UPDATE: Varianta completa a MasterPlanului a fost publicata de autoritati

​OFICIAL Asa arata MasterPlanul de Transport. Vezi sinteza documentului / Autostrada Bucuresti - Alexandria apare din nou pe harta, dar ca drum expres pana la Craiova

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:25 Actualitate | Esenţial

Harta proiectelor rutiere in MPGT - oficial
Foto: Hotnews
 documente
Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru infrastructura tarii in urmatorii 16 ani si in baza caruia tara noastra va primi finantarile nerambursabile de la Comisia Europeana, a fost prezentat oficial miercuri si a intrat in dezbatere publica. Informatiile din MasterPlan confirma cele publicate marti de catre HotNews.ro, pe surse, cum ca majoritatea  autostrazilor planificate din tara au fost transformate in drumuri expres, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti, legatura esentiala pentru completarea coridorului european de transport prioritar in tara noastra. Ca o exceptie, in documentul oficial apare pe harta si ruta Bucuresti - Alexandria - Craiova ca drum expres.
  • Un aspect curios: Pe toate rutele parte din reteaua europeana TEN-T Core (centrala/prioritara), Romania propune sa construiasca drumuri expres, in timp ce singurele autostrazi propuse in MPGT acopera rute de pe reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa/secundara).

Ministrul Transporturilor prezinta miercuri in Parlament documentele parte din Masterplanul General de Transport. O sinteza a acestui document poate fi consultata in acest articol, urmand ca intregul document mult mai complex sa fie postat pe internet de catre Ministerul Transporturilor in decursul zilei de miercuri.

In varianta oficiala a MPGT-ului se regasesc, in cea mai mare parte, aceleasi informatii publicate de HotNews.ro in urma cu o zi, citand mai multe surse apropiate situatiei.


Noua strategie pentru rutier: 2.400 de km de drumuri expres, 480 de km noi de autostrada

Astfel, noua strategia a Romaniei pe sectorul rutier va viza un mult mai mare accent pus pe drumuri expres, multe din rutele cunoscute in planuri anterioare ca viitoare autostrazi fiind "retrogradate" la nivel de drum expres. In schimb, printre singurele autostrazi care raman in picioare in noul plan strategic sunt cele prezentate oficial de cuplul Ponta-Sova in urma cu un an si anume Sibiu-Brasov-Ploiesti si Brasov-Bacau. Pe langa acestea se mai adauga si autostrada PItesti-Craiova si finalizarea autostrazii Transilvania de la Cluj Napoca la Bors.

Printre autostrazile trecute in noul plan ca drum expres se numara si autostrada Sibiu - Pitesti. Acest tronson in discutie este practic singur lipsa de pe teritoriu tarii din proiectul prioritar european 7, fostul coridor IV paneuropean, un drum intens cerut si de Comisia Europeana, dar si de transportatorii de la noi, precum si de Dacia.

Ca o diferenta fata de informatiile publicate de HotNews.ro si fata de hartile prezentate la CE, pe harta oficiala a MPGT-ului reapare ruta Bucuresti - Alexandria, insa la nivel de drum expres si pana la Craiova.





Toate rutele de pe reteaua centrala europeana sunt drumuri expres, in schimb pe reteaua secundara au fost trasate viitoarele autostrazi

Ca o observatie, pe harta noii strategii oficiale, pe culoarele care fac parte din reteaua europeana TEN-T Core (centrala/prioritara), pentru care Comisia Europeana ne poate dapana la 85% fonduri nerambursabile), autoritatile au ales drumuri expres. In schimb, toate autostrazile din noul plan se suprapun doar peste culoare parte din reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa/secundara), pe care finantarea europeana nerambursabila poate fi mult mai mica (20-30%).

Chiar si asa, surse ministeriale au explicat ca optiunea pentru drumurile expres rezulta din costul mai mic, chiar si cu o treime mai mic ca la autostrazi, si eficienta cu care ar deservi anumite zone pentru moment.

Drumurile expres vor fi facute in ideea de a fi transformate pe viitor in autostrazi - surse ministeriale

In plus, surse bine avizate din minister sustin ca toate drumurile expres vor fi realizate in vederea extinderii lor pe viitor si transformarea usoara in autostrazi. Astfel, exproprierile vor fi fascute din start pe o latime de 70 de metri, ca la autostrazi, iar "upgrade"-ul ulterior va fi facut cu costuri minime.

Compartatia Drum Expres si Autostrada - document oficial din MPGT
Foto: Hotnews
De altfel, aceleasi surse, indica faptul ca normativul national actual pentru drumurile expres este unul destul de strict si ca diferentele fata de o autostrada nu sunt asa de mari. Despre acest subiect am scris si aici.
 

In sinteza Master Planului pusa la dispozitie de catre Ministerul Transporturilor, aflam ca in plan sunt nici mai putin de 2.200 de km de drumuri expres si 660 de km de autostrazi care sa completeze reteaua actuala de 650 de km de autostrazi. (in varianta corectata prezentata in Parlament)

*In sinteza prezentata presei apare o neconcordanta, corectata in cele din urma in varianta prezentata Parlamentului. Tronsonul Gilau - Bors este oficial autostrada, si nu drum expres cum apare in tabelul de mai jos. 





In noua strategia oficiala nu se pomeneste nicaieri de inelul de centura la nivel de autostrada al Capitalei

In mod curios, despre oricare inel de autostrada de centura a Capitalei, fie ea de Nord sau de Sud, nu se spune nici un cuvant in document. Se precizeaza doar intentia modernizarii actualei centuri sud (care de curand a ramas cu contractele de modernizare reziliate) la standard de drum expres.

Din tabelele MPGT-ului aflam ca autostrazile planificate sunt: Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km).

In total, costul pentru toate aceste autostrazi este calculat la aproape 6,3 miliarde de euro (daca includem drumul expres din tabel Gilau - Bors, drept autostrada asa cum arata pe harta). Cat priveste drumurile expres, costul total este de 17,5 miliarde de euro. Toate aceste planuri si costuri sunt facute cu orizontul de timp anul 2030.

In planurile autoritatilor mai sunt prevazute constructia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans si 172 km de variante ocolitoare.

Pana in 2030, investitiile in autostrazi si drumuri expres ne-ar costa 26 mld euro. Am avea finantare doar pentru 70%

In total, conform calculelor facute de autoritati, tot sectorul rutier ar avea nevoie de circa 26,1 miliarde de euro pentru dezvoltarile propuse. Din acest total necesar, sursele de finantare pe perioada 2014-2030 indica un total de 17,9 miliarde de euro, adica doar 68,16%.

In ceea ce priveste sectorul feroviar, MasterPlanul prevede investitii de 19,5 miliarde de euro in perioada 2014-2030, din care 15,9 miliarde de euro sunt identificati in diverse surse de finantare.

Proiectele pe feroviar: Modernizarea a 3.000 de km de cale ferata. Nimic despre liniile de mare viteza

Proiectele din feroviar se axeaza in principal pe modernizarea si dezvoltarea retelei actuale pentru viteze de 160 km/h, asa cum se intampla in prezent pe Coridorul IV. Multe din proiecte sunt pe magistrale circulate, iar MPGT-ul a identificat cel putin sapte proiecte care se pot califica la investitii de dezvoltare, alte trei fiind puse pe o lista separata din cauza unui scors mai scazut.

In total, planul autoritatilor vizeaza modernizarea a nu mai putin de 2.948 de km de cale ferata, dar exista si o discutie privind renuntarea la o parte a retelei de cale ferata care nu poate fi intretinuta corespunzator si care este neprofitabila. O astfel de cerinta, de eficientizare a folosirii retelei de cale ferata, a fost pusa in discutie si de Comisia Europeana recent. astfel, in MPGT se vorbeste despre o reducere a retelei de cale ferata la un nivel de 60% din actuala retea, un nivel care inregistreaza 90% din cerere.

In mod curios, in sinteza MPGT nu se pomeneste nici un cuvant despre retelele de cale ferata de mare viteza pe teritoriul tarii noastre (HSR), un lucru discutat in ultimul timp si de premier cu parteneri din China.






Sectorul naval si aerian: Legatura Bucuresti-Dunare, huburi aeriene internationale si regionale, centre intemrodale in mai multe locuri din tara

Masterplanul de Transport prevede si investitii in sectorul naval si aerian. Pentru primul, planul autoritatilor prevede investitii in valoare de 2,27 miliarde euro. Printre investitii se numara  finalizarea legaturii Dunara - Bucuresti, imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare si modernizarea porturilor.





In ceea ce priveste transportul aerian, noua strategia prevede modernizarea aproape a tuturor aeroporturilor existente la un cost de circa 599 milioane de euro. De departe cea mai costisitoare investitie fiind cea pentru mdoernizarea si extinderea aeroportului Otopeni din Bucuresti.

Conform hartilor din document, ca hub international vor fi aeroporturile din Timisoara si Cluj, insa si aici apare o discrepanta: in tabelele din sinteza ca hub international apar si aeroporturile din Craiova, Iasi, Sibiu si Bacau. La fel, in tabele nu apare aeroportul Suceava, desi pe harta apare ca hub regional mic.

In total, modernizarea aeroporturilor si a celorlalte elemente din sectorul aerian ar urma sa coste 599 milioane euro.




La aceste investitii se aduga si dezvoltarea de centre intermodale la Timisoara, Cluj, Bucuresti, Bacau, Iasi, Suceava, Oradea, Turda si Craiova. Aceasta initiativa ar urma sa coste circa 165 de milioane de euro.

Nota finala? 49 miliarde de euro. Cat am avea noi in buzunar? Cam 35 de miliarde de euro

Adunand toate la final, documentul ne indica faptul ca intreg sectorul de transport din Romania ar avea nevoie pana in 2030 de investitii de 48,8 miliarde de euro. Cu toate acestea sursele de finantare identificate duc la 34,98 miliarde de euro, adica doar 71,7% din totalul necesar. Daca este sa defalcam pe perioada sau exercitii financiare europene, circa 9,8 miliarde sunt asigurati pana in 2020, iar diferenta de 25,2 miliarde va trebui identificata in perioada 2021-2030.






Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Expozitie la Muzeul National de Istorie: obiecte vechi de sute de ani au fost replicate cu ajutorul capacelor de plastic

Mii de capace de plastic care in mod normal ajung la gunoi au fost transformate in exponate la Muzeul National de Istorie. Dupa topire, prin intermediul tehnologiei 3D, plasticul a copiat piese vechi de mii de ani.
64103 vizualizari
  • +27 (27 voturi)    
    master plan (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:17)

    PentruRomania [utilizator]

    de master planuri ne-am saturat !
    Mai vrem si drumuri
    • +15 (15 voturi)    
      In concluzie vai de curu nostru! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:47)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui PentruRomania

      ...
    • +13 (13 voturi)    
      master plan (Miercuri, 1 octombrie 2014, 12:16)

      a-z [utilizator] i-a raspuns lui PentruRomania

      In afara lansarii pentru conjunctura jegoasa a alegerilor, intelege cineva de ce se (va) face autostrada Ford si nu Dacia asa cum cere UE care finanteaza? Stim ca nu vrea Sova dar treaba nu are logica deloc (stiu ca o sa spuneti ca mai nimic nu e logic in politichia carpato-dunareana!)

      De la Craiova la Lugoj sunt de 3 ori mai multi km si costuri decat de la Pitesti la Sibiu! Iar Dacia e o firma care e aici de zeci de ani si asteapta aceasta autostrada de tot atata timp pe cand Ford e de cativa ani si cand fabrica cand se opreste, samd.
      • +4 (4 voturi)    
        stai chill (Miercuri, 1 octombrie 2014, 17:41)

        tibirk [utilizator] i-a raspuns lui a-z

        stai chill ca nu se va face nimic.... nu pot sa cred ca incca mai exista oameni care cred in promisiuni
      • 0 (0 voturi)    
        E nah, ce grija ai tu de Craiova (Joi, 2 octombrie 2014, 11:41)

        OrlyOpinions [anonim] i-a raspuns lui a-z

        Craiova-Lujoj nu este autostrada Ford, si este o componenta importanta din coridorul pan-european IV, care leaga europa centrala de Grecia/Turcia.
        Autostrada Ford este Craiova-Pitesti, foarte necesara, si Ford si Dacia avand furnizori comuni si trafic intens intre cele doua platforme industriale.
        Poti sa te intrebi ce nevoie industriala mareata are Brasovul de are nevoie de autostrazi, pentru ca pana acum pare ca se fac doar in scop turistic sa se plimbe Bucurestenii la ski, ca la balaceala au deja.
  • +23 (23 voturi)    
    alegeri (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:19)

    bdoru [utilizator]

    un document fara valoare ca multe altele ,dupa alegeri se va decide adevaratul master plan!
    • +13 (13 voturi)    
      Mda...!!!! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:00)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui bdoru

      Povestiti-le la alegatorii....USL despre..."Masterplan"...:)) Aiurea rau...!!!
      • +10 (10 voturi)    
        Pai e simplu (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:18)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

        Pentru alegatorii USL masterplan e un plan care a facut mesteratul la Harvard.
        Asa ca Ioana noastra cea de toate zilele...
    • +7 (7 voturi)    
      ? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:29)

      I [utilizator] i-a raspuns lui bdoru

      cum fara valoare? am dat 2 milioane de euro pe el! :))
    • +2 (2 voturi)    
      Făcut la beție? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 15:23)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bdoru

      Așa pare, beția puterii, beția corupției
  • +7 (11 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:24)

    maxi rodrigues [utilizator]

    Daca la autostrazi se putea vorbi despre introducerea unei taxe de autostrada (toll), la drumurile expres se poate introduce o taxa asemanatoare?
    • +1 (11 voturi)    
      lol (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:48)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

      Nu inteleg ce intrebare e asta serios? Chiar te-ar mira daca s-ar introduce o taxa si pentru drumurile expres, sincer acum?
      Totusi eu cred ca nu se va introduce o astfel de taxa (sau cel putin nu pe km) deoarece taxarea pe KM ar insemna multe case de incasat banii, bariere, oameni platiti si asa mai departe.
      Eu cred ca vor exista 2 Rovignete. Una pentru drumurile nationale si europene si una pentru drumurile expres si autostrazi.
      • +8 (10 voturi)    
        De ce "lol"? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:17)

        maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui calin22

        Sa inteleg ca mai intai razi de intrebarea mea, iar dupa aia raspunzi serios la ea. In purul stil romanesc...
        Normal ca ma preocupa, una e sa platesti rovigneta si alta e sa platesti toll, sunt doua lucruri total diferite.

        Totusi, multumesc pentru parere (chiar asa neavizata cum e). Astept si o parere avizata, daca exista.
        • 0 (0 voturi)    
          complicat cu parerea avizata (Miercuri, 1 octombrie 2014, 21:05)

          andrei31 [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

          Parere avizata sau obiectiva nu cred ca poate avea nimeni, pentru ca regulile se pot schimba pe masura ce autostraziile sau drumurile expres vor prinde contur. Din cate stiu eu, in nicio tara din UE nu exista 2 viniete sau vinieta si toll in paralel. Asta nu inseamna ca in Romania nu ar putea exista amandoua. In mod normal pe o autostrada construita din bani publici (UE / RO) nu ar trebui sa se plateasca toll, ci vinieta. In acelasi timp avem contra-exemplul Frantei unde statul nu a facut fata cu cheltuiele de intretinere si a vandut autostrazile unor firme private care le intretin si care percep taxa. Lasand la o parte aspectul economic, perceperea unei taxe de autostrada implica si crearea unei infrastructuri in zonele in care taxa ar trebui platita. Aceasta infrastructura nu este pentru moment prevazuta in Romania. Cand vorbesc de infrastructura ma refer in special la numarul mare de ghisee necesare, pentru ca altfel vor fi peste tot cozi ca la podul de la Cernavoda. In Franta si Spania sunt zeci de ghisee in punctele cheie. Ma indoiesc ca Romania va ajunge vreodata acolo.
          • 0 (0 voturi)    
            regret sa va dezamagesc (Miercuri, 1 octombrie 2014, 23:56)

            Ioan26 [utilizator] i-a raspuns lui andrei31

            Am sa va dau numai exemplul Austriei unde se plateste vigneta si la marile tunele din Alpi exista puncte de taxare suplimetara (in general tunele peste 5 km taxa fiind ceva mai mare de 1 euro /km). De asemeni, mai exista drumuri alpine (gen Transalpina la noi sau Transfagarasan-ma iertati de comparatie) pe care se plateste o taxa destul de mare. Nu stiu sa precizez daca aceste drumuri sunt private sau realizate cu bani publici. Si in Romania exista vigneta si taxa la Cernavoda.
            Deci se poate si vigneta si toll.
            • 0 (0 voturi)    
              asa este (Joi, 2 octombrie 2014, 23:08)

              andrei31 [utilizator] i-a raspuns lui Ioan26

              Este foarte adevarat ce spuneti, dar nu este acelasi lucru. Lucrarile mari de arta (poduri tuneluri) sunt intotdeauna taxate punctual indiferent de situatie, toll sau vinieta. Exemplele sunt multe, pe celebrul viaduct de la Millau de pe A75 din Franta se percepe taxa desi sectorul respectiv de autostrada este deja taxat. La fel si podurile care leaga Copenhaga de continent si de peninsula Scandinava, tunelurile care leaga Franta de Andora in Pirinei sau de Italia in Alpi. Chiar si trecerea pe podul prieteniei dintre Giurgiu si Ruse este taxata desi se plateste vinieta atat in Romania cat si in Bulgaria. Dar in toate cazurile, nu este vorba despre niste taxe genarale / nationale care sa priveasca intreaga retea rutiera.
    • +5 (5 voturi)    
      Pai da (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:19)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

      O rovigneta doar pentru drumurile expres.
      Simplu, n-asa? ;)
  • +15 (15 voturi)    
    Ce fain (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:34)

    RedGuard [utilizator]

    O noua zi, o noua avalansa de stiri fantastice cu dragoni, zmei, Thor, autostrazi, cu "nu's probleme ca taiem de la fondurile europene".

    Adica, no, nu poti fura de la fondurile europene, asa ca oricum sunt degeaba.
  • +17 (17 voturi)    
    S.F (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:35)

    vioridix [utilizator]

    S.F,frate!Intr-o tara cu o populatie saraca,imbatranita si fara de speranta tot acest plan e o fantezie de pontac mitoman.Cand distrugi sistematic prin deciziile politice orice sansa de redresare economica si arunci cu pomeni in stanga si-n dreapta doar ca sa fii votat,ce probabilitate de a finaliza o astfel de strategie exista?
    ZERO!
    • +7 (7 voturi)    
      Pai nu (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:21)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui vioridix

      "... ce probabilitate de a finaliza o astfel de strategie exista?"

      Pai pana si Ponta se bazeaza pe faptul ca la un moment iar vine dreapta la putere si se reiau investitiile in infrastructura.
      Nu e clar?!?

      Deci sansele, desi infime, sunt diferite de zero...
      • +3 (3 voturi)    
        te contrazic! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:27)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Ponat, mai exact AL BATRAN, va face tot posibiulul ca sa Nu mai vina niciodata dreapta la putere!
        Pedesereii sunt cinstienti ca daca pierd puterea, intra la pushcarie ...
  • +16 (16 voturi)    
    Bla bla bla (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:42)

    skanda7 [utilizator]

    De cand sunt la putere n-au fost in stare sa faca nici macar un km de autostrada (abia au terminat ce incepuse Boc) si acum zic ca o sa faca sute? Daca asistatii sociali o sa ne ofere iar un presedinte de la PSD n-o sa avem autostrazile alea nici intr-un mileniu.
    • +2 (2 voturi)    
      La construit nu-i cred, dar (Miercuri, 1 octombrie 2014, 16:34)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

      cind se angajeaza sa distruga calea ferata, putem fi siguri ca vor reusi.
  • +13 (13 voturi)    
    era o reclama la un moment dat (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:56)

    alter_ego2013 [utilizator]

    parca la Zapp: pana in 2016 vom avea metrou in toata tara! Urale, ovatii...
    semnat: Grupul politicienilor pationati de SF -
    • +13 (13 voturi)    
      Sau reclama aia..... (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:02)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

      'Din zori pana-n seara.....JEFUIM o tara !!!! Regio....:))))
  • +13 (13 voturi)    
    Putina munca dupa ce terminam cu desenele? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:07)

    benicio [utilizator]

    Alte desene, si mai frumoase decat alea de ieri. In primul desen e si un fel de triunghi al Bermudelor. Nu desenati si niste spitale ca lumea, niste scoli decente, niste salarii acceptabile pentru profesori, medici etc? Dar un Cod Fiscal stabil? Dar ce ati zice sa desenati un Oltchim profitabil? Sau chiar o intreaga industrie de stat profitabila? Desenati si un turism atractiv, desenati si niste paduri pana nu dispar de tot. Si la final luati o guma de sters si dati pe voi, ca prea sunteti multi si prea degeaba.
    • +9 (9 voturi)    
      Mai ciocoflendere (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:25)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Tu le dai idei la astia.
      Si daca chiar se apuca de desenat si aia 14.7 catralioane cred toate desenele animate (asa dupa cum am vazut) nu cumva iese Mister Xerox presedinte???
      Ptiu!
  • +7 (7 voturi)    
    De ce se mai chinuie cu autostrada sau... (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:13)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...drum expres la (prin) Alexandria, cand ar putea sa mute acolo capitala tarii ?
    • +5 (5 voturi)    
      Tzzzzz (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:39)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

      Ba nu!
      La Caracal trebuie mutata capitala...
  • +7 (7 voturi)    
    Neseriozitatea romaneasca (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:49)

    solar [utilizator]

    Nu ne caracterizeaza nimic mai ilustrativ in privinta NESERIOZITATII decat acest master-plan . Impotenta mentala, caracteriala psihologic de fapt,se grefeaza perfect si cu dezbinarile interne dintre vestul si estul Romaniei. Si asta se manifesta de f multi ani deja , intr-o veselie totala!!Amanari peste amanari, rectificari, ajustari, invidii etc adica ani si ani pierduti anapoda , contureaza haosul total din mintile a milioane de romani, care vor de toate si nu sunt capabili de nimic!!Nu se vede cuochiul liber ca 80 la suta din traficul rutier al Ro se indreapta spre VEST-ul Romaniei? Nu pe aici se scurg toae drumurile spre OCCident a 20 de milioane de oameni?
  • +1 (1 vot)    
    dom' ministru (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:15)

    meddio [utilizator]

    ... nu a-ti trasat calea ferata de cea mai mare viteza pe care o sa circule trenu ala chinezesc a tovarasului Ponta. Si va anunt si faptu' ca pe ruta Braila - Buzau , drumu asta expres pe care frumos l-ati creionat pe harta, sunt portiuni kilometrice cu restrictii de viteza de 70 km, si asata in afara localitatilor . Mavafanculo
  • +5 (5 voturi)    
    In concluzie! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 15:03)

    tenismenul [utilizator]

    Aveti grija cu cine votati , fratilor! Daca vine plagiatorul, la presedintie, vai si amar de viata noastra. Ne intoarcem in feudalism. Master-plan ne trebue noua! Educatie, sanatate, locuri de munca, investitii, samd. Eu nu stiu cum de se pot lauda, cu ce-au facut si ce vor face, cand nu sunt in stare sa faca o investitie serioasa.Pesedistlor, rugati-va la Dzeu, sa va dea minte nu pomeni.
  • +1 (3 voturi)    
    Cite alte tari si-au distrus calea ferata? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 15:59)

    D-or [utilizator]

    In Constitutia Frantei era un articol care prevedea ca dreptul comunitar e obligatoriu in Franta doar dupa ce este aplicat de un numar suficient de state.
    Noi ne repezim mereu sa aplicam primii, cu efecte dezastruase. Dupa ce statele slabe se auto-mutileaza, cele puternice schimba directivele.
  • +1 (1 vot)    
    Care e raspunderea AECOM? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 16:07)

    D-or [utilizator]

    Distrugerea caii ferate s-a produs constient, aplicind proiectele unor consultanti ai BM, FMI, etc. Care este raspunderea lor acum?
    E ca si cum unul isi construieste o casa si o distruge pe cea a vecinului. Apoi, in loc sa o repare, cere darimarea ei completa, ca uite in ce stare a ajuns.
  • +3 (3 voturi)    
    Comedie cu carioca (Miercuri, 1 octombrie 2014, 16:16)

    Parzivall [utilizator]

    E simplu sa trasezi curbe cu carioca; dupa ce iese dofttoroiul president o sa consolideze cararile catarilor peste munte la pret de highway...in stilul clasic pesedist si cam atat.
  • +3 (3 voturi)    
    Cui foloseste calea ferata ce va fi distrusa? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 16:26)

    D-or [utilizator]

    Se voi dezafecta, probabil, liniile secundare. Exact cele care fac legatura intre sate si orase. Care duc mina de lucru ieftina, care duc copii la scoala. Cei care nu stiu sa se apere, dar de care avem nevoie.
  • +1 (3 voturi)    
    a doua incercare ? (Miercuri, 1 octombrie 2014, 20:41)

    andrei31 [utilizator]

    Daca nu ma insel nu este cumva a doua incercare a guvernului de a renunta la autostrada Pitesti - Sibiu si de a o realiza cu finantare nerambursabila pe cea intre Ploiesti (sau Comarnic) si Brasov ? Prima data cand au incercat au fost trimisi la plimbare de CE. De ce crede guvernul ca de data asta CE va fi de acord ? Ei nu sunt in stare sa realizeze Comarnic - Brasov in concesiune si atunci incearca din nou sa convinga CE ca e mai bine pe unde vor ei ? Argumentele lor sunt puerile, iar cifrele lor nu vor convinge pe nimeni. Singurul argument care conteaza este ca tronsonul Pitesti - Sibiu face parte din reteaua TEN-T pentru care sunt alocati banii. Raspunsul la Master planul pe care l-au prezentat va fi probabil unul negativ in urma caruia vom fi in impas pe ambele rute, Ploiesti - Brasov din lipsa de fonduri si Pitesti - Sibiu din incapatanrea guvernului. Si apropo de asta, ar putea cineva mai bine informat decat mine sa imi spuna daca in presa a aparut vreun articol care sa explice de ce guvernul de incapataneaza sa nu avanseze cu proiectul Pitesti - Sibiu ?
    • +3 (3 voturi)    
      argumentele mele (Joi, 2 octombrie 2014, 1:56)

      Ioan26 [utilizator] i-a raspuns lui andrei31

      1. lungimea traseului dificil de munte
      a. V. Prahovei 45 km
      b. V. Oltului 90 km
      2. lungimea conexiunilor
      a. V. Prahovei 9 km
      b. V. Oltului 30 km
      3. valoarea totala a declivitatilor
      a. V. Prahovei 550 m
      b. V. Oltului 650 m
      4. Valoarea zilnica a traficului inregistrat
      a. V. Prahovei peste 20 000 autoveh
      b. V. Oltului peste 12 000 autoveh.
      5. Nr de locuitori ai judetelor traversate
      a. V. Prahovei 1.312.000 (+ 220.000 Covasna)
      b. V. Oltului 947.000
      6. Preluari de trafic de la alte drumuri nationale
      a. V. Prahovei DN 1A
      b. V. Oltului -
      Cifrele de mai sus indica traseul cel mai urgent de realizat: Valea Prahovei. Din pacate, nu se va face nici unul, pt. ca tehnologic si financiar nu suntem in stare la acest moment sa facem tunele si viaducte in numar atat de mare. Si daca am fi tot ne-ar trebui vreo 5 ani minim pt. V.Prahovei si cel putin 7 pt. V. Oltului. Dl Rus insa stia ceva dar nu stia bine si a explicat si mai prost. ar trebui construi intai unul din sensuri pe care apoi sa se si circule. Temporar pana la finalizarea si a celuilalt sens, pe cel realizat se vor monta separatori. Fiecare sens de mers ar avea la dispozitie o banda si inca jumatate din cea de rezerva. Viteza admisa ar putea fi de 80 km/h. Astfel de la Comarnic la Brasov s-ar ajunge in cel mult 45 min. fara alte probleme. Aceasta ar mai da un respiro pt. realizarea celuilalt sens. De altfel toate tarile cand au avut de realizat tunele le-au dat in functiune pe rand nu simultan pe ambele sensuri. Avantajul acestui mod de lucru ar fi ca ar mai relaxa traficul mai devreme decat daca s-ar face intreaga autostrada odata. Costurile ar fi de circa 60-70%. Pt. sustinatorii variantei V. Oltului, ii invit noaptea prin statiuni pe DN 1 printre camioane.
      • 0 (0 voturi)    
        pana la urma, banii vorbesc (Joi, 2 octombrie 2014, 23:27)

        andrei31 [utilizator] i-a raspuns lui Ioan26

        In masura in care sunt la curent cu actualitatile privind infrastructura rutiera, argumentele prezentate de dvs. par a fi foarte rezonabile. Revenind un pic in urma la un articol publicat pe hotnews (Miercuri, 3 septembrie 2014, 16:03), lungimea traselui de munte pe valea Oltului ar fi doar de 25 km, dar departe de mine de a avea incredere oarba intr-un articol sau altul. Ceea ce am vrut sa subliniez este faptul ca UE ne impune o anumita ruta si ne pune la dispozitie 85% din bani. Ca autostrada pe valea Prahovei este mai practica decat pe valea Oltului sau invers, nu este in discutie. Guvernul ar trebui sa faca traseul pentru care au bani la dispozitie. Daca vor reusi sa schimbe parerea CE si sa obtina finantarea pentru valea Prahovei cu atat mai bine, doar sa ia banii si sa se apuce o data de una dintre ele pentru ca fara banii de la UE, Romania nu o sa fie in stare sa faca nici macar drumuri expres la campie, cu atat mai mult autostrazi prin munti.
        • 0 (0 voturi)    
          Argumente interesate (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 15:41)

          Marian IonBrindusescu [anonim] i-a raspuns lui andrei31

          Daca argumentele tale, pe care le consideri doar tu si cei care locuiesc si au afaceri pe Valea Prahovei, sunt concludente, orice minte care nu stie ce reprezinta Valea jmecherilor, securistilor si vedetismului, ti-ar spune ca intre doua puncte se alege distanta cea mai scurta d.t.p.d.v. Daca costurile intre Pitesti si Sibiu vor fi mai mari pentru construire autostrazii, desi nu sunt, stiind faptul ca vor trebui construiti mai putin de 158 de Km, cat sunt in acest moment pe DN, distanta Ploiesti-Brasov-Sibiu fiind de 249Km, intre cele trei puncte costurile vor fi mai mari dupa executie pentru toti cei care o vor folosi. Este ca si cum te-ai scarpina in partea stanga a capului cu mana dreapta, dar cum ROMANIA este plina de tradatori si interesati doar de propriile afaceri, vor cheltui banii poporului pentru sieși.
  • 0 (0 voturi)    
    Drumuri (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:30)

    Marian IonBrindusescu [anonim]

    Pitesti-Sibiu este unul dintre cele mai importante drumuri comerciale din Carpati si din ROMANIA, daca nu chiar cel mai important, care trebuia construit in regim de autostrada imediat dupa Bucuresti-Pitesti. Se vede ca securistii care si-au luat proprietati pe Valea Prahovei trag nadejde si dupa 25 de ani, ca autostrada va trece pe langa pensiunile lor. Interesul Romaniei trece pe la jmecherii tradatori din aceasta tara. Daca autostrada s-ar construi pe Valea Oltului, javrele tradatoare ale acestei tari cat si vedetismul de pe Valea Prahovei ar ramane intr-un plan secund ceeace nu se cade pentru importanta de rahat pe care si-o dau.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă