Concluziile DSP Bacău în cazul bătrânei care a murit în aceeași zi în care s-a vaccinat anti-Covid: Nu se susține decesul ca fiind o reacție adversă postvaccinală

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 21:08 Actualitate | Sanatate


Vaccinul anti-covid19
Foto: Robin Utrecht / Shutterstock Editorial / Profimedia
Direcția de Sănătate Publică (DSP) Bacău transmite, sâmbătă, că „nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate cu vaccinarea” în cazul femeii în vârstă de 73 de ani care a decedat vineri, în aceeași zi în care se vaccinase împotriva Covid-19, la Spitalul Județean de Urgență Bacău.

Într-un comunicat remis sâmbătă seară, instituția prezintă rezultatul „evaluării realizate de către specialiștii din cadrul DSP Bacău referitoare la decesul unei persoane de sex feminin, în varsta de 73 de ani, care s-a vaccinat la Centrul de vaccinare împotriva Covid-19 din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bacău, în data de 22.01.2021”. Astfel, DSP precizează că:

„- pacienta s-a prezentat la vaccinare în data de 22.01.2021, conform progrămarii efectuate în platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro;

- la nivelul centrului de vaccinare, au fost respectate procedurile de lucru și protocoalele specifice;

- în cadrul procedurii de triaj au fost măsurate constantele (tensiunea arterială, frecvența cardiacă, SpO2), care se încadrau în limite normale;

- după vaccinarea împotriva COVID-19, persoana a fost îndrumată în punctul de supraveghere postvaccinare, unde a fost supravegheată de către medicul coordonator al Centrului de vaccinare timp de 15 minute, nu a prezentat nici o reacție postvaccinală și a urmat circuitul de ieșire;

- nu au fost înregistrate deficiențe în ceea ce privește asigurarea calității, siguranței și trasabilității vaccinurilor în toate etapele de gestionare a acestora, cu respectarea lanțului de frig specific.”

DSP Bacău menționează totodată că „pacienta se afla în evidențele medicului de familie cu multiple comorbidități de natură cardiacă, neurologică și diabet zaharat”.

„Conform informațiilor deținute la nivelul UPU-SJU Bacău, pacienta s-a prezentat cu simptomatologie care a impus acordarea asistenței medicale de urgență în contextul multiplelor comorbidități existente. La examenul clinic și paraclinic efectuat în cadrul Unității de Primiri Urgențe-SJU Bacău, pacienta a fost diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac care nu a răspuns la manevrele de resuscitare și care a determinat decesul”, arată sursa citată.

„Ținând cont de antecedentele patologice, evoluția pe perioada observării postvaccinale, respectiv datele clinice și paraclinice înregistrate în UPU-SJU Bacău, nu se susține decesul ca fiind o reacție adversă postvaccinală indezirabilă”, concluzionează DSP Bacău.

„Astfel, nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate cu vaccinarea, ceea ce încadrează cazul în categoria evenimentelor coincidente”, mai spune DSP.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, evenimentul coincident este definit ca „evenimentul produs după vaccinare, care nu este provocat de vaccin sau de administrarea acestuia”.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3691 vizualizari

  • +8 (18 voturi)    
    pai ce se sustine? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 21:20)

    minus [utilizator]

    ca a facut o tulburare majora de ritm cardiac care a dus la deces. Nu inteleg insa cum DSP are siguranta ca nu exista vreo legatura cu vaccinul. Avea comorbiditati de natura cardiaca, neurologica si diabet zaharat, dar avea si antecedentul vaccinului- hai sa nu selectam doar ce ne convine.

    Sa nu fiu gresit inteles: m-am vaccinat si (deocamdata) nu am murit....dar concluziile pripite ale "anchetei" chiar strica toate indemnurile la vaccinare.
    • -2 (2 voturi)    
      atecedentul vaccinului? (Duminică, 24 ianuarie 2021, 17:42)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui minus

      Vaccinul nu este un simptom sau un cauzator al vreunei boli. Poate doar in mintea unor ca tine, doritori de "v-am zis eu".
      S-au vaccinat milioane de oameni in lume. Nu exista niciun caz in care reactiile adverse sa provoace deces. Si l-am gasit in Romania... La o doamna, odihneasca-se in pace, care avea multiple comorbiditati.

      La fel ca cei din Norvegia, se incearca protejarea celor vulnerabili. Acestia sunt batrani, cu diverse boli. Multi dintre ei vor muri, posibil, la o perioada mai scurta sau mai lunga dupa administrarea vaccinului. Ce o sa facem acum? Dam vina pe vaccin?

      In cazul Norvegiei, sunt deja 23 de oameni care au murit la pana intr-o saptamana dupa vaccin. Tot ei zic ca in fiecare zi mor cate 45 de oameni in aziluri. Daca erau toti vaccinati, insemna ca avem cam 45 de cazuri de morti in urma vaccinurilor?
      • 0 (2 voturi)    
        te inseli (Duminică, 24 ianuarie 2021, 20:18)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui justin

        - "Vaccinul nu este un simptom sau un cauzator al vreunei boli" te inseli. de exemplu, pot sa apara reactii alergice foarte grave. apoi, vaccinul induce anticorpi. pot sa apara cazuri de ADE, la fel ca in cazul infectarii directe. deocamdata nu avem tulpine foarte diferite insa o sa vedem pe viitor asta. la alte vacinuri apar. nu putem sa le excludem din start. apoi, vaccinul, ca si infectarea directa poate s aduca la boli autoimune. de exemplu cazul medicului din sua care a murit de trombocitopenie imuna.
        vaccinurile au omorat in trecut oameni si vor mai omora si in continuare
        dar, omoara mult mai putini oameni comparativ cu virusurile. asta e de fapt ce conteaza
        • -1 (5 voturi)    
          te dai stiutor (Luni, 25 ianuarie 2021, 0:04)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui rmos

          dar n-ai nicio treaba cu subiectul

          1. o reactie alergica nu e o boala
          2. vaccinul (asta) nu induce (?) anticorpi. Vaccinul asta "invata" sistemul imunitar sa creeze anti-corpi. Si spre deosebire de alte vaccinuri, acesta nu introduce in corp o versiune inofensiva a virusului.
          3. cazul medicului este un alt caz fara cauzalitate directa dovedita. Ai citit o chestie si gata, vaccinul provoaca boli autoimune. De unde pana unde? Ai o vaga idee de cum functioneaza acest vaccin?
          4. cand spui mult mai putin la ce te referi? Si algocalminul omoara mult mai putini oameni. Momentan sunt peste 2 milioane de oameni morti din cauza acestui virus. Ca sa fie un termen real de comparatie ar fi trebuit ca un vaccin, oricare ar fi fost el, sa fi provocat macar cateva mii de morti... Cel mai nasol caz e de acum vreo 8-10 ani, prin Franta, in care au existat multe efecte adverse, inclusiv 2 decese. Propozitia "vaccinurile au omorat oameni e inselatoare". Daca vrei sa spui ceva corect mai degraba ar trebui sa spui ca "vaccinurile salveaza vieti"
          • +2 (4 voturi)    
            inductia desteptului... (Luni, 25 ianuarie 2021, 8:59)

            minus [utilizator] i-a raspuns lui justin

            din varful delaului. Vad ca iti place doar sa-i dai inainte rostogolind vorbe.
            Daca spui ca un vaccin "invata" prganismul sa produca anticorpi, cat de gresit poate fi sa spui ca vaccinul determina (iar "a induce" are unul din sinonime "a determina"") corpul sa produca anticorpi.
            In cazul de fata nu vorbim de aiurelile de genul "asistenta de la Bagdasar" care ar fi murit după vaccin, vorbim de un caz real in care "concluzia" DSP sugereaza ca respectiva persoana putea sa moara oricum, fara ca DSP sa isi bata capul daca reactia de producere de anticorpi putea sau nu sa contribuie la deces. DSP ignora si "coincidenta" ca problemele serioase post-vaccin apar la femei, o problema reala despre care se discuta in lume.
          • 0 (2 voturi)    
            esti habarnist (Luni, 25 ianuarie 2021, 11:35)

            rmos [utilizator] i-a raspuns lui justin

            in primul rand nu "ma dau stiutor". pur si simplu este domeniul meu si stiu despre ce vorbesc. spre deosebire de tine, se vede ca esti paralel cu acest domeniu si in plus nici nu esti in stare sa cauti putin pe net info inainte sa debitezi aberatii.
            1. spre surprinderea ta, reactiile alergice evident ca sunt "boli", sunt de multe feluri si pot fi foarte serioase, chiar fatale.
            2. asta ai avut de comentat, ca am zis induce? este foarte corect. stai tu linistit ca spre deosebire de tine inteleg mecanismul, la nivelul la care este el inteles acum.
            3. omule, esti in stare sa cauti si tu putin pe net? daca nu, uite fac eu asta pentru tine: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3899154/#:~:text=Vaccine%2Drelated%20thrombocytopenia%20is%20considered,subgroup%20of%20drug%2Dinduced%20ITPs.
            daca ai avea cat de cat knowledge in domeniul imunologiei ai intelege ca sunt multe conditii autoimune cauzate (sau se crede ca sunt cauzate) de infectii virale si deci si de vaccin. hai sa vedem daca intelegi de ce si infectia si vaccinul pot sa provoace afectiuni autoimune :)
            4. deci esti de acord ca au fost cazuri in care vaccinul a provocat deces, nu? deci esti de acord cu mine vad. eu asta ma spus. uite si alt exemplu. cauta si tu pe net sa vezi ce s-a intamplat in 1995 cu un lot cu probleme de vaccin anti-polio, administrat la ~ 200000 copii. iti spun eu, ~200 copii au suferit paralizie trecatoare si 10 au murit. a fost un dezastru. deci Propozitia "vaccinurile au omorat oameni e " este corecta.
            ca sa intelegi, m-am vaccinat deja si recomand vaccinarea. nu sunt de acord insa cu prezentarea tratamentelor medicale ca lucruri "safe" cand de fapt nu sunt, nu exista asa ceva. fiecare tratament medical are riscuri. este vorba de raportul riscuri/beneficii, asta e tot ce conteaza.
            dar ascunderea problemelor este o cale gresita, lipsa informarii transparente duce la aparitia scepticismului. asta nu inteleg cei ca tine. faceti mai mult rau, desi ati vrea sa faceti bine.
      • +2 (2 voturi)    
        daca te pasioneaza Norvegia.... (Duminică, 24 ianuarie 2021, 22:26)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui justin

        declaratia lui Sigurd Hortemo, medic șef la Agenția Norvegiană pentru Medicamente, a fost un model de bun simt profesional:
        „Rapoartele sugerează că reacțiile adverse frecvente la vaccinurile cu ARNm, cum ar fi febra și greața, ar fi putut contribui la un rezultat fatal la unii pacienți fragili”
  • +4 (14 voturi)    
    cam repede verdictul (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 21:27)

    rmos [utilizator]

    o persoana cu multiple probleme a fost supravegheata dupa vaccinare doar 15 minute. e grav. oricum, comunicatul dsp e nul, nu au sa traga concluzia asa repede. evident, nu spun ca decesul s-a datorat vaccinului, spun doar ca investigarea acestuia e defectuoasa si concluzia pripita.
    • -1 (5 voturi)    
      15 minute (Duminică, 24 ianuarie 2021, 5:12)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui rmos

      Atat zic procedurile!
      Oricum, ar fi nerealist sa fie monitorizati mai mult - cu cat dureaza mai mult monitorizarea, cu atat intarzie vaccinarile!
      Si, la urma-urmelor, CAT ar trebui sa fie? De ce?
      • +1 (1 vot)    
        depinde de situatie (Duminică, 24 ianuarie 2021, 13:49)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        pentru cazurile cu risc crescut e bine sa fie peste 30 min. avem o persoana in varsta cu multiple afectiuni. majoritatea reactiilor alergice apar in primele 15 minute intr-adevar dar exista situatii in care apar si la 30 minute sau chiar cateva ore (primul atac). majoritatea celor pe care-i cunosc si s-au vaccinat au asteptat cel putin 30 minute. au fost cazuri cu reactii moderate la 30 minute.
    • -2 (4 voturi)    
      Bun sfat! (Duminică, 24 ianuarie 2021, 10:16)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui rmos

      Poate ar fi trebuit supravegheata o săptămână, sa se umple spitalele de vaccinați cu diabet sau cu boli de inima!
      Ai cumva patent pe idee ...?
  • +2 (22 voturi)    
    Dacă nu era vaccin... (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 21:46)

    lambda [utilizator]

    Dacă avea virusul, chiar dacă avea comorbiditati, o numara la decese COVID19.
    Daca e cu vaccinul, nu se pune.
    V-am prins cu ocaua mica!
    • 0 (0 voturi)    
      no pazea acu (Duminică, 24 ianuarie 2021, 17:31)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      i-a prins lambda cu ocaua mica. sa vezi acum probleme pe capul lor.

      mai nou toti analfabetii functionali ies la rampa cu doctoratele in medicina si cercetare.
  • -5 (11 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 21:55)

    tirolez [utilizator]

    Vorba cuiva , astia au vazut ca nu mai au vaccinuri si acum vor sa descurajeze.

    Eu stiu pe cineva cu probleme cardiace care a murit dupa un RMN. Nu mai facuse si fusese extrem de stresata din cauza asta cu cateva zile inainte.
    E posibil ca femeia sa se fi dus la insistentele familiei,iar ea in sufletul ei sa fi fost de alta parere , de unde pe fond de suparare si griji, la 70+ , a facut infarct.
  • -2 (6 voturi)    
    aha, (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 22:05)

    nick1587873340950 [utilizator]

    de ar fi caz global izolat, Dar UK faca acuuma vaccinul doar cu echipament de resuscitare, dar vei US, Norvegia, Spania, China, etc. Dar nu e normal si nu e de la vaccin
  • +4 (8 voturi)    
    pai (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 23:12)

    martel55 [utilizator]

    asta puteam sa spun si eu de cand am auzit stirea...doar nu se astepta nimeni ca autoritatile noastre sa aiba macar o umrba d eindoiala ca cele din Norvegia...
  • +1 (3 voturi)    
    Astia dau NUP (Duminică, 24 ianuarie 2021, 2:36)

    Coco Whistle [utilizator]

    Ca vesnicii si unicii procutori ai statului mafiot. Bravo...decesul a intervenit dupa vaccin, e clar ca e una din cauze numai daca se demonstreaza opusul ceea ce nu reiese de mai sus.
  • -3 (5 voturi)    
    asta e lege (Duminică, 24 ianuarie 2021, 7:41)

    nick1587873340950 [utilizator]

    batuta in cuie la noi, "de vina e mortu'", nici nu stiu de ce "se mai agita" DSP-ul, ca foar pina acuma a fost vina cetatenilor.
  • +2 (4 voturi)    
    Chiar daca ar fi fost (Duminică, 24 ianuarie 2021, 9:54)

    Alui [utilizator]

    De la vaccin, ai cam 1/1.000.000 sanse sa mori. Dar mori numai tu, nimeni din familia ta. Daca nu te vaccinezi, ai de 1.000 de ori mai mari sanse sa mori, si poti sa omori si pe cineva din familie. In Romania deja au murit peste 17.000 de persoane, si vor mai muri. La populatia totala de 19 milioane din care 5 sunt in afara tarii, rata de mortalitate a COVID a depasit deja 1 la mie.
  • 0 (6 voturi)    
    Câte decese cu SCoV2 au fost investigate similar (Duminică, 24 ianuarie 2021, 10:00)

    hic sunt leones [utilizator]

    ca să știm la câte din cele 17 mii de persoane decedate virusul a fost în organism fără să influențeze starea morbidă?
    Eu țin minte că un medic ne explica cum că, dacă a fost detectat virusul în organism, presupunerea corectă este că a influențat decesul, deci persoana trebuie raportată ca decedat Covid; în cazul vaccinurilor dintr-o dată nu se mai aplică această regulă?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by