CNATDCU a respins rapoartele comisiilor care au stabilit ca Petre Toba si Florentin Pandele nu au plagiat. Sesizarile vor fi reanalizate de comisii noi

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:23 Actualitate | Esenţial

Florentin Pandele si Petre Toba, verdicte de plagiat
Foto: Colaj / Sursa foto: Facebook, Agerpres
Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) a votat miercuri respingerea rapoartelor comisiilor de specialitate care au stabilit ca fostul ministru de Interne Petre Toba si primarul din Voluntari Florentin Pandele nu au plagiat, a anuntat vicepresedintele CNATDCU Marius Andruh. Membrii CNATDU au cosiderat ca rapoartele comisiilor sunt "incomplete, pe alocuri superficiale", iar argumentele prezentate nu sunt concludente, mai mult decat atat, prezinta "contradictii care genereaza confuzii periculoase pentru etica cercetarii stiintifice".

Consiliul General a votat cu o singura abtinere ca presedintele CNATDCU sa numeasca noi comisii de experti din exterior care sa faca o noua evaluare.

In sedinta Consiliului General de miercuri s-a votat asupra rapoartelor prezentate de comisii in cazul celor doi. Au existat 29 de voturi de respingere a rapoartelor, 2 voturi pentru acceptarea rapoartelor si 2 abtineri. Astfel, in urma sedintei, s-a decis respingerea rapoartelor comisiilor de lucru care au stabilit ca Petre Toba si Florentin Pandele nu au plagiat.

Consiliul General a mai votat, cu o singura abtinere ca presedintele CNATDCU sa numeasca o noua comisie formata din "personalitati din exterior Consiliul General" care sa dea un verdict final supra intrebarii daca a fost sau nu a fost plagiat.

"Cele doua rapoarte sunt incomplete, pe alocuri superficiale, argumentele prezentate nu sunt concludente si, din pacate, cu contradictii care genereaza confuzii periculoase pentru etica cercetarii stiintifice. De pilda, se recunoaste ca anumite pasaje si propozitii, pagini, sunt preluate din alte surse, dar nu sunt recunoscute ca plagiat. Unele concluzii pot fi periculoase pentru buna functionare a institutiei doctoratului la noi in tara", a declarat Andruh.

Marius Andruh, care tine locul presedintelui Consiliului in lipsa acestuia, a mai precizat ca  in sedinta de miercuri "discutiile au fost atente, au fost profunde, analizand aspectele din cele doua rapoarte. Pentru ca lucrurile sa fie mai clare si pentru a avea o imagine mai clara pentru noi si pentru persoanele implicate, Consiliul General a votat, cu o singura abtinere, ca presedintele sa numeasca o noua comisie din personalitati din exteriorul Consiliul General, care sa dea un verdict final. Deocamdata au fost respinse cele doua rapoarte".

Andruh a adaugat ca ca noua comisie va fi numita intr-un termen cat mai scurt, in circa 10 zile. Vicepesedintele CNATDCU a precizat ca exista deja o comisie de verificare insa, in conditiile in care regulamentul accepta si comisii din exterior, consiliul general propune formarea unei astfel de comisii, insa o decizie in aceasta privinta ii revine presedintelui institutiei, Viorel Barbu.

Comisia de specialitate din cadrul CNATDCU a stabilit ca ministrul demisionar al Afacerilor Interne, Petre Toba, nu a plagiat, propunerea specialistilor fiind de pastrare a titlului de doctor. Comisia care l-a exonerat pe Toba de acuzatia de plagiat e compusa din Marin Claudiu Tupulan, Veronica Mihalache si Cristian Nita.

Membrii comisiei au venit cu o serie de explicatii ridicole, una dintre ele fiind aceea ca nu acesta nu poate fi acuzat ca a copiat de pe internet deoarece "internetul nu poate fi considerat o persoana in acceptiunea legii".

Si comisia independente de lucru care a analizat lucrarea de doctorat cu titlul "Romania si noile provocari generate de integrarea europeana" a lui Florentin Pandele, primarul orasului Voluntari, a stabilit ca nu a plagiat in lucrarea sa de doctorat. Comisia de Stiinte Militare, Informatii si Ordine Publica a CNATDCU a avizat vineri, cu sase voturi din sapte, unul dintre membri fiind absent, raportul comisiei.


Citeste mai multe despre   









8177 vizualizari
  • -66 (74 voturi)    
    jenant (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:26)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Adica o sa judece pana iese cum trebuie.
    • +36 (40 voturi)    
      Onorant (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:57)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      Nu vrem institutii care sa se reformeze, sa nu ne mai prosteasca in fata?
      Institutii care sa nu mai prefaca negrul in alb si albul negru?

      Oricine stie ce e ala un plagiat, mai putin comisia de specialitate formata din profesorii de cadre SRI si politie.
      Uite ca nu mai tine prosteala asta pe fata, cu politruci de teapa lui Liviu Pop sau Andronescu. Lacheii si academiile paralele ale unor Ponta sau Oprea.
    • +35 (39 voturi)    
      serios acum (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:59)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      tu il vezi pe florentin pandele capabil de-un doctorat pe bune, indiferent de ce domeniu vorbim ? dar pe toba ?
      • -8 (12 voturi)    
        .. (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:07)

        ion-ion-ion [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        pai nu, dar nici sa tot aduci comisii care sa dea verdictul corect nu e ok. ori e comisie si avem baza in ce spune, ori sa ne lase cu aburelile astea si pierderea de vreme
        • +7 (7 voturi)    
          Dar a fost ok sa schimbi comisia pt. Ponta (Miercuri, 7 septembrie 2016, 19:49)

          cartofil [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

          intr-o noapte. Si sa anulezi un verdict dat deja de CNADTCU ??????? Tu vrei dreptate, dar doar pentru dulai !!
        • 0 (0 voturi)    
          Inca o data, ... (Joi, 8 septembrie 2016, 10:27)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

          ... nu comisia da un verdict, ci consiliul general. Comisia doar face un raport.

          Spre comparatie, intr-un caz civil sau penal, procurorul face ancheta, dar decizia o ia judecatorul. Judecatorul poate foarte bine sa retrimita dosarul la procuratura, daca constata ca procurorul a facut treaba de mantuiala. Exact asta s-a intamplat si acuma. E exact ceea ce trebuie sa se intample, intr-un sistem corect.
    • +34 (36 voturi)    
      petre toba (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:59)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      e toba de carte.
      ce credibilitate poate avea o comisie care isi motiveaza decizia cu "acesta nu poate fi acuzat ca a copiat de pe internet deoarece "internetul nu poate fi considerat o persoana in acceptiunea legii"". deci individul a copiat de pe net dar nu e nici o problema, nu?
    • +28 (30 voturi)    
      Deloc. Așa e normal (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:03)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      Adică o să judece până ce se face dreptate și se retrag titlurile obținute prin găinării. Oricine care știe să scrie si să citească remarcă fără probleme plagiatele lui Apud Tobă și ale analfabetului de Pandele. Tu știi să citești?
    • +25 (27 voturi)    
      ion-ion-ion? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:05)

      gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      simpatizat al cucuvelei si a p$d-ului cu doctorate multe?

      pai, la cate doctorate au astia din p$d, ar fi trebuit sa fim la nivel cu elvetia la ora actuala.
      • +7 (7 voturi)    
        dA (Miercuri, 7 septembrie 2016, 15:21)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        Nu, doar un nou utilizator, de circumstanta.
    • +23 (23 voturi)    
      nu (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:16)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      o sa judece pana va fi corect.
    • 0 (2 voturi)    
      1 (Miercuri, 7 septembrie 2016, 16:19)

      nesuferitu [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      EXACT!
    • +5 (5 voturi)    
      Vechea comisie a constatat deja plagiatul (Miercuri, 7 septembrie 2016, 16:50)

      skanda7 [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      Mentalitatea functionarului de la stat e ca furtul de la "persoane necunoscute" nu e furt. De asta n-au nici o jena sa-si bage mainile pana la coate in banul public. Tovarasii din comisia de specialitate s-au dat de gol validand ca normal un furt constatat. Rusinos si penibil.
      • +3 (3 voturi)    
        un (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:48)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

        "balbait" ca @ion-ion-ion nu poate intelege ca in mod normal doctoratul trebuie sa fie o incununare a cuiva intr-un anumit domeniu si ca acest doctorat are in spate nu doar lucrari stiintifice in acel domeniu, publicate si acceptate de comunitatea stiintifica, ci si o teza care sa fie chintesenta acestora. cel putin.
        pe cand ai nostri ca brazii, au distrus ideea de doctorat, bagatelizandu-l si transformandu-l intr-o fita la moda, dupa cum zicea si primarele sectorului 3 al capitalei, robert negoita.
    • +2 (2 voturi)    
      Adica o sa judece dupa un raport corect si (Miercuri, 7 septembrie 2016, 20:41)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      complect si nu dupa unul subtirel si indoielnic cum s-a facut pana de curand.
    • 0 (0 voturi)    
      Aiurea (Joi, 8 septembrie 2016, 10:25)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      Comisiile nu sunt alea care decid. Cine decide e consiliul general. Ori daca consiliul general analizeaza raportul unei comisii si decide ca raportul e de tot rahatul - chestie care-a fost evidentiata de mai multa lume, nu doar de consiliul general al CNDATCU - e normal sa se refaca raportul, nu sa se decida pe baza unui raport prost.

      Aparent, matale suferi de nostalgia vremurilor in care cum se decidea de la centru asa se facea, si nimeni nu indraznea sa critice o greseala.
  • +51 (51 voturi)    
    Revin! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:42)

    Constantin3 [utilizator]

    Ar trebui analizate lucrarile de doctorat ale membrilor comisieiilor care au incercat ,,albirea,, lui Toba si Pandele!
    • +26 (26 voturi)    
      Sunt alte priorități (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:12)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Constantin3

      Înainte de asta ar trebui dați afară din învățământ. Practic e vorba de niște indivizi ce s-au asociat pe față cu infractorii și cu frauda acdemică. Ăștia nu au cum să fie compatibili cu nici o poziție din învățămâtul românesc li cu atât mai puțin din cel superior. Nici măcar la „academiile” alea milițienești gen Carol I și A.I. Cuza.

      Din păcate asta nu se va întâmpla. Actuaul guvern, chiar dacă e unul din cele mai bune de după 1938, e aproape complet lipsit de sânge în instalalație.
      • +8 (10 voturi)    
        nu au libertate de miscare... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:46)

        ccc745 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Problema e nu singele in instalatie, poate l-ar avea, dar crezi ca au prea multa libertate de miscare?
      • +4 (4 voturi)    
        poate ca (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:51)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        acest guvern ar avea sange in instalatie, daca instalatia ar fi curatata (clasa politica, parlamentul).
    • +18 (20 voturi)    
      Și inca ceva (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:51)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui Constantin3

      Ar trebui sa fie analizate și doctoratele pe care le-au coordonat. De cele mai multe ori chiar ei, în calitate de coordonatori, le-au dat doctoranzilor textele pe care sa le copieze.
      • +16 (18 voturi)    
        Are sens? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 15:20)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Barthales

        Stim dinainte ca acolo e fabrica de plagiatori, doctori fraudulosi, impostori si cadre didactice din clientela mafioto-securista. Misuna de indivizi de teapa lui OOprea, Toba, Pandele, Pontac etc etc
  • +17 (19 voturi)    
    Sper ca "experti din exterior" inseamna din ext.RO (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:02)

    UnOarecare [utilizator]

    ...asa, ca sa eliminam orice dubii.
  • -15 (21 voturi)    
    banii aruncati... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 14:54)

    mi_po [utilizator]

    Comisia X = cativa membrii, analizeaza comisia Y, alti cativa membrii, si ii anunta ca raportul este cam varza si trebuie refacut. Alte ore de "transpiratie" pentru alt raport pentru alta vizita la comisia X care si asta va arde cateva ore care insumate cred ca ametesc sa stiu ce costuri rezulta in statele lor de plata.
    Asta in timp ce altii transpira sa isi plateasca impozitele sa aiba din ce sa fie platite comisiile.
    Vai steaua noastra!
  • +22 (24 voturi)    
    Wooow, au constatat evidenta! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 15:13)

    robinet4x4 [utilizator]

    Ce dracului atata ipocrizie, ca doar nu ati avut brusc vreo mare revelatie?! Majoritatea diplomelor (indiferent ca vorbim despre lucrari de licenta, masterate, doctorate etc.) obtinute in ultimii 25 de ani sunt obtinute in urma unor blaturi grosolane. Dupa '90, facultatea a devenit o moda, un "must have", toti analfabetii au devenit absolventi, masteranzi si doctoranzi, fara sa depuna cel mai mic efort sau sa-i duca mintea mai departe de 2+2. D'asta e plina tara de muncitori necalificati, de indivizi care nu stiu sa faca nimic dar cer salarii de mii de euro fluturandu-ti in fata niste hartii cumparate de la bazarele de diplome denumite pompos "facultati" si "universitati". Si nu vorbim aici doar de universitatile private, aparute ca ciupercile dupa ploaie, caci si la cele de stat lucrurile stau la fel: "marca banu', na-ti hartia!"
    Bineinteles ca trebuie demascati si sanctionati impostorii, dar stau si ma intreb: Oare cati dintre cei care aplauda acum retragerea cate unui titlu sau a unei diplome nu au la randul lor, intr-un sertar, macar o hartie castigata in acelasi mod?
  • +19 (21 voturi)    
    Cine minte? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 15:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cei care au mintit trebuie sa plateasca, fiind complici la furt. IMPOSTORII TREBUIE DATI AFARA DIN INVATAMINTUL ROMANESC. JEGURILE SECURISTE TREBUIE ELIMINATE DIN ASA-ZISELE AKADEMII MILITARE
  • +5 (7 voturi)    
    Grup infractional (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:14)

    Adri70 [utilizator]

    Astia, deja, au format un grup infractional... La puscarie, cu nemernicii! ...in primul rand cu cei care cauta sa musamalizeze!
  • +5 (5 voturi)    
    Au murit industriile-traiasca industria diplomelor (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:58)

    EllenaS [utilizator]

    Industria de diplome de dupa '89 a aparut ca urmare a proliferarii de facultati particulare. Catedrele aveau acoperire in salarii daca aduceau multi studenti platitori. Ori, studentele platitor trebuia sa termine si c-o diploma pe masura taxei! Ce constiinta pedagogica pe bietul profesor? E clar ca nu-i lasi repetenti pe "taxatori" nici daca nu stiu "Teorema lui Pitagora"! Odata ce s-a vazut cu diploma platita, "intelectualul" nostru s-a interesat daca poate sa-si cumpere si un doctorat! Si a gasit! Taraba cu profesori indrumatori de doctorate era plina! Ca sa nu mai spun ca facatorii de "doctori" au dat titluri - prin lantul slabiciunilor - fiilor, finilor, afinilor si tuturor prietenilor si rudelor acestora! Restrictii nu mai erau de nici un fel! "Ia gogoasa, neamule!" ar trebui sa scrie pe frontispiciul multor facultati! E plina tara de gogosi intelectuale!
  • +1 (7 voturi)    
    plagiat (Miercuri, 7 septembrie 2016, 18:51)

    miculescu-rucar [utilizator]

    de la Biblie si pana in preznt nu s-a mai scris nimic nou!
    sau cum este in contabilitate:de la Luca Paciolo nu s-a mai descoperit nimic! Doar au fost adaugate niste conturi noi si s-au dezvoltat niste subconturi!si cate doctorate au fost in domeniul asta!
    zicea unu' "draguta,daca ai doua carti pe masa trebuie sa fii prost rau sa nu o scrii si tu pe a treaia"Era ardelean ca ca pre(sedinte/mier)!
  • +2 (4 voturi)    
    Soarta lui Toba e pecetluita si ea ! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 21:50)

    Susufler0 [utilizator]

    Comisia externa o sa-l retrogradeze din categoria "Doctori" in categoria "Felcer" si ca si Ponta va deveni un "Felcer penal".

    PS. Parca incepe sa se faca nitica dreptate in domeniul asta "academic", nu ?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version