Guvernul declanseaza amnistierea plagiatorilor: Cum explica noul ministru al Educatiei ca a modificat legea pentru un singur om si cum poate renunta un plagiator, gratis, la doctoratul facut pe banii statului

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 29 decembrie 2014, 18:38 Actualitate | Esenţial

Sorin Cimpeanu si Victor Ponta
Foto: Colaj / Sursa foto: Agerpres
Sorin Cimpeanu, noul ministru al Educatiei, a sustinut la finalul sedintei de guvern de astazi, 29 decembrie, o conferinta de presa la Palatul Victoria despre Ordonanta de Urgenta adoptata astazi care le permite doctorilor sa renunte la titlul de doctor. O conferinta de presa pe care nu a transmis-o in direct nicio televiziune. Campeanu a explicat ca, dupa ce premierul Ponta a spus ca renunta la titlul de doctor, pentru ca nu exista baza legala prin care sa renunte, a fost promovata OUG care prevede ca titularul unui titlu stiintific poate solicita Ministerului Educatiei renuntarea la titlu, fara nicio explicatie. Amintim ca Universitatea din Bucuresti a constatat in urma cu 2 ani ca Victor Ponta a plagiat in teza sa de doctorat, dar Ministerul Educatiei nu a luat in seama analiza universitatii de top.

Amintim ca Guvernul a modificat astazi, in ultima sedinta a executivului din acest an, legea educatiei astfel incat doctorii sa poata renunta la titlul de doctor. Modificarea vine la mai putin de doua saptamani dupa ce premierul Victor Ponta a anuntat pe Facebook ca renunta la titlul de doctor, insa acel anunt nu avea la acel moment niciun efect juridic, pentru ca nu exista pana acum baza legala pentru renuntarea la un titlu.

Sorin Cimpeanu, noul ministru al Educatiei, a vorbit despre aceasta modificare a legii la finalul unei conferinte sustinute la guvern, dupa ce a prezentat toate celelalte prevederi ale OUG. Ce a spus noul ministru:
  • Exact de asta uitasem. Este vorba despre completarea cadrului legal care reglementeaza regimul titlurilor stiintifice.
  • Exista o solicitare din partea beneficiarilor unor titluri stiintifice, din partea societatii civile, din partea presei, pe care, ca sa o pot duce la indeplinire asa cum m-am angajat, necesita un cadru legal. Cadru legal care, inainte de aparitia acestei ordonante de urgenta, nu exista.
  • As vrea sa precizez faptul ca renuntarea la un titlu stiintific trebuie facuta cu maxima responsabilitate. Doar doua lucruri as vrea sa le precizez: o data cu renuntarea, nu renunti doar la diploma, renunti la intreg procesul de pregatire care a fost urmat pentru obtinerea acelei diplome.
  • Al doilea lucru: este cunoscut faptul ca prin lege se poate asigura finantarea pentru o persoana la o forma de invatamant de la bugetul de stat o singura data. Deci carevasazica, daca o persoana care renunta la un titlu doreste sa acceseze din nou acel titlu stiintific, trebuie sa reia pe de o parte intreg procesul de pregatire de 3 ani la doctorat, 3-4 ani la licenta, 2 ani la master, cat si sa plateasca sa urmeze la forma de pregatire cu plata, deci cu taxa, acest proces.
  • Intrebare: Daca o persoana decide sa i se retraga titlul, exista si cadrul legal ca statul sa ceara despagubiri pentru anii de invatamant pe care i-a facut pe banii statului ca sa obtina acel titlu? Aceasta OUG nu putea sa regleze toate aspectele. Stim bine ca este o problema foarte veche si de interes national, in ultima instanta. Se investesc bani in pregatirea medicilor, inginerilor, care, ma rog, mai apoi decid sa profeseze in afara comunitatii europene.
  • Intrebare: Exista in alta legislatie europeana prevederea sa poti renunta la doctorat, tu, detinator de titlu stiintific? Nu pot sa exemplific acum, dar cu siguranta exista. Este un drept la care se poate renunta, in anumite conditii, care trebuie atent reglementate. Ceea ce am incercat sa facem prin aceasta ordonanta.
  • Intrebare: Trebuie sa invoce motive persoana care renunta la acel titlu? Nu. Nu avem nicio prevedere expresa in acest sens. Titularul este singurul care poate face aceasta solicitare. Nu [ii cere nimeni explicatii]. O alta cale de retragere a unei diplome este aceea a unei hotarari judecatoresti. In masura in care exista o hotarare judecatoareasca definitiva care sa stabileasca un anumit lucru, intr-adevar exista posibilitatea legala de retragere. In absenta unei hotarari judecatoresti, nu exista pana la aparitia acestei OUG cadru legal pentru a indeplini acea solicitare.
  • Intrebare: Cate cazuri de solicitari de renuntare la un titlu s-au inregistrat? Atata vreme cat nu exista baza legala, am cunostinte de una singura. In momentul in care apare aceasta baza legala, s-ar putea - cu tot apelul la responsabilitatea maxima pentru intocmirea acestor solicitari - s-ar putea sa constatam ca exista multi cetateni care isi doresc acest lucru, nu aveau baza legala pentru asa ceva.
  • Intrebare: A fost nevoie de modificarea cadrului legislativ pentru un caz? Nu. Nu am modificat cadrul legislativ, l-am completat. Din moment ce a ajuns o problema nationala, din moment ce exista o solicitare de rezolvare a acestei probleme, am considerat necesar si oportun sa avem o astfel de reglementare. As vrea sa va precizez faptul ca in calitatea mea de presedinte al Consiliului National al Rectorilor din Romania, in ultimii ani am initiat un proces de consultare a universitatilor romanesti cu privire la orice modificare adusa unei reglementari in domeniul educatiei, fie ea ordonanta de urgenta, hotarare de guvern sau ordin de ministru. A fost un singur document pe care nu l-am semnat in calitate de presedinte al Consiliului National al Rectorilor, de ce: pentru ca reactia a fost negativa din partea sistemului. Acelasi lucru l-am facut si de aceasta data, acum o saptamana toate aceste modificari pe care vi le-am prezentat au fost transmise tuturor celor 92 de universitati romanesti acreditate, 55 publice, 37 private acreditate. Nu am inregistrat reactii negative in sistemul de invatamant superior, mai mult decat atat, biroul permanent al Consiliului National al Rectorilor, format din rectorii a 13 universitati, si-a mentionat in mod expres acordul cu privire la necesitatea si oportunitatea acestor reglementari.
  • Intrebare: Premierul Ponta a trimis o adresa Universitatii. E suficienta acea adresa sau trebuie sa faca o cerere explicita in care sa solicite retragerea, pentru ca acolo se spune ca renunta dansul la titlu. Care este procedura? Din punctul meu de vedere, ca ministru al Educatiei si Cercetarii Stiintifice, am primit acea solicitare via Universitatea Bucuresti. Am primit-o intr-un moment in care nu exista cadru legal.
  • Acum va trebuie sa solicite de asemenea in baza acestui articol care spune: “titularul unui titlu stiintific poate solicita Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice renuntarea la titlul in cauza. In acest caz, Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice ia act de renuntare printr-un ordin de revocare emis in acest scop”. Urmatorul aliniat: “Actul administrativ constatator al titlului stiintific - este diploma, este cartonul care este emis de universitate in baza ordinului de ministru - devine nul de la data emiterii ordinului de revocare”. 
  • Sunt convins ca intelege ca prin aparitia acestei reglementari va reveni cu solicitarea bazata pe acest articol din ordonanta de urgenta.
  • Intrebare: Persoanele care au primit sporuri pe baza titlului de doctor trebuie sa dea banii inapoi, daca renunta la titlu? Actul devine nul de la data emiterii ordinului de revocare. Legea nu retroactiveaza. Nu poate sa produca efecte retroactiv.

Declaratiile ministrului Educatiei despre celelalte prevederi ale Ordonantei de Urgenta promovata astazi:

  • Ordonanta de urgenta adoptata astazi [29 decembrie 2014 - n.red.] in guvern vizeaza 5 schimbari, completari, modificari aduse la Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 si vizeaza de asemenea o modificare adusa la Ordonanta de Urgenta nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii in educatie.
  • Prima din cele 5 modificari aduse legii 1/2011 vizeaza invatamantul dual ca forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic. Pentru prima oara, intr-o lege a educatiei se introduce notiunea de invatamant dual ca si forma de pregatire in alternanta pregatire teoretica in unitatile de invatamant, cu pregatire practica in cadrul unitatilor economice a viitorilor angajatori.
  • Urgenta introducerii acestei prevederi cu reglementarile aferente consta in faptul ca la inceputul lunii februarie trebuie facuta publica oferta educationala pentru absolventii clasei a X-a. Pentru ca aceasta oferta educationala sa poata fi facuta public, ea trebuie sa existe, trebuie sa se bazeze pe reglementari legale si trebuie sa se bazeze mai cu seama pe contracte de parteneriat incheiate intre liceele profesionale si agentii economici ca viitori angajatori.
  • In acest fel, consideram ca putem consolida dimensiunea aplicativa a invatamantului profesional, este drept la nivel de liceu. Invatamantul dual poate, ca si forma de organizare, sa se refere si la invatamantul universitar.

Precizam ca invatamantul profesional dual a fost introdus inca din 2012 de fostul ministru Daniel Funeriu, cea mai cunoscuta scoala profesionala in regim dual este Scoala Profesionala Germana Kronstadt din Brasov care functioneaza deja de 2 ani de zile si vara aceasta a iesit de pe bancile scolilor profesionale din Romania prima generatie de absolventi de invatamant profesional de scurta durata. Scoala Profesionala Germana Kronstadt a anuntat ca peste 90% dintre elevii sai sunt angajati de companiile la care au facut practica. Vezi aici un reportaj pe care HotNews.ro l-a facut in urma cu 2 ani cu scoala profesionala duala din Brasov. Citeste cum a fost introdus invatamantul profesional dual in 2012, invatamant care exista si astazi.

  • O a doua modificare adusa legii 1/2011 vizeaza un numar de peste 1.000 de cadre didactice din universitatile romanesti, care detin titlul de asistent sau lector, respectiv sef de lucrari, fara a avea lucrarea de doctorat finalizata. Legea educatiei prevede ca la 4 ani de la intrarea in vigoare, carevasazica in data de 9 februarie 2015 cand se implinesc 4 ani de la intrarea in vigoare a legii 1, 9 februarie 2011, aceste cadre didactice trebuie sa paraseasca sistemul educational. Avand in vedere faptul ca aceste cadre didactice in luna octombrie 2014 au inceput un proces de pregatire cu studentii, au predat lucrari practice, au predat ore de laborator, o parasire intempestiva, la o data arbitrara, 9 februarie 2015, ar prejudicia grav sistemul educational in mediul universitar.
  • Aceasta modificare nu face decat sa proroge iesirea din sistem a acestor cadre didactice care n-au reusit sa finalizeze pregatirea doctorala, prorogarea pana la 30 septembrie 2015, deci pana la finele anului universitar. Acest lucru a fost solicitat de catre universitatile romanesti, el fiind deja valabil pentru colegii cadre didactice care implinesc varsta de pensionare la o data oarecare si care beneficiaza de mentinerea in activitate pana la finele anului universitar, pe baza aceleiasi explicatii logice: un proces didactic inceput in octombrie, cand incepe anul universitar, trebuie sa se finalizeze.
  • O a treia modificare vizeaza corelarea legislativa absolut necesara pentru pastrarea autonomiei universitare. Exista un articol in Legea Educatiei Nationale, 223, care prevede ca toate categoriile de cheltuieli se aproba prin Hotarari de Guvern. Carevasazica, atunci cand Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice distribuie finantarea de baza sau finantarea complementara universitatilor, trebuie sa le regleze foarte clar pe cat cheltuie pe salarii, cat cheltuie pe burse, cat cheltuie pe reparatii, cat cheltuie pe fiecare categorie de cheltuieli. Acest lucru ar afecta foarte grav autonomia universitara.
  • Cea de-a patra modificare vizeaza de asemenea rezolvarea unei probleme asteptate de universitatile romanesti, si anume metodologia de abilitare, care conform legii trebuie promovata prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice. Este vorba de atribuirea calitatii de conducator de doctorat. Exista o neconcordanta tehnica, legea prevedea ca aceasta taxa de abilitare se stabileste si se incaseaza de catre o unitate executiva, in timp ce derularea procesului de abilitare, cu toate cheltuielile aferente, se face in universitati. Aceasta modificare nu vizeaza decat dreptul legal al universitatilor, ca si organizatori ai procesului de abilitare, de a incasa aceasta taxa de abilitare. Este o reglementare pur tehnica. 
  • Pe de alta parte, fara cea de-a sasea modificare, adusa de data asta a Ordonantei de Urgenta 75/2005 Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior n-ar mai fi putut functiona incepand cu 1 ianuarie 2015. Ori, in orice sistem european de invatamant superior este inimaginabila functionarea fara o agentie independenta de asigurare a calitatii. Cu acest prilej, numarul membrilor Consiliului general ARACIS a fost micsorat de la 25 la 21, cu acelasi prilej am satisfacut solicitarile organismelor europene - Enqa si Eqar - sunt organisme europene de asigurare a calitatii in invatamantul superior, prin care se solicita alaturi de cei 2 reprezentanti ai studentilor in Consiliul general ARACIS, prezenta unui reprezentant al patronatului, al angajatorilor - lucru absolut firesc, pana acum nu era - si de asemenea un reprezentant al sindicatelor din invatamantul superior. Ceilalti 17 care se adauga la acesti 4 sunt cadre didactice cu expertiza in domeniul didactic, in domeniul evaluarii procesului de invatamant, care incercam sa acopere atat domeniile de studii universitare, cat si centrele universitare existente la nivel national. Acestea au fost modificarile.

Citeste si:



Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

19016 vizualizari

  • +39 (41 voturi)    
    Guvern de michimausi (Luni, 29 decembrie 2014, 19:09)

    BokassaOficial [utilizator]

    Inca un ministru pe lista celor saizeci si ceva de michimausi perindati pe la guvernare in ultimii 3 ani si jumatate. Cred ca e o legatura intre inghetul ce ne bantuie si conferinta sa de presa:

    "o solicitare din partea beneficiarilor unor titluri stiintifice".

    Realitatea cruda e ca exista o singura solicitare din partea unui singur beneficiar, caz in care OUG e neconstitutionala, deoarece legile au aplicabilitate generala, nu privesc situatii particulare (ca sa nu mai amintim de inexistenta situatiei de urgenta, de conflictul de interese vadit deoarece Ponta semneaza actul al carui unic beneficiar e s.a.m.d.)
    Asteptam reactia avocatului poporului (poate, intre timp, o fi reusit si asta sa-si achite ratele, altfel e nevoie de o cheta publica)
    • -23 (29 voturi)    
      Imposibilitate statistica: +n puncte din n voturi (Marţi, 30 decembrie 2014, 0:26)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      Toate comentariile de pina acum care il ataca pe Ponta au +n puncte din tot atitea voturi. Statistic asa ceva este imposibil daca voturile ar fi date de persoane diferite si care nu lucreaza in echipa. Structura comentariilor cu +n, toate anti Ponta si zicind acelasi lucru demonstreaza existenta unei echipe de postaci pro Basescu.
      • +12 (14 voturi)    
        dumitrica! (Marţi, 30 decembrie 2014, 7:13)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Tu nu esti chiar sanatos! In afara faptului ca debitezi numai prostii in privinta autostrazilor (lucrezi la IPTANA?) mai te si bagi in seama fara rost!
        Actualul ministru al educatiei este un dobitoc mai mare decat reziduul uman care se vrea PM.
      • -4 (12 voturi)    
        >>>>>>>>>>> (Marţi, 30 decembrie 2014, 7:49)

        Invincible [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Pro-Iohannis, Dumitrica, pro-Iohannis!
        ce, n-ai auzit ca directia tunurilor se modifica cu 90 grade?
        Sau inca nu ai voie sa ii pronunti numele?
      • +12 (14 voturi)    
        E bine (Marţi, 30 decembrie 2014, 8:53)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ca discutam distributia statistica a voturilor si nu plagiatul magistral, pardon, doctoral.
      • +11 (13 voturi)    
        sau poate demonstreaza... (Marţi, 30 decembrie 2014, 9:01)

        Enofereus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        o realitate pe care o ignori: existenta unei mase critice de oameni satui de minciuni, incompetenta si coruptie!
      • +7 (9 voturi)    
        anti-plagiatura, anti-furt ... 100%, nu-i nici o echipa (Marţi, 30 decembrie 2014, 9:08)

        zarzare [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Eu cred ca defapt arata imposibilitatea ta de a intelege imensitatea gestului guvernului Ponta. Unele lucruri sunt atat de clare incat toata lumea e doar de o parte a baricadei.

        Apropo, ce legatura are Basescu cu enormitatea nimicniciei lui MichiMouse?

        Eu cred ca tu esti unu din spalatii pe creier care ingroasa randurile audientei Haznaua 3. Statistic sunteti multi ... insa pana la urma nu a contat, pentru lumea si-a cam dat seama cine e acest VV Ponta si a iesit masiv la vot.
        • -2 (2 voturi)    
          raspuns zarzare (Miercuri, 31 decembrie 2014, 7:56)

          LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui zarzare

          Ai perfecta dreptate dar te rog nu compara pe Miki Mouse ( un personaj indragit de copii si nu numai) cu un odios mitoman incapabil cum e Ponta
      • +4 (6 voturi)    
        Violatorul intelectual WcP,se leapada de facatura? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 6:21)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu-si recunoaste progenitura academica,nu vrea sa plateasca retroactiv pensia alimentara-doctorala,facand gimbuslucuri administrative DEGEABA !
        Sa nu-l lasam fara "doctorat " actionand in instantele ordinare ! ( Ciorbea nu-i la treaba )
      • +3 (5 voturi)    
        raspuns dumitrica (Miercuri, 31 decembrie 2014, 7:53)

        LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Un sfat du-te la un psihiatru ca sa te controleze ca ai mare nevoie La orice postare atragi numai voturi negative si comentarii negtive. Mi r fi rusine sa postez atatea tampenii orcat m-ar plati PSD sau Rtv si A3.Esti penibil in tot ce fci asa ca mai bine ai sta in banca ta si lasa PSD sa ajunga in istoria neagra a Romaniei Rezultatul voturilor din noiembrie demonstreaza ca romanii s-au trezit dar bineinteles ca mai sunt si unele specimente cu gandire infantila ca tine care se lasa prostiti de PSD
      • 0 (0 voturi)    
        traiasca base (Vineri, 2 ianuarie 2015, 17:29)

        ViR [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        remarca : base era impotriva pontacului, dar acesta nu avea nimic cu el, doar ca nu suporta ce zicea presedintele si ca atare il facea "inventator" - mincinos era el insusi , nu supota sa-i ia cineva fatza. S-a inventat pentru el primirea cu garda si imn national - ordonanta cu doctorat retras este o bagatela ! imi cer scuze daca am adus daune morale sustinatorilor prin comentariile mele !
    • +6 (8 voturi)    
      formularea dintre ghilimele (Marţi, 30 decembrie 2014, 8:46)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      este corecta.
      dottore, care va ramane vejnic cu acest titlu, a beneficiat de titlul de doctor, nu l'a obtinut pe cai muncite. :)
      deci, a beneficiat de titlu, nu l'a obtinut.
      precizarea ministrulu este corecta :))
      • +5 (7 voturi)    
        Ghilimelele (Marţi, 30 decembrie 2014, 12:29)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Il vor insoti toata viata. A uitat sa le puna in teza si acum si le va agata la titlu: "doctor" Victor Viorel Ponta.
    • +4 (6 voturi)    
      Puie Monta (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:27)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      Vrei inca un 16.nov ??
      Because that how you get another 16.nov !!
    • -1 (1 vot)    
      eu zica ca (Miercuri, 31 decembrie 2014, 11:04)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      asa cum ei zic ( sic ) ca hotararea CCR privind neconstitutionalitatea oug privind migratia politica , nu se aplica retroactiv , nici aceasta oug nu se aplica retroactiv , adica cererea lui mouse de renuntare la doftorat nu se ia in calcul .
  • +21 (23 voturi)    
    Nevinovat, dar sa inapoieze magaru' (Luni, 29 decembrie 2014, 19:10)

    mariage [utilizator]

    Se zice ca un american din vest a furat un magar, la procesul cu juri acesta avea cel putin atati simpatizanti cati are si Ponta prin ME, Acestia dau verdictul: nevinovat dar sa inapoieze magaru, atentionati de judecator ca verdictul nu respecta legea, juriul revine cu urmatorul verdict: nevinovat, poate sa pastreze magaru!
  • +26 (28 voturi)    
    guvernul pinguinului tonta (Luni, 29 decembrie 2014, 19:11)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    este un guvern de oameni fara pregatire politica, profesionala
    si mai ales fara caracter sau educatie
    • +4 (14 voturi)    
      Legea lui "Carevasazica" legalizeaza plagiatul! (Luni, 29 decembrie 2014, 22:39)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      In baza legii lui "Carevasăzică" (Sorin Cimpeanu) un profesor universitar poate renunta, daca este prins cu plagiat, la titlul de doctor fara sa suporte nici un fel de consecinte privitoare la folosirea diplomei in trecut. Mai mult, daca isi reface doctoratul, neplagiat de data asta, poate ramine la catedra ca si cum nimic nu s-ar fi intimplat.

      Citat: "Intrebare: Persoanele care au primit sporuri pe baza titlului de doctor trebuie sa dea banii inapoi, daca renunta la titlu? Actul devine nul de la data emiterii ordinului de revocare. Legea nu retroactiveaza. Nu poate sa produca efecte retroactiv."
  • +27 (29 voturi)    
    Halucinant! (Luni, 29 decembrie 2014, 19:16)

    Ricochet [utilizator]

    Oameni buni, avem, in fine ORDONANTA DE URGENTA care ne permite sa renuntam la doctoratele obtinute prin frauda! :)

    Traim vremuri al naibii de interesante, zau asa :)
    • 0 (0 voturi)    
      ordonante ... pe toate gardurile si closetele (Vineri, 2 ianuarie 2015, 17:42)

      ViR [utilizator] i-a raspuns lui Ricochet

      ordonantele de urgenta sunt niste dispozitii de casa, blatuite, date cu dedicatie, in momente critice, dupa orele de program legal, asa cum isi acorda tot felul de drepturi parlamentarii la plecare ! daca am ofensat o buna parte dintre cei alesi imi cer scuze, nu am intentionat sa le aduc prejudicii
  • +27 (29 voturi)    
    "Premier profund corupt" (Luni, 29 decembrie 2014, 19:17)

    hipster [utilizator]

    Va mai amintiti aceasta afirmatie?! Premierul vrea sa renunte inainte de a i se retrage titlul obtinut prin frauda fiindca daca s-ar anula (retrage) titlul ar trebui sa intoarca sporurile primite fara temei. "Quod nullum est, nullum producit effectum" este principiul aplicabil.
    • +6 (8 voturi)    
      banii sunt o nimica pentru copy-lot.... (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:38)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui hipster

      ii scoate tata socru dintr-un fund de buzunar. problema este ca a intrat in barou fara examen, pe baza titlului de doctor. deci aia il arde pe pontache, ca ar trebui sa paraseasca baroul si adio consultata la Rovinari, Turceni sau mai stiu eu unde....
      • 0 (2 voturi)    
        numai o remarca (Miercuri, 31 decembrie 2014, 11:08)

        coor [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        copy - TOT , mai precis !
  • +29 (31 voturi)    
    Incredibil!!!! (Luni, 29 decembrie 2014, 19:18)

    zarzare [utilizator]

    Din lac in put! Acest nesimtit national, Victor Ponta, da Ordonante de Urgenta pentru el insusi!

    Imi vine sa vomit! In acelasi timp am un zambet larg pe fata, gandindu-ma ca Monta va ajunge la cosul de gunoi al istoriei dupa ce i-am administrat infrangerea usturatoare in Noiembrie. Am apasat cu sete pe stampila de vot ....

    Ioannis are trebui sa ii ceara demisia acestui nenoricit!

    Puie MONTA!!!!!
  • +23 (25 voturi)    
    Aha! (Luni, 29 decembrie 2014, 19:27)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Asta vor comunistii; sa fure dar sa nu plateasca; sa omoare, dar sa nu plateasca; sa jigneasca dar sa nu plateasca, sa....
    Dar sa moara, nu se poate!
    Tot fara sa plateasca?!
  • +28 (30 voturi)    
    Demisia (Luni, 29 decembrie 2014, 19:44)

    NicolaeA [utilizator]

    Demisia la toate leprele din guvern ! Ceea ce fac impostorii astia este o sfidare a oricarui bun simt ! Afara cu ei !
    Daca nici de data asta mamaliga de Ciorbe nu-si face datoria, trebuie demis de catre populatie !
  • +28 (30 voturi)    
    RUSINE DOMNULE PONTA ! RUSINE MIN. EDUCATIEI ! (Luni, 29 decembrie 2014, 19:44)

    Venier [utilizator]

    Ati gasit un subterfugiu ieftin la furtul intelectual comis cu bunâ stiintâ,sub patronajul penalului Nâstase.
    Lumea intelectualâ si academicâ care nu vâ este înregimentatâ nu vâ va uita.
    Dar ce sâ ne mire gâselnitele dâmbovitene...
    Vâ reamintesc câ suntem în Europa ,sau poate ati uitat ?
  • +25 (27 voturi)    
    golaneala +Cimpeanu alt pupincurist !!! (Luni, 29 decembrie 2014, 19:46)

    andreesanu [utilizator]

    Dupa ABRAMBURICA alt pupincurist Cimpeanu face sluj !!!.
    In ce tara traim ???,cei golaneala asta ? de ce nu se declara teza copiata ?de ce nu se retrage titlul pe baza furtului ???.pentru ca automat trebuie sa-si dea hahalera demisia !!!.
    Bai nemernicilor v-ati incurcat in propiile minciuni -DEMISIA,DEMISIA ,DEMISIA .
  • +19 (21 voturi)    
    misto Viorel Ponta face OG special pentru el (Luni, 29 decembrie 2014, 19:54)

    hopsinoi [utilizator]

    Avem si noi in tara vreo institutie care sa ne protejeze da astfel de indivizi? Poate DNA?

    Plagiatorul pana nu e si fudul parca nu e hot destul.

    Cine plagiaza azi un ou maine plagiaza (fura) un BOU.
    • -16 (18 voturi)    
      plagiatul lui Koveshi (Luni, 29 decembrie 2014, 22:57)

      ionai [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      dar teza d-rei Koveshi? ea cand cere sa renunte la titlu? e public si plagiatul ei......
      • +17 (19 voturi)    
        Nu toate cazurile seamana intre ele! (Marţi, 30 decembrie 2014, 0:10)

        EllySt [utilizator] i-a raspuns lui ionai

        A fost buna diversiunea cu plagiatul d-nei Kovesi. I-a permis d-lui Ponta sa lase impresia ca nu este singurul plagiator cu functii inalte.
        Bucuria d-lui Ponta nu a tinut mult. S-a dovedit ca la d-na Kovesi era doar o problema de schimbare de nume.
  • +23 (25 voturi)    
    Mai conteaza vreo lege in aceasta tara ? (Luni, 29 decembrie 2014, 20:03)

    bran [utilizator]

    Cand se da o OUG pentru domnul prim ministru ca sa ramana pe viata prim ministru ? El propune , el semneaza ... Ce tara e asta ? Mai au legile valoare daca le schimbam prin OUG? In curand dam OUG si scapam pe toti condamnatii pentru coruptie , viol, omor etc
    • 0 (2 voturi)    
      Daca se modifica legea fundamentala (Miercuri, 31 decembrie 2014, 8:16)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui bran

      sub Iohannis, ar trebui eliminata clauza OUG ca instument de lucru al guvernului, cu exceptia unor evenimente de necesitate nationala.
  • +22 (26 voturi)    
    rusine (Luni, 29 decembrie 2014, 20:05)

    NickNickart [anonim]

    Nimeni dar nimeni nu va renunta la doctoratul la care a muncit CINSTIT, doar plagiatorii care vor fi incoltiti vor renunta la doctorat.
    E ca si cum daca un hot a furat si returneaza bunurile inapoi nu mai suporta rigorule legii
    Tara asta chiar nu va scapa de voi?
  • +19 (25 voturi)    
    doctorat pe bune? (Luni, 29 decembrie 2014, 20:09)

    xanti [utilizator]

    Cam 90% din doctoratele luate in Romania sunt luate pe spagi ,cel putin dupa revolutie marea majoritate au dat bani sa ia o hartie la misto pentru a da bine in C.V.
    In mod real ar trebui sa plateasca si profesorii din comisia de doctorat daca acesta este un plagiat.
    Legea este fix 0 daca nu pedepseste si pe cei care au dat doctoratele pe pile si relatii.
    Scandalul Ponta are relevanta zero intr-o Romanie corupta in totalitate inclusiv in sistemul universitar.
    Problea nu este doctoratul lui Ponta ci cum s-au luat marea majoritate a doctoratelor.
    O analiza a doctoratelor luate in ultimii 25 de ani ar fi mai mult decat necesara pentru a vedea adevarata amploare a coruptiei in mediul universitar.
  • +21 (25 voturi)    
    un titlu luat in fals e act penal iar benficiile (Luni, 29 decembrie 2014, 20:13)

    __alex__ [utilizator]

    de pe urma lui trebuie recuperate.

    Renuntarea la un titlu in cazul lui ponta nu ar trebui sa-l exonereze de raspunderea penala.

    Pe principiul asta si hrebenciuc poate spune ca renunta la ce a vrut sa fure si sa mearga acasa.
    • -1 (3 voturi)    
      Hrebe a si facut asta deja. (Miercuri, 31 decembrie 2014, 8:19)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      A cerut sa fie eliberat pe motiv ca nu s-a produs vreun prejudiciu.
  • +17 (19 voturi)    
    de acum... (Luni, 29 decembrie 2014, 20:15)

    baimarean [utilizator]

    cei ce vor renunta la titluri vor fi etichetati plagiatori?
    Sau plagiatorii vor renunta la titluri?
  • +19 (21 voturi)    
    cand intram si noi in lumea civilizata? (Luni, 29 decembrie 2014, 20:44)

    hash [utilizator]

    aceasta oug ouata peste noapte si pe ascuns, este inca o expresie (a cata fatzeta?) a asa-numitei 'democratii originale'. guvernul este aservit unui singur om; pe cine crede ca prosteste acest VVP, nu asa se spala obrazul.

    administratia statului, guvernul, parlamentul, sanatatea si educatia sunt inca institutii comuniste, piedici in calea statului roman ce se vrea interconectat cu sistemul de valori europene. in aceste institutii nu primeaza competentele, calitatile, ci oportunismul, vechimea, cunostintele si birocratia.

    urmatoarea reforma, dupa cea a justitiei, trebuie sa fie reforma in educatie, sanatate si administratie - asa-zisa 'lupta cu sistemul'. pana acum n-a reusit nimeni s-o faca; incercari timide in educatie (Funeriu), zero in administratie si in sanatate.
    • +1 (3 voturi)    
      Raspuns: (Miercuri, 31 decembrie 2014, 8:20)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui hash

      Cand hotii nu vor mai fi la putere. Nov.16 a aratat ca se poate.
  • +9 (11 voturi)    
    Asa da ! (Luni, 29 decembrie 2014, 20:49)

    ion_de_la_raion [utilizator]

    Astia care dati ordonante de urgenta pentru voi si apropiati,adunati-va ,ascultati si insusiti-va ce zic baietii astia !
    https://www.youtube.com/watch?v=285OKea14Sc
  • +16 (20 voturi)    
    O metoda mai simpla (Luni, 29 decembrie 2014, 21:07)

    DT34 [utilizator]

    ar fi doar sa nu foloseasca titlul de Doctor si atit.
    E ca si cum nea' Ilie de la scularie ii zice sefului ca el renunta la dilploma de bacalaureat!?!
    Asa si cu nea maslina asta, vrea sa faca el pe viteazu.
    Parca mai renuntase el la un titlu de prin Italia...de fapt l-a sters repede de pe CV cand a vazut ca a inceput lumea sa se prinda.
    • +2 (4 voturi)    
      Titlurile (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:14)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui DT34

      Sunt oameni la care titlul e mai important decat munca. Altfel nu aveau de ce sa il ia. Steve Jobs in fond nu a terminat facultatea iar Gaddafi nu a fost decat colonel. Pai daca Gaddafi era roman, ar fi inventat un titlu peste maresal. Iar Gaddafi nu e tocmai un personaj de laudat, dar pana si astia au parca ceva bun simt comparativ cu ai nostri.
  • +18 (20 voturi)    
    Reforma imposturii (Luni, 29 decembrie 2014, 21:09)

    Caligula [utilizator]

    O luna, atat a durat retragerea lui Ponta in fata bunul simt. Acum, impreuna cu noul ministru al educatiei, ofensiva nerusinarii e reluata.

    A cere retragerea titlului de doctor nu e suficienta, teza de doctorat ramane ca referinta de cercetare, iar referintele care nu pot fi validate pun submineaza sistemul de cercetare.Titlul de doctor e un privilegiu, si nu un drept - dupa cum zice Campeanu - pentru ca se acorda pe merit si se retrage in consecinta. Pentru a se spala pe sine, Ponta improaste cu noroi sistemul de invatamant romanesc.

    Acum e normal sa ne intrebam daca Victor Ciorbea, care are un titlu de doctor de la aceiasi facultate, e de acord ca transformarea unui privilegiu de merit, intr-un drept - unde meritul nu conteaza - e constitutionala.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine este domnul Ponta? (Vineri, 2 ianuarie 2015, 17:57)

      ViR [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      https://www.facebook.com/video.php?v=1524151491162059
  • +20 (22 voturi)    
    Care este urgenta acestei prevederi legale (Luni, 29 decembrie 2014, 21:18)

    hic sunt leones [utilizator]

    si care sunt motivele care ar putea determina o persoana sa renunte la un titlu de doctor?
    Este discriminat in vreun fel; un doctor nu poate accesa anumite functii pentru ca este prea bine pregatit?
  • +15 (17 voturi)    
    Toti PhD din Romania devin automat santajabili (Luni, 29 decembrie 2014, 21:37)

    fLoreign [utilizator]

    Mai exact susceptibili la presiuni. Imaginati-va o situatie in care i se spune "te propunem pentru postul de secretar de stat, insa, stii, seful nu are doctorat, asa ca va trebui intai sa renunti tu la al tau, ca sa nu fii mai destept decat el".

    Romani, faceti-va doctoratele afara, daca chiar sunteti in stare. Astfel nu stati la mana pontalailor, pentru ca ministerul educatiei nu poate retrage doctorate din Vest.
    • +2 (4 voturi)    
      Scenariu absurd (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:12)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Cine are un PhD facut pe bune, pus in situatia descrisa de Dvs, adica cu un sef fara PhD care te obliga sa renunti la PhD-ul tau, ar pleca din respectiva firma val-vartej.

      Un PhD pe bune este o dovada ca poti gandi singur. Ori cine gandeste cu adevarat nu se lasa ca trestia in vant.
  • +20 (22 voturi)    
    amnistie (Luni, 29 decembrie 2014, 22:09)

    MihailNica [anonim]

    Cu doua saptamani in urma, glumeam - pe Facebook - pe seama specialistilor care demonstrau ca Ponta nu poate - legal- sa renunte la titlu. Spunean CA O SA MODIFICE LEGEA .Gluma mea a devenit ultima aroganta a lui Ponta.
    {Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, a explicat pentru HotNews.ro ca ordonanta prevede si posibilitatea ca un doctor sa renunte la acest titlu “pentru ca altfel nu am cadru legal sa indeplinesc cererile venite din partea societatii civile si academice}.
    Sorinel minte cu seninatate : titlul de doctor se poate retrage - cu consecintele de rigoare. Furtul se cam pedepseste cu puscarie si in Romania.
    Modificarea asta il scapa de puscarie pe Ponta. Aceasta traznaie nu este ceruta de societatea civila si academica, ESTE CERUTA DE O MANA DE HOTI ASEMENI LUI PONTA.
    Este grav ce face Ponta. Acest AVENTURIER poate - printr-o ordonanta de urgenta - sa bage Romania intr-un asa de mare rahat ca nici Dumnezeu nu ne mai scoate !
    P.S. Domnule ministru, va rog sa prindeti in OUG si posibilitatea de a renunta si la certificatul de absolvire a gradinitei.
  • +16 (18 voturi)    
    Amniatie (Luni, 29 decembrie 2014, 22:10)

    obs. [utilizator]

    Sa fie preambulul amnistiei hotilor. Renunti la ce ai furat si devi un cetatean cinstit.
  • +14 (18 voturi)    
    Am si eu o intrebare de logica elementara: (Luni, 29 decembrie 2014, 22:27)

    denvarel [utilizator]

    Daca renunt la diploma de bacalaureat ce se intampla cu diploma mea de facultate?
    - Devine automat nula pentu ca fara bacalaureat nu pot absolvi cursurile de invatamant superior?
    - Sau sunt in situata in care legea nu se aplica retroactiv, asa cum frumos ne explica ministrul invatamantului. Si atunci sunt absolvent de invatamant superior dar fara a fi absolvent de liceu?

    Domnu Ministru Sorin Cimpeanu, unul dintre noi doi e tampit si/sau corupt!

    Sa-ti fie rusine! Si sper sa te ia DNA-ul cat mai repede pentru abuz in functie, favorizarea infractorului, coruptie, fals in acte, naiba stie pentru mai ce pentru ca este imposibil sa dai o asemenea gogomanie si sa fie si legala.
    • +11 (13 voturi)    
      responsabilitatea ... lu michimouse (Luni, 29 decembrie 2014, 23:01)

      zarzare [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      N-auzi ca renuntarea trebuie facuta cu "maxima responsabilitate", precum seful lui V.V. Ponta. Plagiatorul ala de a schimbat pe comisii numa ca sa nu i se ia diploma si apoi a renuntat de buna voie ... nu se stie de ce, dar a renuntat pentru ca e MAXIM RESPONSABIL.

      Daca va mai amintiti, dottore zicea: "Este un gest pe care trebuia să îl fac mai demult, încă din momentul apariției acuzațiilor publice cu privire la teza mea de doctorat. Nu am făcut acest lucru pentru că m-am considerat de bună credință în argumentele mele la momentul apariției contestării și nu am vrut să amestec planul pur profesional cu cel politic."

      De unde dracu razbate responsabilitatea in acest comunicat? Recunoaste ca a plagiat? NU! In schimb sugereaza ca e doar o miscare de imagine, politica ... din moment ce acum amesteca planul profesional cu cel politic si renunta la ce a furat!

      Viorele, DEMISIA pt. ca:
      1) ai plagiat ca un nenorocit, dovezile sunt incontestabile
      2) timp de 2 ani ai schimbat pe comisii numa ca sa nu pierzi titlul de doctor, desi propria-ti universitate te-a declarat plagiator
      3) ti-ai dat singur OUG prin care sa scapi de furaciune

      DEMISIA!
  • +11 (13 voturi)    
    demisia, acum! (Luni, 29 decembrie 2014, 22:47)

    zarzare [utilizator]

    Eu unul inca sunt de-a dreptul socat de aceasta Ordonanta de URGENTA ADOPTATA!!!!

    Unde dracu e urgenta in problema asta! Cine dracu sunt acei beneficiari ai unor titluri stiintifice? Or fi Ponta si Mang? Doi pesedisti plagiatori, din multitudinea de hoti care conduc Romania?

    Pai daca tot vor sa asculte solicitarile beneficiarilor de titluri stiintifice, le cerem DEMISIA acestui guvern de mickeymousi !!!!

    Daca tot se vrea ministru al educatiei, acesti vierme fara coloana, Sorin Campeanu, ar trebui sa vada ce face cu echivalarea diplomelor obtinute in strainatate!!! Daca unu isi ia doctoratul la Harvard si vrea sa profeseze in Ro (in caz ca e vrun idiot sau PSD-ist ca doamna ustoroi), trebuie sa isi echivaleze titlul. Pai bai viermilor de prin guverne... daca iesiti in occident cu diplomele voastre de 2 lei obtinute prin frauda aia sunt atat de fraieri ca vi le recunosc. Un gram de respect n-aveti, va bateti joc de tot ce misca ... numa sa iasa un ban pe care tot voi sa il furati de la buget!

    Mi-e rusine ca sunt Roman, din cauza voastra, HOTILOR! DEMISIA, ACUM!
    • +8 (10 voturi)    
      doi ordinari(+min justitiei care a avizat) (Marţi, 30 decembrie 2014, 2:55)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui zarzare

      care fac din lege o "facatura", un bors,...dupa gust ! Niste secaturi fac un gest pentru a o "misca"pe tata floarea care oricum nu avea nici o problema cu dottore.Astfel se mai pune o caramida la distrugerea invatamantului romanesc, a fibrei morale a natiei de catre savanta de renume mondial, la fel de absolvent de drept si doctor ca si coana leana inventatoare -candva- a polimerilor !
  • +9 (11 voturi)    
    biete paiate (Luni, 29 decembrie 2014, 23:10)

    revo [utilizator]

    Ufff! Sorin Cimpeanu-Grajdan. Alt Grajdan. Al catelea, ca le-am pierdut numarul?
    S-o mai termina odata circul asta? De unde tot rasariti, nefericitilor? Ce ghiulele penale, ce pacate capitale aveti de ajungeti in halul asta? Pentru cine va injositi asa de mult? Cu ce va au la mana, prapaditilor?
    Oamenii pe care ii vad zilnic scotocind in gunoiul din tomberoane, pentru a aduna ambalaje din plastic, va sunt cu mult superiori, pentru ca incearca sa-si castige traiul muncind cinstit. Ei merita respectul nostru, voi, nu, indiferent de cate titluri aveti si de ce functii ocupati.
    In afara de penibilul extrem pe care il proiectati asupra noastra, a tuturor cetatenilor care traiesc intr-o tara aflata la bunul plac al unui om dement, inconjurat de dementi, este si un bine. E bine ca va va dati arama pe fata, PAIATELOR!
    In alta ordine de idei: DNA ar trebui sa-l controleze un pic pe acest individ dubios, S. Cimpeanu-Grajdan. Daca nu ar fi strans bine de coaie cu ceva, nu ar face asemenea gesturi smintite, pentru un viitor puscarias.
  • +7 (9 voturi)    
    Asta, da, stat de drept! (Marţi, 30 decembrie 2014, 0:00)

    alexjecu [utilizator]

    Carevasazica, ai fost prins c-ai plagiat, renunti la titlul luat, asa la misto, si gata! Pai, atunci de ce-l mai duci la parnae pe al de sterpeli un portofel? L-ai prins, omul ti-l restitue si gata! Daca nu-s prinsi, plagiatorul ramane doctor si hotul cu portofelul! Dar daca-i vorba de spargerea unei case, un jaf bancar, etc.? A dracului logica juridica! Se vede ca emana de la un dottore! Asta da, stat de drept! Bravos! Pai, si numai pentru modificarea asta legislativa si trebuie sa ramai doctor! E o revolutie in domeniu! Da ai de-au luat spaga pentru titlul acordat, cu ei cum ramane? Da si pentru ei o lege! Si mergand in logica sta, de ce facura si fac puscarie, Nastase, Voiculescu, Becali, etc? Doar pentru ca n-au fost prim-ministri si/sau nu s-au gandit din timp sa dea o lege inainte de ancheta?
    • +1 (5 voturi)    
      Stat de drept (Marţi, 30 decembrie 2014, 12:12)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      Nu e stat de drept ci stat de stang sau stat degeaba.
  • +6 (8 voturi)    
    Diploma de bacalaureat (Marţi, 30 decembrie 2014, 9:21)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    Solidar cu primul ministru as dori si eu sa renunt de bunavoie la diploma de bacalaureat, intrucat nu imi mai trebuie la nimic. (am dat si motivul, chiar daca renuntand eu insumi nu as avea de ce sa il dau, nu-i asa?!)

    Diploma mi-a fost necesara la obtinerea titlurilor de inginer, master si apoi doctor. Pentru urmatoarele titluri academice (docent si profesor) nu mai am nevoie decat de titlul de doctor, deci diploma de bacalaureat nu imi mai e utila in viata.

    La data obtinerii titlurilor de inginer, master (magister) si doctor diploma mea de bacalaureat era valabila, deci respectivele titluri mi le pot pastra chiar si dupa renuntarea la ea.

    Asadar rog guvernul sa dea o ordonanta de urgenta pentru ca doresc sa fiu solidar cu premierul si sa renunt si eu (tot de bunavoie) la ceva.

    Fac precizarea ca nu am copiat la examenul de bacalaureat.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce zice legea (Marţi, 30 decembrie 2014, 9:59)

    Alui [utilizator]

    "Art. 146. — Rectorul poate anula, cu aprobarea senatului universitar, un certificat sau o diplomă de studii atunci când se dovedește că s-a obținut prin mijloace frauduloase sau prin încălcarea prevederilor Codului de etică și deontologie universitară."
    • +1 (5 voturi)    
      Cuvantul cheie (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:10)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Cuvantul cheie e "poate". In mod normal ar fi trebuit sa fie "trebuie" sau "este obligat sa". Pentru ca "poate" este intim legat de "vrea".
  • +2 (4 voturi)    
    sanctiune disciplinara (Marţi, 30 decembrie 2014, 10:28)

    ciupilica [utilizator]

    ar fi trebuit ca dupa renuntarea la titlul de doctor sa se prevada ca sanctionare macar munca voluntare timp de doua zile la curatenia parchetelor si toaletelor de la ministerul educatiei.
  • +3 (5 voturi)    
    Pariu (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:37)

    fatamorgana [utilizator]

    Facem pariu ca la monentul cand va deveni lege si va ajunge la promulgare, Iohanis nu va avea nimic de obiectat?
    Prietenii la nevoie sa cunosc!
  • +3 (5 voturi)    
    Daca guvernul e doar o unealta personala (Marţi, 30 decembrie 2014, 12:03)

    unu_ [utilizator]

    Atunci DEMISIA.
    Guvernul romaniei nu e curtea lui personala.

    Cine trebuie sa-l demita? Parlamentul? Daca nu o face atunci sa plece si ei acasa.
  • -3 (7 voturi)    
    plagiatul premierului (Marţi, 30 decembrie 2014, 12:56)

    LiviuStoian [anonim]

    Inteleg ca duceti o politica redactionala de opozitie fata de guvern si cred ca ne e nimic in neregula cu asta. Cine plateste isi primeste marfa comandata. Ce nu inteleg este insa ura intestina care va anima. Stim cu totii ca in perioada postrevolutionara majoritatea diplomelor s-au acordat cu excesiva usurinta. Sunt colegi ai dumneavoastra care au beneficiat de asta. A fost o practica in acordarea doctoratelor ca un candidat sa fie pus de indrumatorul sau sa copieze spete si solutii, sau chiar parti de doctrina din lucrarile indrumatorilor sai. Asa era moda. Daca am trece la alt nivel de exigenta ar trebui sa le luam unora pana si diplomele de facultate sau chiar de liceu. Am face asta intr-o tara care si asa extrem de putine persoane care detin titluri stiintifice. Cine se simte fara pata sa arunce primul piatra...
    • +5 (7 voturi)    
      O DA! Sa aruncam cu pietre! Pana isi da demisia! (Marţi, 30 decembrie 2014, 13:54)

      zarzare [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      Din cauza unor oameni ca tine merge Romania asa de "bine".

      De sa sa fim partasi la furaciunea primului ministru? De ce sa ne manjim si noi cu putoarea lui? De ce sa acceptam o stare de fapte imorala?

      NU! Eu nu vreau sa fiu partas la o asemenea enormitate!

      Suntem multi cei fara pata! Si am aruncat cu milioane de pietre pe 16 Noiembrie, insa V.V. se face ca nu intelege si pe deasupra isi si acopera cu nerusinare plagiatul. O adevarata RUSINE nationala!

      ps: toate ziarele au dat stiri referitoare la amnistierea plagiatorilor ... nu vad unde e ura pe care o clamezi.
    • +6 (8 voturi)    
      Arunc primul piatra (Marţi, 30 decembrie 2014, 13:59)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      Voi fi extrem de sincer: am copiat o singura data (tentativa de copiat) la un examen in facultate. Am scris pe banca niste formule. Surpriza: nu am primit nici un subiect la care sa imi fie necesare aceste formule.

      Nu am copiat niciodata pentru ca mi s-a parut sub standardul meu. Am avut la literatura romana in liceu (profesor Dan Vintila la LMV/CNMV) teze pline de sus pana jos cu rosu (profu' nefiind de acord cu ce am scris) insa nota 10.

      Doctoratul l-am facut in strainatate, publicatii numai cotate IEEE, patent.

      Sunt altii mai buni ca mine? Fireste. Cred ca pot imediat da numele a 20 de persoane cu rezultate INCOMPARABIL mai bune cu ale mele.

      Si atunci intreb: noi de ce sa vrem in aceeasi oala? Este vina noastra ca s-au dat acele diplome cum s-au dat? Eram noi in masura sa le dictam celorlalti cum sa isi faca temele/examenele/lucrarile?

      Raspund tot eu: faptul ca exista in Romania aceasta usurinta face ca diplomele sa nu fie acceptate prin vest decat rar. Am o colega care a terminat ASE in Bucuresti si pentru ca a vrut sa se mute in Franta a lucrat ca vanzatoare ca sa se poata intretine si a facut din nou aceeasi scoala economica la Paris. De ce? Pentru ca diploma de ASE nu era nici cat o hartie igienica, nu o angaja nimeni. Azi lucreaza intr-o banca multinationala.

      Concluzia: "biciul" pe lucrari si "bata" pe profesori. Materiile la zi dpdv informational / stiintific, exigenta si mai ales corectitudine si fair-play. Ce va urma? Un invatamant de calitate care chiar sa pregateasca tinerii pt viata, pt cerintele pietei, nu sa le dea diplome. Diploma nu tine de cald decat daca ii dai foc. Iar cine fura, sa fie pedepsit. Aici e problema: legislatie exista, insa nu e aplicata. Si cand nu e aplicata, hotii fura.
      • +4 (6 voturi)    
        Completare (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:25)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

        Cei 20 de care vorbeam - mai buni ca mine - nu sunt 20 in lume (ar fi o aroganta teribila sa ma consider eu locul 21 mondial), sunt 20 de prieteni sau colegi, deci din cercul meu restrans.
    • +5 (7 voturi)    
      GRESIT!!! (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:10)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      "Am face asta intr-o tara care si asa extrem de putine persoane care detin titluri stiintifice."

      Nu, tovarase!
      Raportat la numarul populatiei, Romania are de 10 ori mai multi detinatori ai titlului de "doctor" decat Germania in ultimii 15 ani!!!
      In mod firesc, avand in vedere diferentele de nivel de educatie dintre cele doua tari, Romania ar fi trebuit sa aibe de 10 ori mai putini "doctori" decat Germania (raportat le numarul populatiei)!!!

      Asa incat, daca celor 90% dintre beneficiarii de titluri false de bacalaureat, de licenta, de master sau de doctorat li s-ar retrage maine diplomele, te asigur ca tara, economia, prestigiul si nivelul de trai ai romanilor n-ar avea cu nimic de suferit si nimeni n-ar plange dupa ei.
      Ba dimpotriva!
      Pune mana la munca si burta pe carte daca vrei diplome, nu incerca aici sa justifici furturile intelectuale!
      Sa-ti fie rusine ca incerci sa aperi un borfas ca VV Ponta!
    • +2 (4 voturi)    
      Pai asta sau Elena Ceausescu sunt tot una (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:47)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

      Chestia e ca folosirea statului/guvernului pentru interes personal e abuz in serviciu. Aste e chestie penala! O sa-l reclam eu daca nu se sesizeaza nimeni.
  • +3 (5 voturi)    
    pacat (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:14)

    mexic [utilizator]

    pentru problemele lui personale sa misca ministere,daca cetateni au o problema comuna trebuie sa iasa in strada sa-si ceara dreptul si sa fie foarte multi .da-ti o lege sa scoatem PSD in afara legii. iar la intrebarea penru cit ii are la mana ? sar putea cu foarte putin . MIZERABILII isi mai fac de cap . Dl presedinte Klaus Iohanis BAFTA . fa-ti echipa buna ca sa- i desfintam , PSD isi bate joc de tinerii tarii , si de toti Romanii in general . Iar pentru PONTA arest la Domiciliu 5 ani ar fi corect , decizie irevocabila sau sa mearga in EXIL Albania . Apropo politica PSD , infometam tara sa vina cu ideea sa dea si pamanturile inapoi taranii si sa devenim din nou un popor stst unde sa votam pe CEAPONTA si a lui odrasle . NU AVEM DREPTUL LA DMNITATE SI ONOARE SUNTEM IOBAGII , JOS GUVERNUL SI CONDAMNARE LA INCHISOARE PE VIATA A PRIMULUI MINISTRU PENTRU GENOCID LA LIBERTATE DE A VOTA LA LIBERTATEA DE A CASTIGA DECENT SALARIL IN TARA TA. PE LANGA ASTA ADUCEM SI PLUS VALOARE IN ROMANIA DAR ASA FACEM PLUS VALOARE IN OCCIDENT .

    EU NU INTELEG CUM ASA TAMPIT A AJUNS SEFUL GUVERNULUI.
  • -2 (2 voturi)    
    interviu min. Educatiei (Marţi, 30 decembrie 2014, 20:50)

    voi [utilizator]

    Anularea titlului de doctor produce efecte retroactive- ca orice anulare; nu ar fi efecte retroactiva daca nu ar fi anulata diploma care confera titlu de doctor; domnul ministru spune altceva, dar fiind ministru, adevarul este opus. Anularea diplomei de doctor ca si a titlului de doctor produce efecte retroactive, aceasta neinsemnand ca legea este retroactiva. Daca, insa, se revoca titlul de doctor urmand ca efectele diplomei de doctor sa nu mai subzista( devine caduca), atunci efectele revocarii sunt numai pentru viitor. In concluzie, o persoana, pentru a evita efectele retroactive ale anularii diplomei de doctor( datorita unui plagiat care ar putea sa fie descoperit/ dovedit in viitor) ar putea renunta la acest titlu urmand ca universitatea de la care a luat titlu sa ia act si sa-l revoce. Deci, in aceasta situatie renuntatorul ar avea un avantaj. Solutia corecta, este ca universitatea sa revoce titlu numai dupa ce verifica daca nu exista motive de anulare- cum ar fi plagiatul. Daca acestea exista si, dupa verificare, dupa caz, anuleaza titlu de doctor(diploma)- motivele de anulare se confirma, ori revoca titlu-motivele de anulare nu se confirma. Iata ca problema este mai complicata, motiv pt. care nu era o lege care sa prevada renuntarea la acest titlu. O legiferare corecta ar putea fi utila, pentru persoanele corecte, suspicionate de incorectitudinea obtinerii titlului de doctor si vor sa dovedeasca corectitudinea obtinerii titlului de doctor .
  • +2 (4 voturi)    
    toate acestea (Miercuri, 31 decembrie 2014, 4:07)

    Mihai IonTurcu [anonim]

    deriva din modul gresit in care este pusa in opera autonomia universitara. Principial universitate ete mitenta titluui si diplomei. Implicarea ministeruui si ator comisii dinafara universitatii ete un abuz neconstitutiona. Senatul universitatii este autoritatea care confera titlu si -l poate retrage. Implicarea ministerului este ilegitima. Nu studiaza cineva a minister, sudiaza la univeritate.
    • 0 (0 voturi)    
      doctorat dobandit ilegal ! (Vineri, 2 ianuarie 2015, 18:34)

      ViR [utilizator] i-a raspuns lui Mihai IonTurcu

      a ramas dupa program in centrul universitar si a furat un doctorat, pe care l-a gasit la indemana ? doctoratul se dobandeste prin munca cinstita si pasiune, in cativa ani. este validata munca ,sub indrumarea unui doctor coordonator, de catre o comisie si se recunoaste ca sustinatorul este doctor de carte pe un domeniu anume. daca pontacul i-a prostit pe cei din comisia de doctorate , pe decan si pe multi altii, a cui este vina ? cum i-a prostit ? prin influenta postului pe care-l ocupa, politic sau administrativ ! deci ... in loc sa beneficieze legal de ceea ce merita si sa se bucure in liniste, pontalaul emite O.U. autodedicata si continua sarabanda ilegalitatilor !
  • +2 (4 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 31 decembrie 2014, 7:43)

    LiviuDrula [anonim]

    Dupa ce s-a facut de ras timp de 3 ani cu meritul de DOTTORE PLAGIATORUL acum cand este speriat a dat o noua OU ( a miia oara) ca sa scape de calitatea de pălagiator - dar de calitatile de mitoman incapabil si pisoias a dlui Ponta cand romanii vor scapa ? A. promis ca isi va da demisia in decembrie dar setea de putere si inbogatire e mai mare ( oare nui ajunge cele 7 conace ?)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă