​FOTO Cum va arata transportorul blindat ce va fi construit de nemtii de la Rheinmetall la uzina din Moreni. Noi detalii despre AGILIS 8X8

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 12 noiembrie 2017, 19:00 Actualitate | Esenţial

Transportorul 8X8 Agilis
Foto: Rheinmetall
Rheinmetall asteapta ca pana la finalul anului sa semneze cu Ministerul Economiei acordul de finantare a etapei de dezvoltare pentru transportorul blindat 8X8 AGILIS ce va fi produs la uzina din Moreni, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii companiei germane. Proiectul AGILIS va presupune circa 400 de transportoare blindate amfibii pentru MApN, primul urmand a iesi pe poarta uzinei in 2020. Proiectul ar urma sa mearga in paralel cu contractul pe care MApN il va semna cu General Dynamics pentru alte 227 de transportoare Piranha V asamblate la uzina mecanica Bucuresti. La Moreni, dincolo de transportorul AGILIS, Rheinmetall vrea sa localizeze productia de camioane militare si a altor elemente pentru clienti internationali si sa mai produca si un tun de 30 mm care sa fie montat pe viitorul transportor 8X8.

Reprezentantii companiei germane Rheinmetall, care detine 50% din actiunile companiei nou infiintate Romanian Military Vehicle Systems S.A. (50% apartine Ministerului Economiei), au declarat pentru HotNews.ro ca proiectul dezvoltarii si producerii in Romania a unui nou transportor blindat amfibiu 8X8 denumit AGILIS este in grafic. Astfel, infiintarea companiei de tip joint-venture romano-germana a fost finalizata, iar structura de conducere este formata dintr-un board administrativ si un manager general, o structura care se va schimba la fiecare doi ani, managementul fiind astfel asigurat pe rand ba de partea germana, ba de partea romana.

"Proiectul merge mai departe. Pana la final de an speram sa semnam cu Ministerul Economiei acordul de finantare pentru faza de dezvoltare. Este vorba de 234 de milioane de euro pentru o perioada de trei ani. Semnarea acestui acord cu Ministerul Economiei va fi momentul T0 pentru noi", a precizat Thorsten Kutz, membru in boardul noii companii Romanian Military Vehicle Systems (RMVS).

"Dezvoltarea unui nou produs militar implica mult timp si multe resurse. Nu e ca si cum ai cumpara un produs 'off the shelf' [n.r. la cheie]", a mai spus Kutz.

"Ulterior, dupa demararea dezvoltarii, va trebui ca Ministerul Apararii sa porneasca o procedura de achizitie publica si sa semnam un contract. Primul transportor AGILIS va fi livrat pana la final de 2020", a explicat Karl Ulrich Zulauf, General Manager al RMVS.



Proiectul Rheinmetall-Moreni a demarat in urma cu un an, insa de curand Ministerul Economiei si Ministerul Apararii au semnat o intelegere cu General Dynamics European Land Systems pentru achizitia a unui numar de 227 de transportoare blindate neamfibii Piranha V asamblate la Uzina Mecanica Bucuresti. Initial, insa, planul era ca toate cele peste 600 de transportoare de care are nevoie Armata sa fie fabricate la Moreni.

"Mediul competitiv s-a mai maturizat intre timp", a explicat Dominik von Wolf Matternich, Head of Key Account Management Romania din partea Rheinmetall Group. "Romania avea nevoie si de transportoare care sa intre in dotare rapid, ori Agilis eu un produs nou care intai va trebui sa fie dezvoltat. Cu Agilis insa, pentru ca va fi dezvoltat de o companie romaneasca practic, drepturile intelectuale ale produsului vor ramane Romaniei", a mai precizat Dominik von Wolf Matternich.

Intrarea in schema a celor de la General Dynamics-Mowag cu transportorul Piranha V a schimbat practic si numarul de transportoare pe care Rheinmetall la avea in plan sa le produca la Moreni. Astfel, in noul plan vor fi in total intre 350 si 480 de transportoare si vehicule derivate (puncte mobile de comanda, medevac, vehicule CBRN, mortiere/aruncatoare de bombe calibru 120 mm, vehicul de reparatii).

"Depinde de noi cat de rapid ne vom misca cu dezvoltarea si producatia ca sa putem contracta si livra cat mai multe transportoare pentru MApN", a mai explicat managerul general RMVS.

Potrivit strategiei Rheinmetall, productia locala doar pentru transportoarele destinate Armatei Romane ar insemna de lucru cel putin pana in 2029, in timp ce perioada de mentenanta a intregii flotile de vehicule pe toata durata de viata a transportoarelor va fi efectuata tot in Romania pana in 2055. 



"Focusul va fi pe transportorul AGILIS 8x8 amfibiu, iar variantele derivate vor veni si ele dupa. Nu vor fi amfibii, dar ar putea fi - in functie de nevoi si specificatiile cerute", a explicat Karl Ulrich Zulauf, General Manager al RMVS.

Odata cu demararea dezvoltarii si productiei transportorului 8X8 la Moreni, Rheinmetall spera sa fie in pole-position si pentru proiectul transportorului 4X4 de care MApN ar avea nevoie in numar de circa 400.

Rheinmetall spera insa ca transportorul AGILIS produs in Romania sa fie destinat si pentru export, intrucat modelul va fi unul nou in gama companiei germane si va completa oferta militara, situandu-se intre transportorul 8X8 Boxer, mult mai greu, si alte variante mai usoare sau 6X6.

Pe langa transportor, Rheinmetall vrea sa produca in Romania si un nou tun de 30 de mm pe care sa-l puna pe viitorul 8X8 Agilis, dar si camioane militare*. (*detalii intr-un articol viitor)

"Avem un parteneriat bun cu ROMARM pentru ca noi producem tunul de 25 mm de pe turela de pe MLI [n.r. Masina de Lupta a Infanteriei]", a explicat Dominik von Wolf Matternich.

In afara de realizarea in tara a tunului, Rheinmetall ar mai vrea sa produca, impreuna cu Uzina Automecanica Moreni, diferite componente din contracte semnate deja in alte tari in conditiile in care firma germana sa pregateste sa incheie cel mai bun an al sau, iar comenzile actuale depasesc capacitatile de productie din diferitele sale unitati.

Infiintarea Romanian Military Vehicle Systems la Moreni, demararea dezvoltarii si a productiei transportoarelor Agilis pentru Armata Romaniei va presupune crearea a cel putin 120 de locuri de munca in compania joint-venture, dar si a peste 300 de locuri de munca in actuala Uzina Automecanica Moreni, sustin reprezentantii Rheinmetall.

Pentru AGILIS circa 87% din componente vor fi produse si furnizate din Romania, doar motorul si driveline-ul venind de afara. Carcasa vehicului, pentru toata seria de variante, va fi confectionata de Uzina din Moreni, potrivit Rheinmetall.



AGILIS 8X8

Lungime: 8.02 m

Latime (fara oglinzi exterioare): 2.99 m

Inaltime (normala APC): 2.5 m

Garda la sol: 0.43 m

Motor: 612 PS Liebherr R6

Carburant: Diesel, F34/63/JP-8

Cutie viteze: ZF automata

Viteza: 100+ km/h

Raza actiune: 800+ km

Panta transversala max: 60 %

Panta longitudinala max: 30 %

Viraj (Radius): 9,5 m

    Protectie mine, capcane mine (IEDs) si arme de foc de calibru mic

    Sistem modular extensibil de protectie

    Suspensie independenta

Armament calibru mijlociu:

    Statie de arma: standard tehnica actuala 30 mm  / Pana la 150 lovituri

    Mitraliera coaxiala 7.62 mm  /  Lovituri 400 coaxiale

    Optica separata pentru comandant

Echipaj: sofer + comandant + tragator + 7 luptatori


VARIANTELE DERIVATE



Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

14872 vizualizari

  • -15 (33 voturi)    
    Ar fi trebuit o colaborare cu americanii. (Duminică, 12 noiembrie 2017, 19:17)

    adrianhn [utilizator]

    Cred ca o colaborare cu o firma americana ar fi fost mai buna, ei au investit masiv in ultimele decenii.

    Germanii au tehnica depasita.
    • +18 (30 voturi)    
      pai parca scrie si de piranha (Duminică, 12 noiembrie 2017, 21:09)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

      general dynamics n'or fi chineji... aaa?!
      una la moreni, alta la bucuresti.
      so far so good.. keep up the good job !
    • +11 (11 voturi)    
      gresesti (Luni, 13 noiembrie 2017, 10:41)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

      In primul rand in articol este mentionat si General Dynamics, companie americana.
      IN al 2 lea rand Germania este cel mai mare exportator de tancuri (Leopard 2) si submarine (diesel electrice). Daca te intrebi de ce, raspunsul este in istoria secolului XX...
  • +1 (21 voturi)    
    ..... (Duminică, 12 noiembrie 2017, 19:22)

    ak33 [utilizator]

    cam vechi pozele
    ele au fost prezentate pe forumul rumaniamilitary cu mult timp in urma
    • +7 (9 voturi)    
      Gaseste diferentele :) (Duminică, 12 noiembrie 2017, 19:33)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=92da9658-c7cf-11e7-b263-0edaf8f81e27
  • +2 (12 voturi)    
    numai bun (Duminică, 12 noiembrie 2017, 19:49)

    AnderT [utilizator]

    pentru recolta de barabule spectaculoasa a partidului lui Livinho?
  • -7 (53 voturi)    
    Desigur (Duminică, 12 noiembrie 2017, 21:19)

    NituCt [utilizator]

    Bine ca sunt bani pentru arme, scalvii sa le platesca si sa primeasca in locul municii lor, bomboane. Eventual sa mai primeasca niste tinichea pentru "curajul" lor ; de obicei post-mortem.
    Grosul se duce in buzunarul stapanilor. Traiasca stapanii si plozii lor !!
    • -1 (43 voturi)    
      Tu de care (Duminică, 12 noiembrie 2017, 21:43)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui NituCt

      Stapan apartii, “independentule”?
      • +6 (30 voturi)    
        :) (Duminică, 12 noiembrie 2017, 22:15)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        Oricat de ciudat ,anacronic,asocial si complet necivilizat ar parea inca exista persoane neafiliate , cu pareri proprii . Stiu,deranjant , si aparent trebuie sa le acceptam si pe ele ( sau nu ,conform dvs).
        Spre exemplu nu imi permit sa va intreb nedelicat si grosier acelasi lucru ,pe de o parte pentru ca nu ma intereseaza pe de alta parte pentru ca este irelevant.
        • -6 (30 voturi)    
          Pareri “proprii” (Duminică, 12 noiembrie 2017, 23:19)

          KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

          Auzi, s-ar putea sa fie o coincidenta dar parerile astea “proprii” se aseamana perfect cu cele ale postacilor dovediti de pe acest site. Ele (parerile) or apartine cuiva dar ma indoiesc ca-ti apartin tie sau postacului de mai sus. Voi doar le imprumutati si le postati sub diverse nicknames. Ca sa pareti mai multi.
          • +1 (7 voturi)    
            of mai postac de 2 ruble (Luni, 13 noiembrie 2017, 10:43)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

            tu si altii ca tine sariti ca arsi mereu cand se scrie ceva de NATO sau EU.
            Impaca-te cu idea ca epoca de aur a URSS a trecut si nu mai revine.
            Romania este si ramane in EU si NATO.
            Lasa placa cu independenta si suveranitatea, ca Romania niciodata nu a fost mai independenta ca acum.
          • -2 (2 voturi)    
            paranoia la apogeu (Luni, 13 noiembrie 2017, 12:24)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

            .
  • -5 (7 voturi)    
    2 modele de 8x8?!! (Duminică, 12 noiembrie 2017, 22:08)

    Sar Castic [utilizator]

    Cred ca modelul asta e cel care trebuie ales, dar nu doua (incluzind cel de la General Dynamics).

    Chiar are Romania bani de construit si intretinut doua modele?!!

    Ceva e pe cale sa miroasa aici!
    • 0 (6 voturi)    
      Romania intotdeauna a avut problema asta (Luni, 13 noiembrie 2017, 9:28)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      cu prea multe tipuri de echipament.

      Or fi dat spaga amandoua firmele? Nu stiu.
  • -5 (7 voturi)    
    numele potrivit (Duminică, 12 noiembrie 2017, 23:40)

    cugetatorul [utilizator]

    Nu e rau, dar piranha mai degraba arata a agilis, asta
    seamana cu un vagon tunat
    • +6 (6 voturi)    
      pai (Luni, 13 noiembrie 2017, 0:05)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      are forma asta din cauza protectiei anti-mina din podea. de-aia e mai inalt, tre sa aiba ce sa se deformeze in caz de explozie...
    • +5 (7 voturi)    
      important este ce? (Luni, 13 noiembrie 2017, 10:45)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      sa arate bine?
      dar deh, suntem experti in toate, doar suntem romani.
  • +6 (6 voturi)    
    bun (Luni, 13 noiembrie 2017, 0:05)

    g01an [utilizator]

    tot n-am inteles de ce le trebuie si strykere si agilis si nu s-au concentrat pe un singur parteneriat si un singur model de baza care sa asigure toate variantele necesare, sper sa-si fii facut baietii calculele cum trebuie, este o arma esentiala si nu ne permitem sa ne jucam (mai ales ca nu avem multi bani la bataie). dar altfel ma bucura ca proiectul merge inainte, transportoarele blindate reprezinta un capitol la care stam foarte prost cu inzestrarea si este nevoie de multe unitati. sa nu mai zic ca momentan, o parte din vehiculele usor blindate achizitionate in ultima vreme, cu toate problemele lor, asigura o protectie mai ridicat decat transportoarele in uz. absolut jenant.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Luni, 13 noiembrie 2017, 8:28)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Versiunea de Windows Vista a răspunsului: ”Piranha V (care nu e totuna cu Stryker. Stryker e Piranha III) e mult prea scump și prea complex, cântărește 30 de tone, are o întreținere scumpă și complicată, și atunci e repartizat doar unei unități de elită, în prima linie de apărare, în timp ce Agilis e mai simplu, mai mic și mai ușor, o întreținere mai puțin complicată, din acest motiv se pot construi mai multe...”

      Versiunea de Android: câtă vreme au dat șpagă ambele companii, trebuie să le mulțumești pe amândouă :D
      • +2 (2 voturi)    
        Agilis (Luni, 13 noiembrie 2017, 10:33)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        este un proiect de blindat mediu care va aparea la sf lui 2020, celalalt este un blindat greu care va incepe sa fie livrat aproape imediat. Ca initial trebuia luat Boxer (fratele mai mare a lui Agilis) e partea a 2. In locul lui se ia Pirania 5 (concurentul pe palier a lui Boxer).
      • +3 (3 voturi)    
        eu am inteles altceva. (Luni, 13 noiembrie 2017, 10:34)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        au cumparat piranha pana acum, dar planul este sa le modernizeze sa le echipeze cu o aceleasi tipuri de echipamente de pe strykere (care este construit tot peste modelul de piranha) si asta pare si motivul pentru care vor fi produse aici, le vor transforma in varianta de export, nu vor ramane cu piranha. evident noi ne-am obisnuit cu taburile vechi care erau folosite doar pentru transport, dar ce avem nevoie acum sunt vehicule interoperabile la nivel NATO. deci chestia cu mentenanta nu se aplica. vezi stirea mai veche, tot pe hotnews. cele pe model de piranha vor fi unitatile de lupta si astea de la rheinmettal vor deservi toate celelalte roluri necesare. banuiesc ca neavand toate echipamentele grele de pe stryker, un vehicul utilitar construit pe sasiu de piranha nu are costuri de intretinere la fel de mari. deci nu are sens, ar fi putut alege un singur model de baza, construit la ambele uzine. in plus, ai un lant logistic mult mai complicat acum, deci costuri totale mai mari. este intotdeauna mai simplu si mai eficient sa faci productie de masa si asta nu o poti face cand ai si comenzi limitate si iti mai si imparti in doua productia.

        ce ramane pozitiv este ca cele 2 uzine vor avea comenzi pana in 2030, poate chiar mai departe.
  • -8 (14 voturi)    
    de ce transportoare ? (Luni, 13 noiembrie 2017, 0:56)

    Delavale [utilizator]

    Armata are nevoie de rachete antitanc si antiaeriene. Tactica de aparare cere in primul rand rachete. De ce se consuma banii pe transportoare straine cand avem transportoare romanesti ? In loc de inzestrarea armatei vedem afaceri avantajoase doar pentru aliati
    • +6 (6 voturi)    
      da (Luni, 13 noiembrie 2017, 7:53)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      sa te intrebi mai intai cine si de ce au pus la pamant industria de aparare romaneasca, ce in momentul asta nu e capabila nici macar sa faca o arma de mana pentru infanterie moderna, tot aia din 1900 toamna o produc! apoi ar mai trebui sa ne deranjeze gradul ridicat de idiotenie a populatiei locuitoare a acestor meleaguri, ce a inchis ochii pasiva la jaful generalizat de dupa 89 si care si-a vandut constiinta, atata cata avea, pe un mic si o bere! sunt multe de discutat pana sa ajungem la productia autohtona de armament.
    • +8 (8 voturi)    
      hai ca te lamuresc eu (Luni, 13 noiembrie 2017, 8:55)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      Tactica de aparare nu este niciodata definita de "in primul rand". Este o complex de factori, resurse, situatia teritoriului, potentiali agresori. Oricare din acesti factori pot fi determinanti dar niciodata nu se merge pe principiul "in primul rand rachete". De ce?
      1. rachetele sunt, ceea ce numeste astazi - munitie inteligenta. Foarte eficienta, foarte precisa si enorm de scumpa. Intr-un conflict major, se termina in primele zile si daca nu ai anihilat adversarul... ghici! te sufoca cu armamentul conventional. Ex: vezi Libia, intreg NATO a tras cam 1 saptamana cu munitie inteligenta dupa care... HOPA! pauza. prea scump. Ce este in Libia acum? jale si haos. cu ce intri? tot cu rachete? nu cred.
      2. e f putin probabil sa mai asistam la un "full-scale war" adica razboi intre natiuni, intre blocuri de aliante. Ar fi catastrofic. Precum vezi, razboaiele se poarta acum prin interpusi, hibride, cu foarte multa "consultanta" (sanchi) si "training". Nu ai un adversar caruia sa-i cunosti capacitatile reale si tot duci o lupta de dominare / informationala. Ei bine, pentru asta ai mult mai multa nevoie de blindate cu echipamente electronice si tunuri de 30mm decat ai de rachete si avioane care te costa 40K usd ora de zbor...
      ar mai fi si 3 si 4 dar nu e timpul sau locul...
      ideea este ca DA, avem nevoie de asa ceva.
    • +6 (8 voturi)    
      avem (Luni, 13 noiembrie 2017, 10:31)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      deja 3000 rachete moderne antitanc spike + altele mai vechi. Pentru aa
      se cumpara deja Patriot cu o gramada de bani. Deci da, e nevoie de ele si s-au facut pasi importanti in aceasta directie. Acestea sunt insa produse luate la cheie cu beneficiu 0 pentru economie. Aceste transportoare resurciteaza industria nationala cu sinergie enorma pe orizontala. De asemeni si militar sunt foarte utile in nenumarate situatii tactice. Nu degeaba sunt utilizate pe scara larga de toate armatele moderne ale lumii. Daca ar fi inutile nu le-ar folosii nimeni.
      • +2 (2 voturi)    
        CORECT (Luni, 13 noiembrie 2017, 17:17)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        nimic de adaugat, bravo pt comentariu
    • +6 (6 voturi)    
      de ce transportoare? (Luni, 13 noiembrie 2017, 12:20)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      macar si numai pentru ca majoritatea ostasilor romani ce si-au pierdut viata in diverse teatre de operatiuni, si-au pierdut-o datorita protectiei 0 la mine a actualelor taburi comuniste.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 13 noiembrie 2017, 14:26)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        TAB e BTR-60. Oricâte eforturi ar face să treacă de la TAB-71 la 77, de la 77 la TAB 8x8 (toate erau 8x8, dar nu se numeau așa), carcasa rămâne cea de BTR-60. Abia TAB Zimbru e BTR-80.

        Adică blindaj subțire, slab, poate fi găurit de un .50BMG / .50 Rusesc de parcă e carton, vara te coci în ele de căldură, iarna mori de frig, se intră prin trape ridicol de mici, prin care abia trecea unul de statura lui Ceaușescu, necum un ostaș modern cu tot harnașamentul de pe el.

        Faptul că e o tehnologie veche de 50 de ani nu e principalul lui defect. În anumite împrejurări chiar și asta poate fi de mare folos.

        Defectul lui e că a fost construit pentru un ”mod de a purta războiul” vechi de 50 de ani. Dacă ar fi participat la război așa cum îl gândeau generalii sovietici și americani în anii 1960 ar fi avut utilitatea lui.

        În zilele noastre, dacă germanii au Boxer, americanii Stryker, rușii Bumerang, cehii și austriecii Pandur, cu BTR rămâi coada cozii.
  • +1 (1 vot)    
    bravo (Luni, 13 noiembrie 2017, 16:01)

    Boa [utilizator]

    e bine cand se doteaza armata prin programe offset prin care productia de armament necesar se integreaza in tara.
    pare insa ciudata graba asta de a ne dota in 2 ani cu taburi, tunuri, sisteme antiracheta samd. Asta in contextul in care nu ne amentinta nimeni cu o invazie.
    E vorba despre milarde de Euro/USD aruncati din incheietura mainii pe arme, in timp ce alte domenii importante nu au mai vazut investitii de amar de ani.
    De ex cu miliardele astea se putea reface macar partial calea ferata care este intr-o situatie groaznica. Asta era o investitie buna si in domeniul militar, se stie ca in caz de conflict armat calea ferata asigura miscarea in spatele frontului (aprovizionare, de trupe etc).
    In general infrastructura este esentiala si dpdv militar, vezi perioada anilor '30 si cum au iesit nemtii din criza economica si au devenit putere militara.
    Nu mai spun despre investitia in educatie, atat de necesara daca vrei sa ai comandanti de osti dibaci si ofiteri capabili.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri