USR acuză Guvernul Orban că blochează înființarea DNA-ului pădurilor / PNL, PMP și UDMR au dat vot negativ proiectului de lege în comisii

de L.P.     HotNews.ro
Marţi, 26 mai 2020, 18:28 Actualitate | Politic


Defrisari
Foto: USER UPLOADED
Senatorul USR, Mihai Goțiu, susține că Guvernul Orban încearcă să blocheze proiectul de lege privind înființarea DNA-ului pădurilor la Senat. Goțiu scrie, pe Facebook că senatorii PNL, PMP și cei de la UDMR s-au opus în comisiile de specialitate și au votat împotriva inițiativei legislative. Este vorba de proiectul de lege care propune înființarea „DNA-ului Pădurilor" ca instituție pe modelul DIICOT, DNA și care să activeze la nivel național și să combată infracțiunile împotriva mediului înconjurător. Proiectul a fost adoptat de Camera Deputaților iar Senatul este forul decizional în acest caz.

Senatorul USR susține că proiectul a trecut deja, în două zile, prin șase comisii și a primit aviz negativ în trei comisii – cea de Buget, Finanțe, respectiv cea de Ape și Păduri și Comisia pentru Administrație Publică.

De asemenea inițiativa urmează să intre în dezbaterea Comisiei Juridice unde se va elabora un raport care are titlu de recomandare pentru plen. Cel mai probabil săptămâna viitoare senatorii vor vota în plen proiectul de lege. Senatul este camera decizională în acest caz.

"Am participat la ședințele a două din cele 6 comisii. Cei mai vocali oponenți ai propunerii legislative au fost reprezentanții Guvernului Orban la dezbateri, în special cei ai ministerelor Mediului și Justiției, dar și senatori de la PMP și UDMR. Miza e uriașă: tăierile ilegale de păduri, poluarea, deșeurile, contaminarea și secarea râurilor sunt lucruri care nu mai pot fi ignorate, dacă ținem la sănătatea și viitorul nostru. În același timp, diminuarea infracționalității de mediu, înseamnă și că sute de milioane și chiar miliarde de euro nu vor mai ajunge în buzunarele infractorilor, corupților și susținătorilor lor politici.

În aceste condiții e absolut surprinzătoare lipsa totală de flexibilitate și opoziția Guvernului Orban și a reprezentanților Ministerelor Mediului, respectiv Justiției, la dezbaterile din comisii. Încă de la Camera Deputaților, argumentele lor au fost desființate, dar au venit și la Senat, fix cu aceeași placă. Nu ai cum să spui că ”actuala organizare a procurorilor e suficientă”, că ”trebuie îmbunătățită doar pe ici, pe colo”, că ”există o rețea informală de procurori care schimbă informații pe cazurile legate de mediu” ori că ”sunt suficiente atribuțiile Gărzilor de Mediu și Forestieră și ale Poliției”, în condițiile în care fenomenul infracțional în domeniu crește", scrie senatorul USR pe Facebook.

Goțiu susține că datele Inventarului Forestier Național (IFN) arătau, în 2015, că volumul de lemn dispărut anual era de 8,8 milioane de metri cubi pe an. Patru ani mai târziu, datele IFN, ciclul 2, arată că cifra a ajuns la 20 de milioane de metri cubi anual. Comparativ, în 2017, procurorii au trimis instanțelor 631 de dosare legate de infracțiuni la regimul silvic și au existat 534 de persoane condamnate definitiv. În 2018, am avut 459 de dosare noi trimise în instanță și 441 persoane condamnate, iar în primul semestru din 2019, au fost 209 de noi dosare și 219 persoane condamnate.

"Altfel spus: se fură mai mult decât dublu, dar avem mai puțin hoți. Pe bune? Asta e ”eficiența” rețelei informale de procurori de care vorbește Ministerul Justiției? Că raportează mai puține dosare și condamnări definitive într-o perioadă în care furtul crește?

Și vă întreb și pe voi: cât de credibile mai sunt afirmațiile ministrului Mediului, Costel Alexe, că ar avea toleranță zero față tăierile ilegale de păduri, dacă Ministerul pe care îl conduce, Ministerul Justiției și Guvernul Orban, în ansamblul lui, se opun unei legi esențiale pentru lupta cu Mafia Pădurilor?", subliniază Goțiu.

Legea pentru înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu (DIIM) a fost inițiată de parlamentarii USR și adoptată de Camera Deputaților pe 14 mai. În favoarea proiectului de lege au votat PSD și USR, în timp ce liberalii și minoritățile naționale s-au abținut de la vot.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3787 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    Omerta Kerestoy Gaterszag (Marţi, 26 mai 2020, 18:31)

    un domn [utilizator]

    Merge Mai Departe ! Ioponot Kivanok Penel€€€, Ioponot Kivanok Pemep€€€, also iudemereee
  • +4 (18 voturi)    
    Foarte tare frate... (Marţi, 26 mai 2020, 18:36)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Uite aici cum s-a inrosit turnesolul, dovada hotului neprins, dar cu reprezentanti in `parlament` si `senat`.
    Mai trebuie vreo dovada ca trebuie desfiintata clasa `hotilor`, pardon `politicienilor`?
    Are cineva curaj sa faca sau sa publice un sondaj daca trebuie dusi la puscarie toti `poticienii`, rapid, fara vreo ancheta, decat pe baza vilelor si masinilor pe care le au fara sa presteze nimic cu acte sa justifica sumele?
    Eu zic ca oamenii au aplauda daca ar fi dictatura militara, la cata ura si scarba e la omul obisnuit.
    • +3 (3 voturi)    
      trebuie desfiintata clasa ...`politicienilor`? (Miercuri, 27 mai 2020, 18:50)

      niciolae [utilizator] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

      @Ion_RoaitaDA
      "Clasa" politicienilor nu poate fi desființată, așa cum "clasa" medicilor nu poate fi desființată char dacă conține șpăgari și incompetenți.

      Ce face un politician? Face politică, adică trebuie să asigure conducerea unei societăți. Trebuie să existe cineva care să își asume organizarea lucrurilor și luarea deciziilor, teoretic în beneficiul membrilor comunității. Deci "clasa" politicienilor este necesară.

      Mai degrabă, clasa politicienilor ar trebui epurată și eliminate toate uscăturile și putreziciunile, și oho, sunt destule.
      Ai dreptate cu criteriul tău, dar nu trebuie să fie singurul.

      Apropo, este greșit "trebuie dusi la puscarie...DECAT pe baza vilelor...".
      Corect ar fi "...NUMAI pe baza vilelor...".
  • +13 (17 voturi)    
    Bine (Marţi, 26 mai 2020, 18:41)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    De notat!
  • +19 (27 voturi)    
    PNL a pierdut (Marţi, 26 mai 2020, 18:44)

    Blackball [utilizator]

    un votant.
    • +8 (26 voturi)    
      Pe bune ? (Marţi, 26 mai 2020, 19:11)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Blackball

      Nu i-as fi votat pe astia nici daca ma amenintau ca-mi taie o mana. Ma mir ca mai sunt naivi care ar vota PNL. Adica cand ai un partid ca USR care macar vine si pune niste lucruri pe tapet, nu zic ca va reusi sa le si impuna, dar scoate macar mizeria la lumina, sa votezi fariseii de la PNL care azi spun una si maine alta, care ieri spuneau ca desfiinteaza pensiile speciale si in final nu s-au atins de niciuna, care cum au ajuns la guvernare au umplut toate functiile cu sinecuri politice si rubedenii, sa crezi ca acesti tolomaci mai prosti si mai hoti decat pesedistii ar putea sa duca tara asta undeva, neah, aici trebuie sa fii extrem de naiv. Daca astazi nu ar fi existat USR, nu aveam absolut niciun motiv sa votez pe cineva. Adica PNDL? Hai sa fim seriosi, urmasii lui Udrea si ai lui Basescu , alde Flutur carea facut jaful pe care l-a facut in Suceava ?
      • -2 (18 voturi)    
        si tu pe bune? (Marţi, 26 mai 2020, 20:02)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Si base spune pe bune si face pe invers. Cu barna si guristii habarnisti de la usere, sa votezi tu, eventual cum tasta barna la laptop.

        Liberalii sunt varza si cei ce-i votau/votam din "inertie", asumata in cazul meu, ca nu halesc pom laudat, nu mai au cu cine sa voteze dupa prostia crasa a pnl din ultima vreme, incepand insa cu nominalizarea incompetentului citu la finante, persoana care a atacat moneda acestei tari.

        Bravo insa USR la faza asta. Eu n-am o problema sa laud/injur punctual, indiferent de partid, spre deosebire de turme fani.
        • +3 (13 voturi)    
          Oh da (Marţi, 26 mai 2020, 22:11)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Diferenta fata de celelalte partide nu o face Barna ci oamenii de la baza , calitatea activului partid. Cu Barna, fara Barna, cu Nicusor sau fara, partidul va merge inainte , oamenii fac diferenta.
  • +16 (26 voturi)    
    Credeti ca PNL a venit la putere sa repare tara? (Marţi, 26 mai 2020, 18:59)

    emil bobu [utilizator]

    Nu, PNL a venit la putere sa hraneasca zeci de mii de slugi, ale lor si ale PSD-ului.
  • +10 (24 voturi)    
    usr (Marţi, 26 mai 2020, 19:11)

    di livio [utilizator]

    usr-iștii îs singurii care ne mai spun ce se întîmplă prin parlament, primării, spitale, etc...usr-u și presa, în rest omerta...da, de notat și ținut minte
  • -3 (27 voturi)    
    DNA-ul padurilor ? (Marţi, 26 mai 2020, 19:13)

    f.c. [utilizator]

    Asta e o idee proasta. Dupa ce faci DNA pentru paduri ce urmeaza ? Unul pentru riuri ? Cite unul pentru fiecare posibila infractiune in parte ? Ce anume din legislatia actuala nu permite cercetarea si trimiterea in judecata a respectivelor infractiuni ( acolo unde e cazul )? Daca ai o justitie nefunctionala nu conteaza cite departamente ai daca toate taie frunza la ciini.
    • +2 (12 voturi)    
      corect in principiu (Marţi, 26 mai 2020, 20:04)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui f.c.

      Insa poate e mai bine, in unele cazuri, sa faci ceva nou si teoretic "curat", de la zero, in loc sa schimbi tot sistemul de manjiti incompetenti, cum ar fi dezirabil
    • +1 (5 voturi)    
      exact ceva în genul acesta vroiam să postez (Miercuri, 27 mai 2020, 6:30)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui f.c.

      şi eu.
      sunt perfect deacord că trebuie făcut ceva radical cu despăduririle scelerate care ne-au chelit munţii...
      dar de ce este nevoie a creea câte o direcţie specializată pt. fiecare tip de infracţiune? pt. a fi mai mulţi şefi şi mai multe salarii/pensii speciale???
  • +4 (18 voturi)    
    Fruntasii (Marţi, 26 mai 2020, 19:33)

    Dyonisos [utilizator]

    Pai cum crezi ca fruntașii PNL ex: Flutur, care au muncit ani de zile sa înființeze Mafia pădurilor alături de fruntașii PSD, UDMR etc ar permite sa le fie afectate veniturile????
  • 0 (18 voturi)    
    Eu cred ca... (Marţi, 26 mai 2020, 20:34)

    Ephemeris [utilizator]

    este o masura populista, pur electorala si care nu ar ajuta cu nimic prin ea insasi. Procurori avem si acum, problema nu e sa platim alti procurori care sa faca ce au facut si cei de pana acum, ci ca ei sa fie mai eficienti decat cei de pana acum. Dar asta nu se rezolva infiintand inca o structura, care are mari sanse sa fie la fel de nefunctionala ca si cele de pana acum.
    In plus, parca strigau toti pe aici ca trebuie redus numarul bugetarilor. Procurorii nu sunt bugetari? Deci trebuie marit nr lor, sa inteleg.
    Pe de alta parte, dpv politic, USR face de fapt jocul PSD, lovind in PNL. In PNL lovesc acum toti, sunt sacul de box al tuturor. Sincer, eu ma asteptam ca USR-ul sa fie mai loial PNL si nu sa ii atace cu orice ocazie, pt ca nu face decat sa creasca procentele PSD, ceea ce nu e in interesul PNL si USR, si cred ca nici al oamenilor.
    In concluzie, nu impartasesc nici pe departe elanul entuziast al celor care isi dau in mod naiv plusuri unii altora pe aici. Deloc intamplator, postaci PSD binecunoscuti (e evident la cine ma refer) sunt de acord cu voi, ceea ce, pt mine, ar fi un motiv de ingrijorare
    • +4 (12 voturi)    
      Populista?Serios? (Marţi, 26 mai 2020, 20:59)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      Si tu ce propui si pe cine propui sa opreasca macelul asta inimaginabil? Pentru o silvicultura sustenabila, la un hectar de padure taiat, ar trebui plantate minim 30 de hectare. Stii cat e raportul? E subunitar. As zice ca taiem creanga de sub noi, dar e mai rau. Taiem padurea de sub noi. Impotenta asta subversiva a politicului transforma Romania Frumoasa in Romania Chela.
      • +3 (5 voturi)    
        nu un nou parchet rezolvă problema (Miercuri, 27 mai 2020, 6:35)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        ci interzicerea categorică sub incidenţa unor sancţiuni draconice a orice fel de tăieri în ro înainte de a se reîmpăduri ce s-a tăiat barbar până acum.
        iar reîmpădurit nu înseamnă doar plantat ci şi o lungă perioadă de aşteptare până ce răsadurile vor creşte la nivel de copaci...
    • -2 (8 voturi)    
      În PNL se dă că-s proști și ticăloși. (Marţi, 26 mai 2020, 21:14)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      Nu te poți baza pe ei, sunt de nimic.
    • -5 (7 voturi)    
      sara bună (Marţi, 26 mai 2020, 21:56)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      fost mijlocaș dreapta la Juve, e evident la cine mă refer...mă sînțîi cu musca pă coifu anti5g, fiind vorba de binecunoscuți postaci peeseedee, jonapot...adica dacă critic pnl sînt postac psd, logică imperturbabilă...da poate sînt postac udmr sau postac BOR... oricum fusei și soroșist, luai 50 lei pt pechinezu cu care fusei în piață...că tot sîntem microbiști, pnl se faultează singur, din păcate...îl ai în PNL pe Boloș de Oradea și-l pui praimministăr pă veșnicu șomer Lucovid?...și Chirica ot Iași, ăla postac psd...ce mai chichirez gîlceava, hai pa
      • +2 (6 voturi)    
        ai tras ceva? (Miercuri, 27 mai 2020, 6:37)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        încearcă să postezi când eşti treaz...
  • -1 (3 voturi)    
    din (Miercuri, 27 mai 2020, 11:42)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    stire se vede clar ca psd nu se opune acestei aberatii care ar mai crea un rind de birocrati cu salarii imense si pensii speciale. Colaborarea intre usr si psd merge din ce mai bine, in fond ambele partide au radacini comuniste, unii sint de rit vechi, pecerist, altii de rit nou, trendi si cul, dar tot comunisti.
    Iar pentru paduri este suficienta reactivarea aplicatiei, scoasa de psd, care permite vizionarea in timp real a ce locurilor in care se taie copacii. Sint suficienti procurori, trebuie doar sa-si faca treaba.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by