UPDATE Dacian Cioloș: E clar că miniștrii USR-PLUS nu mai au ce căuta într-un guvern unde nu sunt respectați

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:21 Actualitate | Politic


Dacian Cioloș
Foto: Facebook
"Miniștrii USR-PLUS nu mai au ce căuta într-un guvern unde nu sunt respectați", susține copreședintele formațiunii, Dacian Cioloș, în contextul scandalului de la ședința Executivului, unde Florin Cîțu a introdus pe ordinea de zi suplimentară programul „Anghel Saligny”, deși USR-PLUS s-a opus.
  • "Noi nu știam că acest proiect va fi pe ordinea de zi suplimentară. Din câte înțeleg, nu are avizele de la Justiție și Transporturi, dar, dincolo de asta, noi am avut o discuție în coaliție și convenisem că acest proiect nu intră pe Ordinea de Zi până nu clarificăm și votul pe desființarea Secției speciale.
  • Dacă ne punem unii pe alții în fața faptului împlinit, astea sunt semnale că nu vrem să construim împreună, și noi vrem să construim împreună", a declarat Cioloș, la Digi 24.
El a mai spus că USR-PLUS vrea să continue în această formulă de guvernare, dar că Guvernul nu poate fi transformat într-unul care ia decizii pentru a rezolva probleme de campanie ale unui partid.

Întrebat despre varianta ca USR-PLUS să ajungă să depună moțiune de cenzură, Cioloș a spus că nu se va ajunge aici, dar miniștrii USR-PLUS se vor retrage din guvern dacă nu se respectă ceea ce este convenit în coaliție.

Cioloș a explicat că este vorba de o prioritizare politică: "Dincolo de «Anghel Sasligny», n-am discutat încă lucrurile astea ca să convenim o formă finală. Înainte de a discuta acest program, avem de luni bune subiectul desființării SIIJ, care nu e doar de pasiunea noastră la USR-PLUS. (...) De el e legat și eliminarea MCV, care e legată de intrarea noastră în Schengen”.

Întrebat despre posibilitatea retragerii USR-PLUS din guvern, Cioloș a spus că este o propunere pe care el o va face: "Este clar că miniștrii USR-PLUS nu mai au ce căuta într-un guvern unde punctul lor de vedere nu le este respectat, cu un prim-ministru care decide împotriva voinței colegilor noștri. (...) Cu o astfel de atitudine nu se poate lucra constructiv".

Întrebat cu ce mandat se vor întoarce miniștrii USR-PLUS în ședința Guvernului, suspendată până la ora 19.00, Cioloș a spus că urmează să fie luată o decizie.

Fără o decizie în Coaliție în cazul programului „Anghel Saligny” din cauza neînțelegerii cu USR-PLUS, Florin Cîțu forțează lucrurile. Proiectul a fost introdus pe ordinea de zi suplimentară, fapt care a stârnit nemulțumirea USR-PLUS care a cerut scoaterea sa imediată.

Dan Barna i-a spus lui Florin Cîțu că programul nu are toate avizele necesare, lipsind de exemplu cele de la Ministerul Justiției și Ministerul Transporturilor. Mai mult, nu s-a luat o decizie în Coaliție privind această chestiune.

După o pauza de discuții de aproape o jumătate de oră, ședința de Guvern a fost suspendată până la ora 19.00, au declarat pentru Hotnews.ro, surse guvernamentale. Florin Cîțu nu vrea scoaterea de pe ordinea de zi a programului „Anghel Saligny” și le-a cerut celor de la USR-PLUS să se gândească ce fac până la ora 19.00.

Oficial, Guvernul susține că ședința s-a suspendat în contextul începerii sesiunii parlamentare.

PNL și UDMR susțin programul „Anghel Saligny”, un nou PNDL de 50 de miliarde de lei. USR-PLUS s-a opus.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6432 vizualizari

  • -5 (37 voturi)    
    Dacian si Defazarea (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:23)

    un domn [utilizator]

    intotdeauna se trezeste sa se exprime dupa ce nenorocirea e trecuta sau in curs de desfasurare, niciodata inainte nu graieste.
    • -1 (9 voturi)    
      USRPLUS trebuie sa ceara vot primari in 2 tururi (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:56)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      ca sa accepte USListul program „Anghel Saligny”!
      • +7 (13 voturi)    
        Nu e suficient (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:10)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Sunt multe de adus din urma. Lista reformei USR e mai mare. Putem incepe si cu Fara Penali in Functi Publice dar cine stie ce pateste Citu daca se aplica.

        PNL e cu musca pe caciula la multe, incpand cu promisiunea desfiintarii secteiei naziste si sfarsind cu PNDL.

        Lipsa sprijinului USR din partea partenerilor e evident (a se vedea la nivel de primarii ca sa nu mai zic de scandalul Radoi si santajul pe sine).

        Nici nu mai zic de faptul ca UDMRistii sunt practic absenti de la vreo realizare, buna sau proasta (mai putin al treilea razboi mondial anti-ursi, nu anti-urss), insa PNL, ca si PSD nu-s fraieri sa-i critice. Remanierea unde a fost? La USR+.

        Mai putem aduce multe in discutie si de bune si de rele, dar lista e prea mare. In realitate, PNL are nevoie de USR ca sa guverneze cu majoritate, nu invers. USR stie ca avea scor mic asa ca nu se auto-intituleaza guvern autonom. Insa PNL se poarta fix ca borfasii pesedisti si cred ca restul tre' sa stea drepti in fata lor ca vai ce opozitie au facut ei 30 de ani in fata PSD. Vai... curg lacrimile
    • +1 (7 voturi)    
      Spune-mi si mie cum putea sa se refere (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:11)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      la o "nenorocire" despre care nu stia ca o sa se intample ?
      PS. Am pretentii de la dumneata @un domn ! :((
      • -3 (9 voturi)    
        toucheee ))))) (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:48)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Vulpea de Pericei este Sireata sau nu ? brusc nu ii mai functioneaza RADARU sau SONARUL ? Ciolos DOAR troleaza in USR
    • +6 (18 voturi)    
      Consecvența politicianului Cioloș :) (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:45)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      În urmă cu doar 3 zile, Cioloș spunea că ei nu ies de la guvernare, folosind chiar exprimări de mahala: ”veți muri cu noi de gât”

      Acum, pentru același Cioloș, "este clar că miniștrii USR-PLUS nu mai au ce căuta într-un guvern (...) ”

      Sunt cel puțin două lecții la care a lipsit Cioloș:
      a) respectul se câștigă, nu se revendică;
      b) trebuie mai întâi să te respecți tu, ca să te respecte mai târziu și alții.

      Dar pentru un politician care și-a început cariera în PUNR și Vatra Românească, iar astăzi a ajuns la Renew Europe sunt mai greu de înțeles astfel de lucruri.
      • -2 (14 voturi)    
        n-ai inteles nimic, ca de obicei (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Daca ministrii USR nu participa la sedinte, Citu nu trece nici un proiect. Fara avizele de rigoare, toate vor fi anulate de CCR. Daca incearca sa-i dea afara pe ministrii USR-PLUS, se schimba configuratia politica a guvernului, deci trebuie sa ceara din nou votul in parlament.
        • +3 (13 voturi)    
          Adica,ai inteles tu? (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:46)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Macar ai priceput ca @harald se referea la "consecventa" lui Ciolos? Ce bati campii cu ce-or sa faca ministri USR cu cruce ( pusa Romaniei ) Sau ai incurcat textele de ti le-au dat sefii? Penibil!
  • +7 (27 voturi)    
    Ficusul ce zice (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:27)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Nu a mai mers la sedinta de guvern sa caute elefantii din incapere?
  • -9 (47 voturi)    
    pai hai, plecati de la guvernare! (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:27)

    tahomir [utilizator]

    Sincer, cred ca toata lumea s-a saturat de istericalele, scandalurile,prostiile, incompetenta useristoplusistilor.
    Ce rusine mi-e ca am tras atata vreme pentru voi, ca am fost si membru cu cotizatie la zi.
    Cumva o sa se gaseasca alta formula de guvernare sau poate vine mai repede PSDul, ca scopul vostru pare ca asta e.
    Insa stim cu totii cu nu o sa iesiti de la putere pentru ca stiti ca nu o sa mai intrati in parlament niciodata si ca oricum fara functiile in care v-ati cocotat o sa fiti iarasi niste neica nimeni.
    • +8 (18 voturi)    
      si eu sunt membru AUR (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:37)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      cu cotizatia la zi ! mi-e rusine !
    • +5 (27 voturi)    
      mda (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:43)

      User53221 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Din pacate, romanilor le plac cel mai mult politicienii care ii fura in liniste, cu zambetul pe buze. Opozitia USR-ului, poate prost gestionata, vad ca e asociata de oameni cu incompetenta sau coruptie, indiferent care e realitatea.
      • -4 (14 voturi)    
        Ca si Ciolos (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:09)

        autan [utilizator] i-a raspuns lui User53221

        esti defazat. USR e la guvernare.
      • -1 (15 voturi)    
        aham (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:15)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui User53221

        tu zici ca progresistii astia nu fura?

        ah sfanta naivitate!
        • +3 (3 voturi)    
          clasic.. (Miercuri, 1 septembrie 2021, 20:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Point

          "toti fura, maica, da' macar ne da si noua ceva"
    • +5 (23 voturi)    
      Compunere de gradinita (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:52)

      CptPopa [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Delirezi prietene, tu esti pesedist din stabunici. Lasa garagara... cica a tras...cotizatie... hai ca esti amuzant.
      • 0 (10 voturi)    
        nu trebuie sa ma crezi pe cuvant (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:04)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui CptPopa

        Poti sa cauti postarile mele , scriu de ani de zile pe aici. Si o sa vezi cat de pesedist sunt.
        • +5 (9 voturi)    
          Care cuvant? (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          In primul rand, nu ai avut absolut nimic de spus despre subiectul articolului, respectiv faptul ca prim-ministrul PNL insista sa treaca prin sedinta de guvern proiecte fara consultarea parternerilor de coalitie. Si vorbim de un proiect de 50 de miliarde de lei, alte datorii pe care le vor plati generatiile viitoare, iar Citu refuza sa explice cum va imparti banii. Stie el.. si paiatza de la UDMR care freaca menta la ministerul dezvoltarii.

          Toate comentariile tale sunt agresive la adresa USRPLUS, dar fara nici o logica. Ai tras tu pentru ei? Penibilule. Daca faceai efortul sa-i sustii la alegeri, acum ai fi fost revoltat din motive complet diferite. Nici macar o minciuna nu esti in stare sa legi cap coada.
          Ai vrea sa-i vezi plecati cat mai repede, dar de ce? Ciolaniada USL, versiunea 2021-2023?.. Sau scrii in limbi straine si te bucuri de orice scandal?
          • -5 (9 voturi)    
            ca de obicei, mintiti (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:44)

            tahomir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Catu a introdus acest proiect pe ordinea de zi fara a-i consulta pe altii dar la o adica e una dintre prerogativele lui.
            E complet fals ca acest proiect nu a fost discutat. Vezi ma jos postarea lui Hunor, e tot pe hotnews.
            Deci cine e mincinosul, cine sufera de lipsa de logica?

            "A fost o iniţiativă susţinută de PNL şi de premierul Florin Cîţu. Am discutat încă de la începutul anului. Acum o lună, acest proiect a fost în primă lectură la şedinţa de guvern, după care a intrat pe circuitul de avizare.
            Noi credem că este necesar acest program, este un program diferit de PNDL, este un program care se referă doar la trei-patru obiective, şi anume drumuri judeţene şi drumuri locale, infrastructura de canalizare şi de apă potabilă şi reţeaua de gaze", a declarat pentru Agerpres liderul UDMR.
            • +1 (7 voturi)    
              nu uita (Miercuri, 1 septembrie 2021, 16:16)

              Point [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

              ca te certi cu botii.
              botii nu au idei proprii,nu au raspunsuri proprii.locica la ei e ceva neprogramabil.
              daca vrei discutii mai elevate incearca hubspot.pana si ala are recenzii mai bune!
              • +1 (5 voturi)    
                nu ma cert, doar ii enervez (Miercuri, 1 septembrie 2021, 17:19)

                tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Point

                Cu pesedistii si cu useristii nu poti avea speranta ca fac un minim efort sa inteleaga. Cum ai zis si tu ei doar recita partitura servita de partid.
                Simply bots, indeed.
            • +3 (5 voturi)    
              la o adica.. (Miercuri, 1 septembrie 2021, 18:48)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

              E coalitie de guvernare, dar partenerii de coalitie semneaza orice li se pune sub nas? Faptul ca "s-a discutat" este irelevant, daca nu s-a agreat nimic.

              Florin Citu, luni: "Am spus din primul moment că sunt de acord cu toate recomandările celor de la USR PLUS (...) În afară de discuţii politice, nu există niciun fel de alte dezbateri"

              Conditiile puse de USR-PLUS:
              - Renunţarea la procedura „primul venit, primul servit”; finanțarea proiectelor bine fundamentate și de calitate;
              - Introducerea de standarde de cost pentru investiții în infrastructura de apă, canal, gaz și rutieră;
              - Crearea unei platforme digitale în care cererile să fie depuse online și în care să se poată urmări evoluția fiecărui proiect de la faza de derulare până la faza de execuție a proiectelor, inclusiv situația decontărilor.
              - Mecanism de evaluare, monitorizare și control similar programelor operaționale care gestionează fondurile europene.
              - Fazare/prioritizare a investițiilor: întâi infrastructură tehnico-edilitară subterană (apă – canal, gaz – acolo unde este nevoie), asfaltare, infrastructură educațională (școli);
              - Proiectele din PNDL1 și PNDL2 care au stadiu zero de realizare să nu mai fie cuprinse în PNDL3;
              - Nedepunerea documentațiilor solicitate, în termen de maxim 2 ani, pentru contractele de finanțare semnate, va duce la pierderea dreptului de finanțare a proiectului respectiv;
      • -2 (12 voturi)    
        da, dar tu, (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:46)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui CptPopa

        nici nu ai strabunici!
        tu esti produs de laborator, la fel ca usereplus!
        • -3 (7 voturi)    
          și sigur (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:22)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          nu are nici bacul luat în România, nu știe nici rusă și nici nu a absolvit în 2 zile 3 facultăți la Spiru Haret, 2 masterate si un curs special de securitate a granițelor țării, în timp ce tricota cu degetele de la picioare fulare roșii pentru pesediștii greu încercați de prin pușcării.
    • -1 (9 voturi)    
      Zicerea (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:54)

      autan [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      "la pastele cailor" e inlocuita de "cand o sa iasa USR de la guvernare".
    • +1 (9 voturi)    
      Daca asa gandesti inseamna ca nu aveai de ce (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:18)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      sa tragi pt ei si daca pleci de langa ei nu-i nicio paguba cata vreme nu te deranjaza manariile lui Catu ci protestul absolut normal al lui Ciolos !
      "istericale", "scandaluri", "prostii", "incompetenta" ! cauta-le in ograda lui Catu !

      PS. Mai ca nu-mi vine sa cred ca ai fost membru USR !
      • -2 (10 voturi)    
        iar gresesti, ceea ce e normal ptr voi (Miercuri, 1 septembrie 2021, 15:16)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        tu ii crezi pe cuvant pe cei de la USR+ cu privire la acest program. Care exact e problema USR?
        De fapt e inca un scandal declansat de catre incompetentii si de mincinosii de la USR pentru a disimula santajul pe care il fac pentru a obtine desfiintarea sectiei speciale , lucru la care UDMR se opune. UDMR e de acord cu solutia lui Stelian Ion de la justitie, proiectul AS e bun. Nu e de acord UDMR, atunci inseamna ca AS e un abuz. Cam asta e nivelul vostru de gradinita. De aia am iesit din USR+, nu mi-a venit sa cred ce calitate scazuta au majoritatea membrilor. Nu ai cu cine sa faci treaba pentru ca pe majoritatea nu ii duce mintea si sunt lenesi si superficiali dar in schimb au un tupeu incredibil.
  • +3 (35 voturi)    
    USRPLUS sunt multi prea buni pentru Romania (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:39)

    emil bobu [utilizator]

    Romanii vor PNL, PSD si AUR (64% din voturi in 2020), romanii vor sa fie jefuiti.

    Guvernarea cinstita si constructiva a USRPLUS nu are ce cauta intr-o feuda ca Romania, cu un popor primitiv, salbatic, inconstient.
    • -1 (15 voturi)    
      Bobule ,despre care guvernare cinstită (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:02)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      și constructivă a pluseriștilor vorbești!?Nu vezi că
      sunt tot hoți,dar mai tineri și mai lacomi!?
      Cât despre Cioloș,ce putem spune:ar putea să-și ia
      ROATA MOTRICE de mână și să plece în Botswana,
      pentru a accelera acolo MAREA RESETARE și
      pentru a introduce neocomunismul dizolvant și feroce!
    • +1 (11 voturi)    
      Cand (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:08)

      autan [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      e condus de gastile Barna-Ciolos da nu vrea nimeni USR. Si nu electoratul e de vina pentru incompetenta lor. Vezi ce se intampla in tara dincolo de vorbaria goala de la sedinte. Desigur daca esti membru de partid doar sedintele conteaza si atunci da electoratul e prost nu guvernantii.
    • +2 (14 voturi)    
      Poporul român nu vă merită, așa e? :) (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:48)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Asta spune totul despre elitismul și inadecvarea USR.

      O ceată de activiști cu complexe mesianice, dar mai etatiști chiar decât Ion Iliescu.
  • +3 (9 voturi)    
    USR/PLUS (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:54)

    eugen6215 [utilizator]

    Interesanta optica-nu sunt de acord cu dezvoltarea tarii, cu investitii necesare pt cetateni pt ca nu imi accepti ceva ce nu este de strica actualitate.Ce ma intereseaza pe mine ca nea Gheorghe din deal nu are apa si merge la buda din fundul curtii!
  • 0 (14 voturi)    
    ei, na.... (Miercuri, 1 septembrie 2021, 13:56)

    TudorSA [utilizator]

    Băi tăntălăilor....ar trebui să-i pupați în dos pe pnl-iști să vă mai țină la guvernare, că altfel nu mai pupați voi guvernarea, in secolul ăsta!
  • 0 (10 voturi)    
    un alt lucru e clar... (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:30)

    notnow [utilizator]

    "E clar" ca la guvernare nu raspundeti asteptarilor celor care v-au ales. "E clar" ca stand la guvernare si dovedindu-va competenta pierdeti muuuulte puncte electorale. "E clar" ca v-ati dat si voi seama de acest fapt si, probabil, cea mai buna optiune este sa mergeti in opozitie, unde traditionalul "daca am fi noi la guvernare am face si am drege" va va aduce iar niste procente.
    Pai nu sunteti voi partid anti-sistem? Da, dar ca partid anti-sistem e un pic mai greu la guvernare. Toate partidele anti-sistem se simt bine in opozitie, cu sloganuri pledand pentru o reforma/revolutie continua, dar cand ajung la guvernare nu prea le mai iese, pt ca acolo au nevoie de altceva.
  • -1 (11 voturi)    
    De ce (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:36)

    Ibit [utilizator]

    Nu pleaca acasa ?
    Hai sa ii ajutam cu suturi in spate !
  • +6 (16 voturi)    
    Dacian și regretele (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:39)

    Alfa-Omega [utilizator]

    Daciane ai dreptate miniștrii USR nu sunt respectați dar nu numai de către Guvern ci și de noi cei care v-am votat.
    Și, by the way, primiți atât respect pe cît câștigați.

    Cu Năsui, care are un discurs economic precar și care pledează pt. turismul din Grecia ( curios interes nu crezi ?), cu săracul Drulă care vrea să cheltuiască repede banii pe supertrenuri cînd totul se prăbușește în CFR și dl. de la proiecte care se câcâie să primească aprobare de la UE, el probabil n-a citit, n-a făcut și probabil nici nu a avizat un plan de investiții înainte de a fi ministru ( chesti ce nu se pot învăța prin somnolență în parlament ).

    Eu, care v-am votat cu două mâini am sperat că miniștrii voștrii vor fi tineri ( și deci nepoluați ca alți politicieni ) și cînd colo sunt necopți săracii.

    Așa că Daciane dacă vreți respect, acționați ca niște bărbați de stat !
  • +2 (8 voturi)    
    anticipate! (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:47)

    miculescu-rucar [utilizator]

    afara cu comunitarii din viata politica a Romaniei!
  • +12 (14 voturi)    
    Problema e simpla (Miercuri, 1 septembrie 2021, 14:55)

    Amariei [utilizator]

    Primarii din teritoriu au trecut de la PSD la PNL si isi cer drepturile. Fara ei PNL e in aer. USR vrea desfiintarea SIIJ pentru ca asa au promis si ar da foarte bine la alegeri un asemenea obicetiv atins. E lupta pe viata si pe moarte, liberalii sunt niste oportunisti iar USR istii vor sa arate ca au coloana vertebrala insa se cam indoaie...
  • +3 (13 voturi)    
    coloana vertebrala pe dreaq-u! (Miercuri, 1 septembrie 2021, 16:00)

    miculescu-rucar [utilizator]

    daca programul ar avea o componenta de 40% consultanta, ar fi de acord!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by