Cea de-a doua freza de la metroul din Drumul Taberei a terminat de sapat al doilea fir de tunel dintre statiile Academia Militara si Orizont

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 9 ianuarie 2014, 15:08 Actualitate | Esenţial

Tunelul spre Orizont
Foto: Hotnews
Al doilea utilaj TBM (Tunnel Boring Machine) botezat Sfanta Mucenica Filofteia a terminat de sapat cei 533 de metri din cel de-al doilea fir de tunel dintre statiile Academia Militara si Orizont, la 49 de zile de cand si-a inceput forajul, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro. In tot acest timp, celalalt TBM - "cartita" denumita "Varvara" - a fost translatata prin statia Orizont si in doua saptamani isi va incepe din nou lucrul si va sapa urmatorul tunel lung de 342 de metri spre statia Favorit.

"Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a inceput sa foreze in data de 21 noiembrie 2013 si in perioada urmatoare va fi transferat in capatul opus al statiei, pentru a-si continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va incepe sapaturile catre urmatoarea statie, Favorit, in doua saptamani. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri", anunta Ministerul Transporturilor.

"Monitorizam cu mare atentie aceste lucrari ca sa fim siguri ca termenele de executie vor fi respectate. La acest moment suntem in grafic si speram ca si in perioada urmatoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta  termenele impuse", a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.

Potrivit autoritatilor, graficul de lucrari prevede ca structura statiilor si a tunelelor sa fie gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

TBM-ul botezat Varvara a intrat, pe 8 noiembrie, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile. Varvara inaintase aproape 540 de metri, reusind o medie de inaintare de 16 metri pe zi si un record de 28 de metri pe zi.

In prezent, Varvara a fost translatata prin statia Orizont pentru a-si continua drumul spre statia Favorit.

Managerului de TBM al Astaldi, Mario Masci a explicat de ce cele doua utilaje nu au fost puse in functiune in acelasi timp. Potrivit acestuia, cele doua utilaje nu pot fora simultan la o distanta prea mica intre ele. iar cum statiile (n.r. Academia Militara si Orizont) nu sunt decat la o distanta de 540 de metri una de alta, s-a asteptat ca primul TBM sa ajunga si sa fie scos in prima statie si apoi sa fie pus in functiune cel de-al doilea TBM.

Tunelul spre statia Orizont:

In tunel, aproape de "cartita" Varvara:

  • VIDEO Cum a intrat "cartita" Varvara in statia Orizont:



Citeste mai multe despre   






















4417 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Ministerul Transporturilor (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:34)

    virgil popisteanu [utilizator]

    eu ma intreb de ce eu ca locuitor al clujului trebuie sa platesc prin taxe o investitie locala
    • +1 (5 voturi)    
      mai bine (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:23)

      skyradio [utilizator] i-a raspuns lui virgil popisteanu

      te-ai intreba de ce taxele tale locale nu genereaza constructia unui metrou la Cluj. cu doua tramvaie noi in 24 de ani te-ai ales daca te doare de metroul local din bucuresti!
    • +1 (5 voturi)    
      am mai auzit aceasta teorie (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:35)

      IonutSturzoiu [anonim] i-a raspuns lui virgil popisteanu

      Nu platesti pentru metroul din Bucuresti. Esti dezinformat sau aveti voi ceva cu Bucuresti/bucuresteni. In schimb, e posibil sa beneficiezi de cartela subventionata de primarie daca treci pe aici si atunci e posibi sa-ti fi dat noi niste bani la bilet
      • 0 (2 voturi)    
        si ce alte teorii ai mai auzit, micutule? (Joi, 9 ianuarie 2014, 22:32)

        cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui IonutSturzoiu

        Esti tu dezinformat ca e el dezinformat. E o intrebare valida de ce sa se finanteze de la bugetul national un obiectiv de interes local. Mai ales ca e finantat un obiectiv dintr-o zona cu venituri mari. De ce nu se finanteaza un inceput de autostrada in Moldova cu banii dati de la bugetul national catre metroul bucurestean? Chiar are nevoie Bucurestiul de finantare de la judetul Vaslui? Sau invers? Ideea e sa indrepti resursele astfel incat sa ajuti zonele cu venituri mai mici sa le ajunga pe cele cu venituri mai mari.

        A.. si inca un detaliu mic: subventia aia pentru cartela pe care ti-o iei tu ieftin, vine si din judetul Vaslui. Nu, nu de la dom' doctor de la primarie.
    • +6 (6 voturi)    
      2 luni Varvara a stat degeaba la Orizont (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:38)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui virgil popisteanu

      Deja exista o intirziere de doua luni. Este poveste cu acea distanta care trebuie pastrata intre frezele ce sapa. Ea nu este decit 100 m si nu de o jumatate de km. Pe de alta parte Varvara trebuia sa-si inceapa drumul spre Favorit pe 21 Noiembrie (cealalta freza fiind la peste 500 m in urma). In realitate Varvara va pleca cam pe 21 Ianuarie, adica cu 2 luni intirziere.

      Cei de la metrou trag de timp. In loc sa lucreze simultan cu doua scuturi (distantate chiar la 1/2 km daca asta este asa o mare problema) nu sapa decit unul iar celalalt sta.

      Din nou suntem in situatia celor doua freze in acelasi loc (la Orizont) cind una trebuia sa fi trecut deja de Favorit. Iarasi nu putem utiliza decit un scut sub pretextul ca sunt prea aproape unul de altul.

      In felul acesta termenul de finalizare nu are cum sa mai fie 2016 ci 2018 in cel mai bun caz, 2020 fiind un an mai realist.
    • +2 (4 voturi)    
      Inseamnă că te-ai săturat de tine (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:41)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui virgil popisteanu

      Cine ai vrea să se ocupe de lucrare, Federația de Handbal? Lucrările nu se fac din banii tăi, stai liniștit.
    • +2 (2 voturi)    
      sunt bucurestean... (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:48)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui virgil popisteanu

      ..nici eu nu sunt de acord ca un mijloc de transport local sa fie trecut la un minister de care nu apartine in niciun mod.
      as fi inteles sa apartina de ministerul transporturilor daca era un tren de suprafata care isi continua traseul in subteran..adica in gara de nord sa se bage sub pamant si s aaiba opriri in diverse locuri in Bucuresti....
      dar Metrorex este o regie de transport locala, doar in Bucuresti si trebuie sa fie transferat la administratia locala (PMB)..
      Asta e, din pacate, logica unor minti-crete din Romania: daca e pe sine sa fie la ministerul transporturilor...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri