VIDEO UPDATE Guvernul si-a asumat raspunderea in Parlament pe Legea Educatiei. Emil Boc: Aceasta lege schimba din temelii educatia romaneasca

de L.Parvu, I.Rosca     HotNews.ro
Joi, 28 octombrie 2010, 10:23 Actualitate | Politic

 documente
(28 Oct 2010) PDF, 6MB
Birourile Permanente ale celor doua Camere au decis joi dimineata, cu 12 voturi pentru si 11 impotriva, sa includa pe ordinea de zi asumarea raspunderii a Executivului pe legea educatiei.

UPDATE 3 Ora 12:35 Procedura de asumare s-a incheiat. Emil Boc: "Aceasta lege schimba din temelii educatia romaneasca, (...) modul in care este vazuta pentru viitor educatia din Romania"



UPDATE 2 Membrii opozitiei au parasit sala de plen.

PNL si PSD+PC au parasit sala de plen a Parlamentului, dupa ce au solicitat scoaterea de pe ordinea de zi a asumarii raspunderii Guvernului pe legea Educatiei Nationale.

Premierul Emil Boc a intervenit si a sustinut ca procedura este legala. 'Opozitia are la indemana motiunea de cenzura sau sesizarea CCR', a argumentat Boc.

Liderul deputatilor PSD+PC, Mircea Dusa, i-a reamintit premierului ca nu este membru al Parlamentului si in consecinta, potrivit regulamentului, nu are dreptul sa intervina pe procedura.

Totodata, el a cerut apel nominal si a avertizat ca social-democratii si conservatorii nu vor participa la astfel de dezbateri.

"Legea nu reprezinta o urgenta, intrucat actul normativ se va aplica de anul viitor, iar pe acest considerent sigur ca noi nu vom participa la sedintele acestea fortate ale dumneavoastra si sunt convins ca domnul Oltean, care este un presedinte de sedinta foarte riguros, nu va incalca in picioare regulamentul sedintelor comune," a spus Dusa.



UPDATE Ora 11:30 Sedinta a inceput, cu o intarziere de peste o ora, dupa ce opozitia a incercat in aceasta intrunire sa amane angajarea raspunderii pana saptamana viitoare cand Curtea Constitutionala urmeaza sa se pronunte asupra acestui aspect, insa solicitarea a fost respinsa.

In plen sunt prezenti 338 de parlamentari si membri ai Executivului, iar sedinta este prezidata de vicepresedintele democrat-liberal al Camerei Deputatilor Ioan Oltean, relateaza Agerpres.

"Eu m-am prezentat in fata Parlamentului la ora si la data stabilite pentru asumarea raspunderii," a declarat premierul Emil Boc, la intrarea in sala de plen.

Sedinta era programata sa inceapa la ora 10.00. Emil Boc declarase la venirea in Parlament ca nu exista niciun motiv de amanare.

"Cum sa amane? Noi am fost invitati pentru ora 10.00, suntem prezenti, si nu au niciun temei legal, politic si constitutional sa amane asumarea raspunderii. Decizia de asumare este o decizie suverana a Guvernului. Guvernul isi pune pe masa mandatul, iar Birourile Permanente nu pot cenzura decizia Guvernului de asumare, pentru ca deja au fost stabilite data si ora", a spus Boc, aflat la Parlament.



Presedintele Senatului, Mircea Geoana, a declarat ca Parlamentul ar trebui sa astepte decizia Curtii Constiutionale, amanata pana pe 3 noiembrie.

Geoana a declarat ca liderii opozitiei ar putea decide sa nu participe la sedinta.

"Din informatiile mele, liderii grupurilor parlamentare ale opozitiei ar putea decide sa nu participe la aceasta sedinta. In opinia mea, asumarea raspunderii ar trebui amanata pana cand Curtea Constitutionala se va pronunta in legatura cu sesizarea depusa," a afirmat Geoana, citat de Agerpres.

Presedintele PSD, Victor Ponta, a evitat, miercuri seara, sa spuna daca PSD va depune sau nu motiune de cenzura dupa ce Guvernul isi va asuma raspunderea pe Legea educatiei, el aratand ca asumarea va fi amanata de conducerea Parlamentului.

"Maine (joi - n.r.) nu trebuie ca Guvernul sa isi angajeze raspunderea pe niciun fel de lege", a spus el, invocand amanarea unei decizii de catre Curtea Constitutionala cu privire la sesizarea presedintelui Senatului.

Ponta a spus ca, avand in vedere decizia de anul trecut a Curtii Constitutionale, pe o speta identica, judecatorii ar trebui sa respinga angajarea raspunderii Guvernului pe Legea educatiei.

Presedintele PSD a spus ca, in mod normal, Birourile Permanente ale celor doua Camere ar trebui sa decida, joi dimineata, amanarea angajarii raspunderii pana la o decizie a CC.

Presedintele Senatului, Mircea Geoana, a depus la Curtea Constitutionala sesizarea referitoare la Legea educatiei, reclamand un conflict juridic de natura constitutionala cu Guvernul. Geoana afirma ca acest conflict a fost initiat in momentul in care Guvernul a decis sa retraga din Senat proiectul Legii educatiei si sa isi angajeze raspunderea in Parlament pentru adoptarea acesteia.

Curtea Constitutionala a decis, miercuri, "redeschiderea dezbaterilor" in cazul privind conflictul juridic de natura constitutionala, invitand toate autoritatile implicate si stabilind ca termen data de 3 noiembrie.

In 18 noiembrie 2009, Curtea Constitutionala a declarat neconstitutionala Legea educatiei asumata de Guvern in 15 septembrie 2008.

In motivarea deciziei, Curtea Constitutionala a aratat ca angajarea raspunderii Guvernului asupra unui proiect de lege nu poate fi facuta oricand, oricum si in orice conditii, deoarece aceasta modalitate de legiferare reprezinta, intr-o ordine fireasca a mecanismelor statului de drept, o exceptie.

De asemenea, judecatorii constitutionali aratau atunci ca dreptul Guvernului de a stabili continutul si structura unui proiect de lege nu este absolut, ci trebuie sa se supuna unor conditii impuse ori desprinse din realitate pentru programul sau de guvernare, ignorarea echivaland cu subminarea raporturilor intre puteri.

Ulterior, in primavara anului 2010, Guvernul a inaintat Parlamentului un nou proiect al Legii educatiei.


Citeste mai multe despre   



  
5842 vizualizari
  • +19 (27 voturi)    
    PSD-ul a scapat boii la vale (Joi, 28 octombrie 2010, 11:27)

    mary [anonim]

    Cum doar bine se stia de asumarea raspunderii de astazi, cum s-a aflat de ieri ca CCR amana pronuntarea pentru data de 3 noiembrie 2010, data pana la care se poate incepe procedura de asumare a raspunderii, prin citirea motiunii si in termen de 7 zile se poate vota sau retrage - daca CCR decide ca nu este constitutionala procedura urmata.

    La multimea de juristi din Parlamentul Romaniei, cu presedinti de camera cu studii juridice, nu cred ca este o problema pentru a intelege situatia si de a merge mai departe cu procedura de asumare a raspunderii.

    PSD-ul doar mai lungeste vorba, ca boii oricum s-au dus la vale...

    Sa auzim numai de bine si ca programul de reformare merge inainte, ca de batut hora pe loc, in pas de pinguin, ajunge...
    • +2 (12 voturi)    
      Roberta are studii juridice? (Joi, 28 octombrie 2010, 11:38)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui mary

      Asta e ceva nou, poti detalia?
      • +10 (22 voturi)    
        E cumva la pesede? (Joi, 28 octombrie 2010, 11:50)

        TataOmidu' [utilizator] i-a raspuns lui dorin

        Ar vrea ei!
        Dar, in lipsa de Roberta, se multumesc doar cu gaura vasile, abramburica, plavana plumb, madam satanoiu....
        • -1 (3 voturi)    
          PENTRU MARY (Joi, 28 octombrie 2010, 13:52)

          nisor [anonim] i-a raspuns lui TataOmidu'

          Da Mary, ai dreptate dar cine sunt BOII?

          Aia e important cine anume sunt Boii?
          Sunt de acord sa raspunzi peste vreo 6-8 ani.
          • +1 (3 voturi)    
            si cine sunt griveii... (Joi, 28 octombrie 2010, 19:29)

            scartz [utilizator] i-a raspuns lui nisor

            asta e foarte important,cine anume sunt griveii?nu astept raspuns.
          • +2 (2 voturi)    
            despre boi (Joi, 28 octombrie 2010, 20:13)

            mary [anonim] i-a raspuns lui nisor

            Boii sunt cei care au dus caruta PSD-ului inainte, lucru de altfel asumat de acestia inainte de numirea lui Ponta!
            Ghici ciuperca intr-un picior cine sunt ei!
      • +7 (9 voturi)    
        confuzii, confuzii (Joi, 28 octombrie 2010, 12:03)

        YO [anonim] i-a raspuns lui dorin

        Cred ca faci o mica confuzie - Romania are un Parlament Bicameral ( adica 2 camere ) spune Constitutia Romanie - Cam Deputatilor si Senatul.
        Senatul este condus de Mircea Geoana ( deci este presedintele unei dintre camere Parlamentului Romaniei ) si este absolvent al Facultatii de Drept

        qed
        • +2 (8 voturi)    
          bine,bine...dar Cam Deputatilor? (Joi, 28 octombrie 2010, 12:14)

          dorin [anonim] i-a raspuns lui YO

          Senatul e condus de Geaona, absolvent de Drept.

          Cam. Deputatilor e condusa de Roberta Anastase care are studii.........

          YO, YogiBear, puteti raspunde ce studii are sefa deputatilor??
          • +2 (6 voturi)    
            uite ai aici: (Joi, 28 octombrie 2010, 12:47)

            hash [anonim] i-a raspuns lui dorin

            http://www.ziare.com/roberta-anastase/biografie#Studii
          • +1 (3 voturi)    
            Are sau nu are studii. (Joi, 28 octombrie 2010, 13:33)

            haiducul [anonim] i-a raspuns lui dorin

            Ce mai conteaza este seful deputatilor,face parte din PDL este de ajuns...becali,eba sut EURO-PARLAMENTARI,vangelie primar si mai sunt destule exemple care nr reprezinta.In 1946 erau numiti tot pe baza de santaj,nepotism sau slugarnicie.
    • +11 (19 voturi)    
      PSD o ia destul de rau pe coaja (Joi, 28 octombrie 2010, 11:47)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui mary

      cu legea asta a educatiei. Daca intra in vigoare vor pierde controlul banilor care se invart in sistemul de invatamant in favoare PDL.
      • 0 (8 voturi)    
        si uite ca s-au gasit 3 postaci (Joi, 28 octombrie 2010, 12:54)

        IULIA [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        sa-ti dea si 3 voturi.

        Pb e de bine ca banii in invart "sistemul de invatamant in favoarea PDL" ca deh asa e la noi invatamant PSD, invatamant PDL

        Si ce promiteau acum 6 ani :(
      • +2 (4 voturi)    
        din 3300 de primari (Joi, 28 octombrie 2010, 17:26)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        numai 1000 sunt PDL. Deci in favoarea cui e invatamantul AZI?
    • -1 (9 voturi)    
      Legea creaza confuzie si incalca constitutia. (Joi, 28 octombrie 2010, 12:56)

      confuza lege [anonim] i-a raspuns lui mary

      Cu privire la practicarea religiei in scoli au precizat in lege principiul n) principiul libertatii de gandire si al independentei fata de ideologii, dogme religioase si doctrine politice...dupa care in art 18 isi uita de acest pricipiu si introduce religia in trunchiul comun facandu-se ca nu vad ca in ora de religie se predau dogme religioase si se incearca transformarea in prozelitzi a copiilor cu varsta de 6-7 ani. Sincer, credeam ca ghita asta e un om de caracter dar sunt profund dezamagit. Inca un mod de a arata ca nu iti pasa de principii. In statele unite ale americii nu ai voie sa predai nici un curs care sa fie incadrat la categoria religie pentru ca nu aduc cunostinte care sa dezvolte elevul ci pur si simplu il indotrineza fara sa ii ofere explicatii.
      • -1 (9 voturi)    
        PDL asuma raspunderea, PSD vine si anuleaza legea (Joi, 28 octombrie 2010, 13:43)

        Iros [anonim] i-a raspuns lui confuza lege

        Adica o prostie prin care PDL incearca sa re-castige ceva legitimitate.
        Legitimitatea se castiga insa numai prin dialog cu populatia: daca legea asta era necesara si era bine explicata oamenilor, nici macar PSD-ul n-ar mai putea s-o schimbe.

        In loc de dialog, insa, PDL-ul defileaza inainte tot cu aroganta.

        Reformele se fac cu oameni - democratia se face cu cetateni.
        PDL a pierdut orice legatura si cu oamenii, si cu cetatenii Romaniei.
    • -1 (3 voturi)    
      BOII (Joi, 28 octombrie 2010, 15:19)

      STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui mary

      Boii ? Intr-adevar cine sunt boii care oricum se duc la vale?
      • +1 (3 voturi)    
        griveii (Joi, 28 octombrie 2010, 19:32)

        scartz [utilizator] i-a raspuns lui STAN PATITU

        cine piesa de audi si cine nu asta e foarte important.
  • +6 (24 voturi)    
    Foarte bine! (Joi, 28 octombrie 2010, 11:44)

    bocristi [utilizator]

    Mişcare şi reformă în Educaţie şi Justiţie! Cu cât mai repede cu atât mai bine! Iar PSD-ul să ne mai scutească! Bravo Funeriu!
  • -2 (8 voturi)    
    Inginerul Geoana (Joi, 28 octombrie 2010, 11:59)

    Top Notch [utilizator]

    in afara de a fi un "eminent diplomat" are si studii juridice ?
  • +2 (14 voturi)    
    de 20 de ani (Joi, 28 octombrie 2010, 12:07)

    Roman [anonim]

    de 20 de ani tara asta e guvernata in Ordonate de Urgenta si legi asumate.
    Nu stiu ce nevoie mai este de parlament si de institutiile democratice ale staului.
    Viata democratica se degradeaza pe an ce trece tot mai rau.
    Unde am ajuns, se vede.
    • +3 (11 voturi)    
      viata democratica prinde radacini in ro (Joi, 28 octombrie 2010, 12:39)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Roman

      abia acum.

      in anii 90 romanii intelegeau ce va sa zica aia "democratie" cam asa cum inteleg acum in ce constau activitatile NASA, iar in anii 2000 au inteles din comportamentele democratice ale vesticilor cam tot atat cat (si cum) au inteles de ce vestici cu mertzane aveau nevoie si de bicicleta.

      in ultimii 20 de ani romanii doar au inceput sa invete ce inseamna democratia. inca mai avem de invatat, dar acum macar avem niste baze si nu mai inghitim orice explicatii.
    • +3 (5 voturi)    
      obiectivul democratiei .. (Joi, 28 octombrie 2010, 12:49)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Roman

      .. nu inseamna intotdeauna si reformarea statului.

      avem nevoie de un salt de mentalitate. deocamdata expresia mentalitatii actuale (ma refer la parlamentari) cam lasa de dorit.

      mai gandeste-te.
      • -2 (6 voturi)    
        Lasa de dorit guvernarea actuala (Joi, 28 octombrie 2010, 13:45)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui hash

        care e chiar contrara mentalitatii romanesti. Mentalitatea n-ai cum s-o schimbi insa te poti folosi cu succes de ea in schimbarile politice pe care vrei sa le faci.
      • 0 (0 voturi)    
        reformarea statului ..... (Vineri, 29 octombrie 2010, 8:59)

        perfect de acord [anonim] i-a raspuns lui hash

        .... nu poaate fi facuta,decat f.f. greu, cu 'democratie'; si piramidele egiptene ar fi ramas un vis daca se aplicau retetele democrateie actuale...; crestinismul in Africa s-a facut si cu biciul sau chiar pusca... deci: reformare fara a avea o forta deasupra este imposibila !
        Reformare inseamna: Modrnizarea aparatului numit Stat; Descentralizarea puterii > coruptie si intelegere solidara a acestor necesitati....; cei ce nu intele 'necesiattea' in tot ansamblul ei, nu pot fi niciodata LIBERI
    • +5 (11 voturi)    
      Pt Roman (Joi, 28 octombrie 2010, 12:54)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui Roman

      Ce inseamna pentru tine ''Viata democratica?'' Sa chiulesti de la dezbateri ,sa impidici discutiile (care pot fi cotradictorii ca de aceea este democratie),sa-ti pui fular de gat si sa crezi ca va fi o noua revolutie sa puan din nou pe Iliescu si ai lui la putere cum s-a intamplat in decembrie 1989?Revizuieste-ti gandurile .Eu cred ca sarim calul si trecem in partea cealalta.
    • +8 (10 voturi)    
      !!! (Joi, 28 octombrie 2010, 13:00)

      trtt [anonim] i-a raspuns lui Roman

      Atat timp cat opozitia paraseste ca un las sala, in loc sa se bata cu argumente, si sa voteze conform unui act democratic, in care majoritatea decide, nu exista alte variante.....La noi opozitia vrea sa conduca majoritatea......
    • -1 (3 voturi)    
      Care democratie??? (Joi, 28 octombrie 2010, 14:48)

      CoanaKiritza [anonim] i-a raspuns lui Roman

      cum se poate degrada ceva care lipseste cu desavarsire?
    • 0 (2 voturi)    
      si cand dureaza CINCI ani (Joi, 28 octombrie 2010, 17:28)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Roman

      adoptarea unei legi,cand eventual si problema ridicata de lege a disparut, ce faci??? Ipotetic, daca recunoastrea Iugoslaviei dureaza cinci ani in Parlament, intre timp tzara in cauza s-a modificat de TREI ORI.
  • +17 (21 voturi)    
    cine sunt opozantii legii educatie? (Joi, 28 octombrie 2010, 12:26)

    adriana [anonim]

    Ca sa intelegem de ce unii dintre politicienii nostri se opun cu atata indarjire schimbarii legii educatiei:

    Cititi mai jos raspunsul ministrului Funeriu la intrebarea mea:


    Intrebare:
    Fac un doctorat in strainatate, si ma gandesc ca dupa ce il termin sa ma intorc in Romania, de preferinta in mediul universitar. Am inceput sa caut pozitii pe site-urile unor univerisati din Romania, in domeniul meu. Dar surpriza (sau nu chiar) aceste anunturi lipsesc apoape cu desavarsire.
    As avea multe sugestii ce s-ar putea face in aceasta privinta, doar toti ne dorim un sistem care promoveaza valorile, nu? Dar cred ca le stiti si dvs foarte bine. Vroiam doar sa va atrag atentia. Numai bine,

    Raspuns (Luni, 18 octombrie 2010, 12:09)
    Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adriana
    Politica de resurse umane a universitatilor este profund gresita in momentul de fata. Rezultatele acestei politici gresite sunt vizibile printr-o calitate indoielinica. De aceea criteriile de promovare relevante international, transparenta si corectitudinea concursurilor sunt foarte bine descrise in noua lege a educatiei, pe care Guvernul isi va angaja raspunderea. Aceasta lege scoate arbitrariul din viata scolii/universitatii. \bf{Acesta este si unul dintre motivele pentru care legea se izbeste de o opozitie feroce a celor care nu pot sa supravietuiasca, academic vorbind, intr-un sistem bazat pe valoare, competenta, transparenta.}
    • 0 (0 voturi)    
      nu mai avem nevoie de doctoranti.... (Vineri, 29 octombrie 2010, 21:19)

      semi-doct [anonim] i-a raspuns lui adriana

      avem nevoie de invatatori de tara, care sa invete noua generatie de agricultori/fermieri (care nici armata nu mai fac, acolo se mai educau...) ce se intampla cu ei, cu cei din jur si cum sa nu se ia dupa moda vuvuzelelor; pacat de tine Adriana, ramai acolo, aici nu o sa poti accepta sa lucrezi la tara, cu incultura ei si lipsurile planificate parca....
  • +1 (7 voturi)    
    Si PDL isi tine promisiunile (Joi, 28 octombrie 2010, 12:33)

    i am disappoint [utilizator]

    Normal, doar au facut trocul cu ne-votarea motiunii de cenzura.
  • -9 (19 voturi)    
    asumare (Joi, 28 octombrie 2010, 12:52)

    Mihai Gorjanu [anonim]

    Guvernul Ungariei, condus de Emil Boc, a decis sa isi asume raspunderea pe legea invatamantului. Credeam ca Boc si ai lui sunt doar slugile lui Basescu Traian, dar iata ca sunt si ale lui Marko Bela. Unguri, treziti-va! Aceasta lege a slugilor portocalii va condamna la apartheid, va condamna la izolare in Harghita si Covasna si la excludere din alte zone ale tarii in care traiti. UDMR asta doreste, pentru a va exploata la gramada in aceasta enclava. Iar guvernul condus de Basescu Traian prin Boc Emil este de acord cu condamnarea voastra. Unguri, treziti-va, caci in romani nu prea am nici-o speranta!
    • +3 (5 voturi)    
      Asa este (Joi, 28 octombrie 2010, 13:26)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Mihai Gorjanu

      Asa este cum spui tu.N-ai intradevar nici o sansa de a te face bine.Pastile si halatul te pot salva
  • -7 (11 voturi)    
    de ce graba asta? (Joi, 28 octombrie 2010, 12:55)

    Ion [anonim]

    de ce n-au asteptat sa se pronunta Curtea Constitutionala?
    • -2 (8 voturi)    
      si UDMR-ul... (Joi, 28 octombrie 2010, 13:15)

      gyorghe [anonim] i-a raspuns lui Ion

      sa fie lasat sa astepte?
      Nu, PD presteaza rapid.
    • +3 (7 voturi)    
      Pentru.... (Joi, 28 octombrie 2010, 13:27)

      gaby [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Pentru ca legea e de un an in sertarul lui Geoana.OK?
  • +4 (6 voturi)    
    Propunere (Joi, 28 octombrie 2010, 12:58)

    Elena [anonim]

    Ar fi interesant un sondaj printre parlamentarii care au sustinut, respectiv s-au opus, adoptarii acestei legi... Sa spuna 5 puncte importante din noua lege cu care au fost (respectiv nu au fost) de acord.
    Sa vedem cu cata cunostinta de cauza alesii nostri sustin sau se opun unei masuri.
  • -2 (6 voturi)    
    Schimbare totala (Joi, 28 octombrie 2010, 13:01)

    Alex [anonim]

    Se vorbeste despre reducerea orelor la liceu, copilul meu are 3 zile pana la 15.00 si 2 zile pana la 14.00, cls.a IX-a, face si atletism performanta inte 16.30 - 19.00,zilnic, si invata de la 20 -23, un program criminal. Sa nu-mi spuneti ca trebuie sa renunte la sport, are mai multe sanse, decat tocind atatea materii cum ar fi latina (lb. moarta) sau logica, care nu-i vor folosi in viata la nimic. Am inteles ca Ministul inv. scoate de la Bac Educatia Fizica si Introduce Logica. Nu o sa ne dezbaram nicodata de mentalitatile comuniste, de vesnica TOCIALA?
    • +4 (6 voturi)    
      da, logica e inutila (Joi, 28 octombrie 2010, 13:32)

      logos [anonim] i-a raspuns lui Alex

      dar ti-ar trebui logica ca sa intelegi asta.
    • +3 (5 voturi)    
      mda (Joi, 28 octombrie 2010, 13:50)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      se vede ca si tu ai "tocit" la viata ta nu gluma .. NOT... cum sa afirmi ca latina si mai ales logica nu isi au rostul in programa scolara ?! Poate pentru tine nu au avut sens dar asta nu inseaman ca odrasla ta trebuie sa fie la fel ca tine...

      Romania a avut un sistem de invatamant foarte bun inainte de 89 si putin dupa, cand se invatau de toate... majoritatea care au facut scoala in acea perioada au o cultura generala mult peste absolventii de astazi chiar si dupa atatia ani de la terminarea scolii.... Acum totul e varza din cauza cadrelor didactice... Profesor in ziua de astazi nu ajung cel mai bun din clasa ci ala mai slab... din pacate asta trebuie schimbat... din pacate asta e boala in Romania din cauza lipsei banilor... sa stiti ca in multinationale e la fel... cei care lucreaza pe support sunt in general foarte slabi desi ar trebui sa fie exact opusul... dar asta e rezultatul fiindca nu se plateste pozitia respectiva
      • -1 (1 vot)    
        "democratizarea" informatiei (Joi, 28 octombrie 2010, 17:32)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui eu

        face ca materii pe care nu aveai "voie" sa le mentionezi in 1989 plus volumul URIAS de date la dispozitie sa te oblige sa faci alegeri: la care materie mai mult si la care mai putin, avand in vedere ca timpul elevului NU SE POATE dilata.
  • -2 (8 voturi)    
    Multumim PD! (Joi, 28 octombrie 2010, 13:33)

    bacs [anonim]

    E prima data cand un cetatean roman va invata limba romana ca LIMBA STRAINA!
    E prima data cand un elev/student ceteatean romana va invata istoria Romaniei in alta limba!

    Ighen?
  • +5 (9 voturi)    
    explicatie (Joi, 28 octombrie 2010, 13:34)

    bh [anonim]

    Imi poate cineva spune exact si clar cu ce nu este de acord opozitia in legea asta? Banuiesc ca au niste motive.
    mersi
  • +7 (13 voturi)    
    criteriu (Joi, 28 octombrie 2010, 13:36)

    panaite [utilizator]

    In orice domeniu de activitate, cand criminalii psd si pnl impreuna cu oficinele rtv si a3 fac spume la gura inseamna ca tara se indreapta intr-o directie buna !
  • -1 (7 voturi)    
    ce-a ajuns biata istorie (Joi, 28 octombrie 2010, 14:08)

    Vadim [anonim]

    sa fie invatata in Romania in Limba maghiara.
    HALAL!
    • -1 (3 voturi)    
      pai (Joi, 28 octombrie 2010, 14:22)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Vadim

      multumita unor neni ce ne-au prostiti pe unii dintre noi sa ii votam. culmea e ca inca sunt sustinuti fanatic de unii
    • +1 (3 voturi)    
      da matale... (Joi, 28 octombrie 2010, 14:58)

      Mih. [utilizator] i-a raspuns lui Vadim

      ...nu cumva ai invatat istorie inainte de '89? ai invatat-o in limba romana, sau in aia de lemn?
    • -2 (2 voturi)    
      Si inca (Joi, 28 octombrie 2010, 15:09)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui Vadim

      Limba straina.
    • +2 (2 voturi)    
      dar in lb.romanes e voie? (Joi, 28 octombrie 2010, 17:35)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Vadim

      sau e interzis (CONTRAR UE si constitutiei) invatamantul in lb.minoritatilor? Apropos,sa desfiintam liceul cu predare in spaniola, italiana etc.NB. Avem o minoritate italiana in RO, oficial. Deci muma pt.o minoritate si ciuma pt alta?
  • 0 (6 voturi)    
    Acum inteleg de ce nu putem progresa si... (Joi, 28 octombrie 2010, 14:24)

    Rescatorul [anonim]

    cine este vinovat de aceasta. Mentalitatile nostre comuniste (PSD/PC/PNL/PRM) ne fac sa omitem ca Romania este membra UE si NATO si poate peste putin timp vom intra si in spatiul Schengen. Si, atunci care mai este problema ca unii elevi vor invata geografia si istoria in limba materna? Este mai importanta limba in care invata sau continutul cunostintelor capatate in scoala? Asta, de fapt, ne face sa nu fim niciodata ca Elvetia, Belgia, Spania si sa ramanem in sucul lui Vadim, primul si unicul patriot roman. Imi vine greata!
    • +1 (3 voturi)    
      Ne-am pierdut uzul ratiunii? (Joi, 28 octombrie 2010, 16:01)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Mentalitatile nostre comuniste (PSD/PC/PNL/PRM) ne fac sa omitem ca Romania este membra UE si NATO si poate peste putin timp vom intra si in spatiul Schengen. Si, atunci care mai este problema ca unii elevi vor invata geografia si istoria in limba materna? Este mai importanta limba in care invata sau continutul cunostintelor capatate in scoala? Asta, de fapt, ne face sa nu fim niciodata ca Elvetia, Belgia, Spania si sa ramanem in sucul lui Vadim, primul si unicul patriot roman. Te-apuca greata!
  • +2 (4 voturi)    
    Restructurare sau somaj(?) (Joi, 28 octombrie 2010, 14:35)

    ene [anonim]

    Pai daca tot parasesc sala si totusi legile sunt adoptate, pentru ce mai sunt tinuti si platiti in Parlament? Nu au fost alesi pentru a promova legislatia???Deci Parlamentul Romaniei functioneaza si fara ei, atunci nu exista decat solutia sa le dea concediu fara plata sau in cel mai bun caz sa-i treaca in somaj! Parca asa prevede legislatia muncii. De ce dracu legea nu-i la fel pentru toata lumea???
    Pe deasupra mai si platim circul din Parlament si nu e "ieftin " deloc.
    • -1 (3 voturi)    
      ?? (Joi, 28 octombrie 2010, 15:01)

      jean [anonim] i-a raspuns lui ene

      pai atunci ar trebui sa se aplice si la onor PDL care ieri au stat degeaba in parlament. din cate stiu au fost alesi prin vot uninominal si ar fi trebuit sa-si reprezinte alegatorii nu partidul. dar, nu-i nimic, timpul trece, mai suportam putin si PDL isi va lua locul cuvenit langa PNTCD.
  • -1 (3 voturi)    
    MORILE DE VINT (Joi, 28 octombrie 2010, 15:16)

    STAN PATITU [anonim]

    O lege importanta cum este legea INVATAMNINTULUI trebuie negociata cu toata lumea implicata pentru ca altfel degeaba are legea prevederi pentru urmatorii 20 de ani daca ea, legea, va fi schimbata de viitorul parlament care va avea o alta majoritate si o alta viziune. E pierdere de vreme sa procedezi asa.
  • +3 (5 voturi)    
    iar (Joi, 28 octombrie 2010, 16:05)

    yolanda [anonim]

    astia parasesc sala de doua ori pe saptamana. luceraza doar trei zile. de platit ii platim pentru 5 zile, nu ? chiriii si diurne si tot se dau si pentru zilele cand ei au parasit sala ...
    e normal ? de asta cine se sesizeaza ?
    • 0 (0 voturi)    
      STRAVEZIU.... (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 9:45)

      STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui yolanda

      Daca parasesc sala, dar daca nu parasesc sala dar sunt inerti si nici macar nu voteaza cum e? Faptul ca te deranjaza unde isi reazema dosul ci nu ce fac arata ca nu esti obiectiva. Daca dorm in sla e OK? Te deranjaza numai cei care parasesc sala?!?
  • -2 (4 voturi)    
    Legea educatiei (Joi, 28 octombrie 2010, 16:16)

    cineva [anonim]

    sunteti niste nenorociti ordinari, va vindeti tara pentru niste voturi de cacat!
    sa va fie rusie , Huoooo!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Asumarea ca asumarea, dar practica ne omoara (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:19)

    mitza [anonim]

    Legea suna bina, dar acei profesori fixisti care nu vad "outside the box" cum vor fi constransi sau motivati sa predea la obiect si sa se adapteze schimbarii?
  • 0 (0 voturi)    
    Terminatorii! (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:48)

    oxy [anonim]

    E o lege facuta aiurea care genereaza degringolada in invatamant. Ati cufundat profesorii in mizerie si mai tare, acuma bagati la fund si sistemul educational. Macar atata sa faceti si voi!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version