Reactie dura a rectorului Universitatii de Vest din Timisoara fata de parlamentarii care si-au votat pensii speciale: Cine le va plati pensia? Copiii nostri, in care refuzati sa investiti

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 18 iunie 2015, 11:24 Actualitate | Esenţial

Marilen Pirtea
Foto: Agerpres
Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, parte a Consortiului Universitaria, le-a adresat o scrisoare deschisa parlamentarilor care si-au votat pensii speciale, carora le transmite: "Va place sa va numiti alesii neamului, dar ati cam uitat de neam". "Am asistat la unul dintre cele mai murdare conflicte de interese girat, din pacate, de legislatie, acela ca un grup de oameni sa-si voteze singuri suplimente la pensii din bani publici. Daca nu va ingrijorati de ceea ce vor spune cei aproape 400 de mii de romani care traiesc din pensia minima, poate va ingrijorati de viitorul copiilor nostri", spune Marilen Pirtea, rectorul universitatii.
  • Parlamentul a adoptat marti, 16 iunie 2015, legea pensiilor speciale pentru parlamentari
  • Senatorii si deputatii vor primi o indemnizatie de 1.500 lei pe luna pentru un mandat, in limita a trei mandate. Detalii aici
Marilen Pirtea, rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, a transmis astazi o scrisoare deschisa adresata parlamentarilor. "Nu supun dezbaterii legalitatea, dar lipsa de moralitate de care da dovada parlamentul nu este demna de o societate sanatoasa. Nu, in contextul in care un asistent universitar are salariul de 1.050 de lei, cand sute de mii de angajati din invatamant traiesc la limita saraciei. Sa nu mai vorbim despre medici si multe alte categorii sociale si profesionale", spune rectorul universitatii.

"Daca acum numai ei stiu cum se descurca, ma intreb ce vor face acesti oameni la final de cariera, cine le va plati lor pensia? Copiii nostri, acei copii in care refuzati sa investiti. Refuzul de a investi in educatie le incetineste dezvoltarea, le limiteaza capacitatile, astfel ca nu faceti decat sa propagati saracia de la o generatie la alta. Presupun ca este greu pentru o mana de 'alesi' sa vada acest risc, in confortul unor indemnizatii de mii de lei", sustine Marilen Pirtea.

Scrisoarea integrala a rectorului Universitatii de Vest din Timisoara, Marilen Pirtea

Va place sa va numiti alesii neamului, dar ati cam uitat de NEAM

Zilele trecute, tara a primit inca o dovada ca unele dintre cele mai mari nedreptati se fac cu legea in brate. La fel s-a intamplat si cand, dumneavoastra, alesii neamului, v-ati rupt de ceea ce inseamna principiul contributivitatii si ati hotarat sa va oferiti pensii mai mari chiar si cu 4.600 de lei, echivalentul a 11 pensii minime.

Am asistat la unul dintre cele mai murdare conflicte de interese girat, din pacate, de legislatie, acela ca un grup de oameni sa-si voteze singuri suplimente la pensii din bani publici. Daca nu va ingrijorati de ceea ce vor spune cei aproape 400 de mii de romani care traiesc din pensia minima, poate va ingrijorati de viitorul copiilor nostri.

Nu supun dezbaterii legalitatea, dar lipsa de moralitate de care da dovada parlamentul nu este demna de o societate sanatoasa. Nu, in contextul in care un asistent universitar are salariul de 1.050 de lei, cand sute de mii de angajati din invatamant traiesc la limita saraciei. Sa nu mai vorbim despre medici si multe alte categorii sociale si profesionale. Daca acum numai ei stiu cum se descurca, ma intreb ce vor face acesti oameni la final de cariera, cine le va plati lor pensia? COPIII NOSTRI, acei copii in care refuzati sa investiti. Refuzul de a investi in educatie le incetineste dezvoltarea, le limiteaza capacitatile, astfel ca nu faceti decat sa propagati saracia de la o generatie la alta. Presupun ca este greu pentru o mana de 'alesi' sa vada acest risc, in confortul unor indemnizatii de mii de lei.

Din punct de vedere macroeconomic, cea mai sanatoasa investitie pe care o putem face este in educatie. Avem nevoie de specialisti ancorati in cerintele pietei, cu competente pe ceea ce economia solicita si are nevoie. Este greu sa vorbim despre echilibre macroeconomice cand inca avem un sistem de invatamant incremenit intr-un buget de asistenta sociala. Ultimele analize economice arata ca deficitul bugetului de pensii publice s-a ridicat la 3,56 miliarde de lei dupa primele doua luni din 2015, cu peste 1 mld. lei mai mare decat in primele doua luni ale anului trecut. Discrepantele intre cei care cotizeaza la bugetul de pensii si numarul celor care ies din campul muncii se accentueaza, iar una dintre cele mai sigure solutii pentru echilibrarea balantei este sa se investeasca in educatia tinerilor, astfel ca ei sa devina mult mai productivi, salariile sa creasca, iar contributia la pensii sa fie cu atat mai consistenta.
 
Va place sa va numiti alesii neamului, dar ati cam uitat de NEAM. Dati tuturor sansa la pensii mai mari, investiti in educatia copiilor!

Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara
Prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea


Amintim ca Universitatea de Vest din Timisoara face parte din Consortiul Universitaria, alaturi de Universitatea din Bucuresti, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi si Academia de Studii Economice din Bucuresti (ASE).

Universitatile membre ale acestui consortiu au cerut de curand Ministerului Educatiei sa revina la o clasificare internationala a universitatilor din Romania, asa cum s-a facut pentru prima oara in 2011, si ca finantarea sa se faca pe criterii de performanta academica.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
20517 vizualizari
  • +13 (19 voturi)    
    Sa fim seriosi! (Joi, 18 iunie 2015, 11:34)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Sunt 4-5 milioane de romani care deja au fugit din Hotsistan! Vor mai fugi! Dintre cei care raman, vor evita plata pentru hoti , se vor aranja in asa fel incat sa nu le plateasca!
  • +34 (36 voturi)    
    Tot respectul d-le rector (Joi, 18 iunie 2015, 12:11)

    Lucian P. [utilizator]

    Aveti perfecta dreptate si ati spus un adevar uneori uitat. Insa mai este si un alt aspect. Acei bani din pensii sunt "bacsisul" pe care sa-l mai lase in vacantele lor exotice pe care le vor face la batranete. Chiar credeti ca lumea intra in parlament pentru salariul de o mie si ceva de euro? Da, este relativ mare pentru tara noastra, dar daca s-ar descoperi cata avere aduna majoritatea din afaceri ilegale, am ramane uimiti. Ei pe banii aceia se bazeaza la pensionare, nu pe pensie. Dar daca se poate si mai mult, de ce sa nu fie? Ca doar nu dau de la ei, ci de la noi. Eu personal lucrez in IT si lunar aduc statului in jur de 7.000 de ron prin impozitele pe care le platesc eu si firma la care lucrez. Daca ar sta fiecare roman sa-si calculeze cat din munca lor merge la stat, nu cred ca ar mai sta atat de linistiti vazand in ce buzunare intra banii munciti de ei.
    • +17 (19 voturi)    
      @Lucian P. (Joi, 18 iunie 2015, 12:19)

      Popcorn [anonim] i-a raspuns lui Lucian P.

      "Chiar credeti ca lumea intra in parlament pentru salariul de o mie si ceva de euro?"

      Nicidecum, ei se sacrifica pentru cetateanul roman. Puhahahaha!
    • -18 (22 voturi)    
      De ce mai stai in tara? (Joi, 18 iunie 2015, 12:22)

      Roger [anonim] i-a raspuns lui Lucian P.

      Lucian care e motivul pentru care mai induri mizeria asta din tara cand ai putea foarte bine sa-ti traiesti viata in vest, intr-un mediu mai putin toxic...mai vezi si tu Parisu, iesi la restaurant, bei un vin bun, nu-i mai finantezi pe nemernicii astia
      • +20 (22 voturi)    
        Domnule Roger, (Joi, 18 iunie 2015, 13:36)

        Lucian P. [utilizator] i-a raspuns lui Roger

        imi traiesc in continuare viata aici, printre nemernicii astia, pentru simplul motiv ca aici m-am nascut, aici am prieteni, si imi permit sa traiesc decent la mine in tara. Dar in acelasi timp, cat pot, incerc sa le deschid ochii si altora, care poate nu au avut aceeasi sansa si se zbat in tara asta pe cand altii mai distrug ce a mai ramas din ea. Traiesc in continuare aici, cu speranta ca poate intr-o zi o sa fim suficient de multi ca sa nu mai ii lasam sa-si bata joc de noi, sa ne dam seama ca e prea de tot ceea ce se intampla. E foarte usor sa intorci spatele si sa pleci, tocmai asta au facut-o multi pentru ca nu aveau de ales si astfel le-am dat tara pe tava, au furat si au facut ce au vrut cu ea. Ca acum sa fie facuti in toate felurile de catre un ministru dupa ce au finaintat tara cu zeci de miliarde de euro. Banuiesc ca nu aveti copii insa daca aveti sau veti avea, ganditi-va si la tara, lumea, pe care le-o lasati lor, pentru ca altfel copiii nemernicilor pe care ii induram noi azi, isi vor bate joc de copiii nostri candva mai tarziu.
        • +7 (7 voturi)    
          tot nu inteleg (Joi, 18 iunie 2015, 14:31)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui Lucian P.

          plecatul din tara nu e o fuga, la fel cum ramasul in tara nu e o lupta. plecatul din tara e o alegere. personal am ales sa plec de dragul copiilor. la fel ca si tine lucrez in IT si cam tot atat plateam la stat. sincer, decizia de a pleca a fost cea mai usor de luat (mai greu a fost sa alegem hainele pt nunta sau culoarea culoarea peretilor din casa ... ).
          dar cam aici se despart drumurile. eu cred ca romania nu "se va face bine" si "copiii nemernicilor" chiar isi vor bate joc de copiii nostri. eu nu vad cum o tara in care nu functioneaza nimic (invatamant, sanatate, justitie) se poate redresa in 10 - 15 ani - in conditiile in care avem la putere (aproape) aceeasi oameni de 25 de ani incoace.
        • +4 (8 voturi)    
          Nu-ti fa probleme pentru copiii lui Roger (Joi, 18 iunie 2015, 14:39)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Lucian P.

          Daca a furat si el numai o zecime din cat au furat altii (de ex voiculescu), nu are de ce sa-si faca griji pentru copii. Dovada clara ca nu judeca insa e ca nu-si pune o simpla intrebare: ce se va intampla daca intr-adevar toti cei capabili inteligenti si muncitori vor pleca?
      • +4 (4 voturi)    
        Păi, măi Roger, (Joi, 18 iunie 2015, 14:28)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Roger

        înțeleg că tu ai plecat deja și acum știi care-i mersu' ”afară” dar pe noi cui ne lași ? Că dacă pleacă și Lucian (deci la Buget nu vor mai intra impozitele de la el) atunci salariile noastre vor fi ”tăiate”, nu-i așa ?
        Ei, și atunci va trebui să plecăm și noi...
        Rămân alde Ponta și cu Dragnea vătafi pe miriștea goală...

        Vorba ceea:
        Logfete, brânză-n cui,
        Lapte acru'n călimări,
        Chiu și vai prin buzunări !
  • +10 (10 voturi)    
    Democratie nefunctionala (Joi, 18 iunie 2015, 13:11)

    alegzandru [utilizator]

    Asta este un motiv pentru care democratia trebuie re-evaluata (si nu in sensul propus de Tariceanu). Faptul expus de dl. rector, ca o institutie isi poate vota beneficii in mod liber si necontrolat, pentru membrii ei, dar cu finantare venita de la bugetul de stat - asta e o carenta a democratiei. Poate merge in UK, in Danemarca sau Suedia, unde moralitatea e la loc de cinste, dar nu in niste democratii noi, in formare, inca nescuturate de naravurie trecutului incetosat.

    Ceva, cumva trebuie schimbat. Altfel, daca o idee nu e legiferata si ramane doar o chestiune de morala pentru a pre-intampina abuzul, nu va merge intr-o tara ca Romania, unde coruptia si dezinteresul pentru cetatean lasa loc de abuzuri si acolo unde exista lege, daramite unde doar morala apara vistieria statului si a contributorilor lui?!
  • +12 (12 voturi)    
    bravo! (Joi, 18 iunie 2015, 13:12)

    mee [anonim]

    avem nevoie de mai multi oameni de genu asta! poate vor intelege si parlamentarii cat de penibili sunt
  • +10 (10 voturi)    
    atitudine (Joi, 18 iunie 2015, 13:40)

    cet [utilizator]

    O atitudine remarcabila,care subliniaza si indignarea noastra, a celor nevoiti sa suportam aceasta rusine nationala a unui vot penibil si fara discernamant!
  • +12 (12 voturi)    
    Bravo! (Joi, 18 iunie 2015, 13:43)

    MPopa [utilizator]

    Extraordinar mesaj! Felicitari domnului rector.
    Sunt intru totul de aceeasi parere. Va spun sincer ca as prefera sa platesc impozite mai mari dar sa stiu ca banii acestia merg in educatia copiilor nostri. O educatie facuta cu gandul la viitorul lor, nu la interesele celor ce au facut o afacere din educatie!
    Pentru ce ne zbatem, pentru ce ne luptam zi de zi, daca educatia precara rapeste tineretului sansa sa duca o viata mai buna decat ducem noi? In tara aceasta vor fi milioane de asistati social care vor trai in mizerie, spoliindu-i pe cei putini care vor mai munci.
  • +8 (10 voturi)    
    /// (Joi, 18 iunie 2015, 14:15)

    Stingeru [anonim]

    AStia nu au fost si nu vor fi ALESII nostrii.Sunt doar niste infractori, ajunsi in functii cheie care trebuie sa isi plateasca tributurile catre finantatorii lor...asa ca in mod evident au nevoie de si mai mult pt batranetea lor.Iar restul adica noi nu avem decat sa mergem unde ne taie capul.
  • +8 (8 voturi)    
    parere (Joi, 18 iunie 2015, 15:14)

    Giani [anonim]

    Extraordinar mesaj! Felicitari domnului rector.
  • +7 (7 voturi)    
    Cum i-au "crescut " parintii si bunicii lor ? (Joi, 18 iunie 2015, 15:29)

    Plagarus [utilizator]

    Valoarea medie a pensiilor în Europa (in Euro).
    Luxemburg (3.000 €
    Norvegia (1760 €
    Grecia (1620 €
    Danemarca (1411 €
    Elvetia (1393 €
    Italia (1141 €
    Franta (1108 €
    Islanda (1046 €
    Suedia (1060 €
    Finlanda (1050 €
    Austria (1026 €
    Spania (877 €
    Belgia (847 €
    Germania (791 €
    Malta (615 €
    Slovenia (604 €
    Marea Britanie (460 €
    Polonia (437 €
    Cehia (390 €
    Portugalia (354 €
    Ungaria (332)
    Croatia (321)
    Estonia (288)
    Letonia (258)
    Lituania (220)
    ROMANIA (177)
    Bosnia (171)
    Bulgaria (145)
    Albania (55)
    • +6 (6 voturi)    
      Principiul contribuității. (Vineri, 19 iunie 2015, 8:51)

      vali47 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Cred-că parlamentarii trebuie să arate și cum vor fi finanțate aceste pensii speciale și dacă tot vor să dea o lege a pensiilor speciale ,ar fi bine să clarifice finanțarea tuturor pensiilor speciale.Oriunde în lume primești pensie cât ai cotizat de-a lungul timpului.Vrei o pensie suplimentară(specială,extraordinară,etc)cotizezi la un fond de pensii și când ieși la pensie primești cât ai cotizat funcție și de randamentul fondului de pensii.Așa poate se vor gândi parlamentarii și la niște programe de dezvoltare,fondurile de pensii fiind de obicei unul din motoarele de finanțare a unor proiecte de viitor cu randament bun(garantat).Ce au făcut acum parlamentarii,sau făcut de râs arătându-ne nivelul scăzut al conștiinței naționale,prostia și miicimea lor ca oameni politici.Niște neica nimeni care nu merită nici-o considerație,dar mit-ai pensie specială.De când se plătește pentru lene,prostie și hoție?
  • +2 (6 voturi)    
    nu inteleg de ce va agitati atata (Joi, 18 iunie 2015, 19:34)

    kripton [utilizator]

    escrocii si-au votat legea,o sa vina alt parlament care o va anula. sau si mai bine,un diktator,care isi va castiga sprijinul poporului anulandu-le dreptul la orice fel de pensie speciala.eventual o sa-i trimita sa sape inca un canal.
    apoi va face ca stefan cel mare,va convoca un plebiscit si va intreba daca este de acord poporul sa le fie conducator vreo 50 ani. o sa scoata minim 99% voturi.
  • +6 (6 voturi)    
    Iluzii si un praz verde (Vineri, 19 iunie 2015, 6:21)

    quietguy58 [utilizator]

    Daca la inceputul lui '90 imi faceam iluzii ca in Romania va fi mai bine pentru romanul obisnuit m-am lamurit rapid.

    Doua lucruri de care imi pare rau sint

    - ca nu am obtinut viza de emigrant decit dupa citiva ani de asteptare si ca nu am plecat mai repede din Romania.
    - ca nu mi-am adus parintii sa fie alaturi de mine si sa-i feresc de mocirla morala in care se gaseste Romania de 25 de ani.

    In rest, cui place sa se minta in speranta iluzorie ca va "fi mai bine" cindva in Romania nu are decit.

    Romania nu este a oamenilor cinstiti, Romania este jucaria mafiotilor politici.
    Mafiotii politici s-au folosit de oamenii cinstiti in decembrie 1989 care au murit degeaba.
    • 0 (0 voturi)    
      omule,hai sa ne uitam in istorie: (Vineri, 19 iunie 2015, 14:21)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      moldova intre 1400-32 cunoaste binefacerile unei domnii stabile si de durata sub alexandru cel bun.
      dupa moartea lui urmeaza anarhia feudala si macelul intre fii lui si boieri afiliati lor. cine s-ar fi gandit in acea mlastina a disperarii,ca in 1457 va rasari domnia cea mai glorioasa din istoria moldovei?
      la inceputul sec 19,in muntenia: pazvanoglu,pasha de vidin,ardea craiova. un cutremur atat de putenci incat in crapaturile provocate in pamant intra calul cu tot cu calaret,distruge bucurestiul. intre 1806-12 rusii e bat cu turci pe teritoriul national. epidemie de holera,apoi de ciuma. s-ar fi gandit cineva pe la 1820 ca in 6 decenii vor forma cu moldova un regat independent care va zdrobi alaturi de rusi armatele turcesti?
      istoria cunoaste suisuri si coborasuri,eu cred ca tara noastra are un viitor.
      • 0 (0 voturi)    
        Ramine de vazut ce fel de viitor. (Vineri, 19 iunie 2015, 15:15)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Dna / Dna Kripton

        In cazul lui Stefan cel Mare dvs. vorbiti de un conducator care apare odata la citeva sute de ani.

        Un stat puternic nu se formeaza de azi pe miine, la fel si societatea civila fiind necesare lungi si productive perioade de pace si dezvoltare economica, intelectuala si stiintifica.

        A-ti mentionat unirea celor doua provincii, Moldova si Muntenia.
        Unirea s-a facut numai si numai dupa ce factorii externi au aprobat aceasta unire pentru a contracara influenta Rusiei si Austriei in aceasta zona.

        Diferenta de gindire, este ca eu nu astept providenta si miracole ci as fi preferat un stat in care legile sint respectate de toti cetatenii Romaniei in care jaful Romaniei perpetat de 25 de ani sa fi fost stopat de la inceput.

        Romania are un viitor? Bine inteles, oricine si orice are un viitor.
        Si Irakul, Libia, Somalia, Siria au un viitor, totul ce fel de viitor.

        Ramine de vazut ce fel de viitor.
        • 0 (0 voturi)    
          nu vreau sa fiu oaia neagra cu minusuri aici (Vineri, 19 iunie 2015, 22:19)

          adyQ [anonim] i-a raspuns lui quietguy58

          dar comparatia cu basmele cu Stefan Cel Mare e mult prea fortata, nu avem cum sa stim ce a fost atunci cu adevarat, foarte posibil sa fi avut si ei niste "antene" care sa turuie ce li se dicteaza....pe langa asta frate atunci nu era democratie ca acuma, era Stefanutz cu sabia la intrare, care nu se tundea cum ii zicea el ii taia capu si gata nu mai auzeai de el, ei acuma este democratie, cine sa le taie lor capul? Eu zic ca un lider bun am avut, base a facut multe, din pacate "democratia" e mai puternica si a taiat niste capete dar au rasarit altele :)
          PS: tot respectul pt domnu rector, din pacate nu prea auzi de cei care zic lucrilor pe nume
          • 0 (0 voturi)    
            Va rog sa va disputati cu el, nu cu mine. (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 2:50)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

            Domnul meu, nu cred ca ati citit cu atentie comentariul meu care era un raspuns la comentariul lui Kripton.

            In comentariul lui Kripton gasiti referinta la Stefan cel Mare, etc.

            Va rog sa va disputati cu el, nu cu mine. Multumesc.
      • +1 (1 vot)    
        Nu e vorba aici de un viitor oarecare (Vineri, 19 iunie 2015, 15:38)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        E vorba ca as fi vrut si eu si copii mei sa prinda vremuri normale. Nu doar stra-stra-stranepotii!
    • +1 (1 vot)    
      Mi-ai luat vorba din gura! (Vineri, 19 iunie 2015, 15:36)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Ai dreptate 100%.
  • +5 (5 voturi)    
    Parlamentul nesimtirii,parlamentul cotcarilor ! (Vineri, 19 iunie 2015, 7:46)

    andreesanu [utilizator]

    Industria o amintire !,agricultura o pirloaga lasata-n voia celui de sus,resursele vandute,tara indatorata pentru 5-6 generatii,invatamintul distrus si abandonat,sanatatea
    a ajuns la usa bisericii ! si toate astea facute in 25 de ani de derbedeii,bulevardistii ,golanii care au urlat mai tare,care au furat cu amandoua miinile pentru a se capatui peste noapte.
    Romania ajunsa colonie a UE prin nesimtirea si iresponsabilitatea celor care au pretins ca guverneaza .
    • 0 (0 voturi)    
      5-6 generatii? Sinteti optimist. (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 2:51)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      5-6 generatii? Sinteti optimist.

      Aceasta datorie va ramine pentru sute de ani si intr-un final va distruge Romania.
  • +6 (6 voturi)    
    De urmat (Vineri, 19 iunie 2015, 8:28)

    gexim [anonim]

    Lumea academică trebuie să ia atitudine împotriva nesimțirii grosolane din Parlamentul României.
    Bravo domnule rector,tot mai mulți ca dumneavoastră !
  • +6 (6 voturi)    
    Modificare Constitutie (Vineri, 19 iunie 2015, 10:01)

    Stefan [anonim]

    A devenit cat se poate de clar ca Parlamentul actual nu mai reprezinta cetateanul roman, ci doar clasa politica, adica o categorie de cetateni romani. Prin urmare, ar fi nevoie de o initiativa cetateneasca de modificare a Constitutiei prin care sa se confere dreptul alegatorilor de a dizolva Parlamentul prin referendum: noi ii alegem, noi trebuie sa putem si sa le punem capat mandatelor. E o grava omisiune lipsa acestei posibilitati din Constitutie, mai ales intr-o tara atat de nedemocratica precum Romania.
    • +1 (1 vot)    
      si referendumul (Vineri, 19 iunie 2015, 14:22)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      cine il convoaca? presedintele ...
      • 0 (0 voturi)    
        Poate fi convocat si de cetateni (Vineri, 19 iunie 2015, 15:41)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Dar inca o data, ce rost ar avea? Atat timp cat in Constitutie nu se prevede obligativitatea respectarii si punerii in aplicare a rezultatului, cu termene precise si pedepse in caz de neaplicare, va fi ca in 2012.
    • +1 (1 vot)    
      Si daca il convoaca cineva si ce? (Vineri, 19 iunie 2015, 15:39)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Va fi ignorat ca si cel din 2012 care a fost perfect legal si valid! Ca doar tot ei ar trebui sa-l aplice, si ce interes au?
  • +3 (3 voturi)    
    te doare mintea... (Vineri, 19 iunie 2015, 13:35)

    panicat de ''politicieni si guvernanti'' [anonim]

    un parlament de escroci, care-si lustruiesc turul pantalonilor in fotoliile alea de lux, nefacand nimik util pentru tara decat legi pentru ei, platiti de noi....
    absurdistan la maxim...
    deci, ultimul stinge lumina...sau la beci cu ei cu toti si ne luam tara inapoi ?

    hotarati-va odata, dragi romani !
  • 0 (2 voturi)    
    O idee!!! (Vineri, 19 iunie 2015, 14:07)

    marilena [anonim]

    Este foarte adevarat. Daca nu se investeste in copii si educatia lor, urmatoarea generatie vafi una de ratati.

    Eu personal cred, ca singura solutie la acest dezastru la care asistam, este sa nu mai votam. Punct!!!!

    Nu-i mai putem vota pe aceeasi nemernici. Este exact ce se intampla de cand am ales "Demacrartia" : pleaca ai nostri, vin ai nostri1 Este in mare parte vina noastra, ca ii votam. Avem si dreptul de a NU VOTA. Si acesta este un drept constitutional. Atunci ceva trebuie sa se intample. Nu credeti???
    • 0 (0 voturi)    
      Fara suparare... (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 10:11)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui marilena

      ...sunteti blonda? (o gluma). Daca noi nu votam o sa-i voteze cei din partidele lor si primarii afiliati. A nu vota poporul, cel mai sigur mod ca ei sa se mentina la putere.
  • 0 (0 voturi)    
    pensiile speciale ale parlamentarilor (Luni, 22 iunie 2015, 8:30)

    STAN STELUTA [anonim]

    Daca ar fi genii sau macar destepti poate as intelege putin eceasta lege. Dar cand eu am muncit 35 de ani ca inginer si am acum o pensie de 1200 lei nu mai am ce comenta. Pentru 12 ani de munca in parlament ,munca in folosul lor propriu ( coruptia si interese numai personale) noi poporul ce pensiii ar trebiu sa avem ? Sa le fie rusine lor pentru aceste pensii si rusine noua ca stam si vedem si ascultam.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă