​Analiza HotNews.ro

Manual de supravietuire in razboiul politic: mila, demisii si solidaritate

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 5 septembrie 2012, 20:24 Actualitate | Esenţial

Protestul Papioanelor nu a avut efect
Foto: Hotnews
​Ce faci atunci cand razboiul politic de la Bucuresti iti arunca munca ultimilor ani pe apa sambetei? Ce faci atunci cand razbunarile politice iti pun in pericol credibilitatea profesionala construita cu minutiozitate? Cum reactionezi atunci cand inalti demnitari ai statului roman mint in public pentru a decredibiliza munca unei echipe formate din zeci de oameni?

Toate acestea sunt dileme pe care angajatii Institutului Cultural Roman, profesionisti anonimi aflati pe trei continente, trebuie sa le dezlege in aceste zile. Miza: obrazul Romaniei. Printre raspunsurile gasite: mana intinsa la straini, demisii sau folosirea conexiunilor personale.


ROMANIA: O TARA NESERIOASA DIN ESTUL EUROPEI?


Statele Unite. Cea mai prestigioasa sala de concerte americana, Carnegie Hall, anunta pentru stagiunea din aceasta toamna un concert cu lieduri de George Enescu si compozitii de Dinu Lipatti. Solistii sunt doi pianisti romani stabiliti de ani buni la New York. Tot la New York, celebrul festival de film al orasului il va avea ca invitat pe regizorul Cristian Mungiu, cu premiera ultimului sau film. Asta in timp ce mai multi actori americani urmeaza sa citeasca poeme de Nichita Stanescu, cu ocazia lansarii unei antologii in engleza a poetului. Dar existenta acestor evenimente, in parte finantate de Institutul Cultural Roman de la New York, este mai fragila decat viata unei lacuste pe trotuarul Fifth Avenue. De ce? Pentru ca romanii nu mai sunt siguri ca se pot implica.

Turcia.
In mijlocul celui mai popular si monden bulevard al Istanbulului se afla catedrala San Antuan, locul unde, pe 1 octombrie 2012, ar trebui sa se desfasoare concertul ansamblului Raro in care, alaturi de instrumentisti germani,
 
Evenimente afectate de taierile guvernului Ponta: lansarea la New York a antologiei Nichita Stanescu, concertul Enescu-Lipatti de la Carnegie Hall, participarea Romaniei la targul de carte de la Goteborg, concertul ansamblului Raro la Istanbul.
 
 
Rectificarea guvernului Ponta
japonezi sau rusi, canta si romanul Razvan Popovici. Gazdele evenimentului: Institutul Cultural Roman si Institutul Goethe din Germania, in al carui program oficial concertul a fost deja inclus. Dar, cu mai putin de 6 saptamani inaintea datei concertului, romanii ii anunta pe colegii de la Institutul Goethe si pe instrumentisti ca nu mai pot sustine financiar concertul.

Suedia. Cu cateva saptamani in urma, presa suedeza anunta cu tam-tam venirea la Stockholm a unei laureate a premiului Nobel pentru literatura. Evenimentul, finantat in mare parte de Academia Suedeza si Muzeul Nobel, ar fi urmat sa o aiba in centru pe invitata speciala a Institutului Cultural Roman, Herta Muller. In aceeasi perioada, la importantul targ de carte de la Goteborg se pregatea un stand comun al institutelor culturale europene. Ideea fusese a romanilor si rapid adoptata de colegii din UE. Dar acum, atat acest stand cat si venirea Hertei Muller la Stockholm este pusa sub semnul intrebarii. De ce? Pentru ca romanii trebuie sa se retraga din proiecte.

“ENIGMA” UNEI DECIZII A GUVERNULUI PONTA

In toate aceste orase importante, Institutul Cultural Roman nu este un oarecare ONG cultural si nici o organizatie studenteasca. Oficial, ICR reprezinta imaginea Romaniei in lume, iar neoficial a devenit pentru statul roman unul dintre cele mai eficiente instrumente de exercitare a soft power. „Soft power este abilitatea de a obtine ceea ce doresti prin persuasiune si prin generarea de atractie pozitiva”, scrie politologul american Joseph Nye. „Intelepciunea conventionala spune ca statul cu cea mai mare armata prevaleaza”, mai scrie Nye, „dar intr-o epoca a informatiei s-ar putea ca statul cu cea mai buna poveste sa fie cel care castiga.” Si alaturi de media, Institutul Cultural Roman este cel care spune povestea Romaniei in lume.

Dar, in aceasta toamna, povestea Romaniei este una despre neseriozitate si lipsa de cuvant. Cazurile de la Istanbul, Stockholm si New York (cat si din alte capitale europene) sunt generate de o decizie luata in sala de sedinte a guvernului de la Bucuresti. Acolo s-a hotarat, pe 23 august, ca bugetul ICR sa fie redus cu o treime (!!!), invocandu-se necesitatea efectuarii de economii. Suma economisita: 3 milioane de euro. E mult? E putin? Cert este ca din bugetul anual de aproximativ 9 milioane al Institutului, nu mai ramane niciun ban pentru finantarea proiectelor deja stabilite pentru ultima parte a lui 2012.

Conducerea ICR a primit vestea acestei decapitari financiare pe 18 iulie 2012. Dupa mai multe memorii inaintate guvernului Ponta, directorul din acea vreme al ICR-ului, H.R.Patapievici, a fost primit in audienta, pe 1 august, de catre ministrul de Finante, Florin Georgescu. Acesta a promis ca va sustine in Guvern pozitia ICR. Pe 2 august, conducerea ICR isi anunta demisia in semn de protest la schimbarea statutului de functionare si a trecerii institutului in
 
Conducerea ICR New York, formata din Corina Suteu si Oana Radu, intentioneaza sa-si depuna demisia.
 
 
Efectele rectificarii bugetare
subordinea Senatului. Pe 23 august, in ciuda suportului oferit de Florin Georgescu in timpul sedintei de Guvern, Victor Ponta mentine decizia decapitarii financiare cu o treime a bugetului ICR.

Motivul acestei decapitari financiare? Necunoscut public, pana la aceasta ora.

Departe de nebunia politica a Bucurestiului, angajatii institutelor romane din Europa, Statele Unite si Asia s-au trezit pusi intr-o situatie rusinoasa: anularea proiectelor, a contractelor si nerespectarea „gentlemen agreement”, legea nescrisa in capitalele civilizate ale lumii.

LA ISTANBUL, NU MOR CAII CAND VOR CAINII

La Istanbul, directorul adjunct Alexandru Balasescu s-a bazat pe experienta personala care l-a invatat ca „cel mai bun lucru de facut in astfel de situatii este sa iti mentii calmul si sa continui”. Pentru a nu fi anulat, concertul din catedrala San Antuan mai are nevoie de 3600 euro. Balasescu a transmis mai multor manageri din zona bussiness un apel la solidaritate „pentru o cauza care depaseste orice tip de politizare posibila. Ar fi inca o caramida pusa la o altfel de imagine a Romaniei. Bunicul meu avea o vorba: " nu mor caii cand vor cainii”, a mai scris Balasescu. „Acum, caii au nevoie de furaj.”

Si furajul a venit. Din partea unor oameni de tipul Mihaelei Perianu: „Mi s-a parut absurd ca, din cauza ca politicienii se cearta, un eveniment de promovare desteapta a Romaniei sa nu mai poata avea loc. E total nefiresc. Ma enerveaza atat de tare situatiile astea si sentimentul de neputinta e atat de mare, incat mi-e si greu sa vorbesc.” Dar si in numele unor firme, cum este cea condusa de Alexandru Badea: „Alexandru Balasescu e o persoana pe care o cunosc si a venit la noi cu o actiune care implica si imaginea Romaniei. Este o situatie de criza si, practic, noi il ajutam pe el ca persoana. Dar, indirect, incercam sa mentinem ratingul de seriozitate al tarii, cat de cat la un nivel decent. Asta cat timp se mai poate...”

ICR Istanbul nu a reusit inca sa stranga toti banii pentru concertul din catedrala San Antuan. Mai are nevoie de cateva sute de euro. Balasescu a fost placut surprins de solidarizarea rapida, dar „ICR este totusi o institutie de stat, cu misiune de diplomatie, care nu se poate baza exclusiv pe mecenat.

LA NEW YORK, ARTISTII SPONSORIZEAZA STATUL ROMAN

Echipa de la New York, condusa de Corina Suteu, a ales sa joace cartea credibilitatii profesionale si sa-si activeze retelele personale. Distribuitorul american al filmului lui Mungiu a acceptat sa plateasca drumul si cazarea regizorului roman, in timp ce actorii americani care vor recita din Nichita au fost convinsi sa lucreze gratuit.

Cat despre concertul de la Carnegie Hall? Cei doi solisti, Matei Varga si Vlad Iftinca, s-au oferit „prin renuntarea la o parte din onorariul nostru, sa sustinem eventuale cheltuieli de publicitate pentru ca evenimentul sa primeasca
 
Mi s-a parut absurd ca, din cauza ca politicienii se cearta, un eveniment de promovare desteapta a Romaniei sa nu mai poata avea loc.
 
 
Mihaela Perianu, donator pentru ICR Istanbul
amploarea si sustinerea mediatica meritata.”

Dar echipa de la New York va trebui sa anuleze complet alte proiecte (printre care unul in colaborare cu prestigiosul MOMa) si, considerand ca nu-si poate mentine credibilitatea si profesionalismul in acest context, intentioneaza sa-si prezinte demisia.

LA STOCKHOLM, ROMANIA REZISTA DIN MILA CELORLALTI EUROPENI

In acest timp, in Suedia nu s-au gasit inca solutii pentru mentinerea numelui Romaniei pe afisele care anunta venirea Hertei Muller. „Suedezii ar putea desigur plati si partea noastra, dar numele nostru va dispare”, spune directorul ICR Stockholm, Dan Shafran. „Or, interesul nostru primordial era ca Herta Muller sa vina la invitatia Institutului Cultural Roman.”

La targul de carte de la Goteborg, Romania va trai din mila celorlalti colegi europeni. Partea de plata a Romaniei pentru standul comun va fi acoperita de colegii straini, iar participarea invitatilor romani va fi platita de celelalte institute culturale europene. 

DOUA FELURI DIFERITE DE PATRIOTISM


Pentru directorul Dan Shafran, intelectual roman emigrat de trei decenii la Stockholm si premiat de Academia Suedeza, comportamentul Bucurestiului ramane o enigma. „Nu am aflat care sunt motivele acestei reduceri atat de drastice, desi este vorba de onoarea Romaniei in Uniunea Europeana. Din pacate, la Bucuresti, ICR a fost tap ispasitor pentru multe lucruri si pe nedrept. Din moment ce ICR a fost acuzat de propaganda pro-Basescu, desi la Stockholm nu s-a 
 
Victor Ponta: "Daca lucrezi la un institut cultural, poti sa stai in centrul capitalei si sa ai conditii foarte bune." In realitate, doar 4 dintre cei 17 directori din strainatate locuiesc in sediile ICR.
 
 
Relativitatea declaratiilor lui Victor Ponta
facut niciun moment asa ceva, putem spune ca suntem o victima a razboiului politic.”

Un razboi politic pe care premierul Victor Ponta il continua la Bucuresti, unde lanseaza acuze catre angajatii ICR chiar in timpul reuniunii diplomatilor romani: „Am constatat ca daca esti ambasador, trebuie sa stai intr-o suburbie a capitalei. Daca lucrezi la un institut, de exemplu, cultural, poti sa stai in centrul capitalei si sa ai conditii foarte bune”, a afirmat premierul roman. Realitatea este insa mult mai nuantata: din cei 17 directori pe care ICR ii are in strainatate, patru locuiesc in sediul institutului din acel oras, trei in sediile ambasadelor Romaniei, laolalta cu ambasadorii si ceilalti zece in apartamente situate in zone din afara centrului. In plus, salariile directorilor ICR din strainatate sunt mai mici decat cele ale ambasadorilor din aceleasi orase. 

„Dar noi ne-am facut datoria cu seriozitate si dragoste de tara si rezultatele au fost evidente”, spune Dan Shafran. „Suntem apreciati, sunt romani care au venit la noi si ne-au spus cat de mandri sunt ca sunt romani datorita ICR si ca presa suedeza vede Romania si cu alti ochi si nu se mai scrie doar despre cersetori. Nu pot sa inteleg cu ce am gresit.”


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

11767 vizualizari

  • +30 (32 voturi)    
    Sa speram... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 21:04)

    Rollo [utilizator]

    ...ca "povestea" acestor oameni minunati din ICR se va ridica deaspura loviturilor maciucilor ordinare ale oligarhului si marlanului populist cu vederi inguste, caci Europa secolului XXI nu mai este a lor...
    • -1 (9 voturi)    
      Uite EBA ar putea sa se implice (Joi, 6 septembrie 2012, 10:24)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Rollo

      Ce inseamna cateva sute de euro cand a primit dar de nunta de la PDL 300.000 de euro? Ce mai mangaiere pe obrazul culturii si ca mai palma ar da Puterii!
      Cu doar cateva sute de euro...
  • +26 (32 voturi)    
    Multe felicitări ELITELOR implicate în ICR ! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 21:04)

    gabbi [anonim]

    RUŞINE PLAGIATORULUI UCIGAŞ AL CULTURII şi mai ales vicepremierului Georgescu F. (care are răspunderea bugetului ICR)
    Gabriela
  • +20 (20 voturi)    
    Întrebare...???? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 21:27)

    gabbi [utilizator]

    Nu există un cont în care să facem donaţii?
    (Eventual am putea dona taxa TVR, mai ales că pentru acolo s-u găsit bani)
    • +7 (7 voturi)    
      Contact donatii ICR Istanbul (Joi, 6 septembrie 2012, 9:23)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui gabbi

      Alexandru.balasescu@icr.ro este adresa unde le puteti scrie celor de la ICR Istanbul pentru a-i ajuta. Ei va multumesc deja pentru solidaritate.
  • +19 (21 voturi)    
    premierul amator Victor Ponta (Miercuri, 5 septembrie 2012, 21:36)

    the [utilizator]

    se arata, din ce in ce mai clar, in caracter si actiuni, drept ceea ce este, de fapt :
    UN SOFER FARA VOLAN !
  • +22 (24 voturi)    
    Sfirsitul ICR-ului (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:02)

    Daniels22026 [utilizator]

    ICR-ul trebuie sa-si deruleze activitatile, contractele curente si doar atit.

    Incet, profesionistii din ICR trebuie sa se retraga. Politicienii vor transforma ICR-ul in sursa de sinecuri, vor reduce bugetul, si-apoi vor reprosa absenta rezultatelor, pentru a reduce si mai mult bugetul. In final, ICR-ul va fi declarat falimentar si desfiintat. Niste scandaluri penale vor ramine ca ecou al ICR-ului mutilat de uslamisti. Penalii dau deja tircoale unei institutii pe care n-au putut pune laba pina in prezent. Incompetentii vor intra cu bucurie si inconstienta in hora distrugerii ICR-ului. Institutul, inca nepatat, e ca si terminat.

    De fapt si invatamintul, cultura, sanatatea, sint domenii falimentare pentru politicieni, caci nu aduc bani la buget, in mod direct, palpabil. Aceste domenii sint doar o sursa de stres pentru politicienii coruptibili, santajabili, pusi pe capatuiala.
  • +9 (11 voturi)    
    Iata de ce a taiat fondurile: (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:03)

    LiviuX [utilizator]

    USL a schimbat membrii CA ai regiilor autonome din subordinea CL Ploiesti si a marit indemnizatiile:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13165938-usl-schimbat-membrii-regiilor-autonome-din-subordinea-ploiesti-marit-indemnizatiile.htm
  • -15 (21 voturi)    
    ICR (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:23)

    curios [anonim]

    totusi, bugetul rectificat al ICR reprezinta o suma destul de serioasa. Ma gandesc ca ICR si-a prioritizat proiectele, astfel incat acelea prezentate in articol ca fiind afectate de rectificare sunt la coada acelei liste, deci mai putin importante. ar fi interesant de vazut care sunt cele mai importante proiecte ale ICR, acelea care nu vor avea de suferit, caci nu poti merge pe ideea ca "toate sunt importante!"
    • +8 (12 voturi)    
      Simplu (Joi, 6 septembrie 2012, 7:01)

      elena [anonim] i-a raspuns lui curios

      Pai cele mai "importante" proiecte sunt cele care au fost deja realizate. In 2/3 din 2012 s-au cheltuit 2/3 din buget. Ultima treime din buget a fost taiata, deci proiecele din ultima treime a anului au ramas fara finantare. Cind planifici cu luni inainte actiuni in comun cu strainii, cum poti spune ca "prioritizezi"? Adica planifici si ii implici si pe altii dar esti gata in orice moment sa renunti pentru ca nu este in virful listei de prioritiati si s-ar putea sa nu iti ajunga banii pentru ca a aparut o idee mai interesanta? Asa lucreaza statul dar nu si o firma / organizatie serioasa. Asta este diferenta dintre o organizatie condusa de politiicieni si una condusa de profesionisti.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu cred (Joi, 6 septembrie 2012, 8:58)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui curios

      ca se fac proiecte doar ca sa fie la numar.Toate sunt importante!Pentru asta s-au conceput!
  • -12 (22 voturi)    
    cultura (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:36)

    sly [anonim]

    cand aud de cultura imi vine sa scot """", pardon, mitraliera
    • +1 (5 voturi)    
      de ce te-ai dat jos din pom? (Joi, 6 septembrie 2012, 11:04)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui sly

      ca sa dai o dejectie? nu era mai bine acolo in frunzis?
  • -22 (26 voturi)    
    Magarusul cu cvastica pe fund (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:36)

    ploiesteanu [anonim]

    trebuie expus in toate tarile europene, pe bani multi, sustinut de patapievici cel caruia ii este rusine ca e roman. Peste tot s-au redus drastic fondurile. ICR-ului nu trebuia sa i se taie din fonduri. Ce ne facem, patapievici si-a dat demisia, cultura romana e pe moarte. Haznaua antiromaneasca avand pretentii culturale, si-a dat demisia. Patapievici sau cultura basista, tiganeasca, manelista.
    • +7 (15 voturi)    
      pasarea-si cinta numele (Joi, 6 septembrie 2012, 8:02)

      geocrin [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Idea care se desprinde din comentariul tau este ca esti un manelist care ai mincat mici gratis pe 29 IULIE.
      Tu sa fi sonatos tu esti roman noi basisti.
    • +4 (8 voturi)    
      poate la tine, la Ploiesti... (Joi, 6 septembrie 2012, 9:34)

      vio-e1 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Ploiestene, probabil ca de cultura tiganeasca, manelista te "bucuri" dumneata, la Ploiesti, sau ti se ofera gratis la antene... Dar accesul la adevarata
      cultura cere putin efort, cere interes activ si o anumita neliniste filosofica , te poarta prin salile de lectura ale bibliotecilor , nu se serveste cu mici si bere la pomenile useliste si nici in fata televizorului alaturi de balele inveninate ale varanului.
      Fanfaronada puberului-spre-adolescentului Pontea privind economiile realizate prin taierea bugetului ICR nu mai prinde decat la oamenii neinformati sau mai bine zis dezinformati si care accepta sa se hraneasca cu gogosile lui gadea, badea, ciuvica si altii de teapa lor...Mai schimba postul si poate te vei trezi, pana nu-i prea tarziu !!!
      • -1 (7 voturi)    
        Te invit sa citesti ce scrie acest Patapievici (Joi, 6 septembrie 2012, 10:17)

        ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui vio-e1

        si apoi sa vorbesti de cultura romana, jignind pe altii. In turbarea voastra basista, nu mai tineti cont de nimic, atacati omul desi nu il cunoasteti, e genul de comportament basist (vezi dialogul cu Tudor Popescu). N-am votat niciodata din 90 incoace cu fsn, psd, pdsr, etc, nu ma uit la antena 3 a lui voiculescu si nici la B1tv a unui borfas mai mare chiar decat voiculescu, george constantin paunescu. Asa cum obsedatii astia care de dimineata pana seara il critica pe Basescu, fara sa faca nimic pentru tara, tot asa si maniacii basisti au si ei una, antenele lui Voiculescu, fara a judeca actiunile lui basescu. Tot ce face basescu rau, nu, e propaganda de la antene. Ganditi cu capetele voastre. Daca aveti ceva in ele, bineinteles.
        • 0 (2 voturi)    
          suprarealism.. (Joi, 6 septembrie 2012, 16:09)

          paharnicul Ulea [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          ..acesta este intr-un cuvant rezumatul comentariului tau. Sa nu zic absurd: ce legatura are HRP cu TB? Tu i-ai citit cartile de tot afirmi ca ar trebui si altul sa le citeasca? Sau ai ramas la "Politice", acel nemaipomenit volum dar re-interpretat si talmacit de criticii de partid si de orientare cu urmari fatale (stanga, da?!) sau ai o problema cu zvastica de pe poneiul roz? Ce parere ai despre "Idei in dialog"? Dar zi repede fara a cauta pe Google..Ce inseamna cultura romaneasca pentru tine? Din rautate o sa amintesc de Paunescu, Sabin Balasa, proletcultism si Roller..e suficient..astia sunt, nu?, adevaratii artisti ai poporului..poate si Fuego si Dolanescu..plm
          • 0 (0 voturi)    
            "ce legatura are HRP cu TB?" (Duminică, 9 septembrie 2012, 0:01)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui paharnicul Ulea

            Simpu, iubesc la fel de mult poporul roman si se sustin reciproc. Paunescu a fost un poet bunicel care a si creat a si descoperit, nu de valoarea lui Nichita Stanescu sau Grigore Hagiu, e adevarat. Cei lansati de Manolescu: Cartarescu, Iaru, Stratan, Cosovei, il exaltarea lor de tinerete, il urau pe Labis si pe Paunescu, in schimb il divinizau pe Nichita. Cartarescu avea si o butada: "E atat de liniste incat/ se-aud tramvaiele lovindu-se de Labis". Sabin Balasa e unul din cei mai mari pictori romani. Lasati ideile preconcepute, apreciati omul in primul rand prin ce-a facut el bun. Ca au fost lingai, asta nu le scade din talent. Parerea mea.
  • +21 (23 voturi)    
    Speram (Miercuri, 5 septembrie 2012, 23:12)

    sorin [anonim]

    A fost comparat cu TITULESCU, micul ponta! Mai bine cu Stalin, Hitler, Ceausescu! Dar nici cu astia nu se poate, e prea mic, nu are coloana, caracter, demnitate, bun simt in relatia cu partenerii de dialog de alta culoare politica, plin de aroganta, infatuat si fara nicio idee de guvernare personala, toate deciziile luate nu sunt ale lui. Acum este momentul, impreuna cu Ecaterina Andronescu, sa inceapa indobitocirea Poporului Roman daca nu ne TREZIM, SI NU LUAM ATITUDINE PESTE TOT, IN CASA, PE STRADA, LA SERVICIU, LA SCOALA(treziti-va adolescentilor care scrieti prescurtat toate cuvintele limbii romane) este viitorul vostru in joc, nu lasati sa va transforme in masa de manevra ca pe mineri( toata stima pentru minerii muncitori in sut). Ganditi, cititi, invatati si aplicati, nu stati sa va ghideze altii viata. Ponta asta face, gandeste, copiaza, debiteaza, jubileaza pentru ca poate! Felicitari ICR pentru tot ce face in LUME pentru Romania!
  • -17 (21 voturi)    
    Hai sa aruncam cu noroi! (Joi, 6 septembrie 2012, 0:16)

    OniX [anonim]

    Hai sa aruncam cu noroi, ca e usor si nici nu cere de mancare sau vreun fel de sport intelectual. E foarte greu ca dupa ce ai preluat comanda unui executiv imputit de cei de la PDL, sa nu afectezi si urmele vagi de reusita ale fostului guvern. Oamenii nu vor sa inteleaga ca fostul guvern a alocat fonduri enorme pentru institutii care s-au dovedit a fi ineficiente, corupte si murdare. Prima masura adoptata de Ponta a fost sa blocheze, sa reduca, sa recalculeze fondurile pentru: ICR, TVR, administratii locale etc. . Guvernul face multe greseli, dar macar nu pagubeste tara cum am fost obisnuiti de catre pionii lui "Zeus".
    • +13 (17 voturi)    
      Ce hazos sunteti (Joi, 6 septembrie 2012, 0:33)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui OniX

      Chiar vorbiti serios la asta cu fonduri enorme pentru ICR? Fondul asta enorm e de aproape 10 milioane euro anual. China aloca institutului sau cultural un buget de 5 miliarde (miliarde!) dolari anual. Banuiesc ca glumiti, si chiar daca nu glumiti, sunteti un haios. :)
      (TVR si admin locale sunt alt subiect, alta discutie care merita insa purtata).
      • -3 (9 voturi)    
        Nu prea cred (Joi, 6 septembrie 2012, 9:50)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        Puteti sa-mi dai si mie un link cu care puteti dovedi ca China aloca 5 mld dolari anual pentru institutul cultural ? Pare o cifra mult umflata.
        • +3 (3 voturi)    
          buget (Joi, 6 septembrie 2012, 11:54)

          hope [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          Nu stiu cat aloca China insa iti iti dau linku in care poti afla bugetul institutului Goethe:
          http://en.wikipedia.org/wiki/Goethe-Institut
          "The Goethe-Institut is mainly financed by the national government of Germany, and has around 3,300 employees and an overall budget of approximately 278 million euros at its disposal"
        • 0 (0 voturi)    
          R (Joi, 6 septembrie 2012, 19:58)

          Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          Ca sa gasiti astfel de statistici e nevoie de ceva munca, nu doar de un link. Dar o munca placuta. Cititi Future of Power a lui Joseph Nye. Acolo gasiti...Dar pagina nu v-o spun :)
      • 0 (2 voturi)    
        matematica, nu cultura! nu-i hazos! (Joi, 6 septembrie 2012, 22:07)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        regula de 3 (trei) simpli, in care luam in calcul populatiile Romaniei si ale Chinei, precum si bugetul de 10 mil, ne indica faptul ca marea China aloca mai putini bani pe cap de cetatean in scopuri culturale. mai exact, populatia Chinei este de peste 500 de ori decat cea a Romaniei. prin urmare si fondurile alocate institutului cultural chinez ar trebui sa fie mult mai mare de 5 miliarde de dolari, cu raportare la cele 10 mil de euro ale ICR.
        precizare - bugetul ICR este in euro, cel al Chinei in dolari. asta chiar este haios! sau hazos?
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Joi, 6 septembrie 2012, 23:11)

          uf [anonim] i-a raspuns lui curios

          fain
          na, unde nu-i cap, bagam propaganda :D
    • +2 (4 voturi)    
      este clar.. (Joi, 6 septembrie 2012, 11:21)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui OniX

      ..esti dus in alta lume!
      Vezi ca lumea aia a disparut in 1989, decembrie!
      Daca mai sunt cateva specimene, o sa dispara si ele odata cu tine, comunistule!
  • -10 (16 voturi)    
    Propaganda (Joi, 6 septembrie 2012, 0:36)

    cici [anonim]

    Fara ca doamne fereste sa creada cineva ca iau apararea guvernului Ponta, Boc, Nastase si alti inaintea lor vreau sa inteleaga toata lumea ceva. In primul rand problema artistilor si a oamenilor de cultura din romania nu a fost generata acum, ea a existat intotdeauna si NIMENI nu a facut mare lucru pentru ei si pentru cultura romaneasca. In al doilea rand aceeasi problema o are fiecare functionar public in romania atunci cand vrea sa faca ceva sau pur si simplu sa traiasca in liniste. Iar dragi prieteni genul asta de articole propagandiste cu care mai nou se ocupa toata lumea pe fata sunt din punctul meu de vedere scarboase, dar ce sa faci, asta inteleg mai aproape toti jurnalisti romani (din toate taberele) ca se face presa. Pacat ca nu mai exista pic de mandrie si etica profesionala nicaieri.
    • -1 (5 voturi)    
      Stinge televizorul! (Joi, 6 septembrie 2012, 10:14)

      iuliu [anonim] i-a raspuns lui cici

      In primul rand, pana sa distingi propaganda, trebuie sa stii ce vrei sa scrii si, mai ales, s-o faci corect! Scarba ar trebui sa-ti fie de tine, in primul rand, pentru ca nu esti in stare sa postezi un comentariu de cateva randuri si coerent. In al doi-lea rand, aici nu e jurnalul national!
      hai voie buna!
  • +11 (11 voturi)    
    DOAR O FRAZA PENTRU MEDITAT (Joi, 6 septembrie 2012, 7:11)

    pointless man [utilizator]

    „O naţiune este o conştiinţǎ naţionalǎ – cît valoreazǎ una, atît valoreazǎ cealaltǎ.”

    A fost rostita in primul parlament al Romaniei Mari (1920).
    • -1 (7 voturi)    
      constiinta la romani... (Joi, 6 septembrie 2012, 8:19)

      uf [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      e la nivelul banilor de buzunar. sau al papionului :D

      samavolnicia guvernarii Ponta si a psd-pnl in general ne sunt arhi-cunoscute.

      asa ca intrebarile mele vizeaza cealalta fata a problemei: de ce majoritatea covarsitoare a oamenilor din conducerea ICR sunt legati in acelasi timp de revista 22? de ce a fost nevoie de o asemenea "certificare" pentru a ajunge acolo, in locul unui concurs, de pilda?

      de ce favorizatii unui mecanism discretionar ar avea dreptul sa se planga de un tratament discretionar?

      eu - da, eu pot sa ma plang de ilegalitatea si abuzul guvernarii psd. dar tocmai de-aia trebuie sa-mi repugne si artificialitatea si arbitrariul unei "elite" de camarila.

      daca Romania s-ar fi opus abuzurilor PSD cu legalitate si corectitudine, alta ar fi fost soarta ei. dar, cum bine spuneti, constiinta romaneasca zace prin noroaiele trecutului.
      • 0 (6 voturi)    
        cand ajungi sa scrii la.. (Joi, 6 septembrie 2012, 11:32)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui uf

        ..revista 22, esti mai mult preocupat de cultura decat de politic, in umila mea opinie!
        Nu poti sa dai un concurs pentru propagarea culturii romanesti: iti trebuie experienta si recunoastere in domeniu!
        in domeniul culturii nu ai parametrii exacti ca in alte domenii, pentru evaluarea aptitudinilor si calitatilor omului de cultura!
        Nivelul de Cultura nu il poti cunatifica asa cum cuantifici experienta profesionala in domeniul constructiilor (de exemplu)sau alte domenii exacte!!
        Dar, cu cat activitatea ta culturala este mai buna cu atat este mai bine receptionata de iubitorii de cultura, din tara si din lume! Poti sa ai angjati care sa gestioneze banii(gen contabili, administratori etc.) pe care sa ii angajezi pe baza experientei in domeniul lor, dar nu acei oameni genereaza evenimentele culturale, nu acei oameni sunt cei care inteleg si apreciaza calitatea unui act de cultura!
        Daca vrei, pot sa iti vorbesc o zi intreaga depsre cultura, in toate modurile posibile, numai eu, si numai cu putinul nivel de cultura pe care il posed.., dar nu as putea sa vin cu acuzatii mascate si inutile fata de conducerea ICR!!
        Pot sa vin in schimb cu dovezi, reprezentate de interesul crescut al Institutelor culturale din toate tarile, pentru ICR, de cand este populat cu aceasta conducere a carei "majoritate covarsitoare" este "legata in acelasi timp de revista 22" si a imbunatatirii imaginii Romaniei in lume din cauza acestei conduceri!!!
        • 0 (0 voturi)    
          mai preocupat de cultura decat de politic? (Joi, 6 septembrie 2012, 18:05)

          uf [anonim] i-a raspuns lui akillies

          credeti ca goana dupa ciolan se termina in sfere atat de inalte?

          mai uitati-va un pic prin universitati - bataliile pentru locuri, burse, titluri si alte lucruri lumesti sunt cat se poate de acerbe.

          apoi, daca spuneti ca activitatea in cadrul unei reviste culturale era suficienta pentru selectarea in cadrul ICR-ului, exista o sumedenie de reviste culturale de prestigiu. nu era nevoie sa scrie pe tine 22 sau Dilema, decat daca cei care te selectau voiau sa-si pastreze grupul intact. ceea ce s-a si intamplat.

          de ce ICR-istii nu sunt decat de la 22 - asta e o dilema :D

          http://www.reviste.ro/index.php?z=reviste_pe_categorii&id=24
          http://www.icr.ro/paris/resurse-online/reviste-culturale-romanesti.html

          pentru ametitul de mai jos: la conducerea ICR-ului se afla, in continuare, Patapievici. nu este un "adevar" marca Antena (de altfel, nu cred c-am mai vazut vreun program Antena de prin 2000 si-un pic).
          scrie citet:
          http://www.icr.ro/bucuresti/conducerea-icr/
          Consiliul de conducere al ICR este alcătuit din 21 de membri. Preşedintele Institutului – Horia-Roman Patapievici etc.
    • -6 (14 voturi)    
      constiinta si demisia (Joi, 6 septembrie 2012, 8:28)

      uf [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      btw, apropo de constiinta: conducerea ICR "intentioneaza sa-si prezinte demisia", am auzit telenovela si cu d-l Patapievici, iata si cu subalternii sai.
      dar niciunul nu si-a dat, de fapt, demisia.

      propun un exercitiu de imaginatie: jocul uite demisia, nu-i demisia era pentru brutele din echipa lui Ponta? - oare ar fi putut fi impresionate de asa ceva? - nu! bineinteles.
      asadar jocul demisiei era pentru public. cu cat iti creste prestigiul daca ameninti sa-ti dai demisia din cauza abuzurilor unor conducatori certati cu legea? si cat de cu folos iti este, totusi, sa nu dai curs acestei demisii si sa ramai pe locul caldut, dar cu renumele intact?
      • +2 (8 voturi)    
        Dezinformare (Joi, 6 septembrie 2012, 9:23)

        triciupa [utilizator] i-a raspuns lui uf

        Telenovela de care vorbesti e generata de latrinele lui voiculescu. Patapievici chiar a demisionat, nu s-a facut ca-si da demisia. Si apoi, in ce consta caracterul "caldut" al unui post de conducere la ICR? Crezi ca e confortabil sa la explici partenerilor straini si artistilor ca un guvern inept a taiat fondurile si ca atare proiectele vor fi anulate? Chiar ai impresia ca oamenii din conducerea ICR tanjesc dupa un salariu de la stat si prin urmare vor accepta umilintele puterii uslamiste?
        • -3 (9 voturi)    
          Da, salariile din ICR erau imense (Joi, 6 septembrie 2012, 9:55)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui triciupa

          Hai sa fim seriosi, Patapievici lua in jur de 4000 E/luna. Este normal ca un director de institutie bugetara sa primeaca un astfel de salariu ? Unde in sectorul privat, se plateste o astfel de suma in domeniul cultural ? Majoritatea angajatilor din acest domeniu traiesc cu 2000 lei/luna.
  • -7 (13 voturi)    
    Parerea mea : Prea multi bani merg la ICR (Joi, 6 septembrie 2012, 8:01)

    hnikhg [anonim]

    Cred ca un stat nu poate investi bani fara sa obtina ceva concret in schimb. Un filantrop poate sa faca si investitii fara rezultate. Din ce stiu eu , ICR a avut si "realizari" de genul vestitei expozitii de la New York (aceea cu calutul roz). Eu le-as fi cerut sa aduca bani de acasa pentru " expozitia " respectiva. si apoi "aut !".
    Nu cred ca statul trebuie sa dea banii pentru astfel de manifestari , mai ales ca e mare nevoie de bani pentru necesitati reale.
    • 0 (6 voturi)    
      "prea multi bani pentru ICR"...???? (Joi, 6 septembrie 2012, 10:16)

      nicolaem [anonim] i-a raspuns lui hnikhg

      bai gagauta de hnikhg...cum Dumnezeu sa nu dai bani pentru manifestari culturale, nevazand un castig?
      Esti dus cu pluta omule....chiar m-am enervat aici...ba, dar tu vrei sa fi in lumea mare, vrei sa-ti vina straini in tara pentru ca stie de Herta Muller, sau de altfel de cultura...sau pur si simplu ca reprezentam o forta in cultura...sunteti nebuni cu totii sa nu vedeti investitia in cultura sau in educatie benefica....sau care trebuie sa aduca bani imediat la buget?Acuma ca avem in fruntea institutiilor gagauti ca tine, care habar nu are de ceea ce inseamna valoare(vointa, rabdare, altruism, consecventa, onestitate si nu in ultimul rand patriotism...chiar si la cel care il vezi la ghiseul de plati amenzi... e cu o scarba pe fata, ajungi in felul asta sa zici ca dai doua amenzi statului!), ori munca ... PLATITA(si pe alocuri, acum, platita bine!) in folosul comunitatii, asta e cert...pentru ca in societatea asta incalcelile legilor sunt asa de multe...ca inebunesti citind o lege cu toate amendamentele aduse...dar s-o mai intelegi!
      Asa ca ...gagauta, dute ma la plute, ca aici nu ai dreptate!
    • -2 (2 voturi)    
      Alt "dastept" (Joi, 6 septembrie 2012, 12:10)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui hnikhg

      Cetatene, citeste carti, informeaza-te din mai multe surse, in general aeriseste-ti mintea. Pe urma incearca sa participi cu argumente serioase la o discutie.
  • +2 (4 voturi)    
    Latrat la luna (Joi, 6 septembrie 2012, 9:36)

    Adi_rus [utilizator]

    D-le Mixit,

    Asa cum ne-ati obisnuit deja ati facut o analiza foarte buna, rece, calculata si extrem de bine argumentata. Cu toate astea va voi spune ca ecourile articolului vor fi minime. Asta pentru ca il publicati pe un site ca hotnews a carui audienta oricum e impotriva a tot ce a facut guvernul Ponta nu doar cu ICR si deci nu aveti nici un impact cu acest articol asupra votantilor USL (bugetari, pensionari, taranii din mediul rural). De aceea spuneam in subiectul comentariului meu ca e un fel de "latrat la luna". Articol inteligent, calculat, elegant, dar care ramane fara absolut nici un efect.

    In al doilea rand as mai face o observatie. Tine de maturitate si intelepciune. Remarcati ca n-am spus inteligenta ci intelepciune, acel timp de inteligenta si discernamant pe care il capeti odata cu varsta, unul care nu vine din inzestrarea genetica sau educatie ci din experianta. La acest capitol dl. Patapievici a gresit. A gresit pentru ca la experienta lui trebuia sa stie ca politicienii romanii se comporta (asa cum bine a subliniat Andrei Plesu) ca niste adolescenti puberi. Adica plini de emotii negative si revansard. Ca si director al ICR nu trebuia sa scrie toate acele editoriale caustice la adresa PSD si PNL. Trebuia sa ramana neutru. Intr-o astfel de situatie probabil nu ar fi fost schimbat din functie de Ponta. Sau mai stii?...
    • -1 (3 voturi)    
      Poti ramane neutru.. (Joi, 6 septembrie 2012, 11:41)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

      .. mult si bine, si sa capeti experienta cat nu au altii al un loc!
      Dar cand vei constata ca neutralitatea ta si toata expeienta nu te vor mai ajuta cand te vor izola politicile puerile ale liderilor tai... ce vei face?

      Vei regreta, sau te vei revolta impotriva calailor?!?
      In mare sunt de acord ca trebuie mediatizate si in alte medii articolele de pe hotnews, daca nu ar exista boicotul din acele medii :D!
  • +3 (5 voturi)    
    Absurdistan (Joi, 6 septembrie 2012, 10:03)

    ..13 [utilizator]

    Multumim Plagiatorului pentru contributia adusa in desavarsirea Absurdistan-ului.

    Absolut toata lumea se intreaba cand Ponta o sa isi incheie mandatul si o sa plece cu jucariile lui cu tot, acasa la el, la "Mihaela" lui.

    Mult succes pentru o plecare mai rapida a domnului Ponta! Suficient cata contributie a adus! Enough!
  • +2 (4 voturi)    
    explicatia (Joi, 6 septembrie 2012, 10:08)

    M M [anonim]

    Daca cititi programul in 100 de puncte al guvernarii Ponta (se gaseste pe site-ul PSD) veti descoperi ca nici un punct nu se refera la cultura. e drept ca ne vor absolventi de universitati si sanatosi tun , dar in esenta intelegem ca ne vor prosti!
  • +3 (3 voturi)    
    nu mi se pare un model de "viitor" (Joi, 6 septembrie 2012, 10:29)

    radu [anonim]

    Domnule Mixich, nu sunt de acord cu eforturile dlui Balasescu. Nu este normal ca o institutie a statului roman sa ajunga sa cerseasca bani pentru desfasurarea unor evenimente, fie ele si culturale. Se constituie intr-un periculos precedent care poate inuraja guvernul Ponta sa persevereze in taierile bugetare de la ICR ("vad ca va descurcati") sau chiar si alte institutii sa aplice aceleasi metode. Cand spargi un geam nu e suficient un carton pus in locul lui! Intr-o alta ordine de idei, vad ca directorul ICR Istanbul nu comenteaza (in textul dvs.) solicitarile efectuate de dl Balasescu. Ce se intampla? Este de acord? nu este de acord? Il intereseaza? Sau nu va intereseaza pe dvs parerea lui si avem o prezentare pe "spranceana"?
  • -2 (4 voturi)    
    criza poate fi stopata simplu... (Joi, 6 septembrie 2012, 10:41)

    mo [anonim]

    Domnilor,
    ... va rog sa cititi, telegrafic, aceste ganduri si propuneri [stiu ca timpul este scurt...]:

    1. schimbarea congresului PSE de la Bucuresti este o 'palma' data noua, tuturor romanilor si nu cum le vine la multi sa creada ca doar PSD-ului...

    1a/ trebuie ca in interiorul notiunii de 'coabitare' sa gasiti resurse de a rechema PSE-ul sa-si desfasoare congresul la Bucuresti !

    1b/ birocratia legata de acest lucru va face ca data congresului sa fie, realtiv usor, schimbata, dar ...


    2. daca se obtine acest lucru, tot in contextul 'coabitarii' trebuie sa realizati ca congresul PSE-ului si cel al PPE-ului sa se desfasoare la Bucuresti, separate (!) dar impreuna, la aceiasi data si loc [Parlamentul Romaniei]

    2a/ acest lucru pare imposibil DAR daca sunt iscusit sensibilizati cei din UE, ca este vital sa se faca asa.., veti primi sprijinul lor, poate ultima data......!!!

    2b/ cei din UE trebuie sa vada ca exsista dorinta de 'coabitare'.......!


    3. daca obtineti acest lucru atat de greu de realizat - adica, aducerea in acelas loc a celor 2 congrese..., este posibil ca intr-o sedinta finala, omagiala, etc., cu plenul reunit a celor doua congrese + parlamenatrii nostri SA SE AJUNGA LA DECIZIA CA UE SA-SI MUTE UNUL DIN SEDII DIN OCCIDENT, AICI, LA BUCUERSTI.

    ESTE O SANSA UNICA CA NOI SA PUTEM REALIZA COABITAREA INTRE NOI SI CEALALTA PARTE A EI - COABITAREA CU EUROPENII' !

    va doresc succes
    PSDE
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Partidul_Sociali%C8%99tilor_Europeni
    PPE
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Partidul_Popular_European
    PUE
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Parlamentul_European
  • -1 (5 voturi)    
    Admirabil.. (Joi, 6 septembrie 2012, 11:09)

    akillies [utilizator]

    ..modul in care reprezentantii culturali ai Romaniei reusesc sa se descurce in cele mai vitrege conditii: e un motiv de mandrie si de lauda, un motiv de a demonstra ADEVARATUL patriotism si ADEVARATUL spirit de sacrificiu care caracterizeaza poporul Roman!!!
    Doresc sa ii felicit pe toti cei care au facut eforturi ca sa pastreze IMAGINEA Romaniei intacta!!!

    Cu toate acestea, exista si un mare rau in urma actiunilor acestor romani minunati(care sper sa nu aiba ocazia sa se perpetueze): actiunile lor vor ajuta un guvern corupt si nelegitim, sa isi justifice atitudinea.. Cu alte cuvinte, guvernul va spune ca nu s-a intrerupt cu nimic activitatea ICR, ca toate proiectele in care era implicat ICR sunt in desfasurare si alte bazaconii care sa demonstreze celor care mai au timp si chef sa creada( ce spun mincinosii din guvern) ca de fapt ICR avea mai mult decat suficiente resurse pentru activitatile in care era implicat si ca au reusit sa previna "acte de coruptie ale PDL" in ICR si alte mizerii pe care Ponta la improsca la Antena 3.

    Asa ca ICR, sunt un Roman mandru ca ma reprezentati in Lume!!
    Guvernul Romaniei - ma scarbiti cu fiecare zi care trece: calitatea voastra ca guvern, reflecta calitatea voastra ca oameni; nu sunteti romani adevarati; nu luati deciziile corecte; nu ma mai reprezentati nici ca guvernanti, nici ca parlamentari; puteti sa plecati acasa linistiti, nu o sa se oboseasca nimeni sa se intineze cercetand faptele voastre de coruptie; sa va fie rusine!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu ştiu ce putem face! (Joi, 6 septembrie 2012, 12:01)

    omliber [utilizator]

    ICR sub dl Patapievici a făcut treabă bună pentru România. Cât toată diplomaţia românească la un loc. De ce? În primul rând pentru că ICR era independent. Apoi pentru că era condus de un om de cultură, care chiar dacă are preferinţe politice, are în primul rând preferinţe pentru România şi cultură. Dl Patapievici a fost lăsat să-şi facă treaba şi, atunci când te pricepi şi eşti lăsat (din proprie experienţă ştiu) lucrurile merg minunat. Nu ştiu ce am putea face pentru ICR. Dacă aş şti aş face! Dar chiar nu ştiu. Mi-e teamă doar de un singur lucru: de izolarea (din nou) a oamenilor de cultură români - cu un ICR condus de dl Marga sau altul asemănător şi de lipsa banilor pentru ICR.
    Irinel Petrescu
  • +2 (4 voturi)    
    USL (Joi, 6 septembrie 2012, 12:20)

    mihai [anonim]

    Guvernul Ponta a taiat bugetul ICR pentru ca a vrut sa il aduca mai aproape de imaginea adevarata a romanilor in lume: cu mana intinsa.... ca practic asta sunt fortati sa faca directorii acum, sa cerseasca mila de la straini.
  • +2 (4 voturi)    
    Patapievici despre geografia romaniei (Joi, 6 septembrie 2012, 15:23)

    deceneus [utilizator]

    GEOGRAFIA ROMÂNIEI: “Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără şira spinării.” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.63)
  • +2 (4 voturi)    
    patapievici despre populatia romaniei (Joi, 6 septembrie 2012, 15:24)

    deceneus [utilizator]

    - “23 de milioane de omuleţi patibulari.” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag 53)
    - “Un popor cu substanţă tîrîtă. Oriunde te uiţi, vezi feţe patibulare, ochi mohorîţi, maxilare încrîncenate, feţe urîte, guri vulgare, trăsături rudimentare.” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.34)
    - “Românii nu pot alcătui un popor pentru că valorează cît o turmă: după grămadă, la semnul fierului roşu.” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag. 64)
  • +2 (4 voturi)    
    Patapievici despre limba romana (Joi, 6 septembrie 2012, 15:24)

    deceneus [utilizator]

    “Româna este o limbă în care trebuie să încetăm să mai vorbim sau… să o folosim numai pentru înjurături…” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.64)
  • +2 (4 voturi)    
    Patapievici despre istoria romanilor (Joi, 6 septembrie 2012, 15:25)

    deceneus [utilizator]

    ISTORIA ROMÂNILOR:
    “In toată istoria, mereu peste noi a urinat cine a vrut. Cînd i-au lăsat romanii pe daci în forma hibridă strămoşească, ne-au luat în urină slavii: se cheamă că ne-am plămădit din această clisă, daco-romano-slavă, mă rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era să ne înecăm, aşa temeinic au făcut-o.
    Demnitatea noastră consta în a ridica mereu gura zvîntată iar ei reîncepeau: ne zvîntam gura la Călugăreni, ne-o umpleau iar la Războieni, şi aşa mai departe, la nesfîrşit.
    Apoi ne-au luat la urină ruşii, care timp de un secol şi-au încrucişat jetul cu turcii, pe care, în cele din urmă, avînd o băşică a udului mai mare (de, beţiile…) i-au dovedit.” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.63)
  • +2 (4 voturi)    
    Patapievici despre cultura romanilor (Joi, 6 septembrie 2012, 15:25)

    deceneus [utilizator]

    CULTURA ROMÂNILOR: “Puturoşenia abisală a stătutului suflet românesc… spirocheta românească îşi urmează cursul pînă la erupţia terţiară, subreptice, tropăind vesel într-un trup inconşient, pînă ce mintea va fi în sfîrşit scobită: inima devine piftie iar creierul un amestec apos.” (din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag49)
    -”Cu o educaţie pur românească nu poţi face NIMIC.” (Din “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.56)
    “România are o cultură de tip second hand” a enunţat în-tr-o emisiune televizată. (după Viorel Patrichi în Revista “Rost” nr.24/ 2005)
  • +2 (4 voturi)    
    Patapievici despre Eminescu (Joi, 6 septembrie 2012, 15:26)

    deceneus [utilizator]

    “Eminescu este cadavrul nostru din debara, de care trebuie să ne debarasam dacă vrem să intrăm în Uniunea Europeană.”(după Viorel Patrichi în Revista “Rost” nr. 24 / 2005)
  • 0 (2 voturi)    
    bre deceneus (Joi, 6 septembrie 2012, 19:06)

    the [utilizator]

    mai posteaza niste chestii din astea interesante ... aia doi care-ti dau plusuri aromate, te asteapta cu buze umede ...

    da' sa fie numa' cu Pata... de pe creierul matale, sa nu te apuci sa dai citate din Cioran, Arghezi, Calinescu, Eminescu, Eliade, Eugen Ionescu, Iorga sau Mamaliga ... de astia, cand tineau acelas discurs, s-au ocupat la vremea lor alti intelectuali pitici si documentati ...
    • 0 (2 voturi)    
      vrei sa maturi gunoiul sub pres? (Joi, 6 septembrie 2012, 19:35)

      uf [anonim] i-a raspuns lui the

      ai aici un pomelnic intreg de osanale la adresa lui Patapievici, si nu pare sa te deranjeze.

      dar te deranjeaza ca cineva sa dea mostre din gandirea respectivului. de ce?

      eu n-as compara un discurs al lui Eliade, sau al lui Eugen Ionescu, Eminescu, Maiorescu sau Caragiale cu cele ale lui Patapievici. sunt intre ele diferente valorice, morale si atitudinale.

      cand consideri romanii sunt un c...t, atunci nu mai are rost sa-i critici, pentru ca nu dai doi bani pe ei. cam asta reiese din scrisele d-lui Patapievici.
  • +1 (1 vot)    
    tradari (Vineri, 7 septembrie 2012, 8:04)

    sutasul [utilizator]

    Constatam in ultimi 22 de ani ca atat economia cat cultura si in general tara este subminata. Nenumarate esecuri,furturi mai mari sau mai mici care duc la involutia tarii.Marea majoritate a politicienilor dau vina pe"agenturili straine",fara a recunoaste adevaratul vinovat.Si adevaratul vinovat este clasa politica,care de 22 de ani,satisfacandu-si intresele proprii si de partid au distrus si jefuit tara asta mai rau decat barbarii.Si atunci cum sa nu te gandesti ca tradatorii sant autohtonii,nu "agenturili" Dezbinarea,un fapt dovedit,macina toate paturile sociale si aceasta a fost indusa si impusa de aceiasi politicieni verosi,care pe leit-motivul "divide et impera",au distrus pana si fibra acestui popor.ICR este unul din exemplele din multele ale acestor manevranti si nu vad salvarea si readucerea pe linia de plutire a tarii cu aceste specimene care ne conduc.Faptul ca romanii nu realizeaza ca si ei detin puterea si decizia,duce la perpetuarea acestor prostituate politice ce ne conduc la prapastie.Numai daca oamenii vor constientiza realitatile actuale si se vor uni pentru a scapa ,prin votul lor,de toate fosilele,care ne conduc de 22 de ani,numai atunci tara se va indrepta pe un fagas normal si vom intra cu adevarat in Europa.
  • 0 (0 voturi)    
    cultura la români (Vineri, 7 septembrie 2012, 9:52)

    periscop [anonim]

    La noi, cultura e un moft. Aşa era şi pe vremea lui Nenea Iancu, tot aşa e şi în zilele noastre. Restul e "zgomot şi furie"...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă