Ce trebuie sa stie elevii la finalul clasei pregatitoare, la fiecare materie

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 15 aprilie 2015, 18:20 Actualitate | Esenţial

Raportul de evaluare la Matematica a elevilor de clasa pregatitoare
Foto: edu.ro
Ministerul Educatiei a publicat Metodologia de completare a raportului de evaluare a elevilor la finalul clasei pregatitoare, precum si modelul tip de raport de evaluare pentru fiecare materie. Fiecare invatatoare trebuie sa completeze raportul electronic, in luna mai, pentru fiecare elev din clasa, in colaborare cu psihologul scolar, profesorul logoped sau medicul scolar, daca e cazul. Invatatoarea trebuie sa le dea o copie a raportului parintilor, iar rezultatele individuale obtinute de copii nu pot fi facute publice.

In Monitorul Oficial a fost publicat astazi, 15 aprilie 2015, Ordinul nr. 3678 din 8 aprilie 2015 al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice privind aprobarea Metodologiei de intocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregatitoare.

Potrivit rapoartelor de evaluare tip, la Comunicare in limba romana invatatorii vor consemna, de exemplu, daca elevul din clasa pregatitoare poate sa recunoasca cuvinte uzuale scrise cu litere mari si mici de tipar sau daca stie sa scrie mesaje simple.

La Limba straina, invatatorii vor completa, printre altele, daca elevii reactioneaza la salut si raspund la o intrebare scurta, simpla si clara, daca stiu numele unor obiecte, daca pot invata scurte poezii sau cantece, cu sprijinul profesorului, daca pot sa spuna in limba respectiva cum se numesc, ce varsta au, daca participa la jocuri de comunicare in care creeaza rime sau mesaje scurte.  

La Matematica si explorarea mediului, invatatorii vor scrie in raportul de evaluare daca elevul stie numerele de la 0 la 31, daca poate sa compare aceste numere, sa le ordoneze, sa faca adunari si scaderi cu pana la 5 elemente dintr-o multime data. De asemenea, profesorul va verifica daca elevul identifica patratul, triunghiul, dreptunghiul, cercul, cubul, sfera, daca poate identifica relatii de tipul "daca... atunci" intre doua evenimente succesive, precum si alte informatii.     

La Religie, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica urmatoarele:
  • Recunoasterea unor elemente de baza ale credintei religioase
  • Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin, pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi
  • Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare
  • Asumarea unor responsabilitati in cadrul grupurilor din care face parte, la propunerea adultului
  • Identificarea unor elemente comune si de diferentiere intre oameni
  • Explicarea semnificatiei unor evenimente religioase cunoscute
  • Identificarea unor sarbatori si evenimente cu semnificatii religioase, cu incidenta asupra vietii familiei
La Arte Vizuale si Abilitati Practice, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica, printre altele, urmatoarele:
  • Sesizarea semnificatiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictura/modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflecta un context familiar
  • Identificarea liniei, a punctului, a culorii si a formei in ipostaze familiare, in spatiul inconjurator
  • Manifestarea curiozitatii fata de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual
  • Observarea unor caracteristici simple ale materialelor intalnite in mediul familiar
  • Exprimarea ideilor si trairilor personale, in aplicatii simple, specifice artelor vizuale
  • Transformarea unui material prin tehnici simple
  • Participarea la activitati integrate adaptate nivelului de varsta, in care se asociaza elemente de exprimare vizuala, muzicala, verbala, kinestezica
La Muzica si miscare:
  • Receptarea unor sunete din mediul inconjurator
  • Diferentierea sunetelor vorbite sau cantate
  • Receptarea sunetelor emise de jucariile muzicale si percutia corporala
  • Cantarea in colectiv, asociind miscarea sugerata de text
  • Improvizarea a unei combinatii ritmice asemanatoare celor din folclorul copiilor si asocierea acesteia cu miscari adecvate

La Educatie fizica:

  • Recunoasterea influentei soarelui si a temperaturii asupra sanatatii
  • Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
  • Respectarea regulilor de igiena personala
  • Aplicarea deprinderilor motrice in conditii de joc
  • Redarea prin limbaj corporal a unor actiuni/trairi personale
  • Sesizarea regulilor necesare desfasurarii jocurilor
  • Manifestarea atitudinii de cooperare, intrajutorare si fair-play in timpul jocurilor

La Dezvoltare personala:

  • Identificarea unor trasaturi personale elementare
  • Identificarea unor obiecte si activitati simple de igiena personala
  • Recunoasterea emotiilor de baza in in situatii simple, familiare
  • Identificarea regulilor de comunicare in activitatea scolara
  • Explorarea caracteristicilor fiintelor si obiectelor preferate si a interactiunii simple cu acestea
  • Identificarea unor rutine in activitatea scolara
  • Aplicarea unor tehnici simple care sprijina invatarea si succesul scolar
  • Identificarea hobby-urilor, jocurilor si activitatilor preferate
Metodologia de intocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregatitoare prevede ca Raportul de evaluare se completeaza pentru toti elevii din clasele pregatitoare.

Fiecare invatatoare va completa acest Raport de evaluare in luna mai, pentru clasa la care preda, "in urma observarii si evaluarii elevilor, desfasurate de catre fiecare cadru didactic pe tot parcursul anului scolar". Raportul este un document-tip, in care invatatorii scriu care este nivelul realizarii competentelor asociate fiecarei materii.

Metodologia spune ca invatatorul completeaza raportul, "in urma consultarii si in colaborare, dupa caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog scolar, profesorul logoped, consilierul scolar, medicul scolar, alti profesori ai clasei, parintii/reprezentantii legali".

Invatatoarea completeaza raportul in format electronic, folosind aplicatia de pe clasapregatitoare.rocnee.eu, a stabilit Ministerul Educatiei. In metodologie se arata ca un exemplar al raportului este tiparit, semnat de invatatoare si predat directorului scolii, care asigura pastrarea acestor rapoarte in arhiva scolii pe toata perioada de scolarizare a elevului. Acest raport poate fi consultat de conducerea scolii, de profesorii care predau la clasa, precum si de reprezentanti ai inspectoratului scolar si ai Ministerului Educatiei, "in vederea monitorizarii si analizei nivelului de atingere a competentelor in conformitate cu programele scolare".

Continutul raportului de evaluare are caracter confidential, iar rezultatele individuale obtinute de elevi nu pot fi facute publice, mai prevede metodologia.

Invatatoarea trebuie sa le prezinte parintilor, "in mod individual, continutul raportului de evaluare, pana la incheierea anului scolar, cu scopul de a-i implica pe acestia in activitatea educativa, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activitatii elevilor, respectiv a rezultatelor care urmeaza sa fie ameliorate".

De asemenea, invatatoarea trebuie sa inmaneze o copie a raportului de evaluare catre parintii/reprezentantii legali ai copilului.

In metodologie se arata ca raportul de evaluare face parte din portofoliul educational al elevului, portofoliu care nici pana astazi nu a fost clarificat de Ministerul Educatiei.

Raportul de evaluare la finalul clasei pregatitoare este structurat pe urmatoarele sectiuni:
  • a) date de identificare ale elevului
  • b) disciplina: Comunicare in limba romana, Comunicare in limba moderna 1, Matematica si explorarea mediului, Religie, Arte vizuale si abilitati practice, Muzica si miscare, Educatie fizica, respectiv Dezvoltare personala
  • c) competentele generale, precum si competentele specifice asociate fiecarei discipline, prevazute in programele scolare in vigoare pentru clasa pregatitoare, in dreptul carora cadrul didactic responsabil consemneaza, in baza documentelor-suport, nivelul achizitiei: ,,realizata" sau ,,in curs de realizare", dupa caz
  • d) aprecieri si recomandari
Legea Educatiei Nationale (nr. 1/2011) prevede la articolul 74, aliniatul 1: "La finalul clasei pregatitoare, cadrul didactic responsabil intocmeste, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, un raport de evaluare a dezvoltarii fizice, socioemotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
45686 vizualizari
  • +2 (10 voturi)    
    Invatamant de secolul XIX (Miercuri, 15 aprilie 2015, 21:40)

    George [anonim]

    Si altceva ce mai trebuie sa stie un elev de clasa pregatitoare? Poate ceva fractii, ecuatii, radicali... A ajuns "clasa pregatitoare" de fapt clasa 1. In ritmul asta si cu metodele actuale ancorate in secolul trecut nu-i de mirare ca multi copii urasc scoala in loc sa le faca placere sa mearga si sa invete. Inca o generatie pierduta intr-o societate fara valori, fara obiective clare si mai ales transparente, fara comunicare mai ales cu parintii.
    • +2 (6 voturi)    
      Daca taceai, bine faceai. (Miercuri, 15 aprilie 2015, 23:50)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui George

      Niciun copil de clasa pregatitoare nu uraste scoala!

      Asta-i sigur. Toti sunt super incantati de noua etapa din viata lor. Daca sunt probleme, acestea sunt cauzate de cadrul didactic de la clasa, nu de sistem. Lucrurile se deterioreaza ulterior cand interesul din primii ani incepe sa dispara si nu este inlocuit cu altceva.

      Comunicarea cu parintii depinde de cei 2 factori: parinti si educator. N-are rost sa intru in detalii...
      • 0 (0 voturi)    
        niciodata... (Joi, 16 aprilie 2015, 10:39)

        vbeje [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        ... nu spune niciun
      • +3 (3 voturi)    
        nu inca.. (Joi, 16 aprilie 2015, 12:19)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        este adevarat ca majoritatea copiilor vor aprecia initial schimbarea, dar clasa asta pregatitoare dureaza un an, nu se limiteaza doar la prima zi.

        eu am cateva nelamuriri:
        1. unde este "explorarea mediului" in toata povestea asta? pentru un copil de 5-6 ani cred ca este cea mai importanta activitate
        2. "Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin" se refera la ora de religie in general sau la ora de "religie crestina"?...
        3. ce inseamna la disciplina religie "Identificarea unor elemente comune si de diferentiere intre oameni"? le testeaza abilitatea de a discrimina?..
        4. m-as fi asteptat ca o clasa "pregatitoare" sa pregateasca elevii pentru scoala - activitati care sa incurajeze invatarea, sa-i invete sa-si puna intrebari si sa caute raspunsuri, sa colaboreze cu colegii...

        Din aceasta "evaluare" aflam ca scopul final al clasei pregatitoare este de a eticheta copiii ca sa fim siguri ca cei care au pornit la drum cu sanse mai mici nu vor avea pe viitor nici o sansa. Are cineva dubii ca se vor organiza clasele ulterior in functie de aceasta evaluare?...
        Daca lista aia este un set de deprinderi/abilitati necesare pentru a face fata in ciclul primar, atunci m-as astepta sa existe o procedura-solutie pentru cei care nu sunt inca pregatiti.

        Macar daca ar fi evaluati si la inceputul clasei pregatitoare? Ca sa fie clar cat de (in)capabil este cel platit sa ii invete.
      • +2 (2 voturi)    
        nu uraste, dar ajungre sa o urasca (Joi, 16 aprilie 2015, 13:30)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        nu uraste, dar ajunge sa o urasca
    • +1 (9 voturi)    
      De unde știți atât de bine? (Joi, 16 aprilie 2015, 0:03)

      HR [anonim] i-a raspuns lui George

      @george. Câți ani ați predat și la ce clase? Câți copii aveți în învățământul primar? Comentariul dv. este iresponsabil, vădind lipsa oricăror cunoștințe în domeniu. Unde s-a vorbit de fracții și radicali? Da, un copil de 6 ani trebuie să aibă aceste cunoștințe și deprinderi, ca și multe altele. E păcat că învățătorii nu le pot da pe acestea și mult mai multe. Din lipsă de pregătire (unii), timp, fonduri, din supra-aglomerare în clase, din atitudini suficiente și iresponsabile ale unor părinți ca dvs. (sper totuși că sunteți burlac sau măcar steril).
      Ați studiat dvs. în sec XIX în bancă cu Creangă?? Sunteți dr. în istoria pedagogiei? Curriculum actual e normalitatea spre care tindem și n-o putem ajunge din motivele de mai sus. Copiii normali nu urăsc școala. Iar pentru imperfecțiunile ei să ne rușinăm cu toții.

      Când ați intrat într-o bibliotecă școlară să vedeți ce cărți are și cum arată ele? Câte cărți ați donat unei biblioteci școlare în ultimii 3 ani? Acolo e acțiunea, nu pe forumuri, cu comentarii aberante și agramate.
      Școala ați urât-o dvs., dacă ați părăsit-o înainte de a vă învăța ea (școala!) să scrieți în limba română cu diacritice. Vă doresc tot ce e mai rău, pe măsura ignoranței și suficienței pe care o afișați public.
      • 0 (0 voturi)    
        @HR (Vineri, 17 aprilie 2015, 12:42)

        Dana EugeniaMoinescu1 [anonim] i-a raspuns lui HR

        let me guess: professor sau bibliotecar? DOAR in formularile oficiale sunt obligatorii discriticile, din cate imi amintesc eu ...
        io propun sa va voluntariati sa ii invatati diacriticile in clasa pregatitoare si sa doneze carti bibilotecilor care oricum nu mai sunt frecventabile, si sa invete sa fie bun crestin de la prea-turnatorul sef al bor ... oribil, sa scrii cu "minuscule" atatea cuvinte, si fara diacritice ... richting, fuhrer ?!
    • 0 (2 voturi)    
      pai trebuie sa stie, normal... (Joi, 16 aprilie 2015, 0:25)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui George

      In ziua de azi trebuie sa deprinzi din timp daca vrei sa fii competitiv.
      • +3 (3 voturi)    
        de ce ai vrea sa fii competitiv? (Joi, 16 aprilie 2015, 12:21)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

        competitia sociala moderna (pentru avere, status social, etc) nu este singura calea in viata. sa fii "competitiv" in acest context inseamna de fapt sa fii un mic soldatel in armata de furnici care muncesc pana mor..
  • 0 (4 voturi)    
    Trebuia sa plec din tara (Miercuri, 15 aprilie 2015, 23:36)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    cat am avut ocazia...
  • +3 (7 voturi)    
    serios? (Miercuri, 15 aprilie 2015, 23:37)

    Natasa [utilizator]

    Dar ce e asa complicat? sa numere pana la 31, sa inteleaga notiuni de genul "Pe/sub/in" sau sa recunoasa un cerc???? Ce ai vrea sa fac ala 6 ani, sa se scarpine in nas? Asta era si programa pregatitoarei la gradinita, n-am vazut vreun copil socat!
    • +2 (2 voturi)    
      Natasa.. si cand mai e copil?? (Joi, 16 aprilie 2015, 16:06)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      si cand mai e copil, daca in timpul cat ar trebui sa se bucure de copilarie, el invata sa numere si sa citeasca??
      nu are destul timp pana la 18 ani sa faca lucrul asta?? ajungem sa ne batem joc singuri de copilaria copiilor nostri!!! sa va fie rusine tuturor celor care sunteti de acord in primul rand cu aceasta clasa pregatitoare, care nu ar fi trebuit sa existe,, pt ca in gradinita, copii chiar invata cate ceva..nu vin in clasa intai afoni!!!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        ..si cand mai e copil? (Vineri, 27 noiembrie 2015, 23:30)

        camy [anonim] i-a raspuns lui misa2002_2006

        misa ai perfecta dreptate! Fetita mea nu are nici un trimestru incheiat in clasa 0 si deja li s-au dat teme pentru acasa de scris si de citit. Nu ar fi o problema daca doamna invatatoare ar repeta cu ei in clasa sau i-ar verifica la teme , dar dumneaei le da niste fise care-i obliga de fapt pe parinti sa-i invete pe copilasi tainele cititului si ale scrisului. Deja au de citit si de scris propozitii simple din cuvinte pana la 6 litere cand multi dintre ei {printre care si a mea} abia pot sa citeasca cateva silabe, nereusind sa lege tot cuvantul. Am discutat cu doamna invatatoare si am rugat-o sa o asculte la fise , sa exerseze cititul cu toti copilasii si in clasa pentru ca unii dintre parinti n-au pregatire pedagogica si nici metoda in acest sens. Raspunsul :" Nu va faceti griji, daca era ceva , va sunam. Toti citesc la fel. Ce vreti , sunt mici!" Pai daca sunt mici si multi nu leaga cuvintele de ce nu repeta cu ei in clasa? De ce le tot da numai fise de care sa se ocupe parintii acasa cu ei , iar ea in clasa in loc sa insiste pe asta insista pe desenat , cantat , etc. Iar daca o face , o face in trecere doar cu cativa si chiar daca au priceput ori ba , ea merge mai departe. Fetita mea a ajuns sa ma deteste , sa-i fie frica de citit pentru ca eu ma simt silita sa o pun sa citeasca in fiecare zi si de cate doua ori.Probabil ca nu ma pricep si nu am rabdarea unui invatator ca sa o pot face sa inteleaga.
  • +6 (6 voturi)    
    abstract (Joi, 16 aprilie 2015, 0:17)

    Vlad [anonim]

    Toate notiunile au conotatii complet abstracte decuplate de la viata fireasca. Se vede extrem de clar ca dorinta celor care creeaza aceasta programa scolara este sa scoata un individ alienat care nu stie si nu poate sa treaca liniile trasate de asa zisii adulti.

    Eu nu cunosc decat putini adulti, inclusiv din cei din viata publica care ar avea o evaluare pozitiva la problemele puse la religie, deci nu vad cine ar putea sa faca aceasta evaluare, daca cei care cred ca sunt in masura sa evalueze nu intrunesc baremul.

    Gasesc doua elemente cu potential extrem de periculos introduse de niste indivizi iresponsabili in programa scolara. Unul din ele este din categoria religie:

    "Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare."

    Aceste lucruri se invata prin exemplu nu la cerere: de genul hai acuma fa pe crestinul. Cand o sa fie profesorii exemplu de bunatate si iubire fiti absolut siguri ca si elevii se vor comporta si ei la fel. Deci accentul este pe comportamentul profesorilor.

    Iar a doua este de la Dezvoltare Personala:

    Identificarea unor trasaturi personale elementare.

    Coroborata cu religia lasa loc la niste interpretari grosiere si la construirea de judecati elaborate care vor fi apoi comparate cu tiparele morale si comportamentale dorite dar netraite. Acest aspect are potentialul de a crea un mediu ipocrit si coercitiv care nu va fi dublat de un comportament corespunzator in chiar profesorii care il predau.

    De altfel generalizand carentele sociale, publice, promovate de media si institutiile abilitate: televiziunea publica, CNA conduc nu spre innobilarea fiintei umane ci spre o stare imunda.

    Intrebarile ar trebui sa se axeze in speta pe chestiuni mai practice:

    Ce credeti despre profesorii dumnevoastra, dau dovada de calitatile pe care le predau elevilor lor ?
    Dar despre politicienii care au emis aceasta curicula ?
    Credeti ca persoanele publice valorizeaza caracteristicile morale sau pe cele materiale ?
  • +7 (7 voturi)    
    Comportamenul unui crestin? (Joi, 16 aprilie 2015, 9:49)

    kax [utilizator]

    "Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin, pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi"

    Din capul locului se face o segregare.
    Este ca si cum se studiaza comportamentul unui crestin in comparatie cu comportamentul unui musulman? comparativ cu comportamentul unui hindu? unui agnostic? unui non crestin in general.
    Ce il face special pe un crestin?

    O caracteristica a comportamentului crestin este ipocrizia si intoleranta. Romanul crestin in general, cand trece pe langa biserica, are un comportament pios si isi face semnul crucii, dar cand merge acasa, isi terorizeaza familia fizic si psihic.
    Sper ca aceste lucruri invata copii Romaniei in scoli la orele de religie.

    Pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi, observam ca cel mai crestin dintre crestinii romani, in numele Inalt prea sfiintiei sale, Patriarhul Daniel, cauta sa cheltuiasca banii crestinilor si non crestinilor romani), banii copiilor Romaniei, pe cladiri faraonice, in loc sa ii doneze spitalelor sau centrelor de cercetare medicala, in care anual mor 400 de copii de cancer in Romania. Acesta este comportamentul celui mai crestin om din Romania.
  • +1 (3 voturi)    
    Din rău în mai rău (Joi, 16 aprilie 2015, 10:57)

    Român [anonim]

    An de an programele școlare devin tot mai imbecile...
    Nu știu ce se va alege de de generațiile actuale, știu doar că la 6 ani eu învățam la școală să fac liniuțe și bastonașe și habar nu aveam de "Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare" sau "Identificarea regulilor de comunicare in activitatea scolara" sau alte aberații de acest gen. Și nu vreau să mă laud, însă elevii care sunt în prezent stresați cu tot mai multe prostii și de la vârste tot mai mici nu mi se par a fi cu nimic mai buni decât cei din generația mea care au avut parte de o educație mai aproape de normalitate.
    • -1 (3 voturi)    
      ? (Joi, 16 aprilie 2015, 15:44)

      Natasa [utilizator] i-a raspuns lui Român

      Hai sa traducem, ca ori faceti pe prostii sau sunteti rau intentionati! Regulie moral crestine sunt sa dai buna ziua, sa nu arunci hartiile pe jos, sa nu te scobesti in nas si sa nu furi guma colegului! Identificarea regulilor de comunicare in activitatea scolara, presupun sa nu vorbesti in acelasi timp cu altii, sa intelegi ca un dialog presupune intrebare si raspuns si sa astepti sa iti vina randul sa vorbesti! CHiar e greu de priceput ca nu copiii citesc programa asta ci profesorii?? Pai daca ati facut scoala pe vremea lui Ceausescu, atunci stiti ca regulie de comunicare scolara presupuneau stat cu mainile la spate sau in sus, ridicat mana daca voiai sa spui ceva, dat la palma daca greseai etc! Programa de pregatitoare nu are nimic imbecil, are doar un limbaj specific! Cum naiba sa fie cineva indignat ca un copil de 6-7 ani (atat au in clasa pregatitoare) invata adunari si scaderi??? Adica voi nu v-ati jucat cu copilul vostru mult inainte sa inceapa scoala si nu i-ati spus: asta e un cerc albastru, asta e un cerc verde, am doua cercuri: 1,2, daca mai pun unul am 3??? Dar ce sunt copiii mici, niste legume cu care nu vorbiti, nu le cititi, nu comunicati de frica sa le incarcati mintea??
  • +1 (3 voturi)    
    eu zic sa ii invatam de cand sunt in burta (Joi, 16 aprilie 2015, 13:29)

    misa2002_2006 [utilizator]

    eu zic sa ii invatam de cand sunt in burta, adunari si scaderi, si sa nu fie lasati sa vada lumina zilei daca nu au invatat!!!
    jeguri ordinare!!!!!!!
    auzi ..clasa pregatitoare.. inventii de oameni nesanatosi la cap..
    in loc sa revizuiasca materiile de la clasele mai mari, in asa fel incat sa fie compatibile cu cerintele angajatorilor, ii invata pe aia de 5 ani sa socoteasca si sa scrie.. ca nu au timp destul in clasa intai si a doua sa faca lucrul asta..
    ..invatamant cu metodologie de cacat!!! Si Romanie de cacat!!! Degeaba au murit o gramada de tineri in Revolutie... in loc sa ne fie mai bine.. ne e din ce in ce mai rau.. si ajungem la concluzia ca tot mai bine ne era cu Ceausescu!!! Macar ala ne aduna de pe strazi si ne obliga sa lucram, aveam siguranta locului de munca si in plus ne dadea si case in care sa locuim..iar care gresea si intra la puscarie, simtea raul facut intrandu-i os prin os, nu ce fac puscariasii nostri din ziua de azi..aia. mai de lux..
    • -1 (3 voturi)    
      :)) (Joi, 16 aprilie 2015, 15:48)

      Natasa [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Asta e, acum nu mai are cine "sa va adune" de pe strazi! Trebuie sa va adunati singuri si sa lucrati fara sa va oblige cineva! SI nimeni nu va mai da case! Dar ce are asta cu programa aia de pregatitoare?? :) Profunzimea proletara in actiune!
      • +1 (3 voturi)    
        Natasa (Joi, 16 aprilie 2015, 16:10)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

        dupa numele care il ai, nu cred ca esti romanca.. asa ca..ciocu mic..
        • -1 (3 voturi)    
          oftica e boala grea :) (Joi, 16 aprilie 2015, 21:27)

          Natasa [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          Doar romanii verzi si asistati sociali, care il regreta pe Ceausescu au dreptul sa scrie, da? :) Misa adepta lu' Bivolaru, integrata in absolut, let me guess :)))
            #showComment
  • +1 (1 vot)    
    Aplicatii informatice si para aplicatii (Joi, 16 aprilie 2015, 20:47)

    Informatician [anonim]

    Sunt informaticianul unei scoli foarte mari cu un numar de elevi colosal cu personal insuficient faptul ca sunt nevoita sa fac si secretariat asta este alta poveste insa m-au daramat atatea aplicatii informatice unicul om specializat in domeniu fiind doar eu (ministerul educatiei nu a instruit oamenii pe care ii are in sistem ,de fapt... nu are oameni dar cer tot timpul , eu m-am specializat pe banii mei in acest domeniu)
    Vor asa: sa introducem date in sistemul informatic integrat sistem care merge in paralel cu baza de date national a alevilor , inscriere clasa 0 de anul acest in acest sistem integrat , aplicatie informatica pentru incarcare comenzi manuale, aplicatie dedicata incarcare coduri evaluare nationala clasele 2,4,6, aplicatie informatica dedicata incarcare rapoarte clasa 0, program informatic dedicat realizare salarii. In sistemul informatic integrat trebuie introdus totul daca se poate astazi acolo exista si minunatul catalog electronic(vor obliga profesorii s aintroduca note acolo dar ei nu i-au instruit beleaua cade tot pe informatician)aplicatie dedicata admitere computerizata invatamant liceal de stat acolo alte coduri alte date, nspe mii de situatii si para situatii.
    La o scoala cu 2000 elevi, un singur informatician si 93 cadre didactice este indamisibil ce se intampla si imposibil de realizat.

    Si-au batut joc de sistemul asta , pacat , mare pacat.
  • +2 (2 voturi)    
    concentru (Joi, 16 aprilie 2015, 21:49)

    ernst [utilizator]

    poate-mi explica cineva mai destept ce inseamna concentru (concentrul 0-31). dex nu stie.

    si pe vremea mea nu se facea clasa asta pregatitoare -- se faceau, cum zicea un predecesor, liniute si bastonase, asa ca am ramas in urma.

    pe urma mai discutam daca e bine sau e rau ce au facut baietii astia cu manualele si "auxiliarele" care amesteca notiuni de toate felurile de nu mai ai habar ce invata copii.
  • 0 (2 voturi)    
    NU, evaluarilor inutile si stresante! (Vineri, 17 aprilie 2015, 0:06)

    Ioana [anonim]

    Da!!!1 Sigur ca da! Evaluari peste evaluari inutile, neplatite, ca timpul nostru e elastic, nu? Noi ca profesori facem evaluari, stam noptile si le corectam, mai sunt si cu probleme gresit formulate, iar unii iau banii de la UE pentru munca noastra, nu? Plus ca stresul copiilor este mult mai mare si total inutil. PArca nu erau permise atatea examene la acesti copii mult prea mititei. Sau psihologii nu prea mai stiu ce au invatat in facultati??
    • +1 (1 vot)    
      explica-i te rog asta si lui Natasa! (Luni, 20 aprilie 2015, 20:30)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      explica-i te rog asta si lui Natasa! nu de alta.. dupa ea, eu sunt o ceausist-bivolarista..
      dumneata esti o profesoara..
      Evaluari peste evaluari, inutile si care nu are rol decat sa streseze copii foarte mult si de prea mici!
      psihologii romani, ori sunt mult prea fricosi si lasi, si ca sa nu isi piarda posturile si licentele-tac,
      ori au facut facut facultatea ca Mister Copy-paste si de aici si neimplicarea lor!
  • 0 (0 voturi)    
    clasa 0 (Vineri, 9 octombrie 2015, 12:55)

    Mihai [anonim]

    Din pacate un subiect serios este tratat de unii cu multa vulgaritate si pe langa problema. Eu am un nepotel in clasa pregatitoare care este incantat de scoala, in primul rand de invatatoare care a reusit sa-l atraga. Sper sa li se explice si sa inteleaga ca pe langa tableta sunt multe lucruri de invatat chiar de pe tableta. Nu se poate cu forta, asa ca ce zice doamna e sfant, iar eu o sa-l ajut in completarea informatiilor primite in clasa. Din pacate nu exista nici un material documentar pentru orientare.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă