HARTA DINAMICA Vineri s-a inaugurat pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui si s-au dat in folosinta inca 4 km din Centura Municipiului Constanta (A4)

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 30 septembrie 2011, 13:21 Actualitate | Esenţial

Premierul Emil Boc si Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat vineri, in judetul Constanta, o noua portiune din Autostrada Soarelui. Oficialii au taiat panglica pentru celelalte doua benzi de pe tronsonul de autostrada cuprins intre Murfatlar si Valul lui Traian, tronson pe jumatate inaugurat cu mare pompa la finalul lunii iulie. Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 - Soseaua de Centura a Municipiului Constanta. HotNews.ro si ESRI Romania au realizat o harta dinamica ce prezinta in detaliu fiecare tronson al Autostrazii Soarelui, cea mai lunga autostrada din Romania.

Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat vineri pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.



Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 - Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

CNADNR: La finele anului viitor vom circula pe toti cei 50 de km de autostrada dintre Cernavoda si Constanta

Seful Directiei Regionale Constanta a CNADNR, Aidin Ibram, a declarat vineri, cu ocazia deschiderii traficului pe un tronson de 4 km din centura ocolitoare a municipiului Constanta, ca anul viitor, de la sfarsitul lunii iulie se va putea circula pe toti cei 50 de km dintre Cernavoda si Constanta si doar pe 14 kilometri se va circula pe un fir din segmentul de autostrada, intre Cernavoda si Medgidia, informeaza Agepres.

"Practic, de la sfarsitul lunii iulie 2012, se va putea circula pe intregul parcurs de 50 de kilometri intre Cernavoda si Constanta al A2, cu mentiunea ca intre Cernavoda si Medgidia se va circula initial pe cate un singur sens, pe distanta de 14 km", a declarat Ibram.

Dupa prezentarea stadiului lucrarilor pe intregul santier al centurii ocolitoare, Emil Boc a apreciat ca pana acum constructorii s-au achitat de sarcinile asumate, incadrandu-se in termenele de executie.

"Azi se scrie istorie la Constanta. Eu am fost primar si stiu ce inseamna sa scapi de traficul greu prin oras cu avantajele de a scapa de poluare si de aglomeratie. In fine, constantenii au scapat de cosmarul traficului greu, asa cum le-am promis. In plus acest lucru confera si o posibilitate in plus de a atrage investitorii. Pentru cei care nu credeau ca vom finaliza la timp proiectul sau care au criticat, ii intreb: ce se afla pe 22 decembrie, aici, cand am preluat guvernarea? Nimic, se semnasera doar contractele", a afirmat Emil Boc, citata de Agerpres.

Doua benzi din acelasi tronson, inaugurate in iulie

Intrarea pe noua portiune de autostrada se face la 2 kilometri dupa localitatea Murfatlar. Urmeaza aproape 21 de kilometri de autostrada propriu-zisa, dupa ce in prima faza s-a circulat doar pe doua benzi. Dupa 14 kilometri de A2, urmeaza un nod rutier inca in constructie si se intra pe pe noua Sosea de Centura a Constantei (A4) - 7 km -, iar iesirea se face in DN 39 in dreptul supermarket-ului Dedeman din Lazu. DN 39 face legatura cu statiunile aflate la sud de Constanta (Eforie, Costinesti, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai).

In prezent, Autostrada Soarelui A2 masoara 166 de kilometri din totalul de aproape 200 de kilometri pe care ii va avea dupa ce se vor termina toate lucrarile. In prezent, se mai lucreaza doar la tronsonul de 20,5 km Cernavoda - Medgidia si la tronsonul de la Medgidia si pana la intrarea deschisa deja in apropriere de Murfatlar (aprox 10 km).

Tronsonul Cernavoda-Medgidia, mai ieftin cu 60 de milioane de euro, va fi gata in vara 2012

Pentru tronsonul Cernavoda - Medgidia, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania  (CNADNR) a semnat de curand un contract de executie cu Astaldi SPA - Max Bogl Romania SRL. In prima parte a anului ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a decis rezilierea contractului cu francezii de la Colas pentru ca lucrarile la acest tronson erau intarziate.

Valoarea contractului pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia este de 498.799.999,87 lei fara TVA, adica aproape 117 milioane euro. Fata de contractul initial cu francezii de la COlas, costul s-a redus cu 60 de milioane de euro, iar termenul de finalizare a lucrarii s-a redus de la 24 la 15 luni. Astfel, tronsonul ar urma sa fie deschis in vara lui 2012. In plus, potrivit CNADNR, lucrarile executate de catre noul Antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fata de 2 ani cat prevedea contractul anterior


Vezi harta mare in ArcGIS.com


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

21607 vizualizari

  • -3 (27 voturi)    
    dupa aceea o iau de la capat (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:27)

    catalin [anonim]

    pana o sa fie toata gata, va trebui refacut primul tronson care deja e cam varza - si tot asa vor avea ce inaugura....halal natiune
    • +2 (24 voturi)    
      demagogii (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:50)

      Auto [anonim] i-a raspuns lui catalin

      astia taie cate o panglica la fiecare kilometru, nu mai bine ar taie una mare si lata la sfarsit ? Halal putin spus
    • -3 (23 voturi)    
      bravo Udrea bravo PDL (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:37)

      eba [anonim] i-a raspuns lui catalin

      bravo PDL
      guvernul BOC, in urma investitiilor facute in infrastructura, construieste intr-un an mai multi kilometri de autostrada decit a facut USL in zece ani
      bravo Udrea
      bravo PDL
      • +10 (12 voturi)    
        Boagiu? (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:06)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui eba

        nu-s toate blonde :).
      • +12 (20 voturi)    
        Desteptaciunea voastra! (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:27)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui eba

        USL nu a construit nici-un metru de autostrada.
  • +2 (16 voturi)    
    glorios (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:28)

    m [anonim]

    http://www.timesnewroman.ro/politic/4453-premierul-emil-boc-a-inaugurat-un-tronson-de-poteca-batatorita

    Speram sa inaugureze cat de curand si marcajul rutier al acestei glorioase ctitorii. Ramane ca guvernul urmator si natiunea recunoscatoare sa-i dedice o pictura murala pe unul din pilonii de pod, la a carui inaugurare bineinteles ca va participa, alaturi de un sobor de preoti.
    • +6 (6 voturi)    
      Pictura murala... cu dedicatzie (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:51)

      Piciu' [anonim] i-a raspuns lui m

      Imi iau angajamentul sa decic o pictura murala la marginea autostrazii, caci despre locuri de pauza nu cred ca e vorba. Deci vom dedica murale in continuare, ca era e obiceiul locului, murala la margine de drum, in parcarile cu desish.
  • +22 (24 voturi)    
    Sa ma bucur sau sa plang (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:30)

    Mircea [anonim]

    Zau ca nu stiu ce sa fac. Ma bucur ca nu mai dam atat de multi bani, ca pare ca se face ceva..si plang gandindu-ma cati bani s-au dat si nu s-a facut de fapt mai nimic!

    Ce ma streseaza cel mai tare este ca sub aparentele unei reveniri la normalitate ("atat trebuia sa coste un km", "s-a realizat o economie de x milioane euro") sunt indivizi care au furat ca in codru si nimeni nu i-a luat la intrebari.

    Autostrazile astea nu s-au realizat pentru ca n-am avut bani sau planuri, ci pentru ca cineva a furat "industrial", pentru ca mai multi indivizi au ales sa se imbogateasca in detrimentul unei tari intregi. Iar noi, cotizanti la bugetul de stat, am platit oalele sparte.

    Acum vin politicienii si ne arunca praf in ochi cu ce fac si ce vor face. Intrebarile insa raman: de ce am ajuns in aceasta situatie? De ce au trecut 20 de ani si noi avem doar 300 si ceva de km de autostrada?? Cine a negociat contractele atat de pagubos pentru o tara intreaga? Si, mai ales, de ce nu sunt trasi la raspundere cei care au gresit (a se citi furat)?
    • -5 (5 voturi)    
      Gresit.Nu politicienii mint. (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:31)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Daca nimeni nu-i acuza si judeca pentru-ca au furat inseamna ca nu au furat si tu vorbesti asa numai din invidie.Daca toate guvernele de pana acum au furat,dar nu au fost pedepsite ,inseamna ca cei care spun asta mint.
    • +1 (1 vot)    
      poti sa afli singur raspunsul (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 8:22)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Uita-te cine a avut cel mai mult "in ograda" Ministerul Transporturilor din 1990 incoace (ma refer ca partid). Mai uita-te si ce persoana a fost ministru al transporturilor in 5 guverne pana in 2000. Mai adu-ti aminte (asta daca ai prins acele momente...) cine spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi, ci doar de drumuri expres. Si ai sa afli singur raspunsul...
      Hai ca este simplu....
    • 0 (0 voturi)    
      simplu (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 11:08)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Colegul de celula al "omului de afaceri" Sorin Ovidiu Vantu in anii '80, cand acesta era incarcerat pentru furt, a fost generalul Kostyal, membru al grupului de generali tradatori condus de Nicolae Militaru. In inchisoare a avut loc racolarea hotului pentru "cauza", asa cum racolarea activistului Iliescu Ion a avut loc la Cehul Silvaniei, racolare realizata de Virgil Magureanu (Imre Asztalos). SOV a fost instruit, incepand cu anul 1988, in tehnicile de aservire economica a Romaniei spatiului care va deveni "ex-sovietic". Simplu si eficient!
  • +12 (18 voturi)    
    Niciodata multumiti (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:15)

    unul [anonim]

    Romanii s-au pricopsit cu o boala cumplita: nimic nu-i mai multumeste! Indiferent de ce se intampla ei gasesc mereu un motiv sa carteasca, sa critice sau sa blameze. Pacat, pentru ca asta le otraveste viata si relatiile.
    Personal imi doresc ca Boc sa taie cate trei panglici pe zi! Sa nu treaca o zi fara ca el sa mai inaugureze ceva folositor mie sau celorlalti romani. Vreau sa-l vad pe toate programele laudandu-se cu "ctitoriile" sale.
    • +1 (5 voturi)    
      Eu un articol pe aici cu nemultumirea divina! (Vineri, 30 septembrie 2011, 17:56)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui unul

      Progresul e initiat de nemultumiti asa ca este foarte bine ca suntem o natie foarte greu de multumit.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu chiar (Vineri, 30 septembrie 2011, 18:21)

        unul [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Serios, spune-mi macar o chestie prin care noi romanii am contribuit recent la progresul omenirii?
        Eterna confunzie intre "multumire" si "complacere". E o diferenta mult mai mare decat pare. Complacerea duce la blazare, regres, esec etc ... bad, kk. Multumirea iti da o stare de bine, liniste, tonus, optimism etc ... good. Sunt doua lucruri diferite desi mult le folosesc ca sinonime (cuvintele). Totusi e bine sa urmaresti sa intelegi spiritul unei afirmatii nu sa te legi de cuvinte asa ca o sa-ti dau dreptate: nemultumirea e motorul evolutiei. Dar cu sensul mentionat anterior.
    • 0 (0 voturi)    
      Din pacate asa este... (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 21:44)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui unul

      Intradevar ai dreptate. Pe romani chiar nu-i mai multumeste nimic . Este foarte trist. De asta suntem unde suntem. Mentalitatea asta...
    • 0 (0 voturi)    
      Orbi (Marţi, 4 octombrie 2011, 8:28)

      XTC [anonim] i-a raspuns lui unul

      Sunteti niste manipulati , orbi si visatori. Intr-o tara reala nu trebuie sa ma intereseze ca taie "Gigel" o fasie de panza colorata cu 3 culori pe ea . Eu vreau sa vad progres... progres mare , pentru ca se poate, dar nu exista niciun interes. Sunt tari in UE care au autostrazi de jumatate de secol. La noi e o sosea cu 2 benzi ce nu are de multe ori normele de siguranta necesare pentru a fi autostrada. Nu e vorba de nemultumire, mai degraba o sila pentru prostie .
  • +3 (3 voturi)    
    Corectare (Vineri, 30 septembrie 2011, 22:05)

    Texteru [anonim]

    Localitatea Basarabi (de pe harta) este, de la jumatatea lui 2007, redenumita Murfatlar (cum apare in articol).
    Macar ca este locul de nastere al actualului dom president, va rog sa corectati :-)
  • 0 (0 voturi)    
    corectare (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 0:08)

    p [anonim]

    In plus si portul CT e complet gresit reprezentat, zici ca la Agigea nu e nici un port desi tocmai pentru volumul mare de marfa ce trece pe acolo exista si o mica bucata de autostrada ce ar trebui sa mearga pana acolo (pe harta e, dar pare ca se duce in gol)
    • 0 (0 voturi)    
      Harta, (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 10:10)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui p

      este oarecum gresita, dar sa dam cezarului ce este al cezarului. Hotnews este filo-pdl asa ca trebuie sa faca prezentare fumoasa chiar daca este putin eronata.
      La capatul autostrazii mai vine un pod care duce direct in port. Constructia lui a fost inceputa inainte de inceperea constructiei soselei de centura a constantei.
      Si ca sa spunem lucrurilor pe nume demagogi de la pdl au inaugurat si jumatate din centura constantei insa la boc orice centura este considerata autostrada.
  • 0 (0 voturi)    
    harta (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 8:17)

    gigi [anonim]

    Cam veche harta asta, cel putin in ceea ce priveste Bucurestiul. Calea ferata care ducea in zona unde acum este Carrefour Orhideea nu mai este de ani buni, iar cea care traversa bd Iuliu Maniu si mergea in zona Semanatoarea a fost desfiintata inca de la constructia Pasajului Lujerului (deci de vreo 23 ani !!!!)
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 8:28)

    Dan [anonim]

    Iata dovada cea mai elocventa ca in Romania (in ciuda crizei financiare) se investeste masiv in infrastructura. Luna de luna (daca nu chiar mai des) un nou tronson de autostrada se deschide in Romania. Sincer nu stiu cum face fata Emil Boc sa participe la toate evenimentele de acest gen.
    Germania ar trebui sa fie atenta, in ritmul asta in cativa ani ii depasim la infrastructura
    Bravo
  • 0 (0 voturi)    
    Pusca si centura lata (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 10:12)

    evoque [utilizator]

    Conform traditiei boc-ulesti orice centura ocolitoare este autostrada. Jumatate din jumatatea inaugurata este in fapt centura ocolitoare a constantei. Ce sa faci pentru unii jumatatile de masura sunt lucruri intregi.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă