Unul dintre cei mai cunoscuți medici din România cere demisia președintelui Colegiului Medicilor, după "comunicatul nerușinat" în care își exprima susținerea pentru Mircea Beuran

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 9 ianuarie 2020, 8:27 Actualitate | Sanatate


Dan Grigorescu
Foto: Arhiva personala
Medicul chirurg Dan Grigorescu, șeful Secției de Chirurgie Plastică şi Reconstructivă de la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Brașov, îi cere demisia președintelui Colegiului Medicilor, Gheorghe Borcean, "la 10 zile de la comunicatul (acum dovedit ca fiind într-adevăr) nerușinat, conceput și semnat personal de cel care ocupă funcția de președinte al Colegiului Medicilor, cu privire la situația dramatică de la Spitalul Floreasca".

Medicul brașovean Dan Grigorescu este unul dintre cei mai cunoscuți chirurgi plasticieni din România și a reușit să amenajeze, în secția pe care o conduce la Spitalul Județean din Brașov, prima unitate funcțională pentru arși înființată în țară după incendiul din clubul Colectiv, cu un sector pentru mari arși care are două paturi perfect izolate, fiecare în câte un salon dedicat. Dotările din acest sector au fost cumpărate din sponsorizări obținute de medic.

Dan Grigorescu amintește că Gheorghe Borcean declara în acel comunicat "la modul acuzator, implicându-i la modul imoral (adică fără să își fi dat acordul) pe toți membrii Colegiului, printre care mă număr și eu: <... asistăm zilele acestea la un asalt mediatic indecent, neprofesionist şi neinformat la adresa unuia dintre colegii noştri (dr. Beuran-nota mea) cu un renume profesional, care nu merită cu nimic a fi ştirbit prin dezvoltări ideatice fără legături cu relaţiile de cauzalitate, care au dus la acele întâmplări>, da, adevărate".

"Acum, după atâtea informații apărute în spațiul public care au conturat (chiar dacă imperfect) existența unei asocieri greu de imaginat de erori și acțiuni neconforme cu proceduri universal valabile, l-a mai auzit cineva pe domnul în cauză să mai zică ceva? L-a mai văzut cineva în spațiul public să lase coada jos, spășit, asemenea unui cățelandru schelălăind după ce primește un șut în bot de la cel pe care a încercat să-l muște, deși nu avea niciun motiv?", se întreabă Dan Grigorescu.

El subliniază că marea problemă a lui Gheorghe Borcean "nu e dacă a avut sau nu dreptate (deși cam toate argumentele îi stau împotrivă), ci că s-a ante-pronunțat în lipsa oricăror informații oficiale, bazându-se pe simpatia și încrederea personală față de un coleg acuzat de toate cele".

Medicul brașovean se întreabă și dacă "E normal ca o instituție colegială (și, implicit, toți membrii ei!) să fie implicată într-o situație controversată, doar pentru ca președintele ei să-și sprijine oficial un prieten? Nu e! Indiferent cât de nedrepte ar fi niște acuzații, el (Borcean) putea să îl mângâie pe creștet cât de mult dorea pe colegul simpatizat, însă doar în mediu privat. Instituțional, în schimb, Borcean trebuia să se comporte nu doar echidistant, ci (chiar mai mult!) distant în raport cu o situație care, vrând-nevrând, ajungea să fie analizată/judecată și de către Colegiul Medicilor. Păi cum să mai aibă și cea mai mică urmă de credibilitate concluziile rezultate dintr-o astfel de anchetă, mai ales dacă, pozitive fiind față de cel acuzat, ar confirma poziția exprimată "a priori" de către șeful Colegiului? Iată, așadar, că reacția explozivă a domnului Borcean (explicabilă fie individual doar din iubire ne/condiționată față de un coleg, fie medical în contextul unei anumite vârste vasculare), îi aduce prejudicii chiar celui căruia ar fi trebuit să-i folosească!"

"Care este argumentul și motivul pentru care actualul președinte al Colegiului Medicilor nu mai poate îndeplini această funcție, laolaltă cu responsabilitățile aferente? Simplu: nu doar că s-a compromis ca persoană, ci mai grav chiar, s-a compromis ca președinte, prin simplul fapt că și-a distrus prezumția de imparțialitate în orice speță actuală sau viitoare", adaugă Dan Grigorescu.

Concluzia medicului brașovean este că "demisia acestui președinte, pe cât de inert în raport cu restul breslei medicale de-a lungul timpului (indiferent cât de multe acuzații au "încasat" alți colegi medici membri ai Colegiului sau câte cereri de ajutor i-au fost adresate - vezi demersul colegei Livia Davidescu), pe atât de plin de solicitudine în raport doar cu cei impregnați de parfumul puterii politice sau academice, e mai mult decât necesară. E obligatorie! Și la fel de oportună precum ar reprezenta-o excizia unui țesut necrozat pentru restul organismului, pentru a fi ferit de pericolul mortal al unei septicemii. Care în cazul Colegiului Medicilor ar ucide însăși moralitatea care îi dă definiția modului de a exista!"

Șeful Secției de Chirurgie Plastică şi Reconstructivă de la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Brașov mai spune că "îi interzice" lui Gheorghe Borcean să îl mai reprezinte, în cazul în care acesta nu va demisiona.


Citește și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















57276 vizualizari

  • -52 (80 voturi)    
    Greseste grav donmul doctor! (Joi, 9 ianuarie 2020, 8:34)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Presedintele Colegiului Medicilor a luat INTOTDEAUNA aparare fiecarui medic, mare sau mic, atunci cand a fost acuzat. INTOTDEAUNA a aparut in mod public cu comunicate rapide, ample si bine structurate. Pana si cel mai tanar medic de familie din ultima comuna a tarii a avut in Dl Presedinte un spriin si un aparator frenetic! Traiasca, traiasca, de trei ori traiasca!
    • +46 (54 voturi)    
      Solidaritate in Ticalosie? (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:44)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Chiar (mai ales) daca ii esti prieten te abtii!
      Faptul ca un pacient a fost ars de viu in sectia condusa de dr Beuran chiar nu conteaza?
      • +33 (41 voturi)    
        @Leo55, lasa-l in pace ! (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:58)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Se vede de la o posta ca e medic, dar din categoria beuranilor !
        • +11 (13 voturi)    
          e posibil (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:45)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          sa aveti dreptate, desi acel "Traiasca, traiasca, de trei ori traiasca!" din final imi seamana cu o bascalie prin trimiterea la epoca ceausescu.
          • +10 (14 voturi)    
            @nahir: (Joi, 9 ianuarie 2020, 13:15)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Incep sa am si eu dubii, dar nu din cauza lozincii din final ci a intregului continut care face vorbire de faptul ca toata suflarea medicilor, de la amarastenii din comune si sate pana la Beuranii si Lucanii din Municipii, sunt aparati in egala masura cu aceiasi risipa de energie si la fel de prompt de catre Colegiu ! Ori este clar ca nu are cum sa fie asa, mai ales intr-o tara ca Romania ! Si, pana la urma, da, Lozinca din final se transforma intr-o bascalie uriasa la adresa Presedintelui Colegiului !
    • +30 (42 voturi)    
      Schimba-ti nick-ul (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:02)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Mai potrivit ar fi "radu_cel_prost"
    • +27 (31 voturi)    
      Nu trebuie să ia apărarea. (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:21)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Trebuie să fie corect.Om.Nu criminal.Nu infractor.Să nu acopere indolența,incompetența și comportamentul abuziv.
    • +24 (32 voturi)    
      nu ati inteles ironia (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:30)

      Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      De fapt mesajul era ca toti medicii au fost acoperiti de Colegiu indiferent de nenorocirile aduse pacientilor. Cator medici li s-a retras dreptul de a mai profesa in ultimii 20 de ani? Luati cazurile celebre in mass media si o sa intelegeti mafia din sistem.
      • +8 (12 voturi)    
        Nu ti se pare (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:46)

        sipu [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

        ca este prea ”fina” ironia !!!?
      • -3 (15 voturi)    
        Chapeau! (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:10)

        radu_cel_frumos [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

        Analfabetismul functional nu doare din pacate...
        • -3 (11 voturi)    
          Bineinteles, d-aia sunt #rezisti (Joi, 9 ianuarie 2020, 16:33)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

          Bineinteles, d-aia sunt #rezisti!

          Astora trebuie sa le scrii cat vaca IRONIE, SATIRA, GLUMA si/sau sa le pui maimutoi gen :-), ca sa fie ca la ei pe FaceBuci: "Acum radeti!", "Acum va indignati", etc.
      • +3 (7 voturi)    
        @Cantacuzino, din gresala ai raspuns (Joi, 9 ianuarie 2020, 13:21)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

        persoanei care a declansat disputa si care a inteles foarte bine ce voia sa spuna, doar ca s-a jucat nitel cu noi ! :) Mai curand mie trebuia sa imi adresati messajul. Pana la urma insa m-am prins singur... mai tarziu, dar mai bine mai tarziu decat niciodata ! :))))))))

        PS. O zi buna !
        • -1 (5 voturi)    
          Stai linistit, nu te-a banuit nimeni... (Joi, 9 ianuarie 2020, 16:37)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Stai linistit, nu te-a banuit nimeni...de doi neuronei. Unul iti e deajuns, omul nu astepta sa te prinzi in prima jumatate de ora.
          • -2 (6 voturi)    
            Ha-ha-ha... ! Aparu p(r)ostacul niuliuc ! ! (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:42)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Si mai vorbeste si de funie in casa spanzuratului ! :)))

            Mestere, stii ca si acum, dupa patru ani, inca te mai cauta aia de la PSD Ilfov ca sa le predai neuronul pe care ti-l dadusera pe baza de proces verbal si pe care ar fi trebuit sa-l predai la iesirea din tura de postaceala, pe cand tu ai fugit cu el ?

            PS. Macar, te-ai prins, dupa rateurile pe care le dai, ca ti-au dat unul second hand ? :)))))))
    • +7 (11 voturi)    
      ironie prea fina (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:14)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Vezi frate ca nu se prinde lumea ca esti sarcastic.
      Uite cate minusuri ti-ai luat.
      Ai dreptate, corbul asta nu scoate ochii la nici un corb.
      • 0 (8 voturi)    
        @Ademordna : Faptul ca tipul e un sarcastic (Joi, 9 ianuarie 2020, 13:26)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

        fin rezulta in special din faptul ca nu si-a propus sa ne lumineze nici cu inflatie de semne de exclamare, nici uzand de emoticoane, dara-mi-te, sa intervina si sa-si apere commentul Haios, omu' !
        • -2 (4 voturi)    
          Astazi ma tot pripesc ! "Omu" s-a dovedit (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:39)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          a nu fi atat de fin pe cat il consideram, pt ca a raspuns ! Deci nu este chiar erste clas pe cat il consideram eu !
    • 0 (4 voturi)    
      Radule (Joi, 9 ianuarie 2020, 19:42)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      ai fost prea subtil. Ai fost inteles pe dos ! Mai posteaza o data ,in clar, opinia ta .
  • +35 (43 voturi)    
    Colegiul medicilor = Sectia pentru Magistrati (Joi, 9 ianuarie 2020, 8:48)

    pedepsitorul [utilizator]

    Perogative Acestui Colegiu al Medicilor absolute!
    Colegiul ancheteaza cauze tehnice, valideaza proceduri, ancheteaza medici... protejeaza medici!

    Daca analizati imixtiunea acestui grup professional, este echivalentul sectiei speciale pentru magistrati!

    Interventia acestui colegiu in cauzele penale trebuie restrictionat... mai ales cand exista victime!
    • +5 (13 voturi)    
      Toti medicii sunt la fel.... (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:21)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Pana nu de mult aveau de 10 ori mai multe infectii nozocomiale decat in literatura si o tara intreaga de medici nu stia de ce, sau stia. Una mai rea decat alta.
      De unde si similaritatea cu magistratii.
    • -3 (3 voturi)    
      ce imbecilitate spui (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:10)

      danete [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      poate ai vrut sa spui colegiul medicilor=CSM (inspectia judiciara). si au mai si votat vre 25 de destepti
    • +1 (5 voturi)    
      CSM, nu se pronunta despre spete sau inculpati! (Joi, 9 ianuarie 2020, 14:19)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Colegiul medicilor este validatorul oricaror vinovati sau nevinovati!

      Deocamdata , mortu-i vinovat!
  • -33 (51 voturi)    
    Cam asa... (Joi, 9 ianuarie 2020, 8:48)

    Jetix [utilizator]

    Dar este corect sa fie demisa o persoana pana nu se termina un raport , o cercetare??? S-au cam grabit...ceea ce denota un interes...
    • -14 (24 voturi)    
      Interesul este clar (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:28)

      Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Jetix

      uitati-va pe cine au pus in loc! Mai aveti intrebari?
    • +27 (35 voturi)    
      . (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:32)

      stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui Jetix

      Asa ai fi zis si daca murea maica-ta arzand pe masa de operatie?
      • +7 (15 voturi)    
        nu! (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:34)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui stoenec1

        Intrebarea este complet gresita, pedesristii stiu foarte bine ca LOR nu li se poate intampla nimic rau!
        • -7 (7 voturi)    
          firesc (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:27)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          pedelistii voiau omul lor acolo, deci au facut tot "ce trebuia" ca sa il aiba
    • +17 (21 voturi)    
      Corect (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:46)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Jetix

      Trebuie asteptat sa mai moara si altii si abia dupa aia dar numai daca intre timp s-a terminat raportul.
    • +29 (33 voturi)    
      vezi că au apărut imaginile... (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:50)

      unul_altul [utilizator] i-a raspuns lui Jetix

      Acum, că au apărut imaginile din sala de operații, unde se vede cum Beuran intră în sală ca de pe bulevard și pune mâna pe un pacient ars (în condițiile în care orice medic știe ce riscuri majore de infectare prezintă un astfel de pacient), Grigorescu are dreptate, iar cel care s-a grăbit a fost Borceanu cu comunicatul lui. Pe lângă lanțul de erori ce a dus la combustia pacientului, ce a urmat e la fel de grav și, odată cu apariția imaginilor, nu mai poate fi negat nici măcar de Borcean sau de Colegiul Medicilor. Nici nu mai vorbim de nerespectarea procedurilor, ci de lipsa oricărui bun simț profesional.
    • +20 (26 voturi)    
      Bineinteles ca este corect! (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:06)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Jetix

      Beuran nu a fost dat afara pe motive penale.
      Aia e treaba justitiei.
      Beuran a fost demis in urma cercetarilor facute de corpul de control al ministerului!
      Beuran n-are decat sa atace in justitie decizia ministerului, dar nu cred ca o va face, pt ca se stie cu musca pe caciula si interesul lui este musamalizarea, nu amplificarea scandalului.
    • +1 (5 voturi)    
      Demisă nu, însă cu siguranță suspendată (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:34)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Jetix

      (și plătită cu salariul minim pe economie).
      În felul acesta o persoană corectă și nevinovată are și ea interesul să colaboreze cu anchetatorii ca să finalizeze cât mai repede ancheta.
  • +32 (34 voturi)    
    Un om onest... (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:03)

    Andreas1256 [utilizator]

    ... este mai mereu si un bun profesionist. La cat mai multi ca dumnealui!
  • -39 (51 voturi)    
    Probabil e un mic hastagist (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:15)

    salvatore [utilizator]

    ... care viseaza si el la un post in Minister. In general medicii nu se ataca intre ei, sunt o casta, dar asta il musca pe sefutul de la Colegiul medicilor ca sa iasa in evidenta, e simplu.
    • +21 (31 voturi)    
      ce bine era cu psd-ul (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:47)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      asa-i prietene? Ce competenta cand pot fi toti numiti pe pile inclusiv seful colegiului medicilor.
      Aparat-i cu sarg dragi tovarasi si preteni.
      • +10 (16 voturi)    
        in plus (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:36)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        Sigur ca era foarte bine cu pedesereul, de exemplu era de ajuns sa il faci pe cineva "hashtagist" ca sa il supui oprobiului public!

        Dar "salvatore" ignora cu seninatate faput ca partidul lui Daddy a pierdut alegerile ...
        • +3 (5 voturi)    
          Pentru cultura noastră ! (Joi, 9 ianuarie 2020, 14:59)

          Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          De ce sunt atâtea comentarii le gate de PSD, și alte partide politice ?
          La operat DraqNea sau Docilă ?
          Ăla era un chirurg Care a făcut i greșeală gravă și dacă a fost el criminalul sa stea la pușcărie !
          Dar sa insinuezi ca dacă aparține unui partid sau altul, este medic mai superior sau inferior , numai ca era , in cazul de fata PSD ist , era medic PR-ist, dacă era Liberal sau dracul știe ce, era un chirurg mai bun?

          Aici discutam despre profesia de medic , deci medicina, unde este legătura cu politica,,,
          Doctorii se împart in doua distinctive categori:
          Buni și rai ! Atât ...

          Succes cu aflarea adevarulului și sancționarea penală .
          • -1 (3 voturi)    
            buni si rai (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:13)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

            ca toti oamenii, aaaaa ?!
            nimic, intre....
          • 0 (2 voturi)    
            corect! (Joi, 9 ianuarie 2020, 22:18)

            Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

            "Doctorii se împart in doua distinctive categori:
            Buni și rai "

            Corect, dar pe cei rai eu ii numesc PE-DE-SE-RISTI!

            nu este vorba de carnetul de Partid, ci de apartenenta spirituala, fie esti cu Binele, fie esti cu raul, cu partidul lui Ilici!
      • +2 (8 voturi)    
        d c il injurati?! (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:11)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        omu are dreptate...
        cel mai probabil (evident nu e 100% sigur) are un interes pt care-l critica si nu este unul altruist.

        statistic vb. asa este.
        ca are dreptate in acest caz, e alta discutie!

        colegiul medicilor apara medicii are gresesc de 30 de ani. d c pana acum nu a zis nimeni nimic?!
        crezi ca e primul caz?! mal praxisul e practic inexistent in romania in mare parte din cauza colegiului medicilor si mal praxisul nu a inceput si nici nu o sa se termine cu Beuran!
        ceea ce a facut el se face de cand lumea si pamantul in spitalele romanesti si nimeni nu a reclamat pana acum! cred ca e primul care-si lasa nesupravegheati rezidentii?! nu cred ca sunt 10% din medici care sunt tot timpul cu rezidentii in operatie...
        • +2 (2 voturi)    
          Deci zici sa faca inchisoare? (Joi, 9 ianuarie 2020, 22:50)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Sa fie un exemplu pentru toti? Sunt complet de acord.
    • +19 (27 voturi)    
      stai linistit (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:49)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      Omul si-a creat singur un renume, n-are nevoie de "un post in minister", nu confunda visele tale cu ale unui profesionist ce dovedeste mai mult bun simt decat orgoliu de casta.
    • +18 (22 voturi)    
      A forma o casta de orice fel (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:55)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      in justitie, universitati, elita politica etc, dar mai ales in medicina este similara cu un cancer pt acel domeniu si pentru intreaga societate. Practic acei oameni se solidarizeaza intre ei in bine si in rau punand interesul lor ingust de casta inainte de orice (morala, lege etc). Cam cum stau lucrurile in cazul nostru.
  • +23 (25 voturi)    
    Brici ! (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:28)

    sfarleaza [utilizator]

    Medici d’astia trebuie in Romania!
  • -22 (28 voturi)    
    Colegiul Medicilor (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:47)

    Casargoz [utilizator]

    Ar trebui ca problemele legate de Floreasca sa fie discutate in primul rand de medici. Nu ar trebui sa se pronunte nici politicienii nici jurnalistii pana nu sunt emise opinii avizate ale specialistilor.
    Si concluziile ar trebui sa fie unanime fara legatura cu politicul. Mediatizarea opiniei presedintelui colegiului sau doar a unui mdeic din colegiu nu aduce nimic bun.
    Ceea ce trebuie sa primeze este interesul pacientului.
    Si aici e de discutat daca pacientul prefera sa nu fie operat sau sa fie operat de un doctor care poarta ceas, sau sa fie operat de un doctor care respecta strict "procedurile"
    Sunt proceduri si proceduri. Daca "procedurile" ar fi atat de bune, vad ca politicienii se cramponeaza de ele. Daca totul s-ar face "strict" dupa procedura atunci n-am mai aveea nevoie de facultatea de medicina. Orice infirmiera sau sofer ar putea sa opereze daca stie si respecta o "procedura"
    Daca discutam de protocol: un cadru care spune mai putine lucruri decat o procedura atunci discutam de alte lucruri.
    Protocolul stabileste regulile de "Bun simt" din cadrul profesiei. Si cand acestea sunt incalcate trebuie sa vedem daca este cazul de sanctiuni. Pentru ca de multe ori protocolale sunt incomplete. Si nu de putine ori modificarea protocolului poate duce la salvarea de vieti. Protocoalele nu sunt tablele lui Moise. Sunt facute de medici la un moment dat.
    • +23 (23 voturi)    
      mediatizarea e ok (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:03)

      tiana [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      ...vedem atitudinea, cum gândesc, cum vorbesc...
    • +21 (25 voturi)    
      rufele murdare se spala in familie (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:05)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      asa-i? sa se ascunda totul, prostii nu au nevoie sa stie ce marsavii sunt in sistemul pe care il finanteaza. trebuie sa zeificam niste personaje sinistre doar datorita functiei?! ti-as la inceput de nou an replica lui nea Costel, drojdier, dar mi-e ca voi fi cenzurat.
    • +21 (23 voturi)    
      Nu zau? (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:11)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Cand mor pacientii pe masa de operatie, din cauza bolii de care sufera, e una.
      Si cu totul alta e cand pacientul moare pe masa de operatie din cauza imbecilitatii personalului medical!
      In acest caz trebuie sa vuiasca intreaga societate, nu sa se puna batista pe tambal, sa asteptam sa vedem ce spune medicul X sau doctorulY.
      In astfel de cazuri singurii care ar trebui sa vorbeasca sunt procurorii de la criminalistica!
    • +13 (17 voturi)    
      loool (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:15)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      moldovene, daca murea ma-ta pe masa de operatie arsa ca la Colectiv, tot asa argumentai ?
      • -4 (6 voturi)    
        ca la Colectiv? (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:29)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        adica in urma unui act terorist comis de "servicii" ca sa vina Guwernerul Ciolos? interesanta abordare
    • +8 (10 voturi)    
      Stat in stat? (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:27)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Cum adica sa dicute intre ei? Sa ii lasam si pe parlamentari la fel? Nu stii ce vrei.
    • +4 (4 voturi)    
      Tocmai că procedurile nu sînt bune (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:33)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Faptul că procedurile nu sînt bune (și că orice procedură are și alternative între care și un medic poate avea probleme să aleagă într-un caz mai dificil) înseamnă că ele trebuie în permanență perfecționate. Și că încă de la nivel de procedură trebuie ținut seama de resursele materiale și umane disponibile.

      Sincer, m-aș bucura să îi văd pe medici că se zbat ca protocoalele să răspundă nevoilor practice, ca spitalele să fie plătite exact pentru ceea ce fac pentru pacienți, nu din alocații bugetare discreționare sau după indicatori care nu au legătură directă cu conținutul actului medical. Astfel încît fiecare să fie plătit după rezultate iar conștiința și răsplata tuturor cadrelor medicale să poată trage ambele în aceeași direcție, spre interesul pacientului și demnitatea specialistului.

      Pentru medicii cu conștiință acest caz ar trebuie să fie unul care să îi trezească la acțiune. Prin ascunderea mizeriei sub preș, ca pînă acum, actul medical este decredibilizat. Nu mai este mult și oamenii vor fugi de spitale, cel puțin de cele din România și vor ajunge să aibă mai multă încredere în babe sau în sfaturile de pe internet decît în consultațiile și tratamentele medicilor români.

      Iar din acel moment, această nație nu va muri doar la modul indirect, prin cei tineri și dinamici care o părăsesc an de an pentru că nu pot munci cinstit și demn aici - mulți dintre ei cadre medicale de viitor - ci și fizic, prin decredibilizarea sistemului de sănătate.
    • +4 (4 voturi)    
      Nope (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:04)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      “Ar trebui ca problemele legate de Floreasca sa fie discutate in primul rand de medici.“
      Cum ramane cu noi, pacientii?
      A fost omorat un om! Asta e clar treaba procuraturii acum!
  • +14 (26 voturi)    
    Rara Avis (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:01)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Colegiul Șperțarilor va lua intotdeauna apărarea medicilor criminali ca Beurean, o nulitate politruca si nociva. Luarile de pozitie contrarea sunt fff rare.

    RUSINEEEE MEDICI. Vi s-au facut salarii NESIMITITE si voi tot la mita va e gandul, iar in loc sa vindecati, ucideti! Protestati doar ca sa va puteti îmbuiba cat mai mult, nu pentru ca să se îmbunătățeasca ceva in CREMATORIILE in care lucrati.
    • +3 (3 voturi)    
      “Spertarii” de care vorbești (Joi, 9 ianuarie 2020, 14:44)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      tu , este o creație magistrala a inteligentei românești :
      Romanul da pliculețe cam la orice, special in domeniu medical.
      Se poate întrerupe acest sistem sistem medieval , care a prins mai repede la romani decât pa turci?
      Sigur ca da- Dar e păcat !
    • 0 (2 voturi)    
      pai, (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:19)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      numai ochii pe noi?
      parca va numeati, ..ochiu' si timpanu' !? nu ?!~
  • -24 (30 voturi)    
    si asta ... (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:17)

    muscha mbanana [utilizator]

    alt invidios ca-i nebagat in seama ca si paraciosu ' ala de la usr ...Vai de mama lor care ia facut !
    • +10 (14 voturi)    
      @muscha mbanana (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:43)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

      Daca tot ti-ai ales nick-name asta smecheresc ai grija sa nu ti-o mushte careva si sa ramai fara banana.

      Unul ca doctorul Ciomu !
      • 0 (2 voturi)    
        buiemeuran (Joi, 9 ianuarie 2020, 14:49)

        uranda [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        nu vad vreo pierdere aici
        asa nu se mai reproduc cei cu 2 neuroni
  • -6 (10 voturi)    
    parere (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:06)

    iq100 [utilizator]

    Are perfecta dreptate Dr.Borcean * a uitat* ca a avut si el niste probleme care erau ceva mai grave decat aceasta.Dr. Beuran a intrat in sala de operatie intr-un caz de forta majora : ar fi pierdut timp pretios cu =ECHIPAMENTUL= specific. A incercat sa ajute cat s-a putut la rezovarea nenorocirii , chiar daca stia ca detractorii de serviciu stau la panda si vor exploata situatia .
    Orice parere ati avea VOI , cei din afara sistemului , ( inclusiv CTP ),
    dr.Beuran este unul dintre *stalpii* sistemului chirurgical romanesc ! Cum poti sa *uiti* calitatile dovedite in sacrificii de ani si ani , ale unui chirurg talentat si daruit ?! Cei care l-au demis sunt niste EPIGONI OBEDIENTI ,care habar nu au despre cum si cu ce sacrificii * se mananca * chirurgia ! In opinia mea ESTE O RUSINE NATIONALA !
    Si ,in ultimul rand , care doctor * URBI ET ORBI * doreste sa moara pacientul ???????
  • -2 (8 voturi)    
    nu e chiar asa (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:07)

    liviu_ [utilizator]

    1 - ceea ce a facut Beuran (lasi rezidentii sa inceapa si tu vi la sfarsit se face de cand lume si pamantul in Romania. Nu este vina lui exclusiv, mai toti medicii fac asta! Ei iau grosu de la spaga, dar grosul muncii il face rezidentul
    2 - colegiul medicilor face atat de mult tampenii incat asta e un mare rahat. colegiul medicilor este doar o institutie care apara medicii cand fac tampenii. cate cazuri de mal-praxis sunt in romania?! cateva, dar nu pt ca nu se greseste ci pentru ca cei din colegiul medicilor ii apara!

    hai sa vedem putin mai mult decat "fost (cred) membru psd, deci rau si sa vedem realitatea... 90% din medici fac asta! El doar a avut ghinionul sa afle presa! Credeti ca e primul caz in care rezidentul greseste pt ca "superiorul" e la cafea?! eu garantez ca sunt sute astfel de cazuri, dar nu au fos atat de dramatice sau s-au musamalizat (gen "a murit in timpul operatiei, ghinion").
    toate tunurile sunt pe el si pe Floreasca, desi problema asta se intampla in cam toate spitalele din romania! Hai sa vedem problema reala nu doar acest caz!
    • +2 (2 voturi)    
      conform minusurilor (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:12)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      trag concluzia ca sistemul medical e perfect si doar beuran si floreasca au o problema
      dragutz...
      bai oameni buni, lasati dracu ura fata de psd (pe care o avem toti) si vedeti naiba toata situatia fara a gandi 99% emotional
      wtf?!
    • +2 (2 voturi)    
      efectiv (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      eu am primit minusuri ca am spus ca nu e un caz singular si ca situatia e multmai grava... mai oameni buni voi si ganditi?!
    • -2 (2 voturi)    
      Metoda de fidelizare, (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:21)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Rezidentul va fi vesnic "recunoscator" celor care l-au acoperit; taina "colegialitatii"...
      • +1 (1 vot)    
        Nu rezidentul e vinovatul, (Joi, 9 ianuarie 2020, 19:45)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

        vina este, desigur, a medicului specialist, a cadrului universitar ce risca integritatea tinerilor medici...
    • 0 (2 voturi)    
      Evitau nenorocirea doar daca verificau (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:42)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      diagnosticul alergiei la iod, gresit, ceea ce insemna sa fie competenti (minutiosi, perspicace) in luarea anamnezei corecte si sa efectueze testul alergologic corespunzator...
      • 0 (0 voturi)    
        Testul alergiei la iod? (Vineri, 10 ianuarie 2020, 9:55)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

        Nu se face așa ceva. Nu se mai fac teste la nici o alergie.
        • 0 (0 voturi)    
          Ciudat ca se prefera (Vineri, 10 ianuarie 2020, 14:30)

          Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

          eroarea de diagnostic, nu?!
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru a suta oara. (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:19)

    ABBV [utilizator]

    Ce va doriti de la manageri de spitale? Exista cel putin in doua locuri in tara, plan de management pentru spitalul X si Y care prevede cresterea mortalitati. Semnate de la prefect in jos. CASS plateste mai mult pentru X persoana daca iese cu picioarele inainte din spital.
    Ce vreti mai mult ? Tara e o gluma si o manea continua ! Si oameni robotei pe plantatie care baga 80% din ceea ce castiga pentru plata unor specimene sinistre ajunse sefi si sefuti.
  • +1 (3 voturi)    
    nu demisia e solutia (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:21)

    Ademordna [utilizator]

    In primul rand, soriciul e prea gros ca sa sara el cu demisia, oricat i-o cere societatea.
    In al doilea rand, chiar daca pleaca al nostru, vine tot unul de-al nostru.

    Daca vrem schimbare atunci medicii trebuie sa-si faca datoria, caci presedintele colegiului medicilor e ales de medici. Problema care trebuie rezolvata, de medici, este ca procesul prin care se voteaza functiile de conducere (http://www.cmr.ro/new/wp-content/uploads/2019/10/Regulement-electoral-proiect.pdf) este netransparent si nedemocratic si numarul celor care voteaza este infim. Putini se deranjeaza sa vina la adunari si sa voteze.
    Stim ca e greu, toti suntem ocupati si timpul e scump dar uite ca in situatia de fata niste monstrii au ajuns sa reprezinte pe toti medicii si sa-i faca pe toti de rusine.
    Inca o data, tine de medici. Asa cum si tara se curata prin mobilizarea votantilor in urma socului Dragnea, asa trebuie sa se curete si Colegiul asta murdar.
    • +1 (3 voturi)    
      deci (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:16)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      propui o solutie....tot politica, aaa ?
      deci, e clar, e un caz politic, pus pe masa de un politrucian...in afirmare.
      pai, spuneti asa, mai baieti.
  • -5 (7 voturi)    
    de cand este in ussr (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:25)

    nash pandelica [utilizator]

    tanaru' doctor din brasov ?
    chirurg plastiq.
    concitadin cu marele si inamovibilul guru al ussr...
    nu e kosher deloc.
    de acum, o sa intreb toti doctorii la care merg, incepan su doamna medic de familie, care le este apartenenta politica, daca cumva nu e in psd....
  • +2 (6 voturi)    
    mai am o nedumerire (Joi, 9 ianuarie 2020, 12:59)

    nash pandelica [utilizator]

    poate aflam, fie de la managerul spitalului, fie de la dom' menistru, ce s'a intamplat dupa foc, cum s'a procedat cu ingrijirea post operatorie, caci la arsura se putea interveni rapid, era in spital. parca floreasca are si sectie de arsi. care a fost cauza decesului.
    totul bate pe persoana, beoran.. ala fiind calul de bataie al spitalului, ministerului, presei, si in mai ales al tanarului ussrist. la care, baietii de serviciu care comenteaza , subliniaza cu manie proletara cum ca vina sa este ca e zeu pesedist.
    pai, daca este profesor universitar, medic primar chirurg, inseamna ca nu era un nestiutor.
    iar vrajeala cu rezidentii, ca au fost numai ei acolo, nu tine.
    orice echipa, mai ales unde bolnavul este intr'o stare critica, chirurgie oncologica, pe langa medicul primar, exist un secund, medic specialist chirurg, nu rezident.
    despre echipa, post operator, cauza decesului, nimic.
    probabil ca, managerul spitalului s'a inscris in pnl, ca tot se fac primiri. sau poate in ussr...
    • -3 (7 voturi)    
      despre usr... (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:05)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      toti usr-isti sunt niste turnatori paraciosi , frustrati ca nu sunt bagati in seama , s-au dus la VALE SI E PERICOL SA DISPARA CA SEFU' LOR (DEOCAMDATA) IN INSULELE DIN AMERICA LATINA , PE BANII CUI !?
  • -5 (7 voturi)    
    Alt *ecurist (Joi, 9 ianuarie 2020, 13:53)

    gie [utilizator]

    userist
    • +1 (3 voturi)    
      Las ca procurorii si judecatorii sunt apolitici! (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:19)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui gie

      Pe mine ma intereseaza ce-o sa zica ei.
      Interesant cum PSD-istii isi apara orice mafiot si criminal (A. Nastase, Mazare, Beuran)!
  • +1 (5 voturi)    
    Despre caz! (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:17)

    Alui [utilizator]

    Rezidentii (ai fost 2, unul in anul, 5 unul in anul 1) au operat pacientul fara drept, au comis greseli de procedura grave care au dus la moartea pacientului.
    - omor din culpa pentru rezidenti.

    Beuran a tainuit faptele, de fapt pacienta era in operatie dupa o operatie anterioara care a rezultat in hemoragie interna. Acea operatie a fost facuta tot de rezidenti, fara drept care sunt vinovati de vatamare corporala.
    - tainuire, declaratii false, complicitate la savarsirea de infractiunii de vatamare corporala si omor din culpa, inselatorie (a mintit familia ca a facut el operatia), luare de mita, etc, pentru Beuran.
    • -1 (1 vot)    
      Rezindentii isi fac mana... (Joi, 9 ianuarie 2020, 17:07)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Iata ce li se poate intampla! :-(
      • 0 (2 voturi)    
        Rezidentiat: teorie si... (Joi, 9 ianuarie 2020, 19:35)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

        (mal)practica...
  • +1 (3 voturi)    
    Unul (Joi, 9 ianuarie 2020, 16:50)

    savatuf [utilizator]

    din cei mai cunoscuti medici din ro...pe bune ,a operat nasuri ,tite si buze ...expert in silicoane
  • +2 (2 voturi)    
    zxzxzxz (Joi, 9 ianuarie 2020, 19:51)

    solar [utilizator]

    Sistemul medical românesc s-a făcut praf ! Nici incă 30 de ani de acum incolo nu va putea monta altul ! Urmează curând JUSTITIA ! Dupa aceea... POTOPUL . ! Mai ales că situatia geopolitică devine pe zi ce trece tot mai propice ! NU, NU SUNT MISTIC nici CASANDRA !
  • +1 (3 voturi)    
    Deontologic vorbind, (Joi, 9 ianuarie 2020, 19:57)

    Namaste [utilizator]

    medicii dintr-un sistem politizat si netransparent, foarte autoritar, nu sunt discipolii lui Hippocrates...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by