Cinci universitati de top din Romania cer clasificare internationala si finantare pe criterii de performanta academica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 18 mai 2015, 13:23 Actualitate | Esenţial

Mircea Dumitru, Vasile Isan, Ioan Aurel Pop, Pavel Nastase si Marilen Pirtea
Foto: Colaj / Sursa foto: Agerpres
Universitatile care formeaza Consortiul Universitaria cer un nou pact pentru educatie, "care sa reia si sa extinda liniile de actiune enuntate in pactul precedent", care a stat la baza legii educatiei din 2011. Universitatea din Bucuresti, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, ASE si Universitatea de Vest din Timisoara s-au reunit la Timisoara, unde au incheiat o rezolutie. Cele cinci institutii de invatamant superior cer revenirea la o clasificare a universitatilor facuta de un organism international si la finantarea universitatilor pe baza de performanta.

Universitatile de top avertizeaza ca se inregistreaza "scaderea credibilitatii institutiilor de invatamant superior din cauza abordarii superficiale a multiplelor cazuri de plagiat, coruptie academica, incompatibilitati etc. si diminuarea relevantei diplomelor universitare".

Consortiul Universitaria este format din Universitatea din Bucuresti, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, Academia de Studii Economice din Bucuresti (ASE) si din Universitatea de Vest din Timisoara (UVT). Rectorii celor cinci institutii de invatamant superior s-au reunit in zilele de 14-17 mai la UVT, "pentru a dezbate si pentru a proiecta directii strategice necesare unei abordari coerente cu privire la dezvoltarea invatamantului superior si a cercetarii stiintifice", anunta Universitatea de Vest din Timisoara intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Cele cinci universitati solicita guvernului urmatoarele:
  • "1. Alocarea a minim 6% din PIB pentru educatie; 
  • 2. Evaluarea si clasificarea universitatilor printr-un program international, neutru din punct de vedere politic si nesusceptibil de influente si presiuni sociale;"
N.Red: Amintim ca prima clasificare europeana a universitatilor din Romania a fost realizata in 2011, de catre un organism international de evaluare - Asociatia Universitatilor Europene. Legea educatiei prevedea atunci ca finantarea universitatilor se face diferentiat, in functie de pozitia in ierarhie a programelor de studii. 12 universitati au intrat in prima categorie, deci au fost clasificate ca Universitati de Cercetare Avansata si Educatie, iar universitatile particulare au intrat toate in ultima categorie valorica - Universitati centrate pe Educatie. Efectele clasificarii internationale a universitatilor au fost anulate insa din luna mai 2012, cand Ordonanta de Urgenta 21/2012 a modificat legea educatiei astfel incat pentru anul universitar 2012-2013 cheltuirea fondurilor publice in universitati s-a facut independent de evaluare si clasificare. Sursa si detalii
  • 3. Restructurarea finantarii publice a invatamantului superior in sensul echilibrarii criteriilor sociale (accesul liber si neingradit al celor care indeplinesc standardele minimale de admitere) cu criterii de performanta academica;
  • 4. Adoptarea cadrului de finantare multianuala a invatamantului superior si a cercetarii din Romania;
  • 5. Adoptarea principiului de finantare publica obligatorie a cercetarii stiintifice cu minim 1% din PIB;
  • 6. Descentralizarea administrativa si responsabilizarea structurilor executive si academice din institutiile de invatamant superior;
  • 7. Initierea si consolidarea programului 'Initiativa de Excelenta Academica', in scopul dezvoltarii unor universitati romanesti competitive international, pentru perioadele 2016-2020, 2021-2025;
  • 8. Reconstructia institutionala a invatamantului superior si cercetarii stiintifice romanesti prin elaborarea si adoptarea unei legi simple, flexibile, cuprinzatoare si coerente;
  • 9. Participarea si consultarea studentilor in procesul de luare a deciziilor la toate nivelurile;
  • 10. Adoptarea unui cadru legal privind salarizarea cercetarilor stiintifici din universitati, similar celui din Academia Romana si institutele nationale de cercetare".

Rezolutia integrala a universitatilor membre ale Consortiului Universitaria:

"Dupa 25 de ani de schimbari permanente in invatamantul romanesc, in care mai mult de 20 de ministri ai educatiei si cercetarii au abordat in mod diferit politica invatamantului superior si a cercetarii stiintifice, Consortiul UNIVERSITARIA considera ca este necesara o perspectiva coerenta asupra dezvoltarii acestui domeniu esential pentru progresul societatii. Observand incoerenta si impredictibilitatea sistemului de invatamant superior prin abordari top-down, Consortiul propune o coordonare de tip bottom-up, care sa reflecte evolutiile inregistrate deja in universitati. Propunerile incluse in rezolutia de fata ar trebui acceptate de orice guvern, pentru a asigura continuitate, stabilitate si predictibilitate in dezvoltarea invatamantului superior din Romania.

Consideram imperativa ideea unui nou pact pentru educatie (pentru perioada 2015-2020) care sa reia si sa extinda liniile de actiune enuntate in pactul precedent care a fost semnat in 2008.

Fiecare sistem social, implicit sistemul educational, necesita experimente si inovatii in scopul identificarii celor mai bune solutii. Insa, la un moment dat, acestea trebuie consolidate astfel incat stabilitatea, coerenta si continuitatea sa le ofere actorilor implicati posibilitatea deciziilor rationale. Fara continuitate si coerenta, fara proiectii pe termen mediu si lung, invatamantul superior si cercetarea romaneasca nu vor reusi sa-si redobandeasca prestigiul social, recunoasterea academica internationala si increderea publica.

Consortiul Universitaria are legitimitatea sa exprime o pozitie avizata privind starea si evolutia invatamantului superior si a cercetarii, sa ofere o radiografie completa si corecta, sa genereze schimbarile adecvate, indiferent de partidele politice aflate la guvernare.

Productia stiintifica a celor 5 universitati reprezinta 34% din numarul total al articolelor prezente in Scopus in ultimii 2 ani, respectiv 44% din articolele din Romania prezente in ISI Web of Science.

Universitatile membre ale Consortiului pregatesc un numar de peste 125.000 de studenti, reprezentand 28% din totalul studentilor inmatriculati in invatamant superior public.

Structural, pe cele trei cicluri de studii universitare Consortiul Universitaria reprezinta:
  • 26% din totalul studentilor cuprinsi in programele de licenta,
  • 34% din totalul studentilor din programele de master,
  • 30% din totalul studentilor din programele de studii doctorale.
In ceea ce priveste recunoasterea si prestigiul international, singurele institutii de invatamant superior din Romania prezente constant in diferitele clasificari si ierarhizari care atesta acest lucru sunt universitatile din Consortiul Universitaria (Quacquarelli Symonds, Shanghai, The Times Higher Education, Best Global Universities, URAP, REPEC, Thompson Reuters University, Webometrics).

Propunerile noastre sunt fundamentate pe analizele efectuate in ultimii ani de specialisti in teoria si politica invatamantului superior, recunoscuti pe plan international. Mentionam mai jos doar cateva dintre aceste analize:
Analiza acestor documente releva o serie de probleme structurale si functionale ale invatamantului superior si cercetarii:
  • subfinantarea cronica a invatamantului superior si reducerea finantarii pe baza criteriilor de performanta;
  • absenta unei clasificari si ierarhizari actualizate a institutiilor de invatamant superior si a programelor de studii si absenta stimulentelor pentru excelenta academica si imbunatatirea performantelor institutiilor de invatamant superior (angajabilitate; cercetare; formarea de cetateni activi si implicati);
  • inexistenta unor optiuni de angajare competitive cu mediul privat, ceea ce creeaza dificultati insurmontabile pentru recrutarea personalului didactic si de cercetare in domeniul matematicii si stiintelor naturii;
  • ratele mari de abandon atat in invatamantul preuniversitar, cat si in cel universitar;
  • declinul constant al numarului de studenti atat din cauze demografice, cat si din cauza mediului institutional si economic general; acest fenomen negativ nu este compensat prin cresterea calitatii educatiei si cercetarii universitare;
  • nivelul scazut de internationalizare a invatamantului superior in ansamblu si a majoritatii covarsitoare a programelor de studii, ceea ce reflecta constrangerile legislative, slaba recunoastere internationala a mediului academic romanesc si precaritatea potentialului financiar;
  • inadecvarea continuturilor unor programe de studii la cerintele pietei muncii;
  • pierderea unui potential uman valoros din cauza absentei unor politici coerente de sprijin al celor cu nevoi speciale (studenti supradotati, studenti cu dizabilitati, studenti din medii socio-economice dezavantajate, studenti din mediul rural etc.);
  • scaderea credibilitatii institutiilor de invatamant superior din cauza abordarii superficiale a multiplelor cazuri de plagiat, coruptie academica, incompatibilitati etc. si diminuarea relevantei diplomelor universitare;
  • rigiditatea si anchilozarea invatamantului superior romanesc determinate de suprareglementare, centralism birocratic si pseudoautonomie;
  • absenta predictibilitati si continuitatii in dezvoltarea invatamantului superior si a cercetarii din cauza incoerentei legislative si a frecventelor masuri administrative fara justificari temeinice.
Invatamantul superior si cercetarea stiintifica pot avea un rol decisiv in dezvoltarea economico-sociala a tarii, prin reconstructia institutionala, diferentierea universitatilor, promovarea excelentei individuale, stimularea performantelor academice si intarirea principiilor fundamentale ale autonomiei institutionale si competitiei efective a ideilor. In acest sens, consideram ca se impun cu necesitate urmatoarele linii directoare:
1. Alocarea a minim 6% din PIB pentru educatie; 
2. Evaluarea si clasificarea universitatilor printr-un program international, neutru din punct de vedere politic si nesusceptibil de influente si presiuni sociale;
3. Restructurarea finantarii publice a invatamantului superior in sensul echilibrarii criteriilor sociale (accesul liber si neingradit al celor care indeplinesc standardele minimale de admitere) cu criterii de performanta academica;
4. Adoptarea cadrului de finantare multianuala a invatamantului superior si a cercetarii din Romania;
5. Adoptarea principiului de finantare publica obligatorie a cercetarii stiintifice cu minim 1% din PIB;
6. Descentralizarea administrativa si responsabilizarea structurilor executive si academice din institutiile de invatamant superior;
7. Initierea si consolidarea programului 'Initiativa de Excelenta Academica', in scopul dezvoltarii unor universitati romanesti competitive international, pentru perioadele 2016-2020, 2021-2025;
8. Reconstructia institutionala a invatamantului superior si cercetarii stiintifice romanesti prin elaborarea si adoptarea unei legi simple, flexibile, cuprinzatoare si coerente;
9. Participarea si consultarea studentilor in procesul de luare a deciziilor la toate nivelurile;
10. Adoptarea unui cadru legal privind salarizarea cercetarilor stiintifici din universitati, similar celui din Academia Romana si institutele nationale de cercetare.

Timisoara,
16.05.2015


Universitatea din Bucuresti
Prof. univ. dr. Mircea DUMITRU

Universitatea Babes-Bolyai
Prof. univ. dr. Ioan-Aurel POP

Universitatea 'Alexandru Ioan Cuza' din Iasi
Prof. univ. dr. Vasile ISAN

Academia de Studii Economice
Prof. univ. dr. Pavel NASTASE

Universitatea de Vest din Timisoara
Prof. univ. dr. Gabriel-Marilen PIRTEA
"

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
11000 vizualizari
  • +2 (6 voturi)    
    .... (Luni, 18 mai 2015, 14:08)

    tirolez [utilizator]

    Credibilitatea le scade in primul rand din superficialitatea cu care trateaza ei insisi procesul de invatamant . Incepand de la desfiintarea examenelor de admitere si inlocuirea lor cu eseuri, medii din liceu si eventual o gluma de examen care sa conteze 1% in nota finala. Dau un semnal foarte bun studentilor inca din prima zi.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 18 mai 2015, 14:58)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Sau, mai rau, admitere pe baza unei medii ponderate intre: media de la bac, unele medii ale unor discipline din timpul liceului precum si nota la un "interviu" data (hmmm) functie de interes.

      Revin cu detalii interesante daca este cazul...
      Hehehehehe
    • 0 (0 voturi)    
      S-au reintrodus admiteri (Marţi, 19 mai 2015, 13:25)

      Coddy [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Din fericire, la specializarile tehnice/reale s-au reintrodus examen de admitere si concursuri de admitere la unele Universitati.
      Bine ar fi sa fie asa peste tot...
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Luni, 18 mai 2015, 14:20)

    pathfinder [utilizator]

    Sunt foarte curios cum definesc "performanta" respectivele universitati:
    1. ca numar total de articole (ISI sau ce mama huciului mai inventeaza astia)/universitate;
    2. ca bani investiti (sau, dupa caz consumati)/articol ISI.

    Va fi foarte interesant...

    Acuma bagati minusuri astia de va simtiti cu musca pe caciula!
    Hehehehehe...
    • +4 (8 voturi)    
      Esti curios? (Luni, 18 mai 2015, 14:34)

      sile [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

      Daca cer clasificare internationala, probabil se vor aplica criteriile internationale, general acceptate in domeniu.

      Si criteriile nu se reduc la articole in publicatii cotate ISI. Se combina publicatiile, premiile obtinute de profesori si studenti, gradul in care absolventii se angajeaza in ramura, mai multe. E destul de simplu, de fapt. In schimb se gaseste mereu un Gica-contra care sa inceapa cu discutii de genul "de ce criteriul X are 30% si nu 37%". Discutii sterile, in general de evitat.

      PS: Fara prea mare importanta, dar metrica se numeste de fapt IF (impact factor), ISI e doar institutul de la care a pornit aceasta clasificare.
      • 0 (6 voturi)    
        Man (Luni, 18 mai 2015, 14:51)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Nu-s Gica contra, dar:

        1. Poti sa dai un link catre "criteriile internationale, general acceptate in domeniu"?

        2. Activez atat in mediul universitar cat si "la privat". Ce pot sa-ti spun este ca impactul cercetarilor universitatilor romanesti in industrie tinde spre zero.

        Pe langa astea, articole cu factor de impact 22.5 (sa spunem) au impact, din nou, zero in viata reala. Foarte multe dintre ele. Spre 99%...

        De multe ori cacademicienii nostri (dar si multi din tari mult mai civilizate) reinventeaza roata.
        Ce vreau sa spun cu asta: foarte multe din cercetarile alea care se lasa cu publicatii (cu factor de impact devastator) au fost facute deja in industria adevarata.

        Vorbesc in cunostiinta de cauza asa ca toata treaba asta cu FI e o vrajeala care sa ascunda bani aruncati pe geam.
        Ca multe altele din mediu cacademicianesc (sic).

        Daca vrei, ne razboim pana la apusul civilizatiei, dar io unul, cunoscand ambele medii pot sa-ti confirm de 100 de ori cele afirmate.
        Atat cat ma lasa NDA-urile...
        • +3 (3 voturi)    
          Hmmm (Luni, 18 mai 2015, 15:27)

          sile [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

          1. Daca tu care activezi in mediul universitar imi ceri mie, inginer, criteriile, avem o problema.

          2. Da, stiu ca aici s-a ajuns dupa un sfert de secol de autonomie. Fix de-aia ne trebuie ajutor din afara.

          Sunt de acord cu tine ca factorul de impact nu e alfa si omega problemei. Cu toate astea, un articol cotat ISI e mult peste un articol publicat la revista universitatii din Oradea (cu rezerva ca pot exista exceptii).
          • +1 (3 voturi)    
            ... (Luni, 18 mai 2015, 15:32)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui sile

            " Daca tu care activezi in mediul universitar imi ceri mie, inginer, criteriile, avem o problema."

            Apai tu ai adus vorba de ele.
            Le-am vazut pe cele ale lui Funeriu.
            Ele, in sine, (criteriile) nu erau rele.
            Modul in care au fost aplicate insa e alta mancare de peste...
            • 0 (0 voturi)    
              Sa ne intelegem (Luni, 18 mai 2015, 16:21)

              sile [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

              Daca ti s-au parut ok criteriile si proasta aplicarea, cum de prima linie a primului tau post se leaga de criterii: "Sunt foarte curios cum definesc "performanta" respectivele universitati".

              Si daca chiar nu gasesti criteriile, poti incepe de aici: http://www.shanghairanking.com/ARWU-Methodology-2014.html
              • +1 (1 vot)    
                ... (Luni, 18 mai 2015, 16:57)

                pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui sile

                Am ca nu erau rele nu perfecte, nici macar OK...

                Si, by the way, ia uite ce spune site-ul ala pe care l-ai dat exemplu...
                "Per capita academic performance of an institution PCP 10%"

                Asa ceva este de neimaginat in Romania.
                De aia am pus punctul ala nr. 2.
                Si 10% e prea putim, in umila mea parere, da' hai sa fie si asa.

                Cand se va aplica treaba asta in Ro, am sa fiu primul care sa o aplaud!!!
                • +1 (1 vot)    
                  Dom'ne, eu nu te inteleg (Luni, 18 mai 2015, 18:16)

                  sile [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

                  Pana la urma ce nu-ti convine?
    • +3 (5 voturi)    
      Cit de curios esti? (Luni, 18 mai 2015, 14:51)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Daca esti suficient de curios, da pe google o cautare dupa criteriile prin care s-au evaluat universitatile de catre Funeriu. Evaluatori independenti straini, criterii clare. Poate nu 100% corecte criteriile, dar clasamentul a iesit rezonabil de bine. Doar ca toti parlamentarii nostri sunt profesori pe la tot felul de universitati de cartier. Si au tot interesul sa le dea fonduri din pix.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 18 mai 2015, 15:24)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Bre, daca tot te bagasi in seama, ce ma tot ametesti atat?
        Carevasazica raspunsul e 1?
        Sau 2?

        Daca e 1, atunci putem discuta mai departe.

        Ce va tot ascundeti atat dupa criteriile alea clare care se aplica in Vest?
        Suntem noi in Vest si nu stiu eu?
        Seamana cele doua sisteme de invatamant si modul in care se impart fondurile?!?
        Haida de...
        • +1 (1 vot)    
          carevasazica (Luni, 18 mai 2015, 16:24)

          bogdan1477 [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

          carevasazica 2 e oricum o aberatie. mai departe, cite ceva gasesti aici:
          http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=25&cad=rja&uact=8&ved=0CDUQFjAEOBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.research.ro%2Fuploads%2Flegislatie%2Flegislatie-secundara-aferenta-sistemului-de-cercetare%2Fhg-789.doc&ei=keVZVZv7K-PmyQPQooHQBQ&usg=AFQjCNE50rSpdyiWcPWJL5RIvpr90ldZAg&bvm=bv.93564037,d.bGQ (dupa cum ziceam, google ajuta la satisfacerea curiozitatilor).
          Citez:
          (1) Evaluarea în scopul clasificării universităţilor şi ierarhizării programelor de studii se realizează pe baza unora dintre următoarele criterii:
          a) predarea şi învăţarea;
          b) cercetarea ştiinţifică;
          c) creaţia artistică, în cazul universităţilor de arte;
          d) relaţia universităţii cu mediul extern;
          e) capacitatea instituţională.

          Deci criteriile generale indicate de minister, si implementate de un evaluator international, ca sunt citeva institutii care se ocupa cu asha ceva la nivel mondial, nu tre sa reinventam noi roata in stilul romanesc. Pur si simplu de duci la aia, le spui ce criterii tre sa conteze si ei iti fac evaluarea. iar criteriile sunt mult mai complexe decit numaratul de articole ISI.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Luni, 18 mai 2015, 17:01)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Bre, aberatie?

            Ia vezi ca dadu' altu ceva care seamana foarte bine...
            Uite-te pe thread.

            Sa-ti explic ceva musiu:
            Cand ai 1000 de cercetatori si scoti 50 de articole ISI inseamna ca esti bun?

            Sau cand ai 50 de cercetatori si scoti 50 de articole ISI?

            Aia 1000 respectiv 50 de cercetatori sunt de fapt platiti de statul roman.
            Ca sa intelegi "aberatia" de la punctul 2.

            Sigur ca, din punctul de vedere al marilor universitati, este o "aberatie".
            Desi e in totala armonie cu bunul-simt...

            Aberatie?
            Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
            • +2 (2 voturi)    
              Pierzi esentialul (Marţi, 19 mai 2015, 11:01)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              Universitatile nu sunt unitati exclusive de cercetare. Te-ai blocat pe un aspect oarecum colateral. Scopul lor principal e de a forma viitori absolventi de calitate. Conteaza si cercetarea, e adevarat, dar e doar o particica. Si banuiesc ca se calculeaza numarul de articole per cadru didactic. Dafca doresti poti cauta pe net. Dar in nici un caz cercetarea nu e numar de articole ISI/ buget. Activitatea de cercetare e mult mai complexa decit numarul de articole ISI, iar bugetul e mult mai complex decit cercetarea.

              bre.
              • +1 (1 vot)    
                ... (Marţi, 19 mai 2015, 14:01)

                pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                Da bre, asa este: "universitatile nu sunt unitati exclusive de cercetare".

                Da stii matale, bre, cum se aloca fondurile la universitatile astea, bre?
                Fix in functie de cercetarea aia bre, a carei metrica, bre, este fix factorul de impact, bre, si ISI, bre.

                Adica in functie de niste prostii care nu au nici un "impact" real in industrie sau in ce mai vrei tu, bre.

                Da' ai reusit sa o ametesti de tot, n-asa musiu?

                Retine ideile:
                1. no ISI no money;
                2. no ISI no fucking promotion.
                Bre!

                Nu mai vorbim de cat de relevant e ISI asta (ca de fapt nu-i) da' daca voi l-ati absorbit fara sa ganditi doar sa nu deranjati vreun "destept" de la minister, atunci asa va trebuie!
                Bre!
                • 0 (0 voturi)    
                  of (Miercuri, 20 mai 2015, 11:44)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                  In legea lui Funeriu, aplicata pina prin 2013, finantarea se facea in functie de clasificarea universitatilor. Erau vro 8-10 de clasa A, vro alte 10-20 de clasa B, etc.
                  Inainte de legea lui Funeriu, banii se alocau in functie de numarul de studenti. Asta stiu sigur. Ce se intimpla din 2013 incoace nu mai stiu, ca oricum se modifica totul dupa chipul si asemanarea abramburicai. Dar sunt 90% sigur ca finantarea nu se face dupa numarul de articole ISI. Ai un link ceva?

                  Oricum, ceea ce cer universitatile astea e sa se revina la clasificarea pe criterii de performanta, criterii care NU se rezuma la cercetare si articole ISI pe care se pare ca esti blocat.
    • 0 (2 voturi)    
      criterii internationale (Luni, 18 mai 2015, 15:04)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      pai se pot lua dupa Ranking-ul international (ca de aia si tipa astia 5)...insa chiar si asa-tot la gara suntem.
      Io as propune inchiderea de tot, si reboot total pt. tot sistemul. Nu e nimic de "reciclat" in aceste universitati.

      Cei cativa cercetatori, pe care-i numeri pe degetelede la o mana, pot si pastrati in noul reboot.
  • -2 (10 voturi)    
    Bani aruncati pe fereastra... (Luni, 18 mai 2015, 14:27)

    Zak [anonim]

    pentru o clica de mancatori de .... de pe vremea lui Ceausescu si a pilelor lor pe care si le-au angajat la stat...ca sa nu mai scriu ca sunt toti plagiatori iar cunostintele lor, indiferent in ce domeniu predau, sunt la nivelul anilor 60...cel mai respectat profesor de la Stiinte Economice la Uni AI Cuza Iasi este un "securist" de 70 de ani care i-a predat si maica-mei Finante Publice...astia vor mai multi bani sa-si traga vile mai tari ca a primarului de Iasi probabil.
    • +3 (3 voturi)    
      Asta ai priceput tu din articol? (Luni, 18 mai 2015, 14:52)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Zak

      Deci e rau sa se imparta banii dupa criterii de performanta. E mai bine sa-i imparta ministrul cum vrea el, corect? a folosi criterii meritocratice e de-a dreptul securisitic, asha-i?
    • +3 (3 voturi)    
      Ti-am dat plus (Luni, 18 mai 2015, 14:54)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Zak

      "si a pilelor lor pe care si le-au angajat la stat"
      Din pacate cam asa este.
      In proportie de ~80%...

      Da' au factor de impact, n-asa?
      Cum spunea cineva mai sus...
      Hehehe
  • +5 (5 voturi)    
    geaba, abramburica nu vrea... (Luni, 18 mai 2015, 14:46)

    timp tamp [utilizator]

    Tâmpeanu și Abramburica nu vă vrea, cum să eliminați mediocritatea și prostia din universități? De unde mai scoatem noi miniștri mafioți, pe Spiru Haret l-ați consultat, nu marele ministru ci fabrica de diplome de idioți? Pe de altă parte vă meritați soarta, pe Funeriu l-ați sabotat, acum suportați consecințele manipulării bolșevice și ale lui plăgiuță dottore
  • +1 (1 vot)    
    hehe (Luni, 18 mai 2015, 14:47)

    bogdan1477 [utilizator]

    De la cine vreti voi imparirea banilor pe criterii meritocratice? De la prim-plagiatorul Ponta? pai cum mai convinge comitsiile ca n-a plagiat daca banii se impart proportional cu valoarea? Uslamistilor nu le trebuie reguli meritocratice. Pe ei impartirea avutiei pe criterii corecte ii face muritori de foame. Si pe politicieni si pe votantii lor. Ei au nevoie de un tatuca prin pixul caruia sa se decida impartirea tainului.
  • +2 (2 voturi)    
    Pai pe Funeriu l-ati injurat (Luni, 18 mai 2015, 14:58)

    je [anonim]

    Acum a venit abramburica, si redeseneaza legea invatamantului...cu zero criterii de performanta,,,si cat mai multe nepotisme.

    Deci, care e problema?
  • +5 (5 voturi)    
    Unde ati fost pina acum Dlor profesori ??? (Luni, 18 mai 2015, 15:01)

    andreesanu [anonim]

    Sunt absolvent al Ins Politehnic Iasi promotia 76,si am
    doar o intrebare -unde ati fost in ultimii 15 ani dlor profesori ???.
    Ma refer la anii in care tot invatamintul romanesc s-a PROSTITUAT !!!.
    Termenul este adaptat asa cum marea masa a profesorilor au acceptat ,au trecut cu vederea fabricile de diplome ;plagiatul in tezele asa zisilor doctori si admiterea la in facultati a imbecililor cu buletinul in mana.
    S-au generat astfel turme de imbecili cu diplome ce pretind sa conduca tara.
    Va doresc sa reusiti in demersul dvs ,daca nu veti ajunge intre timp victime ale gastilor politice de abramburici.
  • -3 (3 voturi)    
    hai sa ne aflam in treaba... (Luni, 18 mai 2015, 15:12)

    Dedalus [utilizator]

    La ce ar folosi asa o clasificare?!

    Problemele reale sunt altele:

    a) Finantarea cercetarii stiintifice este practic alocata numai universitatilor de stat - adica bani aruncati si pseudo-concurenta

    b) Nu are nimeni nevoie de absolventi bine pregatititi, din simplul motiv ca sectorul de afaceri din Romania este pocnit in moalele capului ritmic si cu dibacie de Statul Roman SRL
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Marţi, 19 mai 2015, 14:01)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Desi ai spus lucrurilor pe nume ti-ai luat numai minusuri.

      Ia ghici din ce directie... ;)
  • 0 (0 voturi)    
    S-a rezolvat problema! (Luni, 18 mai 2015, 15:24)

    Supravietuitorul. [anonim]

    Deja exista proiectul POSDRU, in valoare de 3,0 mil. Euro, pentru ierarhizarea universitatilor din Romania: http://acad-inov.trp.ro/
  • 0 (2 voturi)    
    Reorganizarea in GUVERNANTE UNIVERSITARE ! (Luni, 18 mai 2015, 15:45)

    sra [anonim]

    Guvernanta Universitara va poate rezolva situatia ! Un rector si mai multi prorectori nu diivizati ca ciupercariile la IASI 7 rectori si vreo 30 de vicerectori, cheltuiala de bani aiureA !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version