HARTA DINAMICA / VIDEO Autostrada Arad - Timisoara a fost deschisa circulatiei. Vezi cum arata si pe unde trece noua autostrada

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 16 decembrie 2011, 18:52 Actualitate | Esenţial

Autostrada care leaga Timisoara de Arad a fost deschisa circulatiei rutiere incepand de sambata, 17 decembrie, la aproape 4 ani de la demararea lucrarilor de constructie. Tronsonul de autostrada are o lungime de aproape 33 de kilometri si pe langa el vor fi inaugurati inca 12,25 km din centura-ocolitoare a Aradului in regim de autostrada. Aceasta din urma a fost dat in folosire pe jumatate de cale si se va circula in regim de drum national, urmand ca toate lucrarile sa fie finalizate in primavara 2012. Cele doua proiecte au costat aproape 240 de milioane de euro.

UPDATE, sambata 17 decembrie
: Traficul pe segmentul de autostrada din Coridoul IV Paneuropean intre Timisoara si Arad a fost deschis oficial incepand de sambata, ora 11:00, de catre Premierul Emil Boc si Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. La deschiderea traficului rutier au participat si Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu si Ministrul Internelor, Traian Igas.

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa circulatiei
Foto: OpiniaTimisoarei.ro

“Inca 32 de kilometri de autostrada intra in circulatie in Romania. Asta inseamna pentru noi ca avem 122 de kilometri de autostrada pe care se circula in Romania. Felicit pe doamna ministru Anca Boagiu ca, din nou, a dat dovada de pragmatism si s-a tinut de cuvant. Am fost aici uneori mai suparat, alteori mai putin suparat pe constructori, dar iata ca au reusit sa respecte termenul pe care l-au angajat. De azi, timisorenii, aradenii si toti cei care intra in tara au un drum pe care sa circule si sa nu mai avem necazuri cu accidente, cunoscuta fiind zona dintre Arad si Timisoara, pentru ca a generat foarte multe accidente. De aici inainte se va putea circula in siguranta. Este inca o victorie. Da! Se poate! Se vede faptul ca daca aloci mai multi bani pentru infrastructura, lucrurile incep sa se vada”, a spus premierul Emil Boc, la Arad, unde s-a oprit sa vada si centura orasului, scrie OpiniaTimisoarei.ro

Primul ministru a vorbit si de km de autostrada finalizati de vechiul guvern. “Daca in mandatul vechiului guvern s-au finalizat 5 km de autostrada, deja in cei 3 ani de mandat avem 122 de kilometri”, a completat Emil Boc, la Arad.

Emil Boc s-a urcat la volanul unei Dacii si, alaturi de Anca Boagiu, au condus pe noua autostrada de la Timisoara la Arad.

Autostrada Timisoara-Arad incepe din dreptul localitatii timisene Giarmata, unde este realizat un nod rutier cu DJ691, si se termina intr-un alt nod rutier, la intersectia cu DN69, la intrarea in municipiul Arad.

Centura ocolitoare a Aradului - deschisa pe jumatate

Autostrada Timisoara-Arad inainte de inaugurare
Foto: OpiniaTimisoarei.ro
Autostrada se continua de acolo cu Centura-ocolitoare a Aradului in regim de autostrada. Practic cei 12,5 km din centura fac parte din aceeasi autostrada componenta a Coridorului IV, insa, deocamdata, de sambata, tronsonul va fi deschis circulatiei doar pe doua din cele patru benzi de circulatie.

Asemanator, s-a intamplat si in cazul tronsonului de autostrada A2 Murfatlar - Constanta care a fost dat in folosinta pe jumatate, doar pe un sens, in luna iulie, inaugurarea totala pentrecandu-se abia la finele lunii septembrie.

Potrivit OpiniaTimisoarei.ro, cele 11 poduri si pasaje ale Autostrazii Timisoara - Arad sunt finalizate, iar constructorii au turnat luni strat de uzura pe ultimii metrii de sosea. In acest moment, autostrada este finalizata in procent de 98%.

Reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timis spun ca autostrada nu va fi finalizata in aceste zile, ci doar se va deschide spre circulatie. Inaugurarea acestui tronson de drum va avea loc abia in primavara.

"Nu vorbim de o inaugurare a autostrazii, e vorba doar despre deschiderea circulatiei pe acest tronson, Timisoara - Arad. Acest lucru inseamna ca Autostrada nu va fi dotata, inca, cu statii de alimentare sau grupuri sanitare. Lucrarile pe care le presupun aceste obiective vor fi finalizate in primavara anului 2012. Tot atunci vor fi date in folosinta toate intrarile si iesirile de pe acest tronson. Deocamdata vor fi deschise traficului rutier, langa Timisoara, nodul de la Giarmata, iar in Arad, un alt punct de acces pe autostrada", a declarat Cosmin Tanta, purtatorul de cuvant al DRDP Timis.

Viteza maxima pe autostrada Timisoara-Arad - 100 km/h
Autostrada Timisoara-Arad inainte de inaugurare
Foto: OpiniaTimisoarei.ro


Pentru moment, avand in vedere ca lucrarile conexe la tronsonul de autostrada nu sunt inca finalizate (podurile de supratraversare a autostrazii, parcari etc), viteza maxima admisa va fi de 100 km/h, in timp ce pe ruta ocolitoare a Aradului viteza maxima va fi de 60 km/h.

Lucrarile la autostrada Timisoara-Arad trebuiau sa inceapa in luna ianuarie 2009, insa ele au demarat efectiv abia in luna iulie. Dupa un an de constructie stadiul santierului era aproape de 30%, insa lucrarile au fost sistate din cauza problemelor financiare. Lucrarile au fost reluate, in forta, sub amenintarea rezilierii contractelor, in ianuarie 2011.  Constructorii tronsonului Arad-Timisoara sunt FCC Construccion si Astaldi. Costul estimat al autostrazii era, la inceputul lucrarilor de 483 milioane lei. Finantarea lucrarii se face dintr-un imprumut de la BEI, in valoare de 200 milioane de euro. Guvernul Romaniei cofinanteaza proiectul cu 70 milioane de euro.

Cost total: 264 de milioane de euro

Potrivit unei liste publicate in decembrie 2011 de Guvern ce prezinta investitiile realizate de executiv, lucrarea a costat aproape 264 de milioane de euro.

Astfel, cei 32 de kilometri de autostrada dintre Timisoara si Arad au costat 140 de milioane de euro, iar pentru cei 12 kilometri de centura ocolitoare a Aradului sunt alocati 124 de milioane de euro.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in functiune a autostrazii se estimeaza o reducere cu 76 la suta a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, precum si o reducere cu 7 la suta a costurilor de exploatare a autovehiculelor.

  • Da click pe elementele de pe harta pentru a vedea mai multe informatii


Viezi Harta Mare

Harta de baza ᅡ OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Datele tehnice ale autostrazii Arad-Timisoara:

Lungime (km): 32.25 km (+12,25 km Centura Aradului)

Finantare: Banca Europeana de Investitii, Guvernul Romaniei, Fond de coeziune

Valoarea estimata a proiectului: 482.920.350,22 Lei (faraTVA) echivalentul a 135.43 M Euro (Rata de schimb: 3.5656 lei / Euro)

Autostrada Timisoara-Arad inainte de inaugurare
Foto: OpiniaTimisoarei.ro
Valoarea actualizata (decembrie 2011):
  • Autostrada Timisoara-Arad - 140 milioane euro
  • Centura Arad - 124 milioane euro
Proiectant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International

Consultant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International

Constructor: JV FCC Construccion / ASTALDI SpA

Lucrari de arta: 11 poduri si pasaje ale autostrazii, 14 pasaje peste autostrada, 1 nod rutier, 1 spatiu de serviciii, 1 centru de intretinere si coordonare

Termen incepere: 26 ianuarie 2009

Termen estimat de finalizare: decembrie 2011 / Trimestrul II, 2012

Perioada garantie: 24 luni de la termenul de finalizare a lucrarilor
(sursa Compania Nationala de Autostrazi)

  • Video realizat de Ministerul Transporturilor cu Autostrada Timisoara-Arad pe 15 decembrie 2011



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

34437 vizualizari

  • +49 (59 voturi)    
    Aveam nevoie si de vesti bune (Vineri, 16 decembrie 2011, 19:02)

    buncrestin [utilizator]

    Doamne ajuta si sa fie intr-un ceas bun! Asta e Romania care trebuie promovata! Munca, cinstea, competenta, rezultatele! nu demagogia, lenea, smecheria! Drumuri bune sa aveti!
    • +10 (18 voturi)    
      Multumim pentru urari (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:23)

      coz [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      O sa testam autostrada cand ne intoarcem in tzara.
      • 0 (0 voturi)    
        ? (Marţi, 20 decembrie 2011, 6:40)

        john [anonim] i-a raspuns lui coz

        poate iese din garantie pana va intoarceti in tara, si o sa stea cativa ani inchisa ca nu sunt fonduri pentru a o repara
  • +32 (40 voturi)    
    Eu ma bucur ca e gata... (Vineri, 16 decembrie 2011, 19:14)

    zet [anonim]

    Nu neaparat pentru ca mi-ar folosi, probabil nu voi merge niciodata pe ea, dar ma bucur ca am scapat de titlurile cretine din Capital: autostrada care ne va duce la nemti!
    • +18 (28 voturi)    
      Doamna Boagiu e un ministru bun (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:21)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui zet

      Eu as mai "rasplati-o" c-un mandat (cel putin), am avea astfel toate autostrazile din tara (cu conditia sa avem si banii necesari, bineinteles) finalizate. Sau as propune-o Prim-Ministru.
      • +1 (1 vot)    
        Asa da (Duminică, 18 decembrie 2011, 18:28)

        alexandru [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        vorbim despre fapte nu vorbe si ma bucur ca Romanii au reales a doua oara acelasi presedinte care si-a propus sa faca ceva, nu peste noapte, dar incet incet sa spele tara asta. Normal ca merita inca un mandat, acum vorbim de rezultate nu vorbe goale, se pare ca a stiu sa ne cumpere voturile, cu rezultate pentru tara, Bine-ar fi sa ne revenim si sa iesim din imaginea aia urata a romanilor buni de nimic. Stiam ca Boc va face treaba, doar ii ardelean...

        Sa nu ne imbatam de-acuma, ci sa merem la mai multa treaba.
        Si ca sugestie Domnului Boc i-as aminti sa nu uite de birocratie, sa elimine cat mai repede posibil, hartogariile in darile catre stat, mai ales pentru persoane juridice, asta ne va aduce investitori buni in tara, vom avea si noi ceva concurenta si uite asa ne revenim.

        Se stie clar caci cheia iesirii din mizerie ar fi fost autostrazile astea si eliminarea birocratiei, ar fi fost bine daca la a doua parte s-ar fi lucrat mai mult.

        Felicitari pentru moment. Mai vrem.
        • 0 (0 voturi)    
          naivitate sau prostie (Vineri, 23 decembrie 2011, 1:03)

          Doru [anonim] i-a raspuns lui alexandru

          Pe ce lume traiti ?! Autostrada de 32,25 km cu gropi pe langa, unde a cazut deja o masina,...ha, ha, ha...Mi-e mila de D-voastra!
  • -37 (59 voturi)    
    LUCRURI FACUTE PE JUMATATE (Vineri, 16 decembrie 2011, 19:21)

    evoque [utilizator]

    Cand ai prim ministru o jumatate de om toate lucrurile se fac dupa chipul si asemanarea lui.
    Bine ca poate sa se faca un nou spectacol de taiat panglici.
    Ca de obicei RUSINOS.
    • +34 (44 voturi)    
      hmm (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:05)

      st-an [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      mai Gica-contra, nu scrie nici unde ca vine Boc la inauguare... in plus nu este vorba de o "inaugurare a autostrazii, e vorba doar despre deschiderea circulatiei ". La ce trafic e intre Arad si TM, nu conteaza dc nu sunt statii peco sau WCuri, daca elementele de siguranta sunt gata e bine ca se da in trafic, macas scapam de TIRuri pe drumul national!
      • -19 (33 voturi)    
        eu nu am zis (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:13)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui st-an

        nicaieri ca nu este bine ca se deschide circulatia.
        Eu sustin un adevar, faptul ca se fac lucruri doar cu jumatati de masura.
        Parca in decembrie era vorba sa fie functionala pe intreg, dar ma rog.
        Sper doar sa nu mai taieri de pnglici si umflat in pene.
      • -6 (16 voturi)    
        deocamdata nu (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 2:28)

        gustav [anonim] i-a raspuns lui st-an

        voi circula pe autostrada (sunt timisorean) din cauza ca urcarea pe aceasta are loc pe drumul judetean Timisoara-Lipova la vreo 15 km de oras. Este mai rapida vechea sosea nationala. Lasati taierile de panglici cand aveti gata ceva cu cap si coada!
        • +9 (11 voturi)    
          asa e cu unii... (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 11:24)

          Pick [utilizator] i-a raspuns lui gustav

          cand nu au e bai ca nu au, cand au e bai ca au. Nu inteleg de ce mai respirati oameni buni, in locul vostru mi-as tine respiratia vreo 10 minute, poate mai scapam de carcotasi. De ce ungurii/nemtii/etc. nu se plang de autostrada ca e la 15 km de oras? autostrada la ei porneste din curtea proprie?
          • +1 (3 voturi)    
            cam da... (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 17:55)

            justin [utilizator] i-a raspuns lui Pick

            Nu stiu prin ce "orase" ai umblat tu in germania. La ei chiar porneste din mijlocul orasului autostrada (4 benzi care se transforma in autostrada).

            Si cum sa nu existe carcotasi cand o autostrada de 32 de km dureaza 4 ani, respectiv este data in folosinta inainte de a fi gata, doar de dragul de a taia o panglica? Pai in ritmul asta cam in cati ani legam granita vestica a tarii de bucuresti? Asa... statistic vorbind (ca doamna boagiu a anuntat deja ca in 2013 e gata autostrada),
    • +32 (48 voturi)    
      amice (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:07)

      ady [anonim] i-a raspuns lui evoque

      PSD-ul a castigat voturi mentinand saracia si promovand lenea...odata ce acestea dispar dispareti si voi..
      • -8 (24 voturi)    
        OBSESII (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:20)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ady

        Eu inteleg ca ai anumite simpatii politice, insa acest lucru este o optiune personala.
        Cum poti sa acuzi pe cineva ca este cu psd-ul cand nici nu cunosti persoana.
        Ce am scris eu si ce ai inteles tu. Eu stiu si cred ca este frustant pentru pdl ca nu prea se poate bate cu caramida in piept.
        Iar daca vorbim de voturi si modul cum a procedat psd-ul, apoi sa nu uitam de voturile de la paris ale pdl-lui.
        • +11 (23 voturi)    
          cheeky monkey (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 0:49)

          ady [anonim] i-a raspuns lui evoque

          ideea era ca sunt singurii care au miscat ceva ...iar sa te legi de statura unui om si realizarile altui ministru mi se par penibile si denota ca nostalgia pt unicul conducator n-a murit..banuiesc ca vizitezi mormantul conducatorului iubit
          • -9 (17 voturi)    
            Unicul conducator (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 2:35)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui ady

            este cel la care te inchini.
            Primul ministru este seful cabinetului, inclusiv a ministrilor pentru ca fac parte din cabinet.
            La noi la romani este o chestie cu mintea scurta.
            Daca te raportezi la necesarul de autostrazi din romania ce au 'miscat" acesti indivizi de cat timp se afla la guvernare este egal cu ZERO.
            Ca sa nu discutam de centuri de orase pe care le raporteaza ( ca pe vremea comunistilor) ca fiind autostrazi. Sa nu discutam de asa zisa autostrada "medgidia constanta" care incepe in camp, la propriu, si se termina in drum national.
            Revenind la statura individului cred ca electoratul pdl este mai nostalgic dupa ceausescu de cat electoratul altora, pentru ca astfel nu se explica cum pot fi condusi de un idivid da aceiasi statura aflat in umbra unui maniac comandant de vas.
            • 0 (6 voturi)    
              stimabile (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 12:14)

              ady [anonim] i-a raspuns lui evoque

              vremurile ''bune'' au cam trecut..un sistem nu se schimba asa usor precum ai dori..dar suntem pe drumul cel bun
              putintica rabdare si mai citeste constitutia...
              • -1 (3 voturi)    
                si care e drumul cel bun (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 17:12)

                evoque [utilizator] i-a raspuns lui ady

                Ala pe care il stiu detinatorii "adevarului suprem" din pdl.
                Pe principiul numai noi stim voi sunteti prosti si trebuie sa acceptati ca numai noi suntem atotstiuitori.
                Zau asa parca ar fi o secta.
        • +1 (11 voturi)    
          tu esti ala picat (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 1:10)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          din alea doua autobuze cu probe, bre? ca te vad alergand cu dovada pe aici...
    • +1 (5 voturi)    
      ti-am dat un minus (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 14:49)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      pt ca nu e rusinos deloc, ei macar se lauda cu ceva, altii inaintea lor au taiat panglici la ceva neinceput si in care sau bagat sute de miliaone de euroi, fara sa inceapa macar, doar pt taiatul panglicilor, iti aduci aminte de "dracula park"? si multe alte astfel de proiecte care au costat bani grei,s-au taiat panglici si nu au inceput niciodata :)
      • -1 (1 vot)    
        plus sau minus (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 20:24)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

        Chiar nu conteaza.
        Ce conteaza este ca daca aduni toate panglicile taiate de politicieni, probabil, sau mai mult ca sigur se va vedea de ce o duc romanii rau.
        Fiecare culoare urla noi am facut mai mult dar suferinta unei natii nu o striga nimeni.
        Nu exista o comparatie intre care a facut mai mult sau mai putin, nu trebuie sa existe o competitie in asta. Trebuie sa fie un popor fericit, iar asa ceva nu vad si nu o sa vad.
        Nastase a incercat sa faca partidul stat infiintand o structura administrativa aservita.
        Basescu vrea o dictatura sub deviza " numai noi stim cum se face" dar nici ei nu stiu ce au de facut.
        Atunci fac ce au invatat in scoala de partid sa raporteze tot felul de chestiuni fara ca in realitate sa finalizeze ceva.
        Grav este ca poporul se multumeste cu putin. Fiecare zice "Macar au facut si astia ceva", de ce sa nu avem un popor care sa nu mai traiasca cu un venit minim de 169 euro/luna si care sa spuna " Bravo astia au finalizat asta"
        Cat timp poporul se multumeste cu 25% realizari politicienii baca in buzunar 75%.
        Trist si regretabil.
        • 0 (0 voturi)    
          asa este (Marţi, 20 decembrie 2011, 9:55)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          dar exista totusi o diferenta, si te contrazic, daca au facut ceva trebuie spus ca au facut "ceva" pt ca sunt politicieni si au nevoie de voturi, daca le vor primi pt ca au facut acel "ceva" atunci si cei care vor veni dupa ei vor vrea sa primeasca voturi si vor face si mai multe, este gresit ce zici tu, trebuie sa existe o comparatie intre ce au facut unii si altii pt ca altfel ce rost ar avea? ca doar nu sunt o asociatie de binefacere, sunt politicieni si vor voturi atata tot.
          de undeva trebuie inceput si e o prostie sa spui ca nu conteaza ce au facut sau nu, daca au facut si se vede atunci trebuie continuat cu ei, daca aveti altii care vor face mai multe atunci votati cu altii, dar sincer acuma cu ponta, nastase, iliescu si toata gashca psdista care ne-au tras numai tzepe nu cred ca vor face mai multe, faptul ca incerci sa induci sentimentul ca basescu este dictator este o mare prostie, am vazut atatia lideri pdl arestati si anchetati in timpul mandatului lor incat afirmatia ta nu sta in picioare, poate esti bugetar si nu ai aflat inca, daca e asa iti spun eu: competitia este cea mai buna cale de progres in orice domeniu, inclusiv politica
          oricum mesajul tau este unul fin si bate in directia gresita :)
          intr-adevar trist si regretabil,
          si ai dreptate se vede de ce romanii o duc asa.
  • -18 (36 voturi)    
    Autostrada arad timisoara (Vineri, 16 decembrie 2011, 19:23)

    John [anonim]

    Valoare lucrare garantie 24 luni
    Ma pufneste rasul cine a negociat acest contract ?
    Suntem de rasul lumii !!!
    Imi vine in minte cuvintul fraieri!!
    Cine plateste?? Oare?
    Mult success tovarasi!!
    • -23 (39 voturi)    
      CINE AVEA NEVOIE? (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:01)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui John

      Noi nu putem sa iesim sau sa intram in tara si in schimb facem drumuri paralele cu granita!
      Niste tampiti suntem!
      • +18 (28 voturi)    
        esti.... (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:21)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        dar pentru regiunea de vest e aur aceasta autostrada..... urmeaza si bucatica care ne leaga de unguri dupa care vestul isi va tura motoarele economiei la putere maxima.... in primul rand cum se spune si in articol mortalitatea pe sosele va scadea pe aceasta ruta....drumul actual e supraaglomerat si fara minimele elemente de siguranta... ai fi si tu un frustrat care e rost de invidie ca celalalt are si el nu - in loc sa te bucuri ca romania se indreapta in directia cea buna si vine randul fiecaruia...
        • 0 (8 voturi)    
          "De aur"... i-auzi (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 4:00)

          V.R. [utilizator] i-a raspuns lui dadan

          Pentru al 3-lea sau al 4-lea oras ca marime din Romania (Timisoara), accesul la autostrada se face pe un drum judetean cu o banda/sens, care trece si prin sate pe deasupra!

          Cred ca majoritatea timisorenilor si aradenilor cu drumuri in celalalt oras vor folosi tot vechiul DN, pentru ca timpul economisit pe autostrada este pierdut in localitatea Dumbravita si la intrarea/iesirea din Timisoara.
        • -3 (13 voturi)    
          IMI PARE RAU... (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 10:21)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dadan

          Dar tu esti! Prin aceasta "autostrada" toti utilizatorii vor fi nevoiti sa faca suplimentar cca 35 km! Pentru care motiv trebuia sa ne plimbam de la Tm la Ar si invers? Pe noi nu ne intereseaza orasele voastre, ne intereseaza sa intarm si sa iesim din Ro pe cel mai scurt drum!
          • +6 (8 voturi)    
            Hmm (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 14:33)

            SKB [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

            Eu stiu ca pe voi nu va intereseaza orasele noastre, dar putina documentare nu strica.

            Arad - Deva direct era mai scumpa (a se citi MULT mai scumpa) ca solutie. In plus, Arad-Timisoara tot trebuia construita, fiindca altfel Belgrad - Timisoara era inutila.

            Acesti 35 de km sunt prima parte dintr-un plan mai mare:
            1.Nadlac-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti.
            Cu exceptia Sibiu-Pitesti, care e si una dintre cele mai necesare, dar si cel mai greu de facut ( si implicit scump), din ce stiu eu restul sunt in diverse stadii de executie sau cel putin licitatie.

            2. Timisoara-Belgrad. Sarbii insista de ani buni pentru autostrada asta. Tot guvernul Boc a fost primul care a deschis oficial discutiile pe tema asta. Si o spun fara sa fiu fan al PDL. Da google dupa "autostrada Timisoara Belgrad".

            3. In curand va fi pusa pe masa si alta autostrada, Lugoj-Dr. Tr. Severin-Calafat (prin Craiova cel mai probabil). Din nou, din ce stiu se face si un pod la Calafat.

            Astfel se va realiza legatura dintre 4 tari.

            Eu zic ca e ok, vestul Romaniei va profita economic enorm de pe urma acestor legaturi.
            Din taxe si impozite generate, se vor putea ulterior dezvolta si alte zone. Parca are mai multa logica sa ajuti zone care au potential decat sa faci lucrari costisitoare prin coclauri (vezi unde se termina autostrada Bechtel...)

            Macar acesti 32 km exista. E un pas mic, dar e mai mare decat nimic.
            Momentan nici pe mine nu ma ajuta mult, dar e un semnal ca se vrea si ca se si poate.
            • -1 (3 voturi)    
              ne intereseaza! (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 22:59)

              oltean [anonim] i-a raspuns lui SKB

              dar prea ne-o bagi pe gat cu forta.....plina de namol, fara spatii pentru servicii....ne confunzi cu porcii?
              • +1 (1 vot)    
                :)) (Duminică, 18 decembrie 2011, 13:43)

                SKB [anonim] i-a raspuns lui oltean

                Oltene, daca ar fi sa fiu rau as spune ca tocmai ti-ai raspuns la intrebarea de ce nu va suporta nimeni.

                In Oltenia pe drum european umbla toate animalele domestice posibile + biciclisti turmentati + carute (nu strafuri, cum au banatenii), de multe ori trase de bivoli sau boi, desigur nesemnalizate.

                Asa ca autostrada asta, asa cum e, e ca si cand oltenii ar fi aselenizat.

                Spatii pentru servicii? Daca n-ai bani sa faci plinul pentru BMW-ul ala de mana a 7-a ("tunat") ca sa faci 32 de km, parerea mea e sa te intorci la bicicleta. Eu am facut Arad-Timisoara pe bicicleta si iti pot spunce ca ajungi in 3 ore.

                Dar cum nu sunt rau, nu o sa-ti le spun pe toate astea. O sa spun ca pentru inceput, e bine.
      • 0 (16 voturi)    
        Pana de curand (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:23)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        nu se "pupa" autostrada noastra cu a ungurilor ca o vroia falca pe alta parte. Omu' nu stia ca de fapt trebuie facuta pe unde trebuie din germania pana la constanta. Da' cand esti finu' presedintelui vrei sa muti si drumurile pe unde vrei.
      • +3 (13 voturi)    
        "niste tampiti" (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:42)

        stalin [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

        vorbeste in numele tau, te rog!
        • -1 (3 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 15:14)

          d [anonim] i-a raspuns lui stalin

          m-am saturat de astia care iti atrag atentia sa vorbesti in numele tau. E inflatie de ei.
  • -21 (31 voturi)    
    Buc- Timisoara ? (Vineri, 16 decembrie 2011, 21:46)

    Vera [anonim]

    va rog sa-mi spuna si mie cineva, daca stau in Bucuresti, la ce-mi foloseste mie aceasta autostrada ? cum ajung de la Bucuresti a Timisoara?
    • +25 (31 voturi)    
      re... (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:25)

      buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui Vera

      nu-ti foloseste pentru ca lipseste covorul rosu pana la scara ta de bloc
    • +29 (33 voturi)    
      Bine (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:25)

      Tibi [anonim] i-a raspuns lui Vera

      Pai daca nu-ti foloseste tie, eu zic sa o inchidem. Macar spune-ne de la inceput ce iti trebuie si ce nu, sa nu mai construim ca prostii.
    • +16 (20 voturi)    
      Uite cum ajungi (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:29)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Vera

      Ori iei trenul din Gara Nord directia Craiova - Tg Jiu - Deva - Timisoara Nord (una din variante, mai sunt si altele cu trenul). Sau pe N1 pana la Brasov si apoi directia Sibiu - Deva - Timisoara...

      Cat despre ce-ti foloseste - iti foloseste ca oricarui cetatean dintr-o tara cu autostrazi. Cand vei avea nevoie sa circuli in zona aia, vei putea sa o faci in conditii calitativ superioare unui drum national, fara aglomeratie, etc.
    • +20 (26 voturi)    
      Platesti tu impozitele mele? (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:29)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui Vera

      Eu stau in Oradea si merg des la Timisoara. Acum am ocazia sa merg pe autostrada o bucata din drum si sa-l si scurtez in acelasi timp.

      Se invart cumva toate planetele in jurul Bucurestiului? Pentru ca eu n-am stiut acest lucru! Nu cred ca a carcotit nimeni cand din Bucuresti a plecat si cea de-a treia autostrada (ma rog, ar mai fi nitel pana se termina).

      Dar poate asta o fi diferenta dintre zone. Unii gandesc si zic la urma, in timp ce altii zic si apoi gandesc.
    • +13 (17 voturi)    
      greu cu geografia asta... (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:48)

      zone [utilizator] i-a raspuns lui Vera

      Daca vreodata ai sa mergi in tarile ceva mai civilizate ca noi, o sa cam mergi pe ea. Daca ramai cu turci si bulgari, ai dreptate, nu-ti foloseste...
    • +17 (19 voturi)    
      Ti-as recomanda mersul pe jos. (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:51)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Vera

      Numai asa vei putea cugeta si vei vedea ca autostrada Timisoara -Arad este utila,spre deosebire de Autostrada Suspendata(zburatoare)a bucurestenilor.
    • +17 (27 voturi)    
      Dar... (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:52)

      io [anonim] i-a raspuns lui Vera

      sunt bucurestean, dar ma intreb si eu oare cu ce le foloseste timisorenilor metroul din Bucuresti care e subventionat si de ei prin Ministerul Transporturilor....
    • +17 (21 voturi)    
      Autostrada Suceava (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:59)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Vera

      daca eu stau in SV la ce mi-ar folosi mie o autostrada la Bucuresti?
      (sper ca-ti dai seama ca intrebarea mea este retorica)
      Romania este mult mai mult decat Bucurestiul!!!!
    • +2 (4 voturi)    
      ramii in buCUResti.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 13:16)

      danarad [anonim] i-a raspuns lui Vera

      si admira arena nationala, daca vrei in loja linga jiji. pina atunci, poate se va construi o autostrada dinspre Bucuresti, spre zona de unde limba Romana, a adoptat cuvintele: ciubuc. bacsis, pesches..
    • +1 (1 vot)    
      Bucale!!! (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 22:06)

      xxx123 [anonim] i-a raspuns lui Vera

      Stai in buc ,ce sa cuati in Tm?
  • -7 (19 voturi)    
    vechile obiceiuri de pe vremea lu'mpuscatu (Vineri, 16 decembrie 2011, 22:46)

    aceeasi politruci, aceleasi obiceiuri [anonim]

    Imi amintesc ca si pe vremea lu'mpuscatu, se dadeau in folosinta blocuri neterminate, doar ca sa arate ca s-au incadrat in termen.
    Nu vad pe autostrada aia nici un gard de siguranta pe margini, nu vad marcajele reflectorizante de pe margine la fiecare 50 de metri, asa cum sint pe autostrazile adevarate. Nu mai vorbim de parcari, peco, etc. Pina vor aparea si elementele alea - daca vor aparea vreodata - vor aparea si gropile, iar autostrada va iesi din garantie. Povestile astea se repeta la infinit.
  • -5 (13 voturi)    
    2011 (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 4:05)

    Panglicarul [anonim]

    Trebuie taiate cat mai multe panglici anul asta ca sa se poata lauda la anul ca au inaugurat mai mult de 5km de highway. Ce mai conteaza ca nu exista finisaje, exit si merge lanes, piticul trebuie sa taie panglici in disperare dar tot degeaba, deja suntem pe mana bolsevicilor.
  • +9 (17 voturi)    
    Voi oare ratiune nu aveti? (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 9:18)

    K.Samuel [utilizator]

    Chiar numai venim si indei preconcepute, ca in Romania nu s-ar face nimic si daca se face nu este bine? Foarte bine ca i-au dat drumul de acum! La noi in Sibiu, tot asa au facut, cu o parte din lucrari neterminate, si foarte bine a fost, pentru ca fiecare zi in care traficul greu a fost scos din oras, au fost salvate vieti si bani care intrau in repararea drumurilor! Sunt convins ca cei care au drumuri intre Timisoara si Arad sunt foarte multumitori ca-si vor reduce timpii de tranzit

    Iar ideea asta cu peco-urile si benzinariile este pura vorba in vant. Mergeti in occidentul pe care-l invocati constant, unde ar curge lapte si miere si toate lucrurile ar fi perfecte, si veti vedea ca locurile de odihna sunt cam la fiecare 40 km. Ori aici este distanta de 32 de km. In plus, benzinariile alea nu apar asa ca vrea statul, ci trebuie sa existe un investitor care sa fie convins ca este rentabil sa construiasca acolo. SI pana sa fie finalizata autostrada, pentru a absoarbe cea mai mare parte a traficului, mai este. Oricum, asta cu benzinariile este tipica atitudine de Gica-Contra!

    Si pana la urma care este problema ca Boc inaugureaza? Daca a facut, foarte bine. Toti opozantii lui Boc sa raspunda cu toata sinceritatea la urmatoarea intrebare: A fost vreo guvernare care sa construiasca mai multi kilometri de autostrada? Raspunsul este evident.
  • +7 (9 voturi)    
    Dezvoltare economica (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 11:09)

    cititor9 [anonim]

    Sa speram ca se va vedea cat mai curand aportul acestei autostrazi la dezvoltarea economica a zonei. In momentul in care se va finaliza pana la unguri chiar va fi ceva cu adevarat important pentru cateva judete din zona.
  • +1 (1 vot)    
    melodie autostrada (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 11:52)

    Andrei [anonim]

    Melodia asta e mai potrivita:
    http://www.youtube.com/watch?v=Xv24N8H1KyI

    :)
  • +5 (7 voturi)    
    In vremuri de criza avem autostrazi construite (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 12:02)

    Razvan_M [utilizator]

    Ne aflam in rahat dpv economic din cauza unor incapabili care n-au fost in stare sa vada dincolo de varful nasului propriu ani de zile. Prosti care mergeau la plimbare prin afara doar ca sa se intoarca in Romania si sa strambe din nas. Acum avem crestere economica, reducere de deficit bugetar si investitii in infrastructura!
  • 0 (2 voturi)    
    mah (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 21:52)

    adi [anonim]

    dupa ce am vazut la greci autostrada care taie tara de la nord la sud de 500 km., facuta in 2 ani. am vazut un lucru...autostrada trece la 30-40km. de ORICE ORAS SAU SAT si de acolo pleaca drumuri de legatura cu aceste localitati...nu ca la noi mergi pe autostrada 20km, hopa centura dai de camoiane remorci smecheri moteluri, hoteluri , curve pe centura...mai mergi 30de km. o noua halta si tot asa de vreo 20-30 de ori pana la constanta.asta cum vine? oricum asta se va intampla cand va fi gata peste 10-20 de ani si daca nu s-o darama pana atunci,
  • +1 (1 vot)    
    E FFF BINE (Duminică, 18 decembrie 2011, 10:53)

    un cetatean [anonim]

    E foarte bine ca se '' filmeaza''
    Cel care a avut ideea de a filma stadiul lucrarilor a fost un geniu si ar merita premiat!
    De acum inainte orice putere politica va dori sa arate ca face ceva si va continua cu aceasta idee...............

    Nu are importanta ca se va chema PDL sau USL sau cum se va chema!

    Cistigati vom fi cu totii de pe urma acestei idei extraordinare
    • +1 (1 vot)    
      !!!!!!!!!! (Duminică, 18 decembrie 2011, 22:26)

      john [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

      Cel cu ideea este Falca primarul de la Arad!
  • +1 (1 vot)    
    eronat-hotnews (again) (Duminică, 18 decembrie 2011, 13:41)

    b [anonim]

    de ce se afirma in articol ca a durat 4 ani constructia? ordinul s-a dat in ianuarie 2009 sau luati in calcul si studiile de fezabilitate sau alte procese premergatoare?
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrada Timisoara - Arad !!! (Vineri, 23 decembrie 2011, 1:00)

    Doru [anonim]

    Asta e autostrada?! de 32,25 km fix! Sa fim seriosi. Doar micutii pot considera orice vor drept autostrazi si le pot inaugura taind panglici asemenea copiilor cu deficiente. Timpul pierdut pe ea va fi mai mare decat cel de pe ruta directa Arad-Timisoara. Sa intri pe autostrada la (aproape) jumatatea drumului Timisoara-Lugoj, asta da realizare a marelui MIC!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri