Gabriel Liiceanu despre revolutionarii cu certificat: Nu le e rusine sa faca parte dintr-o asociatie care sa ceara bani si certificate?

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 20 decembrie 2011, 11:26 Actualitate | Esenţial

Protestul revolutionarilor pentru certificate
Foto: Agerpres
"Ideea ca un revolutionar primeste un certificat si ca esti revolutionar prin certificare mi se pare halucinanta. (...) Ma mir cum nu ne rade Europa, cum in acesti 22 de ani nu ne-au aratat cu degetul pentru aceasta comicarie si premiera a istoriei", a declarat filozoful Gabriel Liiceanu la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI realizata de Dan Tapalaga. "Ai fost mercenar sau ai fost revolutionar? Deci tu te-ai gandit sa iesi in strada si sa infrunti gloantele in ideea ca primesti o pensie dupa aia sau ai facut-o ca nu mai puteai?", a continuat Liiceanu, precizand ca "este unul dintre cele mai rusinoase lucruri pe care le traieste societatea romana fara sa comenteze. Nu le e rusine sa faca parte dintr-o asociatie care sa ceara bani si certificate?"
  • Liiceanu: "Un om care face o revolutie o face cu constiinta, cu faptul ca ii fierbe spiritul si nu mai poate, da pe dinafara. Dupa aia se duce sa ceara undeva dovada ca el a facut un gest fara de care nu mai putea trai?"     
Cele mai importante declaratii facute de Gabriel Liiceanu, pe acest subiect, la Discutia de Luni:
  • N-am avut niciodata ocazia pentru a spune ce gandesc despre povestea asta cu revolutionarii, certificatele si indemnizatiile. E unul dintre lucrurile cele mai stupefiante pe care le traiesc de 22 de ani incoace. Ideea ca un revolutionar primeste un certificat si ca esti revolutionar prin certificare mi se pare halucinanta. Daca imi dati un exemplu din istoria omenirii in care un revolutionar a avut patalama ca e revolutionar, imi faceti ce vreti. Eu nu cred.
  • Deci revolutionar cu certificat. E ceva hilar, numai in tarisoara noastra se poate intampla asa ceva. Ma mir cum nu ne rade Europa, cum in acesti 22 de ani nu ne-au aratat cu degetul, pentru aceasta comicarie si premiera a istoriei.
  • Un om care face o revolutie o face cu constiinta, cu faptul ca ii fierbe spiritul si numai poate, da pe dinafara. Dupa aia se duce sa ceara undeva dovada ca el a facut un gest fara de care nu mai putea trai?     
  • Doi: Pai ce, ai facut actul ala, care e un act eroic, pentru bani? Ai fost mercenar sau ai fost revolutionar? Deci tu te-ai gandit sa iesi in strada si sa infrunti gloantele in ideea ca primesti o pensie dupa aia sau ai facut-o ca nu mai puteai? Care revolutionar dupa lumea asta asteapta dupa aia bani? Asteapta cel mult sa puna mana pe putere, sa ia privilegii luand puterea in brate, dar nu stand acasa si primind o pensie.
  • Revolutionarii nostri banuiesc ca s-au batut pe fotoliile puterii, unii dintre ei, si unii au ajuns chiar in varful puterii. Dar sa umbli sa faci asociatie de revolutionari, si asta e tare - asociatie, certificate, bani - e de un ridicol fara margini. Tot ce tine de idealuri revolutionare, de combaterea raului si rasturnarea lui presupune idealuri si idealism. Nu bani si certificate.   
  • Este unul dintre cele mai rusinoase lucruri pe care le traieste societatea romana fara sa comenteze. Nu le e rusine sa faca parte dintr-o asociatie care sa ceara bani si certificate?

Citeste si: AUDIO VIDEO Cum explica Gabriel Liiceanu absenta unui Havel la romani si de ce n-a fost dizident inainte de 89. Despre Ion Iliescu: A fost emanatia unui popor idiotizat de propaganda

Aproximativ 400 de revolutionari protesteaza in Piata Victoriei

Amintim ca aproximativ 400 de revolutionari care sustin ca sunt membri ai Blocului National al Revolutionarilor protesteaza marti, 20 decembrie, pentru a doua zi consecutiv in Piata Victoriei impotriva masurilor de taiere a unor indemnizatii care erau acordate luptatorilor din Revolutia Romana. Manifestantii s-au adunat in fata Muzeului National "Grigore Antipa" si poarta steaguri tricolore si bannere cu mesaje precum "Ne cerem scuze ca nu am murit in 1989!" sau "Noi cu mandria, voi cu hotia", transmite Agerpres.

Protestatarii scandeaza "Romania trezeste-te", "Hotii, hotii!", "Jos Guvernul comunist!", "Nu plecam acasa, hotii nu ne lasa!". La manifestatie participa revolutionari din mai multe judete - Alba, Craiova, Constanta, Buzau, Neamt. In cursul diminetii, manifestantii din Piata Victoriei s-au imbrancit cu politistii incercand sa rupa gardurile care ii impiedicau sa ajunga in strada.

Secretar de stat din Ministerul Muncii: Guvernul vrea sa analizeze toate certificatele de revolutionari, dupa care va lua o decizie privind plata

In urma cu o zi, luni 19 decembrie, secretarul de stat din Ministerul Muncii Nicolae Ivaschescu a declarat ca Guvernul vrea sa analizeze toate certificatele de revolutionari, dupa care va lua o decizie privind plata catre cei care au participat la Revolutia din 1989. Dupa ce s-a intalnit cu o delegatie de revolutionari, la Guvern, Ivaschescu a declarat pentru Agerpres ca "Guvernul vrea sa faca ordine si vrea analiza tuturor dosarelor, infiintarea unei comisii care sa analizeze toate certificatele date si sa vedem exact despre ce este vorba acolo, care sunt in regula si care nu sunt".

El a sustinut ca si revolutionarii au fost de acord cu verificarea certificatelor, insa oficialul din Ministerul Muncii a subliniat ca o decizie privind eventuala reluare a platilor suspendate se va lua in urma analizei efectuate de o comisie care ar urma sa se infiinteze printr-o initiativa legislativa inregistrata la Parlament.

Din comisie ar urma sa faca parte reprezentanti ai Ministerului de Interne, ai Ministerului Justitiei, Ministerului Muncii, Secretariatului de Stat pentru Problemele Revolutionarilor, a precizat secretarul de stat. El a propus ca din comisie sa faca parte si lideri ai revolutionarilor. La discutiile de luni de la Guvern a participat si consilierul pe probleme economice al premierului Emil Boc, Andreea Paul-Vass.

Indemnizatiile de revolutionar, in prezent

In 2010, Guvernul a redus cu 15% indemnizatiile prevazute de Legea recunostintei fata de "eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987". Insa la finalul anului 2010 taierea de 15% a fost anulata.

In luna august din acest an, premierul Emil Boc a declarat la emisiunea "Sub semnul intrebarii" de la B1TV, moderata de Robert Turcescu, ca asteapta analiza Corpului de Control cu privire la indemnizatiile pentru revolutionari. El a precizat ca propune ca doar urmasii celor decedati si cei raniti in Revolutie sa primeasca indemnizatii. Potrivit premierului, in prezent se cheltuiesc 110 milioane de euro anual pentru drepturile revolutionarilor, iar numarul acestora a crescut de la 4.000 in 2004 la aproape 17.000 in prezent.

Pe 8 noiembrie, Camera Deputatilor - camera decizionala - a adoptat o serie de modificari la "Legea recunostintei fata de eroii martiri" (legea 341/2004) care prevad suspendarea in 2012 a acestor indemnizatii. "In anul 2012 indemnizatiile prevazute la art 4 alin (4) din Legea recunostintei fata de eroii-martiri care au contribuit la victoria revolutiei romane din Decembrie 1989, precum si fata de personaele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987, nr.341/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, nu se acorda", a anuntat Guvernul intr-un comunicat de presa. Cu alte cuvinte, in urma schimbarilor sustinute de PDL indemnizatia s-ar fi acordat doar "urmasilor eroilor martiri", respectiv sotilor, sotiilor si copiilor celor care au murit in revolutie.

In prezent, actul normativ 410/2011 se afla la Curtea Constitutionala, un grup de deputati PSD si PNL acuzand faptul ca "forma in care actul normativ in cauza a fost adoptat de catre Camera Deputatilor difera fundamental de cea adoptata de catre Senatul Romaniei". Sesizarea de neconstitutionalitate a fost depusa pe 15 noiembrie.



Citeste mai multe despre   






















8627 vizualizari

  • +63 (69 voturi)    
    Asa i-a invatat Iliescu (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:33)

    dan [anonim]

    Daca esti fost securist si-ti da Iliescu certificat de Revolutionar si bani, normal ca urli cand iti sunt luate.
    • +27 (29 voturi)    
      Fiecare cu constiinta lui.. (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:54)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui dan

      Poate ai dreptate.
      Dar sa stii ca au fost catziva care au refuzat categoric sa dea mana cu Ilici si sa primeasca o hartie.Chiar daca acea hartie insemna atunci chiar si apartamente in P-ta Victoriei,Unirii,etc.
      Nu am facut-o pt avantaje si mai ales NU puteam da mana cu un comunist care la 60 si ceva de ani s-a trezit dintr-o data si democrat si emanat si....Mai ales ca bunicul fusese arestat de comunistii lui dragi in timpul colectivizarii...
      Cunosc mai multe cazuri,de colegi studenti.Unul singur s-a razgandit in 2006(!!!)
      I-am dat declaratia de care avea nevoie ca doar fusesem impreuna pana pe data de 26/12.
      Dar e un singur caz.
      • +22 (26 voturi)    
        revolutionarii care au ca presdinte de onoare pe.. (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:16)

        popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

        ion iliescu...no coment...
        • +22 (24 voturi)    
          Felicitari dl Liiceanu !!!!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 20 decembrie 2011, 15:28)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

          Felicitari dl Liiceanu pentru ca a luat atitudine si a spus lucrurilor pe nume. Nu prea am vazut pe nimeni sa spuna asta cu subiect si predicat.
        • +23 (23 voturi)    
          io am fost, da n/am (Marţi, 20 decembrie 2011, 15:38)

          gog [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

          am fost si pe 21, cand erau doar 200 de speriati la Inter, iar Dinca era ca o cioara pe Ciclop. Primii morti de la Dalles i/am vazut in direct... pe cativa ii cunosteam din vedere. eram la 2 metri de ei.. Pe seara am mai vazut morti si am carat raniti la Coltea. Am scris cu rujuri luate de la fete pe cearsafuri JOS CEAUSESCU...Am fost si pe 22 dupa ce spalasera cu furtunele sangele din pasaj la Univ. iar revolutionarii de la IMGB veneau cu steagurile cu stema...si cand le/am rupt ziceau ca ce se fac ca le au pe inventar. Am plecat acasa seara pe 22 dupa ce am vazut circul din curtea TV (cu apa otravita si strangeti pietre ca vin blindatele cu teroristi) si dezastrul de la CC, mitralierele de pe tancuri care trageau in muzeul de arta si in biblioteca universitara. Am plecat nu de destept, ca m-am prins, ci de frica, vayusem destui morti. Si nu am cerut certificat, deci n am avut,,,Am fost prost, nu?
          • +16 (18 voturi)    
            Respect pentru unii, nu pentru mercenari (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:01)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui gog

            Tot respectul pentru cei care au iesit in strada din proprie convingere sau sperand la o viata mai buna.

            Totusi, cei care se bat cu pumnul in piept pentru pensii care sa se intinda pe zeci de ani nu merita sa fie numiti REVOLUTIONARI.

            Pentru cei care au luptat pentru bani limba romana are un cu totul alt termen care-i descrie foarte bine: MERCENARI.
            • +2 (4 voturi)    
              mercenari... (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:08)

              gog [anonim] i-a raspuns lui gigel123

              Or fi luat bani, meritat sau nemeritat e treaba altora sa spuna, (cred ca cei care au fost grav raniti si urmasii meritau), dar ei pot sa dovedeasca ca au facut revoluytia, aveau certificat. Pe mine ma crezi ca am fost 2 nopti pe 21 si 22 la revolutie?? ca n/am belet de la ILICI!!!!
          • +4 (4 voturi)    
            De 18 decembrie am fost (Miercuri, 21 decembrie 2011, 9:27)

            banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui gog

            in fata catedralei,cand sa deschis foc spre treptele Catedralei in Timisoara!Nici o clipa nu mia trecut prin gand sa cer CERTIFICAT de REVOLUTIONAR!
    • +10 (18 voturi)    
      da, sigur (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:19)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui dan

      "numarul acestora a crescut de la 4.000 in 2004 la aproape 17.000 in prezent."
      pe vremea cui a crescut numarul asta???
      • +6 (16 voturi)    
        logica matale (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:29)

        ady [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

        am gandaci in bucatarie din 2004 .pe vremea cui mi s-au inmultit gandacii...
        • -8 (12 voturi)    
          si logica matale (Marţi, 20 decembrie 2011, 15:00)

          nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui ady

          crezi ca e breaza si scuzabila? vezi ca ai gandaci, ii omori, nu cauti vecinul nespalat ca nu e eficient si te mananca gandacii pana atunci.
          stai linistit ca nici eu nu sunt de acord cu aceste venituri nesimtite, cred ca le merita doar urmasii victimelor, dar pe vremea lui Base s-au inmultit ca ciupercile, nu pe vremea lui Iliescu(pe care nu-l simpatizezi deloc, daca asta e problema ta si a celorlalti postaci).
          • +19 (19 voturi)    
            Iliescu Ion si meritele acestuia (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:56)

            ady [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

            A furat revolutia
            L-a impiedicat pe regele Mihai sa intre in Romania
            A adus minerii in Bucuresti
            Si-a atacat fizic oponentii, pe Coposu si pe Ratiu
            A comis crime in Piata Universitatii
            A intarziat reformele si privatizarea pentru a fi populist
            A vandut ce era de vandut pe bani putini si probabil pe comisioane mari, vezi Petromul
            A ars arhivele Securitatii la Berevoiesti
            A incercat sa-l faca scapat pe Miron Cozma
            A anulat legea ilicitului.
            A refuzat legea lustratiei, pastrand securisti in politica
            S-a opus demascarii colaboratorilor securitatii
            A infiintat un serviciu de protectie a coruptilor, prin intermediul lui Catalin Voicu
            A propus si aprobat pensiile speciale pentru parlamentari
            Madalin Voicu membru al PSD nu a dorit sa renunte decat amenintat cu fortza la vioara pe care statul o daduse lui Ion Voicu
            A cumparat fregatele de la BAE Systems
            Iliescu l-a decorat pe Corneliu Vadim Tudor un extremist si mincinos notoriu
            Iliescu l-a promovat pe Omar Hayssam in anturajul sau politic
            Un vicepresedinte al acestui partid l-a scos din cavou pe Lahovary, erou al neamului.
            Nu a votat legea ANI
            Are de plata 8 milioane de EUR datorii din campania electorala
            Geoana a recunoscut ca s-a intalnit cu Vantu, pentru consultari. Vantu fiind condamnat penal pentru inselaciune, ne mai intrebam de ce Vantu nu a fost condamnat pe vremea PSD-ului ?
            Vicepresedintele comisiei de arbitraj si integritate Doru Giugula asociat prin intermediul sotiei Adriana Giugula cu Nati Meir in firma Orwalsam, firma ce a pacalit zeci de muncitori romani.
            Membrii de vaza ai PSD: Nicolae Vacaroiu si Florin Georgescu au fost conducatori ai bancii lui Vantu.(SOV a fost instruit, incepand cu anul 1988, in tehnicile de aservire economica a Romaniei spatiului care va deveni "ex-sovietic)
            Geoana a recunoscut ca a fost la Moscova, intro vizita mai mult decat suspecta
            Ponta a declarat ca PSD-ul a fost condus de moguli pe vremea lui Geoana
    • +24 (26 voturi)    
      Cum s-au descoperit atatia dupa 2004 (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:19)

      domu [anonim] i-a raspuns lui dan

      "numarul a crescut de la 4.000 in 2004 la aproape 17.000 in prezent."
      Cum dracu' e posibil asa ceva? S-au trezit dupa 15 ani ca si ei au contribuit.
      EU nu sustin asa ceva din salariul meu!
      • +11 (13 voturi)    
        tre sa sustii vrei nu vrei... (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:15)

        popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui domu

        claudiu iordache,ion iliescu,sergiu nicolaescu,soacra lui geoana,plus inca o gramada de revolutionari care la revolutie aveau intre 3 si 10 ani...am reusit sa facem de ras si revolutia romana...
    • -20 (30 voturi)    
      !!! (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:14)

      MOS CRACIUN [anonim] i-a raspuns lui dan

      Domnule Băsescu, te-am privit şi voi continua să te privesc cu statornică scârbă. Însă, dincolo de scârba mea, un concurs de împrejurări care conţine prostia unora, ticăloşia altora şi indiferenţa celor mai mulţi a făcut să devii preşedinte al ţării mele. Nu m-am aşteptat nicio clipă ca, ajuns în această demnitate, să poţi deveni altceva decât eşti, dar am vrut să sper că măcar vei încerca să pari. Mă felicit că nu am investit prea mult în această speranţă. Ex nihilo nihil. Dispreţul pe care ţi-l port e lesne de argumentat: reprezinţi suma a tot ce are mai detestabil poporul român. Fără a avea măcar una din însuşirile admirabile ale acestui popor.
      Vreme de şase ani am trăit o neîncetată stupoare, colorată când şi când cu indignări sterile ori revărsări gastrice provocate de conduita ta.
      Vreme de şase ani, mulţi dintre noi am încetat să fim doar cetăţeni ai acestei ţări şi am devenit victime ale tulburărilor tale de personalitate, ale crizelor tale de nervi, ale sevrajelor tale, ale revărsărilor tale de ură, ale ticăloşiei tale, ale incompetenţei tale.
      Nu ştiu dacă în istoria modernă există şef de stat care să fi insultat atât de mulţi dintre propriii cetăţeni, cu atâta nesimţită uşurinţă. Observi că nu folosesc pluralul politeţii. Pentru că tu însuţi, în dialogul cu ceilalţi, ai răul obicei de a nu-l folosi. Şi voi refuza să îl folosesc doar formal, demonstrativ, numai pentru a vădi că sunt mai bine crescut decât tine.
      Vremea convenţiilor şi demonstraţiilor de tipul acesta a trecut. Am privit cu îngrijorare, în aceşti şase ani, obsesia ta maladivă pentru puterea absolută. Au fost concetăţeni de ai mei care au crezut că poate ţi se cuvine, că poate, atunci când o vei avea, vei face din ea instrumentul schimbării în bine al ţării.
      Se înşelau. Ai folosit puterea doar pentru a revărsa urâţenia dinlăuntru-ţi asupra noastră, a tuturor. Iar ţara e astăzi mai schimonosită ca niciodată. Sărăcită, desfigurată, doar un contur înlăuntrul căruia cei mai mulţi sunt
      • +17 (21 voturi)    
        prea multa ura... (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:12)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui MOS CRACIUN

        Domnule (ca sa-ti spun asa...), sarac si desfigurat e sufletul tau ! Ai ramas indoctrinat de pe vremea dinainte. Vrei in continuare sa ti se dea, sa primesti....Pentru ce ? Ai fost ranit, esti urmas al unui decedat in revolutie ?
        Multi au fost pe strada in acel timp si n-au cerut nimic. Printre acei anonimi ma numar si eu. Si mie mi-au suierat gloantele pe la urechi...
        Fi fericit ca nu esti ca altii la 2 m sub pamant prin grija iubitului vostru presedinte onorific.
        Ai vazut ce se intampla in Europa ? Esti plin de ura si venin, dar analizeaza si apoi da-ti drumul.
        Timpul pomenilor electorale trebuie sa se sfarseasca.
        Sarbatori Fericite !
    • -9 (15 voturi)    
      ei au facut revolutia, nu voi (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:54)

      revolutionar [anonim] i-a raspuns lui dan

      cand altii erau la revolutie, probabil tu stateai la televizor, cu draperiile trase si te cruceai. acum cand esti liber, datorita lor, te dai rotund...
      • +5 (7 voturi)    
        cine? (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:23)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui revolutionar

        cine era la rovolutie, si care revolutie?
    • +4 (10 voturi)    
      rente viagere (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:01)

      george [anonim] i-a raspuns lui dan

      Bun. Eu sunt impotriva rentelor viagere care sunt date campionilor olimpici romani. Pentru ce merite un tanar care a castigat o medalie olimpica merita sa primeasca incepand de la 25 de ani o renta viagera pentru tot restul vietii ? Mi se pare o aberatie. Nu sunt de acord ca din taxele pe care le platesc eu sa platesc o astfel de renta viagera. Chestia cu 'imaginea Romaniei in lume' reprezentatata de acesti sportivi ma lasa rece
  • -34 (48 voturi)    
    :)))) (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:34)

    Bogo [anonim]

    nu ca nu are dreptate dar el vorbeste? liiceanu? :)))))))) hai prietene mai filosofeaza pe unde stii si mai lasa-ne geniule
    • +7 (15 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:44)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Bogo

      Hai, fuguta la goagal!
      Iti da un mic si este filozof!
      Ala da geniu!
      Succesuri!
    • 0 (8 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:44)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Bogo

      Hai, fuguta la goagal!
      Iti da un mic si este filozof!
      Ala da geniu!
      Succesuri!
    • +15 (19 voturi)    
      eu (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:51)

      EU [anonim] i-a raspuns lui Bogo

      Dar ce conteaza cine vorbeste, atat timp cat are dreptate !!????... spune un adevar, pe care chiar si tu il accepti! Ciudat!
    • +8 (10 voturi)    
      uau (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:24)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Bogo

      daca citeai 10% din cat a SCRIS el, poate te mai desteptai
  • -21 (35 voturi)    
    mda, rezistenta prin cultura.... (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:38)

    fotie [anonim]

    macar oamenii aia au iesit in strada. probabil dl. Liiceanu a stat in fata televizorului si a chibitat. iar acum, dupa razboi, se transforma deodata in judecator moral.
    • +21 (27 voturi)    
      esti sigur (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:14)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui fotie

      au iesit in strada ca soacra lui geoana, nu?
      au iesit in strada sa ceara libertate, nu "inc o suta de lei". asta a dat si ceasca inainte sa fuga.
      in strada au iesit sute de mii de oameni, dar doar vreo 9000 au pretentii financiare.
      si din cei 9000 foarte multi au stat in casa si acum vor bani.
      nu poti sa-i controlezi pe toti iar castigul a fost ca acum pot sa faca presedintele "javra ordinara"... prost inteleg unii democratia. revolutionarii de atunci nu au strigat atat de grosolan la adresa lui ceausescu. astia nu sunt revolutionari... ma abtin sa le dau un nume....
      • -15 (23 voturi)    
        dar tu esti sigur? (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:21)

        fotie [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        ca nu au iesit in strada?
        ca au facut-o toti, ca altii nu, ca cer bani, toate se pot discuta.
        dar dl. Liiceanu nu are absolut nici o calitate de a da verdicte morale. dimpotriva, ar trebui sa ramana ascuns in scorbura, acolo unde a stat si pe timpul comunismului.
        • +15 (19 voturi)    
          la ce vocabular au (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:59)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui fotie

          sunt aproape sigur ca nu astia au fost in strada atunci.
          sa ajungi sa ceri bani pt ca ai fost revolutionar este absolut ridicol. ce ar insemna sa cerem bani toti care am fost in strada. de unde bani pt sutele de mii de oameni? cine-i produce?
          dar tu ce calitate ai sa dai verdicte cine are sau nu are dreptul dea verdicte morale?
        • 0 (0 voturi)    
          in strada (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:23)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui fotie

          in strada au fost si aia care impuscau oameni in spate si care acum sunt revolutionari
    • +16 (18 voturi)    
      cunosc pe cineva (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:22)

      archibald [anonim] i-a raspuns lui fotie

      care a facut inchisoare pentru uciderea unui inainte de '89.... este posibil sa-i fie sters cazierul in urma asa zisei revolutii? Nu de alta dar acum este agent de securitate la o banca si cred ca la angajare or fi cerut cazierul.

      Dormiti linistiti, banii dumneavoastra sunt in siguranta.

      Am mai vazut la tembelizor cum cativa cu certificat de revolutionar, din Brasov, erau in puscarie la data revolutiei. :-) Cica s-au pus martori intre ei si au garantat ca fiecare dintre ei este de mic revolutionar.

      Probabil ca adevaratii opozanti nu au diploma care sa ateste aceasta calitate.

      Soacra lui Geaona am inteles ca are certificatul cu numarul 7. Poate cineva confirma aceasta stire?
  • +18 (24 voturi)    
    In societatea Romaneasca (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:40)

    bogdan [anonim]

    rusinea, cinstea si onoarea sunt doar notiuni abstracte, pentru "fraieri". Morala este contaminata de spiritul de "descurcaret" ce fraiereste pe ceilalti. Nu mai avem rusine, simt al masurii si compasiune. Comunismul a reusit in crearea "omului nou", ateu si amoral, dedicat unor valori pragmatice de reusita personala cu orice pret. Nu trebuie sa ne ascundem, politicienii sunt cea mai fidela oglinda a societatii. Minciuna, furtul, traficul de influenta sunt considerate firesti in politica si justitie. Viitorul se anunta "luminos". Exista o sansa: criza economica ce va deveni un adevarat cataclism va rade de pe fata Pamantului societatile bolnave. E reactia, pana la urma, a planetei agresate si distrusa de parazitii ce se multiplica accelerat. Poate duritatea vremurilor ce vor urma va mai cali caractere. Nu limbricii supravietuiesc foamei !
  • +29 (31 voturi)    
    Nu le este rusine... (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:43)

    Lucky [anonim]

    Pentru ca,, cei ce fac acum atata caz si scandal, de fapt au fost doar oportunisti, "promovati" pentru meritele lor de iliescu. Al mod abject prin care iliescu a incercat sa decedibilizeze orice alta asociatie care avea mai multa legitimitate in materie, pentru a-si impune propria creatie. Acelas sistem folosit si pentru impanarea societatii romanesti cu partide politice "independente", de fapt aceleasi excremente emanate de "revolutia" iliesciana de la '89...
    Aceasta fiinta a fost, poate, quintesenta maleficului bolsevic, un cancer pentru toata societatea romaneasca si va mai lua cine stie cati ani buni sa ne vindecam cat de cat...
    • +14 (14 voturi)    
      Lucky, ai pus punctul pe I (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:07)

      Profitori nu revolutionari [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      Asta este adevarul pe care ar trebui sa-l stie si sa-l inteleaga toti romanii: societatea in care traim astazi este bolnava datorita infectiei produse de "maleficul bolsevic - cancerul societatii romanesti"... :(
    • -8 (8 voturi)    
      Cancerul sunt cei (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:47)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      care profita material de pe urma revolutiei si a sistemului democratic. Iliescu n-a facut altceva decat sa incurajeze acest cancer si eu sunt de acord cu el deoarece in felul asta se accelereaza procesul de insanatosire a societatii dupa comunism. Inabusirea cancerului pe care o incearca acum Basescu nu face altceva decat sa ne prelungeasca boala.
  • -22 (32 voturi)    
    critica ratiunii pure care naste aberatii (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:46)

    George [anonim]

    Cred ca v-ati grabit cu comentariile, domnule filozof. Unii din cei prezenti la lovilutie au fost ucisi, altii batuti si incarcerati. Cei morti au putrezit, lasand poate familii fara suport, exista cazuri cand ambii parinti au murit. Din cei batuti unii nu si-au mai revenit toata viata, imi vine in minte si acum femeia de la etaj din Piata Operei din Timisoara care si dupa ani buni de la '89 striga pe geam "Nu mai trageti!". Sunt si acum urmele de gloante acolo. Stiu de o familie care si-a vazut copilul prabusit pe aragaz in bucatarie de la un glont ratacit ce i-a fost fatal.
    Momentul a trecut, lumea s-a intors acasa si la servicii. Profitorii au profitat, si-au impartit foloasele si mostenirea. Nu trebuie sa ii atacati, domnule draga, asa pe toti la gramada. Nu TOTI au reusit sa isi faca o afacere, nu conduc o masina de teren X5. Grijile unora sunt simple, se gandesc daca sa cumpere o punga de orez acum sau sa mai astepte o ocazie in care punga e cu 50 de bani mai ieftina. Sincer, ma faceti sa rad cand iesiti in mass media cu asemenea declaratii. Si mai aduceti aminte de Tutea si de altii. Va recomand sa va abetineti un timp de la interviuri, sa mai aprofundati in filozofie si cred ca nimeni nu va va deplange lipsa.
    Sa va fie un pic rusine, asa, ca la un intelectual care sunteti.
    • +17 (19 voturi)    
      Din pacate, cand atinge pamantul... (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:20)

      Lucky [anonim] i-a raspuns lui George

      ...balega improasca tot in jurul ei, bun si rau, deopotriva...
      Personal, nu cred ca autorul a intentionat sa aduca vreun afront celor care au fost de buna credinta si au dat din sangele lor ca sa ne fie, azi, noua mai bine...
      Si mai cred ca cei indreptatiti sa fie recompensati pentru jertfa lor nu ies in strada sa ceara nimic...
      O astfel de fiinta este, prin esenta ei, un suflet generos, gata oricand sa se sacrifice fara nicio rasplata doar pentru un principiu care-i conduce viata.
      Nenorocirea acestui popor este ca sunt prea multi impostori, inca ascunsi, care arunca cu mizerie si spurca tot in jurul lor...
    • +11 (11 voturi)    
      este o mare diferenta... (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:22)

      gica_contra [utilizator] i-a raspuns lui George

      intre un certificat de revolutionar si un certificat care atesta ca evenimentele revolutiei au afectat viata unui om sau familie si statul doreste sa faca exprime recunostinta si sa incerce o reparatie financiara. conceptul este din start comunist - certificat de revolutionar, cravata de pionier, fruntas in munca, etc. revolutionarii sunt certificati de istorie si nu de functionari publici. este un mod rusinos si dezonorant care arunca umbre asupra acestui eveniment pentru un fapt simplu: personal am cunostiinta de un tovaras de partid care in acele zile se se ascundea de frica multimii iar acum este posesor al unui astfel de certificat si cred ca nu sunt singurul in aceasta situatie.
    • -1 (3 voturi)    
      Dute ma la arat! (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:34)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui George

      Azi critica ratinii pure. Adica nu-i om de rand, ce stiti voi. e filosof. Nu degeaba a terminat la Spiru.
    • +14 (16 voturi)    
      Dupa cum vezi... (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:41)

      Sore [utilizator] i-a raspuns lui George

      ... sunt(em) foarte multi care gandesc ca el (dnul Liiceanu). Alaturi de multe zeci de mii de bucuresteni, si eu am iesit in strada in dec. '89, insa dupa ce s-a terminat totul, m-am intors la invatat (eram student), fara sa-mi treaca prin cap sa cer bani. Cel mai abject lucru este ca folositi mortii din revolutie drept paravan de dupa care strigati sa primiti in continuare pomana de la stat. Mi se pare absolut normal ca un parinte care si-a pierdut copilul sa primeasca "pensie de urmas", pentru ca este lipsit, la batranete, de sprijinul copilului. Mi se pare normal ca un copil al carui parinte a murit la revolutie, sa primeasca bursa/ajutor de la stat (doar) pe durata studiilor, asta putand insemna inclusiv doctorat (deci pana la o varsta destul de avansata). Insa odata cu terminarea acestora, mi se pare normal sa isi castige painea prin munca (ori, in momentul asta, sunt oameni trecuti de 40 de ani care traiesc din pensie de urmas de revolutionar) . Mi se mai pare normal ca toti aceia carora ranile suferite le-au diminuat capacitatea de munca sa primeasca pensie viagera in raport cu gradul de handicap. Restul insa (si ma refer inclusiv la revolutionarii "veritabili"), la munca!!! Un revolutionar adevarat nu accepta postura de pomanagiu.
  • +9 (17 voturi)    
    cum e cu rusinea (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:47)

    Hard ball [utilizator]

    prost nu este cel care cere, ci acela care da, zice vorba romanului.

    si le da pentru ca sa mai fie votat, sa mai fie ascultat si sa mai poata sa iasa in fata ( el , politicianul) .
    de unde le da?
    din buzunarul propriu nu cred.

    toti acesti revolutionari sunt creatia celor din putere care au avut nevoie sa fie legitimati intr-un fel.
  • +14 (20 voturi)    
    are sens (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:47)

    ia cucu [utilizator]

    Are sens discursul domnului Liiceanu.
    • -1 (5 voturi)    
      "revolutionari" (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:58)

      carcotasul [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

      Sigur ca are sens, dar ma intreb de ce a asteptat Dl. G. Liiceanu timp de 22 de ani ca sa isi exprime aceasta opinie (de altfel extrem de adevarata)???
  • +12 (20 voturi)    
    mda (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:48)

    eu [anonim]

    chiar ca... pai ce frate esti revolutionar sau mercenar

    adica ai iesit in strada pe 22 ca nu mai suportai regimul comunist... nu ca stiai ca te plateste apoi, ti se reduc taxele, ti se acorda transport comun gratis sau alte zeci de beneficii...

    sa opreasca robinetul, sa le dea cate o medalie basescu la TOTI revolutionarii si sa-i trimita la munca, majoritatea au 40-50 ani.. si ei deja sunt pensionari

    cand toata europa fierbe sa mareasca punctul de pensie la 70 ani.. la noi politistii se pensioneaza la 40 ani, armata se pensioneaza la 35 ani.. si tot asa mai departe
  • +12 (18 voturi)    
    ... (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:49)

    dragos234 [utilizator]

    inca o categorie de profitori ai Revolutiei. Profitori cu acte legale.
  • +24 (26 voturi)    
    pe mine m-au prins evenimentele 89 la tara (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:50)

    toma [anonim]

    deci nu am "certificat".
    da mi-aduc aminte de fiul meu,care avea 5 ani atunci,care a strigat o saptamana intruna "libertate,paine,ceausescu-i caine",cu un steag gaurit,pana a enervat toate babele de pe ulita !
    oare el nu merita un certificat,cat de mic,si macar jumate din drepturi ?
    martore-i sant babele,care n-o murit !
  • +14 (18 voturi)    
    Are dreptate dl Gabriel (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:51)

    Lupulescu [anonim]

    Taiati urgent banii pentru "revolutionari"! Se vorbea de 1800ron/luna. Ca sa ce? Ca sa taca? De ce nu acordati si tuturor militarilor in termen care atunci a fraternizat cu poporul? De ce noi copii de 18 ani am trecut prin nopti de garda cu glont pe teava si am avut si armele contra altor militari ca noi? Noua de ce nu ne-ati platit nimic??? Fostii militari in termen din dec '89 stiu mult mai multe decat asa-zisii revolutionari. Jos labele de pe Buget! La munca!
  • +3 (9 voturi)    
    Paradox in Romania (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:53)

    Loco [anonim]

    Sint revolutionari si cei raniti sint revolutionari si cei care i-au impuscat. Ambele tabere s-au infratit si au devenit beneficiari ai sistemului.
    Eu am propus sa se acorde certificat de revolutionar tuturor celor care au iesit pe strazi sau au chiar sustinut revolutia din fata televizorului.
  • -12 (16 voturi)    
    nesimtire!!! (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:54)

    Codruta N [utilizator]

    In timp ce Liicheanu facea pe el prin nu'sh ce gaura de sobolan, unii au INDRAZNIT sa isi riste viata, ca sa poata asta sa isi verse frustrarile prin cele Inalte Cercuri! Nu i-ar fi rusine!!! fara ei, probabil acum inalta Ode Odiosului (asa cum , in prezent, le pupa mana celor care i-au dat Humanitas pe de-a moaca - si care acum ii furnizeaza "comenzi").
    Vedea-l-as in Piata Universitatii (sau altundeva) in bataia tunurilor!
    Nerusinatul!!!

    Disclaimer: nu sunt "revolutionara" cu certificat si nu primesc nici un fel de indemnizatie sau altceva
    • +11 (13 voturi)    
      nesimtire (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:26)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      nesimtirea ta este fara limite.
    • +10 (12 voturi)    
      Si de ce esti asa inversiunata??? (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:00)

      LLLL [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Sunt sigur ca primesti de Craciun cadouri din bani de pensie de revolutionar fals. Liiceanu are respect pentru cei ce s-au sacrificat, dar nu pentru cei ce vor recompensa pentru asta!!! Ce-i greu de inteles. Un sacrificiu nu-l faci pentru o recompensa proprie ci il faci voluntar, altfel esti doar un excroc profitor.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Marţi, 3 ianuarie 2012, 10:45)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui LLLL

        Am facut sacrificii ca sa traiesti tu bine, ar trebui sa va fie rusine, invatati ce inseamna respectul. Cu ce v-a ajutat guvernul Boc, v-a dat telegondole, teren uri de sport si mult somaj. Vedeti cine beneficiaza de banii de la guvern, vedeti ce firme construiesc pe banii guvernului si apoi comentati de revolutionari. Rusine!!!!!!!!
        Poate se infiinteaza iar PCR ,i-as vota sa vad cum o sa traiti atunci si daca mai aveti unde comenta.
        Revolutionarii v-au dat dreptul la libera exprimare si v-au deschis granitele sa puteti alege, nu BOC!
    • +9 (11 voturi)    
      Pai de-aia scrii tampenii (ca nu esti revolutionar (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:51)

      Sore [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Aia care au "indraznit sa isi riste viata" sunt mult mai multi decat aia cu certificat de revolutionar. Numai ca multi dintre ei nu au conceput ca, odata revolutia sfarsita, sa devina pomanagii neamului, asa ca s-au intors, fiecare, pe unde aveau treaba - pe la scoala, pe la serviciu, altii s-au apucat de afaceri... De fapt, omu' (Liiceanu), explica destul de bine la ce se refera, dar trebuie sa ai mintea cat de cat lucida ca sa poti pricepe.
    • +5 (7 voturi)    
      Si de ce esti nesimtita. (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:20)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      De ce-ti trebuie certificat de revolutionar?Nu ai cu ce sa te stergi la cur?Sunt mult msai multi acei oameni cu bun simt care au fost si la revolutie ,au protestat si au facut disidenta inainte de 1989,pe real ,nu ca Iliescu,dar nu pretind nu stiu ce diplome si drepturi banesti.Nu pentru asta l-am dat jos pe Ceausescu.sa inlocuim o clica cu alta.Acesti revolutionari de interes nu merita nici-un respect.Pot dovedi cu acte si martori ,ca multi din actualii revolutionari de interes nu merita nimic.Au fost la furat la revolutie ,nu sa lupte impotriva regimului.Si asta fac in continuare.Fura.
  • +12 (16 voturi)    
    Doar la urmasi (Marţi, 20 decembrie 2011, 11:56)

    HP [utilizator]

    Sa li se dea niste drepturi doar urmasilor directi ai celor ucisi, aia 300 sau cati au fost.

    Iar celor cu handicap in urma ranilor, prioritate la angajare, sa poata munci dupa cum isi doresc, pentru binele Romaniei !!

    In rest, cioaca lu' Mandache !!
  • +12 (14 voturi)    
    :) (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:01)

    ion voicu [anonim]

    aveti dreptate dle liiceanu, este halucinant faptul ca un revolutionar primeste un certificat si ca esti revolutionar prin certificare. de acord.
    dar mie mi se pare inca si mai revoltator faptul ca iliescu este liber la 22 de ani de la lovitura de stat al carei artizan este.
    sau faptul ca in romania inca nu a existat un proces al comunismului...
  • +14 (14 voturi)    
    asta e tot constructia atenta a dlui iIici (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:08)

    gica_contra [utilizator]

    cum sa arunci cu noroi asupra acestui eveniment, invrajbind societatea.
  • +13 (17 voturi)    
    Chiar ca e batjocura! (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:10)

    Andradda [utilizator]

    Acele ajutoare trebuie date NUMAI urmasilor celor decedati si NUMAI celor raniti grav la revolutie.
    In rest, este absurd si penibil sa pretinzi, dupa 20 de ani, ajutoare de la stat pt ca ai fost in strada la revolutie sau pt ca te-ai simtit amenintat la un moment dat.
    Chiar si daca ai luat un pumn sau un baston pe spate la acea vreme, nu ai absolut niciun drept sa pretinzi statului sa-ti asigure, pe viata, o pensie.
    Mai ales ca 80% din actualii "revolutionari" s-au trezit abia dupa 10 sau 15 ani ca ei sunt mari "revolutionari" si ca statul trebuie sa-i recompenseze, lunar, pe toata viata.

    Liiceanu are perfecta dreptate de data asta!
  • -9 (13 voturi)    
    Nu ... (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:15)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... imi stiu daca si in alte tari exista practica aceasta. De a da "certificate" si bani celor care au participat la revolutiile (din anii '90 etc). Nici nu imi dau seama daca este normal sau nu asa ceva. Ceea ce imi dau seama este ca saracia este atat de mare in Romania, nu sunt locuri de munca iar fiecare se "agata" de orice poate pentru a supravietui. Eu nu cred ca oamenii astia sunt in strada pentru ca "huzuresc" si brusc le-a luat guvernul banii de mers la cazino sau ceva de genul asta ...
    • +5 (7 voturi)    
      putina reflectie (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:48)

      gica_contra [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      de a un moment dat, genul acesta de atitudine este impotriva demnitatii umane. cazul de fata este dovada cea mai buna. indemnul la statul cu mana intinsa este cea mai neagra mostenire a tovarasului iliescu. comunismul avea o baza ideologica in acest sens, perioada post comunista a instituit pomana de dragul pomenii si votul pe pachete.
    • -2 (4 voturi)    
      certificate sau avantaje comerciale? (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:06)

      teo [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Exista un exemplu clasic: REVOLUTIA AMERICANA!
      Capii revolutiei impotriva dominatiei engleze din teritoriile americane, adica marea revolta impotriva regelui englez, au acaparat cel mai mare comert al ANGLIEI: COMERTUL CU SCLAVI!
      A urmat marele masacru impotriva INDIENILOR BASTINASI, PENTRU ACAPARARE DE PAMANTURI, la schimb cu margele de sticla si apa de foc!
      Deci despre care mari tari democratice vorbim, in care tu nu ai auzit ca s-a intamplat ca in Romania?
      Despre acelea care, dupa ce si-au format o elita economico-financiara sigura pe baza comertului cu sclavi si a exterminarii bastinasilor, exporta apoi democratia si la restul fraierilor?
  • +9 (13 voturi)    
    tule mnezeii lor (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:18)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    in 89 un revolutionar si-ar fi riscat viata din cel mai nobil si altruist motiv...de a-si salva natiunea si tara....nu s-ar fi gandit nici o secunda la beneficii!

    astia sunt niste impostori, EI, stau bu burta`n sus pe munca noastra, noi platim taxe de ne sar capacele iar astia dau spaga sa puna mana pe carnete, cu care, au inataietati, au 12calatorii CFR clasa I....nici macar un veteran de razboi nu are aceste drepturi :|

    sunt fascinat cum dupa 22 de ani continua acest comportament de mistificare a revolutiei si a revolutionarilor....sunt ei, suntem noi, a fost cineva...nimeni nu stie exact nimic...desi totul a fost mecanic si poate fi determinat aproape matematic
  • +10 (10 voturi)    
    si daca tot... (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:30)

    gica_contra [utilizator]

    se vor comasa alegerile, hai sa ducem ideea un pas mai departe - o lista cu cele mai controversate teme din societatea romaneasca puse la referendum (modelul american). presa nu ne mai reprezinta, politicienii inca n-au dat dovada ca pot face asa ceva. am avut un referendum, pe care majoritatea partidelor politice nu doresc sa il implementeze. macar sa stim cum stam.
  • +1 (7 voturi)    
    Iliescu presedinte (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:34)

    Alexa [anonim]

    Membrii Blocului Naţional al Revoluţionarilor 1989 (BNR) l-au ales preşedinte, în unanimitate, în cadrul Congresului Extraordinar, pe Dorin Lazăr Maior. Acesta a fost, din 1989 şi pînă în prezent preşedinte executiv al BNR şi a declarat că, prin acest congres, revoluţionarii îşi doresc să “salveze de atacurile unora ideea de revoluţie”. “Ion Iliescu este singurul care susţine ideea de revoluţie, de aceea l-am reales, în unanimitate, în funcţia de preşedinte de onoare”, a spus Maior. Preşedintele BNR a mai afirmat că va cere instituţiilor fundamentale ale statului să sprijine acţiunile şi demersurile organizaţiei, “pentru aflarea adevărului istoric despre revoluţia anticomunistă română din decembrie 1989”.
    Mi-e lehamite !
  • +7 (7 voturi)    
    Falsii revolutionari (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:34)

    Vali [anonim]

    Comicaria cu bani si certificate pentru asa-zisii revolutionari este perpetuata din 1989 incoace, sub diferite forme, dovedind mai degraba teama regimurilor post-decembriste de elementele recalcitrante ale societatii, decat dorinta de a rasplati pe cei care au contribuit direct la inlaturarea lui Ceausescu. Dupa parerea mea revolutionarii cu adevarat certificati sunt doar eroii grav raniti sau morti la Revolutie. Doar familiile lor meritau sprijinite si doar atata timp cat au fost in reala nevoie. Si nu mai mult de 10-15 ani.

    La urma-urmei, Romania a avut 4-5 milioane de revolutionari in 1989 si majoritatea acestora nu s-au imbulzit sa cerseasca pensii si certificate.
  • +11 (13 voturi)    
    Nu va mirati !!! (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:38)

    polonyca [utilizator]

    Unde e vorba de bani fara munca....toata jogodiile se inghesuie !!!!
  • +9 (9 voturi)    
    Lovilutionarii (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:42)

    Clantza [anonim]

    Ilicescu si ortacii lui lovilutionari au dorit sa construiasca o Romanie asemanatoare Iranului, cu gardieni ai revolutiei puternici, pe care s-a grabit sa-i improprietareasca si sa le dea drepturi materiale si banesti exagerate si necuvenite,doar ca planurile lor au fost zadarnicite de poporul roman si aceasta plaga, aceasta rusine, trebuie inlaturata definitiv, iar profitorilor si fripturistilor sa le fie imputate toate sumele deturnate statului roman si sa fie executati silit pentru recuperarea banilor smulsi de la saracii acestei tari.
  • -5 (7 voturi)    
    Unii care au avut curaj (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:43)

    j.r [anonim]

    In 1989 aveam 11 ani si-mi aduc aminte ca pe vremea revolutiei era un mare mare haos. Eu unul asa cat de mic eram am stat la usa de la intrare in bloc ca se facea un fel de garda cu cativa vecini mai mari care erau foarte entuziasmati cat si foarte speriati. Cand a inceput toata nebunia la Timisoara eram in spatele blocului la batutul mingii cu prietenii si vorbeam cu ei de ce auzeam pe acasa la radio, unii copii nu stiau ce se intampla pentru ca parintii lor nu le pasa ce se intampla.
    In cartierul Drumul Taberei pe vechea Dacie a tatalui meu am gasit un glont in caroserie, asa ca sa vedeti ca s-a tras peste tot nu numai in centru.
    Concluzia mea este ca daca nu erau anumiti oameni cu o anumita nebunie care sa iasa pe strada sau macar sa vorbeasca si sa manifeste acum cred ca am fi plans fortat cum plang Coreenii dupa vestitul lor conducator.
    Pentru ca la noi in tara chiar au murit oameni nevinovati ar trebui sa avem putin respect cand vorbim despre anumitii revolutionari.
    Anumiti oameni au fost fricosi si au stat in case pana s-a terminat totul, iar altii erau pe afara strigand "Jos Comunismul". RESPECT!
    • +5 (7 voturi)    
      "Respect" nu inseamna pomana din bugetul statului (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:58)

      Sore [utilizator] i-a raspuns lui j.r

      Sunt multi oameni care au avut nebunia de care vorbesti si care, dupa ce s-a terminat totul, si-au vazut de treaba, incercand sa-si castige paine prin munca.
    • +1 (1 vot)    
      noi sintem, nu ei (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:40)

      noi [anonim] i-a raspuns lui j.r

      Multi dintre noi, cei care postam pe aici am fost in strada, noi am fost acolo, si numai cu prezenta noastra in strada s-a reusit aceasta revolutie. Noi nu cerem nimic, doar ne-am facut treaba, am reusit sa rasturnam un sistem greu de inlaturat si asta a fost rasplata noastra. "Ei", poate unii dintre ei au fost in strada, poate altii nu, si-au primit meritul pentru care au fost in strada, nu merita nimic altceva. Singurii care ar merita ajutati sint invalizii de atunci, insa nu ar trebui platiti de stat, ci ar trebui platiti de catre Iliescu si FSN (PSD).
  • +9 (11 voturi)    
    Aici Liiceanu are mare dreptate (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:44)

    bozo [anonim]

    Liiceanu are mare dreptate, e absolut ametitor sa vezi oameni care se bat cu pumnul in piept ca s-au sacrificat pentru libertate si democratie (inclusiv a lor), dar cer privilegii pentru asta.

    Revolutionarii de azi cer mai multe privilegii decat ilegalistii comunisti inainte de '89.

    E un nonsens care trebuie sa inceteze, nu se poate sa aiba privilegii la infinit. Mai mult, e discutabil daca toti cei care au certificat de revolutionar merita intr-adevar aceasta denumire.Printre ei sunt cetateni din orase unde nu a fost niciun pericol real. Inteleg sa li se dea suport material celor ce au fost raniti, pensie/compensatie urmasilor celor ce au murit (copii, sotii) si sa li se dea o pensie suplimentara de revolutionar (egala cu pensia minima sau medie) cand ajung la varsta de pensionare. Dar atat si nimic mai mult.

    Altfel nu e normal ca oameni in putere sa aiba scutiri de taxe pe viata, sa aiba drept preferential sa-si aleaga spatii comerciale in centrul Bucurestiului si sa aiba si renta viagera.
  • +8 (10 voturi)    
    penibili (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:48)

    cetatean [anonim]

    e efectiv penibila inlocuirea fostilor ilegalisti cu noi "revolutionari". Culmea tupeului este in special la cei care "s-au culcat sub Ceasescu, s-au sculat sub Iliescu". Au cerut case, terenuri, spatii comerciale, bani !!! de asta au fost "revolutionari". Cred ca 21 de ani au fost de ajuns pentru aceasta noua casta de profitori, care, vad, se inmultesc pe vreme ce trece. Celebrul prezident Milica a dat certificate unora care aveau sub 10 ani la revolutie, A continuat "fabricatorul" de revolutionari Nelutzu, cu seful sau de cabinet, raposatul Iosipica. Tara e saraca, spune boccc, dar are bani pentru impostori.
  • +4 (6 voturi)    
    auzi...revolutionari! (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:50)

    badea vasile [anonim]

    pai dupa cate mi amintesc cam toti am iesit in strada!sa le dea ceva decat carora le-au fost omorati sotul,copii...numai lor!lla ceilalti,sa-i puna sa dea banii inapoi,ca nu-mi convine sa platesc din contributiile mele o gramada de lenesi ,puturosi si prapaditi!
  • +5 (7 voturi)    
    mda (Marţi, 20 decembrie 2011, 12:56)

    mda [anonim]

    la munca baaa ca rade europa de noi
  • -5 (7 voturi)    
    Basescu pt noi, e Ceausecu 2 (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:05)

    andrei [anonim]

    Oricum vom iesi in strada,mai devreme sau mai tarziu, iar securistii din '89 au un echivalent in PDL-istii de azi, pe care-i vom vana cu dibacie.Pentru ca nu mai suportam.
    • +4 (6 voturi)    
      lamurire (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:13)

      revolutionarul in pijama [anonim] i-a raspuns lui andrei

      nu prea se intelege clar ce nu mai suporti. Poti sa detaliezi? Si daca esti atat de dibaci la vanatoare, cum de ai suportat 20 de ani atatea guverne care nu au diferit prea mult intre ele?
  • 0 (4 voturi)    
    Liiceanu (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:08)

    Canaf [anonim]

    Eu cred ca domnul Liiceanu, se refera la acei pseudo-revolutionari, oportunisti,care pur si simplu speculeaza orice oportunitate de a incasa bani sau a se bucura de beneficii/gratuitati; cred ca in adancul sufletului sau este de acord ca exista persoane care au avut cu adevarat de suferit de pe urma revolutiei, iar acestia trebuie sprijiniti! pace tuturora!
  • +4 (8 voturi)    
    lipsa de demnitate (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:25)

    tepes [anonim]

    Bunicul meu a fost decorat in al doilea razboi mondial, a fost ranit in al doilea razboil modial iar dupa revolutie nu a cerut nimic cum cer acesti revolutionari. Bunicul meu nu a cerut dreptui ca veteran de razboi desi avea acest drept, nu a cerut ajutor de handicapat desi fusese ranit si peirduse un ochi in razboi. A murit in 98 dar demn fara sa intinda mina la miloaga. Intrebat de mine de ce nu doreste acest ajutoare a spus ca el nu cerseste si ca si a facut doar datoria fata de tara. Nu se considera erou desi fusese decorat, imi spunea ca a mers la razboi unde fiecare isi apara viata lui atat. Acum cand vedem acesti zisi revolutionari ne dam seama cat de jos am ajuns ca societate. Sa zbieram sa ne dea statul , milogeala in cel mai bun sens al cuvantului. Domnilor aveti demnitatea sa va luati viata in miini asa cum restul poporului a facut acest lucru in ultimi ani. Unde ati fost cand mamele au iesit in strada pentru alocatiile copiilor? Cand guvernul Boc a taiat aceste alocatii? parintit au iesit singuri sa isi apere drepturile pruncilor. Daca spuneti ca sunteti revolutionari ar fi trebuit sa fiti in primele randuri pentru apararea depturilor cetatenilor romanii dar voi ati fost dupa perdele si ati lasat pe salariati, pensionari , bugetari, copii sa lupte singuri cu guvernul Boc. Nu aveti DEMNITATE. Ati beneficiat de facilitati timp de 22 ani, puteati sa va faceti o afacere din care sa traiti fara probleme dar nu ati preferat pomana lunara de la stat.
  • +9 (9 voturi)    
    revolutionarii? (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:28)

    rv [anonim]

    Am fost pe strada in acele momente si am vazut totul asa cum s-aintimplat.
    Nu comentez despre natura revolutiei care mie mi-a mirosit de la inceput a lovitura de stat.
    Cei care au participat au fost de fapt manipulati ,sacrificati ,pentru a legitima emanarea emanatului care de mic copil si-a dorit sa ajunga presedinte!
    Drept revolutionari ar trebui sa fie recunoscuti doar cei care au fost ucisi, raniti sau arestati .
    Si nu pe baza de doi martori dupa 15 ani.
    Sa zica mersi ca nu trebuie sa returneze banii pe care i-au primit in baza unei legi imorale.
    Stau si ma intreb ,daca s-ar intoarce comunistii ,lucru care nu este imposibil in viitor,citi ;revolutionari ; si-ar mai recunoaste participarea?
  • +7 (7 voturi)    
    A fost sau n-a fost? (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:33)

    zexe [anonim]

    Domnilor, daca si acum, dupa mai bine douazeci de ani de dezvaluiri despre marea inghesuiala din '89, mai discutam de spre revolutie si revolutionari, cu referire la cei care demonstreaza acum in piata, ei bine, pe cine mai vrem sa mintim? Pe copiii nostri?
    Miza acestor indemnizatii de asazisi revolutionari este atat de mica in raport cu valoarea adevarului istoric incat ar trebui sa ne crape obrazul de rusine. Jalnice manifestatii ale unor profitori de pe urma celor sacrificati in numele unei lovituri de stat. E jenant!
    In locul autoritatilor, in preajma manifestatiei, eu as fi proiectat pe un ecran mare filmul absolut genial al lui Porumboiu " A fost sau n-a fost?"
  • +7 (9 voturi)    
    Cum sa le fie rusine cand (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:42)

    Ana [anonim]

    ies la pensie mai devreme cu 5 ani decat cei care cotizeaza normal si au facilitati peste facilitati? si bani lunar neimpozabil.....indemnizatii mai mari decat salariuu unui medic rezident ! RUSINEEEEEEEEEEEE

    http://www.cdep.ro/proiecte/20...299_04.pdf

    auzi la ei indemnizatii mai mari decat salariul mediu pe economie ...deoarece erau 4.000 si s-au facut 17.000 si in final Statul sa plateasca inca 500.000 mil de euro si copiilor sa le taie alocatiile, transportul...chiar pana cand sa le platiti acestor impostori!
  • +8 (10 voturi)    
    rusine!? (Marţi, 20 decembrie 2011, 13:55)

    ave99 [anonim]

    normal ca nu e le rusine. escrocii nu au rusine ci doar f mult tupeu.
  • +10 (10 voturi)    
    89 (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:14)

    analist [anonim]

    Am trait cu totii un vis frumos numit Revolutie. Am fost in strada, am primit si gloante. Am suferit cand auzeam de Timisoara. Ne era frica, dar mai mult decat atat aveam speranta. Chiar au strigat oamenii ``Jos Ceausescu?`` Era un miracol. Si l.am trait apoi in 22 decembrie cu totii. Am simtit apoi solidaritatea, a explodat pe strada, in metrou, in piata universitatii, la televiune. Solidaritate externa. Beatitudine. Asta era atunci. Nu se gandea nimeni la bani, scutiri de impozit, teren in centrul orasului. Cine cere aceste lucruri acum neaga tot ce am simtit atunci. Poate a fost un vis, dar a fost al nostru si poporul nostru si.a castigat cu asta libertatea. Sarbatori fericite tuturor ! Felicitari pentru articol.
  • -4 (6 voturi)    
    Ce ideologie aveti domnule Liiceanu ? (Marţi, 20 decembrie 2011, 14:39)

    cip. [anonim]

    Domnule Liiceanu , nimic despre fostii detinuti politici ? despre Legea 221/2009 , OUG 62/2010 , Decizia nr.1354 din 20 octombrie 2010 a Curții Constituționale , etc , etc , etc . Nimic despre Aiud , Pitesti ... Ce ideologie aveti domnule Liiceanu ?
  • +9 (9 voturi)    
    revolutionari? (Marţi, 20 decembrie 2011, 15:22)

    titirca inima rea [anonim]

    Ia sa va puna taica la vedere lista "revolutionarilor" din Topoloveni, orasel cu aprope zece mii de locuitori, unde, la rivolutie s-au tras numai b..sini si dopuri la sticle:
    1. categoria directori: Mocanu Eugeniu ( director liceu), Gavrila Ion (sef la telefoane), Arsene Nicolae(fost director BCR), Cristu Cornel (director firma), Iliescu Miron(director sc gen), Micu Ion (dierctor renel), Vlasceanu Cezarina( fost dir fab de conserve), Ionescu Victor (di sc gen), Arsene Ctin(dir liceu).
    2. categoria profesori: Rizea Nicolae, Toader Aurel;
    3. categoria functionari: Stanescu Florian, Saru Ion, Dima Dorinel, Ungureanu Ionut, Stan Nicolae;
    4. categoria militieni: Sandu Constantin, Preda Marin, Dragan Stefan, Paterau Mihail, Falca Gheorghe( astia se c..acau pe ei de frica sa nu-i linseze lumea);
    5. Altii: Maustatea Mihail, Diaconu Ghe, Ciobanu Ghe, Ivascu Ion, Grigorescu Ion, Parlogeanu Ctin, Stanca Ionel, Topala Dumitru, Valceanu Marin, Mandu Viorel, Cismarus Ghe, Patru Valentin, Stoica Ctin, Vlasceanu Marius, Udeanu Ghe, Nicolae ghe, Pop Flaviu,Marin Ghe, Nicolau Ghe Stefan.
    Total 43 de "revoltionari"
    Meritele lor? Unii s-au incuiat in primarie, unii erau "la post"- militienii, altii umblau capii de bautura, altii au fost "oamenii primarului"- revolutionar si el.
    Dumnezeu sa le dea mintea celor de pe urma. Dar, la cati bani au luat si spera sa mai ia, nu cred.
  • -2 (4 voturi)    
    Caragialacuri (Marţi, 20 decembrie 2011, 15:26)

    titus [anonim]

    Am fost ranit in '89 si m-am ales cu o invaliditate permanenta.
    Primesc o pensie dar ma astept sa mi se taie. E normal in Romania. Anticipand ce se va intampla, am emigrat.Ma saturasem de toata campania de denigrare din presa, circurile asociatiilor de revolutionari, minciunilor fara limita si bataii de joc la care eram supus prin comisiile de inventariere a gradului de invaliditate unde eram revizuibil pentru o afectiune nerevizuibila, declarata de medici.
    Acum muncesc cu o jumatate de norma si sunt fericit sa-mi castig painea mea.
    Ma simt usurat ca acum nu trebuie sa depind de Statul roman, oricand se poate razgandi, intoarce si iarasi razgandi.
    In '89 noi n-am stiut in ce eram aruncati si nu puteam sa ne gandim sau razgandim. Puteam doar sa fim acolo, sa traim sau sa murim.
    Sunt pentru a taia toate privilegiile(eu oricum nu am primit) si indemnizatiile. Pe mine m-ar scuti de cosmarul acestei uri neincetate la adresa celor care au fost implicati si au avut de suferit in '89.
    Ni s-a pus la toti eticheta de "revolutionari" si trebuie sa tragem toate ponoasele. Nu uitati, pe langa stresul handicapului fizic cu care trebuie sa ne luptam in viata cotidiana trebuie sa inghitim si toata aceasta mascarada murdara.
    Taiati-le si sa ne lasati in pace!
    Cel putin inainte de '89 erau cateva valori ce se respectau intre semeni, se respecta cuvantul si se stia de onoare. Nu ca as regreta regimul comunist !
  • +8 (8 voturi)    
    revolutionari (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:03)

    mihaela [anonim]

    Ce fel de revolutionar poti fi , cand ai dat spaga ca sa primesti un certificat de rvolutionar si o pensie de 3000lei/luna?Asta se numeste jaf la drumul mare. Adevarat cunosc doar un caz. Cati or mai fi ?! Cred ca asa s-a ajuns de la 4000 la 17000 de revolutionari.Subscriu si eu parerii d-lui Liiceanu. Multumesc ca s-a gasit cineva care sa spuna lucrurilor pe nume.
  • -4 (6 voturi)    
    Meduza = gabriel liceanu (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:07)

    Buturuga Mica [anonim]

    ,,Herta Müller, laureată a premiului Nobel pentru literatură pe anul 2009, a declarat luni seara, la Ateneul Român, la o lectură publică şi un dialog cu Gabriel Liiceanu, că nu şi-a dorit niciodată să devină scriitoare, ci a fost obligată să scrie pentru a înţelege ce se întâmplă cu viaţa sa. În aceeaşi seară de gală, scriitoarea germană de origine română i-a administrat lui Gabriel Liiceanu, probabil, cea mai usturătoare lecţie din viaţă. Poate că momentul de graţie va fi înregistrat în memoria colectivă ca începutul sfârşitului carierei unui intelectual ce se voia altceva decât este. Prin felul cum a încasat lovituri şi nu a ştiut să pareze demonstrează că inteligenţa sa nu e decât un element din registrul de propagandă.,,
    ........: Daca trebuie sa spunem de ce o anumita ipoteza fizica nu e fiabila, vom vorbi despre caracterul inselator al cunoasterii umane si il vom ilustra cu tot felul de exemple......Ex:.Gabriel Liceanu....
    • -3 (5 voturi)    
      Un las (Marţi, 20 decembrie 2011, 16:23)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Buturuga Mica

      Apreciez opera filosofica a domnului Liiceanu. Dar, in rest, atitudinile sale denota multa ticalosie. Nu sunt de acord cu revolutionarii, dar nu un las de sub regimul comunist poate sa ii contrazica.
  • +2 (2 voturi)    
    a lua de la stat (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:03)

    LEC [anonim]

    Anii 90 au "legitimat " conceptia ca " LUATUL DE LA STAT" este NEIMPUTABIL si, se ce nu , bine sa o faci , daca poti , pana mai este de unde.
    Pai ce s-a luat de la stat: cam tot; unii au luat cu acte , pe mai nimic, altii au luat fara acte( nu zic ca au furat, doamne fereste), altii pazeau sa nu se fure , dar se fura organizat,
    Iti vine sa crezi ca cei care si-au vazut de treaba si nu au luat nimic, au fost fraieri
    In acest spirit se inscrie si luarea de indemnizatii , inclusiv cele de revolutionari.
    Nu-i pun in gramada lde luatori pe orfani, raniti, vaduve,de la razmerita.
    Lumea s-a intors; mai inainte, statul lua de la toti, iar dupa 90, statul a fost scheletizat ; a ajuns
    o caricatura si un neputincios,de pe care , cei invatati cu luatul, tot mai iau cate ceva.
    In cei 20 de ani, de atunci, si metodele de luat s-au clasicizat, in sensul ca, de acum sunt algoritmi si procente bine stabilite care asigura atat luatul cat si impartitul.
    Marea problema este ca , statul trebuie sa ia de undeva , ceea ce altii iau de la el, adica , din taxe,
    supertaxe, megataxe , si ceeste mai trist si sadic este ca statul se imprumuta de pe piata , banci FMI , , astfel ca fiul celui care la revolutie acea 5 ani si nu avea nici o datorie , acum se naste dator...!
    ref la atitudinea d-lui Liiceanu; are dreptate
    Dar ., avea si mai mare dreptate daca , aceasta atitudine ar fi avut-o inca din anii 90
  • +4 (4 voturi)    
    Adevarul (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:25)

    ion [anonim]

    Revolutionar cu diploma= pomanagiu dovedit
  • +1 (3 voturi)    
    derizoriu. (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:51)

    rv [anonim]

    Adevaratii revolutionari ar fi trebuit sa se impotriveasca
    extinderii titlului de revolutionar asupra celor care in dec 1989au trecut pe strada impreuna cu doi martori,si apoi au fugit acasa.
    De fapt marea majoritate (aprox 13000) au devenit revolutionari dupa 2004 !
    Tocmai aceasta extindere a adus in derizoriu titlul de revolutionar!
  • -1 (5 voturi)    
    Liceanu si Revolutionarii (Marţi, 20 decembrie 2011, 20:43)

    Negru Peter [anonim]

    Domnul profesor Liceanu este mai hot ca cel mai hot revolutionar, caruia sa-i zicem Maries. Domnul profesor si-a tras editura Humanitas. Maries si altii inseala poporul cu indemnizatia de revolutionar. Ea poate fi retrasa,da editura nu se mai intoarce. Lasnd la o parte cele de mai sus filozofia este ca domnul Liceanua are dreptate.Prea multi si prea fara pofta de munca domnii revolutionari. Atentie domnilor Mariesi, orice guvern ce va veni va va rade pomana.
    • 0 (0 voturi)    
      Tocmai un profitor al Revolutiei vrea sa dea ... (Joi, 22 decembrie 2011, 14:51)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Negru Peter

      lectii altora. Si pe deasupra mai e si un lingau ordinar al actualului regim (fireste, tot pe bani!!).
  • -1 (3 voturi)    
    De .....Poveste.?....Bob cu Cob ?! (Marţi, 20 decembrie 2011, 22:13)

    Buturuga Mica [anonim]

    - ADRIAN NICULAE – 100% JURNALISM -
    ‚,micul carierist Emil Cob a deţinut funcţiile de vicepreşedinte şi preşedinte al Consiliului Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti al Universităţii „Babeş-Bolyai”, respectiv al Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, filiala Cluj între 1987 şi 1989. Şi, recent, s-a aflat un alt episod din trecutul actualului premier, episod care explică pe deplin fulminanta ascensiune politică a lui Emil Cob în structurile Partidului Comunist: junele Cob si-a efectuat stagiul militar, din septembrie 1985 în iunie 1986, la o unitate a trupelor de Securitate - UM 0412, de la Feteşti, Ialomiţa. Din acea perioadă provine şi fotografia de mai sus, în care Cob poartă celebra uniformă “cu hamuri” a Securităţii.’’
    Poveste adevarata......Cob!?
  • +1 (1 vot)    
    Proşti, dar mulţi, răspunse Lăpuşneanul ....... (Marţi, 20 decembrie 2011, 22:40)

    Buturuga Mica [anonim]

    Manipularea Conform Dicţionarului de Sociologie, manipularea reprezintă acţiunea de a determina un actor social (persoană, grup, colectivitate etc.) să gândească şi să acţioneze într-un mod compatibil cu interesele iniţiatorului, iar nu cu interesele sale, prin utilizarea unor tehnici ca persuasiunea, care distorsionează intenţionat adevărul, lăsând impresia libertăţii de gândire şi decizie.Spre deosebire de influenţa de tipul convingerii raţionale, prin manipulare nu se urmăreşte înţelegerea mai profundă a situaţiei, ci inculcarea unei înţelegeri convenabile,recurgându-se la inducerea în eroare cu argumente falsificate, cât şi la apelul palierelor emoţionale sau non-raţionale. În cazul manipulării, intenţiile reale ale celui care transmite mesajul rămân insesizabile celui manipulat.Din punct de vedere politic, manipularea reprezintă o formă de impunere a intereselor unei clase, grup, colectivităţi nu prin mijloace coercitive, la îndemână totuşi puterii, ci prininducere în eroare. Din acest motiv, recurgerea la această cale în situaţii de divergenţă de interese devine tot mai frecventă în societatea actuală, manipularea fiind un instrument mai eficient şi mai puternic decât utilizarea forţei.

    "Si cat traiti voi pe lume/ Va doresc sa traiti bine/ Ca viata o lasai la 57 de ani". Crucea se gaseste chiar in Cimitirul Vesel, iar urarea respectiva dateaza de peste doua decenii. Aceasta urare este singulara in Cimitirul Vesel - Sapanta
  • +2 (2 voturi)    
    si eu (Miercuri, 21 decembrie 2011, 6:11)

    gopo111 [utilizator]

    pai si eu am participat la revolutie, am martori mai bine de 500 de persoane care ma stiu, nu am cerut niciodata nimic, normal este sa dea la cei ce s-au jertfit in aceea revolutie nu la astia de sintem vii, noi sa punem mina la munca, eu zic ca asa ca mine sint multi ce nu si-au cerut drepturile sa le taie la toti astia vii care s-au bucurat destul de ele, si sa se duca toti la munca, ca pina acum au avut timp sa se puna pe picioare ca doar nu au platit nimic doar au luat de la stat
  • +2 (2 voturi)    
    Europa rade de multe! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 7:41)

    albescu [anonim]

    In primul rand rade de pretentia noastra de a condamna comunismul in cel mai pur stil comunist. Rade de revolutionarii cu indemnizatie care sunt la fel ca ilegalistii ci\omunisti cu indemnizatie, rade de campaniile mediatice impotriva informatorilor in timp ce adevaratii securisti iau pensii nesimtite, rade de scrisori deschise adresate constiintei oamenilor fara constiinta.. si as putea continua dar nu mai am timp.
  • +4 (4 voturi)    
    La munca! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 8:46)

    Lucian [anonim]

    La munca nu la-ntins mana, mama voastra de milogi! Oare cati dintre voi ati fost revolutionari autentici? Si care ati fost, de ce n-ati zis nimic cand Bebe Certificat inventa revolutionari pe banda rulanta, contra spaga bine-nteles? Unde era curajul vostru atunci?
  • +2 (2 voturi)    
    Pomana de la Iliescu? (Miercuri, 21 decembrie 2011, 10:53)

    Ioan [anonim]

    Pe strazi au fost activistii, securistii si comunistii, restul oamenilor fiind in nesiguranta s-au retras in case. Ei au umblat chiauca pe strazi pentru ca ei erau in siguranta. Ei sunt acum "beneficiarii" pomenelor acordate de Iliescu din buzunarele noastre. Pentru succesul lui a acordat ajutoare sociale, pensii inainte de termen, terenuri, case, spatii comerciale, a numit manageri la societatile comerciale pe actiuni, etc. Apropo de SA-uri, poate nu stiti, marea hotie promovata de Iliescu a constat in transformarea societatilor de stat in societati pe actiuni (SA) in cadrul "privatizarii" mult trambitate, pentru ca in Codul Penal, furtul din averea statului se pedepsea cu 25 ani de puscarie, in timp ce din proprietatea privata numai cu 4 ani. Cu buna purtare puteai face maximum 2 ani de puscarie in schimbul unor averi incomensurabile obtinute prin spolierea activelor societatilor comerciale de catre manageri. Din acest motiv s-a distrus intreaga economie romaneasca, intreprinderile asazis necompetitive.
    Asta a facut emanatul Iliescu din munca noastra, din averea noastra si in final din viata noastra.
    Cine sunt beneficiarii?
    -activistii,
    -securistii,
    -comunistii,
    -toti tiganii asistati social,
    -o multime de oportunisti emanati din categoriile de mai sus si altele, care sunt capabili de orice pentru a-si mentine furtul din munca noastgra a oamenilor cinstiti.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version