​​Filmul accidentului aviatic din muntii Apuseni: Cand si ce telefoane au dat ranitii, ce "coordonate geografice" au fost transmise si cum au reactionat autoritatile

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:11 Actualitate | Esenţial

Epava avionului BN-2 YR-BNP
Foto: Salvamont Bihor
 documente
Primul apel telefonic in urma accidentului aviatic din Apuseni a fost facut de copilotul Razvan Petrescu luni dupa-amiaza, la ora 16:01, si a fost catre tatal sau. Medicul Radu Zamfir a sunat la numarul de urgenta 112 si a raportat prabusirea avionului la ora 16:16, dupa ce Zamfir fusese sunat in prealabil, la 16:06, de catre inspectorul general al IGSU. Din momentul in care autoritatile au fost alertate de accident si pana la descoperirea ranitilor de catre un lucrator silvic au trecut 5 ore si 12 minute. Vezi filmul evenimentelor si reactiile autoritatilor.

Aeronava BN2 YR-BNP a decolat la ora 13:38 din Bucuresti, iar pe parcursul zborului pilotul Adrian Iovan a anuntat in repetate randuri controlorii de trafic aerian ca va cobori la altitudini mai joase din cauza givrajului (pelicula de gheata formata pe structura aeronavei), arata raportul primit de catre premierul Victor Ponta, miercuri.

Intre orele 15.32-15.33, pilotul a încercat să comunice cu un sector de control al traficului aerian aferent zonei de Nord-Vest a ţării, dar mesajele nu au fost înţelese, continua raportul.

La ora 15.35 ROMATSA a solicitat pilotului să comunice poziţia aeronavei, dar apelurile nefiind recepţionate, o altă aeronavă aflată în zonă (BMS 215B), conform procedurilor, a intermediat dialogul cu aeronava aflată în misiunea umanitară. ROMATSA a fost informată că aeronava în dificultate se afla la altitudinea de 2450 m.

La orele 15.45 si 15.49 operatorul ROMATSA a încercat să ia legătura cu aeronava, dar nu a răspuns.

În jurul orei 16.01 copilotul RĂZVAN PETRESCU l-a sunat pe tatăl lui şi i-a spus că au aterizat forţat, între Peştera Scărişoara şi localitatea Beliş, că toţi sunt în viaţă şi că el are picioarele rupte;

La ora 16.05, secretarul de stat dr. Raed ARAFAT - l-a informat despre accident, prin SMS, pe inspectorul general al IGSU – general de brigadă Ion BURLUI, ca urmare a convorbirilor telefonice purtate între dr. Zamfir – membru echipă aeronavă, dr. Irinel Popescu (Spitalul Fundeni) şi dr. Zota (Agenţia Naţională de Transplant).

La ora 16.06: dr. Radu Zamfir (pasager în aeronavă) a fost contactat telefonic de către inspectorul general al IGSU pentru informare preliminară privind starea victimelor şi locul accidentului.

Doctorul Zamfir a furnizat reperele vizualizate pe ecranul radar al aeronavei (Peştera Scărişoara, localitatea Beliş) şi a  efectuat evaluarea primară a victimelor şi acordarea primului ajutor;

Orele 16.07 – 16.09: Inspectorul general al IGSU dispune constituirea grupei operative şi alertarea ISU Alba şi ISU Mureş pentru declanşarea procedurii de căutare-salvare a victimelor accidentului;

La ora 16.16:26 Serviciul de Urgenţă a primit un apel, prin Centrul 112 Cluj/Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), de la numărul 0724 *** ***, apelant dr. Radu Zamfir, în care a fost anunţată prăbuşirea unui avion.

După identificarea urgenţei, conform procedurilor de operare, apelul a fost transferat către ISU Cluj (ora 16.20), SJA Cluj (16.20), IPJ Cluj (16.20), IJJ Cluj (16.20), COAP/MApN (16.22 – 16.27), ROMATSA (între orele 16.28 şi 16.33), Salvamont Braşov (16,34), Elicopter Târgu Mureş.

În acest caz însă, echipamentele de locaţie pentru situaţii de urgenţă (ELT) ale aeronavei nu au funcţionat pe frecvenţa de 406 MHz, prevăzută de Regulament, ci numai pe cea de 121,5 MHz, care nu era aptă să permită localizarea.

La ora 16.20Serviciul de Telecomunicații Speciale a alertat şi pus la dispoziţie informaţia de localizare către serviciile de intervenţie: ISU Cluj, IJP Cluj IJJ Cluj, Serviciul judeţean de ambulanţă Cluj.

Elementele de localizare puse la dispoziţie reprezentau poziţionarea pe hartă a sectorului transmis de operatorul de comunicaţii mobile la iniţierea apelului către 112, în limitele tehnice prevăzute de lege (sector/celulă).


Suprafața acestui sector este de circa 200 kmp, într-o zonă muntoasă împădurită.

Doctorul Radu Zamfir a revenit de mai multe ori cu apeluri către 112, la orele 16:22:33, 17:30:03, 19:12:39 şi 19:31:51.

Pe durata convorbirilor telefonice cu dr. Zamfir s-a făcut tot posibilul pentru obţinerea coordonatelor geografice, în baza tipului de terminal telefonic avut la dispoziţie de apelant, dar nu au putut fi exploatate facilităţile terminalului mobil care ar fi putut ajuta la localizarea acestuia.

STS a încercat determinarea mai precisă a locului incidentului, inclusiv apelând la sprijinul SNApOPSN (sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională), care dispun de capabilităţile specifice de identificare a localizării, dar nu s-a reuşit.

În ceea ce priveşte semnalizările specifice ale aeronavelor aflate în avarie (date de echipamentele de locaţie pentru situaţii de urgenţă ELT), acestea nu pot fi recepţionate de către STS, deoarece furnizarea acestor informaţii revine altor instituţii.

16.17 – confirmare disponibilitate elicopter IGAv – general mr. Dorel GRĂDINARU;

16.19 -  ordin alertare forţe ISU Bihor;

16.20 – ordin de alertare a forţelor ISU Cluj;

16.29 – MApN a luat legătura cu ROMATSA şi a transmis disponibilitatea ministerului de a participa cu forţe la acţiunile de căutare/salvare. Şeful de tură ROMATSA a informat că acestea sunt coordonate de ISU Alba.

16.30 – au fost alertate Centrul de situaţii al Guvernului, MApN şi COS (Centrul Operațional de Salvare) Mureş;

16.30 – elicopterul SMURD de la Tg Mureş începe misiunea de salvare în zona unde se presupunea că avut loc aterizarea forţată a aeronavei. Echipajul a efectuat cercetarea în zonă însă activitatea a încetat la orele 17,15, datorită condiţiilor meteo nefavorabile (ceaţă, plafon de nori).

16.32 - ordin pre-alertare elicopter ISU Arad.

16:42 - urmare a unor informaţii primite ulterior de la apelant dr. Radu Zamfir, cu precizarea că locul evenimentului ar fi în zona Scărişoara, apelul a fost transferat şi către Centrul 112 Alba, acesta alertând dispeceratele ISU, IJJ, IPJ şi SJA Alba.

16.50 – IJJ Alba a demarat activităţile de căutare/localizare a aeronavei

17.00 – Prefectul judeţului Alba a solicitat sprijin clubului de off-road pentru facilitarea  transportului în zonă.

18.15 – comandantul intervenţiei – Prim-adjunct al ISU Alba – a dispus organizarea sectoarelor de căutare-salvare, pe direcţii şi formaţiuni de intervenţie:
-    Sud - ISU Alba;
-    Nord – ISU Cluj;
-    Est-Vest – personal Ocol Silvic (pădurari);
-    Vest-Est – ISU Bihor.

19.17  - dr. Radu Zamfir revine cu apel de urgenţă 112; se  încearcă din nou obţinerea de date mai exacte de localizare, apelantul comunicând că se află în pădure, în zonă de pantă; de asemenea, se simte miros puternic de benzină. Victimele au aprins un foc la aproximativ 20-30 de metri de avion şi încearcă să resusciteze celelalte persoane rănite grav.

Apelantul nu poate da detalii legate de repere precise a zonei în care s-a prăbuşit avionul. Afirmă că se află la jumătatea distanţei între Poiana Horea – localitatea Dârleşti, la limita de județ.

20.15 – IGSU solicită reconfirmarea coordonatelor – în urma rezultatelor acţiunii de căutare, Grupa operativă a IGSU solicită Centrului Naţional de Monitorizare a Situaţiei Operative/MAI realizarea schimbului de date şi informaţii cu SRI şi STS, pentru localizarea telefoanelor mobile aparţinând victimelor pentru identificarea poziţiei aeronavei.

La ora 21:13 un lucrător silvic (Trif Gheorghe), membru al echipei de căutare format din personal silvic, a ajuns la locul incidentului, informaţia despre poziţia acestuia fiind comunicată la 112 şi transferată dispeceratelor de urgenţă.

21.15 – Efectivele participante la acţiunea de căutare au fost direcţionate spre Vf. Petreasa, unde a fost indicat locul de prăbuşire a aeronavei.

De la momentul identificării aeronavei, până la momentul constituirii punctului medical avansat, forțele de intervenție s-au regrupat pentru deplasarea spre locul evenimentului și constituirea unui punct medical avansat în comuna Horea. Distanța între punctul medical avansat și locul prăbușirii aeronavei a fost de aproximativ 5 km, condițiile terenului nepermițând amplasarea acestuia la o distanță mai apropiată. În acest interval, efectivele MAI au desfășurat activități de localizare a aeronavei în cadrul echipelor constituite.
      
22.05 – începe  transportul victimelor către drumul forestier, fiind preluate apoi de ambulanţe şi alte mijloace.

22.25 – se constituie un punct medical avansat în comuna Horea pentru asigurarea triajului şi stabilizarea victimelor care urmau a fi coborâte de la locul prăbușirii şi se acordă asistenţă medicală de specialitate victimelor.

23.35 - 00.16 – se efectuează manevre de resuscitare ale persoanei de sex feminin (Aurelia ION) în ambulanţă, persoana fiind ulterior declarată decedată.

00.18 – Demararea operaţiunilor de înştiinţare a familiilor pentru victimele decedate. Inspectorul general al IGSU a solicitat sprijin CNMSO (Centrul Național de Monitorizare Situații Operative) pentru anunţarea rudelor persoanelor decedate în accidentul aviatic, sens în care a fost anunţat Centrul operaţional al IGPR.

Începând cu ora 01.02 / 21.01.2014, demarează transportul personalului rănit la UPU Cluj. Transportul se finalizează la ora 04.29.

01.55 – echipa de criminalişti, medici legişti şi medici de urgenţă a sosit la locul epavei.  

03.15 s-a finalizat operaţiunea de descarcerare a pilotului avionului şi a început coborârea cadavrului pilotului - comandant Adrian IOVAN.

04.00 - DGPMB a comunicat faptul că au fost anunţate rudele celor două persoane decedate, Iovan Irina, fiica lui Iovan Adrian, a dnei Grigore Valeria (fostă soţie), respectiv a dlui Ion Victor Alexandru, fratele lui Ion Aurelia. Datele de contact ale rudelor au fost transmise la IGSU.

05.55 - rămân în dispozitiv efective de jandarmi pentru paza aeronavei.

Două persoane - pilotul Adrian Iovan şi Aurelia Ion, medic rezident - au decedat şi cinci au fost rănite după ce aeronava de tip BN 2 în care se aflau s-a prăbuşit într-o zonă împădurită din Apuseni, în zona Vârfului Petreasa, la peste 1.200 de metri altitudine. Cele şapte persoane aflate la bordul aeronavei, doi membri ai echipajului şi cinci medici, se deplasau la Oradea pentru o operaţie de prelevare de organe pentru transplant.

Citeste si:
  • Totul despre avionul care a aterizat fortat in Apuseni: Un model Britten-Norman Islander BN 2A-27, fabricat in 1977


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

51998 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    vedeti aici marturiile salvatorilor. (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:17)

    transalpinarum [utilizator]

    vedeti aici marturiile salvatorilor.

    http://www.ziarulunirea.ro/video-marturiile-cutremuratoare-ale-primilor-trei-salvatori-despre-accidentul-aviatic-din-apuseni-studenta-avea-lacrimile-inghetate-pilotul-era-mort-ceilalti-se-vaietau-240372.html

    si terminati cu prostia ca omu' era padurar, nu era, chiar e asa de greu de inteles??
    • +9 (11 voturi)    
      salvatorii (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:52)

      gigtic [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      presa locala si chiar hotnews au scris ca ranitii au fost gasiti de trei localnici:
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16450182-localnicul-care-ajuns-primul-locul-accidentului-aviatic-din-apuseni-ranitii-strigau-durere-dat-hainele-mine-facut-focul-facut-targa-din-lemnele-copacilor.htm
      de asemenea, in presa locala se vehiculeaza ca varianta cu padurarul ar fi fost promovata de fostul parlamentar Corneliu Olar, acesta incercand astfel sa dea impresia ca a coordonat la nivel local misiunea de salvare. Sper sa fie doar o confuzie si ca o nenorocire nu este exploatata de diversi politicieni pentru a-si promova imaginea.
      • -1 (1 vot)    
        Transmiterea de coordonate GPS e dificila! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:17)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gigtic

        Daca ai smartphone, iti trebuie training serios si programe aditionale (pe linga cele preinstalate) pentru a fi capabil sa-ti vezi coordonatele GPS (Lat, Long) si sa le trimiti usor prin SMS sau vocal.

        Daca ai preinstalat Google Maps si harta Romaniei preincarcata atunci poti trimite prin SMS coordonatele tale dar este complicat si nu iti vezi niciodata explicit pe ecran Latitudinea si Longitudinea, lucru derutant.

        Daca ai HERE maps atunci nu poti transmite coordonatele GPS in nici un fel si nici nu le poti vizualiza pe ecran.
        • 0 (2 voturi)    
          In ACEST film (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 18:48)

          dorul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          la ce ora sunt declaratiile televizate ale lui Ponta si ale oamenilor politici?

          La ce ora au facut declartiile si cat de importante au fost ele in deturnarea cautarilor?
    • -2 (4 voturi)    
      TELEFOANELE NU AU GPS (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:44)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Ci A-GPS (Asisted GPS) care are nevoie de internet si legaturi cu celulele GSM pentru a facilita o localizare exacta. Acolo nu aveau asa ceva.

      Experiment, puneti telefonul in "Flight Mode" sau dezactivati GSM si Wireless si deschideti Google Maps, Igo sau ce vreti voi. Nu puteti fi localizat exact asa, ci doar cu o marga de sute de metri sau chiar kilometri. Adica inutil intr-o zona de munte.
      • -1 (5 voturi)    
        Ba au ! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:04)

        Ionescu2 [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        Tot aud prostia asta cu A-GPS-ul...A-GPS este un sistem care permite lock-area mai rapida pe sateliti a sistemului GPS. A-GPS nu are sens ca notiune fara GPS. Telefoanele cu A-GPS au GPS + aceasta facilitate A-GPS care e folosita cand se poate. Cand nu, se lock-eaza mai greu pe sateliti dar functioneaza la fel de bine !
      • +2 (2 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:13)

        jb [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        "Ci A-GPS (Asisted GPS) care are nevoie de internet si legaturi cu celulele GSM pentru a facilita o localizare exacta. Acolo nu aveau asa ceva."

        Nu ai dreptate deloc, AGPS implica GPS.
        In plus doctorul a sunat si a folosit google maps, ceea ce implica ca avea si semnal GSM si internet pentru a vedea harta.
  • +5 (11 voturi)    
    Nespecialisti! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:52)

    CSO [utilizator]

    16. 20 - Nu s-a reusit localizarea semnalului telefoanelor mobile.
    Scenarii:
    1. 16.25 - trimiterea in teren a unor masini cu antene mobile care sa permita triangularea semnalului (desigur, cu ajutorul firmelor de telefonie mobila).
    2. 16.25 - contactarea unui specialist in telefonie mobila care stie cum functioneaza smarphonurile si cum pot fi exploatate aplicatiile de pe ele.
    3. 16.25 - exact aceleasi manavre care ar fi permis detectarea avionului pe frecventa 506 MHz se faceau si pentru frecventa 121 MHz la care emitea baliza.
    • +5 (7 voturi)    
      mei e mult.. (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:21)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui CSO

      .. pana la masinile din teren: terenul era accidentat, nu ai cum sa obtii triangulatie in orice zona geografica.
      De ce nu avea avionul in dotare trusa de prim ajutor care sa contina inclusive mijloace de semnalizare?!?!? Mijloace de semnalizare luminoase: pistol de semnalizare(ca pe mare), sau fumigena, sau orice altceva semanator si din aceeasi categorie..daca era o coloana de fum in acea zona, se putea vedea din elicopter si aproxima o pozitionare geografica mai buna decat prin intermediul telefoanelor mobile. STS, google maps si alti draci... Ce pregatire au serviciile de urgenta din aceasta tara?!?!?!?
      A cui era responsabilitatea sa doteze avionul cu asa ceva(pistol de semnalizare, fumigene)?
      De ce au plecat oamenii aia cu un harb, cand in hangar e o aeronava nou-nouta?
      Stroe trebuie demis!
      • -5 (11 voturi)    
        :) (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:37)

        B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Semnal cu fum sau cu lumina pe ceata, nu? Hai ca ne-ai demonstrat gradul tau de inteligenta! Stai jos, ai nota 3!
        • 0 (0 voturi)    
          poate ai auzit de fumul rosu.. (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 21:09)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

          ..vizibil si pe ceata din elicopter...stii rosu, pe alb..
          sau de luminile rosii vizibile si prin ceata, mai ales din elicopter..

          Poate in acel elicopter erau luati si vreo 4 militari din trupele Vanatorilor De Munte si erau localizate si ajutate victimele accidentului in mai putin de 4 ore jumate..
          ..stii, eu sunt inca socat ca in tara asta avem autoritati de o incompetenta legendara si prin exprimarea unor idei pe acest forum, sper sa ajunga si la aceste autoritati una-doua idei din cele expuse de mine..cat de ciudate si stupide ar fi, un om cu experienta ar stii cum sa le adapteze si sa le transforme in metode foarte eficiente de interventie in ca z de urgente..
          Totusi ceva ceva tot ti-a placut la ideile mele de mi-ai dat 3..
      • +3 (3 voturi)    
        Localizarea ELT (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:40)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        M-am documentat, localizarea pe baza semnalului ELT e dificila si trebuie facuta din aer (necesita line-of-sight)
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 19:06)

          alexmd [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

          Defineste complicat te rugam.
          Din informatiitle de pe net, semnalul ELT (sau distress beacon) este preluat de sateliti si transmis catre centrele de control (MCC).

          Iata material suplimentar de documentare: http://en.wikipedia.org/wiki/Distress_radiobeacon
      • +7 (7 voturi)    
        Aeronava nu era un harb (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:49)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        In lumea aviatiei nu e ca la masinile second-hand, sa ai dubii serioase daca depaseste 8-10 ani: sunt revizii obligatorii extrem de stricte, se inlocuiesc piese la intervale predeterminate (indicate de fabricant) si un avion de 20 de ani e aproape la fel de bun ca unul de acelasi tip fabricat de 2 ani. Am zburat cu avioane fabricate in anii '70 si nu am avut nici un fel de dubii referitoare la capacitatea lor de a zbura in siguranta.

        Aeronava nou-nouta era la reparatii. Reparatiile nu se fac la service din colt si de orice mecanic, asta inseamna ca din cand in cand orice aeronava e indisponibila pentru revizii si reparatii planificate. La motoare reviziile se fac la 100 de ore, asta inseamna ca la o aeronava noua in 1-2 luni poti sa ajungi sa faci revizia, iar dupa 2-3 ani de zbor intens reparatii capitale.
        • +2 (2 voturi)    
          Ai dreptate (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:56)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          ieri am auzit o interventie in direct la una din televiziuni a sefului autoritatii de transplant, Victor Zota - cel care s-a ocupat de logistica operatunii; omul a spus clar:
          1. avionul BN2 eran in PERFECTA STARE DE FUNCTIONARE, tocmai iesise dintr-o revizie;
          2. avionul Piper, ala de 1 milion de euro care apartine SMURD, NU A FOST SOLICITAT de catre Autoritatea de transplant; Zota a spus ca singurele situatii in care a solicitat avion de la SMURD au fost in 2012 si de fiecare data i-au fost acceptate;
          • +2 (2 voturi)    
            in mod normal as fi de acord (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 21:13)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            ..cu amandoi, dar motorul ala a cedat dintr-un motiv: si da ca nu din cauza vreunei pasari sau a vreunui varf de brad, atunci rmane doar calitatea reviziei si calitatea avionului..
            Traim in Romania, tara miracolelor nu a competentei..!!!
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:18)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui CSO

      1. Chiar presupunand ca ar fi fost tehnic posibil (tinand cont de relief), cam in cat timp crezi ca ar fi ajuns masinile respective in zona? Nimeni nu are antene la indemana in orice colt uitat de lume. Iar instalarea lor dureaza cateva ore.
      2. Pana acum este singurul lucru care poate fi imputat. Nu e posibil sa nu gasesti pe cineva care sa stie sa manevreze un anumit tip de telefon, atunci cand stii ca de asta depinde viata cuiva.
      3. SF. Sa lasam specialistii sa se pronunte.
    • +2 (2 voturi)    
      ELT nu merge pe 121.5 (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:45)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui CSO

      Frecventa de 121.5 e frecventa radio de urgenta aeronautica pentru mesaje audio, nu pentru balize de localizare. Adica doar se poate vorbi, nu se poate localiza nimic si functioneaza atunci cand pilotul sau copilotul apasa butonul de emisie, nu trimite nici un semnal automat.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt o multime de informatii contradictorii (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:06)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        in chestiunea asta:

        http://www.realitatea.net/raportul-guvernului-contrazis-de-un-pilot-echipamentele-avionului-permiteau-localizarea_1363644.html?utm_source=Cub-Actualitate&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
      • 0 (2 voturi)    
        Dar FUNCTIONA. (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:38)

        nico2 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Sistemul ELT in cazul de fata functiona. Avioanele civile care au trecut peste locul unde s-a prabusit avionul au raportat existenta semnalului SOS. "«Opriţi ELT-ul ăla, că ne înnebuneşte»". El se aude în cască, fiind un piuit continuu, pentru că emite pentru a fi localizat avionul. " Asta a spus pilotul Valentin Ialomiţeanu care a primit respectiva cerinta de la ROMATSA.
        • 0 (0 voturi)    
          pai tocmai asta a explicat (Joi, 23 ianuarie 2014, 8:54)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui nico2

          AdrianBorza, asta rezulta si din raportul oficial:

          avionul avea DOAR o statie de emisie care emite semnal radio de urgenta pe frecventa 121.5 si care NU permite localizarea; faptul ca celelalte aeronave preluau semnalul nu da indicatii decat despre existenta unui incident aviatic intr-o arie f. mare;

          avionul NU AVEA un sistem care sa emita pe frecventa de 406 hz si care sa permita localizarea prin satelit de catre Romatsa, via Moscowa, etc.; inteleg ca amaratul asta de sistem costa vreo 1500$ si nu este obligatoriu decat pt. avioanele mari de pasageri - daca asa este, suntem, inca o data, idioti.
    • +1 (3 voturi)    
      Iata specialistul: (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:23)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui CSO

      Toata tara e plina de specialisti acum.
      1 Du-te tu cu orice masina de terenorice padure si-o sa vezi ca masinile sunt pentru drum nu pentru padure. Chiar si lea off-road.
      2. Orice specialist ar fi constatat ca sub brad/ in avion sistemul GPS nu functioneaza cum trebuie. Reactia umana a a omului cazut cu avionul e sa resusciteze ranitii in loc sa instaleze aplicatii sau sa caute o poinana si sa astepte ore in sir semnalul GPS.
      3. Goniometria pentru frecventa 500MHz vs 100MHz e complet diferita (pentru ca propagarea e diferita). Rezultatul e asemanator cu a arata un punct pe harta cu un pointer laser vs o lanterna.
  • +16 (18 voturi)    
    Saraca fata (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:59)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Avea o sansa sa mai traiasca daca erau descoperiti la timp, avea o viata inainte

    Dumnezeu sa ii ierte pe amandoi
  • -3 (11 voturi)    
    ce a pazit armata? (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:12)

    clarice [utilizator]

    Cu avioane si elicoptere se puteau gasi mult mai repede
    • +3 (3 voturi)    
      Pe ceata? Mai greu (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:50)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Avioanele militare nu au capacitati de cautare la sol, doar unele elicoptere pot face asta, dar numai daca pot zbura (conditiile nu erau prea bune) si daca cineva le si cheama.
      • 0 (0 voturi)    
        Oare? (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:43)

        nico2 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Armata nu are in dotare avioane echipate cu echipamente specializate ptr localizare radio? Nu trebuiau sa zboare ptr cautare la sol. Era suficient sa se plimbe pe deasupra zonei si sa localizeze semnalul radio. Si daca eram in razboi sau sa zicem ca erau niste teroristi care aruncau o bomba? Nu zburau ptr ca era ceata si risc de givrare? Hai sa fim seriosi.
  • -4 (12 voturi)    
    ok...e foarte bine (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:14)

    U_swamp [utilizator]

    De data asta apreciez pozitiv articolul de fata, care pune ordine in intimplarile zilei de alaltaieri, cind, sub imperiul tensiunii si urgentei, toti si-au dat poalele in cap, inclusiv jurnalistii din tembeliziuni...
    • 0 (0 voturi)    
      acum (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:56)

      gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

      ca te-ai lamurit poate ne spui si opinia ta despre cine trebuie demis sau pedepsit cf legii......
      • 0 (0 voturi)    
        hai, la furat! (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:16)

        U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

        Daca te milogesti la mine, iti spun ca nu fac milostenii decit duminica la biserica...
  • +13 (13 voturi)    
    Poate HotNews să facă un pic de lumină? (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:21)

    Luminitza [utilizator]

    Salvamontiștii, pădurarii și localnicii au fost opriți din căutări inițial pentru că s-a spus la televizor că i-au găsit. Aformația a fost făcută de purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj:

    „CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ. Luni, la ora 19.11 purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj, Cornelia Trif, a declarat corespondentului MEDIAFAX să salvamontiştii din Beliş au ajuns, luni seară, la locul unde se află avionul care ar fi aterizat forţat, în zona Pasului Ursoaia.

    "Salvamontiştii din Beliş au ajuns la locul accidentului aviatic, i-au găsit pe toţi cei şapte răniţi şi le-au acordat primul ajutor şi au transmis coordonatele locului celorlate echipe de intervenţie. Din primele informaţii, răniţii sunt în stare stabilă", a spus Trif.

    Cu toate acestea, victimele nu fuseseră găsite la acel moment, acest lucru întâmplându-se două ore mai târziu. Până la acest moment nu s-a furnizat o explicaţie oficială pentru anunţul eronat.”

    De aici:

    http://www.gandul.info/stiri/adevarul-despre-tragedia-aviatica-nu-a-putut-fi-localizat-lista-celor-care-ar-trebui-sa-zboare-11940489

    Poate să-i dea cineva un telefon la doamna asta? Ce-a vrut sa spuna? De unde avea informatia?
    • +1 (1 vot)    
      ..exact aici se vede incompetenta.. (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 21:21)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Luminitza

      ..autoritatilor romane..si ce e mai groaznic e ca nici macar sa urmeze niste proceduri clare si simple nu sunt capabili..
      Acum reinventeaza roata ponta si maimutoii lui...
  • +8 (10 voturi)    
    localizare cu ajutorul smartphoneului (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:53)

    RazvanCiorpac [anonim]

    Deci medicul avea smartphone-ul la el in mana, se vedea pe google maps, vorbea cu autoritatile la telefon, iar acestea nu au fost in stare sa ii ceara acele informatii de pe smarthphone care ar fi dus la localizarea accidentului?. Uitati cat de simplu este: se deschide google maps, se apasa pe sagetica ce indica locatia ta, apare deasupra ei o caseta pe care scrie my location, se da click pe ea, se deschide un meniu in care este Send my location to others, apoi se selecteaza prin intermediul sms-ului, si se transfera informatia intr-un sms. Nici nu trebuie trimis acel sms, trebuie doar dictat din el, locatia este de fapt o adresa http. In cazul meu, daca presupunem ca eu sunt acum accidentat si am nevoie de ajutor, urmand instructiunile de mai sus, imi rezulta aceasta adresa: http://goo.gl/maps/eqVlg .
    • +1 (1 vot)    
      total de acord, (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:38)

      -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui RazvanCiorpac

      am incercat si eu si merge la perfectie!
      • +1 (1 vot)    
        Share my Location (GPS) e complicata si neclara! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:30)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

        Am incercat acea facilitate "Share my Location" din Google Maps (program care nu este preinstalat in telefonul meu, a trebuit sa-l descarc de pe internet) si tot ceea ce afiseaza este o adresa de strada, inutila pentru situatia accidentului.

        Poti intr-adevar sa trimiti locatia sub forma unor date precise GPS prin SMS sau Wi-Fi dar este complicat si nu este evident pentru posesorul mobilului ca la destinatar vor ajunge Latitudinea si Longitudinea sa precisa atita vreme cit aceste coordonate nu sunt afisate pe ecranul smartphonului.
        • +2 (2 voturi)    
          Bun, si ... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:20)

          jb [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          chiar daca nu-i evident pt utlizator, de ce nu a fost evident pentru serviciile de urgenta? chiar nu au gasit pe nimeni in care sa stie cum se poate vedea pozitia pe un smartphone? In cazul asta ar trebui dati toti afara!
    • +1 (3 voturi)    
      Cu smartphonul meu nu reusesc sa trimit coordonate (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:04)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui RazvanCiorpac

      Cu aplicatia standard preinstalata in smartphonul meu nu se pot trimite prin SMS nici coordonatele GPS (Lat, Long) nici citi pe ecran.
      • 0 (0 voturi)    
        vai de tine (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:37)

        Inuka [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Du-te ma pe campii cu petarda ta de telefon cu aplicatiile tale preintalate.
        Ce aplicatie ai preinstalata mincinosule care nu trimite locatia? Spamezi de 2 zile cu aceleasi minciuni in toate articolele. Nu ti-e pic de rusine?
        Google maps e instalata pe toate telefoanele android, cum a fost cazul si aici.
        • -2 (2 voturi)    
          Si daca nu avea harta preincarcata? (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:05)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Inuka

          Google Maps poate foarte bine sa nu aiba harta Romaniei preincarcata si atunci nu ai ce face cu el. Nu iti merge decit daca ai acces la Wi-Fi!

          Pe de alta parte nici macar Google Maps nu afiseaza Latitudinea si Longitudinea in clar. Trebuie sa te scarpini la urechea dreapta cu degetul mic de la piciorul sting ca sa le transmiti prin SMS fara ca tie sa-ti fie evident ca cele doua coordonate au plecat intr-adevar la destinatar.
    • -1 (5 voturi)    
      Localizare (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:13)

      Hell [utilizator] i-a raspuns lui RazvanCiorpac

      Eu de exemplu am smartphone dar am dezinstalat maps! te gandesti ca poate nici el nu avea? poate semnalul era prea slab pentru trafic de date? poate vroia sa salveze bateria pentru apeluri..... poate era in stare de soc incapabil sa isi bata capul cu telefonul? Din spatele tastatutrii multi viteji se arata!!!
    • 0 (2 voturi)    
      conditii meteo (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:36)

      mano74 [utilizator] i-a raspuns lui RazvanCiorpac

      Chiar ca ne primcepem la toate!. Incarca tu zilele astea, in care plafonul de nori e gros, sa vezi daca-ti functioneaza gps-ul. In plus, localizarea google se face dupa 3 criterii, sau 4, mai bine zis. 1. retele wifi (e plin de retele in padure) 2. semnal gps (f probabil din cauza vremii sa nu fi functionat) 3. semnal gps (daca ai trei relee, poti face triangulatie, daca nu ai, nu poti) si banuiesc ca in munti nu sunt celule asa dese. 4. le combina pe cele disponibile. cam cate crezi ca erau disponibile? partea proasta e ca google maps iti da o locatie gresita daca nu are toate sursele, fara sa te avertizeze. si uite asa s-a sfarsit marea ta teorie.
  • +7 (9 voturi)    
    E trist , dar doctorul avea tot ce-i trebuia (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:21)

    Intermezzo [utilizator]

    Nu ne propunem sa-l invinovatim pe doctor , doamne fereste, dar tehnic vorbind avea tot ce-i trebuia pentru o identificare corecta a pozitiei . El a afirmat că se află la jumătatea distanţei între Poiana Horea si localitatea Dârleşti . Deci avea NET prin GSM si avea in fata harta Google Maps cu prompterul GPS pozitionat pe locatia lor . Altminteri n-ar fi putut spune unde se gasesc si n-ar fi cunoscut numele acelor localitati . Tot ce ar mai fi trebuit sa stie ar fi fost cum sa faca SHARE la pozitia GPS : tinind degetul apasat 2-3 secunde pe prompterul GPS pina se deschidea menu-ul de share . Menu care l-ar fi intrebat : unde vrei sa transmitem pozitia , la un telefon , prin SMS sau la o adresa de email ? Nu este vina lui , nu-i putea nimeni cere sa fie un expert in pozitionari GPS dar cei cu care era in contact ar fi trebuit sa-si dea seama ca are tot ce-i trebuie si sa-l invete cum sa faca SHARE la pozitie . Intr-o situatie similara doi politisti din jud . Tulcea au stiut s-o invete pe o soferita accidentata cum sa foloseasca aplicatie What's App ca se le transmita pozitia . Iar pentru asta au fost avansati .
    • 0 (8 voturi)    
      nu ai dreptate (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:36)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      1. faptul ca cineva din avion a fost in stare sa dea un telefon dupa accident a fost un mare noroc, si trebuia sa ajute la gasirea accidentatilor, dar sistemul trebuia sa permita gasirea lor si fara acest ajutor. Adica daca omul e suficient de "in control" ca sa formeze 112 inseamna ca are mai mari sanse oricum sa supravietuiasca pina la sosirea salvatorilor decit unul care nici nu poate suna.
      2. un om care tocmai a cazut cu avionul si se afla in drum spre hipotermie s-ar putea sa fie in stare de soc, sau pur si simplu sa nu fie capabil sa faca "share" la pozitia GPS...
      3. in toata lista de "evenimente" nu apare niciunde cind, cui, si ce coordonate gps a comunicat
      • +2 (2 voturi)    
        Asa este! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:59)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

        Raportul acesta nu contine nume de oameni, pe traseu pana la ultimul. Ar fi normal ca actiunile sa fie urmarite de la un capat la altul, fiecare actant sa dea socoteala de ce a facut si ce nu si sa raspunda de deciziile pe care le-a luat. Asa ar iesi la iveala un lant al slabiciunilor care incepe de la ministru si se sfarseste la ultimul functionar. Incapabilii care ocupa orice fel de post ar trebui indepartati. Stiu ca suna a utopie in Romania zilelor noastre.
      • +2 (2 voturi)    
        Uite cum stau lucrurile (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:16)

        Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

        N-ai reusit sa demonstrezi ca doctorului ii lipsea TEHNIC ceva . Avea semnal GSM , avea NET , avea GPS . Deci o harta in fata ( Google Maps prin NET ) cu un prompter GPS pe ea ( marcarea pozitiei lui pe harta ) . Ca omeneste ii venea greu sa faca ce trebuia - adica share - cu asta am fost de acord si eu . Ca nu era datoria lui sa faca pozitionarea , nici asta nu contest . Dar nici tu nu poti contesta ca TEHNIC avea tot ce-i trebuia . In caz contrar spune-ne ce-i mai lipsea ? Sustii la punctul 3 ca nu apare cui si ce coordonate GPS a comunicat . Ba apare , la 19:17 a sunat la 112 . Numai ca n-a comunicat coordonate , el a descris ce vedea pe harta : ca se afla intre doua localitati . Citeste din nou ce s-a intimplat la 19:17 . Dar daca s-ar fi priceput sa faca SHARE nici asa nu comunica coordonate ci un LINK . Un link prescurtat automat de Google Short URL service dar care expandat continea si coordonatele . Cu ce se putea expanda ? Cu Unshort.me . Numai ca cei ce receptionau link-ul nu-l expandau pe Unshort.me ci-l citeau tot cu Google Maps , care le afisa pe o harta un marker cu pozitia doctorului iar in subsidiar si coordonatele . Si acuma iata ce link ar fi transmis - cu aproximatie - daca s-ar fi priceput sa faca share : http://goo.gl/Lmxv67
        Iar cei ce l-ar fi receptionat iata ce coordonate ar fi EXTRAS din link dupa afisarea lui in Google Maps : 46.5490034, 22.9622841 .
        Concluzia : oamenii nu sunt pregatiti sa extraga toate avantajele din telefoanele mobile din ziua de azi . Dar nici nu-i putem invinovati pentru asta : ei si-au luat telefoane ca sa vorbeasca , in primul rind .
    • +3 (5 voturi)    
      daca avea GPS-ul activat, (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      il identificau imediat...spui coordonatele (latitudine si longitudine) si te gasesc cu precizie de 1m.
      Daca medicul nu se pricepea la asa ceva, trebuiau sa cheme orice posesor de smartphone mai dezghetat, si ii comunica prin telefon cum sa afle coordonatele..
    • 0 (2 voturi)    
      A fi sau a nu fi: GPS (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:43)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Este plauzibi ca sistemul GPS sa fi nu fi functionat din cauza padurii. In cazul asta, pozitia aparuta pe ecranul telefonului era destul de asemanatoare cu pozitia pe care STS a avut-o la dispozitie de la primul apel.
      • +1 (1 vot)    
        E corect ce spui (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:47)

        Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

        Dar intimplator , coroborind doua informatii din alte surse am ajuns la concluzia ca GPS-ul a functionat corect si a afisat coordonate reale GPS , nu A-GPS . Care sunt informatiile ?
        1. A comunicat la 112 ca se afla undeva pe la jumatea distantei dintre Poiana Horea si Darlesti , daca se trage o linie dreapta intre cele doua localitati .
        2. Au fost descoperiti - cu aproximatie- in zona Pasului Ursoaia , pe la 1300 -1400 m , adica aici : http://goo.gl/cOZOyV
        Locul corespunde primei descrieri , e cam la jumatea distantei intre Poiana Horea si Darlesti .
        De ce presupun ca i-a functionat corect GPS-ul din telefon ? Fiindca probabil , innebunit sa dea niste coordonate corecte l-a tinut deschis mai mult timp . Timp suficient ca si niste sateliti cu semnale mai puternice sa treaca peste zona si sa determine un FIX corect iar A-GPS-ul sa se dezactiveze .
    • 0 (4 voturi)    
      avea tot ce ii trebuie (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:58)

      gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      si in plus cazuse cu avionul si avea 4 colegi care urlau de durere si 2 morti....credeti ca e ca in filme?....
  • +7 (9 voturi)    
    testarea teoriei cu celule pentru locatie (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:23)

    gt86 [utilizator]

    Dragi reporteri.

    O idee buna pentru a testa si pentru a dovedi ca locatia pe smartfone in aceasta zona este sau nu precisa : pur si simplu va duceti langa epava care deja a fost fotografiata de zeci de ori si sa incercati sa vedeti locatia cu un smartfone. O verificati cat de precisa este si apoi puteti face ditamai articolul prin care acesti mosi comunisti din institutiile parazit ale statului sa vada si ei ca nu le mai merge sa faca declaratii oficiale prin care isi acopera incompetenta.
    • +7 (7 voturi)    
      Propunere foarte buna (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:50)

      Electorul [utilizator] i-a raspuns lui gt86

      Cine este din zona poate testa precizia localizarii langa epava. Apoi se verifica cu ce a fost transmis si se poate stabili cine a dat locatia corecta si cine mai are de invatat.
      Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei care si-au pierdut viata!
      • +2 (2 voturi)    
        testarea teoriei cu celule pentru locatie (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:13)

        gt86 [utilizator] i-a raspuns lui Electorul

        Eventual si cu telefoane mobile in toate cele 3 retele mari: Orange, Cosmote si VDF.
    • +6 (6 voturi)    
      ziaristilor nostri (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:25)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui gt86

      nu le-ar putea trece o asemenea idee prin minte urmatoarele 4 reincarnari;

      ieri dimineata toate televiziunile de stiri transmiteau in direct din comuna Horea; am pierdut 1 ora la tv fara sa aflu nicio informatie relevanta, numai lamentatii lacrimogene si imagini cu o cruce de lemn care urma sa fie montata la locul accidentului.
  • +9 (13 voturi)    
    romatsa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:27)

    gt86 [utilizator]

    cu referire la Romatsa se ofera urmatorul pariu: Daca angajatii acestei institutii sunt testati tehnic si operational, va garantez ca jumatate il pica cu brio. O adunatura de mosi angajati prin grade de rudenie care prin utilizarea unui computer inteleg doar solitaire. Cheltuieli folosite pe sisteme care doar justifica statele de plata si tot asa. Degeaba se lauda cu tehnologii pe site-ul lor de 2 parale pe care il poate face orice novice cand tot ce se intampla in domeniul aerian la noi provine de afara. Pentru controlori de trafic aerian - pregatirea se face in Miami si Tarile de jos. Sunt curios ce pregatire practica au oamenii aia care in continuare umbla cu maldarele de dosare.
    Ce sa mai vorbim de localizare si sisteme.
    • +7 (9 voturi)    
      sa stii ca ai dreptate (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:47)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui gt86

      sotia a facut un audit extern la ei, si a ramas impresionata de ce bogatie si salarii mari sunt la Romatsa. Directorul institutiei are salariu de peste 10 000 EUR/luna (si asta lucrand la stat), si salariul mediu e cam la 2000 EUR .
      Foarte bine ca a fost demis!!!
      • +4 (4 voturi)    
        romatsa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:14)

        gt86 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        eu am dat un test de Controlor Trafic la ei si am vazut ce e pe acolo si evident am auzit si cum se angajeaza mai "eficient", in functie de pe cine cunosti.
      • -4 (6 voturi)    
        Romatsa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:19)

        Hell [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Stimate domn de ce nu spui si cati bani se incaseaza de MT prin Romatsa? Fiecare avion(balena) care tranziteaza ROmania plateste 1000 euro de la intrare pana la iesire (nu avionul sau pilotul, compania catre Eurocontrol care platesc la MT) si asta in conditiile in care zi de zi de zi de zi trec catre 1500-3000 de avioane ...... faceti un calcul si descoperiti cam ce venituri aduc in tara ! Salarii mari.... muncesc pentru ele, raspunderea este uriasa! Or fi lucrand ei la stat dar asta nu inseamna ca primesc bani de la stat....
        • +5 (5 voturi)    
          tampenii de astea (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:33)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Hell

          am auzit si la inspectoratul in constructii care strang taxe si zic ca ei nu au bani de la stat ( dar tocmai existenta statului ii indreptateste sa stranga bani ).
        • +2 (2 voturi)    
          Cu alte cuvinte (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:13)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Hell

          medicii si profesorii care nu aduc bani in buget, dar muncesc punandu-si uneori si viata in primejdie ca in cazul de care discutam, isi merita salariile penibile! Va dati seama ce spuneti?
      • 0 (0 voturi)    
        Trebuie demisi (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:05)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        toti cei raspunzatori de la mic la mare nu numai cateva figuri in urma unor targuri politice. De cata nesimtire dau dovada cei care conduc aceasta tara amarata incaputa pe mana unor derbedei!!!!!!!!
      • +5 (5 voturi)    
        directorul Romatsa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:35)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        e un fost securist cu dosar la CNSAS si - evident - cu certificat de revolutionar :) prieten cu Dan Iosif si Bebe Ivanovici, implicat in tot felul de afaceri dubioase, inclusiv Tigareta III cu niste fosti securisti din directia a V-a; a avut un traseu politic aiuritor: PNT-PSD-PNL-PSD-PNL, pe scurt un profesionist.
    • -3 (3 voturi)    
      ma faci sa rad (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:41)

      o_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gt86

      Habar n-ai. Cred ca esti doar ofticat ca n-ai putut sa treci testele de angajare. Sunt grele intradevar! Oricum bataia nu e acolo. Mai bine incearca la administratia lor, acelasi salariu si freci menta. Numiti pe pile si cumetrii. Pentru ce sa-ti scurtezi iatza cu boli profesionale cauzate de stres!
      • +3 (3 voturi)    
        si pe mine (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:17)

        gt86 [utilizator] i-a raspuns lui o_oarecare

        multumesc doamna/domnisoara controloare trafic.
        nu sunt ofticat acum, am fost atunci. Intre timp mi-am atins alte obiective si nu sunt interesat.
        Plus ca nu stiu cui ii place sa frece menta, mie nu.
        Din nefericire pe pile si pe cumetrii stiu si pe posturi de controlori.
      • +3 (3 voturi)    
        sulfa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:42)

        U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui o_oarecare

        Aleodor e sulfa batrina...degeaba incerci sa-l intimidezi pe cel care afirma ca e securist, in astfel de posturi nu pot ajunge decit:
        - securisti de rit vechi sau de rit nou 80%
        - politruci+rubedenii (vezi verisoara lui Ponta) 28%
        - profesionisti pe post 2%.
        Spune mata in ce categorie il plasezi pe nas' Aleodor.
  • +5 (5 voturi)    
    Ma surprinde enorm modul in care se discuta (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:29)

    LiviuX [utilizator]

    Ma surprinde enorm modul in care se discuta ce s-a intamplat.
    1. Se ignora aproape complet cercetarea cauzei (cauzelor) care au dus la prabusire. Nu cred ca gheata a determinat asta, si asta deoarece temperaturile nu erau chiar asa de scazute (de ex. la Toronto au fost -40 si nu s-au prabusit avioane, ca sa nu mai spun de Alaska sau mai stiu eu unde). Deci avionul, daca i s-a permis decolarea, inseamna ca ar fi trebuit sa corespunda acestui zbor (de ex. sa fi fost stropit cu acea spuma care previne formarea ghetii). Daca nu a corespuns, de ce nu se cerceteaza?
    2. Pentru operatiunile de salvare se discuta in marea majoritate despre apelurile telefonice care nu au permis o localizare corecta. E aberant sa trebuiasca sa te bazezi pe asa ceva: trebuia sa existe supravietuitori in stare sa acceseze un telefon care sa si functioneze, sa fie in stare dupa acest soc sa mai dea niste coordonate corecte, etc. E absurd! ORICE avion are emitator de urgenta, care emite automat si transmite si pozitia. Si asta fara sa fie necesara nu stiu ce decodare la Moscova sau in Bangladesh... Daca nu a avut sau nu a functionat, de ce? Si de ce i s-a permis decolarea fara? Abia dupa asta sa vedem de ce nu au ajuns fortele de salvare in timp util, cum au actionat, s.a.m.d. Sunt sigur ca daca ar fi avut coordonatele date de acel emitator, ar fi ajuns mult mai repede.
    3. Iarasi se paseaza pisica, la STS, Armata, mai stiu eu cui. Nu au nici o treaba aici. Avionul nu era militar, deci e treaba EXCLUSIV a autoritatilor civile. Ca acestea puteau si ar fi trebuit sa ceara ajutor celorlalti, de acord, si trebuie trasi la raspundere daca nu au facut asta. Dar nu dati vina pe altii pentru incompetenta unora.
  • +1 (3 voturi)    
    o eroare! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:34)

    o_oarecare [utilizator]

    la 15.35 aeronava nu se stia cu siguranta ca este in dificultate. Nu a declarat May Day, nu a emis nici in mesajul in releu vreun mesaj in care sa spuna ca are probleme. Nici in transmisiile catre TWR Sibiu nu a facut vreun raport de genul asta. Asa ca de unde atatea supozitii? La momentul respectiv nu se stia nimic, ca ar fi avut probleme.
  • +6 (6 voturi)    
    romatsa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:52)

    Francisc 1 [utilizator]

    se tot propunea intr-o vreme unificarea spatiului aerian european , daca se intampla asta nu mai exista nici romatsa nici sleahta de incompetenti care se dau importanti pe banii nostrii , pacat.
  • +4 (4 voturi)    
    raport incomplet (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:34)

    Eugenn [utilizator]

    OK, si ce s-a intamplat intre 17:00 si 21:13? Adica vreo 4 ore!
  • 0 (0 voturi)    
    subiect de discutie (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 18:51)

    romaniaasia.info [utilizator]

    Cine poate face o paralela intre avion/pilotaj/pasageri/implicatii cu Romania? Doar un exercitiu de imaginatie.
  • +1 (1 vot)    
    Adevarul s-ar putea sa fie in alta parte! (Duminică, 2 februarie 2014, 8:06)

    Cufr [utilizator]

    Adevarul s-ar putea sa fie in alta parte! Prea muilt au insistat si insista autoritatile, respectiv, mass-media, pe ceea ce s-a intamplat dupa accident si mult prea putin pe cauzele reale care au provocat prabusirea avionului, via, unei aterizari fortate!
    http://www.necenzuratmm.ro/dezvaluiri/42322-accidentul-aviatic-din-muntii-apuseni-in-cautarea-adevarului.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi