Primaria sectorului 3 va relua activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe domeniul public. Institutia a lansat licitatia pentru desemnarea firmei care va face aceasta activitate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 13 noiembrie 2014, 13:40 Actualitate | Administratie Locala

Robert Negoita
Foto: Agerpres
Primaria sectorului 3 vrea sa reia activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe raza sectorului. Politia locala sector 3 a scos la licitatie in urma cu cateva zile delegarea de gestiune prin concesiune a acestui serviciu pe o perioada de 5 ani. Termenul de depunere a ofertelor este 29 decembrie 2014. In urma cu cativa ani, Primaria sectorului 3 a ridicat masinile parcate neregulamentar, insa activitatea a fost sistata in preajma alegerilor locale din 2012. In prezent se ridica masinile stationate neregulamentar din sectoarele 1, 4 si 6.

Consiliul local sector 3 a reaprobat anul trecut delegarea serviciului de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. Potrivit studiului de fezabilitate adoptat de alesii locali din sectorul 3, Primaria sectorului 3 are in administrare 659 de strazi si 790 alei intre blocuri.

"Sectorul 3 se confrunta in ultimii ani cu probleme de trafic si cu ambuteiaje, generate printre alte motive principale si de stationarea neregulamentara a vehiculelor/remorcilor atat pe partea carosabila cat pe spatii nepermise. Indisciplina conducatorilor de vehicule obstructioneaza traficul rutier, reducand fluiditatea acestuia, blocand accesul in institutii, deplasarea mijloacelor de transport in comun in bune conditii, a masinilor de salvare, pompieri sau de ridicare a rezidurilor menajere, impiedica circulatia pietonilor pe trotuare, impiedica accesul in parcarile special amenajate, duce la ocuparea abuziva a domeniului public, contribuie la degradarea spatiilor verzi", motiveaza Primaria decizia.

Vor fi ridicate masinile care nu respecta urmatoarele reguli:
  • vehiculele/remorcile stationate pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor.
  • vehiculele/remorcile care ocupa abuziv locurile de parcare inchiriate potrivit legii, altele decat cele pentru care s-a eliberat autorizatia de parcare, conform HCGMB nr. 124/2008;
  • vehiculele/remorcile stationate in dreptul cailor de acces in institutii publice/ private, parcari, garaje, precum si in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
  • vehiculele/remorcile stationate pe locurile de parcare adaptate, rezervate si semnalizate prin semnul international pentru persoanele cu handicap, ocupate de catre o persoana neindreptatita, precum si pe alte locuri de parcare rezervate;
  • vehiculele, altele decat cele care efectueaza transport in regim taxi si transport public de calatori prin servicii regulate, stationate in locurile de asteptare clienti pentru transportul in regim taxi si in statiile publice sau punctele de imbarcare/debarcare calatori destinate transportului de persoane in trafic local, judetean, interjudetean sau international;
  • vehiculele stationate in parcuri, alei pietonale, zone verzi, piete, piatete, scuaruri, peluzele dintre carosabil si trotuare, insule de dirijare a traficului.
Din incasarile realizate in fiecare luna de firma care va concesiona serviciul, Primaria va primi o redeventa de cel putin 1%, valoarea exacta fiind stabilita prin licitatie.

Potrivit unui studiu de fundamentare realizat de Primarie infiintarea unui serviciu de ridicari masini si operarea lui timp de 5 ani ar costa 31,5 milioane lei si investitia s-ar amortiza in 5 ani la un numar mediu de 600 de masini ridicate pe luna, dupa care ar merge pe profit. Daca concesioneaza serviciul - redeventa pe 5 ani ar fi de circa 229.000 lei. Cu toate acestia, consilierii au decis concesionarea sercviciului.

Potrivit studiului de fundamentare al hotararii privind concesionarea serviciului de ridicare masini, pentru infiintarea unui astfel de serviciu ar trebui investite circa 31 milioane lei:

- circa 4,5 milioane lei in cumpararea masinilor, a terenului unde vor fi depozitate si a caldirii administrative a centrului de ridicari;
-  27, 5 milioane lei pentru cheltuieli operationale.

Potrivit studiului de fundamentare, daca s-ar ridica in fiecare luna 600 de masini, tariful fiind de 607 lei fara TVA, in 5 ani veniturile ar fi de circa 23 milioane lei. In realitate insa se ridica aproximativ 1.000 de masini pe luna. Astfel, veniturile ar fi aproape duble. Ceea ce inseamna ca in 5 ani, investitia se amortizeaza si institutia ar ramane si cu un profit de cateva milioane de lei.

Daca primaria concesioneaza serviciu, nu investeste niciun ban, dar primeste redeventa de 229.000 lei, se arata in studiul de fundamentare.

Din analiza facuta de Primaria sector 3 ar urma sa fie ridicate circa 20 de masini pe zi.

Vezi cat fac firmele private din ridicarea masinilor parcate neregulamentar

Potrivit unei analize facute de HotNews.ro, in anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro. In sectorul 3 nu se mai ridica masini din 2010, iar in sectorul 5 nu s-au ridicat niciodata. Ca si incasari: firma din sectorul 1 a incasat 1,45 milioane de euro, cea din sectorul 2 - 1,5 milioane de euro, cele din sectorul 4 - 700.000 de euro si cea din sectorul 6 - 1,35 milioane de euro. Din aceste sume, s-au intors bani la bugetul local doar in sectorul 1 - circa 290.000 euro si sectorul 6 - 135.000 euro.

Potrivit datelor furnizate de Primaria sector 1 la solicitarea HotNews.ro, in 2011 din acest sector au fost ridicate 12.900 de vehicule parcate neregulamentar, circa 1.000 de masini pe luna, in sectorul 2 - 11.900 de masini, in sectorul 4 - 5.933, iar in sectorul 6 - 8.799.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2870 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    De ce nu sunt ridicate si rablele? (Joi, 13 noiembrie 2014, 14:01)

    aldo [utilizator]

    Sunt o multime de masini parcate pe domeniul public care nu mai au cauciucuri, au geamurile sparte sau sunt transformate in depozite de gunoi... De ce nu sunt ridicate acestea cu prioritate si facut loc unor masini functionale si care au nevoie de locuri de parcare?
    E foarte simplu: de la unii scoti bani grei (teapa in stil romanesc...cum l-ai prins...cum l-ai tepuit bine de tot), pe cand de la "jafuri" nu scoti nimic. Ar trebui schimbata legislatia si negociat cu firmele care ridica masinile parcate neregulamentar: mai intai sa faca curatenie in sector si apoi sa dea "tunuri".
    • +1 (1 vot)    
      Corect. (Joi, 13 noiembrie 2014, 15:58)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui aldo

      Si mai frumos ar fi sa nu se ridice orice masina, ci doar cele care blocheaza traficul sau ocupa abuziv un loc de parcare platit. Pentru restul sa se dea amenda trimisa proprietarului masinii si inregistrata si la Administratia Financiara.
      Era un filmulet cu unul care se certa cu hingherii de masini ca ii ridicau masina, desi el venise la autoturism inainte de a incepe aia sa i-o ridice. Evident, hingherii nu voiau sa piarda taxa de transport si depozitare.
  • +1 (1 vot)    
    Da halatu, halatu (Joi, 13 noiembrie 2014, 16:31)

    vodatepes [utilizator]

    Da halatu, halatu, adica parcari, parcari, parcari cand se vor face? E usor sa nu faci locuri de parcare si apoi sa ridici masinile.E ca si cum ai avea 2 scaune si 4 oameni si le spui ca le dai amenda la cei care stau in picioare.E clar ca doi din ei vor avea parte de amenda. Asa si cu locurile de parcare. De ce nu oblige ca institutiile de pe raza primariei sa isi faca parcari pentru cetateni care vin acolo cu treaba. Cum cei de la Cora, Kaufland si alte supermagazine au parcari? La noi totul e cu fundul in sus.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu ai cereti parcari oriune si oricum ... (Joi, 13 noiembrie 2014, 17:36)

      A_Radu [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      E motiv suficient pentru primarul Beton sa defriseze toate parcurile din sectorul 3 pentru a le betona / asfalta ...
      Masinile trebuie ridicate acolo unde chiar incurca ... nu pentru a deveni o afacere de partid pt Negoita ...
  • 0 (0 voturi)    
    vin datoriile din urma (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:24)

    bogdanlungu [utilizator]

    trebuie adunati bani pentru partid. altfel cum sa platesti datoriile din campanie....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri