USR acuza Ministerul Apararii: Eroare de strategie in cumpararea transportoarelor blindate Piranha 5

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 12 ianuarie 2018, 12:39 Actualitate | Politic


Nicu Falcoi, USR
Foto: senat.ro
USR sustine, intr-un comunicat de presa transmis vineri, ca Ministerul Apararii comite o eroare grava de strategie in cumpararea transportatoarelor blindate Piranha 5, deoarece acestea nu vor putea fi folosite in toate zonele din tara si in toate tipurile de interventii.

Pe langa faptul ca Ministerul Apararii nu a reusit sa finalizeze negocierile pana la sfarsitul lui 2017, asa cum prevedea planificarea initiala, ministrul Mihai Fifor nu a tinut cont de criterii importante de operabilitate in achizitionarea celor 227 de transportoare, se afirma in comunicat. 

"Am spus-o in repetate randuri in decursul anului trecut: important este nu doar cati bani avem de cheltuit in acest moment pentru achizitii din totalul celor 2% din PIB alocati bugetului Apararii, ci si cum si pentru ce folosim acesti bani, astfel incat ei sa aduca in Romania alti bani, pe de o parte, si sa fie cheltuiti cu maximum de folos, pe de alta parte", a declarat senatorul USR Nicu Falcoi, membru in Comisia pentru aparare, citat in comunicat.

Potrivit celor de la USR, "din informatiile facute publice de catre reprezentantii partii romane care au negociat achizitia acestor transportoare rezulta ca acestea nu vor fi amfibii (dotat pentru operatiuni la sol, nu si in apa). Asistam astfel la o eroare din punct de vedere strategic, dat fiind faptul ca relieful Romaniei are multe cursuri de apa si diferite zone de relief. Transportoarele blindate fara flotabilitate sunt folosite si de alte tari din NATO, dar acestea detin unitati de poduri mobile care asigura suportul acestora, Romania nu."

In acest context, USR considera ca este important ca MApN sa clarifice "care au fost argumentele de ordin militar si economic care au condus la luarea deciziei de renuntare la conditia flotabilitatii pentru circa jumatate din totalul numarului de transportoare blindat, precum si cadrul institutional si data la care a fost luata decizia."

USR doreste transmiterea unei analize atat din punct de vedere militar cat si sub aspectul impactului bugetar/economic.

"Consideram ca Romania, chiar si cu 2% din PIB alocat Apararii, nu isi va putea permite sa detina mai multe tipuri de transportoare blindate, atat de diferite unul fata de celalalt, atat din lipsa fortei economice, cat si a capacitatilor de integrare la nivelul Armatei, faptul de a fi sau nu flotabil fiind decisiv de multe ori in operatiile derulate in terenuri similare cu cel al Romaniei", a mai precizat senatorul USR, Nicu Falcoi.

USR avertizeaza ca flota de transportoare blindate a Armatei Romane va fi foarte greu de exploatat si de intretinut, iar Ministerul Apararii nu a realizat in prealabil o analiza a costurilor.

Contractul pentru cumpararea a 227 transportoare blindate Piranha 5 de la compania americana General Dynamics va fi semnat vineri la Ministerul Apararii, in prezenta ministrului Mihai Fifor, anunta un comunicat de presa transmis joi.

In expunerea de motive MApN detaliaza nevoia de a dota fortele terestre cu noi transportoare si se precizeaza ca e nevoie de noi transportoare, cu protectie mai mare si putere de foc sporita, chiar daca acestea nu vor mai fi amfibii.

Pe langa achizitia de transportoare Piranha 5, statul roman mai este implicat intr-un parteneriat cu nemtii de la Rheinmetall care ar urma sa dezvolte si sa construiasca la Uzina de la Moreni un nou model de transportor blindat ambfibiu denumit Agilis 8X8. Proiectul va fi dezvoltat printr-o firma mixta romano-germana - Romanian Military Vehicle Systems din care statul roman detne 50%.

HotNews.ro a scris in detaliu in luna noiembrie despre planurile Rheinmetall si despre proiectul AGILIS ce va presupune circa 400 de transportoare blindate amfibii pentru MApN, dezvoltate si construite la Moreni, primul urmand a iesi pe poarta uzinei in 2020. Citeste aici detalii si vezi imagini cu viitorul transportor Agilis 8X8.

















4807 vizualizari

  • -9 (17 voturi)    
    mda (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:23)

    Boa [utilizator]

    daca era sa ne raportam la relieful si conditiile de la noi, atunci transportoarele nu numai ca trebuiau sa fie amfibii dar sa si zboare.

    oricum este o cheltuiala mult prea mare pentru nevoile noastre. bani aruncati cu lejeritate, precum in orice alt domeniu.
    Ne doare-n cot de procentul de PIB ce trebuie alocat la educatie, la cercetare, la sanatate. Dar e musai sa-l depasim pe ala la inzestrarea armatei.
    Si sa multumim cu plecaciuni pe cei ce ne-au recomandat acest procent de cheltuieli pentur armata si care sunt in acelasi timp si cei de unde cumparam produsele.
  • +1 (7 voturi)    
    parere (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:47)

    Arl [utilizator]

    Ca sa faci un transportor blindat amfibiu, trebuie sa sacrifici din nivelul de protectie sau din puterea de foc. Si ce rezolvi daca pluteste dar il gauresti cu orice puscoci sau nu se poate apara decat cu o amarata de mitraliera?
    Da, in Romania sunt multe rauri, dar cate dintre ele trec de 1, 1,5 metri adancime?
  • +3 (5 voturi)    
    Oare se face ceva in tara asta fara sa fie tzeapa? (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:47)

    2087 [utilizator]

    Stau si ma intreb.
  • -6 (6 voturi)    
    ??? (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:00)

    nedumeritul [utilizator]

    in cazul unui atac extern nu faci mare lucru cu 230 de transportoare in schimb sunt foarte eficiente impotriva poporului, ori pentru asta erau suficiente 100.
    Banii astia ar fi putut aduce uzina din Moreni (care are traditie) la zi cu tehnica din domeniu ?
  • 0 (2 voturi)    
    dar nu e amfibiu orice piranha? (Vineri, 12 ianuarie 2018, 18:54)

    alex562 [utilizator]

    .


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version