O campanie HotNews.ro pentru imbunatatirea transportului pe liniile preorasenesti

EXCLUSIV VIDEO Masinile de facut bani negri. O marturie din interiorul mafiei maxi-taxi din jurul Bucurestiului

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 8 iunie 2017, 16:57 Actualitate | Esenţial

Alexandru sustine a lucrat ca sofer pe maxi taxi pe o ruta din nordul Bucurestiului ani de zile iar dupa dezvaluirile HotNews.ro despre conditiile inumane din transportul pe liniile preorasenesti s-a decis sa vorbeasca sub anonimat. Cati bani negri produce o masina pe zi, cum ajung mii de lei in fiecare seara la patron cu plasa si cum soferii sunt obligati sa verse la sfarsitul zilei o cota. Acest sistem i-ar obliga sa incarce ilegal masinile cu cat mai multi clienti.  Alexandru sustine ca, desi sunt angajati cu salariul minim, soferii nu incaseaza nici un ban, ci traiesc doar din ce le ramane dupa ce fac cota ceruta de patron. Nici soferilor insa nu le ramane putin, tot bani negri.
  • Alexandru dezvaluie cum functioneaza un intreg mecanism corupt, cu institutii de control mituite pentru a intoarce capul, de la politie locala la autoritati de control din ministerul transporturilor. Mai mult, patronii de maxi taxi ar fi facut lobby inclusiv pentru scoaterea unor linii RATB pentru a elimina orice concurenta.
  • Nota: Alexandru este un pseudonim. Fostul sofer de maxi taxi a acceptat sa vorbeasca doar sub protectia anonimatului. Din acest motiv, pentru a-i proteja identitatea, imaginea a fost blurata si vocea distorsionata. Vezi in text integral interviul in varianta VIDEO


Alexandru afirma ca a lucrat urma cu cativa ani la o firma din Bucuresti care opereaza mai multe linii preorasenesti si interjudetene. Sustine ca masinile nu erau omologate, majoritatea, pentru a transporta calatori in picioare. Legea s-ar fi schimbat in ultimii zece ani, iar amenzile care se aplicau firmei pentru transportul calatorilor in picioare se aplica de atunci soferului. Mai spune ca au fost soferi care au incasat amenzi care pot ajunge pana la cateva mii de lei, dar ca erau anuntati cu o zi inainte de regula daca pe traseu vor fi controale si nu mai luau calatori in picioare.

“Patronii ne obligau sa facem un plan pe care sa-l predam la sfarsitul fiecarei zile. Daca noi nu luam  oameni in picioare, nu puteam sa dam acei bani. Eram intr-un cerc vicios. Cota zilnica varia in functie de masini. Daca era microbuz 16 + 1 suma era undeva la 300 – 400 de lei pe care trebuia sa o dam zilnic patronului. Daca lucrai pe autobuz cu 28 – 30 de locuri, suma crestea poate la 600 la 800 de lei.

Toti acesti bani, sustine Alexandru, erau bani negri, nefiscalizati, colectati cu plasa la sfarsitul fiecarei zile de catre un angajat al firmei care ulterior ii preda patronului.

“Lucrurile decurgeau in felul urmator. Te duceai la munca dimineata la patru, patru jumate cinci cand incepea munca. Pe parcursul zilei faceai suma X. din care bagai motorina 300 de lei, iti luai tu salariul undeva in jur de 100 – 150 de lei pe zi in conditiile in care le dadeai lor planul. Singurii bani fiscalizati erau cei pe care-i foloseasi sa alimentezi. Alimentai de 300 de lei, biletul era 3 lei, rupeai 100 de bilete. Din banii fiscalizati alimentam, se mai fiscaliza o suma mica, maxim 200 de lei, ca sa ramana in acte. Iar restul de bani se strangeau frumos pachetele cu elasctic, in punga. Seara ii strangea cineva si se ducea cu ei a doua zi la firma. Nu se fiscalizau, nu treau pe la stat, nu erau in acte, nu se rupeau bilete”.



Alexandru sustine ca a fost angajat cu contract, salariu minim pe economie, dar in realitate nu incasau niciodata acest bani. “Doar semnam o data pe luna intr-un tabel ca am luat salariul, state de plata dar noi nu incasam acest salariu minim”. Alexandru spune ca a acceptat aceasta situatie pentru ca nu avea de ales si pentru banii incasati la sfarsitul zilei. “Si ei erau multumiti, si noi”, explica Alexandru. Din aceasta afacere, adminte el, de pierdut aveau numai si numai calatorii si statul.

Cum puteau totusi functiona firmele de maxi taxi in aceste conditii? Nu erau opriti de politie, alte autoritati de control care verifica transportul de calatori? “Nu poate sa faca un patron atatea ilegalitati daca cineva nu-l lasa: Autoritatea Rutiere Romana, Politia Rutiera de la Biroul Cotrol Trafic, Fiscul, la un moment dat erau case de marcat pe bord dar ulterior s-au scos”, explica Alexandru, care spune ca  in opinia sa, situatia se perpetueaza si astazi.

L-am intrebat pe Alexandru daca nu s-a temut ca, in cazul unui accident cu maxi-taxiurile burdusite cu calatori tinuti in picioare, risca sa raspunda penal si civil. “Erau niste riscuri pe care ni le asumam. Era si inconstienta, si nevoie de bani si presiunea patronului. Evident ca daca eram in pozitia unui calator as fi avut alta atitudine, dar in pozita de sofer imi asumam riscul. Pe dalta parte, 90 la suta din zi mergeam foarte incet, cu 30 – 40 km la ora. Mergeam incet si nu erau riscuri de accidente. Poate mai erau tamponari din spate ca luai banii, vorbeai la telefon, nu erai atent si-l loveai pe cel din fata ta. Dar, da, ne asumam niste riscuri de a face accidente insa cum spuneam, trebuia sa aducem intr-un fel planul”.

Alexandru sustine ca patronii acestor firme de maxi taxi sunt in legatura cu politicieni, fara ajutorul carora n-ar putea castiga licitatii. Pe de alta parte, el sustine ca in campaniile electorale, firmele presteaza servicii de transport pentru partidele care organizeaza excursii cu alegatori. Fostul sofer de maxi taxi mai spune ca a auzit de discutii in interiorul firmei pe tema unor sume de bani care urmau sa fie transmise unor institutii de control. “Se dau spagi pentru ca autoritatile competente sa lase firmele, patronii, sa-si faca treaba. Se mai intampla un accident, o sesizare, o plangere, se misca putin autoritatile dar nu cum ar trebuie sa fie mereu, pentru ca acele firme sa nu mai poata profita de calatori, transportati in conditii jalnice, si nici sa faca bani nefiscalizati”, afirma Alexandru.

In opinia lui, sigura solutie ar fi ca RATB sa extinda liniile de trransport in comun pe rutele preorasenesti, in localitatile limitrofe de la marginea Bucurestiului. Pe de alta parte, sustine ca au fost situatii in care pe anumite linii s-a dat spaga tocmai pentru a fi scos RATB-ul. “Lumea facea reclamatii, venea RATB-ul, mergea o perioada. Clientii, veniturile la firmele de maxi taxi scadeau. Si atunci patronii faceau demersuri sa scoata RATB-ul, dupa care se dublau incasarile. Si asta s-a intamplat de vreo doua ori in cinci ani de zile pe o ruta pe care lucram”, povesteste Alexandru. El spune ca s-a gandit sa sesizeze ilegalitatile si la institutile statului, insa a ezitat de fiecare data din cauza ca nu a avut incredere ca va reusi sa schimbe ceva.

Un calcul simplu arata ca o firma de maxi taxi cu 50 de masini, daca toate microbuzile au doar 16 locuri, strange la sfarsitul zilei cel putin 20.000 de lei (cam 4300 de euro zilnic) bani negri. Daca masinile sunt cu mai multe locuri, suma creste. Asfel, in buzunarul acestui patron de maxi-taxi intra cel putin 150.000 (osutacincizecii de mii) de euro bani nefiscalizati in fiecare luna. Aproape 2 milioane de euro pe an!

Mecanismul descris de Alexandru a fost confirmat si de alti angajati ai unor firme de maxi taxi contactati de HotNews.ro.

Background. HotNews.ro a prezentat vineri, 26 mai, conditiile infernale de transport din maxi taxi pe ruta Pipera – Tunari, care au provocat revolta calatorilor. HotNews.ro a dezvaluit ulterior ca patronul firmei care transporta in conditii inumane navetistii pe ruta Tuneri – Pipera are mai multe legaturi cu primaria Voluntari sau cu primarul Florentin Pandele. Daniel George Leasa (41 de ani) este in prezent consilier judetean PSD la Consiliul Judetean Ilfov, dar timp de doua mandate (2008-2012 si 2012-2016) a fost consilier local la Primaria Voluntari. Potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro, Daniel George Leasa este una si aceeasi persoana cu managerul FC Voluntari, care a castigat recent cupa Romaniei la fotbal, echipa subventionata generos de primaria condusa de Florentin Pandele.

Marturiile mai multor cititori HotNews.ro arata ca majoritatea liniilor preorasenesti de maxi taxi ofera conditii inumane de transport: inghesuiala permanenta, calatori transportati in picioare, lipsa aerului conditionat, soferi agresivi si care vorbesc la telefonul mobil, nerespectarea orarului curselor.

Din cauza transportului in comun sub orice critica, multi navetisti folosesc masinile proprii, aglomerand traficul oricum intens din Bucuresti. Dar de ce e atat de inuman transportul in comun pe liniile preorasenesti, asa cum o demonstreaza reportajele HotNews.ro din ultimul an? Pe langa lipsa de respect a unor soferi de maxi taxi, starea precara a unor microbuze, mai exista si o problema de sistem: blocarea in ultimii trei ani a licitatiei pentru atribuirea traseelor preorasenesti. Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB) a explicat, la solicitarea HotNews.ro, ca serviciile de transport de persoane intre Bucuresti si localitati din judetul Ilfov se desfasoarea in baza unui program de transport intocmit de ARR (Autoritatea Rutiera Romana) in 2008 si prelungit succesiv. "Ultima prelungire a fost aprobata pana la ramanerea definitiva a deciziilor instantelor de judecata, iar dupa aceasta data, pana la data finalizarii procedurilor de atribuire a traseelor cuprinse in urmatorul program de transport, in conditiile si termenele prevazute de reglementarile legale in vigoare si in masura in care prin hotararile definitive ale instantelor de judecata nu se prevede altfel, conform OUG nr 5 din 2017, aprobata prin legea nr 114 din 2017", se arata in raspunsul Autoritatii Metropolitane.

Citeste si




Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

28855 vizualizari

  • +34 (40 voturi)    
    La Famiglia di Voluntari (Joi, 8 iunie 2017, 17:17)

    un domn [utilizator]

    aceasta Piovra a banului public si privat..qi se chiama P$D !
    • +37 (39 voturi)    
      Și funcționează în toată țara, nu doar București (Joi, 8 iunie 2017, 17:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Rădăcina răului sunt licențele de traseu. Ele acordă monopol unei firme pentru un număr de ani pe acel traseu. Fără licențele de traseu, actuala amânare a licitației n-ar fi existat deloc, fiindcă n-ar fi existat licitația.

      Cum ar fi dacă supermarketurile ar primi exclusivitate pe anumite zone? Pentru un număr de ani, fie și în urma unor licitații? Ar accepta cineva un asemenea sistem? De ce în transporturile auto din RO este acceptat?
      • +25 (25 voturi)    
        ai dreptate (Joi, 8 iunie 2017, 17:44)

        eGerula [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ar trebui sa fie sistemul deschis. Daca ai masina echipata corespunzator si soferul cu categoria potrivita sa mergi la primarie si sa primesti autorizatie. Ma rog, nu chiar asa de simplu dar sa permiti concurenta ptr a creste calitatea serviciului si ptr a normaliza pretul.
        • +10 (10 voturi)    
          Operatorul de transport este autorizat (Joi, 8 iunie 2017, 18:00)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

          și trebuie să îndeplinească exact aceleași condiții ca și în prezent.

          Numai că trebuie să-și poată configura traseul așa cum crede el, doar să notifice autoritățile cu 60 de zile în avans despre orice traseu nou introdus, modificări ale graficului de circulație etc.

          Orice alt operator de transport autorizat trebuie să poată înființa și el trasee proprii, în baza aceleiași simple notificări către autorități, cu 60 de zile în avans.

          Un supermaket nu se construiește nici el fără autorizație, dar cele existente nu au monopol pe zona lor.
          • +7 (7 voturi)    
            megaimage (Joi, 8 iunie 2017, 19:18)

            Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Eu vad numai megaimage in Bucuresti. La distanta de mers pe jos nu am alta optiune.
            Consiliul Concurentei zice ca este OK.
            La fel cu OMV/Petrom. Sunt zone unde daca vrei sa variezi nu dai decat de independenti.
            Consiliul Concurentei zice ca este OK.
            • +2 (4 voturi)    
              ai vrea lukoil ? (Joi, 8 iunie 2017, 20:09)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

              de ce ?
            • +1 (1 vot)    
              pai e ok (Vineri, 9 iunie 2017, 8:25)

              Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

              consiliul concurentei nu face evaluare in functie de unde stai tu. Criteriile sunt altele si sunt mai mult bazate pe cifre.
        • +11 (11 voturi)    
          Nu! Nu mergi nicaieri! (Joi, 8 iunie 2017, 18:07)

          Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

          Ii anunti ca ai deschis traseul cutare.. Eventual completezi un formular pe un site - sa stie si ei.

          De unde pana unde, orarul, numarul de calatori.

          Nu mergi nicaieri - exista autorizatie pentru transport public de persoane masina/sofer. Este tot ce e nevoie.

          Restul - libera concurenta.
        • +2 (2 voturi)    
          Autorizatia sa nu fie pt. un traseu anume (Vineri, 9 iunie 2017, 9:05)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

          Te duci la o autoritate de certificare cu mijloacele de transport, iti trimiti soferii la atestare pt. transport de persoane, iti treci codul CAEN in acte si faci transport unde vrea muschii tai. Piata regleaza cate autobuze/microbuze circula, si unde. Eventual cu obligatia de plata a taxelor acolo unde faci transpotul, ca sa se compenseze faptul ca infrastructura ce-o folosesti e aia locala. Da' fara ca vreo primarie sau prefectura sa trebuiasca sa-ti dea voie sa faci o anumita ruta. In felul asta n-ar mai fi asa de usor de bagat pumnul in gura concurentei legale, si piata ar asigura rapid un transport auto de persoane decent. Da' ar si taia de la radacina sursa unor bani ilegali pt. anumiti politicieni si bugetari, asa ca de unde vointa politica de a schimba sistemul, cata vreme cei care ar dori un transport legal si decent nu se implica?
    • +21 (23 voturi)    
      Nu are legatura cu partidele ....... (Joi, 8 iunie 2017, 17:45)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Firma de taxi este de fapt interfata unor politisti, securisti, etc. Proprietarul masinii baga masina la o firma si nu face nimic altceva decat sa incaseze banii. La sfarsitul zilei erau de dat 80 de lei , in orasul in care sunt eu, acum vreo 5 ani. Bani negrii, fara acte. Restul raman soferului care plateste benzina, reparatiile, asigurarile de sanatate la leafa minima pe economie. De obicei sunt 2 soferi pe masina, 12 ore fiecare. Sau o zi unul, o zi altul. Un militian cu grade mari a bagat spre exemplu 40 de masini pe care le-a cumparat in leasing. Cu banii pe care ii lua, platea rata de leasing si ii mai ramanea si un castig consistent. Soferul lucreaza 8h + cat vrea el, in timpul saptamanii, sambata, duminica, noapte. Cand are o defectiune pe care trebuie sa o repare, munceste si 16 h/zi. Binenteles, conform codului muncii, nu ar trebui sa faca asta. Frauda cat incape in taximetrie, soferul nu castiga prea mult, castiga in schimb militienii, securistii, ANAF-istii, etc care au masini bagate in firmele de taximetrie. Firme care au protectia politiei, finantelor, ARR, etc. Cu bulinele de taxi, mafie ca-n La piovra. Nu faci parte din mafie, nu poti avea masina ta in trafic, te termina militienii sau ARR-ul urgent. Acum taximetristii cam dau bonuri, daca cineva ar vrea sa vada cat lucreaza un taximetrist, ar putea sa scoata datele din casa. Dar, binenteles, nimeni nu vrea. Banuiesc ca in toata tara este la fel. O haita formata din militieni, sefi la fisc, la primarie, securisti pastoresc domeniul asta economic. Binenteles asa cum stiu ei: fara sa respecte legea si cu multe fraude, pe care insa nu vrea nimeni sa le descopere, tinand seama de cine-i in haita.
    • +2 (2 voturi)    
      Cum puteți spune așa ceva? (Vineri, 9 iunie 2017, 12:39)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Nu le vedeți aurele când apar la Antena 3? Niște îngeri, nu altceva! Și câtă grijă pentru oameni, câtă dedicație! Doar multinaționalele sunt de vină că treburile merg prost în România, că nu avem șosele, spitale, etc...
  • +25 (27 voturi)    
    Asa se finanteaza partidele (Joi, 8 iunie 2017, 17:24)

    Heruvim [utilizator]

    Din bani negri, adusi cu plasa si de la firmele de microbuze.

    Acuma e clar de ce statul are monopol pe rutele de transport, le da doar la baietii care aduc banii cu plasa la primar. Ia primarul din plasa, mai da un pic si la partid.

    Toata lumea fericita vorba lui Alexandru.

    Mai putin noi cetatenii de care isi bat joc m-tii lor de jidogii.

    Oare Pandele a luat? Nooo...el a ingeras.
    • +13 (13 voturi)    
      incorect! (Joi, 8 iunie 2017, 17:54)

      CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Noi, cetatenii, SUNTEM multumiti, pentru ca altfel NU am mai vota pe respectvele jigodii!
      • +8 (10 voturi)    
        Cetățeanul nu înțelege ”tehnicalități”, (Joi, 8 iunie 2017, 18:17)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui CristioanR

        lui i se pare o idee bună ca statul să dețină monopolul pe traseele de transport și să le acorde cui crede el.
        • +1 (1 vot)    
          PARDON! (Vineri, 9 iunie 2017, 17:51)

          CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Pina in Decembrie 1989 am tot vazut cum este cand Statul detine monopol absolut, si ne-am saturat!
          Un exemplu de concurenta benefica: prin 1998-9 am fost la Galati si am vazut ca transportul public era suplimentat cu o multime de "cascaberete", microbuze. Conditiile nu erau bune si probabil ca licentele fusesera date "cui trebuie".
          Dar pentru calatori era benefic, la gara asteptam mult sa vina autobuzul articulat de transport public, intre timp am luat un microbuz si am ajuns rapid unde aveam nevoie!
          • +1 (1 vot)    
            Probabil nu aveau licențe deloc în 1998-1999 (Sâmbătă, 10 iunie 2017, 1:15)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui CristioanR

            În perioada aceea era concurență pentru că lipsea legislația, era exact ”jungla” despre care vorbeam întrr-un comentariu de mai jos.

            Cred că prin 2002-2003 a început să fie introdusă legislația în domeniu, iar în timp a tot devenit din ce în ce mai restrictivă.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Vineri, 9 iunie 2017, 16:53)

        sec_o [utilizator] i-a raspuns lui CristioanR

        Asta o zic si eu de ani. Daca am fi nemultumiti ne-am duce sa votam. Chiar daca credem ca nu avem cu cine. Am face lucrurile corect, chiar daca toti din jur ne zic nebuni. Am returna sosetele Cisorom descentrate si cu marimi aiurea dupa spalare. Am returna camasa romaneasca din 'bumbac' ce se lipeste de fierul de calcat. Am returna produsele din emisiunea 'standard pentru vest' si am da note si comentarii proaste firmelor pe FB, etc.
        In alte cuvinte ne-am revolta. Nu o facem, deci suntem multumiti, acceptam ca nu se poate face nimic si deci ne meritam soarta. Am speranta ca odata cu decesul maharilor de acum in urmatorii 20 ani se vor indrepta lucrurile...
        • +1 (1 vot)    
          EXACT!!! (Vineri, 9 iunie 2017, 17:54)

          CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui sec_o

          "Daca am fi nemultumiti ne-am duce sa votam."

          da, sigur ca da!

          "Chiar daca credem ca nu avem cu cine."

          ai pus punctul pe i! Ideea de baza nu era ca PDSR-ul sa fie inlocuit de USR, ci ca respectivul PDSR sa nu mai fie votat masiva, sa nu mai aiba majoritate absoluta, incat sa priceapa ca trebuei sa SCHIMEB CEVA!
          Dar asa, cei care vin la Guvernare au certitudinea ca pot face orice, ca pot sa se kce in capul nostur, pt ca noi nu ne revoltam ...
        • -2 (2 voturi)    
          Dacă suntem nemulțumiți, ne ducem (Vineri, 9 iunie 2017, 19:13)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui sec_o

          din țară. De tot. Al dvs. sincer :)
  • +9 (9 voturi)    
    Nesimtire crasa (Joi, 8 iunie 2017, 18:19)

    tudorLeo [utilizator]

    Cum e posibil asa ceva, totul facut sistematic! Unde sunt toate autoritatile, cheltuiesc spaga?
  • +12 (14 voturi)    
    Ceva tot s-a realizat cu articolul asta (Joi, 8 iunie 2017, 18:23)

    Heruvim [utilizator]

    Daca Firea mai pune stalpisorii aia la Baneasa isi da foc la valiza. SI-GUR!
  • +10 (10 voturi)    
    Hai dl Coarna (Joi, 8 iunie 2017, 18:53)

    Cetateanu [utilizator]

    Mai dl Coarna specialistii matale din politie unde sunt??? Cat de multa scoala iti trebuie sa vezi ca se spaguieste? Sau opozitia matale e doar pentru ca se va imparti spaga? Hai raspunde nesimtitule!!! E plin Bucurestiul de taxiuri false numa a lui Coarna nu-i vad.
  • +8 (14 voturi)    
    Sa descoperim impreuna apa calda (Joi, 8 iunie 2017, 19:26)

    satanae [utilizator]

    Ce moment magnific este acela cind turnesoalele morale ale natiei, gardienii moralitatii publice, vizionarii ce scot tara din mlastina morala, intr-un cuvint, activistii PCR din ziua de azi, iau cite o gura din realitatea despre care vorbesc in continuu, fara sa o vada la fata. Nu o fac niciodata voluntar, dar se mai intimpla cite un accident al sortii, care-i arunca in lumea asta mizera in care inotam noi, ceilalti, orbii fara directie, pe care-i calauzesc ei pe calea cea buna.
    Asa s-a intimplat si cu dl. Tapalaga de aici. Ce drama! Cred ca trebuie sa-i multumim si lui tanti Firea, ca avu ideea aia cu banda pentru autobuze, de-i scoase pe toti din masinile personale si-i amesteca cu vulgul, in maxi-taxi. Si vai, ce oroare! Oamenii circula acolo inghesuiti ca vitele, merg cu 10 km/h, in autobuze pute, nu se rup bilete, patronii baga banii toti in buzunar, fara sa plateasca nimic statului, si scot bani multi, nu asa, din hirburile alea! Oare cum se poate asa ceva, in ce tara europeana traim? Este inadmisibil!
    Ce se mai poate ura, din partea noastra, a sclavilor care circulam cu hirburile astea zi de zi, de nu stiu citi ani, este un mare "hai sictir''! Cica, unde sint autoritatile statului, de ce nu fac nimic? Pai, ele macar fac ceva, iau si ele niste bani de la ordinarii astia, dar intrebarea adevarata este unde erati voi, care va numiti jurnalisti, de nu stiati nimic din ce cunoaste tot tirgul de cind lumea? Vorbiti de coruptie, stat mafiot, investigatii, prin care-i gasiti lui Dragnea nu stiu ce firma pe numele altuia si vacantele de prin Brazilia - un motiv numai bun sa faceti si voi o excursie pina acolo - dar habar n-aveti de lucrurile elementare, care se petrec sub nasul vostru de cind lumea. Numai statul este de vina pentru mizeria din tara asta sau si faptul ca avem o presa care, atunci cind nu e cumparata, habar n-are sa-si faca meseria, dar ii place in schimb sa pozeze in moralista de nimic a neamului?
    • +1 (11 voturi)    
      adevarul este... (Joi, 8 iunie 2017, 21:18)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      ca poporul roman este compus din mai multi hoti si escroci decit oameni cinstiti...asta e mentalitatea....nu poti sa o schimbi..si pe urma e "normal" ca hotii si escrocii sa profite de prosti..ca si astia sunt foarte multi...asa ca..toate cele bune!!!!!!!
      • +4 (8 voturi)    
        Legislația nu o redactează poporul (Joi, 8 iunie 2017, 21:59)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        Câteva persoane de bună credință sunt suficiente ca să redacteze o legislație eficientă. Mai departe, orice operator de transport va încerca să-și extindă seviciile oferite, dacă legea îi permite. Pentru că produce bani din asta, evident.
        • 0 (4 voturi)    
          si nici nu o aplica (Vineri, 9 iunie 2017, 8:59)

          andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Legislatia trebuie si aplicata, nu numai redactata. Daca s-ar aplica nici 10% din masini n-ar avea voie pe traseu.
          • -1 (1 vot)    
            Apar imediat cursele ilegale. (Vineri, 9 iunie 2017, 19:25)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

            Există o cerere reală pentru transport de pasageri, iar dacă 90% din mașini ar fi eliminate, așa cum visezi tu, ar apărea imediat pe șosele mașini fără nicio certificare, pentru că oamenii au în mod real nevoie să meargă la lucru.

            Dacă nu știi cum a început transportul privat de pasageri după 1990, poate ar fi cazul să te informezi. Legislația actuală a fost introdusă după ce pe șosele era deja junglă, fiindcă fostele ITA nu mai asigurau nici 25% din capacitatea necesară de transport și orice șofer mai hotârât își cumpărase un microbuz mai mic sau mai mare și lua pasageri de pe drum unde și când avea el chef.

            Probabil trăiești într-o seră urbană, dacă ai impresia că transportul de pasageri poate fi ținut sub control doar cu severitatea reglementărilor. Există o cerere reală și ea trebuie satisfăcută pentrui că ies bani din asta, așa se explică debandada actuală

            Până și pe vremea lui Ceaușescu, deși totul era de stat, oamenii circulau pe scări și pe tampoane pentru că trebuiau să ajungă la lucru . Iar șoferii își cumpărau singuri piese ca să țină autobuzul în funcțiune, după care se despăgubeau oprindu-și cât credeau ei din încasări. Țara întreagă e un pic mai vastă decât Bucureștiul.
    • 0 (2 voturi)    
      shhh (Vineri, 9 iunie 2017, 17:05)

      sec_o [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      Lasa-i dom'le in pace, ca nu toti traim in mahalaua de mic Paris. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Scrie matale articolele din realitatea de azi, nu astepta sa le scrie altii 10 ani mai tarziu.
      Uite eu nu stiam de sistemul asta si ma uimeste inventivitatea compatriotilor mei. Daca oamenii astia inteligenti ar fi avut educatia care trebuia, economia Romaniei o intrecea pe cea a nemtilor. Le dadeam fum...

      Gluma deoparte, ma bucur tare ca sunt jurnalisti care ies de sub influenta mai-marilor si le pun bete in roate. Hai si matale la redactie ca imi place stilul tragic-comic cu care scrii.
  • +8 (10 voturi)    
    dup-aia daca nu ne primesc in Schengen (Joi, 8 iunie 2017, 21:32)

    stefan2008 [utilizator]

    ...zicem ca nu-i adevarat ca suntem corupti. Iar asta se intampla in Bucuresti, nu la capatul lumii in Botosani!
  • +7 (7 voturi)    
    prima intrebare - cum trec ITP-ul la 6 luni? (Joi, 8 iunie 2017, 22:05)

    N.S. [utilizator]

    sau daca nu il trec, de ce politia rutiera nu le ridica talonul si placutele?
    • +5 (5 voturi)    
      Cu șpagă trec ITP-ul, așa se face. (Joi, 8 iunie 2017, 23:10)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

      Exemplu strict autentic de la ITP:
      ”- și parbrizul ăsta când a plesnit?”
      ”- mâine, dom' șef”
      ”- e-n regulă, ești băiat deștept, îți dau ITP-ul”
  • +5 (9 voturi)    
    Cele (Vineri, 9 iunie 2017, 0:55)

    A310 [utilizator]

    relatate de acest sofer , este perfect adevarat , dar acest fenomen este prezent in toata tara , inclusiv pe rutele interorasenesti . Este un rezultat natural al capitalismului "ORIGINAL" din Romania . Cred ca multi dintre dvs. nu ati uitat campania dusa pentru ca statul sa se retraga din multe sectoare ale economiei , doar s-a afirmat cu tarie ca statul este un prost administrator , asa ca nu inteleg ce nu va convine , asta s-a vrut , asta aveti . Stitgi cum se spune -Cine seamana vant , culege furtuna .
    • +5 (5 voturi)    
      Nu cred că ați înțeles situația (Vineri, 9 iunie 2017, 12:45)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui A310

      E mai complicată. În primul rând, statul nu s-a retras, a transferat monopolul unor particulari cu relații. Pot să vă spun că una din rutele din jud. Constanța a rămas de stat cu niște autobuze execrabile pentru că directorii respectivei firme dădeau șpagă instituției care dădea autorizațiile, tocmai ca să nu dea particularilor. Deci statul ca administrator nu există, există doar funcționari care administrează, la noi administrând șpaga. Așa că lăsați-ne cu statul bun administrator, că s-a văzut și la minele de cărbune, și la termocentrale, și la Combinatul siderurgic Galați - un milion de dolari pe zi firmelor căpușă cu spate PDSR!!!
      • 0 (2 voturi)    
        Departe de mine , gandul (Vineri, 9 iunie 2017, 15:57)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        ca statul ar fi un bun administrator in Romania , dar va rog sa ma credeti ca nu stiu cum se face dar in alte tari acest lucru este posibil . Din propria mea experienta de pe vremea cand eram in tara , smenozeala si hotomania nu are absolut nici o culoare politica , cunosc din nefericire ce s-a petrecut in Ministerul Transporturilor si sub basascu , mitrea , berceanu etc. TICALOSIA nu are margini .
        • +1 (1 vot)    
          Evident (Vineri, 9 iunie 2017, 19:26)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui A310

          Din păcate, tagma funcționarilor publici înhăitați cu politicienii duc împreună țara de râpă. Dar modelul fundamental a fost creat de PCR și transferat FSN, FDSN, PDSR, rafinat de PDL și dus pe culmile cele mai înalte de PSD...
          • -1 (1 vot)    
            Daca era (Vineri, 9 iunie 2017, 20:06)

            A310 [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

            numai PSD-ul , poate se putea face ceva , dar de asemenea sa nu uitam ce a facut Conventia din '96 pana in 2000 , absolut toti sunt pe JAPCA . Nu cred ca aproximativ 4 milioane de romani si-au luat lume in cap si au plecat , unii sunt la furat , la prostitutie si cersit , dar foarte multi muncesc , ca sa traiasca un pic mai bine , atata timp cat in tara s-a distrus totul .
  • 0 (2 voturi)    
    ati inebunit cu calculele astea (Vineri, 9 iunie 2017, 8:20)

    Bulakov [utilizator]

    Ne-a luat Dzeu mintile cu banii astia.Nu mai avem notiunea exacta a sumelor,de vina fiind in primul rand presa ,televviziunile mai ales. 150000 euro/luna??voi nu sunteti sanatosi la cap.In primul rand ca la 50 de masini probabil are 100 de angajati,soferi,la care le plateste impozitele si taxele pe salarii,chiar daca nu primesc si banii. Adica vreo 150 de euro ,la salariile minime de azi. Dintr-o data mai scadem 15000.Si tot e extrem de mult...reparatiile,or costa si ele...mai stiu eu ce...nu se pot face 150000euro profit din 50 de masini nici in occident. Da' in tara unde se zice ( eu nici asta nu cred) ca politicienii umbla u sacosile cu 10milioane de euro cash(repet,eu nu cred) ,nu poti vobi de sume normale,gen 3-4000 de euro,ca nu mai intereseaza pe nimeni subiectul.Trebuie,neaparat,macar cateva milioane de euro ca sa prinda subiectul...nashpa ...
  • +4 (4 voturi)    
    Alte detalii (Vineri, 9 iunie 2017, 9:17)

    Cicarlan [utilizator]

    Pentru o mai buna înțelegere a faptului cât este de mare corupția pe acea ruta, vin cu detalii suplimentare:
    -respectiva firma M-Trans, deține un grafic de circulație în care este stipulat ca are decât 2 stații, la capete de linie, fiind ruta interjudețean, surpriza, oprește în fiecare stație.
    !!! BOMBA!!!
    Un cetățean naiv, nu mai suporta japca pe fata și face o sesizare la politie cu privire la evaziunea fiscala făcută de respectiva firma, se întocmește un dosar penal, la care normal se da clasare ptr ca "în actele firmei totul este în regula", cetățeanul face plângere la procurorul ierarhic care ii răspunde ca "într-adevăr lucrurile sunt complicate, dar dvs nu sunteți parte vatamata", și respinge sesizarea punând pe cetățeanul "naiv" la plata a 50lei cheltuieli de judecata.
    Omul se hotărăște sa facă la Parchetul General o plângere in privința procurorului, semnalând poți îl fapte de corupție la acel parchet, SURPRIZA, acea din urma reclamație este trimisa la..... JUDECĂTORIE, ca acțiune împotriva rezoluției de clasare, DE REȚINUT, acțiunea în instanta este deschisa de habar am cine, se judeca în lipsa, parte Intervenita în sprijinul procurorului este FIRMA DE MAXI TAXI, se respinge acțiunea și se da cheltuieli de judecata 100lei ptr statul Roman și 2000lei ptr firma de Maxi-taxi, ci e trebuie sa plătească, cetățeanul NAIV.
    Și uite asa, un demers considerat legitim, ajunge general prin a subvenționate firma de Maxi-TAXI


    MOTTO: Cine reclama PLATESTE
  • +4 (4 voturi)    
    Mafia (Vineri, 9 iunie 2017, 9:23)

    BibiAfricanul [utilizator]

    combinata Voluntari - Bucuresti in mana famigliei Pandele - Firea.
    Ipocrita asta vrea sa ne oblige sa nu mai folosim autoturismele personale ca sa ne inghesuim in jegurile de microbuze/autobuze care circula prin Voluntari/Bucuresti.
    Din acest motiv nu se prelungesc liniile RATB sau nu se introduc autobuze normale. Acolo nu se mai pot face manarii cu bilete.
    De unde bani sa sustinem FC Voluntari?
    Am facut sesizare la PMB referitor la acest lucru si, evident, nu am primit niciun raspuns.
    Apropo, daca va uitati pe site-ul pmb.ro, o sa vedeti ca prioritatile primarului general sunt - astazi - podul Basarab si programul de dezvoltare 2008 - 2012!?
    Mare mizerie, dar ne meritam soarta - in loc sa mergem la vot ne-am lamentat si acum avem o nulitate care ne face viata.....
    Poate om invata ceva din asta.
  • -2 (2 voturi)    
    Nu (Vineri, 9 iunie 2017, 16:02)

    A310 [utilizator]

    mai politizati , ca de-a lungul anilor functia de primar in Bucuresti a fost ocupata de reprezentanti de la toate partidele , iar JAFUL si HOTIA s-a perpetuat .
  • 0 (0 voturi)    
    ...similar... (Duminică, 11 iunie 2017, 10:24)

    Sorin Constantin [anonim]

    Și la multe din firmele de taxi din București și Ilfov e la fel ca la maxi-taxi.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version