ICR il acuza pe Victor Ponta: Premierul dezinformeaza cu privire la bugetul institutului. Activitatea este blocata

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 26 august 2012, 13:24 Actualitate | Cultură


Institutul Cultural Roman
Foto: Agerpres
Institutul Cultural Roman (ICR) precizeaza,  intr-un comunicat transmis duminica si citat de Mediafax, ca activitatea sa a fost blocata de reducerea bugetului cu peste 30%, in timp ce premierul Victor Ponta dezinformeaza cu privire la la dimensiunea bugetului ICR.

In urma rectificarii bugetare operate joi de Guvernul Romaniei, bugetul Institutului Cultural Roman a fost redus cu 14.560.000 lei, de la 43 000 000 lei, ajungand astfel la 28.440.000 de lei. Scaderea are loc in conditiile in care ICR are angajamente legale in valoare de 29.000.000 de lei, se precizeaza in comunicat.

"O reducere de aceasta dimensiune a bugetului ICR blocheaza activitatea institutului, compromite parteneriatele aflate deja in derulare si afecteaza credibilitatea institutiei, construita cu un efort deosebit incepand cu 2005. Consecintele unei asemenea reduceri au fost expuse de conducerea ICR in cadrul unei intalniri cu ministrul Finantelor Publice, domnul Florin Georgescu, desfasurate la inceputul acestei luni. In pofida asigurarilor primite, reducerea de peste 30% a fost operata in sedinta Guvernului din data de 23 august 2012", spun reprezentantii ICR.

Acestia prezinta in continuare o parte dintre proiectele importante compromise de taierea bugetului:

  • participarea Romaniei la targuri internationale de carte - LIBER Barcelona, cel mai important targ de carte din Spania, si Bok&,Bibliotek de la Goteborg, unde Romania va fi in 2013 tara invitata de onoare -, precum si pregatirea prezentei la prestigiosul Salon du Livre de la Paris din 2013, unde Romania este, de asemenea, invitata de onoare,
  • parteneriatul cu UNITER pentru Festivalul National de Teatru, desfasurat in luna octombrie, prin care ICR sprijina prezenta la festival a programatorilor straini - critici de teatru, evaluatori si manageri de teatru,
  • colocviul international si concertul multinational dedicat personalitatii lui Dimitrie Cantemir - proiect organizat in colaborare cu Fundatia En Chordais (Grecia) si Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti (23 - 24 noiembrie), participarea scriitorilor Herta Muller si Ernest Wichner la evenimentul dedicat literaturii de limba germana din Romania organizat de ICR Stockholm in parteneriat cu Muzeul Nobel (20 noiembrie),
  • turneul scriitorului Norman Manea in Suedia, cu ocazia lansarii, in acest an, a romanului Intoarcerea huliganului in limba suedeza, , si in Germania, in cadrul seriei de lecturi 'Europa Literara', proiect EUNIC Berlin, la sediul din Berlin al Reprezentantei Comisiei Europene. Pe 16 septembrie scriitorul este invitat de Akademie der Kunste (AdK) din Berlin sa isi prezinte cel mai recent roman, care va aparea la editura Hanser in luna septembrie, Festivalul si Retrospectiva Filmului Romanesc, in noiembrie 2012, la Institutul de Arta Contemporana (ICA) si la Barbican Centre din Londra,
  • retrospectiva Cristian Mungiu si lansarea filmului "Dupa dealuri", in luna octombrie, la Bruxelles si in Olanda, printr-un parteneriat intre Cinemateca, distribuitorul Lumiere si ICR Bruxelles,
  • concertul extraordinar dedicat compozitorului Dinu Lipatti, sustinut de pianistii Vlad Iftinca si Matei Varga, cu participarea sopranei Laura Tatulescu, la Carnegie Hall din New York (19 octombrie), concert care ar fi inclus in premiera americana doua lucrari de Dinu Lipatti,
  • Colocviul International "Vasile Parvan si Roma" (26 - 27 octombrie), prilejuit de implinirea a 130 de ani de la nasterea lui Vasile Parvan, la Accademia di Romania din Roma,
  • contributia Institutului Cultural Roman, alaturi de Muzeul Taranului Roman, Asociatia Artees din Paris si Muzeul din Lebork, Polonia, la proiectul "Childhood. Remains and Heritage" (Copilaria. Ramasite si patrimoniu) - proiect care a participat la licitatia deschisa de programul Uniunii Europene Cultura 2007 - 2013 si a obtinut o cofinantare de 50% din suma totala a proiectului, pentru perioada iunie 2012 - martie 2013,
  • ICR a pregatit o serie de expozitii la institutele din Londra, Paris, Roma si Stockholm, precum si in muzee, la Madrid si Varsovia, conferinta internationala "Dreams of Total Power: Dictators and Dictatorships in Our Times", organizata impreuna cu Centrul pentru Studiul Societatilor Postcomuniste din cadrul University of Maryland, Woodrow Wilson Centre for Scholars, Georgetown University si Ambasada Romaniei la Washington D.C. (8 - 9 noiembrie),
  • evenimentele organizate impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei in strainatate cu ocazia sarbatoririi zilei de 1 decembrie, Ziua Nationala a Romaniei.

Nu in ultimul rand, rectificarea operata inseamna oprirea activitatii Editurii Institutului Cultural Roman si intreruperea aparitiei prestigioasei reviste Lettre Internationale, precum si a celor 7 reviste pe care ICR le sustine in Republica Moldova si Ucraina.

ICR mai atrage atentia ca proiectele enumerate constituie evenimente culturale deja convenite cu mult timp inainte cu partenerii straini (care au investit deja in aceste proiecte), asa cum este firesc intr-o institutie a carei misiune consta in promovarea actului cultural peste hotare.

"Nerealizarea proiectelor din planurile anuale ale celor 18 institute din strainatate, precum si a celor derulate prin centrala de la Bucuresti, echivaleaza cu un mesaj de intrerupere brutala a contactelor cu partenerii straini, fapt care contravine interesului national al Romaniei", se mai spune in comunicat.

Totodata, reprezentantii ICR arata ca prim-ministrul Victor Ponta dezinformeaza cu privire la bugetul ICR.

"Dezinformarile din ultima perioada indreptate impotriva Institutului Cultural Roman au inclus si afirmatii false referitoare la dimensiunea bugetului ICR. Acestea au continuat, in mod regretabil, in pofida precizarilor transmise de ICR si a faptului ca datele in cauza sunt publice si pot fi verificate cu usurinta. Cea mai recenta declaratie din aceasta serie ii apartine domnului prim-ministru Victor Ponta (emisiunea 'Sinteza zilei' Antena 3, 22 august): '(...) stiti ca, practic, ICR are un buget mai mare decat Ministerul Culturii' - afirmatie reprodusa si pe site-ul Guvernului", se spune in comunicatul ICR

"Pentru o corecta informare atat a opiniei publice cat si a domniei sale, reluam cifrele care corespund bugetului ICR pentru fiecare dintre ultimii trei ani: 2010 - 56.000.000 de lei, redus, prin doua rectificari succesive, la 46 600 000 lei, 2011 - 44.000.000 de lei, redus prin rectificare la 41.000.000 de lei, 2012 - 43.000.000 de lei, redus, prin rectificare, la 28.440.000 de lei. Ministerul Culturii si Patrimoniului National a dispus, in 2010, de un buget de 677.000.000 de lei, crescut, dupa rectificari, la 730.000.000, in 2011 - 720.000.000 de lei, crescut, dupa rectificari, la 800.000.000 de lei, pentru 2012, bugetul alocat MCPN a fost de 713.400.000 de lei. Un calcul aritmetic elementar arata ca raportul mediu intre bugetele celor doua institutii a fost, pentru ultimii trei ani, de circa 1 la 15. Afirmatia ca 43 este, 'practic', mai mare decat 713 este greu de inteles fie si ca o figura de stil. Astfel de afirmatii lipsite de acoperire, adaugate unei rectificari bugetare care distruge parteneriate interne si externe deja stabilite, sunt de natura sa afecteze durabil credibilitatea greu construita a ICR in ultimii sapte ani", se mai spune in comunicatul Institutului Cultural Roman.


Ministerul Finantelor anuntase ICR, pe 18 iulie, ca urmeaza sa i se reduca bugetul aprobat pentru 2012 cu 14,5 milioane de lei.

Pe de alta parte, pe 2 august, in cadrul unei conferinte de presa in care conducerea ICR si-a anuntat demisia, presedintele institutului Horia Roman Patapievici a spus ca a discutat cu ministrul Finantelor Florin Georgescu, care a promis ca va sustine la Guvern ca reducerea sa se faca la mai putin de jumatate, pentru ca ICR sa mai aiba buget pana la sfarsitul anului pentru a-si onora angajamentele. Potrivit lui Patapievici, conducerea ICR si-a amanat demisia pentru a rezolva aceasta problema si a negocia o reducere bugetara mai mica pentru ca partenerii straini ai institutului sa nu spuna: "Cine sunt romanii? Astia care promit si nu fac".

Guvernul a adoptat, pe 13 iunie, Ordonanta de Urgenta 27, prin care ICR trece de sub autoritatea presedintelui in subordinea Senatului, care numeste atat conducerea operativa a institutului, cat si membrii Consiliului de conducere. Conducerea operativa a institutului va fi asigurata de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de doi vicepresedinti, numiti si revocati in/din functie de plenul Senatului, cu votul majoritatii senatorilor prezenti, la propunerea Biroului Permanent al Senatului.

Conducerea operativa a ICR era asigurata de Horia Roman Patapievici - presedinte - si Tania Radu si Mircea Mihaies - vicepresedinti.

Pe 3 iulie, Gheorghe Iancu, care a sesizat Curtea Constitutionala in cazul OUG nr. 27/2012, a fost revocat din functia de Avocat al Poporului. Functia a fost preluata interimar de Valer Dorneanu.

Premierul Victor Ponta a spus despre ICR ca era o institutie "mult prea politizata" si a acuzat "o lipsa de transparenta totala" in cheltuirea fondurilor publice la nivelul institutului. "Nimeni din aceasta tara nu ma va convinge ca este mai democratic sa lasi o institutie cu bani publici sa fie condusa de un singur om decat sa fie controlata de o institutie cum este Senatul, unde sunt toate fortele politice", a spus Ponta.

El a mai sustinut ca liderii grupurilor parlamentare PSD - PNL nu intentioneaza sa il schimbe pe Horia-Roman Patapievici de la conducerea Institutului Cultural Roman, ci sa asigure transparenta in cheltuirea banilor publici, iar "agitatia" creata pe aceasta tema releva ca cineva are ceva de ascuns.

Conducerea ICR si-a argumentat "pozitia de principiu" de a ramane sub autoritatea Presedintiei, referindu-se la experienta audierilor sale in Comisia de cultura a Senatului, unde "atmosfera era dominata de un nationalism inversunat si obtuz" si toate discutiile erau politizate, si prin faptul ca presedintele, spre deosebire de un senator, trebuie sa fie neutru din punct de vedere politic si ar avea mai mult de pierdut in ochii opiniei publice, decat de castigat daca ar interveni discretionar in programele ICR.

Mii de artisti si oameni de cultura dintre cei mai cunoscuti, ca Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu, Cristi Puiu, Oana Pellea, Mircea Cartarescu, Herta Muller, Lucian Pintilie, Andrei Serban, dar si oameni de afaceri din Romania, jurnalisti, inclusiv de la prestigioase publicatii straine, organizatii artistice, colaboratorii si publicul ICR din tara si din strainatate au cerut ca Guvernul sa revoce aceasta ordonanta, considerand-o un act de politizare a ICR si sustinand falsitatea acuzatiilor de lipsa a transparentei si politizare de care ar fi dat dovada institutia. Nu au lipsit manifestarile in strada, cea mai ampla - "Miscarea papioanelor" - avand loc pe 18 iunie la sediul ICR, cu participarea catorva sute de oameni.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10945 vizualizari

  • -67 (75 voturi)    
    ... (Duminică, 26 august 2012, 13:41)

    vitan.sandu [utilizator]

    Mai bine cu activitatea acestui icr blocata decat cu oameni care mor din lipsa de medicamente. Activitatea icr (calutul nazit, scrieri de la nivelul subculturii sexiste) mai mult rau au facut acestei tari.
    • +49 (57 voturi)    
      Chestii diferite (Duminică, 26 august 2012, 13:57)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Ce-are, aprdon, sula cu prefectura. Sunt atâtea ministere care papă bani aiurea, să ia de la alea. Armată, Externe, de exemplu. Ce facem acum, tăiem gâtul Culturii, că n-avem nevoie de oameni educaţi?
      Normal că lui alde Ponta le convine să aibă un popor de mulţi, da' proşti, altfel cine i-ar mai vota.
      28 milioane lei sunt 6 milioane de Euro. ştii cât a costat recensământul? mai mult decât triplul acestei sume, şi referendum-ul cu ce a ajutat poporul, sau pe oricine de altfel?
      Degeaba pui un petec mic aici dacă dincolo e ditamai găuroiul.
      • +21 (21 voturi)    
        nu de la armata (Duminică, 26 august 2012, 16:24)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        armata practic nu mai cumpara nimic deoarece nu mai are nici un ban pentru echipamente noi si asta in conditiile in care are doar 35% din bugetul pe care Romania s-a angajat la intrarea in NATO sa-l dea armatei.
        Ce ar fi sa-i dea de la MAI?
        Pentru medicamente de ce nu s-ar reorganiza Casa de asigurari care a devenit o adevarata institutie mamut in conditiile in care are grija de mai putini oameni de cat aveau grija comunistii?

        Sau de ce nu se face reducerea Parlamentului conform cu rezultatele ultimului recensamant sau de ce nu reducerea la 300 de oameni conform referendumului?
        Avem mai multi parlamentari decat are SUA si suntem administrati mai prost decat o tara de lumea a treia!
        • +13 (15 voturi)    
          sa fim serosi (Duminică, 26 august 2012, 20:23)

          MicaS [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          Am cunostinta care lucreaza in armata, ca agajat civil : la 45 de soldati sunt 15 ofiteri. Cum ti se pare, iti poti explica unde se duce bugetul armatei ?
      • -14 (18 voturi)    
        si alte chestii (Duminică, 26 august 2012, 23:31)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Pai eu zic sa desfintam armata,politia ba, si externele ca prea multi bani consuma.Dece sa nu-i dam ICR-lui sint acolo atitia tipi de cultura,fara cur-si coloana vertebrala.(citez din Patapievici)
      • 0 (0 voturi)    
        Roz (Luni, 27 august 2012, 18:49)

        Non.e [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Probabil că au fost tăiați banii pentru culoarea roz.
        Aia folosită pentru niște scule de ponei.
        De altfel, starostele lor, zicea că “România are o cultură de tip second hand” ( Patapievici- într-o emisiune la TVR Cultural în data de 27.02.2007).
        Și-atunci?
        La ICR, ca peste tot, s-a făcut, întotdeauna, risipă.
        Ghici ghicitoarea mea, cine o plătește?
    • +28 (36 voturi)    
      Eficienta (Duminică, 26 august 2012, 14:18)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      As putea fi de acord cu tine daca activitatea ICR ne-ar aduce 0 (zero) lei inapoi.

      Spune-mi citi bani a adus tarii faptul ca tu stii sa scrii si sa citesti? Sau eu? Daca socotim ca tine, putem sa raminem toti nestiutori de carte, iar romanii de care ti-e mila, caci mor fara medicamente, vor fi mai multi, tot mai multi.

      Socotesti rau pentru ca ai un suflet rau. Esti probabil de acord cu salariile mici ale medicilor, ale profesorilor, ale politicienilor, si pe urma te revolta eforturile nerasplatite ale poporului.

      Poti sa muncesti oricit fara cap, poti sa transpiri toata ziua si sa-ti sacrifici orice bucurie a vietii. Tot prost vei trai, caci respecti munca mai mult decit eficienta muncii, decit rezultatele muncii.
      • +22 (22 voturi)    
        Sanatatea la romani versus cultura (Duminică, 26 august 2012, 16:59)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Romanul nu este preocupat de preventie.

        Mananca mult, gras si prost. Nu se spala pe dinti, nu se igienizeaza suficient, nu este preocupat de alchimia alimentatiei, gourmet sau dieta, unii mai tin posturi ca le cere popa.Si se mananca mult porc. :D ( inclusiv vara).

        Faptul ca stii sa citesti te ajuta la preventia unor maladii, Asta in cazul in care esti curios, te informezi si experimentezi dincolo de cutuma stabilita in alimentatie de pilda.

        Stiti cum se mananca la spital? In multe cazuri, se refuza supa de legume, dar primesti pe sest caltabosul de acasa sau il trimiti pe Gigi sa-ti cumpere shaorma ( pentru te compatimeste ca esti in spital), desi medicul iti interzice asta.

        De obicei, o buna majoritate merge la medic in ceasul al 12-lea. Si asteapta miracole de la doctori.
        De ce sa-i platesti medicatia unui ignorat care ajunge la medic tardiv?!

        *Sa stii sa mananci, cum si cand si sa stii si de ce mananci aia si nu ailalta, este un act de cultura.
        • +1 (1 vot)    
          Eu as zice... (Marţi, 28 august 2012, 0:39)

          Ellias [utilizator] i-a raspuns lui Clop

          Ca in loc de tot felul de barfe si show-uri de doi lei, Voiculescu ar trebui sa incerce sa "civilizeze" lumea, sa faca emisiuni care sa foloseasca tuturor, nu numai sa promoveze prositutia si barfa ieftina. Un popor civilizat, e un popor sanatos.
    • +35 (37 voturi)    
      Mda... (Duminică, 26 august 2012, 14:34)

      harapalb [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Pai cred si eu ca infractorii nu au nevoie de cultura. Pentru mafioti, o voce lucida e incomoda. Pentru ei, manelizarea populatiei e suficienta si eficienta. Cu siguranta hienele rosii sunt preocupate de "sanatatea" poporului: sa-l indobitoceasca, sa-l saraceasca si sa-l manipuleze... Sa iti fie rusine - daca ai capacitatea sa intelegi acest lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        ICR (Luni, 27 august 2012, 11:53)

        ravi [utilizator] i-a raspuns lui harapalb

        Ultima propozitie sfideaza logica.
    • +31 (33 voturi)    
      medicamenteeee!!!!!!! (Duminică, 26 august 2012, 14:41)

      ??????? [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      omule,medicamente pt boala ta nu se gasesc.Trebuie doar sa treci pe alt post tv, eventual unul de desene animate sa nu te oboseasca. In rest iti doresc revenire grabnica in randul oamenilor ce judeca.
    • +17 (19 voturi)    
      esti sigur? (Duminică, 26 august 2012, 16:28)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      cea mai stupida idee de care am auzit azi!

      De ce nu am lua de 50 de ori mai multi bani de la Catedrala mantuirii neamului?
      Sunt 200 milioane de euro dati acolo!
      Sau de ce nu-l intrebi pe Oprescu cat a dat din bugetul Bucurestiului la catedrala aia nenorocita?
      A dat mai multi bani decat se iau de la ICR.

      Ce se intampla acum este doar o actiune rau intentionata pentru a ucide un institut care functiona bine.
      • +12 (16 voturi)    
        Sunt sigur (Luni, 27 august 2012, 7:23)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        ca Ponta socialistul infocat, cheltuie mai multi bani la excursia in Africa, la congresul Maimutelor !
      • 0 (4 voturi)    
        Nu Catedrala Mantuirii Neamului ne saraceste pe no (Luni, 27 august 2012, 14:41)

        olah [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        Mai Luci , da de ce nu iei tu de la stadionul lui peste congelat (pe care deja s-a schimbat gazonul de cateva ori pe banii popolari ).
        Ne inghite secularizare ,popor de atei Fara frica de Dumnezeu . Oare Catedrala Notre Dames si alte astfel de catedrale care au fost construite in marile orase europene ,or fi avut tot atat de multi opozanti cati are poporul asta roman la singura catedrala reprezentativa pentru credinta neamului nostru ?
        Mai bine sa ne amintim de cati bani s-au dat pentru medaliile olimpicilor nostri ,acolo da infatuare , nici americanii nu au fost asa darnici . Dar ce sa-i faci fruntea tarii ne vrea multi si prosti si ne tin bine cu paine si circ.
        • +3 (3 voturi)    
          Tu baţi câmpii... (Luni, 27 august 2012, 18:02)

          Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui olah

          În afară de ultima frază. Dar spune-mi ce treabă au cultura, inteligenţa şi deşteptăciunea cu Catedrala Mântuirii? Tu, evident, nu înţelegi nimic din ce înseamnă secularizare sau a fi ateu, sau chiar istorie, în general. Compari Franţa medievală (care, apropo, are o mulţime de Notre-Dame-uri - "Fecioara Noastră") cu România actuală şi te plângi că poporul e plin de proşti? N-am văzut cu ce ar fi reprezentativă acest monument kitch-os şi megaloman cu cultura română. Avem atâtea locuri şi monumente reprezentative (de la Sarmi la Ateneu şi Brâncuşi) şi nu sunt promovate suficient; la fel şi cultura nematerială (de la Cantemir la Enescu) şi trebuie un mostru greu de ocolit de avioane ca să ne batem în piept de "creştini" ce suntem, în timp ce de la Otopeni răsar criminali şi hoţi. Curat româneşte!
          • +2 (2 voturi)    
            un vot ( cu +) de la subsemnatul (Luni, 27 august 2012, 20:33)

            Non.e [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

            Credința ortodoxă exclude megalomania. A se vedea, spre ilustrare, bisericile maramureșene, mănăstirile moldovenești, etc.
            Pentru mine, cel puțin, acest mastodont este apăsător, strivește prin opulență și nu te îndeamnă la simplitate, la smerenie și la bun simț.
            Și dacă superpreafericitul s-a hotarăt s-o facă, de ce n-o fac pe banii lor? Că au anunțat un profit însemnat.
          • 0 (0 voturi)    
            partial ai dreptate ! (Marţi, 28 august 2012, 10:20)

            olah [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

            Poate nu inteleg eu prea multe.Dar si tu faci o coparatie putin gresita. Monumentele reprezentative ,cultura poporului este un lucru diferit de credinta poporului.De ce sunt criminali, pentru ca nu se mai tem de legile tarii (care si asa sunt facute pentru a fi ocolite),aici se vede lipsa de credinta o unora dintre noi ,daca ar avea frica de Dumnezeu nu ar fi atatea nenorociri. Si aici vine " treaba" nu are treaba cu desteptaciunea si intelingenta ( care sunt cam acelas lucru ) are treaba cu credinta cu respectul unuia fata de altul , taranul cel simplu din satucul cel dintre dealuri se inchina la bunul Dumnezeu , multumeste pentru ziua ce trece si se roaga pentru ziua ce vine , si respecta pe tatal si pe mama lui si pe aproapele . Noua asta ne trebuie respectul unuia fata de altul , iar calea pentru al afla este CREDINTA , dar fara sa mai treci pe la biserica e cam greu de la stirile de la ora 5 si de pe net nu inveti respect .
            CONCLUZIE : Catedrala nu se vrea un monument de cultura (asa cum nici Franta medievala LA VREMEA EI, nu a construit NOTRE DAMES ca un muzeu ci ca Bserica Lui Hristos .
            Iar ceea ce am vrut eu sa spun in comentariu a fost ca sunt si alte locuri de unde se pot lua acei nenorociti de bani.
            • 0 (0 voturi)    
              Spune-le asta familiei japonezei moarte! (Marţi, 28 august 2012, 20:28)

              Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui olah

              "CONCLUZIE : Catedrala nu se vrea un monument de cultura (asa cum nici Franta medievala LA VREMEA EI, nu a construit NOTRE DAMES ca un muzeu ci ca Bserica Lui Hristos ."

              Şi eu zic, încă o dată, să nu compari Franţa medievală cu România actuală. Zi-mi şi mie care e treaba cu ţăranul de la munte, care se va deplasa până la Bucureşti să intre în ditamai monumentul megalomanic, când el are biserica lui, în ţinutul său natal, plus că nu îşi prea permite o asemenea aventură. Ce să mai zic de faptul că încă nu se ştie care e provenienţa exactă a banilor. Mie, unuia, nu-mi place să-mi ia cineva banii din buzunar şi să-i dea fie şi pentru cea mai nobilă cauză, fără să mă întrebe. Nu că această construcţie e nobilă, cu aşa o Biserică coruptă până-n măduva oaselor. La un profit anual de peste 350 mil. lei, Biserica e mult mai bine finanţată de stat, pe lângă ce câştigă ca monopol în domeniul obiectelor de cult şi serviciilor, decât ICR-ul. Vrei credinţă, fii sigur că o ai; vrei biserică, ai de ales între peste 18000, la care se adaugă alte lăcaşuri de cult necreştine; vrei să contribui personal la construcţia catedralei, fă donaţii personale; vrei să dea toţi bani, doar de a conserva o imagine, las-o baltă!

              Spune-le familiilor victimelor din Otopeni ce popor de creştini suntem şi de ce suntem aşa "păcătoşi"; până atunci lasă textele, că betonul n-are a face cu credinţa!
        • 0 (0 voturi)    
          fără cuvinte (Luni, 27 august 2012, 21:47)

          Non.e [utilizator] i-a raspuns lui olah

          De ai munci și tu ( iartă-mă că nu pot să-ți zic dumneavoastră), măcar pe un sfert din cât au muncit olimpicii medaliați.
          PS
          Vecinii tăi mai au capre?
          Vreau să știu dacă vei mai avea motive de bucurie?
          • 0 (0 voturi)    
            Muncesc !!!! (Marţi, 28 august 2012, 9:40)

            olah [utilizator] i-a raspuns lui Non.e

            Mai ionv (si eu am o retinere in a-ti spune dumneavoastra ,respectul vine cand este reciproc altfel...) ,intamplator muncesc , zi de zi si chiar mult atat intelectual cat si fizic si nu cer pensii speciale recunoasteri nationale ,premii si masini , muncesc platesc impozite tot ceea ce am se datoreaza muncii mele si atat. O tara in care avem case de copii ,azile de batrani ,spitale cu oameni bolnavi fara minimul de medicamente necesare supravietuirii, nu cred ca trebuie sa-si permita luxul de a arunca ATAT de multi bani pe premierea olimpicilor sportivi. Apropo olimpicii la discipline scolare de ce nu sunt premiati si ei la fel de substantial ,poate asa am atrage copii la studiu si nu am deveni o tara de analfabeti.
          • 0 (0 voturi)    
            Care-i faza cu caprele? (Marţi, 28 august 2012, 10:24)

            olah [utilizator] i-a raspuns lui Non.e

            Revin bai ionv care-i faza cu caprele ca inteligenta mea paleste in fata ilustrei tale minti , si nu pot pricepe aluzia.
            • 0 (0 voturi)    
              precizare (Marţi, 28 august 2012, 20:16)

              Non.e [utilizator] i-a raspuns lui olah

              De muncit, muncim toți ( sau aproape toți).
              Să nu uităm totuși că , la gimnastică ( de exemplu ) se muncește de la 4-5 ani, fără a avea certitudinea că fetița va fi vreodată medaliată și răsplătită pentru aceasta.
              Am avut impresia că v-ați bucura dacă ar muri și capra olimpicilor medaliați.
              V-ați exprimat de parcă v-ar fi ciudă pe ei.
              Pe de altă parte, nu toate primele acordate sportivilor au fost oferite de stat. Au fost premiați/ sponsorizați și de firmele private.
              În ceea ce privește olimpicii premiați la disciplinele școlare, sunt de acord cu dumneavoastră.
              Soluția însă, nu este reducerea premiilor sportivilor, ci creșterea sumelor acordate elevilor.
              Și, părerea mea, la acest lucru ar putea contribui și biserica.

              De v-am supărat, vă cer iertare.
    • +9 (11 voturi)    
      Mai bine cu Lady Gaga... (Luni, 27 august 2012, 9:04)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      pentru care s-au platit cam 200.000 Euro concertul, raliuri, trambuline si alte produse care-i plac lui Ponta si probabil sunt bune pentru sanatate.. Ce ne trebuie promovarea culturii romanesti in strainatate? Pot s-o faca si rromii!
  • +33 (35 voturi)    
    Bani ar mai fi (Duminică, 26 august 2012, 13:43)

    hotnewsfil [utilizator]

    Victoras sa-l intrebe pe tata-socru daca FSN mai are ceva rezerve din castigurile facute in afacerea Caritas (Cluj, anii '90)..
    Parlamentarii fesenisti, impreuna cu ciracii lor (Funar, etc. ) din acea vreme, au profitat din plin de Caritas.
    Tatulici facea naveta intre Bucuresti si Cluj, ducand, la si de la Cluj-Stoica, valize pline cu banii pe care parlamentarii fesenisti ii 'jucau' la Caritas. N-o facea pe degeaba harnicul Tatulici. Asa si-a facut,atunci, relatii sus-puse si bani-cheag.
    • -4 (6 voturi)    
      Daca sustineti (Duminică, 26 august 2012, 21:06)

      Nadina [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      a Tatulici are bani , de ce nu i se cer sponsorizari pentru ICR ?
  • +44 (46 voturi)    
    Şi ce mai miră? (Duminică, 26 august 2012, 13:45)

    Geos Costan [utilizator]

    Când a declarat Ponta ceva adevărat? Şi de ce au tăiat în prostie bugetul ICR-ului, când ar fi rămas cu un excedent de aproape 14 mil. lei? Şi la ce bun un protest când cei de la putere susţin că, dacă e împotriva lor, e un protest organizat de băsişti şi PDL, iar dacă e pentru, înseamnă că e pentru democraţie şi alte baliverne? Dar ce să-i faci, când la putere au antecedente penale, au încălcat Constituţia şi au în partide autorii mineriadelor, adică din cei cu "Noi muncim; nu gândim!" Aşa popor, aşa clasă politică/ Aşa cultură, nema viitor!
    • 0 (0 voturi)    
      ponta a taiat (Marţi, 28 august 2012, 0:45)

      Ellias [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      bugetul la ICR fiinca vrea sa desfiinteze ICR-ul..asa ca de ce sa mai bage bani acolo? Un nimic cu ochi care minte pe toate drumurile, la toate televiziunile..pana si pe Facebook ( auzi tu prim ministru care sta pe facebook sa-si impuna punctele de vedere) asa ca sa nu ne mire nimic la el.
  • +37 (41 voturi)    
    USL - dusmanul culturii (Duminică, 26 august 2012, 14:14)

    Gryphus [utilizator]

    Antena 3, Crin Antonescu, Victor Ponta injura zilnic oameni ca Patapievici sau Plesu, reduc bugetul ICR dar dau 100 de milioane euro pt "revolutionari".

    si totusi majoritatea romanilor ii vor la guvernare, asta e efectul promovarii manelistilor de catre televiziunile din romania
    • +1 (3 voturi)    
      Daca ceea (Duminică, 26 august 2012, 21:10)

      Nadina [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      ce afirmati ca "revolutionarii" au primit 100 milioane de euro este adevarat - si puteti demonstra acest fapt grav cu documente - atunci merita protestele noastre.
  • +6 (8 voturi)    
    Dezinformeaza...?? (Duminică, 26 august 2012, 15:15)

    Costin1968 [utilizator]

    ...adica...MINTE !!!!
  • +9 (11 voturi)    
    Bravo Poanta (Duminică, 26 august 2012, 15:17)

    falcoind [utilizator]

    Bravo , ce mama ei de cultura , mai bine facem inca 3 referendumuri. Eu zic sa tai de tot bani de la invatamint , ce naiba e nevoie de ei , cind inscrii copilul la gradinita ii dai si lucrarea de doctorat copiata plus un titlu de academician, nu tre sa stie sa scrie sau sa citeasca important e sa voteze corect si il facem direct academician sa sune bine ca avem sustinerea politica a "cacademicienilor" ca la noi in partid sint daor " doctori" unu si unu. La restul de fraieri le promitem 40 de lei la pensie luati de nesimtiti de chiaburi , si uita asa in inca 20 de ani nu vei mai cazi in toata tara un om fara titlu de" doctor" si care sa stie sa imulteasca 2 numere de 3 cifre fara calculator . Noi te sustinem "Poanta", noi nu avem nevoie de cultura, doar de titluri ca suna bine , a si nu uita sa chemi mineri in caz de mai is uni care nu au aceasi opinie , sa planteze panselute in Bucuresti.
  • -17 (21 voturi)    
    Simplu! (Duminică, 26 august 2012, 15:36)

    finutza [utilizator]

    Sa-si reduca activitatea cu 30%! Adica, la Barcelona sau Goteborg sa mearga doar 2/3 din persoane cu cu avioane low-cost. De ce as avea eu grija acestui institut ce va face in continuare? A luat ICR vreo pozitie atunci cand salariile bugetarilor s-au redus cu 25%? Ma indoiesc, fiindca bugetul d-lor a crescut constant...
    • +3 (5 voturi)    
      un 2/3 dintr-un pianist? (Luni, 27 august 2012, 10:54)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      asta numai la USL se poate! si la finutza! cate persoane au venit cu Lady Gaga? daca veneau numai 2/3 se tinea concertul? Dar mai bine sa desfiintam cultura ca sa nu aiba Hasotti probleme!
      • -1 (3 voturi)    
        Asta-i culmea! (Luni, 27 august 2012, 12:59)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Dupa taierile de salarii, ai vazut bugetari in proportie de 75% mergand pe strada? Incerci sa fii ironic ("2/3 dintr-un pianist"), dar devii penibil...
        Si ca sa-ti raspund si la a doua ineptie, da, Lady Gaga ar fi cantat si pentru 2/3 din platitori (o durea undeva daca deja incasase banii...)
  • +7 (11 voturi)    
    Apel la Vicepremierul României: (Duminică, 26 august 2012, 17:02)

    gabbi [utilizator]

    Premierul este oricum în plus (un plagiator ar trebui ignorat total de toată lumea) şi avem un vicepremier trebuie să-i cerem lui:
    BUGET MAI MARE PENTRU ICR sau DEMISIA Domnule Florin Georgescu.
    Dacă tot aţi acceptat să vă amestecaţi în mocirla Usl (cum sper pe considerente de plasă de siguranţă financiară a BNR) şi înţeleg că aţi şi promis o reducere mai mică a bugetului ICR, ţineţi-vă de cuvânt, sau
    DEMISIA (este şansa Dvs.).
  • -6 (20 voturi)    
    Vai ce întâmplare nefericită, ce ne bucurăm (Duminică, 26 august 2012, 17:20)

    Mai mult de un neuron [utilizator]

    Bine mă nesimțiților de la ICR, atunci când BOc a tăiat dintr-un condei fondurile de la Cercetare la 30% pe contracte semnate de statul român, voi vă bucurați , nu ? Băse vă mărea salariul ca să-i turnați pe inamicii lui pe-afară, nu ? Să dea Dumnezeu să ajungeți la cerșit la ușa bisericii, Patapievici, Mihăieș și Radu !
    • -3 (9 voturi)    
      subscriu (Duminică, 26 august 2012, 23:36)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      Asa este ,insa uiti unde postezi,orice ai spune nu ai dreptate,noroc cu cite un samaritean care te bifeaza cu plus, asta daca ma posteaza.
    • -1 (1 vot)    
      of (Luni, 27 august 2012, 20:40)

      Non.e [utilizator] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      Și dumneavoastră aveți dreptate.
      Vedeți cum e situația?
      Am ajuns atât de învrăjbiți între noi. Bugetarii sunt contra privați, proștii contra mai proștilor, cei din țară contra celor plecați, etc.
      Vai nouă.
      Cine-și freacă oare mâinile de bucurie?
  • +8 (12 voturi)    
    ICR si Ponta (Duminică, 26 august 2012, 17:51)

    Irist [utilizator]

    Ponta pleaca putin pana in Africa de Sud. Oare cat costa plimbarea lui? Ce, ICR este mai important decat falsii revolutionari care-si vor primi banii inapoi, sau militarii-fosti comunisti ai lui Dogaru? Ce ne trebuie cultura cand ne putem uita la Antene?
  • +7 (9 voturi)    
    Rusii stiu de ce... (Duminică, 26 august 2012, 19:26)

    Gigi-Contra [utilizator]

    Rusii au stiut cel mai bine ce inseamna distrugerea elitei... Masacrul de la Katyn, Polonia, locul in care au fost ucisi peste 22.000 de oameni ai elitei poloneze, reprezinta exact gandirea bolnava a bolsevicilor prin care pot controla masele. Cat timp lipsesc elitele, un stat nu se va putea dezvolta si va putea fi tinut sub talpa groasa a totalitarismului.
    Eu asta vad prin ceea ce a facut Guvernul Romaniei prin reducerea bugetului ICR cu 30%.
    Unii spun ca nu e importanta cultura, dar se uita cu jind catre Europa de Vest ce bine o duc cei de-acolo. In occident, cultura este sustinuta foarte mult, deoarece aduce plus valoare in toate aspectele vietii.
  • +4 (6 voturi)    
    UIte cum se dau banii taiati! (Luni, 27 august 2012, 8:35)

    dorian65 [utilizator]

    Baietii din guvern au gasit solutia taie si ei dintr-o parte ca-sa isi tina promisiune de a da banii inapoi.
    Pai ce le trbuie lor cultura?Pai nici cultura de porumb sau altceva nu le-a trebuit dar asta !Hahahahaha
  • +2 (2 voturi)    
    i-mi vine sa injur (Luni, 27 august 2012, 12:27)

    alphabeta [utilizator]

    nu pot sa nu alaturi evenimente care se intampla in acelasi timp si au punct comun bugetul Romaniei:
    - cresteri de salarii
    - taieri de bugete
    - afirmatii ca "s-au facut economisiri"

    Referitor la taierea bugetului ICR, cultura si promovarea culturii romanesti si a Romaniei in afara este foarte foarte importanta; de 1000 de ori mai importanta ca o crestere de salarii la bugetari.

    Ma uit pe lista proiectelor si nu pot sa sterg nici unul ,toate sunt extrem de importante. Nu stiu cum cineva poate sa spuna " nu mai mergeti la Barcelona" sau etc. Sunt proiecte ce au fost bugetate si care sau comis pe baza unui buget initial. Cum e posibil sa tai asa ceva ? Sau poate Ponta are o lista de actiuni de 'economisire' venita de la ICR si este aprobata atat de Guvern cat si de ICR ? Sau guvernul (adica cei ce ne reprezinta) sunt de acord sa fie dati in judecata si sa platim (adica noi) o decizie tampita ?

    Alta chestiune cu declaratia lui Ponta cum ca ICR este politizat . Dl. Patapievici este mai politic decat cineva ales de parlament ? Ce logica are Ponta asta ? Plus ca o institutie a politica este foarte logic sa fie, daca este sa fie, sub patronajul Presedintelui , care se presupune prin definitie ca este apolitic. As vrea sa stiu si parerea dl. Crin Antonescu.

    Nu stiu de ce am impresia, din putinul timp ce-l aloc TV-ului , ca Ponta are tendinta sa minta prin omisiune sau alterarea adevarului (vezi si declaratia de din articol si declaratia ca dupa vizita FMI).
  • +2 (2 voturi)    
    Sper ca ICR sa gaseasca sponsori (Luni, 27 august 2012, 20:19)

    eugenrc [utilizator]

    Ca poata sa le dea peste bot slugilor lui Voiculescu si Iliescu si sa le demonstreze ca nu toata lumea trebuie sa faca matanii si sa pupe poala USL ca sa-si demonstreze profesionalismul si probitatea morala.
  • 0 (0 voturi)    
    Cultura ? Nu ne trebuie se pare (Luni, 27 august 2012, 21:06)

    Ella-Lia [utilizator]

    Pe langa asta, ce pot adauga e disparitia TVR Cultural de la 1 septembrie 2012. Cred ca era SINGURUL post pe care nu-mi era scarba sa ma uit la orice ora, ca intotdeauna gaseam emisiuni interesante. Oare doar 10.000 de oameni se uitau la acel canal ? N-as crede.

    Eu una in loc de vot pentru demiterea presedintelui asteptam un vot pentru schimbarea constitutie in principal poveste cu reducerea numarului la sub 300 de parlamentari si disparitia camerelor (care deja a fost validata de referendum). Mai trebuia ultimul pas, schimbarea articolului si apoi referendumul pentru schimbarea constitutiei... dar noua nu ne trebuie asa ceva, ca oricum se "joaca" fara reguli si fara a respecta nici o lege, nici macar cea a bunului simt.

    Probabil in curand orice om cu bun simt isi va face bagajele si o sa plece "in tari civilizate"... la noi nu se mai poate trai decent.
  • 0 (0 voturi)    
    ca de obicei (Joi, 6 septembrie 2012, 21:33)

    paolalaan [utilizator]

    tonta minte de ingheata apele!
  • +1 (1 vot)    
    cantec ... (Joi, 6 septembrie 2012, 21:36)

    paolalaan [utilizator]

    Cintec de leganat Tontalacii

    Ponta sint, Poanta imi zice,
    Cordu-l am de pitulice,
    Creierul de pitpalac,
    Se balabane-n dovleac,
    Of Leano...

    Ponta sint Poanta imi spune,
    Ca va mint nu-i o minune!
    Eu la bac am copiat,
    Doctoratu-i plagiat,
    Ca eu sint fiu de varan,
    Hotoman si cam tigan,
    of Leano!

    Eu is Ponta, Poanta-s muica!
    La votaci le dau de-o tuica!
    La postaci si ciumpalaci,
    Si-am bagat tara in draci,
    In EU sint mitocan,
    Si ma port ca un tigan,
    Ca si varu' Cacarau,
    Alt mirlan de felul sau,
    Of Leano!
  • +1 (1 vot)    
    hai cu toti... (Joi, 6 septembrie 2012, 21:38)

    paolalaan [utilizator]

    Hai cu toti la Cacarau,
    Sa ne scape de bulau!
    Pe-un rachiu noi am votat,
    Si-acum suntem in rahat.

    Am votat precum ne-a spus,
    La Jilava am ajuns,
    De zece ori am votat,
    N-avem bani de avocat.

    Si ne-a pus dom procuror,
    Catusele la picior.
    Alelei, dom Cacarau,
    Cum ne invatasi de rau,
    Si-acum caram la hardau


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by