VIDEO Legea Educatiei a intrat in vigoare. Vezi principalele efecte asupra invatamantului universitar si preuniversitar

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:41 Actualitate | Esenţial

Prima zi de scoala
Foto: Agerpres
 documente
(04 Ian 2011) PDF, 838KB
Curtea Constitutionala a Romaniei a decis marti ca Legea Educatiei este constitutionala, respingand sesizarile depuse de presedintele Senatului, Mircea Geoana, si de parlamentarii PSD, PC si PNL, anunta Agerpres.

Decizia este definitiva, iar Legea Educatiei va merge spre promulgare la Presedintie.


Invatamantul preuniversitar. Principalele prevederi ale Legii Educatiei Nationale (LEN):

    * Prevederile LEN prevaleaza asupra oricaror prevederi din alte acte normative (art.5). Adica, indiferent ce spun alte acte normative, se aplica LEN.
    * Finantarea de la bugetul de stat urmeaza elevul inclusiv in invatamantul obligatoriu particular si confesional (Art9(5)). Sunt prevazute burse sociale si acces gratuit la camine si cantine din unitatile de invatamant din alta localitate decat aceea de domiciliu. (Art 12)
    * Clasa a IX-a trece la gimnaziu, dar abia peste 4 ani (Art. 23) Clasa pregatitoare este inclusa in invatamantul primar si devine obligatorie (Art. 23)
    * Invatamantul general obligatoriu se opreste la clasa a IX-a, la finalul gimnaziului (Art.24)
    * Invatamantul profesional apare ca traseu educational distinct, cu durata intre 6 luni si doi ani, varianta preluata de la Senat. (Art. 23)
    * Se prevede posibilitatea contractelor de scolarizare incheiate intre agenti economici, elevi si scoli. Agentii economici beneficiaza de facilitati fiscale, in aceste cazuri. Durata si contiunutul programelor de pregatire profesionala sunt stabilite de unitatea de invatamant prin consultare cu angajatorii. (Art. 33)
    * Filiera teroretica a liceului ramane de 3 ani, iar cea tehnologica de 4 ani.
    * Invatamantul pentru minoritati: se pot organiza grupe, clase sau unitati de invatamant preuniversitar, in orice localitate (Art.45). In tot invatamantul preuniversitar, geografia si istoria se predau in limba minoritatii, cu obligatia transcrierii si insusirii toponimiei si in limba romana.
    * Este prevazuta posibilitatea retragerii autorizarii/acreditarii oricarei unitati de invatamant, de stat sau private, la propunerea administratiei locale sau a Inspectoratelor Scolare. (Art. 61).
    * Media de elevi pe clasa, in invatamantul preuniversitar gimanzial si liceal este 25. (Art. 63).
    * Admiterea la liceu se face in functie de portofoliul educational si media de absolvire (70%) si de proba de admitere, organizata de fiecare liceu (30%). Cum din portofoliul educational fiecare liceu preia ce-i convine, decizia acestuia este de fapt mult mai mare decat 30%.
    * La examenul de bacalaureat se mentin probele transdisciplinare (stiinte-fizica, chimie, biologie), ceeace este un lucru bun, in conformitate cu situatiile reale din viata. (Art. 78) Angajarea se mentine prin concurs organizat la nivelul scolii. Profesorii si directorul nu au majoritate in Consiliile de administratie (Art. 96)
    * Finantarea de baza, per capita,  se asigura prin bugetele locale, din sume defalcate din TVA si alte venituri ale bugetului de stat. Aceste sume nu pot fi executate silit pentru recuperarea creantelor. (autor: Stefan Vlaston)


Invatamintul universitar. Principalele prevederi ale Legii Educatiei Nationale (LEN):


Miza uriasa pentru care Guvernul si-a asumat raspunderea: sa desfiinteze caracterul feudal al universitatii romanesti, care i-a permis sa functioneze ca fabrica de diplome, cu salarii uriase obtinute de sefi prin cumuluri ilegale de functii si demnitati.

Prevederea antinepotism, inclusiv in universitatile private

Art 130(1) Institutiile de invatamant superior adopta un cod de etica si deontologie profesionala universitara. Acesta face parte din Carta Universitara si cuprinde obligatoriu:
 b) prevederea ca persoanele care se afla in relatie de soti, afini si rude pana la gradul III inclusiv, nu pot ocupa concomitent functii astfel incat una sau unul sa se afle fata de celalalt sau cealalta intr-o pozitie de conducere, control, autoritate sau evaluare institutionala la orice nivel in aceeasi universitate si nu pot fi numiti in comisii de doctorat, comisii de evaluare sau comisii de concurs ale caror decizii afecteaza sotii, rudele sau afinii pana la gradul III inclusiv.

Liberalizarea "pietei" conducatorilor de doctorate

Art 166. (1)Pot fi conducatori de doctorat persoanele care au obtinut dreptul de conducere de doctorat inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, precum si persoanele care au obtinut atestatul de abilitare, avnd cel putin functia de lector/sef de lucrari, respectiv cercetator stiintific gradul III.
(2) Calitatea de conducător de doctorat este acordată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, la propunerea CNADCTU (Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare) de acordare a atestatului de abilitare, in conformitatecu standardele si procedurile elaborate de MECTS

Art. 167. (2) Un conducator de doctorat poate indruma simultan maximum 8 doctoranzi, aflati in diverse stadii al studiilor de doctorat.

Un nou concept pentru conducatorii de universitati

Varianta Guvernului contine la art. 300 un nou concept, abilitarea, care, in mare, inseamna :

Teza de abilitare relevă capacităţile şi performanţele didactice şi de cercetare. Teza prezintă în mod documentat realizările profesionale deja obţinute, care probează originalitatea contribuţiilor academice şi profesionale, concretizate în rezultate principial noi pentru ştiinţă şi practică, soluţii, legităţi, generalizări, concluzii generatoare de noi direcţii, net superioare celor existente, executate de sine stătător şi anticipând o dezvoltare independentă a viitoarei cariere universitare.
(2) Teza de abilitare se susţine public, în faţa unei comisii de specialitate numite de CNATDCU şi formată din minimum 3 persoane, care au calitatea de conducator de doctorat,  din ţară şi din străinătate.

Accesul la functii de conducere, de conducator de doctorat si de profesor universitar este conditionat de obtinerea acestei abilitari, existenta si in alte tari, precum Germania. Abilitarea reprezinta o incercare de a separa graul de neghina, in inflatia de diplome si titluri acordate nu numai dupa merite ci si pentru bani sau influenta clientelar-politica.

Alegerea conducatorilor

Art 207 (3) La nivelul departamentului, şeful de departament şi membrii consiliului departamentului se stabilesc prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice titulare şi al cercetătorilor

Art 207 (5)(b) decanii sunt selectaţi prin concurs public, organizat de către rectorul universităţii. La concurs pot participa persoane din cadrul universităţii sau din orice facultate de profil din ţară sau din străinătate care, pe baza audierii în plenul Consiliului facultăţii, au primit avizul acestuia de participare la concurs. Consiliul facultăţii are obligaţia de a aviza minimum 2 candidaţi;
c) decanul îşi desemnează prodecanii după numirea de către rector;


Art. 209 Rectorul universitatilor de stat sau particulare se desemneaza printr-una din urmatoarele modalitati ;
a)    Pe baza unui concurs public, in baza unei metodologii aprobate de Senatul universitar nou ales, conforma cu prezenta lege sau,
b)    Prin votul universitar, direct si secret, al tuturor cadrelor didactice si de cercetare titulare din cadrul universitatii si al reprezentantilor studentilor din Senatul universitar si din Consiliile facultatilor.

Art. 210 (2) Senatul universitar stabileşte o comisie de selecţie şi de recrutare a rectorului formată, în proporţie de 50%, din membrii ai universităţii şi, în proporţie de 50%, din personalităţi ştiinţifice şi academice din afara universităţii, din ţară şi din străinătate. Această comisie conţine minimum 12 membri, dintre care cel putin un reprezentant al studentilor sau un absolvent al facultatii desemnati de catre studentii din Senat conform Cartei univeristare. De asemenea, Senatul universitar nou ales elaborează şi aprobă metodologia de avizare, de selecţie şi de recrutare a rectorului, conform legii.

Incompatibilitati:

Art. 215.
 3) Persoanele care ocupă o funcţie de conducere sau de demnitate publică nu pot exercita funcţia de rector pe perioada îndeplinirii mandatului.
(4) Funcţia de rector este incompatibilă cu deţinerea de funcţii de conducere în cadrul unui partid politic, pe perioada exercitării mandatului. (Autor: Stefan Vlaston. Vezi aici mai multe detalii)

  • Ce s-a intimplat marti la CCR

Dupa aproape patru ore de dezbateri, judecatorii de la Curtea Constitutionala au respins ca inadmisibila sesizarea lui Mircea Geoana privind procedura de adoptare, iar criticile pe forma ale parlamentarilor PSD, PC si PNL au fost respinse ca inadmisibile, in timp ce criticile pe fond au fost respinse ca nefondate.

Decizia a fost luata cu sapte voturi "pentru" si doua "impotriva".

  • Funeriu: Deciziile CCR nu se comenteaza, se aplica
Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a declarat, pentru HotNews.ro, ca nu comenteaza deciziile Curtii Constitutionale, indiferente daca acestea sunt favorabile sau nu.

"Este un pas inainte important, urmatorul pas pentru intrarea in vigoare a legii este promulgarea ei de catre presedintele Romaniei. Ma voi pronunta asupra tuturor aspectelor legate de lege dupa promulgarea ei de catre presedintele Romaniei. Din perspectiva mea, o decizie a Curtii Constitutionale nu se comenteaza, nici atunci cand iti este favorabila, nici atunci cand este defavorabila, ci se aplica. Am respectat intotdeauna deciziile Curtii", a spus el.

  • Cronologia evenimentelor. Sesizarile de neconstitutionalitate

Presedintele Senatului, Mircea Geoana, a contestat pe 15 decembrie Legea Educatiei la Curtea Constitutionala, motivand ca procedura prin care a fost adoptat actul normativ a fost neconstitutionala. Potrivit lui Geoana, Legea Educatiei Nationale a fost considerata adoptata in ciuda faptului ca acest proiect a fost restituit Guvernului pe data de 30 noiembrie, in urma deciziei Birourilor Permanente reunite ale Senatului si Camerei Deputatilor.

El a completat in sesizare ca Legea Educatiei se afla in dezbatere parlamentara la Senat, isi continua traseul legislativ, in prezent aflandu-se din nou la comisia de specialitate, unde a fost retrimisa de plen, la propunerea reprezentantilor Guvernului.

Si reprezentantii opozitiei au contestat Legea Educatiei la CCR, acuzand neconstitutionalitatea textelor, dar si modul de adoptare a acestui act normativ.

Ei au sustinut in sesizarea adresata CCR ca Legea Educatiei este viciata de neconstitutionalitate in ansamblu, fiind incalcate normele constitutionale referitoare la procedura de legiferare prin asumarea raspunderii de catre Guvern.

In ceea ce priveste fondul legii, semnatarii sesizarii afirma ca este neconstitutional articolul care prevede ca pe raza unei unitati administrativ-teritoriale cu mai multe unitati de invatamant cu predare in limbile minoritatilor nationale functioneaza cel putin o unitate scolara cu personalitate juridica, pentru fiecare limba materna, indiferent de efectivul de elevi.

Un alt articol criticat de opozitie prevede ca in cazul unitatilor de nivel gimnazial sau liceal cu predare in limbile minoritatilor nationale, singulare in municipiu, oras sau comuna se acorda personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi.

Alte articole despre care opozitia sustine ca sunt neconstitutionale stipuleaza ca in unitatile scolare cu predare si in limbile minoritatilor nationale unul dintre directori va fi un cadru didactic din randul minoritatilor respective, ca ministerul poate aplica sanctiuni in invatamantul superior si ca aceasta institutie controleaza modul in care universitatile isi exercita autonomia universitara.

Guvernul a luat decizia de a-si asuma raspunderea pe legea educatiei pe 28 octombrie 2010, acuzand blocarea acestui act normativ timp de mai multe luni la Senat. Legea educatiei fusese adoptata de Camera Deputatilor in luna mai, in forma propusa de Guvern, insa la Senat aceasta a fost tergiversata.

Opozitia a contestat la Curtea Constitutionala procedura angajarii raspunderii Guvernului, argumentand ca legea era in dezbatere parlamentara. In acelasi timp, liberalii au depus o motiune de cenzura.

Curtea a constatat, pe 3 noiembrie 2010, ca asumarea raspunderii Guvernului asupra legii educatiei este neconstitutionala deoarece exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Parlament si Guvern, in conditiile asumarii raspunderii Executivului asupra unei legi aflate deja in dezbatere parlamentara.

Ulterior, pe 24 noiembrie 2010, Curtea Constitutionala a admis o sesizare a Guvernului pe tema legii educatiei si a constatat existenta unui conflict intre Parlament si Executiv prin refuzul de a dezbate motiunea de cenzura depusa de opozitie ca urmare a asumarii raspunderii. Judecatorii Curtii au sustinut ca o motiune de cenzura odata ce este depusa nu mai poate fi abandonata.

Pe 14 decembrie 2010, presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, a anuntat in plenul reunit al Parlamentului ca legea educatiei poate fi considerata adoptata, dupa ce mai multi parlamentari PNL si-au retras semnaturile de pe motiunea de cenzura.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Portretul lui "Jihadi John", teroristul devenit cel mai cautat om din lume. SUA au trimis dronele pe urmele sale

Dupa ce ar fi decapitat trei persoane, dintre care doi jurnalisti americani si un lucrator umanitar britanic, teroristul cu cagula neagra este, cu siguranta, printre cei mai cautati oameni de pe planeta. In timp ce unii experti credeau ca teroristul ar fi fost identificat de Serviciile Secrete britanice, MI5 si MI6, faptul ca acesta isi continua lista de asasinari este un semn clar ca momentan niciun guvern nu i-a dat de urma






35269 vizualizari
  • +42 (44 voturi)    
    In sfarsit... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:49)

    AT [anonim]

    Aproape ca se termina saga asta cu legea educatiei... Mai ramane insa de vazut ce se intampla cu aia care e acuma inapoi la comisia de invatamant.
    • -4 (18 voturi)    
      momentan, nu in sfarsit (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:09)

      dan [anonim] i-a raspuns lui AT

      momentan se termina cu agitatia cu legea educatiei...
      pt ca aceasta lege, fiind adoptata prin asumarea raspunderii si nefiind discutate amendamente in parlament, va fi modificata in urmatoare legislatura parlamentara, deoarece pt unii democratia inseamna: "ciocu' mic, acu noi suntem la putere"
      am inteles, sunteti voi la putere si faceti ce vreti dar nu va ganditi ca e democratie si va fi o alternanta la guvernare? ce se va intampla cand nu veti mai fi la putere? aceasta lege va fi modificata si rezultatul? ametirea copiilor... pt ca asta se va intampla
      • +9 (13 voturi)    
        in sfarsit (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:14)

        miha [anonim] i-a raspuns lui dan

        ...v-ar duce mintea s-o modificati din nou?Poate doresti si tu o diploma cu bani, caci acum au diplome si vanghelie si becali
        • -2 (10 voturi)    
          chiar si igas (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:44)

          dan [anonim] i-a raspuns lui miha

          ai uitat sa-l mentionezi pe igas care si-a luat 3 diplome dupa ce a luat bac-ul la 24 de ani :))))))))))

          asculta la mine : legea asta va fi modificata
          • -2 (4 voturi)    
            Chiar si Andrei Marga ! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 7:49)

            Gigi Marga [anonim] i-a raspuns lui dan

            Nu mi se pare corect sa toooot aducem
            in discutie bacalaureatul târziu al lui Igas.
            L-o fi luat la 24 de ani, dar nu oriunde, ci la liceul din Pecica - unul dintre putinele recunoscute de universitati de prestigiu precum Oxford, Yale si Cornell
            (fiesta / broasca/ Fugaru).
            *
            Sa nu uitam prestatia execrabila a lui Andrei Marga in calitate de ministru.
            *
            Nici nu am putea - intrucat de 4 ori a pronuntat Traian Basescu numele lui Andrei Marga in discursul de ieri (numele Abramburicii s-a auzit si el de vreo 3 ori...dar asta mai mult ca sa asigure ”pluralismul”).
            *
            Uraaa ! Uraaa !
            Ura il cam inecase pe domnul Presedinte pentru ca luni seara , la Gadea , profesorul clujean a facut imprudenta sa afirme ca seful statului a dat un exemplu rau
            impingand-o in fata pe fiica lui despre care Marga a zis ca ar fi ”agramata”.

            Vorba aceea:” Mbă jditzi be mine să vi iertat vreodata be gineva ?”
            *
            Cand au fost adoptate niste coduri
            domnul Presedinte a lăsat să treaca cateva zile intre decizia Curtii Constitutionale și promulgare.

            Atunci a spus ca domnia sa nu semneaza ”ca notarul” (ai zice ca agramatismul se transmite prin ADN dar nu ... desi ”ca primarul” era expresia corecta , dl TB a modificat - intentionat, nu din nestiinta - tezaurul folcloric deoarece notar nu fost niciodata).
            *
            Ieri nu a mai avut nevoie sa citeasca legea (care cica ar avea spre 400 de articole si care e si ea cat de cat importanta).

            Pe asta a semnat-o ca marinaru deoarece trebuia sa tie neaparat discursul in care
            sa-i transmita lui Marga iminenta inlocuire.
            *
            As zice ca - la fel ca presa libera - constituie o vulnerabilitate a statului incapacitatea Presedintelui de a-si controlat furiile.
            Din punctul meu de vedere acesta
            e un lucru de care tre sa tinem seama - adica sa il infuriem fiecare dupa puteri.
            Este si scopul profund al acestei postari.
            Mihai 2/Comunistu
        • 0 (6 voturi)    
          vezi ca ai incurcat placa (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:29)

          dorel [anonim] i-a raspuns lui miha

          vezi ca ai incurcat mesajele: "tatucul"a zis ca facultatile de stat s-au transformat in fabrici de diplome, nu particularele la care au terminat Udrea, Igas si altii din PDL
      • +7 (11 voturi)    
        ...acesta lege... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:37)

        John [anonim] i-a raspuns lui dan

        ...incearca sa limiteze marlania si nesimtirea rrrromanesaca...
        ...cat priveste functia de formare mai este nevoie de cca un secol sa treaca...
        ...cine a cunoscut educatia in west vede ca in romanica nici habar nu au despre ce este asta...
        • -2 (4 voturi)    
          cine a cunoscut educatia din vest... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 4:28)

          meme [anonim] i-a raspuns lui John

          (in mod clar nu tu) stie sa scrie si sa se exprime corect...
        • +1 (1 vot)    
          keep walking (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:59)

          no name [anonim] i-a raspuns lui John

          Johny walker, sau Ioane, cum iti zicea tie aci in Romania.
          "...cine a cunoscut educatia in west vede ca in romanica nici habar nu au despre ce este asta...", se vede ca nu despre tine vorbesti, sau in "west" nu se pune baza pe acordul gramatical? " cine a cunoscut.....nu au habar"? Sau scrii gresit in mod intentionat, ca sa arati ca nu ai fost educat cum trebuie, aici , la "romanica".
          Discursul presedintelui la promulgare a fost unul prost si improvizat.......cat de vesel anunta el ca elevii, inclusiv beneficiarii programului "after school" nu vor sta mai mult de 30 de ore la scoala.....tocmai asta era ideea, dar dumnealui nu a avut timp sa si gandeasca: elevii stau "after school" ca sa-i stie parintii, care nu pot pleca de la serviciu, in siguranta si cu temele facute..........dar, Ionel, Ionelule, de unde sa stii matale, ori presedintele matale, nimicurile astea.
  • +40 (48 voturi)    
    _ (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:51)

    v [anonim]

    Haideti fratilor, de ce luati painea de la gura psdnl-ului? Ii obligati sa se intoarca iarasi la furtul lui Anastase, ca alte subiecte nu mai au.
  • +47 (49 voturi)    
    O veste, (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:51)

    All Gaarf [anonim]

    Excelenta,incepe o noua era in mult discutatul sistem educational,excelenta pentru noi,pentru ei
    un dus rece care ar trabui sa-i trezeasca la realitate
    MULTUMIM DOMNILOR JUDECATORI
    • -6 (16 voturi)    
      o ce veste minunata (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:14)

      dan [anonim] i-a raspuns lui All Gaarf

      "o ce vaste minunata" ca tot e sezonul...
      daca asta e o veste buna inseamna ca nu intelegi nimic....
      o reforma a sistemului de invatamant nu poate avea loc fara consens, ori aceasta lege e contestata de sindicate si de opozitie, e evident pt toata lumea ca aceasta lege va fi modificata in legislatura urmatoare si asa reforma se dovedeste a fi doar o bulversare, pt unii nu pricep ca nu sunt vesnic la putere si ca urmatorii pot abroga o lege adoptata fara consultari cu sindicatele si partidele din opozitie...
      • +13 (17 voturi)    
        legea (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:09)

        dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui dan

        daca nu esti idiot, este evident ca esti de rea credinta : este posibila o lege cu care TOTI sa fie de acord ? chiar si cei carora le atinge interesele (nelegitime) ? in general, fiecare sistem are o inertie intrinseca ; chiar daca n-ar fi vorba de o opozitie inversunata din motive politice, ca in cazul de fata. profesorilor cu vechime, directorilor si rectorilor nu le convine schimbarea, care i-ar obliga sa-si modifice tabieturile- naravurile. sau...ar fi de acord sa se modifice radical, dar...sa nu se schimbe nimic !
        • -5 (9 voturi)    
          se va modifica (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:46)

          dan [anonim] i-a raspuns lui dorin valeriu

          niste amendamente de la sindicate, niste amendamente de la opozitie si legea ar fi fost acceptata de mai multi , asa... cand e contestata de toata lumea neportocalie... e greu sa nu fie modificata
      • +10 (12 voturi)    
        Ce consens, amice? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 1:02)

        romstart [utilizator] i-a raspuns lui dan

        La ce consens s-a ajuns pana acum in 20 de ani cand toti au vrut doar sa isi satisfaca gasca? Cine a avut pana acum tupeul sa faca asa ceva? Amice, PDL v-a mai lua inca un mandat, ministru sub Basescu si mai apoi presedinte si ministru. Cand cei care vor veni dupa ei vor incerca a schimba aceasta lege, vor iesi in strada adevaratii luptatori ai unei democratii, educatii corecte si aparatori ai civilizatiei. Pana acum au iesit rebuturile societatii. Tara se schimba cu sau fara cei cateva sute de mii care doresc ce nu li se cuvine. Te asigur de asta!
        • -4 (6 voturi)    
          v-a mai lua sau va mai lua? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 2:07)

          dan [anonim] i-a raspuns lui romstart

          pt ca nu stii tu sa scrii nu inseamna ca pana acum au iesit in strada rebuturile societatii : medici , profesori , politisti, pensionari....

          stai linistit... mai rabdam 2 ani .... apoi vin alegerile si votam bine ca de trait bine ne-am saturat
          • +3 (5 voturi)    
            ?! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 7:24)

            aaaa [anonim] i-a raspuns lui dan

            Medici/asistente care nu se uita la tine daca nu le dai ceva?

            Politisti care incearca sa ia spaga in loc de amenda cand te prind?

            Politisti care nu isi fac treaba atunci cand e vorba de un 'smecher'?

            Pensionari iesiti la 40 de ani?
          • +1 (1 vot)    
            Este scris intentionat gresit. (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:48)

            romstart [utilizator] i-a raspuns lui dan

            Da amice, este scris intentionat gresit pentru ca tie sa iti ramana in cap ideea de dupa greseala: tot PD-L va castiga urmatorul mandat, oricat va straduiti voi, tortionarii tarii, ca sa nu se mai intample asta. Si in felul asta, cand iti vei aminti de asta, vei zice in sinea ta: uite prostul, a avut dreptate. Dar sunt unul dintre cei multi si prosti, daca stii istorie, iar doleantele mele sunt aceleasi cu ale celor multi prosti si compatimiti de istorie, pentru ce le este dat sa traiasca de sute de ani incoace. Gata cu compasiunea de sine, a venit vremea schimbarii!
            • 0 (0 voturi)    
              tot PD-L va castiga urmatorul mandat? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 20:06)

              psihologul de serviciu [utilizator] i-a raspuns lui romstart

              Ai consumat etnobotanice ??
  • +40 (46 voturi)    
    un lucru bun (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:53)

    mav [anonim]

    bravo!
    • -35 (49 voturi)    
      o tampenie mai mare ca asta nu sa vazut (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:25)

      Negru [anonim] i-a raspuns lui mav

      habar nu aveti voi unde se va ajunge dupa acest act normativ, rusine natiunii romane, cat ne putem umilii in fatza ungurilor, data viitoare o sa le vindem si tara numai sa stea langa basescu la gurvernare, unde sa vazut ca o minoritate sa invetze limba oficiala ca limba straina? rusine, rusine, rusine
      • +30 (36 voturi)    
        pentru romani sunt mai periculosi romanii (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:41)

        cmc [anonim] i-a raspuns lui Negru

        Clientelismul legilor vechi e mai grav si face mai rau romanilor decat nationalismul maghiarilor.
        • -17 (27 voturi)    
          asa e... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:06)

          Zak [anonim] i-a raspuns lui cmc

          Basescu ne aratat inca o data ca de la boierii care se prostituau cu fanariotii si otomanii ca sa-si pastreze privilegiile nu am evoluat nici un singur milimetru.

          Rusine generatiilor astea de romani....cu astia nici macar nu ne castigam indepedenta dapai sa mai fi facut si Romania Mare!

          Nu are nimeni cu maghiarii... e pur si simplu ne joaca pe degete si nu pot dormi noaptea ca Transilvania e romanesca....daca nu pricepem maca atata lucru inseamna ca negre zile ne astepta ca natiune... de prosti am ajuns batjocora Europei!
          • +26 (32 voturi)    
            Nu maghiarii .... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:58)

            CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Zak

            Nu maghiarii sunt de vina, ci romanii. Ca nu sunt uniti in jurul unor interese NATIONALE. Daca si PSD si PNL cadeau de acord ca mafia existenta acum in invatamant este mai nociva pentru Romania decat pretentia maghiarilor de a invata in limba lor (ceea ce, intre noi fie spus, se si intampla de facto), se putea nogocia o forma a legii convenabila viitorului Romaniei. PSD si PNL s-au cramponat, in schimb, de apararea intereselor clanurilor din invatamantul superior si nu au vrut sa auda de reforma adevarata in acest domeniu.

            Ce a ramas celor care doresc reforma decat sa faca o serie de concesii UDMR pentru a trece legea?
            • -11 (19 voturi)    
              Nu e adevarat! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:12)

              Zak [anonim] i-a raspuns lui CezarN

              In Senat aveau "refomatorii" suficienta putere sa adopte o lege printr-un compromis care sa fie acceptat si de PSD si PNL... iata cum efectul nociv al statului cu urechile ciulite si cu ochii holbati ori de cate ori ne vorbeste Basescu la TV...ajungem sa "gandim" exact ceea ce ne spune el ca trebuie sa gandim!

              De ce este atat de greu de acceptat ca aceasta lege a fost adoptata pe usa din dos pentru ca UDMR a pus revolverul la tampla lui Basescu????? Macar pentru institutia Senatului, forul legiuitor, prevazut inca de Constitutie trebuia sa nu se accepte asa ceva!
              • +7 (11 voturi)    
                PSD NL (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:16)

                FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui Zak

                Daca PSD & PNL tineau la tara asta, puneau umarul de la inceput de cand PDL-ul i-a invitat la alianta.

                Cat timp vom fi scindati noi romanii, se vor face in continuare compromisuri cu UDMR-ul.

                Ia sa fi votat 70 din romani cu PDL-ul. Mai era nevoie de compromis?

                Nu e tarziu nicioadata, PSD, PNL uniti cu PDL ar putea scoate in afara legii UDMR-ul.
            • -5 (11 voturi)    
              Mai ce tari suntem la lozinci ... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:36)

              ov [anonim] i-a raspuns lui CezarN

              Citesti si te crucesti! Nu vezi decat lozinci! Dar de educatie se ocupa careva? Si legea asta noua ar trebui sa se ocupe de educatie, dar oare o face? Ca de toate partile numai lozinci apar, dar nimic despre problemele invatamantului si ale sistemului de educatie!
              • -3 (5 voturi)    
                Pai tocmai asta-i spilul (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:41)

                Constantin [anonim] i-a raspuns lui ov

                ca legea e axata mai mult pe interesele profesorilor elevii fiind aprope ignorati in lege.
        • -3 (5 voturi)    
          hai sa le dam transilvania... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 9:37)

          me [anonim] i-a raspuns lui cmc

          in schimbul eradicarii coruptiei...
          ca doar transilvania e mai putin importanta decat eradicarea coruptiei, nu?
      • +34 (36 voturi)    
        Si care e problema? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:47)

        Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Negru

        Ce daca invata in lomba masii? O sa isi faca rau singur acel ungur care nu va vrea sa invete si romaneste. Va fi legat de feuda UDMR si nu va putea munci decat acolo ca in restul tarii . . canci! ASa ca nu ar trebui sa fii deloc lezat decat daca te simti tu ca rrrrroman verrrde rasa superioara!
        • +15 (17 voturi)    
          corect (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:48)

          petre [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

          Daca ,doamne fereste ,as fi in locul maghiarilor nu as avea liniste pana cand as obtine ,pentru romani,drepturile pe care le-au obtinut UDMR-istii pentru unguri.M-as simti mult mai comfortabil si absolvit de obligatia de a fi ipocrit.Felicit UDMR-ul pentru rezultatul obtinut si astept recunoasterea publica a faptului ca in Romania ungurii se pot simti fara nici o retinere ,la ei acasa si ca in Romania, spre deosebire de alte tari ,mai mult vecine decat prietene ,drepturile minoritatilor sunt respectate cu corectitudine.
        • -2 (6 voturi)    
          "acolo" (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:20)

          shout [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe

          acel "acolo" e tot Romania, nu?

          Dar cand "acolo" nu va mai vorbi nimeni limba romana, nu va mai urma nimeni traditiile romanesti, nu se va mai simti nimeni roman, pentru ce motiv ar trebui sa aparatina acel "acolo" de Romania? Iti spun eu: niciunul!

          Poate atunci tu, rrroman verrrde de rasa superioara, te vei simti "lezat" cand oamenii vor cere autonomia sau poate alipirea la Ungaria cu care ar avea mai multe de impartasit decat cu Romania. Sau poate nu.
      • +17 (21 voturi)    
        ei nu (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:54)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui Negru

        S-a vazut, cel putin in mesajul tau, nevoia unui progres in educatie. Altfel ai fi descoperit cratima pe tastatura sau ai fi stiut unde s-o folosesti;)
        • -1 (11 voturi)    
          CCR (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:59)

          negru [anonim] i-a raspuns lui Ionut

          cred ca asta este cel mai important lucru afurisita de cratima; eu imi spuneam punctul de vedere asupra unui lucru si tu ce raspuns dai
          ai ceva de spus, spune altfel stai in banca ta
          • +20 (22 voturi)    
            Prostia ucide lent. Si nu doare. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:24)

            eutuel [anonim] i-a raspuns lui negru

            Prietene, relaxeaza-te! Trage aer adanc in piept. Nu intra in panica. Invata si tu ungureste. Invata si chinezeste. Invata cate limbi straine vrei. Invata cat de multe limbi straine poti. Cu siguranta o sa-ti foloseasca. Mult. Nici nu-ti poti imagina cat de mult.
            Oameni buni, ce problema aveti? Nu pot sa inteleg in ruptul capului. Ce-or sa faca ungurii? O sa ia pamantul in desaga si-or sa fuga cu el la Budapesta? O sa-si decalare independenta de Europa si o sa-i aprovizioneze Ungaria cu elicopterul in Har-Cov? Sfinte Sisoe! Suntem in secolul XXI. Oamenii din tarile civilizate circula liber peste tot pe mapamond. Vorbesc liberi, gandesc liberi, traiesc liberi. In orice limba, pe orice pamant. Asta e frumusetea vietii in civilizatie: sa fii liber si responsabil. In primul rand, liber de prejudecati. In rest, prostia ucide lent.
      • +21 (25 voturi)    
        semne bune anul are ! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:12)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Negru

        Cred ca tov. acad.dr.ing.Elena Ceausescu ar fi fost de acord cu fiecare cuvant ejectat de tine.Si cand ma gandesc ca Abramburica va fi obligata sa renuntze la rectorat ! Ce veselie la Politehnica !
        • -5 (11 voturi)    
          CCR (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:12)

          negru [anonim] i-a raspuns lui dan

          din cauza unor ca tine sa ajuns aici
          un astfel de punct de vedere ajuta foarte mult
          vrei sa traiesti in romania trebuie sa fii ROMAN
      • +10 (12 voturi)    
        O mare gogorita... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:55)

        mariuca [anonim] i-a raspuns lui Negru

        Incercati sa manipulati oamenii simpli, cu gogorita asta cu ungurii, ce daca invata istoria Romaniei in ungureste, lupta de la Calugareni va fi tot acolo, victoria va fi tot a romanilor ! de fapt marea durere consta in faptul ca universitatile nu vor mai fi, ca pe vremea ctitorita de Abramburica , de clanuri familiare ! Sindicatele ? Asta e cea mai buna gluma , pe liderii de sindicat ce care, cica "lupta pt drepturile profesorilor", de fapt ii intereseaza doar gasca de la conducere, care sa imparta cu ei ciolanele!
      • +1 (3 voturi)    
        avem habar (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:14)

        coradam [anonim] i-a raspuns lui Negru

        cand vei scrie corect romaneste, va fi mai usor sa urmarim fraza à la Caragiale.
    • +12 (16 voturi)    
      Avem legin bune ... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:28)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui mav

      ... sa vedem cum sint aplicate. Daca sint aplicate prost, e degeaba. Sa nu ne bucuram (inca).
  • -43 (55 voturi)    
    Bravo Basescu :-((! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:55)

    Zak [anonim]

    Ai facut praf orice speranta de instituirea unui stat de drept in Romania!

    Ia-te de mana cu Iliescu, Nastase si restul care v-ati perindat la putere!
    • +31 (39 voturi)    
      pe bune? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:06)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Zak

      argumenteaza-ti frustrarea daca nu vrei sa iei plusuri.

      pana una alta nastase si iliescu se tin de mana cu crinut, vozganian, norica, orban si restul de penalisti.
      aaa, am uitat si felix :D

      poate a facut praf orice speranta a clanurilor din invatamant... ma gandesc ca ai gresti cant ai butonat :)
      • -22 (32 voturi)    
        foloseste-ti neuronul! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:32)

        Zak [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        pana sa intervina basescu aceasta lege (adica legea udmr), nici macar nu era promovata intr-o maniera consitutionala...acest lucru trebuia automat sa opreasca promovarea ei in acea forma.

        (in plus, daca tu crezi ca este constitutional sa inchizi scoli cu elevi romani atunci cand nu exista un mimim de scolari, dar sa mentii scoli de maghiari finantate de stat indiferent de numarul de scolari inseamna ca te-a lasat neuronul!)

        v-au spalat pe creier cu tv in romania...v-a prostit basescu ( v-a prostit si iliescu - alt fsn-ist nomenclaturist- si cat de batuti in cap sunteti nici nu va mai dati seama ca aceasta lege este legea ticalosiei udmr si a lipsei de caracter si de demnitate a unui securist fricos care se crede salvatorul romaniei.

        nu-i de mirare ca ati ajuns la mila occidentului, sa va dam bani ca muriti de foame si de prostie...stati naiba acolo unde sunteti nu aveti ce cauta in schengen!
        • +8 (8 voturi)    
          de ce? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:04)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Zak

          sa ghicesc ce vrei tu sa spui? "pana sa intervina basescu aceasta lege" ce ai vrut sa spui aici?

          arata-mi unde scrie ca NU se inchid scoli de maghiari(poate-mi explici cu neuronii tai ce-nseamna "scoli de maghiari") indiferent de cati cursanti sunt. vreau articolul din lege te rog. nu mai trage minciuni aiurea. sau iar ai inghitit de buna ce spun sclavii lui felix si lui vantu?

          care tv ne-a spalat pe creier? alea alui felix si vantu? ce televiziune are basescu? io zic sa sa incerci o luna sa renunti la tv, sa citesti stirile de pe net, sa te informezi si apoi sa vi sa-mi spui ca ne-au spalat pe creier televiziunile. eu nu ma mai uit la tv de vreo 3 ani.

          la mila occidentului? care occident? care a deschis doar supermarketuri in Romania? care au deschis banci si dadeau masini in lisinig oricariu angajat?
          occidentul a venit saa faca bani in Romania, nu sa ne dea bani. creditul cu buletinul este inventia lor. acum mii de familii nu-si mai pot permite sa plateasca ratele ca nimeni nu le-a tinut o minima lectie de creditare.
          sa ma scutiti cu chestia asta. numai cat am fost granita rusilor aici si aturcilor ar trebui sa ne tina in puf. m-am saturat si de occidentul asta plin de ifose precum piticul frantuz.
      • -4 (22 voturi)    
        Frustare e mare (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:35)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        si consta in faptul ca opozitia nu are un lider. Aceasta lege putea fi contracarata usor de opozitie prin propria legislativa pentru Legea Educatiei care sa fie adoptata de parlament. Dar cine sa-i puna pe parlamentari la treaba daca nu-i nimeni sa-i traga de urechi?
        • -6 (18 voturi)    
          Esti naiv mon cher! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:16)

          Zak [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          Daca tu crezi ca toti cei care critica pe Basescu dau cu semnatura la Vantu, Patriciu si Voiculescu inseamna ca nu stii ce inseamna democratia si liberatea...ai trait degeaba in ultimii 20 de ani. (Doamne cat de bolsevici au ramas romanii!)

          Clica asta de parveniti numita parlamentarii Romaniei si mincinosul si demogogul numarul unu de la Cotroceni, Basescu merita sa-nfunde puscaria!

          Fraierilor... fara consumul astora ca noi din Occident o sa va balaciti mult si bine in criza si reforma statului iar Basescu o sa vina la televizor sa va spuna, hai ca trecut criza... si prostii de voi iara o sa-l credeti. ..Dar voi ce aveti de oferit inafara de curve ieftine?
        • +9 (9 voturi)    
          ai dreptate (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:57)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          cand crin s-o opri din chiulit mai treci pe la noi sa ne ameninti ca opozitia poate sa faca ceva constructiv.
          opozitia are lider pe vantu, patriciu, felix, iliescu. ai o paleta intreaga de politicieni din care sa-ti alegi liderul. crin si ponta sunt niste carlani pusi de fatatda. habar nu au pe ce lume traiesc :)
    • -1 (19 voturi)    
      Esenta problemei (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:23)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Zak

      sta de fapt in lenea parlamentarilor care au permis, prin constitutie, ca guvernul sa le faca treaba si sa legifereze. Intr-un stat de drept parlametul legifereaza si guvernul executa. Solutia este ca guvernul sa nu fie abilitat de constitutie cu atributii legislative si sa ramana numai cu puterea executiva.
      • -11 (15 voturi)    
        Esenta scandurii! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:00)

        Zak [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Esenta problemei este ca secuii vor sa-si faca statul lor in tara romanesca si de aia vor sa nu mai aiba cat de putin de aface cu Romania si cu romanitatea...

        Sa nu ne miram daca ne va costa foarte mult de acum incolo politica "comprimisului pentru a ramane la putere" dusa fata de maghiari de la Iliescu incoace....

        Avem o problema foarte serioasa in Harghita si Covasna iar Basescu unu spune in campanie si alta face cand se vede cu sacul in car...

        Dar nu-i asa ca e mai comod sa nu punem mana sa ne informam ci mai degraba sa ne dam cu parerea?
        • +21 (25 voturi)    
          Eu am citit Ion de Rebreanu (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:19)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Zak

          si am inteles ce insemana sa fii obligat sa inveti intr-o limba diferita de cea materna. Citeste-l si tu si vei privi cu alti ochi cerintele maghiarilor. Orice obligatie a lor de a invata limba romana ii fac sa iubeasca si mai mult limba materna.
          • -5 (15 voturi)    
            Daca ai ramas la 1900 e rau (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:39)

            Zak [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            Spunei si Angelei Merkel ca daca ii fortezi pe turci sa invete limba germana, atunci vor iubi si mai mult limba turca si deci e mai bine sa-i lasi sa invete in limba materna :-))))))

            Mata nu intelegi ce se intampla...in scolile de maghiari limba romana nu se va mai preda decat la o singura materie, ca limba straina...nu e vorba ca ii obligam sa invete numai in romana sau ca invata ei limba lor materna ca o limba straina, ci e exact invers... Sa nu te miri ca atunci cand vei vrea sa petreci un Revelion in Covasna vei fi tratat ca un nigger printre oaspetii de cinste veniti din Ungaria.
            • +5 (9 voturi)    
              Tu ai ramas cu atitudinea (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:35)

              Constantin [anonim] i-a raspuns lui Zak

              de la 1900. Chiar vrei sa repetam greseala lor?
            • +5 (9 voturi)    
              da.. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:45)

              adineauri [utilizator] i-a raspuns lui Zak

              Eu zic sa dam o lege si pentru tigani. Sa invete si ei in limba materna. Sa le facem scoli, sa le platim profesori, sa editam manuale speciale pentru ei. Altfel riscam sa fim acuzati ca facem discriminare intre minoritati!
            • 0 (6 voturi)    
              pt. Zak (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:31)

              Odin [anonim] i-a raspuns lui Zak

              Sa stii ca Harghita si Covasna nu sunt terenuri de joaca special inventate ca tu sa te simti bine cand mergi acolo. Tu ai o gandire tipic comunista, uniformizatoare, dar mai devreme sau mai tarziu va trebui sa accepti si tu ca o tara nu este un desert uniform, cu aceeasi compozitie in toate punctele. Sunt comunitati si comunitati, cu limbi, traditii, mod de viata si perceptii diferite. Iar menirea si rostul lor nu este sa astepte cu nerabdare de la tine indicatii privind viata lor. Iti place sau nu, asta e realitatea. In perceptia ta mioritatile sunt cetateni de rangul doi, care "apartin" majoritarilor, dar sa stii ca nu este asa.

              Sa stii ca realitatea este diferita de cele stipulate in constitutie: stat national inseamna ca 100 la suta dintre locuitori apartin aceleiasi etnii. Impunerea ideii de stat national intro tara cu mai multe etnii inseamna dictatura etnica. Constitutia forteaza realitatea, dar nu rezolva absolut nimic. Pariez ca nu esti din Transilvania, ca altfel ai avea ceva cunostinte despre comunitatile multietnice si nu ai mai arunca cu vorbe necugetate. Crede-ma, ungurii din Transilvania nu vor sa ia nimic de la tine, vor doar sa fie considerati egali: daca tu inveti in limba ta materna, si ei vor sa invete in limba LOR materna, pentru ca e dreptul lor natural.

              Stai linistit, pe tine nu te obliga nimeni sa inveti in maghiara, si nici pe romanii din Transilvania.
            • +1 (1 vot)    
              dom´Zak (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:53)

              neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Zak

              esti pe langa..Imi este greu sa ii dau dreptate domnului Constantin, insa de aceasta data are logica.
              Daca ai citi si vedea mai bine de ce Merkel cere limba germana, poate ca vei intelege.
              Mai mult, pana si nemtii recunosc ca masura este radicala si nu aduce nimic bun Taie-le Harz IV si sa vezi ce se apuca de invatat, ce limba vrei tu.
              La fel si cu ungurii..Vor limba maghiara, foarte bine. Oricum, daca vor dori un job bun prin Bucuresti vor trebui sa stie si romana, engleza etc.
              Am cunoscut de curand un roman de etnie maghiara (asa se considera el acum)- cetatean suedez, referend european. A facut scoala prin perioada comunista, asa incat a fost nevoit sa invete limba romana si nu din placere. A plecat cu prima ocazie. Si pana sa devina referend nici nu vroia sa isi aminteasca ca a fost nascut si crescut in Romania. Cum s-a ivit ocazia acestei pozitii, a descoperit ca, pe langa maghiara, engleza, germana pe care o stia.e un mare bonus sa stii limba romana. stii ce rapind sa apucat sa repete tot ce a invatat in scoala, la 40 si ceva de ani?
              Nici nu iti poti imagina.
              Acum vorbeste fluent, cu orice roman pe care il intalneste.
              Deci, nu iti mai fi atat de teama, piata regleaza totul.
              • +1 (1 vot)    
                ce treaba are Merkel? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:32)

                Alistair [anonim] i-a raspuns lui neutrino

                Zak, nu observi, cred ca nu vrei sa observi un lucru esential. Exemplul Merkel este total irelevant, pentru ca turcii din Germania sunt IMIGRANTI, iar ungurii traiesc de secole in Transilvania. La formarea Romaniei, ungurii traiau pe teritoriul actual al tarii, nu sunt imigranti de prima sau de a doua generatie, si nu poti sa-i tratezi ca atare.

                Si fii linistit, cine isi doreste un job la Bucuresti (nu foarte multi maghiari), cunoaste si limba romana foarte bine. Ca bine zici, piata regleaza totul.
          • +2 (8 voturi)    
            despre asta stiati? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:43)

            D [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            ...manualele dupa care se vor invata respectivele materii pot fi importate -chiar din Ungaria ,de ce nu ?ati citit legea ?
            • -2 (12 voturi)    
              Cum sa nu? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:04)

              Zak [anonim] i-a raspuns lui D

              Pai cine citea raportul Academiei Romane in care sunt descrise consecintele acestor prevederi soviniste ale UDMR nu dadea aici asa de repede cu "Basescu, poporul, Romania, tricolorul".

              E ingrozitor sa vezi cum generatii de romani care posteaza pe acest site si care nici macar nu erau nascuti la Revolutie repeta acelasi comportament imbecil care a permis instaurarea unei dictaturi in Romania.
        • +10 (14 voturi)    
          problema? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:25)

          nume [anonim] i-a raspuns lui Zak

          care problema serioasa? sunt acolo niste oameni care muncesc si platesc impozite. eu nu vad nici o problema.
          • -4 (10 voturi)    
            Pai...deschide-ti mintea! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:44)

            Zak [anonim] i-a raspuns lui nume

            Platesc impozite inca statului roman si muncesc "din greu" ca pe viitor sa plateasca impozite doar unui guvern si unui parlament local. :-)))... sau tu nici macar nu ai idee de de inseamna autonomie teritoriala...ia da pe google tirolul de sud si vezi ce scri acolo!
            • +2 (4 voturi)    
              Mai Zak... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:03)

              mariuca [anonim] i-a raspuns lui Zak

              Mai Zak, tu esti vadim?
            • 0 (0 voturi)    
              pai parca era cu Merkel (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:55)

              neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Zak

              vezi ca aia sunt federali si o duc al naibii de bine..
  • +36 (42 voturi)    
    In fine... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:56)

    Stefan Michiu [anonim]

    In fine, Legea Educatiei va fi promulgata! Este probabil printre putinele legi bune, de nivel european, din ultimii 20 de ani!Felicitari d-lui Funeriu pentru perseverenta!Va bine merita de la Patrie!
    • -8 (14 voturi)    
      Legea o fi buna in esenta (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:08)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Stefan Michiu

      insa dupa felul cum a fost promovata si adoptata imi inchipui cum va fi aplicata. Va iesi un talmes-balmes din aplicarea ei deoarece PDL-ul nu are resursele umane care sa puna in aplicare legea, cei care conduc, la nivel local, invatamantul actual sunt de partea opozitiei.
      • +11 (17 voturi)    
        demisi (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:35)

        cmc [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Cei care nu aplica prevederile legii pot fi demisi. In scoli nu se face politica ci se aplica legea.
        • -5 (7 voturi)    
          Sti ca au mai incercat sa demita (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:49)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui cmc

          o directoare la un liceu din Bucuresti si au iesit elevii in curte pentru sustinerea ei. Ai idee cum s-a terminat?
        • -2 (4 voturi)    
          Cine va fi oare demis? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:54)

          ov [anonim] i-a raspuns lui cmc

          Oameni buni, de unde ati scos chestia ca "in scoli nu se face politica, ci se aplica legea"?

          Cititi mai bine legea asta! Nu este necesara o motivatie clara pentru demiterea instrumentata de ministru! Poate la scolile din preuniversitar sa mai fie filtrul administratiei locale (care este destul de diversa politic), dar la universitati ministrul dispune! Si, ca reprezentant politic si ca promotor al politicii partidului de guvernamant in domeniul educatiei, va fi obligat, pentru a fi coerent cu sine insusi, sa ii demita pe cei care nu sunt de acord cu opiniile sale "politice" ...

          Chiar nu intelege nimeni ca legea asta nu face altceva decat sa promoveze politicul in scoli ?
    • 0 (0 voturi)    
      foarte tare (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:03)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Stefan Michiu

      e impresionant ce pot scrie oameni cand sunt platiti , sau cand sunt retarzi ....
  • +22 (28 voturi)    
    Toar'su prostanacu' (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:58)

    , RightIsGood [utilizator]

    nu depuneti o cerere si la mama dumneavoastra, ca sa vedem si noi daca sunteti... constitutional, sau nu?
    Luati/i de mana si pe cei doi greieri pic si poc, crin si victo de manuta si depuneti cereri separat!
    Hai, v/ati facut de... constitutionalitate, pana peste cap!
  • +13 (21 voturi)    
    Legea educatiei (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:03)

    Ella [anonim]

    daca ar fi scos si religia din scoli ar fi fost perfecta.
  • -23 (27 voturi)    
    11 clase (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:12)

    Dzan [anonim]

    Nu inteleg cum a fost posibil ca un om cu doar 11 clase sa devina ministru, si culmea al educatiei.
    Se vede ca cineva este in spatele lui si il conduce precum o marioneta. Legea actuala pentru educatie este intr-adevar una buna, bine si cu puncte putin aiurea, dar una dintre putinele legi bune date pt romania in ultimele 2 decenii.
    Cu toate acestea, il vad pe domnul Funeriu implicat doar cu numele si semnatura.
    • +14 (18 voturi)    
      _ (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:17)

      v [anonim] i-a raspuns lui Dzan

      nu inteleg daca incerci sa fii ironic. 11 clase?
      • -9 (13 voturi)    
        Legal, are 11 clase. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:37)

        sicmar [anonim] i-a raspuns lui v

        Restul studiilor le are facute in strainatate si nu sunt recunoscute (echivalate) in Romania.
        • +14 (16 voturi)    
          :))))))))))))))))))))))) (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:40)

          CCC [anonim] i-a raspuns lui sicmar

          Voi glumiti, nu? Uite d-asta trebuie legea asta, poate incepeti si voi sa ganditi ca orice om cu scaun la cap!
          • +1 (5 voturi)    
            Ei au scaun (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:28)

            , RightIsGood [utilizator] i-a raspuns lui CCC

            ... in alta parte, cu care de altfel si gandesc!
          • -4 (6 voturi)    
            Nu-i nici o gluma (Marţi, 4 ianuarie 2011, 19:23)

            sicmar [anonim] i-a raspuns lui CCC

            Nea Gogu, intrebat de <<Funeriu "11 clase">> da 53.700 rezultate.

            Unul din ele, pe un site prieten, Romania Libera, este aici:
            http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/legal-ministrul-educatiei-daniel-funeriu-are-doar-11-clase-201353.html

            In finalul articolului gasesti si ce zice Funeriu despre asta.
            • +2 (2 voturi)    
              uite inca un prost (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:01)

              neutrino [utilizator] i-a raspuns lui sicmar

              care face natia de ras..
              dom´sicmar, cand vei face matale macar un semestru (cu trecerea examenelor, edivent- nu doar prezenta, desi si asta e geu) la Strasbourg sau la TU München ca Funeriu, atunci vino sa comentezi.
              Pana atunci, lasa-ne.
              Tocmai de asta trebuie legea asta, ca unul cu o diploma de la TU München, in top 50 World sa fie recunoscuta automat de o tara care nu ae nici o univeristate in top 500 World.
              • 0 (0 voturi)    
                Bunul simt ca neutrino. (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:11)

                sicmar [anonim] i-a raspuns lui neutrino

                A trecut bunul simt prin tine precum ... neutrino. Fara sa lase urme.

                N-am facut judecati de valoare asupra situatiei.
                Am prezentat fapte.
                Am facut trimitere spre siteul Romania Libera, care nu poate fi acuzat ca este anti-Basescu, anti-guvernamental sau anti-Funeriu.
                Am facut mentiunea expresa ca in finalul articolului de pe siteul RL se gaseste pozitia ministrului.

                Inteleg ca si aici sunt fanatizati, ca si pe unele siteuri apropiate opozitiei, dar incearca macar sa consulti un psihiatru.

                PS. Noua lege nu recunoaste automat diplome. Vezi art. 216 alin.2 pct.f.
            • +1 (1 vot)    
              Gluma pentru tonomate (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:26)

              voltaren [utilizator] i-a raspuns lui sicmar

              E grav ca ai citit si nu ai inteles nimic.
      • -6 (10 voturi)    
        pai nu stiai? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:40)

        un prof [anonim] i-a raspuns lui v

        Are doar 11 clase in Romania, restul de studii nu si le-a echivalat si armonizat cu legislatia romana. Legea asa cere. ( insa doar pt unii) Dar legea este pentru prostime nu pentru marimile lor
      • +9 (13 voturi)    
        Oricum, (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:53)

        , RightIsGood [utilizator] i-a raspuns lui v

        are mult mai multe ca tine!
        Tu esti frate cu trenul!
        Personal!
        • 0 (0 voturi)    
          cat de retard .. si normal ca are plusuri (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:07)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui , RightIsGood

          s
    • +25 (27 voturi)    
      . (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:22)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui Dzan

      Are 11 clase in Romania, restul facute in Franta. Nu si le echivaleaza pentru ca nu il intereseaza, omul a vazut cum se face carte in Vest si vrea sa faca acelasi lucru si aici.
      • -4 (8 voturi)    
        simplu ! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:47)

        D [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

        Pentru ca asa suna legea -si daca un ministru nu respecta legile (mai ales ca pentru domnia-sa n-ar fi o problema echivalarea -poate insa il supara examenul de limba si literatura romana ,i -am vazut opinia despre Eminescu) cine sa le respecte ?
        • +2 (2 voturi)    
          errr (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:45)

          shout [utilizator] i-a raspuns lui D

          Echivalarea nu inseamna sa dai examene ci sa predai personal o gramada de acte direct la minister.

          Si nu exista nicio lege care sa iti ceara sa faci echivalarea, respectiv sa ai studii superioare pentru a fi ministru.

          Nu ma intelege gresit, ma dezgusta omul funeriu (parere personala), dar echivalarea chiar nu as vrea sa fiu obligat sa o fac.
    • +14 (18 voturi)    
      Esti sigur ca nu esti? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Dzan

      Se simt niste frustrari in comentariul dumitale.Ar trebui sa ti le tratezi.Prea suspectezi pe toata lumea.La urma urmei ce treaba are Funeriu cu asta?Ai vazut pe careva dintre comentatori sa-i ridice osanale?Tu vezi in orice un tatuc?Trezestete!
    • +16 (20 voturi)    
      Analfabeti (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:22)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui Dzan

      Dzane, aplicand acelasi rationament de doi lei ai putea sa spui ca pentru romani tot restul populatiei pamant e analfabeta.
      Dar ce se spune despre cele 11 clase ale lui Funeriu e o aberatie crasa, o perdea de fum imprastiata de unii care au prea mult timp liber si prea putin bun simt, pentru ca asa cum diplomele din Romania sunt recunoscute in restul statelor UE, la fel si diplomele din Franta sunt recunoscute in Romania.
    • +11 (13 voturi)    
      De ce spui ca are 11 clase? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:27)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui Dzan

      Nu inteleg...
      • 0 (0 voturi)    
        pentru ca atat are ! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:09)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui CCC

        vezi pe goagal .
    • +11 (15 voturi)    
      Daaa (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:34)

      12 clase, 4 case [anonim] i-a raspuns lui Dzan

      Cine naiba are 11 clase? Ponta sau "Ochi de peste" ? Daca te referi la Funeriu, iata C.V-ul lui
      http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2009-10-27-6365089-0-daniel-funeriu.pdf
  • +20 (26 voturi)    
    . (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:15)

    Ivanu [utilizator]

    In sfarsit!!!
    Sa moara Andronescu si Marga de ciuda ca vor iesi la pensie si nu vor mai putea lua salarii de la Parlament, catedra, spor de 15 doctorate, etc.
  • +17 (23 voturi)    
    Amintiti-va!! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:22)

    Andradda [utilizator]

    Pe vremea lui Ceausescu existau si scoli/licee germane, existau si scoli/licee maghiare si nu a fost absolut nicio problema in Ardeal!.

    Acum v-ati trezit (unii dintre voi) sa plangeti de mila romanilor pt ca, cateva mii de elevi maghiari vor invata istoria si geografia Romaniei in limba maghiara!?
    Conteaza continutul cartilor, nicidecum limba in care inveti!Iar continutul este identic cu cel al cartilor in lb romana!

    Bravo CCR!
    Sincera sa fiu ma asteptam sa bage bete in roate, avand in vedere ca vreo 4-5 dintre cei de la CCR sunt ei insisi profesori universitari!
    Dar se pare ca de data asta a invins ratiunea in fata intereselor personale!

    Inca o data, bravo CCR!
    • -6 (12 voturi)    
      Priveste ansamblu problemei (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:52)

      Zak [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Limba romana se va preda doar ca limba straina ...adica cum am invatat noi la scoala o limba ca rusa!

      Nu e vorba de Istorie si de Geografie e vorba ca UDMR care ne-a pregatit in ultimii 20 de ani de inca un Tg. Mures!

      Du-te in Harghita si Covsana si vorbeste cu romanii de acolo sa vezi cum isi bat joc secuii de statul roman si de romanitate! ASTA E PROBLEMA!

      Citeste Condeiul Ardelean, Informatia Harghitei...dar nu-i asa ca este simplu sa ne ascundem in spatele unui umanism ieftin fara sa cunoastem faptele???
      • +11 (15 voturi)    
        Xenofobia salveaza prostia (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:25)

        dorul [utilizator] i-a raspuns lui Zak

        Observa te rog imaginea de ansamblu si faptul ca locul in care se afla mai multe etnii care interactioneaza sunt cele mai dezvoltate.
        Transilvania, Banatul si mai nou Bucurestiul sunt cele mai cosmopolite si mai bogate regiuni ;)

        Sasii, ungurii, moldovenii din Republica, evreii si chiar tiganii pot aduce o perspectiva noua daca sunt lasati sa traiasca dupa legile neamului lor, respectand legile neamului nostru.
        • -6 (10 voturi)    
          Comoditatea scuza necunoasterea (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:55)

          Zak [anonim] i-a raspuns lui dorul

          Ceea ce ai scris da dovada ca nu ai habar de istoria civilizatiilor si ca te multumesti sa crezi ca ceea ce vezi in jurul tau este suficient pentru a te declara "cunoscator"!
          • +7 (9 voturi)    
            nu esti la obiect (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:54)

            dorul [utilizator] i-a raspuns lui Zak

            a spus-o si Djuvara, locurile de interferenta culturala, etnica, sunt cele mai prospere.
            It's a fact. Nu invata maghiara, nu te obliga nimeni, lasa oamenii sa invete ce vrea statul, ce vrea piata muncii, in ce limba vor.
            E concurenta libera, cum se vor prezenta ei la finalul educatiei e treaba lor :)
            • 0 (2 voturi)    
              stau sa ma intreb (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:56)

              shout [utilizator] i-a raspuns lui dorul

              Pentru ce mai avem nevoie de limba romana? Hai sa invatam direct in engleza/franceza/germana/spaniola/chinezaca doar asta cere "capitalismul" tau.

              Am fost la obiect? Sau preferi sa te intreb in alta limba?
              • 0 (0 voturi)    
                esti liber sa o faci (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:05)

                neutrino [utilizator] i-a raspuns lui shout

                doar ca actele oficiale, constitutia, legile raman in limba romana. Nu stii limba romana esti ingnorant, nu iti cunosti drepturile, simplu.
      • +8 (14 voturi)    
        Zau??? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:52)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Zak

        Adica sa ne kakam pe democratie si pe drepturile omului pt ca tu cunosti o mana de secui care isi bat joc de Romania?
        Daca ai fi fost macar o data prin secuime mai mult ca sigur ca n-ai scrie asemenea tampenii.
        • -5 (7 voturi)    
          Da! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:53)

          Zak [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          Vezi ca iara foloseti notiuni pe care nu le stapanesti si te faci de KKO!

          Mai rau faci presupuneri care-ti dau de gol reaua intentie!
        • 0 (0 voturi)    
          alta maimuta ... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:14)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          daca ai fifost tu vreodata pe acolo ai fi zis altceva ...
          habar nu ai dar comentezi , ia sa vezi cum e sa nu vrea nimeni sa iti raspunda la o intrebare daca e formulata in romana , chipurile nimeni nu stie romana pe acolo , doar daca ii iei la injuraturi pe romana inteleg ...
  • -11 (15 voturi)    
    O tara de liceeni :) (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:29)

    mircea [anonim]

    Prezenta lege va scoate oameni cu diploma de bacalaureat pe banda.
    Conform legii aprobade de CCN - nu va mai exista scoala profesionala :), deci ... daca domnul marinar astepta mai multi chelneri, tinichigii sau alte forme profesionale, prin adoptarea acestei legi, aceste forme de invatamant nu vor mai exista.
    Totodata, nu uitati ca Istoria Romanilor cat si Geografia romaniei se vor preda in limba minoritatii nationale, iar minoritatea nationala va avea dreptul sa invete pe "bani poporului roman" - istoria minoritatii nationale. Ex: "maghiarii" vor invata "Istoria Ungurilor".
    Ma bucur pentru aceasta tara. Sper ca intr-un an de zile, limba "minoritatii" sa fie limba oficiala a statului roman.
  • -3 (13 voturi)    
    lege inutila (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:32)

    bors cu miere [utilizator]

    Peste doi ani, cand PSD va avea majoritate absolută, o vor schimba...
    • +8 (12 voturi)    
      Bine ca ne atentionezi. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:55)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

      Vom cauta cu orice pret sa nu aiba nici-o majoritate.Trebuie sa-i facem colegi cu UDMR,adica 5-6%.Vezi ce bine se descurca UDMR cu acest procentaj,daca sunt oameni inteligenti?PSD ar avea nevoie de un asemenea scor ca sa se trezeasca si sa nu mai faca aliante nepotrivite cu PC,cu PNL partide care ideologic sunt anti PSD.Ce aliante sunt astea?De furat?De dat in cap?Numai politice nu par a fi.
      • 0 (8 voturi)    
        _ (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:06)

        v [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Nu cred ca psd-ul va scadea in popularitate indiferent de ce face, pt ca votantii lor sunt mai ... simpli. Pun pariu ca nici nu stiu semnificatia cuvantului 'ideologie' (no offence).
        Exact invers e situatia pnl-ului.
        • +4 (6 voturi)    
          Ai dreptate. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:49)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui v

          PNL,prin alianta nefireasca cu PSD sunt in situatia sa nu mai fie votati ca sa intre in parlament si sa aplice metoda PC.Dar si prea multe remorci la tractorul PSD,mai ales ca remorcile nu au setata aceiasi directie cu PSD,risca sa decredibilizeze PSD.Discuta cu oamenii si vei vedea ca multi simpatizanti PSD sunt dezorientati de atitudinea PSD vizavi la PC si PNL.Alianta initiala cu PC a creat ilaritate.Acum si PNL,face ca PSD sa nu mai aiva identitate.Pare a se transforma intro grupare de interese economice .personale.
          • 0 (0 voturi)    
            clar (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:19)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui mircea

            si acum nu suntem condusi de interese economice personale .... ?
        • 0 (0 voturi)    
          la pariu (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:18)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui v

          ca majoritatea sustinatorilor opozitiei ( toata ) stiu cel mai bien cuvantul 'disperare' si 'foame' , cuvinte mult mai importante decat 'ideologie' , multumeste prea maritului chelios pe care l-ai votat !
      • 0 (0 voturi)    
        pai (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:17)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui mircea

        aliantele astea , se cheama opozitie (cauta in dex) .
        iar UDMR se descurca bine , pentru ca langa ei sunt nishte prostituate ieftine , care ar vinde si pe mama lor ca sa ramana acolo .
  • +14 (18 voturi)    
    E,bravo ! in sfarsit ! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:35)

    romaya [utilizator]

    Bravo Curtii Constitutionale ,7 voturi "pentru " e intr-adevar o mare surpriza !
    Sa vedem cum vor comenta perdantii decizia curtii luata cu asa majoritate...cum e cu politizarea curtii ? sau isi vor linge ranile in tacere ..
  • -7 (13 voturi)    
    Este regretabil si impardonabil (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:37)

    un prof [anonim]

    Intentia la nivel de teorie a legii este corecta. Punerea in practica se va face defectuos. Aceasta lege institutionalizeaza si legifereaza coruptia in sistemul de invatamant. Daca actuala lege are scapari si mai permite si celor ce nu fac parte din partide sa primeasca post, cea noua in care angajarea o va face directorul de mana cu primarul ( consiliul local ) va duce la valuri de profi care vor sta la coada sa se inscrie in partide si sa care la directori porci, vitei samd, pt ca de buna credinta si competenta nu se va pune problema.
    Sunt in invatamant si inca sunt apolitic. Regret ceea ce se intampla.
    Principiul pe care se merge cu limbia maghiara va sta la baza obligativitatii limbii tiganesti in anumite scoli.
    La asta nu va ganditi PDL -isti imputiti tradatori de neam si tara.?! Apropo in frunte ar trebui sa stea Abramburica ... ea a vrut acelasi lucru si acum se da ca e impotriva
    • +4 (8 voturi)    
      Invatamantul e si acum in (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:55)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui un prof

      ghearele politicii, mare lucru trece dintr-o gheara in alta. Atata timp cat ramane de stat n-ai cum sa-l scoti de sub tutela politicului.
      • 0 (0 voturi)    
        nu , (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:21)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        dar poti sa il bagi si mai bien sub tutela politicului (cu actuala lege)
  • -2 (10 voturi)    
    DESFIINTATI PARLAMENTUL (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:42)

    ion [anonim]

    Veti face o reducere substantiala la buget daca desfiintati Parlamentul; si-asa "am iesit din criza", Guvernul face legea, base o aproba si treaba "merge struna"...
    Problema e ca invatamantul e in coma si nu se stie daca va rezista la resuscitare. Dixit.
  • -2 (14 voturi)    
    woow... sa vezi circ acum... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:45)

    dom [anonim]

    "pe raza unei unitati administrativ-teritoriale cu mai multe unitati de invatamant cu predare in limbile minoritatilor nationale functioneaza cel putin o unitate scolara cu personalitate juridica, pentru fiecare limba materna, indiferent de efectivul de elevi. "

    Astept cu interes scolile separate pentru cetatenii romani de nationalitate chineza, palestiniana, siriana, sudaneza, afgana etc etc, fiecare cu 10-20 profesori si 1-2 elevi
    • +2 (10 voturi)    
      minoritate (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:00)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui dom

      Nici chinezii, nici afganii nu au statut de minoritate nationala in Romania.
      • -1 (9 voturi)    
        asa o fi... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:26)

        dom [anonim] i-a raspuns lui Dan

        sunt 18 oficiale... dar tot vor fi cel putin 15 scoli facute aiurea in Bucuresti si o multime prin apropierea granitelor
  • +8 (14 voturi)    
    In sfarsit, intram in normalitate... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:10)

    Rescatorul [anonim]

    O sansa reala de a intra in normalitatea europeana. In sfarsit, incepe reformarea tarii. Bravo celor care nu s-au lasat intimidati si au luptat pana la victoria finala. Felicitari si CCR!
    • -1 (9 voturi)    
      care normalitate ??! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:43)

      val [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Stimabile de ce normalitate EUROPEANA vorbesti ??!! Ai auzit de scoli turcesti in GERMANIA ??!!! Si oficial sunt de 5 ori mai multi turci in Germania decat unguri in Romania !!!!! Sa nu mai vorbim de scoli arabesti in FRANTA ??!!!! Spune ai auzit de asa ceva ???!!!!
      • +3 (9 voturi)    
        Nu (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:50)

        wombat [anonim] i-a raspuns lui val

        Falsa paralela. Turcii din Germania si arabii din Franta sunt imigranti, adica nu sunt minoritati istorice.
        • +3 (3 voturi)    
          cum zici? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:18)

          shout [utilizator] i-a raspuns lui wombat

          minoritati istorice? diferenta mare care ar fi? Ca alea istorice vor sa ramana minoritati pe cand imigrantii vor sa devina cetateni ai tarii?

          Poate exemplul Frantei e mai ok pentru tine? Acolo nu exista minoritati. Toti sunt francezi, ca or fi ei bretoni, alsacieni, basci, catalani sau alte cele. Si nu au scoli in limba lor.

          Dar ai dreptate, noi trebuie sa fim intotdeauna un model!
          • 0 (0 voturi)    
            nu intelegi nimic (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:26)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui shout

            noi ( ca de obicei) suntem mai smecheri ca toti , francezi , nemtii si toti ceilalti din lumea asta or sa ne urmeze exemplul si eventual o sa il angajeze pe funeriu sa faca si la ei acelasi lucru pentru ca or sa vada exemplul bun dat de imbecili de romani .

            de fapt treaba e foarte simpla , si se numeste : plata datoriilor sau taxa de protectie (platita UDMR-ului)
    • 0 (0 voturi)    
      fericiti sa fim (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:23)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      in sfarsit incepe reforma tarii .

      apropo : nu trebuia sa inceapa din 2004 ??
      adica acum multi ani ... oricum sa fim fericiti , acum chiar ca lucrurile o sa mearga bine , nu mai avem nici o problema .

      penibililor !!!
  • -4 (10 voturi)    
    coment (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:23)

    adolf [anonim]

    Numai basescu are dreptul sa comenteze decizile CCR, restul ba!
    Vad ca sau activat rau de tot baietii de la departamentul
    comentarii si voturi al pdl. Pariez ca sunt tot aia care sub Iliescu ii injurau pe unguri.
    • 0 (0 voturi)    
      pai da (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:27)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui adolf

      normac ca tot aia sunt : daca esti bun intr-o meserie , atunci te vor cauta toti ;)
  • -1 (9 voturi)    
    Hai cu Legea !!! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:52)

    catalin [anonim]

    De 20 de ani tot se dau legi peste legi insa nu se construieste nimic, nu se renoveaza nimic si nu se gestioneaza nimic corect. E frig de mori in scoli, unele cad pe elevi, profesorii sunt au salarii mici, dar ce conteaza asta ? Lege sa existe ! :), strazile sunt ca dupa razboi, nu avem nici macar o autostrada adevarata, dar ce conteaza ? Majorarea amenzilor e importanta ! :). Spitalele arata ca in Primul Razboi Mondial, nu au nici pansament, doctorii buni sunt plecati toti in strainatate, dar ce conteaza ? Sa se faca carduri electronice pt. populatie ! :), mai are rost sa continui ?... REFORMA inseamna sa faci o schimbare vizibila, nu sa scrii cu pixul o foaie si sa pui doua stampile.
    • +5 (11 voturi)    
      eu cred ca traiesti in alta tara... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:15)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Spune-mi o scoala in Bucuresti unde e frig de mori. A, ca exista cateva scoli unde este frig, in cateva sate extrem de sarace, asta este o exceptie. Sa nu vezi ca strazile nu mai sunt ca dupa razboi e rea vointa. Sa zici ca doctorii buni pleaca toti, e iar rea vointa, in ultima vreme pleaca rezidentii. Hai sa nu mai fim atat de pesimisti. Legea asta e un pas urias inainte pentru sistemul educational. De ce? Unul din motive este ca responsabilizeaza profesorii. Incet incet vor veni si salarii mai mari, si o alta pozitionare in societate. Mai intai trebuie scoala sa se scoata singura din mocirla.
      • -1 (3 voturi)    
        bucuresti = Romania? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:20)

        shout [utilizator] i-a raspuns lui CCC

        Asta chiar nu stiam. Am auzit ca mai nou ati alipit si clujul si aradul la romania voastra.

        Mai iesi putin din oras mitica.
  • +8 (10 voturi)    
    Era si cazul (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:56)

    andrei [anonim]

    In sfarsit ajunge si legea educatiei la promulgare. Abea astept sa intre in vigoare, mai ales partea care priveste universitatile!
    • 0 (0 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:28)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui andrei

      ai vreun argument sau doar scri asa se plictiseala ?
  • +1 (7 voturi)    
    Articolul 78 (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:12)

    JohnnyBGood [anonim]

    Un lucru interesant:

    Art. 78. – (1) Examenul [...] de bacalaureat se consideră promovat de către
    absolvenţii [...], care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) au susţinut probele A, B, C şi D prevăzute la art. 77 alin. (4);
    b) au susţinut probele scrise E prevăzute la art. 77 alin. (4) şi au obţinut cel puţin nota
    5 la fiecare dintre acestea;
    c) au obţinut media aritmetică [...] a notelor obţinute la probele scrise E prevăzute la art. 77 alin. (4), cel puţin egală cu 6.

    Deci conform legii, trebuie doar sa SUSTIN probele orale A-D, INDIFERENT de rezultat. Pot sa fiu tabula rasa si sa nu stiu o iota - m-am prezentat si am sustinut proba, deci indeplinesc conditia impusa de art. 78 lit. a) Conteaza rezultatul doar la probele E.

    Imi scapa ceva, sau e o scapare in lege?
    • +1 (3 voturi)    
      Ha,ha (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:44)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      Cam ai dreptate. Dar verifica bine sa nu existe un alt articol in care sa scrie ca participarea la probele b,c,d respectiv e este conditionata de rezultatul de la proba anterioara. Daca nu exista chestia asta atunci ar putea sa fie o lacuna serioasa in lege care sa fie exploatata de unii. Mi-ar place sa vad niste procese pe tema asta si niste diplome data prin sentinta judecatoreasca :)
    • 0 (2 voturi)    
      Ha,ha (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:44)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      Cam ai dreptate. Dar verifica bine sa nu existe un alt articol in care sa scrie ca participarea la probele b,c,d respectiv e este conditionata de rezultatul de la proba anterioara. Daca nu exista chestia asta atunci ar putea sa fie o lacuna serioasa in lege care sa fie exploatata de unii. Mi-ar place sa vad niste procese pe tema asta si niste diplome data prin sentinta judecatoreasca :)
    • +4 (6 voturi)    
      Articolul 78 (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:52)

      G [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      Da.. CUMULATIV...


      Ca sa fi declarat promovat:
      - trebuie sa te prezinti la probele de la art 77 alin 4
      - trebuie sa obtii cel putin nota 5 la probele scrise de la acelasi articol
      - media lor sa fie peste 6

      Deci nu e suficient sa te prezinti :)
      • +3 (3 voturi)    
        Cititi din nou... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:42)

        JohnnyBGood [anonim] i-a raspuns lui G

        .. in lege.
        Conditia asupra notei minime se impune numai pentru probele scrie (E). Pentru probleme orale (A-D) este suficient sa le sustii :)
    • 0 (0 voturi)    
      nu scapa nimic , asta e viitorul romaniei . (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:29)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      s
  • +3 (5 voturi)    
    intrebare (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:20)

    nedumerit [anonim]

    m-am apucat si io sa citesc legea (nu am terminat inca de citit asa ca intrebari s-ar putea sa mai apara) si am o nedumerire, poate ma lamureste si pe mine cineva.
    Art. 7 spune ca sunt interzise (printre altele) activitatile politice si prozelitismul religios.

    Cum se impaca treaba asta cu icoanele din clasa si cu ora de religie? Sau ora de religie nu e prozelitism religios? Dar ce e?

    Va rog sa nu interpretati ca as avea ceva cu BOR sau cu onor Guvernul, dar nici n-am apucat bine sa trec de partea introductiva ca am si dat peste o minciuna (sa admitem ca desi greu, procesul de depolitizare al scolii nu e chiar imposibil, altfel ar fi doua minciuni). Cu riscul de a ma repeta; nu discutam despre icoane in scoli sau de ora de religie, lucruri care sunt niste subiecte in sine ci doar despre ora de religie si icoane vazute prin litera si spiritul acestei legi.

    Sau se scoate religia din scoala?

    PS. Probabil ca la noi se va aplica dictonul balcanic "unde-i lege, e si tocmeala" sau ceva mai sovieticul "regulile sunt facute pt a fi incalcate".
  • -1 (7 voturi)    
    Mincinosilor (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:30)

    ionescu [anonim]

    ///  Unde este paragraful ala care prevedea ca rudele nu pot ocupa simultan functii de conducere in aceeasi universitate ? Ati bagat exact modificarea Abramburicii (adica doar partea aia cu relatiile de subordonare). Asa ca o sa avem in continuare clanuri universitare ca pana acum: mama, tata, fiica, unchiul, amanta unchiului, toti in senatul si consiliul universitatilor, ca doar intre membrii senatului nu exista relatii de subordonare, nu ? Si va tot spargeati cu caramida in piept ca vreti sa reformati invatamantul. Nu vreti sa reformati nimic. Sunteti la fel ca PSD-istii, niste loaze ! Sper sa aveti soarta PNTCD-ului !
  • -1 (5 voturi)    
    FUNERIU SI ELICOPTERU (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:16)

    Georgel [anonim]

    DL Ministru Funeriu referitor la salariile de MIZERIE ale profesorilor (carora li se solicita solidaritate sociala SIC !) ca atat isi permite Romania la ora actuala.

    Dar barosanii isi permit masini de lux si sa zboare cu elicopteru ?
  • -3 (5 voturi)    
    Legea invatamintului (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:37)

    Radu [anonim]

    Oameni buni, traiesc in Canada unde sistemul de invatamint este bazat pe "asa zisele" competente. Baiatul meu studiaza in acest sistem tembel. Nu cunosc in detaliu starea sistemului de invatamint actual din Ro.,dar adoptarea sistemul bazat pe competente va pot asigura ca este o mare imbecilitate.
  • +1 (3 voturi)    
    titularizare vs. dosar la scoala (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:26)

    maia [anonim]

    Am impresia ca acum chiar ca poti merge direct cu plicul la scoala sa-ti iei un post, nu mai conteaza cat de competent esti profesional, sau poate esti prieten cu conducerea scolii si te rezolva... Si uite cum o sa apara clanurile din invatamantul preuniversitar.
  • +3 (3 voturi)    
    Hai si cu evalluarea internationala! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:26)

    Jorjel [anonim]

    Ca sa le urez din inima "tutulor" panaramelor universitare improfesorite prin frauda, furt intelectual, mita, complicitati vinovate, santaj un calduros "Drum bun, tovarasi!"

    Sa va intoarceti cand v-oi chema io!
  • 0 (0 voturi)    
    pai (Marţi, 4 ianuarie 2011, 21:46)

    Narcisist [utilizator]

    "Admiterea la liceu se face in functie de portofoliul educational si media de absolvire (70%) si de proba de admitere, organizata de fiecare liceu (30%). "

    Asa sa intre toata lumea la liceu, cum notele de zece se dau cacalau asa pentru ca profesorii "ajuta" si ei elevii ...
  • +1 (5 voturi)    
    Marga + Andronescu (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:17)

    Florin [anonim]

    Andrei Marga - nascut 1946 + 65 de ani = 2011
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Andrei_Marga - Nascut 1946

    Articolul 289)
    (1) Personalul didactic şi de cercetare se pensionează la împlinirea vârstei de 65 de ani.

    (2) În învăţământul superior de stat, particular şi confesional se interzice ocuparea
    oricărei funcţii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universităţii, după pensionare.
    Mandatele celor care deţin funcţii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universităţii,
    încetează de drept în cazul persoanelor care au împlinit vârsta de pensionare.

    ____
    Ecaterina Andronescu
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Ecaterina_Andronescu
    1948 +65 = 2013

    Vicepreşedinte al Partidului Social Democrat

    Art. 215)
    (4) Funcţia de rector este incompatibilă cu deţinerea de funcţii de conducere în cadrul unui partid politic, pe perioada exercitării mandatului.

    Art 213)
    (7) Durata mandatului de rector este de 4 ani. Mandatul poate fi înnoit cel mult o dată, în urma unui nou concurs, conform prevederilor cartei universităţii.
    O persoană nu poate fi rector al
    aceleiaşi instituţii de învăţământ superior pentru mai mult de 8 ani, indiferent de perioada în care
    s-au derulat mandatele şi de întreruperile acestora.
  • +2 (4 voturi)    
    ighe (Marţi, 4 ianuarie 2011, 22:21)

    Cosmin [anonim]

    Cum e posibil sa legiferezi limba maghiara in Romania si de ce Geografia si Istoria si nu Biologia si matematica ?
    De ce Istoria ?
    Cam scump pretul guvernarii .Eh..taman ati intrat in istorie........dar nu acolo unde ati fi vrut
    • +2 (2 voturi)    
      Biologia și matematica erau deja predate ungureste (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 8:05)

      Milally [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Geografia trebuie predata in ungureste
      pentru ca de exemplu Țara Ciucului sa se numeasca Csik , iar Cluj Napoca sa redevina Kolosvar astfel incat elevii - tinta sa nu uite secolele in care stramosii lor stabileau
      denumirile geogradice..
      *
      Barem despre istorie - e usor de imaginat cam
      cum se vor preda in limba maghiara
      subiecte precum continuitate
      elementului daco-roman, formarea poporului roman, popoarele migratoare, Mihai Viteazu, Unirea de la 1918...
      ...apropo de Unirea de la 1918...atata sange varsat , atata geniu politic si atata noroc ...risipite de neica nime
      *
      Sa speram ca printr-o Ordonanta de Urgenta se va introduce si studiul limbii romane in limba maghiara, ca sa stim o treaba.
      *
      Oau ... ce plin de bascalie sunt !
      Cat de curand o sa ne cam inghete rasul in gat !
      MIHAI 2 / Comunistu
    • 0 (0 voturi)    
      zero barat (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:35)

      monica [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Pentru ca, desteptule, si pana acum se studiau toate celelalte materii in limba materna, mai putin istoria si geografia. Deci biologia si matematica se fac in maghiara, germana etc.
  • +1 (1 vot)    
    carte si parte (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 7:57)

    george [anonim]

    Spaga va distruge in continuare invatamantul romanesc...
  • +1 (1 vot)    
    doctorat si abilitare (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 8:25)

    Vlad [anonim]

    Nu pot sa nu remarc faptul ca cei care au un doctorat facut in America trebuie sa treaca acum prin supra-controlul unei comisii formate din trei romani. In alte cuvinte, cuvantul comitetului in fata caruia iti sustii doctoratul, de oriunde ar fi el, devine secundar in fata cuvantului unei comisii locale. E o masura care nu poate sa nu genereze protectionism local. Inchide piata universitara pentru concurenta externa, indiferent de nivelul de pregatire, deoarece oricine va dori sa lucreze in Romania va trebui sa treaca prin acest hop suplimentar.
    • 0 (2 voturi)    
      :) (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 9:25)

      Jorjel [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Confunzi nitel lucrurile, tovarasu' doctorand ot America!
      Ma precis confunzi recunoasterea diplomelor de studiu (procedura care se simplifica) cu cea a abilitarii de a CONDUCE teze de doctorat (mecanism specific european - vezi Germania, Franta).
      • 0 (0 voturi)    
        o diferenta specifica Europei (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:02)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui Jorjel

        Intr-adevar, in America diploma de doctorat confera abilitatea de a preda si de a conduce teze de doctorat. Inseamna ca vom avea pe viitor doar profesori europeni, un minus pentru circulatia in mediul academic, dar un plus pentru titlurile pe care le putem pretinde.
        • 0 (0 voturi)    
          nu ..inseamna (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:14)

          neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

          ca cine are dioctorat in America va trebui sa faca si acest "hop" de care spuneai, daca vrei sa conduci doctorate.
          O faci oriunde in Europa: si in Germania si in Franta..
    • 0 (0 voturi)    
      nu e chiar asa (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:12)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      titlul de doctor iti este recunoscut nu insa si dreptul de a conduce doctorate.
      Cu alte cuvinte, asa cum in Germania exista Habilitation si la noi, ceea ce nu inseamna ca nu iti este recunoscut doctoratul (titlul).
  • +4 (4 voturi)    
    noua lege (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 8:38)

    dumitru [anonim]

    or fi frumoase prevederile noii legi dar, spuneti-mi si mie cum se poate obtine performanta cu un salariu de 673 de lei in mana (dupa 9 ani de cariera ) si mai ales de unde performanta cand ceea ce se intampla in societatea romaneasca azi DEMOTIVEAZA COMPLET majoritatea elevilor ! poti sa te dai de 1000 de ori peste cap si sa aduci tot felul de metode moderne, se vede de la o posta : copiii nu mai au chef de invatat ! iar metode moderne nu se pot aplica la colective mari de elevi (de 30 /clasa) , pentru ca nu este timpul necesar si nici spatiul necesar !
    • 0 (0 voturi)    
      Esti fie naiv, fie bovin....... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 9:45)

      agatzatu [anonim] i-a raspuns lui dumitru

      titlul este spre protectia noastra....a mea si a ta, ca si eu sunt in aceeasi situatie, dar incerc sa ii aburesc pe postacii portocalii. Pai nu poti face performanta, decat in sensul ca ajungi la performanta in care o pitzi sau un pitzi poarta haine in valoare de 3 salarii d-ale tale intr-o zi, si in cealalta altele! e si asta o performanta, nu? lasand ironia la o parte, e clar unde se va ajunge cu prezenta lege, daca badea Ghio din varful muntelui, inregimentat politic de sa zicem PDL, desi are 4 clase in cel mai bun caz, o sa ajunga sa il numeasca pe Dl Trandafir (de bine de rau, om cu studii superioare) sau nu, in functia de dascal! erau intoarse valorile pe vremea lui Ceasca, dar ce se intampla acum e si mai grotesc. Cat despre nepotismul din universitati si necesitatea Reformelor fecaliere ale guvernelor, mai ales acesta de acum, sa fim seriosi, nu avem nevoie de LEGE NOUA...ci de aplicarea riguroasa a celor in vigoare.......restul sunt numai vorbe si hartie consumata spre distrugerea padurilor!
      • 0 (2 voturi)    
        Ti-e clar..... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:15)

        tot io [anonim] i-a raspuns lui agatzatu

        ca imi cer scuze pt apelativ, dar asa am ajuns sa ma simt si eu in Romania zilelor noastre, cand toti vor performanta, in conditiile in care un om intr-o slujba calificata nu poate supravietui. stai ca vin imediat postacii cu vesnicele argumente 3 luni vacanta, timp liber, 3 ore pe zi muncite, meditatii etc etc! ca si cum noi am votat pt asa un sistem. eu as fi oricand de acord cureducerea drastica a vacantei de vara care este criminala din toate punctele de vedere, cresterea normei didactice la 21-23 de ore de predare pe saptamana si concomitent a salariului la 500-600 euro net mediu. dar vorbec aberatii pt romania, de aceea eu iti sugerez, daca ai 9 ani de experienta, ceea ce inseamna mid-30, sa o iei la sanatoasa, fiindca tara asta prin reprezentantii ei si cei care o alcatuiesc nu au nevoie de valori ale civilizatiei secolului 21, ci ce valori ai culturii sub-urbane, presarate cu mitocanii si impertinente.........te salut cu stima, un dascal raposat al sistemului!
  • -1 (1 vot)    
    oricum nu veti avea unde sa lucrati (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 9:00)

    studiati degeaba [anonim]

    ia uitati aici

    http://www.wall-street.ro/articol/Companii/97274/Miliardarul-Ioan-Niculae-mai-inchide-3-combinate-5-700-angajati-vor-fi-concediati.html
  • +2 (2 voturi)    
    Nu cred ca se va schimba ceva... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:12)

    Dr Doc [anonim]

    Romania este tara gastilor care falsifica ierarhiile de valori. Acum ca sunt alte reguli, vor fi destui care vor lucra organizat pentru a 'indeplini' noile criterii. Daca legea nu se aplica si 'proSTfesorilor' universitari actuali si 'conductorilor' de 'moftorate' nu am facut nimic. Acestia au un orizont de timp suficient de mare pentru a umple tara de handicapati mintali cu diploma de doctor in stiinte. Iar in fluviul de noroi uman astfel creat, cei cativa care mai raman cinstiti si competenti nu vor putea face fata. In plus, criteriile pentru functiile didactice sunt la dispozitia ministerului, deci influenta politica va fi clara. Nu sunt de acord cu Marga, insa totusi Andronescu a incercat cate ceva (vezi universitatile particulare). Plus ca ea a fost si este intr-o singuratate cronica in 'partidul' ei. Cat despre gunoaiele cu diplome, pentru ei legea le transmite un mesaj clar: 'Mituiti organismele centrale, care va ofera atestatele de asa-zisa competenta'. Totusi, cu toate golurile, legea ofera un cadru nou. Sa vedem cum va fi folosit.
  • 0 (0 voturi)    
    Conducatori doctorat (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:52)

    gogu [anonim]

    Ce am rezolvat daca acum orice lector/sef de lucrari va putea fi conducator de doctorat? Se incearca inchiderea fabricii de diplome sau extinderea acesteia?
  • +1 (1 vot)    
    pfff (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:39)

    contra [anonim]

    Comentati,dar nu stiti ce inseamna sa fii nevoit sa dai interviu in scoala sa te poti angaja, in conditiile in care aproape toti directorii si inspectorii sunt pdl-isti (de unde sunt eu) si intra in invatamant toti ciuri-buri de tolomaci care nu sunt in stare sa lege 2 cuvinte. Va intrebati de ce suntem asa prosti acum? E simplu domn'le: nimeni nu invata, ca nu are cu cine, toti profesorii tineri nu au treaba: fie se uita la decolteele fetitelor de 8 ani, fie la alea de 16 ani, fie se iau cu baetii, ca deh, o tigara cu majoritatea te face mai agreabil. HABAR NU AVETI CE SE INTAMPLA CU ADEVARAT IN INVATAMANT SI CA NU AVEM (NICI 0,1%) SANSE SA NE REVENIM. Si NU, nu spun ca e vina exclusiva a politicienilor si a politicilor eronate, e si vina oamenilor c-au permis asa ceva. Ne doare pe noi la basca, astia din fara monitorului, apoi pe aia care fac politicile/legile?! pfff
  • 0 (0 voturi)    
    legea invatamantului (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:49)

    ilinca [anonim]

    Avem o lege moderna, sper sa-si faca efectele. Am copil in clasa a-I-a si ma bucur ca s-a adoptat aceasta lege.
    • 0 (0 voturi)    
      grija mare pentru educatia copiilor vostri (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:59)

      elena [anonim] i-a raspuns lui ilinca

      Ilinca, dopeaza de acum copilul cu multa carte. Nu te lasa aburita de promisiunile noii legi. Fa-l sa fie competitiv, sub orice lege a invatamantului. Cere sfatul celor din preajma, pe care-i simti de calitate. Nu te lasa amagita. Suntem condusi de INCOMPETENTI la toate nivelurile, pentru ca politicul a stricat tot. Romania nu va iesi curand din mizeria asta. Nu-ti lasa copilul sa fie cobai pentru experimentele lor. Ti-o spune un om cu experienta pedagogica.
  • 0 (0 voturi)    
    pt cei care nu inteleg care e pb cu 11 clase (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:13)

    gelu [anonim]

    In romania, nu poate fi ministru, presedinte si altele, o persoana fara facultate. E considerata fara facultate o persoana care nu are o diploma de licenta recunoscuta in RO. Deci ministrul pe pus in functie prin incalcarea legii. El face legi pe care are pretentia sa le respecte altii. E desigur si vina opozitiei care intr-o tara normala ar fi facut demersuri sa se indrepte aceasta situatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Un pas mic, dar necesar (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:02)

    Gimi [anonim]

    Am citit cam tot ce ati scris si trag concluzia ca e un pas mic pentru Funeriu da mare pentru Romania. Chiar implementarea acestei legi a educatiei va fi foarte greu de realizat, pentru ca din nefericire trebuie pusa in aplicare in mare parte chiar de cei ce s-au opus legii (indiferent de motive). E posibil ca tot ce e facut de minte omului si aceasta lege sa nu fie perfecta, dar poate fi perfectibila in conjunctura mondiala. Din moment ce invatamantul romanesc a ajuns pe ultimul loc in Europa si printre cele mai slabe la nivel mondial (nu vorbim de varfuri) aceasta lege nu poate face decat bine.
    Eu am intervievat anul trecut (pentru angajare) 20 de absolventi de mecanica sau studenti in an terminal si imi cer scuze dar nu e posibil ca nici macar unul dintre ei sa nu stie sa reprezinte un filet sau ca de aprox. 15 ani nu se mai foloseste denumirea simbolica de OL37. I-am angajat pentru 3 luni cu tupeu. rezultatul a fost ca acum toti sunt angajati definitiv pentru ca in 3 luni acei "copii" au recuperat in 3 luni timpul pierdut in cei 4-5 ani de facultate si s-au integrat foarte bine in sistem. Concluzie: nu ei erau batuti in cap ci informatiile nu le-au fost transmise riguros si nici examinarea nu a fost corecta.
    Profesorii chiar nu se mai documenteaza si nu se pun la punct cu noile standarde in vigoare chiar in Romania.
    Trebuia o schimbare, o scuturare a sistemului, sper sa reuseasca.
    Si Marga + Abramburica sa stea in banca lor ca au fost la butoane si nu au facut nimic bun. Acum nu mai avem nimic de pierdut, ce a fost de distrus au distrus altii.
  • 0 (0 voturi)    
    curatenie in Universitati??? nu cred.... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 18:06)

    miruna [anonim]

    Am citit conditiile de ocupare a functiilor didactice universitate din Legea invatamantului, promulgata de Presedinte...Prin prevederea conform careia este suficient sa ai un doctorat in orice pentru a accede in invatamantul superior, indiferent de disciplina pe care urmeaza sa o predai,(articolul 301), formula actuala este mult mai permisiva decat cea din ultima lege a invatamantului, lasand loc de tot felul de artificii si subterfugii specific romanesti....Pacat ca s-a scos prevederea conform careia trebuia sa detii un doctorat in domeniul disciplinei scoase la concurs....Acum vom vedea aberatii si mai mari decat inainte! Sunt lector universitar, cu doctorat obtinut in Franta, in domeniul disciplinei pe care o predau, si ma trec fiori cand ma gandesc ca tot felul de arivisti cu doctorate dubioase, made in Romania ma vor da la o parte, ranjind cinic si dispretuitor, pentru ca, nu este asa, si el si eu tot doctori suntem.... E trist, e foarte trist....
  • 0 (0 voturi)    
    judecand la rece... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 15:50)

    Vendeta [anonim]

    paragrafele prezentate in articol chiar par OK... acum nu stiim ce contin celelalte articole caci ma indoiesc ca asta ar fi tot... si mai ramane de vazut cum se va aplica legea... Oricum la noi, problema nu este ca nu avem legi... ci ca nu se aplica (sau se aplica preferentiat)... Sa speram ca iesi si ceva bun din mainile lui Funeriu pe care l-am auzit spunand si o gramada de aberatii ... :)
  • 0 (0 voturi)    
    LEN (Joi, 3 februarie 2011, 16:35)

    I M [anonim]

    Fac parte dintre cei care ciresc înainte de a comenta ceva.
    Sunt lucruri care îmi plac şi lucruri care nu îmi plac. În general, noua lege a învăţământului ne apropie de ceea ce este în vest.
    Copilul trebuie să fie în centrul actului de învăţământ, nu profesorul. Profesorul trebuie să fie slujbaşul. Copilul nu trebuie suprasolicitat nici cu număr mare de ore, nici cu materii fără de folos (doar fiidcă sunt profesori pentru materia respectivă). Învăţământul trebuie să-i facă pe copii să gândească, să judece lucrurile, să-i facă să înţeleagă - nu să memoreze lucruri. Învăţământul trebuie legat de realitate de piaţa muncii. Ce ştie un copil din România să facă când termină 8 clase? Dar când termină liceul? Dar când termină facultatea? Chiar şi după facultate mai este mult p'nă ştie să facă ceva.
    Am un văr profesor universitar în SUA - Nebraska. El îmi spune că, după ce a plecat din România, cel mai greu i-a fost să înveţe să se poarte cu studenţii. Apoi i-a fost greu pentru că universitatea îşi testează profesorii de 2 (două) ori pe an şi o treime din notă este dată de student. Un alt test au constituit-o orele în plus (un fel de meditaţii, dar oficiale - cu impozit; copiii se înscriu pentru aceste ore, la fel şi profesorii; numai că dacă nu eşti bun ai şansa să nu fii ales de studenţi), la fel şi pentru şcolile de vară. Regulamentele sunt foarte severe atât pentru elevi şi studenţi, dar şi pentru profesori.
    La noi lucrurile ar merge bine dacă am avea legi bune şi dacă nu s-ar constitui privilegiaţi în orice tagmă.


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri