Drulă îi răspunde lui Cîțu: Avem recorduri istorice la Transporturi și pe fonduri europene, și pe naționale / Întrebarea pe care i-o pune premierului

de D.D.     HotNews.ro
Joi, 5 august 2021, 19:23 Actualitate | Politic


Catalin Drula
Foto: Facebook
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, îi răspunde premierului Florin Cîțu care l-a criticat joi pentru execuția bugetară. Drulă îi transmite, pe Facebook, șefului Guvernului că la Transporturi sunt „recorduri istorice și pe fonduri europene, și pe naționale” și se întreabă dacă nu cumva alocarea la rectificare, sub solicitarea sa, nu vine din teama că banii s-ar cheltui.

Criticat că nu face publică execuția bugetară, ministrul dă câteva repere pe Facebook.

„Componenta fonduri europene: +21,5% față de 2020 la 7 luni. Ne menținem ținta de a absorbi toate cele 8 mld. lei alocate. Componenta fonduri naționale: peste 90% execuție - față de 70% în 2020 (3 mld lei față de 2,45 mld lei)”, scrie el.

„Avem recorduri istorice la Transporturi și pe fonduri europene, și pe naționale. Până la urmă, varianta de rectificare, sub solicitarea Ministerului Transporturilor, vine din teama că nu am cheltui acești bani? Sau tocmai, că i-am cheltui? Eu garantez că vom cheltui banii solicitați. Și asta pentru că vreau să facem Transporturile din România mai moderne, mai eficiente și să le scoatem din starea de subfinanțare. Pentru asta lupt zi de zi”, comentează Drulă.

Premierul Florin Cîțu a respins solicitarea USR-PLUS de a suplimenta bugetul Ministerului Transporturilor. Premierul a precizat că, la cum arată execuția bugetară, ar trebui să se ia bani de la Ministerul Transporturilor, nu să se dea.

Precizările ministrului Transporturilor:

Alocarea bugetară din bugetul de stat pe 2021:
  • Pe fonduri europene: 8 mld lei - creștere de la 6,2 mld lei în 2020; o alocare suficientă și o vom folosi.
  • Pe fonduri naționale: 6,3 mld lei - SCĂDERE DE 10% de la 7,1 mld lei în 2020 - INSUFICIENT; ar trebui MAI MULTE fonduri ca în 2020, în condițiile în care datoriile făcute în 2020 au fost rostogolite în 2021, avem plăți one-time din trecut (sentințe judecătorești) și efectul pandemiei asupra veniturilor în Transporturi a continuat.
  • Am discutat cu premierul la alcătuirea bugetului în februarie că vom compensa deficitul pe fonduri naționale la prima rectificare; am reluat această discuție de atunci în cadrul mai multor întâlniri.
Context economic:
  • Companiile din domeniul feroviar și de metrou au fost preluate cu mari pierderi și datorii la sfârșitul anului 2020.
  • Spre ex., CFR Călători înregistra 490 mil. lei datorii și 460 mil lei eșalonări ale datoriilor la bugetul de stat și la bănci comerciale, Metrorex înregistra datorii de 370 mil lei la sfârșitul lui 2020 ș.a.m.d.
  • Am depus mari eforturi și de la minister și cu conducerile companiilor pentru reducerea cheltuielilor și creșterea veniturilor și am reușit să echilibrăm situația, dar este nevoie de o injecție de capital în contul datoriilor istorice.
Sistemul feroviar:
  • A fost subfinanțat și decapitalizat zeci de ani.
  • În 2020 și 2021 a primit lovitura suplimentară a pandemiei cu pierderile de venituri aferente.
  • Orice proces de reformă și restructurare, fără o capitalizare corespunzătoare, rămâne doar o dorință.
  • Are nevoie de capitalizare - investiții în echipamente, linii, trenuri și modernizare de procese + stingerea datoriilor istorice.
  • Am început acest proces, dar el nu poate funcționa fără finanțare.
Sumele solicitate la rectificarea bugetară acoperă, printre altele:
  • Creșterea alocărilor pentru întreținerea infrastructurii rutiere și feroviare. Am făcut record de absorbție anul acesta și pe întreținere. Consecința eventualei nealocări: frânarea programului de asfaltări, marcaje, reparații ale drumurilor, precum și a celor de înlocuire la rând (reînnoire) la calea ferată.
  • Plata reducerilor legale la transportul cu trenul și metrou pentru elevi, pensionari, veterani. Suma alocată la începutul anului de 350 de mil de lei este insuficientă. În 2019 s-au plătit 685 mil lei, iar în 2020 s-au plătit 450 mil lei (an de pandemie cu lockdown). Consecința eventualei nealocări: pagubă de sute de milioane în bugetul CFR Călători și al celorlalți operatori privați, care au acordat conform legii aceste reduceri. Poate duce inclusiv la intrarea în incapacitate de plată.
  • Plata sentințelor judecătorești pentru proiecte de acum 5-10 ani, titluri defintive, executorii (“claim-uri”). Consecința eventualei nealocări: poprire pe conturile CNAIR, blocarea programelor de întreținere, blocarea proiectului Lugoj-Deva lot 2 (sector Margina-Holdea/Coșevița, tunelurile “urșilor”).
  • Plata ajutoarelor de stat “COVID” cu aprobarea Comisiei Europene pentru pierderile de venituri ale companiilor de transport cauzate de pandemie (astfel de ajutoare a fost acordate în celelalte state membre pentru a compensa pierderile). Consecința eventualei nealocări: incapacitate de plată în sistemul feroviar, riscuri la plata salariilor, neplata furnizorilor etc.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16845 vizualizari

  • -44 (64 voturi)    
    Ce cuvant simplu nu pricepe Bula asta? (Joi, 5 august 2021, 19:27)

    Sympa [utilizator]

    "Prezinta public si oficial executia bugetara!"

    Ce cuvant simplu din propozitia de mai sus nu pricepe Bula asta?
    • +30 (42 voturi)    
      ce nu intelegi tu, oare?.. :) (Joi, 5 august 2021, 19:58)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sympa

      Componenta fonduri naționale: peste 90% execuție - față de 70% în 2020 (3 mld lei față de 2,45 mld lei)”

      Dar oricare gigel cu un pic de experienta in planificare stie ca banii nu se cheltuie in mod egal in fiecare luna. Deci poti sa fii la 90% din buget luna asta si 110% luna viitoare, pentru ca ai niste scadente. Chestiile astea se discuta in mod normal in sedinta de guvern, nu in public.

      Din pacate Citu trage de banii cu care va mitui primarii ca sa-l voteze la conducerea PNL. Restul tarii poate sa mai astepta, indiferent de stadiul executiei bugetare.
    • +4 (10 voturi)    
      poți (Vineri, 6 august 2021, 8:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Sympa

      fi mândru. Se vede că ți-a fost profesoară veorica cea docilă.
  • +9 (41 voturi)    
    "Eu garantez ca.." nu tine loc de plan si rezultat (Joi, 5 august 2021, 19:37)

    animatron [utilizator]

    Dl Drula a facut bine ca a venit rapid cu precizari tehnice si cifrate, acum e mai clar (pt cine nu e postac de partid) si pentru opinia publica interesata.

    "Poza" la 7 luni e sumar prezentata deocamdata de dl Drula, dar ne lamureste asupra a doua chestiuni.

    Situatia la minister s-a imbunatatit, era vizibil si cifrele o arata, acest ministru USR e unul care isi face treaba corect (spre deosebire de alde Voiculescu sau Ghinea, mari dezamagiri).

    S-a accelerat absorbtia fondurilor UE, cu peste 21% in raport cu anul pandemiei (ceea ce e si un "efect de baza" mecanic, se pleaca de la nivele joase) si asta e pozitiv.

    Absorbtia fondurilor nationale la 7 luni de executie e de 90%, deci cel putin 10% nu s-au cheltuit conform graficelor de "timing", undeva sunt probleme si dl ministru ar trebui sa spuna clar unde nu s-a cheltuit si de ce !

    Lupta ideologica si politica intre PNL (partid liberal de dreapta, cu o aripa conservatoare) si USR-PLUS (partid de stanga "progresista", cu o aripa liberala centrista) ar trebui sa se opreasca cand e vorba de cheltuirea eficienta a banilor publici.

    Realitatea e ca dl Drula e un ministru care trebuie sa ramana pe post, ca executia bugetara la 7 luni e mai buna ca in 2020 dar tot nu e 100%, ci de 90%, ca premierul are dreptate "tehnic" pt ca la Ministerul Transporturilor exista niste fonduri necheltuite.

    Sunt convins ca ambii, premierul si dl Drula, pot avea un dialog profesional si competent, in interesul tuturor romanilor (nu doar al PNL sau USR).
  • +35 (53 voturi)    
    PSD-isme tipice la Cartu (Joi, 5 august 2021, 19:49)

    mircea112 [utilizator]

    De bode nu zice nimic, ca politia a ajuns o marioneta, de turcan iar nu zice nimic ca saraca vrea sa-i ia locul in folclor lui Dancila iar de Campeanu ce incearca sa aduca educatie inapoi in timp, iar nici o parere! Nulitatile sunt cele mai bune!

    Daca in schimb un ministru mai misca, si incearca ceva cu toata caracatita PSD-PNL hai sa-i dam in cap, eventual sa-i gasim o buba sa-l dam afara! Ca pe Voiculescu. Cum a avut el tupeu sa se ia de un vechi corupt ca Radoi, protejat 20 de ani de PSD si PNL?!
    Cum a avut Voiculescu tupeu sa arate cum se vaccineaza in Romania?! Afara cu ei ... Coruptii sunt buni!
    • +27 (39 voturi)    
      De acord (Joi, 5 august 2021, 20:27)

      Roby745 [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Probabil ca nici Drula nu e perfect, caci numeni nu e. Dar fata de Bode si Turcan e la ani lumina.

      Iar Catu e nemultumit ca la Transporturi executia bugetara nu e 100% , dar se face ca nu vede ca Politia e corupta pana in maduva oaselor, iar la educatie e un dezastru total. Articolul domnului Liiiceanu este extrem de revelator in acest sens. Dar zice Catu (sau Iohanis) ceva ? Nuuuu, Doamne ferește sa deranjam ceva interlopi sau vre-o somitate cu doctoratul plagiat!
      • +17 (27 voturi)    
        Domnul Iohannis (Joi, 5 august 2021, 21:42)

        mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui Roby745

        ne spune cu ipocrizie despre nedesfiintarea SIIJ de parca n-ar sti ca udemere si unii penelisti se opun cu vehementa. Tot domnul presedinte ne vorbeste despre tolaranta zero in ceea ce priveste plagiatul, dar il gireaza pe ministrula a carui singura "realizare" in guvernul marioneta usele a fost sa-l spele pe monta, interesul mnational si multi alltii de tezele de doctorat plagiate. Nu numai atit, dar si acum are aceleasi "preocupari intelectuale".
        In schimb ataca cu lejeritate USRPlus. De ce? Pentru ca sint singurii care strica cooperativa vechilor partide. Jalnica prestatie domnule Presedinte. Veti ramine in istoria Romaniei ca potentialul candidat al struto-camilei numita usele.
  • -10 (24 voturi)    
    drula (Joi, 5 august 2021, 20:47)

    disraeli [utilizator]

    fa publica executia bugetara pe 6 luni. lasa propaganda si feisbucismele. cand o sa vedem cifrele exacte o sa ne lamurim. esti extraordinar, bun, mediocru sau slab. si cu asta se termina discutia pentru ca le inchizi gura detractorilor sau incepe alta discutie despre demisie (demitere). pana atunci vrem cifrele exacte.
  • -7 (27 voturi)    
    Chiar nu am nimic cu Drula (Joi, 5 august 2021, 21:15)

    PaulX [utilizator]

    Dar nu vad raspunsul la intrebarea lui Catu. Ma asteptam sa vad ceva gen:
    1. Budget pe 2021: X (budget pana in Iulie X1)
    2. Actual: Y (se compara cu X1)
    3. Estimat/Forecast pe 2021: Z

    Daca Z > X atunci e nevoie de bani. Daca Z < X atunci sunt bani in plus care nu or sa se cheltuie. Cu justificare in ambele cazuri.

    Nu ma intereseaza politicianismele astea ca cheltuim mai mult mai putin, analize comparative, etc.. E vorba de contabilitate aici. Cel putin eu asa dau rapoarte pe proiecte/portfolii.

    PS: chiar il apreciez pe Drula, par sa se miste mult mai bine. Putem sa speram ca ne si plimbam pe A7 pana la alegerile viitoare etc.
  • -11 (27 voturi)    
    Recorduri istorice (Joi, 5 august 2021, 21:27)

    autan [utilizator]

    A avut doar Ceausescu, sa nu exageram. Mergem pe infrastructura din anii 70 si cu masina si cu trenul si cu metroul.
    • -5 (9 voturi)    
      Recorduri istorice! (Vineri, 6 august 2021, 9:02)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui autan

      Cum nu, are si el:
      - 0 (zero) km. de autostrada inaugurati la peste 7 luni de ministeriat, din cei cca. 400 km. in lucru, mosteniti.
      - plata a "tone" de ras-refaceri de Studii de Fezabilitate, pentru cunoscutele parandaraturi.
      Multumim din inima Partidului!
      • +2 (8 voturi)    
        zau? (Vineri, 6 august 2021, 10:03)

        gabriel007 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Ce autostrada se porneste si inaugureaza in 7 luni? E bine ca le-a pornit pe toate si se lucreaza, nu ca inainte!
    • +3 (7 voturi)    
      Depinde! (Vineri, 6 august 2021, 9:12)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui autan

      Metroul de Drumul Taberei, pe care Pingelica nu l-ar fi facut niciodata, arata bine.
      Iar metrourile contemporane sunt net superioare "trenului galben fara cai".

      La autostrazi, si mai ales centuri ocolitoare pentru oreas, s-a progresat in ultimii 20 de ani - nu suficient.

      Dar la infrastuctura feroviara stam tare prost, AR AFI BINE sa ne aflam cum eram in 1975, cand a cam fost anul de varf al socialismului ...
  • -4 (22 voturi)    
    Justa masura (Joi, 5 august 2021, 21:46)

    hedonistu [utilizator]

    Drula are merite incontestbile dar fara angajamentul si politica investitionala a guvernului Catu (cea mai mare alocare ca pondere in PIB post-decembriste) realizarile de la MT nu ar fi fost posibile.Sa fim corecti dam si Cezarului ce este al Cezarului.
  • +4 (12 voturi)    
    Un ministru bun avem si noi, iar Citu-i da in cap! (Vineri, 6 august 2021, 6:43)

    danduta [utilizator]

    DE cand n-am mai avut un ministru bun la transporturi?
    Nici nu-mi amintesc de vre-unul bun.
    Atunci?
    Regula lui Murphy: "Reusitele nu scapa nesanctionate".
    Ma Citule: calci in strachini! Mergi dintr-o strachina in alta.
    Erai un ilustru nimic.
    Orban te-a ridicat. Pentru tine este normal sa-i dai in cap lui Orban.
    Pensiile, ai tot mintit ca respecti programul de majorare, pana cand nu l-ai respectat, cu subiect si predicat.
    Cu gazele de la Marea Neagra nu ai facut nimic; e normal, tu esti ocupat sa-l casapesti pe Orban.
    Pe Nicusor Dan vrei sa-l casapesti, fiind singurul Primar General care face ceva. Nici nu incape comparatie cu Firea, Oprescu, sau celelalte nulitati.
    Acum, vrei sa-i tai finantarea, ca sa spui ca nu e bun si culmea PROSTIEI, vrei sa-l promovezi pe HAHALERA de CIUCU.
    Citule! Nici dra.cu' nu te va mai vota in Bucuresti!
  • -1 (9 voturi)    
    părere (Vineri, 6 august 2021, 8:12)

    Arl [utilizator]

    Dl Drulă nu spune nimic despre POT 2021-2017 ( au trecut 7 luni din 2021 , iar ministerul său nu a mișcat un deget pentru negocieri etc..). Nu-l interesează banii de acolo?
    Dl Drulă nu a reorganizat/eficientizat/curățaț sistemul pe care îl păstorește. Exceptând Metrorex ( unde nu a terminat treaba începută) și Tarom ( unde nu pare clar ce vrea să facă). A schimbat/demis pe careva?
    Mulți îi ridică statuie pentru că se laudă cu proiecte începute de alții, cu contracte/alte documente semnate ( și e plină România de contracte semnate și ignorate) Câte proiecte începute de la zero are puse în mișcare? Ah, are unul, acela de a asigura unui aeroport privat punct de trecere a frontierei.
    L-aș lăuda și eu dacă, pe lângă „succesele„ sale , ar fi apărut și acolo unde au fost probleme. Dar se ferește de tot ce poate să-i scadă ratingul.
    Dintre lăudătorii săi, câți ați observat vreo schimbare în bine pe plan local? Dintre zecile de mici probleme pe care le întâlniți în traficul de zi cu zi ( și a căror rezolvare ține de ministerul transporturilor) câte s-au rezolvat în ultimele luni? Și-au ridicat fundurile de pe fotolii șefii din teritoriu și au pus osul la treabă? Nu.
    Nu mă încântă prea mult pozele cu promisele autostrăzi, dacă nu e în stare să pună în aplicare niște chestiuni mult mai mărunte, gen reabilitarea trecerilor peste calea ferată ( să nu mai stăm în coloane nesfârșite doar pentru că pe cei responsabili îi doare undeva), amenajarea simplă a unor intersecții care să fluidizeze traficul, astuparea găurilor etc. Când pierd zilnic 30 minute din cauze mărunte, în timp ce subordonatul local al dlui Drulă ne dă cu tifla...
    Și eu am avut mari așteptări de la mister Drulă, dar încet, încet, începe să se vadă că împăratul e cam gol.
    • +1 (1 vot)    
      adaug (Sâmbătă, 7 august 2021, 9:21)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Cum tocmai m-am lovit de aceeasi indolenta si nesimtire: CAND SE FACE CURATENIE LA CFR, INCEPAND CU ACEL DIRECTOR "IUBIT"? ZECILE DE ANI LUMINA INTARZIERI SI INDOLENTA IN COMUNICARE SI MITOCANIA CELOR DE LA RELATII NU SUNT DECAT ACELASI REZULTAT AL NEPASARIII SI MAFIEI INTERNE!!! E greu de reformat?
  • +6 (16 voturi)    
    De cand un ministru comunica cu (Vineri, 6 august 2021, 9:36)

    xrogo [utilizator]

    seful sau prin social media, eu credeam ca in guvern sunt alte cai de comunicare, aici e vorba de-a da la gioale, cine loveste mai tare si posteaza mai multe ineptii acela poate fi crezut de prostime!
    • +2 (8 voturi)    
      cine zice ala e/// (Vineri, 6 august 2021, 10:05)

      gabriel007 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Si Catu comunica la fel...
  • +6 (6 voturi)    
    Dupa alegerile in PNL, pa USR (Vineri, 6 august 2021, 11:13)

    MTG [utilizator]

    Dupa alegerile in PNL, pa USR, asa e planul. asa ca, spor!
  • +4 (6 voturi)    
    distrugatorul DRULA (Vineri, 6 august 2021, 13:50)

    Zbor [utilizator]

    Catu sa i stranga manile ca ceea ce n-au facut toti ministrii transporturilor de dupa "90 a reusit acest tanar,si anume sa stearga mafia sindicatului de la metrou,ca statiile aratau ca un fel de TALCIOC MIZERABIL la tot pasu,iar,chiriile intrau in buzunarul unui grup organizat in numele sindicalistilor.
    • +3 (5 voturi)    
      buturuga mica (Vineri, 6 august 2021, 14:49)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Zbor

      este posibil ca tocmai aceaste mica masura, distrugerea mafei spatiilor de la Metrou, sa fie cauza pentru care Drula va fi decapitat. Ce, stim noi la cati dintre PNL-isti ajungeau banii aia?!

      In toate consiliile locale de sector, PNL voteaza numai ca PSD, deci, fratica, aici vorbim de colaborare intre famiglii vechi de 30 de ani! Si vine un pusti de aiurea si le da afacerile peste cap!? Asa ceva nu se poate.

      Da-le dracu de autostrazi, noua nu ne trebuie, cum zicea Basescu.
      • +3 (3 voturi)    
        De la interceptari, cu PNL braila (Vineri, 6 august 2021, 15:16)

        MTG [utilizator] i-a raspuns lui revo

        I se trage...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by