Traficul de cosmar: Trei masuri urgente pe care Guvernul si Parlamentul trebuie sa le adopte pentru a imbunatati viata in marile orase

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 11 ianuarie 2016, 10:43 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Traficul de cosmar din Bucuresti si alte mari orase are cateva cauze precise, iar macar 3 dintre ele ar putea fi rezolvate rapid de Guvern si Parlament. Cauza 1: Masinile parcate neregulamentar si care nu pot fi ridicate. Din mai 2015, Guvernul nu a dat un regulament care sa reglementeze aceasta situatie, desi primarii din toata tara au cerut acest lucru. Cauza 2: Masinile parcate pe trotuar: Guvernul (prin OUG) sau Parlamentul (proiectd e lege) trebuie sa spuna clar ca parcarea pe trotuar este interzisa, ca in toate tarile civilizate. Cauza 3: Politia Rutiera spune ca nu poate amenda soferii care parcheaza neregulamentar daca acestia nu sunt prezenti la masina. In alte tari problema s-a rezolavt simplu, fiind amendat proprietarul masinii.


1. Emiterea unui regulament pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar


In acest moment, ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Instanta a analizat aceasta situatie la cererea Avocatului Poporului. Astfel, primariile au ramas fara nicio parghie de a-i sanctiona pe soferii care parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, pe linia de tramvai sau blocheaza traficul.

Acum, singura masura coercitiva ramasa este amenda data de politie, ce ii sanctioneaza pe soferi cu doua pana la cinci puncte penalizare si sume cuprinse intre 195 si 487 lei. Politistii spun insa de multe ori ca nu ii pot amenda pe soferi decat daca sunt la masina si nici nu pot pazi masina pana vine soferul.

In luna iunie, Asociatia Municipiilor din Romania a cerut  Guvernului sa adopte in procedura de urgenta regulamentul pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Acest lucru nu s-a intamplat nici pana acum.

In ultimele luni, traficul in Bucuresti a devenit de cosmar, una dintre cauze fiind masinile care stationeaza neregulamentar pe prima banda de circulatie, in anumite cazuri blocand chiar doua din trei benzi. Desi este an electoral si aceasta masura este una nepopulara, cel putin in prima instanta, problema trebuie rezolvata de urgenta.

S-a ajuns in situatia ca soferii sa parcheze chiar pe linia de tramvai si sa nu le poata face nimeni nimic. Parcarea pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun si pe pistele de biciclete este ceva "normal".




















Masini parcate neregulamentar blocheaza tramvaiul 21

Pana in 2012, toate sectoarele din Bucuresti, cu exceptia Sectorului 5, aveau contracte pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. In preajma alegerilor locale din 2012, Sectorul 2 si Sectorul 3 au renuntat, masura fiind una nepopulara, desi foarte eficienta pentru eliberarea traficului. De la inceputul anului 2015 a renuntat si Primaria Sectorului 4 la aceasta masura, mai fiind ridicate doar masinile parcate neregulamentar in sectorul 1 si 6. De asemenea, Sectorul 3 dorea sa reia aceasta activitate, licitatia pentru desemnarea firmei care ar urma sa ridice masinile parcate neregulamentar fiind in desfasurare.

Activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar poate fi prestata de o firma privata sau de o societate a primariei.

Pe internet a aparut o petitie pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar.


2. Se poate sau nu se poate parca pe trotuar


Trotuarele din Bucuresti si din marile orase ale tarii sunt pline de masini parcate neregulamentar, viata de pieton fiind una foarte dificila si plina cu obstacole. Pietonii, inclusiv copii, batrani, mame cu bebelusi in carucior, sunte nevoiti sa meraga pe carosabil fiindca nu au loc pe trotuar, punandu-si viata in pericol si suportand claxoane si injuraturi de la soferi. Atat Politia cat si soferii considera ca este legal sa parcheze pe trotuar cu conditia sa lasi 1 m pentru pietoni.




Situatia parcarilor pe trotuar este reglementata atat de Codul Rutier (OUG 195/2002 - cu valoare de lege), precum si de Hotararea de Guvern care aproba Regulamentul de Aplicare a Codului Rutier.

Cu toate acestea, intre cele doua acte pare la prima vedere ca sunt prevederi care se bat cap in cap: Codul Rutier care interzice parcarea pe trotuar in lipsa unor marcaje si panouri care sa permita explicit acest lucru., iar Regulamentul de Aplicare care o permite daca se lasa un spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni.

Politia Rutiera sustine ca parcarea pe trotuar este permisa daca se lasa spatiul liber de un metru pentru pietoni, facand referire doar la Regulamentul de Aplicare. In 2012, Tribunalul Cluj a stabilit definitiv si irevocabil ca parcarea pe trotuar, in lipsa unui semn de circulatie care sa permita acest lucru, este ilegala. HotNews.ro a scris aici despre acest subiect.

Totusi, in continuare se parcheaza pe trotuar intr-o veselie. Fiindca situatia este ambigua, Guvernul trebuie sa vina cu lamuriri suplimentare in acest sens. In nicio tara civilizata din lume nu vezi masini parcate pe trotuar, iar politicile administratiei incurajeaza mersul pe jos, transportul public  si mijloacele de transport alternative in locul masinilor personale.

Senatorul PNL Valeriu Todirascu a venit recent cu o propunere legislativa potrivit careia parcarea pe trotuar trebuie sa se faca numai in locurile marcate, iar spatiul de trecere al pietonilor sa nu fie mai mic de doi metri. Aceasta urmeaza a fi discutata de Parlament.


O alta problema, este faptul ca Politia Rutiera spune ca nu poate amenda soferii care parcheaza neregulamentar daca acestia nu sunt prezenti la masina.
In alte tari problema s-a rezolavt simplu fiind amendat proprietarul masinii. Si la noi a fost posibil acest lucru in cazul rovinietei, cand proprietarii primeau amenzile acasa.



3. Cat de poluat este Bucurestiul

Comisia Europeana a lansat la finalul anului 2014procedura de infringement impotriva Romaniei deoarece tara noastra nu isi protejeaza cetatenii de poluarea cu particule fine (praf, PM 10) si a cerut autoritatilor sa ia masuri urgent.

Primaria Capitalei si-a asumat inca de 2010 un plan de masuri pentru a reduce poluarea, insa in mare parte acesta a ramas doar pe hartie. Situatia este cu atat mai grava cu reteaua de statii de masurare a calitatii aerului din Bucuresti nu functioneaza corespunzator, deci nici macar nu se poate masura cat de poluat este aerul si sa se faca raportarile obligatorii catre UE.

Calitatea aerului in Bucuresti este masurata de 8 statii amplasate in diferite puncte ale orasului: Cercul Militar, Mihai Bravu, Drumul Taberei, Titan, Balotesti, Magurele, Lacul Morii si Berceni.

Potrivit datelor oferite de Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti la solicitarea HotNews.ro, aceste statii nu functioneaza din 2010, in majoritatea timpului, iar potrivit legislatiei ar trebui sa adune date in cel putin 90% din timp ca sa se poata realiza un raport asupra calitatii aerului.

Pentru remedierea lor este nevoie de circa 50.000 de euro, bani pe care trebuie sa ii dea Ministerul Mediului. Potrivit informatiilor de pe site-ul dedicat, aceste staii nu functioneaza nici in prezent, nefiind publicate rapoarte ale calitatii aerului.

HotNews.ro a scris aici despre acest subiect.

4. Pe termen mediu - finalizarea lucrarilor la centura Capitalei si la metrou















Citeste pe Stirile ProTV​

VIDEO Suparat ca educatoarea i-a batut copilul, un barbat din Galati si-a facut singur dreptate. Ce i-a facut femeii, la gradinita

Incident grav intr-o gradinita din Galati. Suparat ca a aflat ca educatoarea i-a agresat copilul, un tata a vrut sa ii dea o lectie femeii.
16073 vizualizari
  • +11 (15 voturi)    
    Si inca una de bun simt! (Luni, 11 ianuarie 2016, 10:57)

    gabrieel [utilizator]

    Politia sa aplice legea unitar, nu selectiv, cum o fac de atata timp. Se plang ca nu pot atinge tinta de amenzi, dar in fiecate zi te iei cu mainile de cap cand vezi cum politia se uita la cer (sau Dzeu stie unde) in loc sa vada ce au in fata ochilor.
    • -2 (12 voturi)    
      sunt atat (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:23)

      eu [anonim] i-a raspuns lui gabrieel

      de multe abateri de la legislatia rutiera incat nu au ce face. sa te uiti intr-o intersectie sa vezi in 2-3 min cate abateri vezi. imposibil sa ii penalizezi pe toti...

      legea si controalele in general se aplica selectiv. azi ai avut tu ghinion maine altul...
      • +9 (11 voturi)    
        nu au ce face? (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu

        pai daca nu au ce face, sa-si dea demisia...

        ar putea foarte bine sa se puna in intersectia aia in care tu vezi nspe abateri in 2-3 minute si sa dea amenzi toata ziua!.. daca nu fac fata, sa mai angajeze.. sau sa ii vedem ca propun parlamentului intr-o scrisoare deschisa niste masuri de simplificare a amenzilor.. gen masina de politie sta cu camera de filmat si iti primesti amenda acasa in plic daca ai blocat intersectia. pun pariu ca numarul de abateri s-ar reduce imediat ce incep sa curga amenzile.
      • +4 (4 voturi)    
        Sa se puna camere de luat vederi performante (Luni, 11 ianuarie 2016, 23:17)

        Dodo [anonim] i-a raspuns lui eu

        in toate intersectiile sau macar in majoritatea lor,ceva in genul Londrei,cea mai "vizionata" metropola ,te ia "ochiul public"in primire de cand pleci de acasa si pana te intorci,.te filmeaza si iti trimite amenda. Asa ar trebui si la noi, iti vine amenda,nu esti de acord, contesti la instanta si dupa doua-trei termene si stat cu orele in picioare si miros greu nu-ti mai trebuie in veci parcare aiurea,trecere pe rosu sau vorbit la telefon ! In urma cu ceva ani te fotografia din cateva unghiuri daca parcai pe iarba si iti venea amenda cu pozele data si ora.Nu te astepta agentul sa se ia in gura cu tine. Ce sa mai zici ? Acum de ce nu se mai poate ? Ca nu se vrea, de aia !
  • +13 (19 voturi)    
    Masuri urgente (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:01)

    Martinezu [utilizator]

    De bun simt aceste masuri. Dar , atentie, traficul de cosmar va ramane de cosmar.
    Ba chiar se va amplifica balamucul cu ieftinirea benzinei, cresterea veniturilor pe cap de vaca furajata etc...
    Masurile pentru reducerea cosmarului sunt cu totul altele si tin de reducerea nr de masini.
    Dar aici avem o mare problema. Se opun atit autoritatile cat si cetatenii. Rezultatul pe termen mediu...ambuteiaje cum Bucurestiul inca nu a vazut.
    Trebuie schimbat modul de a calatori prin oras.
    Transport public pus la punct, piste de biciclete chiar si pentru periferie. SF pentru multi dintre noi, normalitate la cateva sute de km de tara.
    • 0 (10 voturi)    
      bla (Luni, 11 ianuarie 2016, 18:52)

      anti-biciclist [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      Ati inebunit toti cu pistele de biciclete... Aveti impresia ca o sa mearga toata lumea pe biciclete, dar nu se va intampla asa. O sa sporeasca numarul de ambuteiaje prin limitarea carosabilului. Asta este: nu toate capitalele sunt facute sa aiba piste de biciclisti. Dar, transport in comun decent si artere REZERVATE EXCLUSIV transportului in comun , astea sunt masuri ce trebuiesc luate. Nu piste de biciclisti.... orice strada din centru care este cu sens unic sa fie rezervata exclusiv transportului in comun si riveranilor. Si amenzi usturatoare in caz contrar! Da usturatoare, sa nu-si mai permita nici ceafa groasa cu biemve.
  • +3 (21 voturi)    
    Trebuie facute/construite PARCARI ! (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:01)

    Idealistu [utilizator]

    Parlamentul sau mai rapid guvernul, poate adopta solutii care sa faciliteze realizarea si exploatarea parcarilor.
    Mai intai trebuie sa oferi solutii si apoi sa sanctionezi.
    • +1 (11 voturi)    
      echilibrul cerere - oferta (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      e suficient sa fie ceva mai drastici cu amenzile... initiativa privata va observa ca a crescut cererea de locuri de parcare legale si va creste oferta. este cea mai buna masura pentru a facilita realizarea si exploatarea parcarilor.

      regula de baza ar fi ca mai intai trebuie sa te asiguri ca ai loc de parcare de resedinta si abia dup-aia sa-ti cumperi masina, respectiv mai intai te asiguri ca ai loc de parcare la destinainte, abia dup-aia te urci la volan. cam asa functioneaza sistemul in orasele civilizate.
      • +1 (3 voturi)    
        nu este nevoie sa te asiguri in fiecare zi,... (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:36)

        dan [anonim] i-a raspuns lui pehash

        ... ci in cazul in care exista parcari in zonele de birouri, se poate face abonament anual platibil lunar (daca tot vorbim de tarile civilizate) si ai asigurat locul de parcare la serviciu.
        Tot in tarile civilizate exista transportul in comun foarte bine organizat atat cel subteran cat si cel suprateran. In Amsterdam in fiecare statie de tramvai se afiseaza in cate minute vine fiecare dintre numerele de tramvai ce tranziteaza statia respectiva.
        Cand vom atinge aceste deziderate putem vorbi si de stabilirea unor masuri pecuniare pentru parcare neregulamentara, etc., etc., etc..
        Daca se continua in pura politica municipala balcanica o sa ramanem in aceeasi hazna.
    • -1 (9 voturi)    
      explica (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:26)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      de ce crezi tu ca mai intai trebuie oferite solutii? eu sunt de parere ca solutia o sa apara dupa ce sanctionezi cat de mult poti abaterile. adica vor circula din ce in ce mai putine masini. daca nu ai unde parca de ce pleci cu masina de acasa?

      crezi ca in germania poti parca oriunde ? nu. pt ca practic este imposibil.
  • +5 (5 voturi)    
    parțial adevărat (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:02)

    berenger [utilizator]

    traficul de coșmar are cauze locale, în primul rând, nu generale. o problemă fundamentală este cea a semafoarelor. ca să vorbesc de ceea ce știu, la iași s-a implementat un sistem de semaforizare peste cel vechi (care era perfect funcțional și eficient) care a modificat fundamental liniile de trafic (prin dispariția din multe locuri a verdelui intermitent pentru viraj la dreapta, sau, din contră, introducerea lui - și implicit blocarea unei benzi, în locuri unde necesitatea lui nu se susține, prin modificarea timpilor la semafor, prin introducerea unor semafoare în locuri unde nu exista nevoie pentru așa ceva etc. o altă problemă, pentru iași este legată de lucrările de infrastructură nou realizate într-un mod defectuos și fără viziune. încercând să rezolve o problemă existentă de decenii, o trecere la nivel de cale ferată, tot timpul aglomerată, pasajul „octav băncilă” ignoră dimensiunile traficului atât pe el, acolo unde era nevoie de două benzi pe sens, cât și la capetele lui, realizându-se o blocare majoră a principalului bulevard din vestul orașului la orele de vârf
  • +8 (16 voturi)    
    nici pe departe (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:03)

    parker [anonim]

    nu au legatura cu realitatea masurile din articol.astea-s masuri reactive care maresc problema si inflameaza si mai mult situatia.

    uite aici trei masuri ca sa potoliti traficul:

    1. construiti parcari ( si nu mai furati banii prin plantat panselute), bani sunt daca va opriti din furat.

    2. impozitati triplu pe cei care au 3-4 masini intr-o familie si iese fiecare cu masina lui dimineata, firmele cu parcuri mai mari de 10 masini sa plateasca impozit de 5 ori mai mare la fiecare masina in plus.

    3. impuneti o taxa de zona centrala ( la un fee echivalent cu plata unui bilet cu transportul comun, dus-intors zilnic ) + faceti mai multe sensuri unice, iar cu banii astia spalati semafoarele ( ca nu se vad culorile din lipsa de intretinere) si intretineti sistemele de management al traficului, alea facute de spagari.

    puteti face asta? hai ca e simplu...trebuie doar bunavointa si primar+consilieri care sa se ocupe de oras.
    • +7 (9 voturi)    
      Total insuficient. (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:38)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui parker

      Eu as incepe prin a cere plata pentru parcare pe toate strazile centrale (cu exceptia riveranilor, care vor avea nevoie de un permis electronic special, pus in parbriz). Sa zicem trei lei/ora.

      Apoi este necesara, desigur, centura in regim de autostrada, nu porcaria de acum, cu una sau doua benzi jegoase si cu nenumarate intersectii la nivel (asta e valabila poate in Etiopia !)

      In plus pedepse radicale la toate contraventiile (inclusiv parcarile ilegale), cu cointeresarea agentului (pina la o limita, desigur). De exemplu 3% din totalul amenzilor aplicate.

      Apoi sensuri unice alternative, si spinzurarea de primul semafor a celor ce incalca legea circuland pe contra-sens (vad de-astia cu zecile, zilnic, chiar la doi pasi de sectia 2 de politie din Bucuresti !).
      • +5 (7 voturi)    
        hm (Luni, 11 ianuarie 2016, 16:04)

        parker [anonim] i-a raspuns lui Cuca

        huh... usor cu spanzuratul ...au karma grea ( totusi) daca decid sa o ia pe interzis ... :)))))

        cu amenzile mai moale , daca nu sunt parcari, unde sa le parcheze?
        faci parcari ca sa aiba unde sa parcheze trotineta si dupa asta umbli sa tai chitante, da?

        nu sunt parcari suficiente, sa recunoastem ca sunt alte chestii mult, mult mai serioase de facut:
        -panselutele trebuie si ele plantate , nu ?
        -borduri noi de granit trebuie, nu?
        -chioscuri din lemn (hidoase) vopsite in culori astenice trebuie nu?
        -ceasuri de 35.000 de euro/buc trebuie nu?
        -panouri electronice care n-au mers in viata lor trebuie nu?
        -contracte de deszapezire la cel mai mare pret pe glob trebuie nu?( cred ca si aia de pe Pluto rad de noi)
        -statui multe trebuie nu?
        -reasfaltare an de an trebuie nu?(evident numai pe unde este ok ca sa fie usor de refacut ,exemplu actual.... nu pe pantelimon...nu , soseaua aia se termina de reparat probabil prin anul 2080, stai-ar mina in asfalt pe veci aluia care a semnat contractul si aluia care nu mai termina lucrarea )
        -s.a.m.d. ( sunt cu nemiluita, n-are sens sa enumer toate spagaturile care se fac in aruncarea banului in buzunarele alora cu gulere albe)
  • +9 (15 voturi)    
    banii sa mearga la buget (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:05)

    Alex c [anonim]

    Sa fie clar: ce se facea inainte in bucuresti nu era ridicat de masini parcate neregulamentar, era un jaf ordinar, prin care unii particulari, de etnii variate s-au îmbogățit. E cunoscut cazul cand a fost montat la 12 noaptea un indicator cu stationarea interzisa, fara notificare prealabila, si cei de la ridicari stateau dupa colt, intervenind imediat, ridicand toate masinile parcate.
    Sunt de acord cu amenzi mari si ridicarea autovehiculelor parcate ilegal, dar aceste lucruri trebuie făcute de catre politie si primării. Banii sa mearga la buget, nu in buzunarele unor dubiosi, prieteni/nasi/fini/cuscri ai primarilor.
  • +2 (6 voturi)    
    Si altele... (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:10)

    Johanis [utilizator]

    1, Trebuie gasita o solutie in mod OBLIGATORIU pentru ca masinile parcate neregulamentar sa poata fi ridicate timp de 24 de ore. In caz contrar, noaptea se incalca linistit legea, pietonii vor fi obligati sa mearga pe strada, trecerile de pietoni vor fi in continuare ''mascate'' de masini parcate neregulamentar, locurile de parcare platite vor fi in continuare ocupate abuziv. Nesimtirea nu are limite. Risti sa nu poti intra in curtea ta din cauza unei pipite care a venit la doua noaptea din club si n-a avut unde parca.
    2, Destinatia trotuarelor este EXCLUSIV pietonala.
    3, Timbrul de mediu este in continuare o TAXA PE TRANZACTIE. Masinile care nu-si schimba proprietarul sau se afla la prima inmatriculare, NU SUNT TAXATE in ceea ce priveste poluarea.
    Statul roman va mai pierde la CEDO doua procese, unul legat de acest TIMBRU DE MEDIU (o taxa ILEGALA perceputa pe urmatorii SAPTE ANI DE POLUARE, numai masinilor care sunt inmatriculate recent sau isi schimba proprietarul, restul, adica 90% din parcul auto, nu polueaza) si cel de-al doile proces pierdut va fi cel legat de Ordonanta Ponta care restituie taxele de mediu in CINCI ani de la ramanarea definitiva a hotararilor judecatoresti. daca instanta a decis IREVOCABIL ca statul mi-a luat ILEGAL banii, atunci aceste sume trebuie restituite DE INDATA, si NU TIMP DE CINCI ANI.
  • 0 (12 voturi)    
    Mda... (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:11)

    aiureainparcare [anonim]

    Ridicam masini, amendam soferii care parcheaza aiurea, pedepsim, arestam, taiem capete. Dar cu constructia de parcari cum ramane?
    Probabil ca ideal, dupa capul boierilor din Divan, ar fi ca iobagii sa circule pe jos sau cu metroul, sa fie bulevardele libere, doar pentru girofarele lor.
    • +3 (7 voturi)    
      Foarte corect! (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:25)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui aiureainparcare

      Dupa parerea mea doar parcarile inteligente sunt solutia, vezi cele din sectorul 6. Parchezi 24 de masini pe locul pe care parcau numai doua.
  • +4 (14 voturi)    
    articol (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:13)

    catalin [anonim]

    in primul rand locuri de parcare si apoi amenzi
  • -5 (15 voturi)    
    Interzicerea masinilor (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:21)

    Robert M [utilizator]

    Trebuie data o lege prin care sa se interzica circulatia autoturismelor in zona centrala din orasele mari.
    Deplasarea se poate face cu biciclete sau cu transportul in comun.
    Fara masini s-ar reduce poluarea si viata oamenilor ar fi mai buna.
    Strazile centrale pot fi transformate in artere pietonale pline de cafenele si locuri interesante de petrecere a timpului liber.
    • +5 (13 voturi)    
      corect (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:39)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      E plina banda speciala de pe Calea Victoriei de biciclisti. In special de cand a dat frigul. Cumva... s-a aglomerat si traficul. Si-or cara biclele in masina ca sa se simta eco.

      Si eu as interzice prostia, dar e asa aglomerare de legi de interziceri cerute fix de subiectii subiectului meu, ca ma declar invins apriori.
  • +8 (12 voturi)    
    pai da (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:26)

    asd [anonim]

    Parca am fi comunisti: prima idee care ne vine in cap: "Sa interzicem"...indiferent despre ce e vorba.
    Apoi gasesc de mai multe ori in articol sintagmele"in alte tari"/ "tari civilizate"....pai in tarile civilizate se fac si parcari...dalea cu multe etaje..nu ca la noi unde se micsoreaza trotuarul ...ca deaia suntem in 2016 ;)
  • 0 (12 voturi)    
    Plusez (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:27)

    sile [anonim]

    Masura 4: Conditionarea cumpararii unui automobil de dovada detinerii unui loc de parcare aferent.
    Masura 5: Sanctionarea drastica a celor care dau avize pentru cladiri de birouri fara numarul corespunzator de locuri de parcare.

    Dar vorbim sa ne aflam in treaba, doar stim ca nimeni n-o sa miste un deget pana nu ajungem sa iesim in strada sa-i fortam.
    • +4 (14 voturi)    
      Gresit principiul 1 (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:21)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui sile

      dupa ceasta regula, nu ai voie sa mori daca n-ai loc de veci.
      Pai cum sa ai in posesie un loc de parcare daca n-ai avut masina?
      • +5 (9 voturi)    
        comparatie exagerata (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:25)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        moartea este inevitabila, dar achizitia unui autoturism nu este obligatorie.

        teoretic ar trebui sa fie destul de usor sa-ti rezervi undeva un loc de parcare fara sa ai efectiv masina. nu stiu daca are sens sa fie conditionata achizitia, dar s-ar putea face de exemplu distinctie atunci cand platest impozitul anual (care se incaseaza de catre autoritatile locale). fara dovada unui loc de parcare privat? inseamna ca ocupi tot timpul 10 metri patrati (sau mai mult) din spatiul public si ar trebui sa platesti o taxa echivalenta cu chiria medie pe /m2 din zona respectiva.
        • -1 (1 vot)    
          E lege. (Marţi, 12 ianuarie 2016, 10:59)

          Johanis [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          nu ai masina, n-ai cum sa ai pretentie la un loc de parcare. in cazul in care lucrurile ar sta cum sustineti dvs, atunci, cu siguranta, s-ar face bani din inchirierea locului obtinut. Romanul e tare inventiv.
          • 0 (0 voturi)    
            ai inteles gresit (Marţi, 12 ianuarie 2016, 14:26)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

            nu m-am referit la mizeria aia cu locurile de parcare de la primarie, trasate cu creta pe trotuare, care se rezerva pe viata pentru o suma derizorie. aia e o imbecilitate sinistra... principiul "primul venit, primul servit" functiona in vestul salbatic..
      • +2 (8 voturi)    
        Ba e cat se poate de corect (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:16)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Johanis

        Vrei masina? Ai grija ca apartamentul ala de bloc pe care-l cumperi sa vina cu un loc de parcare. Vrei apartament mai ieftin? Ramai pieton.
        • 0 (6 voturi)    
          Au avut altii grija... (Luni, 11 ianuarie 2016, 21:13)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui sile

          Apartamentele construite inainte de 2000 nu contineau implicit loc de parcare, deci cam 400.000 la nivel de Bucuresti. Cand m-am mutat, acum 18 ani, erau cam 4 vecini cu masini la 40 de apartamente. Astazi au cate 4 masini de familie, ca le-au crescut si copiii care stau cu ei si au fiecare cate o masina. Ce facem ?

          Daca Primaria ar construi niste sute de mii de locuri de parcare, etajate, subterane, nu conteaza, ar putea impune ca acele locuri sa fie ocupate de cei care n-au unde parca si incurca traficul. Pana atunci, nu poti condamna un om ca are masini...
          • 0 (0 voturi)    
            O, ba pot (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:51)

            sile [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            Vreau sa traiesc un oras curat? Sa cumpere masina cine are loc de parcare. Vrei sa stai in cutie de chibrituri comunista, n-ai decat, dar fara masina. Ca daca o iei, mi-o parchezi pe carosabil, in intersectii sau pe spatiul verde.

            Nu e vina ta ca asa sunt construite orasele de pe aici, dar detinerea de cate un autoturism per apartament pe o scara cu 80 apartamente si 20 locuri de parcare nu e un drept fundamental al omului.
  • +7 (11 voturi)    
    solutia este (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:30)

    math_2 [utilizator]

    .. sa se construiasca locuri de parcare DAR acestea sa coste. In tarile (de fapt orasele) civilizate te socheaza aceste doua lucruri:
    1) nu exista masina parcata sau oprita aiurea care sa incomodeze circulatia
    2) cand vrei sa parchezi constati ca aceasta distratie costa (exemplu din 2016 centru oras curat si linistit:
    parcare noaptea pana la ora 7am 34 RON, parcare ptr 12 ore: 50 RON, parcare cu ora 8 RON/ora). Daca doreai sa platesti la hotel, si sa stai fara grija adica ei o luau, ei iti aduceau masina era aprox 115 RON/zi.
    Existau insa multe locuri unde aveai dreptul sa opresti maxim 15 minute in ideea de a lua pe cineva sau a descarca/incarca. Daca depasesti cele 15 min sanse mari sa fie ridicata masina, pe banii tai.

    Din pacate pe langa alte probleme legate de educatie, civilizatia costa iar la noi va mai dura ceva. Altfel spus "mai e mult pana departe".
  • +5 (9 voturi)    
    Si care e solutia? (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:31)

    The_Dude [utilizator]

    Spuneti ca in alte tari "politicile administratiei incurajeaza mersul pe jos, transportul public si mijloacele de transport alternative in locul masinilor personale" - adica sa parcam toate masinile persoanle si asa scapam de problema locurilor de parcare? Nu cumva asa devine si mai grava? Sau sa nu mai cumparam masini personale si sa folosim RATB si CFR pentru transport (Doamne fereste!)?

    Domnul senator spune ca 1 metru de trotuar este insuficient pentru trecerea pietonilor cu handicap si ar fi necesari 2 metri. Pai in acest caz, nu ar trebui marite, pe acelasi principiu, toate trotuarele, ca sa fie de cel putin 2 metri latime?!
    • +4 (4 voturi)    
      pai ar cam trebui (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      1 metru ala de trotuar are un pic de istorie.. inainte era 1 metru si jumatate, dar niste parlamentari intreprinzatori s-au gandit ca e prea mult. in realitate, oamenii nu sunt intotdeauna dispusi sa se "strecoare" atunci cand se intalnesc.. unii mai rotunzi au peste 50cm diametru oricum i-ai masura.. altii imping un carucior cu un copil, altii mai ghininonisti sunt ei insisi blocati intr-un carucior
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:35)

    pathfinder [utilizator]

    "Trei masuri urgente..."
    A treia nu-i masura.
  • +4 (4 voturi)    
    Principala problema (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:36)

    Valer [anonim]

    Prinicpala problema este lipsa unei centuri ocolitoare la standard de autostrada / drum express, in toate orasele aglomerate. Vedeti exemplul Sibiu. iniante si dupa autostrada.
  • -1 (11 voturi)    
    transport public (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:37)

    transport public [anonim]

    cea mai buna solutie ar fi extinderea retelelor de transport public : In Bucuresti - metroul in principal, in toate zonele orasului si GRATUITATEA lui (indiferent ca este transport de suprafata sau subteran) ! la cat se fura din regiile de transport (cu complicitatea politicienilor care numesc de altfel sefii acestor regii) , chiar nu mai conteaza venitirule din abonamente si bilete ...
    • +4 (8 voturi)    
      Cum GRATUIT domne' ? (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:53)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui transport public

      Iar ne ducem tata in Comunism ? Cine crezi ca plateste asa-zisul gratuit ?
      • -1 (3 voturi)    
        Ar putea sa plateasca foarte bine (Luni, 11 ianuarie 2016, 21:11)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        ...din amenzile date automobilistilor indisciplinati!
  • +5 (7 voturi)    
    Cateva masuri (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:50)

    M. G. [utilizator]

    Camere in intersectii si sanctionarea smecherilor care depasesc coloanele la semafor, care trec pe rosu etc. Amenda si pentru parcare neregulamentara, pusa in parbriz, trimisa acasa si inregistrata la Fisc. Investitii masive in RATB (mijloace de transport, infrastructura).
    Parcari la intrarea in oras, inclusiv cu sistem de abonamente.
    Hai ca sunt masuri de bun simt, le stie orice primar, dar nu le aplica nici naiba.
  • 0 (10 voturi)    
    DOI METRI ? (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:50)

    pointless man [utilizator]

    Ca de obicei ”bîrlamentaru´” nostru (de la ”bîrlament”=o adunătură de ”bîrlădeni” - vezi fostul politruc comunist Alexandru Bîrlădeanu) vorbește ca să se audă.

    CÎTE trotuare din România sînt atît de late ? Cîte străduțe de periferie (nu neapărat în Bucureștiul tuturor mizeriilor) permit parcarea pe trotuar FĂRĂ a deranja traficul pietonal ? CÎT ar costa marcarea cu semne de circulație a TUTUROR acestor trotuare ?

    Cred că nici măcar nemții nu reglementează asemenea ”finețuri”. Sau, dacă o fac, au polițiști (care gîndesc), nu milițieni.
  • +7 (9 voturi)    
    mda (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:59)

    James Bond [anonim]

    Prostii... In vest, nici macar politia nu da amenzi, ci serviciul primariei are angajati care patruleaza pe strazi si cand gasesc o masina parcata neregulamentar, ii fac o fotografie, si emit un bon cu un aparat portabil, bon pe care il ataseaza sub stergatoarele de parbriz. Amenda este 25 euro, platibila in 2 saptamani (nu in 48 ore ca in Romania). Daca nu o platesti, primesti instiintare in plic acasa ca amenda se dubleaza. Daca nu o platesti nici pa aia, se declanseaza actiune juridica impotriva ta.

    Nu e stiinta, este doar vointa de a face lucrurile sa mearga.

    In plus, sa nu uitam ca in Romania, nu exista locuri de parcare; primariile ar putea face locuri, dar nu le intereseaza. Atunci, unde sa parchezi masina??
  • -2 (4 voturi)    
    Masura reala: autonomia autoritatilor locale (Luni, 11 ianuarie 2016, 12:07)

    andipetre [utilizator]

    Singura masura reala care at trebui adoptata este eliberarea autoritatilor locale de tirania centralizata comunista specifica Romaniei.

    Daca o primarie sau un consiliu local nu mai poate decide nici macar ca poate ridica o masina lasata de un imbecil in mijlocul drumului, legislatia romaneasca a atins niveluri de centralizare exagerate si periculoase pentru viitorul tuturor.

    Ce urmeaza, o sa asteptam sa se aprobe de la Centru de catre functionari, guvernanti si parlamentari intelepti orice detaliu al vietii noastre? Nenea Guvernul, imi dati voie sa imi zugravesc in casa?
  • +3 (11 voturi)    
    Pffffff (Luni, 11 ianuarie 2016, 12:12)

    Vladf [anonim]

    Articol scris de pietoni pt. biciclisti.

    Cat timp nu exista locuri de parcare unde vrei sa-si puna soferii masinile? Sa le ia pe scari in debara?

    Cand primarii o sa renunte la panselute si o sa rezolve problema locurilor de parcare o sa poti vb. despre povestile din articol, atata timp cat nu sunt locuri de parcare ai doua solutii:
    - faci soferii sa renunte la masini, impozite grosolane;
    - ii lasi sa parcheze pe unde apuca;

    Crezi ca daca un sofer are un loc de parcare chiar si la 100m de bloc nu se duce frumos pe locul lui?

    Avem in schimb blocuri care se construiesc intre blocuri, iar blocul cel nou are fix locurile de parcare cat nr. de apartamente, cand stim foarte bine ca o 50% din familii au cate doua masini. Si uite asa se mai pierde cate un maidan unde se parcau 10-20 de masini si avem in schimb inca 10-20 de masini in plus.

    Din cauza coruptiei avem soferi fara loc de parcare si masini parcate peste panselute de 700 lei bucata.
  • +2 (6 voturi)    
    trebuie masuri radicale (Luni, 11 ianuarie 2016, 12:33)

    sampras [anonim]

    1. nu mai trebuie date autorizatii pt blocuri daca nu asigura minim 1,5 locuri de parcare de apartament. Asa e in Viena, aia gandesc pe termen lung, sa nu li se blocheze strazile.
    2. zicea azi busai ala ca sunt 672 de cladiri cu risc seismic. tot el zicea ca vrea sa le reabiliteze, si se lauda cu un cost de ....350 euro pe mp reabilitat. Pai costa 600 de euro sa construiesti de la zero, cu finisaje si cu pretul terenului inclus. ce-ar fi sa nu mai arunce banii pe fereastra si sa demoleze odata cladirile de risc seismic, cum se face in toata lumea civilizata. astfel s-ar largi destule strazi, sau ar ramane spatii de parcare.
    Ar putea pune la cale chiar un program national de incurajare a constructiei de locuinte. Statul sa asigure teren pe langa orase, sa il parceleze, sa faca infrastructura necesara (dar sa fie gata, nu ca acum cand cei care se muta in afara oraselor se muta in camp) sa faca scoli si sa asigure transport in comun sa traga ultilitatile pe fiecare parcela si, cand sunt gata, sa ofere celor care vor sa se mute acolo 10000 euro+ terenul cu infrastructura si utilitatile gata finalizate/trase la schimb cu un apartament in oras pe care sa il elibereze la doi ani de la preluarea terenurilor. Cu 10000 eur iti faci casa la rosu. daca ai un apartament comunist daca vrei sa renovezi trebuie sa o iei de la instalatia electrica, pt ca nu mai face fata cerintelor de azi, cu multe electrocasnice, si e oricum invechita. deci tot de la rosu. nu mai bine faci investitia intr-o casa cu teren, daca statul ti-ar da ocazia asta?
    Astfe statul ar putea obtine locuinte in orase pe care sa le demoleze, daca sunt de risc seismic sau daca vrea sa largesca niste strazi, sau sa mute in ele pe cei care stau in imobile aflate pe lista de demolat. Si ar incuraja domeniul constructiilor, unde lucreaza f mult romani, la nivel de IMM, care isi pot permite sa faca niste case, dar nu niste blocuri.
  • 0 (12 voturi)    
    manipulare (Luni, 11 ianuarie 2016, 12:56)

    Dedalus [anonim]

    Parcarea pe trotoar este singura solutie posibila in orase mari, in Romania.

    Unde altundeva ar putea parca?!

    E usor sa zici "sa se interzica!" - dar trebuie sa oferi si o solutie. Din pacate, este imposibila o alternativa.

    Orasele mari au fost proiectate pentru un traffic mult mai redus decat cel present si pentru un numar de a personae mai mic, si pentru un numar de vehicule mult mai mic.

    Eu cred ca, dimpotriva, parcarea pa trotoare ar trebui persmisa, cu conditia de a lasa un metro si jumatate pentru pietoni.

    La TV si peste tot au fost intrebati de traba asta doar etateni in varsta sau care evident nu erau soferi. S-a creat astel imaginea eronata (citeste: manipulare) ca de fat cetatenii vor sa fie inerzisa parcarea pe trooar.

    Nu, cetatenii nu vor sa fie interzisa parcarea pe trotoar. Nu e nimeni nebun sa parcheze masina la 3-4 km de locul unde are treaba, doar pentru ca orasul a fost proiectat in urma cu multe zeci de ani.
    • +5 (5 voturi)    
      ar mai fi solutii (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      este clar ca nu are rost sa tinem trotuare late de 10 metri, dar sunt multe locuri unde este nevoie si de aia 2-3 metri cat are trotuarul.
      se poate rezolva problema in zonele rezidentale si altfel - introduci sensuri unice pe toate stradutele si astfel se limiteaza traficul la o singura banda.

      intr-un cartier foarte aglomerat, unde blocurile au fost gandite cu 5-10 locuri de parcare la 100 de apartamente, nu mai are rost sa ne incrancenam... mergi pe jos sau te muti undeva unde ai loc sa parchezi.
  • +7 (7 voturi)    
    spatii verzi acoperite cu prostie si lene (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:01)

    Dedalus [anonim]

    Calitatea aerului in Bucureti se va inrautati, nu vad necesitatea de a masura catastrofa. Doar daca din masochism cineva si-ar taia venele si ar masura apoi sa vada cat snge ii curge...

    - Blocuri construite intre blocuri (unde nici Ceuasescu nu se gandea!"

    - Cladiri superinalte pe teen ce nu permite sau cu proiecte indoielnice (ce va fi la urmatorul cutremur nici nu vreau sa ma gandesc...)

    - Parcuri date pentru mall-uri faraonice

    - suprafete verzi betonate cu si franjurate cu borduri

    - pana si iarba dintre pomiii de pe marginea drumurilor din Bucuresti a fost acoperita cu pietre lipite cu prenadez! (o imbecilitate fara de margini).

    Si, sa masuram cat e aerul de poluat?! Continuati voi stimati primari si consilieri sa faceti ce ati facut pana acum (lista de mai sus) si garantat vom ave (daca nu cumva ju avem deja...) boli de plamani cat incape - in special copiii!
  • +5 (13 voturi)    
    Urgența veche de vreo 20 de ani (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:08)

    marius v [utilizator]

    Catiușa, ți-am apreciat întotdeauna articolele pe tema prezervării pădurilor, dar pentru că te-ai băgat în subiectul traficului din marile orașe, „cu lăcrimi în ochi“ îți spun că nu prea ți-a ieșit.
    Adevărata și singura soluție viabilă este amenajarea/construirea parcărilor. Periodic, văd semnale de alarmă trase de câte cineva pe tema traficului, iar soluțiile sunt invariabil cât mai multe restricții aplicate posesorilor de automobile. Ăștia au ajuns mai hăituiți decât mistreții de la Balc. Uimitor este că pedestrașii aplaudă orice măsură care frizează schizofrenia - să-i înfierăm pe ăștia cu mașinile, să-i obligăm să poarte steaua lui David pe zeghe! Adevărul este că edilii ar face orice numai să nu asigure locuri de parcare, așa cum guvernele (oricine le-ar conduce) dau dovadă de inventivitate ca să nu construiască autostrăzi - vitezomanii sunt de vină că moare lumea pe potecile cu porecla de „șosele“, așa că băgăm banii în radare inteligente, nu în autostrăzi.
    Catiușa, te asigur că în niciun oraș (nu mai vorbesc de capitale) la vest de Nădlac nu există nebunia din București. Budapesta - parcări subterane pe 2-3 niveluri sub parcurile de agrement. Wroclaw (Polonia) - parcare subterană enormă, sub piața din mijlocul orașului, în vecinătatea centrului istoric (În Polonia, care în doar 5 ani, 2010 - 2015, s-a umplut de autostrăzi, viteza maximă admisă pe autostradă este 140 Km/h). Viena - în cartierele cu blocuri, la fiecare 5-6 blocuri de locuit, unul este parcare supraterană, pe 8 niveluri. Salzburg - parcare săpată efectiv în stâncă. Varșovia, Berlin, Paris... numeroase parcări subterane.
    Nu poate nega nimeni faptul că există mulți șoferi comozi (eufemismul pentru „nesimțiți“) care-și abandonează mașinile cât mai aproape de cuier și încălțăminte, dar este mai ușor să-i convingi să parcurgă 500 - 1000 m până la parcare, decât să-și plieze mașina și să o țină sub pat.
    Nu mai spun ce impact benefic pentru toată lumea ar avea amenajarea parcărilor.
  • +1 (7 voturi)    
    total de acord... (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:11)

    liviu_ [utilizator]

    cu un amendament:
    unde plm sa parcheze?! ca parcarile din bucuresti de exemplu lipsesc cu desavarsire
  • +8 (10 voturi)    
    Cat de simplu pare (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:15)

    VDU [anonim]

    Am inteles de pe DIGI24 in acest weekend ca sunt 1 milion de masini in Bucuresti si doar 200mii de locuri de parcare legale. In plus, sa zicem ca 25% din acel milion de masini sunt masini personale pe care oamenii le folosesc pentru deplasarile de zi cu zi. Asta inseamna ca acele masini au nevoie de un loc de parcare in zona rezidentiala peste noapte si unul in apropierea locului de munca. Asta inseamna un necesar de 1.2 milioane de locuri de parcare (mai scadem 50 mii ca locul de parcare de serviciu al unuia poate fi parcarea rezidentiala a altuia) si sunt doar 200 mii. Unde se parcheaza 1 milion de masini? Bucurestiul a fost construit de un comunist care considera ca oamenii muncii nu au nevoie de masini, ba chiar restrictiona circulatia in functie de numere cu sot/fara sot. Cartierele rezidentiale, Militari, Drumul Taberei, Berceni, Pantelimon au fost construite fara spatii destul de mari intre blocuri.
    Cum poti sa gandesti ca rezolvi problema locurilor de parcare prin amenzi si ridicarea masinilor? Ce minte de gaina poate simplifica aceasta problema in 3 pasi?
    Vrem sa venim cu solutii? Poate sa ne gandim la parcari supraetajate sau subterane (sub spatiile verzi) dar alea costa, eventual trebuie sa cresti impozitul pe masina. Poate incurajam bicicletele dar si un sistem de transport in comun mai eficient pentru atunci cand ploua sau ninge. Poate un sistem de inchiriere a masinilor cum apar in occident ca sa ai cu ce sa ajungi la un hipermarket si sa-ti cari cumparaturile sau sa incurajam cumparaturile online cu livrare. Poate mai multe licente de taxi ca sa nu mai mergem cu baietii din Ilfov.
    Nu poti doar sa aplici amenzi in prostie pentru ca ai lasat populatia sa-si cumpere masini mai ieftine (ca aveai nevoie ca Dacia Pitesti sa produca).
    Este foarte deranjant sa vezi oameni cu o gandire foarte simpla, care nu vad si nu inteleg nici macar jumatate din situatie, ajung sa scrie articole pe o platforma de stiri incercand sa influenteze opinia publica
  • +8 (8 voturi)    
    e imposibil de realizat (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:29)

    gigi1 [utilizator]

    Bucurestenii refuza sa realizeze unde traiesc, turnuri de 10 etaje inghesuite una in alta cu alei foarte mici unde mai toti au masini, infrastructura comunista nu a fost gandita pentru atat de multe masini, orasul trebuie demolat si refacut ca problema sa fie rezolvata optim.

    Multi propun construirea de parcari dar unde? poate la cateva sute de metri in locul unor magazine/ceva ce poate fi demolat pentru a face loc unei parcari supraetajate sau subterane, dar cine e de acord sa mearga atat pana la masina? multi sunt comozi si vor langa scara si sigur nu o sa vrea nimeni sa plateasca pentru parcare suma corespunzatoare, cand iei o rabla cu 2000E nu vrei sa dai sute pe an pe parcare.

    Din pacate concluzia e ca situatia nu o sa se schimbe, nimeni nu o sa renunte de buna voie la masina ca pentru multi e legat de statutul social si confort, parcarile sunt aproape imposibil de realizat in apropiere din lipsa spatiului si oricum nu le-ar folosi nimeni daca nu e gratis sau aproape de scara.

    Legi nu o sa dea nimeni sa interzica masina daca nu ai loc de parcare sau taxe in plus pentru tranzit/parcare pe trotuar, ar fi sinucidere politica pentru cine ar face asta, deci mizeria ramane obisnuiti-va sa pierdeti ani din viata la volan asteptand si sa vanati trotuare libere, urmele comunismului raman adanci in arhitectura oraselor.
    • -1 (1 vot)    
      Schimbarea e posibilă (Luni, 11 ianuarie 2016, 19:14)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      dacă omului îi vine mai ușor cu schimbarea, nu mai greu. De exemplu în București oficialitățile locale și centrale trebuie să promoveze, pentru bugetari program de lucru la domiciliu, inițial o zi pe săptămână după care se poate extinde progresiv la angajații care au rezultate.
  • +3 (5 voturi)    
    astea nu sunt masuri (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:54)

    getmyextip [anonim]

    Astea sunt niste efecte si cazuri discrete comise de niste nesimtiti.
    Masurile concrete sunt:

    - Imbunatatirea transportului in comun! (nu cu tramvaie si autobube de acum 40 de ani imputite si fara caldura/aer conditionat)

    - Construirea de parcari

    - Construirea de piste de biciclete

    - Finalizarea nenorocitei de centuri de ocolire a orasului!

    Luati masurile astea si apoi discutam de interziceri, amenzi si ridicari.
    • +2 (4 voturi)    
      Ai si nu ai dreptate (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:59)

      Ionica [anonim] i-a raspuns lui getmyextip

      Transportul in comun trebuie imbunatatit, adica sa fie facut cu cap si cu un numar suficient de mijloace de transport.
      Sa stii ca autobuzele si tramvaiele nu sunt imputite pentru ca sunt vechi ci pentru ca sunt intretinute si FOLOSITE de romani.
      Constructie de parcari. De acord. Dar cati dintre romani crezi ca vor plati pentru parcare? Noi ne-am obisnuit cu totul de pomana!!
      Piste de biciclete: pai mai ai de asteptata 2.000 de ani pina o sa fie de acord burtosul de roman sa dea la pedalele bicicletei. Abia atunci discutam de piste.
      Iar centura trebuie nu finalizata - pentru ca ce este acuma este o mizerie - trebuie construita cum trebuie de la fundatie pina la stratul asfaltic de uzura.
  • +1 (5 voturi)    
    Serviciul parcari in politie (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:10)

    Ando [utilizator]

    Sa se infinteze la politie un serviciu specializat pentru parcari, pentru a verifica unde sunt masini parcate neregulamentar si sa le amendeze. Va asigur ca acest serviciu se va autofinanta din amenzi!
  • +3 (3 voturi)    
    Parcari (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:28)

    Soro [utilizator]

    Aud prea des comentariu ca se parcheaza pe oriunde pentru ca nu sunt parcari facute de autoritati.
    Eu as pune problema invers. Nu sunt facute parcari private pentru ca se parcheaza peste tot. Se deschid afaceri peste tot in centrele oraselor pentru ca se poate parca o masina peste alta oriunde. Daca nu se poate parca, afacerite se pot dezvolta dar nu se mai inghesuie in acelasi loc. Asa ar avea succes si o mica afacere la periferie.
  • 0 (4 voturi)    
    solutia? (Luni, 11 ianuarie 2016, 14:52)

    nedumeritul [utilizator]

    "Este foarte deranjant sa vezi oameni cu o gandire foarte simpla, care nu vad si nu inteleg nici macar jumatate din situatie, ajung sa scrie articole pe o platforma de stiri incercand sa influenteze opinia publica"
    Solutia corecta: cea care rezolva problemele urmatorilor:
    -automobilisti
    -biciclisti
    -pietoni
    -calitatea aerului
    Daca rezolvi problema numai a unora dintre acestia nu ai facut nimic.
    Este necesar un studiu facut de oameni,cecetatori cu o mare capacitate de analiza si sinteza,neimplicati politic,peste care sa nu se intre cu bocancii, care sa vada cum rezolva aceste probleme cele mai inghesuite popoare si orase de pe glob, apoi sa propuna o solutie care sa fie discutata public, imunitatea solutiei impotriva politicienilor sa fie verificata prin referendum, legea rezultata sa fie clara ,la fel si normativele si instructiunile de aplicare. Asa ar proceda o conducere onesta si cinstita.....nu ca politicienii nostri care apar la televizor mandri si in buiestru si debiteaza cugetari si care aplica metoda:
    " cand nu stii solutia arata-te preocupat si mergi repede"....
  • +2 (2 voturi)    
    De ce mascati ... (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:08)

    Cuca [utilizator]

    numerele de la masinilie din poza ?...
  • 0 (4 voturi)    
    si 4,... (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:29)

    dan [anonim]

    ... Construiti mai guralivilor locuri de parcare. Dupa realizarea acestui obiectiv se poate purcede la o mai eficienta campanie impotriva nesimtirii si taraniei. Atunci aveti si un motiv in plus- s-au creat conditii pentru o parcare civilizata. In caz contrar doar vociferati si va plangeti.
  • +4 (4 voturi)    
    Masini Abandonate (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:54)

    misu [anonim]

    ... care ocupa locuri de parcare viabile cu duiumul sunt in Bucuresti. Ca sa nu vorbim de masinile care sunt scoase la vanzare si stau in intersectii. Nesimtire maxima.
    Va dau cuvantul ca pe Stefan cel Mare si pe Mosilor sunt cateva zeci de masini in aceasta situatie nemiscate de ani din locurile respective. Nimeni nu face nimic, nici nesimtitii de proprietari nici autoritatile !
    Daca se elibereaza aceste locuri din start 10% din efectivul locurilor de parcare va fi redat folosintei uzuale !
    La treaba, bai Primarilor nu la pomana !
  • +4 (6 voturi)    
    Parcari (Luni, 11 ianuarie 2016, 15:56)

    Cetatean [anonim]

    Pana sa inceapa cu amenzile - acolo unde nu exista parcari, trebuie luate masuri pentru descurajarea traficului auto in zona respectiva. Construite parcari oriunde este posibil, investitii in RATB, piste pentru biciclete, abia apoi poti incepe sa amendezi nesimtitii care parcheaza oriunde este interzis.Acum unde avem deja parcari (zona Universitate, Ateneu, etc.) toti cei care parcheaza pe trotuar si oriunde este ilegal trebuie amendati drastic. Parcarile sunt goale iar trotuarele pline. Masina este un lux, cine nu si-l permite foloseste alternative.
  • -3 (9 voturi)    
    In ce tari civilizate ai fost ma, scriitorule? (Luni, 11 ianuarie 2016, 19:36)

    Cristian [anonim]

    In ce tari civilizate ai fost tu ma, scriitorule? Esti mult prea prost!
    Daca nu parcam pe trotuar, atunci unde? Pe ma-ta? Nu cred ca au loc mai mult de 2-3 masini.
  • 0 (0 voturi)    
    e simplu (Marţi, 12 ianuarie 2016, 9:51)

    hector [anonim]

    tot poporul vrea parcari (daca se poate gratis), autostrazi suspendate, si minim 2 masini in familie. asa nu are cum sa mearga...

    solutiile vi le prezinta marile orase europene. in londra de exemplu e congestion tax. vrei cu masina in centru...platesti. daca chiar ai nevoie de masina in centru, o data sau de doua ori poti plati. asa centrul ramane pentru pietoni, turisti, etc. si nu devine zona de tranzit. in brasov de exemplu dispar trecerile de pietoni in centru ca sa se fluidizeze traficul. deci masinile is mai importante decat pietonii.

    a doua solutie ar fi sa nu mai existe abonamente de parcare in centrul orasului pentru toata lumea, ci strict pentru riverani. cei care stau la periferie sa mearga cu masina pana in niste parcari mari la marginea orasului, de unde sa foloseasca transportul in comun. din taxa de congestie perceputa, in combinatie cu fonduri europene, ar trebui sa se faca treaba buna. in cluj de exemplu, solutia a fost propusa, insa nu a fost votata de alesii locali din cauza ca ar fi nepopulara :)))))

    a treia solutie: biciclete. pistele de biciclete vor continua sa serveasca drept loc de parcare daca primele doua solutii nu vor fi puse in aplicare. si politia daca vede asa ceva, facut poza, trimis o mega amenda acasa proprietarului masinii. nu conducatorului. daca nu sunt una si aceeasi persoana, proprietarul se va descurca el cu conducatorul. ar trebui organizate ca in marile orase europene o zi pe luna fara masini, etc. vezi roma si paris

    a patra solutie: impozitarea corecta a automobilelor. nu serveste nimanui sa impozitezi masinile mai mari de 3000 cmc mai mult decat in germania, de asemenea nu serveste nimanui sa impozitezi masinle sub 1800 cmc cu bani foarte putini, o solutie ar fi impozitarea progresiva la masini pentru rudele de gradul 1. prima masina impozitata normal, a doua dublu si tot asa...

    solutii exista, numai nimeni nu are curaj sa le puna in aplicare.
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Marţi, 12 ianuarie 2016, 11:02)

    Andrei [anonim]

    Salut,
    Parerea mea e ca nu se doreste imbunatatirea conditiilor de trafic.
    Cu cat e mai aglomerat, cu atat mai mult carburant se consuma, deci mai multe accize ajung la buget; apoi, daca nu e aglomeratie si poluare si oameni mai predispusi la imbolnaviri, ce sa faca medicii si furnizorii de medicamente/servicii medicale?
  • 0 (0 voturi)    
    opinii (Marţi, 12 ianuarie 2016, 11:19)

    simplex [utilizator]

    - Daca imi cumparam masina, grija mea ar fi fost locul de parcare. M-am gandit si nu mi-am luat masina ca am vazut ca stam prost la capitolul asta.

    - Multi au pus carul inaintea boilor cand au cumparat masina iar acum se trezesc ca le tipa lumea in cap ca parcheaza aiurea. Nu ma surprinde desi culmea pe cunoscutii mei ii surprinde

    - Mai ramane sa mearga pietonii si biciclistii pe strada si masinile pe trotuar.

    - Masina e responsabilitatea soferului dar eu nu am vazut / auzit proteste sau actiuni din partea lor sa oblige primaria sa gaseasca o solutie la problema lor.

    - Nu e treaba mea sa vin cu solutii. Nu sunt platit pentru asta si cade in responsabilitatea alesilor managementul orasului. Este insa treaba noastra (a soferilor, a biciclistilor si a pietonilor) sa le amintim de unde au venit.

    - Cat timp pasam vina de la soferi la pietoni la biciclisti si invers nu vad cum am ajunge la o concluzie.
  • 0 (0 voturi)    
    si mai simplu (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 11:54)

    Bogdan31415 [anonim]

    Banda unica #ratb1. Se poate face in max 1 luna: decizie la primarie; tras dunga galbena pe prima banda CIRCULABILA.; pus politie in intersectii: 2 saptamani avertisment apoi amenda.

    Se va reduce traficul auto si va creste numarul locurilor de parcare


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri