"Cartita" Filofteia, al doilea utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei, a fost pusa in functiune

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 21 noiembrie 2013, 16:32 Actualitate | Esenţial

TBM-ul Filofteia
Foto: Hotnews
"Cartita" Filofteia, cel de-al doilea utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) si-a inceput, joi, misiunea de forare a celui de-al doilea tunel al metroului din Drumul Taberei, anunta Ministerul Transporturilor. In timp ce Filofteia si-a inceput misiunea, TBM-ul Varvara - cel care a terminat primul tunel intre doua statii pe viitoarea M5 - este transferat prin statia Orizont, acolo unde a ajuns in urma cu doua saptamani, pentru a-si continua drumul spre statia Favorit.

Joi, 21 noiembrie 2013, cel de-al doilea echipament Tunnel Boring Machine (TBM) a inceput executia tunelului de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.

"Este foarte important ca aceste lucrari sa continue intr-un ritm sustinut, cum s-a intamplat in ultima perioada. Vom monitoriza cu atentie acest lucru pentru a ne asigura ca antreprenorii vor respecta termenele. Pe masura ce lucrarile vor avansa, vom incerca sa redam  bucurestenilor traficul la suprafata", a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.

"Cartita" Varvara - utilajul care a ajuns la statia Orizont in urma cu doua saptamani - este in curs de a fi transferat in capatul opus al statiei, dupa care va incepe executia tunelului catre urmatoarea statie, Favorit, mai anunta Ministerul.

Potrivit estimarilor oferite de autoritati, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

TBM-ul botezat Varvara a intrat, pe 8 noiembrie, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile. Varvara inaintase aproape 540 de metri, reusind o medie de inaintare de 16 metri pe zi si un record de 28 de metri pe zi.

In prezent, Varvara este translatata prin statia Orizont pentru a-si continua drumul spre statia Favorit, un punct in care autoritatile spera ca utilajul sa-l atinga inainte de Craciun.

Managerului de TBM al Astaldi, Mario Masci a explicat de ce cele doua utilaje nu au fost puse in functiune in acelasi timp. Potrivit acestuia, cele doua utilaje nu pot fora simultan la o distanta prea mica intre ele. iar cum statiile (n.r. Academia Militara si Orizont) nu sunt decat la o distanta de 540 de metri una de alta, s-a asteptat ca primul TBM sa ajunga si sa fie scos in prima statie si apoi sa fie pus in functiune cel de-al doilea TBM.


TBM-ul Filofteia, pregatita sa-si inceapa misiunea pe 20 noiembrie:

Tunelul spre statia Orizont:

Santierul din Statia Academia Militara:



In tunel, aproape de "cartita" Varvara:



Utilajul care transporta boltari prin tunel catre TBM:



Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

5232 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă