​VIDEO Medic de familie: „Ma apuca groaza daca va merge tot asa”. Presedintele CNAS: „Nu neg acest aspect”. Cum va arata prima zi in care cardul electronic de sanatate va fi obligatoriu?    

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2015, 0:52 Actualitate | Esenţial

Cardul de sanatate
Foto: Hotnews
Incepând cu 1 mai 2015, cardul electronic de sănătate va deveni obligatoriu. Este o schimbare foarte importantă în sistemul medical, avantajele introducerii lui sunt evidente – în primul rând, monitorizarea clară a cheltuielilor – dar cu condiţia ca sistemul să funcţioneze bine. Deocamdată asta nu se întâmplă.

Un furnizor de softuri medicale cu peste 2500 de medici clienţi susţine, prin vocea managerului de operaţiuni Dan Dobrescu, că doar în ultimele zile au primit din partea sistemului informatizat al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (SIUI) 67.436 de erori de tipul “Validarea cardului nu s-a putut efectua. Vă rugăm încercaţi mai târziu”. „Este foarte posibil ca sistemul să răspundă greu, nu neg acest aspect”, a declarat preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, pentru HotNews.ro.


Dr. Ileana Pelizaru, medic de familie într-o comună din judeţul Neamţ, ne-a spus că „în această săptămână conexiunea cu serverul CNAS nu a funcţionat aproape deloc dimineaţa. Începe să funcţioneze inconstant, la noroc adică, doar după ora 13.30 – 14.00. După-amiezele, adică după 5-7, funcţionează foarte bine. Drept este şi că zilele acestea noi toţi, medicii de familie, am început pe ultima sută să validăm carduri”.

Un medic de familie din judeţul Buzău spune că „din februarie, de când am demarat procedurile de validare electronică, şi până pe 27 aprilie totul a mers şnur. Dar astăzi nu am putut valida serviciile medicale şi niciun card. Mă apucă groaza dacă va merge tot aşa”. Informaţii similare am primit şi de la medici din judeţele Dolj, Timiş, Alba sau din Bucureşti.

Preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, „nu neagă dar nici nu susţine pentru că problema este din cauza lor. Dacă ar funcţiona online nu ar fi nicio problemă. Dar fiecare furnizor de servicii are un soft pe care medicii îl folosesc ca interfaţă cu SIUI.”

Dar Cătălin Petrencic, medic de familie în comuna Mânăstirea, demonstrează printr-un filmuleţ că majoritatea activărilor durează cel puţin 4 minute chiar şi atunci când ele se derulează online. În ianuarie 2015, Mihai Bejat, directorul IT al CNAS, declara pentru HotNews că activarea unui card electronic de sănătate "durează 30 de secunde".
 


Şi Dan Dobrinescu, managerul de operaţiuni al unei companii furnizoare de softuri medicale, spune că „am încercat să facem două simulări de lucru în regim live, cu toţi medicii mergând cu validarea [cardurilor] în timp real şi semnare în timp real, iar blocajul sistemelor este aproape total. Dacă lăsăm pe toată lumea să lucreze live începând de luni, e posibil ca activitatea să fie paralizată”. Din cauza funcţionării greoaie a crescut îngrijorător şi numărul de carduri electronice blocate. Procedura birocratică de deblocare este laborioasă şi trebuie executată chiar de medicul care a încercat să valideze cardul.

Funcţionarea greoaie a SIUI creează probleme şi clinicilor. Dr. Răzvan Vintilescu, directorul unei clinici private din Bucureşti, se pregăteşte de peste o lună pentru aceste zile. Cu toate acestea “trebuie să fac zeci de încercări ca să mă conectez la serverul CNAS. Dacă ai 10 pacienţi şi o întârziere de şase minute la fiecare pacient, asta înseamnă că la 40 de pacienţi vom avea zilnic o întârziere de cinci ore”. Pentru o clinică privată asta înseamnă cozi mari în faţa cabinetelor medicilor şi, cel mai probabil, pacienţi pierduţi.

„Privit aşa, omul are dreptate”, spune preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea. „Sunt dispus să trimit IT-işti de la CNAS şi să găsim soluţii. E adevărat că nu pot trimite la toţi furnizorii de servicii medicale în acelaşi timp”.

Nici cei 800.000 de pacienţi care încă nu au primit cardul electronic nu sunt foarte fericiţi. Cristian Cojocaru, unul dintre pacienţii care nu au primit cardul, povesteşte: “Am încercat să sun la numerele de telefon ale Casei OPSNAJ la care sunt eu asigurat. La toate numerele de la care aş putea solicita o informaţie despre ce se întâmplă cu cardul meu nu a răspuns nimeni”. La Casa OPSNAJ Bucureşti asiguraţii au fost nevoiţi miercuri să stea la cozi de cel puţin o oră pentru a-şi ridica cardul de sănătate.

Preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, spune că a găsit o soluţie pentru aceste cazuri: „Pentru cei care încă nu au primit cardul şi sunt asiguraţi se va vedea în sistem dacă a fost tipărit cardul sau nu. Şi dacă a fost tipărit atunci îi vom da servicii medicale, pe care le vom monitoriza şi le vom deconta”.

Preşedintele CNAS a mai declarat pentru HotNews că obligativitatea cardului electronic de sănătate nu va fi amânată şi că, în data de 1 mai, va fi asigurată permanenţa în toate casele de asigurări din ţară pentru activitatea cu publicul.

De fapt luni, 4 mai, va fi ziua de foc pentru SIUI, un sistem informatic care a costat peste 120 de milioane de Euro şi a fost implementat de un consorţiu format din Siveco, subcontractant al HP România, cu asistenţa de specialitate a STS. Subsistemul prin care se validează cardurile electronice de sănătate a costat 20 de milioane de euro. DNA a deschis cel puţin un dosar în care sunt implicate anumite componente din evoluţia acestui sistem în ultimul deceniu, 2003-2004 fiind momentul organizării primelor licitaţii.

UPDATE: Siveco precizeaza, intr-un comunicat transmis Hotnews, ca "in proiectul CEAS [cardul electronic de sanatate, n.red.], contractorul a fost consorțiul format din companiile HP (lider) și Novensys (partener). SIVECO Romania a avut rolul de subcontractor, furnizând serviciile aferente utilizatorilor CNAS/CJAS (cum ar fi generarea și urmărirea  listelor de posesori de carduri, validarea operațiunilor semnate cu cardul etc) și implementarea în aplicațiile locale ale medicilor și farmaciștilor, distribuite de CNAS, a funcționalităților de utilizare a cardului. Alte componente importante, cum sunt cititorul de card și Unitatea de Management a sistemului sunt gestionate de alte companii. Disfuncționalitățile semnalate în articolul dvs. nu privesc aplicațiile și serviciile furnizate de compania noastră".


Citeste mai multe despre   









17768 vizualizari
  • +14 (14 voturi)    
    Card+nr de telefon inutile+personal dezinteresat (Joi, 30 aprilie 2015, 8:38)

    Radu [anonim]

    Am incercat de nenumarate ori sa aflu daca va mai mai sosi vreodata cardul corect( cel initial l-am depus+copie dupa act identitate) la Casa de Asig Arad.
    Cu greu am gasit pe cineva la telefon. Habar nu aveau daca il voi primi pe cel corect si cand. la telefoanele de la CNAS Bucuresti ....pauza. Vinerea in Arad la Casa e zi scurta....de exemplu.
    Ma puneau sa sun la imprimeria nationala.
    Concluzie: va bateti joc vizibil de oameni, Incompetenta si raspunsurile primite in final la telefon denota incapacitate de a gestiona...indiferenta si .....
    De ce pentru romani accesul la sanatate devine de la an la an o aventura? ....de ce va jucati cu viitorul si cu sanatatea oamenilor?
    • +5 (5 voturi)    
      cred (Joi, 30 aprilie 2015, 10:36)

      CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui Radu

      ca daca se iese in strada (pana la urma noi platim contributii si salariile lor) lucrurile se vor schimba pe termen mediu. Poate asa scapam si de leprele fricoase din sistem
  • -4 (10 voturi)    
    confidentialitatea datelor persoaneleor din film? (Joi, 30 aprilie 2015, 8:45)

    catalina [anonim]

    acest nene care a facut filmuletul, catalin petrencic, cum isi permite sa posteze in public datele confidentiale ale pacientilor? El e medic? am copiat 5 CID-uri ale pacientilor care au aparut in acest articol prin acest filmulet. Daca si CID-ul meu, strict confidential, va apare asa pe internet, stiu pe cine sa dau in judecata.
    • +3 (3 voturi)    
      Asa a vrut persoana! Are acordul scris!!! (Joi, 30 aprilie 2015, 12:53)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui catalina

      De ce deviezi? Problema este ca de maine tot sistemul medical este obligat sa foloseasca un sistem care NU MERGE!!!
      • -2 (2 voturi)    
        mm (Joi, 30 aprilie 2015, 15:39)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        ce ai omule, apare o pagina intreaga de pacienti acolo. trebuie sa gandesti de doua ori inainte sa postezi ceva. nu este in regula daca apar numele pacientilor si orice alte date personale sa postezi asa ceva online. daunele sunt mici in cazul de fata ca nu stiu la ce poate fi folosit acel CID, dar trebuie sa gandesti cand postezi ceva care contine date de identificare PERSONALE.
  • 0 (4 voturi)    
    de fapt, a patra zi (Joi, 30 aprilie 2015, 9:03)

    Radu_Luci [utilizator]

    ...că 1, 2 şi 3 mai sunt zile de stat cu burta-n sus pentru medicii de familie. dintre cei primari sau specialişti, se vor găsi câţiva condamnaţi să vină la treabă - abia la cabinetele lor va fi nenorocire, că maladiile nu ţin cont de Ziua Internaţională a Lenei.
    • 0 (2 voturi)    
      Invitatie (Joi, 30 aprilie 2015, 15:55)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Radu_Luci

      Va invit sa stati cu burta in sus in fiecare zi,inclusiv 1,2 si 3 mai,alaturi de medicii de familie care,apropo,sunt specialisti,nu generalisti.Informati-va corect,apoi emiteti pareri,eu va cedez cu placere locul meu,veniti sa leneviti zi de zi asa cum o facem noi.
      • 0 (0 voturi)    
        mulțumesc! (Vineri, 1 mai 2015, 10:20)

        Radu_Luci [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        îl știu bine pe al meu și mi-e de ajuns. nu ratează nicio sărbătoare legală - asta este normal, să ne-nțelegem bine. anormal este că, atunci când pleacă-n concediu, își înghesuie pacienții la ușa altui medic care îi ține locul. în mod normal, ar trebui să fie un medic care să vină în locul lui, în timpul programului lui, zic bine? sunt convins că dv. așa faceți, adică aveți înlocuitor, nu pasați pacienții la altcineva 2 în 1. și mai cred că sunteți și un bun manager al programului dv. cu cei veniți la cabinet (6 ore cumva, de luni până vineri?) și că încap în el toți cei programați plus urgențele și că nu-i amânați la Sf Așteaptă, nici nu-i fugăriți după 2 min de consultații și nici nu le spuneți de la obraz că Casa (sâc!) vă decontează doar 20 de consultații pe zi, nu mai multe.
        și apoi, dacă medicul de familie e specialist, cel de la cardio, gineco, onco etc. cum se cheamă?
        păreți a fi din mica tabără a celor care își fac (bine) datoria în RO și care sunt deranjați de petele pe care alții din breaslă le atrag asupra celor în halate albe. dar așa e la noi: în loc să te scuturi de uscături, încerci să aplici regula ”corb la corb...”
        • 0 (0 voturi)    
          Raspuns (Vineri, 1 mai 2015, 11:47)

          eu [anonim] i-a raspuns lui Radu_Luci

          Despre cum imi fac eu treaba isi pot da cu parerea pacientii,ce pot spune e ca decontez zilnic 24 de consultatii din vreo 40,ca lucrez acasa raportari tampite catre tot felul de comitete si comitii,ca nu imi alerg pacientii si nici nu ii agresez...Medicina de familie este specialitate,de aia am facut rezidentiat si am promovat examenul de specialitate,informati-va,nu e greu.Ca sunt o groaza de uscaturi,asta stiu si eu,insa sunt si o groaza care muncesc de le sar capacele,insa e mai simplu sa strambam din nas vorbind despre uscaturi decat sa apreciem munca altora.
          Cat despre uscaturi,de scuturat sa se scuture de ele pacientii nemultumiti,cine va obliga sa ramaneti la un medic care nu va satisface asteptarile?
          Sa lasam rautatile,hai sa fim cinstiti si sa vorbim in cunostinta de cauza,acuzatiile gratuite nu aduc avantaje nimanui.
  • +15 (17 voturi)    
    Baze de date (Joi, 30 aprilie 2015, 9:05)

    RedGuard [utilizator]

    De curiozitate am făcut un test cu o bază de date MySQL rulând pe o mașină virtuală VMWare.

    Am creat 3 tabele: utilizatori (format din id și CNP); nume (userId -> CNP.id, nume, prenume) și adresă (userId, stradă, oraș, județ), toate indexate după id/userId.

    Am generat 12 milioane de intrări și am testat câte elemente se pot accesa pe secundă pentru căutări exacte pe baza CNP-ului.

    Ei bine, pe un sistem virtual cu 2 GB de RAM și 2 nuclee se pot realiza aproximativ 1 500 de interogări pe secundă. Adică 5 400 000 interogări pe oră, respectiv 25%-30% din toată populația României.

    Dacă eu pot scoate o astfel de performanță practic din sufragerie cu 0 lei, ce să cred despre eficiența celor care conduc această țară?
    • +11 (13 voturi)    
      Indexare (Joi, 30 aprilie 2015, 9:34)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

      Indexate după:

      - CNP și id în cazul primului tabel că, deh, căutările se fac pe baza CNP-ului.
      - id în cazul celorlalte tabele.

      Partea frumoasă din această arhitectură este că poți adăuga tabele adiționale fără să afectezi performanța. Toată căutarea stă în CNP, iar de acolo găsirea informației în tabelele adiționale se face foarte repede (la nivel de milisecundă).

      Dar apoi așa ceva orice puști de liceu cam știe.
      • +6 (8 voturi)    
        investigheaza (Joi, 30 aprilie 2015, 9:50)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

        MongoDB, noSQL database. ai fi surprins de performante. cand vei avea in mysql o tabela de 5-6-7 G bucata, pentru ca , presupun ca operatiunile de pe card se stocheaza, atunci nu vei mai avea performantele din sufragerie cu 0 lei. Mysql e foarte greu de scalat pe orizontala, ori o faci cu Galera in mod sync/sync dar trebuie sa ai mereu UP 2 noduri, altfele iese din sync, sau replicare, ceea ce e foooarte slow... Mongo stie sa faca ceea ce se numeste 'data sharding', gasesti cu google toate informatiile. Ideea de baza este ca o mana de cretini au dat milioane de euro pe niste servere si un soft fara sa aiba experienta necesara sau bunavointa de a consulta pe cineva specializat, fara concurs de spaga intre parti. Pun pariu ca sistemul merge pe windows server si sql server, si as vrea sa stiu si ce fel de HA au, daca sunt in cloud sau nu. O chestie as putea spune , de siguranta nationala, facuta pe genunchi, asa cum ne-am obisnuit.
        • +2 (2 voturi)    
          Corect (Joi, 30 aprilie 2015, 11:15)

          RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          Testele mele sunt făcute pe MySQL tocmai fiindcă era la îndemână și este o platformă mai înceată decât alte variante.

          Acuma, Facebook tot pe MySQL funcționează, dar nu țin să demonstrez altceva decât că și un amărât de MySQL poate să facă față la 20 de milioane de intrări într-un mod respectabil.

          Pe de altă parte un server cu 32 GB de RAM nu e ceva scump, mai ales la bugete de milioane de euro.
          • +2 (2 voturi)    
            lol (Joi, 30 aprilie 2015, 12:09)

            za_omu [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

            pacat ca cele doua platforme se folosesc in scopuri diferite dar voi sa fiti sanatosi :))
            • 0 (0 voturi)    
              clar (Joi, 7 mai 2015, 10:37)

              toxx [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

              nici nu am dat eu vreun exemplu, FB are 60 de milioane de query-uri pe secunda, la 800 de mil de useri, acum sunt 1.2 miliarde, deci mai pune cateva milioane. La noi nici daca toata populatia ar folosi cardul simultan nu s-ar face decat 18 mil de query-uri.
              • 0 (0 voturi)    
                ca idee... (Joi, 7 mai 2015, 13:25)

                za_omu [utilizator] i-a raspuns lui toxx

                O operatiune nu inseamna neaparat un singur query in baza de date. In functie de structura softului si ce poate sa faca, pentru o singura operatiune se pot efectua mai multe query-uri mai simple sau mai complexe. Acum na, nu zic ca e ok ce se intampla, dar de obicei logica din spatele unei astfel de aplicatii poate fi destul de complicata...pentru ca un user poate a beneficiat de mai multe consultatii la mai multi doctori, in mai multe locatii, cu ceva retete eliberate pentru el cu tot felul de rezultate de analize si tot asa :) ca pp ca acest soft contine si chestii de genul...
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Joi, 7 mai 2015, 10:36)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

            facebook folosea mysql la inceputuri cand, functiona. dupa care si-au dat seama ca ar trebui putin "upgradat". cauta mai mult pe net, si ai sa vezi ca ei folosesc webscaleSQL, care nu mai e un mysql de mult, ci e super modificat de programatorii lor, exact cum ai spune ca gmail foloseste postfix ... nu. si-au scris alt soft pastrand poate 10% din softul original. or, astea nu sunt nici macar vise la CNAS, pt ca astia nu viseaza decat la spaga, nu la inovatie si solutii.
      • +7 (7 voturi)    
        te-as contrazice (Joi, 30 aprilie 2015, 10:07)

        mache [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

        la partea cu "orice pusti de liceu"...
        Sunt cativa care intr-adevar stiu. Multi insa vad feizbuc si ala e tot software-ul pe care-l inteleg/accepta.
    • +4 (6 voturi)    
      Stii bancul cu fizicianul si gainile sferice? (Joi, 30 aprilie 2015, 9:47)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui RedGuard

      Asa si tu cu baza ta de date. Ai senzatia ca daca ai cateva notiuni de baze de date si stii sa scrii un SELECT, gata ai devenit expert.

      Daca ai citi mai atent despre subiect, ai constata ca problema a aparut cand toata lumea a inceput sa faca _activari_ de carduri. Ceea ce e un proces criptografic care foloseste algoritmi cu cheie publica, care sunt, fatalitate, lenti!

      Solutii posibile sunt cateva:
      1) adaugi temporar hardware la centru, pentru a acomoda necesitatile crescute de activari. Asta necesita bani si o arhitectura extensibila.
      2) prelungesti termenul pana la instituirea obligativitatii pana cand ferma de servere de activari depaseste varful de trafic. Au suficiente informatii culese pana acum incat sa poata prognoza traficul. Operational, s-ar putea face cu o incercare obligatorie de activare per prezentare a pacientului, insa cu acceptarea esecului posibil.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu am zis (Joi, 30 aprilie 2015, 11:23)

        RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        de mine, cum că aș fi... ceva.

        Problema nu e doar că procesul de activare este unul ce necesită putere mare de procesare, ci faptul că tot sistemul SIUI, discutând cu medici, e lent și are momente când pur și simplu nu merge cu orele.

        Ceea ce e ridicol într-o lume în care Google și Facebook procesează miliarde de, generic vorbind, date și au un răspuns cvasi-instant. Iar aici vorbim de maximi 20 de milioane de entități ce, după cum am spus, pot fi sparte în mai multe tabele, în cazul SQL.
      • 0 (0 voturi)    
        Buna dimineata! (Joi, 30 aprilie 2015, 16:21)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        Solutia 2) este cea mai simpla, pur administrativa, nu implica nici soft nici hard.
        Orice pusti de liceu are idee de faptul ca algoritmii de cheie publica sunt lenti, deci TREBUIA facut cumva ca activarea de carduri sa aiba loc pe o perioada lunga. Chiar daca sistmul ar fi usor extensibil, adaugarea temporara de hard este costisitoare, este ca si cum am dimensiona soselele (apropo de varf de trafic!) pentru a face fata situatie cand TOATA lumea vrea sa plece de 1 Mai, sa zicem azi la ora 17 ...
        • 0 (0 voturi)    
          adaugarea (Joi, 7 mai 2015, 10:38)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui hot news

          de hard nu este costisitoare, daca sistemul e proiectat din start sa fie scalabil, cand se ajunge la saturatie, mai conectezi un server in cluster / ring / sau ce ai tu si asta e. dar iti trebuie cap pt asta
    • +9 (11 voturi)    
      ha (Joi, 30 aprilie 2015, 10:39)

      CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui RedGuard

      :) daca ar exista macar o mana de IT-isti ca tine costurile ar fi de 100 de ori mai mici, dar daca te uiti la cine ajung contractele de interconectare/mentenanta ai sa-ti dai seama de ce lucrurile merg prost.

      Cred ca aceste softuri sunt facute prost pentru a plati mentenanta.
      • +3 (3 voturi)    
        :D (Joi, 30 aprilie 2015, 14:21)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui CocoMuc1

        tinand cont ca si tu si cei care au demonstrat tehnic prosteala contractului de milioane, ati primit minusuri... inseamna ca sunt niste programatori sau manageri siveco care se dau pe aici
        • +1 (1 vot)    
          Oh Siveco :) (Joi, 30 aprilie 2015, 14:55)

          RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Sunt cei mai „tari”: http://www.glassdoor.com/Reviews/SIVECO-Reviews-E311621.htm
    • 0 (0 voturi)    
      habar n-ai (Joi, 30 aprilie 2015, 20:19)

      little_angel [anonim] i-a raspuns lui RedGuard

      Habar n-ai cita spaga produce SIUI catre CNAS si sistem....de aprox 15 ani de cind s-a semnat contractul. Tu nu poti produce spaga asta nici daca iti vinzi laptopul, sufrageria si mysql-ul.... :) :) :) Sint atit de hulpavi incit nu au nici macar un contract de suport ca lumea. Cind a cazut sistemul acum citva ani, nici specialistii aia platiti pe bani grasi de la cnas nu au fost capabili sa repare, si nici aia de la siveco care au facut aplicatia habar n-aveau... au dat tircoale le linga sistem o saptamina si nici macar nu au reusit sa miroasa ce s-a intimplat....
  • +9 (9 voturi)    
    si uite asa... (Joi, 30 aprilie 2015, 12:11)

    za_omu [utilizator]

    se intampla cand un proiect de 100k dolari sa zicem ajunge sa coste 10 mil din care 50% se duc pe spagi, 45% se duc in buzunarul fericitului care a castigat licitatia si de soft se ocupa un amarat care habar n-are cu ce se mananca o baza de date :))

    Oare multinationalele cu zeci si sute de milioana de utilizatori cum Dumnezeu s-or descurca? :))
  • 0 (0 voturi)    
    120 de milioane de euro? (Joi, 30 aprilie 2015, 19:13)

    contabilul [anonim]

    120 de milioane de euro? 120 de milioane? Iertati-ma, dar mai putin costa un supercomputer din top500: http://en.wikipedia.org/wiki/Titan_%28supercomputer%29

    Am refuzat cardul in semn de protest fata de acest bani cheltuiti pe... imi e greu sa descriu starea jalnica a acestui sistem... Daca ar fi fost acesta un sistem comercial implementat pentru un asigurator privat, asemenea downtime-uri s-ar fi lasat cu demisii in bloc!
  • 0 (0 voturi)    
    inca o situatie penibila in care am fost pusi: (Vineri, 1 mai 2015, 9:16)

    The Great Cornholio [utilizator]

    1. nu am primit cardul prin posta
    2. verificand la CNAS pe site, http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html, am obtinut mesajul:
    Persoana selectată este asigurată
    Data înscrierii la medicul de familie: 02.02.2010
    Persoana nu are card emis!

    3. Sapand mai mult, am ajuns la verificare situatie card, https://www.casmb.ro/siui_card.php
    Cardul a fost receptionat la CASMB: NU
    Cardul a fost deja expediat spre eliberare: NU
    Cardul a fost deja eliberat: NU

    4. Lasand la o parte faptul ca nu dau doi bani pe cardul ala care sunt sigur ca in urma scandalurilor legate de proasta functionare, ve fi abandonat, daca vreau totusi cardul, EU CUM PROCEDEZ?

    5, tare iarba asta nu?
  • 0 (0 voturi)    
    ...IT isti made in Romania for Romania (Vineri, 1 mai 2015, 14:49)

    Jupanu1970 [utilizator]

    ..Inca o dovada ca in tara au ramas numai ciurucurile asa zisii profesionisti in domeniu, mai ales in domeniile de elita. Softul nu este perfect ...e normal ..a fost facut de firma lui Ghitza ..la circiuma ca de altfel orice alta firma din Romania. Cei buni au plecat. Vidul de profesionisti din Romania creste de la zi la zi.De aceea Romania este fara lucrului prost facut si va fia asa forever.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă