​HARTA DINAMICA Cum arata bilantul autostrazilor finalizate in 2011: Doua autostrazi inaugurate, 70 de kilometri in total

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 29 decembrie 2011, 15:38 Actualitate | Esenţial

Autoritatile anuntau ca pana la finele lui 2011 vom avea dat spre circulatie 125 de noi kilometri de autostrada. Din cei 125 de kilometri de autostrada pe care autoritatile i-au anuntat, pana acum, la final de an, cand se trage linia, au fost inaugurati si dati spre folosire doar 70 de kilometri. Si nici acestia complet. Astfel, autoritatile au taiat panglicile pentru Autostrada Arad-Timisoara (32,25 km, nefinalizata total), Centura Arad (12,25 km, deschisa pe 1/2 cale), A2 Murfatlar - Constanta (14,5 km, inaugurata de doua ori) si A4 Centura Constanta (11 km), in timp ce la Autostrada Bucuresti - Ploiesti (55 km), cel mai mare tronson pe care autoritatile isi propuneau sa-l inaugureze anul acesta, inca se lucreaza si se spera ca poate din vara lui 2012 sa va putea da drumul la circulatie.

In anul care tocmai se incheie autoritatile sperau sa inaugureze doua autostrazi care leaga fiecare cate doua orase mari, Arad-Timisoara, respectiv Bucuresti-Ploiesti, precum si jumatate din tronsonul Cernavoda-Constanta; in total, aproape 125 de kilometri.

"Azi sunt in executie 273 de kilometri de autostrada, preconizam ca la sfarsitul anului acesta sa depasim 100-125 de kilometri, daca termina asa cum si-au asumat cei dinspre Ploiesti", declara in septembrie ministrul Transporturilor Anca Boagiu. Vezi si aici.

Din nefericire, lucrurile nu au mers conform asteptarilor autoritatilor si, desi s-au facut promisiuni pana in ultimele clipe, la final de an soferii pot circula doar pe 58 de kilometri noi de autostrada, la care se adauga si 12 kilometri de autostrada de centura a Aradului, deschisa in prezent doar pe jumatate de cale.

                              Foto: OpiniaTimisoarei.ro

Autostrada Arad-Timisoara - inaugurata la termen, insa lucrarile continua

Pe 17 decembrie, Emil Boc si Anca Boagiu inaugurau cei 32,25 de kilometri de autostrada ce leaga Aradul de Timisoara, la aproape 4 ani de la demararea lucrarilor de constructie. Cu toate acestea, lucrarile la autostrada nu sunt finalizate in totalitate si vor continua si in prima parte a anului 2012. Din acest motiv, viteza maxima admisa va fi de 100 km/h.

Autostrada Timisoara-Arad incepe din dreptul localitatii timisene Giarmata, unde este realizat un nod rutier cu DJ691, si se termina intr-un alt nod rutier, la intersectia cu DN69, la intrarea in municipiul Arad. Costul tronsonului, in final, a fost de 140 milioane de euro.

Autostrada de Centura a Aradului - deschisa traficului in regim de Drum National

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa circulatiei
Foto: OpiniaTimisoarei.ro
La pachet, autoritatile au taiat panglica si pentru 12,25 kilometri din centura ocolitoare a Aradului (ce face parte din autostrada Nadlac - Arad-Timisoara), insa traficul a fost deschis doar pe jumatate de cale, circulatia desfasurandu-se ca pe un drum national. Centura Aradului va fi finalizata in totalitate cel mai probabil in primavara anului urmator.

Costul centurii Aradului este de 124 milioane de euro, suma mare fiind justificata de constructia podului peste raul Mures, precum si de constructia de alte poduri si utilitati in zona municipiului Arad pe unde trece autostrada.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in functiune a autostrazii se estimeaza o reducere cu 76 la suta a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, precum si o reducere cu 7 la suta a costurilor de exploatare a autovehiculelor.

Un tronson din Autostrada Soarelui, inaugurat de doua ori

In luna iulie, Emil Boc si Anca Boagiu taiau panglica pentru 21 kilometri din Autostrada Soarelui, tronson cuprins intre Murfatlar si Agigea, dar doar pentru o jumatate de cale. Astfel, timp de 3 luni, s-a circulat in regim de Drum National cu cate o banda pe sens. Atunci, practic, s-au inaugurat, pe jumatate de cale 14,5 kilometri din A2 - Autostrada Soarelui si 7 kilometri din A4 - Centura Constantei.

Autostrada A2 Murfatlar - Constanta
Foto: Agerpres
Pe 30 septembrie, Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.

Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 - Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

Intrarea pe noua portiune de autostrada se face la 2 kilometri dupa localitatea Murfatlar. Urmeaza aproape 21 de kilometri de autostrada propriu-zisa, dupa ce in prima faza s-a circulat doar pe doua benzi. Dupa 14 kilometri de A2, urmeaza un nod rutier si se intra pe noua Sosea de Centura a Constantei (A4) - 10,88 km -, iar iesirea se face fie in nord, la intersectia cu DN22C care duce in Constanta, fie in sud, la intersectia cu DN 39 in dreptul supermarket-ului Dedeman din Lazu.

DN 39 face legatura cu statiunile aflate la sud de Constanta (Eforie, Costinesti, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai).

Ministerul Transporturilor: Din Bucuresti pana in Constanta pe autostrada - din vara 2012

Lucrari la Autostrada Cernavoda-Constanta
Foto: Agerpres
In prezent, Autostrada Soarelui A2 masoara 166 de kilometri din totalul de aproape 200 de kilometri pe care ii va avea dupa ce se vor termina toate lucrarile. In prezent, se mai lucreaza doar la tronsonul de 20,5 km Cernavoda - Medgidia si la tronsonul de la Medgidia si pana la intrarea deschisa deja in apropriere de Murfatlar (aprox 10 km).

Pentru toate tronsoanele ramase in constructie, precum si restul centurii Municipiului Constanta autoritatile au anuntat ca termen de finalizare vara lui 2012.

Pentru intreg tronsonul Medgidia - Constanta, costul proiectului este de 118 milioane de euro, iar pentru intreaga Centura a Constantei, costul este de 187 milioane de euro.

Autostrada Bucuresti - Ploiesti - marea dezamagire

Autostrada Bucuresti - Ploiesti, cea in care autoritatile si-au pus cele mai mari sperante ca va fi inaugurata in 2011 si ca, astfel, vor putea sa raporteze multi mai multi kilometri realizati, este inca in lucru.

Vorbim de unul dintre cele mai mari tronsoane de autostrada in lucru in momentul de fata, cu o lungime de 55 de kilometri, care daca ar fi fost inaugurat pe 15 decembrie asa cum si-ar fi dorit autoritatile, ar fi dus numarul total al kilometrilor de autostrada realizati in 2011 la 125.

Autostrada A3 se opreste la Centura Capitalei
Foto: CNADNR
Desi, in planul initial, legatura la nivel de autostrada dintre Bucuresti si Ploiesti trebuia sa fie gata din 2010, autoritatile au pus presiune pe constructori in 2011 pentru a finaliza cei 55 de kilometri de la Centura Bucurestiului la centura Ploiestiului pana pe 15 decembrie (cei 7 kilometri de la Centura Capitalei si pana in Soseaua Petricani sunt planificati sa fie terminati pana la finele lui 2012).

Cu toate acestea, desi au anuntat constant ca autostrada va fi gata la termen, autoritatile s-au vazut nevoite sa constate ca lucrarile nu sunt gata decat pe 14 kilometri.

Companiile care nu au terminat la termen, penalizate

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca pana pe 15 decembrie lucrarile de constructie pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei- Ploiesti au fost finalizate doar pe sectorul construit de Spedition UMB, adica intre 48+200 si km 62+000.

In schimb, Euroconstruct Trading 98 SRL si SC Pa&Co International nu au finalizat lucrarile de constructie pe sectoarele lor. Astfel, CNADNR va aplica prevederile contractuale referitoare la penalitatile de intarziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor.

Aceste penalitati urmeaza sa fie calculate de consultantul S.C. Consitrans SRL, desemnat pentru supervizarea lucrarilor de constructie.

Termenul estimat de finalizare pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti este trimestrul II 2012.

  • Da zoom pe harta dinamica pentru a vedea tronsoanele de autostrada finalizate in 2011, precum si autostrada Bucuresti - Ploiesti
  • Da click pe elementele de pe harta (traseele autostrazilor) pentru a otbine mai multe informatii



Vezi Harta Mare
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

11065 vizualizari

  • +23 (51 voturi)    
    Bine ca le-au facut macar! (Joi, 29 decembrie 2011, 16:02)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    PNL a facut doar 5 km in 4 ani de mandat, iar PDL 70 doar intr-un singur an.
    De aici si sondajele care arata USL la vale, cu 13% pierdere in Bucuresti intr-o singura luna si 8% castig pentru PDL!!!
    • -7 (37 voturi)    
      Bine pe dracu' (Joi, 29 decembrie 2011, 16:20)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Daca eram de marimea Luxemburgului as fi zis, 'vai ce bine'!
      • 0 (6 voturi)    
        Corect (Vineri, 30 decembrie 2011, 12:09)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui domu

        Avem niste standarde foarte joase....ne multumim cu putin, "bine ca macar atat"...comparam cu altii care au facut mai putin... Asta e atitudine? Parca am fi un popor de milogi...
        Si imediat USL.... ca au scazut, ca nush ce... Ce-s cu chestiile astea? Chiar in halul asta s-a ajuns?
        Nu fratilor...au facut extrem de putin...nu si-au repectat promisiunile...si oricum, nr de km promisi au fost f putini. PDL-ul e jos tare ca partid, ca si calitate, ca si competenta...iar singuul motiv pt care inca se mai afla la putere e lipsa undei alternative viabile. Daca acea alternativa ar aparea....acest partid ar zbura imediat. Nu va mai multumiti cu putin...pt ca putin vor face. E la mintea cocosului...
    • +12 (30 voturi)    
      iar o iei la vale (Joi, 29 decembrie 2011, 16:42)

      vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Zici ca PNL a facut 4 km in 4 ani de mandat de parca PDL a lipsit atunci. Gheorghe Dobre si Radu Berceanu. Iti suna cumva cunoscut. Dc nu iti zic eu, au fost ministri PDL din dec. 2004 pana in aprilie 2007. Mai tii minte ce zicea Boagiu cand a preluat ministerul de la Berceanu anul trecut? Ce catastrofa a gasit acolo?

      Tot ce stiti sa ziceti si voi astia portocalii si aia galbeni si rosii, e: "Da' noi am facut mai mult", dar niciodata nu v-am auzit zicand: "Gata, am ajuns la putere: HAI SA FACEM!" Toti va laudati cu fasii de autostrazi de cativa km, dar nu va aud sa ziceti: "Nu e de ajuns. Se putea mai bine. Hai sa vedem ce trebuie sa facem sa fie mai bine"
      • -4 (22 voturi)    
        nu-l baga in seama (Joi, 29 decembrie 2011, 17:12)

        alt postac [anonim] i-a raspuns lui vercingetorix

        E unul dintre postacii pdl-ului, il vezi la fiecare articol din zona politica. Scrie intodeauna alaturea cu subiectul si contra USL.
      • +10 (16 voturi)    
        Asa e! Ai dreptate! (Joi, 29 decembrie 2011, 21:06)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

        Nici Berceanu si nici Orban nu au facut nimic! Conteaza ce a facut Boagiu, care a facut cat toti ministrii transporturilor la un loc. Asta conteaza!
        • 0 (10 voturi)    
          cat amuzament! (Joi, 29 decembrie 2011, 22:38)

          vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Oh, da! Sa inteleg ca toate lucrarile au fost incepute si finalizate in mandatul Boagiu! :))))))))))

          Ia mai citeste o data fraza asta: "Pe 17 decembrie, Emil Boc si Anca Boagiu inaugurau cei 32,25 de kilometri de autostrada ce leaga Aradul de Timisoara, la aproape 4 ani de la demararea lucrarilor de constructie" si fa o socoteala si vezi ce iese. :)

          Eu inteleg ca sunteti pusi sa postati orbeste, dar nu toti gandesc precum turma
          • +2 (4 voturi)    
            de inceput pot incepe multi... (Vineri, 30 decembrie 2011, 7:06)

            hotar [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

            Orban al nostru batea mai mult pas de defilare cand era vorba de coordonarea lucrarilor de infrastructura. PNL nu are la activ decat faptul ca a inceput lucrarea, dar imediat dupa asta a ignorat platile spre constructori, iar PDL-Berceanu a continuat traditia :-(. Haideti sa fim corecti si sa recunoastem ca statul nostru este slab si nu stie sa-si faca meseria. Vedetisme ne arata toti si de muncit ar trebui sa munceasca altii! Berceanu este un badaran comunist care are impresia ca daca arunca cuvinte grele mai poate face ceva in ziua de azi (aici ignorand faptul ca avea interese personale in realizarea contractelor de infrastructura).

            Pana la urma Boagiu este ministrul care a facut mai mult decat a vorbit. A stabilit sanctiuni clare si le-a aplicat, iar asta este de fapt jobul ministrului in sine. Supravegherea contractelor, executarea platilor spre furnizorul de servicii si verificare prin intermediul unor terzi a calitatii lucrarilor. Din pacate statul nostru cam uita sa faca platile la timp, iar unii dintre forumisti care au lucrat deja cu statul stiu despre ce vorbesc.
            • 0 (4 voturi)    
              de acord (Vineri, 30 decembrie 2011, 12:14)

              vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui hotar

              cu ce ai spus si ceea ce a facut Boagiu este demn de apreciat.

              Dupa logica portocalie a unora precum MarianEugen, nici Sagrada Familia nu e a lui Gaudi si nici macar nu se cunoaste numele celui care a facut basilica pentru ca inca nu e gata.
        • -1 (3 voturi)    
          si ce a facut Boagiu?!!! (Vineri, 30 decembrie 2011, 12:08)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          A participat la raportarile cap-iste a lui boc. Au trecut centuri in contul autostrazilor. Au inaugurat (real) vreo 40 de km de autostrada facuti pe jumatate.
          A rezolvat cumva problema garantiei de 24 de luni la autostrazi?
          Daca vrei sa faci propaganda pdl atunci lauda initiative reale. In timpul lui Boagiu au fost lansate cele mai multe lucrari pe coridorul 4.
          Un coridor 4 pe care falca al vostru a avut tupeul sa ceara modoficarea traseului inspre partea de legatura cu ungaria ca sa treaca pe terenurile acolitilor pdl si sa spuna ca ungurii nu respecta traseul stabilit la nivel european.
          Un coridor 4 care nu va fi terminat deoarece intre sibiu si pitesti nu exista nici o solutie de finantare, dar un sector in care niste bravi pdl-isti "plangeau" prin zona si pe la tv cat de mult sau luptat ei sa treaca autostrada pe acolo prezentand un traseu de autostrada aflat in discutie la minister si neaprobat din cauza lipsei de bani(furati de usl) si nereallizabil tehnic.
          • +1 (1 vot)    
            iti explic (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 7:54)

            asa [anonim] i-a raspuns lui evoque

            Sunt din Oradea si pot sa iti expilc: pana nu a venit Boagiu pe drumul dintre Oradea si Arad se lucra in gol de o bucata de vreme buna aprox cred ca vreo 2 ani de cand a venit pe aici cred ca de vreo 2 ori , este aproape gata drumul desi la inceput am zis ca o sa-l termine in 2030.Berceanu cred ca venea sa bea palinca si atat.
            Bravo ei ,poate cu mai multi ministrii ca si ea altfel ar fi tara asta....si nu ma intereseaza daca fura si ea ceva,ma bucur ca face ceva.Ca de furat toti fura doar ca majoritatea nu fac nimic.
            • 0 (0 voturi)    
              Acestea sunt (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 11:42)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui asa

              doar consecinte. Lucrarile sau terminat pentru ca trebuiau terminate. boagiu nu face altceva decat sa isi asume merite pentru lucrari incepute de altii.
              Aici nu este numai boagiu in aceasta situatie. Imaginativa ca toate lucrarile i9ncepute pe coridorul 4 sub boagiu sa fie terminate sub mandatul unui ministru care nu este de la pdl. Atunci ce facem spunem ca numai cel sub care se termina lucrarile este bun?
    • -2 (16 voturi)    
      E o gluma? (Joi, 29 decembrie 2011, 17:08)

      io [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      70km inseamna mai nimic, putin mai mult decat nimicul din guvernarea PNL (fosta D.A.), la care a participat in calitate de ministru si dl Berceanu (actualmente PDL)

      Sper ca viitorul va suna mai bine, ca prezentul de-abia se aude.

      Iar procentele de unde le-ai scos? Daca intreb un postac USL sigur imi va zice invers.
      • 0 (6 voturi)    
        Ziarul Adevarul! (Joi, 29 decembrie 2011, 21:17)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui io

        Citeste si minuneaza-te cat a pierdut USL intr-o luna!!!
        • +9 (9 voturi)    
          hi hi (Joi, 29 decembrie 2011, 22:45)

          vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Tot Adevarul spunea ca euro va ajunge la 5 lei (ca asa vroia Patriciu) si ca pana la sfarsitul anului benzina va fi 7 lei. Verifica te rog daca s-au adeverit prognozele astea.
    • 0 (0 voturi)    
      ctitori de lucrari (Duminică, 22 ianuarie 2012, 17:26)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      De facut nu le-au facut ei, ci le-am facut noi : adica eu, cu tine si cu marea masa a cetatenilor acestei tari.
      Despre "facutul de ei" sa nu cazi in aceeasi capcana ca cea a pasajului Basarab, care s-a construit de-a lungul mandatelor mai multor primari.
  • -17 (31 voturi)    
    Situatie de 2 lei (Joi, 29 decembrie 2011, 16:03)

    Un cetatean [anonim]

    Era de asteptat sa se intample asa, 70 din 123 si nici astia gata. De cand conduc Romania astia nu au facut nimic. Daca erau oricare altii lucrurile mergeau mult mai bine. S-a intamplat asa si pentru ca opozitia nu este puternica.
    • +15 (21 voturi)    
      au fost si acei oricare altii (Joi, 29 decembrie 2011, 16:25)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Un cetatean

      ti s-a parut ca au construit ceva?
    • +17 (21 voturi)    
      oricare altii... (Joi, 29 decembrie 2011, 16:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Un cetatean

      cum ai ajuns tu la concluzia asta? te-ai dus la mama omida? ca 'oricare altii' au tot fost si niciodata in Romania nu s-au facut atatia km de autostrazi / sosele de centura / licitatii deschise pt proiecte de autostrada ca in 2011. daca Bechtel ar fi avut contract cu penalizari la intarzieri... dar nu a avut pt ca USL vegheaza... si toti liderii socialisti din romania sunt milionari.
    • +9 (13 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 29 decembrie 2011, 17:27)

      Traian [anonim] i-a raspuns lui Un cetatean

      Opozitia e doar multa
  • +15 (27 voturi)    
    Mai bine decat nimic (Joi, 29 decembrie 2011, 16:05)

    V.R. [utilizator]

    Desi suntem inca departe de ritmul de constructie a autostrazilor in Polonia - care la fel ca Romania a plecat aproape de la 0 dupa dictatura comunista - trebuie spus ca lucrurile incep sa se miste putin, chiar daca greoi (nici nu se putea altfel, cu angajatii din minister si cu felul cum se munceste in general in Romania), de cand a venit D-na Boagiu la minister. Bravo, Stimata Doamna!

    Romania misca in sfarsit la constructia de autostrazi, acum in plina criza, dupa ce mai bine de 50 de ani nu s-a facut mare lucru.
    • +5 (9 voturi)    
      Polonezii sunt slabi la capitolul autostrazi (Joi, 29 decembrie 2011, 16:40)

      Stefan Andrei [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Imi pare rau dar in Polonia se circula la fel ca in Romania. Nu au terminat autostrazile la poduri se circula pe 2 benzi cu alte cuvinte tipic unei tari aflate sub dominatie sovietica zeci de ani
      • +4 (4 voturi)    
        confirm (Joi, 29 decembrie 2011, 22:56)

        confirm [anonim] i-a raspuns lui Stefan Andrei

        In Polonia e la fel ca in RO la drumuri. Doar ca oamenii castiga acolo cam dublu iar preturile sunt cam la fel ca in ro sau chiar mai mici, deci au un nivel de trai mai bun dat de o economie mai sanatoasa si diversificata.
  • +18 (22 voturi)    
    Oricum e un progres imens (Joi, 29 decembrie 2011, 16:08)

    tor [anonim]

    Fata de tepele pe care PSD le-a dat Romaniei..Bechtel fiind un exemplu foarte bun in valoare de vre-o 10 miliarde de euro!! totusi, Boc si Pdl trebuie sa accelereze cat se poate de mult constructia nu numai a autostrazlior, dar si a infrasctructurii cailor ferate..oamenii trebuie sa poata ajunge cu trenul la mare, munte cat mai repede. incercati sa dezvoltati mai mult transportul pe caile ferate cum este in vest pentru ca este mult mai eficient si profitabil pentru stat care detine caile ferate!
    • +11 (11 voturi)    
      Aproape bine (Joi, 29 decembrie 2011, 16:32)

      sile [anonim] i-a raspuns lui tor

      Transportul de calatori pe calea ferata nu prea e profitabil pe nicaieri. Dimpotriva, de regula e puternic subventionat.
      • +4 (6 voturi)    
        Dar de-aia tot e cel mai ieftin ... (Joi, 29 decembrie 2011, 22:25)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sile

        ... transport pe uscat. In plus, gandeste-te ca din modernizarea infrastructurii feroviare nu beneficiaza doar transportul de calatori. DHL, firma de curierat rapid international a postei germane, muta pe calea ferata binisor peste jumatate din toate pachetele si marfurile ce le transporta, asta acolo unde infrastructura necesara exista, asa ca nu e o inventie romaneasca ca caile ferate sunt importante. Caile ferate nu au acelasi impact direct asupra populatiei, in sensul ca nu poate orice cocalar sa-si forjeze BMW-ul vechi de zece ani pe autostrada, cu pitipoanca-n dreapta (si sa mai contribuie putin la imbunatatirea fondului genetic oprindu-se-n parapet la 150km/h), da' impactul asupra economiei e mult mai important decat al autostrazilor.
      • 0 (2 voturi)    
        Germania, Olanda poate si Franta (Vineri, 30 decembrie 2011, 13:21)

        axn [anonim] i-a raspuns lui sile

        In Germania DB este pe profit in mod constant. Trenuri curate, aproape mereu pline de oameni fie ca sunt S, Regio, IC/ICE sau alte minuntatii. DAR si preturi de iti vine sa pleci in padure. Nimeni cu nashu', se subintelege (alta mentalitate ... poveste veche). Cred ca si in Franta merge pe + compania de cai ferate, dar nu stiu sigur. Puternic subcentionat este in general in tari unde se aude in tren foarte des expresia "Nashule, hai cu 2RON sa fie bine pt toata lumea".
    • +4 (8 voturi)    
      caile ferate (Joi, 29 decembrie 2011, 16:44)

      albyn58 [utilizator] i-a raspuns lui tor

      NU este esential ca oamenii sa ajunga la munte si la mare. esential este ca in lipsa autostrazilor este necesar transportul pe caile ferate al marfurilor spre portul constanta si spre toate iesirile din tara. daca renault se va retrage din romania , este si pentrul simplul fapt ca reteaua de transport de la pitesti spre exterior (export) este deficitara. in alta ordine de idei , parca am mai auzit asta cu dezvoltarea cailor ferate in detrimentul autostrazilor si la dom`berceanu .
  • +14 (28 voturi)    
    e un inceput bun (Joi, 29 decembrie 2011, 16:26)

    kappy [anonim]

    lucrurile se misca pentru prima data si in romania in domeniul dezvoltarii infrastructurii,turismului ...cine nu vede si nu stie sa se gandeasca ce a facut psd in 10 ani de guvernare + pntcd -4 ani si pnl- 4 ani trageti linie si comparati cu 3 ani -pdl -boc. daca nu va place aduceti la anu USL la guvernare si veti avea iar cei 18 ani de bechtel cu ''realizarile'' psd.
  • +8 (16 voturi)    
    Simplu (Joi, 29 decembrie 2011, 16:52)

    andrei [anonim]

    70 km x 21 ani = 1470 km
    Ar fi fost suficient.
    Insemna Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Arad - Nadlac
    Insemna Bucuresti - Constanta
    Insemna Bucuresti - Iasi
    Si poate si o legatura intre Moldova si Ardeal.
    • +3 (3 voturi)    
      intrebare (Vineri, 30 decembrie 2011, 10:16)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      de ce incepi toate traseele cu Bucuresti? crezi ca nu mai putem de dor sa venim la voi sau, mai rau, sa veniti voi aici, in Ardeal?
      • +1 (1 vot)    
        pentru ca (Vineri, 30 decembrie 2011, 13:29)

        axn [anonim] i-a raspuns lui srpc

        [...] "Astfel, capitala are o pondere de aproximativ 20% in PIB-ul total, desi nu are decat 9% din populatie." [...]

        Sursa : http://businessday.ro/01/2011/care-sunt-judetele-cu-cea-mai-mare-si-cea-mai-mica-pondere-in-pib/

        http://businessday.ro/12/2010/ponderea-salariatilor-in-total-populatie-44-in-bucuresti-11-in-botosani/

        Bucuresti e un oras cumplit de urat DAR ramane totusi de 7 ori mai mare decat Clujul, ponderea la PIB-ul tarii se gaseste mai sus in citat. Ponderea salariatilor raportat la populatie este de altfel cea mai mare in Bucuresti vezi al 2lea link. Asta ar fi raspunsul la dilema ta.
  • +12 (14 voturi)    
    In Romania, fiecare km de autostrada este aur (Joi, 29 decembrie 2011, 18:14)

    buncrestin [utilizator]

    Guvernul a reusit sa faca mai putin decat a promis, dar mai mult decat oricand, intr-un timp si cu o viteza care pentru tara noastra sunt nemaivazute. Ei au mizat pe directionarea banilor catre investitii, un alt guvern, cu orientare social-populista, ar fi preferat sa dea bani oamenilor, sub diferite forme, ca sa treaca mai bine criza, si toti eram multumiti. Dar atunci nu aveam cum sa construim autostrazi, am fi pierdut alti ani extrem de pretiosi. Ok, dam jos acest guvern, pentru ca nu suntem multumiti si vrem mai multi bani pentru protectia sociala. Dar atunci sa nu mai pretindem prea multe autostrazi. Din pacate, multi dintre cetateni sutn ipocriti cand striga ca vor autostrazi, dar in realitate prefera ca statul sa le dea bani degeaba - prin diferite forme - decat sa ii investeasca in autostrazi.
  • -6 (8 voturi)    
    ANCA BOAGIU PE MANA CU STEFAN STOICA ???? (Joi, 29 decembrie 2011, 19:11)

    antim ivireanul [anonim]

    Clanul BUTOANE loveşte… la DRDP Craiova
    de Andrei Tudor

    Dezvăluiri
    Taguri: drdp_craiova, clanul_butoane, CNADNR
    Share


    Ştefan Bucur STOICA, directorul DRDP Craiova, a fost declarat incompatibil de către Agenţia Naţională de Integritate şi i s-a interzis pentru 3 ani ocuparea unei funcţii de demnitate publică.

    Deşi Craiova nu a fost ferită de scandaluri cu clanuri de romi, vom vorbi de un alt clan Butoane, unul politic, conectat la afacerile publice prin conducerea instituţiilor deconcentrate ale judeţului Dolj... Clanul este condus de peste 20 de ani de „Nemuritorul” Berceanu, care şi-a pus acoliţii în toate posturile mănoase, adevărate „vaci de muls” care au născut peste noapte, din coate goale şi lipitori de afişe, tineri multimilionari în euro, care au sărit direct în BMW X5 de ai jura că sunt carderi şi nu directori la stat...

    Din nereficire, tentativa conducerii CNADNR şi a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii de a face curăţenie la regionala craioveana a CNADNR s-a lovit de „cerbicia” senatorului, înviat după impunerea lui Vasile Blaga la şefia Senatului... De altfel, acesta se şi anunţă printre pdl-iştii doljeni ca fiind viitorul ministru al transporturilor şi infrastructurii…

    Radiografiind situaţia oamenilor lui Radu Berceanu aflaţi la cârmadeconcentratelor doljene, trecem peste jupânii mai mici, cu bugete care le rezolvă problemele legate de ridicarea unei viluţe, precum Marcel Marcea de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, care îşi înalţă o semeaţă boierie la Cârcea, de Şerban Ileana, şefa Gărzii de Mediu, care a adunat şi ea vreo 3 apartamente pe numele unor amărâţi părinţi pensionari şi se află în aceeaşi situaţie de incompatibilitate ca şi Ştefan Stoica sau de urmaşul lui Fane Stoica de la Direcţia Bazinală Ape Jiu, Cosmin Călin, şi ne vom opri la mâna dreaptă a „Nemuritorului”, controversatul Ştefan Bucur Stoica, secretarul general al filialei doljene, copilul de suflet al lui Berceanu şi „cărător” de lovele pentru el şi pent
  • -8 (10 voturi)    
    Oare chiar e bine? (Joi, 29 decembrie 2011, 19:20)

    Mircea [anonim]

    Pana la urma, vorbim de aceeasi oameni care se schimba intre ei la fiecare 4 ani, cu mici variatii.

    Motivul pentru care se fac aceste autostrazi nu tine de iubirea ce ne-o poarta, ci de interesul pentru afacerile existente (atat prin firmele de constructii cat si prin alte servicii adiacente/auxiliare de unde se scot iar bani buni). Ar mai fi si rateurile datorate lipsei unei infrastructuri rutiere (vezi exemplu Mercedes care a preferat Ungaria), presiunea partenerilor externi si undeva foarte foarte la sfarsit, idea ca romanii vor si ei niste strazi in regim de autostrada.

    Ce trebuie insa sa intelegem este ca valorile spuse mai sus sunt infime, ba chiar ridicole; de ex la autostrada Timisoara Arad teoretic (impartind numarul de km la numarul de zile) s-au facut doar 22 de metri/zi. In ritmul asta, copii mei vor ajunge la varsta mea actuala si POATE vor merge pe autostrada de la Constanta la Arad.

    Deja ne-au dat tzeapa cu miliarde, deja dureaza prea mult. Nu exista oameni de laudat in povestea asta, ci indivizi de luat la suturi.
    • +7 (7 voturi)    
      Matale habar n-ai de tehnologia ... (Joi, 29 decembrie 2011, 22:51)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      ... folosita la realizarea unei autostrazi. Cata vreme nu stii despre ce vorbesti, mai bine taci.

      22 de metri de autostrada inseamna multe zeci de tone de materiale mutate, plus multa alta manopera - escavarea si evacuarea pamantului, aducere de balast, tasare, turnare de beton, asfaltare. Viteza cu care poti construi e limitata de viteza cu care se produc anumite procese tehnologice (ca de ex. intarirea betonului), motiv pt. care lucrul se incepe din mai multe puncte deodata. Si inca n-am luat de loc in considerare lucrarile la poduri, terasamente, santuri de drenaj etc.

      O firma aduce pe santiere doar atatea masini cate poate amortiza din banii pe care-i castiga de pe proiect. Asa ca in urma negocierilor se realizeaza un contract care prevede termene care sunt realizabile cu utilajele pe care le permite finantarea proiectului. Doar ca in constructii de drumuri niciodata nu se intampla totul asa cum era planificat. Totdeauna dai de portiuni care au nevoie de consolidare suplimentara, intarzie cate o expropriere etc., asa ca intotdeauna viteza de lucru realizata e mai mica decat aia planificata, ai noroc de apa mare la realizarea unui pod etc.

      Asa ca io zic ca 22 de metri pe zi e decent, pentru un prim an in care s-a miscat ceva. Evident ca pe masura ce se vor roda atat firmele de drumari cat si autoritatile implicate, ritmul va creste. Dar diferenta fata de ce s-a facut in guvernarile anterioare e enorma, si merita apreciata, dupa parerea mea, mai ales ca a trebuit facuta cu oameni deja invatati sa nu faca nimic - guvernul actual n-a putut schimba tot personalul din institutiile implicate, a trebuit sa continue sa lucreze cu oamenii obisnuiti la chiul si lene formati de guvernele anterioare.
      • -2 (4 voturi)    
        la altii se poate (Vineri, 30 decembrie 2011, 7:19)

        harpagodes [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        La cati bani se plateste, in Romania se fac cele mai scumpe autostrazi din lume, firmele care au prins contractele ar trebui sa aduca si tehnologia folosita in tarile civilizate. Ai fi uimit sa afli cat de repede avanseaza altii.
        Aia cu intarirea betonului...ma face sa rad, deoarece la autostrazi ar trebui sa se foloseasca ciment special, cu timp de intarire rapid...similar cu cimentul folosit la cimentarea casingului in gaurile de sonda pt petrol/gaz.
        Nu conteaza ca-s drumuri sau colibe, termenele trebuie respectate...la altii se respecta, la noi se vehiculeaza mereu ideea ca asa e la drumuri, nu poti urma un schedule.
  • -7 (13 voturi)    
    Adica 46,75 (Joi, 29 decembrie 2011, 19:20)

    evoque [utilizator]

    46,75 km autostrazi si acestia incompleti.
    Dar ca sa dea bine la panglica centurile sunt considerate autostrazi.
    Ma rog, nu mai vorbim de calitate si mai ales de garantii, important este ca cooperativa raporteaza mari realizari.
    Singurul lucru demn de mentionat este numarul "mare" de km inceputi pe coridorul 4.
    Acum la sfarsit de an se umfla punga la celebrul bechtel. Cunascatorii stiu ca anumiti oficiali din min transporturilor "rup" usa min finantelor pentru banii care trebuie 'directionati' catre bechtel. Iar bechtelu' ca firma serioasa care a facut o mare favoare "renuntand" la o parte din autostrada transilvania trebuie sa isi faca plinul acum la sfarsit de an cand lumea este atenta la carnati si nu unde se duc banii. Una peste alta daca tot au finantat pe nastase si tariceanu de ce nu sa o faca si cu boc.
  • +8 (14 voturi)    
    este evident (Joi, 29 decembrie 2011, 19:22)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    ceea ce trebuie votat la anul: PDL.
    Toate celelalte guvernari la un loc nu au construit cat au construit astia intr-un an. Restul e tacere.
  • +8 (10 voturi)    
    Nu mai bagati de vina (Joi, 29 decembrie 2011, 20:14)

    xan [utilizator]

    Puneti poze din care reiese ca drumul nou inaugurat e un santier impracticabil. Poza e de la sensul giratoriu de la intrarea pe autostrada, si odata intrat nu mai exista drum in lucru pana la iesirea spre centura.
    Ar trebui sa spuneti ca acum intre Timisoara si Arad se circula incomparabil mai bine, ca pe autostrada toate benzile sunt libere si circulabile si ca lucrarile nefinalizate se refera la refugii, benzinarii si iesiri neterminate, ca autostrada asa cum e cu limita de 100 impreuna cu centura asa cum e cu o singura banda pe sens, inseamna un drum mult mai sigur si evitarea intrarii prin oras, cu iesire directa spre vest la granita Nadlac, spre nord catre Oradea si spre est catre Deva. Pentru cine nu stie poate dura mai mult de jumatate de ora ca sa iesi din Timisoara sau din Arad, asta daca nu ai ghinionul sa prinzi orele de varf...
  • -1 (5 voturi)    
    Normal... (Joi, 29 decembrie 2011, 21:43)

    S [anonim]

    ... cand societatile care construiesc aceste autostrazi invata in acelasi timp sa le faca. Toate contractele cu marile societati europene au fost sparte si date unor "neica Nimeni" specialisti in valize cu bani. Restul declaratiilor sunt praf in ochi. Cand autostrazile vor fi gata vor incepe reparatiile, asta face parte din plan. Sunt bani europeni, nu ?

    Sper sa traiesc sa vad gata autostrada Bucuresti - Brasov care trebuia sa fie gata anul acesta daca n-ar fi fost spart contractul cu Vinci, N° 1 mondial, dat unei sociatati grecesti anonime (cu 300 milioane mai mult decat contractul initial) si care a vrut sa subcontracteze lui Vinci viaductele si tunelurile, doar ca Vinci a refuzat.

    In spatele gesticulatiilor sunt multe multe magarii...
  • -2 (6 voturi)    
    centurile la highway??? (Joi, 29 decembrie 2011, 21:54)

    hiewaiu [anonim]

    Ce-mi place cum se trage de fiecare metru de autostrada, ba chiar se baga si centurile la highway. Uamini buni, cand apare un singur semafor deja nu mai e highway. Daca ar fi sa fie bagate toate drumurile rapide de viteza si centurile marilor orase din America la categoria highway...si-ar dubla aia km de autostrazi.
    Sa facem diferenta totusi intre autostrada si drum de centura/ drum principal prin oras/etc chiar daca e cu mai mult de o banda pe sens, chiar daca are si median....e diferenta totusi nu prostiti electoratul.
    • +5 (5 voturi)    
      Centura Arad este autostrada (Vineri, 30 decembrie 2011, 2:23)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui hiewaiu

      Chiar daca temporar pana in sem II 2012 este pe 2 benzi, centura Arad va fi autostrada in final, asa cum scrie la carte, fara semafoare and stuff. Giratoriile sunt la capetele acestor bucati de autostrada si fac legatura cu soselele existente.
    • +5 (5 voturi)    
      centurile sunt parte din autostrada (Vineri, 30 decembrie 2011, 7:11)

      MickeyD [utilizator] i-a raspuns lui hiewaiu

      de fapt sunt impropriu numite centuri pentru ca sunt de fapt tronsoane din autostrada care trec prin dreptul unui oras, adica by-pass-uri. de exemplu Coridorul 4 trece pe langa Constanta, Sibiu, Timisoara iar acele segmente sunt denumite "centura orasului X" si de obicei sunt mult mai costisitoare tocmai pentru ca ele contin iesirile (fara semafoare) catre acel oras, catre centura veche si drumurile nationale, plus pasaje peste cai ferate, conducte, linii de orice fel ce trebuie mutate. cand se va termina Timisoara-Nadlac, de exemplu, nu va mai vorbi nimeni de "centura" Aradului pentru ca va fi doar parte din intregul tronson.
    • 0 (0 voturi)    
      mai, voi astia cu haiwaiu vostru... (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 14:16)

      danarad [anonim] i-a raspuns lui hiewaiu

      da' ce va laudati ! si cind colo, in sua s-a ,,descoperit' sensul giratoriu de abia in anii '90.
  • +4 (4 voturi)    
    pacat ca nu ... (Vineri, 30 decembrie 2011, 12:50)

    danny [anonim]

    a iesit Geona ca acum aveam 1000 de km de autostrada si 20000 de euro pentru fiecare roman. :)
  • 0 (0 voturi)    
    :))))) (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 11:10)

    jhg@ujg.ro [anonim]

    hotnews, oricum o dati tot 70 km de autostrada sunt.

    indiferent cat de late sunt pozele - lungimea lasa de dorit.

    si da e vb de autostrada - altfel latimea ar fi putut conta :)
  • 0 (0 voturi)    
    stie cineva ... (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 13:38)

    Ronnie [anonim]

    ... de ce este atat de sinuoasa autostrada inspre Ploiesti? singura explicatie la care ma gandesc e ca trebuia sa treaca pe pamantul a cat mai multi sa se poata plati clientela :)

    daca in fiecare se fac constant 70-100km, si tot e bine, indiferent de guvernare; pacat de Moldova, nici o autostrada inceputa in viitor
  • 0 (0 voturi)    
    Concluzie (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 19:10)

    Viorel [anonim]

    Sunetem niste prosti care isi merita soarta.
    Tara este condusa de aceleasi persoane de la sf. "revolutiei' care ne manipuleaza asa cum vor ei.
    Comentariile noastre sunt de prisos.
    Sa ne pupe in Cur toti "politicienii" nostrii de valoare indiferent de culoarea politica.
    PS: Tara nu o sa mai fie condusa de politicienii nostrii ci de niste oameni care trebuie sa joace asa cum le canta creditorii ... in cazul asta UE + sa nu uitam SUA.

    SARBATORI FERICITE !!!
  • 0 (0 voturi)    
    ma intreb (Duminică, 1 ianuarie 2012, 13:02)

    visio [anonim]

    cum au reusit pentru ca, la cat se sta degeaba la ministerului transporturilor, e de mirare ca s-au facut si chestiile astea; oricum, berceanu parca s-a nascut la MTransp., a fost acolo si mitrea de la psd, si base de la psd...nu ca zic, dsar mai crede cineva ce zic politicienii astia corupti? eu nu am timp....
  • 0 (0 voturi)    
    realizari (Duminică, 22 ianuarie 2012, 17:29)

    cetatean [anonim]

    Stie cineva sumele alocate pe ministere in cadrul mandatelor diferitilor ministrii ai transporturilor ?a abia atunci putem discuta corect despre ce a facut fiecare ...


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version