Comisia Tehnica a Consiliului National de Etica: Kovesi nu a plagiat in lucrarea de doctorat

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 27 iulie 2012, 18:21 Actualitate | Esenţial

Procurorul general Laura Codruta Kovesi nu a plagiat in teza sa de doctorat, au stabilit expertii tehnici ai Consiliului National de Etica (CNE), potrivit unor surse citate de Mediafax. Decizia acestor experti va fi luata in discutie de membrii Consiliului Nationale de Etica la urmatoarea sedinta a acestora, cand se va lua si o decizie finala in acest caz. Amintim ca acelasi organism, Consiliul National de Etica - a carui componenta a fost schimbata din temelii de fostul ministru Liviu Pop chiar inainte de a se pronunta in cazul Ioan Mang - a anuntat in urma cu o saptamana in cazul lui Victor Ponta ca nu a plagiat.

Vineri, 27 iulie, membrii Consiliului National de Etica s-au intrunit in sedinta. In jurul dupa-amiezii, procurorul general al Romaniei, Laura Codruta Kovesi, a fost audiata de membrii CNE - dupa ce Grupul de Investigatii Politice condus de Mugur Ciuvica a acuzat-o ca a plagiat in teza sa de doctorat.

La iesirea de la audieri, Kovesi a declarat ca a inaintat "o mapa foarte consistenta de lucrari", care contine si "42 de anexe care depasesc o suta de pagini, in care am dovedit ca acuzatiile care mi se aduc nu sunt reale".

Gabriela Catana, purtatorul de cuvant al Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica - ce asigura secretariatul CNE - a declarat pentru Mediafax ca membrii Consiliului nu ii vor cere procurorului general documente suplimentare, pentru ca acesta a depus "destul de multe probe si destul de convingatoare". Aceasta a precizat, insa, ca nu se va da astazi (vineri, 27 iulie - n.red.) decizia finala in cazul Laurei Codruta Kovesi.

Grupul de Investigatii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvica, a acuzat-o pe Kovesi ca a plagiat

Grupul de Investigatii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvica, a sustinut pe 18 mai ca lucrarea de doctorat a Procurorului General al Romaniei, Laura Codruta Kovesi, este un plagiat. GIP a publicat mai multe pasaje din lucrari de specialitate care s-ar regasi, fara citarea sursei, in lucrarea de doctorat a Codrutei Kovesi, care si-a obtinut doctoratul in decembrie 2011, la Universitatea de Vest din Timisoara.

Potrivit GIP, lucrarea de doctorat este un "plagiat incepand chiar de la prima propozitie".

GIP afirma ca prima fraza din teza de doctorat a Laurei Codruta Kovesi reproduce "cuvant cu cuvant, fara sa citeze", prima fraza din studiul "Lupta societatii organizate impotriva criminalitatii organizate" publicat de col. (r) prof. dr. Ion Dragoman si drd. procuror Aurel Mihai Ciorobea in Buletinul Universitatii Nationale de Aparare "Carol I" in nr. 2 din 2007, cu patru ani inainte ca Laura Codruta Kovesi sa-si sustina teza de doctorat.

De asemenea, GIP arata ca Laura Codruta Kovesi a copiat fara sa foloseasca ghilimelele sau sa indice sursele lucrari cunoscute in domeniu, studii din reviste de specialitate, strategii guvernamentale, dar si referate disponibile pe internet, pe site-uri specializate, precum: http://www.referate-scolare.ro/, http://www.referat.ro/, http://6profu.ro, http://facultate.regielive.ro/.

GIP sustine ca Laura Codruta Kovesi a inserat in lucrarea sa note de subsol si referinte bibliografice ca si cum ar fi citit lucrarile respective si precizeaza ca, in realitate, procurorul general a copiat pasajele din lucrarile plagiate, cu tot cu note.

Procurorul general Laura Codruta Kovesi: Afirmatiile ca am plagiat nu au fost adevarate

"Cand verdictul va fi dat, voi face public punctul de vedere si voi arata ca afirmatiile ca am plagiat nu au fost adevarate", a declarat astazi Kovesi. Procurorul general a precizat ca mare parte dintre paragrafele despre care se sustine ca le-ar fi plagiat de la persoane care au scris articolele in 2008-2009 sunt paragrafe pe care ea le-a publicat inca din 2002, persoanele in cauza citand-o pe ea.

"Am publicat inainte de a fi procuror general sub numele de Lascu pentru ca eram necasatorita. Toate articolele pe care le-am publicat pe acest segment de activitate (combaterea crimei organizate-n.r.) si care apar in teza de doctorat sunt publicate in revista Dreptul, care nu este pe internet tocmai pentru a proteja drepturile de autor. O mare parte dintre paragrafele despre care se sustine ca le-am plagiat de la persoane care le-au scris in 2008-2009 sunt paragrafe pe care eu le-am publicat inca din anul 2002. Persoanele despre care se spune ca le-am plagiat si am copiat din cartea lor m-au citat pe mine in cartea lor cu aceste articole aparute anterior", a sustinut procurorul general, citat de Mediafax.

Kovesi a declarat ca punctul de vedere transmis Consiliului National de Etica ia, "paragraf cu paragraf", fiecare afirmatie fiind sustinuta de probe si de articolele pe care le-a publicat inca din 2002.

Kovesi si-a inceput lucrarea de doctorat in 2004, ea fiind numita procuror general al Romaniei la sfarsitul lunii septembrie 2006.

"Teza de doctorat <<Combaterea crimei organizate prin dispozitii de drept penal>> face trimitere la toti autorii si lucrarile citate, iar caracterul de noutate si valoarea stiintifica a lucrarii au fost constatate de catre comisia de doctorat din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara. Conform metodologiei, lucrarea a fost postata pe site-ul institutiei organizatoare, iar sustinerea lucrarii a fost publica", informa, printr-un comunicat din 18 mai, procurorul general Laura Codruta Kovesi.

19 iulie - Consiliul National de Etica: Victor Ponta NU a plagiat

Amintim ca acelasi Consiliu National de Etica a decis in urma cu o saptamana ca Victor Ponta nu a plagiat in teza sa de doctorat. Ca si in cazul Kovesi, CNE a cerut expertiza unei Comisii Tehnice, din care a facut parte si Gheorghita Mateut, si care a decis ca prim-ministrul nu a plagiat.

CNE a dat acest verdict in conditiile in care legea spune ca trebuia sa demareze analiza in cazul Ponta numai daca era sesizat de cineva din Universitatea Bucuresti. Purtatorul de cuvant al institutiei a declarat insa pentru HotNews.ro ca CNE a fost sesizat de Ponta si de o persoana care nu si-a declinat profesia.

Anterior, Consiliul National de Atestare a Diplomelor (CNATDCU) decisese ca Victor Ponta a plagiat, dar Consiliul a fost reorganizat de ministrul Educatiei in aceeasi zi in care a dat si verdictul. Tot verdict de plagiat in cazul Ponta a dat si Universitatea din Bucuresti.

Conform legii, institutia abilitata sa se pronunte in cazurile de plagiat care privesc tezele de doctorat este Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8050 vizualizari

  • +10 (18 voturi)    
    Din pacate ... (Vineri, 27 iulie 2012, 18:24)

    za-k [utilizator]

    comisia asta de etica e complect necredibila din moment ce l-a scos si pe Ctrl+VPonta neplagiator.

    Eh, om vedea cum se credibilizeaza invatzamintul romanesc si cind va face asta. Probabil peste 5-6 ani o sa mai ajunga sa para credibil.

    Numa' bine,
    za-k/
    • +9 (15 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 27 iulie 2012, 18:31)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      o comisie de kko pe care nu mai dau doi bani. ei nu-şi dau seama cât sunt de penibili. nu afirm că Kovesi ar fi plagiat (probabil ca daca ar fi făcut-o) ar fi fost emesiuni nocturne pe la antene, JN ar fi tipărit o ediţie specială. dar comisia tot de kko rămânie după ce i-au lustruit....papucii Pontălăului
    • +4 (10 voturi)    
      Nu a plagiat, a verificat si CSM! (Vineri, 27 iulie 2012, 19:46)

      A9 [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      Nu am incredere in aceasta Comisie.
    • +5 (7 voturi)    
      Cine a învățat la timp știe să scrie corect. (Vineri, 27 iulie 2012, 19:51)

      The Knight [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      COMPLET, nu COMPLECT credibilă.
      • +2 (8 voturi)    
        Ai dreptate ... (Vineri, 27 iulie 2012, 20:11)

        za-k [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

        +1 de la mine. Mai greseste omu'.

        Cind eram mic ziceam calendabre in loc de candelabre :)

        Numa' bine,
        za-k/
        • -1 (9 voturi)    
          hahahahhh (Vineri, 27 iulie 2012, 20:34)

          AIius [utilizator] i-a raspuns lui za-k

          @za-k.. Mai invata si tu sa scrii inainte sa vorbesti. Nu de alta, dar te faci de ras in societate.
          • 0 (6 voturi)    
            Nea Alius .. (Vineri, 27 iulie 2012, 21:03)

            The Knight [utilizator] i-a raspuns lui AIius

            Nu fi USL-ist cretin. Mai greșește omul. Eu am ținut doar să corectez, căci țin la limba mea. Asta nu înseamnă că replica lui 'za-k' nu a fost etică, drept pentru care îl salut :)
    • +1 (3 voturi)    
      5 - 6 ani e foarte putin, (Vineri, 27 iulie 2012, 20:05)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      tinind cont ca acum ministru e E Andronescu.
    • +2 (2 voturi)    
      ai spus ceva deosebit (Sâmbătă, 28 iulie 2012, 11:32)

      Dan-IoanDinu1308642225493 [anonim] i-a raspuns lui za-k

      "Probabil peste 5-6 ani o sa mai ajunga sa para credibil."
      deosebit zic eu ca este acel SA PARA.
      Deci nu ai spus ca VA FI ci ca VA PAREA!!!
      Atata timp cit comisii stiintifice se desfiinteaza la contactul cu autoritatile politice vom trai (si nu numai in invatamint ci cam in toate domeniile) in tara lui A PAREA si nu in cea alui ESTE.
  • +26 (28 voturi)    
    Dna Kovesi (Vineri, 27 iulie 2012, 18:35)

    johnescu [utilizator]

    este cu siguranta persoana potrivita la locul potrivit, pe merit !
    demonstratia de astazi o sa intre in analele romanilor care-si croiesc un drum cinstit in viata.
    Dna. Kovesi, va felicit !
    mai mult as vrea sa spun ceva:
    astept cu nerabdare cand functia de prim-ministru va fi exercitata de o femeie pregatita asa ca dna. kovesi !
    • +18 (20 voturi)    
      excelenta (Vineri, 27 iulie 2012, 18:49)

      mercedes [utilizator] i-a raspuns lui johnescu

      idee. Si eu astept cu nerabdare un Consiliu National de Etica fara participarea lui Ciuvica si altii de teapa lui.
    • +19 (23 voturi)    
      Apele Dunarii (Vineri, 27 iulie 2012, 19:04)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui johnescu

      Doamna Kovesi nu a plagiat pentru ca ... intr-adevar nu a facut-o. Asta nu are nici o legatura cu aceasta comisie politica de speriati, incapabili sa citeasca o teza de doctorat si sa compare doua texte.

      USL-istii folosesc comisia ca sa arunce dubii asupra plagiatului lui Ponta. Membrii comisiei se pronunta corect asupra unei lucrari valoroase de doctorat, pentru a-si ascunde magaria din trecut. Nu tine.

      Desi imi place de Laura Kovesi, nu sint de acord sa o laud vizavi de decizia acestei comisii. Intreg Consiliul de Etica nu-si poate spala pacatele nici cu toate apele Dunarii.
  • -4 (16 voturi)    
    Mi se pare normal (Vineri, 27 iulie 2012, 18:37)

    Porcurorul General [utilizator]

    In Romania "plagiat" inseamna daca ai copiat toata cartea orininala in totalitate. Cum insa sunt doar pasaje, nu e plagiat.

    Imi amintesc definitia: "cand copiezi dintr-o singura lucrare este plagiat, cand copiezi din mai multe e cercetare". Sa nu credeti ca am auzit asta de la vreun cercetator strain...
  • -8 (14 voturi)    
    Desigur (Vineri, 27 iulie 2012, 18:42)

    basescujudecat [utilizator]

    Si Daniel Morar presedinte, nu ?
  • +2 (10 voturi)    
    ce sa zica si comisia lu peste (Vineri, 27 iulie 2012, 18:43)

    Razvan-TheodorIorga [anonim]

    daca Ponta nu a plagiat cu peste o treime din lucrare copiata, Kovesi putea sa aiba Punguta cu 2 bani in loc de lucrarea de doctorat.
  • +5 (11 voturi)    
    Smecheria (Vineri, 27 iulie 2012, 18:48)

    Unu-2 [utilizator]

    Smecheria aceste comisii este ca da acelasi verdict de non-plagiat si pt. Procurorul General. Apararea acestei comisii asa zis tehnice va fi "pt. Ponta spuneti ca nu am judecat bine insa pt. Kovesi va convine verdictul"? Sint grav amestecate lucrurile, un non-plagiat usor dovedibil cu unul grosolan, pt. ambele dindu-se acelasi verdict.
  • +11 (15 voturi)    
    Diferente intre oameni (Vineri, 27 iulie 2012, 18:55)

    Lol Lolovici [utilizator]

    Observ o diferenta foarte mare intre atitudinea doamnei si cea a lui Ponta in situatia similara. Ponta a zis "daca se va decide ca am plagiat imi dau demisia" in timp ce Kovesi a zis "nu am plagiat, voi duce dovezi", refuzand de la inceput premisa "daca am plagiat voi face X". Dupa parerea mea orice om normal care stie ca nu furat reactioneaza ca ea si nu ca Ponta.
    • +2 (4 voturi)    
      Da... (Vineri, 27 iulie 2012, 22:08)

      Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui Lol Lolovici

      Dar cine te mai asculta? Oamenii de-abia asteapta sa mearga la vot sa-l demita pe "radacina tuturor relelor", TB. Dupa aia...o bericica, o portie de hrana, putin sex (cei mai norocosi) si .... 20 de ani de ciuma rosie.
      • +5 (5 voturi)    
        sex! unde? (Sâmbătă, 28 iulie 2012, 11:36)

        Dan-IoanDinu1308642225493 [anonim] i-a raspuns lui Malone_M

        dau usl-istii si asa ceva daca le dai votul?
        Poate ma rasgandesc si....
        ca au si ei niste domnisoare faine in PSD. Am auzit de unu Negoita care se ocupa de asa ceva mai acum vreo doi ani. Se mai ocupa si acum pentru referendum?
  • +4 (6 voturi)    
    dovezi (Vineri, 27 iulie 2012, 19:02)

    vmonicam [utilizator]

    eu as vrea sa vad aceasta acuzatie, asa cum a fost publicat la copy paste, side by side articolele incriminate, sa imi fac eu o parere. aceasta comisie dupa mine nu are nici o valoare morala, deci nu conteaza oricum ce zic ei.
  • +9 (11 voturi)    
    politia judiciara (Vineri, 27 iulie 2012, 19:03)

    sandup [utilizator]

    D-na Laura Codruta Kovesi, va rog sa faceti demersuri pentru trecerea politiei judiciara in subordinea directa a parchetului, garantez o eficienta maxima, iar politistii nu mai pot fi influentati de factorul politic, nu cred ca va fi o problema de fonduri pentru acest demers, uitati-va la eficienta DNA.In contextul actual politizarea politiei este iminenta,daca nu cumva s-a si facut.
  • +8 (10 voturi)    
    ******* (Vineri, 27 iulie 2012, 19:13)

    Andradda [utilizator]

    Ar fi fost si culmea sa declare altceva.
    In situatia actuala, Kovesi ar fi putut plagia si ea 85 de pagini si tot ar fi scapat.
    Pt ca daca ar fi acuzat-o pe Kovesi de plagiat , automat s-ar fi facut o comparatie intre cele doua doctorate.
    Dar inca de la inceput, acel Ciuvica nu a gasit decat cateva randuri si nici macar alea nu erau plagiate ci doar Ciuvica ar fi insinuat acest lucru.
  • +8 (10 voturi)    
    si cu ponta cum ramane ? (Vineri, 27 iulie 2012, 19:39)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    Poanta cand aduce si el dovezile lamuritoare cum ca n-a plagiat ?
    Aaa da, asa ceva nu exista pentru ca plagiatul e evident pentru tot prostu '.
  • +7 (9 voturi)    
    Ciuvica? (Vineri, 27 iulie 2012, 20:27)

    I [utilizator]

    de ce n-ati spus asa de la inceput ca nu ma mai oboseam sa citesc. Ciuvica acuza de nu stiu ce... Omul e un zero!
  • 0 (2 voturi)    
    era culmea sa ia alta decizie. (Vineri, 27 iulie 2012, 21:42)

    dezamagitul [utilizator]

    Precedentul s-a creat prin spalarea lui mr. paste.
    Aceste comisii trebuie sa o tina cu aceiasi decizie cu a lui ponta la toate reclamatiile. Lucrarea lui mr.paste am vazut-o si pot sa se intruneasca o suta de comisii din toata lumea insa realitatea nu o poate schimba nimeni . Lucrarea lui Kovesi nu am vazut-o dar chiar daca era copiata nu puteu sa dea alta decizie decat la fel cu cea de spalare a lui ponta .Asa ca trimiteti comisiile acasa si nu le mai platiti din bani publici ca si asa este criza. Iar la toate reclamatiile trebuie sa rasunda la fel . Insa scolile romanesti au primit o mare lovitura pentru acoperirea unor infractori ,nu vor mai fi recunoscute nicaieri in lume. Iar voi elevi care veti mai fi acuzati ca ati copiat , cereti sa fiti verificati de aceiasi comisie care l-a spalat pe mr.paste.Invatati , invatati, invatati sa copiati de la tinerete pana la batranete . Iar despre acest individ dubios ciuvica ,aduceti-va aminte ca era consilierul lui constantinescu care a fost prima schimbare democratica la puterea lui iliescu . Halal democatica aceasta schimbare care a inselat multe sperante . Dar la sfarsitul mandatului s-a plans ca a fost invins de securitate . Care securitate ? ca acest individ ciuvica este mai rau decat securitatea lui ceusescu ca sa nu mai vorbim de consiliera doamna profesor zoe petre alta figura dubioasa si impreuna toti trei acum se pupa in bot cu securisti , comunisti si turnatorii in frunte cu iliescu si voiculescu .Ce este acest grup , din cine este format si de cine este finantat ca sa putem discuta ?
  • +3 (3 voturi)    
    usl-istii sperau (Sâmbătă, 28 iulie 2012, 12:22)

    visio [utilizator]

    sa o gaseasca cu ceva pe kovesi, sa il poat aschimba ep morar, etc....oricum, CNE este de toata jena; ca si romanii care vor vota DA la acest "referendum"
    din cauza nesimitirii plagiatorilor, turnatorilor si lenesilor, Romania ca ajunge o plaja de sange;
    apropo de plaja, va amintiti cum se ruga Mazare (primarul Constantei) de Udrea ca ministerul turismului sa preia cazinoul din Cosntanta? constantenii stiu ce era acest cazinou pe vremuri, insa il voteaza pe mazare primar....foarte tare...
  • 0 (0 voturi)    
    infieram dupa 4,5 ani (Miercuri, 28 septembrie 2016, 0:19)

    U_swamp [utilizator]

    Ei da! Comisia tehnica sa plateasca in solidar cu infractoarea. Sa li se aplice confiscare extinsa, iar bunurile sa ajunga la Ministerul Educatiei si sa permita achizitionarea unor doctori in stiinte din strainatate.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi