​ANALIZA De ce masura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar trebuie mentinuta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 26 mai 2015, 15:10 Actualitate | Administratie Locala

Ridicare masini
Foto: Primaria sector 6
Ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe domeniul public va fi oprita in toata tara dupa ce Inalta Curte a stabilit luni ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Instanta a analizat aceasta situatie la cererea Avocatului Poporului. Astfel, primariile raman fara nicio parghie de a-i sanctiona pe soferii care parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, pe linia de tramvai sau blocheaza traficul. In prezent, singura masura coercitiva ramasa este amenda data de politie, ce ii sanctioneaza pe soferi cu doua pana la cinci puncte penalizare si sume cuprinse intre 195 si 487 lei, potrivit purtatorului de cuvant al Politiei Rutiere, Andrei Codau. Politistii spun insa de multe ori ca nu ii pot amenda pe soferi decat daca sunt la masina. O alta masura, cel putin pentru a impiedica parcarea masinilor pe trotuar, ar fi ingradirea spatiilor pietonale cu stalpisori, insa asta inseamna cheltuirea unor sume mari de la bugetul local.  


Pana in 2012, toate sectoarele din Bucuresti, cu exceptia Sectorului 5, aveau contracte pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. In preajma alegerilor locale din 2012, Sectorul 2 si Sectorul 3 au renuntat, masura fiind una nepopulara, desi foarte eficienta pentru eliberarea traficului. De la inceputul anului 2015 a renuntat si Primaria Sectorului 4 la aceasta masura, mai fiind ridicate doar masinile parcate neregulamentar in sectorul 1 si 6. De asemenea, Sectorul 3 dorea sa reia aceasta activitate, licitatia pentru desemnarea firmei care ar urma sa ridice masinile parcate neregulamentar fiind in desfasurare.

Cate masini au fost ridicate in 2014 in Bucuresti si cati bani s-au obtinut din aceasta activitate


In 2014, in sectorul 1 al Capitalei au fost ridicate aproximativ 7.200 de masini parcate neregulamentar, administratia locala avand contract cu firma firma Transauto Servicii Ridicare pentru acest serviciu. Taxa pentru recuperarea masinilor parcate neregulamentar pe raza Sectorului 1 era de 434 lei pentru recuperarea autoturismului, daca proprietarii le ridicau in primele 24 de ore, depozitarea fiind gratuita in acest interval. Dupa expirarea acestui termen, soferii plateau pentru fiecare zi de intarziere aproximativ 50 de lei. Astfel, daca facem un calcul societatea comerciala a incasat din aceasta activitate 3.124.800 lei din aceasta activitate, iar din aceasta suma circa  20% s-a dus sub forma de redeventa la administratia locala.  

La solicitarea Hotnews.ro, reprezentantii Primariei sectorului 1 au spus ca  nu comenteaza hotararea Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Luni, Primaria sectorului 1 a anuntat ca suspenda activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.


In 2011, Firma Transauto Servicii Ridicare are ca actionar firma C.F.R. TRANSAUTO S.A. La aceasta firma sunt actionari: Valentin Giorgian Busca (0,77%), Cosmin Alexandru Walter (0,77%) si KIMYTEX S.A. (98,46%).  Cei doi sunt fii lui Florian Walter, patron la echipa de fotbal Universitatea Cluj. Acesta controleaza din umbra si Romprest, firma care salubrizeaza sectorul 1. Intre timp insa actionariatul s-a schimbat, la inceputul acestui an firma fiind detinuta de o alta firma, Interstaff SRL, detinuta la randul ei de Vasile Stoicescu si Milena-Rebecca Stoica.

In sectorul 4 al Capitalei, in 2014 au fost ridicate 5.885 de masini parcate neregulamentar. La inceputul anului 2015, fiindca expira contractul incheiat intre administratia locala si firma delegata sa ridice masinile, Consliul local sector 4 nu a mai apropbat prelungirea contractului.

Primaria de sector a gasit insa o alta solutie pentru a gestiona aceasta problema, stabilind ca aceasta activitate sa  fie dusa la indeplinire prin intermediul Politiei Locale Sector 4 si a cumparat un utilaj pentru ridicarea masinilor. Administratia locala a decis ca vor fi ridicate strict autovehiculele care blocheaza intersectiile, accesul in institutii de interes public sau local, statiile RATB, spitale, scoli, nemaiavand capacitatea necesara sa actioneze in tot sectorul.

"Asa este in toate tarile civilizate si ne-am dorit alinierea la reglementarile care impun respectul fata de cetatean, de drepturile acestuia si de normele de convietuire sociala ! Astfel, odata cu achizitionarea acestui prim utilaj, incepand cu 1 iulie a.c., prin Directia Politie Locala Sector 4, vom trece la ridicarea strict a masinilor care blocheaza intersectiile, intrarea in institutiile de interes public sau care ocupa locuri pentru care sunt platite taxe de ocupare a domeniului public pentru parcarile de resedinta", a declarat edilul Cristian Popescu-Piedone pe 25 mai 2015.

"Noi am achizitionat deja acest utilaj, iar in conditiile in care a aparut aceasta decizie a instantei o sa ridicam cu utilajul respectiv doar masinile care blocheaza parcarile de resedinta inchiriate de ADP sector 4. Acestea vor fi duse pe un teren al Primariei, iar pentru recuperarea lor cetatenii nu platesc nicio taxa. Insa nu mai putem ridica masinile din intersectii si cele care blocheaza traficul", a declarat purtatorul de cuvant al Primariei sector 4, Cristina Popa.

Sectorul 4 a avut contract cu socierea Autosal Expert - Euronautica Motors pentru ridicarea masinilor. Taxa de recuperare a masinii era 496 lei, in primele 24 de ore. Dupa aceasta perioada se platesc inca 310 lei/zi pentru depozitare. Potrivit Hotararii Consiliului Local 37/2008, nici un leu din incasarile obtinute din aceasta activitate nu ajunge la bugetul local. Daca calculam la tariful minim, in 2014 s-au incasat circa 2,9 milioane lei. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma Autosal Expert avea in 2011 un singur actionar: Adrian Ivan.

In sectorul 6, in anul 2014
au fost ridicate 6.368 de autoturisme parcate neregulamentar  sau  care ocupau abuziv locurile de parcare de resedinta. Taxa de recuperare pentru o masina cu masa sub 2.500 t era de 850 lei daca soferul isi ridica masina in primele 24 de ore. Daca acest termen era depasit, pentru fiecare zi in plus se adauga 250 lei.

Primaria sectorului 6 avea contract cu firma  Ilcor Auto Eco pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar, din suma incasata, redeventa platita catre primarie fiind de 10%. Daca facem un calcul la tariful mionim, pentru 24 de ore, in 2014 aceasta firma a incasat 5,4 milioane lei. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, in 2011, firma ILCOR AUTO ECO are doi actionari: Vasilica Vieru (50%) si Marin Alexandru Lazar (50%).

Reprezentantii institutiei nu au comentat decizia instantei. "Suntem informati despre decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie ce vizeaza hotararile consiliilor locale cu privire la reglementarea procedurii de ridicare a vehiculelor stationate neregulamentar. In aces sens, asteptam publicarea deciziei in Monitorul Oficial si ne vom subsuma acestei decizii, in spiritul si litera ei",se arata intr-un raspuns trimis de primarie la solicitarea HotNews.ro.


Statistici: Cate masini au fost ridicate in 2011 in Bucuresti

Potrivit unei analize facute de HotNews.ro, in anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule. Potrivit datelor furnizate de Primaria sector 1 la solicitarea HotNews.ro, in 2011 din acest sector au fost ridicate 12.900 de vehicule parcate neregulamentar, circa 1.000 de masini pe luna, in sectorul 2 - 11.900 de masini, in sectorul 4 - 5.933, iar in sectorul 6 - 8.799.


Dupa cum se poate vedea, numarul de masini parcate neregulamentar ridicate a scazut in 2014 fata de 2011, una dintre explicatii fiind ca soferii s-au mai disciplinat, sumele mari platite pentru recuperarea masinii arzandu-i la buzunar.

De ce masura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar trebuie mentinuta

In sectorul 2 al Capitalei, in zona Bucur Obor, pe Soseaua Colentina si pe Calea Mosilor, unele dintre cele mai aglomerate zone din Bucuresti, dupa ce s-a renuntat la ridicarea masinilor parcate neregulamentar, in anul 2012, sunt momente in care o banda de circulatie este blocata de masinile parcate neregulamentar. Au fost cazuri cand soferii au parcat chiar pe linia de tramvai, in zona Sfantul Gheorghe din Capitala si pe Calea Mosilor, si au blocat circulatia tramvaielor. In plus, trotuarele sunt pline de masini, in foarte multe situatii nefiind lasat spatiu pentru pietoni. Acestora se adauga masinile parcate pe trecerile de pietoni.

In 2013, tocmai din aceasta cauza, Primaria sectorului 3 a decis sa reia activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe raza sectorului si chiar a demarat o licitatie pentru desemnarea unei firme care sa presteze acest serviciu.

"Sectorul 3 se confrunta in ultimii ani cu probleme de trafic si cu ambuteiaje, generate printre alte motive principale si de stationarea neregulamentara a vehiculelor/remorcilor atat pe partea carosabila cat pe spatii nepermise. Indisciplina conducatorilor de vehicule obstructioneaza traficul rutier, reducand fluiditatea acestuia, blocand accesul in institutii, deplasarea mijloacelor de transport in comun in bune conditii, a masinilor de salvare, pompieri sau de ridicare a rezidurilor menajere, impiedica circulatia pietonilor pe trotuare, impiedica accesul in parcarile special amenajate, duce la ocuparea abuziva a domeniului public, contribuie la degradarea spatiilor verzi", motiva la vremea respectiva Primaria sectorului 3 decizia.

Deci, desi soferii sunt nemultumiti ca trebuie sa plateasca sume mari pentru recuperarea masinii, in ceea ce priveste disciplina in trafic s-a demonstrat ca este o masura eficienta.

Cine ar trebui sa ridice masinile parcate neregulamentar: companii private vs. primarii


Daca in ceea ce priveste utilitatea acestei masuri nu exista foarte multe dubii, in ceea ce priveste felul cum este facuta au aparut foarte multe nemultumiri. Este vorba in principal de delegarea acestui serviciu catre operatori privati, iar in multe cazuri administratia locala primea o redeventa foarte mica.

Potrivit unui studiu de fundamentare realizat de Primaria sectorului 3, in 2013, infiintarea unui serviciu de ridicari masini si operarea lui timp de 5 ani ar costa 31,5 milioane lei si investitia s-ar amortiza in 5 ani la un numar mediu de 600 de masini ridicate pe luna, dupa care ar merge pe profit. Daca concesioneaza serviciul - redeventa pe 5 ani ar fi de circa 229.000 lei.

Potrivit studiului de fundamentare al hotararii privind concesionarea serviciului de ridicare masini, pentru infiintarea unui astfel de serviciu ar trebui investiti circa 31 milioane lei:

- circa 4,5 milioane lei in cumpararea masinilor, a terenului unde vor fi depozitate si a cladirii administrative a centrului de ridicari;
-  27,5 milioane lei pentru cheltuieli operationale.

Potrivit studiului de fundamentare, daca s-ar ridica in fiecare luna 600 de masini, tariful fiind de 607 lei fara TVA, in 5 ani veniturile ar fi de circa 23 milioane lei. In realitate insa se ridica aproximativ 1.000 de masini pe luna. Astfel, veniturile ar fi aproape duble. Ceea ce inseamna ca in 5 ani investitia se amortizeaza, iar primaria respectiva ar ramane si cu un profit de cateva milioane de lei.

Daca primaria concesioneaza serviciu, nu investeste niciun ban, dar primeste redeventa anuala de 229.000 lei, se arata in studiul de fundamentare. Potrivit analizei facute de Primaria sector 3, ar urma sa fie ridicate circa 20 de masini pe zi. Astfel, in loc sa concesioneze acest serviciu, Primaria ar putea face ea aceasta activitate si ar aduce sume importante la bugetul local.

Citeste si:

FOTOGALERIE Masini parcate pe trotuar


Str. Batistei - un pieton se strecoara printre o masina parcata pe trotuar si zid




Masinile Politiei locale sunt si ele parcate pe trotuar




Bd. Lascar Catargiu - Masinile Politiei sunt parcate pe trotuar




Alte masini ale Politiei locale sunt parcate pe trotuar




Calea Victoriei - Teatrul Odeon - masinile blocheaza intrarea in teatru




Strada Biserica Amzei - Masinile blocheaza trotuarul


Parcul IOR - masinile blocheaza trecerea de pietoni


Str. Academiei - Trotuarul este blocat de masini













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
9187 vizualizari
  • -10 (30 voturi)    
    ce titlu e asta? (Marţi, 26 mai 2015, 15:23)

    the obvious [utilizator]

    Îmi imaginez ca autorului articolului nu i-a fost niciodată ridicată mașină parcată pe coltul intersecției din spatele blocului. Îmi imaginez ca nu a avut niciodată de-a face cu un hingher, căruia ii arați rabla ruginită de lângă mașina pe care o ridică si pe el il doare fix in pix. 5% din locurile de parcare publice sunt pline de rable si de mașini care așteaptă sa fie încărcate cu pepeni in sezonul lor.
    • +5 (21 voturi)    
      articolul e tendentios si arata doar o fateta (Marţi, 26 mai 2015, 16:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui the obvious

      a lucrurilor. Adica arata doar masinile parcate abuziv, care incurca circulatia...
      Pai oameni buni, intelegeti ca nu pe astea le ridica hinghierii de masini...ei le ridica pe cele mai usor de ridicat si transportat, chiar daca nu incurca cu nimic circulatia.
      S-a facut un parteneriat public-privat, gen firma lui Prigoana-primaria sectorului 3. Primaria ii da dreptul lui Prigoana sa ridice masinile parcate ilegal pe teritoriul sectorului, iar Prigoana vine cu macarale, camioane, masini de ridicat, si spatiu de depozitat (luat tot de la primarie). In realitate toate masinile si ustensilele lui Prigoana sunt la mana a doua, iar spatiul de depozitat masini este un teren viran, din zona soseaua Pantelimon -Dudesti. Din acest parteneriat Prigoana incaseaza jumatate din bani, asa ca ii convine sa ridice cat mai multe masini, neavand niciun interes sa le ridice pe cele care intr-adevar blocheaza circulatia. Le ridica pe cele mai scumpe si mai usor de ridicat.
      • +2 (20 voturi)    
        Aberezi (Marţi, 26 mai 2015, 16:51)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Platforma ridica masinile indicate de politie, intai masina de politie (una nemarcata) identifica masinile parcate neregulamentar, le face poze (nici nu se dau jos) si chema platforma sa ridice masinile cu numerele de inmatriculare x,y.


        Sincer, imi pare rau ca nu se mai ridica masini (da, mi-au saltat-o si mie odata) astia cu platforma erau singura sperietoare pt bizonii care parcheaza aiurea. Acum, Dzeu cu Mila Jovovich !
        • -1 (1 vot)    
          :) (Miercuri, 27 mai 2015, 9:33)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Politia si cu pacalicii astia sunt mana in mana.

          Le doresc moarte usoara, singuri si-au facut-o pentru ca au ridicat masini care trebuiau doar amendate (sau in cel mai rau caz blocate).

          Fondul problemei asta e: masinile ridicate abuziv. In lege spune clar ca se ridica masinile care stanjenesc buna circulatie (cum sunt o buna parte din cele din pozele din articolul de mai sus).

          Plus argumentele stupide. Astia vad chestia asta ca pe o afacere, o investitie, care se amortizeaza etc. Ei nu lucreaza pentru preventie, ci pentru amenda. E bine sa le puna cineva mana in piept- in cazul asta instanta.
        • 0 (2 voturi)    
          ha, ha, ha (Miercuri, 27 mai 2015, 10:18)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          se vede ca nu ai avut contact cu ei.
          Politia este pe aceiasi lungime de unda cu patronii acestor firme de ridicat masini (gen Prigoana, la sector 3) pentru ca asa au ordin de la stapanire. E o ineptie sa spui ca politia stabileste ce masini se ridica....masinile le ridica hingherii, fac poze, si agentii fac procesul verbal la sediul firmei de ridicat masini, post-factum. Nu stabileste in mod neaparat politia cine ridica masina, ori fi si cazuri din astea, dar nu in mod neaparat..
          Hai sa va spun cum mi-au ridicat mie masina. Eram parcat in zona Obor, nu incurcam pe nimeni, sub nici o forma, dar era un indicator de ,,oprore interzisa" in zona. .....cand am iesit din magazin, masina nu mai era. Am luat imediat un taxi, si m-am luat dupa masina de hingheri, I-am prins din urma chiar cand o bagau in curte..nu era nici un politist cu ei, nici o masina de politie. M-am dus la sef, a zis ca nu imi da masina fara procesul verbal al celor de la politie...ma duc la alta ghereta, erau 2 politisti plictisiti...ei spun ca nu stiu nimic, ca nu le-au venit actele...ma duc la hingheri, vin aia si le arata pozele cu locul unde era parcata masina, si politistii in sfarsit imi scriu procesul verbal, (dupa ce le-am dat talonul, permisul si buletinul). Mi-am ridicat masina, platind doar amenda si taxa de transport (nu si cazarea).
          Asa ca politistii habar nu aveau de unde se ridicasera masini, ei doar s-au uitat la poze, ca sa vada ca masina era parcata ilegal.
          Imi pare rau ca nu i-am dat in judecata, contestam PV-ul pe motiv ca a fost scris de politisti care nu constatasera fapta in prealabil.
          • 0 (2 voturi)    
            In sectorul 6 e altfel. (Miercuri, 27 mai 2015, 18:00)

            dice [anonim] i-a raspuns lui bancher

            Intotdeauna e Politia Locala la fata locului, cel putin in sect 6.
            Problema nu este ca ridica masini, pentru ca, intr-adevar, unele chiar trebuie ridicate.
            Problema este ABUZUL, FAPTUL CA RIDICA MASINI CARE NU INCURCA PE NIMENI.
            Au ajuns aici din cauza caliciei, a firmelor de ridicare si a primarilor.
            Ar fi putut sa ridice masinile care incurcau circulatia si totul era in regula, insa smecherii, nesatulii de la firma si de la Primarie si Politia Locala au vrut sa ridice tot, de-asta s-a ajuns aici,
            PENTRU CA AU APLICAT ABUZIV LEGEA.
      • +8 (10 voturi)    
        nu e chiar asa de simplu.. (Marţi, 26 mai 2015, 22:33)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        hingherii aia chiar functionau ca hingheri! Si politia ii ajuta sa faca planul. In definitiv si politia avea plan la asta!
        S-au ridicat si multe masini aiurea si de asta blamul public. Mi-e mi-a ridicat-o din fata de la posta la Piata. Acolo parcheaza taximetristii si mai erau masini. Din nefericire a mea era chiar noua si se vedea de departe asta. Practic intre bonul de la casa (plateam ceva) si timpul de pe amenda era o diferenta de 1 minut! Fiindca flacaii stateau la vinatoare undeva si ii chemau chiar taximetristi.
        In schimb de masinile manelistilor de la drumetul sau de taxiurile care incepind cu ora 22 ocupa complet o banda in zona nu se atinge nimeni!
        Am chemat de 4 ori sa ridice masini din parcarea de resedinta platita la zi. NIMIC! mi s-a spus sa caut eu persoana si sa ma inteleg. Fiindca erau cu nr de Bulgaria 2, una de Ag si una de B dar o rapciuga. Asa ca nu merita deranjul, riscau sa ramina cu ele
        Daca ar fi fost un serviciu menit cu adevarat sa fluidizeze circulatia ar fi fost foarte util. A devenit insa o moara de bani iar criteriile de actiune au fost alterate complet. Iar taxa platita catre hingheri, obscena.
        Si chiar daca multi dintre cei ce au comentat considera ca e anormal sa dorim cu totii parcari ii contrazic. Da, orasul e prost construit si nici nu a fost pregatit sa primeasca atitia migranti. In plus ,in Buc, masinile din provincie nu paltesc parcarea, daca eu merg la Bv, Ct, Ms, etc trenuie sa platesc parcarea pe care localnicii nu o platesc. In plus vad o gramada de masini cu nr de If sau Bg care presteaza diverse servicii aici, pe bugetul bucurestiului. Daca ar fi fost masini ce ar plati taxe in B poate ar fi bani pt mai multe parcari.
  • -1 (21 voturi)    
    Amenajati parcari pentru toata lumea. (Marţi, 26 mai 2015, 15:28)

    IancuJianu [utilizator]

    Mazare a tras citeva dungi de vopsea si a pus sacalii sa ia bani. De ce? E orasul lui sau al locuitorilor?
    De multe ori trebuie sa te duci de la Ana la Caiafa cu o hirtie, ca nu numai primaria este impartita in 3-4 locuri si toate parcarile imprejur sint cu plata, exceptind cele pentru jmekerii din birouri, cu permise speciale. DE CE?
    • -3 (13 voturi)    
      locul de parcare nu e un drept.. (Marţi, 26 mai 2015, 18:32)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      cum sa amenajeze parcari "pentru toata lumea"?
      practic, intr-un cartier de blocuri care au maxim 10-15 locuri de parcare fiecare (si cate 50-60 de apartamente) pentru ca asta a fost planul de urbanism initial, cum amenajezi parcari?
      • -2 (6 voturi)    
        E foarte simplu! (Marţi, 26 mai 2015, 21:18)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        N-are rost sa-ti explica ca oricum nu pricepi si precis o sa urlii ca te costa prea mult!
        • -1 (3 voturi)    
          daca e simplu, de ce nu o faci tu? (Miercuri, 27 mai 2015, 8:24)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          nu-mi explica, eu sunt prea prost sa inteleg. dar explica-mi de ce nu esti tu primar azi si problema parcarilor nu este deja rezolvata??.. ca doar e atat de simplu!...
    • 0 (0 voturi)    
      parcare cu plata (Miercuri, 27 mai 2015, 8:37)

      was [anonim] i-a raspuns lui IancuJianu

      Ai scris "...si toate parcarile imprejur sint cu plata, exceptind cele pentru jmekerii din birouri..."

      DE CE?

      Parcarile sunt cu plata pentru a descuraja "jmekerii cocolari" sa ocupe toata ziua locul de parcare.
      Bine ca nu te plangi pentru costul carburantului cand mergi cu motorul rece la coltul de strada, la biliard, sa vada gagicile ce bemveu misto ai, dar parcarea la ora este scumpa.
  • -1 (27 voturi)    
    Anonim (Marţi, 26 mai 2015, 15:29)

    DanT [anonim]

    Pentru a ridica masinile parcate neregulamentar trebuie mai intai ca primariile sa creeze conditii pentru parcarea regulamentara. Adica sa existe suficiente locuri de parcare.
    • +17 (37 voturi)    
      stupid (Marţi, 26 mai 2015, 16:17)

      ion [anonim] i-a raspuns lui DanT

      NU dle anonim, primaria nu trebuie sa construiasca suficiente locuri de parcare pt ca "suficient" poate deveni pt toata lumea.

      Londra are 8.6 milioane de locuitori, dintre care sunt siguri ca toti si-ar dori si o masina cu loc de parcare si o casa frumoasa in Soho. ei bine, nu. nu toti pot sa aiba asta. nu exista "suficiente" locuri de parcare pt toti locuitorii orasului. Stiti ce s-a intamplat? Masina e descurajata, taxata si "hingherita" atunci cand e parcata in afara liniilor trasate si in afara orelor cand e permisa parcarea chiar si in cadrul liniilor trasate.

      Romania e primitiva, cu oameni ne-educati si primitivi care cred ca padurea e mare si li se convine orice fruct din padure fara sa planteze nimic. E trist, foarte trist ca nu ne putem ridica mai sus decat o comportare animalica.
      • +4 (16 voturi)    
        Cam asta e logica unora! (Marţi, 26 mai 2015, 17:03)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Anumiti soferi nu cer un loc de parcare ci ei vor la plural: "suficiente locuri de parcare". Asta inseamna ca daca te duci la serviciu, vrei loc de parcare, daca te duci in vizita - loc de parcare, daca te duci la teatru - loc de parcare... oriunde te-ai duce si la orice ora ai chef vrei loc de parcare. Asa ceva este imposibil!
        • 0 (4 voturi)    
          ... (Miercuri, 27 mai 2015, 7:31)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

          Si cum se face ca in Occident au suficiente locuri de parcare desi nr de masini raportat la nr de locuitori e mai mare?
          • 0 (0 voturi)    
            In occident au reguli care se respecta! (Miercuri, 27 mai 2015, 14:46)

            Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

            In occident au reguli care se respecta. In occident (vestul Europei) in orase traficul cu automobilul este descurajat prin toate caile. Si nu, in orasele mari nu sunt locuri de parcare suficiente.
          • +1 (1 vot)    
            undeeee? (Miercuri, 27 mai 2015, 15:35)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

            unde ai vazut tu "in Occident" ca au suficiente locuri de parcare!? un oras cu aceeasi densitate a populatiei ca bucurestiului (8000 locuitor/km2) are nevoie de parcari subterane. casele si blocurile construite pana in '90 nu au avut parcari subterane si nici nu se pot modifica atat de radical. mai raman doar parcurile, dar cine are nevoie sa-si lase masina in parc? si la ce costuri?..
            teoretic, orice asociatie de proprietari poate decide sa-si construiasca o parcare subterana langa bloc daca are un spatiu verde suficient de mare si nu trec pe acolo conducte mari sau metroul... cate asociatii au facut pana acum asa ceva??..
    • +21 (29 voturi)    
      cred ca glumesti (Marţi, 26 mai 2015, 16:32)

      escrocu [anonim] i-a raspuns lui DanT

      Majoritatea taranilor care urla ca nu au parcari .. de fatp nu vor sa plateasca. Am fost sambata seara in zona Universitate - Centrul Vechi. M-am invartit peste tot..inclusiv pe Splai. Era plin de masini parcate peste tot. Neregulamentar, bineinteles. Parcarea de sub Universitate era aproape goala. Daca le spui sa foloseasca parcarea, incep sa se planga ca e prea scumpa. Mi-e sila de natia asta spurcata. Refuzam sa facem lucrurile cum trebuie si mereu dam vina pe altcineva.
  • +14 (24 voturi)    
    foarte prost pusă problema (Marţi, 26 mai 2015, 15:30)

    berenger [utilizator]

    „Astfel, primariile raman fara nicio parghie...” total greșit. blocarea roților e absolut legală.
    în rest, ridicarea mașinilor ținea de o mafie de șmecherași, prieteni cu șmecherașii din administrațiile locale, care s-au îmbogățit frumos. cât banii pe eventualele ridicări vor merge în parcări și infrastructură, vorbim, până atunci e doar încă un abuz ce a fost stopat.
    • -5 (19 voturi)    
      mananca si catiusa o paine... (Marţi, 26 mai 2015, 16:16)

      amycus [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      de la hinghierii de masini.
      problema e ca painea e platita din banii furati de la noi.
      si o sa-i cerem inapoi...
    • +6 (10 voturi)    
      Blocarea rotilor e o prostie imensa (Marţi, 26 mai 2015, 17:14)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      Adica daca cineva incurca circulatia pentru jumatate de ora, asta nu e suficient, ii blocam rotile ca sa stea acolo cateva ore si sa incurce mai mult. Voi ganditi, cum poate fi asta mai bine? Ca ridicarile se fac aiurea, ca nu sunt locuri de parcare cum ar vrea fiecare, asta e alta poveste. Dar NIMIC nu da dreptul cuiva sa incalce o lege doar pentru ca nu-i place ceva! Evident si aici exista o exceptie, parlamentarii romani nu trebuie sa respecte legea dupa cum se stie si se vede...
    • +12 (12 voturi)    
      sau, k la Moldova (Marţi, 26 mai 2015, 17:25)

      tba [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      In Chisinau vine Politia si-ti demonteaza numerele.
      Dupa ce platesti amenda, mergi la politie si-ti iei numerele inapoi.
      Probabil, daca pleci cu masina fara numere, este caz penal!
      • +3 (3 voturi)    
        ASA ESTE SI LA GRECI! (Marţi, 26 mai 2015, 21:20)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui tba

        Foarte buna masura! Si foarte eficienta!
    • -2 (2 voturi)    
      nu te pricepi la drept.... (Marţi, 26 mai 2015, 22:26)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui berenger

      la noi toata lumea se pricepe sa`si de` a cu parerea inclusiv militia si primarii - desi ei sunt total pe din`afara cu lejile si asta nu de ieri de azi, ci de la infiintare;
      decizia ICCJ inca nu s`a publicat, totusi o lecturare a recursului in interesu` lejii formulat de advocatu poporului, recurs solutionat de ICCJ, ar fi permis oricarui amarstean sa`si dea cu parerea in cunostinta de cauza care sunt temeiurile pt. care ICCJ a pronuntat aceasta hotarare;
      s`o luam pe`ndelete n`am timp;
      pe scurt: sanctiunile contraventionale sunt principale si complementare, sanctiunea complementara a blocarii rotilor/ridicarii masinilor execede competentei de lejiferare a ratatilor care ocupa scaunele in consiliile locale (toti oameni politici prima clasa cresa la seral) - competenta stabilita restrictiv prin leje;
      off topic, va mai dau o paine de ros: ICCJ a hotarat ca primari nu pot ataca in contagios hotararile consiliilor locale.
  • +15 (21 voturi)    
    Lacomia strica omenia (Marţi, 26 mai 2015, 15:30)

    HansBrinker [utilizator]

    Chestiunea e ca hingherii de masini ridicau orice masina aveau ei chef, nu pe cele care incurcau traficul. Mi-au ridicat de doua ori masina in Drumul Taberei din locuri in care nu era nicio restrictie de parcare. Ultima data mi-au ridicat-o cand incepuse constructia metroului si tocmai ce taiasera toti copacii la Orizont blocand foarte multe locuri de parcare. Am parcat langa trotuar alaturi de alte masini, pe prima banda, nu deranja pe nimeni. M-am trezit ca au luat-o. In schimb, atunci cand mi-a fost blocata masina in centru de catre o alta masina politisti mi-au spus ca nu se poate face nimic pentru ca hingherii de masini nu lucreaza seara.
    In concluzie, bineinteles ca e bine ca masinile care blocheaza traficul ori intrari/iesiri sa fie ridicate, dar atunci cand aceasta masura se aplica in bataie de joc are un efect contrar.
    • +8 (12 voturi)    
      eu stiu cazuri de masini (Marţi, 26 mai 2015, 16:36)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui HansBrinker

      ridicate din parcari ale primariei....a venit omul, a parcat unde i-a indicat angajatul primariei, a platit 8 ore de parcare, si seara, surpriza, masina fusese ridicata, cu tot cu bonurile de parcare din parbriz.
      La proces angajatul primariei a zis ca de fapt el i-a indicat soferului sa parcheze in alta parte, i-a taiat chitanta, dar apoi soferul nostru a mutat masina unde a vrut el. (total fals)
  • +10 (14 voturi)    
    problema... (Marţi, 26 mai 2015, 15:31)

    liviu_ [utilizator]

    nu e ca se ridica masini , problema e ca e 100 lei amenta si 700 lei ridicatul masinii, lucru ABARANT!
  • +10 (10 voturi)    
    wow.. (Marţi, 26 mai 2015, 15:34)

    OnePiece [utilizator]

    cât de complicat poate fi să aplicam un sistem de ridicare, amendare din occident (Viena de ex.) si sa-l adaptam/aplicam in RO ?
    • +8 (8 voturi)    
      foarte (Marţi, 26 mai 2015, 17:32)

      Y [utilizator] i-a raspuns lui OnePiece

      E foarte complicat sa aplici niste reguli de tara civilizata in jungla.

      Numarul de masini deja depaseste cu mult numarul locurilor de parcare. Bucurestiul e si asa destul de inghesuit, deci parcari noi se pot face doar renuntand la spatiul verde sau daramnad cladiri.

      Se pot aplica diverse amenzi sau restrictii, dar doar in centru si in zonele de birouri pentru a descuraja folosirea masinilor si, treptat, a le reduce numarul.
      • -1 (1 vot)    
        da (Miercuri, 27 mai 2015, 1:58)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui Y

        daca nu s-ar face numai mega image-uri peste tot poate s-ar gasi locuri de parcari (cum ar fi la intersectia Sos Morarilor cu Sos Vergului si Bd Basarabia, este loc de o parcare foarte frumoasa cu -1 etaj parter si inca vreo 2 in sus, nu ar strica cu nimic designul zonei, dar in schimb au facut un mega image imens. de ce sa ia de la oameni 200 de lei pe luna, cand au luat milioane de euro de la mega image ?
  • 0 (20 voturi)    
    matale pui carul inaintea boilor (Marţi, 26 mai 2015, 15:35)

    danright [utilizator]

    Te-ai gandit vreun moment la faptul ca e normal sa-l rupi pe om cu amenda ca masura disciplinara doar atunci cand ii dai o posibilitate rezonabila de a fi in legalitate?
    Nu crezi matale ca primaria, din banii pe care cu atata drag ni-i ia, ar avea datoria sa faca si parcari, nu numai mall-uri?
    Ca sa vezi la ce ma refer, incearca sa insotesti pe cineva la un spital (de preferinta de stat), mergand cu masina personala. Am incercat lucrul asta la cateva spitale (Universitar, Polizu, Giulesti, Elias). A trebuit sa las masina de fiecare data la 3 strazi distanta. Pentru un om sanatos si in putere nu e chiar o problema sa mai faci un sfert de ora pe jos de la masina pana la spital (asta in cazul cand e totusi vreme buna, si nu vreo furtuna), dar daca ai un om bolnav, sau cu probleme, ce faci? Avem in schimb, in locurile amintite, parcagii. De care aceeasi primarie sau politie, sau cine naiba se ocupa de ei, ii lasa acolo, sa te mai jumuleasca de-un "banisor".
    Ii tot dai cu ridicarea masinilor, dar nu ai idee despre ce vorbesti.
    Mai sunt altii, la fel de "inspirati" care bat toba pe mersul cu bicicleta, c-asa e si-n Viena, sau in alte locuri. Va asigur ca daca in Viena sau aiurea ar fi praful din Bucuresti, nici acolo nu ar merge lumea cu bicicleta.
    Vrei civilizatie? Incepe de acolo de unde trebuie, de la radacina. Fa legi bune, creaza conditii decente pt respectarea lor, apoi pune amenzi, iar cu banii obtinuti fa ceva pentru aceeasi comunitate.
    Nu incepe direct cu amenzile, ca n-ai rezolvat nimic.
    Pe de alta parte, ti se pare moral ca banii din hingheritul masinilor (de exemplu) sa mearga pe panselute si borduri? Mie nu. Asa ca... iata, amenzile au singurul scop de a lua banii din buzunarul unuia (care poate e nesimtiti si nemernic, dar tot asa de bine poate fi un amarat care nu are alternativa legala) si ii bagi in buzunarul unuia care, mai devreme sau mai tarziu va ajunge la "beciul domnesc".
    Asta-i legea junglei, maestre.
    • 0 (12 voturi)    
      jungla ta personala.. (Marţi, 26 mai 2015, 18:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui danright

      conditiile sunt aceleasi pentru toti. praful il inghitim toti.
      vrei loc de parcare, cumpara-ti teren si amenajeaza-ti loc de parcare. vrei inca un loc de parcare langa spital? mai cumpara-ti si acolo un teren... sau inchiriaza-l de la proprietarii din zona. spitalul ofera servicii medicale, nu parcari. daca nu poti sa ajungi pe jos, nu-ti place bicicleta sau transportul in comun, poti sa iei un taxi.. si nu mai ai grija parcarii.
      • +1 (3 voturi)    
        esti dus (Miercuri, 27 mai 2015, 2:00)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        amice, cum sa iei un taxi cu un om bolnav ? poate un black cab, ca sa te si ia cineva, nu toti colorarii care sunt soferi pe toate gioarsele. iar daca suni la ambulanta si le spui ce are omul (daca nu moare in 5 minute nu e important pt ei) vine cam in 3-4 ore. totul e stricat in tara asta, nu doar lipsa parcarilor.
        • +1 (1 vot)    
          deci? (Miercuri, 27 mai 2015, 8:21)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          daca e o urgenta il ia ambulanta, daca nu este, il ia orice taximetrist. sau tu vrei sa-l plimbi pe ala care are o raceala cu ambulanta si pe ala care tocmai si-a taiat mana cu taxiul?
          aglomeratia din trafic nu justifica folosirea masinii personale, din contra. de acord ca sunt multe alte probleme de rezolvat, inclusiv timpul de raspuns al salvarilor, dar cred ca parcari subternare langa spitale ar fi undeva spre ultimul loc.
          • 0 (0 voturi)    
            infrastructura (Miercuri, 27 mai 2015, 10:42)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            daca acum 25 de ani se apucau de metrou, nu in 2014, poate chiar eram micul paris, si aveam si noi metrou de la aeroport pana in oras, si din toate zonele limitrofe capitalei, care , era logic sa se extinda. mai ales ca oamenii aleg acum sa isi cumpere case in afara orasului, era mult mai simplu de construit cate un park & ride in jilava, in Chiajna, in berceni, in Popesti, in Otopeni, in Mogosoaia, etc. Cum e in Paris spre exemplu. Iar atunci, nimeni care chiar nu are nevoie de masina nu ar fi folosit-o in oras. (de plecat spre birou/ intors, metroul e de ajuns, poate sa scoti masina intr-o zi pt cumparaturi). or, la noi totul se face cu fundu' , facem programul prima masina, dupa ce ca toata tara nu doar capitala e sufocata de masini. Intai trebuia facut transportul in comun, sa platesti pe bilet o suma decenta, nu 2 lei, daca in capitala salariul mediu trece de 2000 de lei. Apoi, cine chiar doreste masina in oras, parcarile 8 lei ora, prima ora gratuita. cine e prins parcat ilegal, 2000 de lei amenda fara posibilitate de contestatie. totul este gandit impotriva cetateanului, iti dau un exemplu. compania unde lucrez a inchiriat o cladire intreaga de birouri in zona promenada mall, facuta in 2014. din zgarcenie, constructorii au facut parcare subterana mica, iar aia care e, este folosita doar de masinile companiei. in cladire lucreaza 1500 de angajati, care probabil 30% din ei stau in zone fara metrou (jilava, mogosoaia, otopeni, comuna pantelimon, etc). noi platim deja parcarea 10 lei pe zi la mall, astia care nu avem cu ce ne misca de acasa spre birou. de ce a dat primaria autorizatie de constructie pt o cladire cu capacitate de peste 1500 de oameni, si doar 70 de locuri de parcare ? in fond, nu se folosea spatiul public. si daca spui ca 1 din 5 oameni vin cu masina, tot nu ajung. totul este prost gandit, romaneste, de furat din orice loc, pt profit maxim.
            • +1 (1 vot)    
              vise.. (Miercuri, 27 mai 2015, 11:57)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui toxx

              daca acum 25 de ani nu veneau minerii in bucuresti?.. daca nu emigrau 2 milioane de romani in primii ani dupa revolutie? daca nu emigrau inca 3 milioane in ultimii 10 ani?..
              daca am fi avut bani de investitii in 1990, i-am fi avut cu pretul unei generatii de comunisti trimisi inapoi la sapa.. erau prea multi si prea bine infipti in sistemul administrativ, asa ca ne-au trimis ei pe noi in pribegie..
      • 0 (2 voturi)    
        maestre (Miercuri, 27 mai 2015, 22:32)

        danright [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        iti doresc sa-ti nasca nevasta mergand cu bicicleta spre maternitate. Asta cand o sa ai una, peste vreo 20 de ani, probabil. Comentariul tau tradeaza fie un "hater", fie un puber.
        Hai noroc!
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 27 mai 2015, 7:38)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui danright

      E f simplu. De exemplu spitalul universitar din Viena: parcare subterana. Sau spitalul universitar din Kiel: parcare supraetajata cu 7 etaje. Gasesti loc la orice ora.
    • +1 (1 vot)    
      Ridicare auto (Vineri, 7 august 2015, 16:39)

      Mos Ion [anonim] i-a raspuns lui danright

      Sunt intru totul de acord cu ridicarea masinilor cu urmatoarele conditii:
      1. Daca ai parcat langa o parcare amenajata;
      2. Daca ridicarea se face de catre o institutie apartinand de politia rutiera sau primarie, (fara neamuri);
      3. Banii din recuperare sa fie depusi in fondul de extindere locuri de parcare sau plantare de pomi in cel mai rau caz, nu in campanii electorale sau urmarire de gagici ale primarilor.
      In toate cazurile este ilegala - PUNCT.
  • +13 (17 voturi)    
    perfect de acord, masinile trebuie ridicate.. insa (Marţi, 26 mai 2015, 15:38)

    qwerasdf [utilizator]

    nu prea sunt de acord ca cea mai mare parte din bani sa intre in buzunarele patronilor de firme de ridicari

    soferii nesimtiti care parcheaza pe trecerile pentru pietoni, pe trotuare si expun copiii sau mamele cu copii mici la trafic, ar trebui sa li se retina carnetul sau chiar inasprita amenda.

    nu de putine ori am vazut cazuri cand mamicile au trebuit sa coboare de pe trotuar, in plin trafic sa ocoleasca masinile, asa ceva e scandalos!

    si sunt sofer, biciclist si pieton. Trebuie sa fii marlan sa zici ca nu gasesti loc de parcare! Eu am gasit intotdeauna, chiar de o las mai departe si fac 10 min pe jos
    • -2 (2 voturi)    
      jumatate din bani intra in conturile firmei (Marţi, 26 mai 2015, 16:37)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      de ridicari auto, jumatate la bugetul primariei.
      • +2 (2 voturi)    
        nu e asa din cate stiu eu, (Marţi, 26 mai 2015, 17:12)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        raportul castig primarie / castig firme, e subunitar. Dar s-ar putea sa ma insel.

        Ideea ca banii din aceste amenzi/ridicari sa fie folositi pt dezvoltarea transportului public, in principal si apoi sa se creeze noi locuri de parcare.

        In Bucuresti nu e o solutie sa sprijinim transportul privat. Mi-as dori si am si eu la marginea orasului, metrou. Cu mare placere as lasa si eu masina acasa.
      • +2 (2 voturi)    
        nu, (Marţi, 26 mai 2015, 18:41)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        primaria ia doar 20%, scrie in articol.
  • +6 (10 voturi)    
    In sfarsit (Marţi, 26 mai 2015, 15:39)

    elly [anonim]

    In sfarsit se renunta la acest mod discriminatoriu de a face bani la buget. In Ploiesti, cand intrau cei ce trebuia sa ridice masini, intai dadeau telefoane , ca mertzanele si bmw-urile de pe trotuare sa plece. Apoi amendau pe prapaditi cu Dacii, Matizuri, Tico, ....In plus aveau platiti si informatori care dadeau telefon cand o masina prapadita straina parca undeva pe trotuar , in apropierea curtii lui. Desi cei de la primarie spuneau la televizor, ca in perioada de inlocuire a sinelor de tramvai nu se vor lua de cei ce parcheaza pe strazi laturalnice, a fost doar apa de ploaie. Si apoi pe smecherii cu sufrageriile lor ambulante , chiar de parcheaza pe masina politiei nu ii amendeaza nimeni
  • +4 (10 voturi)    
    Dar de blocat rotile sau trimis amenda acasa (Marţi, 26 mai 2015, 15:39)

    Andrei [anonim]

    nu a auzit nimeni? Sunt multe orase in tara unde daca parchezi ilegal iti blocheaza rotile de la masina si le deblochezi pentru o mica taxa (25-50 lei). Plus, amenda pusa in parbriz + foto al masinii si trimis amenda prin posta acasa.
    Trebuie doar o HCL la nivel de Sector sau de Primaria Bucuresti.
    Dar, cine sa vrea sa faca ceva in Bucuresti? Nimeni. E orasul cel mai prost administrat din tara, unde din parcari nu se strang nici 1% din venituri in conditiile in care in alte tari sau chiar in alte orase din Romania veniturile din parcari sunt de peste 25%.
  • +5 (9 voturi)    
    Un sofer (Marţi, 26 mai 2015, 15:39)

    Martinezu [utilizator]

    Masura ridicarii nu este buna, ea este absolut necesara si trebuie extinsa.
    Sigur ca este alta discutie cea legata de matrapazlicurile celor ce se ocupa de ridicarea lor. Asta e treaba organelor competente.
    Dar masura ridicarii trebuie sa existe si oricum va exista, altfel inchidem orasul si il dam la ISIS sa il deblocheze ei.
    Ginditi-va la urmatorul scenariu foarte plauzibil la Bucuresti. Un ins oerecare isi parcheaza masina pe banda 1 in spatele celor care au parcat deja pe trotuar. Sta 5 minute ca are treaba omul. Apoi merge sa mai manince si el ca omul un cirnat la impinge tava. In rastimpul asta un troleu sta plin cu oameni in spatele lui ca nu are pe unde sa treaca. Apoi un al doilea troleu.....
    Ce facem cu cei sa zicem 500 de insi care au platit un bilet si acum sunt nevoiti sa mearga pe jos pentru ca un nesimtit nu respecta bunul simt?
    Sunt ei vinovati? Daca se desfiinteaza aceasta masura, as zice ca da, sunt! Sunt pentru ca au votat niste primari varza.
  • +6 (12 voturi)    
    prostii (Marţi, 26 mai 2015, 15:41)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu trebuie mentinuta, problema masinilor care parcheaza aiurea trebuie rezolvata altfel, nu printr-o alta ilegalitate. se pot da amenzi (care sa creasca cu fiecare abatere repetata, de exemplu).
    principalul motiv pt care ridicarea masinilor nu trebuie mentinuta este insa faptul ca banii ajung nu la stat, la administratia publica ci in buzunarele unor smecheri care au facut firmele astea si eu aranjamente facute cu primarii.
  • +3 (7 voturi)    
    lege aiurea (Marţi, 26 mai 2015, 15:42)

    bbk [anonim]

    Hotararea de anulare spune doar ca nu consiliile locale pot sa reglementeze aceasta problema, ci guvernul sau parlamentul.
    Atunci guvernul sau parlamentul sa treaca la treaba si sa reglementeze aceasta problema.
    Intr-un fel e normal sa fie ceva unitar in toata tara.
    Ca acum, fiecare face cum are chef. Suhnt orase unde este ilegal sa parchezi pe trotuar, desi codul rutier spune ca ai voie sa parchezi daca lasi minim 1 metru pentru a trece pietonii.
    Asa fiecare oras poate stabili ce reguli au ei chef, si cei ce nu sunt din oras sunt arsi ca habar nu au de regulile locale.

    Eu as merge pe idea ca masinile trebuie sa fie blocate, daca sunt parcate acolo unde nu trebuie si daca nu incurca circulatia altor masini sau pietoni, si ridicate doar daca incurca.
    In zonele unde nu e voie sa parchezi sa se deseneze pe marginea drumului o linie continua. Daca ai calcat linia continua, si ai trecut dincolo, amenda.
    Angajati, pe perioada limitata, agenti constatatori, care sa se plimbe prin oras si sa imparta amenzi. Daca nu fac fata, se angajeaza in plus, daca contraventiile se reduc, nu se mai prelungeste contractul. Salariile acestor agenti constatatori sa fie platite din amenzile incasate. Constatarea se face cu poza. Daca sunt constatari abuzive, sa fie dat afara agentul respectiv, si trimise scuzele de rigoare.
  • 0 (6 voturi)    
    de acord pana la un punct (Marţi, 26 mai 2015, 15:43)

    Reader [anonim]

    dar de ce nu se face o analiza si cate locuri de parcare sunt. de ce nu se face o analiza si la ce alternative exista pentru a nu circula cu masina? toata lumea vede o masina parcata aiurea si gata - o ridicam. da, de acord sa le ridice pe cele care sunt parcate aiurea - adica parcare cu plata la 100 metri si parchezi ca bizonu ca nu vrei sa platesti 2 lei. de ce construiesc / amenajeaza parcari in apropierea zonelor super aglomerata? in tei / doamna ghica, dupa 7 seara nu ai unde sa parchezi masina. de ce nu ridica masinile parcate regulamentar dar care nu au mai fost miscate de ani de zile?
  • +4 (8 voturi)    
    Nu cred ca problema e pusa corect (Marţi, 26 mai 2015, 15:54)

    DanCris [utilizator]

    Este fals ca nu se pot ridica masini care blocheaza circulatia. Acest lucru se putea si inca se poate dar doar de catre politia rutiera.
    S-a interzis sa vina niste privati care sa faca asta pe baza unei intelegeri cu autoritatile locale si sa ceara pe acest lucru sume de bani stabilite dupa bunul plac.
    Politia locala in Romania ar trebui desfiintata sau trecuta in subordinea politiei generale. Sunt atatea cazuri in care s-a dovedit ca politia locala este folosita strict pt interesul personal al primarilor.(vezi si Nichita). De altfel culmea ipocriziei o poate observa oricine se duce la Primaria Municipului Bucuresti unde trotuarul e blocat de masini iar politistul local are singura atributie sa blocheze cu fiare locurile de parcare "rezervate"...
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 26 mai 2015, 15:55)

    dragonfly [utilizator]

    problema cea mai mare este ca s-au facut si multe abuzuri, in rest daca ai parcat aiurea si incurci traficul normal este sa iti fie ridicata masina
  • +6 (6 voturi)    
    Pai sa faca presiune pe parlament si guvern (Marţi, 26 mai 2015, 15:55)

    Je__ [utilizator]

    Sa o reglementeze prin lege.
    Care e problema?
    Daca se vrea se face in cateva zile.
    • -1 (1 vot)    
      sa-si gaseasca vreo amanta... (Marţi, 26 mai 2015, 18:59)

      luiz [anonim] i-a raspuns lui Je__

      bmw-ul blocat de vreo masina, sa vezi numai cu ce iuteala da nenea parlamentarul o lege in acest sens...altfel...pana nu le sunt lezate interesele personale...ii doare in pene de framantarile ramanului de rand !
  • -2 (10 voturi)    
    ridicare masini (Marţi, 26 mai 2015, 15:55)

    catalin [anonim]

    Nu sunt de acord cu ridicarea masinilor decat in situatii cu adevarat exceptionale, cand intr-adevar se blocheaza circulatia.
    Pentru disciplinare se pot mari amenzile la ce nivel se doreste, dar ridicarea masinii este un atentat la proprietate privata.
  • -1 (15 voturi)    
    Anonim (Marţi, 26 mai 2015, 15:56)

    G [anonim]

    Poze false si articol partinitor. Multe locuri din poze sunt parcari marcate. Intradevar nu e legal sa blochezi trotuarul, dar nici sa ridici masini la discretie din zone in care nu incurca.
    Ridicatorii de masini nu au actionat niciodata in favoarea traficului sau a pietonilor ci doar pentru a face bani. Ex.: Regie, Crangasi, Militari si multe alte cazuri in care masini au fost luate din fata blocului pentru ca "incurcau".
    Sunt pentru ridicarea oricarui autoturism de pe linia de tramvai, sosea, intersectie sau abandonat care nu permite traficul dar nu a celor care stationeaza chiar si pe interzis pe 3 benzi. Pentru cazul din urma exista amenzi care se duc la buget (local sau nu) nu la diverse firme.
    De asemenea din profitul ridicatorilor de masini doar 1-10% se ducea la primarie, o hotie la vedere.
    • -2 (8 voturi)    
      ok (Marţi, 26 mai 2015, 16:10)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui G

      dar de ce e partinitor articolul? ca nu pricep.
      ei prezinta cazurile in care se justifica ridicarea. ei nu zic ca nu sunt si abuzuri. intrebare:
      nu vrei sa se ridice, dar ti se pare ok sa treaca cu cheia pe toata masina care blocheaza complet trotuarul? ca amenzi de oprire incorecta oricum nu se dau, deci nu vad ce alte mijloace au la indemana pietonii.
      • -2 (8 voturi)    
        trecut cu cheia... (Marţi, 26 mai 2015, 16:25)

        mao [anonim] i-a raspuns lui andrei

        la cum gandesti nici nu trebuie raspuns
        ne dam seama cine esti
      • +1 (3 voturi)    
        s-a mai civilizat si romanul (Marţi, 26 mai 2015, 16:40)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        nu am mai vazut masini zgariate cu cheia de peste 1 an de zile..
  • +3 (11 voturi)    
    ... (Marţi, 26 mai 2015, 16:00)

    a.nonim [utilizator]

    Ridicarea masinilor e o masura ilogica, singurul scop a fost spaga. In loc sa ridici 20 de masini pe zi, cu aceleasi costuri poti sa dai 2000 de amenzi. Care ar aduce mai multi bani?
    Ridicarea ar trebui sa fie doar pentru cei care blocheza circulatia sau un loc de parcare platit (sau rezervat pentru persoane cu dizabilitati).
    • +5 (5 voturi)    
      si in pozele din articol? (Marţi, 26 mai 2015, 16:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      care din masinile alea ar trebui lasate si soferii amendati? daca blocheaza circulatia pietonilor nu este la fel de grav ca atunci cand blocheaza circulatia masinilor?...
      • -1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 26 mai 2015, 17:29)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Circulatie se refera la toti participanti la trafic (dupa manual), deci inclusiv pietoni sau biciclisti.
      • -1 (5 voturi)    
        tehnic, nu (Marţi, 26 mai 2015, 18:35)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        nu este la fel de grav sa blochezi un trotuar decat o artera. pietonii pot ocoli cu usurinta insa tramvaiele si autobuzele mai greu, se poate ajunge la un blocaj foarte mare de care sa fie afectati mii de oameni
        • +6 (6 voturi)    
          care este limita? (Marţi, 26 mai 2015, 18:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          bun, deci cand masina ar afecta "mii de oameni", trebuie ridicata. dar daca afecteaza sute? o lasam? dar daca e parcata pe trotuar si o mama cu un copil in carucior trebuie sa riste sa coboare pe carosabil, unde poate fi lovita de masini, o ridicam?
          pietonii pot ocoli "cu usurinta"? dar mie nu mi se pare deloc usor sa-mi invat copilul ca trebuie sa incalce regulile de circulatie si sa mearga pe carosabil pentru ca trotuarul este blocat de masini parcate. din punctul meu de vedere este mai normal sa ma urc pe capota masinii si sa merg mai departe pe trotuar, chiar daca risc sa-i avariez conserva bizonului..
          • +1 (1 vot)    
            :) (Miercuri, 27 mai 2015, 2:05)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            se vede ca esti motociclist
          • +1 (1 vot)    
            vezi ca esti intr-o falsa dihotomie (Joi, 28 mai 2015, 9:53)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            adica combati ceva ce eu nu am zis. nu am zis niciodata ca este OK sa lasi masinile pe trotuar ci am zis doar ca, totusi, nu poti pune semnul egal intre blocarea unui trotuar si a unei artere de circulatie pe care circula tramvaie, autobuze, adica o multime de oameni. obiectiv nu poti avea aceeasi reactie la doua situatii diferite. desi nu sunt de dorit niciuna trebuie insa sa tratam diferit reactia tocmai pt ca daca nu o vom face actiunea de ridicare a autoturismelor va putea fi privita ca un exces facut doar de dragul unui principiu abstract.
  • +2 (8 voturi)    
    sa se aplice legea (Marţi, 26 mai 2015, 16:00)

    goto [anonim]

    solutia este sa se aplice legea. daca s-ar aplica atunci ar avea efect mai mare decat hingherii de masini. legea da dreptul politiei sa ridice masini care incurca sau blocheaza circulatia. nu mai zic de amendarea celor care parcheaza neregulamentar. sau si alte sanchiuni, gen penal pentru cei care blocheaza circulatia din cauza ca au parcat pe mijlocul strazii. dar pentru asta trebuie sa scoata politia in strada, nu sa stea la birouri. si in plus trebuie sa amenajeze parcari mai multe. de exemplu, oprescu in loc sa faca 3 parcari la universitate, putea sa faca macar una si la obor.
  • +2 (6 voturi)    
    Problema nu este ridicarea (Marţi, 26 mai 2015, 16:03)

    Catalin [anonim]

    Ci pretul exorbitant pentru recuperarea masinii
  • +2 (8 voturi)    
    .... (Marţi, 26 mai 2015, 16:05)

    sentenced [utilizator]

    Masinile ar trebui ridicate daca intr-adevar blocheaza drumul sau o cale de acces. In niciun caz cum se facea pana recent, cand parcai pe marginea unui drum unde oprirea era interzisa, si te trezeai fara masina. Pentru asta, se dau amenzi, nu pui omu' sa-ti plateasca 500 lei pentru ca i-ai tinut masina o zi in parcarea ta privata, dupa ce i-ai ridicat-o.
    Ca sa nu mai zic ca asita cu ridicarile erau niste smecheri, mana in mana cu politicienii talhari.
  • +2 (8 voturi)    
    Bla bla (Marţi, 26 mai 2015, 16:05)

    Casargoz [anonim]

    Nu inteleg analiza. Cea mai mare parte a articolelor autoarei sunt un pic spre stanga. Dar in urma analizei inteleg ca este normal ca 80% din abnii de ridicat sa mearga la o firma private, si 20% la primarie sub forma de redeventa.

    Asta inteleg eu din analiza.
    Statul minimal este la moda.Nu stiu cate licitatii s-au derulat pentru ridicatorii de masini.
    In cazul acestui preamarit stat minimal, pentru salvari exista competitie. Sunt mai multe salvari care sunt legate la dispecerat.
    De ce nu ar putea exista mai multe firme de ridicari?


    De ce situati nu ar putea fi reglementata printr-un pret al parcarii reglementat de piata? Locurile de parcare sunt limitate. In Singapore esista o astfel de solutie.

    De ce de exemplu nu sunt ridicate masini de pe Iuliu Maniu si sunt rridicate de pe strazile laterale?

    de
    • 0 (2 voturi)    
      doar un pic? (Miercuri, 27 mai 2015, 5:03)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      un pic mai mult chiar :D
  • 0 (2 voturi)    
    teoretic era buna, practica insa nu a dat roade (Marţi, 26 mai 2015, 16:08)

    ion [anonim]

    Masura de ridicare a masinilor de pe treceri de pietoni, din intersectii, de pe trotuare e buna, dar nu era aplicata corect. In Iasi de exemplu masinile care blocau vizibilitatea la treceri nu au fost niciodata ridicate, in schimb se ridicau doar cele care parcau neregulamentar in zona indicatorului de oprire interzisa, dar care nu blocau vizibilitatea.
    Din fericire (oare?) de piste de biciclete nu poate fi vorba, altfel poate era si mai rau de atat.
    Deci daca nu functioneaza, de ce sa fie aplicata abuziv? Pentru ca nu ii poti trage la raspundere daca ridica abuziv, asa ca mai bine fara decat cu ea.
    • +1 (5 voturi)    
      ei nu... (Marţi, 26 mai 2015, 16:22)

      amycus [utilizator] i-a raspuns lui ion

      a dat roade chiar foarte bune.
      pt banditi cu firmele de ridicari care fac banii jumate du primarii talhari.
      dar asta merita populatia de fraeri care aplauda in timp ce este furata.
  • +4 (8 voturi)    
    Partial corecta analiza (Marţi, 26 mai 2015, 16:08)

    bigbrother [utilizator]

    Solutia cea mai simpla este ca legea sa fie facuta in asa fel incat politistul sa dea amenda chiar daca nu e nimeni la masina, iar proprietarul masinii va primi acasa instiintare ca are de plata. Nu este nevoie de martori sau altceva, dar preventiv se poate face poza pentru reclamatii ulterioare.

    Deci solutia simpla este ca legea sa fie facuta in interesul cetatenilor si politia sa o aplice, mai ales ca acum au dat drepturi de rutiera si politiei locale. Chiar si asa, solutia ar fi mult mai eleganta, rapida si aplicabila daca s-ar folosi camere de luat vederi, multe deja instalate in intersectii dar tinute pe post de bibelou.

    O alta masura binevenita ar fi interzicerea completa a parcarilor pe trotuar. Legea spune acum ceva de 80-100 cm lasati liber pentru pietoni. Evident, nimeni nu sta sa masoare si 99% nici nu se sinchisesc de aceasta masura, in frunte cu masinile politiei. Nu stiu cati dintre oameni au sunat la Politie (ironia sortii) pentru a notifica situatiile de acest gen dar cat timp masinile sunt parcate oriunde si nimeni nu ia masuri coercitive, nici ca se va schimba ceva, indiferent de cate ori vor fi ridicate acele masini.
    • +2 (2 voturi)    
      politistul poate da amenzi daca nimeni (Marţi, 26 mai 2015, 16:43)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      nu este la masina. Sunt o gramada de amenzi date asa...iti scrie procesul verbal, si il lasa la masina, iar un exemplar ramane le politist.
      Am vazut chiar in centrul istoric, langa teatrul de comedie, cum agentii lasau amenzile in parbizele masinilor parcate ilegal pe langa statuia lui George Dinica.
      • 0 (0 voturi)    
        eu am luat amenda fara sa fiu la masina (Marţi, 26 mai 2015, 17:36)

        tba [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        deci se poate!
        culmea, parcasem in zona cu indicator de parcare laterala.
        dar cum toate masinile erau parcate in bradut, am facut la fel, in singurul loc liber gasit.

        asa ca, a spune ca nu se pot da amenzi dak nu esti la masina e fals.
  • 0 (6 voturi)    
    Dar se poate si altfel (Marţi, 26 mai 2015, 16:09)

    antrax [utilizator]

    1) Politia poate sa dea amenzi zilnic pentru masinile care nu-s parcate corespunzator. Ca se aduna, si lumea poate baga la cap dupa 10-20 amenzi. Nici nu trebuie neaparat sa fie Politia, se poate organiza un serviciu separat, se pot folosi pensionari nu le trebuie decat o camera si-un aparatel sa printeze amenda.
    2) Se pot face zone de parcare cu timp limitat, de exemplu: de la 15 minute la 1 ora, cu automat sa-ti platesti biletul - in locul parcagiului.

    Pentru ca-s multe locatii unde X-escu are nevoie sa stea 10-20 minute (ex: Posta, banca, ATM, etc), dar nu va gasi nici un loc disponibil in mai putin de 1km. Si atunci, ce face acuma? Pai pune masina chiar in fata obiectivului, cu avarii, si aia e. La risc, cum s-ar zice. De ce? Pai oricum Politia nu da amenzi pt asa ceva, si in 10-20 minute spera X-escu ca nu apare nici o masina de hingheri.

    Nu stiu daca totusi a facut cineva o statistica, cum si de unde se ridica acele masini, din ce mai citesc in presa sunt in unele orase echipaje de pandaci care anunta platforma sa vina, si tinta preferata sunt exact masinile din cazurile de mai sus. Caci rablele puse la vanzare la diverse colturi de strada tot acolo sunt...

    Acuma sa vedem, masina lui X-escu incurca circulatia 20 minute. Sa comparam cu masinile de mai sus care-s parcate ca pleasca toata ziua. Care sunt mai deranjante?
    • +1 (1 vot)    
      pandacii (Miercuri, 27 mai 2015, 2:12)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      din sectorul 6 mi-au ridicat masina langa sema parc, parcata in spic la fel ca cele de langa mine, cu centrul botului masinii perpendicul cu stalpul cu indicatorul oprirea interzisa. langa mine parcat 100% regulamentar era un mare jeep, ca nah, in orase aglomerate ne trebuie masini mari. mentionez ca nu am obstructionat nici trotuarul, nici pietonii, nici vreun acces public, absolut nimic. la poza, masina era astfel incadrata din spate pe diagonala si parea ca este complet parcata neregulamentar (sunt si fotograf amator in timpul liber, stiu despre ce vorbesc). a, si asta in conditiile in care , cand cobori dinspre virtutii pe splai, sunt vrei 5 benzi de mers + parcarea de la bordura... am dat frumusel 870 de lei si mi-am luat masina de la mama dracului din chiajna. se ridicau masini cu dedicatie, pandacii stateau cu masinile de ridicat fix in curba de la virtutii, cate 4-5 aliniate.
  • +2 (8 voturi)    
    ridicarea masinilor poate duce la situatii ingrozi (Marţi, 26 mai 2015, 16:14)

    alexandru [anonim]

    Trebuia sa ridic un certificat medical, aveam pe cineva din familie in spital si eram disperat. am parcat intr-adevar intr-o zona de interdictie dar fara a bloca ceva sau pe cineva si numai pt ca in acest oras in majoritatea zonelor nu exista posibilitatea sa parchezi legal. Ma invoisem de la serviciu pt a incerca sa rezolv situatia, am stat la coada apoi cand m-am intors la masina aceasta disp[ruse. Aveam în portbagaj toate copiile analizelor, documentele pt spital și cadourile pentru medici. Nu aveam evident bani să achit suma nesimțită pe care o primesc nemernicii care cțștigă licitații de partid cu aceste firme. Nu aveam nici cu ce să ajung la locul unde fusese dusă mașina. Asta când am aflat unde a fost dusă fiindcă inițial credeam că a fost furată nu credeam că au ridicat-o de acolo. Erau repetiții pt parada de 1 decembrie așa că am făcut 2 ore să ajung să iau mașina. Când am ajuns la spital medicul pleca deja, nu mai avea timp de mine. Persoana în cauză a murit în spital în acel weekend. Gândiți-vă câte alte situații pot fi. E o barbarie această practică. Dați amenzi proporționale cu gradul de disconfort creat de parcarea acelei mașini dar nu o ridicați mutând de fapt bani în buzunarele unora. Totți banii din amenzi s-ar duce la buget dar favorizăm niște excroci . Știu că oricine trebuie să mănânce o pâine dar a unora miroase a rahat.
  • +1 (7 voturi)    
    ridicare masini (Marţi, 26 mai 2015, 16:17)

    mao [anonim]

    dar de parcari nu spuneti nimic?
    da ridicatul este illegal in cazul in care masina nu se afla pe trecerea de pietoni,in statii,sau pe trotuar fara posibilitatea de a trece decent pe langa ele
    da vrem parcari si apoi masuri radicale.
    de ce microbuzele,camioanele nu se ridica ?Sunt foarte multe care blocheaza circulatia.
    oare nu este discriminare?
  • +2 (6 voturi)    
    Legea (Marţi, 26 mai 2015, 16:18)

    JeanCrote [utilizator]

    Respectarea legii de care ne plangem cu totii inseamna sa nu opresti pe oprirea interzisa, in fata trecerilor de pietoni, pe coltul intersectiei samd. Daca pe un bulevard cu oprirea interzisa cineva stationeaza cu avariile ca sa isi faa cumparaturile la Mega Image si toata circulatia este data peste cap inclusiv autobuzele, este corect? ar trebui ridicata masina sau nu? Daca vrem civilizatie atunci trebuie sa respectam circulatia altfel sa nu ne mai plangem ca e haos in trafic
  • +2 (12 voturi)    
    Felicitari pentru articol! (Marţi, 26 mai 2015, 16:19)

    Chiar Eu [utilizator]

    Ce imi place de cei care au comentat pana cum este ca ii intereseaza numai traficul. Toti vor sa se ridice masinile numai daca incurca traficul sau ocupa vreun loc de parcare cu plata, nu si daca blocheaza trotuarul si nu au pe unde trece oamenii inclusiv copii (daca mai intereseaza pe cineva), sau se parcheaza pe o trecere de pietoni, sa pe o pista de biciclete, sau blocheaza accesul in curtea cuiva (inclusiv spital, scoala). Acolo este perfect sa se parcheze, numai sa nu incurce traficul!! daca esti parcat neregulamentar masina trebuie luata astfel aceste amenzi se transforma in taxa pe nesimtire si oricine poate sa faca ce vrea atata timp cat plateste o amenda, daca este prins sau daca o plateste. Nu! Platesti amenda si inlaturam si ilegalitatea!
    • +1 (5 voturi)    
      ... (Marţi, 26 mai 2015, 16:55)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Si pietonii fac parte din trafic. Amenda sa de in orice situatie in care parcarea e ilegala.
      E chiar atat de greu de inteles ca ridicarea unei masini dureaza doua ore si necesita doi oameni, in vreme ce un singur om poate da 100 de amenzi in aceeasi perioada? Nimeni nu-si poate permite sa plateasca in fiecare zi o amenda echivalenta cu parcarea platita pe o luna. Deci eficienta ar fi incomparabila in cazul amenzii fata de ridicare. Ce-i drept e greu de inteles...
      • +1 (3 voturi)    
        DEX! (Marţi, 26 mai 2015, 21:06)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Citeste definita din DEX poate te intelegi si tu. Trafic inseamna : " Frecvența operațiilor de transport efectuat, cu anumite mijloace de transport (feroviare, maritime, rutiere, aeriene), într-un interval de timp și în condiții precizate." Deci taficul este legat de mijloacele de transport, nu de circulatia pietonilor. Dar cum bine spui "ce-i drept e greu de inteles"!
        • -1 (1 vot)    
          ... (Miercuri, 27 mai 2015, 10:18)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          Atunci trafic pietonal ce inseamna?
  • +1 (3 voturi)    
    Legea (Marţi, 26 mai 2015, 16:38)

    Casargoz [anonim]

    Este interzisa parcarea
    e) în locul unde este instalat indicatorul "Trecere pentru pietoni" sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai putin de 25 m înainte si dupa acestea
    Dar de exemplu in sestorul 6 pe strada Fabricii pe un drum de 200 de metri exista trei treceri de pietoni care asigura trecerea de pe trotuar spre locurile de parcare create de ADP;astfel pe o parte a strazii se parcheaza pe trecerea de pietoni legal, pe partea cealalta este illegal:
    Sunt curios cat de mult se aplica regula celor 25 de metri.
    Si de ce se ridica masini de pe strazi secundare doar.
  • -1 (3 voturi)    
    Bai baiatule, esti dus cu pluta? (Marţi, 26 mai 2015, 16:56)

    Alex [anonim]

    Tu stii cate abuzuri se fac cu ridicarea masinilor? Ai idee in buzunarele cui ajung banii respectivi?

    Mie mi-au ridicat masina de 6 ori din fata blocului!! Azi nu era niciun semn de parcare interzisa, dupa juma de ora au pus semnul si au ridicat toate masinile. Dupa ce a facut toata lumea scandal au venit cu regula ca trebuie sa lasi 1m de trotuar liber si-asa am facut toti. Dupa care au pus semn de parcare interzisa pe trotuar si le-au ridicat iarasi la jumatate de ora pe toate. Dup-aia au inceput sa le ridice pentru o mie de alte motive. Stateam in lujerului, tu stii ce densitate de oameni si masini sunt pe mp in militari? Unde puii mei sa le ducem pe toate? Dupa sina de tren de la lujerului stau vreo 6 masini de ridicat si un politist cocalar se invarte prin cartier doar doar or mai prinde cate una. Aici nu e vorba de masini parcate de-a-mboulea pe mijlocul strazii ci de masini parcate cum trebuie in locurile care mai sunt disponibile. Te-ai dus vreodata sa ti-o ridici? Stii ce e acolo? Esti un tampit si-am incheiat cu povestea.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu propun o solutie mai simpla (Marţi, 26 mai 2015, 17:19)

    Incomod [anonim]

    masinile parcate aiurea sa nu mai fie protejate de lege... cand eram copil, era un dobitoc care parca exact in fata portii... ca sa iesi din curte, te frecai si de perete si de masina... i-am scris intr-o zi cu un cui pe caroserie "NU MAI PARCA AICI" ... si n-a mai parcat... :)
  • +1 (5 voturi)    
    foarte bine ca nu se mai ridica (Marţi, 26 mai 2015, 18:55)

    alex [anonim]

    stiu ca poate unii vor spune ca sunt nebun dar se faceau abuzuri. sotiei mele i-a fost ridicat masiana de 2 ori in 2 zile consecutive. si m-a costat 1700 de lei s-o iau inapoi plus amenzile. banii aia s-au dus la firma si primaria n-a luat nimica ca sa fie clar. daca prima data am zis ok era in prea aproape de statia de autobuz a doua oara masina era in interiorul liniei trasate pe strada cu toate 4 rotile doar ca bara din fata trecea de linie. si asta pentru ca in apte era o alta masina la care tre sa-i lasi acolo 30-40 de cm sa poa sa plece nu. asa ca foarte bine ca i-a oprit. sa se faca o lege ca lumea si sa se ridice de catre primarie foarte bine sau de politie. sa se mareasca frumusel amenda. da-i 500 de lei amenda melteanului si dupa nu mai face da ia banii aia tu primarie nu firma x a lui y. acum nu mai locuiesc la bucuresti dar aici la dublin daca lasi masina parcata aiurea nu ti-o ia nimeni da o gasesti cu caracatita pe roata si e minim 80 de euro deblocatul platibili pe loc. in alte locuri trece un politist din cand in cand si verifica tichetele de parcare si daca e expirat are un aparat la el care face si poze si scoate si amenda si ti-o pune in geam. la fel am vazut si la boston. si iar e 80-100 de euro amenda. sa mai zic ca daca iei amenda iei si minim 2 puncte care stau pe permis 3 ani aici? si de la 4 in sus mai creste si asigurarea? va zic eu ca nimeni nu vrea asta. si atunci ori platesti mai mult la parcare doar ca sa fii sigur ca nu ti-o blocheaza ori te intorci la timp la masina. solutia nu sutn parcagii solutia sunt automatele de parcare. bagi banu iei bonu il pui pe parbriz. nu l-ai pus blocata si poc 300-400 de lei la primarie atentie. sa vedeti ce repede se face ordine.
  • +3 (3 voturi)    
    aberatie (Marţi, 26 mai 2015, 20:25)

    rony [anonim]

    Politistu te poate amenda doar daca esti in masina :))
    Ce aberatie; adica poti sa lasi masina in mijlocul drumului si te intorci peste o luna si politistu sta ca prostu si nu poate face nimic?
    Poza pentru dovada si amenda instant, ce are?? E prea simplu si la obiect?
  • 0 (4 voturi)    
    articol aberant (Marţi, 26 mai 2015, 23:22)

    gigi [anonim]

    cata aberatie in acest articol. E simplu, cum a spus mai toata lumea, hingeria nu aduce un plus in circulatie, doar banii de la sarmani pentru smekeri. Jos hingheria!
  • +2 (2 voturi)    
    solutie temporara (Miercuri, 27 mai 2015, 0:30)

    uzer [utilizator]

    Ce atata dezbatere, sa ne facem dreptate singuri. Masina parcata pe trotuar? Cheie.
    • 0 (4 voturi)    
      nu suna rau (Miercuri, 27 mai 2015, 5:08)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui uzer

      pieton pe carosabil sau la 1m de trecere: spital

      pentru biciclisti, bonus si o alergare mica, pentru conditie fizica. in pecial cei prinsi pe calea victoriei, pe carosabil :D
  • +1 (1 vot)    
    Citind toate comentariile (Miercuri, 27 mai 2015, 1:45)

    CrissStanculescu [anonim]

    Vad ca solutiile la care ma gandesc de mult timp (si alte cateva) sunt prezente.
    Problema mare nu consta in ridicarea masinilor ci in metoda coercitiva civilizatoare, necesara ca traficul sa se desfasoare corect si pe strada si pe trotuar.
    Sunt prea multe masini si prea multi oameni le folosesc aiurea cand nu este necesar.
    In marile capitale europeene a poseda un vehicul este un lux nicidecum incurajat.
    Astfel: Masina mare, suv - asigurare si impozit MARI!
    Loc de parcare acasa platit, in garaj de la cateva sute de euro in sus pe luna.
    Loc de parcare pe strada platit in tot timpul zilei, ~ 40 euro pe zi. Noaptea gratis. Dimineata la 9.00 n-ai bagat bani? Amenda!
    Te-ai parcat unde nu e voie? Amenda!
    Ai facut (Doamne fereste!) un blocaj de genul:
    "cumparaturi scurte Mega Image, blochez o banda, romaneste" Amenda x10!. Ai luat-o prin banda de autobuz? Amenda x20!. Ai luat-o prin statia de tramvai depasind pe toata lumea ca numai tu esti destept nu-i asa? Amenda x30!
    La asta adaugat un studiu+aplicare (nu in mandatul lui opri) facut de japonezi pentru fluidizare trafic, si sa vezi ce am mai circula civilizat prin Bucuresti!
  • +1 (1 vot)    
    Poze oficiale (Miercuri, 27 mai 2015, 8:18)

    Casargoz [anonim]

    Ceea ce este interesant este mare parte a pozelor sunt publice :)

    http://politia6.ro/images/__ridicari-masini/2015-05-14/figura%20(28)/a%20(1).JPG

    de exemplu ma intreb de ce nu au luat duba mai intai:
    http://politia6.ro/images/__ridicari-masini/2015-05-14/figura%20(30)/a%20(2).JPG
    Clasica oprire la spital:
    http://politia6.ro/images/__ridicari-masini/2015-05-13/figura%20(3)/a%20(1).JPG
    Trecerea de pietoni spre parcare:
    http://politia6.ro/images/__ridicari-masini/2015-05-13/figura%20(6)/a%20(1).JPG
    Una e parcta legal:
    http://politia6.ro/images/__ridicari-masini/2015-05-13/figura%20(10)/a%20(2).JPG
    Discutabil:
    http://politia6.ro/images/__ridicari-masini/2015-05-13/figura%20(26)/a%20(2).JPG
  • +1 (1 vot)    
    romanu´, carcotasul de serviciu (Miercuri, 27 mai 2015, 9:28)

    cosmin [anonim]

    am frunzarit cateva comentarii si nu ma surpinde deloc ce citesc: nemultumiti ca nu au locuri de parcare, ca firmele de ridicat masini se comporta abuziv, etc. sunt vreo doua persoane care au reusit sa puna punctul pe i: intr-adevar, parcarea de la Universitate are locuri libere indiferent de ziua si ora in care vizitezi Centrul vechi. Bizonii nesimtiti tot aiurea parcheaza, daca se poate, chiar in usa cafenelei, ca sa poata fi remarcat. Nu exista niciun dubiu ca este nevoie de parcari suplimenatre dar la fel de adevarat este ca trebuie schimbata abordarea: romanul e obisnuit sa mearga cu masina si pana la coltul blocului cand ii trebuie tigari. Lumea civilizata, de la care putem invata ceva doar sa vrem, ne arata ca este incurajat sistemul de transport in comun, bicicleta, alternativele care reduc poluarea, aglomeratia, ambuteiajele. In plus, ce ii trebuie romanului este foarte mult bun simt: astfel se vor evita situatiile in care parcam pe 2 locuri, de-a curmezisul sau de-a latul, pe abanda a doua, a treia sau oricare ar fi aceea, pe linia de tramvai s.a..m.d.
    intrebarea este: cati dintre noi sunt dispusi sa o faca?
  • +2 (4 voturi)    
    cazul clasic (Miercuri, 27 mai 2015, 9:37)

    Xorciser [utilizator]

    Piata Victoriei-Buzesti, unde se ridica masini intr-o disperare si singura parcare cu plata din zona e cea de la Sanador la 18 RON/ora. (!!)

    Mai e parcarea din pta Victoriei dar acolo nu cred ca incap mai mult de 100 masini. Pentru traficul din zona e ceva insignifiant.
  • +1 (3 voturi)    
    Un articol tendentios (Miercuri, 27 mai 2015, 11:05)

    dan33 [utilizator]

    NU mai manipulati! NICIUNA din masinile de mai sus nu sunt ridicate.Sunt ridicate din zone usor accesibile pentru acesti hingheri si unde semnul de "parcare interzisa" e pus cam aiurea. Ridicarea masinilor este facuta pentru siguranta si fluidizarea circulatiei, si ar trebui facuta de institutia care are competenta pentru asa ceva: politia rutiera.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri