"Un bărbat în vârstă de 65 de ani a condus un autoturism pe autostrada A2, dinspre Bucureşti către Constanţa, şi, ajungând la km. 180+200 m, pe fondul neatenţiei în conducere, a pătruns pe banda de urgenţă, unde a intrat în coliziune faţă-spate cu un autoturism care se afla staţionat. În urma impactului a rezultat decesul unui bărbat, în vârstă de 50 de ani, care la momentul impactului se afla în spatele autoturismului staţionat, la portbagaj", precizează poliţiştii.
Au fost răniţi conducătoarea primului autoturism, o femeie în vârstă de 48 de ani, pasagera dreapta faţă, o femeie de 48 de ani, pasagerul stânga spate, un bărbat de 41 de ani, toţi din primul autoturism, precum şi pasagera dreapta faţă din cel de-al doilea autoturism, o femeie de 69 de ani.
Poliţiştii au întocmit un dosar de cercetare penală pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă.
De asemenea, pietonul aflat în stare critică după ce a fost accidentat de un autocar, sâmbătă după-amiază, pe autostrada A4, între localităţile Constanţa şi Ovidiu, a murit, a informat Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa, potrivit Agerpres.
Conform sursei citate, bărbatul, în vârstă de 53 de ani, era şoferul unui autocamion şi oprise pe banda de urgenţă a autostrăzii pentru a ajuta alţi participanţi la trafic care făcuseră pană la maşină. În momentul în care a vrut să se întoarcă spre camion pentru a luat un compresor, bărbatul a fost lovit de un autocar.
La faţa locului s-a deplasat un elicopter SMURD, cadrele medicale constatând că victima suferise mai multe traumatisme - craniocerebral, cervical, toracoabdominal. Şoferul camionului a intrat în stop cardiorespirator, iar după 30 de minute de încercări nereuşite de resuscitare, a fost declarat decesul acestuia.
Ancheta poliţiştilor în acest caz este în derulare.
pai tocmai de-aia e banda de urgenta sa poti opri in caz de urgenta.
pe de alta parte pe DN2 banda de urgenta este folosita in mod curent de șoferi ca si când ar fi o banda normala.
o abrambureala ca pe drumurile romanesti este greu de gasit in alte tari. nu-i de mirare ca sunt cele mai multe decese din Europa.
ideea e sa existe consistenta pe drumuri iar daca tot fac reguli si legi macar sa le respecte.
Altfel risti sa patesti ce a patit nefericitul ala pe care l-a lovit ala din spate!
De asemenea cand opresti pe banda de urgenta, esti obligat sa semnalizezi asta cu triunghiul reflectorizant la macar 25m in spate!
Oricum riscul sa moara ar trebui sa-i opreasca pe inconstienti sa opreasca pe banda de urgenta si nu frica de amenda, ca oricum politia e degeaba la rutiera!
conduc cca 25 mii de km pe autostrazi anual si vad mereu oprite masini pe banda de urgenta. s-a intamplat sa am o pana si a oprit masina politiei in spatele meu. a stat acolo cu girofarurile aprinse pana am schimbat roata sa imi asigure protectie. i-am salutat, le-am multumit si am plecat mai departe bineinteles ca nu se intampla asa ceva in RO.
chestia cu triunghiul reflectorizant e o stupidenie. la 120km/h acel triunghi nu valoreaza mai mult decat un fir de praf.
cei care circula pe banda de urgenta ar trebui amendati drastic nu cei care stationeaza. In RO e fix invers. dovada si comunicatul politiei.
ca prea vine.....imediat. instant, dupa cum spui...
e clar ca nu avem nevoie de autostrazi, ca mor oameni la fel ca pe drumurile judetene...
altfel, suntem cei mai buni soferi din lume. sa nu mai vorbim in ue, unde dam clase. am speriat ungaria. si o parte din italia, spania....
doar batranii ce ne mai incurca, ne mai incetinesc...
Nu mai vorbesc de depasitul pe banda de urgenta, care, iarasi e sport national (am o urgenta maxima, as manca eu si pisi o saorma cu de toate si nu mai rezistam)
NU ai voie sa treci pe banda de urgenta fara sa opresti asa cum a facut idiotul din articol care probabil ca depasea pe dreapta pe banda de urgenta
Si in anul 2119, cand toate masinile vor fi conduse de roboti bizonul roman gaseste el o smecherie sa fie mai "destept" decat ceilalti fraieri/sarantoci si sa ajunga mai repede unde are el treaba si in felul asta omoara pe cineva!
Codul rutier:" banda de urgenta – subdiviziunea longitudinala suplimentara, situata la extremitatea din partea dreapta a autostrazii, în sensul de circulatie, destinata exclusiv stationarii autovehiculelor în cazuri justificate, precum si circulatiei autovehiculelor cu regim prioritar care se deplaseaza la interventii sau în misiuni cu caracter de urgenta;"
Probabil omul vroia sa ia vesta si triunghiul reflectorizant din portbagaj.
Pasagerii trebuie sa coboare din masina si sa stea dincolo de parapet.
Si vesta reflectorizanta e recomandat sa stea in masina, astfel incat sa o poti lua pe tine cand iesi.