HARTĂ INTERACTIVĂ 51 de spitale din România nu fac avorturi la cerere, iar alte 36 refuză procedura în perioada sărbătorilor religioase

de Alina Neagu, Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 28 iunie 2019, 14:55 Actualitate | Sanatate


Spitalele unde nu se fac avorturi
Foto: Hotnews
51 de spitale din 29 de județe ale României nu fac deloc întreruperi de sarcină la cerere, arată raportul "Refuzul la efectuarea avortului la cerere în România", realizat de Centrul FILIA, ONG care militează pentru egalitatea de gen, în parteneriat cu ECPI - Centrul Euroregional pentru Inițiative Publice. Pe listă regăsim de la spitale mari, precum Spitalul Universitar din București sau Spitalul Județean din Cluj-Napoca, până la spitale din orașe mici, unde este posibil să nu existe alternative - alte spitale sau clinici private. De asemenea, în alte 36 de spitale din România nu se pot face avorturi la cerere în perioada sărbătorilor religioase.

Raportul arată că în doar 40 de spitale (niciunul în București) din 24 de județe se pot face întreruperi de sarcină oricând.

În România sunt, în total, 375 de spitale publice (de stat). Autorii raportului spun că au transmis către Ministerul Sănătății o adresă pentru a afla care sunt măsurile pe care instituția condusă de Sorina Pintea le va lua pentru a asigura accesul tuturor femeilor la întreruperile de sarcină la cerere.

Monitorizarea ce stă la baza raportului "Refuzul la efectuarea avortului la cerere în România" a fost efectuată în luna aprilie 2019, înaintea sărbătorilor de Paște.

Dintre cele 158 de spitale publice care au fost contactate și care au infrastructura necesară pentru a face întreruperi de sarcină:
  • 40 pot face întreruperi de sarcină oricând, niciunul în București
  • în 36 de spitale nu se fac întreruperi de sarcină la cerere în timpul sărbătorilor religioase
  • în 51 de spitale din 29 de județe nu se fac deloc întreruperi de sarcină
  • autorii raportului nu au putut primi informații prin telefon de la 31 de spitale
Subiectul este unul delicat: pe de o parte, legislația din România prevede că întreruperea de sarcină la cerere, până la 14 săptămâni, este legală. Pe de altă parte, "spitalele au bază legală atât pentru a oferi aceste servicii, cât și pentru a le refuza", a explicat un avocat contactat de HotNews.ro. Motivele religioase nu sunt nici pe departe singurele care stau la baza deciziei medicilor de a nu face avorturi, ci este vorba și despre cauze financiare și birocratice.

La medic

Potrivit legii, întreruperea de sarcină la cerere, care nu reprezintă urgență medicală (sarcina nu este întreruptă din evoluție sau nu pune în pericol sănătatea mamei) este legală în România până la 14 săptămâni de sarcină și intra în categoria serviciilor medicale la cerere. Nu intră în categoria serviciilor din pachetul medical de urgență și din pachetul medical de bază, astfel că nu este decontată de Casa de Asigurări de Sănătate, ci se plătește de către pacient.

Legea nu prevede obligativitatea spitalelor de a oferi servicii medicale la cerere, ci decizia aparține fiecărei unități medicale în parte. "Spitalele au bază legală atât pentru a oferi aceste servicii, cât și pentru a le refuza", a explicat un avocat contactat de HotNews.ro.

Efectuarea de servicii medicale la cerere de către spitale reprezintă o modalitate prin care unitățile medicale pot obține venituri suplimentare prin care poate fi achiziționată aparatură medicală și este recomandată inclusiv de ministrul Sănătății, Sorina Pintea.

Medicii din spitalele care refuză să facă întreruperi de sarcină la cerere fac doar avorturi terapeutice - considerate urgențe medicale. Din discuțiile HotNews.ro cu medici a rezultat că celelalte motive pentru care aceștia refuză să facă întreruperi de sarcină la cerere, în afara celor morale/religioase, sunt cele financiare/birocratice: lipsa unui spațiu adecvat în spitale, lipsa asigurărilor de malpraxis, neplata acestui serviciu către medici.

Pe de altă parte, legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății prevede că medicii pot refuza un serviciu medical doar în două situații: atunci când "pacientul este trimis altui medic, furnizând toate datele medicale obținute, care justifică asistența altui medic cu competențe sporite", și atunci când "pacientul manifestă o atitudine ostilă și/sau ireverențioasă față de medic". Prevederile Legii 95/2006 se referă, însă, tot la serviciile medicale de urgență și din pachetul de bază, decontate de CNAS, nu la serviciile medicale la cerere.

HARTĂ INTERACTIVĂ - Spitalele unde avorturile sunt interzise (cu roșu) și cele unde nu se fac avorturi în zilele de sărbătoare (cu galben):




Lista celor 51 de spitale unde nu se fac deloc întreruperi de sarcină la cerere:

  • Spitalul Municipal Onești
  • Spitalul Orășenesc Ioan Lascăr Comănești
  • Spitalul Orășenesc Buhuși
  • Spitalul Municipal Pașcani
  • Spitalul Județean de Urgență Piatra-Neamț
  • Spitalul Municipal de Urgență Roman
  • Spitalul Municipal Fălticeni
  • Spitalul Municipal Vatra Dornei
  • Spitalul Orășenesc Gura Humorului
  • Spitalul de Urgență Vaslui
  • Spitalul Municipal Dimitrie Castroian Huși
  • Spitalul Județean de Urgență Călărași
  • Spitalul Municipal Oltenița
  • Spitalul Orășenesc Lehliu-Gară
  • Spitalul Orășenesc Pucioasa
  • Spitalul Orășenesc Novaci
  • Spitalul Municipal Anghel Saligny Fetești
  • Spitalul Municipal Ploiești
  • Spitalul Municipal Câmpina
  • Spitalul Orășenesc Vălenii de Munte
  • Spitalul Orășenesc Băicoi
  • Spitalul Orășenesc Mizil
  • Spitalul Județean de Urgență Alexandria
  • Spitalul Municipal Turnu Măgurele
  • Spitalul Orășenesc Făurei
  • Spitalul Orășenesc Nehoiu
  • Spitalul Municipal Medgidia
  • Spitalul Județean de Urgență Focșani
  • Spitalul Orășenesc Panciu
  • Spitalul Comunal Vidra
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova
  • Spitalul Orășenesc Rovinari
  • Spitalul Județean de Urgență Slatina
  • Spitalul Municipal Caracal
  • Spitalul Orășenesc Corabia
  • Spitalul Orășenesc Ineu
  • Spitalul Județean de Urgență Deva
  • Spitalul Municipal Hunedoara
  • Spitalul Municipal Orăștie
  • Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara
  • Spitalul Orășenesc Deta
  • Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu
  • Spitalul Orășenesc Aleșd
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca
  • Policlinica Salvosan Ciobanca ClujNapoca
  • Spitalul Orășenesc Baia Sprie
  • Spitalul Județean de Urgență Zalău,
  • Spitalul Orășenesc Câmpeni
  • Spitalul Orășenesc Rupea
  • Spitalul Universitar de Urgență din București
  • Spitalul Municipal Câmpulung Moldovenesc


Lista celor 36 de spitale unde nu se fac întreruperi de sarcină la cerere în perioada sărbătorilor religioase:

  • Spitalul Județean de Urgență Bacău
  • Spitalul Municipal de Urgență Moinești
  • Spitalul Județean de Urgență Botoșani
  • Spitalul Municipal Câmpulung
  • Spitalul Județean Târgoviște
  • Spitalul Municipal Moreni
  • Spitalul Județean Giurgiu
  • Spitalul Orășenesc Bolintin Vale
  • Spitalul Județean De Urgență Slobozia
  • Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Ploiești
  • Spitalul Municipal Roșiorii de Vede
  • Spitalul Clinic Municipal Filantropia
  • Spitalul Municipal Profesor Doctor Irinel Popescu
  • Spitalul Orășenesc Așezămintele Brâncovenești Dăbuleni
  • Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu
  • Spitalul Orășenesc Brezoi (doar dacă sarcina este până în opt săptămâni)
  • Spitalul Orășenesc Horezu
  • Spitalul de Urgență Petroșani
  • Spitalul Municipal Brad
  • Spitalul Municipal Vulcan
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Pius Brînzeu Timișoara
  • Spitalul Orășenesc Dr. Karl Diel Jimbolia
  • Spitalul Orășenesc Sânnicolau Mare
  • Spitalul Municipal Episcop N. Popovici Beiuș
  • Spitalul Orășenesc Beclean
  • Spitalul Municipal Dej
  • Spitalul Municipal Sighetu Marmației
  • Spitalul Municipal Carei
  • Spitalul Județean de Urgență Alba
  • Spitalul Orășenesc Gheorgheni
  • Spitalul Municipal Toplița
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
  • Spitalul Clinic de Obstetrică și Ginecologie Filantropia
  • Spitalul Sf. Pantelimon București
  • Spitalul Clinic Doctor I. Cantacuzino
  • Spitalul Clinic Malaxa

Autorii raportului atrag atenția că "nu există educație sexuală în școli, deși 76% dintre români consideră că ar trebui să fie predată (Barometru de Gen. România 2019). În plus, această problemă survine pe fondul lipsei unui program național de contracepție și planning familial care să asigure în mod gratuit accesul femeilor la metode contraceptive. Lipsa accesului la educație sexuală și metode contraceptive crește numărul sarcinilor nedorite și a problemelor de ordin medical, cât și al nașterilor în rândul adolescentelor."

Raportul "Refuzul la efectuarea avortului la cerere în România" poate fi consultat integral aici.

Avortul a fost interzis aproape în totalitate în România în perioada 1966 - 1989. Se estimează că peste 10.000 de femei au murit din cauza avorturilor provocate în condiții improprii, iar alte 100.000 de femei au fost mutilate din punct de vedere fizic și psihic.



Avortul la cerere a redevenit legal în România pe data de 26 decembrie 1989, când a fost abrogat celebrul decret nr. 770/1966, ce dusese la interzicerea aproape totală a avortului în țara noastră și la incriminarea lui în Codul Penal.

Organizația Națiunilor Unite a recunoscut că a nega dreptul femeilor la întreruperi de sarcină în condiții sigure constituie un act de violență împotriva femeilor (CEDAW și CRPD, 2018).


Citește și:



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















60249 vizualizari

  • -15 (45 voturi)    
    Avortul nu este o urgenta. (Vineri, 28 iunie 2019, 15:05)

    Lok [utilizator]

    Asa ca cererile pot fi acompaniate de rugaciuni sau poate doar "Ingerasul meu" in timpul sarbatorilor legale.
    Avortul la cerere nu este o necesitate pentru care spitalele ar trebui sa fie vesnic echipate si pregatite. Nu toate spitalele pot efectua in siguranta avorturi la cerere sau nu.
    • +18 (26 voturi)    
      Problema nu e... (Vineri, 28 iunie 2019, 15:28)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      ...urgenta.Problema e ca avortul la cerere nu e acoperit de asigurarile de malpraxis si nu e acoperita de casle de asigurare.Daca se intampla un accident nefericit medicul e pe cont propriu,acesta fiind unul dintre motivele pentru care multi medici refuza procedura.In alta ordine de idei,in secolul 21 ,cu putina educatie sexuala in scoli s-ar reduce masiv numarul de avorturi la cerere.Sunt suficiente metode ca sa nu se ajunga la asta.
      • +1 (23 voturi)    
        Dar daca ar fi acoperite de asigurare ar creste (Vineri, 28 iunie 2019, 15:58)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        pretul lor? E important pentru ca ar taxa pe altii pentru problemele personale ale altora.
        • -8 (32 voturi)    
          dupa ce ca avem deficit de medici (Vineri, 28 iunie 2019, 16:48)

          Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          si trebuie sa astepti cu zilele prin spitale pana te baga cineva in seama pentru probleme reale, astia vor sa asteptam dupa femei care vor sa-si omoare copiii?
        • +3 (7 voturi)    
          Exact (Vineri, 28 iunie 2019, 22:40)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          De ce as plati eu pt problemele tale? Mai bine in US unde daca nu platesti / nu ai asigurare te lasa sa mori! E nevoie sa mentionez ca pe langa taxele pe care la platesc la stat mai platesc si asigurare medicala privata, deci care dintre noi plateste pt problemele altora?

          Numai in Romanistan vezi asta, asistenta medicala gratuita .. uneori! Vrei sa intrerupi sarcina in termen legal, ghinion, la noi in spitalul de stat nu facem asta, chit ca esti platitor de taxe sau nu. Poti sa te duci la privat daca vrei, unde te costa! Parinti cu o liota de copii si ambii cu salariu minim pe economie, suficient de destepti sa iti dea seama de resursele lor si vor sa intrerupa sarcina, iaca nu se poate ca asa vor spitalele (indiferent de motiv).
          • -1 (3 voturi)    
            Avortul e o alegere... ok. Fie la liber. (Duminică, 30 iunie 2019, 22:02)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

            Dar nu pe banii mei. Nu e o avere asa ca daca ai avut liber arbitru cand ai facut sarcina poti sa ai liber arbitru si cand platesti pentru ea.
      • +2 (12 voturi)    
        De ce .... "acoperit" din banul public? (Vineri, 28 iunie 2019, 22:22)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Dar de ce avortul la cerere ar trebui sa fie "acoperit" din banul public?
        • -2 (6 voturi)    
          Ups... (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 9:06)

          Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          nu mai pune intrebari incomode snowflakerilor de pe HN.
  • +5 (73 voturi)    
    e dreptul lor! (Vineri, 28 iunie 2019, 15:11)

    m_arina [utilizator]

    E foarte bine ca se intampla asa! Avortul la cerere e legal (e bine ca e asa, pentru a se evita situatiile extreme de dinainte de 1989), insa nu e si moral. Asa ca ma bucur sa aud ca exista spitale si medici care aleg sa nu faca asta. Da, e o procedura medicala legala, insa nimeni nu e obligat sa o faca.
    Asadar, cine vrea sa faca avort sa caute pana gaseste un medic dispus sa faca asta. Sau sa-si asume ca nu va gasi. Nu e nimeni obligat sa fie ucigasul copilului tau.
    De lipsa medicilor care sa faca acte medicale elementare, in beneficiul pacientilor, la tara sau in zone sarace, nu se plange nimeni? De lipsa celor care pot salva viata cuiva? Ne plangem ca nu exista destui medici dispusi sa curme o viata si nu ne intereseaza ca nu exista destui medici suficient de respectati si de bine platiti de sistem ca sa accepte sa lucreze in beneficiul oamenilor acolo unde acestia au nevoie de ei.
    • +11 (57 voturi)    
      foarte ok comentariul (Vineri, 28 iunie 2019, 15:29)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui m_arina

      total de acord. Este o monstrozitate sa pretinzi unui doctor (care a jurat sa faca tot ce poate sa salveze vieti) sa fie obligat sa iti omoare copilul (ca ti-a fost tie lene sa iti iei o pastila, sau ca nu mai stii cu cine l-ai facut).
      • +1 (9 voturi)    
        sau ca zisul tata al copilului (Vineri, 28 iunie 2019, 21:49)

        dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        nu da bani sa- si cumpere un prezervativ. Desigur, numai muierea e de vina, ca nu si-a luat pastila !
    • +17 (39 voturi)    
      "Clauza de constiinta", aprobata in Europa (Vineri, 28 iunie 2019, 16:35)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui m_arina

      Peste tot in Europa, codurile de "sanatate publica" sau cele "deontologice" ale medicilor prevad posibilitatea ca medicii sa refuze cereri de interventii medicale daca acestea sunt contrare valorilor lor morale sau religioase.

      Inclusiv in Romania, un articol din codul deontologic (nr.33) permite medicilor sa refuze, in anumite conditii, acte medicale contrare valorilor sau convingerilor morale personale.

      Libertatea de constiinta (e cuprinsa aici si cea religioasa), e una dintre cele prevazute in Declaratia drepturilor Omului, nimeni nu ar trebui condamnat pentru asa ceva pt ca ajungem la ura si totalitarism, impunem altora, cu forta si violenta, ideologiile noastre.

      S-au purtat numeroase campanii de catre ONG-uri implicate in lobby-ul de "control al nasterilor" pt a interzice medicilor, moaselor, infirmierelor sau farmacistilor sa aiba aceasta libertate de constiinta.

      Dar in 2010, Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei a adoptat Rezolutia 1763, "Dreptul la obiectiunea de constiinta in cazul serviciilor medicale legale".

      Consiliul Europei a reafirmat dreptul personalului medical de a fi "obiector de constiinta" (vezi wiki pt ce inseamna) in caz de "intrerupere de sarcina", "cercetari medicale pe embrion" sau "sterilizare fortata".

      A forta un medic sa faca altfel decat ii dicteaza constiinta si valorile morale inseamna o violenta care, in Romania si in mai toate tarile Europei, e un act ilegal, pasibil de pedeapsa.

      Ca exemplu "european", in 2018, presedintele Sindicatului medicilor ginecologi din Franta, o tara mai avansata decat Romania in privinta chestiunilor de "bioetica", a afirmat ca "medicii ginecologi nu sunt aici pentru a elimina viata", ci pentru a o proteja.

      Ginecologul are dreptul sa refuze un avort si obligatia sa motiveze si apoi sa indrume pacienta catre un coleg sau alta unitate medicala.

      Romania, dupa 1989, a inregistrat circa 25 de milioane de avorturi. In prezent se confrunta cu o grava criza demografica.
      • -3 (13 voturi)    
        ... clauza de constiinta ? ..... (Vineri, 28 iunie 2019, 16:56)

        cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        "Clauza de constiinta ?" Prietene, vorbesti limba chineza pentru multa lume. Avortul face parte din categoria "prestari de servicii" odata cu manichiura, coafura, piercing-ul si altele. Intre doua tatuaje si o instalare de gene false facem si un avort, ce mare lucru !
    • +1 (7 voturi)    
      It's all (Vineri, 28 iunie 2019, 21:35)

      Alexa.99. [utilizator] i-a raspuns lui m_arina

      about the money. Nu-i dau pe afara constiinta si religiozitatea pe medici. In spitalele de stat sunt conditiile pe care le stim, daca nu sunt nici asigurati pt malpraxis, nu se risca. La privat, unde e curatenie si decenta, fac avorturi. Banul sa iasa. Daca o femeie nu vrea sa aiba un copil pe cap, e dispusa sa dea o gramada de bani.
      Primul lucuru la care ma gandesc e siguranta femeii, si apoi cat de moral e avortul. Daca nu consideri femeia mai importanta decat copilul, o transformi in masinarie de livrat oameni. E pacat de ele ca ajung sa faca asa ceva, cand s-ar putea respecta si ingriji, ar putea folosi contraceptie. Incultura si salbaticie.
      Poate ca aceste restrictii in privinta avortului le fac sa se documenteze, sa afle de utilitatea pilulelor, a prezervativului, sa nu mai considere avortul singura solutie.
      • 0 (2 voturi)    
        pe de alta parte (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 8:50)

        codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

        treaba cu asigurarile e simpla: nici o interventie _la cerere_ nu e decontata de casa de asigurari. de ex. cazurile de chirurgie estetica [mariri de sani, corectari de nas, etc] nu-s decontate, ca nu reprezinta o problema medicala.
        tot asa e si in cazul avortului la cerere.
        a, daca reprezinta o amenintare la adresa mamei, da, e chestie medicala si se face. sau corectarea deviatiei de sept.
    • +1 (7 voturi)    
      fetus ≠ persoană (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 17:56)

      CatalinFrancu [utilizator] i-a raspuns lui m_arina

      Ce înseamnă „nu e moral”? Cumva înseamnă „nu e acceptabil din punct de vedere religios”? Fiindcă dacă te referi la asta, înseamnă că propui să conducem țara după criterii religioase. Iar asta se numește fundamentalism și e la fel de rău cînd o fac creștinii ca și cînd o fac musulmanii sau evreii.

      Ce înseamnă „ucigaș”? Cumva vrei să spui că a omorî o creatură de nivelul intelectual al unei amibe este crimă? Atunci ar trebui să judecăm pentru crimă pe oricine omoară o muscă.

      Ce înseamnă „să curme o viață”? Dacă acceptăm că un fetus de 5 săptămîni este o viață, ajungem la tot felul de dezacorduri logice. De exemplu, putem să luăm asigurare de viață pentru acel fetus? Ne-am putea îmbogăți din asta, căci 10-15-20% dintre sarcini se pierd în mod spontan (uneori fără ca mama să afle că a fost gravidă).

      Hai să fim atenți înainte să transferăm noțiuni de la oameni la fetuși. Uite și opinia mea, construită fără aceste premise: un fetus este o ființă cu potențialul de a deveni un om, dar care momentan NU este un om. Iar cînd va fi un om, poate va fi următorul Hitler sau următorul Einstein sau (cel mai probabil) ceva între extreme. Nu avem o datorie morală față de fetus să-l ducem la termen. În schimb, avem o datorie morală față de copiii deja născuți să nu continuăm să abuzăm această planetă. Sîntem deja prea mulți, iar planeta suferă pentru că noi consumăm anual resursele a 4 planete. Le vom lăsa pe mînă copiilor noștri o planetă devastată, pentru că noi cheltuim, iar ei vor deconta. Și una dintre metodele de a opri acum măcelul este să nu ne mai prefacem că singurul nostru scop în viață este să ne înmulțim.
      • -1 (5 voturi)    
        .... pe intelesul tau ..... (Duminică, 30 iunie 2019, 16:19)

        cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui CatalinFrancu

        Ceva ce are ADN de peste ESTE peste. Ceva ce are ADN de cal ESTE cal. Ceva ce are ADN de om ESTE om. Este simplu, ar trebui sa pricepi, nu este greu.
  • +3 (59 voturi)    
    Voi va luati bani din extern pt tampeniile astea? (Vineri, 28 iunie 2019, 15:15)

    socialismic [utilizator]

    Astea sunt problemele reale? Exista privat fara nici o problema. De unde va vin voua bani pt articole d-astea inutile? Maine mai ziceti ceva si de problemele unui LGBQXYZ-delfin ca deh alea sunt ordinele din extern.
    • +4 (50 voturi)    
      normal ca iau bani grei (Vineri, 28 iunie 2019, 15:29)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui socialismic

      articolul pute a Open Society Foundation
    • +1 (11 voturi)    
      Dumneata platesti ceva ca sa citesti presa online? (Vineri, 28 iunie 2019, 19:42)

      Alex735 [utilizator] i-a raspuns lui socialismic

      Atunci... joc de glezne!
      • +3 (11 voturi)    
        Platesc cu vizualizarea reclamelor (Vineri, 28 iunie 2019, 23:32)

        socialismic [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

        Si chiar daca plateam cu bani direct, care e rationamentul tau?, ca aveam dreptul sa comand articole ????
  • +12 (46 voturi)    
    Dar şpagă primesc in timpul ăsta? (Vineri, 28 iunie 2019, 15:16)

    Amad [utilizator]

    Sau primesc doar când nu este vreo sărbătoare.
    • 0 (36 voturi)    
      Imbecil functional? (Vineri, 28 iunie 2019, 15:35)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Amad

      Ce treaba are luatul spagii cu avortul? Poti fi hot dar nu ucigas. Lasand la o parte jegosenia morala a generalizarii. Am mai avut probleme recent in sistem si nu numai ca nu s-a cerut dar nu s-a primit spaga. E ca si cum as zice ca daca niste comentatori sunt cretini neaparat si tu esti cretin. Si eu nu te banuiesc decat de imbecilitate functionala.
      Care-i morala ca hotii daca tot fura ar trebui sa si ucida si daca tot ucid ar trebui sa fie ucisi inainte. Care-i legatura cu subiectul?
  • -4 (38 voturi)    
    Din ciclul "tara arde si baba se piaptana". (Vineri, 28 iunie 2019, 15:30)

    Marionette [utilizator]

    Prioritatea noastra acum, in conditiile in care suntem 12 milioane de romani in tara, mosi, sa aratam cu degetul spitalele care nu fac avorturi. Ca si cum medicii care refuza sa ucida o viata deja formata ar fi animale, vite, si nu au dreptul sa nu fie criminali, ca asa vrea Hotnews, sau alti comentatori care cred ca daca iei salariu eventual de la buget ca medic, esti obligat si sa faci crime doar pentru ca ti se da banul public. Foarte bine ca sunt multe care nu fac si sper sa fie toate in aceasta situatie.
    E dreptul medicului sa nu vrea sa fie ucigas. Nu de-aia a invatat la facultate sa devina criminal ca asa i s-a nazarit HN!
    Cred ca la fel erau articolele si pe timpul nazismului in care Goebbels infiera cu manie proletara spitalele care inca tratau evrei!
    Ce sa mai vorbim domnule!
  • +4 (54 voturi)    
    noaptea mintii (Vineri, 28 iunie 2019, 15:33)

    Moaradepadure [utilizator]

    cicanu fac intrerupere de sarcina in perioada sarbatorilor religioase......te doare p.....evul mediu. o natie de tampiti religiosi si cretini
    • +4 (28 voturi)    
      Din pacate DA (Vineri, 28 iunie 2019, 16:44)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui Moaradepadure

      Ne cretinizam pe zi ce trece.
      Culmea e ca toti cei care fac taraboi si condamna acum acest lucruri au avut in perioada pre 89 mai mult ca sigur nevoie sau au avut o prietena care avea nevoie de un avort (din n motive) - fac pariu ca inainte de 89 si-ar fi dorit acest lucru, insa acum, fiind o natie de amnezici, am uitat...
      • 0 (12 voturi)    
        inainte de 89 (Vineri, 28 iunie 2019, 17:36)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

        era 0 acces la orice forma de contraceptie. Situatia difera cu 180% acum. Deci cine ramane gravida fara sa vrea chiar nu are nici o scuza.
    • 0 (12 voturi)    
      lasa ca e bine asa (Vineri, 28 iunie 2019, 19:13)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Moaradepadure

      poate se mai invata lumea sa foloseasca protectie.Femeilor spre exemplu li se ofera anticonceptionale gratuite si totusi vedem vedem femei cu situatii catastrofale financiare dar au 5 copii ,malnutriti,batuti,vanduti,pusi la munca de mici copii.
      Cine vrea sa faca avort gaseste oricu,in mediul privat , Nu e nici o nenorocire ca nu se fac la stat.
      Faptul ca tu nu esti credincios/religios nu-ti da dreptul sa-i injuri pe altii pentru credinta lor,cum nici credinciosii nu au dreptul sa te injure pe tine ca esti ateu.
  • +11 (35 voturi)    
    Asa, si care e problema? (Vineri, 28 iunie 2019, 15:38)

    costel1234 [utilizator]

    De fapt ii deranjeaza faptul ca nu se pot duce pur si simplu in primul spital de stat pe care il vad ca sa faca un avort, Cum isi i-au un pachet de tigari de la toneta de la colt de bloc asa de simplu vor si avortul sa il faca.
    E greu sa te duci la privat. Articol si ONG de doi lei.
  • -1 (33 voturi)    
    atentie (Vineri, 28 iunie 2019, 15:41)

    costinescu [utilizator]

    a sunat secolul 11 si ne roaga sa ii trimitem inapoi spitalele si doctorii din spitalele respective.
    • -1 (15 voturi)    
      Completare (Vineri, 28 iunie 2019, 17:02)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Iar tu te vei ocupa de avorturile pe cae nu vor să le facă medievalii. Eventual și de celelate proceduri medicale, că doar ai citit destule pe net ca sa-i rezolvi și pe alții la fel de „luminați” ca și tine.
    • -2 (4 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 28 iunie 2019, 18:39)

      Fapte [anonim] i-a raspuns lui costinescu

  • +4 (46 voturi)    
    mda (Vineri, 28 iunie 2019, 15:48)

    himself [utilizator]

    Plin de habotnici in comentarii.

    Pai daca sinteti asa religiosi nu mai mergeți la doctor. Doar la preot.
    • -8 (16 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 28 iunie 2019, 16:42)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui himself

      Pe principiul asta, cand faci un infarct sau accident rutier sa nu mai vina SMURD/Ambulanta, ca in fond "ti-a sosit timpul/te cheama la el", nu?
      A, nu e urgenta? Atunci sa nu te operezi nici de ficat/ciroza sau alte boli care "nu sunt urgente"...
      Ca sa nu mai vorbim ca poate te binecuvanteaza "bunul Dumnezeu" cu un viol...
      • 0 (12 voturi)    
        Nu e totuna (Vineri, 28 iunie 2019, 17:28)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

        Pentru evitarea sarcinii nedorite există nenumărate antconcepționale ieftine și accesibile. Inclusiv pastila de a a doua zi. Răspunsul la imbecilitate nu e deloc facilitare unei proceduri hidoase și criminale cum e avortul ci educația și nu în ultimul rând responsabilitatea cui a comis-o.
    • 0 (22 voturi)    
      Ha ha (Vineri, 28 iunie 2019, 16:59)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui himself

      Păi noi ăștia habotnici nu avem nevoie să recurgem la avort. Tu ai nevoie. Dacă n-ai fost capabilă să utilizezi contraceptionale n-ai decât să-ți găsești un măcelar să te mutileze.
    • -1 (9 voturi)    
      nu de fanatici (Vineri, 28 iunie 2019, 17:08)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui himself

      religiosi ci de oameni (multi care au ajuns deja parinti) care nu considera ca sa iti omori copilul e o bagatela ca ai fost suficient de prost sau indolent sa iti pui un prezervativ sau sa iei o pastila.
      • +5 (7 voturi)    
        wow (Vineri, 28 iunie 2019, 22:46)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Tu chiar crezi ca prezervativul sau orice mijloc de contraceptie iti garanteaza protectie 100%?
    • 0 (12 voturi)    
      la doctor te duci cand esti bolnav (Vineri, 28 iunie 2019, 20:11)

      omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui himself

      De ce boala sufera femeia care vrea avort? A fi insarcinata e o stare normala a unei femei sanatoase! A pierde o sarcina e situatia anormala!

      Si apoi care e urgenta, mai dorele? Sa-si caute doctor si sa plateasca din banii ei!

      PS pentru bobonetii descreierati: eu sunt ateu (doresc interzicerea prin lege a religiei organizate in scoli, fara popi la evenimentele publice, etc) dar asta nu inseamna ca sunt de acord cu tampenia ca statul sa cheltuie bani pentru problemele personale ale unora
      • +3 (7 voturi)    
        Subscriu (Vineri, 28 iunie 2019, 22:55)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui omul.rau

        Si eu sunt ateu si vreau popimea afara din scoli, spitale, parlament si orice institutie publica, dar ... consider ca avorturile gratuite si fara nicio intrebare pusa TREBUIE sa fie gratuite si garantate prin lege de stat. Ce asigurare de malpraxis, aia e o gogorita pe care doar bible bangers o inghit! Avortul in termen legal se face cu o pastila sau cu un aparat medical care seamana cu aspirator, interventie care dureaza 10 minute ... ce costuri nu poate spitalul sa acopere? Nu ai nevoie de chirurg, anestezist sau sala de operatie!

        Credeti ca parintii cu salariu minim (sau nici ala) cu 6-7 copii or sa salveze Romania de la colapsul demografic? Nu ! Ei costa statul de 1000 de ori mai mult decat daca ar fi facut avort dupa al 2 copil (alocatie, scoala, somaj, asistenta sociala, puscarie). De cele mai multe ori familiile astea ajung atarnate de tzatza statului sa le dea tot ce au nevoie fara sa mucneasca.

        Daca tot batem toba cu "nu vreau sa platesc pt altul" de ce nu taiem si mizeria aia de alocatie pt copii ? Hmm ? De ce platesc eu (cu doar 2 copii) din taxele mele intretinerea familiilor cu 6-7 copii?
  • +7 (25 voturi)    
    Medicul (Vineri, 28 iunie 2019, 16:22)

    Alexa.99. [utilizator]

    care nu-ti face avort in spitalul de stat, te asteapta amabil la cabinetul lui particular ca sa faci avort.
    Daca ti-a fost lene sa folosesti contraceptive....
    Te-a vrajit iubi ca are el grija si nu te lasa gravida? N-a vrut sa puna prezervativ? Acum iubi e la bere si tu faci avort. Pe iubi nu-l doare nimic.
    Asa e cand folosesti anumite parti ale corpului, dar nu si mintea.
  • -1 (9 voturi)    
    ABortion is Crime (Vineri, 28 iunie 2019, 17:33)

    Protoss [utilizator]

    asa a fost tot timpul crime!
  • +1 (13 voturi)    
    Eu militez pentru egalitatea de gen (Vineri, 28 iunie 2019, 18:02)

    Setalcott [utilizator]

    Spitalele sa faca avorturi si la barbati, nu numai la femei. Ca atare, aceasta deviatie discriminatorie a naturii, ca doar femeile raman insarcinate, trebuie corectata.
    • -1 (5 voturi)    
      Iata bate filmul (Vineri, 28 iunie 2019, 23:09)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Inca odata ceea ce credeam ca e o fantezie sarcastica s-a dovedit depasita de realitate. Candidatul democrat la prezidentialele americane Julian Castro ne spune cu toata seriozitatea ca avortul este o problema a femeilor transsexuale.
  • -5 (13 voturi)    
    extremisti religiosi (Vineri, 28 iunie 2019, 20:18)

    Ademordna [utilizator]

    Articolul dezvaluie un buboi foarte dureros.
    Nu credeam ca suntem la fel de inapoiati ca extremistii americani, evanghelistii. Se pare insa ca la noi lobby-ul ortodoxiei putrede si cu legaturi stranse la Moscova e foarte puternic.
    Se vede si dupa numarul de trolli care au sarit cu comentariile tipice pentru ceea ce ipocrit se cheama in America pro life.
    Cancerul acesta trebuie vindecat din societatea romaneasca.
    • +6 (14 voturi)    
      pentru ca oricine nu e de acord cu tine e cancer (Vineri, 28 iunie 2019, 23:40)

      socialismic [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      deci oricine nu e de acord cu tine e extremist ipocrit vandut Moscovei, corect ? Si zi-ne tu cum o sa vindeci tu cancerul asta in societatea romaneasca tovarase? Bagi popii in inchisori ? S-a mai facut.... Ai poze pe noptiera cu Ana Pauker si Dej ?
  • +5 (15 voturi)    
    mai sa fie... (Vineri, 28 iunie 2019, 21:46)

    Andronic2 [utilizator]

    toti cei care sustin avortul si sunt atat de relaxati cu asta deja s-au nascut... pai nu prea e corect.
  • -1 (9 voturi)    
    Lege (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 10:29)

    Tibi1984 [utilizator]

    Avortul trebuie interzis prin lege, așa cum au făcut și alte state din SUA și alții. E crima.
  • 0 (12 voturi)    
    Psihologie inversa (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 11:00)

    spirache [utilizator]

    Centrul LGBT Filia este tendențios și face studii cu psihologie inversă. Ne anunță alarmist că majoritatea spitalelor nu fac avorturi iar altele le fac dar condiționate religios. Eu cred că oricine dorește sa facă un avort, găsește un cabinet specializat pe o raza de 50 de km. Având în vedere că făcutul avortului este un eveniment rar( ex. o dată pe an sau la 2 ani sau 5 ani) nu cred că este un efort prea mare că pacientul sa mearga la un cabinet, care sunt convins că nu e la 400 km. Tema este falsă și este doar adiacenta agendei LGBT, care, culmea, militează pentru dreptul de adopție de copii pentru membri.
  • -3 (7 voturi)    
    avort (Duminică, 30 iunie 2019, 11:13)

    qprs122 [utilizator]

    Bine ca facem religie in scoli sa ne indobitocim mai mult copii educandu-i in spiritul inuman al misoginismului medieval proslavit de popi. Dupa religie femeia arfi lipsita de drepturi ca de e femeie. In tara noastra cretinismul religios este la cote inalte datorita analfabetismului si semianalfabetismului promovat de politicieni pentru a avea voturi, si a manipula masele de votanti. Scoateti religia din scoli principala frana in calea dezvoltarii umane , care de mii de ani prin razboaie si genocid, , au terminat rasa umana. Religia este cea mai mare organizatie de tip mafiot de pe pamant. In concluzie femeia este egala barbatului si are drepturi depline la onoare si demnitate
  • -2 (4 voturi)    
    saracii (Duminică, 30 iunie 2019, 17:46)

    drup [utilizator]

    de ce harta saraciei in Romania se suprapune aproape perfect cu harta moralistilor?

    Are cineva vreun interes sa fete saracii cate 15 copchii?
    Ca aia cu bani din zona oricum isi rezolva problema la privat sau afara.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by