Salariile bugetarilor: Revolutia neispravitilor

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 7 februarie 2018, 19:42 Actualitate | Opinii


Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Ca un croitor neispravit care a taiat intii stofa si apoi a masurat, guvernele Dragnea 1, 2 si 3 au provocat reactii in lant pe care nu le mai pot controla. Uitati-va la ei. Au schimbat trei premieri, au promis revolutii, si tot ce au reusit sa faca e sa bulverseze toata tara. Cu legile pe justitie au scos lumea in strada, cu legislatia fiscala au batjocorit la gramada firmele private, parte din bugetari si, mai ales, fragilul echilibru macroeconomic.

Ultima opera semnata Valcov, Misa, Shhaideh si Olguta Vasilescu e legata de salarizarea bugetarilor. Pina la aparitia fluturasilor de salariu, pe 15 februarie, nu putem decit sa luam act de declaratiile ministrului Muncii si ale sindicalistilor, care se bat cap in cap. Singurele certitudini sint cresterea peste medie (8%) a salariilor parlamentarilor si scaderea salariilor pentru circa 3% dintre bugetari, anuntata de ministrul Lia Olguta Vasilescu. Sindicatele sustin ca scaderile vor fi mai ample, iar printre cei afectati se vor numara si bugetari cu salarii mici, nu doar angajatii "de lux".

Citeva lucruri sint certe insa, chiar si in absenta situatiei finale.

Impactul legii salarizarii bugetarilor si al transferului contributiilor asupra bugetului este major si ingrijorator.
Lia Olguta Vasilescu a declarat ieri ca "impactul legii, fara transferul contributiilor, este de 42 miliarde lei, pe 4 ani, iar cu transfer este de 62 miliarde". Tot ministrul Muncii a declarat ieri ca "anul trecut au fost efectuate mai multe majorari salariale, prin ordonante de urgenta si legi, ceea ce a dus la o crestere a bugetului de cheltuieli salariale cu aproximativ 13 miliarde lei". Vorbim de cifre uriase, care au alimentat o crestere economica facila, pe consum, distrugind insa orice speranta ca statul roman poate face investitii.

Uitati-va la bilantul anului 2017. Investitiile statului in proiecte de infrastructura, cele care aduc plus-valoare, au fost la minimul ultimilor ani, fix in anul cu cea mai mare crestere economica. Absurd si dureros pentru inca una-doua generatii, pentru tot mediul de afaceri, pentru populatia activa.

In schimb, PSD a avut grija sa umfle si mai mult sectorul bugetar. Poporul PSD-ist ajuns la putere si-a ingramadit amantele, neamurile, copiii ori sponsorii in fiecare coltisor platit de stat.

10.000 de bugetari in plus am inregistrat anul trecut doar pana in luna iulie
. 1,2 milioane de bugetari in total. Doar in administratia locala platiti serviciile a peste 700.000 de bugetari. Cresterile sint semnificative si complet nejustificate economic, pentru ca vorbim de o populatie in scadere accentuata si de o informatizare continua a proceselor administrative.

Ca sa intelegeti dimensiunea acestei tragedii economice, uitati-va la firmele care pling din lipsa de angajati. Cel mai recent caz e constructorul de componente auto Delphi Packard, care a inchis fabrica din Moldova Noua, unul dintre orasele extrem de sarace, din cauza ca nu gaseste angajati. Sint convins ca daca ne uitam la administratia din Moldova Noua, gasim sute de bugetari, platiti mult mai bine decit cei din privat, care taie zilnic tone de frunze la ciini.

Am auzit mai devreme numarul oficial de angajati din Ministerul de Interne: 126.000. Si mai angajeaza anul asta citeva mii. Enorm. Adaugati la ei zecile de mii de politisti locali, platiti de primarii, zecile de mii de bodyguarzi privati, si veti avea impresia unei tari in scapate de sub control.

In loc sa inceapa revolutia bugetarilor cu restructurarea aparatului, au inceput cu salariile. Logic era sa dimensioneze obezul aparat bugetar, sa comaseze comunele muribunde, sa perieze institutiile, sa desfiinteze agentiile create pentru amante si rude, sa calculeze numarul de scoli si spitale necesare noii distributii a populatiei. Apoi, cu bugetarii ramasi, puteau mari salariile pe masura nevoilor si meritelor.

Isi dau seama acum ca le explodeaza in plina figura marirea fara prea mult discernamint a salariilor, ca bugetul nu poate sustine miscarea si iau in calcul restructurarea administratiei. Ma indoiesc ca vor avea curaj sa o duca la bun sfirsit in an preelectoral. Avem un sector bugetar hipertrofiat, cu salarii scapate de sub control.

La scara macro, faptul ca 3% dintre bugetari vor avea salarii scazute e aproape un detaliu anecdotic. Dar ar putea fi buturuga mica in calea carutei triumfatoare a PSD. Dan Tapalaga scrie aici ca PSD a atacat in 2010 taierea de catre Guvernul Boc a salariilor bugetarilor, iar decizia de atunci a Curtii Constitutionale da acum sperante bugetarilor care vor contesta la CCR Legea salarizarii unitare.

Pe langa faptul ca au o problema legala destul de clara, e de subliniat duplicitatea totala, dublul discurs al PSD. In 2010, in sesizarea la CCR, spuneau ca Guvernul Boc nu poate taia din salariu nici o virgula, e sfant ca dreptul de proprietate. Acum PSD poate?

Ipocrizia PSD e al doilea lucru care merita remarcat
. Niciunde nu scrie in programul electoral din 2016 sau in programele de guvernare din 2017 si 2018 ca vor exista bugetari cu salarii ori venituri scazute.

Nu doar ca n-au vorbit nimic de taieri, diminuari, ajustari, corectii sau cum vor ei sa zica azi pentru a indulci realitatea dura a scaderii salariilor. Dar au promis cresteri de peste 20 la suta pe an!

Va deconta politic PSD aceasta minciuna? E treaba electoratului lor daca ii mai crede sau nu. Probabil insa ca cei mai multi dintre votantii PSD care lucreaza in sistemul bugetar vor fi multumiti.

A treia constatare e legata de incompetenta uluitoare a PSD-istilor.
De un an jongleaza cu legi, OUG-uri, ordine de ministru, HG-uri si regulamente interne. Nu le iese deloc socoteala. Nu se inteleg ministrii intre ei, contabilii ministeriali intre ei, in general nu prea intelege nimeni ce are de facut cu legislatia data de ei insisi.

La inceputul anului, situatia era scapata de sub control. Au avut nevoie de HG-uri speciale prin care i-au transformat in super-bugetari pe angajatii de la Ministerul Agriculturii, Ministerul Dezvoltarii, Ministerul Fondurilor ca sa nu le scada salariile. La fel la Autoritatea de Audit din Curtea de Conturi.

Acum, anunta inca doua ordonante de urgenta ca sa repare situatia IT-istilor de la stat si a bugetarilor platiti cu contracte partiale. Totul, ca sa nu le scada salariile unor oameni vinovati doar pentru ca soarta i-a pus in calea unor ministri care n-au condus in viata lor o firma reala, in economia reala.

Stie cineva impactul suplimentar al HG-urilor care le da dreptul super-bugetarilor sa primeasca spor de 35% pentru o presupusa activitate legata de fonduri europene? Decizia e in pixul ministrilor respectivi si putin probabil sa nu semneze pentru toti. Cind va veni Curtea de Conturi sa ceara banii inapoi, cine va plati? Cine le va explica acelor angajati ca au fost platiti fraudulos si trebuie sa inapoieze salariile primite pe nedrept?

Improvizatia si cirpelile au devenit regula majoritatii PSD-ALDE. Tensiuni din PSD sint tot mai mari, alimentate si de scandalul salariilor. Marii barbati de partid au lasat-o singura pe Lia Olguta Vasilescu, Dragnea i-a spus public ca e datoare cu explicatii. Vasilescu are partea ei majora de vina pentru cum a gestionat dosarul legii salarizarii, pentru tifna cu care discuta cu sindicatele, patronatele si colegii din alte ministere. Dar Darius Vilcov, creierul artistic al programului PSD de guvernare? Dar Ionut Misa, revolutionarul emotionat care a declansat revolutia fiscala? Dar Liviu Dragnea insusi, editorul bibliei pesediste?

Sa nu uitam de aroganta si dispretul fata de privati. Deciziile si declaratiile PSD-istilor tradeaza de un an incoace adevaratele lor intentii. Mediul privat e pur si simplu dispretuit, considerat o vaca buna de muls pentru ca baronii sa-si umfle contractele din bani publici. Anatemizarea patronului, a micului antreprenor, diabolizarea multinationalelor, umilirea tuturor celor care nu stau la mina statului e modul de operare al acestor neispraviti care au pus mina pe Putere.



















17896 vizualizari

  • +17 (31 voturi)    
    Exceptional titlul articolului ! (Miercuri, 7 februarie 2018, 20:07)

    Susufler0 [utilizator]

    Se spune ca in gazetarie un titlu de articol bine ales, expresiv, incitant poate insemna chiar si 50% din succesul scriiturii ce se asterne dedesubtul lui !

    Cred ca asta se intampla in cazul de fata !

    PS. Despre articol, mai incolo !
    • +18 (22 voturi)    
      Asta sunt votantii PSD, restul n-au votat (Miercuri, 7 februarie 2018, 21:25)

      obosit [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Da, PSD sunt niste neispraviti, corect 100%. La fel sunt si votantii lor, slugi, paraziti, lenesi, hoti si sociopati.

      Dar explicati-mi cum restul oamenilor, cei neafiliati mafiei politice transpartinice, despre care presupunem ca sunt normali la cap, n-au iesit la vot.

      Explicati-mi logica prin care acesti oameni n-au considerat necesar votul si in schimb s-au dus la socri sau dzeu stie unde.

      Explicati-mi, va rog, de ce acesti oameni presupusi destepti sunt atat de prosti.

      Mi-e tare teama de acesti oameni destepti si prosti simultan in 2019 si 2020, de ce vor face atunci...
      • +16 (22 voturi)    
        Pt ca brainwashing (Joi, 8 februarie 2018, 0:07)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui obosit

        Le-a fost insuflata ideea ca votul nu schimba nimic, etc. E si de inteles dealtfel, tara e putred de corupta in toate aspectele. Multi au ajuns sa considere ca e o pierdere de timp.
        Si mai e o chestie. Sunt cateva milioane de romani afara, care-s pe listele electorale. Eu is plecat de mai bine de o decada dar is pe liste si parintii m-au vazut bifat, AM VOTAT. Deci, asistatii, pensionarii si bugetarii, cu familiile lor cu tot voteaza psd. Electoratul lor e constant de decade. Cand le scade procentul, vin cu niste promisiuni extraordinare, propaganda in presa si prostalaii ii cred. E un cerc vicios.
        • +1 (1 vot)    
          degeaba mergi la vot daca (Joi, 8 februarie 2018, 18:49)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          - ,,alesii'' sunt pe liste, iar pe liste stim cum se ajunge
          -nu este vot uninominal pur
          -sunt obstructionate drepturile cetatenilor de a forma partide noi sau a candida ca independenti.
          • 0 (0 voturi)    
            independentii cand au castigat??? (Sâmbătă, 10 februarie 2018, 20:00)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            Nuami falsii independenti au castigat...

            iti trebuie nu stiu cate numere pe nu stiu cate liste si uite asa...

            Nu se asigura intrarea si iesirea in si din politica - asta este problema si celor care sunt acum acolo le pare bine...

            Mai sunt papagali care se cred mari ca au intrat in nu stiu ce partid si dupa care au o tacere de moarte - vezi cazul doctorului care a fost promovat pe FB si acum tace ca un peste - oare mai este senator??? care este contributia sa acolo???

            Am mari indoilei ca acolo, in parlament, sunt persoanele potrivite si totul este o vina de sistem.

            Trebuie asigurat acces facil la intrarea in parlament - fara liste de partid, vot nominal pe program individual si atunci vezi care se califica si care nu.

            de exemplu proasta asta de VVD nici programul nu il intelege si atunci de ce sta acolo si mai ales cum a ajuns la bRUXELLES???
      • +6 (12 voturi)    
        Poate si pt faptul ca sunt mai pretentiosi ! (Joi, 8 februarie 2018, 1:31)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui obosit

        Varsta, gradul de cultura, educatia superioara, nivelul de trai sensibil mai bun i-au facut mai "mofturosi" ! Aspiratiile lor nu se puteau regasi evident in oferta PSD, dar nu i-a convins nici oferta celorlalte partide !

        Ceilalti, votantii pesedisti, au optiuni extrem de limitate tocmai pt faptul ca sunt opusi celor ce aleg "dreapta" iar PSD a sesizat lucrul acesta inca din anii 90 si i-a "acaparat". Este vorba de categoria asistatilor pur si simplu dar, in ultimii ani a aparut si o categorie noua , cea a "asistatilor bugetari".

        Votantii "dreptei" vor fi bombardati la urmatoarele alegeri de catre PNL in special cu niste promisiuni gen PSD (mariri, imbunatatiri, completari, etc) ceea ce cred ca ii va bulversa intr-un fel.

        Cred ca USR o sa-si pastreze capul si-si va imbunatati scorul electoral.

        PS. Daca insa opozitia nu se organizeaza intr-o alianta politica de genul celei care a fost DA e posibil sa se intample ce spui tu in ceea ce priveste mobilizarea la vot !

        PPS. Sper din tot sufletul sa nu fie asa !
        • +8 (12 voturi)    
          Atentie non-votanti! (Joi, 8 februarie 2018, 8:44)

          obosit [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Ideea ca daca nu-ti place niciun candidat nu votezi e o tampenie.

          Intr-o democratie trebuie sa votezi, altfel castiga cei mai hoti dintre hoti.

          Cand e vorba de vot trebuie sa mergeti la vot si sa votati cu cel mai bun dintre candidatii care sunt.

          Nu mai asteptati supercandidatii imaginatiei voastre, ei nu exista.

          La fel ca americanii si romanii au de ales intre prieteni imperfecti (USR/R100) si inamici de moarte (PSD/ALDE).

          Asta e alegerea, nu e vorba ca alegi intre candidati buni dar diferiti, e vorba ca alegi intre o viata decenta si moartea tarii!

          Sa va intre in cap, nu mai fiti mofturosi si mergeti la vot in 2019 si 2020! Altfel, nu vom mai avea legi si economie de piata.
          • -5 (7 voturi)    
            Nu am fost la VOT (Joi, 8 februarie 2018, 13:23)

            programatorul_buclucas [utilizator] i-a raspuns lui obosit

            si nici nu o sa merg, atat timp cat babetele, mosii, incultii fara scoala au dreptul la vot si in consecinta se vand pe un kil de faina si pe niste promisiuni de doi lei.

            Am sa votez atunci cand se va introduce votul EXCLUSIV online, astfel incat sa putem scapa macar de un mic procent din retarzii care merg la vot in ziua de azi. Pana atunci, pierdere de timp...

            Oricum lucrurile se vor rezolva de la sine. Saracii bugetari fara scoala o sa moara de foame. Atunci poate o sa se trezeasca la realitate. Noi restul care nu am votat... stati linistiti ca ne descurcam, avem optiuni atat in tara cat si in afara. Si cu siguranta nu ne doboara un guvern oricat ar fi de corupt.
            • +2 (2 voturi)    
              Ce destepti sunteti voi!!! (Vineri, 9 februarie 2018, 8:55)

              Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui programatorul_buclucas

              Cred ca ti-ai umplut oglinda de pupaturi.
          • +1 (1 vot)    
            Vot pentru un candidat? (Joi, 8 februarie 2018, 15:26)

            NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui obosit

            Sistemul actual de vot iti permite sa votezi un partid, nu un candidat anume.
            O conditie necesara (dar nu si sufucienta) pentru reinoirea clasei politice consta in eliminarea votului pe liste si trecerea la votul uninominal pur, in doua tururi (nu struto-camila de uninominal care sa incercal la un moment dat).
            Votul pe liste se adreseaza in special analfabetilor si mai este folosit doar in Rusia si Albania.
            • 0 (0 voturi)    
              Sunt in totalitate (Joi, 8 februarie 2018, 21:31)

              A310 [utilizator] i-a raspuns lui NicioLae2

              de acord cu dvs. , dar consider ca ar mai trebui ceva , si anume votul sa fie obligatoriu
          • 0 (0 voturi)    
            m-a ferit Dzeu (Sâmbătă, 10 februarie 2018, 19:54)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui obosit

            Si nu am votat pentru Presedinte - le0am spus tuturor prietenilor mei care m-au criticat la sange.

            Nu imi pare rau ca nu am ales intre un escroc si un pampalau arogant care isi apra itneresele proprii si atat.

            Spor!
      • +1 (5 voturi)    
        Votul electronic (Joi, 8 februarie 2018, 10:17)

        SirRaven [utilizator] i-a raspuns lui obosit

        Domnilor, va rog sa luati in calcul si obligativitatea votarii (pentru parlamentare) doar in judetul de resedinta. Asta este echivalenta cu legarea de glie a vechilor serbi.
        Eu personal nu am vrut sa cred aceasta aberatie, dar legea electorala actuala a fost mai tare decat judecata mea si, astfel, am reusit sa nu votez.
        Eu sustin implementarea votului electronic !!
  • +15 (25 voturi)    
    corect:neispraviti (Miercuri, 7 februarie 2018, 20:15)

    zigot [utilizator]

    adaug: scelerati
    atat, multumesc!
    • +2 (2 voturi)    
      Singura constanta (Joi, 8 februarie 2018, 14:01)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      Daca era ceva de capul lor si daca erau cinstiti, puteau sa dea o lege a salarizarii unice care sa fie corecta, oricat de mult ar fi tipat favorizatii. Aveau o majoritate parlamentara confortabila cu care puteau rezista la atacuri si motivatii puternice pentru niste social-democrati adevarati.
      Dar nici mintea nu i-a dus, nici obisnuinta de a lucra ceva serios, si nici nu s-au putut lasa de obiceiul mintitului si al ciordelii. Reaua credinta a fost sfetnicul lor.
      Asa ca, prima masura a fost sa-si mareasca salariile lor si ale altor colegi intru impostura, iar categoriile carora au promis ca le vor face dreptate au fost lasate pentru sfantul asteapta.
      Si cand au scos bazaconia de lege, chipurile unitara, au fost nevoiti sa dea tot felul de legi si ordonante auxiliare, cu care sa carpeasca domeniile celor care au tipat mai tare. Ca sa nu mai vorbim ca legea e atat de corect formulata, incat fiecare o intelege in felul lui – pana si grefierii, obisnuiti cu legile!
      Singura constanta in aceasta perioada a fost siguranta de sine a doamnei Olguta care sustine ca de fiecare data a avut dreptate in contrazicerile ei.
  • +16 (28 voturi)    
    Uimitor (Miercuri, 7 februarie 2018, 20:16)

    Caragiale2.0 [utilizator]

    '10.000 de bugetari in plus am inregistrat anul trecut doar pana in luna iulie. 1,2 milioane de bugetari in total. Doar in administratia locala platiti serviciile a peste 700.000 de bugetari'.
    Aceste cifre sint uimitoare comparate cu tari precum Canada sau USA.
    • +4 (8 voturi)    
      In USA 6% din populatia activa lucreaza (Joi, 8 februarie 2018, 10:33)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Caragiale2.0

      la stat sau administratie. La noi 20%.
      • 0 (0 voturi)    
        se stie mai de mult... (Sâmbătă, 10 februarie 2018, 19:53)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Acum este timpul sa coseasca la ei in curte sa ramana cu prostii lor la stat...

        hai ca nu mai este mult!
        Spor!
  • +1 (23 voturi)    
    Eu propun guvernului o solutie (Miercuri, 7 februarie 2018, 20:24)

    Lucius Cornelius Sulla in coasta [utilizator]

    Sa nu mai dea fluturasi de salariu, de fapt acestia sa intre la secrete de stat. Pentru ce anume sa bagi o tara in boala daca stie ceva ce nici macar nu e nevoie sa stie.
    • +8 (12 voturi)    
      Nu esti departe de adevar (Miercuri, 7 februarie 2018, 21:58)

      M.aura [utilizator] i-a raspuns lui Lucius Cornelius Sulla in coasta

      Am fost anuntati de contabilul institutiei ca fluturasii de salariu vor fi trimisi pe mailul personal al fiecarui salariat. Pana acum nu era nici un secret, fluturasii erau tipariti si trimisi in departamente.
      • 0 (0 voturi)    
        oricum ar fi (Sâmbătă, 10 februarie 2018, 19:51)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

        Prostavanul primeste mai putin si asta conteaza.

        dar efectule ste si mai pervers pentru ca inflatia care a urcat si va mai urca...

        Mai bine revolta sa fie!
  • +13 (19 voturi)    
    Ultimul paragraf (Miercuri, 7 februarie 2018, 22:10)

    motanul_gri [utilizator]

    ...este cel care ma pune cel mai mult pe ganduri.
    In toate tarile dezvoltate, sectorul privat a fost motorul avansului economic, tehnologic si social. Ne amagim singuri daca ne imaginam ca ar putea exista o alta reteta a succesului nostru ca natiune.

    A trata cu desconsideratie privatii echivaleaza cu a sadi astazi semintele esecului de peste cativa ani...
    • +1 (1 vot)    
      Ba si mai rau (Vineri, 9 februarie 2018, 9:04)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      Duduia volguta a sustinut clar si raspicat ca PATRONII SUNT HOTI, ca patronii va fura ... d-aia a scazut salariul desi ea l-a marit .
      Ba chiar, anul trecut pe vremea asta se pregtea sa-l dubleze.**
      Inca un pic si se trece la nationalizare. Incepe cu taxe delirante, confiscarea plusvalorii apoi cedarea. Ca la infiintarea colectivelor: cotele erau atat de mari incat omul se ducea de buna voie sa-si bage pamantul in colectiv, ca sa nu moara de foame (sa prin puscarii ca dusman al poporului).
      **De fapt acum am inteles : dublarea salariului, despre care vorbea dumneaiei anul trecut, trebuia luat asa = ca la finalul revolutiei fiscale salariul de acum va fi fost dublu fata de ala pe care il vet fi primit la anul.
  • +8 (14 voturi)    
    Romanii sunt neispraviti! (Joi, 8 februarie 2018, 8:48)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    De-aia sunt ultimii din UE! Politicienii sunt oglinda poporului de neispraviti!
    Suntem un popor de hoti, betivi, putori, criminali, pe buna dreptate discriminati in Vest.
    Ne este rusine sa spunem ca suntem romani in Vest pentru ca este o rusine sa fii din poporul asta de neispraviti.
    • +2 (2 voturi)    
      Romanii sunt neispraviti? (Joi, 8 februarie 2018, 19:45)

      NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Nu judeca pe TOTI romanii dupa cum esti tu.
      Mai sunt unii care nu sunt hoti, putori, criminali.
      Sunt sute de mii care ies in strada sa protesteze.
      Si aceia sunt hoti, putori, criminali?
  • +2 (10 voturi)    
    Se pare (Joi, 8 februarie 2018, 9:08)

    A310 [utilizator]

    ca de asta este nevoie in Romanica , de militieni securisti , procurori , birocrati si multe servicii secrete , adica un gen de paraziti care beneficiaza de venituri si pensii NESIMTITE .
    Multi dintre acestia , daca s-ar duce in sectorul privat cred ca nu ar fi angajati nici macar sa dea mustele afara din parcuri .
  • +6 (12 voturi)    
    Va deconta politic PSD aceasta minciuna? (Joi, 8 februarie 2018, 10:00)

    tarantella [utilizator]

    Nu. Electoratul PSD e atat de spalat pe creier incat in 2020 va alege tot PSD, care le va promite ca o sa repare ce-au stricat "aia dinainte". Adica taranistii si tehnocratii. Suna a gluma, dar nu e. Mergeti la tara si convingeti-va singuri. Acolo aia stiu ca, in afara de pesede mai sunt doar taranisti, care au fost deja la putere "si ce-au facut?".
    • 0 (0 voturi)    
      nu e vorba despre nucleul dur ! (Duminică, 11 februarie 2018, 12:18)

      silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui tarantella

      ... aia ii voteaza si daca o sa ajungem ca Venezuela (si acolo dusmanii sunt externi: americanii, Soros, multinationalele etc. - in nici un caz un conducator dement pe care il au)

      PSD a avut la ultimele alegeri un scor enorm pentru ca au avut o minciuna aparent coerenta si frumos prezentata, pe cand ceilalti nu au avut nimic

      acea masa totusi importanta, care nu este spalata pe creier, care i-a votat pentru ca pareau mai hotarati decat ceilalti, NU ii va mai vota 20 de ani de acum inainte !
  • +4 (8 voturi)    
    da da (Joi, 8 februarie 2018, 11:44)

    ion-ion-ion [utilizator]

    S-o creada ei asta...

    "Mediul privat e pur si simplu dispretuit, considerat o vaca buna de muls pentru ca baronii sa-si umfle contractele din bani publici. "

    Bagajele sunt gata, pregatim ultimele hartii, adio si la aerogara cu noi.

    Suntem angajati in privat, IT-sti, aia naspa cu salarii mari. Nu ne lipseste nimic, dar asa ceva nu se mai poate.
    Ne auzim din europa, unde nu avem Olgute, Mise si alte bazaconii puse ministri.
  • -1 (1 vot)    
    de ce nu judecati redactori abonati la critici (Joi, 8 februarie 2018, 12:41)

    vigni [utilizator]

    nu sunt bani la buget
    explicatia in articolul de deasupra si multe altele

    Traseul BRUA in Romania
    Traseul BRUA in Romania
    Foto: Transgaz
    Ministerul de Externe il contrazice pe ministrul maghiar de Externe: Nu poate fi vorba despre surse de gaze sau infrastructuri cu dedicatie exclusiva pentru o anume tara
    de RH HotNews.ro
    Miercuri, 7 Feb 2018 Actualitate | Esenţial
    Ministerul roman de Externe il contrazice pe ministrul maghiar de Externe, Peter Szijjarto, care declarase dupa vizita la Bucuresti ca firmele maghiare vor contracta intreaga capacitate de transport, de 4,4 miliarde de metri cubi, a gazoductului BRUA. "Conform reglementarilor europene nu poate fi vorba despre surse de gaze sau infrastructuri cu dedicatie exclusiva pentru o anume destinatie sau o anume tara", arata Ministerul roman de Externe intr-un comunicat de presa.
    citeste tot articolul [ 14 comentarii
    Autism
    Autism
    Foto: pixabay.com
    Apel! Codul Fiscal afecteaza viata copiilor cu autism si tulburari de dezvoltare. 7 masuri pentru asigurarea accesului gratuit la terapii
    de R.F. HotNews.ro
    11:25 Actualitate | Esenţial
    In urma aplicarii noului Cod Fiscal, ONG urile care asigura terapie pentru copiii cu tulburare din spectru autist sau tulburari de dezvoltare se afla intr-o situatie grava si nu mai pot oferi servicii de evaluare gratuita sau terapie gratuita in unele cazuri. Ana Dragu (președinte AAE) si Gabriela Plopeanu (președinte FEDRA) au lansat un apel pentru asigurarea accesului GRATUIT la terapii de recuperare pentru persoanele cu tulburări de spectru autist și copiii cu tulburări psihice din Romania.
    citeste tot articolul [ 2 comentarii
    Sistem de rachete antitanc portabil Spike
    Sistem de rachete antitanc portabil Spike
    Foto: MApN - Nicusor Comanescu
    Noi achizitii militare de circa 30 de milioane de euro facute de Romania: Armata cumpara inca doua radare mobile TPS-77 pentru apararea aeriana de la Lockheed Martin si sisteme de rachete antitanc portabile Spike
  • +1 (1 vot)    
    Un articol foarte bun! (Vineri, 9 februarie 2018, 12:16)

    olivia dabuleanu [utilizator]

    Un articol foarte bun!
  • 0 (0 voturi)    
    nu numai ca este sta prost cu croiala (Sâmbătă, 10 februarie 2018, 19:47)

    ..13 [utilizator]

    Dar cu calculele este un dezastru.

    Nu stie sa calculeze niste rapoate si sa le aplice pe baze diferite.

    Si un scurt mesaj pentru Teodorovici - diferenta dintre 75 si 100 nu acopera gaura de la bugetele locale.

    Prosti au fost, prosti sa ramana p$distii astia!
    Dracu ii mai suporta!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă