Guvernul ia în calcul să atace la CCR legea prin care Parlamentul să stabilească data alegerilor parlamentare: Interesul lor e să rămână cât mai mult în funcții

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2020, 11:18 Actualitate | Politic


plen Camera Deputaților
Foto: AGERPRES
Guvernul ia în calcul să atace la Curtea Constituțională proiectul PSD-ALDE-UDMR prin care Parlamentul stabilește data alegerilor parlamentare, și nu Guvernul, adoptat în regim de urgență de parlamentari, afirmă premierul Ludovic Orban. El spune că este "un evident conflict de interese".

"Nu mi-aduc aminte ca în 30 de ani Parlamentul să stabilească data alegerilor. Adică parlamentarii sunt cei care sunt parlamentari în funcție. Interesul lor e să rămână cât mai mult în funcție. Cum să lași parlamentarii, care au interesul să-și prelungească mandatul cât mai mult, să stbilească data alegerilor? Pe alegerile parlamentare situația e un pic mai diferită, pentru că dacă Parlamentul hotărăște data alegerilor, Parlamentul e format din parlamentari, care sunt în mandat, care au interesul să-și prelungească mandatul cât mai mult”, a declarat, marți, premierul.

El a spus că, în opinia sa, perlamentarii sunt "într-un evident conflict de interese", iar Guvernul analizează cu constituționaliștii temeiul de atacare a legii la Curtea Constituțională.

Proiectul PSD-ALDE-UDMR prin care parlamentul stabilește data alegerilor parlamentare, și nu Guvernul cum este în prezent, a fost adoptat în regim de urgență. Inițiativa care poartă semnăturile lui Marcel Ciolacu, Călin Popescu Tăriceanu și Cseke Attila a fost depus săptămâna trecută, pe 21 iulie, iar luni, 27 iulie, a fost votat de plenul Senatuli cu 89 de voturi "pentru", 39 "împotrivă" şi o abţinere. În aceeași zi a fost trimis la Camera Deputaților, decizională, care l-a adoptat cu 180 de voturi „pentru”, 26 „împotrivă” şi 61 abţineri.

Urmărirea procesului legislativ de pe site-ul senat.ro arată că proiectul a fost prezentat în Biroul Permanent, vineri, iar luni, practic următoarea zi lucrătoare, avea gata raportul favorabil al comisiei juridice (document AICI) , fiind introdus în plen și votat. Imediat a fost trimis la Camera Deputaților, decizională în acest caz, unde a primit raport de la Comisia Juridică și a fost votat și de plen.

Propunerea legislativă vizează unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților, ca urmare a încetarii mandatului Parlamentului ales în anul 2016. Astfel, doar de această dată, prin derogare de la legea actuală Parlamentul va decide, prin lege organiză, data alegerilor parlamentare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1617 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    La pastele cailor (Marţi, 28 iulie 2020, 11:34)

    Sati [utilizator]

    Dictatura parlamentarilor penali.
    • 0 (0 voturi)    
      >>>> (Marţi, 28 iulie 2020, 12:06)

      GemstonePig [utilizator] i-a raspuns lui Sati

      cu argumentul asta e respinsa din start, ar insemna sa recunoassca ca ei CCR sunt in conflict sa judece anularea pensiilor speciale astronomice pe care le incaseaza
  • +3 (3 voturi)    
    În tari fondatoare UE, guvernele decid alegerile (Marţi, 28 iulie 2020, 11:47)

    animatron [utilizator]

    In Franta, decizia privind data alegerilor parlamentare este o prerogativa a guvernului Republicii Franceze, nu a parlamentului.

    In Germania, presedintele este cel care "convoaca" alegerile la nivel federal, tinand cont de "recomandarile" guvernului. Presedintele are o marja de 2 luni, dar nu poate depasi limita de 48 luni de la debutul parlamentului in functie.

    In Olanda, alegerile parlamentare au loc la fiecare 4 ani, de obicei in luna martie (mai rar in mai), un parlament nu poate ramane in functie mai mult de 5 ani si guvernul e cel care decide chiar si ziua (de obicei o zi de vineri).

    Aceste state sunt printre cele fondatoare ale UE si printre cele care au cea mai mare influenta in sistemul institutional al UE.

    Romania nu este o tara care sa-si permita "razboaie politice" interne intr-un context dublu penalizant, de pandemie si criza economica internationala majora.

    Opozitia PSD-ALDE-UDMR, careia mai recent i se adauga alianta USR-PLUS, face un joc politicianist cu scop electoral (pretexand formalitati de natura juridica) si asta e o atitudine iresponsabila fata de soarta Romaniei.

    Mai mult ca niciodata e nevoie sa aratam simt de raspundere, la nivel individual prin respectarea masurilor de protectie sanitara, la nivel colectiv prin dialog permanent si buna credinta intre fortele politice, mediul privat, sindicate.

    Rezilienta unei societati ii asigura supravietuirea, Guvernul trebuie sa comunice cat mai des si mai dens, cu claritate si fermitate, in sensul intariririi increderii in actiunea autoritatii publice.

    Criza e peste tot in lume, vor iesi mai curand din ea societatile si natiunile care vor arata mai multa disciplina si coeziune interna, mai multa determinare si incredere.

    Cei care incurajeaza la haos, la lipsa de respect pt autoritate, lege si institutii, sunt cei care vor sa faca rau Romaniei, Uniunii Europene, Occidentului.
    • +1 (1 vot)    
      Opozitia (Marţi, 28 iulie 2020, 14:23)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Sunt de acord cu ceea ce zici, executivul trebuie sa stabileasca data alegerilor parlamentare insa in niste marje stabilite ori prin Constitutie ori prin lege de catre Parlament. Adica nu prea poti sa lasi nici executivul sa organizeze alegerile cand vrea.

      La noi insa avem de a face cu o mare anomalie si anume opozitia are majoritatea in Parlament. Acest lucru in mod normal nu se poate intampla intr-o republica parlamentara sau semiprezidentiala (nici macar in Franta).

      In regimurile parlamentare/semiprezidentiale normale astfel de conflicte legislativ executiv nu prea au cum sa apara. Si asta pentru ca ambele puteri sunt de regula controlate de aceleasi forte politice si astfel opozita nu are majoritatea sa ia decizii impotriva executivului.

      Guvernul Orban in mod normal nici nu ar trebui sa existe. El exista insa dintr-un consurs de imprejurari cum ar fi:
      - Tariceanu s-a suparat ca nu a fost el candidat PSD ALDE pentru prezidentiale si astfel a votat in favoarea motiunii care a demis executivul PSD
      - Ponta desi provine din PSD este in conflict cu acest partid
      - Iohannis a dorit cu orice pret Guvernul sau marioneta
      - PSD-ului chiar daca nu i-a convenit debarcarea de la guvernare poate profia electoral (cu actualul lider insa nu prea profita cine stie ce).
      - criza COVID
  • -4 (6 voturi)    
    valabil si pentru guvern (Marţi, 28 iulie 2020, 11:52)

    gpavel [utilizator]

    si guvernul orban ramane in functie cat timp acest parlament este pastrat(prin amanarea alegerilor)!
    • -2 (2 voturi)    
      Foarte bine punctat (Marţi, 28 iulie 2020, 14:51)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      Asta dovedeste ca ceea ce a spus Orban este o prostie. Foarte buna observatie.
  • +2 (4 voturi)    
    Chiar ... (Marţi, 28 iulie 2020, 11:55)

    ElDiablo [utilizator]

    ... mai are sens să atacati ceva la ccr? De parcă nu ştiţi de pe acum ce răspuns o să primiti de la rebuturile alea in robe visinii. Va spun eu: tot ce legifereayă psd si atârnătorii lor este 100% CONSTITUTIONAL!
  • +2 (2 voturi)    
    asa sa faca (Marţi, 28 iulie 2020, 12:05)

    liviu_ [utilizator]

    parlamentul deja a luat guvernului si presedintelui o gramada de atriburii

    problema e ca stim cine cine sunt la CCR si cel mai probabil o sa respinga sesizarea.
    oricum inca 2-3 masuri de genul asta si guvernul o sa devina la fel de inutil si de fatada ca presedintele. niste institutii pe care le poate lua linistita opozitia pentru ca mai apoi sa le arate cu degetu ca tapi ispasitor cand psd o da in bara!
    • -1 (1 vot)    
      Despre ce atributii vorbesti? (Marţi, 28 iulie 2020, 14:50)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu stiu despre ce atributii vorbesti insa in general in democratii deciziile cele mai importante, mai ales cele care presupun restrangerea drepturilor cetatenilor, sunt intotdeauna luate de catre legislativ.

      Poti da te rog niste exemple in care Parlamentul a luat Presedintelui si Guvernului o "gramada" de atributinuni? In ceea ce priveste data alegerilor sunt de acord ca in principiu Guvernul ar trebui sa decida insa in niste marje stabilite de Parlament.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by