Reprezentantii elevilor, ai studentilor si ai tinerilor cer premierului sa il demita pe ministrul Bostan dupa ce a declarat ca invatamantul gratuit este o reminiscenta a comunismului

de C. Ionel     HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2016, 14:20 Actualitate | Esenţial

Marius Bostan, ministrul Comunicatiilor
Foto: AGERPRES
Trei asociatii care ii reprezinta pe elevii, studentii, respectiv tinerii din Romania ii cer premierului Dacian Ciolos sa il demita pe ministrul Comunicatiilor Marius Bostan dupa ce acesta a calificat principiul invatamantului gratuit drept o "reminiscenta a celor 50 de ani de comunism" si a declarat ca parintii ar trebui sa plateasca o taxa lunara pentru a benefica de o educatie de calitate pentru copiilor lor.

Consiliul National al Elevilor, structura reprezentativa a elevilor din Romania, Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania, federatia reprezentativa a studentilor, si Consiliul Tineretului din Romania, federatia reprezentativa a tinerilor, considera declaratiile ministrului Bostan drept "scandaloase", se arata intr-un comunicat de presa transmis de ANOSR.

Cele 3 organizatii amintesc ca art. 32 din Constitutia Romaniei stabileste ca accesul la educatie este garantat tuturor cetatenilor, indiferent de veniturile pe care le au, iar art. 28 din Conventia Organizatiei Natiunilor Unite privind Drepturilor Copilului, pe care statul roman a ratificat-o in 1990, prevede dreptul copilului la educatie pe baza egalitatii de sanse, principiu care este reluat si in Legea educatiei nationale nr/ 1/2011, la art. 3, impreuna cu principiul echitatii.

"Pornind de la ideea exprimata de Ministrul Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala, aflata in opozitie vadita cu principiile Constitutiei Romaniei, s-ar ajunge ca educatia de calitate sa fie accesibila doar pentru familiile care isi permit financiar plata acestui serviciu. Consideram ca educatia de calitate trebuie sa ramana un drept fundamental si gratuit al fiecarui cetatean, indiferent de categoria sociala din care face parte", arata Consiliul National al Elevilor, ANOSR si Consiliul Tineretului.

Semnatarii precizeaza rata de parasire timpurie a scolii este de peste 18%, chiar si intr-un sistem de invatamant gratuit garantat de lege, "si aproape gratuit, in realitate", adaugand ca abandonul este in crestere.

De aemenea, potrivit datelor existente, mai bine de 50% dintre elevii nascuti intr-un an nu detin cel putin o diploma de Bacalaureat, 42% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeti functional si 51% sunt expusi riscului de saracie.

Conform studiilor UNICEF, prin faptul nu aloca anual 6% din Produsul Intern Brut pentru educatie, statul roman va pierde pana in 2025 intre 12 si 17 miliarde de euro (10% din PIB-ul actual). O aplicare a viziunii Ministrului Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala ar creste atat rata de parasire timpurie a scolii si abandonul scolar, cat si disparitatile socio-economice, toate acestea afectand Romania din punct de vedere economic si social, se arata in comunicat.

"Consideram o astfel de pozitie exprimata de un membru al Guvernului Romaniei ca fiind un atac direct la adresa drepturilor fundamentale si asupra egalitatii de sanse, inadmisibil pentru acest nivel. O persoana care sustine in mod indirect, dar implicit, implementarea unui sistem discriminatoriu pe baza de venituri nu poate fi ministru in guvernul unei tari membre a Uniunii Europene in secolul al XXI-lea, astfel ca ii solicitam prim-ministrului Dacian Julien Ciolos sa il remanieze de urgenta pe ministrul Marcel Bostan", subliniaza organizatiile.
 
"O astfel de declaratie venita din partea unui membru al Guvernului Romaniei este extrem de periculoasa pentru sistemul de invatamant romanesc. Scuzele tardive nu ajuta. E clar ca acesta este modul de gandire si viziunea unui individ care ocupa o pozitie de ministru. Asadar, e obligatoriu ca el sa paraseasca de urgenta aceasta functie, pentru a ne asigura nu se mai dezvolta si alte idei similare care pot atenta la drepturile fundamentale ale omului. Romania are oricum un sistem de educatie extrem de inechitabil. Guvernul Romaniei ar trebui sa se preocupe serios pentru a gasi mecanisme care sa reduca decalajele dintre categoriile sociale si prin care sa sporeasca accesul la educatie, nu sa se gandeasca la mecanisme prin care sa ingradeasca si mai mult acest drept", considera Vlad D. Chereches, presedinte ANOSR.

Ministrul Comunicatiilor Marius Bostan a afirmat marti, intr-o conferinta de specialitate, ca unii profesori isi bat joc de meseria lor si spun ca au salarii mici, aceasta justificare fiind o imbecilitate. Totodata, a afirmat ca gratuitatea invatamantului este o reminiscenta a anilor de comunism.

"Eu vad parintii la scoala. Eu sunt parinte. Jumatate dintre ei nu se intereseaza, nu cer calitate profesorului. Profesorii au salarii mici. Nici in partea cealalta nu se cere calitate. Unii profesori pur si simplu isi bat joc de meseria lor si spun ca au salarii mici. Domnule, mergi acasa, da-ti demisia. Dar nu sa iti bati joc de viitorul copilului. Justificarea ca "am salariu mic" e o imbecilitate", a afirmat ministrul.

Dupa ce premierul Dacian Ciolos i-a cerut sa-si ceara scuze si sa vina cu clarificari, Marius Bostan a afirmat marti seara ca este "trist" ca afirmatiile sale privind profesorii si sistemul de educatie au fost folosite in scopuri politice si sunt interpretate intr-un mod la care nu s-a gandit. El a adaugat ca interventia sa viza un sistem care sa permita profesorilor performanti sa fie mai bine platiti, iar acest lucru nu se poate face prin atitudini populiste.


Citeste mai multe despre   









4434 vizualizari
  • +17 (41 voturi)    
    hai marsh! (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:27)

    liviu_ [utilizator]

    luptam sa avem dreptul la opinie, dar cand nu ne convine opinia altuia cerem masuri drastice...
    asta nu e reminescenta a comunismului?!

    poate omul nu s-a exprimat chiar ... fericit... dar ce spune el este 100% adevarat!
    si daca lor le convine invatamantul de acum mai bine aruncam in aer tara asta ca oricum nu mai are nici o sansa!
    • -9 (31 voturi)    
      ”marsh”? (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:09)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Asta inseamna la tine dreptul la opinie?

      Tu stii unde si cand a aparut ideea gratuitatii invatamamtului?

      Stii cine l-a introdus in Romania ca mod de modernizare a societatii?

      Nu, dar stii ca ce spune Bostan e 100% adevarat!
      • -3 (9 voturi)    
        Invatamantul, nu mai este gratuit! (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:26)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Elevii si studentii vin cu bani de acasa pentru tot felul de fondul scolii, fondul clasei, taxe la universitati pentru cartile profesorilor etc!

        Va intreb, mai este GRATUIT invatamantul?
        • +2 (6 voturi)    
          :)) (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:46)

          lucus [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          „studenții vin de acasă cu bani pentru tot felul de...” - de curiozitate, unde ești tu student?

          În toată perioada mea de studenție, înafară de taxele alea de înscriere la univ, în anul întîi nu țin minte să-mi fi cerut vreodată cineva bani.
          • 0 (0 voturi)    
            Exemplu concret (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:58)

            ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui lucus

            UPG Ploiesti. Am fost nevoit sa cumpar tot felul de manuale pentru tot felul de materii. Mai vrei?
      • +9 (21 voturi)    
        dragul mieu (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:38)

        AntonPann [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Ce spui tu se intimpla acum 150 de ani si lumea, societatea se schimba, evolueaza. Poate Bostan nu s-a exprimat cu tact dar obisnuieste-te cu gandul ca asa o sa se intimple ...
        • -3 (9 voturi)    
          adică ce? (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:46)

          lucus [utilizator] i-a raspuns lui AntonPann

          „hai marsh” o să devină opinie?
          Acum 150 de ani într-adevăr, nu era așa.
    • +9 (15 voturi)    
      de accord (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:25)

      AntonPann [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Degeaba va suparati voi dar foarte curind statul nu va mai putea sustine financiar tot invatamintul.

      Toti profesori vor salarii mari (fair enough), scolile vor sa fie echipate cu calculatoare, tablete si alte dracii, copii vor sa invete ca-n Matrix ... ce pusca mea !

      Toti profesorii vor salarii mari dar nu toti pun suflet in cea ce fac iar cei care pun suflet au parte de elevi lenesi, prosti si impertinenti ... deci cum rezolvam problema?
    • +11 (15 voturi)    
      nu-i reminiscenta comunista! E insasi educatia de (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:26)

      Consta [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      azi! Asta produce scoala de acum...
      Nimeni nu s-a sesizat cand un politician a facut public IDIOT un cetatean al Romaniei! Dar au fost profund lezati cand o persoana a spus un adevar incomod!
    • -4 (12 voturi)    
      Problema e alta (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:27)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      In cursul zilei de ieri Ciolos i-a cerut lui Bostan sa-si prezinte scuze pentru afirmatia facuta. In urma acestei solicitari, Bostan a postat pe Facebook cateva randuri in care isi explica declaratiile, dar nici vorba de scuze. Eu cred ca asta e adevarata problema. Iar dintre Ciolos si Bostan este evident cine e mai performant si mai cu capul pe umeri.
    • +10 (12 voturi)    
      discutabil (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:04)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      in toate tarile din lume invatamantul e gratuit pana la un anumit nivel. in marea lor majoritate pana la nivel de facultate, acolo incepe sa intervina privatul mai masiv. Sigur, e permis si cel privat, si la noi e.
      Problema invatamantului nostru nu vine din faptul ca e gratuit, ci din faptul ca profsorii sunt platiti in stil comunist: nu conteaza cat sunt de performanti, si ala care isi da interesul si ala care nu e platit la fel. Nu exista concurenta la nivel de profesori.
      Altfel....daca introduci plata de la nivel de clasa I o sa ai 50% analfabeti garantat. Daca o sa o introduci la nivel de clasa a 9-a o sa ai abandon scolar dupa gimnaziu imens. Iti spun ca sotia mea a terminat medicina. Stiu cazuri concrete din randul colegilor si colegelor ei care n-ar fi facut nici liceul, daca trebuiau sa plateasca, si vorbesc de studenti f buni, care vor fi medici incepand din toamna, dar care ar fi avut 8 clase daca se puneau taxe de la liceu, sau doar cu liceu daca nu le oferea statul sansa sa invete f bine pt cateva locuri fara plata la facultate.
      Cred ca trebuie sa ne gandim cum platim profesorii in functie de rezultate, inainte sa ne gandim sa punem taxe pe scoala inainte de facultate.
      La facultate sunt de acord, se poate taxa, cu conditia sa raman cateva locuri pt cei f buni fara taxa, dar taxa inainte de facultate ne va impinge si mai mult in stadiu de societate bazata pe muncitori necalifiacti. Si-asa avem prea multi, vom avea si mai multi. Nu e cazul sa luam masuri aiurea, in numele unui liberalism prost inteles. Liberalismul inseamna sa platesti in fuctie de rezultate, nu sa impingi o societate in saracie, prin lipsirea de educatie a celor care nu-si permit, sau care au parinti prea...nu mai zic prea cum, sa se gandeasca la viitorul copiilor lor.
      • +12 (12 voturi)    
        Elevi buni, saraci (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:39)

        Coddy [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Ai mare dreptate. Profesorii ar trebui platiti in functie de perfomante (ce rezultate au elevii) si nu in functie de cate hartoage completeaza si alte prostii. Birocratia e in floare in invatamantul romanesc. Cum sa isi faca treaba bine?
        Revenind la invatamantul gratuit, sunt de aceeasi parere cu tine. Sunt elevi foarte buni care nu isi permit sa plateasca.
        • -1 (1 vot)    
          aici e o mica problema... (Miercuri, 29 iunie 2016, 23:54)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Coddy

          daca esti profesor prost la liceu f bun vei avea rezultate bune si invers... independent de tine...
          e greu sa evaluezi performantele profesorilor dupa cele ale elevilor...
          poate ceva de genu teste la inceputul clase a 9a si apoi la clasa a 12 si vedem evolutia... da si acolo intervin profesori care se schimba + ca intervine o MARE problema: disperarea profesorilor de a iesi elevii bine: ceea ce va insemna amenintari, teste peste teste, corigente pentru cei mai slabi (chiar daca nu-s de corigenta) etc
      • +1 (1 vot)    
        ai si tu dreptate... (Miercuri, 29 iunie 2016, 23:51)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        totusi sa nu uitam ca nici acum nu e gratuit...
        daca nu iti permiti ... 100 lei pe an sa zicem sau cat vrea sa bage el... nu o sa-ti permiti nici manuale, uniforme, fondul scolii etc... si tot la abandon se va ajunge.

        treaba cu profesorii sunt total de acord... si nu numai la profesori... oamenii trebuie platiti in functie de peroformante, nu in functie de vechime.
        totusi sa nu uitam ca profesorii sunt platici binishor daca e sa raportam numarul de ore care-l predau (16 daca nu ma insel pe saptamana).

        oricum ai dreptate si , da... sunt de acored poate ar trebui gasita alta metoda de a forta implicarea parintilor... dar omu avea o idee si nu trebuie acuzat pentru asta!
      • 0 (0 voturi)    
        solutii (Joi, 30 iunie 2016, 12:07)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        In tarile care au deja apa calda:
        1) Bursa: te duce bibilica, sau esti bun sportiv, primesti bursa de la unitatea de invatamant , care se va lauda cu performantele tale pentru a atrage "platitori"
        2) Credit: te-ai nascut sarac, iei credit, faci scoala, ai servici bun, returnezi creditul

        La noi:
        3) gratuit, tu in scarba, profesorul in scarba, rezultat - muncitori necalificati
    • 0 (0 voturi)    
      "Ai totală dreptate" (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:16)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      În loc să rezolvăm problemele învătământului de acum le înlocuim cu diplome "de calitate" de la Spiru Haret. Încă niște comisoane de privatizare în buzunarele corecte și gata. Pe viitor să obții o diplomă va trebui să iei credit ca în tările civilizate gen UK, US în comparație cu țarile bananiere gen Germania.
  • -6 (20 voturi)    
    si Cuza era comunist? (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:29)

    king david hotel [utilizator]

    si Constitutia e comunista?

    50 de ani de comunism?1989-50=1939...

    Tehnocrat, deh....
    • +7 (11 voturi)    
      pai un pic (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:05)

      robertTm [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Invatamantul gratuit si universal sa ramana , dar daca avem clase unde toti parintii isi aduc cu BMW ul copii la scoala , sa se bage o coplata , sa vina si profesorul cu un Opel macar.
      • -4 (6 voturi)    
        Banuim ca ati facut o gluma :) (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:58)

        Consta [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

        Daca profesorii vor bani doar ca sa treaca loazele bogatilor din Ro, atunci mai bine scoala comunista! Asa poate mai scapa cate un profesor devotat meseriei!
        • 0 (4 voturi)    
          Nu vad de ce (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:23)

          robertTm [utilizator] i-a raspuns lui Consta

          La nivel informal exista deja un fel de coplata in scoliile mai bune, excursii, cadouri de sarbatori si asta nu ii face pe profesori mai ingaduitori.
    • -3 (11 voturi)    
      si Thomas Paine era comunist? (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:11)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      pentru Bostan si fanii lui, da!
  • +8 (32 voturi)    
    Mda (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:31)

    HP [utilizator]

    S-au trezit comunistoizii si sarantocii.

    Adica aia 30% care nu produc nimic, sunt ultimii oameni, aproape ca animalele, niste gunoaie ale societatii pe care noi ceilalti ii sustinem prin taxe si impozite.

    Si totusi, care ies la vot de fiecare data, ca sa li se dea de pomana.

    Ce "invatamant de calitate" bai circopitecilor ? Care calitate ? Ce, studentii romani or fi ceva produs "de calitate" ?

    Voi glumiti sper. Scoala romaneasca e CA-TAS-TRO-FA-LA !!

    Uitati-va doar la calitatea celor care au diplome de licenta - nu sunt capabili sa scrie corect, trasaturi care se deprind in clasele de gimnaziu.
    • 0 (14 voturi)    
      Vai de noi.... (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:57)

      dinica [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Atentie ca mai aveti putin si vorbiti de lagare de exterminare.
      Vad ca aveti si multe plusuri. Foarte, foarte ciudat.

      Nu va ajunge ca ati trecut prin dictatura comunismului?

      Vreti sa incercati si fascismul?

      Trageti aer in piept, numarati pana la 10 si ganditi-va la atitudinea Dumneavoastra.
  • -3 (13 voturi)    
    NU e clar ? (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:36)

    Zummm [utilizator]

    Toata lumea sa PLATIM TOT ! De ce ? De unde ? Nu conteaza. Daca nu curge pica nu-i asa ? amam voastra de tumori
    • -2 (6 voturi)    
      Daca d-voastra platiti oficial atunci (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:09)

      Consta [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      si raspunderea ar fi oficiala. Decat atentii, santaj si pile mai bine bani cu chitanta si responsabilitati pe masura.
      Ar trebui sa se introduca niste clase pilot in parteneriat public-privat in toate scolile mai rasarite din Ro si apoi sa se ia o decizie la nivel national.
  • +5 (13 voturi)    
    Autorii confunda accesul la educatie gratuita ptr (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:48)

    Consta [utilizator]

    toata lumea cu educatie de calitate pentru toata lumea. Nu-i nimic nou in faptul ca educatia de calitate in toate tarile se face cu fonduri private!
    Toti pot merge la scoala gratuit dar o educatia la anumite standarde, necesita bani! Comunistii, e drept, au asigurat educatia pentru toti in mod egal pentru ca asta este politica comunista! Dar chiar si atunci ptr admiterea la facultati se face educatie privata (meditatii).
  • +14 (30 voturi)    
    omul chiar are dreptate (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:48)

    FlorinOprea1 [anonim]

    Nimic din ce a spus ministrul nu este aiurea. Are dreptate 100%!
  • +14 (16 voturi)    
    Imi pare rau, dar peste clasa a 8 a are dreptate (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:51)

    Maniu [utilizator]

    cui nu-i place cartea, sunt si multi - sa ne uitam in "parlament" - sa faca macar o scoala de meserii, profesionala dar totul sa se plateasca - in rest BURSE! sa fie si 99% burse intr-o clasa, pentru cei care invata. Nicio limitare la burse. Restul, care perturba fiecare ora de clasa facand imposibila invatarea - pierdere de vreme si generatoare de frustrari pentru toate partile- sa plateasca.
    Adica gratuitatea sa fie conditionata de actul invatarii. Mai trebuie calitatea dascalilor care nu-si mai revine de la atacul formidabil declansat de Ceausescu si sistemul care l-a sustinut in anii'70 asupra valorilor si invatamantului. Atunci a inceput potopul.
  • -17 (25 voturi)    
    DE ACORD CU... (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:51)

    c. codreanu [utilizator]

    ... reprezentantii elevilor, ai studentilor si ai tinerilor. Votez pentru demiterea dlui Bostan!
  • +4 (12 voturi)    
    Nu va place, dar are dreptate Bostan.. (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:54)

    Adrian.. [utilizator]

    Fiindca scoala e gratis si copii se plictisesc acasa, mai bine merg la scoala..

    Daca ar costa putin, fie ar invata, fie s-ar duce la scoala profesionala sau la lucru.
  • -5 (13 voturi)    
    Cum au ajuns (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:56)

    UpNext [utilizator]

    astfel de indivizi sfertodocti, cu nervii praf, inapabili sa organizeze un discurs public (adica sa comunice) fara sa comita o tampenie, sa conduca ministere precum cel al Comunicatiilor?? Cat de cazut in cap trebuie sa fii ca sa emiti astfel de enormitati, care ne pot crea probleme inclusiv pe plan extern??

    Afara cu incompetentii!!
  • +1 (9 voturi)    
    prompta (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:59)

    zigot [utilizator]

    reactia " reprezentaNtilor" elevilor si studentilor fata de cele dezvaluite de dl Ministru!
    cum majoritatea acestor reprezentaNti sunt "educati si instruiti" de cei cca 80% dintre profesorii nemultumiti de salarii se poate intelege aceasta reactie; dar oare de ce acesti "reprezentaNti" nu reactioneaza cand apar rezultatele dezastruase din invatamant la : examene
    (bac , admiteri); indisciplina, fumat, chiul sau mituirea profilor?
    eu va rog sa analizati cu calm cele spuse de dl Ministru
    si sa raspundeti prin fapte: note, procente de promovare, comportament aratand astfel ca dl Ministru s-a inselat
    va doresc succes in invatamant, locul dvstra de munca!
  • +1 (11 voturi)    
    Are dreptate (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:00)

    robertTm [utilizator]

    Coplata are sens, nu e normal ca profesorul de la cea mai buna scoala din Bucuresti sa aiba acelasi salar cu un profesor de la sat din Vaslui. Parerea mea ar fii ca salariile ar putea fii completate de primarii cu pana la 30% si de parinti cu pana la 30% daca minim 90% dintre parinti isi exprima aceasta obtiune inainte de a inscrierea copilului la scoala respectiva. La un salariu mediu din invatamant de 2500 ron , coplata maxima ar fii 750 ron / 30 de copii, 25ron / luna ... 300ron / an. Coplata ar putea sa fie netaxabila daca tot invatamantul e prioriatatea 0.
    • +5 (7 voturi)    
      ”obtiune”?Nu exista acest cuvant! (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:25)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

      In rest...

      Primariile nu dau bani nici pentru decontarea navetei profesorilor! Ca nu au.

      Salariu mediu in invatamant de 2500Ron? Unde? Cand? Cum?

      Presupun ca la situatia unei familii cu mai mult de un copil nu te-ai gandit.....
    • +5 (7 voturi)    
      Prietene, cand a terminat scoala? (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:31)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

      arunca o privire prin textul pe care l-ai scris. Nici judecata nu e prea dreapta. Un profesor de la Vaslui, bun, dedicat, trup si suflet, nu poate fi, de plano, mai prost platit decat unul din Bucale.
      • -4 (4 voturi)    
        Pai nici asa nu e corect (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:35)

        robertTm [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Rata pt un apartament e cu 800 ron mai mare in Bucuresti fata de Vaslui. In plus si averea relativa conteaza deci daca cei din jur au mai mult ar trebui si tu sa ai mai mult. Si la privat diferentele de salar intre un oras si altul exista ... de ce nu ar fii la fel si la stat
        • +1 (1 vot)    
          pai iti zic io... (Miercuri, 29 iunie 2016, 23:04)

          ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

          Daca nu-ti convine, te muti...
    • +2 (2 voturi)    
      păi... (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:56)

      lucus [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

      ...dacă un profesor din București te-a învățat pe tine cînd se scrie fii cu 2 i și cînd cu unul singur, eu zic să-i dăm mai mult ăluia dintr-un sat din Vaslui!

      Cum e mai bine, să fi trecut prin Vaslui, sau să fii din Vaslui?

      Rectific: cum e mai rău... :))
    • +1 (3 voturi)    
      bati campii grav. (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:34)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

      doar geografia nu poate fi criteriu de evaluare. sa stii ca vasluiul sta mai bine decat bucurestiul la rezultate la bac, si mult mai bine decat timisul de ex. ca apoi elevii, odata ajunsi studenti ajung la bucuresti e altceva.
      eu sunt primul sustinator al platii in functie de performanta, am scris-o numai pe hotnews de vreo 5 ori. dar plata in functie de localitatea in care esti e o prostie.
      daca un profesor ia un elev de 5 si il face de 7 e la fel de bun profesor si daca e in vaslui si daca e in bucuresti. Si atentie....e la fe de bun si cu unul care ia un elev de 7 si il face de 9.
      De-aia trebuie masurat progresul inregistrat, pt ca nu-i tot una sa iei o clasa slaba, sau sa iei o clasa de elevi performanti.
      Plata pt scoala e o prostie imensa. Sunt multi copii buni cu parinti saraci, sau cu parinti dezinteresati de scoala, care ar ajunge muncitori necalificati in lloc de medici, programatori sau ingineri.
      Statul trebuie sa se asigure ca motiveaza in mod real profesorii. Dar nu punand parintii sa plateasca un salariu mai mare, indiferent de rezultate, sau in functie de veniturile parintilor, ci creand un sistem de salarizare bazat pe performanta, nu pe vechime si grade luate pe pile.
      • 0 (2 voturi)    
        chiar asa (Miercuri, 29 iunie 2016, 18:13)

        robertTm [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        De exemplu eu sunt programator si m-am intors recent din Anglia in Romania la o treime din salar. Deci daca la privat se fac diferente in functie de "geografie" de ce la stat sa nu se faca ?
        • +1 (1 vot)    
          irelevant (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:03)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

          era relevant daca imi spuneai ca un profesor din liverpool, la aceleasi performante si aceleasi date castiga mai putin decat unul din newcastle.
          plate nu iti e data de geografie, ci de rezultatul muncii tale. daca tu in romania produci in 8 ore pe zi 5 zile pe sapt 2000 de euro, compania te plateste cu 1000. daca in anglia in acelasi timp produci 6000 de euro pe luna te plateste cu 3000. depinde cati bani face compania din munca ta.
          e aceesi greseala pe care o fac cei care spun "de ce in anglia ca zidar iau de 3 ori mai mult". e simplu: pt ca engelzul isi permite sa iti plateasca de 3 ori mai mult pe lucrare.
          Daca tu imi faci mie un site eu iti dau 500 euro. Iti ia o sapt, compania iti pateste tie 250 pt munca din sapt asta.
          Pt acelasi site poate un britanic isi permite sa plateasca 1500. Deci...ai tu acelasi rezultat financiar aici si in Anglia? nu.
          Dar un profesor din Vaslui poate avea aceasi rezultat cu unul din bucuresti. Il ia pe gigel, de la nivel de 7, il face ne 9, gigel in loc sa ajunga vanzator in Vaslui sau Balta Alba ajunge programator La Bucuresti sau CLuj. Statul incaseaza mai multi bani de la Gigel scolit de profesorul din vaslui, daca il ajuta sa progreseze, decat de la acelasi gigel daca profesorul din bucuresti nu-l ajuta sa progreseze. Si atunci...de ce sa il plateasca mai prost pe cel din Vaslui? numai pt ca e mai scumpa chiria celui din Bucuresti? N-are nici o relevanta. Ce tu daca vine in piata unul si vinde rosii produse pe un teren in centrul Bucurestiului cu 50 lei kg, ca pt el e mai scump costul de productie, ca are rata la banca pt teren, tu ii dai mai mult decat aluia care le rpoduce mai ieftin?
          La fel e si aici. Nu iintereseaza pe nimeni costurile tale de productie, cat te costa pe tine sa fii profesor in bucuresti, ci doar raportul calitate pret. Ai un produs mai bun...meriti un pret mai bun. Indiferent de unde esti
        • -1 (1 vot)    
          hmmm (Miercuri, 29 iunie 2016, 23:07)

          ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

          Programator care scrie "salar" si are deficiente de logica? Ciudat...

          Pai comparam mere cu pere?

          1) Nu te-ai intors in cadrul aceleasi companii
          2) Acea companie nu este companie de stat
  • +5 (15 voturi)    
    Iată că a venit și confirmarea (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:18)

    aac [utilizator]

    Faptul că ong-urile comuniștilor se agită confirmă 100% declarația ministrului Bostan. Și unele comentarii la acest articol.
    • -2 (10 voturi)    
      argumentul ad personam....nu e argument! (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:27)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui aac

      Da, toti sunt comunisti, numai tu si Bostan sunteti capitalisti!
      • +2 (8 voturi)    
        exact! (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:08)

        aac [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        arată-mi pe cine am atacat la persoană și o mănînc. În schimb chiar tu faci acest lucru cu mine. Minus argumentul.
  • +1 (9 voturi)    
    ABERATIA invatamantului gratuit din Ro a inceput (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:21)

    Consta [utilizator]

    dupa 1990.
    Ro este printre putinele tari in care o institutie de stat ofera ACELEASI servicii de educatie dar gratuit pentru aia destepti si contra cost (cu taxa) ptr cei mai prosti !!
    In Ro pana la urma prostia se plateste si nicidecum educatia!
  • -1 (13 voturi)    
    Reprezentanți autodeclarați. (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:23)

    asavreau [utilizator]

    Cine și când ia ales pe aceștia drept reprezentanți ai .....Puncte,puncte,că asta sunt,niște neica nimeni care se autointitulează reprezentanți.
  • +1 (7 voturi)    
    guvernexit (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:29)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Pleaca, acum! E greu, nu e asa?
    Cu asa CV
    http://gov.ro/ro/guvernul/cabinetul-de-ministri/ministrul-comunicatiilor-i-pentru-societatea-informationala, absolvent al diverselor cursuri de 2 lei, inclusiv celebrei Mihai Viteazu, sef ,director general, acet domn Bostan si-a uitat demnitatea acasa.
    Oricum are grad de general pe la SRI, ca de aia e la Comunicatii,si va ajunge in Academia de informatii coleg cu Oprea si Curaj, banii,avantaje,copii la scolile din Anglia.
    Ministrul Rusu a avut demnitate ...si-a dat demisia. Fa la fel, si treci inapoi la pupitru si alsculta-ne!
  • -5 (13 voturi)    
    marsh bostane! (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:36)

    jackalphonse [utilizator]

    Cand iei salarii de muritor de foame, performanta este pe ultimul loc, poate responsabilitatea de poarta inainte sa ti faci treaba.
    Cat despre invatamantul cu plata, daca avea pepenele asta de nostan cevacultura, afla cand a aparut ideea gratuitatii, de ce si in cate tari s a aplicat.
    Bostane, esti doar un simplu medieval modern, ca Isarescu, care crede ca este un pacat sa traiesti fara sa platesti comision pe aerul respirat.
    • +2 (6 voturi)    
      Are dreptate ministrul. (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:50)

      MirelaV [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Cine te tine, domnule, la leafa aia de mizerie ? Are dreptate ministrul.. Da-ti demisia si apuca-te de altceva sau du-te sa te angajeze privatul pe leafa de 3 ori mai mare daca esti asa bun! Aaa, privatul vrea competenta si seriozitate, la privat nu poti sa primesti spagi si atentii ca sa treci copilul, la privat nu ai 4 luni de vacanta si 18 ore pe saptamana, la privat nu ai cum sa faci greva ca nu ti-a dat spor pentru revenire din concediu.. Majoritatea cadrelor didactice actuale sunt formate dupa Revolutie.. Nu stiati, domnilor dascali, ce salarii sunt in invatamant cand ati ales sa intrati in invatamantul de stat? Si pana la urma nici nu mai sunt asa mici salariile din invatamant dupa ultimele majorari. Cei care au cu adevarat drag de aceasta meserie si de copii nu se plang atat de mult ca cei care indiferent cat le-ar fi leafa isi bat joc de elevi. Peste tot in lume cei din invatamantul public sunt prost platiti nu numai la noi dar invatamantul ca si medicina presupune si o munca de apostolat. Adevarul doare rau..
      • +1 (3 voturi)    
        si cand toti au plecat din invatamant (Miercuri, 29 iunie 2016, 18:09)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui MirelaV

        cand toti "imbecilii" isi baga picioarele in educatia plozilor vostri, cine ii mai invata sa scrie si sa citeasca pe facebook? serios, ministrul n a venit cu nicio solutie si nici voi, sustinatorii
        • 0 (2 voturi)    
          Ce sa zic! (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:16)

          MirelaV [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Asta sa fie problema, stai fara grija ca se gasesc inlocuitori cu usurinta cu cel putin acelasi nivel de pregatire ca dascalii actuali (care nivel este execrabil la majoritatea). Dar santajul asta cum ca nu o sa aiba cine sa mai invete copiii se incadreaza in ceea ce am spus in comentariul anterior. Nimeni nu este de neinlocuit. Sa se introduca criterii clare de competenta si selectie a cadrelor didactice, plata lor dupa performantele obtinute atat de el cat si a scolii (dar nu dupa notele si mediile umflate de la clasa), desfiintarea titulaturii, finantarea sa urmeze elevul, dreptul echipei de conducere a scolii sa isi aleaga corpul profesoral (i-a ales bine si are rezultate, o sa aiba si elevi, i-a ales pe pile, ghinion, ii scade nr de elevi si prin urmare banii primiti), restructurarea programelor scolare si aducerea lor in actualitate, s.a... Dar cea mai mare rezistenta la schimbare vine din interiorul sistemului. Inca ceva: ministrul a spus ca vorbeste in calitate de parinte nu de ministru al educatiei.. Nu are el treaba cu ministerul invatamantului dar are dreptul ca simplu cetatean sa isi exprime nemultumirile fata de sistemul de invatamant. Nu vad de ce si-ar da demisia.
          • +1 (1 vot)    
            Pai NU se gasesc inlocuitori (Joi, 30 iunie 2016, 12:20)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui MirelaV

            se vor gasi ceva suplinitori someri, dar nu inlocuitori calificati.
            Si, spune mi si mie, te rog, de cand o societate merge cu metode sclavagiste in care lasi omul sa moara de foame pentru ca sunt inlocuitori? Niciodata nu vor fi inlocuitori pe salarii de mizerie. Vorba aia, te zgarcesti sa platesti un specialist pana cand vezi cat te costa un incompetent nespecialist. Sunteti varza...serios. Imi cer scuze, dar chiar sunteti varza in ceea ce priveste mecanismele progresului. Mentalitate de feudali...
  • -1 (11 voturi)    
    BRAVO (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:41)

    EmilNae [anonim]

    asta da om de dreapta.A gasit solutia ca sa mai faca rost de niste bani de furat.Adica copii sa dea 100 lei luna astfel profesprul sau invatatorul platit de elevi, bugetul scapa de povara salariilor profesorilor si de aici ramin mai multi bani pentru furat ba un microsoft, ba un anpr, ba o sosea la de cinci ori pretul real si asa oamenii de dreapta afaceristii cum isi spun ei fac si ei un ban gramada.Si facem si politica de dreapta respectam doctrina de dreapta nimic de dat totul de furat pentru noi ca sintem capitalisti ce dracului.Cit despre elevi cine nu are bani sluga la aia care fura bani ca asa-i in capitalism.S-a uitat saru' mina conasule.Il vrem reintodus.Al dracului mojic vrea invatamint gratis sa fie ca mine.
    • +1 (9 voturi)    
      cand elevul plateste profesorul... (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:47)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      mai poate profesorul sa-si supere stapanul? Nu, ii pune 10 pe linie.
  • -6 (8 voturi)    
    Bostanel (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:05)

    cu5clase [utilizator]

    tine la timbru... . Are lista de slugi pe pagina lui de feisbuc, care-l curata de mesajele lipsite de osanale.
  • +4 (8 voturi)    
    si totusi, are dreptate (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:05)

    athos64 [utilizator]

    Invatamantul gratuit si OBLIGATORIU, reprezinta un concept nu neaparat comunist, dar cu siguranta merita reexaminat, intrucat deja functioneaza pe principiul autosustinerii unei categorii profesionale, nu pentru educatie de calitate

    Profesori prost platiti, dar multi, nu inseamna altceva decat o cheltuiala generala mare, fara vreo garantie de performanta. Este ceea ce vedem si in randul absolventilor: multi, dar total neinteresati de ceea ce li s-a oferit dpdv educational, in cea mai mare parte.

    Educatia este o achizitie extrem de pretioasa, iar ideea ca nu costa nimic nu este una menita sa sublinieze acest lucru.
    Efortul statului, respectiv al societatii, nu ar trebui sa fie indreptat inspre a irosi resurse in scopuri educationale obscur-generaliste, ci pentru a da o sansa celor care isi doresc educatia, dar nu-i pot achita singuri costurile.
    Gratuitatea ar trebui conditionata de performanta, pe sistem bursier, si asta chiar de la nivele scolare primare. Acest sistem ar dirija resursele acolo unde este nevoie de ele, ar evita inrolarea in programe scolare nejustificate a celor care nu sunt interesati de achizitii curiculare teoretice, ci mai curand de meserii, si ar permite dezvoltarea unor sisteme private concurentiale, ansamblu care ar creea performanta in sensul dezvoltarii pe scara larga a potentialului real al copiilor.
    • +1 (1 vot)    
      De acord (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:46)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui athos64

      .
    • +5 (5 voturi)    
      Reflecteaza putin mai mult... (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:20)

      DonaldDuck [utilizator] i-a raspuns lui athos64

      Educatia este unul din drepturile fundamentale al oricarui cetatean, mai ales in UE. Este singura si unica sansa pe care Romania o are sa iasa din namol.

      Gratuit nu este, pentru educatie si cercetare se aloca un buget (prea mic din punctul meu de vedere, mai ales pentru cercetare) din colectia de taxe si impozite. Deci fiecare dintre noi plateste pentru educatie. O persoana educata va genera mai mult pentru economie, deci se vor incasa mai multe taxe, deci isi va plati intr-un final studiile, daca nu pleaca din tara. Si in ultima situatie, o persoana bine educata isi va finanta indirect educatia, servind ca un "consul" al Romaniei acolo unde este (daca nu educata, tipa astia dupa noi sa ne intoarcem la noi acasa).

      Acum, educatia se imparte in studii de baza (stim sa numaram, sa citim si sa socotim), medie (mai aflam una alta despre de ce tuna si fulgera in afara de faptul ca s-a suparat Doamne Doamne pe noi, de nu e voie sa facem pipi pe priza si altele) si superioara (in principiu ca sa stim sa postam comentarii elocvente si calificate pe hotnews ;) ).

      Gheto-urile si categorille de oameni care fac obiectul comentariilor rasiste si xenofobe sunt in covarsitoarea lor proportie populate de oameni needucati (cu educatie de baza + o educatie medie slaba).

      Cam care parte a educatiei ar trebui sa fie pe bani proprii? Toate 3? Numai studiile superioare?
      Un sistem de masurare a perfomantelor exista (BAC, Capacitate s.a.m.d), dar sa negi irevocabil dreptul unui cetatean la educatie "gratuita" doar pentru ca a picat un examen odata mi se pare odios (toti avem periode bune si proaste in viata, nu poti sa stii care era contextul privat/familial al persoanei in momentul examenului s.a.m.d.).

      Sa spui ca platim pentru educatie e iar usor, dar asta inseamna ca o sa o masa critica de oameni (alegatori de felul lor intr-o democaratie) care sunt foarte usor de manipulat.

      As mai scrie mult, dar nu am voie mai mult de 2000 de caractere...
  • +7 (9 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:45)

    Calin_file_de_dosar [utilizator]

    Interesant ca asociațiile astea de elevi si studenți (ia căutați mai bine cine sunt părinții liderilor acestora, sa vedeti surprize) nu au avut nicio reacție la niciunul din multiplele scandaluri de plagiat din educație...
    Deh, plagiatul e gratis!
    • -3 (5 voturi)    
      hai sa cautam pana la rude de gradul IV (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:29)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Calin_file_de_dosar

      sigur gasim ceva, nu?

      Calomniati, calomniati.......

      PS:
      dar pe ministrul Bostan l-ai cautat la rude?
  • +1 (1 vot)    
    Invatamanul - drept sau obligatie (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:23)

    Coddy [utilizator]

    Am si eu o nelamurire: avem dreptul de a merge la scoala sau avem obligatia de a merge la scoala?
    Chiar si in Constitutie, apare formularea: (Art. 32): Dreptul la invatatura. 1. Dreptul la invatatura este asigurat prin invatamantul general obligatoriu.
  • +3 (3 voturi)    
    99% dintre profesori sunt INCOMPETENTI (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:07)

    neagoe [utilizator]

    Marius Bostan are dreptate. Nu am cunoscut in ultimii 10 ani vreun profesor competent.

    Pentru mine este elecvent exemplu CN IL Caragiale din Bucuresti. O profesoara de informatica cu mari pretentii a avut o remarca ce a definit invatamantul. La ideea despre rolulul profesorului de a il face pe elev sa indrageasca materia, mi-a replicat ca nu mai exista acei profesori, ca toti sunt tinuti in functii cu pile. In imbecilitatea ei nici macar nu si-a dat seama ca despre ea era vorba...

    La Tudor Vianu? O alta poama de informatica pe care e drept ca nimeni nu o cunoaste. Cred ca nici macar colegii de la catedra de informatica. E o nulitate absoluta tinuta in post pe pile. Habar nu are de materia pe care o preda. (Si asta intr-un liceu care castiga olimipiade. Ca veni vb de olimpici. Nu e meritul scolii ca sunt olimpici. E meritul lor, e munca lor individuala. Profesorii se umfla in pene, dar nu ei i-au invatat acesti elevi informatica, matematica etc.)

    Si astea sunt doua exemple din domeniul in care Romania se lauda ca exceleaza, IT-ul. (Fie vorba intre noi, e o apreciare total deplasata de realitate. De fapt Romania exceleaza la mana de lucru in IT foarte IEFTINA. Managerii de proiecte, proiectantii de sisteme informatice etc sunt ori straini, ori sunt romani scoliti in afara. Universitatile romanesti, cu toate pretentiile lor, sunt departe de a scoate oameni de valoare.)

    Reprezentantii elevilor, ai studentilor si ai tinerilor? Hai pe bune !?! Daca ar avea o educatie non-plagiat, non-copiat, non-tocit ar fi fost ei cei care ar fi rostit ideile lui Bostan. Ei ar trebui sa stie ca toate "reformele" educatiei promovate de alesii prostimii sunt pentru a impiedica educarea electoratului. Dar, vorba ceea. De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere.

    Daca Ciolos il demite pe Bostan sau il forteaza sa-si dea demisia pentru niste lucruri absolut adevarate, atunci marele tehnocrat e doar un maimutoi la mana unor alesi incompetenti.
  • -1 (1 vot)    
    Cum a ajuns acest individ ministru? (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:41)

    hahahaha [utilizator]

    Ce merite a avut acest individ sa ajunga ministru ? De ce jigneste profesorii ? Daca un ministru nu stie sa deschida gura sa lase functia si sa se apuce de o meserie onesta? Minsitri tehnorahati se intrec in a injosi si jigni pe rand diverse categorii de cetateni. Astia nu reusesc sa faca niici un sfert din cat facea guvernul Ponta dar se cred Dumnezei pe pamant cu drepturi de categorisire si etichetare. Eu sunt profesor si parintii fac cerere inca din clasa a III-a sa fie inscrisi copii lor la clasa unde predau , la Domnul ministru cine s-a inscris pe lista sa fie condus cu megainteligenta sa ?
  • 0 (0 voturi)    
    Sistemul de invatamant este o catastrofa (Joi, 30 iunie 2016, 8:50)

    nlln [utilizator]

    Sistemele de invatamant si de sanatate sunt o ruina.
    Nu este de mirare.Este de ajuns sa citesti declaratiile celor care le conduc.
    Cum poate un sistem de invatamant sa devina performant cu un asemenea ministru?
    Un sistem care promoveaza toate nulitatile nu va deveni performant niciodata.
    Pacat de atatia copii care isi ruineaza viitorul si pacat de efortul parintilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică