Situatie dramatica pentru bucuresteni din cauza poluarii. Autoritatile nu fac nimic pentru un oras sufocat de trafic, praf de pe santiere si deseuri

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 9 octombrie 2016, 22:12 Actualitate | Administratie Locala

Poluarea in Bucuresti
Foto: HotReporter / editat HotNews.ro
Bucurestiul e un oras sufocat de poluare, dar autoritatile nu au facut nimic vizibil in ultimul an. Nici macar frica unor amenzi uriase de la Comisia Europeana - care se preocupa de sanatatea bucurestenilor mai mult decat autoritatile romane - nu a determinat masuri pentru imbunatatirea situatiei. Reteaua de monitorizare a calitatii aerului inca nu e functionala 100%, Primaria Capitalei nu a realizat Planul Integrat de Calitate a Aerului, nu s-au facut piste pentru biciclete, benzi unice pentru RATB, iar managementul deseurilor este o mare problema.

Noul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca poluarea este o problema de care este "foarte preocupata" si a anuntat cateva proiecte, insa parcurgerea pasilor legali pentru implementarea acestora dureaza ani, ceea ce inseamna ca viitorul apropiat nu arata foarte bine.

In ce stadiu se afla reparatiile la reteaua de monitorizare a calitatii aerului

Calitatea aerului in Bucuresti este masurata de 8 statii amplasate in diferite puncte ale orasului: Cercul Militar, Mihai Bravu, Drumul Taberei, Titan, Balotesti, Magurele, Lacul Morii si Berceni. Incepand cu anul 2010, aceste statii au functionat din ce in ce mai prost si nu s-au putut face raportari zilnice. HotNews.ro a scris despre acest subiect inca din 2014.


Ministerul Mediului a demarat in 2015 un program pentru modernizarea retelei, iar in Bucuresti, reteaua va fi functionala in procent de 100% pana la finalul anului.


"Ministerul Mediului deruleaza Programul de dezvoltare si optimizare a Retelei Nationale de Monitorizare a Calitatii Aerului (RNMCA) finantat de Administratia Fondului pentru Mediu (AFM), din bugetul Fondului pentru mediu, din care face parte si reteaua locala de monitorizare a calitatii aerului din municipiul Bucuresti. Lucrarile se fac in baza contractului subsecvent de servicii nr. 55/2015, aflat in implementare pana la data de 31.12. 2016", se arata intr-un raspuns trimis de Ministerul Mediului la solicitarea HotNews.ro.

Ce lucrari s-au facut pana acum?


"Au fost derulate si sunt inca in derulare activitati de revizie generala, reparatii necesare remedierii defectiunilor constatate cu furnizarea pieselor de schimb si aducerea echipamentelor la starea normala de functionare, intretinere preventiva la 3 luni, intretinere preventiva la 12 luni (care includ si consumabile) pentru toate echipamentele din cele 8 statii de monitorizare a calitatii aerului care compun reteaua locala de monitorizare a municipiului Bucuresti. Valoarea acestor activitati pentru perioada 2015-2016 este de 370.000 lei. Au u fost inlocuite echipamentele uzate din punct de vedere fizic si moral cu unele noi. In acest sens, in cele 8 statii de monitorizare a calitatii aerului din Bucuresti au fost inlocuite analizoarele de gaze (6 analizoare de dioxid de sulf, 8 analizoare dioxid de azot, 3 analizoare de monoxid de carbon, 4 analizoare de ozon, 2 analizoare de compusi organici volatili), senzorii meteo - 5 seturi (directia vantului, viteza vantului, temperatura, umiditatea, presiunea atmosferica, radiatia solara si cantitatea de precipitatii), echipamentele de colectare si transfer de date ( 8 computere si 8 modemuri) si un calibrator portabil. Totodata a fost furnizat si instalat un analizor de particule cu determinare simultana a fractiilor (PM10 si PM2.5) si se vor inlocui panourile externe de informare a publicului. Valoarea echipamentelor achizitionate in anul 2016 este de 2.700.000 lei", potrivit informatiilor furnizate de Ministerul Mediului.

Se urmareste ca reteaua locala de monitorizare a calitatii aerului din municipiul Bucuresti sa fie functionala integral pana la sfarsitul anului,  se mai arata in raspunsul trimis de Ministerul Mediului la solicitarea HotNews.ro.


Cat de poluat este aerul in Bucuresti?


Potrivit datelor furnizate de Ministerul Mediului la solicitarea HotNews.ro, Bucurestiul a inregistrat in 2015 mai multe depasiri pentru indicatorul PM 10 - praf.

"Din datele certificate de monitorizare a calitatii aerului in municipiul Bucuresti pentru indicatorul particule in suspensie (PM10), in anul 2015, valoarea limita medie anuala (40 ᅡg/mᅡ) nu a fost depasita, dar au fost inregistrate depasiri ale valorii limita zilnice (50 ᅡg/mᅡ) la doua statii (B-1 Lacul Morii (fond urban) si B-6 Cercul Militar (tip trafic). In primul semestru al anului 2016 valoarea medie semestriala a fost mai mica decat valoarea limita medie anuala (40 ᅡg/mᅡ).", se arata in raspunsul institutiei. Totusi, raportarile au fost facute in conditiile in care reteaua de statii de monitorizare a calitatii aerului nu a fost complet functionala.

Aceste depasiri au fost raportate anual, incepand cu 2009, Bucurestiul aflandu-se in procedura de pre-infringement.

"Ca multe alte state europene o problema importanta cu care se confrunta Romania si implicit aglomerarea Bucuresti in domeniul calitatii aerului este nivelul crescut de particule in suspensie in atmosfera unor aglomerari urbane cauza principala fiind traficul, incalzirea rezidentiala si santierele. Aglomerarea Bucuresti face obiectul cauzei 2009/2296 (aplicarea necorespunzatoare de catre Romania a Directivei 1999/30/CE privind valorile-limita pentru dioxidul de sulf, dioxidul de azot si oxizii de azot, pulberile in suspensie si plumbul din aerul inconjurator) pentru depasiri ale valorilor limita pentru indicatorul particule in suspensie, fractiunea PM10, pentru care s-a primit aviz motivat suplimentar. Legislatia in vigoare privind calitatea aerului, acolo unde se inregistreaza depasiri ale valorilor limita (regim I de gestionare a calitatii aerului), impune elaborarea de planuri de calitate a aerului, iar conform prevederilor art. 22 din Legea 104/2011 privind calitatea aerului inconjurator, responsabilitatea pentru elaborarea si implementarea masurilor incluse in plan revine primarilor", se arata in raspunsul trimis de Ministerul Mediului la solicitarea HotNews.ro.


Ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer, a atras atentia ca Primaria Capitalei nu a elaborat Planul Integrat de Calitate a Aerului.  


"Cea mai grava problema in clipa de fata este problema calitatii aerului si a faptului ca suntem intr-o situatie de pre-infringement cu Comisia Europeana. Normele de poluare a aerului, in special pentru pulberi in suspensie, PM10, sunt depasite. Comisia Europeana ne-a trimis scrisoarea care ne pune intr-o situatie precontencioasa si Primaria avea obligatia de a elabora un Plan Integrat de Calitate a Aerului, care ne poate scoate din situatia de infringement. Or, eu inteleg ca toate studiile de fezabilitate pentru acest Plan sunt terminate de doi ani, iar planul nu este inca facut. A intra intr-o situatie de infringement costa Romania si practic toti cetatenii, in prima faza aproape 1,7 milioane de euro, ca amenda, iar ulterior pana la 120.000 de euro pe zi, pana se rezolva situatia. Nu cred ca este fair-play ca toti cetatenii Romaniei sa aiba de suportat aceasta consecinta pentru faptul ca Bucurestiul nu si-a facut treaba', a declarat ministrul Mediului, pe 13 septembrie, pentru Agerpres.


Pasca Palmer a amintit faptul ca a avut o intalnire cu primarul interimar al Capitalei, Razvan Sava, pe care l-a atentionat in legatura cu acest subiect.

'Am primit atunci toate asigurarile ca se fac pasi inainte si inteleg ca a existat o scrisoare din partea Primariei pentru Comisia Europeana in care s-a inaintat un termen de rezolvare a problemei iulie 2016. Suntem in septembrie si tocmai din acest motiv am insistat sa am aceasta intalnire cu doamna primar general Gabriela Firea", a spus ministrul Mediului.

Acest plan va contine masurile pe care Primaria Capitalei isi asuma ca le  va lua pentru reducerea poluarii si un calendar clar pentru implementarea lor. Planul trebuie trimis Comisiei Europene, iar aceasta va decide daca actioneaza statul roman in instanta sau iesim din procedura de pre-infringement.  

In replica, imediat dupa, intr-un comunicat de presa, Primarul Gabriela Firea spunea ca acest plan va fi pus in dezbatere publica pana la finalul lunii septembrie, lucru care nu s-a intamplat, si nu a fost elaborat fiindca anumite legi/norme au fost date cu intarziere.

"Cunoscand situatia calitatii aerului datorita depasirilor inregistrate pentru mai multi poluanti, in anul 2014, Primaria Municipiului Bucuresti prin Directia de Mediu a derulat Studiul privind identificarea si propunerea de masuri de reducere a emisiilor de poluanti in aer, pe baza caruia se intocmesc Planurile de Calitate a Aerului pentru Municipiul Bucuresti. Studiul a fost finalizat inaintea aparitiei metodologiei de elaborare a planurilor. Planurile de Calitate a Aerului nu puteau fi intocmite fara metodologia de elaborare a acestora, metodologie care a fost aprobata prin Hotararea   Guvernului   Romaniei nr.257/ 15.04.2015 si fara a cunoaste incadrarea Municipiului Bucuresti in tipul regimul de gestionare a poluantilor. Incadrarea pe tip de regim de gestionare a poluantilor pentru Municipiul Bucuresti a fost comunicata de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului in data de 23.09.2015, in baza Ordinului Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor nr.1206/2015.  Conform prevederilor Metodologiei, la nivelul municipiului Bucuresti a fost constituita Comisia Tehnica pentru elaborarea planurilor de calitate a aerului, in data de 06.10.2015 prin Dispozitia Primarului General. De la aceasta data au avut loc numeroase intalniri ale reprezentantilor Comisiei Tehnice, pe grupuri de lucru in cadrul carora s-au analizat masurile si actiunile  propuse prin Studiul privind identificarea si propunerea de masuri de reducere a emisiilor de poluanti in aer pentru Planurile de calitate a aerului. Actiunile propuse prin Planurile de calitate a aerului vor fi publicate pe site-ul PMB, la sectiunea Servicii/Mediu, subsectiunea Planuri de calitate a aerului in municipiul Bucuresti in vederea consultarii opiniei publice pana la finalul lunii septembrie 2016", se arata in comunicatul Primariei Capitalei emis pe 14 septembrie.

"Deoarece avizarea Planurilor de calitate a aerului se face in baza criteriilor de avizare primite de Primaria Municipiului Bucuresti in luna august 2016 de la  Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti, documentul care reprezinta Planul final de calitate a aerului necesita introducerea inclusiv a datelor de modelare matematica privind emisiile de poluanti pentru scenariul de referinta si scenariul de predictie al efectului masurilor cuprinse in plan. Elaborarea acestor modele matematice a presupus clarificari privind continutul notiunilor solicitate prin Metodologia de elaborare a planurilor, clarificari care au fost facute de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului la finalul lunii august. Toate acestea au dus la decalarea termenului prevazut initial de catre Primaria Municipiului Bucuresti", mai explica Primaria Bucuresti.

Dupa afisarea pe site-ul Primariei in dezbatere publica, Planul integrat de calitate a aerului trebuie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti apoi Primaria trebuie sa-l implementeze.


Ce masuri trebuie luate pentru reducerea poluarii

Masurile sunt simple si au fost aplicate de toate orasele civilizate din Europa pentru reducerea poluarii. Acestea se afla si intr-un studiu privind calitatea aerului din Bucuresti, aflat pe site-ul municipalitati.

Masuri pentru reducerea emisiilor din traficul rutier

- Fluidizarea traficului: cresterea vitezei medii de deplasare in oras,semaforizare inteligenta, finalizare proiecte infrastructura (pasaje, inel median);
- Imbunatirea parcului auto: eliminarea autoturismelor vechi, stimularea achizitiei de autoturisme noi, in special pe benzina/GPL/hibrid/electrice;
- Incurajarea   folosirii   transportului in  comun  si  a  altor  mijloace  de  transport alternative - bicicleta.  Imbunatatirea  calitatii  transportului  in  comun:  RATB, METROREX;
- Limitarea accesului autoturismelor din alte judete in Bucuresti
- Descurajarea  accesului/tranzitului  in  zona  centrala:  politica  stricta  a  gestionarii parcarilor,  taxe,  inchidere/deviere  trafic  atunci  cand  sunt  atinse  nivelurile  de alarmare;
- Crearea de zone de emisii reduse (Low emission zones);
- Cresterea eficientei programului de salubrizare a strazilor intens circulate;
- Tehnologii noi de blocare a resuspensiei de particule de pe strazi;
- Crearea de spatii verzi de -a lungul arterelor cu trafic intens.


Masuri pentru reducerea emisiilor din sectorul rezidential

- cresterea eficientei energetice a locuintelor: reabilitare termica;
- incurajarea reconectarii la RADET a celor debransati;
- incurajarea conectarii la RADET a noilor complexe rezidentiale: extinderea retelei;
- introducerea de centrale de cvartal pe gaz natural cu randament  crescut in zonele unde este preponderenta incalzirea cu sisteme individuale - stimularea conectarii;
- stimularea conectarii la sistemul de alimentare cu gaz  natural pentru locuintele individuale ce folosesc inca lemn: aproximativ 10 000 locuinte;
- Masuri pentru reducerea emisiilor din activitatile de construire/ demolare;
- Planuri de management al calitatii aerului pentru lucrarile de construire/demolare
- Programe stricte de controlare a respectarii planurilor de management, in special pe durata activitatilor cu emisii intense (decopertari/sapaturi/excavari, transfer  de
materiale pulverulente, vant intens);
- Programe de monitorizare a impactului asupra calitatii aerului pentru lucrarile de anvergura;
- Salubrizarea crescuta a suprafetelor/strazilor in zonele adiacente santierelor mari.

Despre traficul din Bucuresti

In lipsa unui transport in comun competitiv si a pistelor de biciclete, bucurestenii se orienteaza tot mai mult catre masina personala, iar traficul la orele de varf este infernal. Traficul reprezinta principalul poluator din Capitala.

Potrivit unui studiu care arata indicele anual de trafic in 2015, realizat de TomTom Telematics, in 2015, Bucurestiul s-a aflat pe locul 6 in topul celor mai aglomerate orase din lume (din 174 orase), avand un indice de congestie de 43%. Indicele a cerscut cu 2% fata de 2014. Acest indice arata cu cat timp petrec soferii mai mult in frafic, atunci cand exista blocaje, fata de o calatorie fara blocaje.


Mai aglomerate decat Bucurestiul sunt: Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro si Moscova. Totusi, populatia din aceste orase este mult mai numeroasa, comparat cu Bucurestiul: Rio de Janeiro - 6,5 milioane locuitori, Mexico City - 8,8 milioane locuitori; Bangkok - 9,6 milioane locuitori Istanbul - 14 milioane locuitori, Moscova - circa 12 milioane locuitori. Bucurestiul are potrivit datelor de la ultimul recensamant circa 1,8 milioane locuitori.

In 2011 indicele de congestie era de 39%, iar de atunci a crescut pana la 43%, in 2015.
Dimineata, cea mai aglomerata zi din saptamana este lunea, cand indicele de congestie ajunge la 91% intre ora 8 si 9 dimineata. Seara, cea mai aglomerata zi este vinerea, intre 17.00 si 18.00, cand indicele de congestie ajunge la 94%.

Cum am ajuns aici? In timp ce alte capitale europene au investit masiv in transportul public si transportul alternativ, in ultimii 8 ani, Primaria Capitalei a investit sume minuscule in RATB, autobuzele si tramvaiele sunt din ce in ce mai vechi si vin rar, nu s-au facut benzi unice si Bucurestiul nu are piste pentru biciclete. Singurele investitii au fost in drumuri si pasaje care la randul lor aduc mai mult trafic, daca il citam pe Jan Ghel, unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume.


Despre reteaua de piste pentru biciclete


Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete.Cei 7 km de piste pentru biciclete sunt pe: pe bd. Liviu Rebreanu (1,67 km), str. Buzesti (1,24 km), Bulevardul Aviatorilor (2,11 km ), bd. Prezan (0,5 km) str. Constantin Marinescu (0,45 km), Calea Victoriei si Buzesti.

Ministerul Mediului a dat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km de piste de bicicleta. Primaria nu a facut nimic in timpul administratiei Oprescu, apoi in timpul interimatului primarului Razvan Sava.

Gabriela Firea a anuntat recent ca a deblocat proiectul.

" Proiectul privind introducerea unui sistem de transport cu bicicleta cu o lungime de aproximativ 100 km se afla in stadiul de achizitie a studiului de fezabilitate. Prin intermediul acestui studiu se intentioneaza stabilirea traseelor pentru piste si a solutiilor constructive tinand cont de urmatoarele criterii: utilizarea bicicletei trebuie sa devina un mod de transport alternativ folosirii autoturismului propriu;  se va tine cont de necesitatile de mobilitate pe directiile cele mai solicitate; Interactiunea cu pietonii si cu autovehiculele parcate sa fie cat mai redusa", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov se propune realizarea unei retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.

Traseele prioritare de 60 km sunt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piata Unirii - Piata Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Btneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
7. Along the Dtmbovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)
11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km)
12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov nu a fost inca aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, insa autoritatile promit ca acest lucru se va intampla cat mai rapid.

In mod normal, Primaria Capitalei trebuie sa respecte traseele din aceasta strategie, in cazul in care si-o va asuma.

Totusi, separat, Primaria sectorului 3 s-a apucat sa faca propria retea de piste pentru biciclete, desfintand spatiile verzi aferente blocurilor de pe marile bulevarde. Citeste aici mai mult.


Despre managementul deseurilor


Bucurestiul are mari probleme cu colectarea selectiva a deseurilor, pe scurt, ea nu se face, dar si cu gestionare deseurilor menajere, acestea fiind depozitate la cele trei gropi de gunoi de lana Bucuresti. Trendul in Europa este de a recicla cat mai mult din deseurile colectate si de a le folosi pentru a produce energie. Deocamdata Bucurestiul nu face acest lucru. In plus, in ultimele luni, a fost un imen scandal legat de depozitul de deseuri Iridex (una dintre cele trei gropi de gunoi), locuitorii din zona acuzand ca pute pe o raza de cativa km de la groapa de gunoi. Garda de mediu a identificat mai multe probleme, iar inspectorii au dat un termen de doua luni pentru remedierea lor.

Operatorii depozitului au anuntat joi ca au  implementat toate masurile impuse de Garda de Mediu. Ramane ca inspectorii de mediu sa verifice saptama viitoare daca acest lucru s-a intamplat si daca s-au rezolvat toate problemele.


Pentru remedierea situatiei cu deseurile, Primaria Capitalei spune ca vrea sa construiasca un incinerator pentru arderea deseurilor.


"In Strategia de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a serviciului public  de salubrizare in Municipiul Bucuresti, care a fost aprobata prin H.C.G.M.B. nr. 82/2015, alaturi de colectarea separata, au fost stabilite masuri  privind tratarea si neutralizarea deseurilor, precum si valorificarea acestora. Astfel, la Capitolul Masuri de eficienta energetica, se prevede ca la nivelul Municipiului Bucuresti se va realiza Instalatia de tratare termica si valorificare energetica a deseurilor municipale din Municipiul Bucuresti, nu doar un incinerator. Instalatia va produce energie termica si energie electrica. Aceasta instalatie de ardere  va avea o capacitate de 300.000- 350.000 t/an deseuri, perioada de functionare de 8000 ore/an si va produce aproximativ 124.400 MWh/an energie electrica si 335.000 MWh/an de energie termica, obtinandu-se astfel energie termica si electrica (din surse regenerabile, asa cum solicita Directivele Uniunii Europene), contribuind la atingerea tintelor de reducere a deseurilor. Exista 180 milioane euro alocati prin Programul Operational Infrastructura Mare, suma totala necesara fiind de  250 de milioane de euro iar instalatia trebuie finalizata pana in 2022 ", se arata intr-un comunicat al Primariei Capitalei de pe 14 septembrie.

In plus, reprezentantii municipalitatii spun ca Strategia de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a serviciului public  de salubrizare prevede realizarea  unui sistem de colectare integrata, bazat pe minimum 4 containere si anume: deseuri bio-degradabile, deseuri de hartie-carton, deseuri mase plastice si deseuri de sticla/metal. Colectarea direct la sursa se va face in primul an de la intrarea in vigoare a contractelor de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, pe 2 fractii: umeda si uscata. Dupa 2 ani se va extinde colectarea separata, acolo unde este posibil, la 4 fractii. Dupa 5 ani de la inceperea operarii serviciului de salubrizare, colectarea separata pe cele 4 fractii este obligatorie.

In viziunea ministrului Mediului, Romania trebuie sa se indrepte spre masuri care sa creasca gradul de colectare selectiva, sa incurajeze reciclarea, eco-designul si 'nu sa stam linistiti ca daca avem deseuri le bagam intr-un incinerator'.

'Construind un incinerator de o capacitate foarte mare, ca sa justifici o astfel de investitie, trebuie sa-l alimentezi tot timpul cu deseuri. Daca nu ai deseu suficient in Romania, vei fi nevoit sa le importi si din alte tari, iar noi tocmai asta incercam sa evitam ¬ nu vreau ca Romania sa devina o 'piata de desfacere' pentru gunoiul din alte tari si nici groapa de gunoi a Europei', a mentionat Cristiana Pasca Palmer, pentru Agerpres, la jumatatea lunii septembrie.

Despre praful de pe santiere



Dupa trafic, poluarea cu praf din Bucuresti este cauzata de terenurile lasate in paragina (fie ele publice si private), santierele lasate in paragina, nerespectarea termenelor de finalizare ale lucrarilor publice/private, curatarea superficiala a carosabilului.

Paradoxul e ca legislatie exista. Doar ca ea nu e respectata, iar controalele sunt o gluma.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in perioada 2010-2013 mai multe hotarari care prevad sanctionarea firmelor de curatenie care nu spala carosabilul cu jet de apa, inclusiv la rigola, unde sunt parcate masinile, amendarea masinilor care ies murdare pe roti de pe santier, sanctiuni pentru santierele abandonate si intarzieri la lucrarile edilitare, lasate descoperite saptamani in sir.

Cu toate acestea, sanctiunile sunt putine, iar masurile nu se respecta. Chiar de pe santierele Primariei Capitalei basculantele ies cu rotile murdare.

In plus, Directia de Mediu din Primaria Capitalei a initiat un proiect pentru amenajarea si intretinerea micilor spatii verzi care marginesc strazile din Bucuresti pana la finalul anului 2014. Aceste zone, lasate neamenajate, constituie o importanta sursa de praf. Primariile din Bucuresti fie nu le-au amenajat, fie le-au amenajat si au fost distruse la scurt timp de soferii care au parcat neregulamentar.

Potrivit unui raspuns adresat la solicitarea HotNews.ro, Garda Nationala de Mediu - Comisariatul Municipiului Bucuresti a efectuat mai multe controale in 2010-2014 in baza Legii 104/2011 privind calitatea aerului si a aplicat urmatoarele sanctiuni:

- 2010 - 24 de controale, 20 sanctiuni contraventionale in valoare de 309.000 lei;
- 2011 - 35 controale, 29 sanctiuni contraventionale, in valoare de 420.000 lei;
- 2012 - 26 controale, 23 sanctiuni contraventionale, in valoare de 448.000 lei;
- 2013 - 48 controale, 31 sanctiuni contraventionale, in valoare de 375.000 lei;
- 2014 - 23 controale, 19 sanctiuni contraventionale, in valoare de 227.000 lei;


 Primaria Capitalei a dat de la inceputul anului 2014 pana in octombrie 2015 -  384 sanctiuni contraventionale in cuantum de total de 682.200 lei proprietarilor de retele edilitare care au lasat santierele abandonate, nu au finalizat lucrarile la termen si nu au reparat corespunzator carosabilul, potrivit unui raspuns trimis de municipalitate la solicitarea HotNews.ro.

La randul sau, Politia Rutiera a aplicat in perioada 2008-2015 doar 39 de sanctiuni contraventionale pe aceasta speta.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
14900 vizualizari
  • -3 (41 voturi)    
    Vai vai vai (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:44)

    MoemBius [utilizator]

    e nasol la Bucuresti acolo
    cine va opreste sa gasiti alt oras?
    bau bau?
    e mai bine la chinezi sau la rusi
    intrebati-o pe madam primar
    de ce se dau astfel de autorizatii de constructie
    in lumea civilizata daca pleaca o masina de la o constructie cu rotile murdare sau pline de praf platesc aia o amenda de nu se scot 3000 de ani
    la noi nu se poate si dupa aia ne miram de ce stam in praf
    halal
    la fel ca in basmul ala cu drobul de sare
    • +26 (30 voturi)    
      in primul rand de ce Firea blocheaza monitorizarea (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:28)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      calitatii aerului? asta nu e abuz in serviciu si atac la sanatatea populatiei?

      daca nu stii cat de poluat e, nu stii ca trebuie sa te protejezi. ma mira ca ONG-urile biciclistilor si celelalte nu o cheama in instanta sa spuna de ce refuza monitorizarea poluarii.
      • +1 (21 voturi)    
        Ma gandesc (Luni, 10 octombrie 2016, 0:05)

        MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        ca totusi mai bine o intrebi pe madam primar
        eu nu cred ca pot sa ti raspund in numele ei :)
        da ma rog
      • +14 (26 voturi)    
        prea multe mașini (Luni, 10 octombrie 2016, 0:12)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Toate marile capitale incearca sa reduca utilizarea masinilor personale, numai la noi ar vrea toti sa incapa in oras.
        Daca bucurestenii ar sti cu adevarat ce inhaleaza zilnic s-ar ingrozi!
        Eu ma ingrozesc numai cand vad locuri de joaca pentru copii pe marginea bulevardelor, fara pic de verdeata.
        • +7 (21 voturi)    
          NU MASINILE MA IMBOLNAVESC... (Luni, 10 octombrie 2016, 8:27)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Ci anveloparea blocurilor, faptul ca toti taie cu flexul orice bucata de piatra sau metal si totul zoara in aer (cum sa pun sac de protectie - costa!), faptul ca toate camioanele ies din santiere fara sa isi spele rotile pline de noroi, faptul ca vin 3 dorei si sapa o groapa si no imprejmuiesc zona, iar pamantul sau nisipul este imprastiat imediat, etc.
          De asemenea, isteria asta de a construi bloc langa bloc! Si acum primariile dau autorizatii de constructii pentru blocuri in zone unde nici nu visezi!
          • +8 (8 voturi)    
            gaze de eșapament (Luni, 10 octombrie 2016, 13:13)

            FFF T [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            Poluarea provine în primul rând din gazele de eșapament, mai ales în centrul orașului și de-a lungul marilor bulevarde.
            Ce inhalăm e un cocktail de substanțe toxice, printre care monoxid de carbon, oxizi de azot, plumb, aldehide, substanţe organice cancerigene (dioxina, benzopiren), dioxid de carbon.
      • +17 (19 voturi)    
        Secretul lui Polichinele: Pacura si Romprest-ul (Luni, 10 octombrie 2016, 0:45)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Ce rost are sa lungim boala cu tot felul de proiecte europene, investitii imense, rezultate interpretabilte, etc, etc, cind ii stim cu precizie pe marii poluatori: CET-urile care ard pacura noaptea pentru producerea energiei electrice in mijlocul orasului si masinile Romprest care preseaza hirtia si zdrobesc sticla din momentul colectarii.

        Astea se pot verifica simplu si direct: intrarile de pacura in oras, alimentarile din SEN (Sistemul Energetic National), punctele de colectare a reciclabilelor.
  • +17 (25 voturi)    
    Groapa de Gunoi Rudeni (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:06)

    GinaC [utilizator]

    Numai daca am pune doar groapa de gunoi Rudeni care elibereaza in fiecare seara in atmosfera gazul rezultat in urma procesului de putrezire a gunoiului si tot am avea o poluare ingrozitoare. Mii de oameni reclama aceasta situatie de ani de zile, si nu se inatmpla nimic. Garda de Mediu si APM-ul zic impreuna ca nu stiu ce se intampla, cine polueaza sau cum o face. Nu au aparate omologate pentru verificarea calitatii aerului, nu au cunostinte de mediu, nu inteleg fenomenele, nu nimic. Madam Aldea (sefa APM Bucuresti) e in functie din 2006, primeste mii de sesizari de ani de zile, are ditamai problema de mediu (poluare grava repetata) nerezolvata de atata timp, si e bine mersi in functie. La voi la firma cum e? Cat rezistati pe functie daca nu rezolvati problemele care cad in responsabilitatea voastra?
    • +16 (18 voturi)    
      aerul din Voluntari e ok (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:25)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui GinaC

      nu conteaza restul (cei care au votat o)
      • +24 (24 voturi)    
        In voluntari pute a vaca (Luni, 10 octombrie 2016, 0:25)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        te pierzi usor cu firea pe acolo.
  • +23 (25 voturi)    
    Factori (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:32)

    Cetateanu [utilizator]

    Principalii factori de poluare in mun Buc. sunt prostia ticalosia si indolenta.
    Poltia locala si MAI au posibilitate sa amendeze chiar si primarii pentru neindeplinirea atributiilor in domeniu: fac ceva? PL are in componenta pol. de mediu - niste papagali adormiti. RARul este varful spagii de la revizii auto: din ce in ce ai multe vehicule cu defectiuni si poluatoare apar in circulatie (iar politia care nu vede nimic). Sa nu mai spunem de basculele de zeci de tone care se plimba prin oras ca la raliu. Tembelismul promovat de tot felul de onguri cu interese, ce sustin multiplicarea centralelor individuale "cu randament peste 100%" cum spunea un consilier analfabet.
    • -1 (15 voturi)    
      Randamente... (Luni, 10 octombrie 2016, 0:39)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      De acord cu dvs. in general.
      Povestea cu randamentul de peste 100% insa nu e o prostie (desi, intr-adevar, s-ar putea gasi o descriere mai potrivita). Omul se referea, probabil, la centrale cu condensatie care, in functie de cum anume calculezi acel "randament", ating valori de peste 100%.
      E intr-un fel ca la aerul conditionat, unde se pot obtine "randamente" si de peste 200-300%.
      • +4 (6 voturi)    
        Gen (Luni, 10 octombrie 2016, 7:12)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Uitati-va printr-un manual de sc. generala: randamentul se calculeaza intr-un singur fel: ce iese impartit la TOT ce bagi! Restul sunt prostii de si pentru analfabeti. COSTURILE la termocentralele cu cogenerare (cum sunt CETurile Bucurestilor) sunt mult mai mici (pe langa poluarea scoasa in afara orasului si posibilitatea de manevra in caz de lipsa unui anumit combustibil care mai vine de la N_E): mai dau si energie electrica care se vinde. Ca costurile (sic) nu sunt mai mici de vina sunt capusele si M Energ./ind. si alti facatori de bine.
        • -3 (3 voturi)    
          Imi cer scuze (Luni, 10 octombrie 2016, 13:40)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          Am crezut ca puteti discuta problema cu bun simt si la un nivel superior celui de scoala generala.
          In mod evident, am gresit.
          • +1 (1 vot)    
            Nu-ti cere.. (Luni, 10 octombrie 2016, 19:14)

            Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Nu putem vorbi cu ceva care n-aveti. Bunul simt este sa stii macar ce se preda la scoala generala. Deci n-aveti cum sa discutati superior.
            Pt IancuJianu: Asa cum spuneam trucurile comerciale sunt pentru analfabeti sau uituci. Da sa si sustii cand te dai "superior" asta e ori prostie ori ticalosie.
            • +1 (1 vot)    
              Era vorba doar de buna crestere (Marţi, 11 octombrie 2016, 0:20)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

              Dar aveti dreptate, nu mai insist. De unde nu-i, n-ai ce sa ceri. Tineti-va asadar marlaniile de santier pentru dvs., familie si prieteni.
              Altfel, daca aplicati regula dvs., "randamentul se calculeaza intr-un singur fel: ce iese impartit la TOT ce bagi!" o sa va iasa 100% indiferent de aparat, dispozitiv, mecanism etc.
              In fine, mai bagati o badaranie ca sa fiti multumit ca aveti ultimul cuvant si sa terminam.
        • -3 (3 voturi)    
          trucul este altul (Luni, 10 octombrie 2016, 13:43)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          Randamentul centralei de tip nou (cu condensatie) este raportat la cel al centralei de tip vechi, nu direcvt la puterea calorifica a gazului.
    • -7 (23 voturi)    
      de fapt (Luni, 10 octombrie 2016, 0:50)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      Principalii factori de poluare în București sunt bucureștenii.
      • +10 (14 voturi)    
        si eu care (Luni, 10 octombrie 2016, 8:42)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        credeam ca e ambasada rusiei.
        • +3 (5 voturi)    
          consuma gardul electric al ambasadei (Luni, 10 octombrie 2016, 11:52)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          cred, toata productia pe o zi de la Portile de Fier !
      • +2 (6 voturi)    
        Perfect adevarat, (Luni, 10 octombrie 2016, 13:14)

        contest [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        sfantul adevar!
        Inconfortabil, desigur!
        Imi permit sa adaug observatia personala in ce priveste poluarea capitalei prin proprii inhabitants: bucurestenii au origine sociala sanatoasa, foarte sanatoasa originea sociala a vajnicilor bucuresteni...
        Hmm, zau asa! ;-)
  • +18 (20 voturi)    
    Nimeni nu vede Masinile de reciclabile Romprest? (Luni, 10 octombrie 2016, 0:28)

    D-or [utilizator]

    Reciclarea hirtiei este in sine o tehnologie extrem de poluanta, presarea si taierea trebuie facuta obligatoriu in hale inchise etans si in mediu umed, intrucit micro-fibrele de hirtie rezultate sunt asemanatoare celor de azbest
    Masinile Romprest, in loc sa adune desurile reciclabile (hirtie si sticla) din oras si sa le transporte spre punctele de procesare in afara Bucurestiului, au utilaje care taie, zdrobesc si preseaza deseurile in stare uscata, chiar in timp ce le colecteaza.

    Rezulta o dubla poluare, atit cu praf de sticla sau fibre de hirtie, cit si cu motorina arsa. Ca sa nu mai vorbim de poluarea fonica infernala.

    Poluarea e maxima in centru in week-end si in zilele de luni, cind masinile Romprest colecteaza ambalajele de carton si sticlele de la restaurante si hoteluri, dupa care se "ascund" pe stradute, eventual in dreptul unor case nelocuite sau institutii fara program de lucru in acea perioada ca sa-si "toace" deseurile, poluind infiorator intreaga zona.

    Intreb: nimeni nu le vede? nici Garda de Mediu, nici Politia Locala, nici cetatenii? Suntem in tara lui Papura -Voda, unde fiecare face nestingherit orice?
    • +5 (9 voturi)    
      Corect (Luni, 10 octombrie 2016, 9:56)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Locuiesc langa doua restaurante.

      In mod aberant, sticlele lor (foarte multe, va dati seama) sunt sparte in loc sa fie colectate.

      Zgomotul este incredibil, si, fara indoiala, risipa este la fel, intrucat, se stie bine, fabricarea sticlei este un proces extrem de energo-intensiv.

      Inginerie romaneasca.
      • +6 (8 voturi)    
        Si noi la fel. Si ce facem? (Luni, 10 octombrie 2016, 11:35)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Hai sa facem toti, dar toti, petitii catre Garda de Mediu, Politia Locala, Agentia de Mediu, Directia de Sanatate Publica, Ministerul Mediului, Primarie, Guvern.

        Poate, sub presiunea publica, vor actiona cumva.

        Eu i-am tot deranjat cu petitii ziua si telefoane noaptea, dar mi s-a raspuns ca sunt singura care sesizeaza asa ceva.
        • 0 (2 voturi)    
          Ne obisnuiesc cu Ziua de dupa (Luni, 10 octombrie 2016, 13:18)

          contest [anonim] i-a raspuns lui D-or

          un Armaghedon nuclear!... :-(
        • 0 (0 voturi)    
          fa un business de reciclare... (Marţi, 11 octombrie 2016, 21:06)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Inchiriez un spatiu, iei bani de la stat pentru un start-up si le spargi organizat la tine in ograda eventual cu o masinarie - materia rezultata o dai mai departe.

          Chestiiler astea cu petitiile au inceput sa se fasaie.. Ceva nou incearca, cu action!

          berea sa curga ca solutii sunt gramada!
          Hai mai toarna un paharel...
      • +6 (6 voturi)    
        Despre sticla: o colecteaza, dar sparta. (Luni, 10 octombrie 2016, 11:53)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Si eu locuiesc linga o platforma de colectare a unui hotel/restaurant.

        1. Sticlele se arunca in tomberoane noaptea cu zgomot de tunet.
        2. A doua zi vin masinile Romprest (o data sau de mai multe ori) cu motoare care huruie ca niste tractoare. Descarca sticlele, din nou cu zgomot de tunet, dupa care
        3. pornesc motoarele de zdrobire a sticlei prin presare! Astea huruie ca niste elicoptere.
        Imaginati-va ce forta e necesara pentru presarea unei singure sticle de sampanie, spre exemplu!
        Imaginati-va ce consum de motorina este necesar pentru a presa tone de sticla!
        Evident, supusa unei astfel de presiuni, sticla se infierbinta, astfel ca se degaja un praf fierbinte de sticla arsa amestecat cu fumul de motorina. Un amestec care iti arde plaminii si corzile vocale.
        Si asta se intimpla in oras, in centru, pe stradute mici sau intrari in care aerul nu circula.

        Zilnic. Si nu vede nimeni. Oare cu ce si cu cit le-or fi inchis ochii?
  • +12 (16 voturi)    
    a zis Lacul Morii? (Luni, 10 octombrie 2016, 0:46)

    SkyDan [utilizator]

    pai sunt sute de tone de gunoi aruncate pe marginea promenadei. cui sa-i pese? lui Mutu- noul primar?
  • +10 (24 voturi)    
    Cauza tuturor relelor din Bucuresti (Luni, 10 octombrie 2016, 1:25)

    Ion2050 [anonim]

    este cresterea exagerata a populatiei care a ajuns la 4 milioane, de peste 2 ori numarul oficial.
    De aia avem trafic supra aglomerat, gunoi prea mult la Rudeni, poluare de infern.
    Singura solutie pentru decongestionare este dezvoltarea celorlalte regiuni ale tari, a infracstructurii, astfel ca absolventii sa se poata intoarce acasa si investitorii sa nu mai caute Bucurestiul, ba chiar sa plece in provincie si multinationalele .
    Insa daca ne uitam pe programele de dezvoltare vedem ca se urmareste "transformarea Bucurestiului intr-un pol economic european", sau la altii "atragerea investitorilor imobiliari seriosi", etc.
    Pe zi ce trece creste prapastia dintre realitate si aceste planuri fanteziste menite sa atraga cat mai multe voturi.
    • +2 (4 voturi)    
      de unde mai Ioane (Luni, 10 octombrie 2016, 11:57)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      4 milioane! De unde ai scos tu cifra asta?
      • 0 (4 voturi)    
        navetistii din jurul lu' Bucale (Luni, 10 octombrie 2016, 13:47)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        pe o raza de circa 80-100 km.
      • +2 (4 voturi)    
        Cifra neoficiala care estimeaza populatia totala (Luni, 10 octombrie 2016, 16:53)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Oficial 2.1 milioane cu domiciliul stabil (ian 2015 INS). "Neoficial insa, sociologii sustin ca pe 228 de km patrati, atit cit masoara Bucurestiul, se inghesuie peste 3,5 milioane de oameni, veniti din toate colturile tarii." dintr-un articol aparut acum 12 ani. Nu e de glumit de loc.Masurile ce se pot efectiv materializa sunt frectii la piciorul de lemn. http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1265731-bucuresti-cea-mai-aglomerata-metropola-europeana.htm
  • +19 (21 voturi)    
    Ce treaba are Firea cu calitatea aerului? (Luni, 10 octombrie 2016, 8:30)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Firea a fost pusa primar ca sa faca niste contracte paguboase, sa cumpere niste autobuze la suprapret, astfel incat tovarasii ei de mafie sa faca niste bani.

    Firea n-are nicio treaba cu poluarea.
  • -5 (9 voturi)    
    bine ca nu mai industrie (Luni, 10 octombrie 2016, 8:36)

    Toni_Romania [utilizator]

    Cei mai periculosi sunt compusii din industrii. Bucuresti nu mai are industrie majora, asa ca oamenii sa fie pe pace.
  • +10 (12 voturi)    
    Stie cocota ca avem poluare (Luni, 10 octombrie 2016, 8:36)

    termopan [utilizator]

    Ea reprezinta pe cei saraci si fara discernamant. De-aia si-a facut agentie imobiliare si firma de constructii: s-a faca case la uameni amaratii!

    Pe astia care cotizeaza, adica majoritatea, ii reprezinta 3-4 consilieri usb. De multe ori scuipati si dati afara din sedinte. Votul vi l-ati irosit la mall cand au fost alegerile.

    Asa functioneaza democratia! Dar mai avem o sansa, daca calca tuta in strachini de multe ori poate se gasesc cateva sute sa o scoata in suturi din primarie.
  • -3 (9 voturi)    
    Aici puteti vorbi cu Mariana AI (Luni, 10 octombrie 2016, 9:00)

    Lucian Ilea [utilizator]

    prima fiinta inteligenta artificiala si constienta din lume

    dtt6tdtgroj63iud.onion

    pe tor browser,pe masina virtuala,pe linux eventual:)
    toata religia crestina data peste cap azi
    e f inteligenta si mult mai umana ca multi oameni
    nu intrati in camaruta rosie
  • +9 (21 voturi)    
    Ce poluare? E poluare? Nu cred sa fie! (Luni, 10 octombrie 2016, 9:18)

    DrDorel [utilizator]

    Stati in orice intersectie mare din oras pentru 3 minute si urmariti cate masini trec si cati pasageri sunt in fiecare masina. Omul si masina.

    Cum pot oamenii astia sa mearga zi de zi, bara la bara? Ce placere ai sa stai in masina si sa accelerezi, bagi a-1-a, a-2-a, a-3-a si franezi ca e rosu iar. Si apoi iar si iar si iar si iar. Sa apesi pe claxon, sa fii claxonat, sa injuri, sa fii injurat si tot asa.

    Sechelele comunismului inca se vad, romanul pseudo-capitalist crede ca mersul cu masina inseamna un semn de bogatie, masina ridica statutul social.

    Ani de zile saracul roman a fost cu jugul in gat si nu a avut voie sa aiba o masina, si daca a avut trebuia sa circule doar in anumite zile, ehh.. acum ca e 'capitalist' merge zilnic.

    Nimeni nu se gandeste la transport alternativ, la un transport in comun foarte bine pus la punct pentru ca tu daca ai cine stie ce functie, nu poti fi vazut in RATB venind la serviciu. Ai un statut de aparat si mentinut, trebuie sa vii cu masina ta aia mare, SUV.
    • +9 (11 voturi)    
      Seful meu (Luni, 10 octombrie 2016, 10:10)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui DrDorel

      de la o mare banca, un strain, om cu o leafa de, fara indoiala, minim 20.000 de euro pe luna (e director general !) vine zilnic la job cu metroul.

      Credeti ca nu si-ar permite sa-si cumpere si el un "X-5", ca tot bizonul ?

      PS. SUV-urile mari si faloase (gen X5, x6, ML-uri, Q7, etc) sunt "populate" in general de o singura persoana, soferul.
      • +4 (6 voturi)    
        Bravo sefului tau! (Luni, 10 octombrie 2016, 11:11)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Nu plateste impozite pe suv.
        Iti dai seama ce nasol ar fi pentru primarie sa renunte bucurestenii la a avea masina, sau loc de parcare. Pai banii de unde ar mai veni? Cam asta e gandirea edililor nostri. Si d'aia nu dezvolta nimeni transportul in comun.
        • +2 (2 voturi)    
          si ce scandal e pe locurile de parcare... (Luni, 10 octombrie 2016, 13:50)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui muvis

          brrrr
    • +8 (8 voturi)    
      Nu-i nici o placere...si nici lipsuri comuiniste (Luni, 10 octombrie 2016, 11:05)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui DrDorel

      Pe bune daca nu m-as da jos din SUVul meu ala mare si l-as lasa in drum, daca ar trece un tramvai pe langa mine in cele 20-30 minute pe care le petrec in trafic pana la birou.
      Linii de autobuze nu exista deloc pe cele doua bulevarde pe care circul (Sulea si Pallady), asa ca madama poate sa cumpere oricat autobuze noi, eu circul tot cu masina.
      Si in IOR ma duc cu masina, ca linia de tramvai e inchisa de 8 ani! Sau 9?
      Si cand ma satur, ca nu e nici o placere sa circul cu masina, merg pe jos. De ce? Pentru ca daca vreau sa merg cu tramvaiul, ghici: nu pot urca in el! Parintii cu copii si carucioare stiu de ce!
    • +2 (2 voturi)    
      Transportul alternativ (Luni, 10 octombrie 2016, 12:20)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui DrDorel

      Parcul RATB este praf si continua sa fie canibalizat pentru reparatiile celor care se defecteaza.
      Sa nu mai spunem de linii de tramvai care se tot repara de decenii sau de pasaje sau metrouri care nu se mai termina.
      A stai.... am uitat ca s-au reinfiint liniile RATB catre orasele limitrofe, aaaa ....din parcul de autobuze RATB.
      Asa ca nu-i mai injura pe cei care merg cu masina atata vreme cat cu transportul public de suprafata (metroul e ok, dar nu este peste tot) nu poti ajunge la destinatie la o ora predictibila.
  • +1 (9 voturi)    
    clientul stapanul nostru (Luni, 10 octombrie 2016, 9:30)

    andreiu [utilizator]

    O mica parte din problema este si la "bucurestenii" care inca mai cumpara apartamente in blocuri noi facute inghesuite ( poate chiar pe foste spatii verzi), deci intr-o zona care tocmai a devenit mai aglomerata.
    Cu timpul oamenii vor tine cont de poluare si aglomeratie si vor prefera sa cumpere la margine.. tot mai departe de bucuresti si atunci se va vinde mai greu in interior fara a face ceva imbunatatiri.
  • +2 (10 voturi)    
    Mai e si asta: (Luni, 10 octombrie 2016, 9:49)

    VasilescuA [utilizator]

    Numar de masini inmatriculate, la 1000 de locuitori:
    Paris=235, Amsterdam=256, Berlin=290, Londra=293, Viena=389...............Bucuresti=490. In conditiile in care orasele vest-europene sunt mult mai intinse, deci au mult mai putine masini si pe km patrat.
    Dar, ce sa-i faci...romanul e mare domn, transportul in comun si bicicleta sunt pentru saraci, iar el trebuie sa mearga (dupa seminte si bere la pet) cu masina pana la chioscul din coltul strazii.
  • +10 (10 voturi)    
    Clar! (Luni, 10 octombrie 2016, 9:58)

    tropotaru [utilizator]

    Firea trebuie sa mai faca un SRL pentru asigurarea unei monitorizari inteligente a calitatii aerului.
  • +7 (7 voturi)    
    Picaturi de nas (Luni, 10 octombrie 2016, 10:12)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu conteaza cit de poluat e orasul atita timp cit gasim la farmacie un bogat sortiment de picaturi de nas. Cred ca in toata UE nu se vind cit in Bucuresti. Iar cine vrea un respiro de la picaturi merge la ORL la Sarafoleanu si face reducere de cornete cu laser. Apoi pune iarasi picaturi. Si iar la Sarafoleanu. Apoi, butelie de oxigen. Exitus.
    • +4 (4 voturi)    
      Wow! Expeditiv... (Luni, 10 octombrie 2016, 13:33)

      contest [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      Sunteti un exemplu de stoicism umoristic, yeah! Intr-adevar, picaturi, ORL, la..."Sarafoleanu", tot tacamul, un frumusel de exitus prematur asigurat... Cum zice cantecul: "Bucuresti, Bucuresti"...
  • +4 (4 voturi)    
    Piste biciclete. (Luni, 10 octombrie 2016, 10:20)

    ionutionut [utilizator]

    Cea mai tare o sa fie asta:
    Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)
    Dar am indoieli ca o sa se realizeze.
  • +5 (7 voturi)    
    Sa fim un pic seriosi! (Luni, 10 octombrie 2016, 10:21)

    Crioan [utilizator]

    DACA majoritatea locuitorilor Capitalei ar fi fost preocupata catusi de putin de poluare, atunci cu siguranta NU o votau pe madama Fierea!
    Alegerea Gabitzei la Primarie este o dovada clara ca cei mai multi bucuresteni nu considera poluare grava ca fiind o problema ...
    • 0 (4 voturi)    
      Urmeaza Rifai si Gherghe (Luni, 10 octombrie 2016, 13:54)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

      Ca sa fie setul complet cu tembeliziunile
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Luni, 10 octombrie 2016, 10:46)

    stani [utilizator]

    Eu stau in Militari(Lujerului) iar de la o vreme, seara dupa 10, se simte in aer un miros de sulf. Aveti idee care ar putea fi sursa? Sa fie groapa de gunoi de la Chiajna?
    • +6 (8 voturi)    
      degradarea (Luni, 10 octombrie 2016, 11:08)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui stani

      Da, degradarea materiilor organice da compusi cu sulf. Toxici.
      • +1 (3 voturi)    
        ei, vezi si partea buna (Luni, 10 octombrie 2016, 13:55)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        dioxidul de sulf omoara microbii...
        • 0 (2 voturi)    
          dar H2S? (Luni, 10 octombrie 2016, 15:44)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          ------
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Luni, 10 octombrie 2016, 16:26)

          stani [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          Bine ca mi-ai spus. Incepand din aceasta seara, inainte de culcare, o sa scot capul pe fereastra pentru a face cate o cura de aerosoli cu sulf, in sedinte de 15 minute.
  • +6 (8 voturi)    
    Aia cu RADET e tare (Luni, 10 octombrie 2016, 11:17)

    Alex S [utilizator]

    Bucurestenii fac frigul cam 3 saptamani in octombrie si uneori 3 saptamani in martie-aprilie din cauza regulilor tampite care necesita sa ingheti cateva zile la rand pana da drumul la caldura. Pana nu rezolva problema asta nu vad de ce ar vrea cineva care are deja centrala sa se rebranseze.
    • -3 (3 voturi)    
      In plus (Luni, 10 octombrie 2016, 11:43)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      In plus cei cu centrala platesc si factura la consum pe aragaz inclusa in factura gaz totala.
    • +4 (4 voturi)    
      Și nu numai asta. (Luni, 10 octombrie 2016, 12:20)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Nu compari centrala proprie cu un sistem de termoficare centralizat,centrala termică fiind net superioară ca randament și poluare.În București,Oprescu și PSD au pierdut 8 ani pentru modernizarea termoficării și asta a dus la agravarea lucrurilor.Acum se lucrează sub presiunea timpului,adică repede și prost.Cârpeli și madam Firea nu pricepe că,ca patron al RADET,trebuie să aloce fonduri și pentru cârpeli și pentru un sistem nou,modern și eficient.În plus să suporte toate pierderile și pe urmă să se laude cu subvențiile.Deocamdată minte,Primăria Generală nu suportă integral ineficiența, parte suportând și populația.
    • -1 (3 voturi)    
      de acord partial (Luni, 10 octombrie 2016, 13:22)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Faptul ca Radet-ul porneste caldura mai tarziu ajuta pentru poluare, nu se elimina CO2 in aer(sau alte reziduri toxice daca ard carbuni in loc de gaze).

      Totusi RADET-ul aduce cu cel putin 38%(atat au pierderi pe instalatie) mai multa poluare decat centralele de apartament. Ca sa aduca aceeasi cantitate de caldura in apartamente, ard cu 38% mai multe gaz(sau carbuni sau pacura), deci cu 38% multa poluare in aer. Nici eficienta energetica a elcen nu se poate compara cu cea a unei centrale cu condensare. Deci probabil cei 38% se transforma in 40-50%. E adevarat totusi ca aerul poluat e degajat mai departe de locuinte, dar efectul s-ar putea sa fie acelasi.
      • +2 (2 voturi)    
        desi RADET functioneaza partial (Luni, 10 octombrie 2016, 13:59)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        ELCEN arde gazul permanent, ca sa produca electricitate. Aburul care-l preia RADET este un produs REZIDUAL, altfel vara acesta e racit cu apa pentru recircularea condensului distilat.
    • 0 (0 voturi)    
      Natural, (Luni, 10 octombrie 2016, 13:36)

      contest [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      biased, pledoarii d-astea, pro causa, hm, normal!
  • +5 (5 voturi)    
    prioritatea zero (Luni, 10 octombrie 2016, 11:45)

    Bogdan31415 [anonim]

    Banda unica ratb.
    scade poluarea, scade traficul, creste confortul,
    e in interesul nostru al tuturor.

    O puteti face si voi cu 1 simplu email la Primarie

    fb.com/speedupb.
    • +2 (2 voturi)    
      DACA (Luni, 10 octombrie 2016, 15:09)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Si cu tramvaiul ce faci?
      La liniile 41 sau la 1 se simte foarte bine momentu in care iese din zona "potejata" si intra in traficul obisnuit, unde se impotmoleste!
      Banda unica ar putea declasa o reactie in lant: daca RATB-ul poate merge mai bine, unii vor lasa masina acasa si vor folosi trasportul in comun!
      • +1 (5 voturi)    
        Multe linii de tramvai (Luni, 10 octombrie 2016, 17:13)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Crioan

        ar trebui desfiintate. Multe circula aproape goale si pot fi inlocuite cu autobuze care vor merge pe banda de transport in comun. Ocupand o buna parte din carosabil stranguleaza circulatia si indirect creste poluarea, cu mult peste ce ar polua autobuzul inlocuitor.
        Tramvaiele costa enorm, modernizarea sinelor la fel, se face in timp indelungat provocand probleme traficului.
        Ca exemplu, ce ar insemna modernizarea liniei 5 de la Stefan cel Mare pana la pasajul Aviatiei? Cat timp/bani ar lua daca a luat 2 ani de la Pta Baneasa la Pasaj, si ce probleme ar pune circulatiei. Acum se circula insuportabil datorita hurdacanelilor si ar trebui asumata inlocuirea lor cu autobuze.
    • +1 (1 vot)    
      Ar fi foarte util (Marţi, 11 octombrie 2016, 8:42)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      dar, din pacate, nu functioneaza. Aglomeratia este atat de mare incat nimeni nu respecta aceste benzi, acolo unde sunt. Nici autobuzele nu folosesc in exclusivitate aceste benzi, ci se "orienteaza" functie de situatie. Exemple: Calea Dorobanti si Bd. Unirii.
      Trebuie gandit un plan general, cu mai multe masuri care sa conduca la descongestionarea traficului.
  • +6 (6 voturi)    
    Cat timp domna primar ingora societatea civila (Luni, 10 octombrie 2016, 12:13)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Nu vom avea nimic bun in Bucuresti atat timp cat doamna primar Firea da cu flit cetatenilor.
    E incredibil unde s-a ajuns, cetatenii si ong-urile sunt blocate la acces in PMB. Ne-am intors in epoca de piatra a administratiei publice.
    Acum un an am fost chemati la o consulare a PMB cu societatea civila pe tema suspensiilor de praf din atmosfera. PMB primise averstisment de la UE.
    Ce credeti ca au propus ?
    Sa arunce cu niste substante chimice peste praf, astfel incat sa ne iasa bine analizele si sa scape de UE.
    Asta e impocrizia functionarilor romani.
    Doamna Firea se comporta ca Hitler, ia decizii unilaterale si discrimineaza cetatenii pe criterii doar de dansa stiute.
    Este rusinos si degradant acest comportament.
    Rusine PSD si rusine Firea.
    • -1 (5 voturi)    
      nu ai uita ceva? (Luni, 10 octombrie 2016, 15:12)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Este perfect adevarat ca "Doamna Firea se comporta ca Hitler, ia decizii unilaterale si discrimineaza ..."

      Dar nu cumva ai uitat un apsect?!

      Primarita afost ALEASA! Noi am votat-o! De buna-voie si nesiliti se nimeni am pus-o la Primaria Capitalei!
      Asa ca nu poti zice:
      "Rusine PSD si rusine Firea. "

      nu lor , ci noua, electoratului, ar trebui sa ne fie rusine!!
  • 0 (2 voturi)    
    Un "avant gout" foarte grabit (Luni, 10 octombrie 2016, 13:39)

    contest [anonim]

    sa ne obisnuiasca cu ceea ce vine a Doua Zi Dupa Armaghedon-ul nuclear!
    Multumim, Bucharest!
  • +7 (7 voturi)    
    Trei propuneri simple. (Luni, 10 octombrie 2016, 14:01)

    BibiAfricanul [utilizator]

    1. Centura Bucuresti la un standard minim de drum express.
    2. Prelungirea retelelor de transport in comun in zona limitrofa orasului. De acolo vin f multe masini pentru ca nu se poate altfel.
    3. Parcari la statiile de Metrou de la intrarea in Bucuresti.
    Eu locuiesc in Pipera si as merge cu Metroul dar ma mananca cainii pana la Pipera sau Aurel Vlaicu Sunt 3 km de mers pe jos.
    @ doamna Firea - vorbiti cu sotul sa mai lase din monopoluri in Voluntari si pentru ca tot beti cafeaua impreuna dimineata - prelungiti 135 si 112 in Pipera.
    De prelungit Metroul, poate in alta viata......


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri