​Articol actualizat

Ponta vrea un pasaj in zona Prelungirea Ghencea - Domnesti, desi guvernul sau a taiat finantarea pentru Centura Sud a Bucurestiului inca din septembrie 2012

de Victor Cozmei, Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 22 august 2013, 12:47 Actualitate | Esenţial

Centura de Sud a Capitalei - intersectia de la Domnesti
Foto: Hotnews
Guvernul va decide prin hotarare, in perioada imediata, inceperea procedurilor de licitatie pentru construirea unui pasaj pe centura Capitalei in zona Prelungirea Ghencea-comuna Domnesti, pentru fluidizarea traficului, proiectul fiind realizat de mai multi ani, dar neaplicat din lipsa de fonduri, a anuntat joi premierul Ponta.

Un pasaj similar va fi construita si la intersectia soselei ocolitoare a Capitalei cu Soseaua Cernica, dupa ce lucrarea va fi avizata si prin hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti si Consiliului Judetean Ilfov.


Inceperea procedurilor de licitatie pentru construirea acestor pasaje a fost decisa in urma inspectiei efectuate, joi, de premierul Victor Ponta pe centura Capitalei, impreuna cu primarul general al Bucurestiului, Sorin Oprescu, presedintele Consiliului Judetean Ilfov, Marian Petrache, si ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, potrivit Mediafax.

Sova a apreciat ca lucrarea va fi incheiata anul viitor, daca nu vor fi depuse contestatii la licitatie.

Guvernul anunta pasarele / Lucrarile la Centura Sud, blocate si sistate din cauza finantarilor taiate


Noul proiect anuntat de seful Guvernului vine in contextul in care lucrarile de modernizare si extindere a centurii de Sud a Capitalei, lucrari ce partial trebuiau terminate anul acesta in primavara, sunt sistate inca din septembrie 2012 din cauza ca Guvernul a oprit finantarea, asa cum a relatat HotNews.ro in luna mai.

Cu toate ca lucrarile la actuala centura sunt sistate, Victor Ponta a anuntat joi ca in curand se va semna documentatia pentru viitoarea autostrada de Centura Sud, un nou drum facut in concesiune.

"Am si o veste proasta, Centura Sud va fi cu taxa. Va fi de la Pitesti la Constanta. Dar nu va fi o taxa mare", a spus Ponta.

In luna aprilie 2013 ar fi trebuit ca o etapa din modernizarea Soselei de Centura Sud a Capitalei - largirea la patru benzi a intersectiilor problema - sa fie finalizata. In realitate insa, lucrarile la Centura de Sud au fost suspendate din luna septembrie 2012 in urma taierilor de fonduri facute de Guvern, iar banii alocati pentru anul 2013 abia ajung sa acopere lucrarile executate anul trecut.

Cu actualele lucrari de modernizare suspendate, cu termenele de finalizare in aer si cu cozi kilometrice de masini si tiruri pe o sosea de centura plina de gropi si denivelari, Guvernul a anuntat in repetate randuri ca viseaza la o autostrada de Centura Sud - un nou drum facut in concesiune.

Cu actuala centura Sud nemodernizata si lucrarile blocate, Guvernul anunta constructia unei autostrazi cu taxa ce va fi si centura

Premierul Ponta a mai declarat joi ca problema fluidizarii traficului pe soseaua de centura a Bucurestiului poate fi rezolvata doar temporar prin construirea de pasarele si sensuri giratorii, insa solutia care va decongestiona traficul este reprezentata de autostrada de Centura Sud (A0). Ponta spera ca in noiembrie sa fie semnata documentatia necesara construirii noului drum, potrivit Agerpres.

"Am si o veste proasta, Centura Sud va fi cu taxa. Va fi de la Pitesti la Constanta. Dar nu va fi o taxa mare. Fara Centura Sud degeaba facem pasarelele, pentru ca ele sunt doar o solutie temporara pentru decongestionarea traficului rutier", a mai spus seful Guvernului.

Totusi, asa cum a relatat HotNews.ro, noua autostrada de centura Sud (A0) va fi gata abia din 2016 in cel mai bun caz, adica la doi ani dupa ce modernizarile actualei Centuri ar fi trebuit terminate.

In aprilie 2013 trebuiau finalizate primele modernizari: toate intersectiile problema ar fi trebuit largite / In aprilie 2014, tot proiectul era planificat sa fie finalizat

Trafic si gropi pe Centura de Sud a Capitalei,
Foto: Hotnews
Daca guvernul nu ar fi taiat banii alocati modernizarii si largirii la 4 benzi a actualei Centuri Sud a Capitalei, lucrarile ar fi trebuit finalizate partial inca de anul acesta. Astfel conform informatiilor transmise de CNADNR la solicitarea HotNews.ro, o prima etapa a modernizarii centurii - largirea si sistematizarea punctelor nevralgice precum intersectia de cosmar de la Domnesti - ar fi trebuit sa fie gata inca din aprilie 2013, urmand ca pana in aprilie 2014 intreaga centura sud sa fie largita la 4 benzi, precum s-a facut in zona de Nord a Capitalei.

Din 2008 statul se chinuie sa porneasca modernizarea Centurii de Sud a Capitalei (A1-DN5-A2), o sosea extrem de importanta, dar ramasa nemodernizata timp de 23 de ani. Proiectul de reabilitare urma sa fie asemanator cu ce s-a realizat pe Centura de Nord, pe 20 de kilometri intre Chitila si Voluntari.

Ce presupune modernizarea actualei Sosele de Centura Sud si cum a fost lasata ea fara bani de Guvernele Ponta

Abia de la inceputul anului 2012 s-au inceput lucrarile de largire la 4 benzi. Termenul de finalizare urma sa fie de 24 de luni pentru toata lucrarea, insa potrivit planificarii CNADNR, punctele cheie si intersectiile-problema ar fi trebuit realizate cu prioritate si terminate in aprilie 2013.
Cozi de masini pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews


Astfel, potrivit Companiei de Drumuri Nationale, proiectul de modernizare a Soselei de Centura Sud a Capitalei a vizat impartirea lucrarilor pe trei sectoare atribuite fiecare separat prin licitatii publice si executarea lucrarilor etapizat.

  • Pe sectorul 1 km 23+600 - km 33+000, in lungime de 9,4 km, a fost desemnat castigator, in urma unei proceduri de achizitie publica, Constructorul Asocierea Delta ACM 93 & Tehnologica Radion & SIRD & Pro Cons XXI, valoarea contractului de executie lucrari este de 139.396.536,93 cu TVA, cu o durata de executie a lucrarilor de 24 de luni.
  • Pe sectorul 2 km 33+000 - km 43+000, in lungime de 10 km,  fost desemnat castigator, in urma unei proceduri de achizitie publica, Constructorul Asocierea SC Euroconstruct Trading 98 SRL & SC Romstrade SRL & SC Consitrans SRL, valoarea contractului de executie lucrari este 149.3555.790 cu TVA, cu o durata de executie a lucrarilor de 24 de luni.
  • Pe sectorul 3 km 43+000 - km 55+520, in lungime de 12,52 km,  fost desemnat castigator, in urma unei proceduri de achizitie publica, Constructorul Asocierea Straco Grup & SCT Bucuresti & Genesis International & OJSC Mostobut & OJSC Altcom & Arcadis Eorumetudes, valoarea contractului de executie lucrari este de 135.029343,32 cu TVA, cu o durata de executie a lucrarilor de 24 de luni.

Pentru cele 3 sectoare de centura, s-a luat hotararea ca lucrarilor sa se execute etapizat, astfel:
  • in prima etapa vor fi executate lucrari de reabilitare a suprafetei existente a drumului (respectiv cele doua benzi de circulatie existente), precum si de largire la 4 benzi in zona intersectiilor si a lucrarilor de arta. Lucrarile au fost demarate in luna aprilie 2012, avand termen de finalizare in anul 2013, in functie de asigurarea fondurilor bugetare necesare.
  • in etapa a II-a vor fi executate lucrari de largire la 4 benzi de circulatie pe restul drumului. Aceste lucrari sunt conditionate de efectuarea exproprierilor, precum si de asigurarea resurselor financiare pentru executie.
Stadiul fizic al lucrarilor (mai 2013):
  • 15% - Sector 1 km 23+600 - km 33+000
  • 1% - Sector 2 km 33+000 - km 43+000
  • 17% - Sector 3 km 43+000 - km 55+520

Din septembrie 2012, dupa taierile de bani la proiectele de infrastructura, lucrarile la soseaua de Centura au fost suspendate

Cozi peste cozi pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews
Potrivit CNADNR, lucrarile au fost sistate inca "din 15 septembrie anul trecut ca urmare a alocarii bugetare insuficiente", adica dupa ce Guvernul Ponta a taiat 81% din fondurile alocate la rectificarea bugetara din august 2012. 

Astfel, in prezent, intreaga lucrare a fost suspendata, iar CNADNR spune ca totul se leaga daca si cati bani va dori sa aloce Guvernul pentru lucrari.

"Termenele actualizate de finalizare pentru ambele etape de executie pentru cele 3 sectoare de centura vor fi stabilitate in functie de asigurarea fondurilor bugetare necesare executiei lucrarilor", au declarat reprezentantii CNADNR intr-un raspuns pentru HotNews.ro la finele lunii mai 2013.

"Alocatia bugetara aprobata prin Legea nr. 5/20013 a Bugetului de Stat pe anul 2013 nu permite executia lucrarilor in cadrul acestui obiectiv de investitii in anul 2013, ci doar efectuarea platilor restante pentru lucrarile aferente anului 2012", mai precizeaza CNADNR.

Autostrada de Centura Sud, realizata in cel mai bun caz abia in 2016-2017

Harta cu centurile Sud ale Capitalei (cu rosu este autostrada de sud - planificata / cu albastru este actuala sosea de centura sud)
Foto: Hotnews
In timp ce modernizarea actualei sosele de Centura Sud a Capitalei a fost suspendata din cauza ca fondurile au fost taiate, Guvernul promite ca realizeaza prin concesiune o noua centura sub forma de autostrada ce va ocoli mai pe la sud Capitala si actuala Sosea de Centura.

In februarie 2013, asocierile Strabag (Austria) - Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), Astaldi (Italia) - Euro Construct Trading (Romania), Tehnostrade - Spedition UMB (ambele Romania) si Impregilo Spa - Salini SpA (Italia) au depus oferte pentru contractul de concesiune privind realizarea a 48 de km din Autostrada de centura Sud a Capitalei si intretinerea si operarea autostrazilor A1 Bucuresti - Pitesti si A2 Bucuresti - Constanta.

Contractul de concesiune este pe 30 de ani si presupune o investitie de circa 2 miliarde de euro, iar in schimbul realizarii investitiei, compania castigatoare a contractului va percepe taxa pentru folosirea celor trei autostrazi.

In cel mai buna caz, cel in care nu apar probleme, iar constructorul ales va fi anuntat inainte de finele acestui an, daca este sa orientam dupa termenele puse in contractele de realizare pentru alte autostrazi din tara - 6 luni proiectare si 24 luni executie - cei 48 de kilometri de autostrada care ar ocoli Capitala pe la Sud ar urma sa fie gata abia prin anul 2016, poate chiar 2017.

La acel moment, daca Guvernele Ponta nu ar fi taiat din fondurile alocate, actuala Sosea de Centura Sud a Capitalei ar fi putut fi reabilitata si modernizata deja de 2-3 ani.

Trebuie spus ca, desi o Autostrada de Centura (la mai mare distanta de oras fata de actuala sosea de centura) este un lucru necesar si benefic, o astfel de lucrare este complementara pentru o sosea de centura functionala. Fiecare artera ar avea aportul sau la degrevara traficului in zona si s-ar completa reciproc pentru nevoile de dezvoltare in zona de Sud a Capitalei si nu numai.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8008 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    pasarele? (Joi, 22 august 2013, 12:53)

    mariusssss [utilizator]

    Eu cred ca au vrut sa spuna poduri, nu pasarele. Pasarelele sunt pentru pietoni. Blocajele de pe Centura sunt produce de autovehicule.
    • +18 (18 voturi)    
      Pasarici, nu pasarele! (Joi, 22 august 2013, 13:23)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      Nu sunt in stare sa faca nici macar o constructie usoara sa traversezi cu bicicleta in mers...
      La cum arata constructiile lor ma intreb unde sunt handicapatii?
      • +6 (6 voturi)    
        handicapatii sint cei care le-au gindit (Joi, 22 august 2013, 14:18)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        deageaba au cap daca n-au minte cit despre viziune..... nu mai vorbesc

        cum traverseaza oamenii in virsta ?
        • +2 (6 voturi)    
          in loc de pasarele sa puna sensuri giratorii (Joi, 22 august 2013, 16:18)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          in loc de pasarele sa puna sensuri giratorii la marile intersectii dintre centura sud Bucuresti si strazile / bulevardele care ies la centura (si care normal au prioritate)

          Se fac cozi foarte mari si foarte mari probleme la aceste intersectii, si daca tot nu au bani sa o faca de 2 benzi sau altceva, macar sa rezolve intersectiile , racordurile !
          • +4 (6 voturi)    
            trenul e problema (Joi, 22 august 2013, 16:45)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            si daca ai si cale ferata cum faci? asa e la Domnesti... bagi si trenul prin giratoriu ? daca ramane bariera nu ai rezolvat nimic... ori sens giratoriu cu tren si bariera n prea merge
        • +4 (4 voturi)    
          Calcule care demonstreaza escrocheria Centura Sud (Joi, 22 august 2013, 16:43)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          Lungime autostrada "Centura Sud" = 48 km
          Cost estimativ pe km = 10 mil. Euro/km
          Cost total = 480 mil. Euro

          Lungime autostrada Bucuresti - Pitesti = 112 km
          Lungime autostrada Bucuresti - Constanta = 206 km

          La o taxa de 3 Euro/100km/vehicul si un trafic mediu de 20 000 masini pe zi, firma care construieste autostrada Centura Sud dar care va incasa taxe pe toata autostrada de la Pitesti la Constanta cistiga pe an:
          (112km+48km+206km)*3 Euro/100km*365/zile/an*20000 masini/zi = 80 mil. Euro

          Cu alte cuvinte, in 6 ani compania constructoare isi recupereaza investitia urmind ca apoi sa faca profit pe restul de 24 ani, durata concesiunii.

          Frumoasa afacere!

          Daca firma respectiva ar trebui sa-si recupereze banii doar din taxa pe ce a construit efectiv (48 km) atunci incasarile sale pe an ar fi:
          48km*3 Euro/100km*365/zile/an*20000 masini/zi = 10.5 mil. Euro ceea ce ar duce la o recuperare a investitiei in 46 ani. Chiar presupunind un cost de constructie de 5 mil. Euro/km si tot ar fi nevoie de 23 ani pt. adica afacerea nu ar fi rentabila.

          Este total incorect sa incasezi taxe pe 366 km cind nu ai construit decit 48. Evident viteza de recuperare a investitiei iti creste artificial de 366/48 = 7.6 ori.
      • +8 (8 voturi)    
        să câştige firmele LOR (Joi, 22 august 2013, 14:26)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        Lucrările la centură sunt suspendate pentru că firmele care au câştigat licitaţiile "cotizaseră" în buzunarele PDL-ilor, iar noile lucrări vor fi pentru USL-işti şi famigliile lor.
        La fel şi cu metroul din Dr. Taberei.
      • +6 (6 voturi)    
        Boagiu noul ministru al transporturilor de luni (Joi, 22 august 2013, 14:45)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        In acord cu declaratiile sale, Ponta va numi noul ministru al transporturilor Luni 26 Aug. 2013.
        Este insa prea triziu.

        Constitutia zice ca interimatul la un minister nu poate dura mai mult de 45 zile. Asta inseamna ca daca pina Duminica 25 Aug. 2013 Ponta nu propune un ministru al transporturilor, Basescu automat trebuie sa numeasca el ministrul si sa-l si aprobe. Nu este exclus sa o puna pe Boagiu.
      • +6 (6 voturi)    
        Unde? (Joi, 22 august 2013, 14:46)

        omezu [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        Cu scuzele de rigoare pt oamenii cu handicap, "handicapatii" sunt chiar in fruntea guvernului.
    • +5 (5 voturi)    
      s-a gasit nebunul? (Joi, 22 august 2013, 15:33)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      ala care sa creada ca Ponta isi respecta cuvantul? cu taxa, cu concesiunea, cu durata, cu acoperirea pagubelor? CEZ s-a plans la C.E. pt. smenul de la certificate verzi. Il mai crede careva pe Ponta?
  • +9 (15 voturi)    
    hehe (Joi, 22 august 2013, 13:04)

    Mazeta [utilizator]

    Fluidizare pe naiba. Se stie ca multi soferi opresc, mai ales seara, in dreptul pasarelelor de pe centura capitalei.
    • +2 (4 voturi)    
      bun de citit (Joi, 22 august 2013, 15:47)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      uite aici tema ta pt comentat:

      http://ohanesian.wordpress.com/2013/07/02/adevarul-despre-premierul-victor
  • +19 (23 voturi)    
    Ponta a blocat dezvoltarea infrastructurii (Joi, 22 august 2013, 13:04)

    Metec [utilizator]

    Din interese meschine, pentru a lovi in sponsorii PDL, guvernul USL a decis sistarea unui Program Strategic pentru Infrastructura, de care Romania are vitala nevoie. S-au oprit, astfel, finantarile pentru metroul Drumul Taberei, centura de sud a Bucurestiului, si multe altele de care nu stim. Rezultatele se vad: dezvoltarea economica a Romaniei a incetinit, investitiile au scazut vertiginos, iar consecintele economice nu vor intarzia. Inca o dovada ca USL ne vrea inapoiati si usor de furat!
    • +2 (6 voturi)    
      te rog explica-mi si mie! (Joi, 22 august 2013, 14:20)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Spune-mi si mie CUM se realizeza selectivitatea "lovirii" de catre Ponta!
      Numai "basisitii" folosesc centrua Capitalei?
      numai "basisitii" merg in Drumul Taberei?Gropile si starea proasta a drumurilor se vad si pe Google Earth, cum poate Ponat sa aranjeze ca masinile "basistilor" sa dea in gropi, iar cele ale uslasilor sa treaca nestingherite?!
      Oare locuitorii din Drumul taberei o sa ii ridice osanale, o sa aplaude oprirea lucrarilor!?
    • +2 (4 voturi)    
      Despre sponsori (Joi, 22 august 2013, 14:42)

      felis_tigris [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Nimeni, în veci, nu va sponsoriza un partid decât pentru a avea avantaje ulterioare.

      De ce să sugă sponsorul tău, dacă poate suge sponsorul meu?

      Că asta-i poltica nemernică din România.

      Am făcut această remarcă observând că eşti îngrijorat, nu de România, ci de faptul că "sponsorii PDL" pierd caşcavalul.
      • +5 (5 voturi)    
        Unde ai observat asta? (Joi, 22 august 2013, 17:22)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

        Daca mai citesti o data, o sa vezi ca ma doare sub-dezvoltarea Romaniei, nu soarta sponsorilor PDL. Exista o vorba in Anglia: nu arunca apa din copaie, cu tot cu copilul din ea! Asta a facut USL: a vrut sa taie accesul asfaltatorilor lui Basescu la fonduri si a omorat investitiile, de tot. Ce e asa greu de inteles?
  • +9 (11 voturi)    
    Dar niste semafoare? (Joi, 22 august 2013, 13:09)

    Adi_ro [utilizator]

    De ani de zile toti cei ce parcurg centura de sud a capitalei injura faptul ca cei ce intra si ies din Bucuresti au prioritate, in conditiile in care traverseaza intersectiile in ritm de melc, dupa ce au traversat calea ferata.
    Nu mai bine s-ar monta cateva semafoare la toate aceste intersectii si s-ar merge mai omeneste? Sunt si mai ieftine si rezolva 2 probleme odata. Pasarelele sunt inutile pentru femeile cu carucioare de copii si pentru pensionarii in baston.
    • +3 (3 voturi)    
      nu cred ca merge asa (Joi, 22 august 2013, 16:50)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

      nu ai ce face cu semafoare... si asta e probat cu politistii care stau in intersectie pe post de semafoare... indiferent cum dirijeaza, adica cat de mult ii lasa pe unuii sau pe altii sa treaca, tot se face haos... cei care vin de pe prelungirea ghencea sa aiba si semafor si bariera ar fi cam nasol... daca ai ghinion sa prinzi si rosu la semafor si apoi si bariera se face coada pana la stadionul ghencea... si nu e exagerat deloc ce zic eu... chiar se intampla asta si acum fara semafoare... semaforul ar rezolva poate mai mult problema traficului pe centura dar l-ar paraliza pe cel in spre si din spre oras
      • 0 (0 voturi)    
        Ba ar merge (Duminică, 25 august 2013, 16:11)

        mihvoi [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Traficul congestionat merge întotdeauna mai bine cu semafor decât cu "cedează". Putem să ne gândim și la semafoare inteligente, care să lase verde pe o direcție dacă pe cealaltă nu simte nici o mașină (există, nu e SF).

        Am observat că oamenii tind să meargă mult mai încet când este polițistul în intersecție. Cumva există frica că te trage pe dreapta dacă nu-i convine lui ceva. Apoi oamenii sunt neobișnuiți cu dirijarea cu polițist și reacționează mai lent, uneori nici polițistul nu e foarte coerent.

        La Domnești cred că și un polițist poate face mult bine. Din păcate apare doar când e groasă rău, și chiar dacă îmbunătățește un pic fluența nu se observă la cai care stau deja de mult în coloană.
    • 0 (0 voturi)    
      Asta zic și eu de ani de zile, măcar semafoare (Duminică, 25 august 2013, 2:42)

      mihvoi [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

      Istoria sesizărilor despre zona Centură - Bariera Domnești:

      http://mihvoi.blogspot.ro/2013/07/iar-e-coada-pe-centura-d-le-oprescu.html
  • +12 (14 voturi)    
    Ponta! Fă-te că guvernezi! (Joi, 22 august 2013, 13:17)

    Bota [utilizator]

    Joi Ponta a analizat munca pe centură…
  • +12 (14 voturi)    
    Wow....licitatii???? (Joi, 22 august 2013, 13:20)

    Je__ [utilizator]

    Mama....credeam ca e un cuvant strain pentru USL.

    La USL e spaga si incredintari directe.
    Ahh....da...acum mi-a venit revelatia. Se fac doar actele, sa dea bine in audit. Cine trebuie pileste deja la pasarelele lui Sova.
  • +2 (4 voturi)    
    Si la IMGB sa faca pasarela dintr-aia... (Joi, 22 august 2013, 15:09)

    Gica123 [utilizator]

    Nu am mai trecut de f mult timp pe acolo, dar recent am avut un drum pana in comuna Berceni (iesirea de la IMGB) si am avut surpriza neplacuta sa vad ca se formase coada pe acest drum cu prioritate. Nu mai vorbesc ce coada se formase pe Centura...
    Dupa 10 minute de mers de melc am ajuns la intersectia cu centura si am inteles de ce era coada pe drumul cu prioritate: este o cale ferara care nu cred ca mai este folosita si bineinteles ca erau mari denivelari care nu puteau fi trecute decat cu 5 km/h.
    Carpiti domnule Ponta acele denivelari (5 pe 5 metri) si se va fluidiza intr-o mica mica masura circulatia in acea zona.
    Una e sa treci o intersectie cu 5 km/h si alta e la 30-40. Dupa ce trec masinile care au prioritate pot trece si cele de pe Centrura.
    E adevarat ca mai sunt unii care fac stanga/dreapta dar nu sunt asa multi.
  • +4 (4 voturi)    
    In sfarsit se intampla ceva ! (Joi, 22 august 2013, 15:44)

    heraramus@yahoo.com [utilizator]

    Ma bucur sa aud ca in sfarsit cineva a reusit sa atraga atentia de situatia din Prl. Ghencea. Pentru locuitorii zonei, viata de zi cu zi este un cosmar!
    Dupa o gramada de sesizari, ma bucur ca a ajuns cineva in zona!
    Vezi pe Facebook, Initiativa Prelungirea Ghencea
  • +6 (8 voturi)    
    Tipic românesc, modelul perfect de incompetenta si lanț nesfarsit de corupție mioritica( sau nepasare ) (Joi, 22 august 2013, 16:56)

    flyngangel [utilizator]

    Adică in loc sa se încerce terminarea cat mai rapida si cat mai economică a centurii Bucureștiului, care fie vorba între noi e la fel de scumpă acum ca si o misiune NASA pe marte, centura care e de o importantă cruciala ptr orice Automobilist din tara, in tranzit prin București si nu numai, in loc sa se închidă in termene cat mai rapide toate santierele din București , deja deschise care se aseamana cu niște tocatoare de bani uriașe, ce face al nostru guvern drag, cinstit, fără pata, etc?? Deschide alte santiere.. Exasperand populația , creand alt haos pe străzile din capitala care oricum sunt sub orice critica!!
    Sau mai pe scurt, definitia carpato-danubiana care spune : ,, Tara arde si baba se piaptana ,,
    Great job drag guvern+ al nostru super erou popular pana peste poate PM.
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate dar nu chiar (Joi, 22 august 2013, 17:19)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui flyngangel

      pai si terminarea cat mai rapida si cat mai economica a Centurii ce inseamna ? un strat de asfalt proaspat? terminarea centurii astfel incat sa fie utila presupune clar constructia de pasarele... degeaba ai asfalt bun si stai la stop la domnesti.. pierzi acolo in unele cazuri si o ora... locuiesc in zona si iti pot spune sincer ca e necesara o pasarela acolo precum aerul... probabil nu cunosti foarte bine zona de asta spui ce spui.
  • +3 (3 voturi)    
    Alta taxa??? (Joi, 22 august 2013, 17:27)

    AlinBarna [utilizator]

    Adica, pe langa rovinieta si acciza in pretul carburantului, INCA O TAXA de 3 euro/100 km parcursi pe autostrazile dintre Pitesti si Constanta??? De ce?
  • +1 (1 vot)    
    @Eu sunt.. (Joi, 22 august 2013, 18:17)

    flyngangel [utilizator]

    Terminarea centurii in particular înseamnă terminarea totala( incluzând pasarelele pietonale, soseaua in sine, înseamnă spațiul ptr oprit in caz de necesitate, rampe de ieșire,intrare, înseamnă locuri de schimbarea sensului de mers, înseamnă tot!! Dacă in loc sa bată campii in alte direcții cu alte proiecte faraonice care poate nu își au acum sensul, s-ar grăbii sa termine ce au început si ar presta mai multă atenție la solicitările cetateanului de rand( gen Dvs de ex ) care locuiește sau folosește zi de zi acea strada, poate ca ar reuși sa dea in folosință ceva cu adevărat util, Bucureștiului , la asta ma refer! In schimb, ei ( guvernul, societatea stradala respectiva, etc ) nici nu asculta recomandările făcute de cetățeni, nici nu termina lucrarea începută in o mie noua sute toamna, ba mai mult, deschide alte lucrări care poate nu își au sensul acum!
    Ti se pare ca gresesc ? ( dacă da, rămân deschis oricărei sugestii de bun gust )
  • 0 (0 voturi)    
    Pasarele sau poduri rutiere (Vineri, 23 august 2013, 1:27)

    cristi12345 [utilizator]

    Eu sper ca acestea sunt poduri rutiere pentru masini. Solutiile de fluidizarea a traficului sunt nu numai de urcare a pietonilor pe pasarele dar si de urcare a masinilor pe poduri rutiere sau crearea de infrastructura subterana pentru masini. Nu trebuie exagerat nici cu solutia cu pasarelele pentru pietoni pentru ca vezi problemele cu dizabilitati si batranii.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri