Cum isi bate joc Guvernul de cel mai mare proiect stiintific realizat vreodata in Romania: laserul de la Magurele, izolat de lumea civilizata de drumurile impracticabile. Doi ani cu zero rezultate

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 11 august 2014, 18:23 Actualitate | Esenţial

Centura Sud a Bucurestiului, pe lista investitiilor in 2015
Foto: Hotnews
La Magurele, in apropiere de Bucuresti, se afla in plina constructie platforma care va gazdui cel mai puternic laser din lume, unul dintre cele mai importante proiecte internationale derulate de tara noastra. Cu toate acestea, infrastructura rutiera pana la locul ce se doreste a deveni "un cluster tehnologic" lasa mult de dorit.

In urma cu doi ani, HotNews.ro scria despre drumurile de acces dezastruoase precum Centura Sud, o sosea esentiala, dar ramasa nemodernizata mai bine de un sfert de secol. De atunci si pana acum situatia a ramas la fel, cu o singura deosebire: atunci inca mai existau sperante si contracte de lucrari semnate, azi nu mai sunt nici acestea dupa ce, pe final de mandat, Dan Sova a reziliat contractele.
  • "Drumurile sunt extrem de proaste. Imaginea pe care le-o oferim colaboratorilor din strainatate care vin la noi este dezastruoasa"  - Nicolae Zamfir, directorul ELI-NP.
  • Vezi in articol o analiza HotNews.ro despre cum a ajuns Centura Sud a Capitalei sa fie lasata de izbeliste si de ce sunt sanse minime ca in urmatorii ani sa circulam pe ea civilizat
In septembrie 2012, imediat dupa ce Comisia Europeana anunta ca va finanta cu peste 350 de milioane de euro realizarea platformei ELI-NP de la Magurele, platforma ce va gazdui cel mai puternic laser din lume si care, spera cercetatorii, sa transforme mica localitatea ilfoveana intr-un adevarat "cluster tehnologic" international, HotNews.ro publica un fotoreportaj care ilustra conditiile groaznice ale infrastructurii rutiere din zona.


Dintre toate arterele, Centura Sud - drum ce este si in prezent folosit si de catre constructorul platformei ca acces la santier - se prezenta cel mai prost. Exista pe atunci o licarire de speranta ca Centura Sud sa fie modernizata pana in 2014, insa totul s-a stins rapid.

Cum sa iti bati joc de un proiect in trei pasi: 1. semnezi contractele cu chiu, cu vai 2. lasi lucrarea fara finantare 3. reziliezi contractele

Centura de Sud a Capitalei, abandonata
Foto: Hotnews
La inceputul anului 2012, dupa patru ani de chin birocratic, autoritatile de la drumuri au reusit sa semneze mai multe contracte prin care cei 32 de kilometri sa fie modernizati si largiti la patru benzi (valoare toala de circa 94 miloane de euro cu TVA). Termenul de finalizare: doi ani.

Vestile bune s-au terminat rapid pentru ca in vara, dupa ce s-a schimbat guvernarea, finantarea proiectului a fost taiata aproape in intregime (- 81%) in urma rectificarii bugetare. Rezultatul?  Lucrarile au fost aproape inghetate.

Practic, daca s-ar fi respectat graficul din contract iar finantarea ar fi fost asigurata, in prima etapa (pana in aprilie 2013) marile intersectii de pe Centura urmau a fi modernizate, iar in a doua etapa (pana in aprilie 2014) intreaga Centura Sud de la A1 pana la A2 ar fi fost gata largita la patru benzi.

La mai bine de un an de la demararea teoretica a lucrarilor, HotNews.ro scria despre cum intreg proiectul a fost lasat de izbeliste, iar finantarea celor trei contracte a fost taiata integral.


Timp de un an, pe Soseaua de Centura Sud a Capitalei a batut vantul, iar autoritatile nu au mai facut nimic.

De ce s-au reziliat contractele de largire la 4 benzi a Centurii de Sud? Dan Sova: "Pentru ca nu prevedeau extinderea la patru benzi" / Informatiile oficiale il contrazic

In iunie 2014, insa, pe finalul sau de mandat la Transporturi, fostul ministru Dan Sova anunta ca cele trei contracte semnate vor fi reziliate. Ca motive, Sova a indicat niste elemente contrazise flagrant atat de informatiile transmise de catre CNADR, cat si de informatiile oficiale din contractele atribuite public.

Dan Sova, ex-ministrul Transporturilor
Foto: Agerpres
"Pe centura sud au fost incheiate trei contracte in 2008. Din pacate, aceste contracte nu prevedeau nici extinderea la patru benzi, nu aveau incluse nici utilitatile, iar dupa o analiza facuta la nivelul CNADNR s-a constatat ca, din cauza deficientelor, nici nu pot fi finantate din fonduri europene (lucrarile). Norocul a fost ca nici nu s-a inceput vreodata o lucrare pe aceste trei contracte din 2008, ca atare s-a trimis notificare de reziliere pentru toate cele trei. Se vor reface studiile de fezabilitate si se vor face licitatii de lucrari pentru a inchide inelul 1 de centura a Bucurestiului pe partea de sud, intre Autostrada Soarelui si Bucuresti - Pitesti", preciza ministrul Dan Sova (sursa).

Cu toate acestea, obiectul contractelor era tocmai largirea la 4 benzi a Centurii Sud, pe cele trei sectoare contractate (cu modernizarile de rigoare). Vezi informatiile detaliate chiar pe site-ul CNADNR.

CNADNR: "Refacem documentatia si facem Centura pe bani europeni"

Acum, dupa ce contractele au fost reziliate, Compania de Drumuri anunta ca va reface documentatia si ca mizeaza pe viitoare fonduri europene pentru a relua proiectul.

Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews
"CNADNR intentioneaza sa deruleze contractul de executie a lucrarilor de modernizare si largire la 4 benzi de circulatie pe centura rutiera sud a municipiului Bucuresti prin finantarea acesteia din fonduri europene nerambursabile aferente exercitiului financiar 2014-2020", potrivit companiei de drumuri intr-o informare transmisa Ziarului Financiar.

CNADNR adauga ca reluarea procedurilor de achizitie publica pentru contractele de lucrari la centura sud va fi posibila "dupa finalizarea documentatiei tehnicoeconomice aferente proiectului, prin care va fi stabilita si durata de realizare a lucrarilor".

Pe scurt, sansele ca actuala Sosea de Centura Sud sa fie largita si modernizata in urmatorii 2-3 sunt aproape nule.

Mai mult, CNADNR nu da nici un detaliu despre ce fonduri europene ar putea fi folosite, avand in vedere ca varianta de ocolire a Bucurestiului este inclusa pe Fonduri de Coeziune, insa doar la nivelul unei autostrazi de centura, iar autoritatile au indicat ca acest proiect pe fonduri nerambursabile va fi facut in partea de Nord a Capitalei.

Ne batem joc de modernizarea actualei Centuri, dar visam la o Autostrada de Centura in Sud

Harta cu centurile Sud ale Capitalei (cu rosu este autostrada de sud - planificata / cu albastru este actuala sosea de centura sud)
Foto: Hotnews
Desi lucrarile la Soseaua de Centura Sud (artera ce reprezinta practic inelul I de centura a Capitalei) au fost sistate complet si banii au fost taiati, autoritatile visau in 2013 la o autostrada de centura in partea de sud a Capitalei (artera care ar reprezenta inelul II de centura).

In februarie 2013, mai multe asocieri de constructori straini si autohtoni au depus oferte pentru contractul de concesiune privind realizarea a 48 de km din Autostrada de centura Sud a Capitalei si intretinerea si operarea autostrazilor A1 Bucuresti - Pitesti si A2 Bucuresti - Constanta.

Cu toate acestea, de atunci si pana in prezent (august 2014) nu s-a mai intamplat nimic. Practic, autoritatile au evitat sa ia vreo decizie in cazul acestei concesiuni pana cand nu se va semna cu succes cealalta mare concesiune lansata de guvernul Ponta, autostrada Comarnic - Brasov, vazuta ca testul suprem pentru acest tip de contract. Cum pentru Comarnic - Brasov inca nu s-a semnat nimic, procedurile pentru Autostrada de Centura Sud (sau A0) au ramas in plop.

In plus, pe masura ce zvonurile cum ca afacerea Comarnic-Brasov ar putea sa pice capata contur (detalii aici), viitorul centurii de Sud A0 ramane in ceata.

Cel mai bun scenariu: Autostrada de Centura Sud, realizata abia in 2017-2018

Chiar si asa, in cel mai bun caz, cel in care nu apar probleme, iar constructorul ales va fi anuntat inainte de finele acestui an, daca este sa ne orientam dupa termenele puse in contractele de realizare pentru alte autostrazi din tara - 6 luni proiectare si 24 luni executie - cei 48 de kilometri de autostrada care ar ocoli Capitala pe la Sud ar urma sa fie gata abia prin anul 2017, poate chiar 2018.

La acel moment, daca Guvernele Ponta nu ar fi taiat din fondurile alocate, actuala Sosea de Centura Sud a Capitalei ar fi putut fi reabilitata si modernizata deja de 3-4 ani.

Trebuie spus ca, desi o Autostrada de Centura (la mai mare distanta de oras fata de actuala sosea de centura, pe inelul II) este un lucru necesar si benefic, o astfel de lucrare este complementara pentru o sosea de centura functionala. Fiecare artera ar avea aportul sau la degrevara traficului in zona si s-ar completa reciproc pentru nevoile de dezvoltare in zona de Sud a Capitalei si nu numai.

Maga-laserul de la Magurele - prea putin important pentru autoritati. Directorul ELI-NP: "Imaginea pe care le-o oferim colaboratorilor din strainatate care vin la noi este dezastruoasa"

Santierul pltaformei ELI - NP (iunie 2014)
Foto: ELI-NP.ro
In timp ce ambele proiecte pentru Centurile de Sud, si cea existenta, si autostrada teoretica, sunt in aer, la Magurele este in plina constructie platforma pentru ELI-NP, cel mai mare laser din lume.

Asta inseamna ca peste 100 de camioane si utilaje folosesc Centura existenta ca acces la santierul unde se folosesc peste 70.000 metri cubi de beton, mai mult decat s-a folosit la constructia Arenei Nationale din Bucuresti.

In plus, odata cu apropierea finalizarii lucrarilor, centrul de la Magurele incepe sa fie vizitat de din ce in ce mai multi cercetatori straini.

"Centura este extrem de proasta si extrem de aglomerata. Imaginea pe care le-o oferim colaboratorilor din strainatate care vin la noi este dezastruoasa", a declarat pentru HotNews.ro, Nicolae Zamfir, directorul ELI-NP.

Pe langa Centura de Sud care este intr-o stare jalnica, nici drumul Bucuresti-Magurele, portiunea de pe teritoriul Capitalei, nu se prezinta mai bine.

"E foarte prost drumul, extrem de prost. Sunt aproape doi km in care s-au facut sapaturi, soseaua e deteriorata, fara asfalt si cu gropi", spune Zamfir. "Noi am facut o adresa la Primaria Bucuresti, solicitandu-le sprijinul. Am primit un raspuns ca problema e complicata, ca e in curs de rezolvare, dar nu am primit nici un termen. Vorbim de partea din drumul Bucuresti-Magurele care depinde de Capitala pentru ca partea care depinde de orasul Magurele a fost rezolvata".

Directorul ELI-NP mentioneaza ca santierul de la Magurele este aproape in grafic si ca termenul de finalizare este in iunie anul viitor.

"Santierul nostru este aproape in grafic. Termenul de finalizare este in iunie anul viitor. Nu pot estima cati straini vor lucra, dar va pot spune ca vor fi peste 200 de cercetatori in total. Deocamdata angajarile sunt continue, sunt cam 40 de cercetatori angajati. Echipa care s-a format este de prestigiu. Sunt romani de la noi, sunt cercetatori din strainatate si, marea majoritate, sunt cercetatori romani reintorsi de afara, cercetatori de exceptie cu cariere facute in strainatate", a declarat Zamfir.

Pasajul de la Domnesti - anuntat cu mare entuziasm chiar pe teren de catre premier si primarul general, pierdut pe drumul birocratic

Centura de Sud a Capitalei - intersectia de la Domnesti
Foto: Hotnews
Pe langa piedica pe care o reprezinta in cazul santierului de la Magurele, infrastructura rutiera dezastruoasa din sudul Capitalei pune in fiecare zi rabdarea soferilor la incercare. Un astfel de punct in care nervii soferilor sunt testati la maxim este intersectia Centurii cu Prelungirea Ghencea, la Domnesti.

In urma cu un an, pe 22 august, in cadrul unei vizite comune facute cu mare fast pe santier - premierul Ponta si primarul Sorin Oprescu anuntau ca in cel mai scurt timp autoritatile vor demara procedurile pentru un pasaj suprateran la intersectia de la Domnesti.

Cu chiu, cu vai au inceput sa fie luate si masurile birocratice in acest sens, insa nici pana in prezent, la 12 luni distanta de la vizita spectaculoasa a premierului si a edilului Capitalei la Domnesti, lucrarile nu au ajuns inca sa fie scoase la licitatie.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

26957 vizualizari

  • +50 (50 voturi)    
    pai este ceva de furat? Nu - atunci Pa! (Luni, 11 august 2014, 18:29)

    dadan [utilizator]

    pai ce drumuri sa faca daca nu e nimic de furat? nu dau si aia de la comisie o spaga la firmele de partid - pai sa se duca cu laserul lor invartindu-se , ca guvernantilor nostrii plagiatori nu le trebe lasere ci le trebe spaga... laserul nu tine de foame, de jeep, de vile... ratz-ai draq de tocilari....
    • -6 (10 voturi)    
      Nu vad legatura intre LASER si Soseaua de Centura! (Marţi, 12 august 2014, 1:29)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      Cercetatorii straini care vor vizita Laserul de mare putere ELI-NP nu au de ce sa aleaga Soseaua de Centura Sud pentru a ajunge la el. Acestia vin cu avionul la Otopeni, se cazeaza undeva in Bucuresti iar de acolo drumul cel mai scurt este Centru-Fintini - Bulevardele Regina Maria si George Cosbuc - Calea Rahovei - Soseaua Alexandriei - Soseaua Bucuresti Magurele - Strada Atomistilor.

      Deci nu ne vom face de ris lasind Centura Sud in stare degradata pentru ca cei interesati de Laser nu au de ce sa treaca pe ea.
      • +9 (9 voturi)    
        De la Otopeni la Magurele (Marţi, 12 august 2014, 7:28)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Pe centură cu 2 benzi s-ar ajunge mai ușor, decât să traversezi TOT Bucureștiul prin CENTRU.
      • +9 (9 voturi)    
        ce vorbesti cumetre (Marţi, 12 august 2014, 7:40)

        Encelade [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Soseaua Bucuresti-Magurele arata ca dupa bombardament. Sunt portiuni unde soferii prefera sa o taie prin camp ca au sanse mai mici sa-si faca praf masinile.
    • +8 (8 voturi)    
      Noi muncim, nu gandim! (Marţi, 12 august 2014, 12:41)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      Dar si de muncit, fara o shpagutza, nu se merita!!! Una mare pentru shefi, una mica pentru noi, s-avem de-o berica, ca asha merge treaba in Romanika lui Nahspase. Chestiile astea grele cu fizica hatomica e pentru asthia nesanatoshi la cap, care il acuza pe betul premer da plagiat, pa Voiculescu, care da la saraci, da coruptie.... pai si ce daca, sa murim da foame cu anticoruptia da gat?
  • +31 (31 voturi)    
    nu-si bate joc (Luni, 11 august 2014, 18:39)

    sucaa [utilizator]

    asteapta sa iasa felix din puscarie sa "scada" pretul.
    daca de ICA n-a avut parte, poate se pune cu laserul pe noi :))
    acum sunt experti. au trecut printr-un proces si stiu sa-si ascunda urmele :))
    guvern de iresponsabili...
    pe cand un reportaj in Drumul Taberei care este tot un santier plin de prav si de cozi de masini?
    Zici ca fac metrou pana la mare, asa de mult le ia...
  • +19 (19 voturi)    
    prea indulgenti (Luni, 11 august 2014, 18:50)

    goguleana lugojana [utilizator]

    sunt zone in care soseaua arata si mai rau. am mai vazut asa gropi doar pe drumurile de tara.
  • +24 (26 voturi)    
    asa le trebuie (Luni, 11 august 2014, 18:55)

    revo [utilizator]

    Pai cine i-a pus sa construiasca laserul la Magurele? Trebuia la Alexandria!
    • +11 (11 voturi)    
      Care ca sunt mai multe? (Luni, 11 august 2014, 23:31)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Cred ca nu te referi la cea din Egipt, unde a fost marea biblioteca a lumii.
    • +8 (8 voturi)    
      mai degraba... (Marţi, 12 august 2014, 9:37)

      za_omu [utilizator] i-a raspuns lui revo

      la Caracal :))
  • +18 (24 voturi)    
    Cultura uslamista (Luni, 11 august 2014, 18:57)

    Daniels22026 [utilizator]

    Cei 7,4 milioane de uslamisti au cladit impreuna un monstru de complicitate si mizerie.

    Ia de-aici un link si da-l mai departe:

    https://www.youtube.com/watch?v=rh2dcW4lBUQ
  • +18 (18 voturi)    
    Parca madama aia (Luni, 11 august 2014, 18:58)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    abramburica ramasese aici pentru ca este nevoie de ea la invatamant!
    Ce facem doamna?
    Sau esti garantatat vangoagal!
    Nu e nimic de ciordit acolo?
    (sorry, am "imprumutat"ceva de la premaru'care este)
  • +23 (23 voturi)    
    Nu e nevoie de drumuri (Luni, 11 august 2014, 19:02)

    Wanheda [utilizator]

    Intr-o tara in care esti dumnezau daca stii sa apesi butonul copy la un Xerox.
    • +8 (8 voturi)    
      ce drumuri (Luni, 11 august 2014, 23:55)

      was [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      La un prim plagiator, mare navigatornu trebuie infrastructura.
      Cu "Jeep"-ul nici nu-si da seama daca merge pe camp ori pe infrastructura autohtona, la fel ca si ceilali membrii al organizatiei, cu SUV-uri.
  • +16 (16 voturi)    
    "Doctorul " falsh Viorel si cercetarea ? (Luni, 11 august 2014, 19:07)

    Plagarus [utilizator]

    Viziunea trebuie să fie integrată: Ministerul Învățământului să se ocupe de partea ce ține de campusul universitar; Ministerul Economiei - partea de parc tehnologic; Ministerul Transporturilor – ceea ce ține de pasarela de la Domnești și accesibilitatea.
    Totusi s-a lansat deja un laser de 1 petawatt, infrastructură cu cea mai mare putere care există în prezent în Europa SI si al doilea din lume, dupa cel de la Barclay-Livermore, de 1,7 petawati, si care va avea ca prime aplicatii tocmai aplicatii din zona medicala.
    De altfel, chiar la nivel mondial există doar alte patru lasere de 1 petawatt !!
    Viitorul laser va avea o putere de 10 petawatti, urmând să fie cea mai puternică infrastructură de acest fel din lume. Construcţia sa a fost estimată la 350 de milioane de euro, din care statul român contribuie cu 17% din fonduri.
    Ideea proiectului apartine unui consortiu francez, care, ulterior, s-a retras din afacere, dar partea româna l-a continuat.
    Pentru a da amploare afacerii, s-a creat un consortiu în care au intrat reprezentanti ai Ungariei, Cehiei si Greciei, cei din urma retragându-se din proiect.
    Discretia ar fi fost cuvântul de ordine în povestea „laserului de mare putere”, daca nu s-ar fi dislocat 160 de milioane de euro de la Programul Operational Sectorial pentru Cresterea Competitivitatii Economice catre proiectul de la Magurele. La acestea s-au adaugat alte 20 de milioane de euro destinate asistentei tehnice. Cele 160 de milioane de euro erau destinate mai multor diviziuni de cercetare din România, de care ar fi trebuit sa beneficieze cercetatorii nostri.
    Coordonatele proiectului
    Până în 2015 sunt prevăzute lucrările de infrastructură, respectiv construcţia clădirilor, achiziţia echipamentelor şi angajarea personalului.
    Până în 2018 se vor face toate testele, astfel încât echipamentele să poată intra în funcţiune.
    Până în 2020 alte 300 de milioane de euro vor fi accesate de la Uniunea Europeană pentru cercetare.
    Îm 2030 este prevăzută finalizarea !
    • +8 (8 voturi)    
      și tu vezi (Luni, 11 august 2014, 19:48)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      ceva prin zona Măgurele sau 0 pe linie?
    • +4 (4 voturi)    
      infrastructura laserului si guvernul (Marţi, 12 august 2014, 10:50)

      Mihai IonTurcu [anonim] i-a raspuns lui Plagarus

      Exista ceva cu cap si coada in ce intreprind guvernele noastre ? Ce ne lipseste pentru a proceda sistematic in indiferent ce privinta, inafara de banipe care daca i-am porimi plocon la fel de nearticulat am proceda. A, daca i-am produce, posibil doar prin activitate sistematica, probabil i-am folosi cu socoteala si efect, numai ca tocmai nu prea producem.
    • 0 (0 voturi)    
      puls (Miercuri, 13 august 2014, 23:54)

      costel.ionescu [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      si cate pulsuri a dat CETAL-ul pana acum?
  • +17 (17 voturi)    
    Ati uitat ca traiti in Romania? (Luni, 11 august 2014, 19:51)

    Matrafirefox [utilizator]

    Unde tot ce conteaza e coruptia si spaga, nu progresul?
  • +8 (8 voturi)    
    se face (Luni, 11 august 2014, 20:53)

    nash pandelica [utilizator]

    dar, mai intai autostrada bombonica. :))
  • +10 (10 voturi)    
    Prioritati (Luni, 11 august 2014, 20:57)

    Trojan.H [utilizator]

    Mai avem nevoie de inca citeva puscarii iar apoi o sa facem cite lasere si autostrazi vrem.
  • +12 (12 voturi)    
    Nu va inteleg dezamagirea (Luni, 11 august 2014, 22:55)

    istoriograf [utilizator]

    Chiar va asteptati ca acest guvern stralucit sa aiba vreo realizare pozitiva oarecare ? Zau ca sunteti naivi. Cine-si face vreo speranta cu astfel de clasa politica este ori inocent rau ori excesiv de spalat la neuroni de catre paiatele de la Antena 3.
  • +8 (8 voturi)    
    Circarul, fruntasul tarii! (Marţi, 12 august 2014, 6:37)

    hotnewsfil [utilizator]

    Prostovanul Sova isi plimba degetele pe planurile drumurilor viitoare, asa cum a vazut el ca facea marele carmaci., neintelegand absolut nimic din ce vede. Ce saltimbac, ce circar ordinar! Pe mana cui a incaput tara!.
    Ceausescu incepuse macar sa priceapa cate ceva din ce vedea pe planuri.
  • +11 (11 voturi)    
    Cand numesti un prost avocat .... (Marţi, 12 august 2014, 7:13)

    ViorelLazar [anonim]

    De ce sa ne miram daca psd a numit la transporturi pe "marele " Sova care se lauda ca pana in 2016 vom avea Comarnic - Brasov cu riscul de a dormi el in cort pe santier daca nu este gata !
    Cel mai prost si necinstit guvern din 1990 incoace.
    Cine nu crede sa faca lista celor cu: plagiate,corupti,puscariasi,incompetenta crasa, niste rebuturi puse doar pe capatuiala sau de psd ca le-au lipit afisele !
  • +10 (12 voturi)    
    Non-PSD (Marţi, 12 august 2014, 7:56)

    Sani [utilizator]

    In finalizarea proiectului laserului de la Magurele, o contributie majora a avut-o Dl. Funeriu!

    Ma rog, n-am cum sa conving spalatii pe creier ai antenei de acest lucru.

    Punerea in aplicare a proiectului este, din pacate, la mana lui Ponta & Co.
    • 0 (0 voturi)    
      te contrazic (Joi, 14 august 2014, 0:08)

      costel.ionescu [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      funeriu nu a avut cine-stie-ce contributie, doar ca s-au purtat negocierile cat a fost ministru, dar nu el s-a ocupat. [iar asta NU inseamna ca spun <<ailalti au facut-o>> , ca sa nu mai incepi cu <<antenistii>>]

      funeriu in schimb a facut niste mari prostii legate de procedurile de promovare in cercetare.
  • +7 (7 voturi)    
    succesuri (Marţi, 12 august 2014, 10:51)

    timp tamp [utilizator]

    Oltchim, CFR, Comarnic-Brașov, Pitești-Sibiu, Autostrada Transilvania, centura București, 1 000 000 locuri de muncă, CAS, CONSTITUȚIA, regionalizarea, reforma sanitară, legislația muncii, învățământul, Roșia Montană, Rompetrol, gazele de șist, ... "MARILE SUCCESURI" ALE PLAGIARORULUI MITOMAN

    taxe, accize, șmenuri, mafia baronilor locali, lipsa investițiilor, legi mafiote, șpăgi de zeci milioane de euro sunt CADOURI făcute românilor de mahalagiul prim plagiator
  • +5 (5 voturi)    
    evident, nu este vorba DOAR de incompetenta! (Marţi, 12 august 2014, 10:51)

    hot news [utilizator]

    Eset sabitaj deliberat!
    Ca si uzinele auto, megalaserul de la Magurele ar putea redresa economia tarii, si contribui al crestrea nivelului de trai general/
    Dar asta reprezinta un pericol de moarte pentru pedeseristi!
    Ei stiu sa gestioneze ecelent penuria, nu belsugul, iar o populatie saraca si needucata este extrem de usor de manipulat de catre Latrine.
    Asadar, oamenii lui Ilcii au sarcina de Partid sa saboteze Centura Sud si accesul la Magurele, asa cum au sarcina si NEREALIZAREA autostrazii Pitesti-Sibiu!
  • +6 (8 voturi)    
    Cercetarea stiintifica !Ponta-i de cercetat penal (Marţi, 12 august 2014, 12:10)

    andreesanu [utilizator]

    Cine sa priceapa ce-i cu laserul de la Magurele ???,Leoata de hahalere si maidanezi a lui Ponta nu are cum pricepe ,ei sunt doar chiulangii din scoli,mediocritatile si repetentii.
    Gargaragii politici nu vor sustine in veci proiecte unde nu curge nimic,unde nu pica un contract cu neamurile sau clientela politica.
    Stinta ,cercetarea ,scoala,educatia nau ce cauta pe agenda circarilor politici.
  • +5 (5 voturi)    
    'valoarea mea" (Marţi, 12 august 2014, 15:08)

    Mitica49 [utilizator]

    La "valorile" pe care le are acest guvern nu e de mirare...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică