacul asupra sediului ONU din Mazar-i-Sherif este expertul Filaret Motco

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:08 Actualitate | Esenţial

Filaret Motco
Foto: OSCE Academy
Romanul ucis in atacul de vineri asupra sediului ONU din Mazar-i-Sherif este expertul international Filaret Motco (43 de ani), a anuntat sambata Ministerul Afacerilor Externe. Mai multi angajati straini ai ONU, inclusiv un roman, au fost ucisi in timpul unui atac asupra unui birou al Natiunilor Unite din localitatea aflata in nordul Afganistanului, de manifestanti care protestau fata de incendierea Coranului in Statele Unite.

UPDATE: Presedintele Traian Basescu a transmis, sambata, un mesaj de condoleante pentru familia cetateanului roman ucis in atacul din Afganistan, apreciind ca "Atacurile împotriva personalului ONU - care lucrează în sprijinul poporului afgan şi al păcii - sunt inacceptabile."

Potrvit MAE, citat de Agerpres, romanul avea functia de ofiter de afaceri politice in cadrul Centrului Operational Nord al ONU din Afganistan.

MAE a primit in acest sens o notificare oficiala de la Departamentul Operatiuni pentru Mentinerea Pacii al ONU.

Motco Filaret era un expert cu o impresionanta activitate in cadrul relatiilor internationale si al organizatiilor internationale. A mai participat la misiuni internationale in cadrul Centrului Operational ONU din Kandahar, in misiunile OSCE de teren din Tadjikistan, in Federatia Rusa, regiunea Caucazul de Nord-Cecenia, in Karghistan.

Romanul lucra in Afghanistan de aproximativ doi ani.

Vineri, cel putin 7 angajati straini ai ONU, intre care si Filaret Motco, au fost ucisi in timpul unui atac asupra unui birou al Natiunilor Unite din Mazar-i-Sharif, in nordul Afganistanului, de manifestanti care protestau fata de incendierea recenta a Coranului in Statele Unite, a anuntat politia. Doua dintre victime au fost decapitate, una dintre ele fiind Filaret Motco.

Pastorul integrist american Terry Jones a ars in 21 martie o copie a Coranului, in urma unui "proces" in care cartea sfanta a musulmanilor a fost declarata "vinovata" si "executata".



Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

12491 vizualizari

  • -16 (72 voturi)    
    Tragedie (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:23)

    vado [anonim]

    Este o tragedie,cum s-au mai intamplat ,din pacate...Mi se pare ca si acesti provocatori-pastori si altii nu gasesc altceva mai bun decat sa-i sfideze pe musulmani si asistam la astfel de nenorociri.Au ars Coranul -cartea lor sfanta,acum se simt vinovati sau nu?Pacat de victime!
    • +16 (50 voturi)    
      Cioranul (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:28)

      Meleaca [utilizator] i-a raspuns lui vado

      Asasinarea angajatilor ONU demonstreaza ca pastorul a avut dreptate.
      • +2 (22 voturi)    
        Corect... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:48)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Meleaca

        Insa o persoana cu un minim de inteligenta nu s-ar juca cu simbolurile religioase ale unui asemenea popor.
      • +27 (29 voturi)    
        Dumnezeu sa-l odihneasca pe roman ! (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 15:10)

        Toleranta crestina are limite? [anonim] i-a raspuns lui Meleaca

        Sunt convins, si nu e doar o dorinta neargumentata, ca militarii romani din Afganistan si romanii din garzile de corp private, vor sti sa raspunda inzecit la disparitia tragica a acestui om nevinovat ce era acolo pt a ajuta salbaticii afgani sa iasa din retard si tribalism.

        Un razboi nu e castigat doar de arme, ci si de perseverenta si consecventa, prin atitudine. Raspunsul impotriva talibanilor trebuie sa fie extrem de ferm, sute dintre ei trebuie sa simta pe pielea lor ca platesti de fiecare data cand ucizi nevinovati.

        Pastorul american traieste intr-o societate libera si are dreptul sa-si spuna opinia si sa dea foc la ce vrea el daca legea nu ii interzice asta.

        Farakhan, un negru american islamizat, lider al ''Nation of Islam'', injura zilnic USA si promite tot felul de califate. Chiar daca intr-o zi ar da foc la o Biblie, nimeni nu s-ar duce sa-i taie gatul pentru asta, mai ales un crestin.

        Nu putem sa permitem orice musulmanilor sub pretext ca sunt inapoiati si analfabeti, ca sunt si ei oameni ce pot judeca, nu avem de-a face cu animale de grajd pe care le mani cu biciul.

        Musulmanii care au ucis romanul si acea biata femeie din Norvegia stiau foarte bine ca omoara semeni ai lor, ei merita pedepsiti fara crutare.

        ONU sa lase naivitatea la o parte si sa-si pazeasca mai bine personalul. Familia lui Motco sa dea in judecata organismul ONU care l-a angajat pe roman dar nu i-a asigurat o paza suficienta intr-o tara aflata in razboi ! ONU l-a trimis acolo, nu Romania !
        • +13 (13 voturi)    
          Trist...DAR ADEVARAT! (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:09)

          NO COMMENT [anonim] i-a raspuns lui Toleranta crestina are limite?

          Din pacate nu este prima misiune ONU in care sa se intample astfel de tragedii. E suficient sa amintim misiunea ONU in Rwanda, din 1994, cand trupele ONU sub comanda generalului canadian Romeo Dallaire au fost trimise in teren fara o minima informare si fara un mandat foarte clar sau interventiile catastrofale din Bosnia si Somalia.

          Despre esecul misiunii ONU in Rwanda, detalii interesante aici:

          http://topdocumentaryfilms.com/ghosts-of-rwanda/

          ONU isi propune misiuni care se dovedesc o palarie mult prea mare pentru capul mult prea mic al organizatiei. Mijloacele combative sunt total inadecvate situatiei din teren. Afganistan nu e Luxemburg dupa cum nici Somalia nu e Danemarca. A trimite functionari valorosi, de talia lui Filaret MOTCO intr-o zona de conflict gen Afganistan...si a nu le asigura o protectie militara serioasa...e fie incompetenta crasa, fie prostie fara limite, fie ambele la un loc.

          Moartea sinistra, prin decapitare, a acestui roman, ca dealtfel moartea tuturor celor 7 functionari in acest atentat este inca o dovada a iresponsabilitatii de care da dovada ONU in materie de preventie si de protectie a propriilor angajati.

          Cat despre alte subiecte legate de ONU...ce sa mai spun?
          Mai pot sa spun ceva?
          :(

          Condoleante familiei si tuturor apropiatilor.
        • -6 (16 voturi)    
          Esti la fel de primitiv ... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 23:14)

          cohan [utilizator] i-a raspuns lui Toleranta crestina are limite?

          ...ca cei care l-au decapitat. Ei, ca si tine, asta au facut : au generalizat. Pastorul din SUA a ars Coranul, lor li s-a parut normal sa omoare primul nemusulman pe care-l intalnesc.
          Vad ca doresti cu ardoare ca de maine militarii romani de acolo sa iasa din cazarmi si sa impuste in stanga si in dreapta orice misca si are turban pe cap. Din cate stiu, inaite de a fi trimisi acolo, sunt supusi unor teste psihologice severe.
          • +4 (4 voturi)    
            imamii = zero (Duminică, 3 aprilie 2011, 11:42)

            Giubreck [anonim] i-a raspuns lui cohan

            imamii care au tinut slujba de vineri sunt vinovati. "preotii" musulmani au probleme mult mai grave de conexiune la lumea reala decat preotii celorlalte religii.
        • 0 (2 voturi)    
          esti dus (Duminică, 3 aprilie 2011, 20:00)

          serban [anonim] i-a raspuns lui Toleranta crestina are limite?

          pina la urma ce cauta trupele romane acolo?
          iar faza cu onu este icoana mai incet ca se sparge . nu uita pastele cind au bombardat
      • -2 (16 voturi)    
        ei nu zau (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 17:29)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui Meleaca

        Asasinarea angajatilor ONU nu demonstreaza decat ca imbecilii care seamana vant, culeg furtuna.
      • -7 (17 voturi)    
        violenta naste violenta.. (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:13)

        all [anonim] i-a raspuns lui Meleaca

        ce a facut pastorul ala e o violare a drepturilor acestor oameni.. asta mai ales intr-o tara ca sua unde este un amalgan de populatii de diferite culturi... ce a facut acel pastor este exact acelasi lucru cu ce a facut secuiu ala de la ciuc...
        • +5 (7 voturi)    
          comparatie (Duminică, 3 aprilie 2011, 12:20)

          rico [anonim] i-a raspuns lui all

          pai da dar noi l-am înjurat dar nu l-am decapitat pe ungurul ala si cu atât mai putin nu am decapitat alti unguri care nu facusera nimic
      • +2 (12 voturi)    
        raspuns (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 21:46)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui Meleaca

        cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa ardem un coran si sa postam video online: in memoriam Filaret Motco.
    • +40 (46 voturi)    
      Pastorul.. (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:33)

      urfe [utilizator] i-a raspuns lui vado

      Nu sunt de acord cu ce a facut postorul in State, dar nimic nu justifica reactia celor din Afghanistan. Vinovati trebuie sa se simta cei care au omorat personalul ONU si cei care justifica, aproba si accepta asemenea gesturi...
      • -6 (32 voturi)    
        Afganistan ... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:04)

        Vasalie Sa Traiti [utilizator] i-a raspuns lui urfe

        Cel putin teoretic, nivelul de pregatire al pastorului este cu mult superior nivelului de pregatire (ma refer la educatie ... nu la cea militara, de exemplu).
        Daca un om (teoretic) educat reactioneaza in acest fel, arzand cartea sfanta a musulmanilor, cum te asteptai sa reactioneze hoardele de semi-analfabeti indoctrinati loviti in ceea ce au ei mai sfant?? Asta nu inseamna ca le dau dreptate celor din Afganistan care au reactionat in halul in care au facut-o, dar vina o poarta imbecilul ala de pastor.
        • +4 (14 voturi)    
          Nevinovat (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:38)

          urfe [utilizator] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

          Pastorul nu e vinovat. Si-a exersat un drept intr-o tara din celalalt capat al lumii.
          Nu cred ca trebuie sa renuntate la o libertate numai pentru ca alte culturi nu sunt e acord cu ea.

          Oamenii aia si-ar fi putut justifica gestul si prin faptul ca s-a mai construit o biserica ortodoxa in Moldova - extremismul e absurd..
          • 0 (6 voturi)    
            corect (Duminică, 3 aprilie 2011, 11:37)

            zambara [utilizator] i-a raspuns lui urfe

            "...Nu cred ca trebuie sa renunte la o libertate numai pentru ca alte culturi nu sunt e acord cu ea..."

            bine spus !!
        • +3 (13 voturi)    
          Deci (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:57)

          Doc [anonim] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

          prostii au dreptul sa ucida. Asta e scuza acum?

          In tara lui pastorul ala putea sa faca ce vroia el! El nu trebuie sa dea socoteala decat legilor tarii in care se afla.

          Tu justifici o crima odioasa pentru ca un nene a dat foc la o carte ?
          • +1 (5 voturi)    
            stai jos ... patru (Duminică, 3 aprilie 2011, 9:20)

            Vasalie Sa Traiti [utilizator] i-a raspuns lui Doc

            N-ai inteles nimic, nu am spus ca au dreptul sa ucida, am spus ca nu-s in stare sa discearna. Atat stiu: coranul e sfant iar ce spune imamul e la fel de sfant.
            Daca un idiot care teoretic ar trebui sa constientizeze urmarile faptelor lui ii provoaca, trebuie sa se astepte la reactii din partea lor.
            Cand mergila zoo de ce nu te duci langa cusca leilor sa bagi mana printre gratii? Nu cumva pentru ca STII ca ramai fara ea, in cazul fericit??? Idiotul ala de pastor asta a facut ... iar animalele (e adevarat bipede ... dar cu IQ-ul tot pe acolo) au reactionat!
            • -1 (1 vot)    
              si totusi ... tu n-ai inteles nimic (Luni, 4 aprilie 2011, 9:12)

              gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

              asa e, daca bagi mana in cusca leului risti sa ramai fara ea dar apoi leul ala v-a fi eutanasiat

              iar extremistii afgani nu sunt lipsiti de discernamant precum vitele; ei pur si simplu ii urasc pe ne-musulmani si nici nu se sfiesc sa o arate
        • -3 (27 voturi)    
          pastorul e un provocator ticalos (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 15:07)

          raskolnikov [anonim] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

          mai intai, dumnezeu sa'l odihneasca pe bietul filaret. fara indoiala, un om capabil, care a cazut victima unor ticalosi.

          dar cel mai mare ticalos e ala "civilizatul", nu salbaticii bestializati de viata pe care o duc.

          pastorul ala cu aparenta de papusa barbie stia foarte bine ce o sa dezlantuiasca.
          si daca nu stia, inseamna ca e atat de prost (in toate felurile de prostie posibila), incat trebuie bagat la spitalul de psihiatrie.
          asa, ar trebui bagat la puscarie.

          multa lume fierbe aici impotriva afganilor, dar aia traiesc pe alta lume, sunt cu sute de ani in urma ca mentalitate. cum sa reactioneze o hoarda salbatica altfel?

          pastorul a apasat butonul.

          sa nu amestecam lucrurile. daca dresezi un animal salbatic cu biciul, cand te intorci cu spatele, te mananca. daca il dresezi cu zaharelul, ai sanse sa scapi cu viata.

          ca sa nu mai vorbim de preceptul crestinesc de iubire, ca nu vreau sa starnesc dreptcredinciosii care isi asmut tastele impotriva unor semeni mai slabi ca ei (ca sanse in viata).

          a bon entendeur, salut!
          • +1 (13 voturi)    
            Tu sigur ai creier? (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 18:15)

            sile [anonim] i-a raspuns lui raskolnikov

            "dar cel mai mare ticalos e ala "civilizatul", nu salbaticii bestializati de viata pe care o duc.

            pastorul ala cu aparenta de papusa barbie stia foarte bine ce o sa dezlantuiasca.
            si daca nu stia, inseamna ca e atat de prost (in toate felurile de prostie posibila), incat trebuie bagat la spitalul de psihiatrie.
            asa, ar trebui bagat la puscarie."

            Deci ucigasii sunt nevinovati si pastorul care a facut o chestie legala si care tine de libertatea lui in cele din urma, trebuie bagat la puscarie. Si cumva ai reusit sa alaturi ambele ineptii in numai doua paragrafe.
        • -2 (12 voturi)    
          iti spun eu cum se astepta (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 17:34)

          gimini [utilizator] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

          Se astepta sa zapeze mai departe pe programul urmator. Sau sa se duca la frigider si sa deschida o bere rece in cinstea acelui gest stupid al pastorului. Sau sa spuna "What the fuck, idiotul asta nu avea pe ce sa cheltuie chibritele, ha ha ha!" Sau sa iasa la McDo-ul din Kabul cu nevasta si sa se felicite ca el poate manca un burger cu chimicale, nu e ca alti salbatici care nu pot beneficia de McDo. In prostia lor monumentala, toti cei care ii condamna pe afgani la asta se asteptau.
          Mortii? Vorba lui Bill Clinton: victime colaterale.
        • +4 (8 voturi)    
          usurel (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:02)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

          daca sunt hoarde salbatice de ce le tratam ca pe oameni cu drepturi depline? sau eu sunt pe acelasi plan cu un goriloi din ala? tot nu inteleg de ce nu-i mitraliaza in masa pe acei derbedei jegosi!
        • +12 (16 voturi)    
          parerea mea (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:21)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

          Asta inseamna ca sunt scurti rau de tot la minte, iar imanii lor care mai pricep cate ceva sunt de doua ori vinovati, pai daca descarci coranul pe un calculator, nu-l vei sterge intr-o zi ? Ce idee au musulmanii despre lume? ca o sa gasim lumea atat de perfecta incat nici macar unul sa nu faca nebunii?
          • 0 (14 voturi)    
            parerea ta e ok ... (Duminică, 3 aprilie 2011, 1:10)

            Vasalie Sa Traiti [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

            1. cand stergi fisierul din calculatorul tau nu o faci cu public, in fata camerelor care transmit in timp real in toata lumea. Bou' ala putea sa arda cate Coranuri vroia el ... la el in baie, nu-l invinuia nimeni de nimic.

            2. Imamii sunt cheia violentelor, cel putin asta a fost concluzia unei discutii pe care am avut-o anul trecut cu un iranian care traia in Malaezia (deocamdata ... in vara pleaca in India). Asa cum politicienii nostri profita de prostime, tot asa, la ei imamii sunt cei care ii tin in bezna. Iranianul e un tip spirt la minte, m-a uimit desi fusesem "avertizat" de asta, era unul dintre "evadati".

            3. Ce idee au musulmanii despre lume? Aceeasi pe care o avem si noi. Vor sa fie acceptati ASA CUM SUNT nu sa incercam noi sa-i schimbam. Bun, eu ma refer la cei care au trecut pe la scoala. Nu cred ca te poti mandri cu romanasii nositri netrecuti pe la scoala!!
            • +1 (3 voturi)    
              in legatura cu punctul 3 (Duminică, 3 aprilie 2011, 12:56)

              rico [anonim] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

              pai asta e problema, daca putem convietui cu ei ASA CUM SUNT. Uita-tei doar la ce se intampla de exemplu in Egipt cu minoritatea copta (care era acolo inainte sa se instaleze Islamul, deci argumentul cu neocolonialismul sau prozelitismul occidental nu tine).
    • +33 (45 voturi)    
      Pe masura ... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:42)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui vado

      Chiar nu vezi diferenta intre arderea unei carti si decapitarea unui om?

      Condoleante familiei ... Dumnezeu sa il odinhneasca.
      • -5 (31 voturi)    
        diferenta (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:32)

        zigzag [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        este legea locala. intr-o anarhie precum cea din afganistan, si pastorul ar fi ucis oameni. stia de la bun inceput ce rasunet au actiunile lui si a mers mai departe. desigur ca era previzibil ca intr-un stat fara lege sa apara un feed-back de genul asta doar nu se astepta ca afganii sa fie civilizati.
        • +3 (9 voturi)    
          Legea Romaneasca (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:21)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

          Si Romania are legi, legi ce protejeaza cetatenii acestei tari.O crima , este intotdeauna "lumeasca", criminali trebuie pedepsiti , de instante civile sau militare, conform legilor , nu legilor criminalilor!!
          Acesr rasfat criminal trebuie sa inceteze,in mod firesc, prin prinderea, judecarea si condamnarea faptasilor.Mobilul unei crime nu scuza crima, o starneste doar.Exista Procuratura Militara a Municipiului Bucuresti de pe langa Tribunalul Militar al Municipiului Bucuresti.La crime nu se raspunde cu lasitate, ci prin aplicarea legilor.Statul Roman trebuie sa faca DREPTATE cetatenilor lui!! In caz contrar cetatenii romani ramasi in viata VOR FI LA CHEREMUL CRIMINALILOR INTERNATIONALI.Daca azi afgani criminali ordinari suparati pe Pastori americani, criminali ce omoara cetateni romani, maine unii la bautura sau suparati ca i-a inselat nevasta, se apuca , mititei, sa omoare in nestire...romani?!
          • +2 (2 voturi)    
            Si cum aplici legea romaneasca in Afganistan? (Luni, 4 aprilie 2011, 9:25)

            duda [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

            Legea din Romania se poate aplica numai in Romania. Asta o sa-ti spuna orice avocat/procuror/judecator.

            Si ce considerati acum? Ca afganii ar trebui linistiti / educati cu mitraliera?

            Cata minte ne mai trebuie pana sa realizam ca extremismul naste extremism?

            Spunea cineva mai inainte ca pastorul american isi exercita niste libertati. O imbecilitate mai mare nu am auzit. Daca judecam asa si arderea coranului reprezinta o libertate dupa legea americana, atunci si afganii needucati, manipulati isi exercitau o libertate (dupa legea lor) is au omorat niste oameni pentru ca se uitau urat.

            Prea multe tampenii se fac in numele libertatii...

            A nu se intelege din ce am spus mai sus ca sunt de acord cu ce au facut afganii. Numai ca ma duce capul suficient cat sa realizez ca educatia lor lasa cale deschisa manipularii si o educatie conform valorilor occidentale (libertatea de una din ele) nu se poate face cu mitraliera.
      • +5 (9 voturi)    
        Diferenta este enorma (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 21:41)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        intre a arde Coranul si a decapita un om si pentru un crestin dar si pentru un musulman ... numai ca in celalalt sens.
        • 0 (4 voturi)    
          bun-simt in exercitarea drepturilor (Duminică, 3 aprilie 2011, 14:25)

          xtraterestrul roman [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          O fi avand pastorul ala dreptate in tara lui, cu exercitarea drepturilor, etc, dar cand stii ca magarul da cu copita, nu-ti faci de lucru pe la coada lui! Este pur si simplu un aspect de bun-simt. La urma ce vrei sa demonstrezi, ca magarul este un dobitoc, cu pretul unui cap spart? S-o luam altfel: sunt in trafic, si stiu ca intr-o intersectie am prioritate, dar apare altul care imi taie fata. Eu ce optiuni am: imi exercit dreptul de-a-mboulea, ca este dreptul meu, cu pretul unui accident urat, sau ma gandesc un pic sa-l feresc pe prost?
          • -3 (3 voturi)    
            Semneaza petita Nu venirii Papei in Romania (Duminică, 3 aprilie 2011, 17:11)

            Pr Timotei [anonim] i-a raspuns lui xtraterestrul roman

            http://www.petitieonline.ro/petitie/papa_nu_are_ce_cauta_in_romania_-p66477055.html
          • -1 (1 vot)    
            ganesti doar in analogii si stereotipuri ieftine (Luni, 4 aprilie 2011, 9:28)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui xtraterestrul roman

            intre povestea cu intersectia si crimele din afganistan nu isi are locul nicio analogie;

            un accident si evitarea lui sunt una, iar macelarirea unor nevinovati (rezultat al unei proiectii psihologice, vorba lui Freud ... sau al nevoii de tap ispasitor, intalnita si la barbarii din antichitate care aduceau jertfe umane pentru te miri ce) e total altceva
    • +30 (56 voturi)    
      Au ars hartia (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:44)

      Meleaca [utilizator] i-a raspuns lui vado

      Decapitarea angajatilor ONU in numele asa zisei credinte,demonstreaza cata dreptate a avut pastorul crestin.
      • -1 (33 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:27)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui Meleaca

        Da, insa ar fi avut pastorul respectiv curajul sa mearga in Afganistan sa arda Coranul, sa-i provoace de acolo? El sta bine-merci acasa, sunt insa convins ca familiile victimelor il urasc la fel de mult ca pe atacatori.
      • -2 (10 voturi)    
        Pastorul cretin, poate... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:43)

        justy [anonim] i-a raspuns lui Meleaca

        Si ceea ce propovaduieste acel pastor si multi altii ca ei este tot o "asa-zisa credinta". Crestinismul n-ar trebui sa aiba de-a face cu violenta, or arderea unei carti sfinte este un act de violenta. Ce drept are el, care se pretinde a fi un slujitor al lui Dumnezeu, sa judece, sa condamne si sa execute? Asta dovedeste ca Il crede pe Dumnezeu in concediu si s-a gandit sa-i tina el locul, o vreme...
      • +2 (4 voturi)    
        Coranul (Duminică, 3 aprilie 2011, 12:16)

        Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Meleaca

        este o carte sfanta pentru milioane de cetateni americani, si milioane de europeni, si alte sute de milioane de oameni care nu locuiesc in Afganistan.
        Cu libertatea religioasa in SUA si UE cum ramane? Sunt foarte multi musulmani cu drepturi depline in america, cetateni, care se simt cu siguranta jigniti de gestul pastorului.
        Pastorul asta cu siguranta ar fi trebuit arestat, si judecat in consecinta, macar pentru ofensa adusa libertatii religioase in SUA.
        Ca sa nu mai zic de resctiile provocate in lumea araba, unde oameni nevinovati au murit din cauza imbecilitatii lui.
    • +30 (54 voturi)    
      Nu tocmai (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:47)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui vado

      Pastorul a ars niste hartie, nu a omorat pe nimeni!

      Sunt satul sa vad cum toti lasii le cauta scuze teroristilor. Nu exista nici o scuza! Punct!
      • -7 (47 voturi)    
        Hartia (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:13)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

        Problema este ca nu a fost o simpla hartie alba, de ambalat ori de ziar, ci o hartie care inseamna ceva pentru cineva.
        Ambele gesturi sunt condamnabile, dar cel care intarata cu buna stiinta are o vina mai mare (daca stii ca taurul reactioneaza violent, te agiti in fata lui?)
        • +18 (36 voturi)    
          Deci (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:36)

          Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui marian

          Dupa logica ta, americanii ar trebui sa rada de pe fata pamantului 2-3 sate afganede fiecare data cand niste idiotii ard o bucata de panza care se intampla sa fie steagul lor si pentru americani inseamna ceva. Corect?
          • -3 (11 voturi)    
            deh (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 23:56)

            MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Nistertoller

            pana una alta, nu trupele afgane ocupa America si nu soldati afgani isi fac poze cu capete de americani taiate, ci invers.
          • 0 (4 voturi)    
            Cartile sfinte si steagurile (Duminică, 3 aprilie 2011, 9:34)

            marian [anonim] i-a raspuns lui Nistertoller

            americanii ar trebui sa rada de pe fata pamantului 2-3 sate afganede fiecare data cand niste idiotii ard o bucata de panza care se intampla sa fie steagul lor

            Depinde de fiecare ce intelege prin valori (morale, etice, simbolice). Daca acestea nu sunt respectate, ce rost mai are sa fim OAMENI? Iar a face ceva despre care stii SIGUR ca va avea repercursiuni negative, atunci acest lucru nu il / ii ridica la calitatea de om CIVILIZAT
        • +6 (10 voturi)    
          habotnici si fatarnici (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:24)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui marian

          Ii intereseaza coranul doar cand le place, in tarile lor justitia stramba si hotia sunt la loc de cinste. Sunt pline puscariile din vest de musulmani bagati la puscarie pt. furt si acolo incep sa devina religiosi, vax albina, cu asa credinciosi mai bine atei.
        • 0 (2 voturi)    
          nu... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 21:48)

          florin [anonim] i-a raspuns lui marian

          il faci friptura.
          • +1 (1 vot)    
            Friptura (Duminică, 3 aprilie 2011, 9:36)

            marian [anonim] i-a raspuns lui florin

            Poate daca aveu Biblii le ardeau. Cum ar fi reactionat crestinii?
      • -7 (31 voturi)    
        Dreptatea nu e nici de o parte, nici de alta (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:27)

        Gabimarquez [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Coranul nu propovaduieste ura, ci iubirea. Nu trebuie sa ne hazardam sa facem niste afirmatii categorice asupra unor lucruri de care nu suntem foarte siguri. Pastorul a fost platit sa faca asta, sau este un ignorant si un fanatic, in aceeasi masura cu acei atacatori. Nu se justifica in niciun fel nici reactia "pastorului", nici violenta absolut inutila si prosteasca a musulmanilor respectivi.
        • +5 (13 voturi)    
          mai documenteaza-te (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:37)

          marius__ [utilizator] i-a raspuns lui Gabimarquez

          www.thereligionofpeace.com
      • -10 (28 voturi)    
        Draga satulule, (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:38)

        Caloianu [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

        Dar cuvantul blasfemie iti spune dumitale ceva?
        Hartia care poarta simboluri majore nu mai e hartie.
        Tu ai curajul sa arzi si tu 30 de exemplare in Bucuresti, cu public, maine?, ca sa ne demonstrezi ca nu esti las? Pastorul nu a anticipat niste urmari pe care trebuia sa le poata anticipa oricine. Rudele romanului mort ar trebui sa-l cheme in judecata pe sacerdotul iresponsabil si sa ceara daune.
        • +6 (10 voturi)    
          raspuns (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:26)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Caloianu

          Imagini cu biblii sau corane arse sunt de multi ani pe youtube, cauta-le sunt cu zecile, sa turbezi pt. un caz anume si cu intarziere, arata cat de inapoiati sunt.
      • 0 (10 voturi)    
        ochelari de cal (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:45)

        Mic dar boc [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        orpheus, ca si altii de mai sus, sunteti crestini? ce ati simti daca un muftiu (omologul pastorului cu pricina) ar face tambalau luni de zile ca va arde Biblia si apoi ar trece la treaba in fata camerelor de filmat?

        1. pastorul se pretinde un om educat, superior, civilizat, modern.
        2. arde o carte de rugaciuni, esentiala pentru alti oameni.
        3. multi dintre acesti oameni traiesc inca in epoca feudala, moartea unui om are alta valoarea ca pentru un om modern.

        cum puteti voi sa acuzati niste fiinte primitive ca reactioneaza ca atare?

        mai simplist: acuzi cainele care musca dupa ce e provocat? sau pe cel care a provocat cainele?

        mai reflectati...
        • +1 (5 voturi)    
          te-a mancat (Duminică, 3 aprilie 2011, 9:30)

          Vasalie Sa Traiti [utilizator] i-a raspuns lui Mic dar boc

          O sa-ti iei minusuri pentru ceea ce ai scris :)) Cam acelasi lucru l-am spus si eu mai sus ... sunt pe minus :))

          Cei mai multi nu sunt capabili sa inteleaga ca exista oameni care au cu totul si cu totul alte valori, se ghideaza dupa alte reguli sau ... pur si simplu ... n-au fost prea mult (sau chiar deloc) pe la scoala, asa ca ce zice "popa" (indiferent de ce religie) e sfant.
          • +1 (3 voturi)    
            nu conteaza... (Duminică, 3 aprilie 2011, 20:53)

            oana [anonim] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

            ca va dau minusuri, important e felul cum ganditi si mi se pare si mie normal asa. Efectiv au fost provocati. Sunt in egala masura vinovati ,daca nu chiar autorul moral al crimei(crimelor) si eu consider ca este tot Pastorul, in fond a atentat la credinta lor.Nu-i vad drepturile !
            Tu ai credinta ta, eu pe a mea, cu ce esti superior ?
            E ca in jocul copiilor Cine a inceput : Tu....Ba tu....etc.
        • -1 (1 vot)    
          logica de doi lei (Luni, 4 aprilie 2011, 9:48)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Mic dar boc

          cainii sunt lipsiti de orice fel de ratiune, oamenii se pretind in schimb fiinte superioare; deci analogia ta cu cainii nu are nicio valoare ... poate doar daca tu considerii musulmanii egalii cainilor

          daca unul arde o biblie, sau si mai rau o carte de Dostoievski sau Heidegger, probabil ca nu o sa fiu tocmai incantat dar in niciun caz n-o sa-i dau in cap ... asa cum ai face tu dupa cate bag seama

          spiritualitatea oricum nu sta intr-o bucata de hartie sau intr-o mana de moaste dupa cum cred majoritatea salbaticilor superstitiosi
    • +1 (3 voturi)    
      N-au omorat americani (Duminică, 3 aprilie 2011, 9:59)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui vado

      ci alti cetateni, printre care si nepalezi care nu sunt nici macar crestini. Care le e logica? Amocul cred.
  • +6 (22 voturi)    
    Nu e nicio gluma (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:36)

    tzuptzup [anonim]

    Pai acum Biserica Ortodoxa Romana trebuie sa-l declare sfant mucenic pe Filaret Motco, toate conditiile unui martiraj sunt indeplinite.
  • -14 (30 voturi)    
    Intrebare (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:43)

    MONAG [utilizator]

    Si noi spunem ca suntem mai "breji" decat ei.

    Asa suntem noi superiori? Cum am reactiona noi daca musulmanii ar arde Biblia?

    Tot asa de adevarat e ca si reactia acestora este cu mult peste incident. Pentru ca era vorba doar de o persoana care a luat-o razna.
    • +18 (28 voturi)    
      Da, noi suntem mai breji (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:08)

      sile [anonim] i-a raspuns lui MONAG

      In clipa in care pierzi asta din vedere, esti pierdut.

      Ei ard aproape zilnic un steag american sau israelian fara ca nimeni sa decapiteze musulmani in contrapartida.
      Si nici pentru cei 7 morti nu vom omori la randul nostru 7 sau 70 musulmani. Asta e diferenta, sa n-o pierzi niciodata din vedere.
      • -2 (10 voturi)    
        mmm (Duminică, 3 aprilie 2011, 0:02)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui sile

        trebuie sa te mai gandesti la anumite reactii. Nu stiu cum ai reactiona daca de 20 de ani ai fi sub ocupatie, fie ruseasca, fie americana, cu soldati care-si fac poze cu capetele taiate ale unor semeni de-ai tai. La noi a spanzurat un tampit o papusa si stii ce scandal a iesit.
        • -1 (3 voturi)    
          Ca sa vezi realitatea... (Luni, 4 aprilie 2011, 0:22)

          Fazekas [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          A iesit un scandal in urma caruia secuiul NU a fost decapitat.
    • +12 (20 voturi)    
      chiar asa (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:08)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui MONAG

      iei un cutit si tai capul unui musulman, asta ai face?
      paralela ta este absurda..
    • +22 (22 voturi)    
      Stiu eu? (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:08)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui MONAG

      Nu stiu cum ai reactiona tu, dar eu precis nu as taia capul nimanui...
    • +16 (20 voturi)    
      Diferenta (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:18)

      Bellcross [anonim] i-a raspuns lui MONAG

      Ai vazut tu in europa ca noi omoram musulmani sau orice alta religie din cauza celor ce se intampla in alta tara. Ce ar fi fost sa fi omorat si noi oameni ca raspuns la crimele comise contra crestinilor in Iran sau Irak?
    • +4 (4 voturi)    
      Am arde o saormerie (Duminică, 3 aprilie 2011, 10:12)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui MONAG

      si taia capetele unui Ali si Ahmed care n-au nici o legatura cu asta? parca au ars niste biserici prin Egipt si omorat niste crestini si nu cred ca arabii din Romania au patit ceva. Si mi se pare normal asta, vina e individuala nu a unei colectivitati.
    • +1 (1 vot)    
      prostii (Luni, 4 aprilie 2011, 1:18)

      MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui MONAG

      Din partea mea ar putea sa arda si 50 de Biblii. Ar fi niste idioti care ard carti.

      Nimic dar absolut nimic nu justifica crimele comise. Indivizii aia sunt niste fanatici primitivi indoctrinati religios.
  • -18 (30 voturi)    
    hmmm (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:48)

    The Saker [utilizator]

    in primul rand condoleante familiei celui ucis, e ceva foarte trist...
    dar altceva voiam sa spun: cand semeni vant, culegi furtuna, cam asta e politica razboiului agresiv al SUA in lume...nu poti lupta pentru pace, provocand razboi si suferinta peste tot in lume, ba mai mult, furandu-le resursele, mijloacele de trai..ei nu v-au chemat acolo , nu va doresc ca invadatori, isi apara tara...
    victime colaterale sunt si europenii astia ucisi...nu? cam ii numeste CIA si armata SUA pe sutele de mii de morti civili neevinovati ucisi de rachetele Tomahawk si alte minunatii tehnologice in care s-au investit atatea miliarde de dolari si care lovesc cu "precizie chirurgicala", cum zicea si distinsul domn Melescanu la Tv acum cateva zile, dar a uitat sa se stearga la gura
    • -7 (15 voturi)    
      da (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:45)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

      precizia chirurgicala a lui Ciomu
  • +17 (31 voturi)    
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:49)

    Florin [anonim]

    Nimic nu justifica crima comisa de acei salbatici. Sper sa fie prinsi si condamnati la moarte. Omul acesta, roman de-al nostru, n-avea nici o vina. Ca dealtfel toti cei ucisi acolo.

    P.S. Se cunoaste deja faptul ca trei clerici musulmani au incitat fanaticii sa comita cumplitele violente carrora le-au cazut victime oameni total nevinovati. Bestiile alea nu merita sa mai traiasca.
    • +14 (20 voturi)    
      Bai (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:56)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      Mai terminati cu Dumnezeu in sus si in jos, va rog. Putin respect! Filarest si restul au murit la datorie in timp ce noi frecam menta pe net si le zicem de Dumnezeu. Sa fim seriosi!
    • -12 (20 voturi)    
      Coranul ars dar Biblia cu toate atrocitatile ei ? (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:00)

      Gina [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Zeci de preoti romani au facut accidente de circulatie mortale ,au violat copii ,sunt homosexuali si sfintesc apa cu mana murdara de pacate , dar ei "nu trebuiesc judecati"
      • 0 (0 voturi)    
        sa stiti.. (Duminică, 3 aprilie 2011, 20:56)

        oana [anonim] i-a raspuns lui Gina

        ca a trebui e verb impersonal si nu se CONJUGA,
  • +14 (24 voturi)    
    Cuza-efect-cauza-efect... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:51)

    Ciucu [anonim]

    E si asta o treaba...

    Un nebun arde o carte in care cred mai multi nebuni iar tu poti sa mori peste o saptamana din cauza asta.
    • -1 (21 voturi)    
      eradicarea si cu asta basta (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:10)

      eradicarea si cu asta basta [anonim] i-a raspuns lui Ciucu

      eradicarea populatiei si cu asta basta .... maimutele alea asa se nasc ....
      • 0 (22 voturi)    
        da (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:25)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui eradicarea si cu asta basta

        asa zic si ei de tine, pentru ca nu gandesti ca ei. Cu ce le esti superior? Daca te musca un caine, il musti si tu pe el?
        • +6 (16 voturi)    
          Nu, (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:51)

          Bauauau [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          Il extermin.
          • +4 (6 voturi)    
            perfect raspuns! (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:06)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui Bauauau

            indivizii daunatori trebuie eliminati, nu mai au drepturi din clipa in care incalca regulile GENERAL valabile! nici o lege local nu e valabila daca-ti da voie sa comiti atrocitati! in momentul in care le comiti, trebuie sa suferi aceleasi atrocitati, altfel nu se va mai ingrozi nimeni la gandul pedepsei.
          • -1 (5 voturi)    
            bravo (Duminică, 3 aprilie 2011, 0:04)

            MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Bauauau

            esti superior
  • +11 (17 voturi)    
    deprimant ... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:00)

    dodo [anonim]

    ... cand aud ca inca un roman de mare calitate, cu o inalta educatie si care face cinste natiunii din care se trage moare de tanar in conditiile aceastea intr-o tara straina.
    sper ca era decedat deja cand a fost decapitat
    sa se odihneasca in pace
  • +16 (24 voturi)    
    In Etiopia 69 de biserici crestine au fost arse (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:00)

    Ionel [anonim]

    De musulmani si nici o actiune nu a fost intreprinsa impotriva musulmanilor.
    Asa ca nu mai puneti egalitate intre religii.
    Se pare ca pastorul a demonstrat ce era de demonstrat.

    http://www.youtube.com/watch?v=BU8H5xh1zcg
  • -7 (21 voturi)    
    Pastorul trebue judecat (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:00)

    vasile [anonim]

    Acel pastor care a ars coranul trebue judecat si condamnat. In aceasta lume este loc pentru toate religiile iar libertatea de constiinta este garantata de majoritatea statelor. Gestul pastorului a curmat 3 vieti si cate vor mai urma, pentru ca fundamnatalistii islamici sunt istrici.
    • -2 (6 voturi)    
      perfect de acord (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:52)

      Mic dar boc [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      pastorul este responsabil - traieste intr-o societate moderna, se pretinde civilizat, si s-a purtat ca un barbar.

      nazistii ardeau si ei carti. si comunistii.

      afganii aia traiesc in epoca feudala, sunt cu sute de ani in urma ca mentalitate. cum poti compara gesturile intre ele?

      pastorul e un provocator ticalos, pervers.
    • +7 (11 voturi)    
      pt. vasile (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:30)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Pastorul a ars coranul in interiorul unei incinte private, nu are treaba statul daca tu faci focul cu biblii si icoane la tine in casa, este treaba ta, sa-ti fie de bine.
    • +9 (11 voturi)    
      Bati campii. (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 20:43)

      Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Judecat? De cine? De un tribunal religios de prin Iran probabil? Nu sunt de acord cu ce a facut el, absolut deloc. Dar ce a facut ilegal ca sa-l judeci? Asa cum fiecare are dreptul lui sa se roage la orice Dumnezeu considera de cuviinta si el are dreptul sa se faca de ras arzand carti. Nici macar nu a furat cartea aia ca sa-l poti acuza de furt sau distrugere sau mai stiu eu ce. E un idiot, adevarat, si nu-i iau apararea dar libertatea lui de exprimare e un drept garantat de constitutie si americanii nu se joaca cu asa ceva. Nu el "a curmat 3 vieti", ci niste cretini mai mari decat el au indemnat la violenta. Iar alti idioti au trecut la fapte.
  • +3 (13 voturi)    
    tryrtyr (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:01)

    A [anonim]

    Merita BOMBA ATOMICA!
  • +6 (22 voturi)    
    Nuke the son-of-a-bithches (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:07)

    teslaman [anonim]

    Iata o tara pe care ar merita facute niste experimente nucleare. Daca ar ramane o groapa in locul Afganistanului lumea ar fi mult mai linistita.
    • -9 (11 voturi)    
      ???? (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 16:10)

      soso [anonim] i-a raspuns lui teslaman

      cu ce sunt vinovati aia ca au fost invadati ??? ca ce chestie sa fie aia rasi de pe pamant???daca pui asa problema, mai corect mi s-ar parea ca in locul RRomaniei sa ramana o groapa mare si cred ca multe natiuni au sa rasufle foarte usurate!
      • +4 (6 voturi)    
        ai spus un adevar (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 19:37)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui soso

        este natural ca umanitatea sa devina mai repede o civilizatie SF daca mai taie si ramurile uscate. Cine ti-a spus ca democratia si drepturile omului sunt metode eficiente de a economisi resurse si progresa ?

        Iti aduc aminte ca suntem aici pt. ca evolutia de acum 3 miliarde de ani si pana in prezent a tot eliminat creaturile mai debile, daca noi prin cultura si civilizatie impiedicam intr-un fel sau altul acest proces, ne eliminam singuri.

        Ex. sunt gramada, indivizii dotati intelectual au putini descendenti iar cei slabi au multi, este ca si cand ai planta porumb din plante urate si te astepti sa ai recolte bune si frumoase. Planetei pamant ii este indiferent daca exista o specie umana pe suprafata ei sau nu.
  • +6 (20 voturi)    
    Actiune - reactiune -> victime nevinovate.... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:13)

    giurgiuam [utilizator]

    Orice actiune in lumea asta are o reactiune. Cand ala, om "rational" a ars Coranul, trebuia sa se astepte ca si ailalti sa raspunda cumva. Nimic nu justifica crima insa nici faptul de a instiga la ura si violente nu are nicio justificare. Cineva a zis un principiu simplu odata: "Tot ce doriti sa va faca voua oamenii, faceti-le voi la fel...."
    Sincere condoleante pt toti cei care au murit nevinovati!
  • +6 (20 voturi)    
    Conflict intre libertati de exprimare (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:47)

    moucha [anonim]

    Atat cei din America cat si cei din Afganistan au demonstrat in ultima luna ca au libertatea de exprimare garantata. Singura diferenta este modul de aplicare: americanii sunt liberi sa arda orice carte vor, iar afganii sa decapiteze pe cine vor. In rest, nivelul de toleranta si intelegere este tot cam pe acolo. Asa cum unii isi permit sa judece o carte (care nu se poate apara si care nu e fiinta) si sa o gaseasca vinovata intr-un mod sumar, asa si altii isi permit sa faca ce vor cu niste oameni care nu valoreaza pt ei nici cat o ceapa degereata. Un fel de Darwin Awards in care victimele sunt terti.

    Cat despre relatia de cauzalitate dintre cele doua evenimente, greu de spus daca exista sau nu. Insa este bine sa intelegem doua aspecte: primul, ca arderea Coranului este poate echivalenta cu depunerea unui juramant pe Biblie, moment in care cel care trebuie sa jure o scuipa si apoi cere alta cum ca cea curenta e scuipata; a doilea, ca noi pretuim Biblia in mod diferit si arderea ei nu nu afecteaza asa mult pentru ca avem si alte lucruri mai bune in viata fata de care sa ne raportam - afganii nu prea au si asta ii limiteaza la imediata vecinatate. Asta nu inseamna ca le tin partea criminalilor, ci doar sa fim un pic realisti - adevarul e pe la mijloc, din pacate insa asta se lasa cu victime. Dar asa cum soldatii occidentali fac "victime colaterale" care se lasa cu scuze (s-a intamplat acum 10 zile), ar trebui sa aplicam si reciproca, anume ca niste scuze oficiale afgane sa fie suficiente pentru ca sa uitam incidentul de ieri.
  • +7 (9 voturi)    
    Pacificarea (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 13:55)

    Bauauau [anonim]

    Afganistanului se poate realiza doar prin investitii in educatie , sanatate si cultura , dar simultan cu eliminarea fizica a tuturor fanaticilor religiosi , potentiali sabotori si teroristi.
  • +4 (8 voturi)    
    si paza? (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 14:01)

    pzr [anonim]

    nu inteleg ce s-a intamplat cu paza sediului ONU? este totusi cea mai periculoasa tara din lume, de ce paza nu si-a facut datoria? de ce nu au tras in atacatori???
  • +7 (7 voturi)    
    uitam ceva ... (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 16:05)

    accidutzzu [anonim]

    Dumnezeu sa il ierte si sa-l odihneasca!
  • +7 (13 voturi)    
    sincere comdoleante (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 18:12)

    scortanu adrian-cezar [anonim]

    Doresc pe aceasta cale sa adresez sincere comdoleante familiei indurerate a acestui brav erou al pacii.O spun fara a putea gresi pentru faptul ca cunosc indeaproape pregatirea acestor oameni meniti sa fie eroii pacii.O spun pentru ca si u eram in plina pregatire inainte de 1989 pentru a deveni un bun aparator diplomat al pacii si progresului mondial.Toti aceia care au pareri destul de controversate despre noi si ceilalkti eroi care lupta pe frontul invizibil in acest razboi mondial perpetu indiferent de culoarea hainelor purtate si stiu bine ce scriu,ar trebui in primul rind sa faca eforturile noastre pentru a ajunge ca noi si apoi sa-si expuna propia viata si apoi a familiilor si apoi sa emita pretentii despre a fi ,,pictori,informatori ,sereisti copii ai securistilor si apoi cel mai grav securisti cu epitetele de riguare care din pudoare nu le scriu"si nu in final oameni cu venituri nesimtite caci as vrea ca opinia publica sa stie ca datorita noua nu este haos mondial si este o pace aproape relativa iar activitatea noastra nu se cuantifica nici pe departe in bani.Cine este echilibrat psihic sa gindeasca in liniste iar restul ii lasam ca cel de sus caci in fiecare religie este unul sus sa-i judece.
    Cu sinceritate SCORTANU ADRIAN-CEZAR
  • 0 (10 voturi)    
    Discutii de Sprit. (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 23:47)

    Costin1968 [utilizator]

    Adevarul este ca mobilul crimelor (parca au decapitat functionari ONU , nu pe pastor ), e evident : invidia fata de bogatia occidentalilor.
    Gata...restul e filozofie asemanatoare cu...titlul.
  • +3 (5 voturi)    
    de cand libera exprimare este o crima??? (Duminică, 3 aprilie 2011, 11:40)

    neutrino [anonim]

    domnilor, se pare ca ura impotriva americanilor (de unde o fi si asta) v-a intunecat complet mintea...pt. aia care gasesc o scuza in gestul talibanilor ...
    Libera exprimare este un drept, castigat greu, pentru care au murit (si probabil vor mai muri) oameni..din pacate..iar noi, avem dreptul sa param ceea ce ei au castigat si nu sa gasim justificare in actiuni barbare. Nimic nu justifica gestul afganilor.
    invatati ce este dreptul la libera exprimare iar daca nu il cunoasteti..poate ca nu ar strica o vizita scurta prin tari precum Correa de Nord (pt. oricine) si tari musulmane (in special pentru femei).

    Condoleate familie!
  • -1 (1 vot)    
    E CUSUTA CU ATA ALBA (Duminică, 3 aprilie 2011, 15:26)

    mahabaratan [anonim]

    dar cum sa `n tamplat oameni buni ? cine raspundea de paza acelor oameni si cu ce erau inarmati ? avem prezenta nato acolo ? toate sunt la voia intamplarii sau la voia marilor strategi talibani ? nu aveam informatii despre situatia tensionata din acel loc ? eu cred ca un singur militar bine echipat putea ucide cel putin 100 de demonstranti pasnici . E CUSUTA CU ATA ALBA
  • 0 (2 voturi)    
    despre asasinii care ucid legal ... (Duminică, 3 aprilie 2011, 17:13)

    unknown [anonim]

    Despre asasinii care ucid legal ... A nu se uita ca, recent, soldati USA s-au fotografiat langa cadavrele unor civili impuscati de ei si pe care, le-au mai si decapitat ! Daca la " reteta " asta mai adaugi si o profanare in toata regula, arzand cartea lor sfanta, caci, pe alta ei nu o cunosc/recunosc, atunci, ai parte de legea " talionului " , cu urmarile catastrofale care se cunosc ! Dumnezeu sa-l ierte pe roman si pe restul celor ucisi !
    • -1 (1 vot)    
      Nu ai inteles nimic (Luni, 4 aprilie 2011, 10:51)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui unknown

      Legea talionului se aplica celor vinovati cu aceiasi masura cu care au gresit (ochi pentru ochi, dinte pentru dinte") nu celor nevinovati care nu au legatura cu cei ce au gresit. Extrapoland ar trebui sa vina nopaptea sa-ti dea foc la casa pentru ca ai construit-o intr-o tara majoritar crestina si un pastor crestin le-a dat foc la carte. Numai oamenii slabi se razbuna pe cei nevinovati. Si cei slabi la minte le dau dreptate !
      • 0 (0 voturi)    
        y're sucker ! (Luni, 4 aprilie 2011, 13:17)

        unknown [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Ai impresia ca vorbesti cu niste copii ?

        Berlusconi avea dreptate cand afirma ca populimea islamului9 a ramas " inghetata " in istorei, ,la nivelul bataliei(navale) de la Lepanto/Levanto ! Ma' ceteste si tu istoria! Nu fi credul/copil !
  • -1 (1 vot)    
    viteza de reactie este expresia principiilor (Duminică, 3 aprilie 2011, 20:20)

    un bun roman [anonim]

    Este ora 20,25.
    Un roman bun e mort de 48 ore si scrieti ca bezmeticii pe internet.
    Ati luat vreo masura ? Ati intreprins ceva?
    Stati si scrieti ca niste fatalai "cu mainile in san" si scuipand seminte in a patra cutie de bere pe care o aveti in fata .
    Aia nu au procedta asa. A doua zi au luat masuri.
  • 0 (0 voturi)    
    cerul isi ia ingerii inapoi!!!!!!!!!! (Joi, 14 aprilie 2011, 21:42)

    roxana belei [anonim]

    indiferent cum ma veti judeca , va spun ceea ce simt! d.p.d.v. al profesorului de istorie cred ca o convietuire intre arabii inapoiati si mentalitatile occidentului e imposibila ...d.p.d.v. al crestinului (imi pare rau sa recunosc) i-as educa mitraliindu-i in masa, iar d.p.d.v. al femeii...pe ucugasul lui filaret l-as incresta cu lama si as pune otet si vitriol pana ar muri ... nu inainte de a dansa cu picioarele pe gatul sau!
    in legatura cu dragul de filaret...cred ca intotdeauna cerul si-a luat ingerii inapoi...si el si-a luat zborul spre cer...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version