Cum incearca rectorii-parlamentari sa scape de incompatibilitate si ce le raspunde Agentia Nationala de Integritate. Vezi in text lista rectorilor incompatibili dupa noua lege a Educatiei ​

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 24 februarie 2011, 11:23 Actualitate | Esenţial


Andronescu, Dumitrescu, Dragulescu, Popa si Robu
Foto: Colaj / Sursa foto: Agerpres
Parlamentarii-rectori incerca, cu ajutorul parlamentarilor - juristi, sa gaseasca o portita legislativa pentru a-si mentine cele doua functii. Noua lege a Educatiei interzice detinerea simultana a functiei de rector cu cea de parlamentar. Comisia Juridica de la Camera Deputatilor a decis, marti, ca "deputatii care detin si functia de rector nu pot fi declarati incompatibili, deoarece la momentul in care au fost alesi legislatia nu interzicea cumulul de functii". Si Camera Juridica a Senatului este asteptata sa se pronunte in cazul conflictului de interese prevazut de Legea Educatiei.
  • Pe de alta parte, Horia Georgescu, secretarul general al ANI, a declarat pentru HotNews.ro ca "deciziile Comisiilor juridice ale Senatului si Camerei Deputatilor nu sunt opozabile punctului de vedere al Agentiei Nationale de Integritate, in cazul in care suntem sesizati".
Unul dintre potentialii beneficiari ai intepretarii date de comisia juridica este sotia deputatului PSD Cristian Dumitrescu, Corina Dumitrescu, membru CSM din partea societatii civile. Dupa noua lege a educatiei, Corina Dumitrescu trebuie sa aleaga intre locul proaspat obtinut in CSM si cel de rector al Universitatii Crestine "Dimitrie Cantemir, a declarat senatorul PDL Iulian Urban.

Cazul Corina Dumitrescu si incompatibilitatea membru CSM din partea societatii civile-rector

Corina Dumitrescu
Foto: Agerpres
Pe 15 decembrie, Corina Dumitrescu, rector al Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir, a fost aleasa membru in Consiliul Superior al Magistraturii din partea societatii civile, in urma votului din plenul Senatului, unde a obtinut 64 de voturi, 49 impotriva si 3 abtineri. Corina Adriana Dumitrescu a fost propusa la CSM de Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir Bucuresti - Facultatea de Stiinte Juridice.

Cristina Dumitrescu, fost secretar in Ministerul Justitiei, este rectorul Universitatii Crestine "Dimitrie Cantemir". Ea este sotia deputatului PSD Cristian Dumitrescu, parlamentar care a fost membru PD inainte de a se inscrie in PSD, parasind tabara democratilor in momentul in care Traian Basescu a preluat presedintia partidului. Cristian Dumitrescu este membru al Comisiei pentru Invatamant a Camerei Deputatilor.

Noua lege a educatiei spune, insa, ca aceasta trebuie sa aleaga intre locul din CSM si functia de rector al Universitatii Crestine "Dimitrie Cantemir". De pe 15 decembrie, de cand a fost aleasa membru in CSM din partea societatii civile, plenul Senatului a amanat succesiv luarea unei in decizii in ceea ce priveste validarea Corinei Dumitrescu la functia din Consiliul Superior al Magistraturii.

Senatul a validat saptamana trecuta pe cei opt magistrati membri ai Consiliului in legatura cu a caror alegere Curtea Constitutionala nu a constatat incalcari ale legii, insa nu a reusit sa valideze si reprezentantul societatii civile, Corina Dumitrescu. Astfel, in prezent au mandate validate 14 membri ai CSM. Este si motivul pentru care Guvernul a anuntat, miercuri, ca a aprobat o ordonanta de urgenta prin care s-a fixat, in mod exceptional si temporar, cvorumul de prezenta in plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) la 14 membri, in loc de 15, asa cum este prevazut de Legea 117/2004.

ANI si cateva precedente: Deciziile Comisiilor juridice nu sunt opozabile Agentiei

Horia Georgescu
Foto: Agerpres
Horia Georgescu, secretarul general al ANI, a declarat pentru HotNews.ro ca "deciziile Comisiilor juridice ale Senatului si Camerei Deputatilor nu sunt opozabile punctului de vedere al Agentiei Nationale de Integritate, in cazul in care suntem sesizati". Potrivit acestuia, "exista si precedent judiciar in aceasta materie, respectiv in cazul unui senator aflat in functie prin decizia definitiva si irevocabila a Curtii de Apel Galati".

Este vorba despre senatorul PNL Paul Ichim, despre care ANI a anuntat la inceputul lunii ca se afla in situatie de incompatibilitate. In perioada 2008 - 2009, el a detinut o functie de conducere in spital, functie incompatibila cu cea de senator. In acest context, managerul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta 'Sf. Apostol Andrei' Galati a dispus, pe 16 aprilie 2009, eliberarea lui Paul Ichim din functia de sef de sectie, si apoi suspendarea contractului sau individual de munca pe perioada exercitarii mandatului de senator. Ichim a contestat in instanta deciziile managerului Spitalul 'Sf. Apostol Andrei'. Curtea de Apel Galati a confirmat, insa, printr-o decizie definitiva si irevocabila din data de 11 iunie 2010, legalitatea deciziilor luate de managerul spitalului.
 
Intr-o situatie similara s-au mai aflat senatorii Mircea Diaconu PNL si Mircea Cinteza PDL.

Comisia Juridica a Camerei Deputatilor: Nu exista incompatibilitate intre functiile rector-deputat

Pe 22 februarie, Comisia juridica a Camerei Deputatilor a decis ca nu exista incompatibilitate intre functia de deputat si cea de rector, punct de vedere transmis Biroului Permanent. Comisia a argumentat decizia spunand ca deputatii care detin si functia de rector au fost alesi atunci cand legislatia nu interzicea cumulul de functii. In plus, deputatii Eugen Nicolicea, liderul independentilor, si Mihail Boldea, PDL, au sustinut ca Senatul universitatilor ar trebui sa fie cel care sa constate situatia de incompatibilitate, si nu de catre ANI sau de comisia din care face parte respectivul parlamentar, asa cum spune legea.

In final, punctul de vedere potrivit caruia nu exista incompatibilitate intre cele doua functii a fost votat cu 11 voturi. Noua deputati juristi au fost impotriva deciziei, iar deputatul UDMR Marton Arpad s-a abtinut de la vot, potrivit Agerpres. Deputatii-rectori Florian Popa si Iosif Dragulescu sunt cei care au cerut conducerii Camerei sa precizeze daca se afla in incompatibilitate cu functia de rector.

La Senat, solicitarea a fost depusa de senatorii-rectori Ecaterina Andronescu (PSD) si Nicolae Robu (PNL), in timp ce la Camera Deputatilor, lamuririle au fost cerute de deputatii-rectori Iosif Dragulescu (PDL) si Florian Popa (PSD).   

ANI: Legea nu lasa nicio portita rectorilor-parlamentari

Incompatibilitatea detinerii simultane a functiilor de rector si de parlamentar este generata de la data intrarii in vigoare a Legii educatiei nationale. Anuntul a fost facut de Agentia Nationala de Integritate (ANI), care a precizat pentru HotNews.ro ca "in privinta ocuparii unei functii de conducere sau de demnitate publica (...) simultan cu detinerea functiei de rector, legea nu instituie nicio exceptie".

Punctul de vedere al Agentiei Nationale de Integritate:
Agentia Nationala de Integritate

Ce spune legea: Articolele din Legea Educatiei Nationale care prevad aceasta incompatibilitate

"Art. 215, alin. (3) Persoanele care ocupa o functie de conducere sau de demnitate publica nu pot exercita functia de rector pe perioada indeplinirii mandatului.
(4) Functia de rector este incompatibila cu detinerea de functii de conducere in cadrul unui partid politic, pe perioada exercitarii mandatului".

Articolul din lege la care rectorii-parlamentari au facut referire in sustinerea ideii ca incompatibilitatea se aplica de la urmatoarele mandate este urmatorul:

"Articolul 364, alin. (2): La finalizarea actualului mandat, noile organe de conducere ale universitatilor se vor stabili in baza prezentei legi".

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu: Pe 9 februarie au intrat in vigoare si incompatibilitatile de orice fel

Daniel Funeriu
Foto: Agerpres
Pe 9 februarie, la data intrarii in vigoare a Legii Educatiei Nationale, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, declara ca in aceeasi zi intra in vigoare si incompatibilitatile de orice fel, inclusiv cea cu functia de rector sau de director de scoala. "Incompatibilitatile senatorilor si deputatilor de orice fel, inclusiv cea cu functia de rector, se constata de catre ANI sau de comisia din care face parte respectivul parlamentar", a explicat Funeriu pentru Mediafax.

Potrivit anuntului facut de ministru, pana in luna martie persoanele aflate in aceasta situatie trebuie sa hotarasca ce aleg - functia de rector, pe cea de parlamentar sau o functie de conducere in partid. Persoanele care exercita o functie de conducere sau de demnitate publica au dreptul de a li se rezerva postul din sistemul educational, dar nu pot exercita functia de rector pe perioada indeplinirii mandatului.

Pe cine afecteaza legea

Afectati de aceasta masura sunt patru rectori parlamentari: Nicolae Robu, Ecaterina Andronescu, Sefan Dragulescu si Florian Popa. Potrivit ministrului Educatiei, pana in luna martie acestia trebuie sa aleaga la ce functie renunta. Senatorii Ecaterina Andronescu si Nicolae Robu au declarat, insa, ca in opiniile lor legea nu afecteaza actualele mandate, motiv pentru care au solicitat punctul de vedere al Comisiei juridice de la Senat. Deputatii Sefan Dragulescu si Florian Popa s-au abtinut de la comentarii, dar au cerut la randul lor o lamurire de la Comisia juridica a Camerei Deputatilor, care a decis ca ei nu se afla in situatie de incompatibilitate. 

Nicolae Robu
Foto: Agerpres
Nicolae Robu detine functia de rector al Universitatii Politehnice din Timisoara si este, in acelasi timp, senator din partea PNL.

Acesta sustine ca actualii rectori pot fi schimbati doar dupa finalizarea mandatelor si ca, personal, considera ca nu ar trebui sa ''abdice'' din una dintre cele doua functii. ''Legea Educatiei, la articolul 364 al. 2, spune foarte limpede ca la epuizarea actualelor mandate, viitoarele vor fi stabilite pe baza prezentei legi. De aici intelegem ca mandatele se deruleaza pana la finele lor, in termenii in care au fost obtinute. Exista un principiu al neretroactivitatii legilor care ar fi trebuit sa functioneze. Sper ca inca suntem un stat de drept si ca se vor respecta aceste prevederi'', a declarat Robu, citat de Agerpres.

Intrebat la ce functie va renunta, senatorul a replicat: ''eu nu am ajuns nici rector si nici parlamentar pentru ca am dorit eu sa ajung. Am fost ales rector cu o majoritate consistenta la primul mandat, la a doua - cu unanimitate de voturi, prin vot secret, iar ca senator am fost ales de cetatenii Timisoarei pentru patru ani. Nici nu as avea voie sa abdic de la mandatul pe care mi l-au dat cetatenii, adica membrii comunitatii academice din Timisoara''.  

Ecaterina Andronescu
Foto: AGERPRES
Ecaterina Andronescu este rector al Universitatii Politehnica din Bucuresti si senator PSD.

Argumentul sustinut de Nicolae Robu a fost pus in discutie si de Ecaterina Andronescu. Aceasta a declarat pentru ziarul Puterea ca "in Legea educatiei se mentioneaza ca cele doua functii nu sunt compatibile. In aceeasi lege insa, la punctul 2, se precizeaza ca aceste prevederi se iau in calcul in momentul ocuparii mandatului. Acest lucru inseamna, din cate pot sa-mi dau si eu seama, ca legea nu afecteaza actualele mandate". Fostul ministru al Educatiei a precizat pentru publicatia citata ca a "depus o cerere la Comitetul executiv pentru ca nu detin suficiente cunostinte de drept".

Sefan Iosif Dragulescu este rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie "Victor Babes" Timisoara si ocupa in acelasi timp un loc de parlamentar, fiind deputat PDL.

Florian Popa detine functia de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti si este deputat ales pe listele PSD.

Comisia Juridica de la Senat va analiza incompatibilitatea de functii

In cursul saptamanii viitoare, incompatibilitatea detinerii simultane a celor doua functii va fi discutata si in Comisia juridica de la Senat, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Comisiei, social-democratul Toni Grebla. Senatorii juristi vor analiza punctele de vedere transmise de senatorii Ecaterina Andronescu (PSD) si Nicolae Robu (PNL) cu privire la starea de incompatibilitate intre functia de rector si cea de parlamentar, introdusa de noua lege a Educatiei. Punctul de vedere al Comisiei juridice va fi analizat apoi in Biroul Permanent al Senatului.

Vicepresedintele Comisiei juridice de la Senat, democrat-liberalul Iulian Urban, a declarat pentru HotNews.ro ca "este limpede ca lumina zilei ca cele doua functii sunt incompatibile. Legea spune clar lucrul asta si nu lasa loc de interpretari". "Odata cu adoptarea noii legi a devenit incompatibila detinerea simultana a functiilor de parlamentar si de rector. Si nu este nicio rusine, ei trebuie sa renunte din momentul acesta la una dintre functii. Decizia pe care a luat-o Comisia Juridica de la Camera Deputatilor este opinia lor, au dreptul la asta ceva si nimeni nu ii impiedica sa spuna asta. E treaba lor", a explicat Urban.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11061 vizualizari

  • -32 (32 voturi)    
    Va grabiti sa mai scapati de intelectuali? (Joi, 24 februarie 2011, 11:44)

    sg [anonim]

    Nu cred ca un rector isi va abandona mandatul. Mai degraba pleaca din Parlament.
    Asa vor ramane mai putini intelectuali, exact cei care ii formeaza pe alti intelectuali
    Cu tristete, imi reamintesc ca ministrul Igas nu a reusit sa-si ia bacalaureat-ul decat la 24 de ani, studiile academice sunt o nebuloasa, chiar si Udrea a absolvit o facultate particulara anonima, altii sunt fosti chelneri sau niste semidocti
    Unde se promoveaza excelenta atunci?
    • +27 (29 voturi)    
      E mai tare ca vanghelie! (Joi, 24 februarie 2011, 11:54)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui sg

      Ala l/a luat la peste 30!
      Si se viseaza ministru "mhinistr dã interne"!
      Asa ca, sorry!
      Si este licentiat la scoala abramburicai, deci?
      Intelectualii adevati nu au treaba cu politica, ratatii.... da!
      Sa nu spui ca abramburica e doxa, ca marga (ala care a ametit invatamantul u matematica, romana, istoria, etc... toate alternative) e cineva, si cati mai sunt, indiferent de partid!
      Sunt produse ale tatucai lui ilici, ceausescu!
      • -14 (14 voturi)    
        n-ati bagat-o p-aia cu dinozaurii si fosilele (Joi, 24 februarie 2011, 12:11)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        nu stiu cum ganditi si despre marmureanu ca are vreo 80 de ani, despre vasilescu la 75 de ani. stiu ca profesorii sunt fosile si dinozauri la 65 de ani dar nu stiu cum ganditi despre cei de mai sus.
        apropro, isarescu are 62 de ani. peste 3 ani ce va fi? fosila sau dinozaur?
        n-am nimic nici cu isarescu, nici cu vasilecu si nici cu marmureanu. dar parca prea repede aruncam cu noroi.
        • +13 (17 voturi)    
          Draga Adrian, (Joi, 24 februarie 2011, 12:42)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          Unde ii vezi tu pe cei trei implicati in Parlament?!
          De ce nu citesti mai intai ATENT, ceea ce am scris!
          Oamenii aia, sunt ADEVARATI, nu sunt dospiti politic. Te rog frumos, nu rastalmaci ceea ce am scris!
        • +15 (15 voturi)    
          Prietene, n-ai inteles nimic ! (Joi, 24 februarie 2011, 14:04)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          A vrut cumva cineva sa-i impuste ? Nu cred ! Au de ales intre 2 functii(daca le e mai draga cea de rector pot sa o pastreze) care-i problema ta ? Unde-i tragedia ? Era o vorba care spunea sa nu te apuci de mai multe lucruri deodata ca nu o sa faci bine niciunul.
          • 0 (0 voturi)    
            ...cum incearca sa scape (Luni, 28 februarie 2011, 17:42)

            hmm [anonim] i-a raspuns lui c.mike

            am vazut o multitudine de articole pe hotnews despre cum incearca universitarii sa scape de incompatibilitate, nu am vazut niciunde de cand s-a vorbit despre legea asta motivul real pentru care respectivii sunt declarati incompatibili. Singurul pe care il vad eu personal, este lipsa timpului suficient pentru a sustine doua activitati, in rest, mi-e greu sa inteleg, dar poate ca doar eu nu inteleg iar un motiv real exista, as dori o discutie despre acest motiv inaintea acestui articol.
      • -10 (10 voturi)    
        Daca Vanghelie a devenit reper..... (Joi, 24 februarie 2011, 12:27)

        sg [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        In timpul lui Ceausescu, intrarea la facultate era piatra de incercare.Acum se echivaleaza in bani.
        Intelectualii adevarati trebuie sa-si faca discurs si pentru politica, pentru ca nu mai putem oferi modele de viata. Si nu cele fabricate nici de PDL, nici de PSD.
        Mie mi-e rusine cu amatorismul si impostura , mai ales cand se reunesc lideri la nivel international .
        Goagal se plimba prin NY si Anastase inca nu s-a trezit din discursul de la Miss. Spre asta ne indreptam?
        Va spune ceva notiunea de sistem de invatamant si conducatorii lul?
    • +12 (14 voturi)    
      Nivelul institutiilor de invatamant superior (Joi, 24 februarie 2011, 12:12)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui sg

      dovedeste ca n-ai dreptate!

      Asta-i realitatea si alta n-avem, bine?

      Cati dintre profesorii universitari sunt chemati sa tina cursuri in strainatate? Cati sunt in nominalizati in publicatii de prestigiu? Ce lucrari ale acestor "LUMINI" sunt citate, preluate sau publicate in strainatate?

      Din punctul asta de vedere, inainte de revolutie stateam mai bine (sa va spuna colegii mei academicienii!) =))
      • -8 (8 voturi)    
        Profesori universitari cu activitate international (Joi, 24 februarie 2011, 13:43)

        sg [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Avem si de astia. Dar nu sunt nume cunoscute, ca nu apar la talk show-uri! Si nici in Click!
        Daca dau nume, le fac un deserviciu.
        Acum e adevarat ca nivelul academic e la pamant, dar sa-i alungi pe rectori din parlament e o pierdere.
        Si asa sunt apolitici multi tineri, sper sa nu-i vrajeasca vreo doctrina extremista.
        E trist ca nici Academie nu mai avem!
        Dar avem limbaj suburban la nivel de lideri de partid!
        De unde incepem schimbarea si cu cine?
        • +11 (11 voturi)    
          Pierdere? (Joi, 24 februarie 2011, 14:53)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui sg

          Ar trebui sa fie un castig pentru institutia de invatamant superior, nu-i asa?

          Parlamentul este jalnic si acum.

          De ce sa fie si universitatile jalnice?
        • +6 (8 voturi)    
          Am uitat ceva, scuze! (Joi, 24 februarie 2011, 14:58)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui sg

          "Dar nu sunt nume cunoscute, ca nu apar la talk show-uri! Si nici in Click!"

          Oare nu "rectorii" de care vorbesti dumneata ar trebui sa promoveze aceste cadre universitare deosebite?

          Dumneavoastra nu-i pomeniti pentru ca le faceti un deserviciu?!

          In Click, Can-Can si la Talk show-uri apar rectorii-parlamentari.

          Cine contrazice pe cine?
          • -2 (4 voturi)    
            Vorbeam de valori internationale (Joi, 24 februarie 2011, 15:20)

            sg- picard [anonim] i-a raspuns lui Luk

            Cum sa fie promovati de rectori?
            Sistemul de promovare lucreaza altfel cand e vorba de stiinta. Daca profesorul e o valoare, activiatea, publicatiile il promoveaza.
            Nu parlamentul, nu rectorul.
            Hai sa dau un nume: profesor dr Ovidiu Bajenaru.
            Aveti goagal.
            Exercitiu faculattiv; dupa ce ii citi Cv-ul, comparati cu eroul Igas. Pe cine alegeti?
            • +7 (7 voturi)    
              Am citit CV-ul (Joi, 24 februarie 2011, 15:51)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui sg- picard

              ce-ar trebui sa ma puna la pamant? Afilierile? Formarea Continua? :))

              Hai sa ramanem seriosi, ok?
              • -3 (5 voturi)    
                Am ramas fara replica (Joi, 24 februarie 2011, 16:02)

                sg [anonim] i-a raspuns lui Luk

                Ramanem seriosi, dar fiecare cu valorile lui, ok?
                • +6 (6 voturi)    
                  Confuzie... (Joi, 24 februarie 2011, 17:49)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui sg

                  cred ca performanta o intelegem diferit.

                  domnul in cauza a trecut de apogeul carierei fara rezultate notabile si nu-i de mirare ca a luat parte la studii multicentrice cate vreme este seful clinicii de neurologie s.u.b., nu?

                  exemplul dumneavoastra nu face decat sa-mi confirme lipsa de performanta a invatamantului nostru.

                  va doresc o viata buna!
    • +15 (15 voturi)    
      Rectorii parlamentari (Joi, 24 februarie 2011, 12:38)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui sg

      Nu cred ca un rector care este si parlamentar are timp sa se ocupe si de problemele universitatii.Daca renunta la functia de parlamentar.foarte bine,pentru-ca si asa ,parlamentul nu face mai nimic,iar in invatamant sunt destule probleme de rezolvat pentru a pregati generatia de maine.In rest observ ca esti foarte inteligent,nu faci confuzii.Totul se invata la scoala vietii.Nu-i asa?
      • +11 (11 voturi)    
        nu am dorit....... (Joi, 24 februarie 2011, 14:15)

        Toni Timis. [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Nicolaie Robu....o declaratie socanta !<<nu am dorit sa sa ajung parlamentar mau ales cetatenii timisoarei>>! daca nai vrut sa ajungi parlamentar atunci ce ai cautat pe lista de candidat? ?
        • +13 (13 voturi)    
          iti dai seama cum timisorenii... (Joi, 24 februarie 2011, 14:27)

          dodu [anonim] i-a raspuns lui Toni Timis.

          l-au luat pe sus pe Robu, l-au legat si in ciuda impotrivirii sale, l-au trimis in parlament sa-i reprezinte... Saracul! ce viata cruda a avut!
          citindu-le uneori declaratiile te intrebi cum fras' au ajuns profesori(?!), ca la parlamentar nu se cer cine stie ce conditii
        • -4 (6 voturi)    
          Mau, mau (Joi, 24 februarie 2011, 14:33)

          sg [anonim] i-a raspuns lui Toni Timis.

          iata cine sunt contestatarii- niste agramati!!!!
          mau si nai
          Cu cine vreti sa construim viitorul?
          Probabil ca si pe Palade l-ati fi contestat ca nu avea cand sa caute ARN-ul !
        • 0 (0 voturi)    
          pai d-le Toni T. (Duminică, 27 februarie 2011, 11:34)

          oana [anonim] i-a raspuns lui Toni Timis.

          ...cum as fi vazut eu comentariul d-stra cu 'mau ales' sau cu nai vrut, nu ? Gramatica, batu-o-ar vina e de vina , vaide noi !!
    • +11 (11 voturi)    
      ai inteles gresit (Joi, 24 februarie 2011, 12:38)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui sg

      societatea onesta cauta sa se scuture de capuse, nu de intelectuali. capusele sunt acei indivizi care ne explica ca ei pot fi si director de spital si senator sau deputat, in acelasi timp, detinand probabil insusirea misterioasa de a performa simultan in doua locuri diferite. altfel, ne aflam in situatia in care statul roman angajeaza intelectuali pentru functii renumerate de conducere care nu necesita prezenta la locul de munca.
    • +8 (8 voturi)    
      mai putini intelectuali??? (Joi, 24 februarie 2011, 12:40)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sg

      care-s aia?
      si-n fond, ei sunt singurii intelectuali din Romania?

      cat priveste igas, da, sunt de acord, ar trebui sa se dea lege ca nu poti ocupa o functie de demnitar fara studii superioare.

      dar pana una alta igas face ce n-a facut niciun ministru "n'telectual". a intrat in vami. o sa spui ca nu duce pana la cap actiunea. inca nu avem de unde sti. si pana la urma ceilalti nici macar pana aici nu au avut curajul sa ajunga. asa ca, poate nu e suficient, dar e mult mai mult decat au facut ceilalti.
      • -6 (8 voturi)    
        mai lasati-o balta cu vamile (Joi, 24 februarie 2011, 13:32)

        sellerman [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        mai prietene, mai lasati-o balta cu basmele astea cu vamile, ce face igas cu vamile? acolo sunt razbunarile conducatorului iubit catre blaga in primul rand si probabil catre cei care nu mai cotizeaza, e praf in ochi, o sa mai vedem noi cand din toti astia acuzati vor fi gasiti vinovati paznicul si femeie de serviciu de la vama, chiar ne credeti pe toti tampiti? in primul rand igas nu avea ce sa caute la minister, ca si doamna funeriu la educatie, ca si multi altii ..... legat de vami, stai sa vedem rezultatele, si apoi daca chiar se lasa cu puscarie pentru oameni grei, atunci chiar si eu care sunt total anti pdl si mai ales anti basescu o sa imi scot palaria in fata lor .... pana atunci, mai usor cu laudele
        • +6 (8 voturi)    
          Basme sunt in gandurile unora (Joi, 24 februarie 2011, 13:50)

          FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

          Ce e real e real.

          Ia mai analizeaza.

          Razbunari? Nu cumva astea sunt basme, imaginatie? De ce ar crede cineva ca toate aceste actiuni de amploare sunt din cauza unui orgoliu personal al unui om. Ca si cum nimeni in tara asta nu mai gandeste, ci doar executa ordine.
        • +8 (8 voturi)    
          de ce? (Joi, 24 februarie 2011, 14:17)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

          cum am spus in primul comentariu, pnl si psd nici macar la staduiul asta nu au ajuns. asa ca voi ar trebui sa bagati capul in pamant.
          chiar daca ramane la nivelul asta, tot au facut mai mult decat ceilalti. stiu ca va roade, d-aia si apelati la asfel de argumente aberante.

          sa ajungi sa minimizezi actiunle de la vama prin afirmatii de genul ca sunt razbunarile lui base catre blaga se cheama lipsa de idei.
          nu ai nici cea mai mica dovada ca este asta, dar arunci argumente doar doar minimizezi eforturile astora.

          imi place cum pui problema la sfarsit..."stai sa vedem rezultatele, si apoi daca chiar se lasa cu puscarie pentru oameni grei, atunci chiar si eu care sunt total anti pdl si mai ales anti basescu o sa imi scot palaria in fata lor "
          si o sa vi sa spui ca nu sunt oamenii grei pe care ii VROIAI tu. trebuie sa fie udrea si nu nica. trebuie sa fie igas si nu vanghelie, nu-i asa?
          ma lasi cu declaratii de genul asta? indiferent ce vor face astia, tu ai un dinte. se vede de cum pui problema. fara nicio dovada arunci totul la cos doar pt ca TU CREZI ca este vendeta lui base cu blaga.
          tu ai un fix bagat bine in cap de tembeliziunile de partid ale unui puscarias si a unui trunator de familie, si mereu o sa ai acelasi mesaj. indiferent ce face base. cred ca esti capabil sa comentezi si cand s-o aresta singur base :)
          astia sunteti voi. aveti ochelari de cal nedetasabili.
    • +4 (4 voturi)    
      CCR s-a pronuntat deja (Vineri, 25 februarie 2011, 23:10)

      Adriana [anonim] i-a raspuns lui sg

      De ce oare atata discutie . A se vedea decizia CCR in cazul celor care doreau un nou mandat in CSM. Si ei invocau inexistenta legii care nu le permitea un al doilea mandata la momentul primului. CCR a decis ca asa cum spune Constitutia NIMENI nu e mai presus de lege si ca legea se RESPECTA.
      Asa ca toate iesirile disperate ale comisiilor de la Parlament NU isi au rostul.
      Gata ! Legea spune ca nu poti fi in doua barci odata ! Fara exceptii !!
    • +2 (2 voturi)    
      hai sa vedem cat (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 15:38)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui sg

      de intelectuali sunt intelectualii pe care ii aperi.1.Ecaterina Andronescu:ce lucrari stiintifice de renume mondial are?care este activitatea stiintifica ?cand are timp sa se ocupe de Poli pentru ca toata ziua este la televizor,are pe ea haine de cel putin 1500 euro (se imbraca la o renumita casa de moda din Bucuresti),bijuteriile ei sunt foarte scumpe;cand are timp de partid(o vezi la toate sedintele psd,s-a imbarcat in autobuz si a fost si la Pitesti sa-l sustina pe Nicolesc),cand are timp de coafor(este tot timpul vopsita si coafata,pune la socoteala si manechiura si pedichiura)?Nu am auzit de nicio comunicare stiintifica la care sa participe,de nicio activitate la care Poli sa se faca remarcata;din acest punct de vedere nu este nicio pierdere pentru noi daca nu mai este rector;asteptam un cu tot alt rector pentru ca de activitatea de la Poli nu se ocupa nimeni.Din lumea stiintifica nimeni nu a vorbit in favoarea ei,singurul care a garantat pentru ea a fost Vanghelie.2.Corina Dumitrescu,o alta sotie propulsata in parlament.In ceea ce priveste partea justitiei este jale.Uita-te cate notarite au aparut peste noapte si toate sunt neveste de parlamentari.De aici vine malaiul.Si aceasta tovarasa( careia i-a crescut o tufa in cap)cand are timp de CSM,de facultate.In primul rand aia nu este facultate,ci un loc unde se emit diplome.Ne mai miram ca justitia este pe ultimul loc in Romania.Domnule,destul ca persoane publice care alearga bezmetice de la un loc de munca la altul.Totul este o carpeala.A sosit vremea competentei,a performantei.
    • +1 (1 vot)    
      mda, intelectoalii... (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 16:33)

      pf [anonim] i-a raspuns lui sg

      caterinca aburescu e de neinlocuit, mai ales la latrina 3. dar, si la zvonalitatea vintu.
      dintre dascalii din scolile superioare, rectorii sunt cei mai indicati. pai !
      deci, profesor cu catedra si cursuri, rector cu probleme administrativa in scola si depucacat, norma intreaga. peste tot, norma intreaga. astia nu numai ca nu au timp sa manance, dar nici sa doarma.
      d'aia s'au oplosit pe la dormitorul dela palatul ceausescu. sa se mai hodineasca si ei, dupa atat munca 'ntelectoala.

      pai, mai draga, dece sa nu aleaga, la palavrament, din ailalti intelectuali din universitati si academii ?
      ca pentru alte functii sau titluri nu se face precizare in lege.
      dece neaparat rectori ?
      ce lectorii, conferentiarii sau profii nu e tot intelectoali ?!
      majoritatea, in palavrament, are diplome. e ingineri, economisti, legisti, ba chiar si doftori de molari. cu sex apeal pe la concursuri de frumusete pentru tinere politiciene.
      ce intelectoali mai de soi vreti, decat un profesor de universitate si scoala privata de ziaristica, ca felix, un profesor ca antenescu sau un legist ca victor pofta ?!
      sau poate de intelctoali ce este ei, d'aia nu prea merg prin deal, la palvrament. nu s'amesteca cu frizerii si chelnerii...:-)
    • +1 (1 vot)    
      Situatia pare a fi invers. (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 19:04)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui sg

      Adica unii se dau intelectuali,dar in realitate ei sunt politicieni(si stim cum sunt politicienii) si nu s-ar da deoparte de nicaieri.Nu asa fac politicienii?Cand apuca osul,nu-i mai dau drumul.
  • +25 (25 voturi)    
    Nu e loc de intors carutza... (Joi, 24 februarie 2011, 11:45)

    Cataleya [utilizator]

    Legea respectiva a fost votata favorabil de majoritatea Plenului Parlamentului, a fost validata de CCR si apoi promulgata de presedintele tarii.
    Ca atare, legea intra in vigoare si trebuie respectata.
    Contestatarii pot doar sa incerce sa schimbe legea dar atata timp cat ea este in vigoare trebuie respectata!
    • -10 (14 voturi)    
      minti sau comentezi fara sa stii ce vorbesti? (Joi, 24 februarie 2011, 12:05)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      legea educatiei nu a fost votata favorabil in plenul parlamentului. a trecut prin procedura asumarii raspunderii. adica a ocolit putin si cladirea si institutia parlamentului.
      dar tu esti o portocalie infocata si cred ca minti, nu ca nu esti informata.
      dar, surpriza, nu toata lumea e proasta si va mai prinde cu minciuna
      • +11 (11 voturi)    
        aceleasi atacuri la persoana (Joi, 24 februarie 2011, 12:47)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        voi numai asa stiti sa dialogati? asa va-nvata vantu si felix? ca la ei am vazut stilul asta agresiv si badaran.

        cat timp, motiunea a cazut la vot, inseamna prin consecinta ca a fost votata in parlament. nu a ocolit nimic. parlamentul prin vot a decis ca motiunea nu este necesara pt ca legea este ok.
        daca vrei sa ne referim la vot.
        ca nu s-a discutat in parlament articol cu articol este alta problema.
        s-a inceput de mai bine de un an discutia in parlament a schimbarii legii, dar au ascuns-o in sertar. intreaba-l pe geonel de ce.
        nu poti astepta la infinit ca parlamentul sa-si faca treaba. nu poti spera ca mai trece si crin pe la munca. trebuie facut ceva.
        daca s-a intarziat asa mult, guvernul a luat fraiele in mana si a trecut-o prin asumare.

        vinovatul principal este parlamentul care a amanat acea legea la nesfarsit.

        asa ca aveti grija cand acuzati pe cineva ca minte.
        daca nu esti informat nu inseamna ca toti sunt ca tine. controleaza-te pe viitor si fi mai civilizat in discutii.
        • -5 (5 voturi)    
          draga sucaaaa (Joi, 24 februarie 2011, 14:47)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui sucaa

          inainte de a-mi tine mie lectii de morala ia tu lectii de gramatica.
          hai pa. scuza-ma dar nu mai pot sta la nivelul asta. mi-e teama ca ma obisnuiesc jos.
          ea nu a spus ca legea a fost adoptata prin netrecerea motiunii. a spus ca a fost votata. n-a fost votata. ca daca ar fi trecut ar fi supus legea la vot. ar fi adoptat o ordonanta de urgenta si ar fi fost sau NU votata
          • +5 (5 voturi)    
            mda (Joi, 24 februarie 2011, 15:04)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            daca aduci argumentul gramatica limbii romane insemana ca ai si dreptate, nu-i asa? :)
            dragul meu, nu-ti cere nimeni sa te apleci cand raspunzi la mesaje, cel putin, nu eu :)

            in alta ordine de idei, revenind la vot, vad ca citesti in diagonala si raspunzi de... jos :)
            legea a fost votata prin netrecerea motiunii.
            in niciun caz n-a trecut pe langa cladire parlamentului cum ai afirmat tu.
            cand parlamentul a votat impotriva motiunii de cenzura a votat pt lege. motiunea era dedicata acelei legi.
            nu au votat pt altceva :)
            • -4 (4 voturi)    
              parlamentul n-a votat (Joi, 24 februarie 2011, 16:51)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui sucaa

              s-a abtinut de la vot. si in cazul pasat si in cazul motiunii de cenzura parlamentul s-a abtinut de la vot.
              eram doar plastic in exprimare cand am spus ca a trecut pe langa sediul si institutia parlamentului...
              o greseala de tipar (trag concluzia ca e greseala de tipar nu de gramatica) nu inseamna ca n-ai dreptate. nici daca ar fi de gramatica nu ar insemna ca n-ai dreptate. nu asta am spus.
              am spus sa nu-mi dai lectii. pentru ca nu accept lectii de la portocalii. daca ti-as spune ce cred eu despre voi n-ar aparea comentariul
              dupa cum vezi portocala care a lansat minciuna se abtine de la comentarii - ar fi putut face ea observatiile pe care le-a facut. dar nu le face pentru ca se simte cu musca pe caciula.
              va doresc ca urmatorul guvern - indiferent de ce culaore va fi - sa foloseasca doar asumarea raspunderii. nici macar ordonantele de urgenta. sa nu mai dea doi bani pe parlament.
              raspunde-mi la o intrebare - e mai rau sa platesti 471 de parlamentari care sa voteze cand si cand sau e mai rau sa ai 300 de parlamentari de care sa nu tii cont pentru ca oricum tu conduci prin asumarea raspunderii? eu unul cred ca in al doilea caz platesti 300 de oameni degeaba in timp ce in primul caz platesti 471 care cat de cat muncesc. ideal ar fi sa platesti 300 care sa munceasca dar se pare ca nu asta e intentia partidului de guvernamant.
              • +5 (5 voturi)    
                tu nu citesti ce am scris (Joi, 24 februarie 2011, 21:49)

                sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian

                cand te abti la vot la o motiune este ca si cum ai vota impotriva. exact cum a votat pnl si psd impotriva ridicarii imunitatii lui pasat.
                cazul lui pasat de care amintesit este un exemplu bun. faptul ca nu au votat s-a chemat ca s-a respins cererea DNA-ului.
                la fel ca si cu motiunea. daca era proasta legea poate votau si cei de la PDL pt ca au fot prezenti in sala majoritatea. tot plastic s-a exprimat si Andradda, nu portocala. te-am mai intrebat o data mai sus... tu nu poti sa dialoghezi doar daca ataci pe cineva? alte arme nu ai? vad ca ma si atentionezi ca nu poti sa jignesti cum ai vrea pt ca nu-ti apar mesajele. extremismul asta este molipsitor? ca pe ponta l-am auzit acum ceva vreme cand ameninta ca o sa aiba grija de judecatorii care s-au legat de cei din psd. in tara de genul asta vrei tu sa traiesti? o tara in care tu ma injuri cum vrei tu si seful tau inchide pe cei care sunt impotriva lui? pt asta lupti tu? pt ca incheiem aici discutia.

                si revenind, tu citesti ce scriu? cand ti-am spus ca s-a chinuit senatul mai bine de un an sa scoata legea invatamantului si pana in decembrie nu facusera nimic. are vreo importanta aici numarul parlamentarilor? sau crezi ca daca sunt mia multi voteaza? tocmai ce ti-am spus ca nu au votat. crin are pana in 2% prezenta in prlament. 2%??? si tu-mi spui ca daca-s mai multi fac treaba? ce treaba au facut acum?
                stii care este ultima sau prima propunere legislativa a lui crin? ce a facut acet individ in parlament stii?
                pt ce trebuie sa platesc din impozitul meu aproape 500 de parlamentari lenesi si chiulangi? ca spui tu ca sunt mai profesionisti?
                ce au muncit mai aia 471 de parlamentari? ce au facut?
                nici 300 din cei 471 nu au avut initiative in parlament.

                vorbeste gura fara tine... nici macar argumente logice nu ai.

                ps: te rog sa te controlezi in comentarii. arata ca esti civilizat nu ca esti fanul lui vadim.
                • -2 (2 voturi)    
                  stai linistitit ca ma controlez (Vineri, 25 februarie 2011, 8:36)

                  adrian [anonim] i-a raspuns lui sucaa

                  ca daca nu ma controlez eu ma controleaza altii. eu n-am privilegiul altora de pe site (nu la tine ma refer).
                  nu e o jignire ca am spus despre o portocala ca e portocala. altii m-au facut comunist si cred ca mai jignire este "comunist" decat "portocala".
                  sunt argumente logice la discutia cu parlamentarii.
                  unul dinstre ele este reprezentativitatea mai buna. ca sa inteleaga toti au un exemplu exagerat.
                  zicem ca avem un singur parlamentar pe judet. in total vreo 42, 43 cu unul pentru minoritati.
                  daca scorul electoral este 21-21 atunci puterea unui singur reprezentant (cel al minoritatilor de exemplu) este enorma. el inclina balanta cand vrea el, cum vrea el. daca in schimb sunt sunt de zece ori mai multi scorul ar fi 210 la 210 si 10 care trebuie sa schimbe tabara cum vor cand vor ca sa fie instabilitate. e simplu de observat ca este mai greu in acest caz.
                  mai este un dezavantaj la reprezentare.
                  presupunem ca am avea 1 reprezentant pe judet - acesta va fi de la un partid. adica din acel judet nu se va apara decat interesul unei aprti a populatiei judetului, chiar daca proportia este 60/40. daca am avea cinci reprezentanti pe judetul respectiv ar fi 3 la 2. cum-necum ar fi reprezentata si populatia minoritara.
                  si mai sunt avantaje.
                  daca cel mai amre avantaj al reducerii la 300 este reducerea de costuri (eu am vazut ca asta e promovat ca principal avantaj) o sa-ti spun ca primaria sectorului 6 cheltuia pe panselute in 3 ani cat ar cheltui cei 170 de parlamentari in 4 ani.
                  • +4 (4 voturi)    
                    ma bucur ca te controlezi :) (Vineri, 25 februarie 2011, 10:34)

                    sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian

                    unde ai vazut tu ca va fi un singur parlamentar pe judet?
                    vad ca toate argiumentele tale se bazzeaza pe acest aspect, care este neadevarat.
                    vorbim de reducerea de la 471 la 300. asta inseamna 7-8 parlamentari pe judet.
                    tot ce ai scris nu se aplica decat in cazul in care un judet are un reprezentant. si atunci, da, ai dreptate. dar cand este vorba de 300 vorbim despre altceva.

                    si cand vezi ca unu care vrea sa fie presedintele tarii are prezenta in parlament sub 2% pai cum sa mai vorbim de reprezentativitate?
                    pe cine si cum a reprezentat chiulangiul liberal? pe tine? pe mine? cum a facut asta? doar la tembeliziuni?
                    sa ma scuzi, dar daca eram in locul lui basescu spuneam ca cei mai chiulangii 171 de parlamentari sa plece acasa. ACUM! stiu, nu-i constitutional, dar puteam sa-i rog.

                    si oricum vorbim de reprezentativitate. camera deputatilor are cam acelsi numar de parlamentari si nu s-a plans nimeni de reprezentativitate.

                    in plus, la noi nu se justifica cele doua camere pentru simplu fapt ca de cele mai multe ori, aceiasi lege trece prin ambele camere. trebuie sa se voteze de doua ori acelasi lucru. de ce? nu stiu... asa a hotarat tatuca iliescu.
                    sa nu mia vorbesc ca se castiga timp in legiferare daca nu mia este necesar sa voteze inca o camera.
                    avantajele sunt net superioare dezavantajelor in acest caz. si nu vorbim daor de avantajul financiar.

                    dar lucrurile astea le afli folosin google, nu doar realitatea si antenele

                    ai si cifre legate de acele panselute? ca sa ne dam cu parerea toti suntem buni.
                    • -2 (2 voturi)    
                      cifre legate de panselute (Vineri, 25 februarie 2011, 13:47)

                      adrian [anonim] i-a raspuns lui sucaa

                      cauta pe google 47 milioane + sector 6 + spatii verzi.
                      sunt o gramada de articole pe acesta tema.
                      din pacate arhiva hotnews este mica si nu am mai gasit articolul publicat aici. ar fi fost mai credibil daca ai fi vrut intr-adevar sa deschizi ochii
                      • +5 (5 voturi)    
                        so (Vineri, 25 februarie 2011, 15:37)

                        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian

                        eu zic sa deschizi tu bine ochii si sa informezi corect. nu sunt fun irealitatea sau antene ca sa fiu manipulat usor.

                        dar ca sa informam totusi corect panselute nu este egal cu spatii verzi.
                        stiu ca ti-era mai usor sa sochezi decat sa informezi dar dupa ce am ajuns la un nivel de discutie civilizat, propun sa nu ne consideram unul pe altu prost :)
                        dr. taberei este cel mai verde cartier din bucuresti si tot s-au plantat copaci anul trecut. stiu asta ca stau acolo.
                        si sa mai informam o data corect daca tot m-ai trimis sa ne informam si mai ales ca este foarte important acest aspect. este aspectul care schimba total datele problemei
                        20 de mil erau de la bugetul loc si 27 din FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE. fonduri care pt altceva nu pot fi folosite dar care tipam toti sa le folosim :)

                        deci revenind, hai sa vb cu toate informatiile cand acuzam. incearca sa iesi din tiparul asta care-l vezi zi de zi la antene si irealitatea. am spus-o de nenumarate ori, infomarti-va. am folosit cu copy/pase ce sa caut pe google si in primul link am gasit infomatia completa. deci nu este greu de loc :)

                        sa-nteleg ca am ajuns la un numitor comun in ceea ce proveste numarul de parlamentari? :)
          • +2 (4 voturi)    
            E amuzant (Joi, 24 februarie 2011, 15:42)

            _Rem [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            ca te poti lega de gramatica altora. Citeste-ti din nou ultimul paragraf. Si ai sa vezi atat greseli cat si incoerent in exprimare.
    • +6 (6 voturi)    
      Sunt doua parti implicate (Joi, 24 februarie 2011, 12:22)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      pe de o parte rectorii parlamentari, pe de alta parte ministerul invatamantului care vrea aplicarea legii. Acum ca legea nu e respectata trebuie aplicate sanctiuni. Dar hopa, astia au imunitate. Cum naibi ii sanctionam? Avem suficenta putere sa le ridicam imunitatea?
  • +24 (24 voturi)    
    Cat de prosti sunteti oameni buni? (Joi, 24 februarie 2011, 11:51)

    Luk [utilizator]

    Prevederile Legii Educatiei Nationale sunt foarte limpezi. Din punctul de vedere al acestei legi, cetatenii astia sunt incompatibili. Este irelevant ce spun comisiile Camerei Deputatilor (care nu sunt izvor de drept).

    O persoana care are dubla calitate (paralamentar si rector) poate sa se afle in situatia de incompatibilitate din doua motive:
    1) exista o lege care interzice parlamentarilor sa aiba dubla calitate, sau
    2) exista o lege care interzice rectorilor sa aiba o dubla calitate;

    Avem LEN care spune ca-i o situatie de incompatibilitate, care-i problema? Ce-i complicat aici?

    Ce este de NEGOCIAT?
  • -19 (19 voturi)    
    Jos cu Rectorii! Sus cu hotii! (Joi, 24 februarie 2011, 11:57)

    radu [anonim]

    Asa! Bravo! A venit timpul sa mai conduca si cei cu studiile la Spiru Haret (4, 5 facultati).
    Asta da reforma!
    Succesuri!
  • +21 (21 voturi)    
    gata cu hotiile si cu magariile (Joi, 24 februarie 2011, 11:59)

    ned [anonim]

    sa ne spuna acesti rectori - parlamentari, cand au timp sa faca si pe rectorii si sa fie si parlamentari.
    E plina societatea de capuse ca acestea, sa cumuleze banii si functii de carton din toate partiile...gata..mai scutiti-ne cu hotiile voastre pe banii publici!
  • +11 (11 voturi)    
    dar de ce vor (Joi, 24 februarie 2011, 12:04)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    acesti INTELECTUALI sa fie si demnitari si rectori?
    DE ce nu pot renunta la una din functii. Doar nu au timp pentru ambele. Sau au?
  • +10 (10 voturi)    
    Asa da ! (Joi, 24 februarie 2011, 12:13)

    valeriu [anonim]

    Votati, D-na Profesor universitar dr. Ecaterina Andronescu ,pentru Camera Deputatilor !
    Garantat Marean Vanghelie !
    Asta se intampla in campania electorala parlamentara 2008 !
  • -8 (8 voturi)    
    au si ei dreptate (Joi, 24 februarie 2011, 12:35)

    bozo [anonim]

    e de discutat ratiunea interzicerii rectorilor si directorilor de teatru sa cumuleze si functie parlamentara. Nu vad unde-i conflictul in afara problemei de timp. Dar mi s-ar fi parut mult mai firesc sa li se ceara ministrilor (parte a executivului) sa renunte la functia de parlamentar (parte a legislativului) pentru ca exista un conflict evident si nu respecta separarea puterilor in stat. Ei propun legi si tot ei le voteaza. In fine...

    Altfel gasesc logic argumentul rectorilor, legea nu poate fi aplicata retroactiv. E un principiu elementar si nu poti schimba regulile pe durata jocului.
    • +8 (8 voturi)    
      pai nu (Joi, 24 februarie 2011, 15:48)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui bozo

      "Nu vad unde-i conflictul in afara problemei de timp". Tocmai asta este problema. Nu isi poate exercita ambele functii. De ce sa nu renunte la functia de rector si sa lase pe altcineva, tot un om de calitate, sa se ocupe de asta?

      "Altfel gasesc logic argumentul rectorilor, legea nu poate fi aplicata retroactiv. "
      Nu se aplica retroactiv, sau nu intelegeti voi ce inseamna retroactiv. Acum (nu in trecut) acestia nu au voie sa aiba doua functii si au. Si deci trebuie sa renunte la una.

      "Dar mi s-ar fi parut mult mai firesc sa li se ceara ministrilor (parte a executivului) sa renunte la functia de parlamentar (parte a legislativului) "
      Poate sunt eu prost informat, dar din cate stiu ministrii nu pot vota si in Parlament.
  • +9 (9 voturi)    
    Nerecunoscatorilor care estetzi !!! (Joi, 24 februarie 2011, 13:16)

    Danny van Ghelly [anonim]

    Terminati cu rautacismele la adresa tov. Andronescu! Este garantata, da! Eeee...
  • +9 (9 voturi)    
    Mai multe lefuri de la stat! Uraaaaa! (Joi, 24 februarie 2011, 13:49)

    Dana43 [utilizator]

    Trebuie sa inceteze aceasta ipocrizie a cumulului de functii la stat. Mai tineti minte cum Oprescu era director la 2 spitale, senator si profesor la Fac. de medicina?
    Munca unui rector este de o norma si jumatate, nu de una intreaga. Cand mai poate fi si parlamentar? Munca unui director de spital asisderea. Hai, calea-valea, cateva ore pe saptamana ar putea preda la o facultate, dar in nici un caz nu poate sa minta pe nimeni in fatza ca poate indeplini 2 functii concomitent cu un bun randament.
    Risc sa-i supar pe multzi, dar Oprescu cu gura lui a povestit, a propos de multitudinea functziilor ca Basescu i-a zis: "Doctore, nu va mai satura Dumnezeu"!
  • -3 (3 voturi)    
    Pseudo-reforma (Joi, 24 februarie 2011, 14:40)

    dinu [anonim]

    Tovarasi, eu ce vad e ca "reforma" asta a lui Basescu si Funeriu e o mare pacaleala. Toti sar batosi in sus de cit de reformisti sint, dar in continuare "incompatibilii" stau bine mersi pe posturi, chiar daca sint parlamentari, au copii in facultate sau detin alte functii, la toate nivelele.

    Multi, cum ar fi rectorul de la Timisoara, sint incompatibili din mai multe motive (de ex. el are si unul sau 2 copii angajati pe mosia universitatii), dar legea nu a fost aplicata.

    Funeriule, s-a dovedit ca esti un mare papagal.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce are una cu alta (Joi, 24 februarie 2011, 15:51)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui dinu

      Funeriu doar a facut legea, Guvernul si-a asumat-o, Parlamentul nu a respins-o prin motiune, Basescu a aprobat-o.

      Acum nimeni dintre acestia nu pot merge sa il ia de urechi pe rectorul din Timisoara. Ramane in baza altor institutii sa se asigure de aplicarea corecta a legii.
      • -3 (3 voturi)    
        Guvernul e responsabil (Joi, 24 februarie 2011, 16:04)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui _Rem

        cu aplicarea legii, recte Ministerul Invatamantului, deci responabilitatea revine in final lui Funeriu. Sansele sa implenteze aceasta noua lege a invatamantului tind spre zero deoarece ce prevede legea este mult prea departe de realitatea din teren.
  • +6 (6 voturi)    
    Sa plece acasa (Joi, 24 februarie 2011, 15:21)

    Targuiala [anonim]

    Acesti rectori sa opteze si sa termine cautatul portitelor de a detine ambele functii. Mai ales mafioata deghizata in pisicuta blanda Abramburica sa plece si sa lase invatamantul in pace, poate fara ea mai starpim din mafioti.
  • -3 (3 voturi)    
    Unde vreti sa ajungeti? (Joi, 24 februarie 2011, 16:13)

    bistrita [anonim]

    Domnilor cu incompatibilitatile astea se va ajunge la un parlament plin de alde ' Mondialu"( analfabeti) .
  • -4 (4 voturi)    
    compatibilitati (Joi, 24 februarie 2011, 16:24)

    luki [anonim]

    da,da.era si timpul,ca alde Talmacean si altii ca el,sunt mult mai potriviti!nu?!
  • +6 (6 voturi)    
    E simplu, nu poti fi si lua bani simultan din 2p (Joi, 24 februarie 2011, 17:05)

    vio [anonim]

    nu poti fi si lua bani simultan din 2 locuri de la stat.
    nu e nici fizic posibil, nici moral recomandat
    se repeta treaba cu pensiile si salariile la stat
    Sa se aplice suspendarea sau plata cu ora fiindca valoarea recomanda totusi prezenta in amble locuri.

    Daca ar fi corectitudine ar fi simplu peste tot
    Dar se fura la orice nivel ierarhic politic
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Joi, 24 februarie 2011, 17:37)

    notts [anonim]

    Eu tot nu reusesc sa inteleg un lucru.... si m-am tot gandit la asta si nu reusesc:)) dl Nicolae Robu, rector al universitatii polithenice din Timisoara cum poate sa fie si rector la Timisoara si sentor la Bucuresti? Sa ne imaginam ca dumnealui sta 3 zile la Timisoara si 2 zile la Bucuresti, asta inseamna ca face cel putin doua zboruri pe saptamana Bucuresti Timisoara nu? Si chiar si asa ar inseamna ca el lipseste jumatate din zilele de lucru de la universitate si jumatate din cele de la Parlament....eu vreu sa stiu daca dumnealui are impresia ca suntem prosti sau nu...pentru ca el este ridicol, detine doua functii pe care nu le-ar putea detine in mod normal... si este de un penibil ce nu s-a mai vazut... cat despre altii nici nu mai zic, doamna Andronescu, sefa universitatii politehnice din Bucuresti se descurca foarte bine, universitatea ei fiind una din cele mai mari din Romania si pe locul 300 din Europa.... si vor sa vina cei de la usl sa imi zica ca fac reforma? pai Andronescu atata a reformat la universitatea ei ca e pe locul 300:)) daca o tine tot asa iese din topul primelor 500 din Europa:))
    • +7 (7 voturi)    
      rectorii navetisti (Joi, 24 februarie 2011, 22:29)

      student [anonim] i-a raspuns lui notts

      Eu sunt student si am curs cu Robu. Vine joia, dar daca are o activitate la partid (pt ca nu stiti ca pe langa rector si senator mai e si presedintele PNL Timis) atunci fie intarzie, fie nu vine. Cursul e jenibil...
  • +5 (5 voturi)    
    Legi handicapate (Vineri, 25 februarie 2011, 0:37)

    Dumitru Iuga [anonim]

    Nimeni nu scoate o vorba despre incompatibilitatea dintre a fi nevasta unui important lider politic (Cristian Dumitrescu PSD) si aceea de a fi membru al CSM! Daca ne imaginam ca doamna nevasta, dupa o noapte fierbinte petrecuta in bratele sotului, nu va tine seama de cele soptite de acesta pentru judecatile de a doua zi, fie suntem complet idioti sau, mai degraba, avem de-a face cu o lege handicapata! Ce ziceti domnule Ministru al Justitiei?
  • -3 (3 voturi)    
    O tara guvernata prin Legi proaste (Vineri, 25 februarie 2011, 10:24)

    SorinP [anonim]

    Legea educatiei este un monument de lege proasta prin vidul legislativ pe care l-a creat prin abrogarea subita a intreg cadrului legislativ FARA SA PREVADA dispozitii tranzitorii. In astfel de situatie numai judecatorul sesizat poate sa faca o interpretare pina ce Ministerul apuca sa elaboreze legislatia secundare. Orice opinie este doar o argumentare avocateasca a unui punct de vedere sau al unuia contrar.
    1. Incompatibilitatea este un lucru bun.
    2. Incompatibilitatea este stabilita prin legea educatiei nu prin statutul deputatilor si senatorilor, altfel spus incompatibilitatea il vizeaza functia de rector, nu pe deputat sau senator.
    3. Cei care trebuie, eventual, sa solicite renuntarea la functia de rector, sunt reprezentantii universitatilor.
    4.Singurul care trebuie sa ia atitudine este MInistrul Educatiei - care poate sa-l suspende pe rector daca apreciaza ca incalca legea.
    In opinia mea rectorii mentionati fac cea mai mare greseala daca opteaza sa renunte singuri la o functie datorita unei legi ambigue. Sa ne fie invatatura de minte noua romanilor legat de ce fel de legi avem.
  • +2 (2 voturi)    
    Sincer, imi pare rau ca inca nu am citit LEN (Vineri, 25 februarie 2011, 11:14)

    emilrobert [utilizator]

    dar, am parcurs comentariile v(n)oastre legate de acest subiect si va intreb pe voi ca de altfel si pe acesti distinsi indivizi multilateral dezvoltati, daca vor tine cont de umila noastra logica, nevorbind de etica, morala sau principii.
  • +6 (6 voturi)    
    este rusinos (Vineri, 25 februarie 2011, 15:24)

    saladin [anonim]

    ca acest rectori, multilaterali, au facut ca Romania sa nu aiba nicio instutie de invatamint superior in top 500. Asta dovedeste slaba calitate universitara, ce de cea de parlamentar nu are rost sa discutam - garantat Vanghelie - este edificator !.
  • +8 (8 voturi)    
    Garantat Vanghelie!! (Vineri, 25 februarie 2011, 17:01)

    Scarbit [anonim]

    Atata timp cat clasificarea valorica a invatamantului universitar in viziunea PSD este suficient a fi garantat Vanghele nu stiu ce legi mai asteptam. In fapt noi nu avem rectori avem super-mani. Ei pot fi in acelasi timp la partid, in parlament, la televiziuni, la cursuri, in laboratoare de cercetare cum putem sa-i credem? Stiu profesori din Vest (cu care generatia Andronescu nu vrea sa fie comparata) care stau cate 10 ore zilnic in laboratoare de cercetare si nu le ajunge timpul. Tot asa stiu rectori in tara care au cate 15-20 contracte din bani publici care semneaza doar sa primeasca banii. Cercetarea o fac studentii, desi este de doi lei. Multi sustin ca sistemul poate continua asa. Intrebarea este: ce vina au contribuabilii romani sa le le platesca zeci de slarii iar copiii lor sa nu faca cursuri, asa cum se intampla la UPB unde 80% din cursuri nu se tin. Vad ca ne ameninta cu parasitul tarii pentru universitati de 'prestigiu". Este o gluma de genunchi tip Vanghelie.
  • +2 (2 voturi)    
    Funeriu fii mai ofensiv (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 10:45)

    Martian [anonim]

    Reforma in educatie implica doua planuri: cel de perspectiva care este reglementat de noua lege a educatiei. Un alt plan este cel al curatirii sistemului actual de toate gunoaiele aduse de PSD in acest sistem. Este cea mai dificila etapa. Ea trebuie facuta cu orice risc pentru ca nu putem aseza la aceeasi masa doctoranzi vanghelisti si absolventi de universitati americane si occidentale. MEC trebuie sa faca publice URGENT: toate diplomele universitare obtinute de politicieni, magistrati si politisti. Toate diplomele de doctorat ale acelorasi categorii. Apoi pe cai juridice si cu asistenta europena aceste diplome trebuiesc anulate. Cea ce avem in prezent este o rusine si o jignire adusa acestui popor de o clasa politica al carui varf de lance a fost PSD care a costruit o clasa "intelectuala" dupa ordine primite de la partid si aplicate de Andronescu.
  • +1 (1 vot)    
    Rectorul Oprean de la Sibiu este urmarit penal (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 15:42)

    Ion Tinarog [anonim]

    Rectorul Oprean de la Sibiu este urmarit penal si trebuie suspendat din functie pana la judecarea definitiva a cauzei.
  • +1 (1 vot)    
    Rectorul Oprean de la Sibiu este urmarit penal (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 16:01)

    Ion Tinarog [anonim]

    Rectorul Oprean de la Sibiu este urmarit penal si trebuie suspendat din functie pana la judecarea defintiva a cauzei.
  • +1 (1 vot)    
    Afara cu abramburicii (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 17:12)

    VIRUSU [anonim]

    Se sin cu dintii de scaun. Nu le mai ajung banii.
    Ce-a facut abramburica cu fabrica de diplome pe bani de la Spiru Haret? Si-a facut tot PSD-ul cu diplome.
  • +3 (3 voturi)    
    legea este lege? (Duminică, 27 februarie 2011, 14:41)

    vasile [anonim]

    Eu la data intrarii in vigoare a noii legi a pensiilor, aveam deja pensie. Oare de ce mi se modifica acum, iar la ei ... nu exista incombatibilitate si... isi pot pastra functiile in ambele locuri calde. Rusine lor ca nu au obraz si rusine noua ca acceptam.
  • +1 (1 vot)    
    interdictia (Luni, 28 februarie 2011, 17:02)

    florin [anonim]

    Deci daca am juma de kil de coca, din 1900, cand inca nu era interzisa detinerea, ii ok sa ma plimb cu ea pe strada, eventual s-o si vand, ca io ma ocup de asta dinainte de a se intrerzice afacerea....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by