Sky News isi apara ziaristul, dupa acuzatiile de trucare a unui articol legat de contrabanda cu arme: Un reportaj "temeinic"

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 10 august 2016, 14:20 Actualitate | Esenţial

Postul britanic de televiziune Sky News a declarat miercuri, la solicitarea Digi24, ca jurnalistul Stuart Ramsay si echipa sa au realizat un reportaj "temeinic" pe teama traficului de arme din Romania, iar Sky News sustine pe deplin materialul difuzat.

Raspunsul postului britanic de televiziune vine dupa ce miercuri autoritatile romane au anuntat ca reportajul difuzat de Sky News despre o presupusa contrabanda cu arme care s-ar desfasura in Romania este o inscenare, o filmare "regizata", pusa la cale de jurnalistul Stuart Ramsay, care ar fi platit trei romani pentru a "juca" rolul unor traficanti de arme, potrivit Digi 24.

Mai multi jurnalisti de investigatie de la Sky News au venit in Romania pentru a se intalni cu traficanti dispusi sa vanda armament unor cumparatori din Europa Occidentala, relateaza postul de televiziune britanic.

Dupa luni de negocieri, Sky News a fost ghidata spre o zona indepartata din Romania pentru o intalnire cu membrii unei bande de traficanti pregatiti sa arate de ce oferta dispun. "Nu este niciun subterfugiu aici. Ei stiau ca noi suntem o institutie de presa care doreste sa ilustreze modul relativ usor de procurare a unei arme si credeau ca vom cumpara arme. Noi nu am facut asta, ceea ce a complicat putin lucrurile. Ceea ce este esential este ca lor nu le pasa daca eram pregatiti sa platim. In timpul intalnirii noastre ne-au spus clar ca ar vinde absolut oricui - celor ce jefuiesc banci, criminalilor in masa sau teroristilor, fara nicio deosebire", a explicat unul dintre jurnalistii britanici.

"Le aducem din Ucraina impreuna cu munitia, cat de multe doriti", a spus unul dintre membrii bandei de traficanti de arme. Acesta a precizat ca banda lui se ocupa doar de arme de foc, dar are legaturi stranse cu alta banda, specializata in armament greu, grenade si mine. Printre armele prezentate jurnalistilor britanici erau si pusti cu luneta, de ultima generatie. Una dintre ele, care costa 3.000 de euro, era un model austriac Steyr.

Armele sunt aduse din Ucraina in Romania, inainte de a fi livrate de alta banda infractionala catre Europa Occidentala si Orientul Mijlociu. Insa Europa Occidentala este principala destinatie, noteaza Sky News.

Citeste si: Reportajul Sky News cu traficanti de arme in Romania: DIICOT face verificari, SRI refuza sa spuna daca a facut informari/ Fost sef SRI: Trebuie sa se ocupe DIICOT, SRI, SIE si Politia de Frontiera


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
14533 vizualizari
  • +49 (59 voturi)    
    deci (Miercuri, 10 august 2016, 14:24)

    Adrian_1234 [utilizator]

    ar trebui dati in judecata urgent si asta de statul roman
    • +25 (27 voturi)    
      Exista o campanie impotriva Romaniei (Miercuri, 10 august 2016, 15:42)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Cred ca trebuie sa privim chestiunea din punctul de vedere clasic: cui ii profita defaimarea Romaniei cu reportaje false si "investigatii" UE inventate ?

      Primul beneficiar e Rusia.

      Pentru ca in cel mai bun caz, se instaleaza neincredere intre mijloace de mass-media din tari NATO, se acumuleaza frustrari intre cetateni romani si britanici si se pun la treaba degeaba servicii de informatii, pe banii tarilor NATO.

      Pentru ca in cel mai rau caz se reuseste denigrarea Romaniei si minimizarea rolului ei de aliat sigur in regiunea de sud-est a Europei, se sugereaza ca Romania nu e asa performanta la nivel de servicii pe cat cred americanii sau britanicii.

      Acum ramane ca Olanda sa isi exprime a milioana oara "neincrederea" in capacitatea Romaniei de a pazi frontierele ca stat Schengen. Asta desi Romania le pazeste mult mai bine decat o face Grecia, Franta sau Belgia.

      Un alt beneficiar indirect e grupul tarilor vestice afectate de acte teroriste pe solul lor (Franta, Belgia, Germania)

      O astfel de "stire", fabricata de jurnalisti britanici "seriosi" de la un post de stiri "cunoscut", permite unor responsabili politici si din serviciile de securitate din acele tari sa sustina in fata comisiilor lor parlamentare sau indirect in fata opiniei lor publice ca ei "au facut totul" sa opreasca teroristii dar uite ca tari ca Romania nu isi fac treaba si chiar ajuta teroristii cu arme.

      Nu e nici un fel de intamplare ca propria noastra Comisie UE, prin serviciul de politica externa condus de fosta "internationalista" Mogherini, contribuie la scenariu facand "investigatie" privind vanzari de arme catre tari din Orientul Mijlociu fiind pomenita si Romania (pt 81 milioane dolari, nici cat 3 elicoptere din alea 30 pe care Franta tocmai le-a vandut Kuweitului).

      Deci chiar Comisia UE, in acest moment, face jocul razboilui hibrid dus de Rusia contra UE/NATO. La care participa ziaristii falsificatori veniti din Brexitania.

      Reactia Romaniei trebuie sa fie pe masura agresiunii.
    • +3 (11 voturi)    
      De ce ? (Miercuri, 10 august 2016, 15:54)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Statul roman a dat cumva "urgent" in judecata Antena 3 si Romania TV ?

      PS. Sau de Sky News nu ii e frica, in schimb se c... pe el de frica Antenelor, a Romaniei TV si a Realitatii TV ?

      PPS. Repet : de ce nu incepe statul roman sa dea in judecata mai intai mizeriile de televiziuni autohtone, ca motive doar are destule ?
      • +2 (10 voturi)    
        Corect. Intai sa ne curatam mizeria de acasa (Miercuri, 10 august 2016, 16:41)

        zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Nu ne convine ca Sky 3 face ce latrina 3 si rtv fac zi de zi 24 de ore pe zi. si astea fac mult mai mult rau prin atacurile lor la adresa statului roman si a justitiei.
  • +11 (29 voturi)    
    Latrina 3 este Sky niuz in limba engleza (Miercuri, 10 august 2016, 14:27)

    un domn [utilizator]

    m am lamurit !
    • -8 (16 voturi)    
      ... (Miercuri, 10 august 2016, 14:54)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      mai schimba placa
    • +9 (17 voturi)    
      mai romaneste ar fi: (Miercuri, 10 august 2016, 15:00)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Latrina 3 este Sky niuz in romana...
      ori, Sky niuz este Latrina 3 in engleza
      • -1 (9 voturi)    
        ai dreptate ! (Miercuri, 10 august 2016, 15:31)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

        mea culpa; latrina3=sky niuz, e mai bine asa ? desi am pus egal pe murodch cu varanul...asta nu e fair...
  • +14 (16 voturi)    
    Judecata da. (Miercuri, 10 august 2016, 14:33)

    Lok [utilizator]

    Dar de inceput. Postati si voi un comment pe Youtube la clipurile lor. Nu firti blanzi pot fi acuzati de masluirea tuturor stirilor. Atata timp cat vorbiti adevarul, sustinut de o stire platita, nu va poate face nimeni nimic.
  • +29 (31 voturi)    
    Ancheta (Miercuri, 10 august 2016, 14:36)

    quietguy58 [utilizator]

    Daca DIICOT a gasit ca reportajul este o facatura atunci SkyNews trebuie sa fie dat in judecata.

    Daca reportajul este adevarat atunci se impune o ancheta serioasa.
  • +28 (32 voturi)    
    Brusc Sky News (Miercuri, 10 august 2016, 14:51)

    Gaetano73 [utilizator]

    a reusit sa ia legatura cu "jurnalistul" aflat in concediu? Ca ieri ziceau ca nu au cum sa ia legatura cu el. Mananca astia rahat cu polonicul!!
  • +18 (20 voturi)    
    pai (Miercuri, 10 august 2016, 14:55)

    bogdan1477 [utilizator]

    sa-i dea statul in judecata, sa se prezinte acolo cu cei 3 bistriteni pe post de partori si sa le ceara citeva miloane de coco despagubiri, plus obligativitatea ca timp de o luna fiecare emisiune de-a lor sa inceapa cu un clip de dezmintire a reportajului plus scuzele de rigoare.
  • +19 (21 voturi)    
    Temeinic (Miercuri, 10 august 2016, 15:09)

    takada [utilizator]

    Stim ca unii din conducerea UK vor afara din UE,dar dand vina pe romani sau polonezi arata ipocrizia si prostia lor.Ei vor pierde,cu atatia nespalati din Pakistan sau colonii africane.

    "Surse judiciare au declarat pentru MEDIAFAX că legătura dintre jurnaliştii britanici şi cei care apar în filmarea Sky News ar fi fost intermediată de Szanto Aurelian Mihai, un freelancer român în vârstă de 40 de ani care s-ar fi stabilit în Anglia în urmă cu şapte ani, bărbatul fiind în prezent audiat la DIICOT.

    Aceleaşi surse precizează că totul ar fi fost un scenariu pus la cale de jurnaliştii britanici, românii care apar în imagini fiind plătiţi şi instruiţi în legătură cu replicile pe care să le spună. De asemenea, acestora li s-ar fi cerut să poarte haine de tip militar. Suspiciunile procurorilor ar fi fost confirmate de intermediar la audieri.
    În dosar, procurorii au început urmărirea penală pentru contrabandă calificată și nerespectarea regimului armelor și munițiilor.

    Sursele au precizat că intermediarul între presupușii traficanți și jurnaliștii de la Sky News a fost adus marți seara la DIICOT și ar fi recunoscut la audieri fapta.
    Anchetatorii ar fi găsit toate armele și au descoperit că unele erau deținute legal pentru vânătoare.

    Sursele citate susțin că reportajul "a fost aranjat", jurnaliștii indicându-le presupușilor traficanți inclusiv ce să spună la filmare.
    De asemenea, procurorii ar fi constatat că jurnaliștii i-ar fi plătit pe presupușii traficanți."

    Vestul pe mana lui va pieri.No way out.
  • +22 (24 voturi)    
    nu sunt primii... (Miercuri, 10 august 2016, 15:26)

    AnderT [utilizator]

    nici ultimii care mint pentru a vinde, niste jigodii...
  • +7 (7 voturi)    
    Eu daca as fi Digi24 (Miercuri, 10 august 2016, 15:51)

    stefan2008 [utilizator]

    As face un material cu meseriasii care au luat banii de la englezi, in care sa arate tot ce au facut, unde i-au dus pe englezi, toate detaliile facaturii.
    Apoi as cere prin canale oficiale drept la replica din partea statului roman, in care sa fie difuzat pe Sky News reportajul Digi24.
  • 0 (4 voturi)    
    nu este exclus... (Miercuri, 10 august 2016, 15:52)

    astronaut [utilizator]

    ca cei trei bistriteni sa fie contionalii nostrii din zona ? nu te bagi in asemenea jocuri fara sa fi interesat !
  • +3 (3 voturi)    
    interdictie (Miercuri, 10 august 2016, 16:06)

    manon [utilizator]

    Interdictie pentru acest jurnalist si echipa cu care a realizat reportajul sa mai intre in Romania in urmatorii 10 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      interdictie? (Miercuri, 10 august 2016, 18:33)

      UnoSapiens1 [anonim] i-a raspuns lui manon

      Ce crezi tu ca va rezolva o astfel de interdictie?
      Prima data incearca sa intelegi diferenta intre pedeapsa si recompensa... LOL
  • +2 (4 voturi)    
    ..... rusia (Miercuri, 10 august 2016, 18:50)

    Matusalem [utilizator]

    Nu va e putin suspect?.... oare cine castiga cel mai mult din denigrarea Romaniei?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version