Campanie HotNews.ro

Zeci de mii de navetisti care vin zilnic in Bucuresti, pusi in pericol de microbuzele care circula ca in lumea a treia. O licitatie pentru atribuirea traseelor e blocata de trei ani

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 30 mai 2017, 11:46 Actualitate | Administratie Locala

Inghesuiala mare intr-un microbuz de maxi-taxi
Foto: Hotnews
Zeci de mii de navetisti vin zilnic la munca in Bucuresti din Ilfov si judetele limitrofe. Din cauza transportului in comun sub orice critica, multi navetisti folosesc masinile proprii, aglomerand traficul oricum intens din Bucuresti. Dar de ce e atat de inuman transportul in comun pe liniile preorasenesti, asa cum o demonstreaza reportajele HotNews.ro din ultimul an? Pe langa lipsa de respect a unor soferi de maxi taxi, starea precara a unor microbuze, mai exista si o problema de sistem: blocarea in ultimii trei ani a licitatiei pentru atribuirea traseelor preorasenesti.

  • Marturiile cititorilor HotNews.ro arata ca majoritatea liniilor de maxi taxi ofera conditii inumane de transport: inghesuiala permanenta, calatori transportati in picioare, lipsa aerului conditionat, soferi agresivi si care vorbesc la telefonul mobil, nerespectarea orarului curselor.

Problema transportului navetistilor exista dintotdeauna. Ea s-a cronicizat insa din 2014, cand licitatia organizata de Ministerul Transporturilor (prin Autoritatea Metropolitana Bucuresti) pentru atribuirea traseelor a fost blocata in instanta chiar de un participant la licitatie. E vorba despre firma SC NICAROM TRANS EXPRESS SRL, detinuta de Sorin Nica si Mitica Leaua, care a dat in 2014 in judecata Ministerul Transporturilor si AUTORITATEA METROPOLITANA DE TRANSPORT BUCURESTI, cerand anularea procedurii de atribuire traseelor pentru perioada 2014-2016.

Trei ani mai tarziu, procesul e inca pe rol, fara o decizie finala. Ceea ce inseamna ca toate licentele valabile la acel moment s-au prelungit automat pana acum, iar patronii firmelor care fac transport au scapat de orice obligatie de a face investitii in masini.

Rezultatul e catastrofal pentru pasageri: masinile se deterioreaza accentuat, transformand calatoriile intr-un calvar, masini noi nu mai apar. Desi firmele respective se plang, situatia e, paradoxal, una din care ele castiga dublu: nu mai fac investitii (deci le raman mai multi bani) si continua sa-si desfasoara activitatea nestingherite de vreo concurenta.

Potrivit legislatiei in vigoare, institutia care scoate la licitatie traseele este Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor. Institutia a lansat o licitatie pentru atribuirea traseelor pe 6 ani, in 2014, insa din cauza litigiului mentionat mai sus, aceasta nu s-a tinut. Pentru a nu ramane fara transport in aceasta regiune, s-au prelungit contractele incheiate in 2008 prin Legea nr. 107/2016 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/2015 pentru prelungirea valabilitatii licentelor de traseu si a programului de transport in baza carora se efectueaza serviciile regulate de transport de persoane intre municipiul Bucuresti si localitatile judetului Ilfov.

Controverse privind atribuirea traseelor pentru maxi-taxi

Firma SC NICAROM TRANS EXPRESS SRL a dat in 2014 in judecata Ministerul Transporturilor si AUTORITATEA METROPOLITANA DE TRANSPORT BUCURESTI cerand anularea procedurii de atribuire traseelor pentru perioada 2014-2016.

Curtea de apel a dat pe fond castig de cauza reclamantului.

"Instanta anuleaza Ordinul nr. 1430/20.11.2013 emis de Ministerul Transporturilor. Anuleaza Calendarul sesiunilor de atribuire a licentelor pentru traseele/grupele de trasee cuprinse in programul de transport public de persoane cu autobuzele, prin servicii regulate, intre unitatile administrativ-teritoriale in zona metropolitana Bucuresti pentru perioada 2014-2020, Conditiile si modalitatea de depunere a dosarelor si solicitarilor de catre operatorii de transport rutier, Metodologia de punctare a operatorilor de transport rutier, Acord privind aplicarea Regulamentului pentru efectuarea serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele prin servicii regulate, intre unitatile administrativ-teritoriale in zona metropolitana Bucuresti, Criterii de evaluare a operatorilor de transport rutier, Regulament pentru efectuarea serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele, prin servicii regulate, intre unitatile administrativ teritoriale din zona metropolitana Bucuresti. Cu recurs in 15 zile de la comunicare. Pronuntata in sedinta publica azi 16.12.2014", se arata in sentinta CA.

Recursul s-a judecat la Inalta Curte, sentinta finala fiind data pe 15.02.2017.

"Admitere recurs - Admitere recurs - cu casare - Dispune rejudecarea. D E C I Z I A nr. 496 Respinge exceptiile lipsei dovezii calitatii de reprezentant a semnatarilor cererilor de recurs, invocate de intimata- reclamata. Admite recursurile declarate de paratii Ministerul Transporturilor si Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti impotriva Sentintei civile nr.3456 din 16 decembrie 2014 a Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal. Caseaza, in parte, sentinta recurata. Respinge actiunea formulata de reclamanta S.C. Nicarom Trans Express S.R.L. , ca neintemeiata. Mentine in rest sentinta. Definitiva", este decizia Inaltei Curti.

Mihai Alecu, seful Serviciului Monitorizare si Control din Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier - (ISCTR), a declarat pentru HotNews.ro ca Ministerul Transporturilor a castigat procesul si se vor relua procedurile de atribuire.

Si Consiliul Judetean Ilfov contesta atribuirea traseeelor de Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti si a sesizat nereguli la licitatia demarata in 2014.

"In anul 2002, prin modificarea actelor normative privitoare la transportul public de persoane, respectiv Legea 284/2002, s-a permis preluarea de catre transporatori privati, prin "atribuire de trasee", de catre structuri ale Ministerului Transporturilor, a transportului public din Judetul Ilfov. Astfel, in anul 2005 a avut loc prima sesiune de atribuire a traseelor de transport public intre Judetul Ilfov si Municipiul Bucuresti, catre operatori privati, avand o valabilitate 3 ani. Totodata, aceste trasee fiind considerate interjudetene si nu locale, R.A.T.B., operator local, nu a mai putut opera pe nicio ruta. In acest sens, pentru a permite R.A.T.B.-ului sa opereze pe aceste rute a fost emisa O.U.G. 110/2008 de modificare O.U.G, 109/2005 privind transporturile rutiere, potrivit careia transportul dintre Municipiul Bucuresti si localitatile Judetului Ilfov este considerat transport local si nu transport rutier interjudetean. Aceasta modificare nu a produs efectul scontat deoarece, tot in anul 2008, structuri din subordinea Ministerului Transporturilor au organizat o noua sesiune de atribuire a traseelor dintre Judetul Ilfov si Municipiul Bucuresti catre operatori privati, avand o valabilitate 6 ani. Cu toate ca prevederile Legii de transport public local nr. 92/2007 stabilesc in sarcina Consiliului General al Municipiului Bucuresti si al Consiliului Judetean Ilfov atributiile in ceea ce priveste transportul public local de persoane, prin O.G. nr 21/2011 aprobata prin Legea nr. 8/20012, a fost infiintata Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (A.M.T.B.), institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Transporturilor, structura care a preluat totalitatea atributiilor autoritatilor locale in ceea ce priveste transportul public local de persoane. Aceasta structura nou creata avea ca principal obiectiv realizarea unui program de transport integrat in Regiunea Bucuresti - Ilfov, pe baza unor studii de specialitate, obiectiv neindeplinit pana in prezent. Prin acte normative succesive a fost prelungita valabilitatea licentelor de transport precum si a programelor de transport public judetean, valabilitatea acestora fiind in prezent pana la data de 31 decembrie 2016", se arata intr-un raspuns trimis de Consiliul Judetean Ilfov la solicitarea HotNews.ro , in 2016.

Mai mult, potrivit informatiilor furnizate de CJ Ilfov, in anul 2014, AMTB, fara sa ia in considerare punctele de vedere ale autoritatilor locale zona, a demarat o noua procedura de atribuire de trasee pentru perioada 2014-2020, cu incalcarea Regulamentului European 1370/2007 privind transportul public de calatori.

"Acesta prevede faptul ca atribuirea traseelor catre operatori privati se face exclusiv prin licitatie si trebuie incheiate contracte de servicii publice intre operatori si autoritati competente, respectiv autoritatile locale. Precizam, in acest context, faptul ca Ministerul Transporturilor a contractat Banca Mondiala, in anul 2012, pentru acordarea de asistenta tehnica pentru consolidarea capacitatii de planificare strategica in sectorul transporturilor, avand ca obiectiv inclusiv coordonarea si planificarea transportului public in zona metropolitana Bucuresti - Ilfov. Ca urmare a acestui contract, Banca Mondiala a livrat rapoarte care recomanda ministerului transferul atributiilor A.M.T.B. catre autoritatile locale pentru respectarea principiului subsidiaritatii si conformarea la Regulamentului European 1370/2007 privind transportul public de calatori", se arata in raspunsul trimis de Consiliul Judetean Ilfov.

Marian Petrache, presedintele CJ Ilfov, nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere.


Cine da licente pentru liniile de maxi-taxi din zonan metropolitana, cine liciteaza traseele, cine verifica?

Potrivit legislatiei in vigoare, institutia care scoate la licitatie traseele este Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor. Institutia a lansat o licitatie pentru atribuirea traseelor pe 6 ani, in 2014, insa din cauza litigiului mentionat mai sus, aceasta nu s-a tinut. Pentru a nu ramane fara transport in aceasta regiune, s-au prelungit contractele incheiate in 2008 prin Legea nr. 107/2016 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/2015 pentru prelungirea valabilitatii licentelor de traseu si a programului de transport in baza carora se efectueaza serviciile regulate de transport de persoane intre municipiul Bucuresti si localitatile judetului Ilfov.

Conform prevederilor art.2 din O.U.G. nr.63/2015 aprobata prin Legea nr.107/2016, "la solicitarea operatorilor de transport care detin licente de traseu valabile la data intrarii in vigoare a prezentei  ordonante  de  urgenta  pe  traseele  cuprinse  in  programul  de  transport  de  persoane  prin servicii  regulate  intre  municipiul  Bucuresti  si  localitatile  judetului  Ilfov,  Autoritatea  Rutiera Romana -A.R.R. elibereaza licente de traseu insotite de graficele de circulatie, pentru autobuzele detinute  si  nominalizate  de  catre  acestia cu  plata  tarifului  aferent,  potrivit  legii, pana  la ramanerea definitiva a hotararilor instantelor de judecata."
Licentele de transport sunt date de Autoritatea Rutiera Romana, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor.

"ARR -ul a dat licente pentru transportatori, pentru transportul de persoane pentru zona metropolitana. Din cauza unor contestatii in instanta nu s-a putut tine atribuirea traseelor, in urma cu trei ani, astfel incat au fost prelungite licentele, nu s-au dat altele.  Ultima data, ARR a eliberat licente acum 8 ani. Noi nu am mai dat. Au fost prelungite. Le-am prelungit in baza unor norme care impunea acest lucru. Atributul controlului il are cealalta institutie - Inspectoratul de Control in traficul Rutier (ISCTR-ul).Trebuie sa va indreptati catre ISCTR, ei controleaza conditiile de deplasare cat si cele care au stat la baza licentierii", a declarat pentru HotNews.ro - Cristian Anton, director Directia Juridica, Petitii si Relatii Internationale, ARR.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier - ISCTR este organismul tehnic permanent specializat in subordinea Ministerului Transporturilor, asigurand la nivel national inspectia si controlul respectarii reglementarilor nationale si internationale in domeniul transporturilor rutiere, privind, in principal:

- conditiile de efectuare a activitatilor de transport rutier, a activitatilor conexe transportului rutier si a activitatii de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere;
- siguranta transporturilor rutiere si protectia mediului;
- starea tehnica a vehiculelor rutiere;
- masele si/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice si masele totale maxime autorizate;
- tariful de utilizare si tariful de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania.

Ce spune institutia de control

Mihai Alecu, seful Serviciului Monitorizare si Control din Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier - (ISCTR), a declarat pentru HotNews.ro ca exista o avalansa de reclamatii din partea navetistilor:

"Avem o multime de reclamatii pe zona metropolitana. Noi controale facem zilnic. Cele mai dese sanctiuni sunt pentru transportul calatorilor in picioare si faptul ca nu dau bilet. Reclamatiile le tratam separat fata de programatorul zilnic de control, pentru a verifica ceea ce se intampla acolo. Problema este ca traseul este atribuit din 2008, cu masinile actuale care sunt pe traseu, cu frecventa, cu capacitatea de transport. Licitatia trebuia refacuta dupa 5 ani prin Programul National de Transport, dar confederatiile patronale au contestat aceasta licitatie, nu le-a convenit modalitatea de atribuire cu trasee, segmente de traseu, si anul acesta s-a castigat procesul de catre Ministerul Transporturilor si urmeaza refacerea licitatiei de catre Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti", a explicat Mihai Alecu pentru HotNews.ro.

Mihai Alecu spune ca operatorii trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
- trebuie sa aiba licente pentru transport;
- sa aiba clasificari de la RAR ca masinile sunt apte sa transporte calatori;
- ITP valabil;
- conducatorul auto trebuie sa aiba atestatul valabil;
- trebuie sa aiba sigurari de persoane si bagaje pe langa RCA;
- trebuie sa aiba licenta de transport cu graficul de circulatie pe care trebuie sa-l respecte, cu plecari la anumite ore din punctele specificate;
- sunt masini de tip urban care sunt omologate de RAR pentru transportul pasagerilor in picioare. La microbuzele de 17 locuri nu se permite transportul calatorilor in picioare;
- sa dea bilet;

Primaria Capitalei are si ea o asociatie de transport

In 2015, cand primar general era Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat infiintarea Asociatiei de Transport Metropolitan Bucuresti. Din aceasta asociatie fac parte Primaria Capitalei, reprezentanti ai Consiliului Judetean Ilfov si ai primariilor interesate de pe raza judetului Ilfov. Scopul asociatiei este acela de a imbunatati infrastructura de transport in aceasta regiune. Nu e clar pana la acest moment daca aceasta asociatie a facut ceva pentru traficul din Bucuresti si Ilfov.

Potrivit hotararii CGMB, Asociatia de Transport Metropolitan Bucuresti are urmatoarele obiective: sa reabiliteze si modernizeze infrastructura de transport, sa dezvolte serviciul de transport local de persoane in interiorul localitatilor si intre localitatile membre ale asociatiei pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre, precum si sa realizeze in comun proiecte de investitii publice de interes zonal sau regional, sa elaboreze si aprobe Strategia de Dezvoltare a Serviciului Public de Transport Local din cadrul asociatiei, sa reduca impactul negativ social si de mediu in ceea ce priveste proiectele de infrastructura de transport.

Citeste si:
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

11253 vizualizari

  • +19 (21 voturi)    
    De ce trebuie licenta? (Marţi, 30 mai 2017, 12:09)

    Heruvim [utilizator]

    Imi explica si mie cineva de ce statul trebuie sa detina monopol pe transportul public? De ce iti trebuie licenta sa operezi un traseu??? De ce nu lasa libera concurenta???

    De AIA sunt jalnice mijloacele de transport - pentru ca statul are MONOPOL = nu exista concurenta = nu exista interes pentru oferirea unor servicii mai bune.

    E suficient licenta de transport persoane!!! ATAT!!! Apoi fiecare isi face traseul cum vrea.
    • +19 (21 voturi)    
      Pentru că România e în feudalism, de asta. (Marţi, 30 mai 2017, 12:59)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Dacă n-ar trebui licență pentru traseu (ca în UK) ar putea opera oricine activități de transport, nu ar mai fi nevoie de relații în lumea politică.
      • -16 (16 voturi)    
        Si ai avea 100 de accidente pe an.... (Marţi, 30 mai 2017, 15:51)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Si ai avea 100 de accidente pe an....acolo unde inainte aveai doar doua.
        • +12 (14 voturi)    
          dezvolta... (Marţi, 30 mai 2017, 16:14)

          -dan [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          daca poti.. daca te lasa stapanii...
          • -6 (8 voturi)    
            Uite ca dezvolt, ca te vad mai incetinel (Marţi, 30 mai 2017, 16:47)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui -dan

            Uite ca dezvolt, ca te vad mai incetinel.
            Si la Bucuresti si la Londra si la New York exista licente de transport de diferite categorii. (Licenta de taximetrist la Londra a ajuns celebra prin rigurozitatea ei)
            Licentele sunt/ar trebui sa fie facute doar cu considerarea factorilor de siguranta publica si calitate a serviciului, nu date pe hectar sau pe numar de vite furajate, ca la CAP.
            Situatia opusa, lipsa licentelor - lipsa controlului genereaza riscuri pe drumurile publice inacceptabile pentru o societate civilizata.

            Trebuie desene? Cer voie stapanilor si iti fac si desene, ca, la neuronasul stingher, explicatiile sumare nu sunt deajuns.
            • +3 (5 voturi)    
              Faci confuzie între atestat și licența de traseu (Marţi, 30 mai 2017, 18:26)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Atestatul e al șoferului, licența de traseu e cea care creează problemele din România.

              Licența de taximetrist din Londra e riguroasă pentru că include și cunoașterea obiectivelor din oraș. Nu-ți imagina că taximetriștii din Londra sunt șoferi mai adevărați decât șoferii de autocar.
            • +1 (1 vot)    
              Esti prea prost (Miercuri, 31 mai 2017, 15:22)

              Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Toata lumea a inteles ca e vorba de licenta de traseu = monopol de stat asupra transportului public = transport public de foarte slaba calitate, aglomeratie, masini + spagi la greu

              A trebuit sa mai si deschizi gura sa te faci de ras
        • +7 (11 voturi)    
          Buna idee - sa se interzica masinile (Marţi, 30 mai 2017, 16:16)

          mariusc80 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Un punc interesant de vedere <sarcastic> ... fara masini nu ar mai exista deloc accidente ... cati oameni ar fi salvati ...
        • +5 (7 voturi)    
          A propus cineva șoferi fără permis?! (Marţi, 30 mai 2017, 17:07)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Șoferul trebuie să îndeplinească exact același condiții, să aibă permis și ”atestat” (driver qualification card). De unde ai ajuns tu la concluzia că vor fi de 50 de ori mai multe accidente?!

          Operatorul de transport tot trebuie să respecte un traseu și un grafic de ciculație, diferența e că își configurează singur acel traseu, pe unde crede el că există cerere.

          Traseul configurat îl aduce la cunoștința autorităților și îl respectă, diferența e că nu i se mai asigură monopol. Un alt operator care crede că există cerere poate include și el o anumită porțiune sau chiar tot traseul respectiv într-o configurare proprie pe care o notifică de asemenea către autorități (ARR, de-obicei).

          De unde îți ies ție accidentele?
          • +1 (3 voturi)    
            i-ai pus (Marţi, 30 mai 2017, 19:08)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            prea multe intrebari care necesita logica si asta-i blocheaza uitatura aia noua, din spatele paravanului rosu decorat cu trei trandafiri.
          • +2 (2 voturi)    
            Licenta nu e numai "traseu" (Marţi, 30 mai 2017, 20:52)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Licenta nu e numai "traseu". Sau ar trebui sa nu fie numai asta. Implica starea materialului, mosul de operare, etc, etc.

            In plus, care-i problema? Ce impiedica societatea sa accepte sa dea cate licente sunt cerute daca conditiile a, b, c, ...x,y,z sunt indeplinite? Asta-i libera concurenta, in paralele cu respectarea sanatatii si securitatii publice. Lipsa totala a licentei creeaza haos si pericol public.
            • 0 (0 voturi)    
              Libera concurență, exact asta lipsește (Miercuri, 31 mai 2017, 10:03)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Pentru România, găsești toate detaliile în Ordonanța 27/ 2011. Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească firma, șoferul și mașina nu trebuie schimbate, sunt suficient de stricte.

              Licența de traseu e problema. În 6 ani se întâmplă multe, apar obiective economice noi sau chiar întregi cartiere noi, dar nicio altă firmă nu poate opera acel traseu până la noua atribuire de trasee.
        • +4 (6 voturi)    
          in state spre deosebire de mujicia (Marţi, 30 mai 2017, 17:45)

          yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          cam totul e privat si nimeni nu moare.
          • 0 (2 voturi)    
            Te trezisi vorbind, asa-i? (Marţi, 30 mai 2017, 20:57)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

            Te trezisi vorbind, asa-i?

            Discutia nu era despre public-privat ci despre licenta-lipsa licentei.

            In rest, stii despre "state" (hehehe, fudulia) cat motanul meu. anul trecut au fost peste 42 000 de victime pe drumurile publice:

            "The latest batch of bad news arrived Wednesday in traffic fatality estimates released by the National Safety Council, a nonprofit organization that works closely with federal auto-safety regulators. According to its estimates, 40,200 people died in accidents involving motor vehicles in 2016, a 6 percent rise from the year before."
    • +5 (5 voturi)    
      va blocati in detalii (Marţi, 30 mai 2017, 17:46)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Nu sunt licentele de vina fiindca pasagerii sunt inghesuiti ca oile in container. Ii pot inghesui la fel de bine si privatii si statul.
      Vina apartine exclusiv organelor a caror responsabilitate este sa controleze si sa sanctioneze abaterile.
      Pasager in picioare = abatere/amenda
      X abateri = suspendarea activitatii
      • +3 (3 voturi)    
        Licențele de traseu asigură monopolul (Marţi, 30 mai 2017, 19:09)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        De asta nu pot apărea alte firme pe acel traseu.

        Nu contează dacă operatorul e de stat sau privat, evident. Dar dacă 6 ani are exclusivitate pe acel traseu, normal că o să înghesuie pasagerii și n-o să cumpere mașini mai mari, că n-are de ce.
      • +1 (1 vot)    
        Mai comunist de atat nu se poate (Miercuri, 31 mai 2017, 15:30)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        "Vina apartine organului de control" QED - astia-s oamenii care tin Romania subdezvoltata. Incapabili sa gandeasca sisteme suple si functionale.

        Noooo...organu tre sa controleze tot!
  • +23 (23 voturi)    
    In Corbeanca e la fel !! (Marţi, 30 mai 2017, 12:29)

    unuloarrecare [utilizator]

    Aici e vorba de bani grei. Acum 6 ani au scos RATB-ul si au bagat microbuze care vin doar cand se umplu la refuz.

    Unii fac bani frumosi din nevoia altora.

    Oricum la noi e ca la tampiti. Nu sunt autobuze, dar faci banda unica pentru ele. Vrei ca lumea sa vina cu autobuzul dar tu le scoti pentru ca trebuie sa iti imbogatesti vreun "meserias" care cotizeaza si el la randul lui mai departe.

    Tara de idiotic, va zic. Ca la noi la nimeni.
    • -3 (7 voturi)    
      de ce votezi psd ? (Marţi, 30 mai 2017, 14:39)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui unuloarrecare

      de ce votezi psd ?
      • +6 (8 voturi)    
        de unde stii cu cine a votat omul? (Marţi, 30 mai 2017, 16:08)

        Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        si de ce politizezi orice discutie? Inainte de PSD era altfel ?
      • +6 (8 voturi)    
        Ce te face pe tine sa crezi ca eu (Marţi, 30 mai 2017, 16:10)

        unuloarrecare [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        votez PSD ?
        Daca tu ai votat cu PSD nu inseamna ca toata lumea e cu PSD in tara asta.
      • +6 (8 voturi)    
        Corbeanca (Marţi, 30 mai 2017, 16:39)

        abisala [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Primarul e acum la PMP, si inainte a fost la UNPR, si parca si la PSD. La consiliul judetean a fost si PDL-ul si USL-ul (dl Petrache e la PNL). Si acum spune-mi daca problema tine de pe cine ai votat, sau e o problema sistemica, in care sunt toti mana in mana si de fapt nu conteaza pe cine votezi, conteaza cine se imbogateste. Guvernul nu are nici un interes sa faca ordine, cu toate ca ministerul transporturilor ar trebui sa rezolve aceasta problema. Primarita capitalei face benzi unice, in loc sa vada cauzele traficului infernal. Calatorii nu au efectiv alta alternativa decat masina personala.
  • +14 (14 voturi)    
    2 smecheri versus mii de Bucuresteni (Marţi, 30 mai 2017, 12:46)

    vlad.pe [utilizator]

    Sa înțeleg ca timp de 3 ani, mii de bucuresteni sunt pusi in pericol pentru ca asa a hotarat SC NICAROM TRANS EXPRESS SRL.
    De ce nu ii da nimeni in judecata pe Sorin Nica si Mitica Leaua ?
    • +15 (15 voturi)    
      Pentru că de fapt ei respectă legea :) (Marţi, 30 mai 2017, 13:01)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Problema în România e legislația. Concepută intenționat pentru a nu permite concurența.
    • +2 (2 voturi)    
      nu ar (Marţi, 30 mai 2017, 19:19)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      fi nevoie de dat in judecata pentru ca avem o lege.
      din pacate insa, e cam ca la tv cu CNA-ul. exista legislatie, exista organul, dar care aplica legea dupa ureche si bunul plac/interes ca d-aia scapa la nesfarsit unele hantene, spre exemplu..
      la fel si cu transportul asta. exista lege, exista organul dar care alica legea cand si cum vrea, dupa ureche si interese.
      daca l-ar amenda de fiecare data cand ar "gresi", operatorul de transport fie s-ar cuminti, fie ar "sucomba" si ar lasa locul altuia care respecta legea. dar cine trebuie sa aplice legea? potilistul local. adicatelea cel din Voluntari. adica din fieful lui pandelica ot fierea. adica din subordinea omului care se suia cu picerele pe catedra. d-aia nu se aplica legea. pt. ca e dupa interesul de partid al maretului sot al maretei primarese de capitala, etc., etc., etc.... un cerc viciat si vicios.
  • +14 (14 voturi)    
    Cornetu, Bragadiru (Marţi, 30 mai 2017, 12:57)

    DanNational [anonim]

    Cornetu si Bragadiru sunt si mai rau, incercati niste reportaje si in sud in Ilfov, pe liniile 407 sau 505.
  • -5 (11 voturi)    
    ! (Marţi, 30 mai 2017, 13:50)

    tudorr [utilizator]

    La ce darlani si rromani sunteti prin "capitala" nici nu ma mir ca va iau de fraieri, 2 gipsani tot ca voi!
    • 0 (2 voturi)    
      iote bre (Marţi, 30 mai 2017, 19:21)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      unde era arrianul!!!
      • 0 (2 voturi)    
        ! (Miercuri, 31 mai 2017, 2:17)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Nu bossulica, e "decat" o observatie obiectiva!
  • +15 (15 voturi)    
    autoritatile de control sunt pe mana cu hotii (Marţi, 30 mai 2017, 15:10)

    Barthales [utilizator]

    Microbuzele de la Targoviste vin mereu cu calatori in picioare. Ieri a fost un control la iesirea din Targoviste, dar nu s-au obosit sa urce sa vada ca erau calatori mai multi decat locuri pe scaune. Iar apoi, soferul si-a anuntat colegii.
    Nu mai spun ca vinerea este foarte aglomerat si introduc masini suplimentare de la autogara IDM, dar acelea sunt pentru transport preorasenesc, nu sunt proprii transportului interurban. Nimeni nu-i verifica. Isi dau licentele de la unul la altul pe traseu ... nu stiu care este faza, dar este frecvent acest lucru. Este un dezastru de transport. Tara nimanui. Cand apare cate o stire cu vreun accident in care este implicat un microbuz in care au fost oameni in picioare, se fac cateva controale, asa, cum am descris mai sus, si gata. Totul revine la normal. Normalitatea lor de hoti.
  • +8 (8 voturi)    
    Aceeasi problema e si la Targoviste (Marţi, 30 mai 2017, 15:39)

    geonicol [utilizator]

    Nu stiu de unde au luat acele microbuze dar tranasportul cu ele reprezinta un cosmar. Sunt adevarate rable, imbacsite, sufocante, se strica des pe traseu, soferii iresponsabili pun calatorii in pericol permanent.
  • +9 (9 voturi)    
    Traseele spre Domnesti.... (Marţi, 30 mai 2017, 16:05)

    Cuca [utilizator]

    sunt cumplite. Incercati o inspectie si acolo, veti vedea de exemplu ca oamenii stau gramada in picioare, si NIMENI nu primeste bilet. De exemplu traseul pana la Domnesti costa 3 lei. Biletul.... nici nu stiu macar cat este, banuiesc ca e mai scump. Oricum nu am vazut niciodata nici un bilet.
  • +10 (10 voturi)    
    Cursele catre Moara Vlasiei (Marţi, 30 mai 2017, 16:43)

    ZgomotdeFOND [utilizator]

    Toate masinile sunt sub orice critica. Soferii nu dau bilete, daca le ceri, se uita la tine ca la extraterestru. Soferii nu au nici un pic de respect pentru calatori. Am venit acum doua saptamani cu un sofer care a fumat tot drumul. Cand nu fumeaza vorbesc la telefon cate o ora, aproape toata cursa. Viteza cu care circula nu depaseste 30km/h decat in zona Dascalu-Stefanesti. Nu exista statii, cu zone de retragere a microbuzelor, ceea ce inseamna ca unde vrea domnul sofer, pac s-a oprit in mijlocul soselei. Acum nu zic, ca nici calatorii nu sunt ingerasi. Daca sunt doi la distanta de 50 m unul de altul, nu se aseaza si ei impreuna. Trebuie sa opreasca soferul din 50 in 50 de metri. Si am si eu o intrebare: Calea ferata care inconjoara Bucurestiul de-a lungul centurii, nu poate fi o solutie buna pentru transportul calatorilor?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă