Cealalta fata a unui scandal cu extremisti si reactii extreme

Csibi Barna este singurul functionar detasat din Harghita in trei ani. Detasarea unui extremist maghiar in Tara Motilor poate fi o discriminare pe criteriu etnic - presedintele CNCD

de Raluca Pantazi, Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 24 martie 2011, 15:14 Actualitate | Esenţial

Csibi Barna
Foto: Hotnews
 documente
(24 Mar 2011) PDF, 147KB
In ultimii trei ani, nicio persoana nu a fost detasata de la Directia Generala a Finantelor Publice Harghita, a declarat pentru HotNews.ro directorul executiv al DGFP Harghita, Kedves Emeric. Csibi Barna, functionar public, a fost mutat din Miercurea Ciuc la Abrud (in Tara Motilor), la patru zile dupa ce extremistul maghiar a spanzurat o papusa cu chipul lui Avram Iancu in spatiul public. Legea nu prevede insa detasarea ca o sanctiune disciplinara. Contactat de HotNews.ro, seful ANAF nu a explicat de ce l-a detasat pe Barna, nici daca l-a sanctionat mutandu-l la Abrud, in conditiile in care detasarea nu poate fi, legal, utilizata ca masura punitiva.

"Decizia detasarii unui functionar public intre judete este luata de presedintele ANAF", a explicat directorul executiv al DGFP Harghita. Kedves Emeric a precizat ca cea mai recenta detasare la institutia pe care o conduce, in ultimii 4 ani, este a sa. "Doar eu am fost detasat, in 2007, pentru imbunatatirea activitatii profesionale", a declarat acesta. Si in cazul sau, hotararea a fost luata de presedintele ANAF de la acea vreme, Daniel Chitoiu. Kedves Emeric a fost detasat in Covasna, tot ca director executiv.
  • In cazul lui Csibi Barna, motivul detasarii este "ca a lezat imaginea institutiei", a continuat Kedves Emeric.
Csibi Barna a spanzurat papusa cu chipul lui Avram Iancu pe data de 14 martie. Pe data de 18 martie, ANAF anunta, intr-un comunicat de presa, ca "functionarul public Csibi Barna (...) a incalcat prevederi ale Legii nr. 7 din 18 februarie 2004, republicata, privind Codul de conduita a functionarilor publici". Potrivit articolului 7 din lege, invocat de Agentie, "functionarii publici au obligatia de a apara in mod loial prestigiul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea, precum si de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia".
 
In acelasi comunicat, ANAF anunta ca presedintele Agentiei, Sorin Blejnar, "a dispus detasarea pentru 6 luni a functionarului public Csibi Barna la Administratia Finantelor Publice a orasului Abrud, judetul Alba".

Vezi atasat comunicatul ANAF din 18 martie


Vezi mai multe din Stiri, evenimente pe 220.ro

Detasarea nu este o sanctiune disciplinara, se arata in Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici. In lege este prevazut ca:
  • Detasarea se dispune in interesul autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public, pentru o perioada de cel mult 6 luni. In cursul unui an calendaristic un functionar public poate fi detasat mai mult de 6 luni numai cu acordul sau scris.
  • (Art. 77 - alin.1)
  • Pe perioada detasarii functionarul public isi pastreaza functia publica si salariul. Daca salariul corespunzator functiei publice pe care este detasat este mai mare, el are dreptul la acest salariu. Pe timpul detasarii in alta localitate autoritatea sau institutia publica beneficiara este obligata sa-i suporte costul integral al transportului, dus si intors, cel putin o data pe luna, al cazarii si al indemnizatiei de detasare (Art. 77 - alin.4).
Csibi Barna: S-a facut o legatura nu tocmai profesionala intre libera mea exprimare din timpul meu liber si detasare

Csibi Barna
Foto: Hotnews
"Discutia pe care am avut-o cu domnul director al Directiei de Finante Alba este secreta. Ce voi face in perioada urmatoare depinde de multe, dar si de comisia de disciplina de la ANAF si de ce decizie va lua. Acum sunt in concediu de odihna si din moment ce este legal nu am ce sa zic. Eu am cerut acest concediu. Pe urma ma voi intoarce la noul meu loc de munca. Concediul are 21 de zile", a declarat Csibi Barna la RTV, citat de EVZ.ro.

"Voi depune si o contestatie impotriva deciziei directorului ANAF de a ma detasa la Abrud. Mi s-a pus in fata un dosar de presa si, din cate am citit acolo, imi dau seama ca s-a facut o legatura nu tocmai profesionala intre actul privind libera mea exprimare facut in timpul meu liber si aceasta detasare. Ceea ce vreau sa va spun este ca detasarea nu este o masura disciplinara conform legii functionarului public", a precizat Barna.

Csaba Asztalos: Decizia detasarii la Abrud poate fi interpretata ca o discriminare pe criteriu etnic
 
Csaba Asztalos
Foto: AGERPRES
Contactat de HotNews.ro, presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), Csaba Asztalos, a declarat ca decizia ANAF "este una neinspirata si incita la violenta". "Ii incita pe locuitorii din Abrud la o astfel de situatie. (...) Din punctul meu de vedere, decizia detasarii la Abrud poate fi interpretata ca fiind o discriminare pe criteriu etnic".

"Poate fi calificata ca un abuz si poate fi interpretata si ca o discriminare pe criteriu etnic", a continuat presedintele CNCD, referitor la decizia ANAF de a-l detasa pe extremistul maghiar Csibi Barna in Tara Motilor.

In ceea ce priveste reactia CNCD in acest caz, Csaba Asztalos a declarat: "Eu nu ma pot substitui domnului Csibi Barna sa fac o autosesizare, iar daca va face o sesizare eu, prin ce am spus, deja m-am antepronuntat, asa ca nu o sa particip la solutionarea petitiei". 

Pana in prezent, institutia pe care o conduce "nu a primit deocamdata nicio petitie pentru a cerceta cauza. Putem primi o sesizare numai de la persoana in cauza pentru ca este direct interesat. Chiar si daca primim o sesizare de la un ONG, persoana in cauza trebuie sa-si asume petitia".

Referitor la posiblitatea autosesizarii CNCD, Csaba Asztalos a explicat ca aceasta se poate face la propunerea oricarui membru al Colegiului Director. Insa, pentru ca "fapta priveste o persoana fizica, individualizata, iar aceasta are posibilitatea sa depuna singura plangere, eu nu pot sa ma substitui persoanei in cauza".

Presedintele PNL Sfantu Gheorghe: Detasarea lui Csibi Barna este o metoda de corectie medievala

Detasarea in judetul Alba a lui Csibi Barna este o "gafa monumentala" si o "metoda de corectie medievala", care nu face decat sa "arunce gaz pe foc" si sa alimenteze disputele interetnice, a declarat miercuri presedintele PNL Sfantu Gheorghe, Madalin Guruianu. "Este condamnabil gestul extremistului Csibi Barna de a spanzura papusa cu chipul lui Avram Iancu, dar si continuarea cu o gafa monumentala marca Sorin Blejnar, care a incercat sa rezolve problema printr-o metoda de corectie medievala", a declarat Madalin Guruianu, citat de Agerpres.
  • UPDATE: Barna a fost audiat de Comisia de Disciplina a DGFP Harghita. Decizia Comisiei nu poate fi aplicata pana cand instanta nu da sentinta definitiva
Csibi Barna a fost audiat, joi, 24 martie, de Comisia de Disciplina a Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Harghita, al carui angajat era in data de 14 martie. Comisia de Disciplina va stabili daca fapta sa aduce atingere prestigiului institutiei si daca acest comportament este incompatibil cu calitatea de functionar public. Surse din cadrul DGFP Harghita au declarat pentru Agerpres, in urma audierii, ca aceasta comisia va formula o propunere care va fi inaintata la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), iar decizia va fi facuta publica de conducerea centrala a acestei institutii.

Csibi Barna risca sa primeasca o sanctiune ce poate merge de la mustrare si diminuarea salariului sau suspendarea dreptului de avansare in gradele de salarizare, pana la destituirea din functia publica.

Indiferent insa de decizia luata, ea nu poate fi aplicata pana cand instanta nu da o sentinta definitiva in acest caz, transmite Agerpres. Potrivit statutului functionarului public, "in cazul in care fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara si ca infractiune, procedura angajarii raspunderii disciplinare se suspenda pana la data in care instanta judecatoreasca dispune achitarea sau incetarea procesului penal".

Peste 400 de moti au cerut declararea "persona non grata" a celor care defaimeaza simbolurile nationale

Procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au dispus miercuri, 23 martie, inceperea urmaririi penale impotriva lui Csibi Barna, pentru savarsirea infractiunilor de ultraj contra bunelor moravuri, tulburarea ordinii si linistii publice si instigare la discriminare.

Detasarea lui Csibi Barna la Administratia Finantelor Publice a orasului Abrud, judetul Alba, a generat insa o serie de proteste din partea localnicilor. Marti, peste 400 de moti s-au adunat in Piata Avram Iancu din orasul Campeni, unde au adoptat o hotarare prin care au cerut Presedintiei, Guvernului si Parlamentului Romaniei "sa se dezica si sa condamne cu promptitudine tot ceea ce aduce atingere integritatii statului roman", transmite Agerpres.

Protestatarii le-au cerut autoritatilor centrale "sa analizeze cu luciditate actiunile iredentiste si xenofobe, indiferent din partea cui ar veni". De asemenea, motii au cerut declararea "persona non grata" a celor care "defaimeaza cu atata impertinenta istoria si simbolurile nationale". La adunare au fost prezenti 12 primari din zona.


Citeste mai multe despre   






















5954 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    . (Joi, 24 martie 2011, 15:25)

    radukku [utilizator]

    Pai e simplu, sa-si dea demisia din functia publica pe care o ocupa. Nu poate fi concediat pentru ce a facut in timpul liber, dar pentru a-si da demisia a fost detasat si nu ca o metoda de pedepsire.
    Iar cu motii nu e de glumit. Stiu de cazuri in care s-au batut intre ei cu drujba. De topoare nici nu mai vorbesc... :P
    • +3 (3 voturi)    
      eu văd treaba cam așa (Joi, 24 martie 2011, 18:00)

      visio [anonim] i-a raspuns lui radukku

      în orice multinațională, la un anumit nivel de office, se practică rotația pe posturi; ast apentru ca individul să nu se plictisească făcând același lucru prea mult timp, apoi mai învață ceva nou, apoi își mai dezvoltă capacitățile de relaționare cu ceilalți; poate să fie maghiarul ăla oricât de transpirat, atâta vreme cât țara îl vrea într-un loc, că de aia se numește funcționar public, el este obligat să meargă la locul respectiv; dască nu îi place, își caută alt loc de muncă..eventual în ungaria că vorbește fluent limba asta; adevărul că un trăitor pe meleagurile amercane fie că este chinez sau japonez, sau neamț, sau ungur, nu ar avea tupeul ungurilor de aici; ungurii și secuii nu sunt același popor; dacă secuii au acceptat să fie asimilați au facut-o din interes, la fel cum și comuniștii racolau numai trepăduși pt funcții intermediare; deci, rușine secuilor că s-au vândut; la apelul popoarelor, în dreptul secuilor vom aprinde o lumânare...dacă asta vor, asta vor obține...cât despre unguri...europa se unifică, numai ungurii vor altfel....e dreptul lor să spere, dar e dreptul lor să capete o excursie moca la locul lor de baștină...doamne, și ce cald mai este acolo...adevărul simplu este că ungurii sunt cei mai corciți din toate națiunile europei....dar e vreme să își dea seama de realitatea asta...mai ales când toți vecinii ungariei își vor cere teritoriile și oamenii asimilați forțat; apropo, viktor orban este nume de ungur? poate greșesc eu...
      • 0 (0 voturi)    
        De ce e platit din banii romanilor? (Sâmbătă, 26 martie 2011, 8:28)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui visio

        Poate lucra la privat/a nu avem nevoie de bugetari de acest tip.
      • 0 (0 voturi)    
        Trebuie aplicata legislatia slovaca ! (Sâmbătă, 26 martie 2011, 8:35)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui visio

        Pre si-au luat nasul la purtare unii !
    • +4 (4 voturi)    
      SESIZARE (Joi, 24 martie 2011, 21:42)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui radukku

      rog ,consiliului national pentru combaterea discriminarii (cncd),sa se autosesizeze pt. fapta lui csibi barna ,de a spanzura o papusa ce simboliza pe avram iancu !
      acelasi consiliului national pentru combaterea discriminarii (cncd),in 2010 ,a dorit sa-l amendeze pe ilie nastase pt. o afirmatie de o gravitate muuult mai mica decat fapta lui csibi barna !
      suspectam faptul ca onsiliului national pentru combaterea discriminarii (cncd),este partinitor fata de cetatenii maghiari !
    • +3 (3 voturi)    
      Sesizare CNCD (Joi, 24 martie 2011, 21:49)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Rog ,Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD),sa se AUTOSESIZEZE pt. fapta lui Csibi Barna ,de a spanzura o papusa ce simboliza pe Avram Iancu !
      Acelasi Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD),in 2010 ,a dorit sa-l amendeze pe ILIE NASTASE pt. o afirmatie de o gravitate muuult mai mica decat fapta lui Csibi Barna !
      SUSPECTAM faptul ca onsiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD),este partinitor fata de cetatenii maghiari !
  • +6 (10 voturi)    
    Problema problemelor (Joi, 24 martie 2011, 15:36)

    Iancu de Hunedoara [anonim]

    Adevarata problema este alta.Niste /// au transformat un individ mediocru care de tantalau ce este se joaca cu copii mai mici ca el intr-un erou si martir al neamului secuiesc.Personajul este evident o problema si pentru secui si pentru romani. Secuii s-au trezit reprezentati de un /// .Romanii s-au trezit aruncati in lupta cu un /// singular .El singur si restul romanimii Ponta si Antonescu, si histo(e)ricul Hasoti ei insisi etnici ,orbiti de ura impotriva lui Boc si Basescu au declansat aceasta actiune fara sa judece consecintele.Asta pune sub semnul intrebarii sanatatea lor.Amintiti-va ca ei doresc sa ajunga prim ministru si presedinte.Doamne fereste! Va dati seama in ce belele ne baga?Astia declara razboi intre felul unu si desert.Ei cred ca se joaca cu masinutele de-a razboiu.
  • +2 (10 voturi)    
    cam putin detasarea (Joi, 24 martie 2011, 15:48)

    roman [anonim]

    eu i-as retrage cetatenia. esti antiroman? foarte bine! mute-te in ce tara vrei tu!
    • +10 (10 voturi)    
      nu se poate (Joi, 24 martie 2011, 16:08)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui roman

      conform constitutiei cetatenia dobandita prin nastere nu se poate retrage.
      Decat daca esti in Basarabia si intrii sub influenta Uniunii Sovietice. Prietenii stiu de ce...si de cand..
  • +6 (6 voturi)    
    cred ca ... (Joi, 24 martie 2011, 15:53)

    alt adrian [anonim]

    dl. asztalos interpreteaza gresit intentia dlui. blejnar. cum , in romania, nu exista partide sau miscari extremiste ( sau nu ar trebui sa existe pentru ca legea nu permite si lle sanctioneaza ), dl. barna nu este extremist si, in consecinta, detasarea sa nu poate fi interpretata ca o discriminare etnica. nu este asa, dl. asztalos ? cat priveste asertiunea dlui. guruianu- este una de gica contra.... demagogie...(editat de HotNews.ro)
  • +3 (7 voturi)    
    huh? (Joi, 24 martie 2011, 15:57)

    me [anonim]

    "Detasarea unui extremist maghiar in Tara Motilor poate fi o discriminare pe criteriu etnic - presedintele CNCD" -> pai si ce a facut el nu e discriminare? ma rog de fapt e mult mai rau decat atat.
    asta-mi place in tara asta... daca esti minoritate poti face orice si scapi... halal!
    • +8 (8 voturi)    
      medieval (Joi, 24 martie 2011, 16:08)

      radu [anonim] i-a raspuns lui me

      Eu am tras un ras bun.
      Desi absolut lipsit de diplomatie, gestul sefului ANAF e foarte foarte distractiv.
      In ceea ce priveste discriminarea, cred ca nu se poate numi astfel. Nu a fost trimis acolo pentru ca e ungur, ci, desi poate nu scrie in actul de detasare, a fost trimis acolo pentru ca a spanzurat o papusa cu chipul lui Avram Iancu. Asta nu e discriminare. Orice etnie ar avea persoana care face un asemenea gest ar fi fost detasata acolo. Deci presedintele ANAF nu a facut o discriminare pe criterii etnice.
      ///(editat de HotNews.ro)
  • +6 (8 voturi)    
    CNCD face dovada incompetentei la varf (Joi, 24 martie 2011, 16:06)

    judex [anonim]

    Cred ca CNCD este o victima a incompetentei propriei conduceri. Practic toate declaratiile dlui Emeric sunt sofisme rizibile. O sa ma limitez doar la doua exemple, lamuritoare pentru incompetenta si incompatibilitatea dlui Emeric cu postul de sef al CNCD:
    1) "In ultimii trei ani, nicio persoana nu a fost detasata de la Directia Generala a Finantelor Publice Harghita, a declarat pentru HotNews.ro directorul executiv al DGFP Harghita, Kedves Emeric." Sa insemne asta ca institutia si-a pierdut pentru totdeauna dreptul sa-si detaseze angajatii ? Sau nu are voie sa-i detaseze la Abrud ? Sau nu are voie sa-i detaseze de la Miercurea CIuc ? O prostie, evident.
    2) In conceptia dlui Emeric, detasarea lui Barna ii apare ca o pedeapsa, desi nu are nicio baza (i-a scazut acestuia salariul, de exemplu ?) . Asta inseamna doar ca dlui Emeric personal nu-i place zona Abrud, dar poate ca altora le place mai mult Abrudul decat Miercurea Ciuc.....Este evident ca gandirea discriminatorie, care confera Abrudului un statut inferior orasului Miercurea Ciuc, este apanajul dlui Emeric.
    Eu vad o singura solutie pentru readucerea CNCD la mandatul sau real, cel de combatere a discriminarii, si nu de propagare a acesteia: demiterea urgenta a dlui Emeric.
  • +5 (7 voturi)    
    publicitate gratuita (Joi, 24 martie 2011, 16:09)

    vlad dracul [anonim]

    Presa din Romania a transformat un incident izolat la care au asistat 5-6 persoane, intr-un scandal national de care au auzit 20 de milioane.

    Daca va abtineati, toata lumea era linistita.
    Acum asistam la o escaladare a sentimentelor rasiste in toata tara, ///.
    La fel ca si declaratia ministrului ungar, la care au asistat 50-60 de oameni si pe care ati transformat-o in 'incident diplomatic'.

    Daca ar aparea toate porcariile de genul asta la televizor, ne-am face praf tara singuri. De ce omiteti din stiri numarul persoanelor care au asistat la astfel de evenimente. Fiti atenti pentru ca prosti sunt multi in tara asta si va vor crede fara sa 'cerceteze'.(editat de HotNews.ro)
    • +3 (7 voturi)    
      nu e un incident izolat (Joi, 24 martie 2011, 16:29)

      muresel [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

      este doar o culme a nesimtirii unui cetatean roman. Csibi Barna & friends, oficiali maghiari si UDMR au un lung istoric de solicitare a autonomiei. A fost nevoie de un gest extrem ca sa ne mai scuturam oleaca din somn. Vino matale la Tg. Mures si incearca sa intri putin in mintea maghiarilor. Un taximetrist ungur imi declara deunazi ca el doreste autonomia nu pentru ca are un sens economic, ci pentru "sufletul maghiar...". Sunt multi care gandesc asa in asternuturile lor si au realizat foarte multe pana acum.
      • -3 (5 voturi)    
        Si? (Joi, 24 martie 2011, 17:11)

        tommy [anonim] i-a raspuns lui muresel

        Unde e infractiunea? "Sufletul", "simtirile" nu intra in aceasta categorie.
      • +3 (5 voturi)    
        sunt din targu mures (Joi, 24 martie 2011, 17:52)

        vlad dracu [anonim] i-a raspuns lui muresel

        Salutare,

        Sunt din Targu Mures si iti spun ca ura asta de romani sau de unguri se invata din presa si din organizatii de tot felul cu interese ascunse.

        Oamenii vor sa traiasca in pace. Taximetristul de care vorbesti probabil ca nu ar fi abordat problema daca nu ar fi auzit de eroul 'Barna'.
        Nebunul asta e un personaj pe care il vor transforma in erou.

        UDMRul va fi folosit in continuare de toate partidele romanesti pentru a obtine avantaje si fiecare concesie facuta UDMRului este o adancire a prapastiei care se creeaza intre romani si unguri in Transilvania.
        Ne-o facem cu mana noastra, nu ei sunt de vina ca cer ci noi ca nu suntem capabili sa alegem lideri care sa ne conduca.
        • -1 (3 voturi)    
          de acord (Joi, 24 martie 2011, 18:20)

          muresel [anonim] i-a raspuns lui vlad dracu

          de acord cu acest comentator din Tg. Mures (salutari tot din Tg. Mures). Ceea ce a facut acest Barna a daunat foarte mult sufletelor din tinuturile in care traiesc romani si maghiari. Daca nu s-ar discuta aceasta problema in diverse cercuri politice de la UDMR in sus (sau in jos), nici nu s-ar povesti, toti s-ar intelege numai bine. Pentru ca si unii, si altii, o ducem rau. Dar asa....daca treceti prin cartierul Tudor, la favorit, niste romani s-au simtit datori sa arboreze steagul romaniei la balcoane, si este normal sa ai o reactie de indignare, sau in fine, o "sfanta manie". Toate cele bune tuturor, sper sa se stinga aceasta furtuna, desi nu prea cred. Csibi va transforma acest proces in ceva periculos, este un tip inteligent totusi, cu inteligenta calauzita prost.
    • 0 (0 voturi)    
      nu consider ca aveti dreptate (Marţi, 29 martie 2011, 6:56)

      om simplu [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

      Aici nu e vorba de o intoxicare informationala domnule, faptul ca o buna parte din populatie a raspuns la acest gest nu se datoreaza presei de data aceasta, aici nu vorbim de o chestiune locala aici vorbim de un simbol national, iar gestul este cat se poate de evident si contrar culturii romanesti.
      Sigur in mass-media apar multe porcarii dar sunt putini cei care se arata consumatori, in ceea ce priveste cazul de fata este firesc ca lumea sa raspunda, daca am trece cu vederea astfel de evenimente ar inseamna ca toti cei care s-au luptat in trecut pentru tara au facut-o degeaba.
      Cu tot respetul dar dumneavoastra a-ti trece cu vederea o persoana care denigreaza public un membru al familiei dvs?
  • +5 (7 voturi)    
    da... (Joi, 24 martie 2011, 16:09)

    Mihai [anonim]

    Csaba il apara pe Csibi. Oarecum comic absurd.
  • -3 (3 voturi)    
    in timpul liber (Joi, 24 martie 2011, 16:18)

    o romanca [anonim]

    si adrian nastase lua spaga tot in tmpul liber...nu inteleg atunci de ce are dosar ptr acte de coruptie.....
    si mazare a prezantat moda nazista tot in timpul liber...si cred ca nici el nu a inteles care e problema evreilor...
    hm...cred ca si severin poate s-o invoce pe-asta in apararea sa...ce mai conteazam cine suntem sau ce reprezentam....ca in timpul liber putem face orice...
    eu daca beau in public....in timpul meu liber.....nu inteleg dece se ia vreun gardian sau polititst de mine...ciudat...

    sa-l spanzure si pe /// acesta...adik o papusa cu chipul lui...boc de exemplu....in timpul lui liber :)(editat de HotNews.ro)
  • +3 (5 voturi)    
    Tot el discriminat,cand a facut ce a facut. (Joi, 24 martie 2011, 16:24)

    Armand [anonim]

    Ruusiine.Tot el e discriminat dupa ce a facut ce a facut.Trebuia sa fie bagat la inchisoare rasistul asta.Eu daca desenez o zvastica pe peretele unui bolc sa vezi caum la ridica politia.El este discriminat saracul.Afara din tara cu xenofobii care nu suporta cetatenii tarii in care traieste.
  • +5 (5 voturi)    
    Oooo ... (Joi, 24 martie 2011, 16:25)

    Dani.El [utilizator]

    .... dar nu este o masura punitiva!

    Acolo este nevoie de competenta lui csibi!

    Totusi, cu caldura ii recomand hortistului sa-si dea demisia si sa nu puna piciorul pe-acolo!
  • -1 (5 voturi)    
    In Muntenia, Oltenia sau Moldova (Joi, 24 martie 2011, 16:28)

    Bogdan [anonim]

    Pe acolo trebuia mutat, poate asa reusea sa se integreze mai bine in Romania :)
  • +3 (5 voturi)    
    Nu sunt absolut deloc de acord (Joi, 24 martie 2011, 16:36)

    SKB [anonim]

    Intr-o tara normala era deja in puscarie, pentru incitare la violenta. Noi ii mai platim inca salariu. Eu sunt cel discriminat, nu intreaba nimeni la mine daca eu de acord este sa plateste la Csibi salariu din banii mei. Inteles Csaba baci? Nu? Asa vorbeste si angajati ANAF la Harghita. Asa ca masura bune este sa trimis la moti, invatat limba romane.

    Ce sa mai spun, pe mine m-au discriminat sefii cand m-au trimis in delegatie la Bucuresti? Desi strig din doua in doua saptamani lozinci anti-Bucuresti in cadrul organizat (meciuri de fotbal)?

    Faptul ca nu avem Justitie nu inseamna ca Csibi e victima.
  • +2 (4 voturi)    
    saracii motzi (Joi, 24 martie 2011, 16:44)

    alex [anonim]

    bietii abrudeni...intr-un fel m-am induiosat cum de s-au trezit ei peste noapte cu asa o pleasca...
    Csaba acesta este vadit partinitor, dar poate cu ocazia acestui "proces faimos" va iesi la iveala mult din mentalitatea cu instincte atavice de stapanire a ungurilor. Asta pentru cei care cred ca e un fleac "gestul" ungurului (secuiului?, whatever...) si care nu sunt familiarizati (desigur, de inteles) cu toate sfidarile separatiste.
    Salutari din "secuime"!
    un Roman.
  • -1 (5 voturi)    
    libera exprimare (Joi, 24 martie 2011, 16:44)

    vw [anonim]

    Dreptul la libera exprimare inseamna sa le spui oamenilor ceea ce nu vor sa auda. Altfel e doar o farsa.

    Nu sunt de acord cu ce a facut Barna, dar e dreptul lui sa o faca. Sanctiunile sunt ilegale si discriminatorii.
    • +2 (2 voturi)    
      Tabuuri (Joi, 24 martie 2011, 17:19)

      matelot [anonim] i-a raspuns lui vw

      De acord. Csibi Barna e un porc, ceea ce a facut a facut-o intr-un mod nesimtit si grosolan, dar ridica totodata o gramada de probleme:
      Nici o istorie nu este sfanta. Nici cea romaneasca nici cea ungureasca si nici cea canadiana. Sfiinteniile sunt in biserica. Daca incepi sa interzici intrebarile legate de tabuuri, daca exista tabuuri, atunci te indrepti catre dictatura si fundamentalism. In Romania exista o multime de tabuuri istorice si culturale. Personajele istorice nu pot fi decat genii, poetii nu pot fi decat culmi a moralei etc. Daca aceste personaje (si nu doar personaje, ci si evenimente istorice, sau opere culturale etc.) sunt puse pe un piedestal intangibil, atunci eu zic ca avem o problema. Bunul simt se invata acasa si la scoala, dar tot acolo ar trebui sa se invete si importanta formularii intrebarilor.

      Orice si oricine poate fi pus sub semnul intrebarii - spun asta subliniind inca o data ca Csibi e un dobitoc.
    • +3 (3 voturi)    
      xxx (Joi, 24 martie 2011, 17:28)

      Teo [anonim] i-a raspuns lui vw

      Dreptul la "libera exprimare" ...... cam sofisticate cuvinte pentru un individ arogant si, dupa aspect, cu un IQ destul de mic.
      "Exprimarea" trebuie sa se faca liber in anumite jaloane care, printre altele sunt date de constitutie. Ca atare, o actiune ca a acelui individ contravenind cu "...stat national si unitar..." reprezinta o grava incalcare a acestor jaloane. Ca atare, nici nu poate fi vorba de "libera exprimare". Si va scriu din Elvetia, dupa o buna perioada petrecuta aici unde "democratia directa" este primordiala. Poti vorbi ce vrei atata timp cat nu il afectezi pe cel de langa tine si nu incalci legea. Altfel, .... sunt mult mai "rai" decat chinezii.
    • +1 (1 vot)    
      Ia vezi matale (Joi, 24 martie 2011, 23:50)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui vw

      Ce spune acel articol din CONSTITUTIE.Cu privire la simboluri si alte hau -hauri.
  • +4 (6 voturi)    
    Domnul acela cu nume de ungur. (Joi, 24 martie 2011, 17:04)

    mircea [anonim]

    Care cicale este presedinte a CNCD vrea sa ne dea lectii de cum sa ne comportam in Romania.Vad ca-i trateaza pe romani ca pe o minoritate si-i dispretuieste.De ce nu poate Csibi Barna sa mearga sa lucreze in Abrud?Ce ii obligat statul roman sa-l tina pe leafa langa fusta masii?Seful ala de la CNCD poate sa-l insoteasca pe Csibi Barna si asa pot lua niste lectii de buna purtare.
  • 0 (2 voturi)    
    Lipsa de preocupare (Joi, 24 martie 2011, 17:27)

    Daniel [anonim]

    ...si la Barna si la cei care tot vorbesc.
    Totul este o aiureala si o pierdere de timp.

    Plictisitul (Barna) vrea sa atraga atentia asupra lui unor fraieri care d-abia asteapta sa dovedeasca inca o data cat sunt de fraieri in timp ce smecherii iau capital politic.

    Fraierii ar trebui sa se mai lumineze, ca atunci nici plictisitul n-ar mai face chestia asta (poate ar prefera sa faca bungee jumping de exemplu) iar smecherii ar trebui sa renunte la prostii si sa gestioneze tara de care fraierii sunt atat de mandrii (aparent doar ca altfel de-abia asteapta s-o stearga in occident (criticat tot de fraieri).
  • +3 (3 voturi)    
    Unde era politia??? (Joi, 24 martie 2011, 17:42)

    Anonim. [anonim]

    V-ati uitat la inregistrare? M-a socat! In alta tara, un astfel de individ, care arata copiilor atata violenta,ar fi saltat imedit de politie. Ica e liber????
  • +3 (3 voturi)    
    csibi (Joi, 24 martie 2011, 17:48)

    al [anonim]

    Propun ca seful de la CNAD sa fie si el detasat la Abrud ,in fond Abrudul este mai aproape de Budapesta decat Miercurea Ciuc-ului.
    Astia nu inteleg ca sunt fuctionari ai statului Roman si ca trebuie sa fie respectuosi fata de Romania si
    fata de statul caruia ii apartin ?
    Astia nu inteleg ca daca vor sa fie respectati ( si de ce nu chiar indragiti ) trebuie sa respecte ?
    Nu cred ca in Ungaria ar avea mai multe drepturi dacat au in Romania!
  • +2 (4 voturi)    
    autorizatie primarie (Joi, 24 martie 2011, 19:50)

    radu [anonim]

    Acum m-am uitat si la inregistrare.
    Am o intrebare. A avut autorizatie de la primarie pentru asa ceva? Cum si-a pus sandramaua asa in mijlocul pietei publice.
    Daca a avut autorizatie, sa inteleg ca orasul ala e cel mai democrat si liber din Romania? Acolo de poti duce in piata publica si poti sa faci ABSOLUT orice ca politia, primaria, cainii comunitari te lasa in pace daca invoci dreptul la libera exprimare?
    Hm... Ar fi un moment ce ar putea fi interpretat acolo. ..Ca si libera exprimare a unui fapt istoric... s-ar putea recostitui momentul semnarii actului de unire al Ardealului cu Tara.
  • +3 (3 voturi)    
    Va imaginati (Joi, 24 martie 2011, 22:39)

    HESS [anonim]

    Oare cum se poarta cu Romanii functionarul asta .Si mai vine si nenea de la CNCD si face pe suparatul.Nu va place Romania aveti liber la cetatenia maghiara si apoi plecati .O sa va primeasca conationalii vostrii cu flori vezi Doamne.
  • -2 (2 voturi)    
    lacune legale (Vineri, 25 martie 2011, 0:59)

    Vakarcs Szilard [anonim]

    Trebuie sa vedem care sunt simbolurile nationale. Steagul, stema si imnul romaniei. Celelalte simboluri nu sunt mentionate de Constitutie, sunt eventual consacrate, dar nicidecum legiferate. Poate fi considerat ca un gest de prost gust, ce a facut omul acesta. Cred ca totusi va scapa cu amenda mica si va suporta un oprobiu public pentru ca nu a fakut altceva grav din punct de vedere penal. A beneficiat de o audienta nemaiintalnita pana acum. A dat dovada de curaj. Ma tem sa nu devina un erou negativ, destructiv.
  • 0 (0 voturi)    
    imnul romanesc (Marţi, 29 martie 2011, 12:09)

    stefan [anonim]

    In Romania fiecare regim si-a impus imnul de stat in functie de interesele de partid nicidecum un imn al Romanilor. Eu cunosc cel mai bine imnul care incepe cu :Te slavim Romanie pamant stramosesc Mindre plaiurisub cerul tau pasnic rodesc...... strofa a doua este: Infratit fi-va vesnic al nostru popor Cu poporul sovietic eliberator......Va mira ca il tin minte.?E normal atita timp cit l-am cintat in fiecare zi de scoala. A urmat alt imn si asa mai departe. Actualul imn a lui Andrei Muresan;Un rasunet; "tradeaza lectura textelor...poetului Petofi Sandor"...in primul rind poiezia manifest Cintec national compus in preajma revolutiei de la 1848.Biblioteca pentru toti 1973 ed. minerva ;Petofi Sandor Poezii si poeme [Pag. vi].Verificati verificati verificati.Dupa aceea injurati-ma.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi