Interviurile HotNews LIVE

Orban: ​Nu pot fi de acord cu neimpozitarea salariului minim / Nu susținem cheltuirea banilor în anumite tipuri de drepturi care, acordate numai unora, pot să genereze privilegii și discriminări

de Clarice Dinu     HotNews.ro
Marţi, 5 martie 2019, 17:03 Actualitate | Politic


Ludovic Orban
Foto: Agerpres
​Chiar dacă nu exclude o colaborare cu USR în perspectiva guvernări, Lubovic Orban susține că nu poate fi de acord cu neimpozitarea salariului minim, măsură prezentată de lideri ai Uniunii Salvați România. De asemenea, Orban a precizat, la interviurile HotNews LIVE, că PNL nu susține „cheltuirea banilor în anumite tipuri de drepturi care acordate numai unora pot să genereze privilegii și discriminări”. ​

Declarațiile liderului PNL:

  • Nu pot fi de acord cu neimpozitarea salariului minim pe economie. Același lucru l-a promis PSD în programul de guvernare, neimpozitarea veniturilor sun 2.000 de lei. E un principiu care e fundamental, care ține de egalitate în fața legii, de egalitatea de șanse de neutralitatea fiscală, de justa aşezare a sarcinii fiscale.
  • Orice venit este impozitat este o regulă fundamentală. Pentru că oamenii plătesc impozite ca să aibă drumuri, să le fie păzite proprietățile, să aibă acces la justiție, să fie apărată țara prin intermediul armatei. De aceste lucruri beneficiază orice cetățean și orice cetățean trebuie să contribuie. Aici filosofia fiscală este o filosofie care ține de o etică fiscală care ține de colectarea și de cheltuirea banilor publici.
  • Noi nu susținem cheltuirea banilor în anumite tipuri de drepturi care, acordate numai unora, pot să genereze privilegii și discriminări. Este un principiu fundamental: atunci când decizi să acorzi un drept trebuie să ai resursele pentru a acorda acest drept către toți cetățenii, către toate firmele sau către toate persoanele juridice care solicită acel drept.
  • Altfel, dacă tu ai resurse limitate și conferi acel drept numai unei mici părți dintre cei care pot să solicite acel drept tu nu faci decât să creezi o discriminare în materie de alocare a resurselor publice.

CITEȘTE ȘI: Ar fi bine ca la prezidențiale cei din USR-PLUS să vină să-l sprijine pe Iohannis pentru un nou mandat / PNL nu ar coopta la guvernare UDMR și Pro România

CITEȘTE ȘI: Ludovic Orban: Rareș Bogdan ar fi un câștig pentru PNL / PSD s-a prăbușit dramatic




















3470 vizualizari

  • -9 (21 voturi)    
    „Nu pot fi de acord cu neimpozitarea salariului mi (Marţi, 5 martie 2019, 17:24)

    Nyk1 [utilizator]

    nim” - Și iată de ce aproape nimeni din țara aceasta nu poate fi de acord să voteze PNLul, dacă mai era cazul să facem această precizare.
  • +6 (16 voturi)    
    In sfarsit (Marţi, 5 martie 2019, 19:23)

    Anges [utilizator]

    Vad si eu un partid in tara asta care nu e de stanga.
    • -3 (11 voturi)    
      Așa zici tu!? Ia mai șezi și cugetă. (Marţi, 5 martie 2019, 21:06)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      De ce nu se opun marii peneliști, ăia de nu mai pot de grija inechităților, pensiilor „speciale”? De ce nu se opun situație absurde în care asistații de la buget au salarii duble față de cei ce muncesc și plătesc taxe? De ce nu au protestat când pesedeaua a dat vouchere de vacanță bugetarilor în valoare mai mare decât salariul minim pe economie.
      Eeeee....cum e cu peneleua și cu stânga/dreapta!?
      • +6 (8 voturi)    
        Sigur (Miercuri, 6 martie 2019, 6:52)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Voteaza atunci cu partidele de “dreapta” care isi propun pe termen lung desfiintarea proprietatii si a tarilor.
        Hai ca e simplu de ales daca nu vrei PNL: cripto-socialisti de caviar sau neo-marxisti internationalisti (a scuze, si mai e intotdeauna UDMR-ul o posibilitate).
  • -7 (15 voturi)    
    In sfarsit, (Marţi, 5 martie 2019, 20:45)

    unins [utilizator]

    dupa 112 ani, impliniti chiar acum in martie, iese la ivela un demn urmas al liberalilor, care va aplica doctrina liberala, precum Dimitrie Sturdza in 1907. Imi e rusine ca, uneori am mai scapat cate un vot si pentru liberali, Dar nu se va mai intampla niciodata, la fel ca si cu PSD-ul, care n-au vazut nici macar un vot de la mine. Bine ca acum am alternative credibile!
  • +3 (13 voturi)    
    PNL are interes sa se delimiteze ideologic (Marţi, 5 martie 2019, 23:22)

    animatron [utilizator]

    E obligatoriu pt PNL sa se afirme distinct de celelalte componente ale Opozitiei, la fel procedeaza si USR-PLUS, e normal intr-o competitie electorala, alegatorii trebuie sa aiba la dispozitie optiuni cat mai bine delimitate ideologic.

    PNL, in era dlui Antonescu, a colaborat indeaproape cu PSD si aceasta atitudine s-a prelungit punctual sau in plan local si dupa parasirea abrupta a scenei politice de catre acel domn.

    PNL-ul are un soclu electoral anti-PSD pe care trebuie sa il stabilizeze si intr-o adeziune pozitiva la idei cu adevarat de dreapta, liberal-conservatoare.

    Exista un potential, acum nefolosit de vreun partid de dreapta, in acest segment, de electori care apreciaza traditiile, istoria neamului, religia, sunt pro-UE si pro-NATO.

    PSD-ul le-a tot facut semne, cu portul popular al liderilor PSD in anumite ocazii, cu sustinerea financiara pt BOR, cu critici aduse unui anume Occident, cu referendumul pt familie, cu numirea unor ministri neo-protestanti (baptisti-evanghelisti, etc).

    Dar ei nu sunt natural de stanga, nu sunt pt "internationala socialista" sau "progresista", nu sunt de acord cu relativismul moral promovat de stanga europeana la care apartine PSD.

    Liberalii ar avea de castigat cu un discurs ideologic cat mai ferm fata de separatismul UDMR si fata de de neo-marxistii de aici si de aiurea, dl Orban identifica corect stangismele propunerilor USR-PLUS.
  • +4 (6 voturi)    
    Mda (Miercuri, 6 martie 2019, 7:10)

    TheFaime [utilizator]

    Eu consider ca toate salariile/veniturile are trebui impozitate. De ce pentru mediul IT nu exista taxe? normal ca si cei cu venit nimic cer aceasta scutire, si uite cum facerea de bine se transforma in f**ere de mama. Creezi inechitati intre clasele sociale, voila..asta e reactia cu care trebuie sa te lupti. ''felicitari'' psd, campioni la decizii proaste si debitat ineptii economico financiare
    • -1 (7 voturi)    
      Impozitarea in trepte e solutia in toata lumea (Miercuri, 6 martie 2019, 10:10)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      civilizata. In plus , scaderea impozitelor pentru familiile cu copii este iarasi un mecanism aplicat peste tot in lumea civilizata.
    • -3 (5 voturi)    
      Ai dreptate - in lumea civilizata (Miercuri, 6 martie 2019, 11:47)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      nu exista inechități la plata impozitelor sau categorii sociale, "IT-isti, SRi-isti, revolutionari, parlamentari, samd.

      Impozitul este progresiv si se ajunge pana spre 50% pentru cei cu venituri mari.

      Impozitul constant de 16% ii protejeaza doar pe cei bogati.

      In economiile avansate cei cu venituri mici sunt protejati. Platesc impozit dar li se returneaza aproape integral banii cand se face declaratia de venituri. De asemenea in USA si Canada nu exista TVA pentru produsele alimentare.

      Sunt chestii de vis pt romani.

      Ma rog, cam asta e nivelul scolii economice din ROmania. Sa nu se mire cand diploma de ASE nu e mai buna ca hartia igienica cand ies afara.
      • +2 (2 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 6 martie 2019, 21:02)

        Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui John_english

        Impozitul progresiv pe salariu defavorizeaza munca (al 2-lea, al 3-lea serviciu) si favorizeaza lenea. Arata-mi mie pe unul care e bogat din salariu pur.
        Vrei reducerea inechitatilor, impoziteaza te rog veniturile din dividende.
        • -2 (2 voturi)    
          Tu gresesti (Joi, 7 martie 2019, 1:27)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ioizu

          Tu pornesti de la premisa gresita ca toata lumea isi poate gasi joburi bine platite. Ori asta e absurd, joburile bine platite sunt putine si pentru ele ai nevoie de high-skills, lucru pe care il au maxim 10% din populatia activa din diverse motive ( educatie, background familial, genetic, etc). Cele mai multe joburi sunt platite la nivel mediu si prost. Si atunci, daca nu faci un mecanism de taxare in trepte, vei avea intotdeauna o societate extrem de polarizata asa cum e in Romania ( care seamna mai mult cu America de Sud decat cu Europa), iar cei cu salarii foarte mici (la noi pe salariul minim lucreaza 40% din angajati - colosal nu-i asa) nu vor putea iesi in veci din acest labirint al saraciei. Categoric solutia este ca acesti oameni sa plateasca impozite mai mici pentru a-i ajuta sa iasa din capcana saraciei si sa-si permita si altceva in afara de strictul necesar. Si logic vorbind, cum dracu se face ca in toata lumea civilizata (inclusiv in US) se practica sistemul de impozitare in trepte numai in Romania, Bulgara, Rusia si alte cateva tari din astea ultra-performante mai exista asa ceva.
          • +1 (1 vot)    
            Nu-i adevarat, nu greseste (Joi, 7 martie 2019, 7:06)

            Anges [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            Eviti sa discuti situatia in care omul munceste mai mult ca sa-si compenseze lipsa de pregatire si sustii ca trebuie sa-i dea statul pomana pe care probabil o s-o sparga la birt dupa 5 (ca ma indoiesc ca daca e needucat cum zici ca isi cumpara Dostoievski sau investeste in planuri private de pensii). Asta se intampla deja, asta face PSD-ul si vedem rezultatele (asta au facut comunistii 45 de ani).
            Iarasi, intr-o lume globalizata in care poti sa atragi slujbe bine platite daca ai forta calificata, toata lumea va avea un venit decent din propria munca si pregatire. Asta se intampla deja si ar trebui incurajat pentru ca oamenii independenti finananciar de stat si educati gandesc altfel si au alta implicare sociala. E singura sansa sa schimbam paradigma si sa iesim din mocirla.
            Cat despre cine aplica sau nu cota unica, da o cautare si vezi cum ar vrea sa renunte, dar nu pot; sisteme fiscale dezvoltate de zeci (poate sute) de ani cu tot felul de exceptii (stimulente sau supra-taxari) nu pot fi schimbate peste noapte. Mai pe scurt, ar trece la cota unica, dar habar n-au la cat sa o puna si sa nu deranjeze economia si societatea.
            Oricum, asta ca si altii o fac sau nu e un argument stupid; o discutie adevarata analizeaza speta in sine. Altfel daca ne luam dupa lume in general credeam si acum ca soarele se invarte in jurul pamantului.
        • -1 (3 voturi)    
          Daca in Romania e haos e o alta treaba (Joi, 7 martie 2019, 3:57)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui Ioizu

          In economiile dezvoltate lumea traieste nu numai din salarii.

          Statul obliga cetatenii la declaratia pe venitul global si trage linie dupa. Asa ca nici un venit nu le scapa. In plus are imaginea perfecta a cine si cat castiga si cine-s defavorizatii.

          Venituri zero? Hehe. Atunci chiar e problema.

          BTW, Absolut toate tarile dezvoltate au impozit progresiv dar la salariul minim aproape nimeni nu e taxat, aka se returneaza taxele.
    • +3 (3 voturi)    
      Stii ce e nostim? (Miercuri, 6 martie 2019, 20:55)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      Am lucrat multa vreme in mediul IT; e plin de pustani progresisti care castiga cateva mii de euro si care se lamenteaza la fiecare pranz bio cum nu e impozitata biserica sau cum sint subventionate diverse categorii sociale. :p
      • +1 (1 vot)    
        Cam asa (Joi, 7 martie 2019, 1:32)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Foarte multa ipocrizie in IT. Si culmea, 90% din ei nu sunt cu nimic mai buni dpdv al skillurilor decat cei din alte domenii. Norocul lor e ca in momentul asta e un domeniu in care e inca foarte putina automatizare si atunci multe companii din vest isi transfera mare parte din productia IT in tari ieftine ca Romania , unde, atentie, nu se face in cea mai mare parte decat o banala mentenanta pe aplicatii.
  • -4 (12 voturi)    
    Domnule Orban (Miercuri, 6 martie 2019, 7:20)

    ABBV [utilizator]

    Demisia!! Afacerea SECOL 2008 Secretizata sa nu vada contribuabilul cum se fura sutele de milioane de euro cu d-voastra ca ministru a transporturilor in Guvernul Tariceanu + Alianta cu PSD +.....
    Aveti onoare si plecati!
  • 0 (8 voturi)    
    da' cu pensiile speciale cum ramane, (Miercuri, 6 martie 2019, 8:04)

    ...!?! [utilizator]

    cu celelalte avantaje si privilgii ale parlamentarilor ale sinecuristilor de toate culorile politice, magistratilor, politistilor, jandarmilor, cu pensionarile la 45 de ani si reangajarea in sistem, cum o rezolvam, cu raportul dintre salariul minim si maxim, cum stam !?

    1 la 10, 12, 18 sau 20, e correct si nediscriminatoriu !?

    1 la 3 au 5, n-ar fi : etic si corect !?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version