22.000 de educatori si invatatori carora ar fi trebuit sa le creasca salariile, ignorati de fostul ministru Ecaterina Andronescu. Vezi lista completa a acestora si cati bani ar trebui sa primeasca in plus

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 17 ianuarie 2013, 21:22 Actualitate | Esenţial


Circa 22.000 de invatatori si educatori asteapta sa le fie echivalate competentele si sa devina profesori in invatamantul primar si prescolar conform Legii Educatiei din 2011, insa procedura demarata in 2012 s-a blocat la Ministerul Educatiei, iar ordinul de ministru care trebuia dat din noiembrie 2012, in timpul mandatului Ecaterinei Andronescu, nu a fost semnat nici pana azi, au explicat pentru HotNews.ro surse din inspectoratele scolare. Concret, echivalarea competentelor si incadrarea in functia de profesor in invatamantul primar si prescolar inseamna o crestere semnificativa de salariu pentru toate aceste cadre didactice si le-ar scoate de sub incidenta OUG 92/2012 care impune conditia ca invatatorii si educatorii sa urmeze studii superioare, in urmatorii 6 ani, pentru a-si pastra postul.


Sursa foto: Agerpres

In Legea 1/2011 se stipuleaza la articolul 248 ca pentru a ocupa o functie didactica este necesara "absolvirea cu diploma a studiilor universitare de licenta in profilul postului", insa educatorii si invatatorii care deja erau in sistem, incadrati intr-o functie, nu erau obligati, neaparat, sa faca o facultate.

Controversele in cazul invatatorilor obligati sa mearga la facultate: Legea educatiei permite echivalarea studiilor, insa procedura s-a blocat la minister

In schimb, in cazul acestora, legea permitea recunoasterea experientei, studiilor si rezultatelor si echivalarea lor, fara a mai obliga cadrele didactice sa faca o facultate, si prevedea incadrarea lor in functia de profesor si, implicit, o marire de salariu.

Articolul 248, alineatul 3 spune ca educatorii, institutorii, instructorii, maistri si invatatorii care ocupa deja functii in sistem si care "au dobandit formal, nonformal sau informal competente profesionale [...] indeplinesc conditia pentru ocuparea functiei didactice [...] in baza unei metodologii de recunoastere si echivalare elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului".

Metodologia in cauza a fost aprobata in 2011, prin Ordinul de Ministru 5484, iar Calendarul activitatilor prevăzute de metodologie a fost aprobat in decembrie 2011 prin Ordinul de Ministru 6563.

Metodologia aprobata, procedura demarata, lista finalizata, semnatura de la ministru... lipsa

Pe scurt, calendarul prevedea ca procedura de echivalare sa se desfasoare intre ianuarie si noiembrie 2012, si stipula clar ca atestatele de recunoastere a competentelor sa fie eliberate la data de 1 noiembrie 2012.

Pentru a putea fi echivalate competentele si incadrate in functia de profesor de invatamant primar si prescolar, un cadru didactic trebuia sa aduna minim 100 de credite, dupa cum se arata in Metodologia de echivalare.

HotNews.ro a obtinut, prin surse din inspectoratele scolare, listele finale din fiecare judet cu toate cadrele didactice care au obtinut punctaj necesar pentru echivalare, liste care au fost trimise la Minister - in total peste 22.000 de cadre didactice.


In cazul acestor cadre didactice, Ministerul trebuia sa semneze un ordin de ministru - precum cel atasat acestui articol (vezi pdf-ul din stanga) - si de la 1 noiembrie 2012, moment in care la sefia Ministerului Educatiei era Ecaterina Andronescu, trebuiau eliberate atestatele de echivalare.

Pasul urmator trebuia sa fie incadrarea tuturor aceste cadre didactice in functia de profesor de invatamant primar si prescolar si marirea salariului, conform Legii salarizarii.

"Pentru a deveni profesor in prescolar sau primar, un invatator sau educator trebuia sa intruneasca minim 100 de puncte in dosarul sau echivalare, iar ministerul trebuia sa aprobe acele liste pana 1 noiembrie anul trecut. Asta insemna o marire de salariu care ar fi putut fi operata macar de la 1 ianuarie 2013, pentru ca in anul trecut nu a fost prevazuta in bugetul de la educatie o astfel de situatie. Atunci, cel mai bine era ca aceasta marire de salariu pentru acele 22.000 de cadre didactice sa fie cuprinsa in bugetul de pe anul acesta", a explicat pentru HotNews.ro un inspector scolar judetean.

"Noua nu ni s-a comunicat nimic de la minister, nu stim de ce aceasta procedura nu s-a finalizat, de ce s-a blocat", a mai spus inspectorul.

La peste 22.000 de cadre didactice ar fi trebuit sa le fie marite salariul

Din listele obtinute de HotNews.ro se observa ca numai in Municipiul Bucuresti sunt 935 de cadre didactice ce ar trebui sa fie echivalate, incadrate apoi in functia de profesor si, implicit, sa primeasca o marire de salariu.

Potrivit Legii salarizarii, aceste mariri de salariu pot fi chiar substantiale si, daca s-ar aproba aceasta echivalare, ar insemna chiar o majorare cu pana la cateva zeci de procente in cazul multor cadre didactice, mai ales cele care au vechime in sistem.

HotNews.ro a facut un calcul, conform Legii Salarizarii in care scoate in evidenta ce mariri de salariu ar primi educatorii si invatatorii daca ministerul le-ar echivala competentele si i-ar incadra in functia de profesor in invatamantul primar si prescolar.

Ce mariri de salariu ar primi cadrele didactice dupa echivalare


Astfel, in cazul unui invatator debutant, salariul de incadrare este de 974 de lei, la care se adauga 10% pentru dirigentie si s-ar ajunge la un salariu total de 1.071 lei.

In cazul unui profesor debutant, salariul de incadrare incepe de la 1.139, la care se aduga 10% pentru dirigentie si se ajunge la o suma finala de 1.253 de lei. Astfa inseamna o crestere salariala de 182 de lei (17%).

Mai departe, daca vorbim de un invatator cu o vechime intre 2 si 6 ani, salariul (incluzand 5% vechime si 10% dirigentie) ar ajunge la 1.143 de lei.

Comparatie salarii marite la invatatori si educatori
Foto: Hotnews
Daca acest invatator ar fi incadrat ca profesor, ar avea un salariu de 1.148 conform grilei de salarizare. La el se adauga 5% vechime si 10% dirigentie, iar in total se obtine 1.326. Adica o diferenta de 183 lei (16%).

Cele mai mari diferente se vad in cazul intatatorilor si educatorilor cu vechime mare in invatamant. Dupa echivalarea competentelor si incadrarea in functia de profesor, acestia ar primi un salariu mai mare cu 27%.

Concret, un invatator cu vechime 35-40 de ani, conform grilei de salarizare primeste 1.650 de lei. La aceasta suma se adauga 25% vechime si 10% dirigentie, iar salariul final ajunge la 2.269 de lei.

Daca acest invatator/educator ar fi incadrat in functia de profesor de invatamant primar/prescolar, salariul sau conform grilei ar incepe de la 2.095 lei. La aceasta suma se adauga 25% vechime si 10% dirigentie, iar salariul final ajunge la 2.881 de lei.

Astfel, vorbim de o marire de salariu de 612 lei, adica o majorare de 27%.

Ministerul n-a semnat aprobarea echivalarilor, dar da OUG prin care ii trimite pe invatatori la facultate

La inceputul saptamanii, HotNews.ro a scris ca potrivit unei ordonante de urgenta (OUG) aparuta in Monitorul Oficial in decembrie 2012, in ultimele zile ale  Ecaterinei Andronescu la Ministerul Educatiei,  toti educatorii si invatatorii din Romania trebuie sa absolve studii de licenta in urmatorii 6 ani pentru a-si continua activitatea in functiile didactice pe care le ocupa in sistemul de invatamant.

Sub incidenta noilor prevederi (OUG 92/2012) ar intra peste 20.000 de educatori si invatatori din intreaga tara. (n.r. a nu se confunda acest numar cu numarul dosarelor de echivalare de la minister)

Masura in cauza a starnit controverse si dezbateri in spatiul public, mai multe voci acuzand ca masura data de Andronescu e in interesul facultatilor particulare, cunoscute pentru usurinta cu care acorda diplomele de licenta.

Modificarea a starnit controverse in sistem, liderul sindicatului FSLI, Simion Hancescu declarand pentru HotNews.ro ca "legea ar trebui modificata" si ca: "Parerea mea este ca masura asta este doar ca sa dam banii unora la facultati particulare. Un profesor care a facut Liceul Pedagogic si are 30 de ani vechime, este un meserias. Nu-l schimba acum o hartie dupa 2-3 ani la facultate. Facultatea acum ar insemna doar o hartie in plus. Trebuie gasita o formula ca cei care sunt in prag de pensie sa nu trebuiasca sa mai faca facultate si sa ia licenta pentru cativa ani. E clar ca legea trebuie modificata".

In plus, FSLI a transmis public joi, printr-un comunciat de presa, un punct de vedere similar. Vezi aici detalii.

Mai mult, Intr-o scrisoare comuna a sindicatelor din invatamant (FSLI, Spiru Haret si FEN) adresata Ministerului Educatiei, datata in 10 ianuarie 2013, se precizeaza ca "activitatile pentru recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale au inceput sa se desfasoare, inca din luna ianuarie 2012, in conformitate cu Calendarul - Anexa nr. 2 la O.M.E.C.T.S. nr. 6563/2011 - dar nici pana la aceasta data nu a fost emis ordinul de ministru pentru recunoasterea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal si informal de catre cadrele didactice care indeplinesc conditiile prevazute de metodologie, in vederea emiterii atestatelor de recunoastere si echivalare a competentelor". Cu alte cuvinte, procedura s-a blocat la Minister.

Daca s-ar aproba echivalarea, mult mai putini invatatori si educatori ar fi obligati sa mearga la facultate in urmatorii 6 ani

Daca Ministerul Educatiei ar aproba echivalarea competentelor si incadrarea intr-o functie de profesor conform Legii Educatiei Nationale in cazul celor 22.000 de cadre didactice din listele prezentate mai sus, atunci numarul invatatorilor si educatorilor care ar intra sub incidenta OUG 92/2012 si care ar fi obligati sa faca o facultate in urmatorii 6 ani, ar fi mult mai mic.

"Am facut un calcul in judetul nostru de cand s-a iscat aceasta discutie si ne-a iesit ca avem putin peste 650 de educatori si invatatori fara studii superioare. Insa, aproape 500 sunt pe acea lista de echivalare de la Minister si daca li s-ar aproba echivalarea vom vorbi doar de putin peste 100 de cadre didactice care ar intra sub incidenta OUG 92/2012 si ar trebui sa faca o facultate in urmatorii 6 ani", a explicat pentru HotNews.ro un inspector scolar judetean.

Citeste mai multe pe aceasta tema:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















34351 vizualizari

  • +45 (53 voturi)    
    adevarul (Joi, 17 ianuarie 2013, 21:43)

    pragmatism [utilizator]

    Felicitari! Articolul este complet si fff corect. Informatiile sunt precise si fara echivoc! In sfarsit ... cineva din presa scoate la lumina adevarul cu date si informatii din surse oficiale si publice. Inca o data ... felicitari! Ati pus punctul pe i.
    • -39 (45 voturi)    
      hehe (Vineri, 18 ianuarie 2013, 0:03)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui pragmatism

      Se pare că lui Hotnews îi priește în opoziție.
      • +34 (34 voturi)    
        Te rog sa ne explici (Vineri, 18 ianuarie 2013, 6:34)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        tu cum te simti la putere ! Banditii tai sau laudat cu gura mare ca Pensiile vor fii indexate cu 4 %
        si ce sa intamplat ? toti am primit suma veche !
        • +18 (18 voturi)    
          Madam Campeanu e in deplasare.. (Vineri, 18 ianuarie 2013, 12:34)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

          .. la Bruxelles se zice; orasul e frumos de vizitat si ocupata si cu shoppingul n-a avut timp sa elaboreze hatararea cu cresterea pensiilor, asa ca mai asteptati.
          Gurile rele ar zice ca Ponta s-a bucurat ca-i face economie...
        • +1 (1 vot)    
          >>>>>>>>>>>> (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 10:51)

          Invincible [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

          Ma cheama Mazeta si sunt fericit atata timp cat mi se da codrul meu de paine si cana cu apa.

          Ca voi vreti caldura, carne pe os si paturi confortabile pentru dormit, asta e alta socoteala, aveti aspiratii prea mari!
      • +24 (24 voturi)    
        am uitat..... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 6:37)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        pe s.......a a interesat-o mai mult tiparnita de diplome. Si bac. profesional......,CE ENORMITATE.........
      • +20 (20 voturi)    
        Hohoho Mazeta apare (Vineri, 18 ianuarie 2013, 8:30)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ..Soarele rasare!

        Ba Mazeta, niste perfuzii cu neuroni iti permiti?

        Pe la Viena ca tot sunteti la putere si va bagati mana pana-n cot in buzunarul public!
    • +4 (8 voturi)    
      Nu este complet (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:44)

      aerro10 [utilizator] i-a raspuns lui pragmatism

      Articolul nu este complet deoarece aici nu sunt luati in calcul cei cu studii superioare de scurta durata la care trebuie sa li se recunoasca cu ciclul I de licenta, conform OMECTS 5553/2011.
      • +4 (4 voturi)    
        Si aici a dat-o in bara Andronescu (Vineri, 18 ianuarie 2013, 22:19)

        MeMadame [utilizator] i-a raspuns lui aerro10

        Pai norocul lui Andronescu ca nu a vorbit nimeni inca de OMECTS 5553/2011. Pentru ca in mandatul lui Funeriu peste 1600 de oameni au fost echivalati, si au avut salariile marite. Deci si aici Funeriu are dreptate. Eu cred ca cei din PSD s-au saturat de expirata de Andronescu si vor sa-i faca de petrecanie, de aia nu a mai pus-o ministru.
    • -13 (13 voturi)    
      pragmatism (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:50)

      mandatar [utilizator] i-a raspuns lui pragmatism

      Asa cred si eu. Din articol reiese clar, ca Dl. Funeriu a experimentat o chestiune UNICA in lume, sa-i dai cuiva o diploma de facultate, fara sa faca o zi de cursuri sau o sesiune de examene!!!! Pentru ca asta inseamna acest demers. Nu trebuie sa-si completeze studiile numai cel/cea care doreste dintre TITULARI (art.252. din LEN) in rest raman cu salarizariile pe care le au in urma STUDIILOR!!!
      • +10 (10 voturi)    
        Echivalarea studiilor e unica? (Vineri, 18 ianuarie 2013, 11:27)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mandatar

        Pe ce planeta traiesti?
        • -8 (8 voturi)    
          Planeta (Vineri, 18 ianuarie 2013, 13:26)

          mandatar [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          Se pare ca in tara tuturor posibilitatilor, cu scara de valori rasturnata, in care azi-maine invatatorul trebuie sa aiba cel mai mare salariu! :(
          • +3 (3 voturi)    
            Au fost pusi la punct! (Duminică, 20 ianuarie 2013, 15:59)

            Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mandatar

            Pai vad ca invatatoarele si educatoarele au ramas tot cu vechile salarii, cu toate cursurile de formare continua si creditele lor! Cat despre dna ministru, cred ca inteleg drama ei: a vrut sa le mareasca salariile dar n-a avut bani la buget (cam atat costa un referendum si era mai urgent); si nu, nu cred ca i-a luat de fraieri si n-a zis nimic sase luni, doar sa treaca alegerile, dupa care a dat pe shest ordonanta!
            • 0 (0 voturi)    
              Dianora (Luni, 21 ianuarie 2013, 9:56)

              mandatar [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

              Nimeni nu-i opreste pe invatatori si educatori, sa-si completeze studiile (daca vor) si nu trebuiesc obligati printr-o lege, care oricum, intr-o situatie normala, reglementeaza numai pentru VIITOR!!! In sistemul de invatamant salarizarea are la baza nivelul studiilor si perfectionarea didactica prin grade. Se echivaleaza niste cursuri si credite cu Harvard, Oxford undeva in lume???
          • +2 (2 voturi)    
            Nu stiu ce impresie ai matale, ... (Duminică, 20 ianuarie 2013, 17:32)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mandatar

            ... dar invatatorul e dupa parerea mea cel care are cea mai mare influenta asupra evolutiei elevului. Un elev cu un invatator slab, chiar daca-l duce mintea si are in continuare noroc de profesori buni, are sanse bune sa nu faca nimic, pt. ca deprinderile de munca organizata si independenta, obiceiul de a invata singur, de a fi atent la ore nu se formeaza abia in gimnaziu. In schimb, un elev care in primii ani de scoala a invatat sa invete, care a prins drag de a invata, chiar daca va avea dascali mai slabi, tot va face cat poate el cu cata minte i-a dat Dumnezeu. Asa ca da, dupa parerea mea invatatorii trebuie platiti bine. Nu musai mai bine ca un profesor universitar, dar totusi cel putin comparabil cu dascalii de gimnaziu sau de liceu. Mai ales in conditiile in care profesori buni se mai gasesc, invatatori buni insa sunt foarte rari. Parerea mea.
            • 0 (0 voturi)    
              Este parerea ta (Luni, 21 ianuarie 2013, 10:10)

              mandatar [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

              Cu o parte sunt perfect de acord, invatatorul trebuie sa fie foarte bun!!! Legat de salarizare, dau un exemplu:
              -invatator cu grad.II, 10-14 ani in inv.--1172
              -institutorSSD cu grad.II, 10-14 ani in inv--1186
              -InstitutorS cu grad.II. 10-14 ani in inv.--1224
              -profesorSSD cu grad.II. 10-14 ani in inv.--1256
              -profesorS cu grad.II. 10-14 ani in inv.-- 1387
              Nu diferenta este problema, ci nivelul lor destul de mic!!!
      • +2 (2 voturi)    
        Ai luat-o totusi pe aratura (Duminică, 20 ianuarie 2013, 17:28)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mandatar

        Eu lucrez de cam 15 ani in alta meserie decat aia pt. care m-am pregatit in facultate. N-a fost musai alegerea mea, dar am inceput facultatea inainte de '89, si pe cand am terminat-o cu meseria pe care-am invatat-o as fi murit de foame, asa ca m-am reprofilat.

        Fiecare zi din viata profesionala imi confirma faptul ca sunt mai bine pregatit si teoretic si practic, la momentul de fata, decat poate 80% din toti cei care lucreaza in meseria mea. In plus, colegi care chiar au facut o facultate de profil imi cer frecvent sfatul cu privire la probleme mai dificile.

        Acuma, in domeniul meu echivalarea diplomelor e irelevanta - esti platit pe ce stii sa faci, nu pe ce hartii ai adunat. Exista pusti care au terminat doar liceul, si castiga acceptabil in bransa. Varfurile sunt insa in mod constant oameni care au terminat o facultate de profil sau pe-aproape, nu musai insa obligatoriu chiar una de specialitate. Totusi, in conditiile astea, ti s-ar parea la o adica gresit sa mi se recunoasca calificarea?

        Sistemul de diplome si certificari trebuie sa ateste cunostiintele sau capabilitatea de a presta o anumita munca, altfel e inutil - costa o gramada de bani, dar nu aduce nici un beneficiu. Din ce zici matale, eu inteleg ca ai vrea ca sistemul de diplome si certificari sa ateste doar participarea la anumite cursuri si examene. Adica cam ce se intampla la multe din facultatile de la Spiru Haret.

        Crezi ca industria va da vreodata doi bani pe diplome care se acorda dupa alte criterii decat ceea ce ai invatat si stii si poti sa faci? De ce-ar functiona treaba altfel in invatamant, in conditiile astea? Ca sa poata oameni cu hartii dar incapabili sa predea sa ia o leafa mai mare ca altii, care poate n-au pus accentul pe adunat hartii, dar s-au straduit sa invete sa predea?
        • 0 (0 voturi)    
          Eu the first (Luni, 21 ianuarie 2013, 10:33)

          mandatar [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          In sistemul privat, patronul este cel care isi asuma plata pentru munca depusa de angajat, este responsabilitatea lui in care nimeni nu se poate baga. Cel care greseste, plateste.
          Intr-un sistem public, cum este si invatamantul, trebuie sa existe legi si reguli clare care sa previna abuzurile de orice fel si sa fie pe cat posibil echitabile.
          In cazul tau, ai deja un nivel de pregatire superioara intr-un domeniu, la o Universitate diferita de "Spiru Haret" si nu numai. Daca cea ce faci, este recompensat de patronat cu un salariu echivalent cu a celor din domeniu, nu este problema nimanui. In invatamant s-a pus problema ca nivelul de liceu sa fie echivalat cu nivelul de facultate, universitate!!!
  • +42 (48 voturi)    
    se pare ca..... (Joi, 17 ianuarie 2013, 21:51)

    translativus [utilizator]

    ....mamarea plagiatorilor si a puturosilor, chiar isi facuse socotelile ca sa ii buzunareasca pe cei 22000 de oameni prin trimiterea lor la invatamatul privat, doar de dragul de a'si mai umfla ceva mai tare contul din banca.

    FSLI, ce masuri vei lua impotriva acestei femei si a marelui plagiator care prin "opera" sa de doctor ii umileste pe adevaratii doctori, unii dintre ei fiind si membri ai sindicatului ?
    Hai sa vedem putina miscare, daca pretinzi ca reprezinti interesele acestori oameni !!
    Eu sincer, ma idoiesc !
    • +10 (10 voturi)    
      FSLI? (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:58)

      aerro10 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Ce sa faca FSLI cand liderul acestui sindicat are urmatoarea parere despre recunoasterea competentelor si echivalarea studiilor: "Am inteles ca doamna ministru [n.r. - Ecaterina Andronescu] n-a fost de acord cu procedura de echivalare. Intr-un fel are dreptate pentru ca i-ar fi sarit in cap cei care au licenta si a echivala licenta cu unul care a facut doi ani liceul e o problema. Exista niste argumente si de partea ministerului", a declarat Simion Hancescu.
      Cititi articolul complet la adresa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14003581-ultima-bomba-efect-intarziat-lasata-ecaterina-andronescu-educatie-invatatorii-educatorii-sunt-obligati-faca-facultatea-urmatorii-6-ani-daca-vor-isi-pastreze-postul.htm
  • -23 (39 voturi)    
    Dubla masura! (Joi, 17 ianuarie 2013, 22:23)

    kasandra [utilizator]

    Cu ceva vreme in urma, toata lumea spumega pe tema bacalaureatului profesional. Adica, sa concepem noi un bacalaureat de categoria a doua? Atunci ce valaore mai are adevaratul bacalaureat_
    Indignatii de ieri nu au nicio retinere azi sa aplaude echivalarea activitatii didactice trecute a educatorilor si invatatorilor si studiile lor medii aferente cu absolvirea unei facultati (singura care da dreptul unui cadru didactic sa se numeasca profesor).

    E rau bacalaureatul profesional, dar e bun profesoratul fara studii universitare?
    Oh, cata consecventa, ce principii, ce valori!
    • +31 (35 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 17 ianuarie 2013, 23:41)

      kinn3 [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      Bacalauratul e pentru viitor. Echivalarea se refera la trecut si la experienta didactica. N-are vreo vine educatorul ca n-a stiut acu' 10 ani ca in 2012 Andronescu ii va impune si facultatea. Dar absolventul de liceu stia de acu' 4 ani ca va da bacalaureatul.
      • -14 (20 voturi)    
        in esenta (Vineri, 18 ianuarie 2013, 8:40)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui kinn3

        e vorba despre ECHIVALARE ! asa ca nu poti aplica dubla masura . nu numai ,,bacalaritul'' e de viitor, dar si educatorul urmeaza sa mai predea in viitor, poate ii ,,echivalam'' academicieni.
        • +7 (7 voturi)    
          Corect.. (Vineri, 18 ianuarie 2013, 10:49)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          mai ales aceia care trebuie sa iasa la pensie si o sa predea in viitor, pentru cateva luni de zile...
        • +3 (3 voturi)    
          Invatatorii... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 20:54)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          ...au fost angajati ca si corespunatori pentru functia pe care o ocupa.
          Au o experienta care, se presupune, le permite continuarea activitatii.
          Aceasta presupunere devine certitudine prin procesul de evaluare, mai relevant ecat absolvirea unei facultati ce nu se se adreseaza direct lor.
          Oricum, guvenul are de luat o decizie: sa-si recunoasca greseala si sa le permita continuarea activitatii, cu sau fara marrea de salarii prevazutain lege, sau sa-i oblige sa mearga la scoala. In mod normal, ceea ce ar trebui sa faca ministerul ar fi sa implementeze un sistem al calitatii pentru Educatie si sa asigure training pentru toti cei implicati.
          • +1 (1 vot)    
            Minciuna lui Ponta si Andronescu (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:01)

            MeMadame [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

            Gresesti. Guvernul NU a rezolvat situatia. GUVERNUL PONTA a decis prin ordonanta de urgenta sa-i trimita pe toti la facultate. Uite cum arata textul OUG 92/2012 a lui Ponta:

            Art. VI – Educatorii și învățătorii încadrați în sistemul național de învățământ au dreptul să își continue activitatea în funcțiile didactice din învățământul preșcolar, respectiv învățământul primar pe care le ocupă, cu condiția absolvirii studiilor universitare de licență, în profilul postului, în cel mult 6 ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
            • 0 (0 voturi)    
              Imi asum greselile de scriere (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:33)

              Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui MeMadame

              La acestea va referiti spunand ca gresesc?
              - Daca nu, nu imi este clar in ce imi consta greseala, intrucat nu am afirmat ca guvernul Ponta X a rezolvat (vreodata) ceva.
              - Daca da, va multumesc pentru atentionare si promit sa fiu mai atent.

              O observatie la comentariul Dvs. de mai jos, cu care sunt de acord: trainingul la care ma refeream este exact calificarea sau specializarea la locul de munca de care vorbiti si Dvs.
              Consider normal ca, pe langa eforturile depuse de angajat, trainingul sa fie coordonat de angajator, care - se presupune - isi cunoaste cel mai bine standardele si cerintele. In cazul de fata, Ministerul are rolul coordonator. Numai ca Seful Ministerelor, obisnuit mai mult sa delege responsabilitati, s-a gandit ca mai bine paseaza aceasta responsabilitate in sarcina facultatilor, cu buzunarele fluierand ale dascalilor drept suport bugetar.
              Iar pentru ca smecheria a fost descoperita, s-a gasit si vinovatul. Desigur, in curtea vecinului.
              O reforma unitara in invatamant, care se anunta de bun augur , este astfel fragmentata si atacata cu scopul de a alimenta orgolii marunte si interese ascunse ale unor politicieni rupti de realitate.
        • 0 (0 voturi)    
          Echivalarea se face cu un scop. (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:15)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          Ea este aprobata de catre Ministerul Educatiei, pentru Ministerul Educatiei.
          Prin grija ministerului, documentele pe care acesta le elibereaza vor fi redactate in asa fel incat sa le defineasca scopul cu claritate.
          Astfel, va fi clar ca invatatorii si educatorii nu vor fi confundati cu absolventii de la Harvard, asa cum lasa sa se inteleaga d-na Andronescu.
          Desigur, asta nu va rezolva confuzia intre un doctor si un plagiator.
          De asemenea, ministerul are si indatorirea de a asigura training continuu. Acesta, orientat direct spre necesitatile postului, poate completa specializarea intr-o masura mult mai mare decat o facultate ce nu se adreseaza direct celor implicati, ci mai degraba studentilor care de-abia isi definesc drumul.
    • +32 (32 voturi)    
      Traiasca fabricile de diplome ! (Vineri, 18 ianuarie 2013, 0:27)

      MeMadame [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      Sunt doua lucruri total diferite si numai cineva care nu intelege poate spune ca a da bacul la toti cei care nu invata e acelasi lucru cu a recunoaste performanta la catedra. In toata lumea competentele dobandite nonformal (adica la locul de munca) pot fi recunoscute prin echivalari. De aceea se discuta de cadrul european al calificarilor, pentru ca daca de exemplu ai terminat facultatea de filozofie dar ai lucrat 15 ani in presa sa poti sa obtii calificare (adica o hartie care sa demonstreze ca esti pregatit) si de jurnalist. Una este formarea initiala (liceul) si alta e formarea pe tot parcursul vietii. Dar deh, sa traiasca fabricile de diplome...
    • +31 (31 voturi)    
      Educatorii si invatatorii (Vineri, 18 ianuarie 2013, 0:44)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      respectivi si-au dat deja examenul profesand atatia ani in care au acumulat experienta si cunostinte, dupa ce au absolvit in prealabil un liceu pedagogic sau o postliceala de profil. Domnul Daniel Funeriu a gandit foarte bine trecerea de la un sistem in care nu se cereau studii superioare la acest nivel, la un sistem care va cere studii superioare.

      Bacalaureatii tovarasei Andronescu nu au dovedit inca nimic, nici macar ca pot copia fara sa fie prinsi. Dealtfel nici protejatul suspus al tovarasei, CtrlV Pontanocchio, nu a trecut examenul cinstei, fiind si el prins cu doctoratul furat in gura.
    • +21 (23 voturi)    
      Dar de minciunile androneascai si poantei.. (Vineri, 18 ianuarie 2013, 1:41)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      ...nimic de spus? Ce principii, ce valori!! Ca de consecventa cu care mint, suntem deja obisnuiti...
    • +22 (22 voturi)    
      Sa vorbim si de "dubla masura", ca tot ai amintit. (Vineri, 18 ianuarie 2013, 4:34)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      Cat de mult s-a batut tema cu "Funeriu nu are bacalaureat", de catre iubitorii USL la "indemnul" latrinelor tv, iar cand a fost vorba de Ponta ca a plagiat, nu mai conteaza, important este ce face, "nu ne intereseaza pe noi plagiatul lui Ponta, ci cat de bun PM este".

      Iubitorii de USL nu au mai "reactionat"/judecat la fel si in cazul lui Funeriu. De, stim, vorbesti de "dubla masura" pentru ca esti o practicanta inflacarata a acestui "obicei".
    • +12 (12 voturi)    
      chiar daca exista o doza de adevar (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:01)

      math [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      ...in ce spui, este de fapt acelasi limbaj dublu al USL. Daca nu erau de acord cu aceasta prevedere de ce nu au protestat cand s-a adoptat. Nu am auzit pe nimeni sa se planga de faptul ca mii de cadre didactice vor fi incadrate ca si profesori prin echivalare ? Pentru ca urmau niste alegeri ? Pentru ca la useleu prin definitie una spunem, alta gandim si alta facem ??

      Sa vedem cat timp vor reusi anterealitatatile sa spele ticalosia, impostura, minciuna....
  • +24 (26 voturi)    
    sarpele cu ochelari (Vineri, 18 ianuarie 2013, 0:24)

    DHondt [utilizator]

    Bine ca aceasta bestia nera a invatamantului romanesc nu mai este bagata in seama!!!Sa doarma linistita in parlament si sa nu mai faca rau educatorilor,invatatorilor,profesorilor,elevilor!
  • +30 (32 voturi)    
    Daunatoarea Andronescu (Vineri, 18 ianuarie 2013, 0:35)

    Danavincze [utilizator]

    Femeia aceasta este nociva pentru educație. Sper sa nu mai ajungă ministru niciodata sau sa mai semneze ceva pentru educație.
    • +1 (1 vot)    
      Despre" abrambureli" (Duminică, 20 ianuarie 2013, 18:10)

      spirit1313 [utilizator] i-a raspuns lui Danavincze

      De fiecare data a incurcat lucrurile.Nici nu-mi dau seama daca are un anumit plan,sau o face din cauza nepriceperii!?
  • +31 (33 voturi)    
    Bravo (Vineri, 18 ianuarie 2013, 0:58)

    Danavincze [utilizator]

    Bravo Hotnews. Excelent articol, logic si bine structurat. Ar fi bine sa îl trimiteti si domnului prim ministru plagiator mincinos Victor Viorel Ponta, sa-l vedem ce mai minte. Odios personaj Androneasca asta. Nociva pentru învățământ. Sper sa nu mai conducă Educatia vreodată.
  • +1 (1 vot)    
    cred ca e un pic gresita lista (Vineri, 18 ianuarie 2013, 7:46)

    daniel_a2 [utilizator]

    Mama mea este educatoare in piatra Neamt.

    A primit deja acea acreditare de la minister dar totusi se gaseste in lista dumneavoastra.
    Nu stiu daca salariul s-a modificat sau nu, dar echivalarea a primit-o deja de la minister.
  • +9 (9 voturi)    
    Nu uitati de cei cu facultatea de 3 ani ! (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:15)

    hahahaha [utilizator]

    Au fost depuse dosare pentru echivalarea cu ciclul Bologna de catre absolventii de la specializarile chimie-fizica, matematica-fizica, istorie-geografie, geografie -limba straina, limba romana-limba straina etc. Dosarele au fost primite, verificate , validate dar echivalarea nu s-a mai facut desi termenul era octombrie, noiembrie 2012. Banuiesc ca se incerca trimiterea lor la completare de sursuri astfel sa mai faca o facultate la ID in universitati particulare, ca la zi majoritatea nu ar avea cum sa urmeze cursurile decat daca se lasa de munca.
    In realitate absolventii acestor facultati au avut de studiat mai multe discipline decat la ciclul Bologna si mai multe ore de studiu iar concurenta la admitere era infernala , la majoritatea sectiilor peste 10 pe loc.
  • +11 (11 voturi)    
    voi aveati impresia ca... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:15)

    Ponta [utilizator]

    ..... INCOMPETENTA asta va face ceva bun pentru invatamant?? De altfel a facut acest lucru de cate ori a fost ministru???
    Am ajuns datorita propriei ignorante sa ne lasam condusi de toti prostovanii.
  • +7 (13 voturi)    
    Parerea mea (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:23)

    CezarN [utilizator]

    1. Inca o data constat cu stupoare cu cata usurinta cresc salariile la stat: mai bagi la dosar o hartie, mai o echivalare, o renumarare, o clauza in contractul colectiv de munca, oricum o jonglerie birocratica si, gata!, ca prin minune, salariul creste. Fara nicio legatura cu rezultatele muncii. Elevii, bunaoara, ajung in clasa a XII-a fara a sti sa scrie sau a cunoaste circuitul apei in natura si noi vrem mariri de leafa prin echivalari.

    2. Articolul este inca o dovada a demagogiei din spatiul public romanesc; un remix al melodiei clasice "Ei nu va dau, noi va vom da!".

    Dragi profesori, atata vreme cat elevii, absolventii scosi de sistemul de invatatmant sunt semianalfabeti si nu stiu sa faca mai nimic dupa absolvire (liceu sau facultate) nu va asteptati ca munca lor necalificata sau slab calificata sa produca, prin impozitare, veniturile la buget din care voi sa aveti o leafa decenta. Deci, fiti siguri ca banii primiti astazi printr-un truc birocratic va vor fi luati maine printr-o manevra asemanatoare sau prin inflatie.
  • 0 (2 voturi)    
    off topic....dar... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 9:51)

    dandra [utilizator]

    este imperativ ca intr-o zi sa publicati acest articol...
    http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/angela-tocila-de-la-o-romanca-lasa-si-tradatoare-catre-un-deputat-in-parlamentul-romaniei/
  • +15 (15 voturi)    
    Profesorii si invatatorii (Vineri, 18 ianuarie 2013, 10:45)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    au ce merita!

    Nu le-a trebuit minsitru reformator. Sa suporte consecintele sau sa iasa in strada pentru ca legea sa se aplice!!!!

    Doamna care a facut greva foamei si acum este deputat, sa faca din nou greva foamei.
  • +3 (3 voturi)    
    Salariul NET invatator debutant... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 11:49)

    cersenin [utilizator]

    STIE CINEVA CAT ESTE? Multumesc.
  • +7 (7 voturi)    
    pur si simplu (Vineri, 18 ianuarie 2013, 16:13)

    skolko [utilizator]

    va rog sa scoateti fotografia cu rinjetul indecent al cucoanei al carei singur merit a fost distrugerea invatamantului romanesc.
  • +7 (7 voturi)    
    zimbiti frumos... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:17)

    egroeg5 [utilizator]

    vorbeste tovarasa... fotografia asta parca ar fi o regie a vremurilor cand Ceauseasca,academiciana, era ridicata in slavi
  • +4 (4 voturi)    
    Plimbare (Vineri, 18 ianuarie 2013, 18:59)

    Trojan.H [utilizator]

    Facem si noi o plimbare pe la Guvern?
  • +2 (2 voturi)    
    MANIPULARE (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 11:53)

    timp tamp [utilizator]

    ABSOLVENTIOLR DE LICEU PEDAGOGIC NU LI SE MARESTE SALARIUL
    Lor li se echivaleaza doar competentele pentru a putea sa predea mai departe, sunt asimilati profesorilor pentru invatamintul primar dar nu sut declarati profesori ptr. inv. promar/prescolar
    Nu li se echivaleaza diplomele de bacalaureat cu diplome universitare de licenta!
    Este doar o manipulare de tip comunista a anilor '50
    ponta plagiatorul si demolatorea invatamantului mint prin citarea pe sarite a textelor de lege si deformarea terminilor din metodologiile existente.
  • -2 (2 voturi)    
    Imi plac (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 13:10)

    xrogo [utilizator]

    comentariile basistilor carora nu le miroase bine orice ar face USL.
    In alta ordine de idei,daca se echivaleaza invatatorii cu profesorii atunci care mai este deosebirea intre un licentiat cu facultate si un absolvent de liceu cu bacalaureat?
    Adica de ce sa mai faci facultate,ca vine Funeriu cu celebra lui lege si-ti echivaleaza liceul cu facultatea?
    Voua basistilor vad ca vi se pare logica aceasta chestiune,nu?
    Halal gandire!
  • +3 (3 voturi)    
    plagiatorii cei mai votati! (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 16:12)

    nede [anonim]

    daca inca mai aveti pretentii de la niste plagiatori, sa fiti sanatosi!
  • +2 (2 voturi)    
    coana leano (Duminică, 20 ianuarie 2013, 1:32)

    fosta zoezoe [utilizator]

    nu ne mai abramburii , 22000 de diplome -pe banii statului, adica si ai mei -in 6 ani.Avantaje: comision (comisionul, cat e comisionul lenuto? ) cresterea calitatii in invatamant (in sensul caratului apei cu ciurul) si sprijinirea amaratelor de universitati (private sau de stat )
  • +6 (6 voturi)    
    hit and run ! (Duminică, 20 ianuarie 2013, 13:24)

    nash pandelica [utilizator]

    loveste si fugi, sau pe romaneste, sa fugi de la locul faptei.
    cam asta este ce fac usl'amistii.
    asa a facut margafaua la iecsterne, asa a facut liviu pop la invatzamant, asa a facut caterinca aburescu, aka abramburica, tot la invatamant.
    parca este un facut, ministerul asa are parte de margi, adormitzei, bramburici si popi de serviciu.
    lovitura dupa lovitura, data educatiei, care, zice'se, ar fi investitie in viitor...

    deci, madam caterinca abramburescu a lovit doua ciori, cu un ordin, adica, tzinte ale programului usl: a economisit niste bani cu salariile si a facut rost de niscai catindati la diplome de doi bani.

    dupa succesele scolii romanesti, exprimata in bacuri luate, doi ani la rand, pe la universitati de stat, cam bate vantul.
    stau ...cadrele, tovarase ale abramburicai si se bat de muste.
    si anii viitori,se prevede aceaiasi seceta de catindati cu bac in regula, pentru invatamantul univeristar.

    madam caterinca a incercat o caterinca, s'o dea pe dupa plopul cu pere.
    adica, zice ea, nu a prevazut funeriu bani pentru maririle de lefuri pentru aia 22 de mii de...votanti usl ! :)

    deci, atestatul urma sa se dea in noiembrie, iar in dec. sa primeasc leafa marita. adica o luna.
    de cand a venit la guvernare dottore si, chiar, abramburescu, au fost niscai ajustari bugetare.
    au fost bani pentru cadouri electorale, dar nu sau prevazut in acele rectificari, cateva sute de mii de lei pentru o luna de salarii majorate pentru cei atestati, legal.

    mda, argumentele ei ar fi mers la latrina 3, unde, gadea sau alt ..jurnalist, iar fi plans pe umar.
    ar fi fost chiar de succes intr'o emisiune a lui ing. dumitrescu sau a alui chelosu, jmecker, pilotul de supersonice in usaf.

    dar, ca sa vezi, a intervenit ala fara bac, funeriu si i'a pus pumnu'n gat, adica a scos adevarul la pluteala.

    de cand a venit guvernarea asta, avem circuri multe, paine putina si scumpa

    vorba lui nea marin: foaie verde s'un dudau, o sa fie si mai...bine !

    sayonara
  • +4 (4 voturi)    
    Sa mai votati (Duminică, 20 ianuarie 2013, 16:55)

    Savitar [utilizator]

    Dottori si plagiatori, oameni cu adevarat capabili sa distruga totul in jurul lor.
  • +2 (2 voturi)    
    Se minte cu nerusinare (Duminică, 20 ianuarie 2013, 22:50)

    aerro10 [utilizator]

    Am vazut-o pe d-na Andronescu in aceasta seara la Antena 3. Nici nu-mi vine sa cred ca un cadru didactic al invatamantului romanesc, fosta ministru in mai multe guverne, sa minta fara nerusinare. Spunea ca LEN si OG-urile emise de fosta guvernare ar fi facut o mare discriminare ca ar fi echivalat studiile liceului pedagogic cu studii de licenta. Am citit cu mare atentie omects 5484/2011 privind recunoasterea competentelor formale informale si nonformale, nu este vorba de echivalare de studii, ci doar de recunoasterea competentelor in vederea incadrarii pe posturile de profesori a celor care sunt titulari si nu au studii universitare. Echivalarea de studii se face doar conform OMECTS 5553/2011 pentru cei care au studii universitare de scurta durata conform organizarii mai vechi a invatamantului universitar si care au avut o programa mult mai vasta, cu un numar mult mai mare de ore fata de cei care fac acum studii de licenta si este normal sa echivalezze aceste studii.
    Este ingrozitor sa vezi acest personaj mintind fara scrupule. Sa-i fie rusine nu numai pentru asta, ci pentru tot raul pe care l-a facut de-a lungul anilor invatamantului romanesc si sa speram ca nu va mai fi in viata ei ministru!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by