Cum se vede din interiorul USR înfrângerea dezastruoasă a lui Barna în alegeri

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Luni, 11 noiembrie 2019, 14:39 Actualitate | Politic


Dan Barna
Foto: Facebook
Scorul dezastruos obținut de Dan Barna în alegerile prezidențiale nu a fost anticipat nici măcar de cei mai sceptici dintre liderii și membrii USR. Una dintre marile întrebări care se pun acum în USR este în ce măsură rezultatele candidatului Barna ar putea influența negativ scorul partidului la următoarele alegeri, în special cele locale.

„Din păcate, bucata aceasta de Românie pe care ne-am bazat și în care am crezut este, se pare, mai mică decât am anticipat”, a spus Dan Barna în prima conferință de presă după alegerile prezidențiale în care, potrivit datelor oficiale parțiale, a obținut doar 14% din voturi, cu nouă procente mai puțin decât Viorica Dăncilă.

Declarația vine totuși într-o oarecare contradicție cu o altă făcută la aceeași conferință de presă: „Îmi asum întreaga responsabilitate pentru acest obiectiv pe care nu l-am atins”.

Până la urmă cine nu și-a atins obiectivul: Barna sau alianța USR-PLUS?



Pentru a înțelege care este în acest moment atmosfera în USR trebuie să plecăm de la realitatea că au existat suficiente voci din rândul partidului care nu au împărtășit optimismul grupului din jurul lui Dan Barna în aceste alegeri. Chiar și pentru aceștia însă diferența mare dintre candidatul lor și Viorica Dăncilă a fost un șoc.

„Știam că există șanse mici să intre în turul doi, dar mă așteptam să obțină un procent de 18-19%. Erau însă foarte mulți în partid care chiar credeau că Barna nu numai că va intra în turul al doilea dar va câștiga președinția. Pe ce se bazau? Habar nu am. Au fost sondaje făcute de echipa de campanie, care spuneau că diferența dintre candidatul PSD și Barna e de două-trei procente dar nouă (n.r.-în Biroul Național) nu ni s-au prezentat decât niște concluzii. Nu ni s-au spus întrebările, nici alte detalii. Unii știam că mulți dintre votanții noștri au o părere bună și despre Klaus Iohannis, deci îl vor vota pe el la prezidențiale”, mi-au spus astăzi surse din USR.

De la acest optimism care nu se baza pe nimic vine acum și marea problemă pentru perioada următoare, mi-au mai spus oamenii cu care am stat de vorbă, și anume faptul că foarte mulți useriști nici nu concepeau ca Barna să nu intre în turul al doilea.

„Din start și-au setat un obiectiv greșit. În opinia mea trebuia să te duci să faci o campanie care să te ajute pentru locale și pentru parlamentare și să lași alegătorul cu regretul: băi, l-am votat pe Iohannis, dar îmi pare rău că nu l-am votat pe Barna. Lasă că votez USR-PLUS la următoarele alegeri, prin compensație. Acum, în schimb, am lăsat impresia că Dăncilă a șters pe jos cu Barna și cu tot USR-ul. Asta a fost cea mai mare greșeală de strategie pe care am făcut-o”, mai spun sursele.

A două greșeală, spun același surse, ar fi că nu a fost lăsat Dacian Cioloș să candideze la prezidențiale în locul lui Barna. „Nu știu dacă nu a fost chiar o cursă a lui Cioloș, în condițiile în care în sondaje USR-ul ieșea cu procente de trei-patru ori mai mari decât PLUS. Acum, pe bună dreptate, Cioloș poate să spună: „Vezi, nu sunteți atât de tari precum v-ați crezut!” Eu, dacă aș fi în locul lui Cioloș, aș propune acum fuziunea USR și PLUS într-un singur partid. Barna e jos, nu ar avea cum să se opună”, mai spun membri din conducerea partidului.

Care ar fi lucrul de care se tem acum useriștii?

„Se poate crea o percepție care demobilizează oamenii, iar percepția să devină realitate. Oamenii să nu mai tragă, nu mai au încredere, iar noi, fiind un partid de mobilizare, acest lucru ne poate costa enorm”, mai declară sursele care cred că dacă Barna ar face acum un pas în spate, partidul și-ar reveni mai repede.

Se poate repeta greșeala la locale?

„Da, în condițiile în care sunt unii ce cred și nu știu pe ce se bazează că pe oricine ai pune să candideze împotriva lui Firea, având USR-PLUS în spate, ar câștiga. Ori nu e deloc așa”.

Ce spun alte voci din USR



Cosette Chichirău, contracandidata lui Dan Barna în competiția internă a USR, a ieșit astăzi public și a enumerat mai multe greșeli pe care le-a făcut prezidențiabilul USR, printre acestea se numără faptul că nu a avut nimic de spus despre Iohannis, „dacă-i dorea jobul, trebuia să arate că este mai bun decât acesta” și refuzul de a intra la guvernare după căderea Guvernului Dăncilă.

Europarlamentul Cristian Ghinea a scris pe Facebook că „Azi sistemul a fost mai tare”, referindu-se evident la neintrarea lui Barna în turul al doilea al alegerilor.

Ce spun analiștii



Cum se vede însă scorul obținut de candidatul USR-PLUS din exteriorul partidului? L-am întrebat pe sociologul Barbu Mateescu de ce crede că nu a prins mesajul lui Dan Barna la mai mulți oameni.

„Nu a existat niciun mesaj puternic al candidatului care să țintească votanți din afara USR-PLUS. De asemenea, în mod interesant, intenția de vot și deci electoratul USR-PLUS s-au restrâns de-a lungul ultimelor luni probabil datorită moțiunii de cenzură care nu a pus USR-PLUS în prim-plan. În alte cuvinte, campania prezidențială a lui Dan Barna fost eficientă în a mobiliza mult sau tot dintr-un electorat din ce în ce mai mic”.

Care crezi că au fost principalele dezvantaje ale lui Barna în această campanie: lipsa de notorietate, ancheta RISE, lipsa unei strategii clare etc?

Strategia și comunicarea împreună au suferit (prima influențând pe a doua). S-a lăsat prea mult spațiu de acțiune lui Klaus Iohannis, permițându-i să preia votanți USR-PLUS. Nu au existat votanți Iohannis din PNL sau din alte părți ale electoratului pe care Barna să fi încercat să-i convingă. Probabil că s-a supralicitat candidatul în sine sau calitatea mesajelor, care personal mi s-au părut nespecifice și nememorabile. Uluitoare mi s-a părut și inflexibilitatea strategiei. Mai erau două săptămâni, situația era clară și gravă și totuși Dan Barna încă nu afirma de ce Iohannis nu ar fi o opțiune de vot în turul unu, el trebuind să fie ales ***în loc*** !

Omul care a gândit acea strategie a fost respectat dumnezeiește de către echipa de campanie. Nu știu cine e, dar se pare că a greșit.

Cine sunt votanții pe care se baza Dan Barna și care acum au votat pe altcineva (Iohannis sau Paleologu)?

Votanți ai lui Iohannis (foarte puțini Paleologu, care a luat fix atâtea voturi câte are PMP). Barna nu s-a profilat în mintea lor drept o opțiune mai bună decât Iohannis.

Crezi că scorul obținut de Viorica Dăncilă este surprinzător?

E ușor surprinzător că Mircea Diaconu nu a reușit să mobilizeze în favoarea sa mai mulți votanți PSD. A dus o campanie neortodoxă în sensul de atipică, dar nu a convins.

Are vreo șansă candidatul PSD să câștige în turul 2?

Teoretic da. O demobilizare totală a votanților lui Dan Barna ar face cursa mai apropiată decât ar fi de crezut.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















41203 vizualizari

  • -5 (39 voturi)    
    Altu mai bun nu era. (Luni, 11 noiembrie 2019, 14:41)

    Lok [utilizator]

    Ca de era ii lua locu.
    • +21 (35 voturi)    
      Prostii (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:53)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      USR are o gramada de oameni mai buni decat Barna ce ar fi putut candida.
      Si ti-o spun din postura de votant non USR.
      Clautilde, Nasui, Chichirau, Ciolos, Nicusor Dan ar fi fost variante mai bune decat Barna
      • -6 (16 voturi)    
        Nicusor nu e in partid. (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:37)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Cat despre restu, daca erau mai buni erau la tribuna. Nu sunt deci nu vor nici ei sa scoata tara din criza. Dar eu sunt sigur ca nu sunt capapbili.
        • +13 (15 voturi)    
          Nicusor (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:08)

          MihaiUrsu [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Nicusor nu e in partid, dar nu zice nimeni ca USRul trebuie sa susțină neaparat un candidat membru de partid. PMP-ul l-a sustinut pe Paleologu si ALDE pe Diaconu - ambii au luat mai mult decat ar fi luat orce candidat din interior.

          Nu sustin ca Nicusor Dan ar fi fost o optiune mai buna pentru alegerile prezidentiale. Pur si simplu argumentez ca era o optiune.
          • +1 (1 vot)    
            romanii vor un mic dictator.. (Marţi, 12 noiembrie 2019, 14:48)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui MihaiUrsu

            Romania este inca tara captiva modelului traditional comunist, cu un singur lider, care arata cu degetul si toata lumea executa.
            Majoritatea romanilor inca vor sa li se spuna ce sa faca. Sa li se dea un job, sa li se dea o casa..

            Asta este idealul majoritatii. Pentru a castiga majoritatea asta ai nevoie de un lider charismatic, aparent atotstiutor, pe care sa il scoti la inaintare oricand, care sa intre in orice dezbatere si sa strige mai tare ca restul..

            Din aceasta perspectiva, USR si PLUS sunt partide nonconformiste. Oamenii, pe masura ce evolueaza pe scara sociala, pe masura ce castiga respect de sine, nu mai cauta un "tatuc" sa le spuna ce sa faca. Nici nu accepta un astfel de model in fruntea partidului.
      • -14 (24 voturi)    
        chichirau... (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:43)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        chichirau e o tzoapa de la moldova cu pretentii carieristice, un fel de Firea cu studii la Harvard:)))

        cat despre ceilalti, daca Barna a avut probleme de notorietate, imagineaza-ti cati romani stiu de Nasui.

        Ciolos ar fi luat 1 % in plus, ai uitat cati l-au luat la trei pazeste dupa guvernarea lui?

        Iar Clotilde, sa ne venim in fire ca nu suntem in vremea lui Carol I, n-o sa-ti voteze niciodata romanii daci un strain.
        • +1 (1 vot)    
          rotfl (Marţi, 12 noiembrie 2019, 14:40)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

          Da, da. Ca un fel de Firea, dar cu MBA si doctorat in SUA si CV mai tare decat ministrul de finante.

          Mai sunteti multi hateri patetici care nu puteti lega doua idei?
      • +1 (9 voturi)    
        Clar ca erau mai buni. (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:56)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Si-a luat partidul pe persoana fizica si-a dat de gard cu el imediat ce-a avut ocazia.
      • +2 (2 voturi)    
        stilul CORPORATIST (Marţi, 12 noiembrie 2019, 10:34)

        ioanbucsa751467216962915 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        asta a dăunat...
        la nivelul de educaţie politică al acestui popor nu ai cum să obţii procente serioase cu acest stil!
        Amintiţi-vă de BĂSESCU...credeţi că nu putea şi el să aibă un stil de ăla milităresc, de comandant de navă!?...dar a ştiut să se coboare la nivelul poporului de înţelegere/apreciere
    • 0 (2 voturi)    
      Reactie la neguvernare (Luni, 11 noiembrie 2019, 19:03)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Tactica lor a fost axata pe erodarea in timp a PNL, el si Ciolos fiind baieti destepti. A luat voturi de turul 1 si de la votanti Iohannis, doar, doar sa ridiculizam pe Dancila/PSD, a fost un curent de opinie la care au aderat multi care nu-l plac. Si totusi nu s-a calificat. Oricum in turul 2 nu avea nicio sansa.
  • -19 (53 voturi)    
    Fâsss (Luni, 11 noiembrie 2019, 14:43)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    USR = balon de săpun (socialist)
    • +5 (23 voturi)    
      Sa va traiasca (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:20)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      1000 ani USL-ul reinviat.
    • +33 (49 voturi)    
      Barna a luat-o la vale atunci cand: (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:26)

      Criscat [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      1)A afirmat "Nu este misiunea USR sa scoata Romania din criza". Daca a vorbit fara sa gandeasca, ca prostul, aici a pierdut cel putin 6-7%.
      2)A inceput sa puna conditii celor de la PNL ca sa voteze Guvernu de parca era cine stie ce "scula pe bascula", fiind si aici in contra intereselor tarii. Aici a creat deja o impresie proasta, de santajist, cand votantii voiau sa vada un om cinstit care pune umarul la scoaterea Tarii din rahat.
      3)Au zis ca nu vor sa intre la guvernare ca sa nu se erodeze, si votantii l-au taxat drept las si profitor.
      Eu totusi l-am votat in turul I (sperand sa o elimine pe Proasta, dar el a fost si mai prost) urmand ca in turul II sa votez Iohanis.
      • +10 (20 voturi)    
        foarte corect (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:34)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Criscat

        sa fii liderul "Uniunea Salvati Romania" si sa spui ca nu e misiunea ta sa scoti tara din criza e doar incununarea imposturii pe toate planurile ale acestui diletant. Ca un caine care fuge dupa o masina in mers a furat un partid si nu a stiut ce sa faca cu el :)
        • 0 (2 voturi)    
          nu (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:20)

          codrean [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

          N-a spus niciodata asa ceva; e o rastalmacire, o metoda mizerabila. Ai lucrat la Scanteia ?
      • -1 (1 vot)    
        Deci cine-i prostul? (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:44)

        holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui Criscat

        Criscat, pana la urma s-a dovedit ca tu ai fost.
        Si vad ca vei continua pe acelas trend si in turul II.
      • +1 (1 vot)    
        E foarte usor cand vorbesti mult (Luni, 11 noiembrie 2019, 19:22)

        Pasarea_PuieMontix [utilizator] i-a raspuns lui Criscat

        E foarte usor cand vorbesti mult sa spui si traznai.
        Mai ales cand toti despart firul in patru pt fiecare silaba scoasa pe gura.

        Altul n'a vorbit deci nah.. 0 greseli

        Hai sa fim uniti, nu ca alianta civica!!!
    • +8 (18 voturi)    
      intrebare (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:11)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ce intelegi tu prin socialism?
      am impresia ca folosesti termeni pe care nu ii cunosti
  • +12 (34 voturi)    
    ..."bucata de Romania" (Luni, 11 noiembrie 2019, 14:51)

    adiior [utilizator]

    "...bucata asta de Romanie"

    Un presedinte al Romaniei, nu este doar pentru o (una) bucata de Romanie.
    Presendite esti pentru toata Romania.

    Ai fost in campanie si nu numai, in alte bucati de Romanie, de exemplu in satele din Romania? Sa vorbesti si cu oamenii de acolo. Sau nu puteti (stiti) cobora nivelul? Discutati doar cu cei din orasele mari, centre universitare?
    • -7 (19 voturi)    
      Ai inteles gresit (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:24)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui adiior

      Barna trebuia sa iasa presedinte daca ne faceam treaba si il votam, asa cum se baza pe noi. Nu are nici o legatura cu faptul ca a avut o campanie electorala "speciala", ca sa folosim eufemisme. Nu are legatura nici cu fuga permanenta de dezbateri si intrebari adresate in afara spatiului sigur de cei care nu sunt membri de partid si nici cu faptul ca nu au vrut sa intre la guvernare sau in general sa faca orice depasea simpla declaratie. Tu, eu, noi.., e vina noastra ca i-am dezamagit si ca nu ne-am ridicat la inaltimea asteptarilor lor, la intaltimea tronurilor lor pe care s-au asezat doar pe leit-motivul "NOI NU AM FURAT" (pentru ca inca nu am avut ocazia).
    • +6 (16 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:39)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui adiior

      și insula belina, tot o bucată de românia este. faptul că dragnea a vrut să o facă a lui nu te deranjează, dar o metaforă îți scoate patriotismul pe nas?!
      aaaaa, n-a fost o metaforă?! spune-mi atunci, la ce "bucată de românie", se referea atunci, prezidențiabilul usr?
    • +14 (22 voturi)    
      Ei , asta chiar nu-i poti reprosa (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:11)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui adiior

      A fost cam prin toate orasele tarii. Cred ca a fost candidatul care a calatorit cel mai mult. Acum nu poti sa-i reprosezi ca n-a luat fiecare sat la picior. Era cvasi-imposbil. Dar uite ca Iohannis n-a iesit din palat si a luat 37%.
    • +2 (2 voturi)    
      A fost (Luni, 11 noiembrie 2019, 19:24)

      Pasarea_PuieMontix [utilizator] i-a raspuns lui adiior

      dar n'ai urmarit. Acum nah nu puiteau sa-ti scrie personal. Nici mie mu mi-au scris :)

      Hai sa fim uniti nu sa ne scoatem ochii la primul scrutin ca Alianta Civica..
  • -19 (39 voturi)    
    Si DNA analizeaza (Luni, 11 noiembrie 2019, 14:57)

    newlook [utilizator]

    Si DNA analizeaza. Si e convins ca Barna poate face analizele astea si din puscarie, sa fie invatatura si altora!
    • -13 (19 voturi)    
      DNA e al lor. (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:23)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ca si procuratura si magistratura de altfel. Mai nou si Comisarul european. Deci va fi scos mai curat decat Sova, Ponta, Ghita sau Co.
      Dar circul a avut loc, painea a fost mancata. Tara merge inainte, oricine ar fi la conducere.
      • -8 (18 voturi)    
        DNA e a lor, e adevarat, da' asta (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:40)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        DNA e a lor, e adevarat, da' asta, adica Barna, s-a pisat in sus, iar asta, Sistemul ("care nu exista") nu iarta. Barna are multe cururi de pupat daca vrea ca Sistemul care nu exista sa-l reevalueze.
      • 0 (0 voturi)    
        Si sl psdului ce e??? (Luni, 11 noiembrie 2019, 20:58)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Ce atu are partidul Borfasilor Analfabeti? Juzii???
    • +8 (16 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:41)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      hai să nu confundăm borcanele! în pușcărie e dedi al tău, multiplu infractor dovedit, nu barna. și nu numai dna analizează, ci și greco! iar acu' că a intrat și codruța pe fir, o să stea la pușcărie mult și bine!
  • +8 (20 voturi)    
    neeeeeea (Luni, 11 noiembrie 2019, 14:58)

    rochiri [utilizator]

    aproape toti astia 14% se duca la Iohannis si foarte putini la munte (daca este frumos) si nu mai trec pe vot....
    majoritatea care a votat barna a votat USR nu candidatul...surpriza sunt procentele 14%..dar putini se asteptau la barna in turul 2
    • +3 (15 voturi)    
      Riscul este ca acei 14% sa fie absenti (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:33)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Multi il vad be Iohannis ca pe un ficus care nu a facut nimic sa opreasca tavalugul PSD si deci cei 14% din electorat pot sa isi bage picioarele si sa absenteze si atunci sa nu ne miram daca proasta Romaniei o sa scoata un scor de 40-45% la alegeri si PSD-ul o sa se simta pe cai mari din nou.
      • -6 (8 voturi)    
        Mai este varianta ca unii din votantii USR (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:17)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        Sa voteze pe toa'sa Dancila in turul doi.
  • -4 (60 voturi)    
    USR (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:00)

    BogdanNicolaescu [anonim]

    USR trebuie sa:
    - iasa din paradigma tampa: suntem toleranti cu minoritatile sexuale dar nu cu religia
    - suntem toleranti cu migratia din tarile arabe dar vrem sa distrugem familia traditionala si sentimentul nationalist
    - abandoneze abordarea vafanculista, cine nu e cu noi e dusmanul nostru!

    Astea sunt greselile, si sunt toate aduse de Barna dupa ce a furat partidul de la Nicusor Dan si l-a deturnat de la valorile sale.

    Daca nu intelege asta USR-ul, va muri cu Barna de gat!
    • +4 (30 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:49)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      ...cu alte cuvinte, să devină aceeași mizerie cu partidele "istorice", psd și pnl:
      -să pupe poala popii și moaștele, și să prefere în continuare catedralele, spitalelor
      -să pună controale, cine pe cine iubește și pupă, nu să lase lucrurile așa, dezorganizate!...
      -să le cînte în strună creștinopaților care au strîns complet inexplicabil 3 milioane de semnături, pentru ca gheii să nu ne fure copii!
      -să fie mîndri că sînt români, ca și cum ăsta ar fi vreun merit, sau ar avea vreo logică
      -să se împrietenească cu psd și cu restul idioților toxici, care bîntuie de ceva vreme prin media, fiindcă psd e minunat!

      n-avea tu grija usereului și a lui barna. vezi mai bine că se rupe pesedeaua, și iar va trebui să spargi cutia milei!
    • +18 (22 voturi)    
      Aiure total (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:13)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      Acelasi USR a luat 22% cam de 3 ori mai mult decat cu Nicusor. Hai sa nu inventam motive absurde. Realitatea e ca a pierdut candidatul Barna impotriva unui candidat mult prea puternic, Iohannis, care avea experienta , avea un aparat in spate si care din cauza unei atitudini necovingatoare si sovaielnice a liderului USR a tras si multi votanti USR.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu (Luni, 11 noiembrie 2019, 20:30)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Realitatea e ca a pierdut impotriva Dancilei, lasa-l pe Ioha.
        • +4 (4 voturi)    
          Nu vrei sa intelegi (Marţi, 12 noiembrie 2019, 6:25)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Omule, Barna si Iohannis s-au luptat pe acelasi electorat. Dancila are electoratul hard-core PSD care e beton armat. Intelege odata ca aia 23% l-ar fi votat astazi pe Dragnea daca iesea din puscarie cu o zi inainte si era pus pe buletinul de vot. Deci Barna a pierdut electorat la Iohannis. Punct.
          • -1 (3 voturi)    
            Evident (Marţi, 12 noiembrie 2019, 8:50)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            Ca vreau sa inteleg si evident ca mi-as fi dorit un tur II fara Dancila. Analiza e justa, dar lasa neexplicata pozitia lui Barna (ca nu-i a USR) in legatura cu guvernarea. N-o spun eu, o spune colegul Ciolos.
    • -1 (1 vot)    
      cred ca (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:24)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      gresesti, il confunzi pe Barna cu Ghinea; de la el a pornit magaria, spre a-l elimina pe Nicusor Dan. Si-acum urmeaza Barna ... Asta-i planul !
  • +8 (42 voturi)    
    orice candidatura era inutila! Ciolos patea la fel (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:03)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    Dreapta avea un candidat valabil, validat de europeni si americani in persoana lul Iohannis.
    Vine usr-plus cu candidati care au acelasi mesaj, fara sa aiba vreo calitate in plus. In afara de aceea ca ar fi "noi".
    Candidatura n-a facut decat sa creeze dezbinare si animozitati in caddrul "dreptei". La fel ca in 2016.
    Neseriozitate, tzafna si ifose, specificul oriental.
    Mai grav este ca nimeni din conducere n-a indraznit sa conteste decizia participarii.
    Batman-Batman, Barna-Barna.
    • +8 (18 voturi)    
      Deci sugerezi ca USR sa renunte sa mai existe (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:14)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

      si sa invite alegatorii sai sa voteze marele PNL, validat de strainate, la urmatoarele alegeri locale si parlamentare ?
      • -10 (16 voturi)    
        In afara de auto-impaunare (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:48)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        In afara de auto-impaunare de genul "noi n-am furat ca nu ne-au verificat!" ce ofera URSS+ alegatorilor, ceva ce nu se regaseste deja la PNL sau PSD?

        Gata, n-ati inteles? Misiunea urlatorilor de piata, a idiotilor utili s-a terminat. Acum e Guvernul Meu, nu mai sunteti necesari, ba chiar sunteti neigienic de periculosi pentru Guvernul Meu.
        • +6 (10 voturi)    
          ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:20)

          dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ah, deci nu e mare lucru să nu fii infractor, nu?
          a spus-o unul din corifeii sectei tale, psd, și anume severin, (evident, condamnat penal, ca orice pesedist care se respectă):

          "dacă toți sîntem penali, atunci, nimeni nu e penal".

          hai sictir, că împuți aerul pe aici!
          • -3 (7 voturi)    
            Ai inteles ca la Balaceanca... (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:49)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui dumnezeu

            Ai inteles ca la Balaceanca...Nu-i de mirare, acolo stai, atat intelegi, asta e.
            Da' de ce esti agresiv? N-a trecut infirmierul cu pastilutele?
            • +1 (3 voturi)    
              ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:36)

              dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              am înțeles foarte bine. îți cunosc în amănunt opera de postac, pe aici!
            • +1 (3 voturi)    
              ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 21:23)

              dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              ba înțeleg perfect, doar că am alergie la trollii pesediști!
        • +1 (1 vot)    
          Iti spun eu ce (Luni, 11 noiembrie 2019, 21:03)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ofera niste oameni care au creier. PNL n-are creier. Exemplul cel mai bun e Iohannis. O sa va faceti de ras cu PNL in curand.
        • +1 (1 vot)    
          Poti sa o votezi pe Viorica (Marţi, 12 noiembrie 2019, 6:26)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          E ok, noi nu te retinem. Voi votati si o maimuta daca are un nume si e pusa pe buletinul de vot.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:36)

        dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        normal că asta sugerează. poiana lui occam e un clasic al trollingului plătit! :)
  • +28 (48 voturi)    
    Nu mi se pare dezastruos (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:04)

    Leo55 [utilizator]

    Eu am votat si voi vota USR, dar acum l-am votat pe Jonannis. Am votat la siguranta, adica ce vota majoritatea anti-psd. Am trait experienta din 2000 cand s-au impartit voturile egal intre Stolojan si Isarescu si au ajuns in turul 2 Vadim si Iliescu si am avut de ales intre SIDA si Cancer.
    • +5 (11 voturi)    
      E posibil sa fi impartit si PDSR-ul niste voturi (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:29)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

      Sa isi fi garantat pe Vadim la turul 2. Acuma cine mai tine minte detalii.
    • +10 (10 voturi)    
      intotdeauna intr o.... (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:40)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

      mlastina umana nu vei avea de ales decit intre """SIDA si Cancer"""....
    • +4 (12 voturi)    
      si acum fix la fel (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:50)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

      Iohannis a tinut PSD la guvernare pana cand a avut nevoie de capital electoral....

      Deja dupa al doilea guvern PSD trebuia sa ii dea jos, dar nu a vrut de frica si de lene ...si pentru ca nu primise inca ordinul.

      Iohannis si PNL au fost principalii responsabili pentru cele 40% ale PSD la alegerile din 2016, si acum face cam la fel. Iar PSD nu e exclus sa se intoarca pe cai mari
    • +10 (10 voturi)    
      CIUMA ROSIE A PIERDUT ! (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:22)

      mireb [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

      A fost un scor foarte bun al partidelor anti-PSD! Asta conteaza!

      Cand eram in piata si strigam HOTII eram uniti , nu conta ca votam cu Iohanis , Barna, PNL , USR + ,PMP.

      PSD a pierdut si runda asta !

      Cel mai greu va fi la alegerile parlamentare si locale

      Doar uniti vom putea distruge CIUMA ROSIE.
      • 0 (0 voturi)    
        exact (Marţi, 12 noiembrie 2019, 12:08)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui mireb

        singurul lor merit e ca sint uniti. ca de frica sau din interes nu conteaza, mereu au in jur de 2 milioane de voturi
    • 0 (2 voturi)    
      ce comparatie... (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:08)

      Crscrscr [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

      Stolojan si Isarescu ar fi Iohanis si Barna banuiesc.
      Iliescu ar fi Dancila.
      Si cine ar fi fost Vadim?
      Daca te uiti la procente erau numai 3 in carti si Barna putea lua procente linistit de la Iohanis ca nu era nimic daca in ultima instanta mergea Barna cu Dancila in turul 2.
  • +12 (22 voturi)    
    ce prostie-rautate (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:08)

    codrean [utilizator]

    Scor dezastruos ? Da de unde, e un scor foarte bun, l-a impus pe Dan Barna si USR in atentia publicului romanesc, le-a oferit ocazia sa-si expuna viziunea, optiunile. Asta si-au propus de la inceput; n-ar fi fost realist sa vrea mai mult in competitie cu Presedintele in functie si colosul PSD cu toata masinaria lui !
    • +4 (4 voturi)    
      Cam da (Luni, 11 noiembrie 2019, 21:10)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Era si mai bine daca era un pic mai aproape. Dar si eu sunt de acord, au fost niste asteptari un pic cam mari. Sa nu uitam ca USR nu e partid de lider. Poate ca va fi dar nu acum.
    • 0 (0 voturi)    
      eh (Marţi, 12 noiembrie 2019, 12:09)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      a inceput campania anti-USR pentru la anul ....
  • +9 (17 voturi)    
    Eu personal (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:13)

    nghe [utilizator]

    am votat și voi vota cu USR. Pentru prezidențiale, am votat cu Iohannis. Deoarece funcția prezidențială are mai multe prerogative în raporturile țării cu partenerii străini (state, organizații, etc.), consider că actualul președinte are prestanța și contactele necesare pentru a-și menține calitatea de "șef'' al statului.
  • -16 (16 voturi)    
    Kaiser de la Sibiu (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:18)

    Cartisoara [utilizator]

    Dupa KWJ si regele Cioaba, a mai vrut inca unul sa fie "kaiser": unul al iluziilor, manipularilor si al "progresistilor". S-a culcat si el cu sperante de tur 2 (tot abera ieri) si s-a trezit si el prostanac
  • +5 (15 voturi)    
    usr (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:19)

    iuflo [utilizator]

    la nici 24 de ore dupa un vot de la care am asteptat naiv multe pot spune ca usr este dezamagirea cea mai mare.....a mea desigur pentru ca altii probabil inca mai sunt naivi..........am pornit de la ideea ca si fara o politica clara usr ca si partid si apoi alianta este ceva nou in politica si care ar insemna o alta conceptie un alt fel de "verticalitate"!!! am trecut peste postarile tupeiste jignitoare adesea ale simpatizantilor de pe facebook, am trecut peste "arogantele" fara motiv in aceea de a sfida intrarea la guvernare si a vehementelor lui barna ori ghinea in cererile in a sustine guvernul pnl chit ca merg in aceeasi directie politica...... am trecut peste nesimtirea unora cu caramitru junior in frunte de a sfida societatea si alegatorul.....cu greu am inghitit o campanie a usr lipsita de orice expunere de motive politice economice coerente bazate pe ce rol are presedintele in politicul romanesc......am incercat cu greu sa ma amagesc vazand cum dan barna la tv explica o "viziune" de viitor presedinte punand pe tapet doar atributii ale unor eventual prim ministri sau parlamentari........acum ca a pierdut asteptam si cred ca in zadar o sa astept ca dan barna fiind nr1 in usr sa demonstreze ca epitetul vrem o tara ca afara nu reprezinta vorbe goale........caci in acea tara de afara de care de altfel mereu vorbesc usr-istii daca pierzi iti dai demisia nu vii cu explicatii puerile ca nu te lasi acum la greu!!! domnule barna am votat usr crezand ca ceea ce sustineti puneti in practica.........sau poate nu realizati ca greul a fost pana acum la dvs acum trebuie sa fie la altii caci ati pierdut!!! sau mai stii poate nu inteleg eu!!!!
  • +3 (13 voturi)    
    Un pas in spate... (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:24)

    Olyx [utilizator]

    ar fi cel mai intelept lucru...Decizia (PROASTA) a nesustinerii guvernului Orban a cantarit mul mai greu decat credea d-l Barna...
    • -1 (1 vot)    
      pai (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:30)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      l-a sustinut : a votat atat Motiunea cat si Increderea.A , ca n-a vrut sa participe la guvernare ... i-a invitat cineva ? Vad ca propaganda josnica a PNL are roade ... la unii.
  • +9 (25 voturi)    
    Specialistii lui Peste (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:26)

    oopsie_daisy [utilizator]

    Sint fascinata de toti parerologii astia, care habar nu au pe ce lume se afla alegatorii, si trag concluzii abracadabrante fara sa aiba nicio baza
    La alegerile din 2017 am votat USR, la alegerile europarlamentare USR, acum Paleologu.(fara sa am afinitati cu PMP, cum sugereaza marele expert din articol).
    De ce nu am votat Barna? Hai sa va spun, pe gratis:
    -omul afiseaza o aroganta totala, si nu inspira incredere. Are papagal, ca toti consultantii, dar nu emana niciun pic de sinceritate
    - Olguta cu salariu de 6000 de euro pe luna. NImic nu spune "fericit in Romania" decit o nevasta care conduce departamentul de resurse umane al OMV insarcinat cu rezolvarea litigiilor de munca rezultate din concedieri in masa
    - PS la punctul de mai sus: se stie ca in OMV joburile de directori sint sinecuri politice, orisicit de calificata ar fi Olguta. Stiu zeci de persoane din generatia Olgutei cu studii in strainatate, masterate si doctorate pe bune (nu la Spiru), si nimeni dintre ei nu are un job asa de bine platit. Dar prietenii mei nu au un spate politic sau de "familie"
    - idiosincrazie personala: Olguta ma duce cu gindul la Firea cind inca nu se ajunsese: un pic prea mult machiaj, un pic prea putin stil, un pic prea bagareata
    - Ancheta RISE, ascunderea veniturilor sotiei in prima declaratie de avere
    - alegerile interne din USR, scandalul cu Cosette Chichirau. Zic si eu ca Doina Cornea "Eu nu stiu cine este acest domn Barna si de unde a aparut el"
    - last but not least: hai sa recunoastem, ori o gramada de oameni si-au pierdut suportul pentru USR de la europarlamentare incoace, ori multi useristi au votat cu Iohannis. Ambele sint posibile. Personal, eu prefer PLUS pe moment. USRul include o gramada de narcisisti ingimfati si, hai sa fin sinceri, nu chiar atit de geniali pe cit cred (Ghelmez, Caramitru - care are niscai probleme cu ortografia, nu doar cu tonul arogant)
    • +2 (10 voturi)    
      Continuare (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:17)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

      Peste toate cele de mai sus, avem clar situatia in care toti "groupies" din USR au o atitudine suverana de dispret in masa fata de generatia "decreteilor" (de parca Barna, Ciolos, Ghinea) nu ar fi si ei decretei.
      Breaking news: tocmai pe decretei trebuie sa isi axeze focusul, pentru ca intre ei sint multi care nu cred in PNL, dar il prefera pe Iohannis lui Barna.
      Insa atita vreme cit ei au o atitudine "bleah, decretei", fara sa inteleaga plaja imensa de profile sociologice in rindul decreteilor, pot sa astepte mult si bine pina le va creste procentul de sustinatori de la 20% (care probabil nu mai e 20% acum).

      Si in final, USR trebuie sa renunte la fanatismul sustinatorilor lui de tip "cine nu-i cu noi a impotriva noastra", Cunosc o serie de URSisti generatie Y care nu pricep ca daca votez USR nu inseamna ca vreau sa ma inscriu in partid, si nici ca sint obligata sa admir, apreciez, sustin fiecare cuvintel care vine de la Barna sau Clotilde. Diversitatea si libertatea de a alege sint doar in programul partidului, cind vine vorba, sint gata sa iti dea in cap daca ridici intrebari simple cu privire la programul "partidului".
      Inteleg ca acesti kinderi nu au trait comunismul, dar sefiil lor, da. Si ar trebui sa recunoasca reflexele legate de cultul personalitatii si al luptei de clasa pe care USR le afiseaza
      • -2 (2 voturi)    
        L-ai votat pe Paleologu (Luni, 11 noiembrie 2019, 21:08)

        Stevie [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

        L-ai votat pe Paleologu. Ai câștigat, bravo, esti inteligent.
        • 0 (0 voturi)    
          Da (Marţi, 12 noiembrie 2019, 10:15)

          oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Stevie

          Da, sint inteligentA (IQ 138)
          Dumneata insa nu pari. Dupa ce ai citit ca l-am votat pe Paleologu, ai citit restul? Ai ceva argumente in raspuns la ce am scris dupa?
  • +10 (12 voturi)    
    Raspunsul (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:33)

    Adisson [utilizator]

    Raspunsul este unu simplu

    La europarlamentare partidul a canibalizat nemultumiti de la PNL. Sunt oameni care nu au o problema cu Iohanis dar au cu PNL
    Parerea mea e ca candidatul a obtinut tot ce putea obtine.
  • +8 (20 voturi)    
    Nicusor Dan (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:35)

    MihaiUrsu [utilizator]

    Cea mai buna miscare pentru a evita repetarea acestui esec este sustinerea lui Nicusor Dan la Primaria Capitalei.
    Daca USR-Plus vine cu un alt candidate care nu este cunoscut de electorat, se vor trezi iar ca nu intra in turul doi. Opps, nu exista turul doi :P
  • +11 (21 voturi)    
    Perversitate imensa (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:41)

    Kosmos [utilizator]

    Cand Rise Project publica o mizerie de ancheta cu cateva zile inainte de alegeri despre esecul lui Barna pe 3 proiecte din 20.
    De cand esecul in afaceri reprezinta o infractiune?
    Sunt dezgustat complet de atitudinea unor trusturi si omanei care se dadeau mari aparatori ai democratiei.
    O lupta murdara impotriva unor oameni care dovedesc ca au initiative intr-o mare de infractori numinta USL
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:25)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      admir o opinie corectă, adevărată floare rară, în ziua de azi! mulțumesc.
  • 0 (4 voturi)    
    ar fi bine (Luni, 11 noiembrie 2019, 15:51)

    andrei1232000 [utilizator]

    de citit si invatat:
    http://www.contributors.ro/editorial/despre-inutila-uniune-a-dreptei-care-nu-e-dreapta-si-solu%c8%9bia-pentru-invingerea-psd/

    Pana acum se cam adevereste si a fost scris in aprilie 2018.
  • -6 (22 voturi)    
    Parerea mea (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:03)

    generatia-III-a [utilizator]

    Cunosc multi USR_sti.Eu am votat cu USR nu din convingere ci din ambtitie.USR nu traieste in lumea reala, traieste plutind. Sunt aroganti si nu cunosc "firul ierbii" nici 5%.Ei cred ca totul se poate realiza din activitati liberale si daca esti un pic mai smecher(ca Barna) poti incasa milioane de EURO fara sa bati un cui care sa fie uitl cuiva candva. Cati USR_isti fac o munca utila (distributia apei, electricitati, caratul gunoiului, constructii, etc) fara de care efectiv se opreste ceva.Ei(in general, fac speculatii au pile, prind contracte banoase fara prea mult adaos pentru societate ci doar pentru ei.Orice lucreaza cu un USR_ist pierde. Este posibil ca in cativa ani sa ajunga , la 5%.
  • 0 (16 voturi)    
    cine este Dan Barna ?! (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:03)

    ics_11 [utilizator]

    asta chiar credea ca apare asa din neant si ajunge presedinte fara sa fi demonstrat nimic ?! fara sa fi aratat ca este in stare sa faca ceva ?!
    de fapt a demonstrat multe atunci cand, preluand aceeasi strategie a lui Ciolos din 2016, a inceput sa sustina ca nu voteaza guvernul Orban.
    abtinerea lui Ciolos in 2016 de a spune clar ca doreste sa fie prim-ministru in continuare (a zis ca sa vedem, sa analizam) a contribuit la rezultatul obtinut de psd care a obtinut o majoritate covarsitoare la alegerile de acum 3 ani.
    la fel, atitudinea lui Barna de a sovai in a valida guvernul Orban a dezamagit electoratul anit-psd ducand la un rezultat prost pentru candidatul usr.
    atunci cand este vorba de a invinge psd (acest partid de profitori care distruge tara de 30 de ani) nu este loc de eschivari, nu este permisa nici o greseala !
    orice alt partid, inclusiv pnl, poate disparea peste noapte de pe scena politica, dar psd-ul este un monstru greu de invins. si nu cred ca va fi vreodata invins prin introducerea de taxe sau cu oameni care au inselat statul.
    • +4 (4 voturi)    
      Electorat (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:33)

      Crscrscr [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Nu trebuia sa ajunga presedinte, trebuia doar sa ia mai multe voturi ca Dancila. Intr-o tara normala cu electorat normal s-ar fi intamplat asta, nu cred ca Dancila a demonstrat mai mult decat Barna, eventual cat e de tuta.
      Conditiile puse de Barna sunt de bun simt (alegeri locale in 2 tururi, etc) si nu cred ca se astepta nimeni sa nu voteze in final guvernul Orban.
      Si in dezbatere a spus tot lucruri de bun simt: 300 de parlamentari ca asa s-a votat la referendum, fara penali in functii publice, digitalizarea administratiei, 2% la aparare, etc.
      Problema e ca electoratul roman e atat de indolent sau tamp ca nici macar nu face un minim efort sa caute informatii si sa le inteleaga.
      Parintii mei fac glume de autobaza si inca se mai lupta cu Basescu. Sa urmareasca dezbaterea nici vorba, ca nu e important. Sor'mea nici nu stia cine e Barna.
      Intr-o tara cu oameni normali plecau pe rand dupa primul mandat si Iliescu si Basescu si Iohanis cu tot cu PSD si PNL si toti dinozaurii infecti de prin Parlament.
      • 0 (0 voturi)    
        pensii si salarii sau liste cu semnaturi?! (Marţi, 12 noiembrie 2019, 10:47)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Crscrscr

        dancila este beneficiara mitei electorale inceputa de psd in 2016. si ghici cine a primit mita : bugetarii, adica taman cei care iau mita adesea !
        ce a facut dan barna ?! a spus clar ca nu vrea sa voteze guvernul orban pentru ca vrea anticipate.
        intreaba pe cei care au votat barna de ce o fac si ai sa afli ca spera ceva de la cineva nou.
        intreaba medicii, profesorii si pensionarii ce voteaza (majoritatea, nu toti) si ai sa te lamuresti ca datorita cresterii salariilor si pensiilor are dancila 2 mil. de voturi, in ciuda incompetentei ce o caracterizeaza.
        si inca ceva : ca sia cum, la mai toate alegerile din 1990 incoace psd a obtinut 2-3 milioane de voturi. din acest motiv trebuie iesit masiv la vot daca vrem sa scapam odata de acest partid care distruge romania de 30 de ani incoace.
  • +1 (9 voturi)    
    Asa e. (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:08)

    chhe [utilizator]

    Eu v-am spus ca Barna a votat "schimbarea" si voi mi-ati dat minusuri. De ce? )))) Ce ti-e si cu sofisticatul asta !
  • +3 (15 voturi)    
    Aud placa stricata... (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:10)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    ...cum ca paleologu a luat PMPistii. Credeti-ma c adaca era turcescu sau udrea sau chiar basescu himself nu votam "PMP". A fost un candidat bine ales, nu stiu daca are de-a face cu partidul sau simpatizantii acestuia. Apropo, Pale a luat cu aproape un procent mai mult decat partidul.
  • +8 (18 voturi)    
    Candidat slab (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:16)

    adrb [utilizator]

    Domnul Barna a fost un candidat slab cu mesaje aproape la fel de incoerente ca Viorica dar făra greșeli gramaticale.
    Acum refuză să-și asume răspunderea prin demisie de la conducerea USR.
    • +3 (3 voturi)    
      Incoerent? (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:36)

      Crscrscr [utilizator] i-a raspuns lui adrb

      In dezbatere a zis : 300 de parlamentari ca a ales poporul, fara penali, 2% pentru aparare.
      Ce anume a fost incoerent si neargumentat in discursul lui?
      Un exemplu te rog.
  • +7 (17 voturi)    
    Domnule (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:19)

    Coco_papagal [utilizator]

    Barna, cu tot respectul nu aveti alura unui presedinte. Vreti sa fiti managerul usr ului, iar managerii buni pun in fata pe cei mai buni nu pe ei insisi. Faceti loc va rog doamnei Armand sau domnului Ciolos! Cu oricare dintre ei am fi fost in T2!
    • 0 (12 voturi)    
      Dar chiolhanis? (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:45)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Cam ce il califica pe chiolhanis, alure-wise ca sa fie presedinte? C ae inalt? Ca are dinti frumosi? Ca arunca paltoane? Ca skiaza? pai pe astea toate le fac si eu. Le facea si barna la fel de bine. Cum de v-a sedus nulitatea asta oare?
      • +1 (3 voturi)    
        ? (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:04)

        Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Inca un pahar cu apa? Nu vorbeam de KJ!
        • +2 (4 voturi)    
          Si eu ma intrebam ce anume il califica pe actualul (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:16)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

          Am inteles ca barna nu are alura. Corect. Dar care ar fi diferenta cu cel pe care l-au votat 36%???
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:32)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      ceva mai sus era unu' specialist în carismă. uite că a apărut și unu' specializat pe alură!
      fyi: barna a fost ales candidat la prezidențiale în mod democratic, atît de usr, cît și de plus, oameni inteligenți și implicați, care l-au preferat pe barna, lui cioloș sau doamnei armand!
      cu tot respectul, dar mă șterg undeva cu părerea ta!
  • +13 (19 voturi)    
    Scor dezastruos? (Luni, 11 noiembrie 2019, 16:37)

    ipolitic [utilizator]

    Scorul e excelent, neasteptat de mare, tinand cont ca:
    -Barna nu are charisma. E drept ca si Johannis are o charisma cat un dulap frigorific, dar macar o are.
    -Refuzul participarii, sau macar ofertei participarii la guvernare a fost o imensa gresala politica. Cetateanul turmentat, care traieste cu iluzia ca guvernarea e pentru el, s-a simtit lezat. Adica tu zici ca esti un "partid" plin cu experti si priceputi si nu vrei sa contribui la revopsirea gardului?
    -Am pus "partid" intre ghilimele, intrucat USR+ e aproape un partid, dar inca nu este. Lipseste doar ideologia, programul si platforma. Faptul ca sunt simpatici, nu e suficient.
    • +1 (5 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 17:41)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      iată specialistul în "charismă". la feng shui te pricepi? cum stai cu proporția de zen? dar de karmă? ai?
      cît despre cetățeanul turmentat și ușor lezat de oferta participării la guvernare, curios lucru, n-a fost lezat de (aleg la întîmplare) faptul că pesedeaua a eliberat 20.000 de criminali, hoți, violatori și pedofili. sau că drepturile sale de cetățean turmentat, de a spune "nu" guvernului, în cadrul unei manifestări pașnice, la care participau și copii, s-a terminat cu gaze, bîte în cap și marș în dubă! nooooo! cetățeanul nostru (poate tocmai din cauza turmentării), s-a simțit lezat tocmai de faptul că usr-ul a enunțat un principiu de bun simț: resetarea completă prin alegeri anticipate, pe care dealtfel au și motivat-o: ca să nu mai pierdem încă un an cu infractorii majoritari din parlament (tot psd-ul are majoritatea încă, dacă nu mă înșel!)!
      acu', faptul că tu nu vrei, sau nu știi să citești și să te informezi, nu-ți dă deloc dreptul să minți sau să dezinformezi. uite aici, dacă ți-e lene să dai un gugăl, te pot lumina, să afli care e programul, ideologia și platforma. totul pe usr.ro
      hai să începem cu programul:

      https://www.usr.ro/program-de-guvernare-participativ-revolutia-cetatenilor/
      • -1 (3 voturi)    
        Dumnezeule... (Luni, 11 noiembrie 2019, 19:32)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui dumnezeu

        OK, sa nuantam un pic: USR are o ideologie de perestroica (USR repara dupa PSD), un sfert de program din cinci Policy-Brief-uri(ANAF, educatie, sanatate, diaspora, gaze) si o platforma cu doua roti.
        Astept cu interes si incredere restul serialului despre macroeconomie, investitii, agricultura, politica externa, aparare, politici sociale, industrie privata si de stat etc.
        Chestia asta cu alegeri anticipate a fost o fantezie erotica a unora, practic ar fi condus la permanentizarea guvernului demis pana-n pastele cailor.
        Karma mea e sa ma uit cu scepticism la orice politician. E voie?
    • 0 (6 voturi)    
      E un soi de miscare, dar nu un partid. (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:30)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Asa este. Ma bucur ca scot tinerii la vot si para sa promita ceea ce partidele celelalte nu pot. Dar nu au o platforma, nu au ideologie, nu au nici macar o orientare. Daca-i intrebi despre ele iti raspund ca orientarea, doctrina sau platforma sunt de domeniul trecutului, dar asa raspund si elevii care nu au invatat: "pentru ce trebuia sa invat asta?".
    • +2 (4 voturi)    
      Corect (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:39)

      RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Asa zic si eu, ce atata tragism?
      USR este un partid care s-a pozitionat doar la critica, nu si la constructie. Asta a mers atata timp cat PSD era la putere si, intr-o anumita masura, cat Dragnea a fost seful PSD (dovada scorul lor bun la europarlamentare).
      Si ar fi mers in continuare daca aveai presedinte PSD-ist. Dadeai in ala si te vota lumea doar pe sentiment anti-PSD.
      Dar, cu un presedinte care a mobilizat liberalii sa introduca motiune si apoi sa-si asume guvernarea, in timp ce tu (USR-Barna) te izmenesti daca intri sau nu la guvernare, nu prea ai sanse de castig. Mai ales ca totul este aproape, daca eram prin martie, cine stie.
      Asa ca eu zic ca este un scor bun. Sa stea linistiti, sa isi linga ranile, sa isi faca o analiza si sa vada ce fac.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai uitat asa usor? (Marţi, 12 noiembrie 2019, 10:29)

      chirul [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Ce s-a intamplat ultima oara cand Ciolos a preluat guvernarea? La fel va pati si PNL. Barna si USR au facut bine ca nu s-au bagat in ciorba asta.
  • 0 (8 voturi)    
    Barna - parti negative (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:08)

    carmen_i [utilizator]

    Omul asta pare interesat doar de voturi, dar nu are substanta. A fost atat de preocupat sa stoarca voturi, ca a iesit si la Antena 3.
    Discursul lui nu are substanta, lupta impotriva coruptiei si a PSD lipsind aproape cu desavarsire. Da impresia unui actor, nu a unui om serios. Nu convingi oamenii sa te voteze doar oferindu-le autografe.
  • +3 (7 voturi)    
    Viorica e simpatizata de neamurile proaste (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:22)

    Sparafucile [utilizator]

    Iar in tara asta neamurile proaste sunt cita frunza, cita iarba. Si de aceea l-a batut pe Barna. Nu mai cautati alte explicatii si nu-l mai culpabilizati pe bietul Barna. Lumea buna l-a votat pe Iohannis ca sa nu risipeasca voturile, neamurile proaste au votat-o pe Viorica fiindca le inspira incredere iar pentru Barna au mai ramas voturi exact cite a luat. Am uitat sa spun ca intelectualii subtiri l-au votat pe Paleologu fiindca era cult, consistent si avea verb.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:42)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      corect!
      îmi amintesc de vorbele lui ctp: "românii sînt un popor de slugi hoațe", într-un text care, culmea! are azi mai multă relevanță decît ceea ce enuntă același guru media, referitor la alegerile de ieri! iată sursa:

      https://republica.ro/sclavi-cu-drept-de-vot
    • +1 (3 voturi)    
      Paleologu era cult, consistent si avea verb (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:57)

      Mihail. [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Dar ce s-a intamplat cu el, a murit?!
      Sa intelegem ca neamurile bune (77 %) n-au vrut sa risipeasca voturile pe bietul Barna?
  • -1 (11 voturi)    
    Rezultatul lui Barna (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:23)

    Luk [utilizator]

    E un esec major, indiferent ce declaratii dau. Nu a luat nici cat partidul, nici macar aproape. N-a facut decat sa le sufle-n panza celor de la PSD (si asta dupa ce s-a jucat cu sustinerea indirecta a Dancilei in guvern). Din punctul meu de vedere Barna e un lider nascut mort.
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:44)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      punctul tău de vedere, e cel al unui postac plătit de psd, să-l denigreze pe barna.
      ești destul de cunoscut pe aici, să știi, prin urmare, nu te osteni prea tare, să nu se rupă ceva în tine! ;)
  • +3 (5 voturi)    
    Problema e Dancila/PSD si electorii (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:35)

    TrueBlue [utilizator]

    Problma nu este Dan Barna. Intrebarea nu este cum de a luat Barna 14% ci cum de a luat Dancila 24%. Asta e intrebarea, iar raspunsul il puteti afla intreband la Argeş, Botoşani, Buzău, Dolj, Giurgiu, Gorj, Ialomiţa, Mehedinţi, Olt, Teleorman.... Vedeti ce aveti pe acolo si veti afla tristul adevar ca nu clasa politica e de vina ci cei care au format-o. In rest, cat sa ia Barna daca Iohannis a luat 36% cu PNL in spate? Ca sa nu mai vorbesc de atacurile absolut fara nicio baza realizate de cine trebuie prin Rise Project si preluate fara discernamant, fara o minima verificare de catre mai toata media. Pe site-ul Rise project nu exista nicio problema reala a lui Dan Barna. Absolut niciuna.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:51)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      exact! dar noi trăim într-o țară în care zvonurile, sau acuzațiile nefondate, nu au nevoie de dovezi!
      iar singurii care rezistă la porcăială (pentru simplul motiv, că nu pot coborî mai jos, în mocirlă), sînt pesediștii!
      și tot ei sînt cei mai motivați (dacă pierd/dispar de pe sceneta politică, mulți dintre ei intră în pușcărie), iar asta, în combinație cu un electorat atît de fragmentat, și cu cea mai bună susținere în teritoriu, îi face foarte puternici, pe termen lung.
  • -1 (5 voturi)    
    USRiști! Nu vă lăsați păcăliți! (Luni, 11 noiembrie 2019, 18:57)

    Nyk1 [utilizator]

    Așa cum a spus și unul dintre liderii voștri, Ghinea - Statul Paralel este de vină pentru acest rezultat. Soluția este ca în turul 2 să votați cu candidatul care se opune acestuia. Puneți așadar ștampila acolo unde vedeți „Viorica Vasilica” sau 3 trandafiri!
  • -1 (3 voturi)    
    O Strategie neinteleasa (Luni, 11 noiembrie 2019, 19:38)

    Isobar [utilizator]

    Poate foarte putini sustinatori Usr-Plus au inteles ca
    Dl. Barna nu a fost un contracanditat al actualului Presedinte ci al Ciumei Rosii,cu scopul scoateri din
    cursa si trimeterea acestei formatiuni politice in zona
    de desmembrare.
    Mesajul a fost :Doriti o confruntare in turul doi cu toate
    consecintele oferite de propaganda de doi bani a
    Dnei Dancila ?
    Acest mesaj trebuia inteles de toti cei care au reusit sa
    scoata de la guvernare Ciuma Rosie.
    Aceasta neintelegere a propulsat Balaurul care a mai
    scos un cap.
    Dl. Barna stia ca nu este pregatit pentru o confruntare
    cu Presedintele Johannis si a dorit sa evite acest tur
    doi al acestuia.
  • +1 (3 voturi)    
    dezastru... (Luni, 11 noiembrie 2019, 19:57)

    indaco [utilizator]

    parca am fi la stirile d la ora 5...omul a ratat locul 2, nu e nici un dezastru. Candidatul a avut putina experienta, partidul nu are structuri puternice in teritoriu, Iohannis a avut un scor mare care a demobilizat electoratul, Paleologu a luat cateva procente.
  • -1 (5 voturi)    
    Electoratul USR nu este încă stabil (Luni, 11 noiembrie 2019, 21:01)

    Stevie [utilizator]

    Văd foarte mulți deștepți aici care dau sfaturi, își expun opiniile, fac expertize și stabilesc vinovatii. Din pacate, majoritatea dintre ei nu au cultura necesara pentru a întelege functionarea mecanismelor politice si statale. De aici si opinii atât de diverse. E clar că Barna a făcut si greseli, dar cine nu face? (Ahaaa, Iohannis nu a făcut fiindcă nu a iesit la bătaie si a folosit numai sabloane). Pe toti expertii in campanii electorale îi întreb acum: de ce Barna a luat 27% in diaspora si numai 14,3 în țară? Vreti ca USR sa guverneze in orice conditii cu PNL având drept frâne de serviciu pe Pro-Ponta,ALDE,UDMR? Nu cumva atunci o să ne trebuiască un alt nou partid pentru a avea ce vota? Tocmai intransigenta morala a lui Barna este ceea ce am apreciat: mai bine in opozitie decat in alianta cu ticalosii. Vreti un alt USR? Atunci pana la parlamentare o sa ajungeti la 8-9% .
    • -3 (5 voturi)    
      Nu, domnule (Marţi, 12 noiembrie 2019, 8:57)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Stevie

      USR trebuie sa guverneze doar daca are majoritate absoluta. Intre timp voteaza motiuni de cenzura si doar dupa aia refuza sa participe la guvernari de tranzitie. Cum ar veni, suna la usa si fuge. Mda.
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:53)

        dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        văd că lucrezi devreme azi. îți plătește psd-ul și orele suplimentare?
        • +1 (1 vot)    
          Vad ca avem program similar (Marţi, 12 noiembrie 2019, 16:33)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui dumnezeu

          Pe dumneata cine te plateste?
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 12 noiembrie 2019, 9:59)

      dumnezeu [utilizator] i-a raspuns lui Stevie

      de acord cu ceea ce spui. cît privește procentul usr de la europarlamentare, comparat cu cel de la prezidențiale, a născut teoria că usr a pierdut voturi.
      eu cred că aici comparăm mere cu pere.
      la prezidențiale totul este centrat pe un om - de aici și reacțiile viscerale (dar oneste) ale unora, precum și ocazia trollilor plătiți, de a profita de moment.
      la europarlamentare, s-a votat usr, și nu barna.
      iar barna nu este imaginea partidului, în măsura în care, să zicem, băsescu e imaginea pmp, sau cioloș e imaginea plus.
      și tocmai de aceea au existat (mai mult decît a anticipat chiar barna) mulți useriști care au votat iohannis. cred că de aici vine diferența.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by