Planul secret de la Ministerul Sanatatii: introducerea unui RCA medical si eliminarea contributiei de 10,7%

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Duminică, 17 martie 2013, 19:28 Actualitate | Esenţial

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Ascunde arma crimei intotdeauna la vedere. Este indemnul Agathei Christie aplicat pana acum fara gres de catre ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu. Planul sau de reforma nu a fost vreodata integral prezentat public, doar anumite elemente din el aparand ici si colo.

Masuri aparent explozive precum interdictia aplicata spitalelor private de a incheia contracte cu statul sau disponibilizarea birocratilor din sistemul medical nu fac altceva decat sa pregateasca terenul pentru adevaratele lovituri de gratie.

INFORMATIA PE SCURT

Pasii planului secret de la Ministerul Sanatatii:
1. Eliminarea completa a contributiei de 10,7% la sanatate.
2. Pachet de asigurari medicale de baza atat pentru romanii asigurati, cat si pentru cei neasigurati.
3. Aparitia listelor de asteptare atunci cand suma acoperita de stat pentru pachetul de baza va fi depasita.
4. Introducerea unui "RCA medical", obligatoriu pentru toti cei care obtin venituri in Romania.
5. Aparitia asiguratorilor medicali privati si centralizarea controlului sistemului la Ministerul Sanatatii.

Spre deosebire de predecesorii sai, strategia ministrului Eugen Nicolaescu nu este aceea de a elabora o noua lege a Sanatatii, pe care eventual sa o supuna dezbaterii publice timp de cateva luni.

Dar daca punem cap la cap mai multe informatii din surse oficiale, initiative legislative si declaratii publice, putem intelege limpede care este planul dupa care se croieste viitorul sanatatii noastre.
  • Eliminarea completa a contributiei de 10,7% la sanatate (asa numitul CASS).
Eugen Nicolaescu a anuntat inca din mai 2012 aceasta intentie, atunci cand spunea ca “dorim sa desfiintam complet asigurarile sociale de sanatate”. Reactia de atunci a premierului Victor Ponta a fost de a cataloga propunerea lui Nicolaescu ca fiind una “personala”, dar persoana de atunci este astazi ministru al Sanatatii intr-un guvern aflat in grava criza de bani.

Surse oficiale au confirmat ca premierul Ponta reevalueaza aceasta propunere si ca ar putea vedea in ea o oportunitate de stimulare a consumului si, deci, a cresterii economice de care guvernul sau are atat de mare nevoie in pragul noului an electoral 2014. In plus, desfiintarea completa a contributiei de sanatate va fi foarte populara, ca orice taiere de taxe.

Un alt semnal important si recent care prevesteste adoptarea inevitabila a acestei masuri: la finalul saptamanii trecute, Ministerul Sanatatii a simtit nevoia sa dezminta printr-un comunicat oficial zvonurile despre posibila “crestere a contributiei la asigurarile de sanatate cu 3 procente”. In incheierea comunicatului se reaminteste, avertizare camuflata, ca programul de guvernare USL “prevede chiar reducerea cotelor de asigurari sociale de sanatate”.

Negocierile politice din interiorul aliantei USL avanseaza in aceasta directie si suntem aproape de momentul in care contributia de 10,7% la asigurarile de sanatate va fi complet desfiintata. Pasii urmatori din planul Ministerului Sanatatii stabilesc ce va aparea in locul CASS-ului.
  • Stabilirea unui pret real pentru serviciile medicale din pachetul de baza.
Mai multe spitale importante au primit neoficial de la Ministerul Sanatatii solicitarea de a alcatui lista tarifelor reale pentru serviciile medicale pe care le ofera. Folosind aceste liste, Ministerul Sanatatii va incerca sa estimeze costul real al pachetului de servicii medicale de baza oferit in Romania.

In prezent, statul roman plateste un pret mult subevaluat pentru serviciile medicale. Un exemplu ipotetic: daca o operatie de apendicita costa in realitate 500 euro, autoritatile romane deconteaza spitalului doar 300 euro, diferenta fiind acoperita prin platile la negru scoase din buzunarul pacientilor.

Punct vulnerabil: Corectitudinea estimarii pretului pachetului de baza depinde exclusiv de informatiile furnizate de spitalele care vor furniza listele tarifelor. Relatia dintre spitale si autoritati nu este una de incredere, intotdeauna spitalele incercand sa-si supraevalueze nevoile pentru a contracara tendinta statului de a subfinanta sistemul.

Estimarea corecta a acestui cost este foarte importanta intrucat ea va fi principiul formator al noului pachet de servicii medicale de baza pus de catre stat la dispozitia romanilor.

Dar cum va putea fi controlata/stopata cresterea preturilor serviciilor medicale? O intrebare la care aflam raspunsul abia spre finalul acestui plan.
  • Principiul delimitarii unui pachet de servicii medicale de baza. 
Comisiile de specialitate din Ministerul Sanatatii lucreaza deja la o prima versiune a acestui pachet. Dar principiul alcatuirii lui nu va avea in centru nevoile pacientului, ci pe cele ale statului. Care este suma din bugetul de stat pe care Guvernul va dori/putea sa o dedice pachetului de baza?

In functie de raspunsul la aceasta intrebare vor fi taiate sau adaugate servicii medicale in pachetul de baza. Daca statul va putea asigura 100 milioane de euro, atunci vor fi oferite servicii medicale de 100 milioane de euro, iar pachetul de baza va fi unul extrem de zgarcit.

Daca guvernul Ponta va fi dispus sa aloce cateva miliarde de euro, atunci pachetul de baza va fi generos, spre satisfactia unei parti consistente a electoratului PSD care va primi in continuare asistenta medicala gratuita. Caci acest pachet de baza va fi pus la dispozitia tuturor romanilor: asigurati si neasigurati.

Solutia este convenabila politic pentru Victor Ponta care va putea jongla in functie de ciclurile electorale cu generozitatea acestui pachet de baza, al carui specific tehnic va fi fluiditatea sa. Atunci cand va fi atinsa suma maxima pe care statul accepta sa o asigure, diferita de la an la an, pachetul de baza va fi inchis.

Punct vulnerabil: Ce se va intampla atunci cand suma alocata de Guvern pentru pachetul de baza va fi depasita? Se vor forma liste de asteptare pentru pacienti. Programarea pentru efectuarea unei interventii chirurgicale (care nu este urgenta) ar putea trena in aceste conditii si cateva luni, cum se intampla deja in alte tari europene, in special in Anglia, modelul de care se va apropia cel mai mult noua arhitectura a sistemului medical romanesc.
  • Aparitia unui "RCA medical",
prin introducerea unei asigurari medicale suplimentare obligatorie pentru toti romanii care realizeaza venituri ca angajati sau din activitati independente.

Aceasta asigurare suplimentara obligatorie va acoperi toate serviciile medicale care nu vor fi cuprinse in pachetul de baza. Valoarea ei va putea fi fixata doar dupa stabilirea costului pachetului de baza. Intrebarea esentiala: care va fi pragul de deductibilitate pentru aceasta taxa (existenta deductibilitatii este mentionata in anexa 3 la legea Bugetului pe 2013)?

Serviciile medicale din acest pachet suplimentar vor putea fi furnizate atat de catre spitalele private, cat si de catre cele de stat. Faptul ca spitalelor private li s-a interzis sa mai contracteze cu statul servicii medicale din cadrul programelor nationale sau din aria maternitatilor nu este altceva decat pregatirea acestui pas. Caci Ministerul Sanatatii doreste sa mentina monopolul statului pe serviciile oferite in cadrul pachetului de baza.

Punct vulnerabil: Daca pragul de deductibilitate a asigurarii suplimentare obligatorii nu va fi suficient de ridicat, o buna parte din povara finantarii serviciilor medicale gratuite pentru  romanii care nu sunt angajati, pentru pensionari, copii, elevi sau studenti va fi aruncata exclusiv in spatele romanilor care muncesc.

In acest caz, pentru a-i putea trata gratuit pe toti cei care nu platesc o asigurare de sanatate (importanti electoral prin numarul lor), statul va refuza sa mai asigure o serie de servicii medicale pentru cei angajati, care si le vor finanta direct si obligatoriu prin aceasta asigurare suplimentara.
Acestia vor colecta si administra asigurarile medicale suplimentare obligatorii. Autoritatea care va defini criteriile in functie de care asiguratorii privati vor fi acceptati pe piata din Romania si care va controla activitatea acestora va fi Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). In prezent, in interiorul CSA se formeaza deja o unitate specializata in piata serviciilor medicale.

CSA este condusa de Daniel Tudor, numit in functie toamna trecuta la propunerea PNL. Eugen Nicolaescu, presedintele uneia dintre comisiile parlamentare care l-au validat pe Tudor, a avut atunci cuvinte de lauda pentru venirea acestuia la CSA.

Intrarea asiguratorilor privati pe piata serviciilor medicale este singurul element comun tuturor celor trei variante de reforma a Sanatatii: varianta Vladescu (PDL), varianta Cepoi (PSD) si varianta Nicolaescu (PNL).
  • Aparitia unui pachet de asigurari medicale pentru bolile incluse in programele nationale.
Infiintarea unei Agentii Nationale de Programe de Sanatate in subordinea Ministerului Sanatatii a fost anuntata deja oficial. Aceasta este institutia care va prelua de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate intreaga putere de a imparti banii din Programele Nationale. Deja regionalizarea CNAS-ului in doar opt Case restrange consistent din capacitatea sa administrativa.

Scopul final este castrarea totala a CNAS, care va deveni inutila intr-un sistem in care nu exista contributii de sanatate (CASS). Astfel, ea se va transforma intr-o Agentie de plati, intermediar strict tehnic dintre bugetul statului si spitalele care sunt platite pentru serviciile medicale (conform anexei 3 la legea Bugetului pe 2013).
  • Centralizarea controlului,
prin introducerea achizitiilor centralizate si a posibilitatii ca ministrul Sanatatii sa concedieze direct managerii spitalelor care inregistreaza datorii timp de 3 luni consecutiv.

Atat centralizarea achizitiilor la Ministerul Sanatatii cat si prevederea de a demite managerii spitalelor daca acestia au inregistrat datorii timp de 3 luni consecutiv sunt deja legiferate. Un adversar redutabil se ridica aici in persoana baronilor locali, nemultumiti ca o pozitie grasa din schema lor le-ar putea fi rapita. In joc se afla controlul miliardelor de euro din sistemul medical de stat.

Punct vulnerabil: Controlul sistemului medical de stat va deveni extrem de politizat. Dar despre asta am mai scris aici.

Este dificil de prevazut daca aplicarea acestui plan va reusi in intregime. Printre dusmanii sai redutabili se numara anumiti baroni locali, actorii din sistemul medical interesati de mentinerea actualului status-quo si adversitatile politice din interiorul USL. Elementul favorizant pentru finalizarea acestui plan este popularitatea in continuare crescuta a guvernului Ponta.

Cea mai ignorata propozitie a ultimului comunicat de presa emis de Ministerul Sanatatii este: „anul 2013 va însemna anul schimbarilor radicale in sanatate”. Este semnalul limpede ca punerea in aplicare a planului de reforma de la Ministerului Sanatatii deja a inceput.


Citeste mai multe despre   






















33378 vizualizari

  • -37 (55 voturi)    
    si ? (Duminică, 17 martie 2013, 19:56)

    cunoscatoru' [utilizator]

    Toate acestea sunt oricum mai bune decat tairea cu 25% a salariilor tuturor celor ce lucreaza in sistem.Idei comuniste precum "toti la fel" nu au ce cauta in acest secol.
    • +2 (26 voturi)    
      25% vs 15% (Duminică, 17 martie 2013, 20:49)

      deer [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      Evident este mult mai buna ideea capitalista de "15% din personal va fi disponibilizat" pentru eficientizarea sistemului.
      Va doresc sa fiti intre cei 15%.
      • -8 (12 voturi)    
        Fiind vorba de... (Luni, 18 martie 2013, 8:42)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui deer

        ... 15% din personalul platit de la stat, da, este o masura pentru eficientizarea sistemului. Exact cum si reducerea cu 25% a salariilor acelorasi angajati, avea ca efect tot o eficientizare...
        • +10 (12 voturi)    
          nu este vorba de procente, este vorba de FURT (Luni, 18 martie 2013, 9:48)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          fiecare guvernare noua venita la putere, in mod special fiecare guvernare psd venita brusc la putere a facut mereu schimbari radicale in toate ministerele si agentiile statului roman
          tocmai ca sa se piarda orice urma a jafurilor care le vor face
          si sa se piarda orice posibilitate de comparare in timp, a calitatii guvernarii psd !
          si sa poata schimba intregi institutii sa aiba motiv sa dea afara pe toti cei din ministere, agentii si sa readuca pe cei care platesc mita si care sunt supusi psd !

          de fiecare data cand vine psd la putere face acest joc, care omoara 3 muste deodata.
          este o miscare nociva, care ne-am saturat sa o tot suportam !!!!

          de fiecare data cand vine psd la putere, dar si altii, dar in mod special psd incep miscari si demiteri pe banda rulanta ca sa nu mai stie nimeni ce si cum, sa fie totul o vraiste, in care dansii sa fure cu ambele maini si cu ambele picioare daca se poate !

          ne-am saturat ! la fiecare guvernare psd, brusc se schimba numarul de ministere, numarul de secretari, de sub-ministri, de agentii, denumirea ministerului educatiei / invatamantului / si cate si mai cate denumiri schimabate, clasa pregatitoare, sau clasa 9 ba mutata la gradinita, ba la scoala, iar cealalta la ba scoala, ba la liceu, ba una, ba alta... o zapaceala continuaaaa !!!

          nu mai este taxa auto, este timbru de mediu... o alta idiotenie de proportii... daca ai platit deja taxa mai platesti timbru ? daca dai statul in judecata si castigi ... ???

          sa punem domnilor numarul si ministerele in constitutie si sa nu le mai schimbe nici draq !!! ca toti vin cu idei marete pe banii populatiei (imprumuturi si credite pe spatele populatiei facute de "demnitarii" nostri "scumpi" conducatori) dar nimeni nu munceste efectiv sa termine proiectele incepute sau sa munceasca efectiv la ce este de facut, fara sa stea sa mai inventeze sau sa schimbe mereu cate ceva !!!
          • +4 (6 voturi)    
            dar ce timbru de mediu.. (Luni, 18 martie 2013, 11:51)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            ..posesorii de rable de 30 de ani nu platesc nimic, dar polueaza la greu; posesorii de masini cu euro5 sau euro6 platesc foarte mult, dar nu polueaza nimic!!!
            Gandire de ciumpalaci fara incretituri pe scoarta!!!
            • +1 (1 vot)    
              timbrul de mediu (Luni, 18 martie 2013, 13:20)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui akillies

              timbrul de mediu nu ar trebui sa existe !!

              unii aici chiar spun ca in Germania nu exista asa ceva.

              de ce sa existe la poporul sarac roman asemenea taxa auto / timbru de mediu ??!?!

              oricum Dacia spune ca majoritatea productiei o vinde inafara Romaniei !!
          • 0 (2 voturi)    
            In unele privinte... (Luni, 18 martie 2013, 20:44)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            ... ai dreptate. Dar asta este mecanismul democratiei, n-ai ce-i face! De ce nu te intrebi de ce a gresit atata PDL-ul incat trei sferturi din romani nici nu mai vor sa auda de ei? Fiindca sunt si eu convinsa ca votul din decembrie nu a fost pentru cei din USL, ci a fost impotriva PDL-ului si impotriva d-lui Basescu.
            Nu s-a intamplat doar la noi asta. Dar se va mai intampla, fiindca nu avem oameni politici in adevaratul sens al cuvantului... De fapt, de la Iliescu incoace, mereu s-a votat IMPOTRIVA !!! Oferta politica fiind de tot rahatul, nu mai votezi PENTRU, ci vrei sa scapi de cei de la conducere cu orice pret...
        • +8 (10 voturi)    
          pentru Finuta (Luni, 18 martie 2013, 10:08)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Ai devenit sustinatoarea lui Boc ? Spui acum ca a facut bine ca a taiat 25% din salatiu ?
          Bravo ! Ma bucur ca ti-ai revenit la normal.
          • +2 (2 voturi)    
            Recidiveaza (Luni, 18 martie 2013, 14:50)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

            Nu e pentru prima data. In 12.03.2013 scria asa: "daca Romania a fost o tara vizionara, reducand salariile si bugetul inca din 2010 (cand de-abia inmugurea criza)"
            S-a inbolnavit de basism.
            • 0 (0 voturi)    
              Am ajuns sa fiu citata! (Luni, 18 martie 2013, 20:38)

              finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

              Pt. adrian88000

              Nu am fost niciodata sustinatoarea lui Boc. Raman la parerea ca a fost cel mai catastrofal prim-ministru. Si nu spun ca a facut bine reducand salariile, ci ca argumentul avut atunci in vedere este identic cu cel avut astazi.

              Pt. ty

              Nu am scris doar ce ai reprodus, citatul e rupt din context, ideea era alta. Induci in eroare (voit?).
              • 0 (0 voturi)    
                pentru finuta (Luni, 18 martie 2013, 22:59)

                adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

                Nu fi asa de sfioasa. Mergi pana la capat cu rationamentul. Deci ,argumentul lui Boc este ident cu argumnetul actual. Hai, curaj ! Deci e bun sau nu e bun acest argument ?
                Adica gresesc si cei de azi sau a facut bine Boc ? Spune clar, nu mai fi asa de pudica.
                • 0 (0 voturi)    
                  Repet... (Marţi, 19 martie 2013, 8:30)

                  finutza [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

                  ... fiindca vad ca nu citesti ce scriu: "Raman la parerea ca a fost cel mai catastrofal prim-ministru". Dar argumentatia (eficientizare, bla-bla-bla) folosita de fiecare este, repet, aceeasi. Dar sunt diferente majore: Boc a pacalit FMI-ul, multi fiind cei din administratie care si-au marit salariile in lunile anterioare introducerii masurii, cu suma ce a fost scazuta ulterior. Efect zero! Cei de-acum, chiar... eficientizeaza. Adica, atunci: demagogie, acum: masura economica. Acum intelegi de ce a fost Boc asa de prost (pentru mine, cel putin)?

                  PS. Si Ceausescu clama peste tot ca societatea socialista este cea mai democratica dintre toate...
                  • 0 (0 voturi)    
                    pentru finuta (Marţi, 19 martie 2013, 9:36)

                    adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

                    Nu poti. Spui ca sunt masuri identice , dar diferite. Cauti sa te bagi in amanunte , crezand ca ma vei ameti.
                    Apoi deodata schimbi macazul si vorbesti de Ceausescu.
                    E un stil la tine. Nu raspunzi clar , scurt si precis. Cu toate ca intrebarea mea solicita un astfel de raspuns.
                    Si din pacate folosesti si minciuna ca argument.
                    Nu e adevarat ca multi din bugetari ( administratie ) si-au marit salariul inainte de taiere.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Nu suntem in fata Inchizitiei aici (Marţi, 19 martie 2013, 13:36)

                      finutza [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

                      Adica sa raspunzi doar cu "da" sau "nu" (sau, cum doresti tu, "scurt si precis"). Dovada cea mai clara este faptul ca spui ca e minciuna ceea ce scrii in finalul postarii tale. Eii, nu e asa, a fost o miscare de masa, iar daca in unele locuri nu s-a procedat astfel, asta nu a fost dovada de patriotism sau de deferenta in fata legii, ci doar... necunoastere a chichitelor legislative. Cu alte cuvinte, istetii nici nu au simtit scaderea aceea (si n-au fost putini).
                      Referirea la Ceausescu avea rolul ei, adica si el una spunea si de fapt realitatea era alta. Si fiindca nu te-ai prins (cu toate ca eu sunt sigura ca nu vrei sa te prinzi), afla ca asa a procedat si Boc!
                • 0 (0 voturi)    
                  A luat-o valul (Marţi, 19 martie 2013, 21:51)

                  ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

                  "Si, daca Romania a fost o tara vizionara, reducand salariile si bugetul inca din 2010 (cand de-abia inmugurea criza), de ce nu ar fi si de asta data avanpostul unor masuri care, ca si in exemplu de mai su (copiat acum de multe alte tari europene), vor fi copiate in anii urmatori tocmai de tarile care ne critica azi?"
                  "citatul e rupt din context"?
                  Saraca finuta.
                  "Induci in eroare (voit?)"
                  • 0 (0 voturi)    
                    Sarmanul ty... (Marţi, 19 martie 2013, 23:19)

                    finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

                    Cand am spus ca citatul e rupt din context, ma refeream la faptul ca la acel moment tema discutiei era una care permitea, cel putin din partea mea, folosirea ironiei (ca sa nu zic chiar a misto-ului), fiindca, zii si tu, cand a fost Romania vizionara? Si mai ales intr-o perioada cand sef al Guvernului era... Boc! Realizezi acum ridicolul? Ba mai mult, supralicitam aratand ca si altii fac greselile noastre (vizionare) chiar azi, asta chiar cand FMI-ul recunoaste ca a gresit in cazul Romaniei. Si, mergand pe firul acestei logici, anticipam ca Europa va face in anii urmatori ceea ce facem noi acum (alta ridiculizare fortata)...
                  • 0 (0 voturi)    
                    pentru ty (Miercuri, 20 martie 2013, 9:50)

                    adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ty

                    Am avut destula rabdare sa incerc un dialog cu acesta "obraznicuta" ".
                    Am inteles ce fel de om este.
                    Daca esti turis intr-o tara sub dezvoltata , deseori esti abordat insistent de un localnic care vrea sa-ti vanda ceva . Nu cunoaste limba , tu nu ai nevoie , dar el insista. Vrei sa pleci dar el nu te lasa . Insista.
                    Devine chiar agresiv in insistenta. Nu cedeaza. Vrea sa aiba ultimul cuvant si eventula sa aiba castig de cauza.
                    in acesta categorie intra acesta " obraznicuta".
      • +4 (8 voturi)    
        problema nu este cati.... (Luni, 18 martie 2013, 9:43)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui deer

        ....vor fi disponibilizaci ci mai degraba dece trebuiesc disponibilizari si reglementari ciudate si stufoase din partea unor neaveniti, ajunsi accidental si vremelnic ministri si care se joaca discretionar cu destinele oamenilor.
        de ce nu se face privatizarea spitalelor catre personalul medical si plata serviciilor medicale cu cardul de sanatate ?
        ar fi foarte simplu si in avantajul recipric al medicilor si al pacientilor deopotriva.
        astfel medicii, pentru a atrage cat mai multi clienti isi vor da silinta spre imbunatatirea permanenta a actului medical iar pacientii, cu aceiasi bani din asigurari vor beneficia de medici din ce in ce mai bine pregatiti care evident si pe buna dreptate vor castiga legal, din ce in ce mai multi bani.
        propunerea mea are o hiba - nu se va mai putea fura !
    • +10 (12 voturi)    
      Aceea e o alta discutie (Duminică, 17 martie 2013, 20:53)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      Si eu ma intreb de ce e necesar sa se tina secret acest tip de masuri. In afara de cazul cand sunt interese ascunse ce trebuie protejate.
      A cunoaste care sunt necesitatile si in ce masura bugetul le poate acoperi suna firesc. La fel si separarea pachetului de baza - pentru care pacientii nu pot fi refuzati, fie ca isi permit sau nu sa plateasca - de ceea ce ce iese din obligativitatea statului.

      Dl. Mixich are dreptate sa suspecteze jongleriile cu limitele acestor pachete, dar oricum e un inceput fata de nebuloasa in care se complac acum autoritatile.

      Oricum, si azi doar o parte din romani platesc pentru asigurari, si mi se pare anormal ca, de exemplu, un spital de urgenta poate refuza pacienti pe motive financiare.

      Pe de alta parte, cand asiguratorii privati intra in ecuatie, echilibrul intre interesele acstora, ale statului si ale celor tratati va trebui analizat cu atentie.

      Este interesant ca paralela intre asigurarile medicale si RCA a fost facuta de cititorii unui alt articol al d-lui Mixich, sustinatorii ministrului refuzand in comentariile la articol orice asemanare intre cele doua tipuri de asigurare
      [ http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14017107-documentul-eveniment-premierul-informat-burghejii-facebook.htm ]
    • +6 (8 voturi)    
      Sper sa faci parte din cei 15% (Luni, 18 martie 2013, 8:50)

      vladf [anonim] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      Cei care se plangeau de taierile de 25% acum stau cu morcovul sa nu faca parte din cei 15% care vor fi dati afara.
      Concedierea a 15% este mult mai rentabila ca si costuri decat taierea a 25% si se merge pe o idee simpla.
      Decat sa pierdem 25-30% din voturi mai bine doar 15% si poate din astia 15% peste 4 ani mai uita si ei ce si cum.
      Guvern cu masuri sociale ...
    • +5 (5 voturi)    
      De unde provin banii? (Luni, 18 martie 2013, 9:34)

      Michelangelo [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      Daca se renunta la CASS, din ce se va finanta pachetul de baza?
    • -1 (1 vot)    
      Si oricum mai bune decat o postare agramata (Luni, 18 martie 2013, 13:07)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      (tairea...). Tot ceea ce propune Nicolaescu e distrugerea sistemului de sanatate pentru a face loc furtului privat. Vezi si documentarul lui Moore despre sistemul de asigurari de sanatate privat din SUA, orientat doar spre p[rofit si care lasa oamenii sa moara dupa ce le-a luat bani o viata. Modelul EU (Franta Germania...) este net superior dar necesita implicarea si controlul strict al unui stat responsabil. Altfel e apocalipsa. Si poate e bine sa vina in Romania care doar asa conducatori a fost in stare sa aleaga.
  • +8 (20 voturi)    
    Schimbare (Duminică, 17 martie 2013, 20:01)

    Ferdinand [anonim]

    Sistemul medical romanesc e intr-un asemenea stadiu incat orice schimbare radicala (Vladescu, Nicolaescu) imi pare bine venita.
    • +16 (26 voturi)    
      Schimbare radicala (Duminică, 17 martie 2013, 21:23)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Ferdinand

      se face doar prin lege. Ce fac acum sunt doar cirpeli interesate.
      Incep din ce in ce mai mult sa-i dau dreptate lui Basescu: cel mai mare inamic al unei noi legi a sanatatii este Arafat. Doar timpul ne va confirma sau nu aceast punct de vedere.
  • +17 (21 voturi)    
    sanatate (Duminică, 17 martie 2013, 20:02)

    codrean [utilizator]

    Termenul de RCA pe care-l folositi e impropriu; RCA asigura accidentele facute altuia.
    Daca sanatatea e asigurata prin constitutie, daca Statul asigura dela buget toata asistenta medicala, cum este in multe tari europene si cum era candva la noi, n-ar fi asa mare necaz, daca bugetul ar suporta, ceea ce nu prea cred. Si se pare ca nici Ponta,
    Ce zice FMI ? suporta bugetul asa ceva, risca USL o noua revolta, ca in ian.2012 ?
    Totul e de discutat.
    Aveti dreptate, trebuie sa fim atenti. Nu stim cine-l sfatuieste pe Nicolaescu, nu cred ca din capul lui a iesit asta. Ce interese,? ale cui ? sunt aici ?
    • +21 (29 voturi)    
      Tot ei au organizat revoltele in 2012. (Duminică, 17 martie 2013, 21:41)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui codrean

      Nicolaescu si toti care acum sunt la putere au organizat "revoltele"din ian.2012.Daca verifici pozele din presa vremii,vei vedea aceiasi indivizi la Bucuresti,Iasi,Craiova,Slatina,etc,unii dintre ei sunt acum parlamentari USL.Inclusiv invatatoarea in greva foamei,dar prezenta la mitingurile lui Dogaru si antena 3.USL aplica acum masuri chiar mai dure decat Boc-MRU,iar despre FMI nu mai spun ca nu-i bun.Au luat romanii o leapsa,asa ca isi merita soarta.E drept ca o incasez si eu,dar voi cauta sa ma autoconserv pana se dumiresc cei care au votat USL,de prostia facuta.Parerea mea este ca USL merge din rau in mai rau,iar masurile de austeritate anuntate sunt semne de panica si incapacitate organizatorica.Ei fac prostiile,dar acuza pe toata lumea,motiv pentru-care si sunt lasati sa se duca de rapa.
    • +4 (6 voturi)    
      Ai dreptate, (Duminică, 17 martie 2013, 22:29)

      Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      "DACA" sanatatea e asigurata prin Constitiutie.
      Dar parca se lucreaza/doarme la o noua varianta........
      Si "DACA".......?
    • +6 (6 voturi)    
      Constitutie? (Luni, 18 martie 2013, 8:57)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Ai uitat ce fac astia cu Constitutia? vrei sa-ti aduc aminte ca urmeaza sa o schimbe?
      Si inca ceva, nu spune cat sau cum va fi asigurata asistenta medicala prin constitutie, pote va trata gratuit doar interventiile de prim ajutor, te pune pe picioare si te trimite acasa, important este sa nu mori in spital.
      Te duci la spital, te peticesc daca este cazul, o sa-ti puna o reteta in mana, te-au pupat pe portofel ca dehh e ca un fel de taxa obligatorie si te indreapta catre cea mai apropiata farmacie, eventual cea din curtea spitalului a lui domn director.
    • +2 (4 voturi)    
      Iarăși institutii financiare ? (Luni, 18 martie 2013, 9:03)

      georgian [anonim] i-a raspuns lui codrean

      Observ o apetenta deosebita a guvernantilor de a ceda segmente care vizeaza interesele cetateanului unor institutii financiare.
      La fel a fost si cu RCA-ul. La inceput a fost mic iar acum creste vertiginos.
      La fel se va intampla si in sanatate.
      Deosebirea insa va fi in defavoarea cetatenilor.
      Daca pana acum cetatenii prin acel impozit decontau numai CHELTUIELILE din sistem, in noile conditii vom deconta CHELTUIELILE+PROFITUL acestor institutii financiare. Daca acestea vor creste exagerat (ca stiu baietii sa se inteleaga la bani) vom suporta ca fraierii profitul lor.
      De ce oare ?
  • +12 (12 voturi)    
    incepe schimbarea...... (Duminică, 17 martie 2013, 20:10)

    nadia [anonim]

    dar intrebarea este pe noi cum ne afecteaza? Daca a intreba ca este bine sau rau ar fi retoric, niciodata ceva nou nu a fost in folosul noastru. Asadar articoul nu are o concluzie pentru noi diletanti.
    • +10 (14 voturi)    
      Pai cum s-a intamplat la masini? (Duminică, 17 martie 2013, 21:23)

      AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui nadia

      Era RCA cam 30 de ron pe an, s-a privatizat si incet incet RCA a devenit un lux. Daca din prima de la 30 de ron il faceau 900 de ron ca acum iesea revolutie. Dar a fost primul an 35 de ron apoi 45 apoi 100 apoi 200 samd. Sigur va fi la fel si in sanatate, va fi un RCA care va fi prima oara foarte mic si va acoperi o gama larga de servicii si un casco ce va asigura si alte servicii neacoperite in prima gama. Apoi pretul pachetului de baza va creste an de an, gama de servicii se va micsora, totul incet, incet, cat sa poata rumega tugulanul, si se va ajunge ca sistemul sa fie finantat corect, si pretul serviciilor sa fie corect, nu bataia de joc de acum. Si atunci o sa fie medicii foarte corecti, foarte amabili, nu vor mai dori spaga, si o sa va plangeti "ce bine era inainte".
      • -3 (13 voturi)    
        RCA (Duminică, 17 martie 2013, 22:57)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

        Ai fi vrut sa coste ca atunci cand 90% din masini erau Dacii ?Ai idee cat costa piesele si manopera la masinile scumpe /RCA e si asa paguba curata pentru asiguratori; sunt OBLIGATI sa o faca si-si scot paguba din altele (cele pentru case de pilda).
        • +6 (12 voturi)    
          Bietii asiguratori! (Luni, 18 martie 2013, 0:21)

          AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui codrean

          Am vazut datele pe anul 2012. Doua miliarde de euro profit pe 2000 de angajati! Care freamata la unison la gandul ca vor mai lua inca pe atat odata cu transformarea CNAS in cadavru.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu vor mai reduce salariile (Duminică, 17 martie 2013, 20:19)

    KostasP [utilizator]

    Vor da afara personal pt ca banii nu vor ajunge pt plata tuturor salariilor.
  • +10 (14 voturi)    
    Pentru mine, ca angajat? (Duminică, 17 martie 2013, 20:21)

    Wasile [utilizator]

    Problema 1: chiar și pentru cei neplătitori (salariați, pensionari, familia până la gradul II unui asigurat salariat) vom avea asistență gratuită. De unde? Din ce bani? Acum nu avem asta, cine nu este asigurat trebuie să plătească.
    Problema 2: Asigurarea medicală este unul dintre motivele pentru care se scot niște angajați din zona neagră - dacă avem servicii de bază pentru toată lumea atunci este clar că vor scădea numărul de salariați, ascunzându-se "la negru".
    Problema 3: De ce spitalele private nu au acces la tratamentul de bază? Dacă tot liberalizăm, eu aș vrea să fi tratat corect. Din păcate am avut în ultima vreme drumuri prin spitale - este diferență de la evul mediu (public) la occidental de secol XXI (privat)
    Și mai sunt destule alte dude - trebuie doar să vrei să le vezi.
    Ca să nu critic chiar tot: asigurarea din salariu la procent era nașpa, de vreme ce indiferent cât cotizai ca bani, primeai același tratament. Asta este o măsură bună. Ca de obicei: brânză bună în burduf de câine.
    • -1 (7 voturi)    
      cine plateste/cine primeste? (Luni, 18 martie 2013, 1:19)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      1. Cum adica cine nu plateste nu primeste? Pai cohortele de tigani cu tot cu puradei ce platesc? Noi nici macar nu incapem pe holurile spitalelor? Ce sa mai vorbim de tratamente gratuite pentru singurul nostru copil, ca papa cei 10-20 de copii ai unui singur tigan intr-un an ce ar trebui sa primeasca copilul tau in 18 ani?
      2. Cine isi inchipuie ca se poate scoate munca la negru_gri la suprafata se inseala amarnic. Vor fi din ce in ce mai putini platitori de taxe in viitor. Politica mondiala va determina cresterea somajului.
      3. Ce medici lucreaza in spitalele private din Romania? Cei carora nu le mai ajung banii pentru x case, x masini, studii in strainatate pentru odrasle.
      Medicii mai rasariti au parasit deja spatiul mioritic.
  • -2 (2 voturi)    
    suntem obiecte (Duminică, 17 martie 2013, 20:25)

    ionut [anonim]

    pt acest ministru suntem obiecte la fel ca masinile sau alte lucruri asigurative..noi suntem o vaca de muls si tr sa platim la fel ca o masina defecta cind e dusa la mecanic,..in functie de daune....dar.....noi suntem oameni,cel putin asa ne numim....se vede clar ca acesti guvernanti incearca sa faca o banca pe spinarea noastra din care sa sature clientela..iar noi???....mai bn murim si nu ne mai chinuim..
  • -3 (7 voturi)    
    tain? (Duminică, 17 martie 2013, 20:48)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Nu cred in chestia cu secretomania...E o aiureala. Pragmatic si logic, aia de-l vizitara pe Basescu la Cotroceni in 2011 l-au calcat si pe Nicolaescu dupa ce a devenit ministru. Miroase de la o posta a 'planificarea tainului"...
  • +13 (15 voturi)    
    Toata vara (Duminică, 17 martie 2013, 21:40)

    adrian88000 [utilizator]

    a fost pe siteul M.S. proiectul noii Legi a Sanatatii.
    Si a fost supus dezbaterii publice. Chiar a fost dezbatut .Au existat multe postari cu propunei si contra-propuneri.
    A fost o desbatere . Pentru ce a avut loc acesta dezbatere ?
    Ca sa o arunce la gunoi Nicolaescu.
    Unde este LEGEA SANATATII ?
    • +9 (9 voturi)    
      Pai, unde sa fie?! (Luni, 18 martie 2013, 8:49)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Acolo unde trebuie!
      LA gunoi!
      uslarimea a considerat eforturile de dezbatere... inutile. Asa ca daca nu le/a picat lor bine, nu conteaza, se inlocuieste!
      Ce nu ati inteles!
      A, jos Basescu!
    • 0 (0 voturi)    
      Cred tot mai mult (Luni, 18 martie 2013, 14:54)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      ca Basescu a avut dreptate cind a spus ca cel mai mare inamic al legii sanatatii este Raed Arafat.
  • +3 (3 voturi)    
    RTV (Duminică, 17 martie 2013, 21:59)

    jumanji [anonim]

    Robert Horvath este inca o dovada a lipsei de profesionalism a RTV. Prima dovada a fost scandalul fabricat care l-a avut in centru pe asa-zisul urmas al lui Sergiu Nicolaescu. Cei de la RTV au apelat la Horvath pentru ca au fost refuzati de sursele mult mai credibile ale lui Vadim sau Dan Diaconescu.
  • +6 (6 voturi)    
    sa se schimbe primesc,dar sa nu se schimbe nimic'' (Luni, 18 martie 2013, 2:58)

    corneliu [anonim]

    pai nu se schimba nimic, poate numai numele...si acum exista un ''pachet minimal gratuit'' pentru neasigurati si ''pachetul de baza'' pentru toti salariati si famiilile asigurate obligatoriu. Bun..si care i schimbarea (si marea alarma!!) --1 pachetul minimal se va numi de baza--2 se desfiinteaza contributia pentru FASS de 10,7% dar se infinteaza pe loc un "RCA medical" adica tot o asigurare medical obligatorie pentru toti cei care sunt inregistrati cu un venit in acelasi cuantum sau mai mare.. --3 aha!! se desfinteaza toate casele de asigurari , iar banii vor fi girati de MS!! Hai sa fim seriosi adica M S se va transforma intr un urias broker de asigurari si va prelua haosul ''organizat'' din cele 41 case de asigurari de sanatate.. sa fie sanatos MS ul !!. Furtuna intr un pahar cu apa nu uitati ca Nicolaescu a fost purtatorul de vorbe al PNL!! Regimul Ponta,Antonescu Voiculescu nu este in stare de nici un proiect pozitiv si nici macar negativ pentru Romania este ca un caine care se invarte in loc si cauta sa si muste coada...
    à bon entendeur, salut
  • 0 (0 voturi)    
    In afara ... (Luni, 18 martie 2013, 8:30)

    Eu the first [utilizator]

    ... interdictiei spitalelor private la pachetul de baza, si fluiditatea mult prea mare a acestuia, mi se pare OK.

    M-as mira insa sa üuna un guvern USL ceva pe picioare care sa nu lase loc de furt.

    De-aia parerea mea e ca pentru inceput pachetul de baza va fi supraevaluat. Treaba asta, impreuna cu interdictia privatilor la acest pachet, va faulta dur tot ceea ce-ar fi putut genera concurenta in domeniu. Pentru privati vor ramane doar serviciile scumpe si mai putin frecvente, pe care orice roman va prefera sa le plateasca atunci cand are nevoie, decat sa-si ia o asigurare scumpa la privat.

    Si uite-asa nu se va schimba nimic. Medicii isi vor lua in continuare banii de napolitane de la stat, si-si vor trimite pacientii la cabinetele lor private pt. orice chestie mai complexa, unde plata va fi in buna masura la negru. La stat in schimb vor continua sa fure fara jena directorii pusi politic.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu este de ignorat daca miscarea NICOLAESCU este r (Luni, 18 martie 2013, 8:45)

    SRA [utilizator]

    Stimate Vlad Mixich,

    Cunoscator a sistemelor de sanatate din Europe ideea NICOLAESCU nu este de ignorat. Daca preiau punctele citate, disfiintarea CASS este foarte importanta scad cheltuelile locului de munca de unde patronii vor angaja si sanatea devine o chestiune personala.

    Se deschide drumul catre casele private si dece nu sa creasca asigurarea suplimentara.

    Daca operatiunea NICOLAESCU se realizeaza rapid si nu se tine cont de strada va avea succes. ROMANIA nu este o vaca de muls !!! Astept sa-mi raspundeti la ultimul mesage, colaborarea cu CEPOI a avut rezultat, mai mult de jumatate din experienta elvetiana in dommeniu se va aplica !!!
  • +6 (6 voturi)    
    despre taxe (Luni, 18 martie 2013, 9:02)

    levierul [utilizator]

    Intotdeauna, in Romania, cand s-a desfiintat o taxa au aparut altele doua, trei.....
  • +1 (1 vot)    
    oare.. (Luni, 18 martie 2013, 9:18)

    florin [anonim]

    Mi-ar fi pe plac sa stiu ca banii pe care ii platesc la stat pentru sanatate ii pot indrepta spre un asigurator care imi ofera intr-adevar niste servicii medicale. Temerea pe care o am este sa nu se intample exact ca in state, unde, de multe ori, nu ti se deconteaza din asigurare interventii medicale din tot felul de motive.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce nu s-a spus si nu se spune (Luni, 18 martie 2013, 10:00)

    klaus [anonim]

    este ca asigurarea aceea gen RCA va fi si ea variabila in functie de persoana... ce inseamna asta? pai cam ca la masini... daca ai accidente multe (adica esti destul de bolnav si costi mult) o sa te coste mai mult... deci, cu alte cuvinte eu care muncesc de 20 de ani si nu am apelat la sistemul de sanatate de stat pana acum pentru ca multumesc lui Dumnezeu sunt sanatos atunci cand o sa am nevoie de spital sau doctor o sa platesc de o sa ma usture pielea.... In mod normal o sa imbatranesc si automat o sa am si oarecare probleme de sanatate si in loc sa beneficiez de ceea ce am platit 20 de ani pana acum o sa intru pe noul sistem si daca in primul an RCA-ul meu va fi la un pret decent , pentru ca sunt sanatos si nu am probleme, automat in anul 2 de RCA o sa coste mai mult ptr ca o sa fiu un pacient cu risc ridicat pentru ca deja am beneficiat de ceva tratamente in primul an de RCA... SI uite asa, cand ajungi la batranete si automat castigi mai putin si ai mai multa nevoie de ingrijirea sanatatii tale nu o sa-ti permiti sa platesti asigurarile necesare... Acest sistem inseamna de fapt condamnarea la moarte a poporului roman in special a celor care au acum cam sub 45 de ani si au cotizat de au rupt la sistemul medical romanesc si nu au beneficiat de nimic si cand vor avea nevoie o sa ii coste de o sa-i rupa si nu o sa aiba de unde plati... Si de fapt, in final, asigurare vor plati cei care isi vor permite si restul o sa crape pe capete la usile spitalelor... Personal cred ca banii din sanatate sunt suficienti doar ca hotia si incapacitatea manageriala nu mai are limite in acest sistem... Concluzia este ca indiferent de sistem bani nu o sa fie suficienti pentru ca se fura prea mult... Daca cineva ar verifica la sange bugetele de venituri si cheltuieli ale spitalelor sunt convins ca ar descoperi lucruri foarte interesante... Daca va uitati la propunerea de refacere a sistemului (adica sa nu se mai plateasca acel 10 % CASS) o sa vedeti ca de fapt vor fi aceiasi bani...
  • +2 (2 voturi)    
    Istoria asigurarilor de sanatate in Romania (Luni, 18 martie 2013, 10:09)

    informer [utilizator]

    Era odata ca niciodata..... cind asigurarea de sanatate era de 7.5 % pentru asigurat si tot atit si pentru angajator. In acele timpuri nu numai ca se plateau toate cele din fondul de sanatate dar in fiecare luna ( chiar si pentru un judet subdezvoltat pe care-l cunosc ) mai ramanea fond de redistribuire de 10 - 15 % (necheltuiti ). Pe acele timpuri CNAS era independenta de MS. A urmat apoi un imprumut de 500 mil. de euro pe care CNAS l-a dat MS ( normal ca nu a fost rambursat niciodata ). Si atunci ce s-au gandit politicienii nostri ? Hai sa luam colectarea banilor pe care o face CAS si sa o dam la ANAF. Mai intai pentru firme, lasam si la CAS maruntisul pentru PFA si altele. Instantaneu nu au mai fost bani in sanatate. CAS habar nu aveau cit se colecteaza sau cit ar trebui sa se colecteze. In acelasi timp un guvern si un ministru al sanatatii prin 2006 - 2008 ( poate stiti cine era pe atunci ) a redus contributia de asigurari de sanatate la 5+5.2 % si iar nu au mai fost bani in sistem. Poate ca am uitat sa va mai spun ca pe la inceputuri asigurari de sanatate plateau si toti pensionarii ( se marise pensia exact cu procentul pe care trebuiau sa-l vireze la CASS ) si armata si somerii. Deci cum se face ca pina prin 2006 erau bani - in conditiile inexistentei vreunui soft care sa determine starea de asigurat sau daca un om avea 100 de retete pe luna, iar acum nu mai sunt ??!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Vai... (Luni, 18 martie 2013, 21:20)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui informer

      ...de capul ei, colectarea făcută de CNAS.
      • 0 (0 voturi)    
        vai de capul tau (Marţi, 19 martie 2013, 10:29)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui ionv

        Vai de capul tau ca habar nu ai. Poate ca nu stii cum se face colectarea la ANAF. Colectarea se facea de CAS judetene si nu de CNAS. La ANAF se colecteaza mai intai impozitele, apoi TVA si eventual daca mai ramane timp inspectorilor fiscali se trece si la sanatate. Era vorbade o perioada pina prin 2005, dar probabil tu atunci erai inca in scoala generala
  • +1 (1 vot)    
    hai sa nu injuram (Luni, 18 martie 2013, 10:25)

    fefe [anonim]

    din start tot ce vine de la USL. Ideile expuse seamana cu sisteme de asigurari din Europa (asigurare de sanatate privata obligatorie, adica un fel de RCA de sanatate).
    Costul in tarile care au acest sistem este modic pentru pachetul de baza, care insemna cam ceea ce acopera si la noi sistemul de asigurari actual. Cu deosebirea ca acolo functioneaza eficient, fara spaga, si chiar beneficiezi de serviciile respective, nu sunt doar pe hartie ca la noi.

    Propunerea e de luat in seama., sa vedem daca implementarea se va face cu buna credinta. Partea slaba a proiectului este indarjirea de a mentine un sector de stat separat, cu circuit special. Pachetul minimal subventionat de stat trebui atribuit prin licitatie publica oricarui furnizor de servicii medicale, de stat sau privat.
  • +1 (1 vot)    
    Citesc cu placere (Luni, 18 martie 2013, 10:29)

    hic sunt leones [utilizator]

    logica din articolele lui Vlad Mixich insa aici sunt prezentate niste aspecte care e bine sa fie nuantate corect.

    1. eliminarea CASS: este o masura liberala, corecta; ca apar aspecte care vor avea nevoie sa fie reglate, de acord insa principiul corect este ca asigurarile medicale nu trebuie sa fie legate in niciun fel cu nivelul venitului asiguratului.
    2 si 4. pachete de asigurare cu diverse acoperiri care sa poata fi oferite de orice asigurator, fie el de stat sau privat; iarasi o masura liberala, nediscriminatorie si concurentiala.
    3. nu comentez implicatiile insa nu poate fi mai rau decat este deja.
    4. daca prin "RCA medical" intelegeti o asigurare obligatorie medicala, e corect; daca folositi termenul de "RCA" fara sa-i cunoasteti intelesul, este incorect deoarece RCA este raspundere fata de un tert si nu asigurarea propriei persoane; corect ar fi sa folositi "asigurare obligatorie medicala".

    Dar, indiferent de principiile si de nuantele de mai sus, daca masurile vor fi implementate nu cu gandul la cetatean ci la eliberarea statului de povara asistentei medicale - trasata statului de catre Constitutie - totul e in zadar...
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca RCA este folosit corect... (Luni, 18 martie 2013, 14:12)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      ...tinand cont ca este doar o comparatie care ajuta la intelesul mecanismului din spatele deciziei.

      Raspunderea civila auto vs. raspunderea civila medicala. Cetatenii devin in principiu mai responsabili in ce priveste sanatatea lor pentru a evita cresterea taxei de asigurare. Cred ca asta va fi principiul, ca la RCA.
      • 0 (0 voturi)    
        Raspunderea civila (Marţi, 19 martie 2013, 11:38)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Sting

        prejudiciul prilejuit unei alte persoane; adica o RCA medicala ar insemna un contract care sa repare maxilarul unuia pe care l-ai lovit.
        Revin si punctez faptul ca termenul corect ar fi "asigurare medicala obligatorie".
  • 0 (0 voturi)    
    Dezinformare! (Luni, 18 martie 2013, 10:40)

    iulianacp [utilizator]

    "Faptul ca spitalelor private li s-a interzis sa mai contracteze cu statul servicii medicale din cadrul programelor nationale sau din aria maternitatilor nu este altceva decat pregatirea acestui pas." - de unde ati scos asta? s-a votat cumva ceva? sau a fost doar o vorba aruncata in vant acum cateva luni de idiotul ala de ministru? inca se deconteaza la privat servicii medicale daca ai platit CASS-ul...
  • 0 (0 voturi)    
    genocid! (Luni, 18 martie 2013, 11:08)

    tinu06 [anonim]

    Actualul sistem de asigurări sociale de sănătate din România, sistem public, este bazat pe principiile solidarităţii şi subsidiarităţii.
    Deşi Ministerul Sănătăţii critică modul de funcţionare al acestui sistem social, la această dată nu există nici un plan de reorganizare a sistemului sanitar din România.
    Din luna ianuarie 2012 se urmăreşte desfiinţarea sistemului public de asigurări sociale de sănătate şi a întregului sistem sanitar de stat, în scopul maximizării profitului privat din sănătate.
    În urma încerăcrii insitente şi nereuşite de implementare a acestor măsuri prin proiectul noi legi a sănătăţii, proiect care a fost criticat vehement de toate vocile autorizate în domeniu din ţară, în perspectiva unei regionalizări, care este posibilă la această dată doar la nivel teoretic, în absenţşa oricăror măsuri coerente de politici publice de sănătate, Ministerul Sănătăţii urmăreşte discreditarea sistemului public de asigurări sociale de sănătate, pe motiv că nu sunt bani.
    Măsurile de discreditare a sistemului public de asigurări sociale de sănătate sunt concretizate prin următoarele acţiuni:
    1. Subordonarea CNAS faţă de Ministerul Sănătăţii. În acest fel, CNAS a pierdut autoritatea faţă de modul de control a fondurilor dijn cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi majoritatea prerogativelor de control în domeniu.
    2. Trecerea la bugetul de stat (reprezentat de ANAF) a tuturor sumelor plătite de asiguraţi pemntru fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate. La această dată nu mai există nici un control cert asupra sumelor încasate.
    ANAF nu poate rezolva problemele sistemului sanitar, iar din această cauză oamenii sunt purtaţi pe drumuri pentru reliefarea şi evidenţierea sumelor încasate la fond.
    Aceasta este cauza cozilor de la sediile caselor judeţene şi a nemulţumirii crescânde a populaţiei faţă de sistemul existent.
    • 0 (0 voturi)    
      O jumătate de vot pozitiv (Luni, 18 martie 2013, 21:29)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui tinu06

      La treaba cu ANAF trebue să mai lucrați un pic.
      ANAF doar stabilește și colectează ( mai bine) obligațiile.
      Adică omul plătește în același loc unde declară veniturile.
      Și depune cu, cel puțin, o declarație mai puțin.
  • +1 (1 vot)    
    genocid! p. II (Luni, 18 martie 2013, 11:08)

    tinu06 [anonim]

    3. Discreditarea sistematică a sistemului sanitar de stat, fără ca sistemul privat să fie o alternativă viabilă în condiţiile socio – economice existente la această dată în România, una din cele mai sărace ţări din Europa.
    Nemulţumirile punctuale ale diverselor asociaţii de pacienţi cronici (care nu sutn cunoscute de marea masă a populaţiei) sunt speculate cu insistenţă.
    4. Sistemul privat de sănătate se dezvoltă haotic, fără să se verifice sursele de finanţare, dând astfel posbilitatea spălării banilor negri. Investiţiile de milioane de euro apărute peste noapte sunt albite prin decontările făcute de casele teritoriale.
    Măsura desfiinţării caselor de asigurări sociale de sănătate şi a DSP-urilor este justificată doar prin nemulţumirea crescândă a populaţiei faţă de sistemul public, nemulţumire creată artificial; acesta este pasul decisiv spre desfiinţarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, sistem de stat, şi a oricărei implicări a controlului statului în domeniul sănătăţii, în condiţiile în care marea masă a populaţiei este prea săracă ca să se bazeze pe sietemul privat, al cărui unic scop este profitul.
    După măsura desfiinţării spitaleoor, care a dus la rezultatele dezastruoase cunoscute, noile măsuri vor avea efecte catastrofale, transformând Românai într-un Auschiwitz cu 20 de milioane de condamnaţi.
    Îşi asumă Ministrul sănătăţii, reprezentantul unui guvern SOCIAL, răspunderea în situanţia izbucnirii unor explozii sociale fără precedent ?
  • +1 (1 vot)    
    RCA dar mai precis asigurare de baza (Luni, 18 martie 2013, 11:17)

    SRA [utilizator]

    Daca asigurarea de sanatate este obligatorie pentru intreaga populatie rezidenta in ROMANIA aduce resurse importante la bugetul sanatati de cca 3 miliarde EURO /an
    Aceasta inseamna ca cele 21 miliooana de cetateni rezidenti platesc prima de asigurare de 50 RON / luna pachetul de baza fiind acelasi nu mai sunt probleme.

    CASS scos din sarcina patroanatelor dezvolta noi locuri de munca, creste consumul de unde si fiscalitatea.
    A mai ramas de efectuat controlul cheltuelilor, imperatif este introducerea facturari prestatiei medicale, astfel plata in numerar trebuie sa dispèara !!!

    Vrea NICOLAESCU asa ceva, inseamna ca va intra in istorie.
    Vasile CEPOI a bâlbâit proiectul din diferite motive si iata unde s-a ajuns.
  • 0 (0 voturi)    
    RCA vs Casco (Luni, 18 martie 2013, 11:27)

    adi [anonim]

    de unde ati mai scos-o pe asta cu RCA -ul ? stiti macar ce inseamna?
    Poate comapratia cu Casco pt sanatate ar fi ma corecta.

    RCA e pt daune provocate tertilor !! ce eu stric sanatatea altcuiva si apoi si-o repara el pe asigurarea mea ? (zici exceptam cazul in care il iau la bataie ...)
    • +1 (1 vot)    
      mila Statului ? (Luni, 18 martie 2013, 11:46)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Nu denumirea RCA este importanta ci masura de responsabilitate personala a calitati de asigurat maladie !!!

      Nu trebuie sa fie diminuata decizia, ROMANIA trebuie sa intre in lumea buna si cu sistemul de santate, inteleg ROMANII apreciaza totul ce este gratuit, mai putin efort si mai multa distractie. Nu se poate MUNCA si MERITUL trebuie sa fie mai important ca LENEA si intinderea mâinii la STAT !!!
  • 0 (0 voturi)    
    cass (Luni, 18 martie 2013, 11:47)

    Millana [anonim]

    Desi nu sunt pentru disparitia acestei surse de venit a bugetului sanatatii, contributia mea la cass este de aprox .900 lei/luna, in functie de realizari. Cand merg la doctor in sistemul de stat, ""beneficiez ""de pachetul de baza daca dau spaga, conform salariului ca doar aveam nevoie de adevarinta de la locul de munca, cum ca s-a platit cass-ul. Oare nu as beneficia de un pachet de baza mai consistent in alte conditii? Acum oricum ma costa mult mai mult, daca am nevoie. Doamne fereste! multumesc ca sunt sanatoasa.
  • 0 (0 voturi)    
    asigurarea va fi doar pentru cei sanatosi? (Luni, 18 martie 2013, 12:14)

    constantin [anonim]

    Se va întâmplă cu RCA-ul medical exact cum se întâmplă acum cu asigurarea obligatorie a locuințelor,pe care nu ți-o face nimeni dacă ai apartamentul clasificat la Rs ll.Asiguratorii din sănătate îi vor asigura doar pe cei sănătoși și nu vor vrea sa te asigure obligatoriu dacă ești bolnav...scurt pe doi...și atunci asigurarea va fi făcută până la urmă pentru cine?....pentru cei care nu sunt bolnavi...și mai ales pentru buzunarul asiguratorului ...
    • +1 (1 vot)    
      UE este buna numai pentru drepturi si mai putin bu (Luni, 18 martie 2013, 13:17)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui constantin

      Solidaritatea este principiul asigurari de sanatate, azi platesc cei sanatosi pentru bolnavi, mâine vor fi altii sanatosi si vor plati pentru cei care sanatosii de ieri sunt bolnavi de azi.

      Asa este peste tot in lume, se vede ca ROMANII nu au evoluat ei asteapta totul sa le cada in gura fara munca si solidaritate !!!

      Am inteles si acest fel de gandire nationalista, sa le dea UE totul si sa nu respecte obligatiile !!!
  • -2 (2 voturi)    
    5 mld. euro / an (Luni, 18 martie 2013, 12:28)

    vero [anonim]

    Ce inteleg eu din acest proiect este ca se scoate BASS-ul de sub controlul statului si se trece in buzunarele proprii ale lui x si y, firme de asigurare detinute, ghici de cine?
    Practic, BASS-ul va creste cu cele 3 procente despre care se soptea ceva, se va numi asigurare obligatorie si va curge neincetat in buzunarele fara fund ale societatilor criminale organizate, care vor face absolut orice vor dori cu acei bani, fara sa le intrebe nimeni de nimic.
    Hotnews, cu toata seriozitatea, incepeti o campanie de informare a cetatenilor privind emigrarea in tari exotice, dar cu un nivel mai scazut de viata, in care putinii bani pe care ii avem aici sa reprezinte ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa se responsabilizeze !!! (Luni, 18 martie 2013, 20:52)

    SRA [utilizator]

    ROMANII ni stiu ni o MOARTE demna sa-si negocieze, in asigurarea de sanatate este prevazuta si demnitatea mortii !!!

    Si ROMANUL are dreptul sa moara demn si sa fie imormantat cum se cuvine !!!
    Trebuie sa stie ca este responsabil de le si de zilele grele si de inmormantarea sa !!!
    VIATA este o responsabilitate !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Bilbele lui Nicolaescu !!!! (Luni, 18 martie 2013, 23:12)

    andreesanu [utilizator]

    Asistam la o scamatorie marca Nicolaescu o alba neagra,un popa prostu ,adevarul este ca habar nu arece vrea sa faca ,dar ce viseaza noapte scoate ziua in presa.Normal individul ar trebui inregistrat si pus fata-n fata cu ca spus ieri ori alaltaieri.
    Tot pescuind in ape tulburi poate o gasi vro idee care sa-l scoata din rahatul in care a intrat singur.
    Dar sa stiti ca nu-i prost cine cere ,prostul este cel care-i da voie sa faca ce vrea.
    Daca toata ziua ne conduce UE dupa criteriile ei ,de ce nu are ceva de zis cind o populatie de 20 milioane este lasata la voia unui habauc din punct de vedere al asigurarilor de sanatate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri