​DOCUMENT Pacient în "spitalul de elită": Au fost sau nu mulțumiți pacienții internați la "Matei Balș" în lunile dinaintea incendiului de experiența din spital?

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2021, 8:52 Actualitate | Sanatate


Institutul Matei Bals in ziua incendiului
Foto: AGERPRES
​Unul dintre cele mai decente spitale de stat din România. Așa era văzut Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș înaintea incendiului din dimineața zilei de 29 ianuarie. Practic, puțină lume se aștepta ca o asemenea tragedie să se producă tocmai la "Matei Balș", spitalul-vedetă al pandemiei. Ce spun însă pacienții internați aici în ultimele 3 luni dinaintea incendiului despre experiența trăită în "spitalul de elită" condus în ultimele două decenii de Adrian Streinu Cercel? HotNews.ro a consultat toate chestionarele de feedback despre experiența trăită în acest spital completate de pacienții internați la Institutul Matei Balș în ultimele 3 luni dinaintea incendiului din 29 ianuarie, documente centralizate de Ministerul Sănătății.

Începând din primăvara anului trecut, Institutul Matei Balș a tratat pacienți COVID-19, fiind de altfel spitalul care a preluat primii pacienți infectați din România - s-a considerat că este cel mai bine dotat spital de boli infecțioase, iar aici lucrează unii dintre cei mai buni specialiști din țară.

Procentele privind satisfacția pacienților, potrivit chestionarelor de feedback consultate de HotNews.ro, arată net în favoarea Institutului Matei Balș, dar, cu toate acestea, au existat și pacienți nemulțumiți de curățenia din spital, de implicarea medicilor și a personalului medical, dar și pacienți care au raportat că li s-au solicitat "atenții" din partea angajaților spitalului sau au fost nevoiți să își cumpere medicamente sau materiale sanitare cu bani din buzunar - chiar dacă aceste "practici" au fost semnalate într-un procent foarte mic.

Chestionarele de feedback completate de pacienți la externarea din spital, introduse prin Ordin de ministru în primul mandat al lui Vlad Voiculescu la conducerea Ministerului Sănătății, sunt singurul instrument oficial de măsurare a satisfacției pacienților din spitalele românești.



Povestea chestionarelor de feedback: Introduse în primul mandat de ministru al lui Vlad Voiculescu și contestate vehement de Colegiul Medicilor


Pacienții care se externează din spitalele românești au la dispoziție, în acest moment, un mecanism de feedback prin SMS sau formular web, prin care își pot exprima mulțumirile sau nemulțumirile față de experiența trăită spital. Răspunsurile pacienților la întrebările din acest chestionar ajung direct la Ministerul Sănătății.

Întrebările cuprinse în chestionar se referă la gradul de mulțumire al pacientului față de serviciile medicale oferite de spital, față de activitatea și implicarea personalului medical sau față de curațenia din spital. Pacienții sunt întrebați inclusiv dacă au fost nevoiți să cumpare medicamente sau alte materiale sanitare sau dacă au fost nevoiți să ofere "atenții" pe durata internării.

Mecanismul care măsoară satisfacția pacienților români a fost introdus în anul 2016, în primul mandat de ministru al Sănătății al lui Vlad Voiculescu. La acea vreme, Colegiul Medicilor a contestat vehement introducerea măsurii. 4 ani mai târziu, un raport al Observatorului Român de Sănătate, publicat în vara anului trecut, a arătat că interesul spitalelor pentru satisfacția pacienților este în general scăzut: 3 din 5 spitale au sub 5% chestionare de feedback completate raportat la numărul de externări, iar unul din 5 spitale din România are zero chestionare completate.

De remarcat că Institutul Matei Balș se află în topul transparenței, numărându-se printre spitalele cu cei mai mulți pacienți care au completat chestionare de feedback.


Experiența pacienților internați la Matei Balș în IANUARIE 2021


Rezultatele chestionarelor de feedback centralizate de Ministerul Sănătății și consultate de HotNews.ro (precizăm că ordinea întrebărilor și a variantelor de răspuns prezentate în materialul nostru este întocmai cea din centralizarea Ministerului Sănătății - de la "foarte nemulțumit" la "foarte mulțumit"):

1. Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?

Foarte nemulțumit:
  • 7.1% - pacienți care au completat chestionarul prin SMS
  • 12.5% - pacienți care au completat chestionarul prin formular web

Nemulțumit:
  • 3.6% (SMS)
  • 3.4% (formular web)

Mulțumit:
  • 7.1% (SMS)
  • 22.0% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 82.1% (SMS)
  • 62.2% (formular web)

2. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?

Foarte nemulțumit:

  • 7.7% (SMS)
  • 12.8% (formular web)

Nemulțumit:
  • 1.3% (SMS)
  • 5.4% (formular web)

Mulțumit:
  • 6.4% (SMS)
  • 15.5% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 84.6% (SMS)
66.2% (formular web)


3. Cât de mulțumiți sunteți de curățenia din spital?

Foarte nemulțumit:
  • 4.1% (SMS)
  • 10.8% (formular web)

Nemulțumit:
  • 2.7% (SMS)
  • 2.7% (formular web)

Mulțumit:
  • 20.3% (SMS)
  • 36.8% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 73.0% (SMS)
  • 49.7% (formular web)

4. A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?

Da:

  • 7.0% (SMS)
  • 7.8% (formular web)
Nu:
  • 93.0% (SMS)
  • 92.2% (formular web)

5. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?

Foarte nemulțumit:
  • 4.2% (SMS)
  • 10.5% (formular web)

Nemulțumit:
  • 2.8% (SMS)
  • 4.7% (formular web)

Mulțumit:
  • 7.0% (SMS)
  • 23.6% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 85.9% (SMS)
  • 61.1% (formular web)

6. Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?

Da:
  • 94.2% (SMS)
  • 91.2% (formular web)
Nu:
  • 5.8% (SMS)
  • 8.8% (formular web)

7. Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?

Da:

  • 95.7% (SMS)
  • 93.2% (formular web)
Nu:
  • 4.3% (SMS)
  • 6.8% (formular web)

8. Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?

Da:
  • 95.7% (SMS)
  • 94.3% (formular web)
Nu:
  • 4.3% (SMS)
  • 5.7% (formular web)

9. Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?

Da:
  • 0.0% (SMS)
  • 0.7% (formular web)
Nu:
  • 100.0% (SMS)
  • 99.3% (formular web)

10. Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?

Da:
  • 1.5% (SMS)
  • 2.4% (formular web)
Nu:
  • 98.5% (SMS)
  • 97.6% (formular web)

Experiența pacienților internați la Matei Balș în DECEMBRIE 2020


Rezultatele chestionarelor de feedback centralizate de Ministerul Sănătății și consultate de HotNews.ro:


1. Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?

Foarte nemulțumit:
  • 12.5% - pacienți care au completat chestionarul prin SMS
  • 14.8% - pacienți care au completat chestionarul prin formular web

Nemulțumit:
  • 0.9% (SMS)
  • 7.8% (formular web)

Mulțumit:
  • 11.6% (SMS)
  • 22.0% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 75.0% (SMS)
  • 55.4% (formular web)

2. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?

Foarte nemulțumit:
  • 11.1% (SMS)
  • 14.8% (formular web)

Nemulțumit:
  • 2.0% (SMS)
  • 7.3% (formular web)

Mulțumit:
  • 10.1% (SMS)
  • 17.5% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 76.8% (SMS)
  • 60.5% (formular web)

3. Cât de mulțumit sunteți de curățenia din spital?

Foarte nemulțumit:
  • 5.2% (SMS)
  • 9.1% (formular web)

Nemulțumit:
  • 5.2% (SMS)
  • 5.6% (formular web)

Mulțumit:
  • 20.8% (SMS)
  • 39.2% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 68.8% (SMS)
  • 46.0% (formular web)

4. A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?

Da:
  • 7.4% (SMS)
  • 12.4% (formular web)
Nu:
  • 92.6% (SMS)
  • 87.6% (formular web)




5. Cât de mulțumit suntenți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?

Foarte nemulțumit:
  • 9.6% (SMS)
  • 13.4% (formular web)

Nemulțumit:
  • 4.3% (SMS)
  • 4.6% (formular web)

Mulțumit:
  • 12.8% (SMS)
  • 24.2% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 73.4% (SMS)
  • 57.8% (formular web)

6. Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?

Da:

  • 92.6% (SMS)
  • 87.6% (formular web)
Nu:
  • 7.4% (SMS)
  • 12.4% (formular web)

7. Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?

Da:
  • 94.7% (SMS)
  • 87.1% (formular web)
Nu
  • 5.3% (SMS)
  • 12.9% (formular web)

8. Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?

Da:
  • 95.6% (SMS)
  • 91.7% (formular web)
Nu:
  • 4.4% (SMS)
  • 8.3% (formular web)

9. Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?

Da:
  • 3.3% (SMS)
  • 0.8% (formular web)
Nu:
  • 96.7% (SMS)
  • 99.2% (formular web)

10. Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?

Da:
  • 2.2% (SMS)
  • 0.8% (formular web)
Nu:
  • 97.8% (SMS)
  • 99.2% (formular web)

Experiența pacienților internați la Matei Balș în NOIEMBRIE 2020


Rezultatele chestionarelor de feedback centralizate de Ministerul Sănătății și consultate de HotNews.ro:

1. Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?

Foarte nemulțumit:

  • 14.7% (SMS)
  • 12.5% (formular web)

Nemulțumit:
  • 7.4% (SMS)
  • 6.3% (formular web)

Mulțumit:
  • 17.9% (SMS)
  • 23.5% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 60.0% (SMS)
  • 57.7% (formular web)

2. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?

Foarte nemulțumit:
  • 12.2% (SMS)
  • 11.3% (formular web)

Nemulțumit:
  • 3.3% (SMS)
  • 5.4% (formular web)

Mulțumit:
  • 16.7% (SMS)
  • 18.5% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 67.8% (SMS)
  • 64.9% (formular web)

3. Cât de mulțumiți sunteți de curățenia din spital?

Foarte nemulțumit:
  • 8.1% (SMS)
  • 9.2% (formular web)

Nemulțumit:
  • 3.5% (SMS)
  • 6.0% (formular web)

Mulțumit:
  • 29.1% (SMS)
  • 41.1% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 59.3% (SMS)
  • 43.8% (formular web)

4. A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?

Da:
  • 12.7% (SMS)
  • 11.6% (formular web)
Nu:
  • 87.3% (SMS)
  • 88.4% (formular)


5. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?

Foarte nemulțumit:
  • 6.3% (SMS)
  • 9.5% (formular web)

Nemulțumit:
  • 3.8% (SMS)
  • 6.8% (formular web)

Mulțumit:
  • 26.6% (SMS)
  • 24.4% (formular web)

Foarte mulțumit:
  • 63.3% (SMS)
  • 59.2% (formular web)

6. Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?

Da:
  • 84.8% (SMS)
  • 87.8% (formular web)
Nu:
  • 15.2% (SMS)
  • 12.2% (formular web)

7. Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?

Da:
  • 89.7% (SMS)
  • 88.7% (formular web)
Nu:
  • 10.3% (SMS)
  • 11.3% (formular web)

8. Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?

Da:
  • 85.7% (SMS)
  • 91.4% (formular web)
Nu:
  • 14.3% (SMS)
  • 8.6% (formular web)

9. Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?

Da:
  • 2.6% (SMS)
  • 0.3% (formular web)
Nu:
  • 97.4% (SMS)
  • 99.7% (formular web)

10. Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?

Da:

  • 2.7% (SMS)
  • 0.3% (formular web)







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


11231 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    hehe (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:01)

    transpenibilus [utilizator]

    Oare unde or fi disparut postacii #ciumarosie de nu striga pe aici "DEMISIA strainu Cercel !!!"?
    Probabil stau la coada la punga de malai si zahar plus ulei de la Partid.
    • +5 (7 voturi)    
      Streinu Cercel e membru si parlamentar PSD (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:26)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      iar asa zisul institut (desi acolo nu se face nici o cercetare) e condus de la revolutie de PSD
    • 0 (4 voturi)    
      conditii bune.. (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:43)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      .. dar spaga cam mare.
  • +10 (14 voturi)    
    Poarta de intrare in institut parca e usa de grajd (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:41)

    Kivek [utilizator]

    niste darapanaturi la intrare, un acoperis ruginit, niste steaguri aruncate acolo peste mizerie.

    dezolanta privesliste te intamplina la intrarea in acest....'Institut'
    • +8 (8 voturi)    
      nu vad bine (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:34)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      asa e, am zis ca nu vad bine. Asa arata intrarea la CAP-ul din satul bunicilor! Asta spune multe.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:53)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      but, but, but...EROII...?
  • -1 (13 voturi)    
    Tipic romanesc (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:02)

    citoyen de bucarest [utilizator]

    Articol TIPIC romanesc. Desi la toate intrebarile din chestionar, gradul de satisfactie este foarte mare, ajungand pana la peste 90% in anumite privinte, cu o medie de 75-80% multumiti global, noi tinem sa facem un articol impotriva Matei Bals pt ca un procent mic a fost nemultumit (nu spun ca acei oameni nu sunt importanti sau ca ar minti, insa a critica un spital ca la 5-10% li s-a spus sa vina cu niste medicamente de acasa - depinde de care, posibil medicatia lor cronica? este deja o EXAGERARE.) In ceea ce priveste ''ATENTIILE'' .. Are cineva vreo proba? Face cineva vreo ancheta?

    Personal am vazut 'oameni' (greu de numit asa) aka pacienti care acuzau ca li s-a cerut spaga pentru ca erau ei nemultumiti ca nu li se dadea ce medicament voiau, ca perfuzia pe injectomat era setata prea incet ''si nu simteau efectul'' etc. Am vazut pacienti care sunau acasa si se plangeau de ''tortura'' pentru ca cereau sa fie plimbati cu patul la diverse investigatii desi ei puteau merge bine-mersi.

    Dar asa este romanul, si cand exista o institutie care se ocupa de pacienti si medici dedicati, trebuie sa vina cineva sa arunce cu noroi, pt ca Streinu Cercel/PSD. Oare daca era un manager numit de USR la Matei Bals ar fi existat acest articol?

    Si am o nelamurire: la Piatra Neamt, TOTI SUNTEM VINOVATI (citat Nelu Tataru). La Matei Bals, DOAR CERCEL E VINOVAT (toata societatea, mai ales partea PNL/USR). Ce ti-e cu dubla masura.....

    Dar hei, ipocrizia e principala caracteristica a neamului romanesc (sa nu vorbesc si de fuga de responsabilitate.. ''exista responsabili care au responsabilitati'' (citat Vlad Voiculescu).

    Concluzie: Un jurnalism de calitate, d-ra/d-na Alina Neagu, mai bine va reprofilati.
  • 0 (6 voturi)    
    Si ca ipocrizia sa mearga si mai departe (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:42)

    adi_69 [utilizator]

    Daca vreun jurnalis din asta "de calitate" ar avea nevoie de spitalizare pentru COVID 19, ar face pe dracu in patru sa ajunga fix la Bals, la spitalul lui Cercel. Si-ar pune in functiune toate pilele sa vorbeasca cu "PSD-istul" Cercel.
  • 0 (0 voturi)    
    ziceti ca poate incerca si la (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:30)

    ..13 [utilizator]

    Gerota???
    Sau poate la SCM???

    Asa, intreb pentru un preten...
    sanatate!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by