Strategia autostrazilor in Master Planul de Transport: Autostrada Sibiu - Pitesti si multe alte tronsoane din tara, transformate in drumuri expres. Autostrazile noi din planul Ponta-Sova, printre putinele care au ramas in picioare

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 30 septembrie 2014, 14:39 Actualitate | Esenţial

Harta din MPGT pe rutier - surse
Foto: Hotnews
Autostrada Sibiu - Pitesti, singura portiune pe care Romania ar mai avea-o de construit pentru a completa unul din coridoarele europene prioritare de transport de pe teritoriul tarii noastre, a fost transformata in drum expres in varianta Master Planului General de Transport prezentata Comisiei Europene, au confirmat pentru HotNews.ro mai multe surse implicate in proces. Asemanator, multe alte planuri de autostrazi, inclusiv multe pentru care acum se liciteaza studiul de fezabilitate, au fost schimbate in drumuri expres. Ca autostrazi, au fost pastrate cele prezentate in strategia politica Ponta-Sova din 2013: Sibiu-Brasov-Ploiesti, Brasov-Bacau sau Pitesti-Craiova. Documentul oficial va fi facut public maine.

Informatii legate de varianta Masterplanului general de Transport (MPGT), documentul esential in baza caruia tara noastra va primi fonduri europene nerambursabile pentru infrastructura in exercitiul financiar 2014-2020, au inceput sa circule pe diverse site-uri si formuri inca de luni-marti, insa HotNews.ro a reusit sa le confirme din mai multe surse institutionale si apropiate situatiei.

Noua strategie pentru Romania: Peste 2.000 de km de drumuri expres, doar 500 de autostrada

In draftul MPGT-ului transmis de autoritatile romane la Comisia Europeana, multe din autostrazile de care s-a vorbit in ultimii ani au fost transformate in drumuri-expres. De altfel, majoritatea noii infrastructuri rutiere din intreaga Romanie se va baza pe drumuri-expres, potrivit informatiilor din MPGT.

Strategia din MPGT-ul transmis la Bruxelles prevede o retea de drumuri expres de peste 2.200 de kilometri, in timp ce reteaua de autostrazi este de doar 479 de kilometri.

In mod ciudat, pentru multe din tronsoanele de autostrada transformate in drum expres are loc in prezent o ampla procedura de achizitie publica, in valoare de zeci de milioane de euro, pentru realizarea studiilor de fezabilitate. Studiile de fezabilitate in discutie sunt pentru varianta de autostrada.

Autostrada Sibiu - Pitesti, transformata din pix in Drum Expres

Autostrada Sibiu - Pitesti, singura bucata lipsa de autostrada din tara noastra care ar completa Proiectul prioritar 7 european (n. fostul Coridor IV pan-european), a fost transformata in drum-expres, iar masterplanul propune o dualitate pe date seci intre varianta Sibiu-Pitesti si varianta Sibiu-Brasov-Ploiesti.

Conform indicatorilor alesi in comparatia facuta, in cele mai multe cazuri varianta Sibiu-Brasov-Ploiesti este data preferabila variantei Sibiu-Pitesti. Cu toate acestea, unele cifre din tabelul prezentat mai jos nu apar conforme cu informatiile anuntate public pana acum.





Guvernul anunta ca autostrada Comarnic - Brasov (54 km) costa 1,8 mld euro. Acum, in MasterPlan intreaga autostrada Sibiu-Brasov-Ploiesti (206 km) costa 1,95 mld euro

Spre exemplu, la capitolul costuri de investitie, se spune ca ruta Sibiu - Brasov - Ploiesti (cca 206 km) costa 1,95 miliarde  euro fata de 2,3 miliarde euro cat ar costa Sibiu-Pitesti (circa 115 km). Cu toate acestea, numai costul concesiunii Comarnic - Brasov (cca 54 km), aflata in procesul de achizitie publica in prezent, costa oficial circa 1,8 miliarde euro.

De altfel, tot in tabelele prezentate de autoritatile romane la Comisia Europeana, ruta Sibiu - Pitesti, ca drum expres, apare intr-un tabel al importantei in urma multor altor rute printre care Turda - Halmeu sau Gilau - Bors. Vezi tabelele mai jos:



In ceea ce priveste autostrazile ramase in plan in urma realizarii MPGT-ului, noua strategia oficiala gaseste pe harta o parte din autostrazile prezentate pentru prima oara in decembrie 2013 in strategia politica pentru autostrazi a premierului Ponta si a ministrului de atunci Dan Sova.

Din Bucuresti in Moldova, prin doua treceri ale Carpatilor

Astfel, se merge in continuare pe ideea unei treceri a Carpatilor Meridionali doar pe Valea Prahovei, iar de la Brasov spre Bacau cu o alta autostrada care sa travereseze Carpatii Orientali. Practic, de la Bucuresti spre Moldova, pentru a merge pe autostrada, soferii vor trebui sa treaca de doua ori muntii. Strategia vine exact pe conceptul inaintat de premier de a avea in 2018, cu ocazia a 100 de ani de la Marea Unire, toate provinciile mari istorice romanesti unite prin autostrada intr-un punct comun, Brasov.

Astfel, informatiile din MPGT seamana cu strategia politica a guvernarilor Ponta, desi documentul oficial a fost realizat de catre un consultant independent - AECOM - pentru care s-au platit circa 2 milioane de euro.

Ca o deosebire insa, mult criticata autostrada "Dragnea" - autostrada Bucuresti - Alexandria - a disparut complet din planurile Guvernului. Mai mult, pana la resedinta din Teleorman noua strategia nu mai prevede nici macar drum expres.

Vezi mai jos harta infrastructurii rutiere din draftul MPGT-ului prezentat de Romania la Comisiai Europeana:



Comisia Europeana, nemultumita de varianta propusa de Romania, a facut o serie de "recomandari"

Fata de varianta prezentata la Comisia Europeana, reprezentantii executivului european s-au aratat nemultumiti, potrivit surselor HotNews.ro, si au facut o serie de "recomandari".

Printre aceste "recomandari", cateva vizeaza sectorul rutier si in mod subtil indica necesitatea realizarii autostrazii Sibiu - Pitesti si finalizarea sa in actualul exercitiu financiar 2014-2020 pentru a se inchide coridorul de transport prioritar european. 


Alta recomandare sugera "imbunatatirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adaugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care sa includa criterii de selectie ce vizeaza performanta economica, apartenenta la reteaua TEN-T Core, precum si criterii de mediu".

In plus, Comisia Europeana cerea si revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect in parte.

Imediat dupa ce informatia a fost facuta publica, reprezentantii Comisiei Europene au declarat pentru HotNews.ro ca vor analiza daca Master Planul de Transport al Romaniei indeplineste pre-conditiile impuse de executivul european si si-au exprimat rezervele fata de strategia Guvernului. Detalii aici
 
Miercuri, pe 1 octombrie, Ministerul Transporturilor va publica pentru dezbatere draftul Master Planului General de Transport si este de vazut daca "recomandarile" Comisiei Europene au fost adresate sau strategia Romaniei va ramane neschimbata precum cea din harta si tabelele de mai sus.

BACKGROUND:

Calendarul dezbaterilor anuntat in urma cu o saptamana cuprinde sedinte publice organizate de AM POST pentru fiecare domeniu de transport, dupa cum urmeaza:
  • 7 octombrie: rutier;
  • 9 octombrie: feroviar;
  • 13 octombrie: naval;
  • 15 octombrie: aerian si intermodal.
Master-Planul General, un an de interzieri pentru un document esential

Master Planul General de Transport, documentul strategic esential in baza careia Romania va primi de la Uniunea Europeana finantare nerambursabila pentru proiectele de infrastructura in exercitiul financiar 2014-2020, va fi finalizat complet abia pe 22 decembrie 2014, conform calendarului publicat de AMPOST pe 21 august.

Anuntul a venit dupa ce toate termenele indicate de autoritati in trecut au fost depasite unul cate unul, iar in total, daca va fi gata in decembrie, Master Planul va acumula o intarziere de un an.

Initial, MPGT-ul trebuia finalizat in decembrie 2013, termen confirmat si de Dan Sova. Cu toate acestea, lucrarile au fost tergiversate si termenul a fost impins pentru luna februarie 2014. Ulterior, termeneul a fost fixat pentru jumatatea lunii aprilie, iar la acel moment ministerul a publicat doar o serie de ghiduri si metodologii. Detalii aici

Tot atunci, Ministerul condus de Sova anunta noile termene si isi asuma finalziarea MPGT-ului in luna iunie, dar si acest termen a fost depasit.

Mai mult, Sova anunta atunci ca lista proiectelor prioritare din MPGT va intra intr-o dezbatere publica, desi statul roman a platit peste 2,1 milioane de euro unui consultant independent (firma AECOM) pentru Master Plan.

Dupa debarcarea lui Sova de la Transporturi, noul ministru Ioan Rus anunta ca documentul esential va fi terminat in luna octombrie-noiembrie.


Citeste mai multe despre   









32656 vizualizari
  • -15 (31 voturi)    
    autostrazi vs drumuri expres (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:49)

    berenger [utilizator]

    este de preferat construcția unor drumuri expres (două benzi pe sens, separatoare între sensuri, prin afara localităților) decât autostrăzi care nu justifică costurile construcției și a întreținerii. ca să nu mai vorbim că e de preferat drumul expres decât nimic. iar a spune că trebuie să ajungi din bucurești la iași doar pe autostradă e aberant
    • +11 (17 voturi)    
      serios? (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:30)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      am mers saptamana trecuta de la Bucuresti la Suceava pe o sosea care este expres pana la Roman si a fost super aglomerat. Trebuie autostrada si acolo, in cativa ani se va bloca si acea parte a tarii.
      iar despre Sibiu-Pitesti ce sa mai vorbim, no commnent si numai de rau despre guvernantii care au tergiversat constructia acestui tronson fffff important. le doresc cu Sova si Ponta si toti ceilalti, sa mearga pe acea sosea odata pe saptamana, iar atunci cand o vor largi si vor fi santiere si semafoare 2-3 ani pana vor defintiva drumul expres, le urez sa mearga de doua ori pe saptamana.
      • +8 (18 voturi)    
        serios (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:45)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui minos

        e 85 nu are două benzi, ci una jumate, nu are separatoare, nu ocolește localitățile, deci nu e cum trebuie să fie un drum expres. sunt zone unde trebuie trei benzi (iași-tg frumos, de exemplu), trebuie centuri serioase (bacău, focsani, etc, pe trei benzi. însă a face autostradă în zone cu 15000 de mașini pe zi, când rentabilitatea e de la 40000 pe zi duce la ruină. bag samă că nimeni nu a văzut că suma totală a drumurilor expres e de 17 miliarde euro fără tva. românia nu are nici banii ăștia (în mare parte ptr că-i fură politicienii, cu pesedeii în frunte), cu atât mai puțin 40-50 de miliarde să facă autostrăzi.
        pitești-sibiu e altceva, și e singura greșeală majoră a planului.
        • -12 (24 voturi)    
          eh (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:13)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui berenger

          99% dintre cei care urlă pe aici că vor autostrăzi o vor lua tot pe drumurile naționale, ca să nu plătească taxe suplimentare.
        • +4 (6 voturi)    
          Haida de (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:29)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui berenger

          Pe trei benzi.
          Iasi - Targu' Misto?!?
          Serios?!?
          Pai nici autostrazile din RO n-au trei benzi...

          Io spun asa: sa te duci mataluta la sensul giratoriu care desparte E85 de E583 si sa numeri cate masini o iau spre Nord si cate spre Est.
          Sa numeri si cate tiruri o iau spre Siret si cate in partea ailalta (tip: inclusiv alea cu nr. de Ucraina).
          Dupa aia sa vii frumusel si sa recunosti ca ai gresit...
          • +2 (2 voturi)    
            eu îți spun altceva (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:33)

            berenger [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            stai oriunde între tg frumos și iași (că de zona aia vorbeam) să intri de pe un drum secundar cu viraj la stânga și vezi cât aștepți. mai numără și nr de mașini pe zi (alții au numărat: e cea mai aglomerată secțiune de drum din țară după dn 1 și centura bucureștiului) și apoi mai vorbim. dar nici măcar asta nu justifică o autostrada iași-tg mureș...
            • +3 (3 voturi)    
              Bah tu chiar nu gandesti (Miercuri, 1 octombrie 2014, 2:48)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui berenger

              Normal ca nu ai trafic fara autostrazi. Ala vine dupa, multi ocolesc Romania tocmai din cauza asta.
            • -1 (5 voturi)    
              Haide bre (Miercuri, 1 octombrie 2014, 9:23)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui berenger

              Da' si ti superi mataluta asa tare?
              O fi cum spui acolosa, Iasi-Targu' Misto cea mai aglomerata sectiune de ulita din tarisoara asta. Cum mi-am permis sa contest asta nu-mi poate trece prin capusor...

              Da' sieva tot nu prisep in ruptu' capulu': cum justifica trebusoara aiasta cu Iasi-Targu' Misto trebusoara ailalta cu Iasi-Tg. Mures?!?
              Pai care-i legatura tare intre una si ailalta ciocoflendere? ;)

              Di si nu vrei mataluta Iasi-Bucuresti iar nu-nteleg desi am mancat di dimineata varza acra si borsulet de putina...
              Da' ti pui cu capu' tare care viseaza snitele vieneze?!?
              Nu ti pui...
              • +1 (1 vot)    
                că m-am săturat (Miercuri, 1 octombrie 2014, 9:52)

                berenger [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                de discuțiile inutile ale unor infatuați care nu pricep nimic, chiar hotnews dă un articol despre ce înseamnă drumuri expres adevărate. e și cu poze: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18212942-este-drum-expres-cum-aseamana-sau-deosebeste-autostrada.htm
                • 0 (0 voturi)    
                  Pai ma faci sa rid ghinisor (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:19)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui berenger

                  Da' di si-mi spui mii mataluta treaba asta cu drumurilii expres, tot nu-nteleg.
                  Vezi ca gresisi adrisantu...
              • 0 (0 voturi)    
                simplu (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:49)

                ruddy [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                Justificarea pentru o autostrada Iasi-Targu Mures este foarte simpla: companiile care produc in zona de Est a tarii sa poata trimite in Europa marfa cat mai repede. Daca vei intreba ce companii iti voi raspunde cel putin una care face aproape numai export si are cateva mii de angajati la Iasi si anume Delphy Systems care produc in principal injectoare pentru automobile. Daca aceasta autostrada Iasi-Tg. Mures va fi operationala vor avea si moldovenii mai multe locuri de munca, ducand la o dezvoltare a unor zone nu sarace ci foarte sarace tinute asa pentru ca cei ca tine nu pot intelege utilitatea dezvoltarii unei regiuni intregi. Poate tie la Bucuresti, Ploiesti sau Sibiu sau de unde mai esti iti este bine dar in Moldova sa stii ca sunt oameni care traiesc la limita saraciei din cauza lipsei cu desavarsire a locurilor de munca.
                • 0 (0 voturi)    
                  Pai nu-i asa (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:07)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui ruddy

                  1. Din ce am vazut eu este trecuta pe harta autostrada de la Bacau peste munti. Ar rezolva problema injectoarelor alora ca doar nu-s marfa perisabila.
                  Or sunt?!?

                  2. Lasand injectoarele deoparte, care este traficul spre Bucuresti si care spre Transilvania?
                  In cifre, daca vrei sa ma lamuresti.
                  Impresia mea, si am calatorit mult prin tara, ca taficul la vale spre Bucuresti este mult-mult mai mare decat cel peste Carpati.

                  3. Esti partinitor.
                  Dar am mai vazut asta acolo la tine.
                  Pe mine m-ar multumi drumuri express care sa treaca pe langa toate orasele importante din Moldova adicatelea Focsani, Galati, Bacau, Vaslui, Piatra Neamt, Iasi, Suceava si Botosani.
                  As fi chiar foarte multumit.

                  Dupa aia puteti sa va faceti si autostrada aia care duce la snitelul vienez.
                  Dar nu puteti lasa o Moldova intreaga fara drumuri ca aveti voi nu-s ce vise erotice...
                  Corect au ba?

                  4. Daca nu ai inteles inca, chiar sunt moldovean, in sens mai larg asa...
                  • 0 (0 voturi)    
                    Partinitor (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:15)

                    ruddy [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                    Am vrut sa subliniez faptul ca ar putea ajuta la dezvoltarea regiunii o autostrada catre vest. Nu neg faptul ca si una care sa lege Moldova de Constanta ar fi una benefica, deoarece si pe acolo se pot trimite marfurile in lumea larga.
                    PS: Intr-adevar NU ar fi rele nici acele drumuri expres daca ar fi gandite cum trebuie, adica sa se poata transforma in autostrazi relativ usor daca traficul creste semnificativ.
                    PS2: Am citit si posturile de mai jos dupa ce am scris si mi-am dat seama ca esti din Moldova.
      • +5 (17 voturi)    
        Drum expres poate fi aproape orice! (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:18)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Definitie: "Drum expres numit și drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depășește 50 km/h, pe care oprirea și staționarea pe partea carosabilă sunt interzise."
        Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Drum_expres

        Deci o sosea cu o banda de dus si una de intors, pe care este interzis accesul biciclistilor, tractoarelor, carutelor si altor vehicule lente dar care trece prin localitati, se poate inscrie la categoria drum expres.

        Drum expres este o notiune asa vaga ca nu inseamna practic nimic.
    • +3 (19 voturi)    
      Mama cat de spalat pe creier esti (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:42)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      Ce prosti is vesticii si americanii si canadienii si chinejii si japii...cu atatea autostrazi.
      Ti s-a spus deja cum e pe E85...drumurile expres implica tarani, scolari, betivi, animale si mai ales doar doua sensuri, implicit ciocniri frontale.
      Autostrazile inseamna 130km/h si trafic greu, plus evitatrea localitatilor.
      Cum dracu sa iti mearga economia cand tu te misti ca in Eviul Mediu pe drumuri, pe alocuri catarii ar face treaba destul de buna inca.
      • -1 (15 voturi)    
        violența de limbaj - apanajul oamenilor cultivați (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:03)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        dacă eu sunt spălat pe creier, cred că meriți să-ți răspund la fel: ești analfabet, altfel ai fi citit că eu vorbesc de separatoare, de ocolirea localităților și de tot ce trebuie.
        iar, în altă ordine de idei: autostrăzile se dezvoltă în același ritm cu economia. dacă o iau înainte nu sunt decât experimente financiare ale politicienilor pe banii contribuabililor, așa cum s-a întâmplat de fiecare dată până acum în românia.
        • +5 (15 voturi)    
          De aia si-au facut americanii I-urile (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:26)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui berenger

          incepand din anii 50...adica au luat-o inaintea economiei. Dezvoltarea vine intotdeauna dupa...pt ca se misca multe lucruri mai rapid. Asa ti se dezvolta de fapt economia, in zilele noastre cand banii se misca instant...ai nevoie ca si chestiile materiale sa tina pasul cat de cat.
          Economiile moarte is cele care tin banii la ciorap si o groaza de lucruri in batatura...sa fie acolo.
    • +11 (17 voturi)    
      decizia autostrazi vs. drumuri expres (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:59)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      ar trebui sa se bazeze esentialmente pe TRAFIC, nu pe aniversarea unirii de la 1918;

      traficul Bucuresti - frontiera de vest este probabil de 10 ori mai mare decat traficul spre Moldova si da, o autostrada spre Iasi ar fi aberanta pt. ca ar fi o conexiune supradimensionata spre nicaieri.

      pt. traficul de marfuri (singurul care ar trebui sa conteze in faza in care ne aflam) e importanta distanta si evitarea localitatilor ca sa ai o viteza constanta; traseul spre vest este mai scurt pe varianta Pitesti - Sibiu decat prin Brasov iar pana la Pitesti avem deja 120 km de autostrada.

      Rus si-a mai demonstrat o data viziunea si "performantele" manageriale - daca mai era nevoie; abia astept dosarul ala cu EADS sa ne mai luam de-o grija cu inca o legenda psd-ista gen Cati Andronescu & co.
      • -5 (11 voturi)    
        Altul si mai si... (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:34)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Auzi colo:
        "traficul Bucuresti - frontiera de vest este probabil de 10 ori mai mare decat traficul spre Moldova"

        Sa stii ca "probabil" nu inseamna "cert".
        Deci iti dai cu parerea...
        Du-te si matale la numarat si vezi cate masini circula pe DN1 si cate pe DN2 (aka E85).
        Da' sa nu numeri doar sambata si duminica cand evadeaza bucurestenii spre Brasov!
        Dupa ce ai numerele exacte sa vii si sa ne povestesti cum e treaba aia cu "de 10 ori mai mare"...
        Deal?
        • +8 (10 voturi)    
          Pathfinder maica (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:30)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          Nu vrei sa te duci tu sa numeri ce iese/intra pe A1? si sa compari cu traficul pe ce vrei tu.
          Fiindca traficul de marfa spre vestul tarii este pe A1 nu pe la Ploiesti.
          Deal?
          • -1 (3 voturi)    
            Pai neicusorule (Miercuri, 1 octombrie 2014, 9:27)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Sa numere ala de a trasnit comparatia aia cu "de 10 ori mai mare".
            Intelegi matale ca un individ care afirma ceva ar trebui sa-si sustina afirmatiile cumva?

            Pai ia fi atent mataluta: io afirm asa ochiometric ca traficul spre Constanta e de 100 de ori mai mare decat ala spre Craiova.
            Asa la plezneala.

            Daca' ma intreaba cineva de cifre fac si io ca tine: ia du-te tu si numara ca io am spus la plezneala (sic) si-mi mentin parerea!
            Inteles-ai? ;)
    • +6 (6 voturi)    
      pagiatorii... (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:11)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      Aștia plagiază copios din Traian Băsescu.
      Le-a trebuit vreo 20de ani să facă copy/paste pe operele lui Băsescu, cu deosebirea că lozinca "aici sunt banii dumneavoastră" va fi înlocuită cu "în moșiile și conturile noastre sunt banii dumneavoastră"
      • +2 (2 voturi)    
        sa stii :)))) (Miercuri, 1 octombrie 2014, 3:18)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        pai base a zis ca n-avem nevoie de autostrazi. traiasca superba coabitare pana-n cele mai mici detalii
  • +19 (21 voturi)    
    Guvernare abandonata ,autostrazi avortate !!! (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:06)

    andreesanu [utilizator]

    Cit ne vor guverna hahalerele si derbedeii lui Ponta o sa vada romanii autostrazi in Romania la pastele cailor .
    Romani vreti sa vedeti autostrazi ???,deschideti calculatorul si cautati pe google asa ca sa va mai clatiti ochii.
    Ponta si ai lui cu mucii pe chept va livreaza vreti nu vreti gargara cit cuprinde !!!.
    Guvernare sedusa si abandonata,autostrazi avortate ,pomeni electorale asta-i politica de loaza .
    • -11 (23 voturi)    
      uitarea basista.... (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:46)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Cica era unul care a fost vreo 4 ani la transporturi(cel niciodata securist...).Apoi,cu bruneta Boagiu inca 4 ani.
      Apoi cu blonda finala inca 4 ani.
      Si se mira toti trei unde sunt autostrazile.
      Desigur,ei nu au trecut p-acolo decat pt cocosh,umbrarescu,iordache@friends...
      • +12 (20 voturi)    
        de unde scoti cifrele, antenistule? (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:01)

        outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Vorbest ca sa nu adormi. Uite aici faptele: Basescu - 1 an si 7 luni (91-'92), Anca Boagiu - 4 luni, nu 4 ani, Elena Udrea - niciodata ministru al transporturilor (ci la Mediu si interimar la Turism).
        • -1 (5 voturi)    
          din realitate, chiar daca le incurca (Miercuri, 1 octombrie 2014, 3:28)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

          Vezi ca faptele tale nu se pupa cu realitatea. base a supt de la tranporturi si in guvernul ciorbea in mod direct si intotdeauna prin cei pe care i-a numit de la pdl. Cam jumatate (inclusiv in ani) din dezastrul numit retea nationala de drumuri si jaful prin accize peste taxa drum peste rovigneta i se datoreaza in mod DIRECT. Mai usor cu pianul pe scari, ca tot nemaipomenitul si nestematul de base a scos-o si pe aia cu "Romania nu are nevoie de autostrazi". Mai mestecati si voi inainte sa inghititi orice
  • +21 (25 voturi)    
    Pitesti-Sibiu (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:06)

    bancher [utilizator]

    este prioritara, pt ca va compelta culoarul IV pan european de transport. UE cere de 10 ani sa se faca autostrada aici, si noi nu facem...in schimb facem autostrada de la Ploiesti la Brasov, care nici macar nu este in vreun culoar european. Ploiesti-Brasov este strict pt turisti, dar nu are relevanta in sistemul de transport european rutier.
    hala decizii luam...
    • +10 (12 voturi)    
      Corect (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:32)

      CatalinBanu [anonim] i-a raspuns lui bancher

      Dar nenorocitii cer de fapt mutarea coridorului prin Brasov. De ce? Ca sa dea bani celor care vor administra autostrada Transilvania.
    • -14 (16 voturi)    
      Nu vad care e problema (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:46)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Coridorul IV prin Sibiu e de interes doar pt noi. Nu vad de ce sa nu fie adus prin Brasov si castigata finantarea europeana. E mai important sa beneficieze milioane de romani, chiar si pt turism, decat 2-3 firme.
      Dacia nu face profit exportand pe tir, ci pe tren sau vapor. Deci mai lasati-o moale cu ingroparea inutila a miliarde pe Sibiu Pitesti doar de dragul conversatiei...si ingroparea sau amanarea la infinit a proiectelor in celelalte regiuni ale tarii.

      In momentul de fata e mai bine pt noi sa construim mai multi km de autostrada si drumuri expres, decat putin si scump.
      • +14 (14 voturi)    
        prietene (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Coridoarele pan europene se traseaza pe harta la Bruxelles, nu la Bucuresti.
        Sibiu-PItesti face parte din culoarul IV pan european (de fapt il completeaza). Apoi ar veni Pitesti Buc, si Buc-Constanta, apoi Constanta-Bulgaria, s.a.m.d. catre Turcia.
        Cum sa fie de interes Sibiu-Pitesti doar pt noi? Dimpotrivam, este de interes pt tirurile care tranziteaza Romania spre UE (inclusiv de la Dacia Pitesti). Pt turismul romanesc este de interes Buc-Ploiesti-Comarnic-Brasov...mai bine faceu acolo drum expres, si autostrada de la Pitesti la Bucuresti
      • +14 (14 voturi)    
        siinca ceva: (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:15)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        1)a zis UE ca ne da vreun ban pt Comarnic-Brasov? Eu nu am auzit asa ceva....o facem din banii nostri, pe care nu ii avem.
        bani se dadeau pt pitesti-Sibiu
        2)si de la Brasov la Sibiu, ca sa completezi ,,noul" culoar IV pan european, pe unde mergi? Tot pe vechiul DN1?
        Nu trebuie si acolo autostrada? Si ne da UE bani pt ea? Nu ne da....
        In concluzie Sibiu-Pitesti avea si finantarea, si sprijinul UE. De ce nu se face, nu stiu.
        • -9 (9 voturi)    
          De unde stii ca nu se vor da bani de la UE? (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:17)

          Je__ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Asta e scopul masterplanului!
          Prioritizarea investitiilor. Ce e in masterplan, e ce va fi finantat de UE in exercitiul urmator.

          Probabil ca procentul de cofinantare nu va mai fi de 85%, dar nu ne opreste nimeni sa facem proiecte eligibile si sa folosim fondurile structurale.
          • +8 (8 voturi)    
            Alo? (Marţi, 30 septembrie 2014, 22:12)

            JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Je__

            Ti-a zis omul mai sus: "Coridoarele pan europene se traseaza pe harta la Bruxelles, nu la Bucuresti." Chiar nu te duce capul?
        • +1 (1 vot)    
          raspunsul este simplu! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:33)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          In primul rand, nu are sens sa intri in polemica cu postacii pedeseristi!
          Ultima data cand am "discutat" cu un fan ilici a fost pe 14 iunie 1990, si am ramas fara doua masele.
          Nu ma pling, altii au sfarsit la Straulesti II, dar aceasta dovedeste inutilitatea discutiei cu un adept de-al Vranului si de-al lui Putin.
          Raspunsul la intrebarea ta este simplu: guvernul Ponta nu va face in vecii vecilor autostrada de Sibiu, chiar daca UE ne-ar da toti banii! Aceasta autiostrada este esentiala pentru producatorii auto, pentru Ford si Renault. Ori, adeptii lui Ilici nu au niciun interes ca economia Romaniei sa meagra bine, ei vor ca investitorii seriosi sa plece din tara, iar somajul sa creasca spectaculos. Electoratul lor traditional nu este reprezentat de cei care LUCREAZA, ci de asistatii sociali. Cu cat mai multi someri, cu atat mai bine pentru pedesere!
          Cu cat mai multi morti in accidente, de foame sau de boli, cu atat mai bine pentru pedesere, ii scoate Dragnea la vot!
    • +12 (14 voturi)    
      Dacia & Ford (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:49)

      SebyS [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Sa nu uitam de cele 2 fabrici auto din zona care ar putea fi ajutate foarte mult de aceasta autostrada (Pitesti - Sibiu). Sincer, in locul lor, eu le-as da guvernantilor un ultimatum: faceti autostrada, daca nu, dam afara oameni ca sa reducem din costuri. Daca nu ma insel, le-au si zis de cateva ori sa rezolve problema cu infrastructura; insa lor, pe o ureche le intra si pe alta le iese. Pana n-o fi prea tarziu...
      • -9 (15 voturi)    
        Nu pleaca cainele din fata macelariei (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:57)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

        Tu crezi ca Dacia si Ford au venit aici pt promisiunile ca le face guvernul autostrada?

        Sunt multinationale, cu planuri bine definite, pe multi ani.
        Si inca o data:
        Eu n-am vazut coloane cu dacii si forduri, curgand rauri la export. In schimb garnituri de tren am vazut!
        • +5 (5 voturi)    
          lipsa infrastructurii (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:02)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Je__

          poate duce la blocarea investitiilor la Pitesti si Craiova....adica: nu faceti autostrada, nu ne mai extindem si ramenem doar cu investitia creata.

          Eu am vazut o gramada de platforme cu masini Dacia si Ford, care se chinuiau intre Pitesti si Slatina.
          Transportul masinilor cu tir-ul si nu cu trenul este destul de la moda in Europa.
          Spre ex am comandat o masina Opel care se fabrica in spania, si desi masina e facuta de pe 1 sept, ea va ajunge la Buc in 2 luni. De ce? Pt ca se transporta exclusiv cu tir-ul, si nu cu altceva. O autostrada ar fi fost buna acum.
          • -5 (5 voturi)    
            Mda (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:14)

            Je__ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Castigai 1h in plus.
            • 0 (0 voturi)    
              esti ignorant (Joi, 2 octombrie 2014, 16:10)

              Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Je__

              Drumul Pitesti - Sibiu este dificil, foarte aglomerat si periculos. O autostrada nu doar ca l-ar scurta cu vreo 2 ore, dar ar apropia economiile a doua judete importante: Arges si Sibiu.
              2 ore in plus petrecute pe drum inseamna, pt. zeci de mii de masini pe zi, cateva milioane de euro pierdute zilnic. Mai inseamna accidente din cauza conditiilor de trafic, deci morti si ranit.

              Este pacat ca singura ta modalitate de supravietuire este sa stai in fata macelariei. Dar sunt altii care chiar isi valorifica timpul personal.
      • +3 (3 voturi)    
        Da, e o chestiune esentiala (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:00)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

        A1 e necesara pentru asigurarea de locuri de munca si cresterea unei economii competitive cu export spre UE. Ploiesti-Brasov va fi facuta prin concesiune si favorizarea constructorului miroase a coruptie. O astfel de schimbare in campania electorala s-ar putea sa sufle alegatori PSD din Oltenia.
      • +1 (1 vot)    
        argument gresit! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:36)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

        Pia guvernul Ponta exact asta vrea, ca Ford si Renault sa ajunga in faliment din cauza infrastructurii si sa PLECE de la noi!
        Adeptii lui ilici nu au nicun interes ca zeci de mii de oameni sa lucreze in intreprinderi auto ce functioneza bine, ai au nevoie de someri, de asistati social. Un om ce castiga un salariu bun producand Ford sau Pathfinder care merg la export, nu va mai putea fi pacalit cu sacosa rosie cu zahar si ulei!
    • +5 (5 voturi)    
      sunt de acord cu tine... (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:59)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      ...ca SB-Pitesti este prioritara, dar te contrazic ca BV-Bucuresti este doar pentru turisti. Mergi in timpul saptamanii si o sa te convingi. Este nevoie de ambele autostrazi urgent.
  • +22 (22 voturi)    
    modificarile sunt conforme cu... (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:13)

    outside_the_wall [utilizator]

    cererile baronilor PSD
    • +2 (4 voturi)    
      Nu chiar (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:01)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      O simpla privire la harta ne arata ca cei mai castigati sunt ... cei din centrul Transilvaniei si Tinutul Secuiesc si bucurestenii. Cel mai prost stau moldovenii, urmati de olteni.
  • +22 (22 voturi)    
    pur si simplu... (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:13)

    miniME_ [utilizator]

    Bataie de joc marca P$D !!!
  • +19 (21 voturi)    
    o mizerie (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:13)

    cetatean001 [utilizator]

    singura speranta e sa respinga cei de la Comisia Europeana aberatiile nescocite de Sova si agreate de Ponta. Se perpetueaza minciuna ca Sibiu-Pitesti e prea scumpa, in conditiile in care nu este nicio analiza pertinenta realizata si se militeaza pentru Sibiu-Brasov, in conditiile in care Comarnic-Brasov stie deja toata tara ca nu va avea finantare si nu se va face in urmatorii 10 ani. Atunci de ce nu se doreste, pur si simplu, finantarea Sibiu-Pitesti?!?! Poate explicatia e la fel de simpla ca rezultatele noii rectificari bugetare, in urma careia s-au luat banii de la autostrazi si s-au dus pe pomeni electorale. Raspunsul este ca nu avem nevoie de autostrazi finantate din fonduri UE si care nu se pot fura asa de usor (vezi cazul Lot 3 Orastie-Sibiu), in schimb o mizerie Comarnic Brasov din fonduri de la buget care se pot aditiona in urmatorii 20 de ani este mult mai atractiva.
    • +14 (16 voturi)    
      nici nu trebuie finantare extradordianara.... (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:33)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui cetatean001

      ....pt Pitesti-Sibiu, 90% vine de la UE. Faptul ca ei nu vor autostrada acolo, este furt pe fata si avantajarea celor catre care s-a concesionat BV-Comarnic.
      Este strigator la cer!!!
    • 0 (0 voturi)    
      slaba speranta! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:39)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui cetatean001

      "singura speranta e sa respinga cei de la Comisia Europeana aberatiile " - asta era valabil daca am fi avut un guvern Boc , eventual Johannis.
      Guvernul Ponta nu are treaba cu UE, el este pe axa Maskwa-Pekin-Phenian, nu ii pasa de ce zice sau face UE!
  • +16 (18 voturi)    
    stupid (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:17)

    FlorinOprea [anonim]

    sa treci muntii de doua ori ca sa ajungi in moldova pe autostrada, cind era usor sa faci o autostrada practic in cimpie si cu care puteai lega si galati braila.
  • +11 (11 voturi)    
    norma la desen (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:27)

    ciubex [utilizator]

    Cred ca astia au norme la desen pentru fiecare luna.
    Luna si desenu'
  • +14 (16 voturi)    
    Nenorocitii (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:30)

    CatalinBanu [anonim]

    Din Sibiu-Pitesti, Romania platea foarte putin. Studiile de impact par a fi fortate, ca sa iasa discrepanta mai mare.

    O prima minciuna ar fi fost ca Pitesti-Sibiu se face pe Valea Oltului. Sa se uite mai bine incultii astia si o sa vada ca daca treci prin Curtea de Arges nu ai nicio treaba cu Valea Oltului (vorbind de "defileul Oltului").

    Ei fac pe Brasov ca sa dea autostrada in parteneriat stat-privat si sa treaca tot traficul pe A3.

    Nenorocitii!
  • +5 (9 voturi)    
    Autostrazi din astea pe hirtie am tot vazut (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:53)

    bogdan1477 [utilizator]

    Acu serios, chiar trebuie prezentata fiecare foaie A4 desenata de guvern cu privire la autostrazi? Are vro relevanta cite hirtii coloreaza aia cu markerul? Cind o aparea un contract de executie semnat, nu mai spun de finalizare, anuntati-ne si pe noi. Pina atunci e pierdere de vreme sa tot vorbim despre planurile de autostrazi care se modifica de la o luna la alta.
  • +13 (13 voturi)    
    strigator la cer!!! (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:57)

    alter_ego2013 [utilizator]

    se vede de pe luna ca A1 e varianta cea mai scurta si mai eficienta economic pentru conectarea Romaniei la Europa. Insa duetul biela-manivela Ponta-Sova continua pe varianta autostrazii Bechtel, inceputa de marele inaintas Bombonel. Ca si cum nu s-ar fi furat deja cu varf si indesat pe Autostrada Bechtel, vor sa fure in continuare fara sa fie controlati de UE. Nu mai punem la socoteala ca proiectul prin Brasov scoate de pe harta Uzinele Dacia - sabotand singurul produs pe care inca il exportam cu succes in Europa. Mi se pare un act de tradare nationala cu atat mai socant cu cat e foarte pe fata: si un analfabet vede scris mare pe harta aia: FRAUDA! Apropo, a gasit Sova contractul lui Bombo sau pregateste deja partea a doua, Bechtel se intoarce...
    • 0 (0 voturi)    
      pai Ilici exact ASTA vrea! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:44)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

      pedesereul exact ASTA doreste, sa "scoata de pe harta" uzinele Dac ia si Ford.
      neocomunistii stiu foarte bine sa administreze penuria, belsugul ii deranjeaza, ei stiu foarte bine ca o clasa de mijloc puternica nu va vota cu ei.
      Adeptii lui Ilcii si ai varanului NU vor infrastructura, nu vor Renault si Ford, nu vor fabrici de repere pentru Mercedes, nu vor Continental, nu vor Microsoft sau Oracle, ei vor o Romanie cat mai saraca, pe care o pot controla la perfectie!
  • +6 (6 voturi)    
    scandalos (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:27)

    buncrestin [utilizator]

    scandalos...
  • +10 (10 voturi)    
    Observ postaci care cauta sa dreaga busuiocul (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:29)

    Locke Lamora [utilizator]

    Ca nu se justifica, ca nush ce, etc.
    Bai oameni buni, uitati-va doar la cele mai tari economii din lume...toate au o infrastructura extrem de dezvoltata, bazata pe autostrazi. Pana si Imperiul Roman a ajuns atat de intins si puternic datorita drumurilor pe care le construiau inginerii sai. Se miscau repede si trupele...si negustorii.
    Hai mai lasati apararea pontalaului ca pute, rau de tot.
  • +3 (3 voturi)    
    scrie undeva ce se intelege prin drum expres? (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:57)

    andimi [utilizator]

    scrie undeva prin documentele acestea oficiale ce se intelege prin drum expres? Ca daca il fac precum Iasi-Bucuresti atunci nu, merci, acela e criminal, la orice depasire a unui TIR faci cruce cu limba! S-au intamplat n accidente din cauza acestor depasiri!
    • +2 (2 voturi)    
      ... undeva o fi scriind... (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:56)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      ... dar noi nu avem acces la ea . Necazul e ca ala care le traseaza nici atit .
      • +2 (2 voturi)    
        ... cred ca ... (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:16)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

        ... drum expres este acel tip de drum care la noi
        nu exista .
  • +6 (6 voturi)    
    grafica, design, procesare foto (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:27)

    benicio [utilizator]

    Mi-era dor de o harta cu autostrazi. Tot mai bine arata, colorit mai frumos, contrast mai bun, balanta de culori mai echilibrata. Haideti baieti, ca deveniti experti la grafica, Photoshop etc. Astept sa vad anul 2015 ce imbunatatiri mai aduce. La desen, evident, nu la altceva. Dar parca totusi ne costa cam mult desenatorii astia din guvern...
  • +5 (5 voturi)    
    autostrazivs drumuri expres (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:37)

    IsmanaVasile [anonim]

    din punctul meu de vedere profan,pitesti-sibiu sau..fostul coridor 4 ar trebuii sa fie autostrada...tinand cont ca la dedulesti sa intamplat,pe dn 64 trec sute de tituri....si observ turci, care merg spre vest....asa ca nu prea da cu ce spun oficialitatile ca pe brasov ar fii mai bine..!plus cei de la dacia care tot pe aici trec ....
  • +3 (3 voturi)    
    Mitimanul scoate solutii din palarie 'la minut'! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 7:15)

    hotnewsfil [utilizator]

    In 2012, mitomanul promitea ca tuturor romanilor nu le va mai lipsi untul pe paine de pe masa zilnica : 'va dam unt pe paine', minteau, brat-la-brat, cei doi caraghisi Crinisor si Viorel.
    In timpul celor doi ani si jumatate de domnie absoluta, silit de degradarea economico-financiara in care afunda tara, plagiatorul-sef a trecut la planul de rezerva 'B' - solutia 'ersatz' -strecurarea parsiva a margarinei in ceea ce a numit, si mai apasat : 'untul de cea mai buna calitate'.
    Acum, descopera ca nu ii mai ajunge nici margaina 100% si da din-colt-in-colt, cu care sa-i mai amageasca pe votantii prostovani, in aceste ultime zile ce preced ziua alegerilor.
    La semnalul dat de finantistii lui propagandisti, ca nu mai sunt bani nici pentru margarina, strategii de vita veche - consilierii lui de taina- l-au invatat sa dea comanda : 'radeti toti banii de la investitii, uitati de autostrazi, faceti master-planuri cu nemiluita, scoateti-le ochii cu licitatiile cu carul pentru studii de fezabilitate, inrositi hartile cu o puzderie de drumuri si drumulete, sa vada fiecare alegator ca n-a fost uitat nici satul lui, puneti pe harta si drumurile de tara nepietruite; sa fie numai culoare pe harta tarii, faceti 20 de milioane de pliante si dati-le si sugarilor cate una, sfatuiti-va cu tovarasul meu de afaceri Sova, fiindca asta e mai tare-n miniciuni decat fostul ministru al propagandei din guvernul lui Hussein.
    • 0 (0 voturi)    
      Buna dimineata!!! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:53)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      2012 este "a long time ago"!
      Ce ami cinteaza ce promiteau la inceputul lui 2012, uite un pic la ce se intampla literarmente de pe o zi pe alta:
      - luni, ministra sifletista zice ca PENTRU UNELE COMPANII, precum cele ce exploateaza hidorcarburile off-shire, s-ar putea anula sinistra "taxa pe stalp" introdusa de nemernicul dictator basescu;
      - iese scandal, atitudinea "pentru unii muma, pentru altii ciuma" incalca principiile liberei concurente;
      - marti, ministra o drege: taxa se aplica numai pe teritoriul Romaniaie, iar exploatarile off-shore NU sunt pe teritoriu tarii nostre, deci este firesc sa nu plateasca taxe!
      Daca DE LA O ZI LA ALTA declaratiile se schimba, cum vrei ca Tonat sau Shova sa mai tina minte ce au promis in 2012, inainte sau dupa alegeri!?
  • -2 (2 voturi)    
    Gramatica (Miercuri, 1 octombrie 2014, 7:40)

    mircea_cjn [utilizator]

    @IsmanaVasile

    - ar trebuii
    - sa intamplat
    - ar fii

    Jenant.
    • 0 (0 voturi)    
      Jenant esti tu (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:33)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      deoarece atunci cand scrii cu scarba si furie, uiti de gramatica, asta ca sa ne dam seama ca pe tine nu te intereseaza situatia jalnica a tarii ci gramatica , obiect care a ajuns sa semene izbitor cu algebra. Sa-ti fie rusine si tie si abramburicilor care au dus scoala in derizoriu...
  • +4 (4 voturi)    
    Solutii din palarie pentru orice, 'laminut'! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 8:02)

    hotnewsfil [utilizator]

    Mitomanul scoate solutii din palarie pentru orice, 'la minut'!
    In 2012, mitomanul promitea ca tuturor romanilor nu le va mai lipsi untul pe paine de pe masa zilnica : 'va dam unt pe paine', minteau, brat-la-brat, cei doi caraghisi Crinisor si Viorel. In timpul celor doi ani si jumatate de domnie absoluta, silit de degradarea economico-financiara in care afunda tara, plagiatorul-sef a trecut la planul de rezerva 'B' - solutia 'ersatz' -strecurarea parsiva a margarinei in ceea ce a numit, si mai apasat : 'untul de cea mai buna calitate'. Acum, descopera ca nu ii mai ajunge nici margaina 100% si da din-colt-in-colt, cu care sa-i mai amageasca pe votantii prostovani, in aceste ultime zile ce preced ziua alegerilor. La semnalul dat de finantistii lui propagandisti, ca nu mai sunt bani nici pentru margarina, strategii de vita veche - consilierii lui de taina- l-au invatat sa dea comanda : 'radeti toti banii de la investitii, uitati de autostrazi, faceti master-planuri cu nemiluita, scoateti-le ochii cu licitatiile cu carul pentru studii de fezabilitate, inrositi hartile cu o puzderie de drumuri si drumulete, sa vada fiecare alegator ca n-a fost uitat nici satul lui, puneti pe harta si drumurile de tara nepietruite; sa fie numai culoare pe harta tarii, faceti 20 de milioane de pliante si dati-le si sugarilor cate una, sfatuiti-va cu tovarasul meu de afaceri Sova, fiindca asta e mai tare-n miniciuni decat fostul ministru al propagandei din guvernul lui Hussein. "Ce faci, ba Rus, mototolule, dormi?, s-a rastit plagiatorul - sef la ardeleanul molcom.
    • +1 (1 vot)    
      Economii incredibil de mari, marca Vio! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:30)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Mitomanul 'Mandru ca sunt Roman',din dragoste de tara, face, dintr-un foc, economii de multe miliarde de euro, astfel : oricate harti 'de birou' ar face inginerii (solutia promovata politic de mitoman), acestea nu pot costa mai mult de 100.000 de euro, fata de solutia realizarii autostrazilor 'in-live', pe teren. - solutie abandonata inspirat, de catre plagiator.
      Mitomanul vrea sa nu "ingroape'' miliardele de euro in pamant, sa indatoreze generatiile viitoare, asa cum, zice el, au facut cei ce au distrus Romania inantea loviturii de stat din 2012.
  • +3 (3 voturi)    
    Din normativ drumuri expres (Miercuri, 1 octombrie 2014, 8:30)

    prompt [utilizator]

    Drumurile expres pentru reteaua rutiera rapida de comunicatii sunt drumuri nationale rezervate exclusiv circulatiei autovehiculelor care nu deservesc proprietati riverane si care:
    a) au doua sensuri de circulatie cu cel putin doua benzi pe sens, separate de un spatiu median;
    b) nu intersecteaza la nivel nici o alta cale de comunicatie;
    c) permit intrarea si iesirea autovehiculelor numai cu acces dreapta, in locuri special
    amenajate.
    • +1 (1 vot)    
      Asa-i! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 9:36)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      Multa lume confunda drumurile expres cu alea europene.
      Da-i alta mancare de peste...
  • 0 (0 voturi)    
    PERFECT LOGIC! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:16)

    hot news [utilizator]

    Pentru noi, este infinit preferabil sa avem durmuri expres ACUM, fata de autostrazai la Pastele Cailor!
    In plus, sunt segmente de drum expres care in anumite perioade devin FOARTE AGLOMERATE. Ca sofer, asta te exaspereaza, insa este o situatie de varf, nu se justifica economic realizarea unei autostrazi pe INTREGUL traseu.
    Iar din punctul de vedere al pedesereului, este cala ca prioritatea zero nu o reprezinta nici Pitesti-Sibiu si nici Bucuresti-Brasov, ci autostrada de Alexandria, ca sa poata Dragnea sa aduca la vot milioanele de cetateni decedati!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi